• billywanzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04 06:18
jopie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:09:
[...]

Weet iemand waar het blad te koop is? Ik zie het niet bij mijn boekhandel.
Ik heb de Hardware.Info magazine gekocht Bruna, maar ik zag 'm ook later nog liggen bij de AKO!

• billywanzi
Ik heb trouwens de Base 3.0 binnen! Installatie ging erg rap!!! Netwerk werkte gewoon direct via DHCP, m'n NAS shares werden direct gevonden en m'n 1,5TB WD Green HDD was in no-time herkend en geformateerd :-)
Straks ga ik wat HD filmpjes overpompen en aan de slag met MyMovies... Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan!

Verwijderd

billywanzi schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:45:
Ik heb trouwens de Base 3.0 binnen! Installatie ging erg rap!!! Netwerk werkte gewoon direct via DHCP, m'n NAS shares werden direct gevonden en m'n 1,5TB WD Green HDD was in no-time herkend en geformateerd :-)
Straks ga ik wat HD filmpjes overpompen en aan de slag met MyMovies... Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan!
Dus als ik hem aan netwerk aansluit gaat dan alles verder automatisch?
zit hij gelijk mijn PC (Windows7) en gedeelte mappen?
Of het moet alles handmatig ingevoerd worden (IP adres van PC,wachtworden etc) ?

• billywanzi
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:25:
[...]

Dus als ik hem aan netwerk aansluit gaat dan alles verder automatisch?
zit hij gelijk mijn PC (Windows7) en gedeelte mappen?
Of het moet alles handmatig ingevoerd worden (IP adres van PC,wachtworden etc) ?
Als je netwerk goed ingesteld staat, hoef je in principe niets handmatig in te stellen (kan overigens wel natuurlijk). De Dune kreeg gewoon via DHCP een IP-adres en het herkende de workgroup ook direct (en dus ook mijn netwerk shares).

Verwijderd

billywanzi schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:35:
[...]

Als je netwerk goed ingesteld staat, hoef je in principe niets handmatig in te stellen (kan overigens wel natuurlijk). De Dune kreeg gewoon via DHCP een IP-adres en het herkende de workgroup ook direct (en dus ook mijn netwerk shares).
Inderdaad het ging alles automatisch en soepel.
Maar Dune ziet niet alle video bestanden (Video TS, MKV) op mijn PC
terwijl alles is gedeeld?
Wat heb ik verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Gebruik je Windows 7? Maak in de Dune dedicated shares van je mappen en geef in Windows 7 de mappen de rechten iedereen, gast of geef het een username en password. Zonder één van deze drie opties kreeg ik de genoemde mappen niet te zien in mijn Dune via SMB

Misschien iets voor de start post? http://www.hardware.info/...90__Highend_mediaspelers/

[ Voor 23% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-12-2009 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 02:31:
Gebruik je Windows 7? Maak in de Dune dedicated shares van je mappen en geef in Windows 7 de mappen de rechten iedereen, gast of geef het een username en password. Zonder één van deze drie opties kreeg ik de genoemde mappen niet te zien in mijn Dune via SMB

Misschien iets voor de start post? http://www.hardware.info/...90__Highend_mediaspelers/
in Windows7 staat alles gedeeld voor iedereen,
maar Dune ziet alleen DVD-rip mappen, hoe kan dat?
Hoe moet ik in Dune dedicated shares van mij mappen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Start de Dune. Als het goed is kom je dan in het sherm waar de icoontjes setup, internet radio en dergelijke staat. Klik op je afstandbediening op de "pop menu" knop (rechts naast de pijltjes knoppen) Er verschijn dan een optie "nieuwe netwerk directory"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:34:
Start de Dune. Als het goed is kom je dan in het sherm waar de icoontjes setup, internet radio en dergelijke staat. Klik op je afstandbediening op de "pop menu" knop (rechts naast de pijltjes knoppen) Er verschijn dan een optie "nieuwe netwerk directory"
Ik benader mijn PC via UPnP ,
Dune maakt contact met Windows Media Player en alleen video bestanden die
Mediabibliotheek heeft kan Dune zien.
Dus Video TS en MKV herkent Windows Media Player niet.
Ik heb ook op mijn PC VLC mediaspeler staan en alle videobestanden die niet herkent worden door WMP gaan automatisch naar afspeellijst van VLC mediaspeler.
Hoe krijg ik hun op Windows mediaspeler?
Via SMB krijg ik geen toegang tot PC,
Welke login/wachtwoord moet ik gebruiken,waar kan ik ze ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Upnp mag je vergeten, dat gaat echt niet goed werken. Zoals je zelf al zegt...niet alle bestanden worden dan herkend. (dat wat media player standaard ook niet herkend) Welke username en wachtwoord je gebruikt mag je zelf weten. Dit moet je op de gedeelde map (van je Windows 7) PC instellen en daarna bij de dedicated share in je Dune toevoegen.

Rechter muisknop op de map die je wenst te delen. Klik op delen met....kies specifieke personen. Klik iedereen of gast. Of persoon met username en password.

[ Voor 26% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-12-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
  • Laatst online: 17-09-2024
Ben zelf ook sinds een week in bezit van de base 3.0, moet zeggen bevalt tot nog toe prima
kan al veel streamen vanaf pc,ook hd files, maar ziet bepaalde videofiles weer niet , raadsel?
Je moet wat doen met die netwerkconfiguratie maar kom hier niet goed uit.
Ook wil ik mymovies installeren maar krijg niet goed hoogte van hoe je dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Je streamt waarschijnlijk ook via Upnp. Check de bovenstaande twee posts.

Mymovies en Dune: http://wiki.mymovies.dk/(...s%20and%20HDI%20Dune.ashx

[ Voor 43% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-12-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
We hebben hier een C-200 staan, maar deze werkt toch niet soepel genoeg, dus kans is groot dat er een overstap gemaakt word naar de Dune. Ik neem aan dat er nog steeds geen Usenet support is? En je zit zeker vast aan een internet 2,5" schijf? Is het niet mogelijk om een 3,5" er wat handig in te bouwen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:42:
Upnp mag je vergeten, dat gaat echt niet goed werken. Zoals je zelf al zegt...niet alle bestanden worden dan herkend. (dat wat media player standaard ook niet herkend) Welke username en wachtwoord je gebruikt mag je zelf weten. Dit moet je op de gedeelde map (van je Windows 7) PC instellen en daarna bij de dedicated share in je Dune toevoegen.

Rechter muisknop op de map die je wenst te delen. Klik op delen met....kies specifieke personen. Klik iedereen of gast. Of persoon met username en password.
personen met loginnaam en wachtword om te delen zie ik echt niet staan,
heb met wachtword delen ingeschakkeld maar het werkt weer niet.
IP adres van PC heb ik ingevoerd (192.168.1.2) of moet het anders?
Wachtword voor delen ingetoets.
Loginnaam? Waar moet ik die vinden? Accountsnaam?
Ik weet echt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Dune:
Netwerk directory:

SMB
Server: Volledige computernaam van de PC of IP PC (bij mij heet deze home)
Directory: shared directory van je PC (de mijne heet bijvoorbeeld films)

Schakel met watchwoord delen tijdelijk uit en probeer eerst eens met gast of iedereen te delen. Werkt dat, dan kun je nog altijd voor username en wachtwoord gaan.

@Andante
Een beetje tweaker moet dat wel lukken :P Interne schijf is eigenlijk niet eens nodig. Ik gebruik zelf de eSata verbinding http://www.sharkoon.com/h...a_quickdeck/index_en.html Staat gewoon netjes op de player.

Nope nog geen usenet.

[ Voor 36% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-12-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
@MrX_Cuci.
Dat is natuurlijk ook een oplossing. Denk dat anders die externe HDD ook nog wel ergens in een kast gezet kan worden (Lade heeft zat ruimte) of desnoods onder het TV meubel. Neem aan dat warmteontwikkeling dan geen probleem gaat worden. Zit alleen een beetje met Usenet ondersteuning.

