Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MRX_Cuci: Dit geldt dus voor de nieuwste (beta) firmware. Hoe zit het met de firmware versie daarvoor ?
Gelden dan dezelfde of andere instellingen ?
Overigens benader ik mijn films vanaf de Dune via SMB protocol. Als je de Fast SMB Access uitschakeld, werkt dat dan niet juist vertragend, en dus nog meer horten en stoten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Dune HD prime besteld en was van plan hem niet aan netwerk te koppelen maar alleen aan een externe HDD.
Ik vroeg me alleen af hoe het dan met firmware updates zit. Moet je die dan downloaden via PC op de HDD en kan de Dune dan rechtstreeks firmware vanaf de externe HDD upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:38:
Ik heb mijn Dune HD prime besteld en was van plan hem niet aan netwerk te koppelen maar alleen aan een externe HDD.
Ik vroeg me alleen af hoe het dan met firmware updates zit. Moet je die dan downloaden via PC op de HDD en kan de Dune dan rechtstreeks firmware vanaf de externe HDD upgraden?
Meestal wordt de firmware vanaf een USB stick geladen. Die optie heb je dus ook nog.

Over het netwerk werkt het bovendien ook, dus ik ga er van uit dat het vanaf externe hdd ook moet gaan :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebirdie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 20:19
ik heb ook sinds 2 dagen de Dune Base.
werkt out of the box binnen 5 min en voelt als 'av apparatuur' en niet als een computer, wat heel goed is.
De vrouw gaat dit ook begrijpen ;-)

Ik had wel de nieuwste beta firmware nodig om Bluray goed te krijgen maar daarna technisch geen issues.
Heb er niet eens een harddisk in zitten, films etc staan toch op de nas.
Wel een USB stick achterin voor de Blu ray.

Usability van films kijken is het grootste nadeel als je net als ik van een appleTV met XBMC komt (met firmware 3.01 en xbmc 9.11/confluence).
Die is toch echt 'tig keer mooier om te zien en veeel handiger in gebruik omdat xbmc zelf al die film informatie ophaalt en het bij mij in 80% van de gevallen correct doet.

Dat MyMovies is een draak van een ding, zal wel aan mij liggen maar ze maken het niet makkelijk.
Gisteren deze op wifimedia en mymovies forum gezet maar nog geen reactie.

hi,

I have a more simple IMDB question. Newbe user with MyMovies so probably I just don't understand.
I used to have an appleTV with XBMC 9.11. That automatically gathers movie data and fanart etc for the movie directory on my nas.
Now I have a Dune Base 3.0 - that does not include similar functionality.
MyMovies should enable me through my desktop to create the correct movie data and art.

After import of the Nas movie directory, only like 50% is recoginized correct, 10 % is recoqnized incorrectly and 40% has no data.

Now the question: when I edit the data for a specific movie and do a IMDB lookup for it, I usually get to the right info.
But there does not seem to be a way to really import IMDB data?

After import, I just get the ID and nothing more.
The IMDB button at actors does the same - I can find the correct movies, it imports actors and that's it.
No cover art, no additional information in the remaining fields.

3.12 on Win7 64 bit, movies on a Qnap.

assistance is appreciated.

Maw - ik vind het niet erg om her en der wat titles etc op te schonen zodat de film correct in imdb / mymovies webservices gevonden wordt, maar hoe krijg ik die data en in Mymovies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eggiebirdie: Hou ons op de hoogte van evt. reacties op wifimedia of mymovies forum.

Waarom heb je er een USB stick in zitten ? Gebruikt de dune die als geheugen voor het (draadloos) streamen van bluray films over het netwerk ? Of van bluray films vanaf externe HDD ? Of geldt dit alleen voor de Base en niet voor de Prime ?

Zou XMBC niet werken als deze op een Windows PC staat en dan in combinatie met de Dune ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
eggiebirdie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:53:
Wel een USB stick achterin voor de Blu ray.
Je hebt gelijk dat je voor BDLive wat geheugen nodig heeft, maar dat heeft de Dune zelf aan boord :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebirdie
BM schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:40:
[...]

Je hebt gelijk dat je voor BDLive wat geheugen nodig heeft, maar dat heeft de Dune zelf aan boord :)
Volgens de website van HDI niet;
http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/

Dune Blu-ray players (Dune BD Prime, Dune HD Center, Dune HD Base, Dune HD Base 2.0, Dune BD Prime 3.0, Dune HD Base 3.0) may utilize a dedicated USB flash drive, called "System Storage", to provide certain player functions, depending on the particular player model/revision and particular firmware version.

For V3.0 Dune player models (Dune BD Prime 3.0, Dune HD Base 3.0):

The System Storage is required to use the following player functions:

So called "Blu-ray Local Storage" utilized by some Blu-ray discs.
Some Blu-ray discs (e.g. those using Blu-ray Profile 1.1/2.0, BD Live, Bonus View, BD-J) may require the presence of the Blu-ray Local Storage (especially when BD-Live functions are used and bonus content from Internet is downloaded).
Since it may not be easy to predict in advance whether particular Blu-ray discs require the Blu-ray Local Storage, it is recommended to ensure that the System Storage is available when playback of Blu-ray discs is performed.
User-defined top-level menus of Internet Radio stations and IPTV channels.
NOTE: The 3.0 models do not require the System Storage to use "Extra Applications" (which include SMB server application), all applications are preinstalled into the main flash memory of the units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Even een kort vraagje mbt MyMovies, kun je er ook nog een mappenstructuur in aanbrengen? anders is het niet zo interessant als je veel films hebt. Krijg je een enorme lange lijst met iconen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog een ander vraagje (wellicht deels al eerder behandeld maar dit heeft mij niet geholpen het probleem op te lossen):
Via de SMB server in het Netwerk menu kan ik de films benaderen. ik zie ook de Index folder die aangemaakt is door MyMovies.
Nu wil ik deze Index folder eigenlijk ook op de Hoofdpagina van het Dune-menu hebben, maar dat lukt me niet. ik zie wel een icoon verschijnen maar ik krijg geen connectie met het netwerk, terwijl ik zeker weet dat de netwerk gegevens goed zijn ingevoerd. Tenminste dat denk ik, kan iemand aangeven wat waar meot ingevuld worden ?
En hoe zit het met de inlogname en password ? Ik heb nl. geen inlognaam en password ingesteld op mijn PC die de Dune moet benaderen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:38:
@MRX_Cuci: Dit geldt dus voor de nieuwste (beta) firmware. Hoe zit het met de firmware versie daarvoor ?
Gelden dan dezelfde of andere instellingen ?
Overigens benader ik mijn films vanaf de Dune via SMB protocol. Als je de Fast SMB Access uitschakeld, werkt dat dan niet juist vertragend, en dus nog meer horten en stoten ?
Bij mij niet in ieder geval. Als ik fast SMB acces heb ik ingeschakeld klapt bij mij het netwerk er regelmatig uit. Weliswaar behaal ik een winst kwa snelheid, maar de huidige 8.4 is snel genoeg voor het afspelen van hoge bitrate (45Mbit en hoger) bluray's, MKV's en dergelijke.

Je kunt een read test doen door naar een file in de Dune te gaan en op de info toets te drukken. Selecteer daar read test. Kijk met welk van de twee opties het sneller werkt en of deze er bij één van de twee opties er niet uit klapt.

De beta hiervoor is bagger en in de stock firmware (firmware bij levering) zit geen fast SMB access optie.
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:17:
En dan nog een ander vraagje (wellicht deels al eerder behandeld maar dit heeft mij niet geholpen het probleem op te lossen):
Via de SMB server in het Netwerk menu kan ik de films benaderen. ik zie ook de Index folder die aangemaakt is door MyMovies.
Nu wil ik deze Index folder eigenlijk ook op de Hoofdpagina van het Dune-menu hebben, maar dat lukt me niet. ik zie wel een icoon verschijnen maar ik krijg geen connectie met het netwerk, terwijl ik zeker weet dat de netwerk gegevens goed zijn ingevoerd. Tenminste dat denk ik, kan iemand aangeven wat waar meot ingevuld worden ?
En hoe zit het met de inlogname en password ? Ik heb nl. geen inlognaam en password ingesteld op mijn PC die de Dune moet benaderen.

Alvast bedankt.
Maak een statische share aan in de Dune. Klik in het hoofdmenu op de knop POP-MENU en maak een netwerk directory aan. Werkt dit nog niet....laat dan even weten welk besturingssysteem je gebruikt.

[ Voor 33% gewijzigd door MrX_Cuci op 14-01-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
eggiebirdie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:53:
hi,

I have a more simple IMDB question. Newbe user with MyMovies so probably I just don't understand.
I used to have an appleTV with XBMC 9.11. That automatically gathers movie data and fanart etc for the movie directory on my nas.
Now I have a Dune Base 3.0 - that does not include similar functionality.
MyMovies should enable me through my desktop to create the correct movie data and art.

After import of the Nas movie directory, only like 50% is recoginized correct, 10 % is recoqnized incorrectly and 40% has no data.

Now the question: when I edit the data for a specific movie and do a IMDB lookup for it, I usually get to the right info.
But there does not seem to be a way to really import IMDB data?

After import, I just get the ID and nothing more.
The IMDB button at actors does the same - I can find the correct movies, it imports actors and that's it.
No cover art, no additional information in the remaining fields.

