Echte HD kijk je op een plasma TV
Verwijderd
Onderstaand dus en dan voor elke dag
<item>
<title>Maandag</title>
<link>
http://www.kijk.info/xtreamer/rtl/maandag.xml</link>
<media:thumbnail url="http://www.kijk.info/xtreamer/images/rtl.jpg" />
<mediaDisplay name="threePartsView" sideLeftWidthPC="0" itemImageXPC="5" itemXPC="20" itemYPC="20" itemWidthPC="65" capWidthPC="70" idleImageXPC="45" idleImageYPC="42" idleImageWidthPC="10" idleImageHeightPC="16">
<idleImage>image/POPUP_LOADING_01.jpg</idleImage>
<idleImage>image/POPUP_LOADING_02.jpg</idleImage>
<idleImage>image/POPUP_LOADING_03.jpg</idleImage>
<idleImage>image/POPUP_LOADING_04.jpg</idleImage>
<idleImage>image/POPUP_LOADING_05.jpg</idleImage>
<idleImage>image/POPUP_LOADING_06.jpg</idleImage>
</mediaDisplay>
</item>
[ Voor 81% gewijzigd door nietes op 13-05-2010 01:08 ]
Verwijderd
Edit:beter is om de hele map te vervangen ivm afbeeldingen e.d.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 01:31 ]
Verwijderd
Heb RTL gemist inmiddels werkend. Helemaal super!
Verwijderd
Als je dit even doorleest staat er wel een stukje over uitzending gemist,je zal even een stukje tekst aan je menu.rss moeten toevoegen om het werkend te krijgen.
De vraag is of je het moet willen gezien de kwaliteit van uitzending gemist en SBS.
Verwijderd
Dus je moet de menu.rss in je xtreamer vervangen voor deze.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-W87KCDECL3MO.rar
Dan krijg je een soort van uitzending gemist erbij.
Er staat alleen een icoontje bij van editie nl.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 21:18 ]
Eigenlijk alleen van rtl is het wel duidelijkVerwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:06:
http://www.domoticaforum....31460349ddf90d3cf2f84f0ee
De vraag is of je het moet willen gezien de kwaliteit van uitzending gemist en SBS.
Edit
Het meeste van uitzending gemist kan ook niet worden afgespeeld. Zal wel komen omdat de Xtreamer iets niet kan met asf en wmv bestanden die NL 1, 2, 3 en sbs6 gebruiken of heb ik dat fout
[ Voor 22% gewijzigd door nietes op 14-05-2010 00:42 ]
Verwijderd
Zal waarschijnlijk het formaat wel niet kunnen afspelen zoals je al zegt.
Hij lijkt in de nas mode alleen op de power knop van de afstandsbediening te reageren, en daarbij valt alleen reboot, annuleren of uitzetten te kiezen, dat moet vast makkelijker kunnen...
Zijn er trouwens cijfers over het enegieverbruik van de xtreamer bekend? ik kon via google er weinig over vinden.
reviews: De Xtreamer-mediaspeler op de testbankAtlonXP1800 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:40:
Sinds een weekje ben ik ook in het bezit van een xtreamerBen er erg tevreden mee, alleen één ding snap ik niet helemaal... Hoe krijg je het apparaat vanuit de "nas mode" weer gewoon aan?
Hij lijkt in de nas mode alleen op de power knop van de afstandsbediening te reageren, en daarbij valt alleen reboot, annuleren of uitzetten te kiezen, dat moet vast makkelijker kunnen...
Zijn er trouwens cijfers over het enegieverbruik van de xtreamer bekend? ik kon via google er weinig over vinden.
Moeilijk he.
Verwijderd
Als het goed is op je de menu.rss zelf op de xtreamer geplaatst in sda1/scriptTF schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:56:
Ligt het nou aan mij of kan ik nergens vinden hoe je die menu.rss kunt vervangen op de xtreamer?
Als dat niet het geval is dan zal hij er ook niet staan,in dat geval moet je die mappen zelf aanmaken.
tja, Engelstalig gezocht dus niet gevonden
Overigens schommelt het verbruik van de mediaspeler tussen de 8 en 11W in gebruik en een keurige 0,6W in standby.
Maar moet je dan een HD in je xtreamer hebben? SDA1 klinkt als een mountpoint.Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:47:
[...]
Als het goed is op je de menu.rss zelf op de xtreamer geplaatst in sda1/script
Als dat niet het geval is dan zal hij er ook niet staan,in dat geval moet je die mappen zelf aanmaken.
Nop, alles staat bij mij op de externe hd ( SDA1 )TF schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:37:
[...]
Maar moet je dan een HD in je xtreamer hebben? SDA1 klinkt als een mountpoint.
