Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diets
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik krijg de .srt subtitles niet aan de praat, Dune lijkt ze niet te zien. Worden die niet ondersteund of doe ik wat fout ;(

Zou volgens de handleiding wel moeten werken:

Subtitle formats SRT, SUB, plain text/SSA/AAS (MKV), VobSub, PGS (Blu-ray playback only)

[ Voor 36% gewijzigd door Diets op 04-01-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
Heb je de subs exact dezelfde naam gegeven als de file waar ze bij horen? Heb gister namelijk nog aantal series zitten kijken, en daarbij werkten de srt files prima :)

Edit: zou wel fijn zijn als je deze in de menus niet te zien zou krijgen. Ik vind het niet zo boeiend om te zien dat er naast *.avi bestanden ook *.aai, *.xml, *.txt of *.srt bestanden staan :)

[ Voor 37% gewijzigd door BM op 04-01-2010 08:07 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diets
Beide bestanden heten nu "x" maar ook dat helpt niet. Kan het te maken hebben met het format van de film, het is een .m2ts bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
Echt een prima speler de Dune. Het enige waar ik me lichtelijk aan irriteer is het langzame kopieeren van bestanden van computer naar Dune. Een bestand van zo'n 8 GB kost ongeveer 2 uur om over te zetten. Iemand hier al een oplossing voor gevonden. Heb ook nog niet de laatste firmware er op staan, levert dit verbetering op misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diets
Op mijn huis tuin en keuken netwerkje doet Dune toch 6 MB/sec, dus 8 GB zou niet langer dan 23 minuten mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
BM schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:06:
Heb je de subs exact dezelfde naam gegeven als de file waar ze bij horen? Heb gister namelijk nog aantal series zitten kijken, en daarbij werkten de srt files prima :)

Edit: zou wel fijn zijn als je deze in de menus niet te zien zou krijgen. Ik vind het niet zo boeiend om te zien dat er naast *.avi bestanden ook *.aai, *.xml, *.txt of *.srt bestanden staan :)
Zet een . voor de bestanden. Bijvoorbeeld: .test.aai Je krijgt ze dan niet meer te zien.
Diets schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:41:
Ik krijg de .srt subtitles niet aan de praat, Dune lijkt ze niet te zien. Worden die niet ondersteund of doe ik wat fout ;(

Zou volgens de handleiding wel moeten werken:

Subtitle formats SRT, SUB, plain text/SSA/AAS (MKV), VobSub, PGS (Blu-ray playback only)
Laatste (BETA) firmware pakt externe subs in SRT formaat
Joelie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:23:
Echt een prima speler de Dune. Het enige waar ik me lichtelijk aan irriteer is het langzame kopieeren van bestanden van computer naar Dune. Een bestand van zo'n 8 GB kost ongeveer 2 uur om over te zetten. Iemand hier al een oplossing voor gevonden. Heb ook nog niet de laatste firmware er op staan, levert dit verbetering op misschien?
Je zou de laatste BETA firmware kunnen proberen. Met Fast SMB acces enabled krijg ik een increase in netwerk speed, maar bij mij werkt het nogal instabiel. (verbinding verbreekt) Misschien werkt het bij jou wel goed? In ieder geval is de laatste BETA firmware soweiso de versie die ik iedrreen kan aanraden. Afgezien van het fast SMB access probleem (kun je ook uitzetten) is dit tot op heden de beste firmware.

[ Voor 58% gewijzigd door MrX_Cuci op 04-01-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diets
MrX_Cuci schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:46:
[...]
Laatste (BETA) firmware pakt externe subs in SRT formaat
[...]
Beta 29/12 staat er op, blijkbaar is het SRT probleem niet (afdoende) opgelost dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Diets schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:08:
[...]

Beta 29/12 staat er op, blijkbaar is het SRT probleem niet (afdoende) opgelost dan
Google is your friend: http://www.mpcclub.com/fo...thread.php?t=22347&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Diets schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:38:
Op mijn huis tuin en keuken netwerkje doet Dune toch 6 MB/sec, dus 8 GB zou niet langer dan 23 minuten mogen duren.
Neem aan dat dit de snelheid is die je haalt bij het streamen? Dit werkt bij mij verder ook prima. Gaat echt over het kopieren over het netwerk. Maar ook het kopieeren dmv een externe HD via USB aangesloten op de Dune zelf gaat uber traag. Nam/neem dus aan dat het op de Dune zelf beperkt is. Maar ga de nieuwe firmware proberen, hopen dat het sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
MrX_Cuci schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:46:
[...]

Zet een . voor de bestanden. Bijvoorbeeld: .test.aai Je krijgt ze dan niet meer te zien.
Bestanden worden door de Dune dan wel gewoon opgepakt? Ze zijn wel nodig voor moviecovers, subs, etc :)
Zal het donderdag sowieso even uitproberen, tnx!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diets
Joelie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:15:
[...]

Neem aan dat dit de snelheid is die je haalt bij het streamen?