3.12 on Win7 64 bit, movies on a Qnap.

assistance is appreciated.

Maw - ik vind het niet erg om her en der wat titles etc op te schonen zodat de film correct in imdb / mymovies webservices gevonden wordt, maar hoe krijg ik die data en in Mymovies?
Let op het kleur icoon. Groen wil zeggen alle data ingevuld. Geel gedeeltelijk en Rood: er mist een hoop. Kies dus altijd de groene variant. Daarmee kom je wel een eind denk ik. Eventueel kun je e.e.a zelf handmatig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:13:
[...]

Bij mij niet in ieder geval. Als ik fast SMB acces heb ik ingeschakeld klapt bij mij het netwerk er regelmatig uit. Weliswaar behaal ik een winst kwa snelheid, maar de huidige 8.4 is snel genoeg voor het afspelen van hoge bitrate (45Mbit en hoger) bluray's, MKV's en dergelijke.

Je kunt een read test doen door naar een file in de Dune te gaan en op de info toets te drukken. Selecteer daar read test. Kijk met welk van de twee opties het sneller werkt en of deze er bij één van de twee opties er niet uit klapt.

De beta hiervoor is bagger en in de stock firmware (firmware bij levering) zit geen fast SMB access optie.

[...]

Maak een statische share aan in de Dune. Klik in het hoofdmenu op de knop POP-MENU en maak een netwerk directory aan. Werkt dit nog niet....laat dan even weten welk besturingssysteem je gebruikt.
Dit werkt niet, ik heb op de PC Windows Vista. Ik heb 1 account zonder password, die ook als Administrator werkt. Kan je aangeven per item wat er waar ingevuld moet worden in het venster wat verschijnt als je de share aan wil maken ??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Mymovies Tutorial

Iemand die dit kan vertalen. (frans) Gemaakt met Mymovies: http://www.homecinema-fr....pic.php?f=1182&t=29916180 Er staan ook wat fixes bij voor Mymovies.

Vertlaning met Google translate: http://translate.google.c...6t%3D29916180&sl=fr&tl=nl

Ziet er wel heel gelikt uit zo.

En nog iets gelikter. Gemaakt met Dune Explorer 1.6. Handig om mee te beginnen en daarna Mymovies te gebruiken.
http://w3.homecinema-fr.c...182&t=29908814&start=1065

Google translate: http://translate.google.n...6start%3D1065&sl=fr&tl=nl

[ Voor 75% gewijzigd door MrX_Cuci op 14-01-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
MrX_Cuci schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:19:
Mymovies Tutorial

Iemand die dit kan vertalen. (frans) Gemaakt met Mymovies: http://www.homecinema-fr....pic.php?f=1182&t=29916180 Er staan ook wat fixes bij voor Mymovies.

Vertlaning met Google translate: http://translate.google.c...6t%3D29916180&sl=fr&tl=nl

Ziet er wel heel gelikt uit zo.

En nog iets gelikter. Gemaakt met Dune Explorer 1.6. Handig om mee te beginnen en daarna Mymovies te gebruiken.
http://w3.homecinema-fr.c...182&t=29908814&start=1065

Google translate: http://translate.google.n...6start%3D1065&sl=fr&tl=nl
Idd dat scherm gemaakt met Dune Explorer 1.6 ziet er echt goed uit. Ook de film info met op de achtergrond een screenshot van de film zelf is mooi. Als ik wat tijd over heb ga ik me daar eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10-2023
Hmm dat ziet er een stuk strakker uit. Mymovies is redelijk aan de brakke kant en die dune explorer maakt het erg mooi, lijkt als ik het nu ook doorlees niet veel meer tijd te kosten nadat je mymovies alles goed hebt ingesteld.
Wel begreep ik dat je 500 punten moet hebben om die fanart te downloaden..
Als u meer dan 500 punten (= 20 $ = 14 €), kunt u vragen om My Movies het downloaden van een wallpaper (fanart) 720p per film.
Als u meer dan 1000 punten (= 40 $ = 30 €), kunt u vragen om My Movies het downloaden van een wallpaper (fanart) 1080p voor elke film.

Voor het verkrijgen van dit resultaat voor alle films in uw collectie is zeer eenvoudig:
- Downloads Sjablonen fanart.rar en uitpakken in de map te installeren Dune My Movies (C: \ Program Files \ Binnerup Consult \ My Movies voor Windows Media Center \ modules \ MetaData \ Dune Windows 32b)
- Get 500 of 1000 punten My Movies
- In My Movies, ga naar Extra -> Opties -> Opslag Metadata
- Metadata voor HDI in Dune, kiest u de sjabloon icon 2 Fanart Fanart rijen of rijen 3 icon
- Achtergronden in presentatie / kwaliteit opslaan, selecteert u 720p of 1080p
-Klik op Update metadata van alle films in de collectie
Et voilà Nu

[ Voor 8% gewijzigd door henkiespenkie op 15-01-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Net even naar dat Dune Explorer gekeken. Ziet er goed uit, denk ik. Helaas snap ik geen k*t van dat frans, en met die google translate word het niet veel beter eigenlijk :X

Mocht iemand zich geroepen voelen dit te vertalen naar nederlands of engels (met name voor tv series, films heb ik niet zoveel op de Dune staan), zal ik die persoon eeuwig dankbaar zijn :p

[ Voor 35% gewijzigd door BM op 15-01-2010 09:47 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een robuse speler die NIET stottert (zoals mijn HDX) bij het spelen van zwaardere 1080p mkv's zoals de birdscene van Earth.

Hoe doet de Dune 3.0 dat? Zijn er mensen die toch nog stotteringen ervaren?
Of nog mooier, mensen die van een hdx naar een Dune 3.0 zijn overgestapt en hier heel blij mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Mijn dune speelt de beruchte birds-scene perfect af :) Gemiddelde 44mbit/s zonder geluid, en geen hapering te bekennen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via interne HDD?

Hoe makkelijk swapt de hdd trouwens? Echt rits rats of priegelwerk?

Is er een QVL voor hdd's? Kan 'm zelf niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Heeft iemand een link waar die dune explorer te downloaden is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebirdie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:21:
Via interne HDD?

Hoe makkelijk swapt de hdd trouwens? Echt rits rats of priegelwerk?

Is er een QVL voor hdd's? Kan 'm zelf niet vinden....
Nope, via netwerk. Heb geen HD in de dune zitten, speel alles af via m'n NAS :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je Internet Radio kan instellen in de Dune ? Zijn er al pakketten met vooraf ingestelde radiozenders als QMusic, 3FM, etc ? Of moet elke zender apart aangemaakt worden, en zo ja, hoe ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:59:
Weet iemand hoe je Internet Radio kan instellen in de Dune ? Zijn er al pakketten met vooraf ingestelde radiozenders als QMusic, 3FM, etc ? Of moet elke zender apart aangemaakt worden, en zo ja, hoe ?

Alvast bedankt.
http://dune-hd.com/firmware/inet_radio/

TADAAAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Kan de Dune eigenlijk ook covertart weergeven bij het afspelen van muziek? Het laat sinds de laatste firmware wel wat taginfo zien, maar geen coverart.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Dune 3.0 prime nu 2 dagen in bezit en ben er dolblij mee. Hij is super gebruiksvriendelijk (zelfs mijn vriendin snapt het) en hij speelt echt alles af!

Hij is ook zo geinstalleerd, alles wijst zichzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:52:
Ik heb de Dune 3.0 prime nu 2 dagen in bezit en ben er dolblij mee. Hij is super gebruiksvriendelijk (zelfs mijn vriendin snapt het) en hij speelt echt alles af!

Hij is ook zo geinstalleerd, alles wijst zichzelf
Speel je met een interne hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
Ook ik heb een Dune... Dune prime 3.0... wow, hij is cool :)
Tevens heb ik de Northbridge serie van JBL aangeschaft en een Onkyo 607... ben er enorm blij mee :)

Ik heb in Dune een bookmark aangemaakt via NFS en UDP naar mijn Qnap 439 pro nas. Dit werkt super en zonder problemen. Gezien velen problemen hebben met mapsharing in win7, heb ik dat ook even geprobeerd en in 1x gelukt. Dus ik heb daar ook geen enkele problemen mee.
Met mymovies heb ik verder ook alles voor elkaar gekregen. Alle mappen zijn voorzien van een frontje en alle info als ik op enter druk... erg nice :)

Uiteraard heb ik wel wat opstart probleempjes gehad maar die lijken nu zo goed als opgelost. Op 1 ding na (tot nu toe dan nog :))...
Ik kan de firmware niet updaten. Heb een 1gig USB stick en daarop de firmware gezet met de naam: dune_firmware.dff en zowel op FAT32 als op EXT2. Zowel via Windows 7 als via Ubuntu 9.10 gekopieerd maar niets heeft het nog verholpen. De originele (out of the box) firmware staat er dus nog op: 091211_1311

Iemand een idee hoe ik mijn dune prime toch kan updaten? O ja, ik krijg foutmeldingen: A03 en nu steeds A06
en via google zijn die foutmeldingen niet te vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
BIj mij hielp het om de firmware uit de zipfile te gebruiken, de normale versie wilde hier ook niet werken :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
tnx... dat heb ik geprobeerd en nu geprobeerd door gewoon via de browser naar de usb stick te gaan en ok te drukken op de firmware... nu zegt hij: invalid firmware file

Eerder had ik de fout gemaakt door de niet 3.0 versie te gebruiken...domdomdom :+

[Edit]
Pfff.... linux geeft geen kopie schermpje weer dus waarschijnlijk ben ik te snel geweest met het verwijderen van de stick... zucht... hij doet het nu wel :)

[ Voor 24% gewijzigd door callous op 17-01-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Zoals enkelen enkele pagina's hiervoor ook al beschreven.
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:01:
Hallo,

2. Als ik in MyMovies alles heb ingesteld, en de MetaData map probeer te updaten via Bijwerken, dan geeft deze aan dat de map misschien in gebruik is. Heeft iemand hier een oplossing voor ? Ik zie in het Dune menu op TV wel de 1.Index map staan met nu nog slechts 1 film erin.
Ben ik nu ook zelf het probleem tegengekomen van het updaten via Mymovies en de foutmelding dat er probleem is omdat de schijf misschien in gebruik is. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

[ Voor 44% gewijzigd door henkiespenkie op 17-01-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Hier nog wat leuks:
Online icoontjes maker: http://www.sitespros.net/tvixiconmaker/index.php
En hier een waslijst aan PNG afbeeldingen. In combinatie met de tool is er voor iedereen wat wils: http://www.iconspedia.com/
henkiespenkie schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:45:
Zoals enkelen enkele pagina's hiervoor ook al beschreven.