Ik heb een extreamer met de nieuwste firmware. Ik heb geen harde schijf. Hoe kan ik dat menu dan aanpassen? Ik heb XtFeeder gedownload, maar kan daarmee niets naar mijn Xtreamer opslaan
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=2&t=14993

[ Voor 4% gewijzigd door Soullancer op 16-05-2010 23:13 . Reden: linkje ]
Als er dan maar wel ook een mogelijkheid bestaat of komt om bovenstaande bloatware uit te kunnen zetten. Voor mij persoonlijk voegt het niets toe en zal alleen het apparaat alleen maar trager maken. Ik geef niet zo om plaatjes van films en muziek maar om de films en muziek zelf. En die gaat het apparaat niet beter of mooier afspelen dan het al doet door het toevoegen van zo'n jukebox, lijkt me.StormingSoul schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:12:
Nog 2 á 3 Weken. Jukebox V1, op alle 3 de Xtreamers verkrijgbaar, allemaal exact het zelfde.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Als je geen hd erin hebt zul je een usb moeten gebruiken en daar de mappen in aanmaken.TF schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:06:
oke, dan snap ik het gewoon niet denk ik.
Ik heb een extreamer met de nieuwste firmware. Ik heb geen harde schijf. Hoe kan ik dat menu dan aanpassen? Ik heb XtFeeder gedownload, maar kan daarmee niets naar mijn Xtreamer opslaan
wow, dat zag ik niet aankomen. als dat echt binnen 2 a 3 weken komt zou dat heel mooi zijn. ziet er ook heel gelikt uitStormingSoul schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:12:
Nog 2 á 3 Weken. Jukebox V1, op alle 3 de Xtreamers verkrijgbaar, allemaal exact het zelfde.
maar goed, "a USB drive/internal HDD (SDA1) is required for the jukebox"
nu maar hopen dat ie ook een filmcollectie op een externe NAS weet te archiveren... z'n reactie op de vraag "Will this work with shared folders on a NAS/media server?" is niet erg hoopgevend.......
USB stickje erin? Zo heb ik het gedaan, gewoon een oude 128 mb erin.TF schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:06:
oke, dan snap ik het gewoon niet denk ik.
Welles
Verwijderd
Ik heb onlangs mijn Logitech Harmony afstandsbediening ontvangen en wil dus graag mijn Xtreamer ermee bedienen...
Ik heb gezien dat de Xtreamer in de database van Logitech staat voor gebruik met een Harmony...
Maar om de Xtreamer als apparaat toe te voegen, moet ik het Model Number ingeven, die ik nergens kan terug vinden...
Iemand een suggestie?
Dankuwel!
Volgens mij moet XTREAMER als model nummer werkenVerwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:05:
Hallo,
Ik heb onlangs mijn Logitech Harmony afstandsbediening ontvangen en wil dus graag mijn Xtreamer ermee bedienen...
Ik heb gezien dat de Xtreamer in de database van Logitech staat voor gebruik met een Harmony...
Maar om de Xtreamer als apparaat toe te voegen, moet ik het Model Number ingeven, die ik nergens kan terug vinden...normaal gezien zou dat ergens op de Xtreamer zelf moeten staan, of op z'n minst in het boekje, maar ik vind er niets van terug..!
Iemand een suggestie?
Dankuwel!
Ik neem aan van niet, aangezien dit een eenvoudig mediacenter is.
Hij staat als mediacenter-pc in de database.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:05:
Hallo,
Maar om de Xtreamer als apparaat toe te voegen, moet ik het Model Number ingeven, die ik nergens kan terug vinden...normaal gezien zou dat ergens op de Xtreamer zelf moeten staan, of op z'n minst in het boekje, maar ik vind er niets van terug..!
Iemand een suggestie?
Dankuwel!
De harmony remote is zoveel beter als de afstandsbediening die bij de xtreamer wordt geleverd.
Nee, dat is idd niet mogelijk. Dan moet je een echte HTPC (of iets dergelijks) kopen.kenkreutzer schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:22:
Weet iemand ook of je met de Xtreamer 2.5 / Xtreamer pro uitzendingen van televisie kan opslaan? Dus openen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Heeft de Xtreamer een tuner dan? En volgens mij is 2.5 ook nog niet uit.kenkreutzer schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:22:
Weet iemand ook of je met de Xtreamer 2.5 / Xtreamer pro uitzendingen van televisie kan opslaan? Dus openen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Op dit moment is de volgende versie de laatste:SeatRider schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:11:
[...]
Heeft de Xtreamer een tuner dan? En volgens mij is 2.5 ook nog niet uit.
Xtreamer 2.3.1 Firmware-update 13-03-2010
Cool. Mag ik jouw glazen bol ook eens lenen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Zou het kwaad kunnen deze er op te plaatsen? Kan desnoods toch altijd terug met een emergency firmware?
