Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238260

Anoniem: 288534 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:40:
Mijn visie op de Xtreamer,

Nu, na 800.000 firmwareupdates en gepruts heb ik de Xtreamer een uur geleden in 800.000 stukken door de woonkamer geflikkerd, wat een baggerapparaat! Nooit heeft het apparaat gedaan wat er beloofd werd. Films stotteren, geluid klinkt belachelijk
Ik heb na mijn ervaringen met de asus o!play een xtreamer gekocht en het is een verademing. Waar de asus niet in staat is om shortcuts naar mappen op een gedeelde netwerkshare te maken doet de xtreamer dit zonder problemen. Films, muziek alles speelt hij probleemloos af. Heb je geen brakke netwerkkabel/switch/router waardoor e.e.a. stottert? Bij mij speelt alles zonderhaperingen, ook 1080p content en alles vanaf mijn netwerk (nas) ook HD mkv bestanden van 8 GB.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238260 op 28-02-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:44

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 293255 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:12:
[...]

even voor de duidelijkheid: full hd films zullen nooit vloeiend worden afgespeeld over een netwerk..
Wat een onzin. Lukte mij prima toen ik de Xtreamer nog had en ook de Popcorn Hour C-200 doet dat zeer goed. Waar haal je die wijsheid vandaan? Zelfs wireless heb ik het nog wel voor elkaar gekregen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Montoya200x schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:16:
[...]

Kleine moeite om 1 van je favorieten naar "dummy" content te laten verwijzen en het dan effe te testen.... |:(
Bedankt voor je uitleg; kleine moeite, groot plezier.

En die |:( is nergens voor nodig ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293255

Crusader schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:14:
[...]

Wat een onzin. Lukte mij prima toen ik de Xtreamer nog had en ook de Popcorn Hour C-200 doet dat zeer goed. Waar haal je die wijsheid vandaan? Zelfs wireless heb ik het nog wel voor elkaar gekregen.
Dan mag jij mij wel eens zeggen wat voor apparatuur jij gebruikt...
En wireless, komop zeg.. Wireless kan je echt geen 1080p film streamen hoor! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238260

Crusader schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:14:
[...]

Inderdaad. Bij mij kan ik ook HD materiaal zonder stotteren afspelen. De nas (NSLU2 van linksys + 2 externe usb2 HD's) hangt aan een sweex switch en die hangt weer een een belkin router. Draadloos heb ik geen ervaring mee. Het geheel werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 03:38

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Je moet je wat vragen stellen.
Gebruik je wifi? (no go for HD files)
Gebruik je goede kabels? (een brakke utp kan soms echt storend gedrag vertonen)
Ofwel scheelt er gewoon iets met je Xtreamer (lijkt me onwaarschijnljk.

Via een usb hd of internet hd kan het niet stotteren.

Ik heb een gigalan switch en een airport extreme. Alles dus Gigabit en ik gebruikt cat6 kabels.
Niet dat dat veel uitmaakt voor 100mbit, maar het is om te situeren dat ik geen traag netwerk heb.
Een een film via LAN krijg ik wel een HD film afgespeelt maar het kan misschien soms eens een hapering geven. Via wifi kan je het echt vergeten.

Het is raar want tegen 3mb (de snelheid van de xtreamer via lan) heb je een film van 8gig op 44 minuten gecopieerd. Terwijl de film 1,5u duurt. En toch hapert het soms. Zal wel een 'streaming' reden hebben.

[ Voor 81% gewijzigd door multipasser op 28-02-2010 19:35 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@multipasser :

Ik heb een gigabit netwerk, met dus 1000Mbps. Ik gebruik wel die gewone UTP kabels. En de kabel die naar de Xtreamer gaat, is hooguit 15m, ik denk minder..
Als ik dan full hd probeer te streamen, hapert dat constant!

Ligt dat dan aan de lengte/kwaliteit van de UTP kabel?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95700

S1W schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:36:
[...]

Heb ik ook. Heb maar downgrade gedaan naar 2.0.2
Ik kreeg na het opnieuw installeren van win 7 geen contact meer met de Xtreamer en Win 7. Ik had het "login failed" probleem en het lukte me niet om op te lossen, ook niet na de registry hack. De firmware update maakt het mogelijk om de username en wachtwoord wel op te slaan, maar mkv's stotteren. Even wachten op een nieuwe firmware en anders toch terug naar v2.0.2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Anoniem: 293255 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:49:
@multipasser :

Ik heb een gigabit netwerk, met dus 1000Mbps. Ik gebruik wel die gewone UTP kabels. En de kabel die naar de Xtreamer gaat, is hooguit 15m, ik denk minder..

Thx!
Heb je je router al ens ge-reboot, want dat stotteren van alles wat je kon afspelen op de xtreamer had ik dus ook eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

@multipasser :

Thx!
Wat is je copieer snelheid naar de xtreamer toe?
Misschien brengt dat wat duidelijkheid.

Ik heb hier just via lan (ook gigalan) geprobeerd en ik speel mkv's van 16gig perfect af. Geen enkele hapering. Skippen gaat ook zeer snel. Net alsof het op de interne HD staat. Dus er scheelt iets in je netwerk, of iets is een bottleneck!

Autosensing, autoswitching van half/full duplex ect?
Zoals ik al zei, test eens je speeds bij copieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 10:44

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 293255 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:22:
[...]

Dan mag jij mij wel eens zeggen wat voor apparatuur jij gebruikt...
En wireless, komop zeg.. Wireless kan je echt geen 1080p film streamen hoor! 8)7
1080p met lage bitrate was anders geen probleem. Heb geen complete films zitten kijken, ik had alleen het draadloze netwerk geïnstalleerd en getest bij mijn ouders en toen stond ik er van te kijken dat zelfs een 1080p bestand afspeelde. Betrof een concert van Santana.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik ken het probleem van haperen over een bedraad netwerk met 1080p video's. Vanaf externe hd gaat het een stuk beter. Ook via NFS gaat het veel beter. De xtreamer lijkt heel veel overhead te hebben bij het gebruik van samba shares waardoor er minder cpu tijd overblijft voor het decoden van de video. Helaas is sinds 2.2 NFS voor mij met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen (op 2 xtreamers van familieleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 11:04
multipasser schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:50:
[...]
Wat is je copieer snelheid naar de xtreamer toe?
Misschien brengt dat wat duidelijkheid.

Ik heb hier just via lan (ook gigalan) geprobeerd en ik speel mkv's van 16gig perfect af. Geen enkele hapering. Skippen gaat ook zeer snel. Net alsof het op de interne HD staat. Dus er scheelt iets in je netwerk, of iets is een bottleneck!
Ik heb exact hetzelfde 'probleem', bij zowel bedraad als draadloos. Thuis ligt een mooi gigabit netwerk met een WRT 320 Router van Linksys. De kopieersnelheid bedraad is ook bedroevend laag (3-5 mb/s). Dit was voor mij de reden voor een interne HDD. Voor het kopieren sleep 2x per week ik de Xtreamer mee naar mijn pc, want daar gaat het kopieren met 20-25 mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Zou het misschien aan de OS liggen?
Ik ben geen fan van het netwerk in windows.
Het netwerk in OSX is stukken makkelijker/beter imo.