[...]

Ben ik nu ook zelf het probleem tegengekomen van het updaten via Mymovies en de foutmelding dat er probleem is omdat de schijf misschien in gebruik is. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Een tijdelijk oplossing staat in dat Franse forum. Zoek even naar Dune Indexer 1.3

Nieuwe versie Idune: 3.0 Screenshot is te vinden als je op de link klikt. Ik denk dat Mymovies binnenkort in de ijskast kan.

[ Voor 101% gewijzigd door MrX_Cuci op 17-01-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Ziet er goed uit! Hij heeft echter nog wel wat te doen..... zal nog wel even duren vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23
MrX_Cuci schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:55:
Hier nog wat leuks:
Online icoontjes maker: http://www.sitespros.net/tvixiconmaker/index.php
En hier een waslijst aan PNG afbeeldingen. In combinatie met de tool is er voor iedereen wat wils: http://www.iconspedia.com/

[...]

Een tijdelijk oplossing staat in dat Franse forum. Zoek even naar Dune Indexer 1.3

Nieuwe versie Idune: 3.0 Screenshot is te vinden als je op de link klikt. Ik denk dat Mymovies binnenkort in de ijskast kan.
Wow, dat is wel een stukje handige software :*)

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Was er afgelopen weekend al mee begonnen, maar tof dat er nu een nieuwe versie was. Vorige versies waren zo te zien heel wat beperkter.

Wat ik wel jammer vind is dat je voor TV series eigenlijk elke ep in een aparte map moet zetten om er een beetje leuke interface voor te maken.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Ik begrijp niet zo goed wat ik met die icoontjes-site kan? Kunnen we die zelf gebruiken om de dune een beetje op te leuken??

Heb afgelopen weekend de Dune Indexer 1.6 gedownload, echter alles is in het frans, kon moeilijk de juiste titles vinden en heb het toen maar weer verwijderd. Niet echt een succes.

Idune 3.0 ziet er wel fantastisch uit, tenminste een programma dat specifiek voor de dune 3.0 ontwikkeld wordt. Hopelijk krijg je zo een beetje controle over wat je aan eht doen bent. In Mymovies mis ik dit wel, bijv. als een titel verkeerd is geladen (Mr Brooks als Mr Wong ....) dan kun je nergens de bestandslocatie terugvinden en is het maar een beetje ouwehoeren om te vinden wat Mr Wong eigenlijk is...

@BM jij bent al bezig geweest met Idune 2.0, is dat een beetje goed te doen? Zal de database later ook te importeren zijn in 3.0, anders is dat wellicht een betere tijdelijke oplossing. Ook ik ben geinterresseerd in een mooie applicatie die tv-seizoenen ook fatsoenlijk kan weergeven. Hopelijk kan de Idune 3.0 dat straks (zo te zien op de screenshots wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
IDune 2.0 kon de interface wel redelijk opleuken, maar veel verder dan de standaard icoontjes (mkv, avi etc) ben ik nog niet gekomen. Moet daarvoor ook de filestructuur op m'n NAS een beetje omgooien.
Zal komend weekend eens kijken of ik er wat leuks van kan maken :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Welke externe HDD (of evt. NAS-oplossing, maar heb niet echt een NAS nodig) kan prima overweg met de Dune Prime 3.0 ? Ik wil deze via eSATA koppelen om de snelste data-overdracht te hebben.
Wie heeft suggesties ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
En weer een nieuw programma: TViXiE met Dune support

http://www.tvixie.com/download/TViXiE-1.3.0-setup.zip

Details below...'experimental' Dune support included!

What's new in version 1.3.0
- Added: Support for FanArt (backdrops) [joma]
- Added: New tool window - FanArt for applying FanArt (backdrops) to current movies [joma]
- Added: Tools->Options->Providers->FanArt in TViXiE [joma]
- Added: Saves/Restores window Position, Size and State (Minimized, Maximized or Normal) [joma]
- Fixed: Folder Width and Height values in Models.xml are now being used when creating folder.jpg [joma]
- Added: Support for Mede8er media player, now listed in Models list [joma]
- Added: Support for TViX 6600 media player, now listed in Models list [joma]
- Added: Support for Dune media players, now listed in Models list (experimental) [joma]
- Added: Support for Dune image format AAI [joma]
- Fixed: Changing Model (Tools->Options->General) is now taking effect at once, without need of restarting TViXiE [joma]
- Added: Tools->Options->Language is now showing Version and Author of each language file [joma]
- Fixed: Paste from context menu in Edit Movie Information - Plot window [joma]
- Fixed: Issue with Open Dialog not showing mapped network drives in the list under Computer [joma]
- Added: Support for new %MEDIAFORMATTEXT% variable in templates [joma]
- Added: Support for new %SOUNDFORMATTEXT% variable in templates [joma]
- Added: Support for new %RESOLUTIONTEXT% variable in templates [joma]
- Added new Standard 1080p template [joma]
- Updated: "Standard 720p" template to support FanArt [joma]
- Updated: "Standard 720p Swedish" template to support FanArt [joma]
- Updated: "Standard 720p" template with a darker rounded box behind the text, better looking when using FanArts as backgrounds [joma]
- Updated: "Standard 720p Swedish" template with a darker rounded box behind the text, better looking when using FanArts as backgrounds [joma]
- Fixed: Issue with application restart from update manager [dolu]
- Fixed: Issue with RegExp_Countries in "MyMp" library [dolu]
- Fixed: Trouble with DragDrop function for cover [dolu]
- Added: Now creates a new folder cover image when selecting a new cover in "Edit Movie Information" dialog window [joma]
- Added: Arabic language file [سين]
- Updated: Polish language file to comply with v1.2.2 release [BONO]
- Updated: Slovak language file to comply with v1.2.2 release [Norton]
- Added: Holding down Ctrl key when selecting an item in the Search Result window now selects all the items from the same provider and title [joma]
(eg. Click on "Jumper" cover from IMDB and at the same time holding down the Ctrl key selects the "Jumper" title from IMDB in Movie Info list, Cast & Director list and the Rating list)

* MIP Updates *
- Added: TMDb (http://www.themoviedb.org) provider, supports all movie information + new FanArt [joma]
- Added: IMPAwards provider, supports high-resolution covers [joma]
- Fixed: MovieMaze.de movie provider [dolu]
- Changed: MyMovieProvider to work with filmweb.pl and be compliant with more encoding types [dolu]
- Added: KoreanMovieInfo.dll
- Updated: Beyazperde.mynet.com.xml to version 0.2 [dolu]
- Added: mtime.com.xml [Henry Ou]
- Added: Sinemalar.com.xml [Sorunsal]
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:48:
Hallo

Welke externe HDD (of evt. NAS-oplossing, maar heb niet echt een NAS nodig) kan prima overweg met de Dune Prime 3.0 ? Ik wil deze via eSATA koppelen om de snelste data-overdracht te hebben.
Wie heeft suggesties ?

Alvast bedankt
Ik gebruik dit: Sharkoon Quickdeck SATA HDD erin en klaar. Deze is gewoon continu aangesloten. Voor mijn PC gebruik ik de Quickport combo, omdat ik daar dan ook IDE spul aan kan hangen en die schijven via het netwerk zou kunnen delen.

Ik zal vanavond wat screenshots plaatsen van mijn opgeleukte interface die ik in combinatie met MyMovies en die icoontjes dite heb gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door MrX_Cuci op 18-01-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrX_Cuci: Kan je zo'n Quickdeck ook gebruiken gekoppeld aan de Dune Prime 3.0, waarbij je dan via het draadloze netwerk data (films) kan kopieren naar de HDD in de Quickdeck via de Prime ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
http://www.tvixie.com/vie...1&p=4086&hilit=dune#p4086

Lijken wel wat problemen om de daadwerkelijke content op de Dune te zien. Lijkt me wel het proberen waar overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:27:
@MrX_Cuci: Kan je zo'n Quickdeck ook gebruiken gekoppeld aan de Dune Prime 3.0, waarbij je dan via het draadloze netwerk data (films) kan kopieren naar de HDD in de Quickdeck via de Prime ?
Nooit geprobeerd, maar attached drives zijn wel te benaderen via netwerk voor zover ik weet. HDD is een kwestie van HDD eruit trekken en in die andere Quickdeck van mijn PC klikken.