Ach, als het goed is komt er elk moment een nieuwe firmware uit voor de C-200. Misschien dat alles hier wat beter mee word, maar momenteel ziet dat er nogal uitzichtloos uit. Allemaal te omslachtig, teveel gedoe. De Dune lijkt me toch allemaal een stuk 'simpeler'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
MrX_Cuci schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:09:
Je streamt waarschijnlijk ook via Upnp. Check de bovenstaande twee posts.

Mymovies en Dune: http://wiki.mymovies.dk/(...s%20and%20HDI%20Dune.ashx
Klopt inderdaad stream ik via Upnp, als ik het goed begrijp moet het via SMB en dan zou hij wel gedeelde mappen moeten zien.
Maar is nog niet zo eenvoudig
Welke versie van Mymovies moet je nu installeren en waarop? ik heb de WHS versie geprobeerd maar vereist Windows Home Server???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan nog steeds niet mijn PC benaderen via SMB protokol ?
Heeft nog iemand ideen over ?
Heb Windows 7.
Ik vind heel erg dat het erg moelijk gaat?
Met HDX 1000 ging het heel simpel.
HDX kon gelijk alle bestanden zien.
Ik ben erg teleurgesteld in Windows7 en Dune base 3.0:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:32:
Heb Windows 7.
Tja, ik heb geen idee wat je probleem is, ik kan zowel mijn NAS als Windows Vista pc's benaderen via SMB.
Het werkt hier uitstekend, denk dat het meer een probleem van windows 7 of een instelling is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:32:
Heb Windows 7.
Ik zou voornamelijk teleurgesteld zijn in Windows 7, want de Dune werkt bij mij perfect! Ik heb hier 3 Macs die verbonden zijn via 'n Airport Extreme (met daaraan 2 1TB USB schijven) en alles wordt via SMB gevonden door de Dune... Wellicht moet je in Windows 7 eerst de rechten toewijzen aan je gedeelde mappen? Heb geen idee eigenlijk, maar misschien kunnen de Windows 7 gebruikers hier op het forum je uit de brand helpen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen meld hier dat het heel goed gaat met aanmelden bij Windows7 via SMB protokol,
okey:) maar bij mij niet:(
Ik wil graag volledige aanmeldings proceduur (SMB) van jullie hebben als het kan?
Ik heb van alles geprobeerd maar krijg geen toegaang tot gedeelde mappen alleen tot Windows Media Player bibliotheek en die ziet geen Video TS bestanden alleen DVD-rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
@wier500 en igor020

Windows 7 procedure:

Klik met de rechter muisknop op de map die je wenst te delen. Klik op de optie "delen met" Klik op de optie "specifieke personen" Klik op "toevegen" Kies iedereen en klik op toevoegen Als het goed is verschijnt iedereen in het schermpje eronder. Klik als laatste op "delen" Klaar is kees. Op de Dune moet deze map nu toch echt wel te zien zijn. Zo niet, schakel met wachtwoord delen, dan ook uit. Dita vindt je hier: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

MyMovies versie: http://www.mymovies.dk/download/collection-management.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door MrX_Cuci op 26-12-2009 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 01:49:
@wier500 en igor020

Windows 7 procedure:

Klik met de rechter muisknop op de map die je wenst te delen. Klik op de optie "delen met" Klik op de optie "specifieke personen" Klik op "toevegen" Kies iedereen en klik op toevoegen Als het goed is verschijnt iedereen in het schermpje eronder. Klik als laatste op "delen" Klaar is kees. Op de Dune moet deze map nu toch echt wel te zien zijn. Zo niet, schakel met wachtwoord delen, dan ook uit. Dita vindt je hier: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

MyMovies versie: http://www.mymovies.dk/download/collection-management.aspx
ik heb dat al 10 keer gedaan, alle mappen staan gedeeld voor iedereen,
met wachtwoord en zonder toch geen toegang tot PC.
Op het schermpje van aanmeldingsproceduur staat LOGIN en WACHTWOORD
maar bij het delen kan alleen met wachtwoord beveiligen en zonder loginnaam.
Dus volgens mij wordt naar netwerklogin/wachtwoord gevraagd?
Verder heb ik geen ideen meer over?
Hoe heb jij gedaan?
Welke loginnaam staat bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
:? :? Ik krijg het ook niet voor elkaar iets te zien in de SMB omgeving (zelfde probleem als Igor020)
heb alles al geprobeerd met delen op zowel een windows 7 laptop als een Vista pc
Ik heb de mappen gedeeld met iedereen, geen wachtwoord e.d. maar niets??
Moet je mogelijk iets in de router instellen (heb tele 2 router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wier500 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:16:
:? :? Ik krijg het ook niet voor elkaar iets te zien in de SMB omgeving (zelfde probleem als Igor020)
heb alles al geprobeerd met delen op zowel een windows 7 laptop als een Vista pc
Ik heb de mappen gedeeld met iedereen, geen wachtwoord e.d. maar niets??
Moet je mogelijk iets in de router instellen (heb tele 2 router)
ik denk niet dat het aan router ligt,
via UPnP heb ik toegang tot PC alleen hij ziet mappen in
Windows Media Player en de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Igor020 en wier500

Zie je de gedeelde directory uberhaupt in je Dune? Hebben jullie beiden een dedicated share gemaakt in je Dune van deze gedeelde directories? Als ik dat namelijk niet doe en ik gebruik de netwerk browser van de Dune, dan wordt bij mij ook 9 van de 10 keer een watchtwoord en loginnaam gevraagd.

Verder heb ik mijn Dune een vast IP gegeven, misschien dat dit nog wat verandert. Welke firmware hebben jullie erop staan, de nieuwste?

Welke versie van Windows 7 gebruiken jullie? Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan jullie router ligt, maar laat me de types toch maar even weten.

[ Voor 48% gewijzigd door MrX_Cuci op 26-12-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 08:22
MrX_Cuci, denk dat Igor020 en wier500 via hun pc de mappen gedeeld hebben. Heb ik ook geprobeerd, en inderdaad, steeds wordt gevraagd naar userid en paswoord. Dus zo gaat het niet. (alles hier op pc zonder paswoord ingesteld)

Denk inderdaad zoals je reeds aangehaald heb, dat je die dedicated share zal moeten maken via je dune. Zal later volgende week eens proberen (tijdsgebrek momenteel).

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

katerke schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:46:
MrX_Cuci, denk dat Igor020 en wier500 via hun pc de mappen gedeeld hebben. Heb ik ook geprobeerd, en inderdaad, steeds wordt gevraagd naar userid en paswoord. Dus zo gaat het niet. (alles hier op pc zonder paswoord ingesteld)

Denk inderdaad zoals je reeds aangehaald heb, dat je die dedicated share zal moeten maken via je dune. Zal later volgende week eens proberen (tijdsgebrek momenteel).
hoe maak ik dedicated share in Dune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Reeds eerder uitgelegd. Wel lezen a.u.b. Start de Dune. Als het goed is kom je dan in het sherm waar de icoontjes setup, internet radio en dergelijke staat. Klik op je afstandbediening op de "pop menu" knop (rechts naast de pijltjes knoppen) Er verschijn dan een optie "nieuwe netwerk directory" Wachtwoord en dergelijke kun je leeg laten

[ Voor 6% gewijzigd door MrX_Cuci op 26-12-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:07:
Reeds eerder uitgelegd. Wel lezen a.u.b. Start de Dune. Als het goed is kom je dan in het sherm waar de icoontjes setup, internet radio en dergelijke staat. Klik op je afstandbediening op de "pop menu" knop (rechts naast de pijltjes knoppen) Er verschijn dan een optie "nieuwe netwerk directory" Wachtwoord en dergelijke kun je leeg laten
maar dat juist heb ik al 10 keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Zie je wel SMB staan als je de netwerk browser van de Dune gebruikt? Zo ja, dan is er toch ergens een instelling niet goed in je Windows 7 PC. Check mijn vorige posts nog even....het werkt hier echt naar behoren met Windows 7

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

Ik heb deze opties ingesteld in Windows 7:
Netwerkdetectie inschakelen
Bestand en printer delen inschakelen
Openbare mappen delen heb ik uitgeschkeled, maar beide opties zouden niets mogen uitmaken
Media streaming is ingeschakeld. Klik op alle netwerken om een onbekend apparaat te vinden, dat is je Dune. Toestaan! (alleen voor Upnp van toepassing)
Ik heb de 40bits versleuteling gebruikt
Met wachtwoord beveiligd delen staat uitgeschakeld

[ Voor 108% gewijzigd door MrX_Cuci op 26-12-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele SMB ding is rete SIMPEL

Als mensen nou eerst eens lezen of de handleiding erbij pakken bij HDI op de website.

