Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman_NL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09-2022
Mede-auteur:
  • MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024

MrX_Cuci

Binnenkort verkrijgbaar en er is nog geen topic over. Bij deze wat meer informatie.

Website fabrikant

Dune HD Base 3.0

Afbeeldingslocatie: http://dune-hd.com/uploads/posts/2009-09/1251816494_base-rigt-800x400.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dune-hd.com/uploads/posts/2009-09/1251816562_base-left800x400.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dune-hd.com/uploads/posts/2009-09/1251816468_base-back-800kh400.jpg

Dune HD Base 3.0 is the most affordable solution for Full HD (1080p) video playback based on Sigma Designs 8642 platform with internal HDD. Includes a comprehensive set of connectors: three USB 2.0 ports (one front, two back), eSATA port, Ethernet 100/1000(*) Mbit/s, HDMI 1.3, S/PDIF (optical and coaxial), 7.1 analog audio, 2.0 analog audio, component video, composite video.

Main features:

SATA HDD compartment for fast and easy HDD exchange
Playback of full Blu-ray structures from HDD and network (with Blu-ray menu, BD-J, BonusView, BD-Live)
Playback of video, music, photos from any media source (HDD, PC, NAS, etc)
Optical disc formats (when using an external optical drive): data discs (CD/DVD/BD) (MP3, JPEG, etc), Audio CD (PCM/DTS), DVD-Video (retail and user-authored discs), Blu-ray (user-authored discs)
Support for modern video file formats (MKV, H.264, VC1, etc) with very high bitrate (up to 50 Mbit/s and higher)
Dune Network Playback Accelerator: special optimizations ensuring best-in-class network playback performance for the Sigma Designs 864x platform and enabling smooth playback of any supported kind of media content via any network protocol (including NFS and SMB) in both 100 Mbit/s and 1000 Mbit/s networks.
Dimensions: 420 mm (width) x 262 mm (depth) x 50 mm (height)

Specification:

Processor: Sigma Designs 8642
Memory: RAM 512 MB, system Flash: 1 GB+, BD-Live: 1 GB+
Media sources: internal HDD (SATA 3.5"), external HDD (eSATA, USB), external optical drive (eSATA, USB), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), PC and NAS in local network (SMB, NFS, UPnP, HTTP)
Video codecs: MPEG2, MPEG4, XVID, WMV9, VC1, H.264
Video file formats: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, Blu-Ray-ISO, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS
Video output modes: wide range of supported modes and resolutions, including 23.976p, 24p, PAL, NTSC
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, EAC3 (Dolby Digital Plus), Dolby True HD, DTS HD High Resolution Audio, DTS HD Master Audio, FLAC, multichannel FLAC
Audio file formats: MP3, MPA, M4A, WMA, FLAC, WAV, DTS-WAV, DTS, AC3, AAC
Pass-through and decoding of HD audio formats, including Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio
Picture file formats: JPEG, PNG, BMP, GIF
Subtitle formats: SRT, SUB, text/SSA/ASS (MKV), VobSub (MP4), PGS (full Blu-ray mode)
Playlist file formats: M3U, PLS
Filesystems: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3 (read-write), NTFS (readonly)

Other features:

Upscaling: high-quality upscaling and deinterlacing of DVD and other SD content to HD resolution (up to 1080p)
Access to network: browser of network shares (SMB, UPnP), user-defined shortcuts to network shares (SMB, NFS), links to HTTP media streams
NAS function: SMB and FTP access from network to the player's attached storage devices
IPTV: direct playback and recording of multicast IPTV streams (raw-UDP and RTP-over-UDP, SD and HD)
Internet radio: HTTP/MP3
Powerful file manager (copy, move, delete, rename, etc), built-in FTP and SMB file server (NAS function)
Photo viewer: slide-show function, picture transition eff ects, picture rotation
Playlists: music/photos/video, user-defined and automatically generated playlists, repeat and shuffle
FullHD-quality, fast, convenient, customizable interface (with covert-art and icon browsing support)
Future (free f/w upgrade): Flash Lite 3 support
Future (free f/w upgrade): Netflix support (for the USA market)

Options:

Wi-Fi 802.11n, internal 2.5" SATA HDD
Future option (Q1 2010): RF remote, a part of your future affordable Smart Home system

Dune BD Prime 3.0

Afbeeldingslocatie: http://dune-hd.com/uploads/posts/2009-09/1251816730_prime-right800x400.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dune-hd.com/uploads/posts/2009-09/1251816732_prime-left-800x400.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dune-hd.com/uploads/posts/2009-09/1251816710_prime-back800x400.jpg

Dune BD Prime 3.0 is the most comprehensive solution for Full HD (1080p) video playback based on Sigma Designs 8642 platform with a buit-in Blu-ray drive and support for retail Blu-ray discs.
Includes: three USB 2.0 ports (one front, two back), eSATA port, Ethernet 100/1000(*) Mbit/s, HDMI 1.3, S/PDIF (optical and coaxial), 7.1 analog audio, 2.0 analog audio, component video, composite video.

Main features:

Playback of retail Blu-ray and DVD discs
Playback of full Blu-ray structures from HDD and network (with Blu-ray menu, BD-J, BonusView, BD-Live)
Playback of video, music, photos from any media source (HDD, PC, NAS, etc)
Optical disc formats: data discs (CD/DVD/BD) (MP3, JPEG, etc), Audio CD (PCM/DTS), DVD-Video (retail and user-authored discs), Blu-ray (retail and user-authored discs)
Support for modern video file formats (MKV, H.264, VC1, etc) with very high bitrate (up to 50 Mbit/s and higher)
Dune Network Playback Accelerator: special optimizations ensuring best-in-class network playback performance for the Sigma Designs 864x platform and enabling smooth playback of any supported kind of media content via any network protocol (including NFS and SMB) in both 100 Mbit/s and 1000 Mbit/s networks.
Dimensions: 420 mm (width) x 262 mm (depth) x 50 mm (height)

Specification:

Processor: Sigma Designs 8642
Memory: RAM 512 MB, system Flash: 1 GB+, BD-Live: 1 GB+
Media sources: internal HDD (SATA 3.5"), external HDD (eSATA, USB), external optical drive (eSATA, USB), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), PC and NAS in local network (SMB, NFS, UPnP, HTTP)
Video codecs: MPEG2, MPEG4, XVID, WMV9, VC1, H.264
Video file formats: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, Blu-Ray-ISO, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS
Video output modes: wide range of supported modes and resolutions, including 23.976p, 24p, PAL, NTSC
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, EAC3 (Dolby Digital Plus), Dolby True HD, DTS HD High Resolution Audio, DTS HD Master Audio, FLAC, multichannel FLAC
Audio file formats: MP3, MPA, M4A, WMA, FLAC, WAV, DTS-WAV, DTS, AC3, AAC
Pass-through and decoding of HD audio formats, including Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio
Picture file formats: JPEG, PNG, BMP, GIF
Subtitle formats: SRT, SUB, text/SSA/ASS (MKV), VobSub (MP4), PGS (full Blu-ray mode)
Playlist file formats: M3U, PLS
Filesystems: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3 (read-write), NTFS (readonly)

Other features:

Upscaling: high-quality upscaling and deinterlacing of DVD and other SD content to HD resolution (up to 1080p)
Access to network: browser of network shares (SMB, UPnP), user-defined shortcuts to network shares (SMB, NFS), links to HTTP media streams
NAS function: SMB and FTP access from network to the player's attached storage devices
IPTV: direct playback and recording of multicast IPTV streams (raw-UDP and RTP-over-UDP, SD and HD)
Internet radio: HTTP/MP3
Powerful file manager (copy, move, delete, rename, etc), built-in FTP and SMB file server (NAS function)
Photo viewer: slide-show function, picture transition eff ects, picture rotation
Playlists: music/photos/video, user-defined and automatically generated playlists, repeat and shuffle
FullHD-quality, fast, convenient, customizable interface (with covert-art and icon browsing support)
Future (free f/w upgrade): Flash Lite 3 support
Future (free f/w upgrade): Netflix support (for the USA market)

Options:

Wi-Fi 802.11n, internal 2.5" SATA HDD
Future option (Q1 2010): RF remote, a part of your future affordable Smart Home system

Aanbevolen firmware release:
Dune prime 3.0:
091229_1411_beta

Dune Base 3.0:
091229_1411_beta

In combinatie met de volgende settings voor optimaal kijk plezier:
Setup / Misc / System:
"Experimental Gigabit support" - DISABLED
"Fast disk access" - ENABLED
"Blu-ray playback improvents"- ENABLED
"Fast SMB access"- DISABLED
Setup / Audio:
"HDMI Audio" - ENABLED

Veel gestelde vragen

Q Kan de Dune Base 3.0 ook Blu-Ray films weergeven?
A Ja. Zowel in ISO als BDMV stuctuur formaat.

