• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
Ik zie dat je bij het bovenstaande topic een soort bug-report kan opsturen, ik zal dat ook proberen. Ik heb voorlopig de setup verandert in 1080i 60Hz en en het knipperen bij het begin van afspelen lijkt over... Voor de duidelijkheid, het knipperen wat bij 1080p 60Hz. De televisie gaf ook een melding, die was: geen signaal beschikbaar (oid).

Edit: ik heb het bovenstaande topic doorgelezen en het 'flickering' probleem bestaat ook bij anderen, incl de oplossing die ik ook vond, nl 1080i selecteren...
Maar wachten op firmware 3.0 dan...

[ Voor 14% gewijzigd door witteveder op 07-07-2010 14:29 ]

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-11 14:31
witteveder schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:48:
Edit: ik heb het bovenstaande topic doorgelezen en het 'flickering' probleem bestaat ook bij anderen, incl de oplossing die ik ook vond, nl 1080i selecteren...
Maar wachten op firmware 3.0 dan...
Probeer ook eens de verschillende hdmi settings (weet niet meer waar je dat precies in kan stellen) en een andere hdmi kabel.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• witteveder
SteeringWheel schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:36:
[...]

Probeer ook eens de verschillende hdmi settings (weet niet meer waar je dat precies in kan stellen) en een andere hdmi kabel.
Welke settings zouden dat kunnen zijn? Ik kan ze niet goed vinden.
Andere kabel ga ik ook even testen.

Edit: andere kabel getest (zo'n dure monster kabel, ooit aan laten praten) en ik kan het probleem niet meer reproduceren... vaag... probleem lijkt in de kabel te zitten? Ik zal het eens een paar dagen zo laten en kijken hoe het gaat. Ik heb de HDMI kabel (noname merk) omgeruild met de digitale tuner, zal mij benieuwen of die nu kuren krijgt.

[ Voor 32% gewijzigd door witteveder op 07-07-2010 17:09 ]

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:14
witteveder schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:48:
[...]
Ik zie dat je bij het bovenstaande topic een soort bug-report kan opsturen, ik zal dat ook proberen. Ik heb voorlopig de setup verandert in 1080i 60Hz en en het knipperen bij het begin van afspelen lijkt over... Voor de duidelijkheid, het knipperen wat bij 1080p 60Hz. De televisie gaf ook een melding, die was: geen signaal beschikbaar (oid).
Ik heb dit probleem ook en ook al eerder aangegeven in het eerste deel van dit forum. 1080i 60Hz gaat prima, geen problemen, maar zodra 1080p 50/60Hz ingesteld word of 'hdmi auto' dna begint de boel te flikkeren en valt het signaal weg. Dit geeft de tv (Samsung) dan ook aan.
Xtreamer meegenomen naar vriendin, haar ouders hebben dezelfde tv als bij mij thuis, maar met een andere hdmi kabel werkte 1080p 60Hz daar zonder enige problemen!
De hdmi kabel doet het overigens verder wel prima tussen mijn BR-speler en tv.

Zou de nieuwe firmware helpen? Denk het haast niet ...

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Zal waarschijnlijk het handshaking probleem zijn. Mijn tv doet het alleen als ik de Xtreamer instel op1080I

Echte HD kijk je op een plasma TV

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-11 15:29
Ralph88 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:43:
[...]

Ik heb dit probleem ook en ook al eerder aangegeven in het eerste deel van dit forum. 1080i 60Hz gaat prima, geen problemen, maar zodra 1080p 50/60Hz ingesteld word of 'hdmi auto' dna begint de boel te flikkeren en valt het signaal weg. Dit geeft de tv (Samsung) dan ook aan.
Xtreamer meegenomen naar vriendin, haar ouders hebben dezelfde tv als bij mij thuis, maar met een andere hdmi kabel werkte 1080p 60Hz daar zonder enige problemen!
De hdmi kabel doet het overigens verder wel prima tussen mijn BR-speler en tv.