Ik stream dus van een mac en heb geen enkele framedrop, zelfs met de zwaarste mkv's.
Alléén kan ik niet copieren via samba, want hij zegt 0kb free! :) Ik moet het dus doen via usb of ftp!
En via ftp haal ik ook maar 3mb/sec!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbrinckman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07-2021
Vraagje,

ik ben sinds een paar dagen aan het stoeien met met Xtreamer. Er hangt een usb schijf aan en verder is ie draadloos (802.11 n) verbonden aan mijn netwerk.
Via welk protocol (smb, ftp, nfs) kan ik het snelst bestanden oversturen van mijn MacOS via WIFI naar mijn externe harde schijf aan mijn xtreamer? Samba connectie heb ik al maar kopieren lukt niet.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 09:32
The Flow schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:17:
Ik zou graag 2 xtreamers pro willen bestellen, maar inderdaad als Hordo ook vraag, het zou me 100 euro schelen als ik 2 serials zou mogen ontvangen, wie zouden dat willen doen voor mij, die geen behoefte hebben aan een eigen pro. Alvast bedankt!
Gaat niet werken denk ik ...
Bestellen gaat via de Xtreamer online shop volgens mij (shop,xtreamer.net). Je moet naast je serienummer ook je eerdere order nummer(s) doorgeven. Dus je alleen een serienummer toespelen is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 14:13
@multipasser :

Thx!
Zoals Multipasser al aangeeft, lijkt het op een duplex-mismatch. Ik heb dit zelf gehad bij mijn Xtreamer; bij het streamen van een gewoon DVD-tje haperde het beeld al en ik kon niet achter de oorzaak komen. Pas nadat ik de poort op de switch had bekeken, kwam ik erachter dat deze op 100Mbit/HalfDuplex stond. Dat schiet natuurlijk niet op. De switch-poorten staan allemaal op Auto Negotiate en kennelijk staat de Xtreamer vast ingesteld op 100Mbit/FullDuplex. Hierdoor gaat de switchpoort niet onderhandelen en komt-ie op 100/Half.

Ik zou als ik jou was hier eens naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-07 13:03
Floris-K schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:53:
[...]

Ik heb exact hetzelfde 'probleem', bij zowel bedraad als draadloos. Thuis ligt een mooi gigabit netwerk met een WRT 320 Router van Linksys. De kopieersnelheid bedraad is ook bedroevend laag (3-5 mb/s). Dit was voor mij de reden voor een interne HDD. Voor het kopieren sleep 2x per week ik de Xtreamer mee naar mijn pc, want daar gaat het kopieren met 20-25 mb/s.
Ik snap er de balle niet van. Bij mij zakt de usb 2.0 snelheid gewoon in naar 4 mb/s met interne harddisk :/
Begint met 140 mb/s en dan naar 20... 15..etc na aantal minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ja 20mb/sec is ver onmogelijk. Volgens mij kijkt hij niet goed :)
Want een usb zal ver dezelfde snelheid hebben bij iedereen.

Misschien de manier van formateren? ntfs, fat32, ext3?
Bij mij is het ntfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
multipasser schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:54:
Wat voor bewijs wil je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 11:04
multipasser schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:54:
Ik weet echt wel waar ik moet kijken hoor en weet ook het verschil tussen megabit en megabyte.
Bij mij zakt hij op USB 2.0 van 50 naar 20mbyte/sec. Begrijp dus dat het bij mij niet eens zo langzaam gaat dan :)

Mochten jullie daar behoefte aan hebben, dan wil ik wle een filmpje opnemen hoor.
Of zal een screenshot voldoende zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door AndereKoekoek op 01-03-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:15
Ik kom hier ook wel net boven de 20mB/s bij het kopieren van bestanden naar de xtreamer over USB. Verkoopt xtreamer.net nogsteeds incl btw of laten ze het nu bij de klant liggen? Kan eventueel ook wel assisteren voor de Pro.

Ik heb zelf geen vertrouwen meer in Xtreamer overigens, ja het werkt bij mij dan toevallig wel redelijk, maar ruim een jaar nadat ik ze mijn centjes heb gegeven voor 2 stuks Xtreamer zijn ze nog maar de helft van de beloftes nagekomen, en de manier waarop ze dat proberen te maskeren i.p.v. verontschuldigingen aanbieden bevalt al helemaal niet. Het is dat ik er door hun fout DRIE kreeg i.p.v. twee dat ik nog met een glimlach zo'n ding kan gebruiken :D

[ Voor 51% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-03-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 15:44
Anoniem: 238260 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:13:
[...]

Ik heb na mijn ervaringen met de asus o!play een xtreamer gekocht en het is een verademing. Waar de asus niet in staat is om shortcuts naar mappen op een gedeelde netwerkshare te maken doet de xtreamer dit zonder problemen. Films, muziek alles speelt hij probleemloos af. Heb je geen brakke netwerkkabel/switch/router waardoor e.e.a. stottert? Bij mij speelt alles zonderhaperingen, ook 1080p content en alles vanaf mijn netwerk (nas) ook HD mkv bestanden van 8 GB.
Anoniem: 293255 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:12:
[...]

even voor de duidelijkheid: full hd films zullen nooit vloeiend worden afgespeeld over een netwerk..
wat een klink klare onzin!!

Hiero lopen de FULL HD films over het (bedraade) netwerk prima!!
Heb er nu al zo'n 25 stuks gekeken in FULL HD, niet een die happerde, en het geluid is ook prima!!

Om mijn schijven zichtbaar te krijgen op de XT vergt wel wat geduld! (Win7)
Na het aanzetten van mijn XT, moet ik meestal mijn pc ff opnieuw opstarten om zo mijn drives zichtbaar te hebben. Weet niet hoe ik dit kan veranderen??

Verder prima apparaat.

gr

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal berichten zijn verwijderd. GoT is geen handelsplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kenny_NL schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:32:
[...]

Zoals Multipasser al aangeeft, lijkt het op een duplex-mismatch. Ik heb dit zelf gehad bij mijn Xtreamer; bij het streamen van een gewoon DVD-tje haperde het beeld al en ik kon niet achter de oorzaak komen. Pas nadat ik de poort op de switch had bekeken, kwam ik erachter dat deze op 100Mbit/HalfDuplex stond. Dat schiet natuurlijk niet op. De switch-poorten staan allemaal op Auto Negotiate en kennelijk staat de Xtreamer vast ingesteld op 100Mbit/FullDuplex. Hierdoor gaat de switchpoort niet onderhandelen en komt-ie op 100/Half.

Ik zou als ik jou was hier eens naar kijken...
en hoe wijzig ik dat naar die 1000Mbit/FullDuplex? :? Ik wil zeker dat mijn gigabit netwerk fatsoenlijk benut wordt!! :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demazelen schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:37:
[...]

[...]
wat een klink klare onzin!!

Hiero lopen de FULL HD films over het (bedraade) netwerk prima!!
Heb er nu al zo'n 25 stuks gekeken in FULL HD, niet een die happerde, en het geluid is ook prima!!

Om mijn schijven zichtbaar te krijgen op de XT vergt wel wat geduld! (Win7)
Na het aanzetten van mijn XT, moet ik meestal mijn pc ff opnieuw opstarten om zo mijn drives zichtbaar te hebben. Weet niet hoe ik dit kan veranderen??

