Het kleine-mismoderatietopic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.661 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-07-2024
MsG schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:17:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft in beroep tegen Chinees verkoopverbod Windows'

Ik zie dat iedereen het een 0 geeft. Ik vind het eerder een ongefundeerde flame. -1 van mij imo.
Inderdaad een beste flame. -1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

MsG schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:17:

Ik zie dat iedereen het een 0 geeft. Ik vind het eerder een ongefundeerde flame. -1 van mij imo.
Lekker onderbouwd inderdaad. -1 it is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
en hij is rood

humbug in 'nieuws: Microsoft in beroep tegen Chinees verkoopverbod Windows'
onterechte +1 want hij zit in een offtopic deel(de andere hebben ook een 0)

kidde in 'nieuws: Microsoft in beroep tegen Chinees verkoopverbod Windows'
om deze een -1 te geven is ook zwaar
hij maakt een grapje

De vergelijking dat windows een spionage progamma is voor de inlichtingendiensten is vergezocht
en nog meer irrelevante informatie. 0 is het zeker maar -1 is voor mij een optie

[ Voor 120% gewijzigd door SRich op 18-11-2009 20:54 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
SRich schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:43:
en hij is rood

eens
hij maakt een grapje
Grapje of flame? Wat mij betreft kan beide
De vergelijking dat windows een spionage progamma is voor de inlichtingendiensten is vergezocht
en nog meer irrelevante informatie. 0 is het zeker maar -1 is voor mij een optie
Een duidelijke -1 wat mij betreft. Het heeft niks met het topic van doen en flamed op alles wat los en vast zit.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-07-2024
SRich schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:43:
en hij is rood

Heb je gelijk in. 0 is rechtvaardig.
hij maakt een grapje
Ik zie er niet echt een grapje in. WEL super off-topic.
Kan me overigens wel voorstellen dat sommige modders het ongewenst vinden. Ik twijfel nog
Edit: maar een -1 gegeven, zie het meer als flame dan grapje.
Nutteloze post, beschouwd als ongewenst, deels flame. -1

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:20
blokje1 in 'nieuws: Fedora brengt Fedora 12 uit'

Hij heeft opzich wel een punt, echter zoals de reactie er onder al aan geeft: het is een feature, geen bug. By design dus, en daarom lijkt me enkel +2 voldoende.
Of zie ik dat compleet verkeerd?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vind het wel degelijk een +3 waard, want zoals hij in zijn tweede reactie aangeeft (met links en al) betreft het wel degelijk een bug.

Virussen? Scan ze hier!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Jep, echt een post waarbij ik zo iets heb van: 'Die moet ik gelezen hebben' want het is eigenlijk gewoon informatie van iets wat in het artikel zelf had kunnen staan. Zeer goed. +3!

• Arne
Die tweede ook wat mij betreft :p

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Staat duidelijk in het artikel dat er plaats is voor een 2de schijf,daardoor kun je beschikken over 4TB.
'Speedy' heeft dus niet (of te snel) gelezen, -1 van mij.
Aubergine in 'nieuws: Asus kondigt thuisserver met Atom-cpu aan'

[ Voor 31% gewijzigd door pcgek op 19-11-2009 19:38 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
pcgek schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:37:
Staat duidelijk in het artikel dat er plaats is voor een 2de schijf,daardoor kun je beschikken over 4TB.
'Speedy' heeft dus niet (of te snel) gelezen, -1 van mij.
Aubergine in 'nieuws: Asus kondigt thuisserver met Atom-cpu aan'
Omdat je het een 1st post vindt? Ik zou er op het eerste gezicht een 0 aan geven, irrelevant.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het is gewoon een onzinnige nietszeggende post, puur op snelheid geschreven. Ik verwacht van een eerste post toch ietsje meer dan dit.

[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 19-11-2009 20:00 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Sallin
  • Niet online
Op basis van de discussie die het oproept lijkt het me dat de verwarring meer is voorgekomen. Verder flamet/trolt hij niet en lijkt mij een nul afdoende. Ik snap niet zo goed waarom je aan een eerste post andere kwaliteitseisen toekent dan aan een tweede/honderste?

This too shall pass

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het is in mijn ogen een FIPO, bedoeld om als eerste te scoren. Het is mij totaal onduidelijk wat ie nu eigenlijk wil zeggen,maar dat kan ook niet anders met zo weinig woorden. En daar trek ik net iets harder aan dan een post die op een andere plek staat.

edit:
Hij zegt: ''2TB maar?" Je kunt de server met 500GB,1TB ,of 2TB geleverd krijgen. Verder kun je er extern nog veel meer aan koppelen,dus geen perperking tot 4TB intern. En dan: ''valt toch vies tegen'' Wat valt dan vies tegen? Is het de prijs icm met die 2TB? die staat niet eens vermeld. Alleen de prijs icm met een 500GB schijf staat vermeld. Dus wat valt er nu zo vies tegen dan?

Maar kan ook aan mij liggen natuurlijk,want zo te zien ben ik de enige die een -1 gegeven heeft ;)
edit: mb moest gb zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door pcgek op 20-11-2009 09:13 ]

• SRich
ik denk dat ie een Tik fout heb gemaakt
en de 2 reacties daarvoor
allebei +3

Verwijderd

@pcgek
Ik vind het ook nietszeggende post... Maar dat waarderen we i.h.a. met een 0 moderatie.

