Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Inderdaad, ik heb hem nu een dikke maand en nog NOOIT een probleem met een videofile gehad. Highbitrate, het maakt allemaal niet uit. Hij speelt alles vlot af. Meestal via interne hd of externe HD. En soms via LAN.
Maar draadloos, mensen, vergeet dat voor 1080p!

Een film met ruis (zoals de meeste films wel hebben) is zwaar om te decoden. Daarom haal je het niet via draadloos. Een voorbeeld is This is it, er zitten paar stukken in met ruis, daar happert hij via draadloos, omdat elke pixel anders is. Hoe zuiverder het beeld hoe minder werk hij heeft.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:03:
Ik begrijp best dat de mensen die draadloos HD willen streamen zich bekocht voelen maar op de manier zoals ik de Xtreamer gebruikt zeg ik dat het een TOPapparaat is.
Ik heb zo'n Powerline-set besteld zodat ik ook bedraad kan gaan streamen, als dat binnen is ben ik weer een blij mens. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Vanaf 2.2 geen 1080P en met 2.3 helemaal geen HDMI meer :(

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Doe het eens zo als je wil:
Eerst even de gebruikelijke emergency versie flashen,dan fabrieksinstellingen,dan de 'normale' firmware,dan weer fabrieksinstellingen.
Wedden dat het werkt weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen zijn positief. Wel een klein minpuntje: de afstandsbediening stinkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

fragcompany schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:41:
Doe het eens zo als je wil:
Eerst even de gebruikelijke emergency versie flashen,dan fabrieksinstellingen,dan de 'normale' firmware,dan weer fabrieksinstellingen.
Wedden dat het werkt weer ;)
Ik had juist alleen de emergency versie gedaan, zelfs 2 keer maar zonder resultaat, ben dus maar weer terug naar 2.2 en dat werkt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Hmz,raar dan.Werkt hier goed namelijk met hdmi 1080P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ja volgens mij hebben mensen toch handshake issues of zijn hun apparaten niet compatible.
Lijkt me straf dat 1080p of hdmi niet meer werkt ineens? De hardware van elke xtreamer is toch hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Op mijn LG lcd kan ik niet vanaf firmware 2 niet hoger dan 1080I, voorheen gewoon 1080P.
Op mijn panasonic plasma geen problemen, wel vreemd dat ik met een oudere firmware geen problemen had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De 2.3 firmware ben ik weer aan het downgraden naar 2.2, veel vreemde problemen sinds ik 2.3 erop heb gezet. Zoals NFS mounts die niet meer werken, geen werkende subtitles en vreemde crashes. Zoals ik al eerder meldde is de toegevoegde functionaliteit toch zinloos. Maar zoals in de Xtreamer traditie hebben ze wel weer basisfunctionaliteit stukgemaakt bij een nieuwe versie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan vele 1080p .m2ts files met surround (via surround geluid) niet fatsoenlijk afspelen.
Als ik ze via de TV boxen afspeel, is er nix aan de hand, maar via de home cinema hakkelt het voor kapot!

Met 1080p .mkv heb ik dit probleem niet..

En het erge is: ik speel ze af via een aangesloten USB HDD! (niet over netwerk)

Ik gebruik v2.2

Nog iemand dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 20-09 14:22

S1W

nietes schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:57:
Op mijn LG lcd kan ik niet vanaf firmware 2 niet hoger dan 1080I, voorheen gewoon 1080P.
Op mijn panasonic plasma geen problemen, wel vreemd dat ik met een oudere firmware geen problemen had :?
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:02:
Ik kan vele 1080p .m2ts files met surround (via surround geluid) niet fatsoenlijk afspelen.
Als ik ze via de TV boxen afspeel, is er nix aan de hand, maar via de home cinema hakkelt het voor kapot!

Met 1080p .mkv heb ik dit probleem niet..

En het erge is: ik speel ze af via een aangesloten USB HDD! (niet over netwerk)

Ik gebruik v2.2

Nog iemand dit probleem??
Ja.

Gister geprobeerd een 1080p .mkv (DTS/ Gigabit netwerk) te spelen met het volgende resultaat:

* Firmware 2.1.3 - Speelt zonder hakkelen; geluid out of sync; 1080p HDMI auto werkt
* Firmware 2.2.0 - Hakkelt als een gek, geluid IN sync, 1080p HDMI werkt niet; 1080i wel
* Firmware 2.3.0 - Hakkelt als een gek, geluid IN sync, 1080p HDMI werkt niet; 1080i wel
* Firmware 2.3.1 - idem als 2.3.0

Dus maar weer terug naar 2.1.3. Helaas audio dan out of sync. Lijkt wel of er na 2.1.3 iets verandert is aan de HDMI drivers ofzo. Of dat het een combi is van de out-of sync fix na 2.1.3 en HDMI drivers....

Blijft balen; ik hoop dat er ooit een goede firmware komt.

[ Voor 11% gewijzigd door S1W op 14-03-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:55:
[...]

[...]

Ja.

Gister geprobeerd een 1080p .mkv (DTS/ Gigabit netwerk) te spelen met het volgende resultaat:

* Firmware 2.1.3 - Speelt zonder hakkelen; geluid out of sync; 1080p HDMI auto werkt
* Firmware 2.2.0 - Hakkelt als een gek, geluid IN sync, 1080p HDMI werkt niet; 1080i wel
* Firmware 2.3.0 - Hakkelt als een gek, geluid IN sync, 1080p HDMI werkt niet; 1080i wel

Dus maar weer terug naar 2.1.3. Helaas audio dan out of sync. Lijkt wel of er na 2.1.3 iets verandert is aan de HDMI drivers ofzo. Of dat het een combi is van de out-of sync fix na 2.1.3 en HDMI drivers....

