Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegels schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:50:
Starttopic geeft aan dat hij 'NTFS read only' aan kan. EXT2 is read and write.
Hmmmm,

Dus niet van te voren alle film erop zetten maar eerst een format in de Dune geven? Zou jammer zijn. Ik heb inmiddels 42 films klaarstaan sinds in mijn ACRyan heb weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:28:
[...]

Hmmmm,

Dus niet van te voren alle film erop zetten maar eerst een format in de Dune geven? Zou jammer zijn. Ik heb inmiddels 42 films klaarstaan sinds in mijn ACRyan heb weggegooid.
Hij kan NTFS read only aan. Dus als jij die HD formateert naar NTFS (standaard in Win7). Dan kun jij prima de films erop zetten en deze straks afspelen met je Base. Wat read only dus al aangeeft. Hij kan er alleen vanaf lezen. En dat is in jou geval prima als je de speler niet in het netwerk gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

ben gisteren bij een winkel geweest, die had de dune prime 3.0 als demo staan, ze krijgen met 1.5 week nieuwe voorraad binnen, dit bertreft appraraten waarbij gebruik is gemaakt van een ander BL-loop werk. Ik hoop nadat er meer winkels hem opvoorraad krijgen de prijs ook wat gaat zakken, wanneer je hem uitrust met een beetje 2.5" HDD gaat de prijs toch richting de 500 euro.....

Heb begrepen dat er een samba server in zit, kan ik wanneer ik deze op de dune activeer als netwerk-share zien? en hem zodoende toevoegen als netwerkkopping op mijn pc's?
Wanneer ik een extern ESata schijf aansluit, is deze dan ook via de Samba server te benaderen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman_NL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09-2022
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:28:
[...]

Hmmmm,

Ik neem aan dat de Dune ook verschillende partities aankan. Dan kan je de schijf in partities opdelen. Dan kan je het ene deel in NFTS formatteren en het andere deel EXT2 formatteren. Heb je dus een partitie die je alleen kan lezen en een partitie waar je zowel kan lezen als schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joelie schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:40:
[...]

Hij kan NTFS read only aan. Dus als jij die HD formateert naar NTFS (standaard in Win7). Dan kun jij prima de films erop zetten en deze straks afspelen met je Base. Wat read only dus al aangeeft. Hij kan er alleen vanaf lezen. En dat is in jou geval prima als je de speler niet in het netwerk gaat hangen.
Dank je! Dit is precies wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goman_NL schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:02:
[...]

Ik neem aan dat de Dune ook verschillende partities aankan. Dan kan je de schijf in partities opdelen. Dan kan je het ene deel in NFTS formatteren en het andere deel EXT2 formatteren. Heb je dus een partitie die je alleen kan lezen en een partitie waar je zowel kan lezen als schrijven.
Dank je!
Ik ga hem alleen maar gebruiken om films te kijken. Niet aan een netwerk of zo. Dus ik vind de read only optie al heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat rondsurfen kwam ook ik bij deze mooi mediaspeler uit. Hij speelt alles af en ziet er gewoon mooi strak uit, pas prima bij mijn andere apparatuur. Ik heb wel een vraagje over de Blue-Ray Player.

Ik heb op dit moment geen enkele Blue-Ray-schijfjes en verwacht ook niet snel deze te gaan kopen. Mijn zeer recent gekochte PC heeft een Blue-Ray-brander, dus zal deze ook wel kunnen afspelen, mocht ik later toch deze schijfjes hebben.

Is het mogelijk om een Blue-Ray-schijfjes via m'n PC af te spelen en deze via de HDI Dune op m'n TV te tonen? Of moet ik deze dan eerst rippen op m'n PC? OK, de film even stoppen is lastig met de PC in een andere kamer, maar dat neem ik dan voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman_NL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:35:
[...]

Dank je!
Ik ga hem alleen maar gebruiken om films te kijken. Niet aan een netwerk of zo. Dus ik vind de read only optie al heel goed!
Dan zou ik als ik jou was wel de Dune Base kopen. Bij de Base kan je immers de harde schijf heel gemakkelijk verwisselen.

[ Voor 3% gewijzigd door Goman_NL op 04-12-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:39:
Na wat rondsurfen kwam ook ik bij deze mooi mediaspeler uit. Hij speelt alles af en ziet er gewoon mooi strak uit, pas prima bij mijn andere apparatuur. Ik heb wel een vraagje over de Blue-Ray Player.

Ik heb op dit moment geen enkele Blue-Ray-schijfjes en verwacht ook niet snel deze te gaan kopen. Mijn zeer recent gekochte PC heeft een Blue-Ray-brander, dus zal deze ook wel kunnen afspelen, mocht ik later toch deze schijfjes hebben.

Is het mogelijk om een Blue-Ray-schijfjes via m'n PC af te spelen en deze via de HDI Dune op m'n TV te tonen? Of moet ik deze dan eerst rippen op m'n PC? OK, de film even stoppen is lastig met de PC in een andere kamer, maar dat neem ik dan voor lief.
Welke versie wil je gaan kopen van de mediaplayer de Prime of Base? Bij de Prime zit er namelijk een Blu-Ray speler in. Dus hoef je daar niet eens over na te denken. Kies je voor de Base dan durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Misschien als je de Blu-Ray speler shared in je pc dat hij deze dan ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goman_NL schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:52:
[...]

Dan zou ik als ik jou was wel de Dune Base kopen. Bij de Base kan je immers de harde schijf heel gemakkelijk verwisselen.
Ja ga ik ook doen. Ik heb al een mooie blu ray speler. Eindelijk verlost van de ACRyan zooi! Lang leve de Dune!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:39:

Inderdaad...Je kunt je blurayspeler in je PC sharen en dan afspelen via de Dune door b.v. SMB te gebruiken. Dat is snel genoeg met 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chasse
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik heb een Dune base in bestelling sinds oktober. Geduld is een schone zaak. Het ziet er naar uit dat die binnenkort geleverd gaat worden. Hij wordt geleverd met een esata HD. Omdat op mijn PC nogal wat films klaar staan en ik geen verstand heb van netwerken enz. wil ik deze films via een externe hd (usb) overzetten op de esata hd in de Dune base via de usb aansluiting op de Dune
Vraag: Is dit kopiëren plakken via een menu van de Dune mogelijk?
Ik weet dat het een omweg is maar voor mij uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joelie schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:47:
Welke versie wil je gaan kopen van de mediaplayer de Prime of Base? Bij de Prime zit er namelijk een Blu-Ray speler in. Dus hoef je daar niet eens over na te denken. Kies je voor de Base dan durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Misschien als je de Blu-Ray speler shared in je pc dat hij deze dan ziet.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:31:
Inderdaad...Je kunt je blurayspeler in je PC sharen en dan afspelen via de Dune door b.v. SMB te gebruiken. Dat is snel genoeg met 100mbit.
Thanx. Ik zat er aan te denken om niet de dure versie (Prima) te kopen, waar inderdaad al een Blue-Ray speler inzat. Daarom mijn vraag of ik het via m'n speler op m'n PC kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Iemand al wat meer duidelijkheid wanneer de Dune uitgeleverd gaat worden. Op Divxplayer staat 7-12-09. Dat was gisteren dus zijn er al mensen die blij gemaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Ik zit ook met argusogen de voorraad te volgen. Gisteren bij Wifimedia de Base besteld. Zij geven aan dat de Base in de eerste week van december zou komen; na een mail van mijn kant hebben ze het over de tweede week en da's nu......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joelie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:12:
Iemand al wat meer duidelijkheid wanneer de Dune uitgeleverd gaat worden. Op Divxplayer staat 7-12-09. Dat was gisteren dus zijn er al mensen die blij gemaakt zijn?
Net gebeld, maar helaas..... Op zijn vroegst volgende week....dus nog eventjes geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Ik was zojuist bij Wifimedia om een NAS te bestellen, en daar stond het magazijn vol met Dune Prime's.
Ik schat dat er zo'n 150 stonden, kon me nog net bedwingen om er niet ook 1 van te bestellen.
Ook even de behuizing bekeken, maar dan vind ik toch dat dat niet in de buurt komt van een goedkope dvdspeler, tis een beetje net niet uiterlijk. Maar het gaat natuurlijk om wat er in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Joelie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:12:
Het hangt van je leverancier af, de uitlevering is in elk geval in volle gang. Ik heb medio november de Prime bij Wifimedia.eu besteld en hij is nu aangeboden aan TNT. Dus ik verwacht hem morgen in huis te hebben. Je kunt het best even informeren bij het bedrijf waar je hem besteld hebt.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mindwalker schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:24:
[...]

Het hangt van je leverancier af, de uitlevering is in elk geval in volle gang. Ik heb medio november de Prime bij Wifimedia.eu besteld en hij is nu aangeboden aan TNT. Dus ik verwacht hem morgen in huis te hebben. Je kunt het best even informeren bij het bedrijf waar je hem besteld hebt.
Op NASmedia.nl zijn de prime's ook op voorraad! (of is dit dezelfde club als wifimedia?)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
NASmedia beweert nu dat ze de Base ook op voorraad hebben? Ik had mijn mailadres bij hun achtergelaten zodra de Base op voorraad zou komen en ik kreeg een mail van hun.... Lijkt mij sterk als ik de eerdere berichten lees.... Heeft er iemand een Base in bestelling bij Nasmedia?

Ik heb contact gezocht: was een foutje in hun systeem....

[ Voor 9% gewijzigd door Tegels op 11-12-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DivXplayer.nl heeft de Prime ook leverbaar.

"Uw betaling is ontvangen. Aangezien het product op eigen voorraad is, zal deze direct worden verzonden. U ontvangt omstreeks 18.00 een e-mail met een tracknummer om deze zending te kunnen volgen via internet. (alleen tijdens doordeweekse dagen voor 17.00)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikoning
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 08:30
Zo te lezen zijn de voorraden dus eindelijk bijgevuld. Ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen van het apparaat en hoop dat (een aantal van) jullie de tijd nemen om een mooie review te schrijven! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Bij Informatique is hij op voorraad, en ik heb hem daar zojuist met 5% korting besteld. Maakt de prijs dan toch weer wat leuker met 379,-
Dat gaf voor mij eigenlijk de doorslag om er toch een te halen

kortingscode is NMT09, ik heb geen idee hoelang die nog geldig is, dus sla je slag zou ik zeggen

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2021
Kan je ook direct je speakers aansluiten op deze dune of heb je hier een apparte versterker voor nodig?

• barron
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik zie dat de Prime alleen met een 500 Gig disk wordt geleverd in de meeste online shops. Is het niet mogelijk om er 1T of 1,5T in te hangen??
Bedankt voor de reactie.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Ik wilde deze hebben om ook muziek mee te streamen en niet steeds de tv aan te hebben.
Maar blijkbaar geeft deze geen mappen weer bij het browsen.
Die ene regel zou voor mij zat zijn om eerlijk te zijn.

Denk dat ik eens ga kijken of ik een berichtje richting HDI kan sturen om te vragen of dat ook nog een feature gaat worden.

Verwijderd

Mijn Prime wordt vanmiddag door UPS afgeleverd, ben benieuwd.

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
barron schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:10:
Ik zie dat de Prime alleen met een 500 Gig disk wordt geleverd in de meeste online shops. Is het niet mogelijk om er 1T of 1,5T in te hangen??
Bedankt voor de reactie.
Er is alleen plaats voor een 2.5" disk. Die zijn er nog niet > 500GB.

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:18

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Als de schijf via de Dune is geformatteerd (en dus ext2 is) kan hij neem ik aan toch wel gewoon via een extra driver benaderd worden (read/write)?

Bijvoorbeeld deze: http://www.fs-driver.org/index.html

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Arunia schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:27:
Ik wilde deze hebben om ook muziek mee te streamen en niet steeds de tv aan te hebben.
Maar blijkbaar geeft deze geen mappen weer bij het browsen.
Die ene regel zou voor mij zat zijn om eerlijk te zijn.

Denk dat ik eens ga kijken of ik een berichtje richting HDI kan sturen om te vragen of dat ook nog een feature gaat worden.
Buiten hetgeen jij noemt mis ik tijdens het spelen ook basale functionaliteiten als "verderspoelen" en "volgende nummer" tijdens het afspelen van audio. Hij pakt zelfs aan het einde van de track niet het volgende nummer uit de reeks in dezelfde directory.

Het afspelen van muziek is momenteel echt een (zwaar) ondergeschoven kindje - ondanks dat we het over een mediaspeler hebben.

Bij deze meteen mijn vraag aan diegenen die hem inmiddels thuis hebben: wat zijn de ervaringen met het geluid dat de de blu ray drive maakt tijdens het afspelen van de film. Ik durf het bijna niet te vragen (en mijn ervaring laat zich vast niet al te moeilijk raden). Helaas, maar waar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
  • Laatst online: 07-05 11:59
Mindwalker schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:04:
[...]

Buiten hetgeen jij noemt mis ik tijdens het spelen ook basale functionaliteiten als "verderspoelen" en "volgende nummer" tijdens het afspelen van audio. Hij pakt zelfs aan het einde van de track niet het volgende nummer uit de reeks in dezelfde directory.

Het afspelen van muziek is momenteel echt een (zwaar) ondergeschoven kindje - ondanks dat we het over een mediaspeler hebben.