Ik snap je fipo redenatie wel... maar ik kan niet uitsluiten dat het gewoon serieus bedoeld is. IMO niet duidelijk genoeg een fipo om tot -1 over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Net wat ik ook al aangaf ,een post waar je niets mee kunt. Ik zou er uit op kunnen maken dat ie het artikel niet goed gelezen heeft, maar ook als hij dat wel gedaan heeft is het nog complete onzin, van welke kant ik het ook bekijk.
Alles bij elkaar genomen zie ik hem juist als niet serieus bedoeld,maar meer om als eerste te scoren.

Maargoed, zo kun je dus verschillende meningen hebben over hoe een FIPO er uit ziet. Zo heb ik wel eens posts naar de -1 zien verdwijnen waar ik wel een 0 in zag. Het blijft altijd een beetje lastig om in te schatten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze schoolmeester heeft een +3 gehad. Gelukkig hoeven we voor de modmisbruiker niet ver te zoeken, want die heeft zichzelf gemeld.

Misschien dat die laatste persoon even gecontroleerd kan worden op overige misdragingen qua modden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wordt al aan gewerkt. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

botoo

💀 too old to die young

Wmb is zowel -1 als 0 te verdedigen, maar als je de user eens iets verder bekijkt zie je dat hij vrijwel uitsluitend loze/simplistische kreten slaakt waardoor ik mijn moderatie naar beneden afrond. Ongewenst dekt imo de lading het best.

Natuurlijk, we modden op reactie niet op de man, maar in dit geval geeft de man de doorslag.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

botoo schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:03:
[...]

Natuurlijk, we modden op reactie niet op de man, maar in dit geval geeft de man de doorslag.
Als ik ook de historie erbij moet pakken dan gaat mijn aantal moderaties nog verder omlaag.

Gewoon de post beoordelen in de context van het artikel lijkt mij de meest geschikte aanpak lijkt me?
En ook het meest rechtvaardige, stel dat dit nu net het moment is dat hij zijn leven wil beteren...

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Heb die post ook al lang geleden een 0 gegeven. Ik ga niet naar namen kijken om tot een beoordeling te komen en vind dit ook niet echt gepast samen waar we altijd voor staan (objectieve moderatie).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
botoo schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:03:
Ik vind dit nogal een boude zin, misschien kan je hem iets meer toelichten?

Als een persoon allemaal irrelevante opmerkingen maakt krijgt deze opmerkingen toch gewoon een 0.
Als een persoon loze opmerkingen maakt en dezelfde opmerkingen herhaalt dan worden het toch irrelevante dubbelposts en zou je kunnen overwegen om -1en uit te delen.

Beide situaties die ik net genoemd heb zijn toch in principe persoonsonafhankelijk, want:
Als er allemaal irrelevante opmerkingen zijn, krijgen deze opmerkingen toch gewoon een 0.
Als er loze opmerkingen zijn, en dezelfde opmerkingen worden herhaalt dan worden het toch irrelevante dubbelposts en zou je kunnen overwegen om -1en uit te delen.

Waarom zou je willen dat de man hierin een rol speelt, wat zou die rol dan moeten zijn, en hoe valt dat binnen mod-richtlijnen?

edit: Voor de volledigheid extreem geval (imo hier niet van toepassing): als een persoon zijn postrechten misbruikt, dan kan er toch een Mod een mail sturen en kan de moderatie toch nog steeds volgens de richtlijnen verlopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Sallin op 20-11-2009 14:41 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

botoo

💀 too old to die young

Kixtart schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:19:
Ik ga niet naar namen kijken om tot een beoordeling te komen en vind dit ook niet echt gepast samen waar we altijd voor staan (objectieve moderatie).
Vandaar dat ik al vermeldde 'we modden op reactie niet op de man', maar als ik ergens twijfel dan kijk ik wat verder om een doorslag te kunnen vinden.

@Sallin: Imo neigt deze user naar een forumtroll, slappe en/of loze kreten waar niemand iets aan heeft en wat uiteindelijk niet meer dan wat vervuiling oplevert. Post voor post niet storend genoeg om er iemand van de crew tijd aan te laten besteden. Als je dan bedenkt dat de ene nutteloze reactie heel vaak veel andere nutteloze reacties oproepen, dan zie ik er de ongewenstheid wel van in.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk dat ik toch met Kixtart ben in dezen. Objectief modereren staat gewoon voorop. Ik hou de reactie vooralsnog op 0. :)

Maar goed, dat is ook niet echt wat botoo ter discussie stelt. Ik begrijp botoo's kant ook wel en alleen zou het zelf niet snel doen. Het is simpelweg een manier om wat achtergrondinformatie bij een posting te krijgen door naar de plaatser te kijken. En als je dan al twijfelt over een score, kan zoiets de doorslag geven. Het moet natuurlijk niet een standaard deel van het modereren worden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Qua modden op de man, ik als crewlid hoop daar nooit op betrapt te worden iig. Ik vind iedere (gefundeerde) reply een bepaalde waarde hebben en de persoon in kwestie moet wel een dusdanig slecht trackrecord hebben dat bij voor-meerdere-uitleg-vatbare reacties de negatieve keuze gedaan wordt.

