Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265267

Topicstarter
Mede-auteur:
  • pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pven

Het grote eTrayz topic deel 1

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/56Pb1gKxPoE7kmgI7AyZ6BMk/full.jpg

Wat is een eTrayz?

(Dit is copy/paste vanaf de Nederlandse site van Xtreamer)

Nieuw in het programma van Xtreamer is eTRAYz 2 slots Networked Attached Storage (NAS). Dit is een netwerk harddisk (let op!, zit nog geen harddisk in) die je zowel binnenshuis als buitenshuis kunt benaderen vanaf iedere PC. Al je bestanden veilig centraal opgeslagen en altijd en overal toegankelijk. Je kunt zelfs vrienden familie en kennisen toegang geven tot delen van de harddisk waar dan foto's, films en muziek op staan.

De Combinatie met een Mediastreamer is helemaal ideaal omdat je op die manier in elke kamer waarin je een Xtreamer plaatst films, muziek en foto's direct kunt bekijken op de TV. Deze worden dan gestreamed vanaf de eTRAYz NAS via de Xtreamer naar de TV.

Wat zijn de specs?

(dit is copy&paste vanaf [url=http://www.xtreamer.net/etrayz/specs.aspx]de site van Xtreamer); nutteloze specs heb ik verwijderd.

CPU: OXE810DSE
Memory: 128MB
Flash: 4MB
HDD: 3.5" inch X 2 SATA
USB Ports: USB 2.0 / USB 1.1
Fan: Smart Fan (Auto Sensing)
LAN: Gigabit RJ-45 Ethernet port
Wireless LAN (USB Type): 802.11b/g/n (antenne moet je los kopen)
Network File Protocol: CIFS, SMB, NFS, AFP
Additional Useful Protocol: FTP with SSL/TLS, SSH, Secure SMTP
Web Server: Apache, MySQL, SQLite, PHP, Port # : 8000
Printer Server
iTunes Music Server
UPnP device Port mapping
URL Link Mail & URL Link Copy
Buddy SyncFolder
Public Disk: For sharing with local devices
e-Downloader: Plugins – rapidshare.com, megaupload.com
e-Torrent: RSS, Search and Download - mininova, isohunt, torrentz
RAID: Level Raid 1, Linear

Waar te koop?

pricewatch: Xtreamer eTRAYz
FAQ

Wat is een must-have applicatie?
Vanaf firmware 1.0.5 wordt de APP Installer er standaard bij geleverd. Middels dit programma kan je andere programma's op je eTrayz installeren, denk hierbij bv aan programma's om van usenet te downloaden, programma's om een mailserver op te zetten, etc. Je kan het zo gek niet bedenken of het zit er in. Hier vind je het subforum (op de site van Xtreamer) voor deze applicatie.

Het bijwerken van de firmware lukt me niet. Wat doe ik verkeerd?
Als je meldingen krijgt dat het firmware-bestand niet in orde is, dan heb je waarschijnlijk een verkeerde variant gedownload. Je hebt twee varianten: eentje voor een volledige installatie en eentje voor een upgrade.

Wat is er handig aan de eTrayz connector?
Dit is een stukje software waarmee je wat makkelijker een link kunt maken vanaf je werkplek naar de eTrayz. Dit is echter ook mogelijk zonder dit stukje software. Ik persoonlijk zie het nut van dit stukje software dan ook niet in.

Kan ik van RAID0 naar RAID1, of vice versa, converteren met behoud van gegevens?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Links

Site: http://www.xtreamer.net/etrayz/overview.aspx
Forum: http://forum.xtreamer.net/ (kijk onder eTrayz)
Reviews: pricewatch: Xtreamer eTRAYz (let op: zijn oude reviews)

Opmerkingen over startpost

Stuur me (pven) een DM of kijk in mijn react.

Dank aan Except voor de vorige versie van de TS! _O_

[ Voor 69% gewijzigd door pven op 09-06-2010 11:22 ]

Anoniem: 265267

Topicstarter
Even een korte aanvulling hierop. De Terms of Use van de Xtreamer webshop vermelden dat bij retournering van dit product (a 120euro) tot 40 euro ingehouden kan worden voor portokosten, restocking fees en 'gateway fees'.

Dat is de grootste return-fee stapel die ik ooit gezien heb, en gaat recht in tegen de EC-Richtlijn die aangeeft in artikel 14 dat de kosten bij afstands-verkoop zoals deze gelimiteerd moeten zijn tot de verschepingskosten terug naar de fabrikant.

Naast de slechte performance van dit product, de feitelijke 'fouten' in de geadverteerde feature-lists en de hoeveelheid bugs (zie review in pricewatch) zijn dus de verkooppraktijken van deze instantie ook nog eens illegaal.

Voor iedereen die zich in deze (em soortgelijke) situatie bevind, je kan je beroepen op de volgende EC Richtlijn:

Directive 97/7/EC of the European Parliament and of the Council of 20 May 1997 on the protection of consumers in respect of distance contracts - Statement by the Council and the Parliament re Article 6 (1) - Statement by the Commission re Article 3 (1), first indent

"
(14) Whereas the consumer is not able actually to see the product or ascertain the nature of the service provided before concluding the contract; whereas provision should be made, unless otherwise specified in this Directive, for a right of withdrawal from the contract; whereas, if this right is to be more than formal, the costs, if any, borne by the consumer when exercising the right of withdrawal must be limited to the direct costs for returning the goods; whereas this right of withdrawal shall be without prejudice to the consumer's rights under national laws, with particular regard to the receipt of damaged products and services or of products and services not corresponding to the description given in the offer of such products or services; whereas it is for the Member States to determine the other conditions and arrangements following exercise of the right of withdrawal;"

http://eur-lex.europa.eu/...i=CELEX:31997L0007:EN:NOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 09:53

MikeWazowski

Look into my eye

Daarnaast zitten er nog bergen mensen te wachten tot de eTrayz uiteindelijk eens een keer geleverd wordt. Ik heb hem besteld via de internationale shop voor de aanbiedingsprijs van 85 euro (vanwege de combinatie met een xTreamer) half november, maar wacht nog steeds. De leveringsdatum wordt steeds opgeschoven (1 dec, 10 dec, 12 dec, 15 dec, 22 dec) en staat nu op 1 januari 2010 - vanwege "logistic issues". De betaling was via credit card en ik ga eens navragen of ik mijn order kan annuleren en mijn geld gestorneerd kan krijgen - er is nog niets verzonden dus zou ik volgens de Directive niets hoeven betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok, ik was in het begin eigenlijk heel positief maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Mijn eTrayz valt uit, soms na 1 uur, soms na 10 minuten. Ik kan hem dan ook niet meer aan de praat krijgen anders dan de software opnieuw te installeren (waarbij alle gegevens op de disks dus gewist worden).
Helaas pindakaas, ik doe hem de deur uit.
Daarbij komt nog eens dat ik mijn eTrayz in USD heb afgerekend op de site en dat ik nu tot mijn verbazing gewoon in EUR gebilled ben (CC-afschrift net binnen). Is dat erg? Ja, want dat is gewoon niet de bedoeling. Ik heb in USD afgerekend omdat dat goedkoper was. Nou zie ik dat dat op de orderbevestiging ook al fout is gegaan dus ik vrees dat ik daar achter het net ga vissen maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-06 22:04
Ik heb hem op 31 december vrij onverwacht binnen gekregen.