Blijft balen; ik hoop dat er ooit een goede firmware komt.
Ze zijn toch op de hoogte van dit probleem, hoop ik??!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb totaal geen problemen via HDMI met 2.2. Zit op 1080p en alles werkt. Nooit 1 happering.
Stop eens via het netwerk te streamen. Daar zit meestal de bottleneck.
Probeer een HD via usb aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 21:01

RedFox

Heb je een OV ofzo?

multipasser schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:15:
Ik heb totaal geen problemen via HDMI met 2.2. Zit op 1080p en alles werkt. Nooit 1 happering.
Speel hier alles over het netwerk en heb geen probleem. 2.2 met 1080p en DTS speelt prima af.
Lijkt dus niet aan de firmware te liggen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik heb net mijn Xtreamer binnen, ik heb er meteen versie 2.3.1 opgezet.
Ik ben alleen op zoek naar de manual, ik kan alleen de versie van volgend mij 1 vinden.
Ik vind het ding super werken, alleen had ik gehoopt dat ik meer kon instellen via de webinterface.
Of zie ik iets over het hoofd?, Favorieten beheren ect.
Nu loop ik nog te prutsen met de nfs. Ik heb geen HD ingebouwd aangezien in alles toch al op een NAS heb staan. De ventilator hoor ik bijna niet.

Ik ben ook nog niet achter wat eTRAYz is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:13
jossie67 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:01:

Ik ben ook nog niet achter wat eTRAYz is?
eTrayz is de NAS-oplossing van xtreamer, een 2-bay NAS voor rond de 100E.

edit: doh.

[ Voor 4% gewijzigd door p.m. op 15-03-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

RedFox schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:24:
[...]

Speel hier alles over het netwerk en heb geen probleem. 2.2 met 1080p en DTS speelt prima af.
Bij mij werkt dat ook perfect omdat m'n netwerk niet hapert of isseus heeft.
Maar er zijn er wel met probs en proberen het toch via netwerk. Daarom mijn raad, probeer het via een usb hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:34
2.3.1 , draait als zonnetje.

Alleen geluid lijkt zachter dan op vorige firmwares (Ja, volume van X staat op max 30 of 31 oid)
Dus dat is wel typisch?

En Youtube, was het al mogelijk om Hogere kwaliteit van filmpjes in te schakelen? Krijg het alleen niet voor elkaar, las het op die 2.2 changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
p.m. schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:31:
[...]

eTrayz is de SAN-oplossing van xtreamer, een 2-bay SAN voor rond de 100E.
Noem het maar NAS, SAN is heel wat anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

RedFox schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:24:
[...]

Netwerk is prima; alles loopt netjes op 1 Gigabit (behalve de 100mbit apparaten natuurlijk). Dus geen lag ofzo.
Ik vermoed dat er een HDMI handshake probleem is tussen mijn TV en de Xtreamer. Gisteren weer wat ge-experimenteerd en kom nu tot dit:

* Firmware 2.1.3 1080p auto - Speelt zonder hakkelen; geluid out of sync en valt weg om de ongeveer 40 seconden (gedurende een halve seconde); 1080p HDMI auto werkt
* Firmware 2.1.3 1080i - Speelt zonder hakkelen; geluid out of sync; geluid valt NIET meer weg om de 40 seconden

Conclusie voor mijn set-up is dus voorlopig: Handshake probleem (?). Flawless aspelen met 2.1.3 alleen dan audio problemen. In hogere versies zijn er aanpassigen gedaan aan out-of-sync audio en dat leidt bij mij dan weer tot hakkelen :'(

Audio is aangesloten van HDMI naar TV en TV naar versterker via Optical.

[ Voor 45% gewijzigd door S1W op 15-03-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneiltje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik heb momenteel een xtreamer- etrayz set. Alles werkt redelijk vlekkeloos en ben er content van.
Ik gebruik de combinatie vooral voor:
* Films te kijken (Xtreamer - Etrayz met 2GB)
* Films te downloaden (etrayz - torrents)
* Backup te maken van mijn PC (Etrayz)
Met de komst van de Xtreamer PRO vraag ik me af of ik dit niet best in 1 toestel kan steken? 124€ en ik heb de Pro in huis die net iets beter zou moeten werken als de normaal zou ik dan veronderstellen en ik kan mijn Xtreamer - etrayz combinatie waarschijnlijk wel verkopen voor 180€ incl verzending... Dan heb ik een beter functionerend toestel en 55€ in me zak. Kan iemand me een reden geven om dit niet te doen?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

@S1w: Je blijft koppig je netwerk gebruiken. Je moet dingen uitsluiten, dus gebruik een HD.
En neem je Xtreamer mee naar een vriend/ouders/whatever en sluit hem daar aan op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:15:
multipasser schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:15:
@S1w: Je blijft koppig je netwerk gebruiken. Je moet dingen uitsluiten, dus gebruik een HD.
En neem je Xtreamer mee naar een vriend/ouders/whatever en sluit hem daar aan op de tv.
Ik heb hetzelfde probleem en gebruik een usb hdd!!

.mkv 1080p met DTS/DD speelt perfect af!
.m2ts 1080p met DD hakkelt continu!