Verder prima apparaat.

gr

D
.. ik kom zelfs via de XT niet ingelogd op mijn Win7 computer...
wat ik al heb geprobeerd :
- inlognaam van computer met paswoord
- guest
- paswoord van netwerk

Ik kom wel op de computer met XP... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
Anoniem: 293255 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:28:
[...]

en hoe wijzig ik dat naar die 1000Mbit/FullDuplex? :? Ik wil zeker dat mijn gigabit netwerk fatsoenlijk benut wordt!! :( ;)
De Xtreamer kan niet harder dan 100Mbit, helaas. Maar voor het streamen van 1080p heb je ook geen gigabit nodig, 100Mbit is voldoende. Ik weet niet of je op je switch kunt achterhalen hoe de poort staat waar de Xtreamer op zit, maar als je last hebt van haperingen dan lijkt het mij, dattie de snelheid wel goed heeft, maar de duplex niet. Hoe en of je dit kunt wijzigen, dat is afhankelijk van het merk/type switch dat je hebt.

Ik weet alleen dat het vastzetten van de switchpoort op mijn switch de haperingen in mijn geval verhielpen. Of dit ook jouw probleem is, dat weet ik niet, maar het is maar een suggestie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kenny_NL schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:05:
[...]

De Xtreamer kan niet harder dan 100Mbit, helaas. Maar voor het streamen van 1080p heb je ook geen gigabit nodig, 100Mbit is voldoende. Ik weet niet of je op je switch kunt achterhalen hoe de poort staat waar de Xtreamer op zit, maar als je last hebt van haperingen dan lijkt het mij, dattie de snelheid wel goed heeft, maar de duplex niet. Hoe en of je dit kunt wijzigen, dat is afhankelijk van het merk/type switch dat je hebt.

Ik weet alleen dat het vastzetten van de switchpoort op mijn switch de haperingen in mijn geval verhielpen. Of dit ook jouw probleem is, dat weet ik niet, maar het is maar een suggestie...
Zou ik dat via de netwerksite van mijn router kunnen doen?
Ik zal eens zoeken.. Merci voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Anoniem: 293255 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:28:
[...]

Het is nog maar de vraag of die Realtek dat allemaal kan bolwerken. Volgens de specs is het Fast Ethernet wat dus neerkomt op 100mbit.

Dan kan je wel gigabit willen maar als die chipset er vervolgens niets mee kan...

Als je zo graag gigabit wil heb je dus niets aan je Xtreamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank-NL schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:04:
[...]

Het is nog maar de vraag of die Realtek dat allemaal kan bolwerken. Volgens de specs is het Fast Ethernet wat dus neerkomt op 100mbit.

Dan kan je wel gigabit willen maar als die chipset er vervolgens niets mee kan...

Als je zo graag gigabit wil heb je dus niets aan je Xtreamer.
ik heb een linksys wag320n modem/router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
Anoniem: 293255 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:19:
[...]

ik heb een linksys wag320n modem/router..
Dan mag ik aannemen dat ergens in de setup-pagina een optie zit om poortjes vast op een snelheid/duplex te zetten...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Als een dvd-rip twee audiotracks weergeeft (stereo en 5.1), kan ik de Xtreamer dan laten kiezen welke ik wil horen, of is dat iets wat je bij je av-receiver zal moeten instellen?

EDIT: ik begrijp dat je de Xtreamer dat kan laten kiezen, maar dat daar een optische kabel voor noodzakelijk is voor 5.1 :S of zou het met Xtreamer --- (HDMI) --- Receiver --- (HDMI) ----TV ook moeten werken?

[ Voor 37% gewijzigd door habermas op 02-03-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
habermas schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:43:
Als een dvd-rip twee audiotracks weergeeft (stereo en 5.1), kan ik de Xtreamer dan laten kiezen welke ik wil horen, of is dat iets wat je bij je av-receiver zal moeten instellen?
Je Xtreamer levert 1 spoor aan je versterker, dat spoor kan je op je Xtreamer selecteren door de audio-knop op je remote te gebruiken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kenny_NL schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:49:
[...]

Dan mag ik aannemen dat ergens in de setup-pagina een optie zit om poortjes vast op een snelheid/duplex te zetten...

Succes!
Dat vind ik nergens terug.. Maar bij 'Status' zie ik wel het gegeven: multiplexing --> LLC
Dat is ook het enige wat ik over "..plex" terugvind..

EDIT : ik kan wel kiezen welke prioriteit een poort moet hebben... bijvoorbeeld laag, gemiddeld, hoog.. Ik heb hem al op hoog gezet..

En ik zag ook net dat mijn ip bereik maar van 1 tot 150 gaat... (149) dus..
En toen ik de LAN kabel voor de PS3 gebruikte, had ik die een vast ip adres gegeven : ... .150
Maar dan zou er toch iets mis moeten gaan.. aangezien het bereik maar gaat t.e.m. 149 ?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 293255 op 02-03-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Veel soho routers kunnen dat niet, die van mij in ieder geval niet (linksys wrt54g)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 293255 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:31:
[...]

.. ik kom zelfs via de XT niet ingelogd op mijn Win7 computer...
wat ik al heb geprobeerd :
- inlognaam van computer met paswoord
- guest
- paswoord van netwerk

Ik kom wel op de computer met XP... :+
Had je al geprobeerd om ze allebei in dezelfde werkgroep te zetten?
en vervolgens de share rechten aan te passen.
Je zal dan iedereen\everyone moeten toevoegen met alleen leesrechten.
Als er nog iemand anders dan de administrator in staat dan zal deze moeten worden verwijderd.
Daarna zal het gewoon moeten werken, althans dat doet het bij mij wel.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 15:44
docftp schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:04:
[...]

Als er nog iemand anders dan de administrator in staat dan zal deze moeten worden verwijderd.
Hoi..ff een vraagje....ik weet hoe ik de werkgroep van mijn pc aanpas......maar hoe kan ik de werkgroep van mijn XT aanpassen?
Binnen het XT menu krijg ik niets gevonden...en bij mijn netwerk zie ik de XT alleen maar als media apparaat?

gr

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Demazelen schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:27:
[...]

Hoi..ff een vraagje....ik weet hoe ik de werkgroep van mijn pc aanpas......maar hoe kan ik de werkgroep van mijn XT aanpassen?
Binnen het XT menu krijg ik niets gevonden...en bij mijn netwerk zie ik de XT alleen maar als media apparaat?

gr

D
FF zo uit me hoofd hoor.
Ik ben niet thuis namelijk.
Wat ik wel weet is dat ik het veranderd in de websetup.
maar onder welke noemer dat is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:09
ahhh wannneer komt toch de update uit met de Moviejukebox! Beloofd is beloofd!

het wordt nu een beetje vervelend namelijk.. heb mijn dvd's er digitaal allemaal op gezet (NAS) maar dan is dat scrollen ook geen uitkomst meer. Is er niets beters dan het standaard menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblackhawk
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-07 08:45
PaulBloem schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:50:
ahhh wannneer komt toch de update uit met de Moviejukebox! Beloofd is beloofd!

het wordt nu een beetje vervelend namelijk.. heb mijn dvd's er digitaal allemaal op gezet (NAS) maar dan is dat scrollen ook geen uitkomst meer. Is er niets beters dan het standaard menu?
beedje opletten he :) komt in firmware v3. of even kijken op http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=48&t=1452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

docftp schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:04:
[...]