Op 2 januari maar snel even een 1,5TB Samsung gekocht.

De eerste indrukken zijn gemengd. De software is gewoon nog niet af, en er zitten veel fouten in.
Maar er zitten toch wel een aantal heel krachtige zaken in, waardoor hij veel potentieel heeft.

Gister eens gestoeid met de Rapid-box feature. Dit werkt toch wel heel mooi.
File uploaden, linkje per email of MSN naar vrienden sturen en zij kunnen meteen downloaden. Werkt allemaal wel mooi.

Ben benieuwd hoe de software zich over de komende maanden ontwikkeld.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 08:49

Crusader

Arc Nature

yzf1kr schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:09:
De eerste indrukken zijn gemengd. De software is gewoon nog niet af, en er zitten veel fouten in.
En als ik zie hoe dat met de Xtreamer gaat, heb ik er niet zo veel vertrouwen in.
Ik heb een Synology DS409+ gekocht (niet te vergelijken natuurlijk) en die eTRAYz in de hoek gezet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:31
Anoniem: 265267 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:24:
Even een korte aanvulling hierop. De Terms of Use van de Xtreamer webshop vermelden dat bij retournering van dit product (a 120euro) tot 40 euro ingehouden kan worden voor portokosten, restocking fees en 'gateway fees'.

Dat is de grootste return-fee stapel die ik ooit gezien heb, en gaat recht in tegen de EC-Richtlijn die aangeeft in artikel 14 dat de kosten bij afstands-verkoop zoals deze gelimiteerd moeten zijn tot de verschepingskosten terug naar de fabrikant.

Naast de slechte performance van dit product, de feitelijke 'fouten' in de geadverteerde feature-lists en de hoeveelheid bugs (zie review in pricewatch) zijn dus de verkooppraktijken van deze instantie ook nog eens illegaal.

Voor iedereen die zich in deze (em soortgelijke) situatie bevind, je kan je beroepen op de volgende EC Richtlijn:

Directive 97/7/EC of the European Parliament and of the Council of 20 May 1997 on the protection of consumers in respect of distance contracts - Statement by the Council and the Parliament re Article 6 (1) - Statement by the Commission re Article 3 (1), first indent

http://eur-lex.europa.eu/...i=CELEX:31997L0007:EN:NOT
toon volledige bericht
U kent het verschil tussen een richtlijn en een wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Crusader schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:05:
[...]

En als ik zie hoe dat met de Xtreamer gaat, heb ik er niet zo veel vertrouwen in.
Ik heb een Synology DS409+ gekocht (niet te vergelijken natuurlijk) en die eTRAYz in de hoek gezet.
Ik heb hem icm met de xtreamer gekocht.

Tot nu toe doet de xtreamer wat hij moet doen. Nog niets vreemds ontdekt.
Weet wel van vrienden dat hij in het begin een stuk minder presteerde.

Wel valt me op dat de community wel te spreken is over de hardware, en dat ze al veel dingen via Linux er stabiel op hebben draaien.

Maar de communicatie vanuit de fabrikant valt vies tegen.

Maar ach, voor €85,- is het wel een redelijke aankoop.
Zo'n Synology kost het 5 - 6 voudige, daar heb ik het geld niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 15:43
aval0ne schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:12:
[...]

U kent het verschil tussen een richtlijn en een wet?
Een richtlijn moet binnen een bepaalde tijd tot wet omgezet worden door de lidstaten. In NL is dat voor deze al gebeurd vziw.

Doet die Xtreamer iSCSI?

[ Voor 4% gewijzigd door Xiphalon op 04-01-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

yzf1kr schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:32:
[...]

Ik heb hem icm met de xtreamer gekocht.

Tot nu toe doet de xtreamer wat hij moet doen. Nog niets vreemds ontdekt.
Weet wel van vrienden dat hij in het begin een stuk minder presteerde.

Wel valt me op dat de community wel te spreken is over de hardware, en dat ze al veel dingen via Linux er stabiel op hebben draaien.

Maar de communicatie vanuit de fabrikant valt vies tegen.

Maar ach, voor €85,- is het wel een redelijke aankoop.
Zo'n Synology kost het 5 - 6 voudige, daar heb ik het geld niet voor.
Ik ben best tevreden over de Xtreamer hoor, begrijp me niet verkeerd, alleen neemt Xtreamer de community niet echt serieus. Als betatester merk ik vaak genoeg dat firmwares in één keer publiek worden gemaakt zonder eerst te testen. Die eTRAYz heb ik ook met de korting kunnen kopen. Maar de performance viel me erg tegen en heb daarom die Synology gekocht. Particulier zou ik het geld er ook niet voor over hebben, maar ik kocht 'm voor de zaak.
lol... nee, dat doet ie helaas niet

[ Voor 7% gewijzigd door Crusader op 04-01-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Dat ze community niet serieus nemen vindt ik nog zacht uitgedrukt.
Het irriteerde mij dat ze het werk van de communitie gebruiken alsof het features van de eTrayz zijn.

Wbt snelheid etc klaag ik niet. Ik benader hem alleen draadloos vanaf mijn laptop of via de Xtreamer.

Ik denk dat ik de komende weken een spoedcursus linux ga krijgen, gelukkig ban ik nog van het DOS tijdperk dus de meeste commando's zijn me niet zo vreemd.

Ik verwacht dus wel dat de eTrayz straks hele leuke dingen gaat laten zien, maar dat is niet te danken aan de xtreamer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264983

Ik heb ook etrayz in bezit.
Helaas, want heb er al wat miserie met meegemaakt:
- netwerkprinter heeft 1 dag gewerkt, daarna onmogelijk weer aan de praat te krijgen
- HDD van bay A naar B moeten verhuizen, anders wilde hij niet meer OS booten
- ALLE data zomaar kwijtgeraakt op disk na reset (deze reset zou enkel configuratie terug naar fabrieksstandaard herstellen)
- maakt toch meer lawaai, dan de "fluisterstille enterprise server" waar hun marketing praat over gaat

Maar, de hardware die ze verkopen is wel ok voor de prijs.
En je kan via ssh op de linux kernel met root inloggen, je kan dus tal van optware ipkg pakketjes installeren.

andere apparaten met (min of meer?) zelfde hardware (in ieder geval zelfde RAM en CPU) zijn:
- Thecus N0204 & Thecus N2200
- Iomega home media network hard drive
- WD my book world edition (white bar!)

