Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 12:36

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik heb er een uur naar lopen zoeken, maar kon het niet vinden. (Google was duidelijk even niet mijn vriend ;)) Blijkt overigens ook gewoon mogelijk om andere bestandsformaten te gebruiken in de dune_folder.txt, dus het was al niet meer zo noodzakelijk.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:50

BM

Moderator Spielerij
Heb geprobeerd je stappen te volgen, maar kom er niet helemaal uit :)

Dune Explorer ziet er in mijn muziekfolder als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nEsc1BhFqhUG5pC4pWdRq7x1/thumb.png
*click voor groter*

Als ik zo'n folder aan klik blijven de Icon Template opties grijs, omdat ie geen data heeft. Zou je me wellicht een duwtje in de goeie richting kunnen geven? Waar moet de dune_folder.txt precies staan? Normaal kom ik er zelf wel uit, maar loop nu ff vast :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Het programma staat nog in de kinderschoenen, dus je moet een beetje "flexibel" zijn om het te gebruiken. ;)

Klik eerst op de folder, b.v. 'Eyes on the Highway'. Zorg dat het hoesje in je copy buffer zit en klik nu met de rechter muisknop in het grijze vlak met het stopteken (rechts bovenin) en selecteer 'Paste Image'. Nu je een afbeelding hebt kun je wel een ander Icon Templete kiezen van het pulldown menu.

De dune_folder.txt moet in de root staan, want hierin wordt o.a. aangegeven dat hij icons moet laten zien i.p.v. folder- en bestandsnamen en dat er 5 cd doosjes per rij moeten worden weergegeven.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YkEdVVsb1pHMu8lCag3vwrU3/thumb.png

Ik zie trouwens dat je veel sub-folders hebt. Het "nadeel" van mijn template is dat je geen namen van folders of bestanden ziet. Dune laat in dat geval een standaard dolder icon zien, maar geen tekst. Het is dus dan niet te zien wat er in de folder zit. Ik heb het zelf opgelost door in Photoshop custom folder icons te maken, zoals hier te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rxuYmX8Pv1h3AC1HHvOUkbzU/thumb.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Drobanir op 13-03-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik heb vandaag een begin gemaakt aan mijn internet radio "verzameling" en dacht: laat ik het hier eens delen.

Ik gebruik de aller laatst beta firmware (100307_2100_beta) omdat de icons in het .jpg formaat zijn en in deze firmware wordt dat ondersteunt.

De radiostations zijn:
Radio 1
Radio 2
3FM
Radio 4
Radio 5
Radio 6
Nostalgie België
SkyRadio
Beatles Radio
BNN.FM
Radio 538

voor de mensen die niet weten hoe het werkt, hieronder een beknopte handleiding:
zorg ervoor dat internet radio op het main screen actief is en dat je system files kan zien. voor een handleiding daarover kijk je hier: http://dune-hd.com/firmware/inet_radio/
1. pak het bestand dat je gedownload hebt uit
2. zet de map 'Dune Radio' op een usb stick
3. stop de usb stick in een vrije poort op de dune
4. open op de dune de zojuist verschenen usb stick
5. blader naar de map 'Dune Radio'
6. open deze map en druk op de knop 'pop up menu'
7. kies voor 'selecteer alles'
8. druk nogmaals op 'pop up menu'
9. kies voor 'kopieër geselecteerde items'
10. ga op het mainscreen naar 'Internet radio' en open deze map
11. druk op 'pop up menu' op de afstandbediening
12. kies voor 'plakken'
13. de radiostations verschijnen, geniet ervan

om tijdens het luisteren te wisselen tussen radio stations druk je tijdens het luisteren op de knop 'pop up menu' op de afstandbediening, je krijgt dan een klein lijstje waar je snel de radiostations kunt selecteren, anders moet je steeds op 'stop' drukken en wachten totdat je het overzicht van radio stations weer ziet.
(Let op: dit werkt bij alle radio stations behalve bij skyradio, die verschijnt nog niet in de lijst)

Radio stations toevoegen is heel makkelijk, maar onthoud: alleen http en .mp3, .pls en .m3u bestanden werken, geen rare mms:// constructies of .asx bestanden zullen op de dune werken.

en dan tenslotte de downloadlink: http://rapidshare.com/files/362985191/Dune_Radio.rar

Voor vragen, stuur een pm, of post hier in het topic, ik houd dit topic via bookmarks in de gaten dus je krijgt antwoord.
Hopelijk heb je er wat aan, laat het alsjeblieft even weten, dan kan ik beslissen of het de moeite waard is om nog meer radio stations toe te voegen.

Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Mathieuh op 13-03-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonito069
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-01 18:03
Ik ben zeker geinteresseerd in je muziek database, hartlijk dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Drobanir schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:11:
Het programma staat nog in de kinderschoenen, dus je moet een beetje "flexibel" zijn om het te gebruiken. ;)

Klik eerst op de folder, b.v. 'Eyes on the Highway'. Zorg dat het hoesje in je copy buffer zit en klik nu met de rechter muisknop in het grijze vlak met het stopteken (rechts bovenin) en selecteer 'Paste Image'. Nu je een afbeelding hebt kun je wel een ander Icon Templete kiezen van het pulldown menu.

De dune_folder.txt moet in de root staan, want hierin wordt o.a. aangegeven dat hij icons moet laten zien i.p.v. folder- en bestandsnamen en dat er 5 cd doosjes per rij moeten worden weergegeven.
[afbeelding]

Ik zie trouwens dat je veel sub-folders hebt. Het "nadeel" van mijn template is dat je geen namen van folders of bestanden ziet. Dune laat in dat geval een standaard dolder icon zien, maar geen tekst. Het is dus dan niet te zien wat er in de folder zit. Ik heb het zelf opgelost door in Photoshop custom folder icons te maken, zoals hier te zien is:
[afbeelding]
Duidelijke uitleg _/-\o_

Zal het na de F1 eens proberen :)
Werkt :)
Wel een grafwerk om alle covers te zoeken, maar ziet er wel strak uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 14-03-2010 15:55 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Zijn er gebruikers van MyMovies3?

Ik wil namelijk de hoofdmappen voorzien van andere icoontjes, niet de standard wat Dune laat zien. Al mijn films in die folders zijn al allemaal voorzien van hoesjes etc. alleen de hoofdmappen weet ik niet hoe kan ik het voor mekaar krijgen. De icons heb ik al gemaakt.

Al suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Dune Explorer 2.0.1.1 is uit:

- 2.0.1 :
- New : 12 new providers
- New : 7 new icon templates
- New : replace underscores by spaces during search
- Correction : bug with synopsis edition when search returns 0 results
- Correction : auto launch bug in dune_folder files

http://www.mpcclub.com/fo...php?p=182587&postcount=57

Hou er wel rekening mee dat zelf toegevoegde templetes worden overschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door Drobanir op 14-03-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 13:21
Ik ben nu bezig met de laatste versie van yaDIS. Ik volg de handleiding die gemaakt is door LongChair en heb al snel mooie resultaten. Wat mij betreft een aanrader voor iedereen! :)

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Het resultaat ziet er inderdaad beter uit dan dat van Dune Explorer 2. Ook grappig is dat hij het informatie over het filmbestand geeft, zoals audio (2.0, 5.1, etc), video (SD, 720, DVD), bestandstype (avi, wmv, mvk, etc) en talen voor audio en text. De interface is weliswaar in het Frans, maar het is eenvoudig genoeg om het te gebruiken, zeker met de handleiding. Jammer alleen dat in het overzicht geen acteurs worden weergegeven. Hier twee voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zP7VGgMzo9iHGuxSgvKHn3eV/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LAnEP4MQUQU2u3GwCQ5XQCfW/thumb.jpg

Wat yaDIS ook kan is het genereren van een index folder, waarmee het mogelijk is om films te zoeken in categorieën zoals jaar van uitgave, alfabet e.d. Alleen handig als de collectie groot is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Drobanir schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:02:
Het resultaat ziet er inderdaad beter uit dan dat van Dune Explorer 2. Ook grappig is dat hij het informatie over het filmbestand geeft, zoals audio (2.0, 5.1, etc), video (SD, 720, DVD), bestandstype (avi, wmv, mvk, etc) en talen voor audio en text. De interface is weliswaar in het Frans, maar het is eenvoudig genoeg om het te gebruiken, zeker met de handleiding. Jammer alleen dat in het overzicht geen acteurs worden weergegeven. Hier twee voorbeelden:
[afbeelding] [afbeelding]