Ik zet er gewoon graag eens een nieuwe fw op, kwestie dat v3 zo lang duurt...
Verwijderd
Kun je er gewoon opzetten... Maar er is niets noemenswaardig veranderd aan de interface...olii1507 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:39:
Ik heb ergens een beta firmware gevonden (2.4b6) op een griekse site.
Zou het kwaad kunnen deze er op te plaatsen? Kan desnoods toch altijd terug met een emergency firmware?
Ik zet er gewoon graag eens een nieuwe fw op, kwestie dat v3 zo lang duurt...
Via Wifi verbinding met router en alle computers in het netwerk. Voornamelijk voor het afspelen van mp3 op een muziekinstallatie en het kijken van films.
Wat ik alleen nog mis in mijn configuratie is het af kunnen spelen van het geluid van mijn computer op de muziekinstallatie. Dus bijv. streaming sites als Spotify / Grooveshark of gewoon Winamp.
Bedraden is geen optie. Kan de Xtreamer daar een rol in spelen? Of heb ik daar een andere draadloze oplossing voor nodig? En wat zijn daarvoor de tips?
Ook niet veel bijzondere opties erbij. Ook kun je een beta van de moviejubox vinden op internetVerwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:10:
[...]
Kun je er gewoon opzetten... Maar er is niets noemenswaardig veranderd aan de interface...
[ Voor 10% gewijzigd door nietes op 25-05-2010 23:10 ]
Is dat zachte geluid een bekend probleem? Op het forum van Xtreamer kan ik er niet veel over terugvinden.
Vervelende is, dat het apparaat al enkele random hangs heeft gehad (zowel via netwerk als vanaf HDD). Is het bekend of de Xtreamer snel crasht bij oververhitting? Ik hoor namelijk wel, dat veel mensen de fan laag/uit hebben staan... ik heb `m nu juist hoog gezet + zonder standaard op z`n zijde en laat `m testdraaien.
Tevens laatste firmware en een WD Scorpio Blue.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Helemaal uitzetten??pven schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:21:
Ja, de Xtreamer kan aardig flippen als deze te warm wordt. Je kan je fan uit zetten als er geen HDD in zit.
Maar het zal absoluut een stuk minder zijn... maar om hem helemaal uit te zetten? Dat riskeer ik niet
Jij nog geen enkel probleem daarmee ghad??
ik had toentertijd mijn xtreamer binnen (toen was FW 2.1.1. net uit), direct een 250GB hdd erin gezet en zo nu en dan kreeg ik freezes waardoor ik de stekker eruit moest halen. (zowel bij fanspeed op low en high)
paar keer andere firmwares geprobeerd, probleem bleef bestaan.
en nu door je post herinner ik me dat weer want het is op een gegeven moment niet meer voorgekomen bij mij (sinds 2.2 geloof ik).
wat ik wel echt jammer vind, is een het ontbreken van een fysieke aan/uit knop en/of fysieke standby knop.
ik moet naar mijn gevoel lang wachten om te kijken of de xtreamer heeft gereageerd op het uitdoen via mijn afstandsbediening.
ook hier ben ik geïnteresseerd naar, tv volume moet ik dan op 30 zetten terwijl normaal geluid standje 12 is.pven schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:07:
Alle avchd-bestanden die ik probeer, hebben een erg zacht geluid. Nu kan je natuurlijk je versterker harder zetten, maar dan vergeet ik om deze na de film weer zachter te zetten.
Is dat zachte geluid een bekend probleem? Op het forum van Xtreamer kan ik er niet veel over terugvinden.
Een soort normalize functie of volume boost moet toch technisch gezien mogelijk zijn?
[ Voor 30% gewijzigd door randje op 03-06-2010 00:22 ]
Verwijderd
Voor dat volume, moet je gewoon het geluid via de Xtreamer op het hoogste zetten! Die staat standaard op 17 van de 32 ofzoiets...randje schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:21:
op de een of andere manier had ik het ook.
ik had toentertijd mijn xtreamer binnen (toen was FW 2.1.1. net uit), direct een 250GB hdd erin gezet en zo nu en dan kreeg ik freezes waardoor ik de stekker eruit moest halen. (zowel bij fanspeed op low en high)
paar keer andere firmwares geprobeerd, probleem bleef bestaan.
en nu door je post herinner ik me dat weer want het is op een gegeven moment niet meer voorgekomen bij mij (sinds 2.2 geloof ik).
wat ik wel echt jammer vind, is een het ontbreken van een fysieke aan/uit knop en/of fysieke standby knop.
ik moet naar mijn gevoel lang wachten om te kijken of de xtreamer heeft gereageerd op het uitdoen via mijn afstandsbediening.