Staan in dezelfde werkgroep (Win7 en XP, Xtreamer weet ik niet..?) En gedeelde mappen tussen Win7 en XP werken..
En mijn gedeelde mappen bevatten enkel 'Iedereen' met lees-rechten...

Maar wat moet je nu precies invullen op de Xtreamer, als je wilt inloggen op een pc??
Er staat 'NetwerkID" en "Paswoord".
Is het dan de Netwerknaam van je PC, of je Inlognaam?
En is het dan het Netwerkpaswoord, of het Inlogpaswoord?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 293255 op 02-03-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Anoniem: 293255 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:03:
[...]

Staan in dezelfde werkgroep (Win7 en XP, Xtreamer weet ik niet..?) En gedeelde mappen tussen Win7 en XP werken..
En mijn gedeelde mappen bevatten enkel 'Iedereen' met lees-rechten...

Maar wat moet je nu precies invullen op de Xtreamer, als je wilt inloggen op een pc??
Er staat 'NetwerkID" en "Paswoord".
Is het dan de Netwerknaam van je PC, of je Inlognaam?
En is het dan het Netwerkpaswoord, of het Inlogpaswoord?
Dity is wel heel apart, want ik hoef helemaal niks in te vullen
Ik kreeg de vraag niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

docftp schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:31:
[...]

Dity is wel heel apart, want ik hoef helemaal niks in te vullen
Ik kreeg de vraag niet eens
Ik zie via Xtreamer de PC's in het netwerk, maar om te "connecteren", krijg ik een kadertje waarin ik moet invullen:
- NetwerkID: (netwerknaam van PC, of loginnaam van PC ??)
- Paswoord: (netwerkpaswoord, of loginpaswoord van PC ??)

Voor de XP pc is dit gelukt, maar voor de Win7 pc niet...hoewel het delen tussen XP en Win7 prima gaat..

EDIT: is er geen fatsoenlijke handleiding voor dit apparaat??! Er zat alleen een snelgids in de doos ter vermelding van alle features van het apparaat...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 293255 op 02-03-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Anoniem: 293255 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:32:
[...]

Ik zie via Xtreamer de PC's in het netwerk, maar om te "connecteren", krijg ik een kadertje waarin ik moet invullen:
- NetwerkID: (netwerknaam van PC, of loginnaam van PC ??)
- Paswoord: (netwerkpaswoord, of loginpaswoord van PC ??)

Voor de XP pc is dit gelukt, maar voor de Win7 pc niet...hoewel het delen tussen XP en Win7 prima gaat..

EDIT: is er geen fatsoenlijke handleiding voor dit apparaat??! Er zat alleen een snelgids in de doos ter vermelding van alle features van het apparaat...
Ik ga nu een test share aanmaken en kijken of ik jouw probleem kan reproduceren.
Ik snap hier geen hol van.
edit:

- nieuwe share aangemaakt (administrator met volledige rechten en iedereen met leesrechten)
- Terug naar de kust dvd in die map gepletterd
- xtreamer gestart en gekozen voor media overzicht
- hier gekozen voor gedeelde mappen en daarna voor de share "dit is een test" (wat een takkenaam voor een test object)
- map aangeklikt ( cirkeltje gaat draaien) en map wordt geopend. oh ja ik krijg geen verzoek tot inloggegevens
- gekozen voor terug naar de kust en hey presto , linda de Mol in beeld

Nou zeg ik niet dat jij het anders gedaan hebt , maar ergens is iets fout gegaan.
mischien had je nog niet de firmware gedaan naar 2.2
(nah stomme kerel , wat zeg jij nou weer , tuurlijk heeft hij dat gedaan)

[ Voor 32% gewijzigd door docftp op 02-03-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hija31
  • Laatst online: 15-12-2024
Anoniem: 293255 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:32:
[...]

...........maar voor de Win7 pc niet............

Ik neem het aan dat je in het "Thuis of werk ..." profiel in de "Geavanceerde instellingen voor delen" in het "Netwerkcentrum" de volgende opties aan hebt:

Netwerkdetectie inschakelen
Bestands-.....inschakelen
Delen inschakelen.......
Mediastreaming is ingeschakeld
Delen van bestanden ...........40-bits.......
Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen
Verbindingen met de...........

dan zou je vanuit de Xtreamer de gedeelte mappen in je PC kunnen benaderen.
Als je een andere map wil delen , bijvoorbeeld : "Movies" ( in C:\ of D:\ .... )
dan ga je naar de lokale schijf waar de map zich vindt :
1x aanclicken
boven in de weergave balk click je
"Delen met" en dan "Specifieke personen....."
in het nieuwe scherm bij Toevoegen click in de wijzer en kies "Guest"
Click Toevoegen
Geef de Machtigingsniveau bij Guest
en click Delen.

Op dit manier kun je ook andere mappen maken en toevoegen zo als :
Muziek , Foto's ....

Hija31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ docftp en hija31 : bedankt voor jullie moeite, maar ik ga op de Xtreamer niet bij "Gedeelde Netwerkmappen", maar bij "Net".. want bij "Gedeelde Netwerkmappen" vind ik nix...
Bij "Net", zie ik de naam van het netwerk, met daarin de computers met XP en Win7.. (toegang tot XP, maar niet Win7)

Toen ik voor de eerste keer in mijn gedeelde mappen wilde bladeren, keek ik ook eerst bij "Gedeelde Netwerkmappen", maar hier stond niets in...(en ja, de pc's stonden aan :p )

EDIT: ik zal eens proberen Guest toe te voegen aan de machtigingen van mijn gedeelde mappen.. maar is 'Iedereen' niet genoeg?? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 293255 op 03-03-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Anoniem: 293255 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:32:
Toen ik voor de eerste keer in mijn gedeelde mappen wilde bladeren, keek ik ook eerst bij "Gedeelde Netwerkmappen", maar hier stond niets in...(en ja, de pc's stonden aan :p )
Ook niet als je 'verversen' klikt (rood)? Evt. nog proberen met een uitgeschakelde firewall als je dat nog niet had.
Guest is niet lid van de 'Iedereen' groep in Windows 7.

[ Voor 6% gewijzigd door SteeringWheel op 03-03-2010 22:31 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hija31
  • Laatst online: 15-12-2024
@AmonJo

Als je stapen volgt die ik geschreven heb , dan kun je de Win7 PC zien en benaderen in
Gedeelden netwerk-mappen en Net.

In Net zie je :
My_Shortcuts en
WORKGROUP

In de workgroup zitten de mappen die je deelt.
Je kunt ook in My_Shortcuts specifieke gedeelte mappen van je PC toevoegen

Als niet anders werkt dan bij de Inlogscherm vul de naam Guest in , zonder Wachtwoord , de ip van je PC
en opslaan.

Hija31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Laatst online: 21-07 21:45
Ik heb een probleem sinds ik de laatste firmware geinstalleerd heb:

Mijn xtreamer zit met een hdmi kabel aangesloten op mijn sony DTS receiver en vanaf de receiver gaat er een kabel naar mijn Sony Bravia tv.

Als ik een film afspeel met dts 5.1 spoor wordt geluid ge-downmixed naar 2.1 en kokmt dus verkeerd uit de receiver, het DTS lampje brandt ook neit op de receiver.