Zou de nieuwe firmware helpen? Denk het haast niet ...
Ik heb gisteren alle hdmi types geprobeerd, en geen ervan werkt. Het gekke is dat hij het soms ineens wel doet. Ik kan niet verklaren wanneer wel/niet. Het was bij de vorige firmware ook al zo, maar twee of drie firmwares terug werkte het wel altijd. Heb dus wel het idee dat het in een firmware opgelost zou kunnen worden. Toch maar eens die test gaan draaien en insturen...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd om een emergency-firmware te installeren? Ik had in het verleden ook rare problemen, die waren hierna opgelost.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

pven schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:59:
Heb je al eens geprobeerd om een emergency-firmware te installeren? Ik had in het verleden ook rare problemen, die waren hierna opgelost.
Verkeerde quote 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door nietes op 09-07-2010 11:21 ]

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

prutsger schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:58:
[...]

Ik heb gisteren alle hdmi types geprobeerd, en geen ervan werkt. Het gekke is dat hij het soms ineens wel doet. Ik kan niet verklaren wanneer wel/niet. Het was bij de vorige firmware ook al zo, maar twee of drie firmwares terug werkte het wel altijd. Heb dus wel het idee dat het in een firmware opgelost zou kunnen worden. Toch maar eens die test gaan draaien en insturen...
Klopt, had ik hier ook weet alleen niet zo uit mijn hoofd vanaf welke firmware het is begonnen.
Heb je geen mogelijkheid om alleen 1080I te gebruiken ?? emergency-firmware lost dit probleem niet op

Verwijderd

Ik had dit probleem ongeveer een jaar geleden ook, met mijn PS3..
Alleen geflikker op 1080p.

Nu blijkt hij er geen last meer van te hebben, en ik gebruik nog steeds dezelfde hdmi kabel.

• S1W
  • Laatst online: 27-10 11:17

S1W

Ik heb dat probleem ook; zoek maar even op m'n username.

• SteeringWheel
Filmpje met de nieuwe features in de aankomende 2.4 firmware: *** Xtreamer Firmware 2.4 Intro ***
Releasedate: when it's done ;)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• olii1507
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:09
"We decided to give it a 1 week run to the entire beta group."
Dus echt lang zou het toch ook niet meer mogen duren :)

• SteeringWheel
olii1507 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:22:
"We decided to give it a 1 week run to the entire beta group."
Dus echt lang zou het toch ook niet meer mogen duren :)
Ze zijn daar standaard veel te optimistisch dus als het 10x zo lang duurt als ze zeggen is dat al vroeg ;)

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
hehe yup die die movie jukebox ziet er fantastisch uit en ook subtitle browser etc zou heel mooi zijn, maar volgens mij was het in februari ook al een kwestie van weken :) na de bevindingen van de beta-testers zal er dus opnieuw geknutseld moeten worden.. maar hopelijk komt het er nu echt van!

"We decided to give it a 1 week run to the entire beta group. We will collect the beta group findings, rap it up into a more solid FW release and than will officially announce it to the benefit of all."

[ Voor 40% gewijzigd door habermas op 13-07-2010 11:36 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
Die firmware had toch al minstens 2 maanden geleden uit moeten zijn?
Xtreamer is me echt zwaar tegengevallen op alle fronten, maar vooral customer support.

Verwijderd

SteeringWheel schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:28:
Filmpje met de nieuwe features in de aankomende 2.4 firmware: *** Xtreamer Firmware 2.4 Intro ***
yaayyy >:)

Tussen de features heb ik zien voorbijvliegen: recently played movies, wel handig!

Als je een film bijvoorbeeld niet hebt kunnen afkijken, kan je hem volgende keer direct vinden! 8)

• pven
  • Niet online
SteeringWheel schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:28:
Ze zetten nogal hoog in op de Movie Jukebox, nu maar hopen dat ze het waar kunnen maken. :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14
pven schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:14:
[...]

Ze zetten nogal hoog in op de Movie Jukebox, nu maar hopen dat ze het waar kunnen maken. :)
Ik hoop het maar waarschijnlijk niet.

Strava | AP | IP | AW

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Ik heb hier al een poosje 2.4B6 draaien ( ooit eens gedownload ergens :o ) maar daar zit weinig verandering vergeleken met 2.3.1 en al helemaal niks wat lijkt op een moviebox

• Spare
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:50
De jukebox is erg mooi geworden maar ik hoop niet dat mensen er te hoge verwachtingen van hebben, dan heb ik het vooral over de snelheid van navigeren door de films. Dit is op het filmpje namelijk versneld.