..nu jij! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Amonjo. Jij zat hier al van je tak te maken dat het niet ging terwijl je netwerk niet goed geconfigureerd was :)

Er is maar 1 versie van de Xtreamer en bij 95% werkt het wel, dus er moet iets niet juist zitten of zorgen dat het hapert. Wie zegt dat de m2ts goed is? Of wat een bitrate? Je bent toch geen 45gig files aan het afspelen? Denk niet dat hem dat aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb laatst een BR van ongeveer 50GB op de interne schijf geplaatst, het afspelen gaat prima. Via wifi heb ik het niet een durven te proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:34:
Amonjo. Jij zat hier al van je tak te maken dat het niet ging terwijl je netwerk niet goed geconfigureerd was :)

Er is maar 1 versie van de Xtreamer en bij 95% werkt het wel, dus er moet iets niet juist zitten of zorgen dat het hapert. Wie zegt dat de m2ts goed is? Of wat een bitrate? Je bent toch geen 45gig files aan het afspelen? Denk niet dat hem dat aankan.
Streamen over het netwerk doe ik allang geen moeite meer voor!

Ik heb tot nu toe één .m2ts 1080p file, die wel tegoei afspeelt.
Maar 10 andere .m2ts files hakken.. (lijkt me sterk dat er met al die .m2ts iets mis is...) op laptopke spelen ze als een juweeltje.. Maarja, de Xtreamer is ook geen computer eh..

(even voor de duidelijkheid: ze zijn allemaal 4gig groot)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:34:

Nou bestanden van 32gig streamen vanaf de etrayz heeft ie geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touwkop
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-08 23:49
Wat bij mij helpt als geluid Out of Sync (versie 2.1.3) is:
Een hoofdstuk vooruit skippen en dan weer vervolgens terugsskippen. Geluid is dan weer OK.

Meten = Weten = Denken = Doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneiltje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
Hey allemaal, kort vraagje!

Als ik mijn Etrayz + Xtreamer vervang door een Xtreamer pro... Wat ga ik dan allemaal niet meer hebben?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Net geupdate vanaf 2.0.x naar 2.3.1. Ik wou voor het eerst een Blue Ray afspelen en had begrepen dat vanaf 2.2 je direct kon kiezen voor "play folder". Deze optie krijg ik inderdaad kiezen maar vervolgens blijft het beeld zwart. Iemand een idee? (bekabeld aangesloten)

Verder heb ik de web interface getest maar volgens mij ondersteund deze alleen maar een lokale disk of niet? Ik kon ff niet ontdekken hoe ik naar m'n NAS kon browsen.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55

Tarin

Just plain weird.

Is je blu-ray-speler van de juiste regio? Ik heb na lang klooien m'n USB-DVD-speler aan de praat gekregen door hem eerst aan een PC aan te sluiten en via de device manager het ding van de correcte regio te voorzien.
De problemen die ik had waren vergelijkbaar (verschillende DVD's leken wel te starten (bij sommige kreeg ik het taalkeuzescherm), maar lieten verder een zwart scherm zien - alleen m'n concert-dvd's (die toevallig allemaal regiovrij zijn) werkten direct).

[ Voor 37% gewijzigd door Tarin op 15-03-2010 20:37 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1080p mkv bestand maar dit wordt door de xtreamer niet afgespeeld.
Dit heb ik al eerder mee gemaakt met niet 1080p maar wel mkv bestanden.

Iemand enig idee hoe deze alles vreter deze bestanden ook afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:53:
Ik heb een 1080p mkv bestand maar dit wordt door de xtreamer niet afgespeeld.
Dit heb ik al eerder mee gemaakt met niet 1080p maar wel mkv bestanden.

Iemand enig idee hoe deze alles vreter deze bestanden ook afspeelt?
Misschien nog eens opnieuw downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hija31
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
@AmonJo

Kijk hier effe voor het sharen in win7.

New App: Xtreamer Troubleshooter: Windows 7 Shares!

What does the program do?
- It checks if Password Protected Sharing is enabled (experimental)
- It allows you to fix your shares by granting all users on your network to access the selected folder, it's subfolders and files.

new in 1.0.1 beta:
- Fixed check on guest/guests/everyone for any language instead of English only
- Fixed error when finding printer shares
- Now also sets permissions on sub-folders instead of main folder only
- Now properly sets read & execute rights
- Now shows up under "Xtreamer Troubleshooter" on the startmenu

......//forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=38&t=13218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 09:25

TF

bla bla

Waarom zou je een BD speler willen aansluiten op de Xtreamer? Ik heb die van mijn rechtstreeks op de tv staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55

Tarin

Just plain weird.

TF schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:29:
Waarom zou je een BD speler willen aansluiten op de Xtreamer? Ik heb die van mijn rechtstreeks op de tv staan
Ik heb ook een USB DVD-speler aan de Xtreamer hangen. Scheelt een scart-aansluiting (jawel, ouderwetsch), en bovendien kunnen we nu ook DVD's met avi's afspelen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hija31 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:38:
@AmonJo

Kijk hier effe voor het sharen in win7.

New App: Xtreamer Troubleshooter: Windows 7 Shares!

What does the program do?
- It checks if Password Protected Sharing is enabled (experimental)
- It allows you to fix your shares by granting all users on your network to access the selected folder, it's subfolders and files.

new in 1.0.1 beta:
- Fixed check on guest/guests/everyone for any language instead of English only
- Fixed error when finding printer shares
- Now also sets permissions on sub-folders instead of main folder only
- Now properly sets read & execute rights
- Now shows up under "Xtreamer Troubleshooter" on the startmenu

......//forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=38&t=13218
Thx hija! Ga ik van't weekend zeker naar kijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
zit ook met smart te wachten op die Movie Jukebox, maar merkte gisteravond wel dat als je een jpeg in je filmfolder hebt en je kijkt naar selectie muziek (ipv alle of films) je een mooie screen van het hoesje te zien krijgt. browst net wat leuker, alleen vreemd dat t alleen voor muziek werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoewel de meesten hier er nogal lauw op reageerden, zat ik met smart de wachten op een betere remote control (via pc).