Soms hebben namelijk ook de 'tegenstanders' of 'forumtrollen' gelijk, alleen verdienen ze dat pas als ze dat op een acceptabele manier verpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Om de persoon nooit mee te laten tellen is ook weer niet helemaal het geval... Ik kijk beina nooit naar de user, maar op het moment dat ik twijfel of iemand kwade opzet heeft of iets gewoon per ongelijk wat ongelukkig neer zet wil ik in hoge uitzondering nog wel eens naar een user zijn history kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zie dat er na de edit toch nog wel wat nulletjes bij gekomen zijn,terwijl hij nu zeker een +1 waard is.
hilbren in 'nieuws: MSI toont micro-atx-moederbord met H57-chipset'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Fixed.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is deze reactie niet gewoon een troll en dus -1? Die hele tweede alinea is gewoon één grote bash op de redactie c.q. het redactiebeleid, en dan ook nog eens op de verkeerde plek (FP ipv GR).

Die +2 lijkt me een grove meningmod-misbruiker.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 21-11-2009 12:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
wildhagen schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:12:
Is deze reactie niet gewoon een troll en dus -1? Die hele tweede alinea is gewoon één grote bash op de redactie c.q. het redactiebeleid, en dan ook nog eens op de verkeerde plek (FP ipv GR).
Lijkt me nogal overdreven. Veel reacties hadden kunnen worden voorkomen door gewoon de titel van het artikel aan te passen. Waarom dit nog steeds niet gebeurd is begrijp ik niet. Het missende woord 'gejailbreakt' staat immers wel in de eerste zin van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat kan, maar in deze vorm is het gewoon een troll, want dit soort commentaar hoort niet op de FP, maar in GR. En dan zeker niet op zo'n denigrerende bashende toon als de poster doet.

Inmiddels zijn er ook +1's en +3's bijgekomen, dat is ook wel misbruik dat nagekeken mag worden!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
wildhagen schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:24:
Dat kan, maar in deze vorm is het gewoon een troll, want dit soort commentaar hoort niet op de FP, maar in GR. En dan zeker niet op zo'n denigrerende bashende toon als de poster doet.

Inmiddels zijn er ook +1's en +3's bijgekomen, dat is ook wel misbruik dat nagekeken mag worden!
nog 2 tikjes en hij is rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
wildhagen schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:24:

Ga je gang. Om je te helpen: die +1 is van mij want ik vind een groot deel van zijn reactie on-topic. Pak liever de twee echte trollen aan want die hebben zijn reactie tenslotte uitgelokt:
mphilipp in 'nieuws: Eerste kwaadaardige worm voor iPhone duikt op - update'
n00bs in 'nieuws: Eerste kwaadaardige worm voor iPhone duikt op - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ontopic? Zeuren over het nieuwsbeleid, en zeker op zo'n bashende toon, is niet ontopic, maar een troll. In de FAQ is namelijk te lezen dat dat in GR hoort, niet op de FP. Was de toon wat normaler geweest was een 0 nog te overwegen, maar nu vind ik het meer een -1.

Beide reacties die jij noemt vind ik geen trolls. De eerste is op het randje, kan zowel een 0 als -1 zijn (ik kies voor 0), de tweede is al helemaal geen troll, want hij heeft een goed en valide punt, een +1 imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
wildhagen schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:32:
Ontopic? Zeuren over het nieuwsbeleid, en zeker op zo'n bashende toon, is niet ontopic, maar een troll. In de FAQ is namelijk te lezen dat dat in GR hoort, niet op de FP. Was de toon wat normaler geweest was een 0 nog te overwegen, maar nu vind ik het meer een -1.
Ik ben met je eens dat de toon van die alinea vriendelijker had gekund. Maar ik kan zijn frustratie goed begrijpen.
Beide reacties die jij noemt vind ik geen trolls. De eerste is op het randje, kan zowel een 0 als -1 zijn (ik kies voor 0), de tweede is al helemaal geen troll, want hij heeft een goed en valide punt, een +1 imho.
De eerste regel van de tweede reactie lijkt me toch overduidelijk. Beide reacties zijn om uit te lokken.

[ Voor 5% gewijzigd door torp op 21-11-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
torp schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:29:
[...]

Ga je gang. Om je te helpen: die +1 is van mij want ik vind een groot deel van zijn reactie on-topic. Pak liever de twee echte trollen aan want die hebben zijn reactie tenslotte uitgelokt:
mphilipp in 'nieuws: Eerste kwaadaardige worm voor iPhone duikt op - update'
n00bs in 'nieuws: Eerste kwaadaardige worm voor iPhone duikt op - update'
1e ben ik het mee eens
2e niet

In Search of Sunrise in 'nieuws: Eerste kwaadaardige worm voor iPhone duikt op - update'
naar mij idee gewoon een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die eerste regel had iets vriendelijker gekund, dat ben ik met je eens. Maar een troll? Dat vind ik niet echt, zo erg is het nu ook weer niet imho, dat was het wel geweest als er iets als 'fanboys' oid had gestaan, maar in zijn huidige vorm vind ik het niet zwaar genoeg voor een punt aftrek (en al helemaal niet voor een -1).