[...]
ook hier ben ik geïnteresseerd naar, tv volume moet ik dan op 30 zetten terwijl normaal geluid standje 12 is.
Een soort normalize functie of volume boost moet toch technisch gezien mogelijk zijn?
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
De Xtreamer doet het nu btw goed hier. Ik heb `m op z`n kant gezet met de fan op High (hoor je nog nauwelijks, dus waarschijnlijk heb ik een nieuwere versie) en hij heeft gisteravond 5 uur materiaal op 1080p gedraaid (meteen de max getest). Ging allemaal goed... ben er nu ook superblij mee.
Als laatste nog ff de dvd drive van mijn bak geshared, zodat hij een drive heeft voor dvd`s
Verwijderd
..same here, ben ook heel tevreden!Michael Knight schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:47:
Volume staat inderdaad vrij laag... meteen omhoog (wel 5 onder de hoogste setting) gezet en nu hoeft de tv niet meer op 'megavolume'.
De Xtreamer doet het nu btw goed hier. Ik heb `m op z`n kant gezet met de fan op High (hoor je nog nauwelijks, dus waarschijnlijk heb ik een nieuwere versie) en hij heeft gisteravond 5 uur materiaal op 1080p gedraaid (meteen de max getest). Ging allemaal goed... ben er nu ook superblij mee.
Als laatste nog ff de dvd drive van mijn bak geshared, zodat hij een drive heeft voor dvd`s
Maar heb je hem PLAT liggen?? Wordt die dan niet warmer ofzo..?
Nee, ik ben ervan uitgegaan, dat warme lucht stijgt. Op de standaard wordt de warme lucht via de onderkant weggejaagd door de fan..dat is al niet handig. Daarbij zit het koelelement van de decoding chip aan de linkerkant. Ik heb `m dus op z`n rechterkant (!) gelegd, waardoor de warmte via de zijkant (=onderkant) naar buiten kan en de warmte makkelijk via de linkerkant door de behuizing heenkan.Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:08:
[...]
..same here, ben ook heel tevreden!![]()
Maar heb je hem PLAT liggen?? Wordt die dan niet warmer ofzo..?
Op die manier is het (natuurkundig) gezien, makkelijker om de hitte te kunnen verwerken. En het werkt in de praktijk ook zo!
Nu wil mijn vader het ding binnenkort wel weer terug, en dat is goed: ik koop er zelf wel een.
Wat ik nou zag op hdsupplies.nl is dat er een 'nieuw' model komt. (http://www.hdsupplies.nl/nl/sidewinder-xtreamer.html) Deze Xtreamer heeft de SideWinder koelribben al fabrieks-geïnstalleerd, en schijnt een vernieuwde chipset te hebben. Het vreemde is dat de xtreamer site er niets over zegt, en ik het ook niet op andere sites zie.
Wat denken jullie? Is het echt of een hoax?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Het is echt, heb zo niet een bron bij de hand. Maar als deze redelijk geprijsd is zou ik als ik jou was erop wachten. Deze heeft naast passieve koeling ook de benodigde licenties voor het weergeven van HD audio.Kingofthemall schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:01:
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Mooi, dat is al wat! Ik wacht erop, ook al kan ik bijna niet wachtenSteeringWheel schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:52:
[...]
Het is echt, heb zo niet een bron bij de hand. Maar als deze redelijk geprijsd is zou ik als ik jou was erop wachten. Deze heeft naast passieve koeling ook de benodigde licenties voor het weergeven van HD audio.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
* Full 7.1 HD Audio pass-thru* (DTS-MA & Dolby True-HD) & DTS, Dolby Digital, DTS-HD HR, Dolby Digital Plus
* Factory-Instaled SideWinder (Passive Side Coolers) --Totally Silent & Fanless
* New Updated 1283+ Realtek Chipset which allows for HD-Audio Pass-thru*
* Solves the most common shortcommings of the Original 2.5 Xtreamer
* Brand New 2010 Model! New Major 3.0 Firmware w/ Movie Jukebox!*
Lijken mij de specs van de PRO in een standaard jasje.
Nu al te verkrijgen op ebay dus zal ook wel snel in de xtreamer shop te verkrijgen zijn.
Helaas geen discounts voor huidige bezitters
[ Voor 93% gewijzigd door arjants op 09-06-2010 15:18 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Mooi he, een nieuw product op de markt brengen als argument gebruiken dat deze de fouten van het vorige model niet heeft.arjants schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:14:
word inderdaad wel over gepraat: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=74&t=14665
* Full 7.1 HD Audio pass-thru* (DTS-MA & Dolby True-HD) & DTS, Dolby Digital, DTS-HD HR, Dolby Digital Plus
* Factory-Instaled SideWinder (Passive Side Coolers) --Totally Silent & Fanless
* New Updated 1283+ Realtek Chipset which allows for HD-Audio Pass-thru*
* Brand New 2010 Model! New Major 3.0 Firmware w/ Movie Jukebox!*
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
We zijn toch nog steeds bij firmware 2.3? Of heb ik het weer niet begrepen?arjants schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:14:
...