[ Voor 7% gewijzigd door MrX_Cuci op 18-01-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
@MrX_Cuci

Ik zie dat je op het tvixie forum vertelt (http://www.tvixie.com/vie...t=581&hilit=dune&start=40)
dat het je gelukt is om het aan de gang te krijgen. Een ding snap ik niet wat je precies bedoelt met een subdirectory..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
henkiespenkie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:50:
@MrX_Cuci

Ik zie dat je op het tvixie forum vertelt (http://www.tvixie.com/vie...t=581&hilit=dune&start=40)
dat het je gelukt is om het aan de gang te krijgen. Een ding snap ik niet wat je precies bedoelt met een subdirectory..
Net als bij Mymovies moet je nog een directory onder de directory aanmaken. Bijvoorbeeld je hebt Dune/Films/Final destination/ Daar zet Tixvie al die bestanden. Daar moet je ook die dune_folder.txt die ik noem in plaatsen. In deze directory moet je nog een directory maken met een die andere dune_folder.txt uit die post. Anders kun je het bestand niet automatisch laten afspelen wanneer er op enter wordt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Ah ik denk dat ik het snap, mappenstructuur moet er dan als volgt uit zien?

Bijv.. C:/Films/Startrek en daar dune_folder.txt plaatsen en dan ook nog eens
C:/Films/Startrek/Map en daar ook dune_folder.txt plaatsen?

Ik kan me zo uit het hoofd herinneren dat Mymovies dergelijke dune_folder.txt bestanden al in elke filmmap heeft gezet, deze moet dan alleen maar gekopieerd te worden in extra map?

Edit: wacht ik kijk nog eens naar die post en snap wat je bedoelt. Die map die (-) heet, die staan er bij mij ook allemaal al, door mymovies gemaakt. Staat daar dat bestand ook in die je daar beschrijft?

media_url=../"filename or movie directory"

In dit bestand omschrijf je enkel de bestandslokatie, neem ik aan. Is dit iets wat al door mymovies is gedaan? Vanavond maar eens even mee bezig...

[ Voor 33% gewijzigd door henkiespenkie op 18-01-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
henkiespenkie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:10:
Ah ik denk dat ik het snap, mappenstructuur moet er dan als volgt uit zien?

Bijv.. C:/Films/Startrek en daar dune_folder.txt plaatsen en dan ook nog eens
C:/Films/Startrek/Map en daar ook dune_folder.txt plaatsen?

Ik kan me zo uit het hoofd herinneren dat Mymovies dergelijke dune_folder.txt bestanden al in elke filmmap heeft gezet, deze moet dan alleen maar gekopieerd te worden in extra map?

Edit: wacht ik kijk nog eens naar die post en die wat je bedoelt. Die map die (-) heet, die staan er bij mij ook allemaal al, door mymovies gemaakt. Staat daar dat bestand ook in die je daar beschrijft?

media_url=../"filename or movie directory"

In dit bestand omschrijf je enkel de bestandslokatie, neem ik aan. Is dit iets wat al door mymovies is gedaan? Vanavond maar eens even mee bezig...
Als je Mymovies al dat werk met die - mappen hebt laten doen, dan hoef je dat niet meer te doen nee. Deze is dan al gemaakt. Enkel die andere dune_folder.txt moet je dan nog in de hoofdmap plaatsen. (In C:/Films/Startrek dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Oke, zo uit mijn hoofd staat een dergelijk bestand al in elke map maar ik zal er vanavond eens naar kijken, anders is dat max 10 sec werk. Zal dan in ieder geval moeten voor elke nieuwe film die weer in de map komt.
Prima, bedankt voor de antwoorden! Mymovies heeft mij de afgelopen dagen teveel tijd gekost!

[ Voor 18% gewijzigd door henkiespenkie op 18-01-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Het valt mij tegen om Tvixie te gebruiken. Ik krijg al mijn mappen wel te zien en vele al met cover, door mymovies gemaakt. Maar als ik dan zoek en iets anders kies, of de fanart dan wijzigt er niks, er worden ook bestanden aangemaakt in de map.
Tevens bij de mappen die geen cover hadden en ik selecteer daar iets voor, dan gebeurt er verder ook niks. Wat gaat er hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Wat is het grote voordeel van Tvixie tegenover My Movies? Ik heb nu mijn gehele collectie met My Movies georderend en het werkt prima! Als ik Tvixie wil gaan gebruiken kan ik alles wat ik met My Movies heb gemaakt weer weggooien.

@Henkiespenkie: Als My Movies een verkeerde titel heeft toegewezen aan een van je films, kan je zo kijken welk bestand dat het is;
  • Klik op de verkeerde titel.
  • Klik in het rechtse scherm op "Disc(s)"
  • Bij "Location (Side A)" staat het adres naar het bestand
Het is misschien omslachtig, maar het werkt wel :*) Vervolgens kun je via "Change title source and data" een betere titel zoeken en die dan toewijzen aan het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
henkiespenkie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:51:
Het valt mij tegen om Tvixie te gebruiken. Ik krijg al mijn mappen wel te zien en vele al met cover, door mymovies gemaakt. Maar als ik dan zoek en iets anders kies, of de fanart dan wijzigt er niks, er worden ook bestanden aangemaakt in de map.
Tevens bij de mappen die geen cover hadden en ik selecteer daar iets voor, dan gebeurt er verder ook niks. Wat gaat er hier fout?
Klik met de rechter muisknop in Tvixie op een / meerdere folder en klik "zoek film informatie" Eventueel de naam veranderen als de titel niet klopt et voila....hij haalt de zooi op. Selecteer wat je wenst te hebben en klaar is kees. Dan die dune_folder.txt er nog inplakken en klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door MrX_Cuci op 18-01-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09-2022
Ik heb het hele forum zo'n beetje doorgelezen (phew), maar ben nog steeds een beetje ongerust over het geluid dat de BD drive schijnt te maken.

Mag ik nog wat (meer) ervaringen horen?

alvast erg bedankt!

Edit: En als jullie dan toch bezig zijn:
Dat hij bijna alles afspeelt heb ik gelezen, maar ik lees erg weinig over de qualiteit van de van de audio en video. Hoe is zijn upscaling van dvd's bijvoorbeeld? Ziet iemand verschil in BD met bijv een ps3? (ik noem maar wat).

[ Voor 40% gewijzigd door Pollus op 18-01-2010 22:36 ]

Pollus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Mijn Dune interface in volledig 1080P :P

Hoofmap media: (gemaakt met TivX online icon maker. Zie eerdere post)
Afbeeldingslocatie: http://lemanoir-international.eu/screenshots/screenshot1.png

Map films:
Afbeeldingslocatie: http://lemanoir-international.eu/screenshots/screenshot2.png

Film selectie map: (met kader komt van Mymovies, die overige gemaakt met Tvixie)
Afbeeldingslocatie: http://lemanoir-international.eu/screenshots/screenshot3.png

Gemaakt met Mymovies:
Afbeeldingslocatie: http://lemanoir-international.eu/screenshots/screenshot6.png

Gemaakt met Tvixie: (mist tekst, kon nergens een beschrijving vinden in het Nederlands over de film) De cover links kun je nog een andere uitstraling geven. (zwart/wit, postkaart look etc.) Deze zitten in het programma ingebakken.
Afbeeldingslocatie: http://lemanoir-international.eu/screenshots/screenshot4.png

Afbeeldingslocatie: http://lemanoir-international.eu/screenshots/screenshot5.png
Edit: En als jullie dan toch bezig zijn:
Dat hij bijna alles afspeelt heb ik gelezen, maar ik lees erg weinig over de qualiteit van de van de audio en video. Hoe is zijn upscaling van dvd's bijvoorbeeld? Ziet iemand verschil in BD met bijv een ps3? (ik noem maar wat).
Kwaliteit van de vidoe: Schijnt één van de betere upscaling chips te zijn. Het ziet er in ieder geval beter uit dan wat mijn Xbox360 produceert met upscalen. Audio, je krijgt echt geen beter geluid uit brakke speakers. LOL Bluray is lossless, beter zal het niet worden.

[ Voor 41% gewijzigd door MrX_Cuci op 18-01-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
MrX_Cuci schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:37:

[afbeelding]

Map films:
[afbeelding]

Film selectie map: (met kader komt van Mymovies, die overige gemaakt met Tvixie)
[afbeelding]

Gemaakt met Mymovies:
[afbeelding]

Gemaakt met Tvixie: (mist tekst, kon nergens een beschrijving vinden in het Nederlands over de film) De cover links kun je nog een andere uitstraling geven. (zwart/wit, postkaart look etc.) Deze zitten in het programma ingebakken.
[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Kwaliteit van de vidoe: Schijnt één van de betere upscaling chips te zijn. Het ziet er in ieder geval beter uit dan wat mijn Xbox360 produceert met upscalen. Audio, je krijgt echt geen beter geluid uit brakke speakers. LOL Bluray is lossless, beter zal het niet worden.
Ziet er erg mooi uit! Hoelang ben je bezig om een pagina te maken voor één film met Tvixie? en hoelang met de gehele vernieuwde interface?
Voor Nederlandse filminformatie kun je terecht op moviemeters.nl, b.v. voor de Storm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Hoofdmap en map films is "handwerk". Daar ben je dus wel even zoet mee, maar ik kan dat wel kant en klaar aanleveren hier :)

De overige onderdelen creeërt Tvixie automatisch, dat gaat net zoals Mymovies. Alleen spreekt deze veel meer databases aan. (bijvorbeeld moviemeter, IMDB, bluray.com, Amazon etc.) en het is niet zo log en traag. Moviemeter zit al in Tvixie, maar blijkbaar was er nog geen beschrijving van op moviemeter of hij heeft het niet gepakt (bug?) dune_folder.txt wordt ook nog niet geexporteerd. Dat heb ik handmatig moeten doen, maar deze kan nu voor alle mappen en resoluties worden gebruikt. Overigens is er ook een template voor audio CD's, zodra ik dat voor elkaar heb zal ik weer een voorbeeld posten.

