Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
witteveder schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31:
[...]

Als de link naar de post wijst, is ie weer weg...

Andere vraag, en is al 1000 keer aan bod gekomen, maar ik begin er maar weer over:
Weet iemand waar je zelf een stille replacement fan kan kopen? Liefst in een nederlandse webshop? Hoeft niet perse een originele oid te zijn, maar moet wel in de behuizing passen.
Alsjeblieft:
http://www.wf-systems.com...=com_virtuemart&Itemid=54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Bedankt, kan ik geen fan vinden, dan wordt dit hem... op de een of andere reden wil ik graag een fan (actieve koeling)... vraag me niet waarom, ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Nederland die post verplaatst/verwijderd! :P

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=28&t=13795

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:35:
[...]

Yep, ik denk dat dit toch wel het een en ander aantoont, in mijn post is niet eens sprake van kritiek op xtreamer. Ook heb ik noch via mail noch via pm een reden ontvangen voor het verwijderen van mijn post.
Ha, dat is ook 1 van de redenen waarom mpcclub.com niets meer met xtreamer te maken wil hebben. Support geveb en luistereren naar je "positief critische" userbase kennen ze bij Xtreamer en voornamelijk de achterliggende bedrijven niet...en willen ze ook maar niet begrijpen. Jammer van de gemist kans, het had een nog zoveel beter produkt kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
basix schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:42:
[...]

Ha, dat is ook 1 van de redenen waarom mpcclub.com niets meer met xtreamer te maken wil hebben. Support geveb en luistereren naar je "positief critische" userbase kennen ze bij Xtreamer en voornamelijk de achterliggende bedrijven niet...en willen ze ook maar niet begrijpen. Jammer van de gemist kans, het had een nog zoveel beter produkt kunnen zijn.
Misschien moeten veel mensen eens leren begrijpen dat media spelers geen computers zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat ze dat soort voorstellen van de site verwijderen. Als je wilt dat de speler wakeup lan, NZB's kan ophalen en uitpakken en tegelijk nog HD kan streamen moet je maar een echte HTPC aanschaffen. Die zijn een stuk krachtiger. De speler doet waar ie voor bedoeld is, media afspelen.
Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en verwachten dat een media speler ook nog eens een bak koffie voor je gaat zetten. Get real.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
regmaster schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:14:
[...]

Misschien moeten veel mensen eens leren begrijpen dat media spelers geen computers zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat ze dat soort voorstellen van de site verwijderen. Als je wilt dat de speler wakeup lan, NZB's kan ophalen en uitpakken en tegelijk nog HD kan streamen moet je maar een echte HTPC aanschaffen. Die zijn een stuk krachtiger. De speler doet waar ie voor bedoeld is, media afspelen.
Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en verwachten dat een media speler ook nog eens een bak koffie voor je gaat zetten. Get real.
Aan de andere kant, het domweg verwijderen van dit soort feature-requests is dan wel weer overdreven.
Ze poogden in het begin wel om een fanatieke userbase te creeren die allerlei input kon geven. Nu blijkt achteraf dat een fanatieke userbase ook postieve kritiek kan geven op wat het product eventueel nog beter zou kunnen maken. Het simpel activeren van een pc op afstand zou naturlijk mooi zijn, helaas denken ze daar bij xtreamer anders over door het topic domweg te verwijderen. En dat kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27

SeatRider

Hips don't lie

Jongens, lees deze post nou eens!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Bijna alles wat tussen 26 en 29 maart is gepost is gewoon weg. Ja kan gebeuren :+ en toch hou ik van mijn beide treamers :P

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
EDIT: niet meer relevant 8)

[ Voor 104% gewijzigd door habermas op 04-04-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
*weg* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor

[ Voor 81% gewijzigd door pven op 03-04-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

*weg* zullen we de onzin-berichten maar achterwege laten? :z

[ Voor 80% gewijzigd door pven op 04-04-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Heeft iemand ervaring met de Xtreamer Pro? Of zijn er goede reviews van Users over te vinden? Kan namelijk zelf niks vinden op "Het Internet".

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33
T-Rhidon schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:23:
Heeft iemand ervaring met de Xtreamer Pro? Of zijn er goede reviews van Users over te vinden? Kan namelijk zelf niks vinden op "Het Internet".
Deze is geloof ik ook nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Idd, zie de countdown-teller bovenaan op http://www.xtreamer.net/ :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

T-Rhidon schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:23:
Hij is al wel uit:

http://tweakers.net/pricewatch/253323/xtreamer-pro.html

Of ga ik het nu verkeerd begrijpen dat je hem alleen nog maar kunt pre-orderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geloof me: hij is echt nog niet uit. :Y)

Zie ook die ene shop in de PW: 'Levertijd 2 weken of langer'

[ Voor 44% gewijzigd door pven op 06-04-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Oke dankje, wel. Was namelijk heel erg benieuwd naar reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Xtreamer overweg met de standaard ondertitels van bijvoorbeeld Blu-ray en AVCHD? of alleen via losse ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
De Pro is toch min of meer alleen de 'gewone' Xtreamer + eTrayz in een behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
habermas schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:06:
De Pro is toch min of meer alleen de 'gewone' Xtreamer + eTrayz in een behuizing?
Iets adviseren is leuk, maar onderbouw die mening dan ook. Op deze manier is het gewoon een rant..

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 08-04-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29
Niet op reageren dan...