Als ik vervolgens ditzelfde bestand afsapeel maar dan via de optical (toslink) kabel dan krijg ik wel gewoon DTS 5.1 geluid uit de receiver.

Ik heb al andere hdmi kabels geprobeert en ik heb de emergency firmware gedraaid, niks helpt. ook het terugzetten van een oude firmware lost het probleem niet meer op.

Dit probleem is zo te zien al door meerder mensen ondervonden.

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=67&t=6637

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=66&t=12231&start=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:11

Mar

TCF

Mijn xtreamer kon op mijn w2k3server wel de shares benaderen, maar op mijn XP-machine niet. Terwijl alles indezelfde werkgroep zit. eea geprobeert en getest met rechten en guest etc maar niet hielp. Wat was de oplossing? op mijn XP machine stond de Firewall nog aan (en op w2k3 niet). Aangezien op mijn LAN ik niet direct een firewall hoef heb ik die uiteraard uitgezet en toen werkte het benaderen van de shares op mijn XP-machine wel (vanuit de xtreamer)

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik had met mijn Xtreamer icm mijn XPS 710 (quadcore), Windows Vista en daarna W7 ook ontzettend veel problemen met streamen. Alles was connected aan een Linksys WRT610 en UTP. SD content ging nog net, maar MKV's waardeloos. NFS was wel een uitkomst, maar toen kon ik weer geen updates boven de 2.2 doen, want anders kreeg ik NFS niet aan de praat.

Toen heb ik een HP Smartmedia Homeservertje gekocht (basically Windows 2003), en sindsdien kan ik alles zonder problemen van gewone shares af streamen.

Windows Vista/W7/W2008 maken gebruik van SMB2, dus wellicht zit daar een probleem in. Daarnaast wil Vista die connecties ook iets beter beveiligen, dus worden er bepaalde settings ingesteld die door de meeste windows computers gewoon ondersteund worden, maar de Xtreamer (gebaseerd op Linux, gebruik makend van Samba) ondersteunt dat niet. Dus je zal in je Vista/W7 via de registry een aantal keys moeten aanpassen om de beveiliging omlaag te schroeven. Ook iets wat ik niet heel fijn vond, want daar ga je dan, met je high-tech W7, veiligste Windows OS ooit, klikkerdeklik, weg beveiliging. Mocht je het toch willen: Op het xtreamer forum staat een complete uitleg.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Nordcore schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:03:
Ik heb een probleem sinds ik de laatste firmware geinstalleerd heb:

Mijn xtreamer zit met een hdmi kabel aangesloten op mijn sony DTS receiver en vanaf de receiver gaat er een kabel naar mijn Sony Bravia tv.

Als ik een film afspeel met dts 5.1 spoor wordt geluid ge-downmixed naar 2.1 en kokmt dus verkeerd uit de receiver, het DTS lampje brandt ook neit op de receiver.

Als ik vervolgens ditzelfde bestand afsapeel maar dan via de optical (toslink) kabel dan krijg ik wel gewoon DTS 5.1 geluid uit de receiver.

Ik heb al andere hdmi kabels geprobeert en ik heb de emergency firmware gedraaid, niks helpt. ook het terugzetten van een oude firmware lost het probleem niet meer op.
Ik heb sinds kort een Pioneer receiver tussen mn Xtreamer en mn Samsung lcd (beiden via HDMI), en merk ook dat zowel DTS als Dolby Digital vaak gedownmixed wordt naar 2.1. De Xtreamer geeft netjes DTS/Dolby D 6 channels aan, maar mn receiver herkent het niet als zodanig (en alleen mn front speakers geven sound) :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 10:06
Ik gebruik met volle tevredenheid de Xtreamer. Niet zo mooi werkend als m'n oude xbox met XBMC maar wel geweldig mooi beeld. Jammer dat zoiets er niet meer is. (dan doel ik op de simpele bediening icm de xbox)

Maar goed, nu volop aan het spelen met de XT. Nu moet ik ook zeggen dat de HDX-1000 die er naast staat lekkerder werkt qua bediening en geen moeite heeft met 40Mbit/s scene's. Daar gaat de XT helemaal op onderuit. De XT ondersteund dan weer avchd en blu-ray rips zonder enkel probleem.

Over dat onderuit gaan van de XT een vraag. Ik stream nu alles via SMB vanaf een pc. Upnp werkt niet met fw2.2. Is het zo dat afspelen via NFS een verbetering van de snelheid geeft (> 40Mbit/s scene's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Volgens mij werkt NFS wel iets soepeler dan Samba. Minder CPU gebruik. Het wordt ook vaak aangeraden aan users die problemen hebben met Samba streaming. Of het echt helpt bij hele hoge bitrates weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
Frank-NL schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:50:
Volgens mij werkt NFS wel iets soepeler dan Samba. Minder CPU gebruik. Het wordt ook vaak aangeraden aan users die problemen hebben met Samba streaming. Of het echt helpt bij hele hoge bitrates weet ik niet.
Heb je ervaring met welke NFS software te gebruiken? Ik heb overigens absoluut geen probleem met streamen van smb alleen bij hoge rates. Dacht eerst dat het aan het netwerk of pc lag maar aangezien de HDX geen moeite heeft kan dat het niet zijn. Of het is de beperking van de Realtek chip of combinatie smb-xt.

Proberen waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik stream vanaf een Ubuntu server dus daar zit het standaard al in. Werkt perfect. Ik kan je helaas niet helpen met Windows, ik weet alleen dat HaneWin oid veel gebruikt wordt. Tutorial moet ergens op het Xtreamerforum staan, maar daar heb ik nog steeds een IPban dus dan zal je zelf even moeten zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:09
I know, I know... maar ben een beetje ongeduldig :)
Als V3 uitkomt dan wordt dit apparaatje pas echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
Frank-NL schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:08:
Ik stream vanaf een Ubuntu server dus daar zit het standaard al in. Werkt perfect. Ik kan je helaas niet helpen met Windows, ik weet alleen dat HaneWin oid veel gebruikt wordt. Tutorial moet ergens op het Xtreamerforum staan, maar daar heb ik nog steeds een IPban dus dan zal je zelf even moeten zoeken ;)
Wat is jou ervaring met de Ubuntu server en hoge bitrate scene's? Als dat wel goed werkt bouw ik een Ubuntu servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Gebruik eigenlijk weinig hoge bitrate rips, kan je mij een voorbeeld noemen? Dan download ik die en probeer ik het gelijk voor je.

Normaal kijk ik 720p MKV's dus dat is niet echt bijzonder qua bitrate. Echter 1080p rips doen het bij mij ook altijd prima.

Maar ik denk dat de bottleneck in dit geval de Xtreamer is en niet het protocol om te streamen. Post of DM maar wat moois om te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
Frank-NL schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:26:
Gebruik eigenlijk weinig hoge bitrate rips, kan je mij een voorbeeld noemen? Dan download ik die en probeer ik het gelijk voor je.

Normaal kijk ik 720p MKV's dus dat is niet echt bijzonder qua bitrate. Echter 1080p rips doen het bij mij ook altijd prima.