Dan vraag ik me af of ik geen OS van één van deze NASsen kan installeren? Die dan wrs wat minder bugs bevatten dan het nieuwe e-trayz 1.0.0 OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 264983 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:27:
Dan vraag ik me af of ik geen OS van één van deze NASsen kan installeren? Die dan wrs wat minder bugs bevatten dan het nieuwe e-trayz 1.0.0 OS...
Ga eens een BIOS van een Dell pc in een HP pc flashen. Duur stuk ijzer hou je dan over. Aansturing van hardware is toch compleet verschillend, dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 10:15

Neus

www.zenaconsult.com

Heb naast mijn Synology ook een eTRAYz en met druk op het forum bezig met extra programma's en modificaties. Kijk hier: http://blog.campodoro.org/?cat=9 of anders op het forum van Xtreamer.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:08:
[...]

Ga eens een BIOS van een Dell pc in een HP pc flashen. Duur stuk ijzer hou je dan over. Aansturing van hardware is toch compleet verschillend, dat gaat niet.
Als in de Dell en in HP behuizing hetzelfde moederbord zit, dan hebben ze zelfde bios.

Bij elektronica zie je vaak rebranding (zelfde hardware binnenin, maar ander kastje/merk eromheen),
en héél de meuk komt van fabrikanten uit china korea etc.
Dus vermoed ik dat er wel een paar NAS systemen met hetzelfde printplaatje (cpu & ram) zullen zijn zoals e-trayz.
Het enigste verschil is mss ledje, pieptoon, usb poortje, # sata poorten, meer of minder.

*ik zie ook net dat de Buffalo linkstation quad ook zelfde cpu en ram heeft, maar wel met 4 sata aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Toch zou ik het niet proberen die firmwares uit te wisselen, als het al gaat werken is de kans op bugs en niet werkende onderdelen een stuk groter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De firmware in de onboard flash chip van 8MB blijft hetzelfde.
Je installeert OS via netwerkverbinding op de interne harde schijf.

Ik zou bv. wel eens willen proberen om een HDD van andere NAS, waar merk eigen OS op is geïnstalleerd, in mijn e-trayz te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 264983 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:00:
De firmware in de onboard flash chip van 8MB blijft hetzelfde.
Je installeert OS via netwerkverbinding op de interne harde schijf.

Ik zou bv. wel eens willen proberen om een HDD van andere NAS, waar merk eigen OS op is geïnstalleerd, in mijn e-trayz te booten.
Kratje bier als het je lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneiltje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik ben niet zo'n echte tweaker, maar heb wel deze NAS gekocht. Voorlopig werkt hij netjes om mijn films te streamen, maar ik vrees dat ik bij een - blijkbaar vaakvoorkomende - crash een complete reset moet doen. Kan ik met een vrij grote zekerheid mijn files bewaren, of zal ik ze kwijt zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb ook een eTrayz aangeschaft en ik moet zeggen dat het voor het geld een zeer net kastje is.
De software zal hopelijk nog wel wat volwassener worden maar tot nu toe ben ik tevreden.

Het enige probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen is het feit dat ik de mailserver niet aan de gang krijg omdat de testmail continu mislukt.
Gelukkig gebruik ik deze functie niet dus zo'n groot probleem is het voor mij dan ook weer niet. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneiltje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
Sjaool, daarvoor heb ik een oplossing gelezen op hun forum. Je moet :587 toevoegen achter de smtp.gmail.com, zodat je de juiste poort gebruikt: smtp.gmail.com:587

http://forum.xtreamer.net...8011&hilit=telenet#p68011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

oneiltje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:08:
Ik ben niet zo'n echte tweaker, maar heb wel deze NAS gekocht. Voorlopig werkt hij netjes om mijn films te streamen, maar ik vrees dat ik bij een - blijkbaar vaakvoorkomende - crash een complete reset moet doen. Kan ik met een vrij grote zekerheid mijn files bewaren, of zal ik ze kwijt zijn dan?
Kwijt ben je ze niet maar makkelijk terug te halen was bij mij iig een ander verhaal. Etrayz gebruikt een of ander aparte partitieformaat (me niet in verdiept verder) die niet zomaar uit te lezen is als je de schijf in je pc hangt. Ik heb iig mijn disk moeten recoveren met GetDataBack (die vervolgens wel 100% van de bestanden terug kon halen) maar ja, dat kost wel tijd. En bij de 3e keer was ik dat zat en heb ik maar besloten dat het geen speelgoed voor mij was :P

Whoops, das natuurlijk niet waar. Ik heb mijn schijf gerecovered toen ik hem 'vol' in de Etrayz heb gepropt, bemerkte dat er geformatteerd ging worden en toen de installatie afgekapt heb. Sorry :D

[ Voor 10% gewijzigd door IceStorm op 07-01-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ik heb hem eindelijk geinstalleerd met een Samsung HD154 harde schijf in dock B. Installatie ging voorspoedig en het verbruik is maar 13W - dat valt zeker niet tegen! Maar ik ben een absolute n00b wat betreft Linux en heb Win7 64bit met een niet werkend eTRAYz rechtsklikmenu, dus moet het allemaal met de webinterface doen. En als je dan gaat zoeken hoe je dingen moet sharen en je wilt meerdere partities aanmaken om meerdere drives te kunnen mounten in Windows dan lijkt dat niet te kunnen,, Ik vind het dus nog niet de meest vriendelijke interface, maar misschien moet ik gewoon wennen dat het geen Windows is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11
Nieuwe firmware is uit !!! de V1.03, wel een beetje traag downloaden 350MB met 80KB p.s. :(

Bevindingen hierover volgen nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ik lijk met mijn eTRAYz niet te kunnen doen wat ik wil (of kan het althans niet echt vinden zonder me echt in Linux te storten), dus ik ga de mijne maar weer verkopen. Mijn met Windows7 ingerichte server bevalt me veel beter, daar ken ik tenminste mijn weg en met WoL is het verbruik erg netjes. Jammer, want het was een leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
Wat wil je doen dan met de Etrayz?
sweeper73 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:29:
Ik lijk met mijn eTRAYz niet te kunnen doen wat ik wil (of kan het althans niet echt vinden zonder me echt in Linux te storten), dus ik ga de mijne maar weer verkopen. Mijn met Windows7 ingerichte server bevalt me veel beter, daar ken ik tenminste mijn weg en met WoL is het verbruik erg netjes. Jammer, want het was een leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Dingen die ik nu niet lijk te kunnen doen:
* mijn usernames met een - teken erin gebruiken, zoals ik die op alle PC''s hier gebruik
* meerdere drives in windows mounten zodat ik verschillende type bestanden echt kan scheiden - ik werk nu met verschillende partities, terwijl de etrayz 1 partitie heeft
* snel bestanden overzetten op mijn gigabit netwerk - dat is vanaf de etrayz nu 17 minuten voor een 13Gb MKVtje, terwijl dat voor PC2PC in enkele minuten gaat

Zoals gezegd ben ik een linux-noob, werkt het rechtsklik menu niet in Win7 64bit en kan ik het in de webinterface niet vinden.... Nou wil ik me best wat verdiepen in Linux, maar dat moet beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
Oke, ik snap het.... ;)

Hiervoor heb ik ook geen oplossingen.