Q Het beeld speelt schokkerig af wanneer ik via het netwerk stream. Hoe kan dat?
A Waarschijnlijk is doorvoersnelheid van data naar de Dune te traag en is er dus een netwerk probleem. Je kunt dit nakijken daar naar een, liefst groot, bestand te gaan middels je Dune en te klikken op de POPMENU toets van je afstandbediening. Voer hier de read test uit. Een doorvoersnelheid tussen de 7.5 en 8.5 moet volstaan voor het afspelen van alle soorten formaten.

Q Wat voor soort externe drives kan ik gebruiken?
A Alle drives met een USB of eSata aansluiting zijn te gebruiken. Mocht je aan de Dune Base een bluray drive willen aansluiten, dan is dat ook geen probleem. Echter kunnen hiermee geen retail disks worden afgespeeld.

Q Kan ik ook een USB hub aansluiten, zodat ik de beschikking heb over meerdere USB poorten?
A Geen pobleem

Q Het lukt me niet om bestanden te delen met mijn Dune.
A Voor het juist instellen van bestanden delen via SMB verwijs ik naar de NMT wiki voor Windows Vista en Windows 7

Q Ik kan geen ISO, video_ts etc. bestanden afspelen via mijn netwerk.
A Zorg dat je Dune via SMB of NFS is verbonden met je netwerk. Upnp is hier niet voor geschikt.

Q Ik kan vanaf mijn PC geen bestanden wegschrijven naar mijn NTFS geformateerde schijf die aan mijn Dune hangt. (intern / extern)
A Klopt. Wegschrijven naar NTFS geformateerde schijven wordt (nog) niet ondersteund. Je dient de hardeschijf te formateren in EXT2/EXT3 formaat. Dit kan middels de Dune. Overigens kun je wel bestanden van deze schijven kopiëren naar je PC.

[ Voor 114% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-02-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 10:18

antipode

-=Got is in the details=-

Ziet er mooi uit!

Ik heb vooralsnog drie vragen:
- hoe duur wordt de Base? Meer richting C-200 of WD TV Live?
- wat is het verschil in sigma chipsets? WD TV Live gebruikt 8655, deze de 8642. Welke is beter?
- ondersteunt de Base DTS downmixing naar stereo?

[ Voor 15% gewijzigd door antipode op 21-10-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman_NL
Zie pricewatch:

Prime: EUR 399,-
Base: EUR 329,-

Al met al dus goedkoper dan de C200 (met of zonder BR drive).

[ Voor 38% gewijzigd door Goman_NL op 21-10-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik mis in dit lijstje nog het meest geavanceerde apparaat van HDI, de Dune HD Center. Bij dat apparaat zit een blu-ray speler ingebouwd (net als bij de BD Prime 3.0), maar het is daarnaast mogelijk om ook nog een standaard 3.5" harddisk in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman_NL
SneakyViper schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:41:
Ik mis in dit lijstje nog het meest geavanceerde apparaat van HDI, de Dune HD Center. Bij dat apparaat zit een blu-ray speler ingebouwd (net als bij de BD Prime 3.0), maar het is daarnaast mogelijk om ook nog een standaard 3.5" harddisk in te bouwen.
Bij de options van de Prime staat dat er een interne 2,5 inch SATA HD ingebouwd kan worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famod
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Kijk hier zat ik op te wachten, verbaasde me al een tijdje dat hier geen 'groot' topic over was. Ben je al iets tegengekomen over de interface/firmware die op het apparaat komt?
Verder wordt het mij na het lezen van het bovenstaande niet duidelijk of de Prime nou naast de BD ook nog een 3.5' of een 2.5' heeft, via google staan er ook wat gemengde berichten (?) er wordt namelijk zowel gesproken over een 3.5' interne HDD als een 2.5' optie.

Ow en wat betreft beschikbaarheid: afgaande op www.mpcclub.com komt de Prime 'early november' bij resellers, enkele weken later start de verkoop daarvan. Rond die tijd wordt ook de eerste batch Base's naar de resellers gestuurd.

Edit: jullie waren me voor mbt de HDD ;)

[ Voor 8% gewijzigd door famod op 21-10-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Goman_NL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

Bij de options van de Prime staat dat er een interne 2,5 inch SATA HD ingebouwd kan worden....
Klopt, maar 2.5" schijven zijn duurder en minder groot te krijgen dan 3.5" HDD's. Verder zie ik nu overigens wel dat de BD Prime 3.0 een Sigma Designs 8642 processor heeft (vergelijkbaar met 8643 in Popcorn Hour*) en de HD Center "maar" een 8634. Voor een vergelijking tussen die 2 chips, zie http://www.sigmadesigns.c...uide/selection_guide.html.

* Enige verschil is dat de 8643 Macrovision ondersteund. (bron: http://www.sigmadesigns.c.../pdf_files/SMP8640_br.pdf)

Iets geheel anders wat me direct aan de foto's opvalt, is dat het display veel simpeler is dan bij de C-200 van Popcorn Hour. Ik was aanvankelijk erg enthousiast over het display van de C-200, maar bij de review van tweakers leek het me erg onduidelijk. Dit display lijkt me echter zeer duidelijk, of in ieder geval beter te lezen.

[ Voor 22% gewijzigd door jbvo op 21-10-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar de komende reviews van de prime, zeker nu de c200 zulke slechte reviews krijgt.
De geïntegreerde br speler en de iets lagere prijs spreken me wel aan.
Ik ben alleen nog niet erachter gekomen of die ook van usenet kan downloaden zoals de c200.
Torrents zie ik wel staan.

Anders wordt het uiteindelijk toch de c200 waarschijnlijk, maar eerst maar wachten tot de bugs eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Handig aan de prime is de e-sata aansluiting. Je sluit een externe 1.5 terabyte schijf aan met esata. Dus je hebt grote opslag, de snelheid van sata en de warmte productie van de hdd gebeurd buiten het apparaat om. Dus beter voor de levensduur.

Heb zelf een prime in order staan. Wordt 1e week november uitgeleverd als het goed is. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Hier is de Engelse manual alvast

http://www.hdlandforum.fr/download/file.php?id=180

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mij op dat ie identiek is aan de manual van mijn prime 1.0???

Ach....zodra ik de 3.0 binnen heb de eerste week van november kan de 1.0 weg voor de helft van de prijs (4 weken oud...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mk2k schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:56:
Handig aan de prime is de e-sata aansluiting. Je sluit een externe 1.5 terabyte schijf aan met esata. Dus je hebt grote opslag, de snelheid van sata en de warmte productie van de hdd gebeurd buiten het apparaat om. Dus beter voor de levensduur.