@Srich: agreed, een 0 is voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 21-11-2009 12:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
wildhagen schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:41:
Die eerste regel had iets vriendelijker gekund, dat ben ik met je eens. Maar een troll? Dat vind ik niet echt, zo erg is het nu ook weer niet imho, dat was het wel geweest als er iets als 'fanboys' oid had gestaan, maar in zijn huidige vorm vind ik het niet zwaar genoeg voor een punt aftrek (en al helemaal niet voor een -1).
Oh dus met 'fanboy' was het wel een troll geweest maar nu zit de provocerende zin en de 'slaap maar lekker verder'-smiley net onder de magische grens? Vind ik heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
torp schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:49:
[...]

Oh dus met 'fanboy' was het wel een troll geweest maar nu zit de provocerende zin en de 'slaap maar lekker verder'-smiley net onder de magische grens? Vind ik heel vaag.
ik vind dat je overdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +2 voor deze reactie lijkt me wat hoog, om het over die +3 nog maar niet te hebben? Een +1 lijkt me afdoende eerlijk gezegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Dat is wmb een -1 vanwege de zinnen: "De apple jehova's doen altijd net alsof alle producten van apple onschendbaar zijn, daar komen helemaal geen virussen of andere ongewenste troep op. Zo te horen ben je ook zo'n apple jehova."

Nog een die trouwens wmb op de -1 thuishoort is deze: precious1 in 'nieuws: Eerste kwaadaardige worm voor iPhone duikt op - update'. je reinste troll!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, 2 reacties die op -1 thuishoren...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
k1n8fisher schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:25:
[...]

Dat is wmb een -1 vanwege de zinnen: "De apple jehova's doen altijd net alsof alle producten van apple onschendbaar zijn, daar komen helemaal geen virussen of andere ongewenste troep op. Zo te horen ben je ook zo'n apple jehova."

Nog een die trouwens wmb op de -1 thuishoort is deze: precious1 in 'nieuws: Eerste kwaadaardige worm voor iPhone duikt op - update'. je reinste troll!
Geen apple.
Ik ben een andere soort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Had op een andere plaats best nuttig kunnen zijn,maar daar waar hij nu staat is ie volgens mij een -1 waard.
misterd11 in 'nieuws: Deeltjesversneller LHC gaat weer aan'
Deze idem, maar moet nog een tikje hebben.
ctrlaltdelbe in 'nieuws: Deeltjesversneller LHC gaat weer aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik een beetje streng hoor, vind 'm zelf nog wel grappig maar niet erg grappig. Het is trouwens ook geen troll, dus een 0 vind ik op z'n minst toch op op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kennelijk ben ik daar al te veel nutteloze reacties tegengekomen,en kan ik het grappige er niet meer van inzien. Moet ook weer niet te gek worden met dit soort posts en dat ze de overhand krijgen.
Kan me ergens nog wel voorstellen dat mensen er een 0 in zien,maar ik houd hem op -1.

[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 22-11-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je deze goed leest dan zit er best wel wat inhoud in, imo. Hij doelt er uiteraard op dat het ding vaak stuk gaat. Ik heb de reactie een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ben het met je eens dat het toch geen overduidelijke -1 is,en dat een 0 ook best wel kan. Maar om voor een 'waardeloze' sarcastische opmerking +1 te geven is wmb te veel van het goede.
Nutteloos/overbodig in een 'grappige verpakking', meer is er niet in te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcgek schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:36:
Ben het met je eens dat het toch geen overduidelijke -1 is,en dat een 0 ook best wel kan. Maar om voor een 'waardeloze' sarcastische opmerking +1 te geven is wmb te veel van het goede.
Nutteloos/overbodig in een 'grappige verpakking', meer is er niet in te zien. :P
Niet geheel nutteloos omdat er wel degelijk een soort inzicht in zit, en trouwens, hoeveel grappige posts zijn nou wel nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Maar die bestaan meestal op zijn minst uit een Nederlandse zin. Ik heb die grap echt een keer of vijf moeten lezen :p

Edit: Van mij ook een 0 dus, maar geen +1.

[ Voor 16% gewijzigd door Arne op 22-11-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb er een nul voor gegeven.

Deze mag van mij naar de +1 ipv +2:
Beasley in 'meuk: Avira AntiVir 9.0.0.415'

[ Voor 157% gewijzigd door Bor op 22-11-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:17:
Ik heb er een nul voor gegeven.

Deze mag van mij naar de +1 ipv +2:
Beasley in 'meuk: Avira AntiVir 9.0.0.415'
Vind 'm wel behulpzaam en vind ook sowieso dat er weer steeds strenger gemod wordt. Het is iemand die iets meer moeite doet dan de rest, dus +2 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:41:
[...]

Vind 'm wel behulpzaam en vind ook sowieso dat er weer steeds strenger gemod wordt.
offtopic:
Tja, dat is een wisselwerking denk ik. Ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd ook weer steeds meer fipo's en andere zooi op de FP tegen kom helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:41:
[...]

Vind 'm wel behulpzaam en vind ook sowieso dat er weer steeds strenger gemod wordt. Het is iemand die iets meer moeite doet dan de rest, dus +2 van mij.
Dat is inderdaad een reactie die best op +2 mag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De reden dat ik voor +1 kies is dat het handmatig updaten ook eerder al gemeld is in die thread en de rest een quote van de website van het product is. Wat mij betreft een nette +1, de links maken het voor mij geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@Bor: moest een reply op je post van 19.43 zijn.