Maar ik denk dat de bottleneck in dit geval de Xtreamer is en niet het protocol om te streamen. Post of DM maar wat moois om te proberen :)
Probeer aflevering 6 (insects) van de BBC Life serie eens. Daar is een scene, ongeveer halverwege met vlinders. Het lijkt een beetje op die birdscene uit de planet serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hija31 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:41:
@AmonJo

Als je stapen volgt die ik geschreven heb , dan kun je de Win7 PC zien en benaderen in
Gedeelden netwerk-mappen en Net.

In Net zie je :
My_Shortcuts en
WORKGROUP

In de workgroup zitten de mappen die je deelt.
Je kunt ook in My_Shortcuts specifieke gedeelte mappen van je PC toevoegen

Als niet anders werkt dan bij de Inlogscherm vul de naam Guest in , zonder Wachtwoord , de ip van je PC
en opslaan.

Hija31
Hija, ik heb precies gedaan wat je zei..ook Gast toegevoegd.. Bij de Xtreamer in Gedeelde Netwerkmappen op Refresh gedrukt, maar vind nog nix...!!
Ik vind het delen van mappen nog steeds heeel ongebruiksvriendelijk.. Waarom werkt het niet gewoon meteen?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dat is zo fijn aan windows! Dat netwerk configureren.
Ben ik blij dat ik op OSX zit, waar dat als een fluitje van een cent gaat.

Normaal zou windows toch de xtreamer out of the box moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

multipasser schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:07:
Dat is zo fijn aan windows! Dat netwerk configureren.
Ben ik blij dat ik op OSX zit, waar dat als een fluitje van een cent gaat.

Normaal zou windows toch de xtreamer out of the box moeten vinden?
Je bedoeld omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 10:29

TF

bla bla

ik zie hier en daar postst over Firmware v3, maar op het xtreamer forum kan ik niets daarover vinden. Kan iemand mij wegwijs maken, de hierboven geposte link brengt mij niet naar v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
3kes schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:46:
[...]

Probeer aflevering 6 (insects) van de BBC Life serie eens. Daar is een scene, ongeveer halverwege met vlinders. Het lijkt een beetje op die birdscene uit de planet serie.
Video Codec.......: x.264@L4.1
Video Bitrate.....: ~14200 kbps
Resolution........: 1920x1080
Display asp ratio.: 16:9
Frame rate........: 25.000
Runtime...........: 1h episode
Size..............: ~6gb episode (~60gb total)
Audio ............: English@AC3 640 kbps
Subtitles.........: English
Chapters..........: Yes (as in bluray)
Encoder...........: hugogt

Van deze rip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

En omgekeerd ja! :)
In OSX gooi ik een map in de shared sectie en hij staat instant op de xtreamer.
Alles via samba. Ik heb nooit het netwerk van pc gesnapt. Dat werkt sporadisch zoals jij het wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 15-07 08:54
Ik ben benieuwd of het volgende echt een bug is, of dat ik de enige ben die er last van heeft:

Wanneer ik muziek uit een map wil afspelen, navigeer je naar die map en druk je op play. Vervolgens stel je bijvoorbeeld met een knop in dat je de audio uit die map in willekeurige volgorde wilt afspelen. Dat gaat prima.
Echter weet ik vaak niet of maakt het mij niet uit welk nummer als eerste afgespeeld wordt. Ik wil dus na het openen van de map direct random afspelen. Als ik op de random knop druk zonder dat er al iets afgespeeld wordt dan crashed de xtreamer en start ie opnieuw op.
Is overigens bij audio over het netwerk (bedraad) via nfs, maar voorheen met samba had ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

TF schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:34:
ik zie hier en daar postst over Firmware v3, maar op het xtreamer forum kan ik niets daarover vinden. Kan iemand mij wegwijs maken, de hierboven geposte link brengt mij niet naar v3
V3 is er ook nog niet, in die post wordt verteld wat er eventueel verwacht kan worden

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
Frank-NL schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:54:
[...]

Video Codec.......: x.264@L4.1
Video Bitrate.....: ~14200 kbps
Resolution........: 1920x1080
Display asp ratio.: 16:9
Frame rate........: 25.000
Runtime...........: 1h episode
Size..............: ~6gb episode (~60gb total)
Audio ............: English@AC3 640 kbps
Subtitles.........: English
Chapters..........: Yes (as in bluray)
Encoder...........: hugogt

Van deze rip?
Ja, denk dat die het is, kan de originele posting niet zo snel vinden. De bestanden heten: Life E0x BluRay BBC 1080p x264 H@M.mkv en zijn zoals aangegeven ca. 6gb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://forums.plexapp.com...751eac8ece983ef005a278fa4 hier staan wat links voor de testscenes in verschillende bitrates.

Dat zijn VEEL vogeltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Momenteel werk het internet-gebeuren niet op mijn Xtreamer, keer-op-keer krijg ik een 404. Dit gebeurt bij YouTube of News, maar ook internetradio werkt niet.

Meer mensen met storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

pven schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:47:
Momenteel werk het internet-gebeuren niet op mijn Xtreamer, keer-op-keer krijg ik een 404. Dit gebeurt bij YouTube of News, maar ook internetradio werkt niet.

Meer mensen met storing?
Werkt niet meer. Word bij de volgende firmware eruit gehaald geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:11

Mar

TCF

Anoniem: 293255 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:53:
[...]

Hija, ik heb precies gedaan wat je zei..ook Gast toegevoegd.. Bij de Xtreamer in Gedeelde Netwerkmappen op Refresh gedrukt, maar vind nog nix...!!
Ik vind het delen van mappen nog steeds heeel ongebruiksvriendelijk.. Waarom werkt het niet gewoon meteen?!!
Bij mij werkte het pas toen ik:
1) definities maakte bij MY_SHORTCUTS
2) Firewall van mijn XP machine uitzette

probeer dit eens

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:47:

Meer mensen met storing?
Youtube is eruit gehaald ooit, begreep ik, maar internet radio werkt bij mij nog wel gewoon. Ik heb hem overigens bekabeld aangesloten.

Bij mij maakt overigens de utp kabel soms niet helemaal goed contact. Geen netwerk dan, en dus ook geen internet radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
En een nieuwe beta http://forum.xtreamer.net/blog.php/?p=410 :)
New Features: 1. Play files and folders from remote distance with TV UI screen shot in web rc,rc2
lijkt me wel grappig, verder weinig verbeteringen en de eerste reacties zijn ook niet geweldig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:58

Lief Adje

Love is in the air

Ik heb het volgende probleem met mijn Xtreamer, het proces arpscan blijft hangen (via telnet en top kan ik 2x dit proces zien met elk +/- 49% cpu) nadat ik deze gekild heb gaat alles prima zoals het nu lijkt.

Ik heb de volgende dingen ingesteld:
- ip adres 10.222.1.20 /24
- nzbget geïnstalleerd
- hdd erin en vol met films en muziek

na het opnieuw opstrarten draait arpscan natuurlijk weer :| mijn linux kennis is niet goed genoeg om er achter te komen vanuit waar arpscan word gestart. iemand een idee?

/etc/init.d/ heb ik al doorgezocht
arpscan staat in /usr/bin

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Hoe komt het toch dat als ik een film wil kijken (iso, of een film start dmv de eerste .ifo in de VIDEO_TS map) er onregelmatig een seconde zwart beeld is tijdens het afspelen, is dit een overgang naar next chapter ofzo ?
Hoe los ik dit op ?
Films staan op interne hdd, met hdmi kabel naar tv.