...
Ik neem aan dat de nieuwe firmware ook op de 'oude' versie kan? Of krijgen we nu dus een splitsing?
Aha, ik had het niet helemaal begrepen dus :-)pven schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:31:
Nogmaals: de 2.5 Xtreamer is de eerste versie van de Xtreamer (2.5 staat voo 2,5")
Waar leid je dat uit af?Webgnome schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:29:
Dus firmware 3.0 kunnen we schudden voor de originele xtreamer? Mooi is dat.
Het is namelijk niet waar wat je zegt
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Even voor de duidelijkheid, SteeringWheel heeft gelijk. 3.0 komt voor alle versies uit.SteeringWheel schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:12:
[...]
Waar leid je dat uit af?
"The JukeBox is around the corner. It will be released for both the xtreamer and the Xtreamer pro."
Bron: http://forum.xtreamer.net...bedd69e8aa4dfcdf93b55f5b9
heyy.. die heb ik eerder gehoord
maar goed, het lijkt er op dat de Movie Jukebox nu toch snel gaat komen..
en die 3.0 firmware wordt ook echt nog wel beschikbaar gesteld voor de oudere XT versies. Dat nieuwe model hierboven ziet er niet verkeerd uit, maar als je niet echt staat te springen om True HD audio of die koeling zou ik er niet heel enthousiast van worden..
Ik dacht dat te lezen in "* Solves the most common shortcommings of the Original 2.5 Xtreamer" over een nieuwe xtreamer. Maar inderdaad als ik het zo lees en hoor met de extra reacties nu dan komt 3 toch voor de originele xtreamer. Eerst maar eens de kat uit de boom kijken.SteeringWheel schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:12:
[...]
Waar leid je dat uit af?
Vanavond had ik een film op de ingebouwde HD gezet en die liep halverwege vast. Ik dacht eigenlijk eerder aan een verkeerd geformateerde HD (FAT32) dan een vastloper. Maar ik had dezelfde film ook op een externe HD staan dus daarvan verder gespeeld. Maar die kwam niet veel verder. Ik wist zeker dat die toch wel NTFS was, maar voor het gemak de film verder gestreamd vanaf mn PC (ja, daar stond die ook nog op. Redunancy ftw
Echteraf blijkt dat op alle media de film gewoon netjes compleet op staat. Zou het broeierige warme weer niet zo fijn zijn voor de xtreamer? Mijn xtreamer ligt plat en vanwege de ingeboudw HD heb ik de fan altijd op "hoog" staan.
Ik ga het komende dagen ook eens testen.. sinds vorige week geen probs meer gehad, maar het is nu aanzienlijk wamer hier `s avonds (29 graden, irritant verkeerd geisoleerd dak) waardoor ik wel benieuwd ben naar de prestaties van de Xtreamer met hogere temperaturen.Ray-zor schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:27:
Ik gebruik al geruime tijd (> half jaar) de xtreamer met veel plezier. Altijd kijk ik films, van tussen de 7 en 25 GB, vanf mijn PC. En heel af en toe loopt het wel eens vast. Dan moet ik de film opnieuw starten (BR menus worden niet ondersteund meen ik) en doorspoelen.
Vanavond had ik een film op de ingebouwde HD gezet en die liep halverwege vast. Ik dacht eigenlijk eerder aan een verkeerd geformateerde HD (FAT32) dan een vastloper. Maar ik had dezelfde film ook op een externe HD staan dus daarvan verder gespeeld. Maar die kwam niet veel verder. Ik wist zeker dat die toch wel NTFS was, maar voor het gemak de film verder gestreamd vanaf mn PC (ja, daar stond die ook nog op. Redunancy ftw) en vlak voor het einde liep het wederom vast.
Echteraf blijkt dat op alle media de film gewoon netjes compleet op staat. Zou het broeierige warme weer niet zo fijn zijn voor de xtreamer? Mijn xtreamer ligt plat en vanwege de ingeboudw HD heb ik de fan altijd op "hoog" staan.