Heb zelf een prime in order staan. Wordt 1e week november uitgeleverd als het goed is. Ben benieuwd.
Ik heb alleen een externe met usb aansluiting liggen. Maar is dat dan niet snel genoeg om bijvoorbeeld een bluray iso af te spelen? Wanneer heb ik voordeel van een esata aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

usb 2.0 is ook nog snel genoeg. volledige bluray iso's/rips draait ie probleemloos via usb. Alleen via het netwerk (100mb) zou het soms problemen kunnen geven. enig voordeel van esata is dat het de snelste aansluitmogelijkheid is waardoor extreem hoge bitrates ook vloeiend kunnen worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mk2k schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:40:
usb 2.0 is ook nog snel genoeg. volledige bluray iso's/rips draait ie probleemloos via usb. Alleen via het netwerk (100mb) zou het soms problemen kunnen geven. enig voordeel van esata is dat het de snelste aansluitmogelijkheid is waardoor extreem hoge bitrates ook vloeiend kunnen worden afgespeeld.
En hoe zit het met andere videobestanden die via netwerk zou kunnen afgespeeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

je kunt mounten naar een nfs mount op je pc/mac of nas over het netwerk. dan kun je dvd isos en mkv's afdraaien zonder hapering. mits de bitrate dit toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mk2k schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:18:
je kunt mounten naar een nfs mount op je pc/mac of nas over het netwerk. dan kun je dvd isos en mkv's afdraaien zonder hapering. mits de bitrate dit toestaat.
Welke mediaplayer zou je mij adviseren HDI DUNE 3.0 Base of PCM-200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:56:
[...]

Welke mediaplayer zou je mij adviseren HDI DUNE 3.0 Base of PCM-200?
ligt eraan wat je wensen zijn.

de dune base 3.0 is goedkoper dan pch-c200 en vergelijkbaar. (nadat je hem koopt beide geen bluray speler)
de dune prime 3.0 heeft een bluray speler aanboord. maar ga je in de pch-c200 een bluray drive zelf inbouwen kom je duurder uit maar is ie wat meer vergelijkbaar met de prime. alleen heeft de prime een permanente licentie om bluray af te spelen heeft de pch maar 1 jaar een licentie en dient elk jaar te worden bijgewerkt. stopt de ondersteuning van de pch ben je dus het haasje.

ik zou even wachten tot de dune er helemaal is en een review afwachten. dan heb je een beter idee wat de plus en minpunten van beide apparaten zijn.

pch staat voor popcorn hour. ik neem aan dat je die bedoeld.

[ Voor 20% gewijzigd door mk2k op 28-10-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mk2k schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:52:
[...]

ligt eraan wat je wensen zijn.

de dune base 3.0 is goedkoper dan pch-c200 en vergelijkbaar. (nadat je hem koopt beide geen bluray speler)
de dune prime 3.0 heeft een bluray speler aanboord. maar ga je in de pch-c200 een bluray drive zelf inbouwen kom je duurder uit maar is ie wat meer vergelijkbaar met de prime. alleen heeft de prime een permanente licentie om bluray af te spelen heeft de pch maar 1 jaar een licentie en dient elk jaar te worden bijgewerkt. stopt de ondersteuning van de pch ben je dus het haasje.

ik zou even wachten tot de dune er helemaal is en een review afwachten. dan heb je een beter idee wat de plus en minpunten van beide apparaten zijn.

pch staat voor popcorn hour. ik neem aan dat je die bedoeld.
het gaat mij meer om stabiele streaming via netwerk.
Als ik erover bij Popcornhour C-200 lees dan heb ik groot twijfel,
bij een doet het goed bij de ander loopt beeld vaak vast of hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinse
  • Laatst online: 19-08 12:25
Ik ga waarschijnlijk voor de Prime 3.0, vooral omdat het een soort alles-in-1 oplossing is met een mooi uiterlijk. Ik vraag me alleen af hoe je aan die wifi module komt die je achterin kunt prikken. Zijn dat standaard antennes of Dune-specifieke dingen? Daarnaast wacht ik nog even wat reviews af, hopelijk wordt ie in eerste instantie direct met degelijke firmware geleverd, in plaats van dat je een paar maanden op een stabiele release moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

het gaat mij meer om stabiele streaming via netwerk.
Als ik erover bij Popcornhour C-200 lees dan heb ik groot twijfel,
bij een doet het goed bij de ander loopt beeld vaak vast of hapert.
ik zou gewoon reviews afwachten. ik heb zelf de prime al besteld.
vanwege het uiterlijk. lijkt op normale dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor de snelle beslissers is de Base 3.0 versie d.m.v. een Preliminary Buy-In te koop voor 250 euro inclusief verzendkosten. Er zijn slechts 100 exemplaren te koop en je mag er slechts eentje bestellen.
De Prime versie is via deze Preliminary Buy-In helaas al uitverkocht.

Deze actie loopt via mpcclub.com verdere info:
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21317

Restrictie is wel dat deze actie alleen open staat voor Premium leden van de mpcclub (kosten hiervan vanaf 15 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 14:53
Hmm jammer dat die ander uitverkocht is. Hoe duur was die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59

Jrz

––––––––––––

Hoe zit het met het menu? Is dat ook zo brak als de HDX / PCH?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Giant87 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:41:
Hmm jammer dat die ander uitverkocht is. Hoe duur was die?
329 euro inclusief verzending :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59

Jrz

––––––––––––

hm.. mooi kastje, maar bediening lijkt op de oude nmts.
Mijn volgende speler wordt een pctje :) Nu alleen nog een goedkope mooie kast vinden :P

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
SneakyViper schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:35:
[...]

Klopt, maar 2.5" schijven zijn duurder en minder groot te krijgen dan 3.5" HDD's.
Ik heb zelf de huidige HD Center met Blu-ray. Bij de huidige versie heb je een blu-ray speler EN een HDD-slede aan de voorzijde. Bijkomend nadeel van inbouwen is dus dat je niet zo snel kunt wisselen met HDD's. Zelf heb ik tot nu toe maar 1 disk in gebruik maar als ik lees van sommige gebruikers op het HTforum kan ik best begrijpen dat dit een groot nadeel is. Want daar hebben sommige filmliefhebbers een stuk of 30 haddisks naast de dune liggen. Zulke gebruikers die een dune willen aanschaffen moeten nu dus kiezen tussen een blu-ray speler of elke keer compleet je dune openschroeven. (of een usb hd case aanschaffen waar je makkelijk de disk kan wisselen natuurlijk. Maar dat geeft imo weer extra apparaten rommel)

Maar goed, het nieuwe model is daarentegen wel een stuk minder hoog als de bestaande HD center die ik heb. En dat is ook wel weer mooi :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henk Jansen,

Wat is jouw ervaring qua updates van Dune.
Komen deze regelmatig en zijn ze gericht op echte verbetering.

Wat zouden we kunnen verwachten in de toekomst van de dune prime.base 3.0.
Het is zo te zien een degelijke speler, maar mis alleen wel wat internet features die de c200 wel bezit.
(ik kan er ook zonder mee, maar zou wel leuk zijn als deze in de toekomst er bij komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28
Leuk apparaat maar door het ontbreken van de usenet en torrent ondersteuning vind ik de pch200 toch beter. Daarnaast kan daar een 3,5" HD in en een blu-ray speler.

Wat jammer is, is dat deze wel mooier is en geen gezeik heeft met die blu-ray ondersteuning.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
MrFl0ppY schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:13:
Leuk apparaat maar door het ontbreken van de usenet en torrent ondersteuning vind ik de pch200 toch beter. Daarnaast kan daar een 3,5" HD in en een blu-ray speler.

Wat jammer is, is dat deze wel mooier is en geen gezeik heeft met die blu-ray ondersteuning.
Als je een NAS hebt, is een usenet en torrent client en interne HD niet echt noodzakelijk... ik denk dat Dune daarop mikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman_NL
MrFl0ppY schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:13:

De Dune heeft wel ondersteuning voor torrents, helaas niet voor usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:54:
@Henk Jansen,

Wat is jouw ervaring qua updates van Dune.
Komen deze regelmatig en zijn ze gericht op echte verbetering.