In firmware 2.3.0 werkte dat niet goed bij mij, maar in 2.3.1 gaat dat wel perfect. Dan bedoel ik niet door middel van screendumps in de remote, maar via het browsen door de bestandsstructuur, en dan op het icoontje klikken met de muziek-noot en tv. Als de CD is afgelopen nu via de laptop de volgende kiezen, en afspelen, zonder de tv aan te hoeven zetten, geweldig!

Als ie nou ook nog subfolders gaat meenemen, of/en een optie om te bestanden te enqueuen na de huidige, is het wat mij betreft helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nietorigineel, de Xtreamer is niet echt een top muziek/foto player.
Dan is een combinatie van een Airtunes met itunes toch veel leuker.

Als je een iphone/ipod hebt kan je via je gsm heel je collectie doorbladeren en afspelen.
Dat is een aanrader als je graag remote muziek afspeelt.
En via iTunes kies je dan je airtunes zodat je geluid niet uit de speakers van je pc komen maar gestreamed worden naar je airtunes die dan weer verbonden is met je TV of Stereo. :) Zo kan je in heel je huis muziek afspelen. En nu terug on topic.

Er is een snelheidsverschil in het copieren van bestanden? Want boven 3mb kom ik niet. Niet via Lan of niet via USB aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:21:

Als je een iphone/ipod hebt kan je via je gsm heel je collectie doorbladeren en afspelen.
En via iTunes kies je dan je airtunes zodat je geluid niet uit de speakers van je pc komen maar gestreamed worden naar je airtunes die dan weer verbonden is met je TV of Stereo. :) Zo kan je in heel je huis muziek afspelen. En nu terug on topic.

Er is een snelheidsverschil in het copieren van bestanden? Want boven 3mb kom ik niet. Niet via Lan of niet via USB aangesloten.
Ja ik heb met de Xtreamer ook een filmbestand van 4gig gekopieerd van een usb stick naar een usb hdd (allebei aangesloten op XT), en dat duurt ook een pak langer dan als je het op de pc doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
multipasser schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:21:

Foto's gebruik ik de xtreamer niet echt voor, maar muziek wel. Ik luister vooral hele 'cds', dan gaat het nogal. De webUI is nu in ieder geval bruikbaar, wie weet wat de toekomst nog extra brengt.

De redenen voor aanschaf van een xtreamer waren dat er ten eerste geen kabels door het huis van pc naar tv/versterker hoeven, en ten tweede niet een pc aan hoeft te staan om alleen mp3 te spelen.

Voordeel 2 valt met airtunes weg, dat is voor mij toch wel een belangrijk nadeel aan die oplossing. Verder ben je voor voordeel 1 met airport express al ongeveer zoveel kwijt als voor de xtreamer. Komt dan nog een Ipod bij voor de besturing. Werkt dat ook onder windows/linux of moet er dan ook nog ergens een mac staan? Daar ben ik allemaal veel te gierig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nee gewoon een pc of mac met itunes moet runnen. Mja xtreamer is een player die lost van een pc kan spelen, maar wat jij wilt doen heb je ook een pc nodig.

Muziek afspelen zonder pc is makkelijkste met een muziekplayer aan je stereo. Een ipod/zune/....
Xtreamer werkt ook maar dan moet je nog een pc of TV hebben aanstaan. Tenzij je via je mobiel surft naar de Remote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Ik had iets duidelijker kunnen zijn:

Ik heb een vaste pc. Vandaar werd muziek gespeeld, met een (lange) draad naar de versterker.

Sindsdien is er ook een laptop bijgekomen, die nu het meest gebruikt wordt. Kan ook niet aan de tv, en om daarmee nu bedraad muziek af te spelen is ook zo wat.

Vaak dus bezig op laptop, lawaaiige en energieslurpende pc aan voor mp3. Nu laptop nog steeds aan, maar muziek via Xtreamer, en sinds laatste update niet meer elke keer tv aan om muziek te starten.

Heb overigens ook gedacht aan zune/ipod, maar dat is qua capaciteit niet vergelijkbaar. Mediaspelers met een bescheiden (maar meer dan drieregelig) scherm zijn er niet te vinden (zeker niet als er ook nog eens een analoge uitgang op moet zitten voor video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb een PowerLine-setje gekocht (van Konig). Als ik via het stopcontact een computer aan mijn router knoop dan werkt het prima, probeer ik via hetzelfde stopcontact hetzelfde met de Xtreamer dan werkt het niet. Uiteraard heb ik al geprobeerd om handmatig een IP-adres in te stellen, dan springen wel de netwerk-icoontjes (bv www en nas) aan maar ik kan het spul niet benaderen.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kan er iemand testen, of heeft iemand al eens getest of WAV bestanden met DTS of DD surround audio content afgespeeld kunnen worden op de xtreamer, via de digitale uitgang?

WAV bestanden met DTS gecodeerde multichannel audio kun je downloaden op bv:

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/index.asp?ProgramID=2446
http://www.kellyindustries.com/diy_5_1.html
http://www.diatonis.com/downloads.html
http://www.masterpinguin.de/surround/index.htm
http://www.dts-phile.com/downloads/download-main.html

WAV kan ook een carrier zijn voor DD content, maar een link naar zo'n bestand kan ik even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joopv schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:56:
Kan er iemand testen, of heeft iemand al eens getest of WAV bestanden met DTS of DD surround audio content afgespeeld kunnen worden op de xtreamer, via de digitale uitgang?