De schijf op je PC Delen met iedereen.
Op de dune een nieuwe Dedicated directory aanmaken (staat in de handleiding hoe)

ip nummer vanje pc
Schijf letter dieje shared
En typ je user en ww in van je user profiel op windows 7 (gewoon je user account om mee in te loggen)

en klaar,

Waarom annoniem via SMB soms niet werkt, komt omdat windows7 via deze protocol geen annonieme users toelaat.

Dit alles staat op mpcclub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Na een tijd een PCH A-110 gebruikt te hebben toch maar even een HDI Dune Base gekocht om te kijken of het wat voor me is..

Minpunten:

Geen resume bookmark als je een bestand heropend.
Geen webinterface.
Interne FTP-server ondersteunt geen FXP.
FTP kan alleen maar anonymous.

Pluspunten:

De behuizing ziet er wel mooi uit :{

Ik kijk het nog even aan, maar denk dat ik dit ding gewoon aan iemand op een verjaardag geef en dan zelf alsnog de PCH C-200 koop.

[ Voor 3% gewijzigd door NG op 26-12-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Geen resume bookmark als je een bestand heropend <-- toegevoegd aan laatste firmware.
Interne FTP-server ondersteunt geen FXP <-- toegvoegd aan laatste firmware

Web interface in combinatie met de C200 werkt (nog) niet.

[ Voor 46% gewijzigd door MrX_Cuci op 30-12-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:14:
Dat hele SMB ding is rete SIMPEL

Als mensen nou eerst eens lezen of de handleiding erbij pakken bij HDI op de website.

De schijf op je PC Delen met iedereen.
Op de dune een nieuwe Dedicated directory aanmaken (staat in de handleiding hoe)

ip nummer vanje pc
Schijf letter dieje shared
En typ je user en ww in van je user profiel op windows 7 (gewoon je user account om mee in te loggen)

en klaar,

Waarom annoniem via SMB soms niet werkt, komt omdat windows7 via deze protocol geen annonieme users toelaat.

Dit alles staat op mpcclub
Alles is simpel, ja dat is waar.
Maar het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Lees deze eens door? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95213.0 Je bent wel admin op de PC die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
MrX_Cuci,

:) Dank zij je hulp gelukt na een tijdje zoeken. Met die handleidingen geraak je geen stap verder hoor.

Wat ik gedaan heb.

1 ) zelfde settings zoals jij opgegeven hebt voor instellingen netwerk
(Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen)

2) mappen aangeduid die in het netwerk mogen (op een mapje staan, rechtsklikken, delen met specifieke personen, hier iedereen gekozen.)

3) in hd prime : met pop-up knop dedicated map gemaakt (gestart met eentje), ip ingegeven pc + mapnaam die in het netwerk staat opgegeven. (heb trouwens ook m'n account en paswoord daar ingesteld, weet niet of dat uitmaakt).

Dat linkje naar het ht forum volgen die Mr Cuci vermeld heeft volgen kan je tips geven indien je vast staat, zoals ook ik.

Ik heb alles nog eens doorlopen, machtigingen gewijzigd naar iedereen. Dedicated map gemaakt met de juiste omschrijving zoals je op de pc ziet in je map netwerk en plots zag ik m'n filmkes staan in de Dune.

Via de netwerkbrowser van de Dune kan ik nu trouwens ook in alle mappen die ik in m'n netwerk deel.

[ Voor 16% gewijzigd door katerke op 26-12-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
katerke schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:36:
MrX_Cuci,

:) Dank zij je hulp gelukt na een tijdje zoeken. Met die handleidingen geraak je geen stap verder hoor.
Blij te horen dat je jou wel gelukt is. Wat betreft dat wachtwoord. Als je wachtwoord delen hebt uitgeschakeld, dan hoef je die niet in te voeren bij de Dune.

Netwerk browser wekt niet altijd, maar via die dedicated share in de Dune kom je er altijd in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:22:
[...]

Blij te horen dat je jou wel gelukt is. Wat betreft dat wachtwoord. Als je wachtwoord delen hebt uitgeschakeld, dan hoef je die niet in te voeren bij de Dune.

Netwerk browser wekt niet altijd, maar via die dedicated share in de Dune kom je er altijd in :)
Bij mij lukt nog steeds niet :( , met wachtwoord of zonder,alles volgens mij ingesteld zoals hier geadviseerd.
Ik denk protokol SMB moet ik vergeten.
Eigelijk heb ik aantal codecs gedownload voor Windows Media Player en nu kan Dune zien alles
behalve Video TS.
MKV bestanden via netwerk speelt hij vlekkelos af en de rest ook.
Dus als iemand weet software voor Windows Media Player te vinden om Video TS bestanden aftespelen dan
mijn probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
Igor, denk dat je probleem is dat je mappen in je netwerk (op je pc) niet toegankelijk zijn voor iedereen.
Dat moet je echt controleren als dit zo is. Zolang je in je Dune een user-id en een paswoord moet ingeven is dit echt niet zo.

Eens dit opgelost is moet je in het popup-venster ingeven.

naam map : Film (zo genoemd bij mij)
type : smb
server : xxx.xxx.xxx.xx (ip van je pc waar de mappen op staan)
Directory : Film (zo noemt die map bij mij in m'n netwerk)
userid : niet nodig (indien je op je netwerk toegang iedereen gevinkt hebt)
paswoord : niet nodig ( zie userid)

Mocht je in m'n buurt wonen, kwam ik al dadelijk langs om je te helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door katerke op 27-12-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

katerke schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:27:
Igor, denk dat je probleem is dat je mappen in je netwerk (op je pc) niet toegankelijk zijn voor iedereen.
Dat moet je echt controleren als dit zo is. Zolang je in je Dune een user-id en een paswoord moet ingeven is dit echt niet zo.

Eens dit opgelost is moet je in het popup-venster ingeven.

naam map : Film (zo genoemd bij mij)
type : smb
server : xxx.xxx.xxx.xx (ip van je pc waar de mappen op staan)
Directory : Film (zo noemt die map bij mij in m'n netwerk)
userid : niet nodig (indien je op je netwerk toegang iedereen gevinkt hebt)
paswoord : niet nodig ( zie userid)

Mocht je in m'n buurt wonen, kwam ik al dadelijk langs om je te helpen.
map waar alle films staan heet bij mij DOWNLOADS - gedeeld met iedereen,gast en igor.
hoe bedoel je map in netwerk? is het niet het zelfde dat bij mij DOWNLOADS heet ?
Welke account gebruik je en hoe hij ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Hoe zet je de Dune uit? Via de standby knop op de afstandbediening? Schakel deze eens helemaal uit. (knop voren indrukken) en dan opnieuw in. Start als eerste je PC en dan de Dune. Als echt alles goed is ingesteld moet je de shares zeker kunnen zien.

Weet je zeker dat de share als adninistrator is gemaakt op je Windows 7 PC?

Is het mogelijk foto's te maken van je Dune setup en van je PC?