[ Voor 87% gewijzigd door FeaR op 08-04-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:54
Het ligt er aan waarvoor je de Xtreamer gebruikt. Ik stream vooral tv series vanaf mijn HTPC naar de slaapkamer waar de Xtreamer staat. Met Wifi N gaat dat helemaal perfect. Zit dan nog wel op firmware 2.0.1 (Of 2.1).

Wil je zelf kunnen aanpassen, alle soorten formaten kunnen spelen, een mooie GUI etc. dan zou ik voor een HTPC kiezen. In mijn geval heb ik dus beide. Voor de slaapkamer heb ik geen hoge eisen. Als ik maar een serietjes of een dvdeetje op zijn tijd kan kijken dan ben ik tevreden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hugo op 08-04-2010 10:01 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Maakt iemand gebruik van de Xtreamer Pro acktie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
T-Rhidon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:38:
Maakt iemand gebruik van de Xtreamer Pro acktie?
Nee, ik ben tevreden met mijn Xtreamer en mijn eTrayz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

pven schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:06:
[...]

Nee, ik ben tevreden met mijn Xtreamer en mijn eTrayz. :)
Weet jij dan toevallig hoe deze actie werkt? Als jij het bijvoorbeeld wel zou willen? Door middel van bon opsturen of serial code van je systeem?

Ik ben wel geïnteresseerd namelijk :9, maar ik heb geen Xtreamer producten om van de korting te benutten.

You will be required to provide device #serial and proof of purchase in order to be eligiblie for this limited time offer.

Please add in your comments the device serial number when placing an order.

Deliveries will commence for all the products listed in this category on the 1st week of April 2010

[ Voor 28% gewijzigd door T-Rhidon op 09-04-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
T-Rhidon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:13:
[...]

Weet jij dan toevallig hoe deze actie werkt? Als jij het bijvoorbeeld wel zou willen? Door middel van bon opsturen of serial code van je systeem?

Ik ben wel geïnteresseerd namelijk :9, maar ik heb geen Xtreamer producten om van de korting te benutten.
Mijn eTrayz heb ik ook met korting gekocht, bij het bestellen heb ik mijn ordernummer opgegeven waarna de korting automagisch werd verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]
[...]
Zoals altijd, dmv naam, ordernummer en verzendgegevens van de originele bestelling

Dus als je niet bij xtreamer.net hebt besteld ( Bol.com of andere 3th party ) dan val je buiten de boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Zie http://gator884.hostgator..._and_Announcment_2010.pdf.

Is veel informatie te vinden over de Xtreamer Pro :)
Let wel op: de Pro beschikt NIET over alle eTrayz functionaliteit, het is puur alleen een vergelijkbare manier van 'behuizing/mounting' van de disks. Dit maakt de Pro dus niet een compleet functionele NAS, hiervoor zal je toch echt nog de echte eTrayz moeten aanschaffen.
[...]

[...]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Thrace Grumble schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:42:
Zie http://gator884.hostgator..._and_Announcment_2010.pdf.

Is veel informatie te vinden over de Xtreamer Pro :)
Let wel op: de Pro beschikt NIET over alle eTrayz functionaliteit, het is puur alleen een vergelijkbare manier van 'behuizing/mounting' van de disks. Dit maakt de Pro dus niet een compleet functionele NAS, hiervoor zal je toch echt nog de echte eTrayz moeten aanschaffen.

[...]
Die had ik al gelezen, maar hoe bedoel je dat met niet de complete functies van een NAS? Wat zijn dan de grote verschillen met de eTrayz? I.v.m. ik ben niet zo goed in engels.
FreshMaker schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:22:
[...]

Zoals altijd, dmv naam, ordernummer en verzendgegevens van de originele bestelling

Dus als je niet bij xtreamer.net hebt besteld ( Bol.com of andere 3th party ) dan val je buiten de boot
Oke dat is dan jammer, dus je moest direct van xtreamer bestellen.
pven schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:15:
[...]

Mijn eTrayz heb ik ook met korting gekocht, bij het bestellen heb ik mijn ordernummer opgegeven waarna de korting automagisch werd verrekend.
Oke ty voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
heb sinds een paar dagen een Xtreamer, maar loop tegen een probleem aan

ik heb er een lacie usb harddisk aan hangen en probeer nu, vanaf een pc via het netwerk te downloaden naar die harddisk, ik gebruik daarvoor utorrent

heb de xtreamer al op een handmatig ip adres gezet (stond eerst op dhcp)

hij gaat downloaden, maar na een tijdje stopt ie, zegt dat ie de netwerk drive niet meer kan vinden

iemand een idee?

kan het liggen aan de usb harddisk, dat het met een interne harddisk op te lossen is?

[ Voor 9% gewijzigd door JarlSX op 10-04-2010 02:43 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,Beste mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het nfs's tussen een HDX-1000(als nas) en een xtreamer.
ik ben niet totaal onbekend met de NMT maar nieuw met de xtreamer ,nu probeer ik al dagen films in op xtreamer(NFS) te bekijken vanaf de interne hd van de hdx.
ik gebruik hiervoor de webbrowser om in te loggen bij de xtreamer vervolgens lukt dit
en kan ik na apply te hebben gedrukt met admin inloggen op de nfs client tag van de xtreamer!
maar dat heb ik zo'n beetje alles geprobeerd maar kom niet verder steeds een mount fallure!!
verder is op mijn xtreamer wel bij gedeelde mappen mijn hdx_ip en nmt te zien ,maar inloggen lukt ook niet.
in moet de web server bekijken zegt de xtreamer!
mijn vragen concentreren zich rond 2 dingen:wat vul ik in bij de xtreamer (remote mount enz)3x
en wat moet ik op de hdx instellen zodat de xtreamer toegang heeft tot zijn HD.
ik zou jullie hulp of verwijzingen naar topics zeer op prijs stellen of misschien is er iemand die beide wel al met nfs verbonden heeft.
smb en de rest lukt wel nfs vanaf mijn hdx naar mijn macs gaat ook prima
gr jorgen

ps:beide de nmt en de xtreamer hebben de meest recente FW

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 15:06 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Kan iemand mij uitleggen, wat het verschil is tussen de Xtreamer Pro en de Etrayz?
Iemand hier boven zei ook de Xtreamer Pro is geen volwaardige NAS? Hoezo? Welke functies mis ik dan?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
verwijderd