Wat zouden we kunnen verwachten in de toekomst van de dune prime.base 3.0.
Het is zo te zien een degelijke speler, maar mis alleen wel wat internet features die de c200 wel bezit.
(ik kan er ook zonder mee, maar zou wel leuk zijn als deze in de toekomst er bij komen)
De ondersteuning is op zich wel goed. Zoals ik al zei heb ik de HD center en voor een klein idee wat er allemaal voor updates zijn gekomen zie: http://dune-hd.com/firmware/hdcenter/

De reden dat ik een Dune heb gekocht is dat ik een degelijk apparaat zocht wat mooi bij de rest van je audio apparatuur past. Maar wat de doorslag gaf is toch de beeld en geluiskwaliteit. Deze schijnt toch een stuk beter te zijn als de TviX en Popcorn apparaten. Diverse mensen op het HTforum zijn overgestapt puur hiervoor op de Dune. Een van de belangrijke dingen voor mij was ook de eenvoud van het apparaat. Hij ondersteunt echt alles (bij mij) en is een veel stabieler product dan de andere mediaspelers op dit moment. Maar dit kan ook een persoonlijke keus zijn. Als je een tweaker bent koop je niet dit apparaat om te tweaken. Wil je lekker hobby-en koop je een Network Media Tank -based apparaat en kun je de hele dag hier op het forum discusseren wat er niet werkt en hoe je het op kunt lossen/tweaken. Wil je een apparaat dat altijd werkt, mooi design heeft, goede kwaliteit output geeft, lekker stil is, etc etc ga dan voor de dune.

De dune is het neusje van de zalm en kost ook wel wat meer maar je krijgt ook meer (behalve tweakgehalte). Ik ben er super tevreden mee en niet geheel onbelangrijk: De vrouw snapt het ook helemaal (digibeet). Die gebruikt hem meer als ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 13:36
Jrz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:57:
hm.. mooi kastje, maar bediening lijkt op de oude nmts.
Mijn volgende speler wordt een pctje :) Nu alleen nog een goedkope mooie kast vinden :P
Ik heb nog een leuke htpc kast voor jouw in de aanbieding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Ik heb hem binnen. De dune bd prime 3.0.

Als een van de eerste in Europa (via de buyin van mpc gekocht) rest van buyin wordt nog verstuurd.

Hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/1806/dune1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/5416/dune2m.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/3783/dune3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/3319/dune4.th.jpg

Ik ga hem zo aansluiten en uitproberen. Ben zeer benieuwd naar de werking van het apparaat.

[ Voor 20% gewijzigd door mk2k op 07-11-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mk2k schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:22:

Als een van de eerste in Europa (via de buyin van mpc gekocht) rest van buyin wordt nog verstuurd.

Hier wat foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ga hem zo aansluiten en uitproberen. Ben zeer benieuwd naar de werking van het apparaat.
Het leven is oneerlijk. :( :(

Haje wel een mooie review schrijven ben HEEL erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28

Hier wat foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Anders ik wel naar jouw review. Nu dat ik hoor dat de Dune ook torrents ook ondersteund heb ik mijn aankoop toch maar even uitgesteld.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Heb even snel wat kleine tests gedaan.

diverse mkv's met interne subs en losse srt draait allemaal soepel af. Je moet alleen zelf via subtitle knop de taal activeren. Tekst is mooi wit en van goed formaat.

mt2s + srt: draait ook soepel en snel zelfde als mkv wat betreft de subs.

bluray bdmv folder: laad snel in en menu functies werken allemaal goed. bluray subtitles van films worden ook goed weerggeven.

bluray iso: moet ik nog testen, maar neem aan zelfde als bdmv folder

originele bluray disc: ook nog testen (is mijn eerste speler dus nog geen schijven in bezit)

dvd vanaf iso bestand : werkt perfect wordt netjes upscaled naar HD. 4:3 dvd's worden voorzien van zwarte balken links en rechts. (aspect ratio staat op auto ingesteld)

dvd vanaf video_ts map: zelfde als hierboven. werkt net zo goed als iso. menu etc. werkt goed

originele dvd's in lade werkt ook gewoon. dvd-r, dvd+r is ook geen probleem. alles wordt mooi geupscaled

bovenstaande bestanden heb ik gedraait vanaf usb schijf aangesloten op player. draait allemaal zonder haperingen. Heb via het netwerk enkele dvd discs gedraait (video_ts en iso) draaien ook zonder haperingen. Heb nog geen bluray formaat gestreamed over het netwerk.

E-sata moet ik nog testen mijn esata dock is nog niet binnen, volgens leverancier bloedsnel, die vertelde ook sneller als interne hdd, aangezien de interne hdd niet via sata maar usb is aangesloten met een speciaal verloopje (usb naar sata). Interne schijf zou wel sata kunnen, maar dan vervalt de esata poort.

Flac bestanden draaien ook probleemloos af. Geluidskwaliteit is goed.

Heb mijn externe kaartlezer aangesloten op de usb poort. CF kaart word netjes herkend en jpg's worden goed weergegeven. laden duurt even. (grote 8 megapixel jpg's) als slideshow afspelen gaat ook goed, dan vloeit ie zonder laden over van foto naar foto.

Met de setup settings moet de HDMI audio ingeschakeld zijn anders springt de hdmi output in een DVI stand en dat vinden alle TV's niet fijn. Mijn panasonic geeft paars beeld. Bij het uitschakelen van hdmi audio en het instellen van een pc resolutie speelt de speler ook alles op een monitor af. Heb het even getest op een 15 inch tft met dvi --> hdmi kabel.

Ik ga weer verder spelen en post mijn bevindingen later.

torrents optie zit erin. nog niet getest. Nzb functie is er niet. maar misschien ooit met een firmware update, je weet maar nooit.

heb even geprobeerd torrent te activeren, maar dan moet de externe schijf aangesloten te zijn geformatteerd in ext2 of ext3 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo

Hier wat foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan je nog wat meer foto's maken van het apparaat? Bijvoorbeeld in werkende toestand.
mk2k schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:10:
Heb even snel wat kleine tests gedaan.

diverse mkv's met interne subs en losse srt draait allemaal soepel af. Je moet alleen zelf via subtitle knop de taal activeren. Tekst is mooi wit en van goed formaat.

mt2s + srt: draait ook soepel en snel zelfde als mkv wat betreft de subs.

bluray bdmv folder: laad snel in en menu functies werken allemaal goed. bluray subtitles van films worden ook goed weerggeven.

bluray iso: moet ik nog testen, maar neem aan zelfde als bdmv folder

originele bluray disc: ook nog testen (is mijn eerste speler dus nog geen schijven in bezit)

dvd vanaf iso bestand : werkt perfect wordt netjes upscaled naar HD. 4:3 dvd's worden voorzien van zwarte balken links en rechts. (aspect ratio staat op auto ingesteld)

dvd vanaf video_ts map: zelfde als hierboven. werkt net zo goed als iso. menu etc. werkt goed

originele dvd's in lade werkt ook gewoon. dvd-r, dvd+r is ook geen probleem. alles wordt mooi geupscaled

bovenstaande bestanden heb ik gedraait vanaf usb schijf aangesloten op player. draait allemaal zonder haperingen. Heb via het netwerk enkele dvd discs gedraait (video_ts en iso) draaien ook zonder haperingen. Heb nog geen bluray formaat gestreamed over het netwerk.

E-sata moet ik nog testen mijn esata dock is nog niet binnen, volgens leverancier bloedsnel, die vertelde ook sneller als interne hdd, aangezien de interne hdd niet via sata maar usb is aangesloten met een speciaal verloopje (usb naar sata). Interne schijf zou wel sata kunnen, maar dan vervalt de esata poort.

Flac bestanden draaien ook probleemloos af. Geluidskwaliteit is goed.

Heb mijn externe kaartlezer aangesloten op de usb poort. CF kaart word netjes herkend en jpg's worden goed weergegeven. laden duurt even. (grote 8 megapixel jpg's) als slideshow afspelen gaat ook goed, dan vloeit ie zonder laden over van foto naar foto.