Verwijderd

Spare schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:50:
De jukebox is erg mooi geworden maar ik hoop niet dat mensen er te hoge verwachtingen van hebben, dan heb ik het vooral over de snelheid van navigeren door de films. Dit is op het filmpje namelijk versneld.
inderdaad! viel mij ook op..

het navigeren van nu zit al een kleine vertraging op, dus voor de snelheid bij het navigeren in de movie jukebox heb ik geen hoge verwachtingen.. ;)

• pven
  • Niet online
Hoe werkt die movie jukebox nu eigenlijk precies? 'Vroeger' was er sprake van dat je de wallpaper op je PC moest genereren, is dat nog steeds zo?

('Vroeger' was ik overigens beta-tester, dat is verdwenen en men weigert om het me terug te geven. :()

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 14-07-2010 07:24 ]

• SteeringWheel
pven schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:24:
Hoe werkt die movie jukebox nu eigenlijk precies? 'Vroeger' was er sprake van dat je de wallpaper op je PC moest genereren, is dat nog steeds zo?
Dat kan nog steeds, Ember Media Manager wordt hiervoor aanbevolen, al zouden andere applicaties ook kunnen werken. Verder kan je ook zónder pc het artwork en de info ophalen. Dit zal natuurlijk wat langer duren maar is wel een mooie optie vind ik.
pven schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:24:
('Vroeger' was ik overigens beta-tester, dat is verdwenen en men weigert om het me terug te geven. :()
Betatester meldt zich >:) Maar weinig nieuws op dat front hoor. Er is nog niet een beta firmware mét de jukebox beschikbaar. Die is alleen voor het selecte groepje die de jukebox ontwikkelt.

Edit: wat ook nog het vermelden waard is, is de aangekondigde support voor Opera, Flash en usb tobo en muis in versie 3 van de firmware *O* http://forum.xtreamer.net...&t=16623&p=122359#p122359 Ben zeer benieuwd naar de performance.
Both will enjoy Opera web browser functionality once we are ready with version 3 of our firmware. Both will support adobe flash

[ Voor 17% gewijzigd door SteeringWheel op 14-07-2010 09:07 ]

• SYQ
  • Niet online

SYQ

zijn mijn posts nou verdwenen terwijl ik vroeg naar ervaringen met nzb/torrent downloads tijdens het kijken van een film? :? :?

een ander puntje, hoe kopieren jullie films naar de xtreamer?? over lan, of gewoon met een extern usb drive?? via netwerk lijkt me het kopieren van 100gig wel ff te duren

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-10 07:56
Ik doe niet aan kopieren, alles via stream (bekabeld).
Het enige nadeel, je computer moet aan staan maar die van mij staat toch altijd al aan.

debeerzietzevliegen.nl

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik doe alle films op een interne XT hard disk zetten, dus doe niet kopieren.
Maar zal de performance eens testen.... Al is die bij mij toch al wisselend (van 500KB tot 2000KB ps) op de XT.

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

SYQ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:32:
[...]
een ander puntje, hoe kopieren jullie films naar de xtreamer?? over lan, of gewoon met een extern usb drive?? via netwerk lijkt me het kopieren van 100gig wel ff te duren
Kopieren via netwerk (100Mbps) duurt bij mij ook eeuwen (figuurlijk dan), dus tegenwoordig gebruik ik een externe harde schijf om te kopieren of vanaf te spelen.

• SYQ
  • Niet online

SYQ

AlexR schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:13:
Ik doe alle films op een interne XT hard disk zetten, dus doe niet kopieren.
Maar zal de performance eens testen.... Al is die bij mij toch al wisselend (van 500KB tot 2000KB ps) op de XT.
je doet niet aan kopieren, hoe krijg je de films er dan uberhaubt op?? :)

ik heb er een 250gb in zitten, maar twijfel zwaar om die er weer uit te trekken. Heb hem alweer bijna een week en het is bij mij elke keer streamen vanaf hoofdpc, zelfs een bluray rip van 40gb gaat perfect zonder happeringen

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11 09:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SYQ schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:41:
[...]

je doet niet aan kopieren, hoe krijg je de films er dan uberhaubt op?? :)

ik heb er een 250gb in zitten, maar twijfel zwaar om die er weer uit te trekken. Heb hem alweer bijna een week en het is bij mij elke keer streamen vanaf hoofdpc, zelfs een bluray rip van 40gb gaat perfect zonder happeringen
ik stream tot Half-HD probleemloos via 802.11g vanaf mijn Synology NAS (Full HDD nog niet geprobeerd), zonder een probleem. Ik zou zelf geen HDD in de Xtreamer willen hebben, nu kan alles lekker stil aangezet worden, zonder fans e.d.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

MikeWazowski

Look into my eye

[late avond modus]
Een HD erin? Het heet toch niet voor niets een xTreamer (phonetisch dus ekSTREAMER)...
[/late avond modus]

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-10 07:56
Ik heb er ook geen HD in zitten en kan daarom de fan uit zetten.
Streamen gaat probleemloos (bekabeld) in alle formaten, dus ook full HD met DTS HD geluid of een Blu-ray van 50GB.
Ik heb er wel een USB stick in zitten voor mijn custom achtergrond e.d.