[ Voor 52% gewijzigd door MrX_Cuci op 27-12-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:51:
Hoe zet je de Dune uit? Via de standby knop op de afstandbediening? Schakel deze eens helemaal uit. (knop voren indrukken) en dan opnieuw in. Start als eerste je PC en dan de Dune. Als echt alles goed is ingesteld moet je de shares zeker kunnen zien.
dat heb ik ook al gedaan :)
ik las op andere forums dat bij Dune soms SMB protokol niet werkt.
Is dit geval bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Hier heb je een stap voor stap uitleg met foto's voor Windows 7:
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7

Het vinden van files werkt alleen niet altijd als je geen dedicated share maakt in je Dune.

[ Voor 29% gewijzigd door MrX_Cuci op 28-12-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een idee om andere protokol gaan gebruiken (NFS)?
Alleen ik heb geen nodige software voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
Igor,

op je pc, ga naar windows verkenner, daar vind je je map van je pc die in je netwerk hangt, klik daarop, zie je al de mappen die gedeeld mogen worden. Jij zegt dat je map "DOWNLOADS" heet, deze moet je daar vinden, rechtsklik op deze map, ga naar delen met .... zie je dan een window met eigenschappen van de map DOWNLOADS, in eigenschappen klik op "delen" (veronderstel dat je w7 gebruikt), krijg je nu een venster met "Selecteer personen met wie u wilt delen" , zie of daar aangevinkt staat "iedereen".

:) Aan iedereen die dit volgt, die dune Prime 3.0 is een fantastisch ding hoor. Heb nog alles niet geprobeerd, maar totdusver top apparaat.

Zoals MrX_Cuci aangeeft, je Dune eens afleggen en dan terug opstarten, niet vergeten als je iets veranderd hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door katerke op 27-12-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
billywanzi schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:36:
[...]

Ik zou voornamelijk teleurgesteld zijn in Windows 7, want de Dune werkt bij mij perfect! Ik heb hier 3 Macs die verbonden zijn via 'n Airport Extreme (met daaraan 2 1TB USB schijven) en alles wordt via SMB gevonden door de Dune... Wellicht moet je in Windows 7 eerst de rechten toewijzen aan je gedeelde mappen? Heb geen idee eigenlijk, maar misschien kunnen de Windows 7 gebruikers hier op het forum je uit de brand helpen. Succes!
Gebruik ook een mac. Moet deze nog instellen om verbinding te maken met mijn Dune. Heb je nog tips voor mij of moet het allemaal heel simpel werken? Welk programma gebruik je voor het opzetten van SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:27
Ik zat er sterk aan te denken om mijn HDX1000 en losse blu-ray speler te vervangen door een BD Prime 3.0. Maar als ik al die verhalen lees (o.a. op het MPC Club forum) over de luidruchtige BD-drive, zie ik daar voorlopig maar vanaf.

De leverancier schijnt van mening te zijn dat het geluidsniveau acceptabel en binnen de specificaties valt, maar ik ben daar niet zo zeker van. Kan me wel voorstellen dat ze het roepen, want anders hangt ze natuurlijk een enorme omruilactie boven het hoofd.

Ik ben eerlijk gezegd van mening dat een dergelijk apparaat (met een dergelijke prijs) niet meer geluid mag produceren dan een "normale" BR-speler. Mijn Sony BDP-S350 hoor je bijvoorbeeld wel spinnen tijdens het inlezen van een disc, maar tijdens het afspelen van een film hoor je hem niet meer.

Zijn er hier al meer ervaringen bekend? ZIjn er bijv. mensen die de BD Prime hebben kunnen vergelijken met een "normale" BR-speler? Zijn er al mensen die hem omgeruild hebben voor een nieuwer exemplaar dat wel stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
De Samsung BD1000 die ik hier heb staan maakt meer geluid, evenals mijn Xbox DVD drive. De BD Prime maakt bij het opspinnen geluid en daarna hoor ik deze niet meer. Als je de Prime via internet besteld is de 7 dagen zichttermijn van toepassing. (in ieder geval in Nederland) Zonder opgaaf van rede kun je deze terugsturen. (koop op afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
DarkHelmet schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:00:
Bij Informatique is hij op voorraad, en ik heb hem daar zojuist met 5% korting besteld. Maakt de prijs dan toch weer wat leuker met 379,-
Dat gaf voor mij eigenlijk de doorslag om er toch een te halen

kortingscode is NMT09, ik heb geen idee hoelang die nog geldig is, dus sla je slag zou ik zeggen
Bedankt! De code werkt nog steeds. Zojuist de prime besteld voor 379,-

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10-2023
Heb het forum doorgelezen maar vind niets over ervaringen met het downloaden van torrents via de dune. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Geldt die actiecode voor iedereen of moet je daar een flyer of folder-coupon voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Diego27 schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:02:
Geldt die actiecode voor iedereen of moet je daar een flyer of folder-coupon voor hebben
Geldt voor iedereen, die code is je "coupon" :)

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
Joelie schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:31:
[...]

Gebruik ook een mac. Moet deze nog instellen om verbinding te maken met mijn Dune. Heb je nog tips voor mij of moet het allemaal heel simpel werken? Welk programma gebruik je voor het opzetten van SMB?
Het werkt echt heel erg simpel zoals 'n Mac betaamt ;-) Ik gebruik geen programma of iets dergelijks voor het opzetten SMB, behalve dat ik in de Airport config een werkgroep aanmaak en voor al mijn connecties (Dune, iMac, Mac Mini & MacBook) vaste IP adressen aanstel op basis van MAC-adres. Vervolgens moet je niet vergeten de mappen op je Mac(s) die je benaderbaar wil maken op 'delen' te zetten...

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
billywanzi schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:38:
[...]

Het werkt echt heel erg simpel zoals 'n Mac betaamt ;-) Ik gebruik geen programma of iets dergelijks voor het opzetten SMB, behalve dat ik in de Airport config een werkgroep aanmaak en voor al mijn connecties (Dune, iMac, Mac Mini & MacBook) vaste IP adressen aanstel op basis van MAC-adres. Vervolgens moet je niet vergeten de mappen op je Mac(s) die je benaderbaar wil maken op 'delen' te zetten...

Succes ermee!
Okay bedankt voor je uitleg ik ga er mee aan de slag morgen. Heb een Base wil dus ook mijn Hardeschijf die daarin zit kunnen benaderen hoop dat dat ook makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Tot op heden werkt hij naar tevredenheid

Ben alleen nog niet laaiend enthousiast. Het is een apparaat wat alleen geschikt is voor enthousiastelingen.
Dit komt naar mijn mening door het ontbreken van:
- automatische update functie
- eenvoudiger verbinden met windows systemen
- afspelen van audio CDs of automatische RIP functie naar gekoppelde schijf
- final firmware (ik beschouw de standaard firmware niet als final, meer als een teaser) met meer bugfixes en functionaliteit

De ontwikkeling van de firmware gaat mij ook te langzaam, want er is nog geen nieuwe release ten opzichte van de standaard meegeleverde, maar wellicht ben ik niet geduldig genoeg. De beta functioneerde helaas niet naar tevredenheid. Veel media klapte eruit tijdens het afspelen.
Achja, het product het potentie, dus wellicht over een half jaar ben ik wel erg enthousiast... :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen donderdag heb ik de Dune base 3.0. Absoluut een geweldige mediaplayer, speelt tot nu toe alles wat ik hem voed af. Echter ik heb een vervelend probleem: De afstandsbediening. Deze doet het wel en niet. Soms doet de AB het perfect, soms reageert hij helemaal niet meer. Donderdag direct na het aansluiten duurde het zeker 10 minuten voordat de AB het deed. Vervolgens tot zondag geen problemen gehad. Zondag reageerde de player niet meer op de AB. Stekker uitgetrokken, 10 minuten gewacht, Stekker ingestoken en nog steeds geen reactie. Nieuwe batterijen geplaatst --> geen succes. Vervolgens ben ik zondagmiddag weggeweest en toen ik terug kwam deed hij het weer. Tot vandaag. Vandaag alweer geen reactie van de player op de AB. Pas na een uur wachten deed hij het weer. Weet iemand wat dit kan zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:20:
Vandaag alweer geen reactie van de player op de AB. Pas na een uur wachten deed hij het weer. Weet iemand wat dit kan zijn???
Twee mogelijke oorzaken:
In de setup kun je een type remote kiezen. Deze staat misschien verkeerd?
Folie (3 stuks) verwijderd van het frontpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:29:
[...]