[ Voor 46% gewijzigd door cassanov99 op 04-02-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44

sjaool

Every life should have 9 cats

oneiltje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:50:
Sjaool, daarvoor heb ik een oplossing gelezen op hun forum. Je moet :587 toevoegen achter de smtp.gmail.com, zodat je de juiste poort gebruikt: smtp.gmail.com:587

http://forum.xtreamer.net...8011&hilit=telenet#p68011
Heb ik inmiddels ook al gelezen maar dat heeft geen uitkomst gebracht. :(

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 20:49
sweeper73 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:29:
Dingen die ik nu niet lijk te kunnen doen:
* mijn usernames met een - teken erin gebruiken, zoals ik die op alle PC''s hier gebruik
* meerdere drives in windows mounten zodat ik verschillende type bestanden echt kan scheiden - ik werk nu met verschillende partities, terwijl de etrayz 1 partitie heeft
* snel bestanden overzetten op mijn gigabit netwerk - dat is vanaf de etrayz nu 17 minuten voor een 13Gb MKVtje, terwijl dat voor PC2PC in enkele minuten gaat

Zoals gezegd ben ik een linux-noob, werkt het rechtsklik menu niet in Win7 64bit en kan ik het in de webinterface niet vinden.... Nou wil ik me best wat verdiepen in Linux, maar dat moet beperkt zijn.
Jou 3e punt, nu vraag ik mijzelf af. Is dit een cpu/intern geheugen beperking van de Etrayz ofzo? Want dat moet toch sneller kunnen op een gigabit netwerk?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bij dit soort NASsen is de CPU altijd de beperkende factor in overdrachtsnelheid. (Is eenvoudig te zien als je shell access hebt, de belasting is 100% als je met grote files aan het schuiven bent.)
Eigenlijk vind ik 13GB/17min = 12.7MB/sec helemaal niet slecht, gezien de specs van dit ding.

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Mijzelf schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:31:
Bij dit soort NASsen is de CPU altijd de beperkende factor in overdrachtsnelheid. (Is eenvoudig te zien als je shell access hebt, de belasting is 100% als je met grote files aan het schuiven bent.)
Eigenlijk vind ik 13GB/17min = 12.7MB/sec helemaal niet slecht, gezien de specs van dit ding.
Ok, maar het verschil met Pc2Pc van 60 MB/sec vind ik toch wel erg veel. Zo duurt het een eeuwigheid om mijn 1,5Tb schijf vol te krijgen via kopieren vanaf de bestaande schijven. Ik begrijp dan ook niet waarom er een Gb aansluiting opzit, aangezien het niet sneller is dan een 100Mbit lijntje.
Ik begreep dat je voor Linux via NFS 2,5x zo snel kan gaan dan via Samba zoals het nu draait, maar is er ook zo'n truc voor communicatie met Windows? Want dan word ik al veel blijer :)

(hij staat nu te koop, maar ik heb nog niet echt veel reacties gehad om hem over te nemen voor mijn vraagprijs, dus ik speel er gewoon nog wat verder mee om te kijken of ik wel gedaan krijg wat ik wil :P)

[ Voor 16% gewijzigd door MikeWazowski op 18-02-2010 11:51 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
2.5x? Zoveel niet, denk ik, maar harder gaat het zeker. NFS is beschikbaar voor bepaalde windowsversies: W2000, XP prof. Op Vista Ultimate en Enterprise kun je de 'Subsystem for UNIX-Based Applications' gebruiken, moet je in 'Control Panel>Programs and Features>Turn Windows features on or off' aanzetten, daarna kun je gewoon '<ip-van-nas>:/share in de adresbalk van explorer invullen. In de dure modellen van '7 zal het wel weer anders gaan.

Als 2e optie kun je FTP gebruiken. Dat gaat ook harder dan Samba.

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Bedankt, die optie van Sybsystem zit ook in Win7Ultimate, dus die heb ik even aangevinkt. Vanavond kijken wat het uitmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Nicap

Tsssk....

Kan ik hem ook gebruiken i.c.m. mijn Samsung TV (37B650) middels DLNA?

Ik zit te twijfelen tussen een synology of deze eTrayz

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351849

Nicap schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:10:
Kan ik hem ook gebruiken i.c.m. mijn Samsung TV (37B650) middels DLNA?

Ik zit te twijfelen tussen een synology of deze eTrayz
Kies dan maar voor de synology!
Ik heb nu zelf de ds110j aangeschaf en ben hier heel tevreden over.
Kost 15eur meer dan de etrayz maar is veel sneller en de software veel gebruiksvriendelijker en het werkt ook gewoon zoals je het verwacht.
Heeft wel maar plaats voor 1 interne disk, maar via usb kan je er zoveel bij aanhangen als je wilt. En dan is het nog veel sneller dan de etrayz met zijn interne schijven (waarvan de 2e schijf al eens zomaar alle data wil verliezen !!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Nicap

Tsssk....

Ik had inmiddels al voor de 110j gekozen. Draait nu al weer een maand of 2. Voldoet idd prima

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 18:10

zerocool82

Ignorance causes chaos

Er is een nieuwe firmware uit (1.0.5), bij mij upload hij het FW bestand alleen met maar enkele procenten per uur. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 18:10

zerocool82

Ignorance causes chaos

zerocool82 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:42:
Er is een nieuwe firmware uit (1.0.5), bij mij upload hij het FW bestand alleen met maar enkele procenten per uur. Meer mensen hier last van?
Het werd veroorzaakt door Google Chrome, met IE was het 5 minuten en de FW was gereed om te installeren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb, uiteraard in overleg met Except, een nieuwe TS neer gezet. De voornaamste reden is dat de nieuwe firmware best prettig is, vooral de integratie van de APP installer spreekt me erg aan.

Uiteraard weet ik dat er klachten zijn over de eTrayz, maar sinds firmware 1.0.4 heb ik eigenlijk niets te klagen. I heb SABnzbd en sick beard geïnstalleerd, via de APP installer, en dat werkt prima. Via mijn Xtreamer bekijk ik de films die op mijn eTrayz staan, omdat deze rechtstreeks via een routertje aan elkaar hangen heb ik geen last van vertraging.

Kortom: ik ben best tevreden. :)

(In overleg met de MSH-mods is er een alias naar MSH gemaakt.)

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 09-06-2010 11:25 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Een paar dagen terug heb ik firmware 1.0.5 er dus op gezet. Sinds die tijd kan ik vanaf mijn laptopje de /home/Public-folder niet meer benaderen. Mij staat bij dat ik bij de vorige firmware een-of-ander vinkje aan heb gepast waarna die folder wel voor iedere toegankelijk werd. Uiteraard kan ik dat vinkje nergens meer vinden.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Ook de upgrade gedaan. Je moet CIFS-> Sharing Mode op Public zetten (als je er inmiddels nog niet achter was ;) )

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ah, ik had het hier niet meer gemeld. Die stond op public, maar dat pikte hij niet. Nadat ik hem van public af had gehaald en weer op public had gezet, werkte het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De eTrayz AppInstaller doet het bij mij niet meer. Hij blijft maar de popup voor 'searching notifications' weergeven en komt daar ook niet voorbij. Ik heb zowel IE als Chrome geprobeerd, beiden doen hetzelfde. Op de site van Xtreamer kan ik zo 1-2-3 niets terugvinden. Meer mensen hier last van?