Zo offtopic is dat toch niet Bor? ;) Trouwens, je bent niet de enige met dat gevoel. '2012' ook weer zo'n nieuwkomertje,hoe gaan we daar mee om?

[ Voor 15% gewijzigd door pcgek op 22-11-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:43:
offtopic:
Tja, dat is een wisselwerking denk ik. Ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd ook weer steeds meer fipo's en andere zooi op de FP tegen kom helaas.
Maarja, die mensen hou je weer niet tegen door behulpzame mensen lager te gaan modden. Denk dat dat eerder averechts werkt. Als je toch niet beloond wordt voor een goede post kan je net zo goed waardeloze posts maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:54:
[...]

Maarja, die mensen hou je weer niet tegen door behulpzame mensen lager te gaan modden. Denk dat dat eerder averrechts werkt. Als je toch niet beloond wordt voor een goede post kan je net zo goed waardeloze posts maken.
Een +1 behulpzaam bestaat al tijden niet meer. Ik heb de post op totale kwaliteit gemod en kom dan op een nette +1. Natuurlijk mag een ander een +2 geven zodat de post netto de score krijgt die het in ogen van de meerderheid verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:57:
Een +1 behulpzaam bestaat al tijden niet meer. Ik heb de post op totale kwaliteit gemod en kom dan op een nette +1. Natuurlijk mag een ander een +2 geven zodat de post netto de score krijgt die het in ogen van de meerderheid verdient.
Nee, maar ik gebruik 'm nog altijd als handvat als ik het even niet weet. Zou sowieso wel voor herinvoering van dat lijstje zijn, maar dat is weer een heel (heel) andere discussie.

Plus mijn gevoelens over het laag modden in het algemeen. Ik zie zo weinig +3 posts dat ik denk dat mensen niet helemaal door hebben dat de puntentelling tot 3 gaat in plaats van 2. Hij lijkt in ieder geval gereserveerd voor een soort godlike posts (zoals Femme dat zo mooi zegt in de FAQ) en niet geheel ontoevallig is hij nou net degene die er nog wel eens eentje krijgt. Gewoon erg goede posts moeten +3 krijgen, behulpzame, nuttige en informatieve posts +2, posts die ontopic zijn maar niet heel bijzonder +1, posts die niet echt relevant zijn 0 en trolls, flames en een bepaald soort oneliners -1.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze mag wegens gezever om de moderatie (op voorhand nog wel) van mij naar de -1:
MacorgaZ in 'nieuws: Twitter door Onze Taal verkozen tot woord van het jaar 2009'

Deze HK achtige posts hoeven van mij overigens ook niet:

Dani86 in 'nieuws: Twitter door Onze Taal verkozen tot woord van het jaar 2009'
[Remmes] in 'nieuws: Twitter door Onze Taal verkozen tot woord van het jaar 2009'
Antipater in 'nieuws: Twitter door Onze Taal verkozen tot woord van het jaar 2009'

En direct een voorbeeld van de fipo achtige posts op de FP (staat gelukkig al op -1):
Verwijderd in 'nieuws: Twitter door Onze Taal verkozen tot woord van het jaar 2009'

[ Voor 65% gewijzigd door Bor op 22-11-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vind ik een troll/flame naar de modders toe.
Die vind ik lastiger. Echt kwaadaardig van opzet zijn ze niet en daarom eigenlijk geen -1, maar ze vallen eigenlijk ook niet meer in het rijtje normale off-topics. Eens even naar de andere posts van deze mensen kijken, mochten ze het vaker doen dan mag dat best afgeleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:07:
[...]
Die vind ik lastiger. Echt kwaadaardig van opzet zijn ze niet en daarom eigenlijk geen -1, maar ze vallen eigenlijk ook niet meer in het rijtje normale off-topics. Eens even naar de andere posts van deze mensen kijken, mochten ze het vaker doen dan mag dat best afgeleerd worden.
Het zijn voorbeelden van de slow chat / HK achtige posts die je de laatste tijd meer en meer tegen lijkt te komen. Ik heb in deze gevallen voor de -1 gekozen omdat ik dergelijke posts simpelweg onwenselijk vind gezien ze geen informatieve waarde hebben, niet grappig zijn en eigenlijk geen enkel doel dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Willen we dat er op dezze manier gediscussieerd wordt?
kozue in 'nieuws: 'Microsoft wil bedrijven betalen om Google te weren''
Hij houdt nog een nul (1 -/-1) over wat mij betreft.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die tweede alinea haalt het geheel wat naar beneden ja. Ik heb de reactie ook een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Mwah, niet extreem genoeg. 0 lijkt mij goed.
Het is wel zeker jammer van de +1 als hij de 2e alinea eraf had gelaten.