Bij deze meteen mijn vraag aan diegenen die hem inmiddels thuis hebben: wat zijn de ervaringen met het geluid dat de de blu ray drive maakt tijdens het afspelen van de film. Ik durf het bijna niet te vragen (en mijn ervaring laat zich vast niet al te moeilijk raden). Helaas, maar waar :S
Ik heb hem vandaag binnen gekregen.
Wat betreft mp3 afspelen kan ik je vertellen dat je de dir niet moet openen maar gewoon op play moet drukken op je ab, dan kun je ook verder spoelen en volgende track enz., je kunt dan ook shuffel of repeat aanzetten.
Wat betreft het geluid van de BD ; :( , Ben er over aan het denken om hem terug te sturen maar wil nog eerst een aantal dvd/br afspelen om te kijken of ik ermee kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Ik hoor steeds meer klachten over de BD drive. Is dit vergelijkbaar met de PS3? Want die doet nu dienst als BD/netwerkspeler.

Ben wel blij wanneer je een map af kunt spelen. Overigens ga ik nog steeds kijken of ik ergens contact op kan nemen met HDI om mijn ideëen aan te geven. Ik vind dat toch wel een must hoor. Zo veel werk kan het niet zijn om de huidige map waar de selectie op staat weer te geven in het scherm.
Mijn MP3's zitten als volgt:
Albums
"naam artiest/band"
"album naam"
"disc1/2 mappen waar nodig, anders de nummers"
Dus als je albums open hebt, dan gewoon de naam van de huidige geselecteerde band/artiest.
Kan zelf wel kijken of ik er voorbij ben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
DarkHelmet schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:00:
Bij Informatique is hij op voorraad, en ik heb hem daar zojuist met 5% korting besteld. Maakt de prijs dan toch weer wat leuker met 379,-
Dat gaf voor mij eigenlijk de doorslag om er toch een te halen

kortingscode is NMT09, ik heb geen idee hoelang die nog geldig is, dus sla je slag zou ik zeggen
Thanks voor de tip. Zie dat deze kortingscode geldt voor alle mediaplayers bij hun. Zie dat ze ook al de Base hebben staan. Eens nagaan wanneer zij deze binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Kan iemand me vertellen of het mogenlijk is om via IPTV b.v. uitzending gemist te streamen.
Het is mij nog niet gelukt en daar baal ik behoorlijk van.
mijn oude Conceptronic CFULLHDMA kan dat overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

munck100 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 01:57:
[...]

Ik heb hem vandaag binnen gekregen.
Wat betreft mp3 afspelen kan ik je vertellen dat je de dir niet moet openen maar gewoon op play moet drukken op je ab, dan kun je ook verder spoelen en volgende track enz., je kunt dan ook shuffel of repeat aanzetten.
Wat betreft het geluid van de BD ; :( , Ben er over aan het denken om hem terug te sturen maar wil nog eerst een aantal dvd/br afspelen om te kijken of ik ermee kan leven.
Oké, bedankt voor de tip! Ik selecteerde gewoon de eerste mp3 uit de lijst...

Bij het afspelen van dvd's is het piepgeluid bij mij niet tot nauwelijks te horen - het is ook niet constant aanwezig dan. Acceptabel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Mindwalker schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:49:
[...]

Oké, bedankt voor de tip! Ik selecteerde gewoon de eerste mp3 uit de lijst...

Bij het afspelen van dvd's is het piepgeluid bij mij niet tot nauwelijks te horen - het is ook niet constant aanwezig dan. Acceptabel dus.
bij originele dvd's en Br"s is de geluidsoverlast bij mij ook acceptabel.
Bij gebrande dvd's hoor ik een iritante frequente tik, alsof er een verdwaalde krekel in de drive zit.
Dit getik blijft aanwezig totdat ik de dvd uit de slede haal. Of ik daar aan kan wennen betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

munck100 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:04:
[...]

bij originele dvd's en Br"s is de geluidsoverlast bij mij ook acceptabel.
Bij gebrande dvd's hoor ik een iritante frequente tik, alsof er een verdwaalde krekel in de drive zit.
Dit getik blijft aanwezig totdat ik de dvd uit de slede haal. Of ik daar aan kan wennen betwijfel ik.
Ik heb het in beide gevallen (bd / dvd) over origineel materiaal, dus geen gebrande discs. Geen krekels en dergelijke, maar na een paar minuten in de film (blu-ray) een resonerende fluittoon die je net zo duidelijk hoort als het geluid van de film zelf :/

Er loopt niks aan ofzo, het lijkt op een hoog geluid van één of twee onderdelen (motorje oid) die met elkaar gaan interfereren, en dat gaat fluiten. Het maakt daarbij niet uit of je dichtbij of ver weg staat, op een meter of vier hoor je 't het nog duidelijk door de film heen.

Ik heb contact opgenomen met de leverancier, heb niet de indruk dat het (bij mijn exemplaar) opgelost gaat worden door firmware ofzo. Dat lees je hier en daar.

Gevraagd of zij dit geluid willen beoordelen ten opzichte van andere modellen, en als het 'normaal' is voor de Dune dan mogen ze hem houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Ik ga hem straks afhalen en dan eens testen. Heb geen BlueRay liggen, maar zal eens kijken met DVDs.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er is vandaag een nieuwe beta firmware uitgekomen die hier te downloaden is.
http://dune-hd.com/firmware/

Changes since 091023_1444:

- Added more conveniency for working with subtitles and audiotracks during
file and DVD playback:

- Added the setting "Misc / Playback / Enable subtitles by default for
files" which allows to choose one of the following settings:
- "No" -- do not use subtitles by default.
- "Yes" -- always use subtitles by default if any subtitles exist
(internal or external).
- "Internal only" -- if internal subtitles exist, use them by
default.
- "External only" (default) -- if external subtitles exist, use them
by default.

- Added the setting "Misc / Playback / Default subtitles preference"
with choices "Internal" and "External" (default), which controls which
kind of subtitles have priority if "Enable subtitles by default for
files" is set to "Yes" and both internal and external subtitles exist.

- Added the setting "Misc / Playback / Quick toggling of single
subtitles" (enabled by default), which enables special behavior of
SUBTITLE RC button when there is only one subtitles track: instead of
showing the usual subtitles menu, the SUBTITLE RC button allows to
quickly toggle this single subtitles track (select / deselect it). To
enter the subtitles setup, press SUBTITLE and then SETUP.

- Added a new possibility to conveniently and quickly show/hide the
currently selected subtitles track (even if there are multiple
subtitles) just by pressing the RC button "D" (blue).
- When a subtitles track is selected, the "D" RC button toggles the
visibility of the currently selected subtitles.
- When selecting a subtitles track from the subtitles menu, the "D"
RC button allows to select the subtitles track but hide it
initially (until the "D" RC button is pressed during playback to
show the subtitles).

- Added the setting "Misc / Playback / "ENTER" closes subtitles/audio
menu" (enabled by default). When enabled, selecting a track from the
menu of available subtitles/audio tracks (by pressing "ENTER" RC
button, or also "D" RC button for subtitles), automatically closes the
menu (instead of keeping it shown).