Met de setup settings moet de HDMI audio ingeschakeld zijn anders springt de hdmi output in een DVI stand en dat vinden alle TV's niet fijn. Mijn panasonic geeft paars beeld. Bij het uitschakelen van hdmi audio en het instellen van een pc resolutie speelt de speler ook alles op een monitor af. Heb het even getest op een 15 inch tft met dvi --> hdmi kabel.

Ik ga weer verder spelen en post mijn bevindingen later.

torrents optie zit erin. nog niet getest. Nzb functie is er niet. maar misschien ooit met een firmware update, je weet maar nooit.

heb even geprobeerd torrent te activeren, maar dan moet de externe schijf aangesloten te zijn geformatteerd in ext2 of ext3 formaat.
Wat betreft het afspelen van media ben ik vooral ook benieuwd naar cd's. Op dit moment zit ik nog met een losse DVD/CD-speler en PS3, waarbij ik bij beide eigenlijk geen handige manier heb om headless (zonder tv aan) audio cd's af kan spelen. De DVD/CD speler weergeeft de voortgang in een track en het tracknummer alleen op tv weer en de PS3 heeft uberhaupt geen eigen display om zoiets op te tonen. CD's heb je vast wel liggen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 11:40
WMA pro geluid speelt hij ook probleemloos af?

Hoe is het met de snelheid van het geheel. Opstarten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Snelheid is goed. Opstart tijd ongeveer 10 seconde.
Bluray's vanaf hdd gaan ook snel met laden. Ook ongeveer 50sec.

Meer kaneels wma geluid bij wmvhd's (die op mijn xbox360 5.1 zijn) speelt ie in stereo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

SneakyViper schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:18:

Kan je nog wat meer foto's maken van het apparaat? Bijvoorbeeld in werkende toestand.
Beter nog heb hier een filmpje geupload van het spelen van bluray vanaf HDD.

Excuses voor het geluid van de klok. Was precies 7 uur tijdens opname ;)

wat betreft audio cd heb ik nog niet geprobeerd. maar je kan instellen of je wilt dat ie gelijk gaat spelen na het plaatsen. Dus dan kan je zonder tv aan muziek cd's spelen. Als je mp3's wilt spelen moet je wel even de tv aanzetten om naar je mp3 map te bladeren.

[ Voor 33% gewijzigd door mk2k op 08-11-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberduck1978
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
speelt ie ook divx files af
mk2k schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:28:
[...]

Beter nog heb hier een filmpje geupload van het spelen van bluray vanaf HDD.

Excuses voor het geluid van de klok. Was precies 7 uur tijdens opname ;)

wat betreft audio cd heb ik nog niet geprobeerd. maar je kan instellen of je wilt dat ie gelijk gaat spelen na het plaatsen. Dus dan kan je zonder tv aan muziek cd's spelen. Als je mp3's wilt spelen moet je wel even de tv aanzetten om naar je mp3 map te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Laatst online: 25-08 11:40
mk2k schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:54:
Snelheid is goed. Opstart tijd ongeveer 10 seconde.
Bluray's vanaf hdd gaan ook snel met laden. Ook ongeveer 50sec.

Meer kaneels wma geluid bij wmvhd's (die op mijn xbox360 5.1 zijn) speelt ie in stereo af.
Als hij WMA pro in stereo afspeelt kan hij er dus niet mee overweg. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

denk het wel. xvid's wel met ac3 geluid. dus divx ook neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben erg benieuwd naar de menustructuur/layout van de speler zelf, kan je mischien een screenshot maken of zo?
Is de speler ook vrouwvriendelijk? speler aanzetten/ keuze maken films,foto en/of muziek/ bijv film aanzetten en spelen maar!? Als het schatje van me te veel handelingen moet doen voordat er daadwerkelijk een film te zien is word het niks 8)7

thanks voor het reageren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Op MPCClub is inmiddels een behoorlijk uitgebreide review verschenen over de Dune BD Prime 3.0. Het PDF bestand is hier te vinden:

http://www.mpcclub.com/fo...review_hdi_bd_prime30.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd wat het tweakers revieuw word.

Ik hoop dat deze snel komt.

en daarna een c200 VS dune prime 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de link naar de pdf file, heb ik weer wat te lezen

l.j.r _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdGnoj,

de review ziet er goed uit, nu nog een Nederlandse review en dan zijn we in ieder geval weer deze winter met een nieuw speeltje bezig.

Oh ja, nog vrouw vriendelijk ook las ik in de review,
I can without a doubt recommend the Dune BD Prime 3.0 as an easy family player which is advanced enough for the geeks (without application needs) and simple enough for the kids, grandma and off course… natural blonds.

later L.J.R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn (oude) AV amp heeft 5.1 analoge inputs, geen HDMI ingang. Bedoeling is om de HD-audio soundtrack over analoog vanuit de Dune te sturen. Deze heeft echter 7.1 analoog uit.

Verlies ik dus een deel van de soundtrack, of zijn de 2 extra surround kanalen een "aanvulling" op de reguliere 5.1 track?

Of kan de Dune een soort "downmix" naar 5.1 analoog uit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2021
Kan ik met de Dune ook gewoon TV-programma's opnemen?

Groet,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman_NL
Hans123 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:25:
Kan ik met de Dune ook gewoon TV-programma's opnemen?

Groet,
Hans
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Tinman schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:36:
[...]

Als hij WMA pro in stereo afspeelt kan hij er dus niet mee overweg. Jammer.
Ik heb hem via spdif optisch aangelsoten. Via analoog of hdmi doet ie wel 5.1 wma geluid had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist binnen kregen via UPS. Ga hem vanavond testen en zal hier ook mijn bevindingen achter laten. Ik ga hem trouwens koppelen aan een QNAP nas met 2TB. Wil zien dat ik een handig programma vind/maak die AAI bestanden maakt zodat mijn films/muziek goed te zien zijn op de Dune. Hoop dat het programma op mijn QNAP kan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Ik heb de Dune Prime in bestelling staan bij Wifimedia en kreeg vandaag de volgende mededeling:
L.S.
Door problemen met de Bluray spelers worden de Dunes niet uitgeleverd door HDI. Ze zijn op dit moment alle spelers aan het controleren in de fabriek en vervangen de nodige onderdelen van de spelers die niet goed werken.

Op dit moment heeft 1 op de 6 spelers een defecte bluray disk waardoor ze nu nog niet uitgeleverd worden.

De importeur heeft ons laten weten dat eind volgende week de prime en de prime 500GB uitgeleverd zal worden als alles op schema verloopt.
Jammer, maar begrijpelijk :)
Het is me niet helemaal duidelijk wat er precies aan scheelt, kan er nergens wat over mogelijke problemen vinden. Iemand die meer info heeft?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Mindwalker schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:57:
Ik heb de Dune Prime in bestelling staan bij Wifimedia en kreeg vandaag de volgende mededeling:

[...]

Jammer, maar begrijpelijk :)
Het is me niet helemaal duidelijk wat er precies aan scheelt, kan er nergens wat over mogelijke problemen vinden. Iemand die meer info heeft?
Bij sommige mensen is de disc loader stuk.
Leest geen bluray/dvd/audio cd of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind deze HDI Dune er sowieso heel erg strak uitzien en ben dan ook wel heel erg benieuwd naar deze speler.

Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar de User Interface van deze HDI Dune en of deze ook IMDB informatie en covers e.d. kan ophalen. Of dat je toch weer handmatig bij elke film / serie een folder.jpg moet opnemen (als dat al ondersteund wordt).

De reden dat ik zelf liever een HTPC gebruik is dat je hierop vaak een mooiere User Interface kan krijgen die bijvoorbeeld je films en series automatisch update met de juiste FanArt en IMDB / tvdb info.
Dit zijn zaken die ik heel erg mis bij een popcornhour e.d. (het kan wel, maar nooit automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
En Lucasheezen, al een update over je bevindingen??!? =)

Ben namelijk nog zwaaar aan het twijfelen tussen PCH c-200 en deze Dune 3.0...