In principe haalt het programma alles op van de databases die je wenst. Je selecteert wat je wil hebben en klaar is kees.

[ Voor 8% gewijzigd door MrX_Cuci op 19-01-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
MrX_Cuci schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:55:
Hoofdmap en map films is "handwerk". Daar ben je dus wel even zoet mee, maar ik kan dat wel kant en klaar aanleveren hier :)

De overige onderdelen creeërt Tvixie automatisch, dat gaat net zoals Mymovies. Alleen spreekt deze veel meer databases aan. (bijvorbeeld moviemeter, IMDB, bluray.com, Amazon etc.) en het is niet zo log en traag. Moviemeter zit al in Tvixie, maar blijkbaar was er nog geen beschrijving van op moviemeter of hij heeft het niet gepakt (bug?) dune_folder.txt wordt ook nog niet geexporteerd. Dat heb ik handmatig moeten doen, maar deze kan nu voor alle mappen en resoluties worden gebruikt.

In principe haalt het programma alles op van de databases die je wenst. Je selecteert wat je wil hebben en klaar is kees.
heb jij de icoontjes voor de mappen "Bluray", "DVD", en "Files" van de site http://www.iconspedia.com gehaald? Als je jou "handwerk" voorbeeld wilt posten, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Yep, in combinatie met dit: http://www.sitespros.net/tvixiconmaker/index.php In het onderste deel gewoon de url van het plaatje waar je een map van wenst te maken invoeren.

Ik zal kijken wat ik voor je kan doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
MrX_Cuci schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:17:
[...]

Klik met de rechter muisknop in Tvixie op een / meerdere folder en klik "zoek film informatie" Eventueel de naam veranderen als de titel niet klopt et voila....hij haalt de zooi op. Selecteer wat je wenst te hebben en klaar is kees. Dan die dune_folder.txt er nog inplakken en klaar.
Ja zover was ik ook wel. Maar als ik eenmaal alles heb opgehaald, en dan op done klik dan gebeurt er niks. In Folder view in Tvixie verandert de cover niet, in de handleiding staat dat als je dan dubbelklikt ziet hoe het eruit komt te zien, maar bij mij opent hij de map :S...

Overigens als ik de gegeves heb opgehaald en dan alles heb aangevinkt, en weer terugkom in het zoekscherm dan staat er bij status nog steeeds bijv. "8 titels gevonden". Er lijkt niets te wijzigen...

Dit gebeurt zowel voor mappen die al een cover hadden via mymovies als de nieuwe, het lijkt alsof er niets verandert...

OVerigens zien je screenshots er erg vet uit!

[ Voor 10% gewijzigd door henkiespenkie op 19-01-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
henkiespenkie schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:25:
[...]
Overigens als ik de gegeves heb opgehaald en dan alles heb aangevinkt, en weer terugkom in het zoekscherm dan staat er bij status nog steeeds bijv. "8 titels gevonden". Er lijkt niets te wijzigen...
Status na ophalen zou moeten zijn "succesvol beeindigd". Start je het programma als administrator?

Vink ook map view aan. Zie je niet veranderen klik dan met rechts op NOCOVER en verandere de opmaak. Zo te zien een bug.

[ Voor 12% gewijzigd door MrX_Cuci op 19-01-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
MrX_Cuci schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:20:
Yep, in combinatie met dit: http://www.sitespros.net/tvixiconmaker/index.php In het onderste deel gewoon de url van het plaatje waar je een map van wenst te maken invoeren.

Ik zal kijken wat ik voor je kan doen :9
Ik was zelf nog niet begonnen met het catalogiseren van mijn verzameling. Dat Imovies leek mij nog niet helemaal lekker te werken. Tvixie lijkt mij wel een goed programma. Dus als je mij daarbij ook op weg wilt helpen graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

cyberd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Ziet er erg mooi uit! Hoelang ben je bezig om een pagina te maken voor één film met Tvixie? en hoelang met de gehele vernieuwde interface?
Voor Nederlandse filminformatie kun je terecht op moviemeters.nl, b.v. voor de Storm
Ik heb de plaatjes maar hoe krijg ik ze op mijn dune? enb gekoppeld aan de directory. Ik gebruik mymovies en FTP maar volgens mij mis ik een stap. Wie oWie.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
En nog een tweetal voorbeelden gemaakt met templates voor Tvixie van anderen:

Afbeeldingslocatie: http://lemanoir-international.eu/screenshots/screenshot7.png

Afbeeldingslocatie: http://lemanoir-international.eu/screenshots/screenshot8.png
[b]
Ik heb de plaatjes maar hoe krijg ik ze op mijn dune? enb gekoppeld aan de directory. Ik gebruik mymovies en FTP maar volgens mij mis ik een stap. Wie oWie.
Hoe ziet je directory structuur er uit? En welk plaatje wil je voor welke directory hebben? Je zult het plaatje namelijk uit dune_folder.txt naar voren moeten laten komen.

[ Voor 42% gewijzigd door MrX_Cuci op 19-01-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Echt heel basis nog.

In de share (Root) stan nu een mapje DVD en Series . In de map DVD hangen 20 mappen van DVD's gemaakt met Mymovies.
Ik heb de Rootfolder.txt gezien in de DVD map maar niet in Root.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Nou ik heb nu mijn externe harde schijf aan mijn netbook (xp) gekoppeld en kan nu alles wel wijzigen. Misschien een bug bij windows 7? iig het werk! Alleen als ik nu de kijk op de dune, dan zijn de plaatjes net wat te groot, er mist aan de rechterkant net een stukje.. Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
henkiespenkie schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:50:
Nou ik heb nu mijn externe harde schijf aan mijn netbook (xp) gekoppeld en kan nu alles wel wijzigen. Misschien een bug bij windows 7? iig het werk! Alleen als ik nu de kijk op de dune, dan zijn de plaatjes net wat te groot, er mist aan de rechterkant net een stukje.. Any thoughts?
Heb je mijn dune_folder.txt gebruikt? Dit gewoon plakken in een tekst doucment die dune_folder.txt heet en plaatsen in de map waar de rest is geplaatst door Tvixie.

icon_path=folder.png
icon_valign=center
icon_scale_factor=1.6
use_icon_view=yes
background_path=tvix.aai
paint_scrollbar= no
paint_path_box= no
paint_icon_selection_box= no
paint_icons= no
num_cols=1
num_rows=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Oeps, in de map waar al mijn films staan heb ik per ongeluk nu die dune_folder.txt geplaatst. Zou jij deze ook willen posten (doormymovies gemaakt, zodat ik weer coverview heb, nu is het een beetje gek bij mij). Ik had wel al de dune_folder.txt aangepast per map, met het bestand die jij op het andere forum had geplaatst, die overigens iets anders is...

icon_path=folder.png
is daar
icon_path=folder.aai

Overigens heb ik dat nu getest, en het plaatjes van de fanart steekt nog steeds een stukje uit. Kan dit ergens aan mijn output liggen? Moet ik dit nog ergens op de dune ofzo op 1080p zetten? Het steekt namelijk overal een stukje uit..

[ Voor 22% gewijzigd door henkiespenkie op 19-01-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
henkiespenkie schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:23:
Oeps, in de map waar al mijn films staan heb ik per ongeluk nu die dune_folder.txt geplaatst. Zou jij deze ook willen posten (doormymovies gemaakt, zodat ik weer coverview heb, nu is het een beetje gek bij mij). Ik had wel al de dune_folder.txt aangepast per map, met het bestand die jij op het andere forum had geplaatst, die overigens iets anders is...

icon_path=folder.png
is daar
icon_path=folder.aai

Overigens heb ik dat nu getest, en het plaatjes van de fanart steekt nog steeds een stukje uit. Kan dit ergens aan mijn output liggen? Moet ik dit nog ergens op de dune ofzo op 1080p zetten? Het steekt namelijk overal een stukje uit..
Klopt is idd iets anders. Dit vanwege een bug folder.aai komt niet overeen met folder.png Verander het maar eens in je dune_folder.txt, dan kun je het zien.

Vreemd. Heb je als model in Tvixie de Dune gekozen? Je zou dan alleen de 1080P templates moeten zien namelijk. Als deze te groot zou zijn, dan zou dune dat zelf moeten aanpassen. Bij video kun je je scherm resolutie veranderen in 1080P. (als je TV dat aan kan) Kun je anders een screenshot plaatsen? Eerste keer is ff klooien, maar daarna is het super easy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Mijn tv zou het aan moeten kunnen, 42inch fullhd philips machine. Ik zal morgen een foto maken, heb namelijk geen idee hoe ik een screenshot kan maken met de dune. Het lijkt alsof de achtergrond is uitgetrokken en niet schermvullend is..