WAV bestanden met DTS gecodeerde multichannel audio kun je downloaden op bv:

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/index.asp?ProgramID=2446
http://www.kellyindustries.com/diy_5_1.html
http://www.diatonis.com/downloads.html
http://www.masterpinguin.de/surround/index.htm
http://www.dts-phile.com/downloads/download-main.html

WAV kan ook een carrier zijn voor DD content, maar een link naar zo'n bestand kan ik even niet vinden.
Ja, dat werkt. Mijn Yamaha receiver herkent deze content als DTS materiaal en speelt het netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met deze setup of soortgelijk: hoe leest de xtreamer upnp shares uit? Gaat dat goed?

(qnap) nas met twonky draaiende > xtreamer > tv

Of raaden jullie aan beter een shared folder op de nas maken en de xtreamer die folder uitte laten lezen (dan bv meer kans om meer formaten af te kunnen spelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:50:
Heeft iemand ervaringen met deze setup of soortgelijk: hoe leest de xtreamer upnp shares uit? Gaat dat goed?

Of raaden jullie aan beter een shared folder op de nas maken en de xtreamer die folder uitte laten lezen (dan bv meer kans om meer formaten af te kunnen spelen)?
Ik weet niet hoe twonky werkt maar zit daar een transcoding in? Als dat zo is dan zou het gewoon allemaal moeten werken. Heb zelf ps3 media server (ook upnp servertje) en dat gaat gewoon goed.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:50:

Wat is het nut van upnp boven Samba of NFS? Volgens mij kan de Xtreamer alle gangbare formaten wel aan dus je hoeft niet te transcoden etc. Bovendien heeft upnp wat meer beperkingen zoals geen DVD menu, MKV chapters etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat is PowerLine toch frustrerend. :(

Als ik via een verlengkabel (stroom) mijn Xtreamer aan een ander stopcontact hang, dan werkt de PowerLine wel. Gebruik ik echter het dichtsbijzijnde stopcontact dan krijgt de Xtreamer geen verbinding, terwijl een netbook via hetzelfde stopcontact en dezelfde kabel wel gewoon verbinding krijgt. :/

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Ik denk de Xtreamer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
like <DUH> :z

Kan ik hier iets aan fixen? Ik heb werkelijk geen idee hoe/wat, in het menu zijn de netwerk-opties ook maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
pven schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:42:

Als ik via een verlengkabel (stroom) mijn Xtreamer aan een ander stopcontact hang, dan werkt de PowerLine wel. Gebruik ik echter het dichtsbijzijnde stopcontact dan krijgt de Xtreamer geen verbinding, terwijl een netbook via hetzelfde stopcontact en dezelfde kabel wel gewoon verbinding krijgt. :/

Zelfde fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het is dezelfde groep dus ik neem aan van wel, daarnaast werkt mijn netbook er dus wel op.

Vanwaar je vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Eindelijk het hakkelen opgelost... NFS daemon op windows XP geinstalleerd en alles speelt vloeiend over het netwerk (utilization <5% voor een 1080p mkv).

Ik heb deze howto gevolgd: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=28&t=1686

Waarom is NFS dan zoveel beter dan Samba?

Overigens blijft mijn 1080p niet werken en 1080i wel. Ik ga Samsung maar eens bellen, ik denk dat er iets niet fris is met m'n TV (HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Zoals ik al zei lag het aan je netwerk. De bottleneck zit altijd daar vermits de xtreamer perfect alle formaten flawlesss kan afspelen. Met misschien uitzonderlijk een zeer hoge bitrate mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:42:

Ik heb met stopcontacten gerommeld (niet optimaal, zit nu vijf meter netwerkkabel tussen) en nu kan de Xtreamer wel bedraad op het netwerk komen. Wel jammer dat ik vanaf de eTrayz nog steeds schokkerige beelden krijg, zelfs vanaf 720p. Ook ik zal eens naar Samba / NFS gaan kijken, voor zover de eTrayz dat nog niet doet.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 21-03-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

multipasser schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:48:
Zoals ik al zei lag het aan je netwerk. De bottleneck zit altijd daar vermits de xtreamer perfect alle formaten flawlesss kan afspelen. Met misschien uitzonderlijk een zeer hoge bitrate mkv.
Je had deels gelijk, het fysieke netwerk is / was prima. Het netwerk protocol dus niet. Ligt dat dan aan het netwerk of aan de Xtreamer die dus duidelijk problemen heeft met Samba shares (hogere CPU load op de Xtreamer) dan met NFS.

Hier wat info over Samba vs NFS snelheden: http://www.javvin.com/NFSdoc/nfsperformance.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:14:
[...]

Ik heb met stopcontacten gerommeld (niet optimaal, zit nu vijf meter netwerkkabel tussen) en nu kan de Xtreamer wel bedraad op het netwerk komen. Wel jammer dat ik vanaf de eTrayz nog steeds schokkerige beelden krijg, zelfs vanaf 720p. Ook ik zal eens naar Samba / NFS gaan kijken, voor zover de eTrayz dat nog niet doet.
Ik heb het nu via NFS geconfigureerd via de howto op het Xtreamer-forum, dat werkt idd wel wat beter. Helaas is het soms nog steeds schokkerig (Cloverfield op 720p schokt bv overduidelijk). Iemand tips wat ik nog meer aan kan passen? Buffer van NFS hoger zetten dan 32k bijvoorbeeld (als dat al kan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xtreamer is voor mij nog steeds een waardeloos ding.
Ik kom niet in me gedeelde mappen en ik zoek nu al ongeveer een week naar een oplossing.
Bij de helpdesk weten ze het ook niet, de beschrijving bij het apperaat is waardeloos.(alles Engels)
Ik kan nergens vinden wat ik zoek hoe ik me mappen zichtbaar krijg op de Xtreamer.
Hij is gewoon te snel hier op de markt gebracht terwijl ze zelf nog niet weten hoe alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 22:33