Mocht die r moeite mee hebben, dan ga ik toch zo`n koelvin bestellen komende week, aangezien deze zomer flink wat vrije tijd gevuld gaat worden met films vanaf de Xtreamer
edit : wel flauw dat er niet eens een hdmi kabeltje bijzit trouwens
[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 18-06-2010 22:38 ]
Welke software staat erop?Beakzz schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:38:
Hier ook 2 stuks binnen van Hdsupplies. Op hun .be site besteld voor 205,- inclusief verzenden, maar nu alweer 120,- p/st. zag ik net. Eindelijk van die argoshy zooi want dat was meer ah gossy. Vind hem verbazingwekkend klein en natuurlijk heerijk stil. Tis net een koelblok eigenlijk
edit : wel flauw dat er niet eens een hdmi kabeltje bijzit trouwens
Ondertussen heel veel films, muziek enz
Als 2e vraag ik me af hoe jer ervoor kan zorgen dat preview niet altijd het eerste .ifo (of vob) bestand pakt uit de Video_Ts ? Bij een Iso krijg ik echt een random stukje van de film te zien, maar bij Video_Ts alleen het menu. Dat noem ik geen preview
[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 22-06-2010 01:39 ]
Is er iets wat ik hier aan kan doen?
To dare is to do
Pijltje naar links gebruiken (geen grap..)Slaapje schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:24:
Ik heb sinds vandaag een hdmi switch in huis ( een ATEN VS481A) en alles werkt zoals het behoort. 1 groot probleem is echter wel dat de afstandsbediening van de xtreamer ervoor zorgt dat als ik op "ok" druk mij switch 1 poort vooruit gaat en als ik op stop druk hij er 2 verder gaat.
Is er iets wat ik hier aan kan doen?
Ik heb dezelfde switch staan en gewoon maar een stukje zwarte tape over de ir-ontvanger geplakt. Zoveel switch ik niet namelijk
Edit: ben wel benieuwd naar je setup met die Aten, aangezien die vanmij nog wel eens over z`n nek gaat als ik vaak achter elkaarswitch op een avond (film, games, bluray, pc, xstreamer, enz...)
[ Voor 13% gewijzigd door Michael Knight op 24-06-2010 00:34 ]
Verder ben ik erachter dat de ok knop van de xtreamer er voor zorgt dat ingang 3 op de aten wordt geactiveerd en de stop knop ingang 4.
Ik heb nu dus de xtreamer op ingang 3 zitten en ipv. op stop te drukken gebruik ik de back knop, nergens meer last van
To dare is to do
we have the 2.4 version of the firmware ready for sometime now...we could release it without the jukebox but decided to honor the great effort done by the community for this project. Our RD teams and designers are working in close hands daily with this group and the result are nothing less than incredible.
we added to version 2.4 many new features you all requested and expected including (amongst many bug fixes and core power added)
(1) SRT browser so as to allow you to select subtitle file from any location on any name (no need anymore to put the srt inside the folder or rename it to the same name as the movie)
(2) recently played movies
(3) Timer off in which user will be able to select if he want his device to auto switch off
(4) 7.1 passthrough for trueHD, DTS-MA and DD+
(5) Time server
this build will be released to you all once the Jukebox Project will be ready . We are waiting the community developers who literally "killing themselves" on the keyboard as i write this post. The debugging process is on its final stages. The days of PC scraping by software like YAMJ are soon over. You will be able to do all from the TV GUI on the fly. It is our intention to include native localized user experience in English,Aarabic, Korean, Russian, Chinese, French, Dutch, German, Spanish and Hebrew. We hope soon all of you will be able to enjoy it.
die nieuwe 2.4 features plús de movie jukebox maken de nieuwe firmware release wel heel erg interessant... áls ie er ooit komt....
[ Voor 4% gewijzigd door habermas op 29-06-2010 15:20 ]
Verwijderd
kan iemand mij uitleggen wat dit precies is?
Soort NAS uitvoering... alleen zou ik liever een echte NAS kopen met de stnadaard Xtreamer ernaast.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:09:
Op de site van xtreamer zie ik dat er veel word gepraat over Etrayz
De Etrayz heeft niet alle eigenschappen van een goede NAS.
Verwijderd
heb je dit nodig om met de xtreamer dingen te bekijken?PaulBloem schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:15:
[...]
Soort NAS uitvoering... alleen zou ik liever een echte NAS kopen met de stnadaard Xtreamer ernaast.
De xtreamer (niet pro) kan enkel een kleine 2,5 inch HD bevatten, dus als je ergens veel content hebt wil je of altijd je PC hebben aan staan om daarvan te streamen, of een NAS in je netwerk hangen, data moet toch ergens vandaan komen. Maar het MOET dus niet.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:16:
[...]
heb je dit nodig om met de xtreamer dingen te bekijken?
Alle (realtek) media players hebben beroerde netwerk performance ( max rond ~40 Megabit/sec ), dus als je toch een NAS plaatst kun je beter iets snellers zoeken zodat je sneller je media files erop kunt zetten.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Het is niet een soort NAS uitvoering maar een NASPaulBloem schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:15:
Soort NAS uitvoering... alleen zou ik liever een echte NAS kopen met de stnadaard Xtreamer ernaast.
