Het grote eTrayz topic deel 1 | ||
![]() | ||
Wat is een eTrayz? | ||
(Dit is copy/paste vanaf de Nederlandse site van Xtreamer) Nieuw in het programma van Xtreamer is eTRAYz 2 slots Networked Attached Storage (NAS). Dit is een netwerk harddisk (let op!, zit nog geen harddisk in) die je zowel binnenshuis als buitenshuis kunt benaderen vanaf iedere PC. Al je bestanden veilig centraal opgeslagen en altijd en overal toegankelijk. Je kunt zelfs vrienden familie en kennisen toegang geven tot delen van de harddisk waar dan foto's, films en muziek op staan. De Combinatie met een Mediastreamer is helemaal ideaal omdat je op die manier in elke kamer waarin je een Xtreamer plaatst films, muziek en foto's direct kunt bekijken op de TV. Deze worden dan gestreamed vanaf de eTRAYz NAS via de Xtreamer naar de TV. | ||
Wat zijn de specs? | ||
(dit is copy&paste vanaf [url=http://www.xtreamer.net/etrayz/specs.aspx]de site van Xtreamer); nutteloze specs heb ik verwijderd. CPU: OXE810DSE Memory: 128MB Flash: 4MB HDD: 3.5" inch X 2 SATA USB Ports: USB 2.0 / USB 1.1 Fan: Smart Fan (Auto Sensing) LAN: Gigabit RJ-45 Ethernet port Wireless LAN (USB Type): 802.11b/g/n (antenne moet je los kopen) Network File Protocol: CIFS, SMB, NFS, AFP Additional Useful Protocol: FTP with SSL/TLS, SSH, Secure SMTP Web Server: Apache, MySQL, SQLite, PHP, Port # : 8000 Printer Server iTunes Music Server UPnP device Port mapping URL Link Mail & URL Link Copy Buddy SyncFolder Public Disk: For sharing with local devices e-Downloader: Plugins – rapidshare.com, megaupload.com e-Torrent: RSS, Search and Download - mininova, isohunt, torrentz RAID: Level Raid 1, Linear | ||
Waar te koop? | ||
pricewatch: Xtreamer eTRAYz | ||
FAQ | ||
Wat is een must-have applicatie? Vanaf firmware 1.0.5 wordt de APP Installer er standaard bij geleverd. Middels dit programma kan je andere programma's op je eTrayz installeren, denk hierbij bv aan programma's om van usenet te downloaden, programma's om een mailserver op te zetten, etc. Je kan het zo gek niet bedenken of het zit er in. Hier vind je het subforum (op de site van Xtreamer) voor deze applicatie. Het bijwerken van de firmware lukt me niet. Wat doe ik verkeerd? Als je meldingen krijgt dat het firmware-bestand niet in orde is, dan heb je waarschijnlijk een verkeerde variant gedownload. Je hebt twee varianten: eentje voor een volledige installatie en eentje voor een upgrade. Wat is er handig aan de eTrayz connector? Dit is een stukje software waarmee je wat makkelijker een link kunt maken vanaf je werkplek naar de eTrayz. Dit is echter ook mogelijk zonder dit stukje software. Ik persoonlijk zie het nut van dit stukje software dan ook niet in. Kan ik van RAID0 naar RAID1, of vice versa, converteren met behoud van gegevens? Nee, dat is helaas niet mogelijk. | ||
Links | ||
Site: http://www.xtreamer.net/etrayz/overview.aspx Forum: http://forum.xtreamer.net/ (kijk onder eTrayz) Reviews: pricewatch: Xtreamer eTRAYz (let op: zijn oude reviews) | ||
Opmerkingen over startpost | ||
Stuur me (pven) een DM of kijk in mijn react. |
Dank aan Except voor de vorige versie van de TS!
[ Voor 69% gewijzigd door pven op 09-06-2010 11:22 ]