En opgelost: via ssh moet je inloggen op je etrayz en dan vanaf de prompt upgraden naar 2.03. *O*

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 08-07-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Thx voor de tip PVEN,jammer dat dit topic helaas niet zo leeft kwa ervaringen/problemen/oplossingen.
Heb er zojuist ook 1 gehaald en een hitachi 2tb 7200rpm erbij gekocht.
check ik meteen even de 2 problemen/oplossingen die je vermeld hebt.
Hoe kan ik dan overigens via ssh inloggen?
Is daar een aparte (gratis) client voor?
Alvast bedankt.

PS:
Als het goed bevalt wil ik er nog een 2tb bijstoppen,kan je die erbij zetten? of wist hij dan bv schijf 1 die er al inzit?

[ Voor 15% gewijzigd door fragcompany op 31-07-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Onder windows kan je Putty gebruiken, als SSH client
google even naar putty en ssh dan staat hij bovenin wel vermeld

Werkt perfect, en is standalone - geen installatie nodig.
Wat ik gelezen heb is dat hij alleen raid ondersteund, voor zover ik begreep is dat als er een schijf bijkomt, hij de raidset autoatisch uitbreid

edit : dus niet uitbreiden, maar wissen en herindelen .... not an option !!

( voor een NAS is 5400 toeren voldoende, de snelheid is ruim aanwezig en de temperatuur blijft lekker laag )

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 02-08-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:59
Hoe staat het inmiddels met het apparaat?
Ik wil zelf een xtreamer sidewinder aanschaffen en dan gebruiken icm met de xtreamer-etrayz maar is dit aan te raden of is het nog niet zoals het hoort te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Nou met alle respect,maar ik vind het een frot ding de Etrayz.
Jezus,diverse tweak moeten toepassen voordat ik een acceptabele doorvoor snelheid krijg,was 1-2mb/s nu 16-17mb/s over ftp (files kopieren)
Sabnzb werkt ook voor geen meter,ja het werkt met 100-700kb/s download terwijl ik ruim 3500kb/s op de laptop haal bv.
Nee,dit ding gaat richting marktplaats en schaf wel een Synology aan ofzo,leuke specs de etrayz,maar veel te zwakke processor erin :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het ligt er maar aan wat je er mee wilt. ;)

Op mijn eTrayz download ik met een gemiddelde snelheid van 500KB/s. Dat boeit mij op zich niet zo, omdat ik het gedownloade toch niet meteen wil bekijken. Of het kastje nou 10 uur of 20 uur nodig heeft voor een film (incl. parcheck en unrar), dat kan me niet interesseren. Als het er ooit maar op komt te staan, dan vind ik het al lang best. Tevens gebruik ik de eTrayz om de 'Mijn Documenten'-mappen vanaf de verschillende PCs/laptops te syncen, ook dat verloopt prima (en voor mijn gevoel snel genoeg). Voor het geld is het een prima ding. Ik geloof dat ik er 59 euro voor heb betaald, veel goedkopere NASjes heb ik nog niet gezien. Ik zie dat de goedkoopste Synology (pricewatch: Synology Disk Station DS110j) rond de 120 euro kost, daar heb ik twee eTrays voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Same here,

Er rammelen 2 synology's in het netwerk, en de Etrayz komt er voor de "extra's"

series via sickbeard, en het delen van wat bestanden met de buitenwacht.
ik heb nu wat files op de public van dropbox staan, maar dat is ook maar 5 GB, dus zo vol bij meerdere bestanden.
De Et zal daar het stokje over mogen nemen, met 2x1TB erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik probeer om periscope geïnstalleerd te krijgen, maar helaas lukt het me maar niet.

code:
1
2
3
4
5
6
[55:/tmp/periscope-read-only]$ python setup.py install
Traceback (most recent call last):
  File "setup.py", line 1, in <module>
    from setuptools import setup
ImportError: No module named setuptools
[56:/tmp/periscope-read-only]$

Via ipkg heb ik vervolgens py26-setuptools geïnstalleerd, maar dan krijg ik precies dezelfde foutmelding.

De maker van AppInstaller is/gaat op vakantie, die kan dus ook even niet helpen. Ik heb echter niet het geduld om te wachten tot hij een package heeft gemaakt. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 03-08-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mijn E-t is onderweg, meneer TPG belde al om te vragen of ik thuis was, of dat hij hem bij mijn pa moest afgeven ( wat een vriendelijk kopje koffie / worstenbroodje op zijn tijd toch niet kan regelen )

Aangezien ik thuis ben, staat het worstenbrood al klaar voor hem :)

Dus vanmiddag kan ik mee-stoeien aan de Etrayz.
< nerdy as I am - alles staat al klaar, 2 harddisks, schroevendraaier, plek in de router is al gereserveerd, IPadres is al voorbestemd ... >

edit :

Wel, dat was een verrassing, lief klein doosje, net iets meer dan 2 xtreamers op elkaar.
geen schroeven, klik en klaar met klara

alleen de firmware installeren was even puzzelen - tijdens aanzetten de resetknop indrukken een paar seconden.... ( staat niet in de quickstart )

SAB / SB en CP draaien, alleen nog de seriesfolder over zetten ..

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 04-08-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ervaringen ?

De eTrayz gaat na verloop van tijd gewoon half offline.
Kan te maken hebben met de powerdownsettings van de harddisk.. ik heb ze nu uitgezet ( of continu aan.. )
niet mijn fav. instelling, maar even kijken of het effect heeft op de lange termijn.

Hij moet wel "aanspreekbaar" blijven, in de waarschuwing ondering stond al dat sommige functie's niet beschikbaar bleven bij een powerdown, dus dan zullen SB & SAB ook wel 'uitvallen'

* positief .... Hamachi VPN werkt goed, nu alleen nog de machtigingen regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie dat ik dat auto-powerdown ook uit heb gezet, de reden kan ik me niet zo goed meer herinneren. Zal wel iets met SABnzb/SickBeard te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Vaag, zelfs met niets erop gaat hij down

ping werkt gewoon, putty en via ip niet te benaderen
het enige wat er gedaan is is diectories aangemaakt, en een share opgezet

Geen extra software, geen poweropties ..

edit :

na een reboot SAB = SB terug gezet, direct erna - geen toegang.... na een uurtje was hij weer aanwezig

Python lijkt me een flinke aanslag te plegen op het systeem, maar het werkt

[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 05-08-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zit te klooien met mounts. Vanaf de eTrayz wil ik de interne schijf van de Xtreamer benaderen. Keer-op-keer loop ik tegen CIFS-foutmeldingen aan of tegen meldingen a-la 'mount system call failed'. Uiteraard heb ik op het forum van Xtreamer gezocht, maar daar staat veel te veel op.