[ Voor 2% gewijzigd door debeer op 16-07-2010 08:30 . Reden: typo ]

debeerzietzevliegen.nl

• habermas
same here... geen HDD, gewoon lekker streamen die handel. Wireless bij mij, moet zeker 10 meter overbruggen, 720p gaat zonder problemen (enige wat ik kijk), vrees dat n blu-ray-ripje van 50 Gig wel problemen gaat geven :)

• Spare
De betatest voor alle testers is nu begonnen dus het duurt niet lang meer voor de release er is. http://forum.xtreamer.net/wordpress/?p=206

• pven
  • Niet online
Spare schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:58:
De betatest voor alle testers is nu begonnen dus het duurt niet lang meer voor de release er is. http://forum.xtreamer.net/wordpress/?p=206
Ziet er allemaal erg goed uit, eigenlijk te goed. Ik wacht maar tot 2.4.1 uit is, dat is meestal wat stabieler. :P

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Spare schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:58:
Lijkt me een erg overbloated geheel te worden dat om een veel krachtigere processor vraagt dan degene die er nu inzit. Mediaplayers zijn nu eenmaal niet geschikt voor stevige parallelle taken maar om films en audio af te spelen. We zullen de officiële firmware wel even afwachten, misschien valt het erg mee.

• Spare
regmaster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:34:
[...]

Lijkt me een erg overbloated geheel te worden dat om een veel krachtigere processor vraagt dan degene die er nu inzit. Mediaplayers zijn nu eenmaal niet geschikt voor stevige parallelle taken maar om films en audio af te spelen. We zullen de officiële firmware wel even afwachten, misschien valt het erg mee.
Dat klopt, de processor die er in zit is niet helemaal geschikt voor dit project, maar het is een mooie bonus. Er wordt veel moeite gedaan om de graphics zo goed mogelijk te optimaliseren, echter zal het niet zijn wat iedereen verwacht. Maar vergeet niet dat dit een community project is.

Nog een tip: Redelijk veel mensen hebben de neiging om beta firmware te installeren zodra deze leaked, dit raad ik alleen niet aan. Je MAC adres wordt gelogd en kan gebanned worden zodat je geen firmware updates meer kan doen.

• pven
  • Niet online
Lijkt me een broodje aap, of heb je daar bewijs voor?

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
Idd iets om mensen bang mee te maken. Sowieso kan mij niks gebeuren gebruik toch geen online features.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik volg het topic alweer een tijdje, zelf zit ik op versie 2.1.x van de xtreamer.

Wat is de meest stabiele recente versie van de firmware?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

die is te vinden op xtreamer.net

anyways 2.3.1

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

randje schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:24:
die is te vinden op xtreamer.net

anyways 2.3.1
Ok, dat is de meest recente versie, die volgens xtreamer.net stabiel is. Ik heb alleen al net iets te veel versies gehad die wel door xt goed waren gekeurd, maar gewoon nog te veel fouten bevatten.

Is 2.3.1 een goede versie?

• pven
  • Niet online
Ja, die draait hier al een paar maanden probleemloos. :)

• Spare

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 10:56

SeatRider

Hips don't lie

Lijkt me bluf, maar niet onmogelijk om dit te realiseren :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• pven
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 18 juli 2010 @ 09:44:
Lijkt me bluf, maar niet onmogelijk om dit te realiseren :).
Lijkt mij ook, want nergens wordt gemeld dat je Xtreamer aan je IP wordt gekoppeld.