Zie [NAS] Xtreamer e-TrayzVerwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:09:
Op de site van xtreamer zie ik dat er veel word gepraat over Etrayz
Echt, ik heb hem thuis en op de doos staat gewoon dat het een nieuwe versie is met HD audio ondersteuning en passieve cooling. Firmware is 2.3.2sKingofthemall schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:01:
Ik heb de Xtreamer al een tijdje te leen, en het bevalt echt! Het probleem met de ventilator heb ik zelf niet zo ervaren. Misschien maken andere dingen in mijn huis teveel lawaai - ik hoor de ventilator niet.
Nu wil mijn vader het ding binnenkort wel weer terug, en dat is goed: ik koop er zelf wel een.
Wat ik nou zag op hdsupplies.nl is dat er een 'nieuw' model komt. (http://www.hdsupplies.nl/nl/sidewinder-xtreamer.html) Deze Xtreamer heeft de SideWinder koelribben al fabrieks-geïnstalleerd, en schijnt een vernieuwde chipset te hebben. Het vreemde is dat de xtreamer site er niets over zegt, en ik het ook niet op andere sites zie.
Heb op dit moment wel de airco zachtjes aan, dus hogere temperaturen kan ik niet controleren.
To dare is to do
Ik heb dat ook, heel soms zelf toen het nog gewoon wat koeler was. De fan staat op Hoog, het maakt niet uit of ik via HDD, USB of netwerk kijk en of de xtreamer plat ligt op rechtop staat. Toch maar eens creatief over koeling na gaan denken, want verder heb ik veel plezier van dat apparaatje.pven schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:21:
Met dit warme weer doet mijn Xtreamer raar, zelfs als de fan op hoog staat. Soms krijg ik om de paar seconden zwart beeld, soms bevriest het beeld, soms valt de Xtreamer uit, etc ...
Heb er vandaag eentje aangeschaft, ter vervanging van mijn xbmc-xbox.
Ik had al 'n WDTV Live aan de LCD in m'n slaapkamer, maar in de woonkamer heb ik de Xtreamer aan 'n bigass oldass CRT geknoopt, en dat kijkt desondanks, toch al lekkerder dan m'n xbox.
Ik had eerts de Sitecom MN-280 (oid) meegenomen uit de MediaMarkt, omdat ik daar in C'T een vrij goeie review van had gezien. Hier aangekomen aangesloten, ding herkende geen enkele van mijn servers... Dus, snel terug naar de MM en teruggekomen met 'n Xtreamer
Ik vind dit zo 'n leuk ding, dat ik er sterk aan denk om mijn WDTV Live te laten adopteren door mijn vader, en nog 'n Xtreamer erbij te nemen.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Misschien moet je dan eens denken aan de xtreamer pro, kost wel iets meer idd.dodge_911 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:37:
Ik ben aardig onder de indruk van dit ding...
Heb er vandaag eentje aangeschaft, ter vervanging van mijn xbmc-xbox.
Ik had al 'n WDTV Live aan de LCD in m'n slaapkamer, maar in de woonkamer heb ik de Xtreamer aan 'n bigass oldass CRT geknoopt, en dat kijkt desondanks, toch al lekkerder dan m'n xbox.
Ik had eerts de Sitecom MN-280 (oid) meegenomen uit de MediaMarkt, omdat ik daar in C'T een vrij goeie review van had gezien. Hier aangekomen aangesloten, ding herkende geen enkele van mijn servers... Dus, snel terug naar de MM en teruggekomen met 'n Xtreamer
Ik vind dit zo 'n leuk ding, dat ik er sterk aan denk om mijn WDTV Live te laten adopteren door mijn vader, en nog 'n Xtreamer erbij te nemen.
Ik heb deze sinds gisteren en mij valt op dat de interface vlotter reageert (dan de standaard xtreamer) en net een tandje betere beeldkwaliteit levert (ik heb geen dubbel blind test gedaan dus het is meer op basis van gevoel). Ik heb een aantal HDTV series terug gezien, final van dr. Who bijvoorbeeld, en het beeld leek wel mooier althans er vielen me ineens details op die mij niet zo eerder waren opgevallen.
De fan van de pro is zo goed als onhoorbaar, de harddisk (WD 1TB green power) maakt meer geluid dan de fan terwijl de gehele kast, bij een kamer temp. van ong. 28 graden, handwarm blijft.
Opvallend is dat de firmware 2.3.4 is terwijl de site niet verder gaat dan 2.3.3.
Als budget geen probleem is zou ik iedereen de pro aanraden.