Twee mogelijke oorzaken:
In de setup kun je een type remote kiezen. Deze staat misschien verkeerd?
Folie (3 stuks) verwijderd van het frontpaneel?
Folie is verwijderd en bij het type remote staat:
Type 1 (Silver)
Type 2 (Black)

Omdat ik een zwarte AB heb, heb ik deze gekozen. Ik zal (als het lukt mete de huidige AB) eens type silver selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
Joelie schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 08:14:
[...]

Okay bedankt voor je uitleg ik ga er mee aan de slag morgen. Heb een Base wil dus ook mijn Hardeschijf die daarin zit kunnen benaderen hoop dat dat ook makkelijk gaat.
Mocht je er niet uitkomen dan hoor ik het wel... De harde schijf in de Base installeren en formateren is zeer eenvoudig, hoor!
Je drukt het deurtje aan de voorkant open, schuift de SATA HDD erin en je kunt 'm formateren :-)

Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Deze speler heeft erg veel mooie functies aan boord! Ik vraag met nog wel een paar dingen af;

- Is het mogelijk (of komt er eventueel een mogelijkheid) dat je met deze mediaplayer ook kan internetten?
- Wat kun je precies met de IPTV functie? Zijn hier voorbeelden van?

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
henkiespenkie schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:55:
Heb het forum doorgelezen maar vind niets over ervaringen met het downloaden van torrents via de dune. Iemand hier ervaring mee?
Ik ben momenteel aan het downloaden via de torrentclient in de Base 3.0... Het is erg rechtoe rechtaan! Je start de torrentclient, daarna activeer je de torrent door 'm selecteren en de download start meteen. De downloads komen dan in de map Torrents (die wordt automatisch aangemaakt als die er nog niet is). De snelheid is natuurlijk afhankelijk van de seeds; -) Al met al erg basic, maar het doet wat het moet doen... Je kunt overigens in de Setup nog wat zaken aanpassen zoals de poort die moet gebruikt worden, maximale snelheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
En weer een nieuwe firmware:

A new beta firmware version (091229_1411_beta) has been released for all Dune
player models -- both the current models (Dune BD Prime 3.0, Dune HD Base 3.0),
and all previous models (Dune HD Base 2.0, Dune HD Base 1.0, Dune HD Center,
Dune BD Prime, Dune HD Mini, Dune HD Ultra).

This version is an intermediate version on the way to a "stable" version
(which may be released based on this version, if no criticial
problems and regressions in comparison with previous versions are found).

The most visible changes in comparison with the previous firmware version
091211_1311_beta:
- Fixed bug introduced in the previous beta firmware, causing crash of
playback via SMB in some cases when SMB optimizations were enabled.
- Fixed bug introduced in the previous beta firmware, causing crash of
playback of MP3 VBR and some other files.
- Improved bookmarks handling (avoid using bookmarks for playlists,
possibilities to disable bookmarks separately for audio files, video
files, DVDs).
- Showing of tags (MP3 ID3 etc) when playing audio files.
- Support for USB WiFi DWA-140 revision B2.
- Discrete IR codes for POWER-OFF and POWER-ON.
- Further improvements of "dune_folder.txt" mechanism.
- Various other improvements and fixes.

Full list of changes:

- Bookmarks improvements:
- File bookmarks are disabled when playing playlists, they are used only
when playing individual files (press ENTER on a file).
- The setting "Miscellaneous / Playback / Autoresume video files" allows
to completely disable bookmarks for video files.
- The setting "Miscellaneous / Playback / Autoresume audio files" allows
to completely disable bookmarks for audio files.
- The setting "Miscellaneous / Playback / Autoresume DVD" allows to
completely disable bookmarks for DVD discs and DVD-folders/ISO-images.

- Added a support for tags in audio files (MP3, FLAC, WMA, M4A).
- When tags are detected, they are automatically shown for the currently
played file during music playback. The supports tags include: title,
artist, album, track, year, comment.
- The setting "Miscellaneous / Playback / Audio file tags" allows to
disable reading and showing the tags (could be helpful e.g. if it does
not work properly for some files).
- Both Unicode and 8-bit tags are supported. The setting "Miscellaneous
/ Encodings / MP3 tag encoding" allows to force the specified encoding
for tags in MP3 files.

- When music playback starts, a hint about INFO and MENU buttons is
displayed (INFO -- show details about the current track, MENU -- show the
playlist).

- Added support for USB WiFi adapter D-Link DWA-140 version B2 (previously
only version B1 was supported).

- Added full support for discrete power-off and power-on IR commands.
- IR hex codes:
- DISCRETE-POWER-ON: 00 BF 5F A0
- DISCRETE-POWER-OFF: 00 BF 5E A1
- The DISCRETE-POWER-ON IR command is handled exactly as POWER RC button
when the player is in the standby mode, and is ignored when the player
is turned on.
- The DISCRETE-POWER-OFF IR command is handled exactly as POWER RC
button when the player is turned on, and is ignored when the player is
in the standby mode.
- If the player is configured to perform full power-off instead of
entering software standby, the DISCRETE-POWER-OFF and
DISCRETE-POWER-ON commands perform full power-off and power-on.

- Added a possibility to easily format a non-initialized drive (e.g. HDD)
just by pressing ENTER of the drive item on the main screen.

- "dune_folder.txt": "background_order" parameter now supports the
following set of values (instead of "first" and "last" as took place in
the previous firmware version):
- "before_all": the same as "first" in the previous firmware version.
- "before_icons": the same as "last" in the previous firmware version.
- "after_all": a new option, allowing to paint the custom background
after everything else (including file icons).

- "dune_folder.txt": added a possibility to hide file icons (w/o using
dummy fully-transparent icon). Syntax:
- "paint_icons = no" (default is "yes").

- Added more menu languages: Hungarian, Polish. Some other languages
updated/improved.

- The configuration of built-in FTP server adjusted to allow "FXP"
transfers.

- Added support for playback of video files with ".trp" extension (no more
need to rename them).

- Improved the speed of startup of specific MKV files, which previously
could take too long to start (that could even be considered by the user
as hangup in some cases).

- Bugfix: playing a file with an unknown length (such as MP3 with VBR
bitrate) caused playback crash (this bug was introduced in the previous
beta firmware version).

- Bugfix: playing/reading files from SMB share could crash in some cases
(the bug introduced by SMB optimizations in the previous beta firmware
version) (plus some other SMB-related bugs fixed).

- Bugfix: returning to file browser (e.g. after playback) caused crash if
current folder had dune_folder.txt with custom background image.

- Bugfix: specific Blu-ray images could not be played in some cases.

- Bugfix: after switching to TrueHD audiotrack in MKV file, stuttering
could take place in specific cases.