[ Voor 89% gewijzigd door Athome op 11-04-2010 11:35 . Reden: Niet echt een zinvolle opmerking, sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blu-Ray films bestaan voornamelijk uit een verzameling M2TS bestanden in de BDMV/STREAM map. Mij valt op dat het grootste M2TS bestand, lang niet altijd de volledige film is. Ik mis dan een deel van het begin of het eind.

Is het mogelijk om de gehele film af te spelen als deze bestaat uit vele losse M2TS bestandjes? De Xtreamer lijkt hier niet mee overweg te kunnen, heeft dit te maken met het ontbreken van de menu ondersteuning? Weet iemand of dit ooit nog ondersteund gaat worden, of kan dat niet vanwege licenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

De Xtreamer Pro is primair een mediaspeler, de hardware is dus geoptimaliseerd voor het weergeven van media.
Een NAS is primair bedoeld voor opslag in een netwerk, en is dus geoptimaliseerd voor bijvoorbeeld snelheid van dataoverdracht. De Xtreamer Pro kan wel gebruikt worden voor het opslaan van bijvoorbeeld films, series en documenten en deze dan ook afspelen, maar qua snelheid bijvoorbeeld van de dataoverdracht kan het totaal niet tippen aan een dedicated NAS oplossing. Verder beschikt een NAS zoals de eTrayz ook soms over de optie om als PHP en/of database server (MySQL) te dienen. Uiteraard is de Xtreamer Pro hier niet voor bedoeld.
T-Rhidon schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:19:
Kan iemand mij uitleggen, wat het verschil is tussen de Xtreamer Pro en de Etrayz?
Iemand hier boven zei ook de Xtreamer Pro is geen volwaardige NAS? Hoezo? Welke functies mis ik dan?

Alvast bedankt ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Thrace Grumble schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:10:
De Xtreamer Pro is primair een mediaspeler, de hardware is dus geoptimaliseerd voor het weergeven van media.
Een NAS is primair bedoeld voor opslag in een netwerk, en is dus geoptimaliseerd voor bijvoorbeeld snelheid van dataoverdracht. De Xtreamer Pro kan wel gebruikt worden voor het opslaan van bijvoorbeeld films, series en documenten en deze dan ook afspelen, maar qua snelheid bijvoorbeeld van de dataoverdracht kan het totaal niet tippen aan een dedicated NAS oplossing. Verder beschikt een NAS zoals de eTrayz ook soms over de optie om als PHP en/of database server (MySQL) te dienen. Uiteraard is de Xtreamer Pro hier niet voor bedoeld.

[...]
Dankje wel voor je duidelijke reactie.

Ik heb nog een vraagje aan jou of iemand die het ook kan beantwoorden:

Eisen:
- Een vaste opslag in huis voor mijn films en muziek.
- Films op mijn tv bekijken via HDMI kabel.
- Dat iedereen in huis bij zijn bestanden kan op "het apparaat".
- Soms FTP.
- Website er op hosten als het kan, hoeft niet perse.
- Als het mogelijk is als print server.
- Te benaderen via een extern netwerk (als ik bij iemand anders ben).

Zou hier de Xtreamer Pro geschikt voor zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door T-Rhidon op 12-04-2010 09:02 . Reden: Iets vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
JarlSX schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 02:40:
heb sinds een paar dagen een Xtreamer, maar loop tegen een probleem aan

ik heb er een lacie usb harddisk aan hangen en probeer nu, vanaf een pc via het netwerk te downloaden naar die harddisk, ik gebruik daarvoor utorrent

heb de xtreamer al op een handmatig ip adres gezet (stond eerst op dhcp)

hij gaat downloaden, maar na een tijdje stopt ie, zegt dat ie de netwerk drive niet meer kan vinden

iemand een idee?

kan het liggen aan de usb harddisk, dat het met een interne harddisk op te lossen is?
Heb je de nieuwste firmware erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
yup

zou het kunnen dat als er flink wat connections zijn gedefinieerd in utorrent, dat die de verbinding killt?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geen idee. Ik gok dat je Torrents niet op je Xtreamer download maar op een PC. Je kan uiteraard proberen om de Torrents uit te laten staan en kijken wat het dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
T-Rhidon schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:56:
[...]

Dankje wel voor je duidelijke reactie.

Ik heb nog een vraagje aan jou of iemand die het ook kan beantwoorden:

- Website er op hosten als het kan, hoeft niet perse.
Gast wat denk je dat het is een alles in een oplossing? Nee tis gewoon een veredelde mediaspeler.
Met jouw eisen zou ik voor een HTPC gaan of een luxere mediaspeler zoiets als popcorn hour.
Dat is nu al de tweede keer. Check je mail.

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 13-04-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

n0elite schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:44:
[...]