In tvixie heb ik dune geselecteerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Als het uitgetrokken en niet schermvullend is, dan vermoed ik dat je de 720P template hebt gebruikt. Zou dat kunnen?

Screenshot maken moet je even aan zetten bij één van de instellingen in je Dune. De rest wijst zich dan vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Nou volgens mij niet, want hij laadt in Tvixie enkel de 1080p.. Tenminste zo lijkt het. Zowel bij het zoeken naar info over de films, als aan de rechterkant van het scherm wanneer Tvixie is opgestart. Ik zal vanavond eens een screenshot maken!

Over templates heb ik overigens nog een vraag, op de tvixie site zijn een aantal templates te zien, bijv peggie v1. Hoe is deze in Tvixie te implanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
henkiespenkie schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:26:
Nou volgens mij niet, want hij laadt in Tvixie enkel de 1080p.. Tenminste zo lijkt het. Zowel bij het zoeken naar info over de films, als aan de rechterkant van het scherm wanneer Tvixie is opgestart. Ik zal vanavond eens een screenshot maken!

Over templates heb ik overigens nog een vraag, op de tvixie site zijn een aantal templates te zien, bijv peggie v1. Hoe is deze in Tvixie te implanteren?
Zonder screenshot kan ik echt niet zien waar het fout gaat, maar ik ga er vanuit dat ik nog iets moet toevoegen aan dune_folder.txt Je Dune staat wel op 1080P ingesteld?

Hier overigens nog eens fix voor de output van de folder en de bijbehorende nieuwe dune_folder.txt
http://www.tvixie.com/viewtopic.php?f=11&t=864

Wat betreft andere templates. Uitpakken naar de template directory van Tvixie en daarna moet je ze nog door een resizer halen en omzetten naar 1080P. (aangezien Dune alles in 1080P weergeeft kun je templates die daar niet voor zijn gemaakt niet zien) Daarna worden ze wel weergegeven. Dat programma vind je o.a. in de Clean template in the Tvixie forum. Hiermee kun je ook bepaalde teksten naar het Nederlands omzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door MrX_Cuci op 20-01-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL en anderen,
ik krijg mijn DUNE BD Prime 3.0 met geen mogelijkheid via wifi met mijn router verbonden. Wat zou ik nog fout kunnen hebben gedaan? Mijn router is een Linksys WRT610N, encryptie WPA2-Personal (AES), 32 character key, als :'( :? wifi adapter de DWA-140 ver. B1 (DUNE geeft ook connected aan en de adapter flikkert constant zoals netwerkadapters dat doen). Ik heb DHCP geprobeerd en manual (192.168.1.140. dit adres past in de vrijgegeven range n.l. 100-149 van mijn router). In de client DHCP tabel zie ik de DUNE niet (geen naam en geen mac adres vd DUNE). Ik heb als test de encryptie op de router en DUNE ook uitgeschakeld om te zien of de wat moeizaam in te voeren key misschien een fout bevat... maar ook dat hielp niets.
In heb twee verschillende SSID's voor een -g en een -n netwerk. Met geen van beide lukt het.
De Linksys heb ik zowel in handmatige mode als in Wifi automatic setup gezet, maar ook dat levert niets op.

De Linksys router (nieuwste firmware) doet het prima. Ik heb recent ook mijn Samsung LED 40B7000 via DLNA (wifi) gekoppeld, even al een Wii, dus daar ligt het niet aan. De DUNE is gewoon geen gemakkelijk apparaat om via wifi te koppelen, lijkt het.

Ik heb meerdere PC 's bedraad en via wifi aan de router verbonden. Elke PC heeft wel meerdere mappen of partities gedeeld. Wanneer er ooit nog eens een verbinding wordt gevormd dat zou ik die mappen toch moeten kunnen dorozoeken via de SMB browser.
Waar is de uPNP browser eigenlijk goed voor. Daar hoor ik niemand over?

NB afspelen van BD via de discplayer en via de USB aangesloten HDD gaat probleemloos.

Wie helpt want mijn frustratie niveau stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
[quote]MrX_Cuci schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:28:
En nog een tweetal voorbeelden gemaakt met templates voor Tvixie van anderen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Heel mooi, door tijd gebrek nog niet echt aan toegekomen. Van het weekend ga ik dit zeker even proberen op mijn Dune aan de praat te krijgen. Veel beter dan de standaard Dune vormgeving. Is mijn vriendin ook weer blij als ze weet waar de film overgaat. Dat is nu altijd het geval. Zullen we deze kijken?? Waar gaat ie over. En mag ik het weer proberen te vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Heb net een Dune HD 3.0 Base aangesloten en de eerste indruk is zeer goed.
Setup was binnen 5 minuten gedaan en alles op mijn NAS werd direct gevonden.
Menubediening is lekker snel en simpel.

Twee vraagjes:
Is het mogelijk de video output op origineel te zetten zodat de surround processor de upscaling e.d. doet?
Kon dit niet in het video menu vinden.
Ik denk namelijk dat de videochip in mijn Onkyo 3007 beter is dan die in de Dune.

Heb ergens gelezen dat de Base een ingebouwde fan heeft die je softwarematig kunt uitzetten.
Aangezien ik geen harddisk ga monteren wil ik de fan uitschakelen.
(een van de redenen om de Dune aan te schaffen was het enorme lawaai van de fan in mijn PS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:23:
Bullet NL en anderen,
ik krijg mijn DUNE BD Prime 3.0 met geen mogelijkheid via wifi met mijn router verbonden. Wat zou ik nog fout kunnen hebben gedaan? Mijn router is een Linksys WRT610N, encryptie WPA2-Personal (AES), 32 character key, als :'( :? wifi adapter de DWA-140 ver. B1 (DUNE geeft ook connected aan en de adapter flikkert constant zoals netwerkadapters dat doen). Ik heb DHCP geprobeerd en manual (192.168.1.140. dit adres past in de vrijgegeven range n.l. 100-149 van mijn router). In de client DHCP tabel zie ik de DUNE niet (geen naam en geen mac adres vd DUNE). Ik heb als test de encryptie op de router en DUNE ook uitgeschakeld om te zien of de wat moeizaam in te voeren key misschien een fout bevat... maar ook dat hielp niets.
In heb twee verschillende SSID's voor een -g en een -n netwerk. Met geen van beide lukt het.
De Linksys heb ik zowel in handmatige mode als in Wifi automatic setup gezet, maar ook dat levert niets op.
Kun je via Upnp wel files zien van je PC of is er echt helemaal geen verbinding? Is er geen verbinding ga dan eens terug naar de firmware waarmee je Dune geleverd is. Deze is hier te downloaden: http://dune-hd.com/firmwa...rime3_091023_1444.dff.zip In de laatste firmware is er wat geklooid aan de driver en het zou kunnen dat de driver voor jouw versie nu ook stuk is. Probeer het eens.
[b][message=33314735,noline]Flavio schreef op woensdag 20 januari 2010

Twee vraagjes:
Is het mogelijk de video output op origineel te zetten zodat de surround processor de upscaling e.d. doet?
Je moet dan toch echt bij vidoe zijn. Volgens mij was het Bluray playback improvemnets uitschakelen
[b][message=33314735,noline]Flavio schreef op woensdag 20 januari 2010
Heb ergens gelezen dat de Base een ingebouwde fan heeft die je softwarematig kunt uitzetten.
Fan uitschakel optie zit er nog niet in. Wel gepland voor de volgende firmware.

[ Voor 30% gewijzigd door MrX_Cuci op 20-01-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
hierbij een foto
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/7201/dsc01176oc.jpg

[ Voor 161% gewijzigd door henkiespenkie op 20-01-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Ik ben de instellingen nog eens nagelopen, maar niets wijst op een fout in Dune_folder.txt. Ik heb het op 3 verschillende TV's geprobeerd. Sony, Toshiba en Samsung. Heb je hier al eens gekeken?http://tvixie.com/viewtopic.php?f=3&t=863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Oh jongens, jongens, jongens, wat voel ik me dom... @MrX_Cuci, dank! Voor alle tijd en moeite!!!
Het is niet te geloven, ik heb er vanmiddag zelf nog aangedacht maar niet verder uitgevoerd. Mijn tv gaf nog de volgende mogelijkheden aan om het beelformaat op in te stellen: automatisch formaat/breedbeeld of Niet op schaal. Hij stond op de eerste en nu op de laatste, "niet op schaal" en tadaa hij zoomde net een klein stukje uit en nu zie ik alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Nieuws van het HDI front, gevonden op een franse blog:

1 - PGS subtitles in M2TS will be supported in the next FW
2 - HDI is working on "Movie database" software YAMJ like. Next FW will enhance compatibility with TVixie and AllMyMovies
3 - Factory is working on Flash 3 lite based interface
4 - Next FW should support NTFS write.

Ietwat genuanceerd door HDI:
1. PGS subtitles in M2TS - yes, the initial support will be in the next FW.

2. Movie database - it is very important for us to have a very good solution for working with movies/media collections. We work in a parallel on both actively supporting thirdparty solutions and also on developing our own solution which should make working with movies/media collections very convenient for the users (the details on this are not disclosed yet).