- Bugfix: "dune_folder.txt" / "paint_captions = no" did not work properly
in some cases (when the filename was too long and scrolled, it was shown
despite this setting).

http://hdi.co.il/firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DarkHelmet schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:26:
Dit komt naar mijn mening door het ontbreken van:
- afspelen van audio CDs
Huh? Kan dit mega apparaat geen audio cd's afspelen??? Dat zou ik wel een hele grote domper vinden! Om nu al mijn audio cd's te gaan rippen gaat me toch net te ver!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
De Dune kan zeker audio CD's lezen. Rippen naar HDD kan echter niet, maar daar heb je andere mogelijkheden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Ik ben momenteel aan het downloaden via de torrentclient in de Base 3.0... Het is erg rechtoe rechtaan! Je start de torrentclient, daarna activeer je de torrent door 'm selecteren en de download start meteen. De downloads komen dan in de map Torrents (die wordt automatisch aangemaakt als die er nog niet is). De snelheid is natuurlijk afhankelijk van de seeds; -) Al met al erg basic, maar het doet wat het moet doen... Je kunt overigens in de Setup nog wat zaken aanpassen zoals de poort die moet gebruikt worden, maximale snelheid etc. ]

Wat voor een poort nummer gebruik je hiervoor? In welke range moet deze liggen?
Mvg. Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:20:
Sinds afgelopen donderdag heb ik de Dune base 3.0. Absoluut een geweldige mediaplayer, speelt tot nu toe alles wat ik hem voed af. Echter ik heb een vervelend probleem: De afstandsbediening. Deze doet het wel en niet. Soms doet de AB het perfect, soms reageert hij helemaal niet meer. Donderdag direct na het aansluiten duurde het zeker 10 minuten voordat de AB het deed. Vervolgens tot zondag geen problemen gehad. Zondag reageerde de player niet meer op de AB. Stekker uitgetrokken, 10 minuten gewacht, Stekker ingestoken en nog steeds geen reactie. Nieuwe batterijen geplaatst --> geen succes. Vervolgens ben ik zondagmiddag weggeweest en toen ik terug kwam deed hij het weer. Tot vandaag. Vandaag alweer geen reactie van de player op de AB. Pas na een uur wachten deed hij het weer. Weet iemand wat dit kan zijn???
If anybody is still experiencing this problem, to help us to diagnose the problem, the following can be done:

1. Download the following DSF file:
http://dune-hd.com/tmp/dune_service_3.0_ir_test.dsf

2. Put the DSF file onto a USB flash drive, attach it to the player, "launch" the DSF file.

3. The player will enter special IR testing mode: show black screen on TV, show "0" of the display of the front panel of the player.

4. Press any RC buttons. The player will recognize each RC button press, and increase the number shown on the front panel display (0 -> 1 -> 2 -> 3 -> ...). Besides, the player will log the information about the RC button press into a special log file, automatically created on the USB flash drive near the DSF file: "dune_ir_test_log.txt". To stop testing, just switch the player off.

5. The behavior of the player in this IR testing mode and the content of the created "dune_ir_test_log.txt" file could be helpful to diagnoze the problem. E.g.: if you press the "DOWN" RC button once, the counter should normally increase once; if you press and hold the "DOWN" RC button, the counter should normally increase automatically (autorepeat). If you do not observe normal behavior, you can try to analyze what factors lead to wrong behavior and also analyze the log file content. You can also send the description of the observed wrong behavior and the created log file to us (post it here or send to support _at_ dune-hd.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:43:
[...]

If anybody is still experiencing this problem, to help us to diagnose the problem, the following can be done:

1. Download the following DSF file:
http://dune-hd.com/tmp/dune_service_3.0_ir_test.dsf

2. Put the DSF file onto a USB flash drive, attach it to the player, "launch" the DSF file.

3. The player will enter special IR testing mode: show black screen on TV, show "0" of the display of the front panel of the player.

4. Press any RC buttons. The player will recognize each RC button press, and increase the number shown on the front panel display (0 -> 1 -> 2 -> 3 -> ...). Besides, the player will log the information about the RC button press into a special log file, automatically created on the USB flash drive near the DSF file: "dune_ir_test_log.txt". To stop testing, just switch the player off.

5. The behavior of the player in this IR testing mode and the content of the created "dune_ir_test_log.txt" file could be helpful to diagnoze the problem. E.g.: if you press the "DOWN" RC button once, the counter should normally increase once; if you press and hold the "DOWN" RC button, the counter should normally increase automatically (autorepeat). If you do not observe normal behavior, you can try to analyze what factors lead to wrong behavior and also analyze the log file content. You can also send the description of the observed wrong behavior and the created log file to us (post it here or send to support _at_ dune-hd.com).
Bedankt voor deze link. Ik krijg de file niet gedownload: foutmelding dat de file niet bestaat:

Kan dune_service_3.0_ir_test.dsf van dune-hd.com niet downloaden.

Internet Explorer kan deze website niet openen. De gevraagde website is niet beschikbaar of
kan niet worden gevonden. Probeer het later opnieuw.

Op zich niet erg want vandaag heb ik de Dune Base 3.0 teruggestuurd naar de winkel voor hem om te ruilen. Ik ben super tevreden met de speler zelf. Daarom wil ik hem ruilen ipv geld terug of een ander merk player.
Vandaag deed de AB helemaal niets meer.
Maar ik zou toch graag de file willen downloaden voor "de toekomst"
Ik denk echter dat het geen structureel probleem is me de Dune Base 3.0 en de AB want ik heb volgens mij het "hele" internet afgezocht maar ik ben blijkbaar de enige die een haperende AB heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
De link werkt toch, zojuist geklikt in deze thread. Zo te zien heb je niet alleen een AB proobleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:14:
De link werkt toch, zojuist geklikt in deze thread. Zo te zien heb je niet alleen een AB proobleem :D
Klopt, bij mij werkt de link nu ook !! Ik heb de file gedownload maar zoals ik al aangaf: ik heb de player vandaag teruggestuurd voor een omruil.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zit al een tijdje te kwijlen op dit apparaat, maar ik ben benieuwd of wat ik wil gaat werken.

Het grote plan is om een Wifi-N router te koppelen met een NAS (i.v.m. de doorvoersnelheid lijkt me een usb schijf aansluiten op de router niet zo handig). Vanaf die router + NAS zou ik dan (bedraad) de Dune Prime willen koppelen en vanaf die NAS media willen afspelen. Uiteraard moet daar ook nog een leuke versterker tussen komen om al dit geweld ook nog een beetje te voorzien van leuk geluid.

Gaat dit nu allemaal werken of maak ik mij het ontzettend moeilijk? Zou ik bijvoorbeeld ook de Dune Prime als een NAS(-achtig) apparaat kunnen gebruiken?

edit:
Bullit NL hardstikke bedankt! Dit is dus exact wat ik wil en waarschijnlijk ook ga maken. Ik heb een modern huis waar de bouwer nog e.e.a. moet aanpassen, waaronder een netwerkkabel van de meterkast naar achter mijn TV. Daar gaat de Dune dus dan mooi gebruik van maken! Super!

@Mindwalker. Dat is nu juist wel de reden om vboor de Prime te gaan. Ik speel niet heel vaak dvd's of cd's af, maar mijn huidige dvd speler houdt het niet lang meer vol. Dan is de Prime toch wel interessant. En zoals Bullit NL stelt, dvd's voor de kids rip ik wel en zet ik op een harde schijf of mijn NAS. ben alleen wel benieuwd of mijn vrouw het dan nog wel allemaal gaat snappen!

[ Voor 34% gewijzigd door PaT op 31-12-2009 11:50 ]

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

ppaddo schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:15:
[...]

Gaat dit nu allemaal werken of maak ik mij het ontzettend moeilijk? Zou ik bijvoorbeeld ook de Dune Prime als een NAS(-achtig) apparaat kunnen gebruiken?
Als je materiaal op de Dune zelf wilt opslaan, dan kun je beter een Base aanschaffen ivm de mogelijkheid hier aan de voorkant een 3,5" SATA-schijf in te stoppen.

Zeker wanneer je niet van plan bent fysieke dvd-/blu ray-discs te gaan afspelen, is de BD-loader in de Prime overbodig en heb je meer aan de Base.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ppaddo schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:15:
Ik zit al een tijdje te kwijlen op dit apparaat, maar ik ben benieuwd of wat ik wil gaat werken.

Het grote plan is om een Wifi-N router te koppelen met een NAS (i.v.m. de doorvoersnelheid lijkt me een usb schijf aansluiten op de router niet zo handig). Vanaf die router + NAS zou ik dan (bedraad) de Dune Prime willen koppelen en vanaf die NAS media willen afspelen. Uiteraard moet daar ook nog een leuke versterker tussen komen om al dit geweld ook nog een beetje te voorzien van leuk geluid.