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:25:
De Xtreamer is voor mij nog steeds een waardeloos ding.
Ik kom niet in me gedeelde mappen en ik zoek nu al ongeveer een week naar een oplossing.
Bij de helpdesk weten ze het ook niet, de beschrijving bij het apperaat is waardeloos.(alles Engels)
Ik kan nergens vinden wat ik zoek hoe ik me mappen zichtbaar krijg op de Xtreamer.
Hij is gewoon te snel hier op de markt gebracht terwijl ze zelf nog niet weten hoe alles werkt.
Ok. Begin eens met zeggen wat je al geprobeerd hebt en welk OS je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is bekabeld aangesloten heeft een statisch ip adres windows 7 kan wel op het internet kan alleen niet in de gedeelde mappen doordat hij om een wachtwoord vraagt.
Laatste update geinstaleerd
Heb geprobeerd de mappen toestemming te geven aan iedereen maar blijf op slot staan.
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen word er nu moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:12:
Hij is bekabeld aangesloten heeft een statisch ip adres windows 7 kan wel op het internet kan alleen niet in de gedeelde mappen doordat hij om een wachtwoord vraagt.
Heb geprobeerd de mappen toestemming te geven aan iedereen maar blijf op slot staan.
hija31 in "[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2"

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Programma ken ik nog niet maar wat meestal wel soelaas biedt:

Binnen "Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings" iig "Filesharing connections" op '40/56 bit encryption' zetten en "Password protected sharing" uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Newbie: zoals je nickname het al zegt. Misschien eens wat beter zoeken.
Want op OSX werkt het zonder één instelling! Dus dan zal het in windows ook wel werken.
Vele hebben hier toch geen problemen met windows en de xtreamer! Waarom dan roepen dat het product niet werkt en te vroeg op de markt gekomen is? Buiten de magere support werkt het ding wel goed hoor.

Zoals bij zovele ligt het meestal aan de user!
Tenzij er een probleem is dat iedereen heeft en kan nabootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Nou ben ik heel erg tevreden met mijn Xtreamer maar de support voor Win7 shares is echt HEEL brak hoor :P De settings die ik hierboven aanhaal werken meestal vrij aardig maar ik heb ook wel eens een halve avond op mogen offeren.

Neemt niet weg dat het wel aan de praat te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:12:
Sharen van mappen voor de XT in Win7 makkelijk gemaakt:

HIER of HIER

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 22-03-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden, heb nu met 1 pc verbinding door de instelling ('40/56 bit encryption')
dat andere had ik wel al goed staan.
Vind het een beetje jammer hoe Ice Storm reageerd want als ik al een week bezig ben met dat ding,
en al zoveel heb gelezen op het forum.
Ook de zelfde vraag eerder heb gezien, maar daar stond ook geen antwoord word ik een beetje moedeloos.
En OSX is geen Win7.
Mijn naam wil nog niet zeggen dat ik uit een EI kom.
Morgen gaat ik weer verder dan zal ik die troubleshooter erop loslaten.
Iedereen bedankt en tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Nu heb ik bij mijn Xtreamer een harde schijf gestopt. Maar het lijkt wel of hij mappen verwijderd?? Misschien omdat de harde schijf vol is, en hij er andere dingen overheen zet? Ik heb nog steeds geen mogelijkheid gevonden hoeveelheid data op de HD te zien...

Toch echt een nadeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Krivas schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:45:
Nu heb ik bij mijn Xtreamer een harde schijf gestopt. Maar het lijkt wel of hij mappen verwijderd?? Misschien omdat de harde schijf vol is, en hij er andere dingen overheen zet?
Ik heb werkelijk geen idee wat je ons probeert te melden. Wat ik wel weet, is dat de Xtreamer niet uit zichzelf besluit om iets te gaan overschrijven.
Ik heb nog steeds geen mogelijkheid gevonden hoeveelheid data op de HD te zien...

Toch echt een nadeel...
Ik ook niet, maar ik zie het niet echt als een nadeel. Je zet er immers bestanden op vanaf bv een PC, op je PC kan je dan toch zien hoeveel er nog beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventhseagull
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:22
Beetje jammer trouwens dat je de fan niet helemaal uit kan zetten. Ik heb nu de XSC koeler erop en fan op off gezet, maar als je hem aanzet dan begint hij heel hard te draaien en als je hem aan hebt gesloten op een pc draait de fan ook nog gewoon. Tijdens het afspelen van bestanden gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:16

Crusader

Arc Nature

seventhseagull schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:38:
Beetje jammer trouwens dat je de fan niet helemaal uit kan zetten. Ik heb nu de XSC koeler erop en fan op off gezet, maar als je hem aanzet dan begint hij heel hard te draaien en als je hem aan hebt gesloten op een pc draait de fan ook nog gewoon. Tijdens het afspelen van bestanden gelukkig niet.
In het menu kun je 'm wel uitzetten. Alleen bij aanzetten draait ie eventjes en inderdaad als je 'm als USB disk gebruikt. Maar dan trek je toch gewoon het stekkertje van het moederbord?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Crusader schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:00:
[...]