Gast wat denk je dat het is een alles in een oplossing? Nee tis gewoon een veredelde mediaspeler.
Met jouw eisen zou ik voor een HTPC gaan of een luxere mediaspeler zoiets als popcorn hour.
Xtreamer gaat sowieso hard falen met de xtreamer pro. Netzoals ze nu al falen met de huidige.
Oke ty, duidelijk weet ik genoeg. Aha aangezien je reactie slechte ervaringen hiermee. Je had een eTRAYz.

[ Voor 7% gewijzigd door T-Rhidon op 12-04-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

[...]

Xtreamer gaat sowieso hard falen met de xtreamer pro. Netzoals ze nu al falen met de huidige.
Wow..lekker constructief weer, geef dan een goed advies aan de betreffende poster. Beetje raar om iemand iets volledig af te laten schrijven door slechts persoonlijk slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
[...]
?? Xtreamer 'faalt'? Vind dat ze aardig goed bezig zijn ten opzichte van andere budget-spelers, alleen mogen ze wel even opschieten met die MovieJukebox..

wat betreft eTrayz kan je waarsch beter een volwaardige NAS als Synology of QNAP eraan hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:01:
Hoi,Beste mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het nfs's tussen een HDX-1000(als nas) en een xtreamer.
ik ben niet totaal onbekend met de NMT maar nieuw met de xtreamer ,nu probeer ik al dagen films in op xtreamer(NFS) te bekijken vanaf de interne hd van de hdx.
ik gebruik hiervoor de webbrowser om in te loggen bij de xtreamer vervolgens lukt dit
en kan ik na apply te hebben gedrukt met admin inloggen op de nfs client tag van de xtreamer!
maar dat heb ik zo'n beetje alles geprobeerd maar kom niet verder steeds een mount fallure!!
verder is op mijn xtreamer wel bij gedeelde mappen mijn hdx_ip en nmt te zien ,maar inloggen lukt ook niet.
in moet de web server bekijken zegt de xtreamer!
mijn vragen concentreren zich rond 2 dingen:wat vul ik in bij de xtreamer (remote mount enz)3x
en wat moet ik op de hdx instellen zodat de xtreamer toegang heeft tot zijn HD.
ik zou jullie hulp of verwijzingen naar topics zeer op prijs stellen of misschien is er iemand die beide wel al met nfs verbonden heeft.
smb en de rest lukt wel nfs vanaf mijn hdx naar mijn macs gaat ook prima
gr jorgen

even een schopje!

ps:beide de nmt en de xtreamer hebben de meest recente FW
[

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 10:39 . Reden: outje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
Kun je überhaupt wel vanaf bv een pc met nfs client een verbinding maken met de nfs server op je hdx?

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nee mijn macs zien de hdx wel via het ip,maar de mount kan ik (nog) niet maken!
wel smb en samba vanaf een pc naar de hdx maar nfs,vindt hem wel maar de mount lukt niet en ik heb geen idee waar te checken.
de hdx heeft wel nfs aan staan!
de xtreamer ziet hem ook maar geeft login fail,waarschijnlijk dus hetzelde
nfs gaat van xtreamer naar alle pc's en van hdx naar alle pc's
bedankt voor je reactie!

ps: ik had begrepen dat er geen usb of interne hd meer nodig is met 2.3.1 om een nfs mount te maken op de xtreamer,klopt dit?
gr jor

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 14:11 . Reden: onvooledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:42:
Ja en nee mijn macs zien de hdx wel via het ip,maat de mount kan ik (nog) niet maken!
wel smb en samba vanaf een pc naar de hdx maar nfs,vindt hem wel maar de mount lukt niet en ik heb geen idee waar te checken.
de hdx heeft wel nfs aan staan!
de xtreamer ziet hem ook maar geen login fail,waarschijnlijk dus hetzelde
nfs gaat van xtreamer naar alle pc's en van hdx naar alle pc's
bedankt voor je reactie!

ps: ik had begrepen dat er geen usb of interne hd meer nodig is met 2.3.1 om een nfs mount te maken op de xtreamer,klopt dit?
gr jor
Volgens mij hebben de HDX & Xtreamer een nfs client aan boord, geen server, dus naar de players toe zal niet zo makkelijk gaan
Wel SMB om bestanden te versturen / benaderen
En connecten naar servers kon altijd al zonder HD / USB op de xtreamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, bedankt ik wil dus gewoon mijn films die op de hdx staan op de xtreamer bekijken(streaming)
via nfs.
maar ik begrijp dat dit niet zo makkelijk gaat
bedankt gr jor

maar wat staat hier dan?

http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=164

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:10:
ok, bedankt ik wil dus gewoon mijn films die op de hdx staan op de xtreamer bekijken(streaming)
via nfs.
maar ik begrijp dat dit niet zo makkelijk gaat
bedankt gr jor
Andersom zou wel kunnen, harddisk op de Xtreamer is te benaderen via SMB, deze kan als "mini" NAS dienen
Als je mappen kan delen op de HDX, dan kan je die misschien toevoegen als favoriet op de XTreamer, en zo afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wordt het mij allemaal een beetje ingewikkeld de HDX(NMT) kan ook als nas gebruikt worden Toch!.
dus ik dacht het zo te doen maar met de instellingen kom ik er niet uit.
als ik het zo zou doen waar moet ik mappen delen(hdx of xtreamer) en wat moet ik bij xtreamer dan doen in de webbrowser.
ik ben steeds bezig de mappen te delen op de hdx en de ip van de hdx invullen op de webgui van de xtreamer.
overgens smb afspelen van films op de xtreamer vanaf de hdx(HD) gaat wel! maar fullhd hikt.
het wordt voor mij gewoon ingewikkeld als ik overal ip en wachtwoorden moet gaan invullen.
kun je mij misschien helpen hoe en waar wat in te vullen,kan ik controlleren of ik niet alles overhoop haal
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met de HDX, maar kan me voorstellen dat het bijna hetzelfde gaat als bij de xtreamer