Mijn situatie is als volgt, qua netwerk componeten heb ik en D-Link DIR 855 Gigabit router met hier aan een D-Link DNS-323 NAS (2x 1TB), 1Gbit CAT5E aangesloten. Mijn Dune BD Prime 3.0 500GB is tevens bedraad aangesloten op de router met een CAT6 netwerk kabel +/- 15M lang.

Het is voor mij prima te doen om BL-ISO's te streamen. volgens het info scherm in de Dune haalt hij dit met 45Mbit van mijn NAS, dit gaat zonder hikups of onderbrekening. Gewoon perfect dus.

In mijn geval werkt het zelfs wanneer ik de dune aansluit op mijn Linksys PLK300 Ethernet of Power adapter. Het is dan wel aan te raden om de beide adapters in de zelfde groep (meterkast) te plaatsen ook in dit geval werkt het bij mij uitstekend. dit is misschien een optie voor mensen die het niet zien zitten om een UTP kabel naar hun woonkamer te trekken. Je moet echter wel over een redelijk moderne woning bezitten ivm de kwaliteit van de elektra installatie. Is dit niet het geval dan kan de prestatie van de PLK300 de beperkende factor zijn.
Wanneer je echter over een moderne woning beschikt is dit een optie die goed zou kunnen werken.

Als laatste mannier heb ik ook getest met de D-Link Wireless N adapter welke door Dune wordt ondersteund (sinds de laatste beta van Dune ook versie 2.0) In de praktijk werkt het prima, echter wanneer je full HD Blue-Ray iso's wil gaan streamen heb je onvoldoende aan de Wireless N Adapter. DVD kwaliteit is prima te doen, tot DVD9 gecomprimeerde 1080P iso's gaan ook nog net, maar kom je echt in de Full BL-ISO's heb je hier onvoldoende aan en de Dune kan het tenslotte aan, dus waarom zou je het niet doen?

Persoonlijk gebruik ik de HDD van de Dune als opslag voor media die ik vaak gebruik, denk aan wat iso's voor de kleine, muziek en foto's. Naar mijn mening is de dune niet geschikt als NAS, simpel weg om dat zijn netwerk prestaties daar op dit moment nog te laag voor zijn. Het is bekend dat Dune heeft ingezet op een goed werkend apparaat op de markt te brengen. De prestaties gaan steeds verder om hoog en er is ook al sprake van een "mooiere" userinterface. Maar om terug te komen op je laatste vraag; Het is niet aan te raden om de Dune als NAS te gebruiken, het kan wel maar je loopt hierbij wel tegen de beperkingen aan van de Sigma chip (doorvoersnelheid)

De Dune is een prima appraraat, er komt regelmatige nieuwe firmware's voor uit... de ondersteuning is goed...

Hopelijk ben je wat wijzer geworden....

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Mindwalker schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:46:
[...]

Als je materiaal op de Dune zelf wilt opslaan, dan kun je beter een Base aanschaffen ivm de mogelijkheid hier aan de voorkant een 3,5" SATA-schijf in te stoppen.

Zeker wanneer je niet van plan bent fysieke dvd-/blu ray-discs te gaan afspelen, is de BD-loader in de Prime overbodig en heb je meer aan de Base.
je mag hier inderdaad een punt hebben, echter zonder BD-Loader kan je ook geen audio-cd's, dvd's en of blue-rays afsprelen. Of te wel... dan moet alles van het netwerk of USB/ESata komen....

De BD loader geeft je net iets meer vrijheid...

En ik weet ook wel weer, bijna elke pc/laptop heeft een DVD of BD Loader, maar hij moet wel aanstaan, geshared in het netwerk enz enz... het mooie van de HDI Dune Prime 3.0 500Gb is dat het een standalone oplossing is dit zonder pc kan werken, zelfs torrents kan downloaden.....

Zit alleen nog op een usenet client te wachten ;-)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bullet NL schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:06:
[...]
Mijn Dune BD Prime 3.0 500GB is tevens bedraad aangesloten op de router met een CAT6 netwerk kabel +/- 15M lang.
Thanks (zie ook mijn ge-edite reactie). Nog een vraag die misschien een beetje off-topic is. Mijn bouwer gaat mijn telefoonkabel vervangen voor een cat-5 kabel en dan in de wandcontactdoos de boel scheiden tussen telefonie en netwerk. Gaat het streamen hierover ook lukken of moet dat echt een cat-6 kabel zijn. (zoals je ziet, ik ben nog niet echt thuis in het hele netwerkgebeuren).

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ppaddo schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:53:
[...]

Thanks (zie ook mijn ge-edite reactie. Nog een vraag die misschien een beetje off-topic is. Mijn bouwer gaat mijn telefoonkabel vervangen voor een cat-5 kabel en dan in de wandcontactdoos de boel scheiden tussen telefonie en netwerk. Gaat het streamen hierover ook lukken of moet dat echt een cat-6 kabel zijn. (zoals je ziet, ik ben nog niet echt thuis in het hele netwerkgebeuren).
een CAT5e of CAT6 netwerk kabel heeft alle 8 aders nodig die in de kabel zitten, wanneer je dit op gaat splitsen -2 of 4 aders voor telefoonie, waardoor je er nog maar 4 overhoud voor netwerk verkeer, ga je terug naar een 10Mbit netwerk... dit is dus onvoldoende om te kunnen streamen.

Laat de netwerkkabel (minimaal CAT5e) trekken en laat door je installateur door de zelfde buis een dunnere telefoonie kabel terekken... dit moet door de zelfde buis willen, mits ze gezamelijk getrokken worden....

Je zou ze op dat moment op een dubbele outlet afkunnen monteren.

Wat ook een optie kan zijn, maar dan moeten er geen krappe bochten in je electrabuizen zitten is hem met je coax kabel mee terekken.. vaak zit je dan ook al bij het punt in de woonkamer waar je tv komt te staan.

p.s. ff offtopic....

Wanneer je van digitale tv van UPC, Ziggo of andere gebruik gaat maken is het aan te bevelen om gebruik te maken van kabelkeur componeten... Denk hierbij aan Hirsschmann KOKA 799, met juiste outlets en connectoren....

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Ik ben echt al een tijd op zoek naar zoiets als de prime/base van DUNE. Alleen mis ik nog 1 optie. Het downloaden van usenet met dit apparaat. Dit vanwege het lage energie verbruik vergeleken met mijn computer of een HTPC (welke overigens duurder in aanschaf is dan de DUNE)

• MrX_Cuci
Usenet staat op de wensen lijst: http://dune-hd.com/features/ Zal dan ook wel geïmplementeerd worden.....ooit.

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Bullet NL schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:11:
[...]

De BD loader geeft je net iets meer vrijheid...

[...]
Juist, daarom heb ik ook een Prime staan :) Mijn vriendin wil nog wel eens thuiskomen met een gehuurde disc...

Maar sommigen hebben fysieke discs compleet in de ban gedaan, en dan is een slede voor je SATA-schijf handiger - met name als je het ding ook als 'NAS' wilt laten functioneren. In de Prime is alleen nog intern ruimte voor een 2,5" schijf.

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Bullet NL schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:15:
[...]

een CAT5e of CAT6 netwerk kabel heeft alle 8 aders nodig die in de kabel zitten, wanneer je dit op gaat splitsen -2 of 4 aders voor telefoonie, waardoor je er nog maar 4 overhoud voor netwerk verkeer, ga je terug naar een 10Mbit netwerk... dit is dus onvoldoende om te kunnen streamen.

Laat de netwerkkabel (minimaal CAT5e) trekken en laat door je installateur door de zelfde buis een dunnere telefoonie kabel terekken... dit moet door de zelfde buis willen, mits ze gezamelijk getrokken worden....

Je zou ze op dat moment op een dubbele outlet afkunnen monteren.

Wat ook een optie kan zijn, maar dan moeten er geen krappe bochten in je electrabuizen zitten is hem met je coax kabel mee terekken.. vaak zit je dan ook al bij het punt in de woonkamer waar je tv komt te staan.
Je hebt 4 aders nodig voor 10/100 Mbit, je hebt 8 aders nodig voor 1000 Mbit. Cat 5e of Cat 6 maakt dan niet zo uit.