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

>:) Zijn er hier mensen die een beta firmware hebben dan die niet public is 8)

• pven
  • Niet online
nietes schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:10:
>:) Zijn er hier mensen die een beta firmware hebben dan die niet public is 8)
Paar maanden terug heb ik er eentje geprobeerd, daarna kon ik gewoon updaten naar de final firmware. Maar misschien dat ze het blokkeer-mechanisme de afgelopen maanden verbeterd hebben. :P

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou er niet van staan te kijken, tiepisch xtreamer,
features negeren die noodzakelijk zijn, om 'belangrijkere' zaken te realiseren, zoals blocking en blacklisting

Nog steeds in spanning wachten we af....
open source ? moet nog altijd gebeuren
community software ? laat me niet lachen ....

nee ze komen er achter dat v1 niet zo optimaal en perfect is als ze willen geloven, dus komt er een V2 uit
meer ram, meer processor

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
FreshMaker schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:38:
nee ze komen er achter dat v1 niet zo optimaal en perfect is als ze willen geloven, dus komt er een V2 uit
meer ram, meer processor
Dat zou die Sidewinder toch zijn?
Althans, volgens HDSupplies wel...
Zodra ik 'm binnenheb zal ik 'n paar vergelijkende tests doen :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Spare
dodge_911 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:09:
[...]

De belangrijkste verschillen tussen de xtreamer uit 2009 en de sidewinder:

xt 2009:
- actieve koeling
- HD audio downmix (vanaf firmware 2.4)

sidewinder:
- passieve koeling
- HD audio passthrough (vanaf firmware 2.4)

zie: http://forum.xtreamer.net....php?f=2&t=16623&start=10

[ Voor 6% gewijzigd door Spare op 18-07-2010 21:05 ]

• FreshMaker
  • Niet online
Lijkt mij ook, alleen het upgraden van de processor en geheugen is al een welkome zaak, maar het gedraai van Mr.Xtreamer om zijn "superieure" product is allemaal zóó overdreven.

( zoek de banned users er maar eens bij, alleen maar omdat er licht commentaar gegeven was )

• pven
  • Niet online
dodge_911 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:09:
[...]

Sidewinder is toch alleen die passieve koeling? :?

• FreshMaker
  • Niet online
Klopt, maar is een populaire benaming geworden op webshops, om zo de "nieuwe" Xtreamer aan te prijzen

Dat XSC pakket wat je los moest aanschaffen ( indien gewenst ) hebben ze er nu opgeplakt.
Ik hoop alleen dat het overduidelijk terug te vinden is of je een nieuwe of oude Xtreamer is
( met het oog op ombouwen van de oude v1 - batches )

• Spare
Er is een sidewinder pakketje wat je kan bestellen om je oude xtreamer te "modden" zodat je passieve koeling hebt. De xtreamers die nu met sidewinder uit de fabriek komen ondersteunen ook HD audio passthrough.

[ Voor 54% gewijzigd door Spare op 19-07-2010 08:13 ]

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 13:17

Willybubba

Nut up or shut up.

Dus.

Ik heb er net een harde schijf ingezet, een Toshiba Travelstar 500Gb / 7200 RPM, die compatible zou moeten zijn volgens 't forum, maar als ik nu probeer een bestand erop te zetten dan herstart m'n Xtreamer zichzelf??

Ik heb de schijf uiteraard geformatterd en ik benader 'm via Network, op Vista 32.

Help?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• SteeringWheel
Willybubba schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:51:
Ik heb de schijf uiteraard geformatterd en ik benader 'm via Network, op Vista 32.
Geformatteerd via de xtreamer gui?

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

SteeringWheel schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:20:
[...]

Geformatteerd via de xtreamer gui?
Yes :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• SteeringWheel
- Hoe benader je hem? Via smb? Probeer dan eens ftp of en vice versa.
- Als dat ook niet lukt, kun je hem dan überhaupt benaderen via de Xtreamer GUI
- Als je een usb stick erin hebt, ondervind je dan dezelfde problemen?
- Anders als laatste redmiddel nog eens formatteren eventueel met een emergency restore voor de zekerheid ;)

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

- Hoe benader je hem? Via smb? Probeer dan eens ftp of en vice versa.
Gewoon via de Vista netwerkdinges :P
- Als dat ook niet lukt, kun je hem dan überhaupt benaderen via de Xtreamer GUI
Ja, is benaderbaar.
- Als je een usb stick erin hebt, ondervind je dan dezelfde problemen?
Ga ik nog even testen...
- Anders als laatste redmiddel nog eens formatteren eventueel met een emergency restore voor de zekerheid ;)
Emergency restore..?