Is het trouwens nodig om zo nu en dan de interne hdd eens te defraggen, of heeft dit geen invloed ?
Xtreamer dmv usb kabel aan pc hangen en dan in mijn geval perfect disk 10 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Omdat het niet echt makkelijk te pricewatchen is:

Waar is goedkoop XSC of sidewinder te vinden?

Goedkoopste opties die ik zelf gevonden heb is 23,50 voor XSC (inclusief verzenden, iemand ervaring met wf-systems.com?)

Sidewinder lijkt het goedkoopst bij xtreamer shop zelf (30,00 inclusief verzenden).

Vind beide optie eigenlijk te duur, als je kijkt wat je er voor krijgt (stuk aluminium profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Iemand enig idee of er dit jaar een nieuwe versie uitkomt (niet de recente 2 bay NAS) van de Xtreamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 15:13
Edgarz schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:20:
Iemand enig idee of er dit jaar een nieuwe versie uitkomt (niet de recente 2 bay NAS) van de Xtreamer?
Ja de XT pro met 2bay en dezelfde HW als de XT buiten iets meer geheugen.
Mijn advies niet eerder aanschaffen dan dat de bugs in de XT zijn opgelost en SDK 3 in gebruik is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

PJzzz schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:23:
[...]

Ja de XT pro met 2bay en dezelfde HW als de XT buiten iets meer geheugen.
Mijn advies niet eerder aanschaffen dan dat de bugs in de XT zijn opgelost en SDK 3 in gebruik is genomen.
En buiten deze Pro (da's de 2bay waar ik al over sprak)? Ik kan mij voorstellen dat er een Mk2 zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Firmware 2.3

update: Goed...tijdens updaten geen ractie meer van de xtreamer... geen beeld, niets. Nu de emergency firmware proberen

update 2: Op de een of andere manier is mijn hdmi kabel kapot gegaan en daarom geen beeld. Met een andere hdmi kabel nu wel beeld met firmware 2.3

update 3: Ik had gehoopt dat je nu doordat je via de web GUI audio files kan laten starten dat je ongeveer hetzelfde kon als Apple remote i.c.m iTunes. Dus muziek selecteren met je iPhone en zo muziek luisteren zonder ook nog weer eens een tv aan te moeten zetten. Technisch gezien werkt het maar alles heel onoverzichtelijk en je moet het scherm steeds weer handmatig refreshen. Niet handig dus. Wellicht met firmware 3.0

[ Voor 105% gewijzigd door Roelos op 11-03-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
New Features:

1. Play files and folders from remote distance with TV UI screen shot:

2. Auto run

3. Arabic and Hebrew subtitle language

tsja ik weet niet wat het eerste moet voorstellen maar het ziet er allemaal niet heel spannend uit. het blijft wachten op V3.0 met Movie Jukebox (dat zal wel ergens einde vd zomer zijn :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-07 13:03
habermas schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:50:
[...]

New Features:

1. Play files and folders from remote distance with TV UI screen shot:

2. Auto run

3. Arabic and Hebrew subtitle language

tsja ik weet niet wat het eerste moet voorstellen maar het ziet er allemaal niet heel spannend uit. het blijft wachten op V3.0 met Movie Jukebox (dat zal wel ergens einde vd zomer zijn :S )
Die komt eind maart / begin april heus wel, dit is een zoet houdertje voor tussenin

New Features

Play files and folders from remote distance with TV UI screen shot:
a. Play files directly from web UI to TV
- Click Play button next to file name to play that file directly on TV
b. Play all files of a folder directly from web UI to TV
- Click Play button next to folder name to play the files of that folder directly on TV
c. Playlist play option from web UI to TV
- You need to make playlist from web UI or TV if not exists
- Click Play button from playlist window (Video/Audio/Photo) to play that playlist directly on TV
d. Play playlists from Web Remote Control to TV by one click
- You need to make playlist from web UI or TV if not exists
- Click Movies/Music/Photos button from web remote control to play corresponding playlist directly on TV
e. Currently playing file information and remote control by viewing “TV Screen Shot”
- Currently playing file name is viewable from main page of “RC”
- Click on that file name to see more information about it
- Go to “RC” sub page and click “Screen Shot” button to control your TV viewing screen shot
- Or go to “RC2” and click on TV icon at the left to control your TV viewing screen shot
- Currently need to refresh page to see updated Screen Shot
Auto run
a. Go to Setup->Playback->Auto Run and select the playlist you want to play automatically
b. Whenever you will turn Xtreamer on or reboot your selected playlist will be auto played
c. For photo playlist you need to select “Setup->Playback->Background Music->Playlist” for background music to be auto played
Arabic and Hebrew subtitle language RTL or LTR select option in
a. From “Setup->Subtitle/ID3-tag” user can select RTL or LTR for Arabic and Hebrew subtitle
b. This option can be applied for UTF-8 formatted subtitle

Bug Fixes

Can’t play YouTube video from Internet menu
System crashed while file playback in UPnP
Subtitle goes out of screen
a. left/right edge cut in some TV, so reduced subtitle area
Arabic and Hebrew subtitle bug
a. Arabic and Hebrew subtitle lines reversed
b. Punctuation marks appears reversed
c. In Arabic subtitle Glyphs FE70, FE72, FE74, FE76, FE78, FE7A, FE7C and FE7E not in the right place!
User’s custom radio channels saved in /sda1/myradio directory is not visible in “Internet Radio->*myradio*”
Internet radio crashed if Radio station name is long
While using external HDD only, both USB and HDD icon activated.
a. Fixed only for HDD formatted with Xtreamer “Func” key displayed in “Medialibrary->Network Shares”.

[ Voor 3% gewijzigd door Soullancer op 11-03-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349777

Sinds de update naar de laatste firmware (2.2.??) merk ik ook dat alle internetdiensten niet meer werken, internetradio werkt wel. En ook dat mijn pana plasma af en toe tijdens het kijken de aspectratio aanpast (juist->wide). Iemand anders hier ervaring mee?

Ik ben erg tevreden over het apparaat, alles (ook 1080p) speelt vlekkeloos af, ondertitels synchroon, geluid perfect. Speel wel alles bekabeld af vanaf pc (geen NAS of exterene HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Sinds 2.2 kan ik geen 1080P meer gebruiken !!! Voor de rest wel tevreden >:)

[ Voor 25% gewijzigd door nietes op 11-03-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Anoniem: 349777 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:58:
Sinds de update naar de laatste firmware (2.2.??) merk ik ook dat alle internetdiensten niet meer werken, internetradio werkt wel.
ik heb precies hetzelfde :S ik dacht dat het aan mn AP lag, maar ik kan geen YouTube filmpjes etc meer bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Redelijk waardeloze feature in 2.3 die webbediening. Als je nou gewoon een HTML pagina kan zien met bestanden ipv een bitmap screenshot van een paar pixels. Slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 08:04
Als ze die webremote beter uitwerken, is dat echt een topfunctie!! Zeker voor mij.
Ik kan dan naar muziek luisteren via de versterker van de tv terwijl ik zit te internetten.