- Added bookmarks functionality also for file playback (previously was
worked only for DVD playback).
- Bookmarks work similarly to how they work for DVD playback: when
stopping playback of a file, the current position is remembered and
then automatically resumed when the file is played again; the bookmark
is automatically deleted when the file is played till the very end;
bookmarks are remembered for up to ~200 files.
- NOTE: you can press "0" (jump to 0%) to quickly start file playback
from the very beginning, if bookmark was used.
- NOTE: there is no yet ability to disable bookmarks or confirm bookmark
usage, possibility to review recent bookmarks, etc.
- NOTE: still no support for generic Blu-ray bookmarks (only standard
bookmarking possibilities provided by some Blu-ray discs on their own
are supported).

- Added zoom functionality for photo viewer.
- Instructions:
- Use P+/P- to zoom-in/zoom-out.
- Use arrows to scroll through the zoomed picture.
- Use ZOOM to toggle through "fit to screen", "pixel to pixel", and
"custom" zoom modes.
- NOTE: Any zoom action shows ZOOM information box, which is
automatically hidden after some period of user inactivity. Press
ENTER or RETURN to hide it immediately.
- NOTE: Any zoom action pauses the slideshow. To resume the
slideshow, press PLAY.
- NOTE: When working with photos having very high resolution (much
bigger than FullHD 1920x1080), photo viewer initially loads photos
with a reduced resolution (minimal resolution which is enough to
ensure excellent photo quality on FullHD display, in order to speedup
things); after zooming into the picture, photo viewer initially shows
the already loaded version of the picture (with reduced resolution),
and then automatically loads and shows the version of the picture with
full resolution in background (so it may take some seconds to show the
best quality photo in zoom mode).

- Added time search (go to HH:MM:SS) functionality also for file playback
and DVD playback (previously was provided only for bluray playback, while
for file/DVD playback it was only possible to use +/-10sec/1min/10min
navigation).
- Instructions:
- Press SEARCH, enter HH:MM:SS, then press ENTER.
- When entering HH:MM:SS, the following RC buttons are available:
ENTER, RETURN, CLEAR, LEFT, RIGHT.
- NOTE: the "Quick Play" feature is still available, the same way as
before: quickly press SEARCH, then PLAY.

- Added more font sizes for text subtitles (file playback) in addition to
"small" and "medium": "large" (+25%), "x-large" (+50%), "xx-large"
(+100%).
- NOTE: This feature is intended primarily for relatively small screens
(or for relatively big viewing distance).

- Added a possibility to switch between Internet Radio stations, IPTV
channels, or other streamable media (where time search is not supported)
via P+/P- buttons. Instructions:
- Launch the playlist with streamable media sources in the usual way,
then use P+/P- buttons instead or in addition to the usual NEXT/PREV
buttons.

- Various playback and file format compatibility improvements:

- Performance of network playback from SMB servers further improved
(effective data transfer rate is now up to 20% bigger, and may be even
comparable to NFS, so even playback from problematic SMB servers
should work better now).

- Bugfix: specific Bluray images could not be played properly.

- Bugfix: specific DVD-Video discs with MPEG audio streams could not be
played properly.

- Bugfix: specific DVD-Video discs could not be played properly.

- Bugfix: playing TS files in a loop (more than 40 repeats) could cause
playback crash or hangup.

- General/miscellaneous improvements:

- Added more menu languages: Italian, Romanian, Spanish. Some other
languages updated/improved.

- Added a warning when the user attempts to choose non-recommended
settings in the "System" setup section.

- Improvement: FTP server and SMB server applications running on Dune
consume less processing power during playback now (their "nice" level
increased).

- Improvement: switching directly to the main menu in file browser (via
RC button STOP/REPEAT/TITLE/TOP-MENU) works slightly faster now.

- Change: "IPTV" and "Internet Radio" items are now always shown on the
main screen when they are enabled in the "Applications" setup section
(even if their configuration is missing). To remove these items from
the main creen, disable them in the setup.

- Bugfix: setting "HDMI audio" to "off" caused wrong colorspace on HDMI
video output (purple/absent/distorted picture).

- Bugfix: after playing a video/music file from UPnP server and then
returning to file browser, an empty folder content could be shown in
specific rare cases.

- Bugfix: initialization of System Storage during firmware update could
not work for partitionless USB flash drives.

- Bugfix: system storage could not work properly in some cases after
putting the player into standby.

- Bugfix: emergency optical disc eject (holding EJECT during player
boot) did not work in some cases.

- Improvement: optical discs never spinned down in some cases. Now, when
not used, they should spin down in all cases (sometimes on some
timeout of up to 2 minutes).

- Various "dune_folder.txt" mechanism improvements:

- Added support for images files not only in Dune-specific AAI file
format, but also in BMP, PNG, JPG, and GIF formats.
- NOTE: For BMP and PNG formats (as well as AAI), transparancy and
alphachannel are supported.
- NOTE: The performance of reading images from various file formats
may differ, depending on the exact file format, image resolution,
and media source kind (e.g. local or network disk). In most cases,
AAI and BMP are the recommended formats having the best
performance. If you need a standard and widely used image file
format with tranparancy/alphachannel support and good performance
on Dune, use BMP.

- Added progress indication during loading of custom background image
when image loading takes a while (could take place e.g. when loading
FullHD 1920x1080 background from a network media source).

- Added a possibility to show just icons w/o captions (filenames) below
them. Syntax:
- "paint_captions = no" (default is "yes").

- Added a possibility to hide the "path box" (the box showing the path
to the current folder at the top of the screen). Syntax:
- "paint_path_box = no" (default is "yes").

- Added a possibility to hide the scrollbar. Syntax:
- "paint_scrollbar = no" (default is "yes").

- Added a possibility to hide the "help line" ("CONTROLS: ..." text at
the bottom of the screen). Syntax:
- "paint_help_line = no" (default is "yes").

- Added a possibility to hide the "icon selection box" (a frame around
an icon indicating that the icon is selected).
Syntax:
- "paint_icon_selection_box = no" (default is "yes").

- Added a possibility to not paint the shaded background for the
"content box" (the area listing icons). Syntax:
- "paint_content_box_background = no" (default is "yes").

- Added a possibility to alter the location and internal padding for the
"content box" (the area listing icons). Syntax:
- "content_box_x = ..." (>=0, -1 means default = auto).
- "content_box_y = ..." (>=0, -1 means default = auto).
- "content_box_width = ..." (>0, -1 means default = auto).
- "content_box_height = ..." (>0, -1 means default = auto).
- "content_box_padding_left = ..." (>=0, default = 20).
- "content_box_padding_top = ..." (>=0, default = 20).
- "content_box_padding_right = ..." (>=0, default = 20).
- "content_box_padding_bottom = ..." (>=0, default = 20).