Kan iemand mij trouwens vertellen of de dune features heeft voor bijv. uitzendinggemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooi apparaat, beloofd wat!

een vraagje aan degene die hem al in huis hebben, kun je er ook een USBhub aanhangen, zodat je er meerdere HDD aan kan koppelen?

thnx :)

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 13:07
Inmiddels ook trotse eigenaar van een BD Prime 3.0 via MPC.
Is voor mij een upgrade geweest van mijn HD Center.

Qua menu is het ding gewoon echt kinderlijk eenvoudig.
De 3.0 is nog beter dan de 1.0 was.

Menu is het zelfde dus niets nieuws wat ik hoef te leren.
Aangesloten op Qnap nas via NFS.

Streamen gaat echt vlekkeloos.
Zelfs de meest problematische BD's gaan vlekkeloos via het netwerk.
Met de geoptimaliseerde netwerk afhandeling van de Dune kan je zelfs BD's streamen via SMB netwerk.

Ik moet de eerste media file nog tegen komen die hij niet af kan spelen.
Alles gaat gewoon vlekkeloos en zo super snel.
BD's via het netwerk beginnen al binnen 5 seconden van het selecteren, dit kon bij de 1.0 wel eens oplopen tussen de 30sec en de minuut.
WMAPro audio word gewoon 5.1 via HDMI, dus ook daar geen problemen.

Er zijn momenteel alleen inderdaad wat problemen bij somige units met de BD loaders.
Of deze werken niet of ze maken te veel lawaai.

Er zijn ook wat kleine bugs welke met de FW update binnen een week nog zullen worden verholpen.
Design is gewoon super strak.
Lekker kleine unit ( is wel zwaar trouwens ) met fanloos ontwerp die gewoon NIET warm word.

Mijn advies, wacht heel even totdat de kinks uit de kabel zijn en ga er dan voor.
Als je een Mediaplayer wil hebben die alles kan voor een schappelijke prijs is dit echt de ideale oplossing.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• Tegels
Ik lees goede recensies over de Dune Prime. Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een goede mediaplayer. Tot nu toe neig ik nog naar de PCH C200, maar de ervaringen met de Dune liegen er niet om.... Nu heb ik al een uitstekende BR speler Panasonic (DMP-BD80). De Dune Base zal dus eerder voor mij geschikt zijn. Heeft de Base precies dezelfde specificaties als de Prime? Is het enige verschil de BD speler? Of mis ik ergens iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Tegels schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:20:
Ik lees goede recensies over de Dune Prime. Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een goede mediaplayer. Tot nu toe neig ik nog naar de PCH C200, maar de ervaringen met de Dune liegen er niet om.... Nu heb ik al een uitstekende BR speler Panasonic (DMP-BD80). De Dune Base zal dus eerder voor mij geschikt zijn. Heeft de Base precies dezelfde specificaties als de Prime? Is het enige verschil de BD speler? Of mis ik ergens iets?
Ja klopt. De base is qua functies 100% gelijk aan de prime op de bluray loader na. Ipv de bluray drive kun je een 3,5 inch harddisk inbouwen. Wat streamen en afspelen van media betreft (behalve echte schijven) hetzelfde als de prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
mk2k schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:54:
[...]

Ja klopt. De base is qua functies 100% gelijk aan de prime op de bluray loader na. Ipv de bluray drive kun je een 3,5 inch harddisk inbouwen. Wat streamen en afspelen van media betreft (behalve echte schijven) hetzelfde als de prime.
Dit is dan wat ik zoek. Zie trouwens nog nergens reacties van gebruikers die de Base al in bezit hebben. Het lijkt erop dat alleen de Prime nog is uitgeleverd. Hoop dat ik binnenkort ook over de Base reacties kan vinden. Heb hem inmiddels al wel een preorder geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 14:02
Vraag: hoe gaat de audioweergave zonder de tv aan te zetten, dus van het eigen display?
Ik heb een verzameling van ongeveer 1000 albums op HD, dus mijn wens is om snel te kunnen zoeken op artiest, genre en album. Bij grote voorkeur ook door het in kunnen voeren van de eerste letter via een numeriek toetsenbord ala GSM.
En als ik muziek luister wil ik de tv graag uitlaten.
Het lijkt erop of er nog steeds geen video-mediaspeler die aan deze toch niet al te extreme eis voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 07:17

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik zit zelf aan een Prime 3.0 te denken, maar ik lees nu in de handleiding dat de netwerkpoort 'slechts' 100Mb is. Gb LAN is een optie, maar je kan maar 1 optie installeren (Wi-Fi 802.11n, Gb LAN of 2 x eSATA). Verder las ik in een eerdere reactie dat de interne schijf via een SATA -> USB adapter aangesloten is. Klopt dat? Ik denk dat je dan beter 3,5" HD via eSATA aan kunt sluiten. Heb je meer keus, kan je groter, bruikbaar voor andere doeleinden en is nog goedkoper ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Drobanir op 20-11-2009 16:43 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Ook hier een trotse eigenaar van een nieuwe Prime 3.0. Eerste bevindingen komen overeen met die van Malignant een paar reacties hierboven. Ik heb de speler bedraad aangesloten op mijn D-link DIR-655 en ik kan zonder enige problemen een BluRay film afspelen (streamen) via m'n draadloze verbinding vanaf mijn pc (wireless N). Geen hickup te zien, ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Laatst online: 19:11
Drobanir schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:36:
Ik zit zelf aan een Prime 3.0 te denken, maar ik lees nu in de handleiding dat de netwerkpoort 'slechts' 100Mb is. Gb LAN is een optie, maar je kan maar 1 optie installeren (Wi-Fi 802.11n, Gb LAN of 2 x eSATA).
GB LAN heeft naar mijn mening geen toegevoegde waarde. Ik stream tot nu toe alle 1:1 blu-ray rips zonder problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guidob schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 09:09:
[...]

GB LAN heeft naar mijn mening geen toegevoegde waarde. Ik stream tot nu toe alle 1:1 blu-ray rips zonder problemen af.
En welke optie is bij je geinstaleerd GB LAN of 10/100 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 07:17

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Voor streamen heb je inderdaad niet voldoende aan een 100 Mb-verbinding. Als je echter bestanden naar de internet harde schijf wilt kopiëren, duurt het een stuk langer dan wanneer je Gb-LAN hebt.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:00:
En welke optie is bij je geinstaleerd GB LAN of 10/100 MB?
Ik heb een gbit netwerk, maar draai de Dune op 100.
Drobanir schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:07:Dat ben ik niet helemaal met je eens. Voor streamen heb je inderdaad niet voldoende aan een 100 Mb-verbinding. Als je echter bestanden naar de internet harde schijf wilt kopiëren, duurt het een stuk langer dan wanneer je Gb-LAN hebt.
Daar heb je uiteraard gelijk in, ik stream nu alles via NFS. De Dune is passief gekoeld. Dus helemaal stil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 08:22
Daar wij nog geen Blu-Ray speler hebben denk ik dat dit voor ons geen slechte keus is om de Prime versie aan te schaffen. Nu een 2.5" 1 Tb schijfje erin kost mij teveel. Kan dan beter een adapter aansluiten aan de speler, is goedkoper. Of media streamen via pc.

Zie hier al een aantal mensen die zéér enthousiast zijn over dit toestel. Bedankt alvast voor jullie bevindingen die me over de streep hebben gehaald. (pre-order is al gemaakt)

En blijven wachten op een toestel die echt alles kan, nee, wacht al lang genoeg.

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
  • Laatst online: 07-05 11:59
Wie weet of je een externe hd die via e-sata aangesloten is op de Dune, via je netwerk kunt benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:27
Weet er iemand of de Dune 3.0 (Base of Prime maakt niet uit) compatible is met de Logitech Harmony One? Tot op heden heb ik hier geen informatie over kunnen vinden, wellicht zijn er mensen die het uit eigen ervaring kunnen vertellen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

munck100 schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:06:
Wie weet of je een externe hd die via e-sata aangesloten is op de Dune, via je netwerk kunt benaderen?
Ja dat kan. De dune shared gewoon de externe schijf. Wil je erop kunnen wegschrijven moet ie wel ext2 geformatteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 13:07
BiLLie- schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:29:
Weet er iemand of de Dune 3.0 (Base of Prime maakt niet uit) compatible is met de Logitech Harmony One? Tot op heden heb ik hier geen informatie over kunnen vinden, wellicht zijn er mensen die het uit eigen ervaring kunnen vertellen.