Regarding Tvixie and AllMyMovies support - actually, it is not Dune fw which is being extended to support them, but it is Tvixie and AllMyMovies which are being extended now to support Dune.

3. New UI and Flash - we are actively working on evaluating possibilities to improve Dune UI and, in particular, to use Flash Lite 3.0 technology for this (the same Sigma libs as planned to be used by Syabas for the new C200 UI). It is also very important for us to keep the current ease of use, speed, and stability of the UI (we recognize that these are the things very important for our users).

4. NTFS write - this is planned to be implemented in a future fw and recently has got a much bigger internal priority recently (because of increased demand by users and distributors), but this will not be included into the next fw.

Bron: hier

[ Voor 72% gewijzigd door MrX_Cuci op 22-01-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 11:28
Ga binnenkort eindelijk de Prime bestellen!! :*)
Heb een behoorlijke filmdatabase en ben daarom alvast de preparation aan het doen met TViX. Even paar vraagjes;

- Kan ik mijn mappen nu allemaal vast indelen en voorzien van fanart, movie info ed en ze daarna alles kopiëren naar mijn Prime-schijf en let the fun begin?
- Is het gebruikelijk dat het toepassen van gekozen filminformatie, navigeren door mappen, enz lang duurt? (ja ik weet het "lang" is een relatief begrip :P mr heb het getimed en gemiddeld ruim 4,5sec om alleen al van map naar map te springen vind ik vrij lang ;) )
- @MrX_Cuci; welke movie providers gebruik jij eigenlijk in welke categoriën en heb jij mss nog meerdere templates? Zijn er al enkele te vinden voor de Muziek collectie? Ben wel met ééntje begonnen te maken, mr wat voorbeelden en ideetjes zijn altijd handig 8)
- In de "Map Details" view --> geeft bij elke map "no cover available" weer, terwijl ik enkele toch echt ingeladen heb...

_/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 21-01-2010 23:37 ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
_Slick_Rick_ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:39:
- Kan ik mijn mappen nu allemaal vast indelen en voorzien van fanart, movie info ed en ze daarna alles kopiëren naar mijn Prime-schijf en let the fun begin?
Uiteraard kan dat. Als ik morgen een gaatje kan vinden zal ik een begin posten. Daar hebben al meerdere mensen om gevraagd.
- Is het gebruikelijk dat het toepassen van gekozen filminformatie, navigeren door mappen, enz lang duurt? (ja ik weet het "lang" is een relatief begrip :P mr heb het getimed en gemiddeld ruim 4,5sec om alleen al van map naar map te springen vind ik vrij lang ;) )
Ik neem aan dat je het gebruik van Tvixie bedoelt? Op mijn Dune gaat het in ieder geval rapper dan die 4.5 seconden. Dat is idd wel erg lang.
- @MrX_Cuci; welke movie providers gebruik jij eigenlijk in welke categoriën en heb jij mss nog meerdere templates? Zijn er al enkele te vinden voor de Muziek collectie? Ben wel met ééntje begonnen te maken, mr wat voorbeelden en ideetjes zijn altijd handig 8)
Je kunt het beste even op het Tvixie forum kijken. Daar staan verschillende templates op. Niet allemaal 1080P, maar de meesten zijn wel om te zetten door het programma resizer. Deze vind je in de Clean movie template. De variabelen voor gebruik in je template kun je daar ook vinden.

Ik gebruik zelf moviemeter voor de Nederlandse omschrijving. Tmdb voor de fanart. Bluray.com en Tmdb voor de cover art en Imdb voor de waarderingen. De overige websites heb ik uitgeschakeld / gedeinstalleerd. Voor series gebruik ik banner art van online TV database
- In de "Map Details" view --> geeft bij elke map "no cover available" weer, terwijl ik enkele toch echt ingeladen heb...

_/-\o_
Klopt. De .aai file kan geen voorbeeld weergeven. Dit blijkt een bug te zijn. Verder worden folder effecten niet overgenomen naar het .aai bestand. Voorlopig zul je het dus even zonder voorbeelden en effecten moeten doen, tenzij je het PNG bestand als folder gaat gebruiken. (die is dan weer te klein voor je Dune) Hier een fix om het juiste formaat folder.aai weer te geven op je Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:02
Ik ga als alles goed gaat komende maand voor de Prime.
Wil de PS3 gaan vervangen (niet echt natuurlijk, maar meer als BD en streaming vervangen) voor de 3.0 Prime.
Dan kan eindelijk de PS3 Media server software gedeinstalleerd worden.
Nu zie ik de Tvixie en AllMyMovies voorbij komen en dat ziet er wel heel erg gaaf uit.
Dat ga ik dan ook zeker eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
MrX_Cuci schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:37:

[afbeelding]

Map films:
[afbeelding]

[afbeelding]

Gemaakt met Mymovies:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Zou je de dune_folder.txt van je hoofdscherm eens willen posten? Krijg het niet voor elkaar om die icoontjes zo netjes in het midden te zetten :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
@MrX_Cuci; bedankt voor je antwoorden!!

Ben zelf even aan het klootviolen gegaan met een NL template (via TViXie) voor de Dune, kan hem alleen nog niet testen, heb de Dune nog niet binnen :'( Dit is tot dusver de eerste versie;

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4835/tvixietemplatescreen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/9561/tvixietemplatescreen3.jpg
Als het jullie wat lijkt kan ik em compleet ff uploaden..

Heb de standaard 1080p template aangepast; (naar bestaande Slate, AeonStar en Clean :*) )
Krijg het alleen nog niet voor elkaar om (net zoals de Slate template), de acteursnamen netjes onder elkaar te krijgen :( Iemand idee?
MrX_Cuci schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 03:56:
Klopt. De .aai file kan geen voorbeeld weergeven. Dit blijkt een bug te zijn. Verder worden folder effecten niet overgenomen naar het .aai bestand. Voorlopig zul je het dus even zonder voorbeelden en effecten moeten doen, tenzij je het PNG bestand als folder gaat gebruiken. (die is dan weer te klein voor je Dune) Hier een fix om het juiste formaat folder.aai weer te geven op je Dune.
Snap het niet helemaal :? Pakt die de covers / effecten dan wel op de Dune? Want als het alleen in TVix is vind ik het tot daar aan toe. En welk PNG bestand bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Ziet er goed uit! Weet je zeker dat het de 1080P template is. Ik vind het namelijk vreemd dat jouw screenshot maar 957 * 539 is, terwijl mijn screen 1920 * 1080 is. Heb je bij opties model Dune gekozen? Tvixie zou dan namelijk alleen de 1080P templates moeten weergeven.

Ik vergis me. Niet PNG, maar JPG moet het zijn. De effecten, als je die al hebt toegepast op de folder, uit folder.jpg worden niet overgenomen naar folder.aai zoals gezegd een bug. Uiteraard zie je wel alles in je Dune.

Plak de dune_folder.txt met deze inhoud nog even in je je mappen van films (is voor alle films hetzelfde, dus die mag je in al je film directories plakken):

icon_path=.folder.aai
icon_valign=center
use_icon_view=yes
background_path=.tvix.aai
paint_scrollbar= no
paint_icon_selection_box= no
paint_icons= no
paint_content_box_background= no
num_cols=1
num_rows=1

Optional:
background_order= before_all
If you want to see the help line and the media path box

background_order= after_all
Nothing is shown, just the Tvixie template. (usefull if you want to hide the other files in the same directory)

en maak een directory in je film mappen aan die heet: - (minteken dus) en plak daar de volgende dune_folder.txt in:

media_url=../"film file naam.iso" (is voor iedere film map verschillend, dus aanpassen naar bestandsnaam) Wanneer je dan namelijk op play of enter drukt zal de film worden afgespeeld. of hernoem je ISO naar een leesteken bijvoorbeeld -.iso. Zo wordt dit bestand namelijk altijd als eerste weergegeven. In principe hetzelfde effect dus.
Zou je de dune_folder.txt van je hoofdscherm eens willen posten? Krijg het niet voor elkaar om die icoontjes zo netjes in het midden te zetten :)
dune_folder.txt voor hoofdmap (zeg maar de root)

use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_captions = no
paint_help_line = no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
paint_scrollbar=no
content_box_x=160
content_box_width=1600
content_box_y=340
content_box_height=500

Afhankelijk van het aantal icoontjes dat je gebruikt kun je num_cols= num_rows= aanpassen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrX_Cuci op 22-01-2010 21:10 . Reden: spelvouten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Ok bedankt, zal het morgen even uitproberen als ik tijd heb ;)
MrX_Cuci schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:42:
Ziet er goed uit! Weet je zeker dat het de 1080P template is. Ik vind het namelijk vreemd dat jouw screenshot maar 957 * 539 is, terwijl mijn screen 1920 * 1080 is. Heb je bij opties model Dune gekozen? Tvixie zou dan namelijk alleen de 1080P templates moeten weergeven.
Ja is zeker 1080p, anders kan ik de template idd niet gebruiken bij model "Dune". Alleen hoe al gezegd, kan nog geen screenshot maken met de Dune, want die heb ik nog niet... ;) dus moest ff ouderwets een printscreentje van TVixie maken; en die bijsnijden, opslaan, en posten :) vandaar de 'rare' resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zit kort in het bezit van de Dune Prime 3.0. Ik heb problemen met het afspelen van DVD's. Alles lijkt goed te gaan, maar na een tijdje perfect afspelen stop de Dune ermee en krijg ik de DVD niet meer afgespeelt.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe ik terug kan naar het hoofdmenu als ik een muzieklijst aan het afspelen ben. Ik kan dan niet meer terug naar een vorig menu.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag me Dune 3.0 prime binnen gekregen, schitterend beeld. Ik ga er even mee aan de slag, hoop dat het me lukt om het netwerk te installeren ?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:23:
Ik ben zit kort in het bezit van de Dune Prime 3.0. Ik heb problemen met het afspelen van DVD's. Alles lijkt goed te gaan, maar na een tijdje perfect afspelen stop de Dune ermee en krijg ik de DVD niet meer afgespeelt.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe ik terug kan naar het hoofdmenu als ik een muzieklijst aan het afspelen ben. Ik kan dan niet meer terug naar een vorig menu.