- Added new options for altering the way custom background is painted.
Syntax:
- "background_order = first/last". Here:
- "first" means paint custom background before "path_box",
"content_box", and "help_line" (i.e. under these elements).
- "last" (default) means paint custom background after these
elements (i.e. over them).
- "optimize_full_screen_background = yes" (default is "no"). "yes" is
reasonable to specify in order to slightly improve the performance
in the following cases:
- Custom background image is full-screen (1920x1080) solid image
(w/o transparent pixels).
- "background_order = first".

- Added a possibility to paint a custom scrollbar using a user-defined
image file. Syntax:
- "scroll_path = "
- "scroll_x = ..." (>=0, -1 means default = auto)
- "scroll_y = ..." (>=0, -1 means default = auto)
- "scroll_height = ..." (>0, -1 means default = auto)

- Added a possibility to paint custom "mark" icons (icons used when
marking files via SELECT RC button, e.g. to select items for the
playlist) using a user-defined image file. Syntax:
- "mark_path = "
- "mark_dx = ..." (-960..960)
- "mark_dy = ..." (-540..540)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag binnen gekregen. Mooi apparaat. Ik heb echter het vermoeden dat mijn bestelde Dune zonder HDD is geleverd, want ik zie geen icoon in het hoofdmenu met "Hard_disk" of zoiets. Beetje jammer, dat wordt waarschijnlijk omruilen, tenzij ik iets fout doe. Heb DivXplayer.nl gemaild.

Heeft er iemand toevallig verstand van netwerken? Ik heb de Engelse handleiding gelezen, maar krijg het slechts gedeelteijk voor elkaar. Ik probeer mijn Dune via mijn router te koppelen aan mijn PC. In de Dune zie ik dan het een IP adres heeft gekregen: 10.0.0.3. Op mijn PC (10.0.0.2) kan ik ping 10.0.0.3 doen, dat werkt. Er is dus een verbinding. Op mijn PC zie ik ook bij Netwerken DUNE staan. Daar zie ik overigens geen HDD bij staan, dus denk dat die er ook echt niet inzit. Mijn probleem: op mijn Dune kom ik bij geen mogelijkheid tot een op mijn PC gedeelde schijf. Ik heb delen aangezet, een map gedeeld voor alle gebruikers zonder wachtwoord. Op de Dune een nieuwe netwerk folder aangemaakt. Server = 10.0.0.2, Type = SMB, Folder = nhl (zo zie ik het ook onder Netwerken staan), gebruiker en wachtwoord leeg. Het duurt heel lang, maar dan toch een melding dat er geen connectie gemaakt kan worden. Browsen via de Dune levert onder SMB twee mappen op: WORKGROUP en DUNE die beide leeg zijn.

Edit Probleem opgelost door een nieuwe gebruiker aan te maken met wachtwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 13:39 . Reden: Probleem connecten opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
In eerste instantie ben ik niet kapot van de speler.

Elke DVD die ik erin stopt resulteert in een verkleurd/paars beeld en geluid doet het ook niet bij elke goed.
Blijkt een bug op te lossen door te flashen of Audio over HDMI aan te zetten.

En daarnaast moet ik IPTV en Internet Radio op een of andere manier met .M3U erin flansen. Ik had verwacht dat ik wat makkelijker met dat ding aan de slag kon. een betere OOBE zoals Microsoft het noemt :)

[ Voor 15% gewijzigd door DarkHelmet op 11-12-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
@Darkhelmet
Heel makkelijk anders hoor. Zet de Radio config op een USB stick en kopieer plak het in de radio icoon map en klaar is kees.

Hier een voorbeeld van de indeling. Folder dus gewoon op een stick plakken en de rest aanpassen naar je wensen. http://dune-hd.com/firmware/inet_radio/

Je kleur probleem zou opgelost moeten zijn in de laatste firmware. Met flashen ga je hetzelfde te werk. Gewoon op de root van je stick plakken en op play drukken wanneer je het bestand selecteert.

- Bugfix: setting "HDMI audio" to "off" caused wrong colorspace on HDMI
video output (purple/absent/distorted picture).

[ Voor 36% gewijzigd door MrX_Cuci op 12-12-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2021
Wat ik me afvraag is of je speakers direct kan aansluiten op deze dune prime of heb je hier toch een aparte versterker voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
7.1 Audio-out aansluitingen zitten erop, dus moet kunnen. Zie hier de pics van de achterzijde Dune: http://dune-hd.com/hi_res_dune_hd_base_30.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Maar je zult toch nog een AV receiver moeten hebben om geluid te kunnen krijgen, tenzij je actieve speakers hebt... De Dune heeft geen versterker aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Iemand al in bezit van de Base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgenochtend sta ik op de stoep bij Divxplayer. De Base players staan bij de douane "as I type" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:27:
[...]

Morgenochtend sta ik op de stoep bij Divxplayer. De Base players staan bij de douane "as I type" :)
Goed nieuws , heel goed nieuws. Hoop dan zelf ook snel wat te horen :-). Laat je weten of de speler aan je verwachtingen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joelie schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:59:
[...]

Goed nieuws , heel goed nieuws. Hoop dan zelf ook snel wat te horen :-). Laat je weten of de speler aan je verwachtingen voldoet?
Shit.... Hij is op voorraad. maar krijg geen vrij....wordt dus woensdag! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:01:
[...]

Shit.... Hij is op voorraad. maar krijg geen vrij....wordt dus woensdag! :(
Dat is balen. Kan zelf ook pas in het weekend. Mocht ik horen dat hij binnen is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Ik had hem al besteld bij Wifimedia en kreeg vandaaag een bericht dat de bestelling klaar staat voor verzending! Hopelijk morgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met extra bijgeluiden wanneer er een BL-Disk wordt afgepeeld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Krijg net ook de mail dat hij klaar staat :-). Nu alleen nog even wachten. En duimen dat de Base niet ook problemen heeft net als de Prime..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Joelie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:33:
Krijg net ook de mail dat hij klaar staat :-). Nu alleen nog even wachten. En duimen dat de Base niet ook problemen heeft net als de Prime..
Op welke problemen doel je dan?

Meen alleen op sommige fora's te lezen dat de Prime soms wat bij geluiden produceert met z'n BL-loop werk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
De base zal dezelfde "problemen" (als die er al zijn, heb zelf namelijk geen problemen met streamen. Gebruik geen NAS, maar SMB Windows 7) hebben als de prime, maakt gebruik van dezelfde firmware voor zover ik weet.

@Bullet NL Ja, BD loopwerk maakt geluid. Is het storend? Voor mij niet en anderen die de speler hebben aanschouwd heb ik erop moeten wijzen. Toen viel het ze pas op.....trek je eigen conclusies zou ik zeggen. Mogelijke fix. (heeft bij mij wel wat verbeterd):

First use this tool to check what BD drive firmware you have and please report. Just download it to your desktop and copy it to an USB stick and put in the USB port on the right side. USB disk will show up in the menu, open it and excute the file.: http://dune-hd.com/tmp/dune_service_...fw_version.dsf

Only download if your firmware is HJ95:
1. Create a DVD+/-R/RW/CD-R disc containing just a single file "SUNEXT.B01" (and nothing else).