Je gaat via de browser ( netwerk vanaf de xtreamer ) naar de HDX als je de betreffende map hebt gevonden, druk je op de ( 8 ) en kies je de onderste "toevoegen aan favorieten"
( ik zou de bovenste map nemen, dan krijg je daarna alle fims te zien in die favoriet )
dan staat hij vanaf dat moment als snelkoppeling in de shortcut - favorieten

Ik denk dat de HDX net als de Xtreamer een vrij trage netwerkaansluiting heeft, dus het verzenden nad de een naar de andere zal niet snel genoeg gaan ( voor fullhd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03-2021
Ik ben ook van plan om de Xtreamer te kopen. Maar is het ook mogelijk om een blu ray rip van bijvoorbeeld 40 gig te streamen, gezien de maximale overdrachtsnelheid van 100 mb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
Geen probleem mits je bekabeld streamt natuurlijk.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok,maar dan heb ik toch geen nfs verbinding maar smb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:14:
[...]
Volgens mij hebben de HDX & Xtreamer een nfs client aan boord, geen server, dus naar de players toe zal niet zo makkelijk gaan
Wel SMB om bestanden te versturen / benaderen
En connecten naar servers kon altijd al zonder HD / USB op de xtreamer
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:12:
ok,maar dan heb ik toch geen nfs verbinding maar smb?
Lees je wel ?

Ik had je al gezegd dat beide apparaten clients zijn, GEEN server
dus nee, geen nfs

[ Voor 41% gewijzigd door FreshMaker op 16-04-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees wel maar begrijp het niet zo! omdat ik overal lees over de NMT dat dat ook een soort!! nas is.en ik er dan vanuit ga dat dat ook voor nfs geldt,maar helaas.
ik ben er gewoon niet in thuis verder
maar bedankt voor je reactie

Kijk!

http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=164

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 15:24 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09
Iemand al iets gehoord over SDK 3?

Ik zie bijv. op forum van Xtreamer alleen nog een post van 13 januari waarin staat dat deze binnen enkele weken wordt vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Floris-K schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:20:
Iemand al iets gehoord over SDK 3?

Ik zie bijv. op forum van Xtreamer alleen nog een post van 13 januari waarin staat dat deze binnen enkele weken wordt vrijgegeven.
Vraag ik me ook af. Ik heb ooit ergens een post gelezen dat eind maart een v3 firmware (gemaakt met SDK3) zou komen. Weet niet meer of dat een belofte van de makers was, of een voorspelling van de community. In beide gevallen zitten we al bijna een maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:54
Op het forum het volgende gevonden:
Er is ons ( moderators ) niets bekend over een v3 firmware of een mogelijke release-datum.
Er is sinds 9 april een beta v 2.4 dus er is nog een heel eind te gaan. Een v3 fw zal niet verschijnen voordat er een versie is ( pre-3 ) met werkende jukebox zo is de verwachting. Aangezien de chips in de v1, Pro en Sidewinder ( Xt v2 ) in feite hetzelfde zijn, zullen deze gewoon ondersteund blijven worden dus ook als er een v3 fw uitkomt zal deze op de oude v1 bruikbaar zijn al zullen mogelijk niet alle mogelijkheden benut kunnen worden..
De Pro zal dus niet met een v3 fw worden uitgeleverd maar met een aangepaste v 2.x.x fw.
Bron

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Om eerlijk te zijn, neem ik het eigen forum van xtreamer al tijden niet meer serieus
Een grotere zelfverheerlijking is er niet te vinden

Klachten worden verwijderd, oplossingen aangedragen die geen oplossing zijn en belofte's van het bedrijf worden wild erop geslingerd, en later aangepast of zelfs weggehaald
( de kortingen op de NAS voor klanten die later bleek van de eigen shop te zijn )

Ik ken een paar mensen waar 3x is afgeschreven van de CC voor de xtreamer, maar xtreamer blijft volhouden van niet
( paypal / visa hebben hun betalingen teruggehaald )

Dus ik kom er niet te vaak meer ...
Met alle respect, maar de mod's daar hebben niet alle, zelfs geen info over het bedrijf achter xtreamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Hugo schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:54:

[...]

Bron
Moet zeggen dat die Nederlandse mod daar nog redelijk meegaand is. Mijn ervaring is dat je of wordt afgezeken of je post wordt verwijderd als je kritisch durft te zijn op dat forum.

Feit is wel dat we voorlopig die Movie Jukebox niet zullen krijgen helaas. In januari werd V3.0 in maart beloofd.

Ik zou er bijna een andere mediaplayer voor kopen, ware het niet dat de andere players eigenlijk net zo'n beroerde GUI hebben. (met uitzondering van de Popcorn Hour, waar volgens mij de YAMJ Alaska skin op kan draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Misschien is de support niet super en is jukebox nog niet uit. Maar hardwarematig is het één van de beste players. En hij kost dan ook de helft van de rest. Mensen moeten eens wat minder kritisch zijn :)

Denk er aan dat een designer jeans 2x zoveel kost dan deze hightech mediaplayer! Om maar een vergelijking te maken voor wat je krijgt voor je geld.:)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

multipasser schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:19:
Misschien is de support niet super en is jukebox nog niet uit. Maar hardwarematig is het één van de beste players. En hij kost dan ook de helft van de rest. Mensen moeten eens wat minder kritisch zijn :)

Denk er aan dat een designer jeans 2x zoveel kost dan deze hightech mediaplayer! Om maar een vergelijking te maken voor wat je krijgt voor je geld.:)
De beloftes waren vele malen groter, met name het niet vrijgeven van de firmware en de problemen met firmwarereleases hebben er voor gezorgd dat ik niet tevreden ben met het apparaat.