In het menu kun je 'm wel uitzetten. Alleen bij aanzetten draait ie eventjes en inderdaad als je 'm als USB disk gebruikt. Maar dan trek je toch gewoon het stekkertje van het moederbord?
Het is natuurlijk wel jammer dat je daarvoor weer net de andere zijkant moet verwijderen dan die om de XSC te monteren. Als het nou schroefjes waren niet zo'n probleem, maar met de dubbelzijdige tape waarmee alles aan elkaar hangt minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Wat ik een nadeel vind is dat iedere keer wanneer je een film start en de sounds settings (AAC of DD/DTS) of je aspect ratio (Letterbox voor tv-series, widescreen voor speelfilms) niet goed staan, je weer helemaal terug je settings in moet duiken. Daar zouden ze van mij wel een 'change-during-playback' option voor mogen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je kan toch naar de menu/settings gaan, het aanpassen, en via dezelfde knop waarmee je naar het menu bent gegaan spring je dan weer terug naar je film. (Even mee spelen, is mij ook gelukt. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

? Alles speelt toch perfect af. Als tvseries zwarte balken links/rechts hebben is dat juist. Zo moet je het bekijken omdat de meeste series in 4/3 opgenomen zijn.

Films zijn 16/9 of anamorph (ook zwarte balken boven/onder) maar hij speelt alles goed af hoor.
Alle rips zijn trouwens square pixels dus er zit geen aspectratio informatie in. Gewoon fullscreen het klopt.
Als je zelf van dVD ript naar 768x576 files moet hij ze wel uitrekken, maar normaal kom je dat niet veel tegen :)

Wie kijkt nu nog SD :)

En de audiobron kies je toch via de audioknop terwijl de film speelt?

[ Voor 6% gewijzigd door multipasser op 23-03-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nog iemand het probleem dat tijdens het kijken van films de tv/xtreamer af en toe wisselt van de aspect ratio. Sinds enige updates merk ik dit (erg hinderlijk), nu las ik "ergens" dat de YUV (?) 4:4:??? instellingen veranderd moesten worden en/of omschakelen naar 1080i (dat lost het probleem trouwens niet op)
Het switchen van de aspect ratio gebeurd naar mijn idee ook zeer willekeurig, soms 3x in 1 minuut, soms 1x per half uur en met name bij dvd files (ISO?)
Ik heb een panasonic plasma TV gekoppeld (uiteraard) via HDMI. Heb de stekkers al eens verwijderd en weer aangesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Floyd, no probs mee. Ik heb ook een Pana Plasma maar ik gebruik een versterker als hdmi switch.
Dus waarschijnlijk schakelt de Panasonic om. Je moet die gewoon vast op 16/9 zetten. Als hij op auto staat gaat hij misschien wel switchen omwille van scene wisselingen.

Mensen moeten leren die AUTOsize af te zetten. Via digitv heb je dat niet meer nodig. Alles wordt juist uitgezonden via 16/9 formaat, ookal heb je 4/3, dan krijg je zwarte balken links rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
pven schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:35:
Je kan toch naar de menu/settings gaan, het aanpassen, en via dezelfde knop waarmee je naar het menu bent gegaan spring je dan weer terug naar je film. (Even mee spelen, is mij ook gelukt. :))
werkt die return-knop 2x dan? want je moet eerst terug naar t hoofdmenu.. zal t vanavond es uitproberen :)

toch zou t veel relaxter zijn als je t zou kunnen aanpassen zoals je ook de audio-source kan aanpassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
habermas schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:07:
[...]

werkt die return-knop 2x dan? want je moet eerst terug naar t hoofdmenu.. zal t vanavond es uitproberen :)

toch zou t veel relaxter zijn als je t zou kunnen aanpassen zoals je ook de audio-source kan aanpassen....
Het is niet de return-knop, volgens mij is het het huisje (ik gebruik een Harmony, heb geen idee meer wat de originele knop is ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
pven schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:15:
[...]

Het is niet de return-knop, volgens mij is het het huisje (ik gebruik een Harmony, heb geen idee meer wat de originele knop is ;)).
haha cheers heb zelf ook de 525 maar zal em eerst in moeten stellen :P

ON (min of meer): zat me net te vergapen aan de XBMC GUI, dan kan je alleen maar hopen dat de Movie Jukebox (als ie ooit komt) ook maar een klein beetje daarbij in de buurt kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventhseagull
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:22
Crusader schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:00:
[...]

Ik bedoel ook dat hij niet nooit meer draait als je hem op off zet in het menu. :P Ik ga niet dat kabeltje eruit halen, want zoals nietorigineel al zegt, dan moet je nog een zijkant verwijderen, wat toch best wat werk is en je verliest dan wel je garantie. Maar goed, er is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Multipasser:

wat betreft de aspect ratio.
Voorheen dus geen problemen mee gehad, sinds update 2.??? wel.
TV zal ik "vast" zetten op 16:9, maar denk niet dat dit het probleem oplost. Laat wel weten hoe het gaat.
Dacht met de emergency kit het probleem te hebben getackeld, maar te vroeg gejuicht...

op xtreamer.net -> engels forum heb ik dit euvel ook al voorbij zien komen, en ook al een post gedaan met nog geen reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hoe bevestig je in vredesnaam het voetje (cradle) onder de xtreamer. Ik zit al een tijdje te pielen maar ik krijg 'm er maar niet onder geklikt. Er zit ook een witte sticker aan de onderzijde, maar ik neem aan dat die moet blijven zitten (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
haha daar heb ik ook n tijdje mee zitten klooien.. je schuift em er in de lengte heel gentle op, maar bij het minste of geringste duwtje ligt ie er weer vanaf.... het is iig geen klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
Heeft er iemand ervaring met een Intel SSD als interne schijf?
Hij lijkt de schijf niet te herkennen.....