• pven
  • Niet online
Welke firmware heb je er op staan? Met een van de eerste firmwares had ik soortgelijke problemen.

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

2.3.1... Nog geen tijd gehad om de USB stick te testen, dat wordt morgen even.

Verwijderd

Bangmakerij, dat is helemaal geen screenshot van de Xtreamer. Kunnen ze natuurlijk ook helemaal niet maken.

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De Beta firmware met Jukebox is met wat zoek werk al te vinden. Naast de de .xtr file ook veel andere mappen en scripts.
Wachten op de officiele release of toch maar de gok wagen? O-)

Verwijderd

Roelos schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:32:
De Beta firmware met Jukebox is met wat zoek werk al te vinden. Naast de de .xtr file ook veel andere mappen en scripts.
Ik vond het wel een gokje waard. Eindelijk dts-ma en dolby truehd op mijn Denon 2310 uitproberen. Klinkt waanzinnig! Af en toe nog een hapertje aan het begin. Kan toeval zijn, maar ja het blijft natuurlijk ook beta-firmware.

Verwijderd

Vandaag de Xtreamer Sidewinder ontvangen (het nieuwe model).
Heb een vraagje, is het normaal dat het vervangen van een schijf (het verwijderen van het klepje waar de hd aan vast zit) zo stroef gaat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:57:
Heb een vraagje, is het normaal dat het vervangen van een schijf (het verwijderen van het klepje waar de hd aan vast zit) zo stroef gaat?
Ik heb een pro dus kan het niet helemaal vergelijken. Maar daabij is het supersimpel om het klepje te verwijderen, ook na plaatsing van een harddisk.

• habermas
Roelos schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:32:
Heb alleen op een paar bijna niet te lezen Russische en Chinese sites iets kunnen vinden, en met name de juiste installatieprocedure vind ik toch wel belangrijk... denk dat ik nog een weekje wacht.. :P

Alhoewel de huidige 'known bugs' niet zo heel spannend meer lijken:

Known Jukebox bugs:

- Overscan issues affect the full screen viewing on some (mostly older) TV Models - We will produce a template after release to correct this for those affected. Some CRT and many newer HDMI-TVs have the ability to prevent overscan by just changing a simple setting in the TV settings - Check this first if affected
- During autoscraping movie years are not considered during matching - some movies are as a result recognized incorrectly (we will add comparison by 'year' later)
- Navigation issues using the return key sometimes return a blank page - This is being fixed at the moment and will have an update soon.
- In Multiplex view, scrolling to the far left or right results in 'ghosting' effects which are corrected after the screen refreshes
- Only 100 Movies at a time are shown in any of the views - This is to improve performance considerably, scrolling to the end of the list will automatically load the next 'page' of results.
- Scanning can take a while - Remember that it is doing some pretty complicated stuff in the background so please be patient

op dit Youtube filmpje krijg je trouwens wel een aardig idee van de Jukebox, en de snelheid. Lijkt me real-time opgenomen, en valt me niet tegen..

[ Voor 5% gewijzigd door habermas op 21-07-2010 18:14 ]

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:57:
Ja, kost bij mij ook redelijk wat moeite om het klepje weer los te krijgen.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Verwijderd

OK, bedankt voor je reply, niet echt over nagedacht dus.
Verder wel een wereldapparaat!
Streamen vanaf laptop (Windows 7) binnen een minuut geregeld.
ISO, TS/VOB folders gaat vlekkeloos, menu's werken zoals het hoort, zeer tevreden na dag 1 :D

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Kan je die Jukebox eigenlijk gaan besturen over internet of alleen op de xtreamer zelf?
Dat je bijvoorbeeld op je telefoon, ipad, pc enz via browser kan bepalen wat er gedraaid wordt?

• Roelos
  • Niet online
AlexR schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:29:
Kan je die Jukebox eigenlijk gaan besturen over internet of alleen op de xtreamer zelf?
Dat je bijvoorbeeld op je telefoon, ipad, pc enz via browser kan bepalen wat er gedraaid wordt?
Zou mooi zijn... Een soort Apple remote. Binnenkort toch maar de beta firmware installeren om alvast te kijken.