Maar ze zouden eerst toch eens alle functies beter moeten uitwerken ipv van elke firmware nieuwe half afgewerkte dingen erbij te steken. 8)7
En de beloofde dingen toe te voegen → hd-audio! |:(

Wharfedale verlangt naar fw 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventhseagull
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-07 14:26
nietorigineel schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:11:
Omdat het niet echt makkelijk te pricewatchen is:

Waar is goedkoop XSC of sidewinder te vinden?

Goedkoopste opties die ik zelf gevonden heb is 23,50 voor XSC (inclusief verzenden, iemand ervaring met wf-systems.com?)

Sidewinder lijkt het goedkoopst bij xtreamer shop zelf (30,00 inclusief verzenden).

Vind beide optie eigenlijk te duur, als je kijkt wat je er voor krijgt (stuk aluminium profiel)
Ik was er ook naar aan het zoeken, maar het is lastig te vinden ja. Hier en daar een enkele prijzige shop in een kieskeurig ofzo maar daar houd het bij op. Ik heb uiteindelijk een XSC voor twintig euro op ebay aangeschaft, maar daar had ik blijkbaar geluk mee want die staat er nu niet meer voor die prijs op.

edit: Ik heb net dit draadje op het forum gevonden, daar staan nog wat goedkopere winkels.

[ Voor 8% gewijzigd door seventhseagull op 11-03-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

MikeWazowski

Look into my eye

Ik heb 2 XSC's eind november bij WF-systems gekocht voor 15,99 incl p.s. - ik zie dat ze inmiddels al 2 euro duurder geworden zijn. Ze liggen hier overigens nog steeds in de doos omdat ik nog geen tijd heb genomen ze te monteren - zal niet lang meer duren, want de fans gaan steeds meer herrie maken in mijn 2 xTreamers...

[ Voor 8% gewijzigd door MikeWazowski op 12-03-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-07 12:31
Super update 2.3............Flac werkt niet meer.
Als ik er 1 aanklik om te spelen,krijg ik 5 sec zwart beeld,en word ik terug gestuurd naar homescreen.
Tevens flash ik eerst altijd de emergency,daarna de 2.3,fabrieksinstellingen.....daar ligt het dus niet aan.
Iemand meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
2.3.1 is ook al uit:
Bug fixes:

1. System crash during Flac/Ogg/Wav file playback. Fixed.

2. System crash during playback or navigation in the “Internet” section with an internal HDD formatted by another formatting tool and not by Xtreamer. Fixed
Knap waardeloos dat ze de 0-releases nog steeds niet fatsoenlijk testen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

MikeWazowski

Look into my eye

pven schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:08:
Waarom zou je zelf testen als je zo'n grote schare mensen hebt die dat voor je doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
pven schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:08:
2.3.1 is ook al uit:

[...]

Inderdaad,net amateurs ;)
Afijn,ik ga die 2.3.1 eens aan de tand voelen zometeen.
Eerst even de gebruikelijke emergency versie flashen,dan fabrieksinstellingen,dan de 'normale' firmware,fabrieksinstellingen.
Moet zeggen dat ik op die manier nog geen problemen heb gehad,even onder de tafel afkloppen.
Verder vind ik het wel een ok 'dingetje',alleen nog thumbnails voor foto's zou enorm handig zijn,aangezien ik een flinke collectie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 13:28

SeatRider

Hips don't lie

fragcompany schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:36:
[...]

Inderdaad,net amateurs ;)
Afijn,ik ga die 2.3.1 eens aan de tand voelen zometeen.
Eerst even de gebruikelijke emergency versie flashen,dan fabrieksinstellingen,dan de 'normale' firmware,fabrieksinstellingen.
Dat lijkt me schromelijk overdreven, volgens mij is de emergency firmware niets anders dan de normale firmware, die automatisch al je settings overschrijft. Dus die drie stappen daarna lossen echt niks op.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
seventhseagull schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:46:
[...]

Ik was er ook naar aan het zoeken, maar het is lastig te vinden ja. Hier en daar een enkele prijzige shop in een kieskeurig ofzo maar daar houd het bij op. Ik heb uiteindelijk een XSC voor twintig euro op ebay aangeschaft, maar daar had ik blijkbaar geluk mee want die staat er nu niet meer voor die prijs op.

edit: Ik heb net dit draadje op het forum gevonden, daar staan nog wat goedkopere winkels.
sweeper73 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:00:
Ik heb 2 XSC's eind november bij WF-systems gekocht voor 15,99 incl p.s. - ik zie dat ze inmiddels al 2 euro duurder geworden zijn. Ze liggen hier overigens nog steeds in de doos omdat ik nog geen tijd heb genomen ze te monteren - zal niet lang meer duren, want de fans gaan steeds meer herrie maken in mijn 2 xTreamers...
Thanks. Weet ik in ieder geval dat WF-systems betrouwbaar en 1 van de goedkoopste is. Als de fan echt luidruchtig wordt, zal ik er aan moeten geloven. Vooralsnog ratelt ie alleen af en toe bij het opstarten. Mischien zijn de prijzen dan wat schappelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 11:02
nietorigineel schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 08:38:
[...]

[...]

Thanks. Weet ik in ieder geval dat WF-systems betrouwbaar en 1 van de goedkoopste is. Als de fan echt luidruchtig wordt, zal ik er aan moeten geloven. Vooralsnog ratelt ie alleen af en toe bij het opstarten. Mischien zijn de prijzen dan wat schappelijker.
Bij mij stijgt er ook een helikopter op bij het opstarten, en voorheen was ie stil tijdens afspelen, maar beetje bij beetje hoor ik de fan bij afspelen steeds iets meer lawaai maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350030

Ik ben zo'n 3 maanden in het bezit van de Xtreamer. En kan alleen maar zeggen dat ik het een geweldig apparaat vind, zeker voor het geld, momenteel dik onder de 100 euro. Doe sinds versie 2.02 niet meer aan updates omdat deze versie bij mij probleemloos werkt. Heb geen ingebouwde HD dus de fan is uitgeschakeld. Hangen twee harddisks aan van 1 tb met op de ene films en op de ander muziek en foto's. Speelt de films probleemloos af in 5.1 surround en heb nog nooit een hapering gehad. Als je in de directory waar je film staat een plaatje van de cover zet en die noem je 'folder.jpg' dan zie je bij het scrollen door je verzameling ook de cover van de film verschijnen. Hij draait zelfs prive-opnamen van mijn jvc HD-recorder feilloos af. Ook heb ik mijn skins veranderd, dat kan dus ook gewoon op een externe HD, zodat ik steeds een ander uiterlijk kan geven aan de Xtreamer. Heb hem bekabeld in het netwerk maar ik pak meestal de externe HD even mee naar de computer om er een nieuwe film op te zetten, dit gaat in een paar minuten.

Ik begrijp best dat de mensen die draadloos HD willen streamen zich bekocht voelen maar op de manier zoals ik de Xtreamer gebruikt zeg ik dat het een TOPapparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
SeatRider schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 08:03:
[...]

Dat lijkt me schromelijk overdreven, volgens mij is de emergency firmware niets anders dan de normale firmware, die automatisch al je settings overschrijft. Dus die drie stappen daarna lossen echt niks op.
Fout,normale firmware overschrijft niet alle oude settings,staat ergens hier in dit topic,maar ook bij xtreamer ergens.
Ook heb ik dit al meerdere malen zelf ondervonden ;)
Als ik het topic heb gevonden zal ik het wel plaatsen.
Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.