Iemand enig idee hoe ik vanaf een eTrayz de schijf van een Xtreamer kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Laatst online: 05-04-2022
Wat zijn jullie ervaringen met het downloaden van NZB's via sabnzbd/nzbget?
Ik heb al gelezen dat de snelheden verschillen, en soms minder zijn dan wanneer via de pc gedownload wordt, maar hoe lang duurt het parren/unrarren van een bestand van +- 4 gig ongeveer? En gaat dit goed?
Dat dit langzamer gaat dan bij een goede pc lijkt me logisch, en dat vind ik ook niet erg. Mij lijkt het handig om de Etrayz i.c.m. een Xtreamer te gaan gebruiken voor bij m'n ouders, waarbij ik het handig vind om makkelijk data op de Etrayz te kunnen zetten/downloaden, en zij zonder probleem films kunnen kijken/muziek kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben erg tevreden over SABnzbd (met sick beard als tussenlaag). Downloaden gaat best langzaam (half MB per seconde), maar da zou ook door mijn Telfort-verbinding kunnen komen. Als er geen reparatie nodig is, dan wordt 4GB in ongeveer een half uurtje geunrarred (let er wel op dat je de quickcheck in SABnzbd aan hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Laatst online: 05-04-2022
Dat klinkt goed, bedankt voor de info! Ik haal op de pc 1,8 MB per seconde, ook met Telfort. Op zich maakt het ook niet veel uit als dat gehalveerd zou worden wanneer er gedownload wordt via de Etrayz.
Ik denk wel dat ik deze binnenkort ga aanschaffen, ik kom nu schijfruimte tekort, met 2 externe HD's, en dit is een mooie, centrale oplossing. Enige punt is dat ik nog geen gigabit-netwerk heb liggen, en dus zou moeten streamen met een 'normaal' netwerk. Zoals ik gelezen heb moet dit echter geen probleem zijn met normale .mkv'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ik zou mooi 50 euro bijleggen als ik jou was,en bv een netgear dus kopen......etrayz is bij mij terug naar de winkel,wat een langzaam !@# ding.
Over netwerk heen kopieren traag,firmware lijkt wel beta,trage processor en de rest zal ik je besparen.
Nee,de xtreamer goed ding,maar de etrayz is 10x niks.
check maar eens even via google,zelfs de admin van xtreamer en etrayz (een nederlander) raad bv een netgear aan.
Zegt genoeg lijkt me.
Voor die 50 euro extra heb je een STABIEL apparaat,wat veel sneller is als die etrayz,uitbreidbaar ram geheugen,geen goedkope kunstof voorkant die eraan bungelt,schijven worden in een tray vastgeschroeft bij de netgear zoals bij een server,en hotswapable.
23--25mb/s over 1gb lan,probeer dat maar eens met de etrayz.
Heb het helemaal gehad met dit merk,als je iets vraagt omtrend problemen op forum wordt je of geband,of je topic wordt verwijderd.
Edit:
http://tweakers.net/price...readynas-duo-rnd2000.html
39 euro meer,bespaard je 39x kopzorgen

[ Voor 6% gewijzigd door fragcompany op 18-08-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
fragcompany schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:09:
Ik zou mooi 50 euro bijleggen als ik jou was,en bv een netgear dus kopen......etrayz is bij mij terug naar de winkel,wat een langzaam !@# ding.
Over netwerk heen kopieren traag,firmware lijkt wel beta,trage processor en de rest zal ik je besparen.
Nee,de xtreamer goed ding,maar de etrayz is 10x niks.
check maar eens even via google,zelfs de admin van xtreamer en etrayz (een nederlander) raad bv een netgear aan.
Zegt genoeg lijkt me.
Voor die 50 euro extra heb je een STABIEL apparaat,wat veel sneller is als die etrayz,uitbreidbaar ram geheugen,geen goedkope kunstof voorkant die eraan bungelt,schijven worden in een tray vastgeschroeft bij de netgear zoals bij een server,en hotswapable.
23--25mb/s over 1gb lan,probeer dat maar eens met de etrayz.
Heb het helemaal gehad met dit merk,als je iets vraagt omtrend problemen op forum wordt je of geband,of je topic wordt verwijderd.
Edit:
http://tweakers.net/price...readynas-duo-rnd2000.html
39 euro meer,bespaard je 39x kopzorgen
Joh, niet zo piepen. Ik heb zowel een Xtreamer Pro als een Etrayz en deze doen beide wat ze moeten doen. Films en muziek naar de eTrayz via FTP werkt prima, snel genoeg (gemiddeld 18 tot 20 MB/s met Filezilla over een Gigabit lan), een AVI van 750 mb staat er in no time op. Het is maar hoe hoog je de lat legt. Wat ik wel mis is de mogelijkheid om de eTrays als een externe schijf via USB of Esata te gebruiken. Maar goed, je kunt voor dat geld niet alles willen hebben. En die Netgear heeft ook zo zijn issues tenslotte.
En als je ergens hulp wilt is de toon die je gebruikt soms weleens bepalend of je die hulp krijgt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Op het blog van mavvy staat dat de 1.06 bijna klaar is, een paar verbeteringen onderweg
Hier loop hij helaas nog steeds niet lekker, maar we blijven hoopvol :P

http://forum.xtreamer.net...ry-44-e-trayz-106-beta-2/

Welk type HD's gebruiken jullie ?
Ik vermoed dat de samsung hd's roet in het eten gooien hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben bezig om wat zaken vanaf een USB-schijfje op mijn eTrayz te plaatsen, dat is echt retetraag. Is daar iets aan te doen? Uiteraard heb ik gezocht (hier en op het forum van Xtreamer), maar ik heb nog helemaal niets concreets kunnen vinden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:03:
Ik ben bezig om wat zaken vanaf een USB-schijfje op mijn eTrayz te plaatsen, dat is echt retetraag. Is daar iets aan te doen? Uiteraard heb ik gezocht (hier en op het forum van Xtreamer), maar ik heb nog helemaal niets concreets kunnen vinden. :S
Je kunt de usb schijf op je pc aansluiten en de files overpompen met FTP. Het is wat omslachtig maar het gaat in elk geval een stuk rapper als via de lokale USB van de eTrayz, deze heeft inderdaad een bagger performance. Een USB stick van een paar Gb gaat nog net maar met iets groters heeft dat ding erg veel problemen.
Ik haal via FTP (Filezilla) over Gb lan met 9k jumboframes gemiddeld zo rond de 18 á 22 MB/s, volgens Filezilla dan. Een DVD overzetten duurt gemiddeld zo'n 3 minuten.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:03
Ik ben mezelf aan het orienteren op een nas, en de e-Trayz zou een optie kunnen zijn. Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is het energieverbruik, is er iemand hier die dat een keer gemeten heeft? Ik heb graag een nas met een laag verbruik als deze bezig is omdat de nas ook ingezet gaat worden voor downloaden via usenet/torrents.