Wat yaDIS ook kan is het genereren van een index folder, waarmee het mogelijk is om films te zoeken in categorieën zoals jaar van uitgave, alfabet e.d. Alleen handig als de collectie groot is denk ik.
Overigens kun je de informatie handmatig aanpassen naar b.v. Nederlandse tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:10
Ik vind het toch te lastig dat de interface van YaDIS in het Frans is. Dune Explorer 2.0.1 doet voor mij prima werk. Zeker met de IMDB ondersteuning voor uitgebreidere synopsis. Nu nog Moviemeter

Wat is echt nog mis is een manier om hetzelfde voor muziek en TV series te bewerkstelligen.

Voor TV Series biedt www.thetvdb.com ontzettend veel gegevens en images, maar wordt nog net ondersteund. Met een beetje handwerk is het wel te doen.

Muziek is echt te veel handwerk om alle CD's van goede covers te voorzien, artist images, background (erg slecht beschikbaar) etc. etc. Mbv renamers en album art downloaders is er wel veel te versnellen, maar het blijft monnikenwerk.

Ik hoop dus dat in een van de progs juist de ondersteuning voor muziek en TV verbeterd wordt. Dat zal voor mij de doorslag geven wat de meest geschikte app is.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Laatst online: 07-04 23:10
JorisS schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:50:
Ik vind het toch te lastig dat de interface van YaDIS in het Frans is. Dune Explorer 2.0.1 doet voor mij prima werk. Zeker met de IMDB ondersteuning voor uitgebreidere synopsis. Nu nog Moviemeter

Wat is echt nog mis is een manier om hetzelfde voor muziek en TV series te bewerkstelligen.

Voor TV Series biedt www.thetvdb.com ontzettend veel gegevens en images, maar wordt nog net ondersteund. Met een beetje handwerk is het wel te doen.

Muziek is echt te veel handwerk om alle CD's van goede covers te voorzien, artist images, background (erg slecht beschikbaar) etc. etc. Mbv renamers en album art downloaders is er wel veel te versnellen, maar het blijft monnikenwerk.

Ik hoop dus dat in een van de progs juist de ondersteuning voor muziek en TV verbeterd wordt. Dat zal voor mij de doorslag geven wat de meest geschikte app is.
Gebruik zelf nu nog Tvixie. Wil idd ook mijn tvseries makkelijk tonen. Zit dus ook te wachten op een programma die dat ook goed gaat doen. Wel jammer dat ik nu lees dat in YaDis de acteurs niet worden weergegeven. Dat lijkt mij toch best belangrijke informatie. Iemand die weet of je dat zelf nog kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Joelie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:51:
[...]

Gebruik zelf nu nog Tvixie. Wil idd ook mijn tvseries makkelijk tonen. Zit dus ook te wachten op een programma die dat ook goed gaat doen. Wel jammer dat ik nu lees dat in YaDis de acteurs niet worden weergegeven. Dat lijkt mij toch best belangrijke informatie. Iemand die weet of je dat zelf nog kan instellen?
Wordt in de toekomst veranderd, quote van de maker Fred-L;
Originally Posted by Drobanir View Post
I used to use Dune Explorer 2, but I like the output by yaDIS much better. Excellent program, well done. The only thing I woul;d like to see added is the display some of the actors that are in the movie. Can that be added to the template or is that difficult?

Yes, I will include actors in the template replacing the studio information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Geinig, ik had niet eens gezien dat de maker van yaDIS al geantwoord had! :o

Hij schrijft in de posting erna dat de ondersteuning voor tv-series er ongeveer zo uit komt te zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zvdOU5qZhvSgd6a4irLMyO4P/full.jpg
TV Shows will be managed in a future release (version 1.0 I hope). A specific layout will be used. Using these banners is what I have in mind from the beginning.

[ Voor 70% gewijzigd door Drobanir op 15-03-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Laatst online: 07-04 23:10
Bedankt voor jullie reacties. Top dat het veranderd gaat worden. En ook de support voor series ziet er goed uit! Ga YaDis nu zeker goed in de gaten houden. Is het qua gebruik net zo simpel te gebruiken als Tvixie? Of hebben jullie daar niet mee gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Tvixie vond ik te fout gevoelig. Als je een hele lijst ging afwerken kreeg je vaak vastlopers van het programma.
Dune Explorer gaat heel goed. De toevoeging van IMDB geeft me alleen betere synopsys.