Ik zit nu op een 2.0.x firmware, ik durf gewoon niet te upgraden, zo blij ben ik dat hij het nu een beetje doet. En de upgrades bevatten verder echt geen verbeteringen waardoor ik het risico zou willen nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tukk op 19-04-2010 11:27 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Het apparaat op zich is ook prima in orde
alleen het bedrijf erachter is groot in beloftes

firmwares worden aangekondigd,en weer ingetrokken, met de mededeling dat er geen uitspraak is (geweest)
De gebruikers worden als kleine kinderen behandeld

Ik heb 3 XT's staan, en alle drie op de laatste fw, geen problemen (voor mijn gebruik )
Daar klaag ik ook niet over, maar ga maar eens gericht zoeken op dat forum, is een hele dagtaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Hugo schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:54:

[...]

Bron
Check de post van de mod vandaag. Kleine quote:
Zoals ook bekend en al eerder door mij en vele anderen vermeld: de communicatie is drama, het is het afgelopen ( bijna ) jaar wel wat verbeterd maar het schiet niet echt op..de klanten-service is ronduit huilen en ik zie dat ook nog 1,2,3 niet veranderen. Wat daar de oorzaak van is kan ik alleen maar naar gissen maar het zal overduidelijk euro's gerelateerd zijn.

Ik laat mij verrassen door de 1e berichten van gebruikers die wel een Pro besteld hebben....ben echt benieuwd wat er dit keer waargemaakt wordt van alle beloftes, ik kan alleen maar op het beste hopen...
Lijkt er wel op dat een v3 firmware naar het land der fabelen wordt verwezen zo. Wel jammer want had die jukebox wel willen hebben. Muziek op de Xt starten zonder de tv aan te hoeven zetten :)

[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 19-04-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Floris-K schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:49:
[...]

[...]
Die zijn ook hier wel actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Korte vraag: ik zoek een vervanging van XBMC voor HD content.

Xstreamer: ja of nee?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52

TF

bla bla

Willybubba schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:09:

JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

kort antwoord :

Doe onderzoek, er is genoeg info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53

Ook volmondig ja, ik heb totaal geen enkel probleem met mijn Xtreamer gehad.
Hij speelt alles moeiteloos af met een bekabelde verbinding.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Floris-K schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:49:
[...]

[...]

Lijkt er wel op dat een v3 firmware naar het land der fabelen wordt verwezen zo. Wel jammer want had die jukebox wel willen hebben. Muziek op de Xt starten zonder de tv aan te hoeven zetten :)
Als je even de moeite had genomen om de webinterface te bekijken had je gezien dat je daarmee ook muziek kan starten zonder tv, het kan zelfs vanaf je mobiel werken. Playlist maken en afspelen. Simpeler kan haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 18:59
Ik zou ook graag een Xtreamer willen hebben, maar had nog wel een vraagje waarvan ik het antwoord niet zo 1-2-3 in de startpost kon vinden. Kan ik er ook een IDE 80 gb hardeschijf in bouwen/doen?

Desnoods met een IDE>Sata converter of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Iamzero456 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:01:
Ik zou ook graag een Xtreamer willen hebben, maar had nog wel een vraagje waarvan ik het antwoord niet zo 1-2-3 in de startpost kon vinden. Kan ik er ook een IDE 80 gb hardeschijf in bouwen/doen?
Desnoods met een IDE>Sata converter of iets dergelijks?
Dat gaat denk ik niet werken. Er is precies genoeg ruimte voor een 2,5" sata schijf.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 18:59
SteeringWheel schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:41:
[...]

Dat gaat denk ik niet werken. Er is precies genoeg ruimte voor een 2,5" sata schijf.
Vergeten te melden: De IDE schijf komt uit een laptop, dat is dus 2,5 inch, IDE, 80 GB. Dat gaat niet passen in de Xtreamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Iamzero456 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:14:
[...]

Vergeten te melden: De IDE schijf komt uit een laptop, dat is dus 2,5 inch, IDE, 80 GB. Dat gaat niet passen in de Xtreamer?
2,5" wel, maar er zal ook nog een ide-> sata converter op moeten waardoor het niet meer past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
iemand ervaringen met die Xteamer Share Manager? ben benieuwd of dat de problemen UPNP icm Win7 en de nieuwste firmware (2.2) oplost.... ik kan op de Xtreamer momenteel geen enkele folder bekijken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
regmaster schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:08:
[...]
Als je even de moeite had genomen om de webinterface te bekijken had je gezien dat je daarmee ook muziek kan starten zonder tv, het kan zelfs vanaf je mobiel werken. Playlist maken en afspelen. Simpeler kan haast niet.
Ik zal wel een simpel persoon zijn maar krijg via de web interface de bestanden absoluut niet gestart. Kan ze wel openen/downloaden op de pc, maar wil het geluid over mijn surround set....

Als het toch zo simpel is, dan heb je het me vast zo uitgelegd :)

Is hier ook al vaak besproken dat niemand dit voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Floris-K schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:58:
[...]