[ Voor 10% gewijzigd door PisPix op 31-12-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Maar alleen bij zeer korte afstanden werkt het goed om met 4 aders werken. Daarboven moet je toch echt 8 aders hebben. Er blijven nog steeds 4 aders in gebruik. De rest fungeert als een soort afscherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:48

BM

Moderator Spielerij
Heb sinds gister ook een Dune 3.0 Prime staan. Mooi apparaat :) Waar ik alleen nog niet uit kom is het volgende. Voor films kun je hele mooie achtergronden etc laten genereren met MyMovies, ik speel echter voornamelijk tv series af. Tot nu toe heb ik geen soortgelijk programma kunnen vinden wat dit soort dingen kan maken voor tv series. Zoek ik niet goed, of bestaat er (nog) niks wat dit kan? Ik zag wel dat MyMovies in de toekomst hier support voor gaat krijgen, maar een datum is daar nog niet voor bekend.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Hoe zijn de ervaringen met de ingebouwde browser? Werkt deze prettig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
De Dune 3.0 serie heeft geen browser.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
BM schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:07:
De Dune 3.0 serie heeft geen browser.
Volgens de site van HDI dune 3.0 heeft hij die wel, quote;

Both 3.0 version products feature Sigma Designs 8642 chip, more than twice more powerful than the previous 8634 chip model: 667 Mhz against 300 MHz. It grants even faster GUI than before, allows much more fluent support of any "heavy" applications including BD-J (Java), Flash Lite 3, Web browsers, etc.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

cyberd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:19:
[...]

Volgens de site van HDI dune 3.0 heeft hij die wel, quote;

Both 3.0 version products feature Sigma Designs 8642 chip, more than twice more powerful than the previous 8634 chip model: 667 Mhz against 300 MHz. It grants even faster GUI than before, allows much more fluent support of any "heavy" applications including BD-J (Java), Flash Lite 3, Web browsers, etc.

Bron
De browser zit er op dit moment niet in, kan zijn dat hij met toekomstige firmware updates wordt toegevoegt.
HDI is een bedrijf wat bij de Dune het beleid heeft dat men eerst voor betrouwbaarheid gaat, op termijn worden de functies dmv firmware updates of losse installaties uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Beetje slordig dat het dan wel vermeld staat, maar goed. Als je naar het firmware deel van de site gaat staat het wel goed:
NOTE: Dune player models 3.0 (Dune BD Prime 3.0, Dune HD Base 3.0) do not have the web browser.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:54
Er staat niet vermeld dat er een browser wordt geleverd, er staat dat de performance van de chipset van een dergelijk niveau is dat het mogelijk wordt om bepaalde applicaties (waaronder een webbrowser) vloeiend te laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zit eigenlijk op een betere audio ondersteuning te wachten, bedoel het werkt allemaal wel, maar een iets mooier menu, de mogelijkheid om door muziek te bladeren terwijl hij een afspeellijst afdraait, enz enz... gewoon basis dingen (zoals windows mediaplayer dit wel kan....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:34
Hoe krijg ik de interne hd van m'n Dune zichtbaar in mijn netwerk? Ik wil namelijk wat series vanaf m'n externe hd overzetten naar die van de Dune. Ik kom van een popcorn a-110 af en die heeft een usb-pc ingang, deze heeft de Dune niet dus ik kan de Dune niet verbinden met m'n pc?

Het streamen vanaf de externe hd gaat overigens prima maar hoe krijg ik die interne hd nou zichtbaar :+

[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 02-01-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DutchOwnage schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:04:
Hoe krijg ik de interne hd van m'n Dune zichtbaar in mijn netwerk? Ik wil namelijk wat series vanaf m'n externe hd overzetten naar die van de Dune. Ik kom van een popcorn a-110 af en die heeft een usb-pc ingang, deze heeft de Dune niet dus ik kan de Dune niet verbinden met m'n pc?

Het streamen vanaf de externe hd gaat overigens prima maar hoe krijg ik die interne hd nou zichtbaar :+
Je kan de share als volgt zichtbaar maken.
Zorg dat je pc en dune de zelfde werkgroep naam hebben onder netwerkinstellingen...
Vaak is dit workgroup, laat je pc onder netwerk zoeken op appraten...
Als het goed is vindt hij de Dune... door op het icoon te klikken zul je op zijn schijf share komen.
Deze kan je direct koppelen, je kan ook mappen op je dune aanmaken, en daar een koppeling heen laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:34
Super bedankt het is gelukt d:)b

Zou een beetje zonde zijn als ik z'n interne hd niet kan gebruiken natuurlijk. Nu even volgooien met wat episodes en dan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Zijn er al mensen die "Uitzending gemist" of "RTL Gemist" aan de gang hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders er ook 'last' van dat de date/time stamp bij een nieuwe directory niet correct is ?
Als ik, vanaf de PC, een directory aanmaak op de Dune is de datum altijd 1-1-2008 en de tijd 1:00 + de tijd dat de Dune aanstaat.

Ik heb in de instellingen voor Synchronisatie Klok het volgende staan:
Tijd synchronisatie : actief
Tijd server : ntp1.nl.net
Synchronisatie interval : 1 uur
Tijd Zone : GMT +1:00
Zomertijd : Automatisch

Waar ik zelf aan denk is dat ik mogelijk geen goede timeserver heb ingesteld, de vraag is dus aan iemand waar het wel allemaal goed gaat : welke timeserver heb jij in gebruik?

Misschien andere instellingen die niet goed staan ?

Firmware versie van de dune is overigens : 091229_1411_beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:51:
Heeft iemand anders er ook 'last' van dat de date/time stamp bij een nieuwe directory niet correct is ?
Als ik, vanaf de PC, een directory aanmaak op de Dune is de datum altijd 1-1-2008 en de tijd 1:00 + de tijd dat de Dune aanstaat.

Ik heb in de instellingen voor Synchronisatie Klok het volgende staan:
Tijd synchronisatie : actief
Tijd server : ntp1.nl.net
Synchronisatie interval : 1 uur
Tijd Zone : GMT +1:00
Zomertijd : Automatisch

Waar ik zelf aan denk is dat ik mogelijk geen goede timeserver heb ingesteld, de vraag is dus aan iemand waar het wel allemaal goed gaat : welke timeserver heb jij in gebruik?

Misschien andere instellingen die niet goed staan ?

Firmware versie van de dune is overigens : 091229_1411_beta
Hij staat bij mij helemaal standaard, heb echter geen problemen gezien... zal eens kijken wat er gebeurt met de laatste beta firmware...

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 03-01-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:55:
[...]

Hij staat bij mij helemaal standaard, heb echter geen problemen gezien... zal eens kijken wat er gebeurt met de laatste beta firmware...
Graag, wie weet is het inderdaad een fout die geintroduceerd is met de laatste firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
Heb de laatste beta firmware geinstalleerd (1411) maar nu werkt de "select/cap/num"toets op de Afst. bediening niet meer goed, kan niet meer een nieuwe netwerk dir. benoemen, iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

wier500 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:41:
Heb de laatste beta firmware geinstalleerd (1411) maar nu werkt de "select/cap/num"toets op de Afst. bediening niet meer goed, kan niet meer een nieuwe netwerk dir. benoemen, iemand ook dit probleem?
Kan je wel bestanden slecteren? (bijvoorbeeld een play-list maken van muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
Ja dat wel, maar ik heb het misschien niet goed omschreven, ik kan alleen de naam invoeren bij een nieuwe netwerk dir aanmaken, verder bij "server"e.d. kan ik niets meer invoeren, het popup menu van ABC/abc/123 verschijnt niet meer

Kan je wel bestanden slecteren? (bijvoorbeeld een play-list maken van muziek)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Werkt hier anders prima met de laatste firmware. Voordat je iets wilt invoeren moet je op ENTER drukken, wellicht is dat het probleem?
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.