Alvast bedankt!
Ik bedien mijn Dune met mijn Harmony 1000 dus een Harmony one moet ook gewoon werken.
Drobanir schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:07:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Voor streamen heb je inderdaad niet voldoende aan een 100 Mb-verbinding. Als je echter bestanden naar de internet harde schijf wilt kopiëren, duurt het een stuk langer dan wanneer je Gb-LAN hebt.
Betreft het netwerk.
De Dune heeft standaard 100/1000 ingebouwd zitten.
Ik draai momenteel zelf gewoon Gbit met de speler, geen probleem.

MAAR Gbit netwerk word officieel niet ondersteund nog in de SDK van Sigma dus vandaar dat men het niet adviseerd.
Voor het streamen met deze player is 100mbit meer dan voldoende.
De heren van HDI hebben een speciale netwerk optimalisatie code geschreven, en ik was eerst ook sceptisch. MAar geloof, 100Mbit is genoeg om een veeleisende Blu-Ray te streamen via je netwerk met HD audio codecs aan.
dura schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:27:
Vraag: hoe gaat de audioweergave zonder de tv aan te zetten, dus van het eigen display?
Ik heb een verzameling van ongeveer 1000 albums op HD, dus mijn wens is om snel te kunnen zoeken op artiest, genre en album. Bij grote voorkeur ook door het in kunnen voeren van de eerste letter via een numeriek toetsenbord ala GSM.
En als ik muziek luister wil ik de tv graag uitlaten.
Het lijkt erop of er nog steeds geen video-mediaspeler die aan deze toch niet al te extreme eis voldoet.
Begin hier aub niet aan zonder een TV aan te zetten.
Display heeft maar 1 regel en daar is niets op te zien als je aan het navigeren bent door mappen.
Je moet echt je TV aan hebben wil je een playlist bouwen.
Voor dit soort dingen verwijs ik je toch echt naar een Squeezebox of Sonos systeempje.
Ben zelf wezen kijken afgelopen weekend bij mijn dealer voor een Sonos systeem en dat is ook heel gaaf.
Maar offtopic.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:

ik las in een bovenstaande post dat als je een externe HD via esata aansluit deze ook te benaderen is via de pc?? klopt dit ook echt.

Mijn bedoeling is dan om via mijn pc films te downloaden en te laten uitpakken op deze esata HD.
Zo kan ik dan direct na uitpakken via deze schijf films bekijken op de Prime zonder mijn pc daarvorr aan te laten staan.

Wie heeft dit ook echt getest en wat zijn je ervaringen hierin.

(dit zou een betere oplossing zijn dan de 2,5 HD er in ter bouwen. Deze zijn duurder en hebben minder capiciteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

bestaat er eigenlijk ook zo'n (mediaplayer) apparaat die digitale televisie kan opnemen? Of kan je dit zelf er nog in bouwen? Of kan je beter een HTPC bouwen als je dat allemaal in 1 wilt?

[ Voor 26% gewijzigd door AOC op 24-11-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:05
Kan de Dune ook dts downmixen? ik heb namelijk nog geen HDMI versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08 20:54
Dark0z schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:43:
bestaat er eigenlijk ook zo'n (mediaplayer) apparaat die digitale televisie kan opnemen? Of kan je dit zelf er nog in bouwen? Of kan je beter een HTPC bouwen als je dat allemaal in 1 wilt?
Een echte alles-in-1 bestaat nog niet, maar het komt al aardig in de buurt met de Yuixx (Als je geen blu-ray speler hoeft.) Deze is alleen nog niet te verkrijgen.
Qua functionaliteit is het kiezen tussen digitale televisie opnemen (Yuixx) of een Blu-rayspeler ingebouwd (Dune Prime)

Een echte alles-in-1 ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Iemand hier inmiddels al in het bezit van de HDI Dune Base 3.0?
Ben er zeer benieuwd naar, gaan nu zoveel verschillende verhalen over het internet. Vertraagt en dan weer niet, dus hoop eigenlijk dat iemand deze al thuis heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Joelie schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:05:
Iemand hier inmiddels al in het bezit van de HDI Dune Base 3.0?
Ben er zeer benieuwd naar, gaan nu zoveel verschillende verhalen over het internet. Vertraagt en dan weer niet, dus hoop eigenlijk dat iemand deze al thuis heeft staan.
Op mpcclub.com las ik dat de Base gepland stond voor uitlevering na de Prime. Aangezien de uitlevering van de laatstgenoemde momenteel is stopgezet ivm problemen met de BD loader, is er dus ook nog geen Base uitgeleverd.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb nog een paar vragen. Ik ben nu in het bezit van een ACRyan POHD. Dit apparaat kan, ondanks alle beloften op de website en op het forum, nog steeds geen HD audio de baas.

Wanneer ik de Dune 3.0 aansluit op mijn Denon AVR 1910 via HDMI wie gaat dan het DTS HD MA of het True HD signaal decoderen? De Dune of de Denon? Dit is voor mij belangrijk omdat ik de receiver niet voor niets heb gekocht.

Omdat ik al een bluray speler heb zal ik gaan voor de Base uitvoering. Er is nogal wat verwarring over welke harddisk gemonteerd kan worden. Is het 2,5` of 3,5`? Wat zal de doorvoersnelheid zijn wanneer ik vanaf de computer files ga overzetten? Of toch maar beter naar een externe Esata?

bedankt en gtrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:48:
Hi,

Ik heb nog een paar vragen. Ik ben nu in het bezit van een ACRyan POHD. Dit apparaat kan, ondanks alle beloften op de website en op het forum, nog steeds geen HD audio de baas.

Wanneer ik de Dune 3.0 aansluit op mijn Denon AVR 1910 via HDMI wie gaat dan het DTS HD MA of het True HD signaal decoderen? De Dune of de Denon? Dit is voor mij belangrijk omdat ik de receiver niet voor niets heb gekocht.

Omdat ik al een bluray speler heb zal ik gaan voor de Base uitvoering. Er is nogal wat verwarring over welke harddisk gemonteerd kan worden. Is het 2,5` of 3,5`? Wat zal de doorvoersnelheid zijn wanneer ik vanaf de computer files ga overzetten? Of toch maar beter naar een externe Esata?

bedankt en gtrz
Voor zover ik weet levert de Dune zelf al de output van HD audio, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Verder zit er in een base een 3.5 plek voor een harddisk. In de Prime zit idd een 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Mindwalker schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:16:
[...]

Op mpcclub.com las ik dat de Base gepland stond voor uitlevering na de Prime. Aangezien de uitlevering van de laatstgenoemde momenteel is stopgezet ivm problemen met de BD loader, is er dus ook nog geen Base uitgeleverd.
Zoiets had ik ook begrepen, maar omdat de Base dus geen gebruik maakt van deze BD loader. Stonden er geruchten op het web dat deze nu wel uitgeleverd ging worden. Ook wel logisch natuurlijk omdat deze wel zonder problemen zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joelie schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:06:
[...]

Zoiets had ik ook begrepen, maar omdat de Base dus geen gebruik maakt van deze BD loader. Stonden er geruchten op het web dat deze nu wel uitgeleverd ging worden. Ook wel logisch natuurlijk omdat deze wel zonder problemen zou moeten werken.
Daar zou ik niet blij mee zijn als dit idd het geval is. Ik zou graag zien dat mij AV receiver de decoding voor zijn rekening zou nemen.........

Moet ik dus nog langer wachten totdat er een player komt die geen decoding doet maar gewoon raw doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nospam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 17:34
Zover ik weet kan hij beiden. Hij kan een simpele pass-through doen over HDMI 1.3 en de coax en optische poort maar hij heeft ook analoge aansluitingen mocht je versterker het zelf niet kunnen.