Ik zal wel een simpel persoon zijn maar krijg via de web interface de bestanden absoluut niet gestart. Kan ze wel openen/downloaden op de pc, maar wil het geluid over mijn surround set....

Open de website van de xtreamer, en ga naar muziek. Aan de rechterkant staat het woordje playlist. Klik daarop, browse op de getoonde content folder (hdd of zoiets) naar je muziek in het linker vak en voeg je muziek toe aan de lijst aan de rechterkant.
Klik vervolgens op afspelen (play) en er zal zowaar muziek afspelen (indien de receiver of versterker aanstaat natuurlijk). Even een kwestie van uitproberen, zo ben ik er ook achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
[...]

Sinds de laatste firmware, 2.3.1 kan dat wel. Browse naar de folder waar de mp3 files instaan. Naast die folder staat een muzieknootje. Daarop klikken en je speelt de bestanden uit die folder via de xtreamer af. Bij de bestanden zelf idem.

De methode van regmaster werkt ook, en is handiger als je meerdere dingen achter elkaar wil afspelen, zonder bovenstaande te moeten herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Laatst online: 14-07 18:24
[url="http://XTREAMERIP/m3uMusic.php?"]http://XTREAMERIP/m3uMusic.php?[/url] maak daar je playlist en druk dan onderaan op play.
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door renbull op 29-04-2010 15:03 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Misschien toch maar eens de firmware updaten dan.
Heb het niet meer gedaan omdat er paar keer iets omviel bij nieuwe firmware.

Door deze toevoeging is het updaten toch zeker de moeite waard geworden. Dank je wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Nou, nu een weekje ofzo de Xtreamer in huis en tot nog toe best tevreden. Beeldkwaliteit en geluid zijn erg goed.

Wel heb ik een paar issues.

Via SMB kan ik mijn gedeelde mappen niet checken. Maakt niet zoveel uit, gezien dat via UPnP wel goed gaat. Alleen speelt die weer niet .mkv bestanden af behalve als ik ze hernoem naar .avi, dat zal komen omdat .mkv's niet standaard in de Windows media Library zitten. Geen probleem dus; hernoemen is zo gedaan. UPnP speelt ook 1080p probleemloos streamend af, dat is nice.

Muziek however... Dat krijg ik met UPnP niet voor elkaar, volgens de fora ook een known error waar men aan werkt. Daar komt mijn smb probleem weer om de hoek, want daarmee kan ik dan muziek afspelen, ware het niet dat ik iedere keer username/pwd moet invoeren, die het apparaat vervolgens niet pakt. Behalve bij 1 map, die dan weer wel werkt... Erg vreemd. Ook veel over gemeld in dit topic.

Wat ik heb geprobeerd:

- Password protected sharing uit;
- Guest account aan;
- Registry aangepast;
- Eigen account voor Xtreamer

En niks werkt. Ik draai Vista, i.c.m. McAfee Antivirus en firewall, ik verdenk die ervan het een en ander te blocken maar kan dat nergens terugvinden... Iemand enig idee?

Tenslotte, ik denk eraan NFS shares open te zetten. Welk gratis NFS Servertje kan ik daarvoor het beste gebruiken?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Willybubba schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:54:

Via SMB kan ik mijn gedeelde mappen niet checken. Maakt niet zoveel uit, gezien dat via UPnP wel goed gaat. Alleen speelt die weer niet .mkv bestanden af behalve als ik ze hernoem naar .avi, dat zal komen omdat .mkv's niet standaard in de Windows media Library zitten. Geen probleem dus; hernoemen is zo gedaan. UPnP speelt ook 1080p probleemloos streamend af, dat is nice.
Gedeelde netwerkmappen zou gewoon moeten werken (zonder pw of iets dergelijks). Op die manier moet ie ook mkv's vinden en afspelen. heb het idee dat dat sowie soepeler zou moeten gaan dan via UPnP. Wist trouwens niet dat slechts een kwestie van hernoemen naar avi's was :) transcoden is dus niet eens nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Nope. Overigens heeft UPnP minder overhead dan smb... En NFS nog minder, dus dat wil ik eigenlijk wel. Ik zoek dus nog een goed progje daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Voor je smb shares zou je deze nog kunnen proberen: Windows Share Manager v1.2 for Xtreamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb mijn eTrayz en Xtreamer aan elkaar geknoopt via een USBkabeltje. Ik had de verwachting dat de eTrayz dan vanaf de Xtreamer via USB te benaderen was, helaas is het andersom: de Xtreamer wordt vanaf de eTrayz als exteren harde schijf gezien. Niet handig, maar goed. Hierna heb ik geprobeerd om vanaf de eTrayz naar de Xtreamer te kopieren, waarbij ik gebruik heb gemaakt van NTFS-3G. Omdat het vanaf een WindowsPC naar de Xtreamer met ongeveer 20MB/s gaat, had ik tussen de eTrayz en de Xtreamer ook deze snelheden verwacht. Helaas ... 4GB heeft 90 minuten nodig om via USB van de eTrayz naar de Xtreamer te gaan, dat is ongeveer 0,8MB/s en dat vind ik errug traahaag.