[ Voor 45% gewijzigd door MistrX op 23-11-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Verwijderd in 'reviews: De goedkoopste MacBook en MacBook Pro getest ' vind ik totaal niet off-topic of irrelevant. Dat hij een opmerking maakt dat hij niet snapt niet eerder met OSX te hebben gewerkt mag je gewoon zeggen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
idd een 0

@ vgroenewold
gewoon +1

[ Voor 60% gewijzigd door SRich op 23-11-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is inderdaad een stukje eigen ervaring en is zeker een +1 waard ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind die reactie zelfs van bovengemiddeld niveau. Daarom van mij een +2. Haakt nuttig in op de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
vgroenewold schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:52:
Verwijderd in 'reviews: De goedkoopste MacBook en MacBook Pro getest ' vind ik totaal niet off-topic of irrelevant. Dat hij een opmerking maakt dat hij niet snapt niet eerder met OSX te hebben gewerkt mag je gewoon zeggen lijkt mij.
* Sallin deelt +1 uit

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reactie van Degener: Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft wil bedrijven betalen om Google te weren''

Ondanks dat hij op het laatst een beetje fors inzet tegen Microsoft vind ik wel dat hij rake dingen zegt. Het is zeker geen off-topic post dus sowieso een +1 en ik vind het eigenlijk ook wel zoveel inhoud hebben dat het een +2 waard is. Het zijn in ieder geval zaken waar eens over nagedacht mag worden, of ze nou helemaal zo zijn als hij ze stelt of niet. Daarom vind ik het een waardevolle toevoeging aan de nieuwspost.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:15:
Deze reactie van Degener: Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft wil bedrijven betalen om Google te weren''

Ondanks dat hij op het laatst een beetje fors inzet tegen Microsoft vind ik wel dat hij rake dingen zegt. Het is zeker geen off-topic post dus sowieso een +1 en ik vind het eigenlijk ook wel zoveel inhoud hebben dat het een +2 waard is. Het zijn in ieder geval zaken waar eens over nagedacht mag worden, of ze nou helemaal zo zijn als hij ze stelt of niet. Daarom vind ik het een waardevolle toevoeging aan de nieuwspost.
Als het wat genuanceerder gebracht zou worden en niet door een enorm gekleurde bril bekeken zou worden (hoe vaak moet ik bijv. de vink van Google bar verwijderen, die als die eenmaal per ongeluk is geïnstalleerd bijna niet meer weg te krijgen is) zou deze post absoluut een +2 of misschien wel een +3 van mij krijgen. Nu blijft er een schamele +1 over. Jammer dat hij zich zo laat gaan, maar een +1 is het minimaal nog steeds waard.

/edit
vgroenewold schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:52:
Absoluut minimaal een +1, ik vind hem net te mager voor een +2.

[ Voor 17% gewijzigd door Pjerry op 23-11-2009 16:46 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:15:

Pjerry schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:44:
[...]

Als het wat genuanceerder gebracht zou worden en niet door een enorm gekleurde bril bekeken zou worden (hoe vaak moet ik bijv. de vink van Google bar verwijderen, die als die eenmaal per ongeluk is geïnstalleerd bijna niet meer weg te krijgen is) zou deze post absoluut een +2 of misschien wel een +3 van mij krijgen. Nu blijft er een schamele +1 over. Jammer dat hij zich zo laat gaan, maar een +1 is het minimaal nog steeds waard.
Behalve bovenstaande struikel ik ook over totaal ongefundeerde uitspraken als 'Sinds Apple bijna failliet was en MS ze financieel is bijgesprongen is er gewoon een verdeling van de markt ontstaan.' en 'Het zelfde geldt voor Intel dat onlangs AMD een kapitaal injectie van 1,5 miljard heeft gegeven door de geschillen te settlen.'. Deze uitspraken suggereren namelijk zonder enige onderbouwing dat er sprake is kartelvorming, een zware beschuldiging die echt onderbouwing nodig heeft.
Tel dat op bij de bovenstaande punten en ik blijf toch echt op de 0 hangen, niet wegens offtopic, maar wegens irrelevant. Zijn redenatie rammelt aan alle kanten en dan komt er nog een flame richting MS bij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Dirk schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:26:
[...]

[...]

Behalve bovenstaande struikel ik ook over totaal ongefundeerde uitspraken als 'Sinds Apple bijna failliet was en MS ze financieel is bijgesprongen is er gewoon een verdeling van de markt ontstaan.' en 'Het zelfde geldt voor Intel dat onlangs AMD een kapitaal injectie van 1,5 miljard heeft gegeven door de geschillen te settlen.'. Deze uitspraken suggereren namelijk zonder enige onderbouwing dat er sprake is kartelvorming, een zware beschuldiging die echt onderbouwing nodig heeft.
Tel dat op bij de bovenstaande punten en ik blijf toch echt op de 0 hangen, niet wegens offtopic, maar wegens irrelevant. Zijn redenatie rammelt aan alle kanten en dan komt er nog een flame richting MS bij ook...
Ik denk dat ik me hierbij aansluit.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou denken dat deze reactie toch een -1 is ipv een 0: zwaar offtopic, een hoop getroll en geflame ("extremisten" etc), vergelijkingen met WO2 (nazi's) en zo nog een en ander...

Die +1 lijkt me dan ook een meningmoddende misbruiker...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Op de man, flamen, Godwin, die staat op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:49:
Ik zou denken dat deze reactie toch een -1 is ipv een 0: zwaar offtopic, een hoop getroll en geflame ("extremisten" etc), vergelijkingen met WO2 (nazi's) en zo nog een en ander...