Wie kan mij helpen?
Beste,

Heb je het dan over originelen, kopieën of netwerk gestreamde DVD's? En welke firmware gebruik je?

Terug naar het vorige menu doe je door op RETURN te klikken op je AB. Tegelijk browsen en afspelen van muziek gaat op dit moment helaas niet. Hier wordt aan gewerkt voor zover ik heb begrepen. Eventueel kan er wel een playlist worden aangemaakt of de shuffle optie worden gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door MrX_Cuci op 23-01-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Mis ik nu iets, of zou paint_caption=no er voor moeten zorgen dat de text onder een map niet getoond word :?
Heb die tekst nu dubbel, zowel in icoon (dat hoort), en er onder, maar die er onder wil maar niet weg, terwijl dat bij andere mappen prima lukt :(

Doh.... paint_captions werkt beter...

Wel nog een klein vraagje. Hebben jullie ook wel eens dat plaatjes in het menu niet goed getoond worden? Heb nu al aantal keer gehad dat een icon of een background niet goed laadde.

[ Voor 31% gewijzigd door BM op 23-01-2010 19:39 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
MrX Cuci,
Vragen over TViXie waar ik (nog) niet uit kom (of lees ik ergens over heen?):

- Ik krijg TXiXie nu aan de praat op mijn Base, echter ik krijg in de afbeeldingen ook een blauw scherm (kader) over de plaatjes heen met een icoon (bovenin) en bestandsnaam (onderin) beeld met overige zaken die nu in de map zitten, oa fanart, covers, het filmbestand zelf, etc. Hoe krijg ik dit weg? Volgens mij doet de Base dit?

- Hoe verander ik de iconen zoals jij dat hebt met foto's? De iconen maken met de linkjes van jou gaat prima, maar dan?

- Ik heb een aantal films in een Video_TS map (DVD). Als ik hier op enter druk, krijg ik eerst een popup met de opties 'afspelen' , 'openen' en 'annuleren' (van de Base). Daarna krijg ik pas de fanart en de hele mikmak. Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt voor de gedane moeite!!!

Tegels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Tegels schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:03:
MrX Cuci,
Vragen over TViXie waar ik (nog) niet uit kom (of lees ik ergens over heen?):

- Ik krijg TXiXie nu aan de praat op mijn Base, echter ik krijg in de afbeeldingen ook een blauw scherm (kader) over de plaatjes heen met een icoon (bovenin) en bestandsnaam (onderin) beeld met overige zaken die nu in de map zitten, oa fanart, covers, het filmbestand zelf, etc. Hoe krijg ik dit weg? Volgens mij doet de Base dit?
Verander je bestandsstructuur naar zoiets:
c:\Movies\Distric 9\district9.mkv
In deze map komen alle bestanden die tvixie genereert. Als je dan de dune_folder.txt van MrX Cuci daarbij zet krijg je de achtergrond te zien. Alle bestanden met de extensie .tvixie kun je weggooien, die heb je toch niet nodig. De overige bestanden kun je een . voor de bestandsnaam zetten, dan komen ze ook niet in je scherm te staan.
Ik heb zelf deze dune_folder.txt bij mijn film staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
icon_path=.folder.aai
icon_valign=center
use_icon_view=yes
num_cols=1
num_rows=1
caption_font_size=small
background_width=1920
background_height=1080
paint_caption=no
paint_path_box=no
paint_scrollbar=no
paint_help_line=no
paint_icon_selection_box=no
content_box_x=1
content_box_y=1
content_box_width=-1
content_box_height=50
paint_icons=no
text_bottom=0

Tis vast erg dubbelop, maar het werkt :)
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3lZpAQpWlwnziTy6xwTw0MJ/full.png
Als je dan ook nog een map aanmaakt met de naam "-" en die bij je film zet maak je het helemaal af. In die map zet je een dune_folder.txt met de volgende content
code:
1
media_url=../district9.mkv

Volgens mij zou je er dan bijna moeten zijn :)
- Hoe verander ik de iconen zoals jij dat hebt met foto's? De iconen maken met de linkjes van jou gaat prima, maar dan?
Alle 'aangepaste' icoontjes die je ziet zijn eigenlijk mappen. Via de dune_folder.txt in die map kun je het uiterlijk van die map aanpassen.
Dat kan dmv deze regel:
code:
1
icon_path=.aai

natuurlijk aangepast naar de filename van je icoon.

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 23-01-2010 20:16 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een externe HD aan mijn Dune 3.0 prime gekoppeld, het lukt me alleen nog niet om een bestand van
mijn computer op de externe HD te krijgen via het netwerk, dan krijg ik een melding dat "de toegang is geweigerd". Weet iemand hoe ik dit mogelijk kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:28:
Ik heb een externe HD aan mijn Dune 3.0 prime gekoppeld, het lukt me alleen nog niet om een bestand van
mijn computer op de externe HD te krijgen via het netwerk, dan krijg ik een melding dat "de toegang is geweigerd". Weet iemand hoe ik dit mogelijk kan maken ?
Gokje, je HD is NTFS geformateerd? Daar kan de Dune niet naar schrijven.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:17:
[...]

Beste,

Heb je het dan over originelen, kopieën of netwerk gestreamde DVD's? En welke firmware gebruik je?

Terug naar het vorige menu doe je door op RETURN te klikken op je AB. Tegelijk browsen en afspelen van muziek gaat op dit moment helaas niet. Hier wordt aan gewerkt voor zover ik heb begrepen. Eventueel kan er wel een playlist worden aangemaakt of de shuffle optie worden gebruikt.
Beste,
Ik heb het over orginele en gekopieerde DVD's.
De firmware die ik gebruik is 091023_1444.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

hoeveel mensen hier hebben de dune al daarwerkelijk aangeschaft??

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de laatste firmware moet de D-link B2 wireless adapter nu ook werken. Ik krijg dit echter nog steeds niet voor elkaar. Weet iemand hoe de installatie hiervan precies uitgevoerd moet worden?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:39
Bullet NL schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:54:
hoeveel mensen hier hebben de dune al daarwerkelijk aangeschaft??
mmmmm even tellen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
BM schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:13:
[...]

Verander je bestandsstructuur naar zoiets:
c:\Movies\Distric 9\district9.mkv
In deze map komen alle bestanden die tvixie genereert. Als je dan de dune_folder.txt van MrX Cuci daarbij zet krijg je de achtergrond te zien. Alle bestanden met de extensie .tvixie kun je weggooien, die heb je toch niet nodig. De overige bestanden kun je een . voor de bestandsnaam zetten, dan komen ze ook niet in je scherm te staan.
Ik heb zelf deze dune_folder.txt bij mijn film staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
icon_path=.folder.aai
icon_valign=center
use_icon_view=yes
num_cols=1
num_rows=1
caption_font_size=small
background_width=1920
background_height=1080
paint_caption=no
paint_path_box=no
paint_scrollbar=no
paint_help_line=no
paint_icon_selection_box=no
content_box_x=1
content_box_y=1
content_box_width=-1
content_box_height=50
paint_icons=no
text_bottom=0

Tis vast erg dubbelop, maar het werkt :)
Plaatje:
[afbeelding]
Als je dan ook nog een map aanmaakt met de naam "-" en die bij je film zet maak je het helemaal af. In die map zet je een dune_folder.txt met de volgende content
code:
1
media_url=../district9.mkv

Volgens mij zou je er dan bijna moeten zijn :)

[...]

Alle 'aangepaste' icoontjes die je ziet zijn eigenlijk mappen. Via de dune_folder.txt in die map kun je het uiterlijk van die map aanpassen.
Dat kan dmv deze regel:
code:
1
icon_path=.aai

natuurlijk aangepast naar de filename van je icoon.
Wow BM, geweldig bedankt! Zo'n uitgebreid antwoord had ik niet verwacht.... Maar TOP! Vanavond mee aan het werk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allen ik heb ook sinds twee weken de dune 3.0 base
alles helemaal oke
alleen vanaf afgelopen vrijdag slaat de media speler vast als ik wat bekijk
het gekke is dat ie dat niet op vaste punten doet
en hij doet het bij alle type bestanden
als hij vastloopt wordt het beeld zwart gestreept en het geluid zakt weg
ook reageert niks meer op de ab
heb gister de nieuwe firmware gedownt 091229 versie maar dit geeft ook geen verbetering of verandering
heeft iemand dit zelfde prob of een oplossing
er zit een externe hd van 1 tb met usb aan mijn pc
en de media player via netwerkkabel aan modem hdmi aan tv
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.