Even als follow up... Ik heb vandaag de Scythe mod toegepast (iets minder netjes afgewerkt als foto's in de link). Nu afwachten of het helpt tegen de vastloper. Het geluid is in ieder geval van niveau "straaljager" teruggebracht tot onhoorbaar vanaf de bank.Ray-zor schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:51:
[...]
Ik heb dat ook, heel soms zelf toen het nog gewoon wat koeler was. De fan staat op Hoog, het maakt niet uit of ik via HDD, USB of netwerk kijk en of de xtreamer plat ligt op rechtop staat. Toch maar eens creatief over koeling na gaan denken, want verder heb ik veel plezier van dat apparaatje.
Verwijderd
Na dit topic + een hoop reviews gelezen te hebben, heb ik echter nog 2 vragen die onbeantwoord blijven hangen:
- Hoe gaat de xtreamer om met hele grote mappen? Ik heb namelijk een paar folders met 1000+ foto's/mp3's etc.
- Op verschillende plekken gelezen dat hij ivm de bijhorende Wireless N - antenne 1080p niet trekt, maar 720p "waarschijnlijk wel". Kan iemand mij uit persoonlijke ervaring vertellen wat voor wireless N performance ik van dit beestje mag verwachten?
720 gaat zeker lukken. 1080 zeker niet.Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:23:
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede wireless streamer voor in de woonkamer, om men huidige HTPC te vervangen.
Na dit topic + een hoop reviews gelezen te hebben, heb ik echter nog 2 vragen die onbeantwoord blijven hangen:
- Hoe gaat de xtreamer om met hele grote mappen? Ik heb namelijk een paar folders met 1000+ foto's/mp3's etc.
- Op verschillende plekken gelezen dat hij ivm de bijhorende Wireless N - antenne 1080p niet trekt, maar 720p "waarschijnlijk wel". Kan iemand mij uit persoonlijke ervaring vertellen wat voor wireless N performance ik van dit beestje mag verwachten?
Verwijderd
Dit is sterk afhankelijk van de plaatsing van de xtreamer t.o.v. je router/modem. Het is dus niet zomaar te zeggen of het mogelijk is om films te streamen....
En of het mogelijk is om 720p bestanden te streamen ligt aan de bitrate van het bestand. Ik heb ook wel sommige 1080p bestanden gestreamd maar deze hadden een lage bitrate...
Ahja: het routertje is via het stopcontact met internet verbonden.
[ Voor 9% gewijzigd door pven op 05-07-2010 08:30 ]
Verwijderd
De film staat dan ook nog eens op een externe hdd, aangesloten op mijn laptop.
Onze router-modem is wel een Gigabit modem. LAN hebben we dus 1Gbps.
Misschien vergelijkbaar met mijn probleem? Ik krijg (bijna) nooit beeld over HDMI. De tv geeft dan een zwart scherm (in tegenstelling tot blauw, als hij geen signaal binnenkrijgt). Het signaal is er dus wel, maar hij laat niks zien. Heel soms werkt het ineens wel, maar bijna altijd moet ik terugvallen op de rgb kabel. Voor muziek afspelen niet erg, maar voor films wel jammer...witteveder schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:31:
Ik heb recentelijk mijn XTreamer geupdate van firmware 2.1.3 naar 2.3.1... Dat leverde een aantal verbeteringen op, maar nu knippert de tv (Philips LCD) als een film (DivX, maar ook VOB) begint af te spelen, net alsof de verbinding tussen de tv en de xtreamer even wegvalt. Gisteren gebeurde dit ook midden in een film een paar keer. Heeft iemand een idee hoe dit kan of wat het is? Zijn er nog remedies tegen? Bekend probleem misschien?
witteveder schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:31:
Ik heb recentelijk mijn XTreamer geupdate van firmware 2.1.3 naar 2.3.1... Dat leverde een aantal verbeteringen op, maar nu knippert de tv (Philips LCD) als een film (DivX, maar ook VOB) begint af te spelen, net alsof de verbinding tussen de tv en de xtreamer even wegvalt. Gisteren gebeurde dit ook midden in een film een paar keer. Heeft iemand een idee hoe dit kan of wat het is? Zijn er nog remedies tegen? Bekend probleem misschien?
Neem hier eens een kijkje http://forum.xtreamer.net...reamer+hdmi+communicationprutsger schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:34:
[...]
Misschien vergelijkbaar met mijn probleem? Ik krijg (bijna) nooit beeld over HDMI. De tv geeft dan een zwart scherm (in tegenstelling tot blauw, als hij geen signaal binnenkrijgt). Het signaal is er dus wel, maar hij laat niks zien. Heel soms werkt het ineens wel, maar bijna altijd moet ik terugvallen op de rgb kabel. Voor muziek afspelen niet erg, maar voor films wel jammer...
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.