-1 inderdaad. Daar staat de post nu ook redelijk stevig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

wildhagen schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:49:

De mening die hij tussen de regels door verwoord is op zich een heel goede, jammer dat hij het op deze manier brengt! Nu is het dus een -1 van mij erbij!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zonder flames had hij idd een goed punt gehad. Overigens zojuist weer 2x +1 erbij gekomen...

Anyway, deze meneer kan wel een modbreak met een link naar dit forum gebruiken denk ik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:04:
Zonder flames had hij idd een goed punt gehad. Overigens zojuist weer 2x +1 erbij gekomen...

Anyway, deze meneer kan wel een modbreak met een link naar dit forum gebruiken denk ik...
Modbreak lijkt mij goed, een link naar het forum voor deze user overbodig gezien de tekst in zijn post:
ik weet dat hier een topic op het forum voor is, maar het heeft geen enkele zin om daar te posten, omdat daar de mensen rondhangen die verantwoordelijk zijn voor dit zeer subjectieve moderatiegedrag. Dus post ik het hier waar iedereen het leest tot ik down gemod wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Heeft ie dit zelf erbij geedit? :X

[modbreak]
Opmerkingen over moderaties horen hoe dan ook thuis in het Tweakers.net Moddereter Forum.
[/modbreak]

ja loop me toch nog ff te fokken zeg

Waarbij de "TMF link" verwijst naar een PVV forum...

RoD heeft de boel gefixt O+

[ Voor 15% gewijzigd door RayNbow op 23-11-2009 21:47 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

is dit een +2? ik vind van niet, we moeten bij reviews niet te streng modden maar een +2 lijkt me wat te veel van het goede

twiFight in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN'

En deze post heeft zelfs van iemand een +3 gekregen. Mijn ziens is die offtopic en dus een 0
thijsje66 in 'reviews: Preview: Stalker: Call of Pripyat'

[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 24-11-2009 00:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Je moet het toch niet persé met Terw_Dan eens te zijn om hoger dan een nul te scoren:
Deze reactie Verwijderd in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN' vind ik gewoon een +1, eens of oneens, lijkt mij.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wat hij aan geeft is niet onderbouwd met wat dan ook, en de cijfers van hw.info tonen een ander beeld aan dan wat hij schetst.Of dit dan een +1 of 0 moet zijn weet ik ook even niet zeker.

[ Voor 131% gewijzigd door pino85 op 24-11-2009 00:55 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pino22 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:22:
is dit een +2? ik vind van niet, we moeten bij reviews niet te streng modden maar een +2 lijkt me wat te veel van het goede

Dat is inderdaad een nette +1.
En deze post heeft zelfs van iemand een +3 gekregen. Mijn ziens is die offtopic en dus een 0
Inderdaad. En de reactie daarop had ook al een +3 te pakken, daar is iemand duidelijk fout bezig geweest.
Pjerry schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:38:
Je moet het toch niet persé met Terw_Dan eens te zijn om hoger dan een nul te scoren:
Deze reactie Verwijderd in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN' vind ik gewoon een +1, eens of oneens, lijkt mij.
pino22 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:42:
Wat hij aan geeft is niet onderbouwd met wat dan ook, en de cijfers van hw.info tonen een ander beeld aan dan wat hij schetst. Maar verder staat er niets verkeerds in of het nu juist of onjuist is.Dus een +1
Hij zet hier onjuiste feiten neer en verder heeft de reactie weinig inhoud, daar geef ik gewoonlijk een 0 voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

eens, gefixt.
Ook al eens, hij zegt nb. zelf dat het off-topic is :P.

Met zijn aanvulling op de review mag deze reactie : Verwijderd in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN' imo naar +2.

Een +2 voor deze reactie TERW_DAN in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN' vind ik daarentegen weer wat overdreven. Het is allemaal een herhaling vanzetten en daarom goed beloond met een +1.

Ook voor deze (sorry pino) vind ik wat overrated met een +2: pino85 in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN'.
Overigens is 70 Euro duurder op een bedrag van 150 Euro ca. 50% en niet 30% (ga je uit van de prijs van de i7 860). Maar de heel goegemeente blijft hangen op die 30%.....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mja ik twijfelde ( had ff me post hier boven ge-edit) het is onjuist wat hij schetst als het over de i5 gaat.
Als het over de i7 920 tov de i7 860 gaat klopt het weer wel wat hij aanhaalt.
Daarom twijfelde ik.Maar een 0 word het

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Pjerry schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:55:
[...]

eens, gefixt.

[...]

Ook al eens, hij zegt nb. zelf dat het off-topic is :P.

Met zijn aanvulling op de review mag deze reactie : Verwijderd in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN' imo naar +2.

Een +2 voor deze reactie TERW_DAN in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN' vind ik daarentegen weer wat overdreven. Het is allemaal een herhaling vanzetten en daarom goed beloond met een +1.