The recommended way is to use "Nero Burning Rom" or Image Burn (Freeware) program.
Image file can be downloaded here (~1.5 MB):
http://dune-hd.com/tmp/bdprime3_opti...JBQ_091127.nrg (HJBQ)

2. Power off Dune, power on Dune, open Setup menu (entering Setup menu is very important to ensure correct operation), press EJECT, insert the disc, press EJECT again.
3. The BD drive will detect the disc and will update its firmware.
4. Finally, the BD drive will eject the disc on its own. This means that firmware update has completed OK.
5. Power off Dune, power on Dune again (just to be sure)

[ Voor 25% gewijzigd door MrX_Cuci op 15-12-2009 16:58 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!!!!!!

Ik heb de base binnen! Hierbij de eerste resultaten. In engels anders moet ik twee keer typen. Heb het zojuist ook op MPC gezet.

I just returned from Divxplayer with my brandnew Dune Base speeding all the way home. Connected it to my AVR and was amazed.

This is some machine! It really does everything I want. The HD audio is great! He eats everything I feed him. On a bluray (when available) you get the whole menu. ISO´s are loading quick.

To be short, this is the ultimate player to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:38:

To be short, this is the ultimate player to have.
Vind je zelf ook niet dat je deze conclusie wel een beetje erg snel trekt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Als mijn moeder ermee overweg kan, dan wil ik ook best de woorden "ultimate player" in de mond nemen :) Ik ga het dit weekend meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdGnoj schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:47:
[...]

Vind je zelf ook niet dat je deze conclusie wel een beetje erg snel trekt? 8)7
Nee. Zoals gezegd doet hij alles wat ik wil. Dus voor mij is hij ultiem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

MrX_Cuci schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:43:
Als mijn moeder ermee overweg kan, dan wil ik ook best de woorden "ultimate player" in de mond nemen :) Ik ga het dit weekend meemaken.
De interface is in elk geval heel makkelijk. Sommigen vinden hem niet "flashy", maar dat hoeft voor mij ook niet. Mijn vriendin kon zonder hulp in een paar minuten prima met het ding overweg, dat is voor mij belangrijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Flashy kan wel, dan moet je MyMovies 3 eens gebruiken. Na setup in de Dune gegarandeerd vriendin en moeder proof :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Je bedoelt dan dat je MyMovies 3 installeer op de PC met de films en dat de Dune vervolgens het bestand "Mymovies.xml" leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Met Mymovies kun je meta-data aanmaken voor de Dune. Eenmaal aangemaakt heb je Mymovies eigenlijk niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MrX_Cuci schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:45:
Met Mymovies kun je meta-data aanmaken voor de Dune. Eenmaal aangemaakt heb je Mymovies eigenlijk niet meer nodig.
Heb je hier voorbeelden van? screenshots oid?

Ik heb sinds vandaag de Dune Prime 3.0 + 500GB hdd ook....

• Athome
Het gaat dus om het bestand "Mymovies.xml". Het programma "MetaBrowser" kan deze ook aanmaken.
My Movies is leuk maar ik vind het een enigzins gesloten comunity. Meta Browser vind ik wat prettiger in gebruik. Ik gebruik het samen met de Salami Movie Organizer (SMO) voor de nederlandstalige teksten. Ook SMO kan het bestand "Mymovies.xml" aanmaken.

Verwijderd

Hallo,

Kan je hier een beetje meer uitleg over geven ?

Waar zet je dat bestand juist, welke folder structuur... etc

Alvast bedankt, dit zou me echt helpen.

Mvg,

• Athome
Het bestand mymovies.xml komt samen met het hoesje van de DVD/Blu-ray in de dezelfde map te staan als de film. Op moment dat je op de Dune deze map selecteert krijg je de inhoud van mymovies.xml + het hoesje in een grafische layout te zien zoals dit http://wiki.mymovies.dk/G...une/Interface/Dune-08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Sinds gisteren in het bezit van de Base 3.0. Ik moet zeggen, het is een prima apparaat maar nog niet geheel vrij van bugs. Het meest vervelende vind ik tot nu dat de auto framerate niet naar behoren werkt. Een mkv met een rate van 23.XXX wordt bij mij afgespeeld op 59.XX met gevolg dat de film wat stotterig wordt afgespeeld (HDMI instelling 1080i 50HZ Auto frame rate op 'AAN' -->1080P 50HZ pakt hij niet, wat ook nog een bekende bug is begrijp ik op MPC). Stel ik het HDMI signaal in op 1080P 23.XXX wordt de film prima afgespeeld. Echter, kijk ik daarna naar een 50hz film (bv een DVD rip) moet ik hem weer handmatig omzetten naar 1080i 50Hz. Ik hoop echt dat deze bug snel opgelost wordt: nu moet ik voortdurend handmatig switchen. Hiervoor had ik een HTPC, maar dit is toch echt een verademing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MyMovies gedownload, het scrapen lijkt vrij aardig te lukken, maar nergens wordt een mymovies.xml bestand gecreerd. Weten jullie misschien wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Misschien kan dit je verder helpen http://www.mymovies.dk/ho...Movies%20and%20HDI%20Dune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alveus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-01 11:41
Ik gebruik ook MyMovies 3, althans dat probeer ik. Hij maakt wel de structuur aan op m'n Dune Prime. Maar ik zie geen plaatjes. Hoe geef ik aan dat de MyMovies ook de plaatjes naar de Dune schrijft. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Join the Guild of Tweakers! http://guildoftweakers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste, kan je aangeven waar je mymovies hebt gehaald ? Is het nou een gratis programma en welke versie is eigenlijk voor xp ?

Krijg het maar niet aan de praat...