• olii1507
AlexR schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:29:
Dat kan je normaal gezien toch al doen? Je gaat via je browser van je telefoon of computer op de webserver van je xtreamer. Daar is iets wat ze iphone rc interface noemen maar het werkt op eender wat, dacht ik.
feature: http://www.xtreamer.net/x.../iphone-rc-interface.aspx

Alé ze gaan eens voor fw2.4 een datum zeggen: :)
Xtreamer forum: "we are going to release 2.4 RC3 to all of you during this weekend probably saturday night 22:00 GMT+1 . stay tuned"

• pven
  • Niet online
Dat is heel wat anders: daarmee gebruik je je iPhone als een afstandbediening om je Xtreamer te bedienen. Beeld en geluid worden dan gewoon via je TV/versterker/whatever weer gegeven.

• olii1507
pven schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:32:
Dat is heel wat anders: daarmee gebruik je je iPhone als een afstandbediening om je Xtreamer te bedienen. Beeld en geluid worden dan gewoon via je TV/versterker/whatever weer gegeven.
Ah oei, ik dacht dat ze dat bedoelden :9 Ik snap niet echt wat ze dan precies willen?
*edit* Nu heb ik hem... Ik verwarde "jukebox" en de xtreamer in het algemeen

Hier nog een update van op hun blog:
Xtreamer v2.4 RC2 released to BT

[ Voor 21% gewijzigd door olii1507 op 23-07-2010 17:42 ]

Verwijderd

Vanavond om 23:00 kunnen we dus al aan de slag?! :o :)

Zeeeer benieuwd!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

is die RC2 firmware al door iemand hier in gebruik?? begint toch wel te kriebelen nu :)

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:02:

Zeeeer benieuwd!
Zeiden ze dat 2 weken terug ook niet met RC2 >:) Ook geen idee waar die gebleven is

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 18:32
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:02:
RC3 wordt verspreid onder een gesloten groep testers. Nog een tijdje wachten dus op de officiële release...

[ Voor 43% gewijzigd door Bolukan op 24-07-2010 18:26 ]

• Spare
Bolukan schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:25:
[...]
RC3 wordt verspreid onder een gesloten groep testers. Nog een tijdje wachten dus op de officiële release...
Nee hoor, hij wordt vanavond echt verspreid onder alle gebruikers. :)

• pven
  • Niet online
Spare schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:22:
[...]
Nee hoor, hij wordt vanavond echt verspreid onder alle gebruikers. :)
Vaag! Waarom verspreiden ze nu plots een RC ipv de echte definitieve release? :?

• Spare
pven schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:29:
[...]

Vaag! Waarom verspreiden ze nu plots een RC ipv de echte definitieve release? :?
De "normale" gebruikers worden nogal ongeduldig, wat ik best kan begrijpen aangezien ze allemaal mooie dingen aankondigen die nog niet gebruikt kunnen worden. Dit is voornamelijk de reden dat ze deze versie vrijgeven.

Er zitten nog genoeg bugs in deze release maar nu kunnen mensen ten minste gebruik maken van HD audio, de nieuwe jukebox en daarnaast genieten van youtube HD :)

Verwijderd

Spare schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:35:
[...]
De "normale" gebruikers worden nogal ongeduldig, wat ik best kan begrijpen aangezien ze allemaal mooie dingen aankondigen die nog niet gebruikt kunnen worden. Dit is voornamelijk de reden dat ze deze versie vrijgeven.

Er zitten nog genoeg bugs in deze release maar nu kunnen mensen ten minste gebruik maken van HD audio, de nieuwe jukebox en daarnaast genieten van youtube HD :)
Youtube HD?? Zoals de 720p filmpjes van youtube op PC?

Ging dit nog niet dan?

• Spare
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:34:
[...]

Youtube HD?? Zoals de 720p filmpjes van youtube op PC?

Ging dit nog niet dan?
Youtube werkt op het moment bij de huidige firmware 2.3.1 en 2.3.3 niet meer, dit durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen. Maar deze versies spelen/speelden in iedergeval youtube op 480p of misschien zelfs lager. Nu ziet het er geweldig uit :)

Edit: de release is vertraagd naar zondagavond...

[ Voor 5% gewijzigd door Spare op 25-07-2010 11:07 ]

• pven
  • Niet online
Met 2.3.1 werkt youtube iig wel, maar het is idd geen HD. :Y)

• witteveder
pven schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:47:
Met 2.3.1 werkt youtube iig wel, maar het is idd geen HD. :Y)
Bij mij werkt youtube opeens niet meer, heeft daarvoor prima gewerkt... (versie 2.3.1)

• Spare
Het aftellen voor firmware 2.4 rc3 is begonnen, zie: http://forum.xtreamer.net/

• pven
  • Niet online
Ik ben echt niet van plan om een RC op mijn Xtreamer te zetten . De .0-releases hebben me in het verleden genoeg ellende opgeleverd.