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
debeer schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:21:
Waarom zou je een SSD in de Xtreamer willen stoppen? Er kan (tov een normale HD) relatief weinig op, zijn een stuk duurder en de snelheid wordt ook niet optimaal benut.
Om nog even op je vraag in te gaan: Sorry, geen ervaring mee.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Einoël schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:09:
[...]

Waarom zou je een SSD in de Xtreamer willen stoppen? Er kan (tov een normale HD) relatief weinig op, zijn een stuk duurder en de snelheid wordt ook niet optimaal benut.
Om nog even op je vraag in te gaan: Sorry, geen ervaring mee.
Ik gok omdat ze niet warm worden :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09
debeer schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:21:
Op het forum van Xtreamer is inderdaad te lezen dat SSD's niet herkend worden.
Sinds de update werkt mijn account daar echter niet meer en kan geen nieuw account aanmaken.

Weet dus ook niet dat de status is van de melding daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:48:
[...]

Ik gok omdat ze niet warm worden :)
Behalve als je er al 1 hebt liggen ben je dan nog altijd beter uit met een hdd en een passieve oplossing voor het koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisterenmiddag een topic geopend op het forum van xtreamer.net in deze categorie:

Xtreamer Media Players » Xtreamer Feature Requests » Network and Internet Service Feature Requests

Met als titel "xtreamer wakes up server" of iets dergelijks met volgende inhoud:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi,

Since the Xtreamer fundamentally is a streamer it needs a server to stream from. (This is, if you don't use the hard drive)
Now is the server usually physically not next to the xtreamer, which is located near the television, but is the server located somewhere out of sight (other room/attic/...).
Hence to save power the server isn't usually on all of the time and has to be powered on to be able to play a file.
It would be great if the Xtreamer could be set up to send a wake on lan signal to this server automatically when powered on.
Just let people give in the MAC-adres of the server in the menu and let the xtreamer send the packet as soon it has connection with the network.
Doesn't seem like a big effort to make peoples lives a lot easier!

Go Xtreamer!

(Note that this topic does NOT suggest the Xtreamer to power up when given a wol signal which is physically not possible due to the Realtek chip)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu blijkt dit topic plots niet meer te bestaan. Dit is dus verwijderd zonder mij er van op de hoogte te stellen, er is dus daadwerkelijk iets niet pluis op dat xtreamer forum want ik zie toch echt geen reden om dit topic te verwijderen en moest er een reden zijn zou ik op zijn minst op de hoogte moeten gebracht worden. Vind het toch allemaal maar een beetje gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:16

Crusader

Arc Nature

Is het niet gewoon verplaatst naar een ander deel van het forum?
Sowieso gebeuren er rare dingen daar, zal me niets verbazen als het inderdaad is verwijderd.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:33:
[...]

Is het niet gewoon verplaatst naar een ander deel van het forum?
Sowieso gebeuren er rare dingen daar, zal me niets verbazen als het inderdaad is verwijderd.
Nog snel even gechecked en blijkbaar is mijn topic gewoon verwijderd want in mijn profiel is mijn postcount ook terug van 3 naar 2 gegaan (ben daar niet echt zo actief). Blijkbaar gaan ze daar om met vrijemeningsuiting zoals ze dat in China doen. Had dat al een paar keer gelezen van andere mensen maar die lagen dan ook min of meer in ruzie, terwijl er hier gewoon niets aan de hand is. Ik ben wel niet gebanned of zo, maar vrij proper is het toch niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Ook even gekeken, hele topics zijn gewoon verwijderd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
[<knip>

Nu blijkt dit topic plots niet meer te bestaan. Dit is dus verwijderd zonder mij er van op de hoogte te stellen, er is dus daadwerkelijk iets niet pluis op dat xtreamer forum want ik zie toch echt geen reden om dit topic te verwijderen en moest er een reden zijn zou ik op zijn minst op de hoogte moeten gebracht worden. Vind het toch allemaal maar een beetje gek...
[/quote]

gewoon nog een keer posten.. mij lijkt het een mooie feature en het zal ook niet heel moeilijk zijn om erin te programeren.

[ Voor 60% gewijzigd door witteveder op 30-03-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:41:

gewoon nog een keer posten.. mij lijkt het een mooie feature en het zal ook niet heel moeilijk zijn om erin te programeren.
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=106&t=13816
Heb er het volgende aan toegevoegd:"if this topic is by any means against the forum rules please let me know"
Es zien hoelang het deze keer blijft staan, wie weet ging het enkel om een vergissing (weinig waarschijnlijk gezien de reputatie van het forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:31:
[...]

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=106&t=13816
Heb er het volgende aan toegevoegd:"if this topic is by any means against the forum rules please let me know"
Es zien hoelang het deze keer blijft staan, wie weet ging het enkel om een vergissing (weinig waarschijnlijk gezien de reputatie van het forum).
Als de link naar de post wijst, is ie weer weg...

Andere vraag, en is al 1000 keer aan bod gekomen, maar ik begin er maar weer over:
Weet iemand waar je zelf een stille replacement fan kan kopen? Liefst in een nederlandse webshop? Hoeft niet perse een originele oid te zijn, maar moet wel in de behuizing passen.

[ Voor 22% gewijzigd door witteveder op 30-03-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31:
[...]
Als de link naar de post wijst, is ie weer weg...
Yep, ik denk dat dit toch wel het een en ander aantoont, in mijn post is niet eens sprake van kritiek op xtreamer. Ook heb ik noch via mail noch via pm een reden ontvangen voor het verwijderen van mijn post.
Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.