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Heb hem eindelijk :-). Zit nu nog wel in de doos. Maar hoop deze vanavond nog ff te kunnen aansluiten. Heb er ook een 1,5 TB HD bij genomen. Beste is deze te formateren naar EXT3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
www.mymovies.dk
Mymovies is leuk programma en werkt goed maar heb je veel films die nog niet officiceel uit zijn Nederland in op DVD/Bluray, dan zul weinig nederlandse metadata (en zeker geen hoesjes) vinden met Mymovies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Malvae schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:16:
Ik gebruik ook MyMovies 3, althans dat probeer ik. Hij maakt wel de structuur aan op m'n Dune Prime. Maar ik zie geen plaatjes. Hoe geef ik aan dat de MyMovies ook de plaatjes naar de Dune schrijft. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.
Bij configuratie moet je een optie aanzetten zodat de meta-data wordt geexporteerd naar Dune formaat. Uiteraard ook aangeven in MyMovies waar die bewuste films staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Joelie schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:45:
Heb hem eindelijk :-). Zit nu nog wel in de doos. Maar hoop deze vanavond nog ff te kunnen aansluiten. Heb er ook een 1,5 TB HD bij genomen. Beste is deze te formateren naar EXT3?
Dat raden ze aan ja, maar ik vraag me af of dit ook echt noodzakelijk is. NTFS werkt ook, alleen kun je dan niet schrijven vanuit de Dune. (bijvoorbeeld bestanden wissen) Uiteraard gaat dat wel vanaf een PC voorzover ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
Tegels schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:01:
Sinds gisteren in het bezit van de Base 3.0. Ik moet zeggen, het is een prima apparaat maar nog niet geheel vrij van bugs. Het meest vervelende vind ik tot nu dat de auto framerate niet naar behoren werkt. Een mkv met een rate van 23.XXX wordt bij mij afgespeeld op 59.XX met gevolg dat de film wat stotterig wordt afgespeeld (HDMI instelling 1080i 50HZ Auto frame rate op 'AAN' -->1080P 50HZ pakt hij niet, wat ook nog een bekende bug is begrijp ik op MPC). Stel ik het HDMI signaal in op 1080P 23.XXX wordt de film prima afgespeeld. Echter, kijk ik daarna naar een 50hz film (bv een DVD rip) moet ik hem weer handmatig omzetten naar 1080i 50Hz. Ik hoop echt dat deze bug snel opgelost wordt: nu moet ik voortdurend handmatig switchen. Hiervoor had ik een HTPC, maar dit is toch echt een verademing.....
Ik speel nu af van men pc, wat is er nu beter?

Ik zit erover te denken een 3.0 base te kopen maar vraag me af of ik genoeg opties heb met scalen en zoomen. En hoe is de kwaliteit van de ondertitels? met een htpc/pc (met MPC HC) heb je toch meer opties (font size,type,xxxx colors,border,shadow,positie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
[b][ met een htpc/pc (met MPC HC) heb je toch meer opties (font size,type,xxxx colors,border,shadow,positie)
Ik vond dit in de firmware releases changelogs:
- Additional adjustments for text subtitles during file playback:
- Besides of adjusting vertical position of text subtitles, it is now
also possible to adjust the following parameters:
- Subtitles font color.
- Subtitles font size (choose between normal or smaller font).
- Subtitles delay (synchronization correction).
- All text subtitles adjustments are now available via a special "Setup"
item in the subtitles menu. You can also quickly show the subtitles
setup menu by pressing SUBTITLE, then SETUP. In the subtitles
adjustment menu, you can use the following RC buttons:
- UP / DOWN: Move subtitles up/down.
- LEFT / RIGHT: Change subtitles synchronization correction.
- P+ / P-: Increase/descrease subtitles font size.
- 1..6: Choose subtitles font color.
- Note: these new possibilities are provided only for text subtitles,
and only for file playback.

Laatset beta toegevoegd:

- Added more font sizes for text subtitles (file playback) in addition to
"small" and "medium": "large" (+25%), "x-large" (+50%), "xx-large"
(+100%).
- NOTE: This feature is intended primarily for relatively small screens
(or for relatively big viewing distance).

Volgens mij zit er dan alles in wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
smokey schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:39:
[...]

Ik speel nu af van men pc, wat is er nu beter?

Ik zit erover te denken een 3.0 base te kopen maar vraag me af of ik genoeg opties heb met scalen en zoomen. En hoe is de kwaliteit van de ondertitels? met een htpc/pc (met MPC HC) heb je toch meer opties (font size,type,xxxx colors,border,shadow,positie)
Ik had met mijn htpc regelmatig oos. Ik kon dit niet verhelpen. Daarnaast regelmatig andere, onverklaarbare foutmeldingen en problemen. Daar ben ik nu mooi van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het iemand gelukt om een 2,5inch harddisk in te bouwen in de BD Prime?
Er staat niks in de handleiding, en ook op internet kan ik nog nergens een howto vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Ik wil binnenkort de Prime BD aanschaffen en vraag mij het volgende af.

Speelt de audio zowel via digitaal (HDMI) als via analoog af? Ik wil namelijk mp3 via analoog in een andere ruimte kunnen luisteren en films via digitaal. Maar heb geen zin om steeds in de config te moeten switchen. Ik begrijp dat de dune niet tegelijkertijd films en muziek kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel een vraag over de BD Prime 3.0. Heeft deze een sleep functie? Deze mis ik namelijk op mijn DVD speler en ik wil in de slaapkamer ook graag een BD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:24:
Ik heb ook wel een vraag over de BD Prime 3.0. Heeft deze een sleep functie? Deze mis ik namelijk op mijn DVD speler en ik wil in de slaapkamer ook graag een BD speler.
ja de dune heeft een harde uit functie en standby functie. (jij had ook op mijn review gereageerd)

Daarnaast kan je een externe hdd via e-sata aanje dune koppelen en via de pc beheren en op downloaden.
OOK in standby functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, thanks voor je snelle reply!
Maar wat ik bedoel is een sleep functie in de zin van dat je hem in kunt stellen dat hij over bijvoorbeeld een uur automatisch uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:58:
Super, thanks voor je snelle reply!
Maar wat ik bedoel is een sleep functie in de zin van dat je hem in kunt stellen dat hij over bijvoorbeeld een uur automatisch uitgaat.
Zal morgen even kijken of deze optie er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chickendorp schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:24:
Is het iemand gelukt om een 2,5inch harddisk in te bouwen in de BD Prime?
Er staat niks in de handleiding, en ook op internet kan ik nog nergens een howto vinden.
Beste,

Dit werkje is voorbehouden aan verdelers en bepaalde resellers... Ze plakken er dan ook achteraf een garantie sticker op zodat je case gesealed is...

Ga je zelf de hdd inbouwen heb je natuurlijk geen garantie meer..
Heb het wel zien doen, simpel bracket losschoeven, sata kabeltje en power kabeltje in de hdd en toedoen..

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:37:
[...]

Beste,

Dit werkje is voorbehouden aan verdelers en bepaalde resellers... Ze plakken er dan ook achteraf een garantie sticker op zodat je case gesealed is...

Ga je zelf de hdd inbouwen heb je natuurlijk geen garantie meer..
Heb het wel zien doen, simpel bracket losschoeven, sata kabeltje en power kabeltje in de hdd en toedoen..

Mvg
Ah die sticker vind ik erg slecht, dit issue is ook de PCH C200 langsgekomen. Na veel gezeur vanuit zowel de klant als Syabas hebben ze de sticker eindelijk laten vallen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de prime hebt zou ik geen 2,5 inch hdd inbouwen.
Eeen 500 gig schijf is rond de 90 euro.