Edit 16-09-2010: Op het Xtreamer forum heb ik de volgende post gevonden: http://forum.xtreamer.net..._view__findpost__p__98116. Daar wordt gesproken over een energieverbruik van rond de 5 Watt, zonder disk uiteraard. Dat is, als het waar is, een indrukwekkend laag verbruik. Ik heb echter nog geen bevestiging hiervan kunnen vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Jape op 16-09-2010 13:29 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Firmware 1.07 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jape schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:56:
Ik ben mezelf aan het orienteren op een nas, en de e-Trayz zou een optie kunnen zijn. Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is het energieverbruik, is er iemand hier die dat een keer gemeten heeft? Ik heb graag een nas met een laag verbruik als deze bezig is omdat de nas ook ingezet gaat worden voor downloaden via usenet/torrents.
Mij staat bij dat die van mij ongeveer 18W verbruikt als hij bezig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
pven schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:51:
Ik zit te klooien met mounts. Vanaf de eTrayz wil ik de interne schijf van de Xtreamer benaderen. Keer-op-keer loop ik tegen CIFS-foutmeldingen aan of tegen meldingen a-la 'mount system call failed'.
Ze hebben speciaal voor Pven smbfs toegevoegd ;) :
- {System}{Kernel} supported cifs and smbfs client

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Jape schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:56:
Ik ben mezelf aan het orienteren op een nas, en de e-Trayz zou een optie kunnen zijn. Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is het energieverbruik, is er iemand hier die dat een keer gemeten heeft?
In dit topic op pagina 1:
MikeWazowski schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:43:
Ik heb hem eindelijk geinstalleerd met een Samsung HD154 harde schijf in dock B. Installatie ging voorspoedig en het verbruik is maar 13W - dat valt zeker niet tegen!
Ik kan het nu niet meer meten omdat ik hem niet lang daarna weg heb gedaan ivm tegenvallende prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SteeringWheel schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:47:
[...]

Ze hebben speciaal voor Pven smbfs toegevoegd ;) :

[...]
Ik las het ook, is lief van ze. ;)

Wat anders: als ik mijn firmware upgrade, dan ben ik volgens mij niets van de AppInstaller-dingen kwijt? Uiteraard heb ik op het forum van Xtreamer gezocht, maar dat wordt met de dag ondoorzichtiger.

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 17-09-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is het mogelijk om de zip-file van de firmware-upgrade naar je eTrayz te upload (wget ofzo) en daarna vanaf je eTrayz het spul te upgraden? Mijn netbook doet wat raar als ik 600M wireless naar de eTrayz wil uploaden. De enige mogelijkheid die ik ken is om het via de webadmin te upgraden. :S

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 19-09-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
pven schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:55:
Wat anders: als ik mijn firmware upgrade, dan ben ik volgens mij niets van de AppInstaller-dingen kwijt? Uiteraard heb ik op het forum van Xtreamer gezocht, maar dat wordt met de dag ondoorzichtiger.
Deze link is nogal relevant voor je http://forum.xtreamer.net...__pid__137980#entry137980
pven schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:07:
Is het mogelijk om de zip-file van de firmware-upgrade naar je eTrayz te upload (wget ofzo) en daarna vanaf je eTrayz het spul te upgraden?
Downloaden met wget kan wel, maar hoe de etrayz dan zover krijgen dat hij dat bestand gebruikt om te upgraden is een ander verhaal...

[ Voor 30% gewijzigd door SteeringWheel op 19-09-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb hem hier via de installer ge-upgrade

kreeg de vraag of ik gegevenspartitie wilde behouden, en alleen de firmware update wilde doorvoeren

ook wireless, ook netbook ( eeepc met intel wifi AGN )

de appintallermeuk

ik zou in de betreffende apps op de installerpage wel even een backup maken van de settings

( ik had een lege etrayz - de vorige FW's werkten voor geen meter, deze doet het al anderhalve dag )

[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 20-09-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
- update :

De 1.0.7 fw is een hele verbetering t.o de rest
Sabnzbd en SickBeard rammelen hun afleveringen netjes elke dag op de aangegeven locatie,
Het apparaat blijft beschikbaar, gaat "in slaap" na 10 minuten, en spint weer terug op bij benadering

Het enige wat ik nog niet heb uitgezocht is waarom hij niet de jumboframes onthoud, na een reboot gaat hij weer naar 1500mtu
Maar aangezien het apparaat alleen maar download en streamt naar de diverse pc's / xtreamers is transfer boven de 120Mbit niet noodzakelijk ( er worden geen bestanden op en af geschoven - kijken en delete that's it )

binnenkort eens uitbreiden met wat xtra service's kijken wat er usefull kan zijn op termijn.
maar de afgelopen week heeft hij zich goed gedragen, en kan hij zijn plekje in de meterkast gaan opeisen, naast de 2 synology's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:20:
Het apparaat blijft beschikbaar, gaat "in slaap" na 10 minuten, en spint weer terug op bij benadering
Heb je het over 'HDD Sleep Mode'? In het verleden hadden SABnzbd en sick beard hier problemen mee (die deden niets meer als de schijven in slaap warne gevallen). Dat werkt nu dus wel weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Klopt,
Hier worden de series netjes opgehaald, interval staat op 180 minuten voor SB en SAB.

Ik denk dat de kernelbakkers eindelijk een deel van het werkgeheugen in het ram hebben gezet.
misschien een voorbode, dat je straks ook nog de eT in full slleep kan zetten, en hij na 8 uur weer bedrijfsklaar is
( mijn andere nas-sen gaan om 01u uit, en om 07u weer aan, dat zou ik voor de eT ook graag zien )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@PVEN

Ik zag dat je het bierdopje script aan de gang had gekregen, met Periscope
Ben aan het zoeken, en heb de bierdopje.py al wel gevonden hier

Maar heb werkelijk geen idee waar ik die moet invoegen

Kun je me in de juiste richting schoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat ik heb gedaan (even uit mijn hoofd, met hulp van Google :P):
code:
1
2
3
4
cd /tmp
svn checkout http://periscope.googlecode.com/svn/trunk/ periscope-read-only
cd periscope-read-only
/home/epkg/bin/python setup.py install --prefix=/home/epkg/usr

Hiermee heb je automatisch het bierdop-scriptje te pakken, eventueel zou je het aan kunnen passen zodat je alleen het bierdop-scriptje gebruikt. Je moet dan voor de installatie een bestandje in de plugins-directory aanpassen (details ben ik even kwijt) en daarna opnieuw die setup.py draaien.

Werkt prima voor mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om iets xterm-achtigs op de eTrayz te installeren en starten? Ik ben, ivm online backups, naar http://crashplan.com aan het kijken. Zij ondersteunen Linux, maar blijkbaar alleen met een GUI. Nu heb ik in het verleden getracht om een GUI op mijn eTrayz te krijgen, maar dat is toen niet gelukt. De eTrayz liet niets zien op het scherm dat ik op mijn laptop had geopend (terwijl alles goed leek te staan).