Ook voor deze (sorry pino) vind ik wat overrated met een +2: pino85 in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN'.
Overigens is 70 Euro duurder op een bedrag van 150 Euro ca. 50% en niet 30% (ga je uit van de prijs van de i7 860). Maar de heel goegemeente blijft hangen op die 30%.....
Ach mij maakt het weinig uit of het nu een +1 of +2 is.Het gaat uiteindelijk niet over de cijfers die je krijgt maar om de discussie toch? ;)
Ik had een reken foutje gemaakt( is niet mijn sterkste vak) en was bezig met aanpassing echter een stuk vergeten( dat over de 30%) want ik had er al staan dat het 50% is wat je extra moet betalen.
Maar bij deze mag hij naar +1 toe

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 24-11-2009 01:03 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Dirk schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:54:

[...]

Hij zet hier onjuiste feiten neer en verder heeft de reactie weinig inhoud, daar geef ik gewoonlijk een 0 voor...
pino22 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:57:
Mja ik twijfelde ( had ff me post hier boven ge-edit) het is onjuist wat hij schetst als het over de i5 gaat.
Als het over de i7 920 tov de i7 860 gaat klopt het weer wel wat hij aanhaalt.
Daarom twijfelde ik.Maar een 0 word het
Maar daar is toch juist de reactie Terw_Dan voor. Geloof me als je zo mod, dan regent het nullen, en dat doe je ook weer niet. Dus enige inconsequentie.......
Dit soort reacties, hoe fout ze ook zijn, voeden iig de discussie. Er gebeurt niets onder de gordel, dus een nul is in mijn ogen echt fout.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als je twijfelt of het een +1 of 0 moet zijn dan vraag ik liever hier wat men er van vind en dan pas ik het aan zo nodig. Nu jij vind het zus en een ander hier boven vond het zo. Blijkbaar is het dus niet per definitie fout of het een +1 of 0 is? Maar kan het beiden, dat haal ik er nu iig uit? heeft dan toch niets met inconsequentie te maken? Maar gewoon een verschil van hoe je er tegen aan kijkt.Ik wil graag wat meer meningen weten van de mods over dit soort posts bij reviews want het blijft voor mij soms moeilijk en dat blijkt nu ook dat er al een verschil van mening is.Ik was ook te snel met een getal er aan te hangen, nu twijfel ik er nog meer over iig.
Als ik je onderbouwing lees ja je hebt wel een punt, het voed de discussie( er bestaat geen 0.5 zeker) >:)

Edit:

Is dit ook een +1 dan? als ik je redenatie volg wel lijkt me

Verwijderd in 'productreview: Intel Core i5 750 review door TERW_DAN'

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 24-11-2009 01:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind 'm eerlijk gezegd gewoon on-topic omdat hij het over Chernobyl gaat en het betreffende spel daar gewoon speelt. Dat 'ie even COD erbij noemt is niet handig, maar dat neemt niet weg dat deze info mischien ook interessant is voor Stalker-spelers. +1 on-topic van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me een prima kandidaat voor de -2 en/of een mailtje richting poster...

edit: Zojuist heeft iemand hem een +3 gegeven, die kan wel nagekeken worden, overduidelijke modmisbruiker.

edit2: en zojuist is er nog een tweede +3 bijgekomen, ook maar nakijken gok ik....

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 24-11-2009 10:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaksken
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 08:04

Waarom een dergelijke post ongewenst zou zijn, dat is me erg onduidelijk. Natuurlijk klinkt het een beetje samenzweerderig, maar op zich is een dergelijke post niet ongewenst, eerder off topic. Het is niet omdat de poster van leer trekt tegen onze westerse maatschappij, dat een dergelijke reactie ongewenst is. Als dat het geval is, dan doen we aan zelfcensuur en dan valt er natuurlijk iets te zeggen over het punt dat aangehaald wordt in de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een rant die nergens op slaat. Van mij in ieder geval een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De post van Prototype666: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3516741

Ik vind het een waardevolle en simpel uitgelegde toevoeging en hij was tevens de eerste. Toch staat hij op +1 en alle mensen die hetzelfde zeggen daaronder die later waren (wel zo kort daarna dat ze zijn uitleg niet gezien hebben) krijgen wel +2.

Gewoon +2 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Het gaat aardig goed, maar ik heb m'n handen vol aan het LHC artikel. Even extra in de gaten houden als het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Wat vinden jullie van deze:
obimk1 in 'nieuws: 'Britse politie pakt mensen op om dna te verkrijgen''
Ik twijfel tussen 0 en -1 en neig naar -1. Het laatste omdat hij stelt dat "De UK is een eng fascistisch land geworden.", en dat vind ik zwaar overdreven.

Verwijderd in 'nieuws: 'Britse politie pakt mensen op om dna te verkrijgen''

"Waarom staat dit in godsnaam op Tweaker???" lijkt me -1 omdat dit soort discussies in GA moeten. De antwoorden hierop lijken me ook vrij automatisch off-topic.

[ Voor 32% gewijzigd door Sallin op 24-11-2009 14:23 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen inhoud en een flame, dus niets om een -1 te compenseren. Dus van mij mag ie naar het afvalputje.

Edit: die tweede is ook een duidelijke -1.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 24-11-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Even een duwtje naar -1 gegeven.
Jammer.

EDIT:
geefmijeenkoek in 'nieuws: 'Twitteren' door Onze Taal verkozen tot woord van het jaar 2009'

Insinueren dat iedere twitteraar een randebiel is vind ik ongepast, -1 van mij.

[ Voor 77% gewijzigd door MistrX op 24-11-2009 15:22 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.