Een externe hdd e-sata (20 euro)
Een 3,5 inch hdd 1 tb (75 euro)
Totaal 95 euro

Dan is de keuze wel gemaakt.
+ de hdd blijft benader baar bij standby functie en hij is makkelijk nog eens mee te nemen naar iemand.
Waar je een filmpie wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Je hebt natuurlijk geen garantie op defecten die je zelf (b.v. bij het inbouwen van een HDD) hebt veroorzaakt.
Maar de leverancier mag er niet van uitgaan dat alle defecten je eigen schuld zijn zo gauw het zegel eenmaal verbroken is.
Wettelijk gezien heeft zo'n zegel dus niet veel te betekenen.
Maar de vraag is of je die discussie met je leverancier aan wilt gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MrFl0ppY schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:01:
[...]

Ah die sticker vind ik erg slecht, dit issue is ook de PCH C200 langsgekomen. Na veel gezeur vanuit zowel de klant als Syabas hebben ze de sticker eindelijk laten vallen.
Ja maar er zit één groot verschil tussen de pch c200 en de dune apparatuur..
De PCH C200 wordt als computer hardware gezien, net als bijna alle andere media-speler
De HDI DUNE spelers worden als Audio/Video componenten gezien. En vallen zodoende ook in een andere klasse.

Wanneer jij je schroeven draaier in je TV of versterker zet vervalt de garantie ook.

Er is dus niets slecht aan, je koopt een compleet product, bij de PCH kan je hem deels samen stellen, andere blue-ray speler of hdd, daar is het mogelijk, bij de HDI Dune dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

in het hardware.info magazine van afgelopen week staat een leuke vergelijkings test tussen de HDI DUNE, PCH C200 en andere media players... een echte aanradar om eens door te lezen wanneer je nog in de markt bent voor een mediaplayer/BL-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
  • Laatst online: 15-04 06:18
Bullet NL schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:55:
in het hardware.info magazine van afgelopen week staat een leuke vergelijkings test tussen de HDI DUNE, PCH C200 en andere media players... een echte aanradar om eens door te lezen wanneer je nog in de markt bent voor een mediaplayer/BL-player
Had de Hardware.Info magazine vandaag pas gelezen nadat ik mijn HDi Dune 3.0 (Base versie) gisteren had besteld, maar gelukkig was het artikel erg positief! Sterker nog: de HDi Dune 3.0 is bekroond met een Gold Award!

Quote uit het artikel:

"De Dune BD Prime 3.0 is op dit moment dé speler voor wie echt alles wil qua geluidsformaten en mediatypes."

Quote uit de conclusie:

"De Dune BD Prime 3.0 ten slotte is dé ultieme mediaspeler van het moment en wie kan leven met de paar kleine minpunten (en de grote prijs) haalt een fantastisch apparaat in huis. Hiermee is het eveneens winnaar van een Hardware.Info Gold Award."

De kleine minpunten die zijn besproken in het artikel zijn:
  1. Dat er niet per audiotype kan aangeven worden of het gecodeerd, gebitstreamd of gedownmixt moet worden
  2. Het ontbreken van een 'go to'-functie om direct naar een bepaald punt in een film te springen
  3. Dat er tijdens het afspelen van een film niet buiten een folder kan worden genavigeerd
Minpunten waar ik prima mee kan leven plus het feit dat deze zaken eventueel verholpen kunnen worden in een toekomstige firmware update!

In het artikel wordt de HDi Dune 3.0 overigens vergeleken met de Dvico Tvix M-6600N, Qnap NMP-1000 (eveneens winnaar van 'n Hardware.Info Gold Award) en de grote concurrent Popcorn Hour C-200.

Kan niet wachten tot ik morgen mijn HDi Dune 3.0 Base ontvang!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
billywanzi schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:08:
De kleine minpunten die zijn besproken in het artikel zijn:
  1. Dat er niet per audiotype kan aangeven worden of het gecodeerd, gebitstreamd of gedownmixt moet worden
  2. Het ontbreken van een 'go to'-functie om direct naar een bepaald punt in een film te springen
  3. Dat er tijdens het afspelen van een film niet buiten een folder kan worden genavigeerd
Als ik op de site van HDI de changelog van de laatste beta goed gezien heb, zou punt 2 met de laatste beta wel mogelijk moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Athome schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:11:
[...]

Als ik op de site van HDI de changelog van de laatste beta goed gezien heb, zou punt 2 met de laatste beta wel mogelijk moeten zijn
Ja hoor, je kunt gewoon op tijd zoeken :9

• billywanzi
  • Laatst online: 15-04 06:18
EdGnoj schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:43:
[...]

Ja hoor, je kunt gewoon op tijd zoeken :9
Waarschijnlijk was de laatste beta firmware nog niet beschikbaar ten tijde van het Hardware.Info artikel (of misschien werken ze alleen met final/stable firmware versies). Goed om te horen dat HDi druk aan het werk is ;-)

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
PisPix schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:44:
Ik wil binnenkort de Prime BD aanschaffen en vraag mij het volgende af.

Speelt de audio zowel via digitaal (HDMI) als via analoog af? Ik wil namelijk mp3 via analoog in een andere ruimte kunnen luisteren en films via digitaal. Maar heb geen zin om steeds in de config te moeten switchen. Ik begrijp dat de dune niet tegelijkertijd films en muziek kan afspelen.
Iemand?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb ook maar even het Hardware.info magazine gekocht vanwege de test van de mediaplayers.
Hierdoor krijg ik nog meer de drang om even snel een Prime 3.0 te bestellen! (Helaas even niet financieel verantwoord dus het moet wachten!).

Ik ben wel nieuwsgierig naar twee dingen. Hoe zit het nu met die BD-drive? Is die nu wel of niet gehorig?
Ik zie dat dat ding in stand-by 13 watt trekt? Is dat niet een beetje veel voor stand-by?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ppaddo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:09:
Ik heb ook maar even het Hardware.info magazine gekocht vanwege de test van de mediaplayers.
Hierdoor krijg ik nog meer de drang om even snel een Prime 3.0 te bestellen! (Helaas even niet financieel verantwoord dus het moet wachten!).

Ik ben wel nieuwsgierig naar twee dingen. Hoe zit het nu met die BD-drive? Is die nu wel of niet gehorig?
Ik zie dat dat ding in stand-by 13 watt trekt? Is dat niet een beetje veel voor stand-by?
m.b.t. de blue-ray, je hoort hem. Je mag hem beslist niet vergelijken met een stand-alone blue-ray speler.
Qua geluid is de drive uit de Dune stiller dan mijn blue-ray drive in mijn HP laptop.

M.b.t. Stand-by.... De harddisk in tijdens de stand-by modes benaderbaar via het netwerk. Je kan de Dune helemaal uitschakelen door middel van de aan/uit knop. Wanneer hij standby staat heeft hij gewoon voeding nodig voor z'n netwerk adapter, I/O controller en harddisk... Nogmaals, je kan hem nog verder uitzetten, hou dan wel rekening met een iets langere opstart tijd... maar niets van dit is storrend....

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
ppaddo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:09:
Weet iemand waar het blad te koop is? Ik zie het niet bij mijn boekhandel.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.