Zie ook in de review op MPCClub (http://www.mpcclub.com/fo...review_hdi_bd_prime30.pdf) pagina 6 "We tried over 15 titles of each and found no issues at all in loading or playing files. Even streaming over a 100mbit network went flawless using a NAS and BDMV as a source. Not a single hiccup was detected and HD Audio is neatly passed on to the receiver."

[ Voor 53% gewijzigd door nospam op 25-11-2009 23:03 ]

Verwijderd

nospam schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:55:
Zover ik weet kan hij beiden. Hij kan een simpele pass-through doen over HDMI 1.3 en de coax en optische poort maar hij heeft ook analoge aansluitingen mocht je versterker het zelf niet kunnen.

Zie ook in de review op MPCClub (http://www.mpcclub.com/fo...review_hdi_bd_prime30.pdf) pagina 6 "We tried over 15 titles of each and found no issues at all in loading or playing files. Even streaming over a 100mbit network went flawless using a NAS and BDMV as a source. Not a single hiccup was detected and HD Audio is neatly passed on to the receiver."
Thx... Dat zijn berichten. Ik heb inmiddels begrepen dat hij eerste week december gaat uitkomen.

Heeft er iemand belang bij mijn ACRyan met 30 films erop?? _/-\o_

Edit: Ik reageerde te vroeg...... Kan je het niet zo lezen dat het gedecodeerde signaal netjes naar de AV receiver gestuurd werd? Dan ben je er nog niet.......

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:03:
vraagje:

ik las in een bovenstaande post dat als je een externe HD via esata aansluit deze ook te benaderen is via de pc?? klopt dit ook echt.

Mijn bedoeling is dan om via mijn pc films te downloaden en te laten uitpakken op deze esata HD.
Zo kan ik dan direct na uitpakken via deze schijf films bekijken op de Prime zonder mijn pc daarvorr aan te laten staan.

Wie heeft dit ook echt getest en wat zijn je ervaringen hierin.

(dit zou een betere oplossing zijn dan de 2,5 HD er in ter bouwen. Deze zijn duurder en hebben minder capiciteit)
Nogmaals. Ja dat doet ie. Als je de esata schijf hebt aangesloten en geformatteerd vanaf de dune zelf via het menu (ext2) dan kan je op je pc naar \\ipadresvandune connecten en staat daar een gesharde map (harddisk die is aangesloten) en kan je er bestanden op kopieren.

ik heb met opzet geen interne 2.5 hdd erin laten bouwen maar een externe esata schijf mede omdat deze duurder zijn en vanwege de warmte ontwikkelingen in het apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door mk2k op 27-11-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mk2k schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:31:
[...]

Nogmaals. Ja dat doet ie. Als je de esata schijf hebt aangesloten en geformatteerd vanaf de dune zelf via het menu (ext2) dan kan je op je pc naar \\ipadresvandune connecten en staat daar een gesharde map (harddisk die is aangesloten) en kan je er bestanden op kopieren.

ik heb met opzet geen interne 2.5 hdd erin laten bouwen maar een externe esata schijf mede omdat deze duurder zijn en vanwege de warmte ontwikkelingen in het apparaat.
En hoe zit het met geluid van esata schijf?
Werkt hij stil, hoor je hem van afstand ongeveer 2M?
Welke schijf volgens jou is stilste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ik meen gelezen te heben dat de externe esata intern aan usb is verbonden. Als je extern gebruik wilt maken van esata zou je hiervoor één van de twee interne SATA aansluitingen moeten gebruiken. Nogmaals, ik ben niet zeker van mijn zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:05
Ik heel internet afspeuren voor een goede speler, uiteindelijk keuze gemaakt voor de Dune Prime 3.
Ik thuis overleggen, alles akkoord, laat hem zien......

Eh gat zwart ik moet geen zwart, dat ding komt er niet in, hebben ze hem niet in het Zilver. Zucht.

Dus de vraag, is hij er ook in het Zilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
agraaff schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:38:
Ik heel internet afspeuren voor een goede speler, uiteindelijk keuze gemaakt voor de Dune Prime 3.

Eh gat zwart ik moet geen zwart, dat ding komt er niet in, hebben ze hem niet in het Zilver. Zucht.

haha, ja heb je eindelijk je speler gekozen is er het kleur probleem. Voor zover ik weet zijn ze er (nu nog) maar in 1 kleur. En of dat ooit gaat veranderen betwijfel ik ook zeer.. Anders zelf maar overspuiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:17
agraaff schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:38:

hier had ik iets kunnen typen over zelf zoeken....

Nee, hij is er in slechts in 1 kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben mij sinds kort aan het orienteren op de mogelijkheden van htpc's en mediaplayers.
Ik ben inmiddels zover dat een mediaplayer zoals de Dune mijn voorkeur heeft, maar daarmee ben ik pas 1 stapje verder in mijn zoektocht.

Wat ik wil zijn eigenlijk 2 dingen.

Ik heb nu een draadloos netwerk, maar nog geen NAS o.i.d. Het wordt steeds vervelender dat dat ene bestand net op de andere pc staat. Daarom wil ik een netwerkschijf die door al mijn pc's te benaderen is. Zover nog lekker overzichtelijk, want even een NAS kopen of een nieuwe router met USB aansluitmogelijkheid en je bent klaar.

Deel 2 van de wens is, als dit kan, de eerste wens te combineren met een mediaplayer zoals de Dune 3.0. Wat mij echter nou niet echt 100% duidelijk wordt is in hoeverre de Dune Prime ook als NAS te gebruiken is. Ik las hierboven iets over een eSATA schijf die dan als NAS te benaderen is, maar dat gaat weer niet in combinatie met WIFI. Het is namelijk voor mij echt geen optie om een bedraad netwerk te maken.

Om een lang verhaal kort te maken: Als ik de Prime 3.0 koop, met de wifi module (kan dat overigens al?), kan ik dit apparaat dan ook als NAS gebruiken, of moet ik dat dan apart regelen door een losse NAS in mijn netwerk te hangen?

ik draai toch wel weer een tijdje mee op tweakers, maar soms kan je je zo'n enorme noob voelen als je weer aan "iets nieuws" begint

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
BiLLie- schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:29:

Alvast bedankt!
Yep, staat onder DVD player. Je moet dan de Dune BD hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Is er al iets meer bekend over wanneer de Base uitgeleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Bij mobile-harddisk.nl staat voor beide modellen 2 to 8 werkdagen.
Toch eerst maar even bellen voor je bestelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerten schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:13:
Bij mobile-harddisk.nl staat voor beide modellen 2 to 8 werkdagen.
Toch eerst maar even bellen voor je bestelt...
Volgens Divxplayer zouden ze volgende week binnen moeten komen. Ze worden vanaf afgelopen maandag verscheept na een weekend testen met de prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:48:
[...]

Volgens Divxplayer zouden ze volgende week binnen moeten komen. Ze worden vanaf afgelopen maandag verscheept na een weekend testen met de prime.
Zie het volgende staan bij divxplayer...Voorraad verwacht 7 december 2009! (Update 27-11-2009)
Ben benieuwd, heb hem zelf besteld bij een ander, dus hoop dat deze de player ook snel op voorraad heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Joelie op 03-12-2009 12:06 . Reden: aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag:

Ik ga volgende week de Dune HD Base kopen en heb inmiddels al een WD Caviar green schijf gekocht. De bedoeling is dat ik Blu rays download via de computer en vanaf daar op de Dune zet omdat de harddisk er zo uitkan en ik geen netwerk naar de Dune ga aanleggen.

Nu lees ik dat hij EXT2 geformatteerd moet worden. Is dat vanuit Windows 7 te doen zonder kunstgrepen? Of leest hij ook vanaf het normale Windows format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Starttopic geeft aan dat hij 'NTFS read only' aan kan. EXT2 is read and write.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.