Nog steeds hoop ik de series beter te kunnen doen.
Ik heb al geprobeerd om het menu daarvoor nog te verbeteren, maar dat is nog niet gelukt. Denk dat het handmatig zou moeten, maar dat zien we wel. Zou wel leuk zijn als die programma's dat ook gewoon voor je kunnen doen. Per map aangeven wat je wilt.
Hoofdmap series met bepaalde instellingen en daarna een stap verder zoals volgens mij MrCuci deed.
Dus bijvoorbeeld Lost met een leuke achtergrond en daarna de seizoenen met een achtergrond.
Zelfde uiteraard voor muziek, foto's en films. Wellicht dat ik gewoon moet schuiven op de server.
Misschien films van 2 naar 1 bestand maken enzovoorts. Sommige dingen gaan niet lekker in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Beste Matthieu,

Dank voor de radioconfiguratie!!

Echter kom ik niet voorbij bij stap 10.
Wanneer ik de Internet Radio wil openen in het mainscreen krijg ik een melding dat de internet radio niet is configured/available.
Kennelijk mis ik iets over het het hoofd, kan iemand aangeven wat?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
MemeRaiZ schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:41:
Beste Matthieu,

Wanneer ik de Internet Radio wil openen in het mainscreen krijg ik een melding dat de internet radio niet is configured/available.

Bvd!
Heb je een bd prime of een base? want ik heb zelf de Prime 3.0 en daar zit 2gb interne opslag voor bv. de internetradio. Ik weet niet hoe dat met de base zit, maar het lijkt erop dat er bij jou geen geheugen meer vrij is.

Werkt de internet radio al wel vanaf de usbstick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
MemeRaiZ schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:41:
Beste Matthieu,

Bvd!
Heb je in de settings dat niet ergens uitgeschakeld? Meen me te herinneren dat je bepaalde zaken expliciet aan of uit moest zetten.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Bij mij werkte de zip van Matthieu zonder problemen vanaf een usb-stick. Door folders te kopiëren en de media-url aan te passen kon ik zelf wat zenders toevoegen. Helaas krijg ik Kink FM niet aan de gang. :(

Voor zover ik weet kan je alleen aan- of uitzetten of het icon 'internet radio' in het hoofdmenu verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342784

Er is een "nieuwe" versie 0.9.1 uit van yaDIS, er zat een bug in de scraper waardoor hij een error gaf sinds gisteravond.

http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=182870&postcount=252

Ik heb het programma nu eindelijk een beetje door waardoor ik zo'n beetje alles wat ik op mijn Dune heb staan om heb kunnen zetten met yaDIS en het ziet er echt fantastisch uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Ik beschik over een Base met laatste beta firmware ism WHS.
Wanneer ik bijv radio 538 vanaf usbstick open, geeft mijn Base een error en restart hij zichzelf.

Ik heb de stappen gevolgd van de dune site (http://dune-hd.com/firmware/inet_radio/), maar kom ik ook niet verder bij stap 6. Ik heb namelijk geen optie om iets te kunnen plakken in Internet Radio in het mainmenu.

Grt MemeRaiZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om bij starten van de Dune (of uit standby komen) gelijk een map te laten openen ipv het hoofdmenu? Zou het wel leuk vinden als ie standaard de root media map op m'n NAS zou openen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10-2023
Nu Yadis toch behoorlijke vormen aanneemt, ga ik wellicht toch overstappen van Tvixie naar Yadis. M.n. omdat de looks van Yadis toch net even wat mooier zijn dan van Tvixie. Iemand hier al ervaring mee? is het mogelijk om met Yadis bestanden die Tvixie in de mappen heeft gestopt, te verwijderen? Of zijn hier andere manieren voor? of hoeft het in zijn geheel niet omdat Yadis andere bestanden en extensies in de mappen stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:10
Je kunt in windows explorer gewoon een zoekopdracht geven op .tvixie. Vanuit het resultatenscherm die bestanden deleten. Zo hoef je niet map voor map langs.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

S
L
O
T