• witteveder
En... al nieuws over de nieuwste firmware?

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Ze maken het wel erg spannend!
Volg nu al enkele maanden deze jukebox functionaliteit.
Ziet er nu minder sexy uit om een film te selecteren: maar alles werkt wel!

Nu alleen hopen dat het geen vaporware is wat men aankondigt...

Verwijderd

De RC3 is officieel gereleased. http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=236&t=17051
Let op, blijft RC dus op eigen risico.

Draai hem zelf en zoals Spare zegt, zitten er nog wel wat bugs in, maar nog geen rampzalige dingen tegengekomen.

Jukebox is prima handmatig te finetunen via de webinterface. Let op, hij scant dvd en bluray folders nog niet (goed). Wordt aan gewerkt.

HD-geluid is fantastisch, maar ook dat werkt helaas nog niet vlekkeloos. TrueHD geluid werkt prima bij mij, alleen vertraagt het de beelden enorm.

DTS-MA levert geen vertraagde beelden op, maar het geluid skipt elke zoveel minuten even.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 12:22 ]

• habermas
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:21:
De RC3 is officieel gereleased. http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=236&t=17051

Jukebox is prima handmatig te finetunen via de webinterface. Let op, hij scant dvd en bluray folders nog niet (goed). Wordt aan gewerkt.
Ben heel benieuwd, ga em vanavond installeren. Ik las een aantal problemen met externe HDD, ik hoop dat ie uberhaupt mijn NAS kan vinden..

Wat bedoel je met 'hij scant dvd en bluray folders nog niet'? Video_TS mappen? Want mijn movie folder bestaat alleen maar uit dvd/blu-ray rips (.mkv/.mp4)..

Verwijderd

habermas schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:32:

Wat bedoel je met 'hij scant dvd en bluray folders nog niet'? Video_TS mappen? Want mijn movie folder bestaat alleen maar uit dvd/blu-ray rips (.mkv/.mp4)..
Rips is geen enkel probleem. Gaat inderdaad om Video_TS en BDMV mappen. Jukebox kan op dit moment alleen nog maar enkelvoudige files aan. Bij een BDMV map gaat hij alle m2ts files af en krijg je dus honderd hits die nergens op slaan. Video_TS mappen snapt hij helemaal niet een slaat hij lekker over.

• Roelos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:21:
Let op, blijft RC dus op eigen risico.

Draai hem zelf en zoals Spare zegt, zitten er nog wel wat bugs in, maar nog geen rampzalige dingen tegengekomen.

HD-geluid is fantastisch, maar ook dat werkt helaas nog niet vlekkeloos. TrueHD geluid werkt prima bij mij, alleen vertraagt het de beelden enorm.

DTS-MA levert geen vertraagde beelden op, maar het geluid skipt elke zoveel minuten even.
Ik heb hem ook geinstalleerd, maar ik krijg als ik de Jukebox wil downloaden: "No update found"
Ik heb er trouwens een interne hd in.

update: De fout zat in mijn router. Ben nu de jukebox aan het installeren....

[ Voor 4% gewijzigd door Roelos op 26-07-2010 17:22 ]

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zie de downloadlink niet ??

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Misschien even inloggen op de site ;)

• habermas
Roelos schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:10:
[...]
Ik heb hem ook geinstalleerd, maar ik krijg als ik de Jukebox wil downloaden: "No update found"
Ik heb er trouwens een interne hd in.
Heb het zelf nog niet uit kunnen proberen maar volgens mij moet je na installatie van de firmware eerst een 'Reset Defaults' in settings doen..

• Roelos
  • Niet online
nietes schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:20:
[...]

Nee nee... ik heb de firmware er al op staan. Eenmaal geinstalleerd moet je de jukebox apart via het menu downloaden. Door een fout met ip-adressen in mijn router werkte dat niet, maar nu dus wel :P

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

nietes schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:20:
[...]

Ik ben ingelogd, maar zie alsnog geen download link :?

*knip* dit is niet de bedoeling

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 26-07-2010 19:25 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.