Iemand tips hoe ik dit kan versnellen? Of tips hoe ik vop mijn Xtreamer via USB kan streamen vanaf mijn eTrayz (volgens het forum van Xtreamer kan dat niet, maar omdat er erg veel mods zijn acht ik wel mo9gelijk dat het kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Op de xtreamer heb je host en slave USB poorten. Dat zal op de etrayz wellicht ook zo zijn? Als je de goede combi maakt, moet wat je wil dan zeker mogelijk zijn.

edit:
ik bedoel dan ze via usb aan elkaar knopen waarbij je met de xtreamer op de etrayz kan browsen

[ Voor 25% gewijzigd door nietorigineel op 08-05-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Laatst online: 21-09 14:28
sinds afgelopen week heb ik een xtreamer aan m;n tv hangen.
In grote lijnen ben ik tevreden, alleen vraag ik me af of het klopt dat de gebruikersinterface (op tv) af en toe blijft hangen.....(Dit is me met name opgevallen bij het afspelen van internet content/tv).

ik heb al geupdate naar de laatste versie van de firmware.

Een ander opvallend punt:
Ik laat de xtreamer naar NAS mode schakelen als ik op power-off druk. Hierna zou ik weer naar player mode kunnen door op power te drukken en "player mode" te kiezen.
ik zie echter alleen de opties reboot, shutdown en nasmode. (en dus geen player mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik was dat geklooi tussen mijn eTrayz en Xtreamer zo beu, dat ik nu een routertje in mijn TVkastje heb geplaatst. Er is een wereld voor me open gegaan: nu kan ik alles kijken zonder last te hebben van hikkende beelden. *O*

De eTrayz staat als een soort fire-and-forget-box mijn series van usenet te downloaden, omdat dit via het stopcontact gaat is de snelheid ongeveer 500KB/s maar dat is ruim voldoende.

Kortom: ik ben eindelijk echt blij met deze set. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Geweldig. Een lang onzinverhaal om hun eigen fouten te verbloemen en vervolgens een reeks reacties eronder van blije users die het allemaal geweldig vinden. Xtreamer doet het opnieuw, wat ben ik blij dat ik niet meer hoef te wachten op die updates van ze.

Ben zelf ook actief in software development dus ik snap dat er vertragingen kunnen optreden maar de manier waarop ze de verwachtingen hoog houden is echt ernstig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
"we hope to get something “presentable” in another week or so"

dat zeiden ze in januari ook volgens mij.. zoals ik het begrijp gooien ze het oude Movie Jukebox project overboord en gaan ze nu via PHP/RSS het proberen klaar te spelen?

"The estimation they made for the release is in 3 months."

die zien we dus niet voor de herfst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29
Ik snap sowieso niets van hun ontwikkeltraject...

Versie 3 is in de maak, maar er worden nog een paar man aan versie 2.4 gezet waar nog een paar maanden aan gewerkt moet worden... Dus we krijgen bijvoorbeeld in augustus versie 2.4 en stel dat v3 dan in oktober komt... is toch zonde van de inspanning aan 2.4, zet die ontwikkelaars dan op v3 zodat die eerder gereleased kan worden.

De X werkt voor mij trouwens prima, behalve dat regelmatig bij het opstarten HDMI ineens wegvalt en ik op RGB over moet. Na wat gepiel met volgorde van kabels aansluiten en de X aanzetten werkt HDMI soms weer even, maar is me nu al heel lang niet meer gelukt.
Nou gebruik ik hem toch voornamelijk om muziek af te spelen dus zo erg is het niet.

By the way, die remote afspeelfunctie heb ik een tijd geleden eens geprobeerd, maar mijn X vind in de webpagina geen muziek die niet op de interne schijf staat (die heb ik namelijk niet). Is dat nog steeds zo of werkt het inmiddels ook met muziek van het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spare
  • Laatst online: 21-09 19:03
Frank-NL schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:51:
Geweldig. Een lang onzinverhaal om hun eigen fouten te verbloemen en vervolgens een reeks reacties eronder van blije users die het allemaal geweldig vinden. Xtreamer doet het opnieuw, wat ben ik blij dat ik niet meer hoef te wachten op die updates van ze.

Ben zelf ook actief in software development dus ik snap dat er vertragingen kunnen optreden maar de manier waarop ze de verwachtingen hoog houden is echt ernstig gewoon.
Let er wel op dat dit "onzinverhaal" niet door een medewerker is geschreven. Daarnaast geef ik je wel gelijk dat het ze elke keer weer lukt om firmware releases flink uit te stellen.

@habermas: Ik heb de share manager geschreven om permissies in te stellen voor smb shares, upnp problemen zal het niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
@Spare, mavvy is een moderator op hun beruchte forum en communiceert alsof hij een medewerker is. Daarnaast, wat maakt het uit wie het schrijft, de strekking van al hun "communicatie" blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29
Frank-NL schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:27:
@Spare, mavvy is een moderator op hun beruchte forum en communiceert alsof hij een medewerker is. Daarnaast, wat maakt het uit wie het schrijft, de strekking van al hun "communicatie" blijft hetzelfde.
Zonder mavvy zouden we helemaal niks weten, dus heb nog enigszins respect voor hem ;)

Mijn Xtreamer doet wat ie moet doen, films afspelen in 1080p.
Al die tierelantijnen zit ik niet echt op te wachten dus maakt me niet uit wanneer dat het eens uitkomt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die belang hebben bij een script voor de Xtreamer waar "RTL gemist" bij in zit.
Ik lees er niet zoveel over hier,vandaar mijn vraag.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:01:
Zijn er nog mensen die belang hebben bij een script voor de Xtreamer waar "RTL gemist" bij in zit.
Ik lees er niet zoveel over hier,vandaar mijn vraag.
Zekers! Kan ik eindelijk het vrouwke wegschoppen bij de tv na 8-en :)
Kan ze gtst later een keer terugkijken :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ga ik het even ergens dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IIFBMHA3IWRW.rar

Voor uitleg hoe het script te gebruiken moet je maar even googlen.
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.