Zijn er tegenwoordig nieuwe inzichten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand een idee of samba te upgraden is op de eTrayz? Ik loop tegen een irritante bug aan die in nieuwere samba-versies op is gelost. Uiteraard heb ik bij de AppInstaller gekeken, daar zit helaas geen samba bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
heb je hier iets aan ?

http://www.samba.org/samb...Samba-Guide/upgrades.html

mijn linuxkennis is nihil, ik papegaai de scripts over, en kom dan tot het resultaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nah, had ik niet echt niets aan. :)

Wel heb ik via ipkg een nieuwe samba-versie gedownload. Helaas doet die het niet echt:
code:
1
/opt/bin/smbclient: symbol lookup error: /opt/lib/libreadline.so.6: undefined symbol: PC

Ik ga maar weer eens verder zoeken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het samba-probleem heb ik nog steeds niet op kunnen lossen. Ik heb nog wat meer met iPkg gespeeld, maar dat lost het niet op. :/

Als mijn eTrayz herstart dan start de cron niet op. Ik heb werkelijk geen idee wat ik daar aan kan fixen, want als ik '/etc/init.d/cron start' doe dan start het wel op. Verder kan ik ook nergens iets van logging vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
*schop*

Iemand een idee over het cron-probleem? (Of ben ik echt een van de weinigen die nog een eTrayz gebruikt? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Laatst online: 26-06 16:55
Staat de cron wel in de startup van je runlevel? (/etc/rc3.d/S90cron is een symlink naart /etc/init.d/cron)

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ja, die link bestaat. :P

Overigens heb ik wel meer problemen met de crontab. Kan het zijn dat je na een aanpassing de cron moet herstarten? Is er ergens een 'master'? Dat doet de eerste commentaar-regel uit de cron mij vermoeden.

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-06 20:45
Ik heb van een vriend van mij de etrayz gehad.

Ik heb er 2 nieuwe schijven in gezet en alles netjes geinstaleerd
en alles draait, zover ik het kan zien gewoon goed.

Alleen ben ik zo goed als onbekend met servers en dergelijk
Mijn vraag is, als ik bijvoorbeeld via TheHijacker app een torrent
client installeer dan zou ik het programma volgens mij via de
browser kunnen bedienen.
Alleen heb ik geen enkel idee hoe ik daar kan bijkomen.
Ik heb al via google zitten zoeken maar kan daar door de
bomen het bos niet meer zien.
Als iemand een tip voor me heeft of een beginners guide
zou ik er heel blij mee zijn

Alvast bedankt

Blaat het niet dan schaapt het niet

• SteeringWheel
In de App Installer staat bij geïnstalleerde apps een link 'Launch App' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-06 20:45
SteeringWheel schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:20:
In de App Installer staat bij geïnstalleerde apps een link 'Launch App' ;)
Ben er achter gekomen :) ben nog een leek, dus het is allemaal nog erg nieuw voor mij.

Bedankt in iedergeval

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Megakick, waarvoor excuses. :$

Ik ontdek net dat de app-installer niet meer wordt onderhouden. Iemand een idee of er goede alternatieven zijn? Of moet ik nu echt uit gaan kijken naar een andere NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Blijkbaar ben ik de enige gebruiker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
Dat ding heb ik een jaar terug de deur uit gedaan en inmiddels een tevreden gebruiker van een Qnap. Ik vrees dat er meer mensen een dergelijke actie gedaan hebben.
Overstappen naar een andere was voor mij een verademing. Die Xtrayz was, bij mij, traag en instabiel. Alles liep prima op de mijn nieuwe, spotweb, sabnzbd.... alles. Na een paar installaties op de Xtrayz was er geen redden meer aan. De wifi usb plug van Xtrayz zelf heeft er in mijn tijd nooit op gewerkt.
Maar misschien zijn er, en dat hoop ik oprecht voor jou, betere ervaringen met deze Nas. Maar het lijkt er nu op dat hij echt end-of-life is.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 15:44
kick :)

ik heb het ding dus ook nog in m'n meterkast. Onlangs is er een HDD overleden, die heb ik vervangen, maar m'n raid1 blijft op degraded staan. Iemand enig idee hoe ik de data weer netjes op beide disken krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Hoewel dit een oude topic is, toch even een vraag. Wellicht dat er gevorderde tweakers hier zijn die het antwoord weten.

Hoe krijg ik UPnP werkend op de eTrayz?

De eTrayz is wel te benaderen vanaf een laptop, maar niet vanaf de PS3. De laatste firmware 1.0.7 is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
*kick*

Mijn eTrayz deed wat raar. Ik heb hem dus een harde reset gegeven, en wil nu de software erop installeren. Helaas vindt de software de eTrayz niet. Heeft iemand een idee waar ie precies naar zoekt? Via Putty (ofzo) zie ik wel dat ie bereikbaar is (alhoewel de ssh-poort na de reset dicht staat). Ik heb geprobeerd te sniffen of ie naar iets bijzonders zoekt, maar ik kan het niet vinden.

Afgaande op Google is mijn laatste alternatief om de schijven eruit te halen en te formatteren op een PC, maar gezien de hoeveelheid werk probeer ik liever eerst wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Wie kan me even helpen. Ik probeer nfs share op te zetten om via kodi op mijn tv mijn films op de etrayz te kunnen zien, maar dit wil niet helemaal lukken.

Ik heb het ip van mijn tv in het export file gezet op de etrayz, maar ik kan niks vinden in kodi.

Ik heb de volgende regel toegepast:

/home/Public/ ipadrestv(rw,async,wdelay,insecure,no_root_squash,no_all_squash,no_subtree_check,insecure_locks,no_acl) #

Wie helpt me verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 01:22
Ah, ben ik de laatste de mohicanen op tweakers, die nog etrayz gebruikt ?
Ik draai een standaard debian kernel via usb en gebruik openmediavault voor backups. Dit loopt nog steeds prima en de etrayz gebruikt maar 15 watt dus ideaal voor een backup servertje. Probleem is dat het tot nu toe niet mogelijk was de kernel te upgraden en dus ben blijven steken op 2.6.24.4. (Squeeze). Inmiddels veel te oud natuurlijk. Nu zie ik dat er upstream nogal eea aan werk is verricht aan de linux kernel sources voor oxnas810 ( https://github.com/OXNAS ) en het dus mogelijk zou moeten zijn een nieuwe(re) kernel te compileren... Iemand al een poging gedaan ? Reakties hier graag...Ik zal er ook eens aan beginnen... Zou leuk zijn als het gaat werken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 14:39
intraxi schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:18:
Ah, ben ik de laatste de mohicanen op tweakers, die nog etrayz gebruikt ?
Heb hem ook nog steeds staan, maar nog met orginele sofware en wil er graag wat anders op zetten. Zou ook leuk zijn als hij wat minder lawaai kon maken. Heb je nog tips voor misschien alternatieve sofware er op ?

Arjan
Pagina: 1 2 Laatste