[..]
Nee, gewoon over een 100 mb netwerk, uploaden met SMB vanuit mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diets
Bedankt voor de tip, had even verder moeten kijken. _/-\o_

Even omgezet naar UTF-8 en probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
  • Laatst online: 17-09-2024
Ja dat is waar ook, dat was ik ff kwijt, is eigenlijk ook niet helemaal logisch voordat je begint moet je enteren,in ieder geval bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd via mijn NAS en UPnp een iso bestand af te spelen maar hij lijkt te starten echter komt weer terug in de filebrowser. Heeft iemand dit al werkend. Ik heb de laatste beta-upgrade.Met de voorlaatste firmware werkt het trouwens ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Ik heb ook mijn Dune BD Prime 3.0 binnen :D

Even moeten vogelen met de netwerkconfiguratie, maar hij werkt nu prima. Ik heb er een externe HD aan hangen via e-sata en stream vanaf mijn laptop met Windows 7.

Wat wel jammer is dat op de Dune HD Mini en Dune HD Ultra player wel een browser geïnstalleerd kan worden, maar niet op de Dune 3.0;
NOTE: Dune player models 3.0 (Dune BD Prime 3.0, Dune HD Base 3.0) do not have the web browser.

Verder werkt bij mij de slideshow niet. Ik heb al verschillende overgang en tijden geprobeerd. Als ik op de play knop druk komt er wel "Slide Show aan" te staan, maar er gebeurt niets. Overigens draai ik versie 091229_1411

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:18:
Ik heb geprobeerd via mijn NAS en UPnp een iso bestand af te spelen maar hij lijkt te starten echter komt weer terug in de filebrowser. Heeft iemand dit al werkend. Ik heb de laatste beta-upgrade.Met de voorlaatste firmware werkt het trouwens ook niet
Upnp support is minimaal. Wat ik heb begrepen kun je daar niet alle encoderingen mee afspelen. (blijkbaar ook geen ISO bestanden) Probeer het eens via SMB (of NFS), dat werkt prima. Overigens ligt het niet aan de Dune, maar is het een beperking van Upnp.

[ Voor 27% gewijzigd door MrX_Cuci op 06-01-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
  • Laatst online: 15-04 06:18
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:13:
Wat voor een poort nummer gebruik je hiervoor? In welke range moet deze liggen?
Mvg. Erwin
Ik gebruik de standaard instellingen (en dus ook poort) van de Dune 3.0. Dat is dus poort 6881.
Joelie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:23:
Vreemd, want ik haal wel acceptabele snelheden... Via SMB/FTP haal ik zo'n 4~5MB/s wanneer ik films (8~10GB MKV's) draadloos overzet en zo'n 15MB/s wanneer ik films via USB (NTFS) overzet. Ik denk dat er in jouw netwerk iets niet helemaal goed zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
billywanzi schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:51:
[...]

Ik gebruik de standaard instellingen (en dus ook poort) van de Dune 3.0. Dat is dus poort 6881.

[...]

Vreemd, want ik haal wel acceptabele snelheden... Via SMB/FTP haal ik zo'n 4~5MB/s wanneer ik films (8~10GB MKV's) draadloos overzet en zo'n 15MB/s wanneer ik films via USB (NTFS) overzet. Ik denk dat er in jouw netwerk iets niet helemaal goed zit!
Ik ben er gisteren niet meer aan toegekomen om de nieuwe firmware te installeren en te kijken of dit snelheidsverbetering tot gevolg heeft. Het is alleen merkwaardig te noemen dat bij mij het kopieeren van USB naar de schijf ook zo langzaam gaat. Heeft dat misschien te maken met het feit dat de schijf in de Dune EXT2 geformateerd is en ik van een USB (NTFS) schijf daarna kopieer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
  • Laatst online: 15-04 06:18
Joelie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Ik ben er gisteren niet meer aan toegekomen om de nieuwe firmware te installeren en te kijken of dit snelheidsverbetering tot gevolg heeft. Het is alleen merkwaardig te noemen dat bij mij het kopieeren van USB naar de schijf ook zo langzaam gaat. Heeft dat misschien te maken met het feit dat de schijf in de Dune EXT2 geformateerd is en ik van een USB (NTFS) schijf daarna kopieer?
Dat is idd vreemd, want de HDD van mijn Dune is ook geformateerd als Ext2 en mijn USB schijf eveneens als NTFS... Toch haal ik snelheden van 14~15MB/s wanneer ik bestanden kopieer van USB naar de Dune!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:37:
[...]

Upnp support is minimaal. Wat ik heb begrepen kun je daar niet alle encoderingen mee afspelen. (blijkbaar ook geen ISO bestanden) Probeer het eens via SMB (of NFS), dat werkt prima.
Via smb werkt het bij mij ook niet. Heb ik kort een test meegedaan. Iemand nog suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een vraag over smb. Ik heb een nas synology 209. Met de dune zie ik de nas via het smb protocol niet, wel via UpnP. Hoe zorg ik ervoor dat het via smb wel zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:54
Heb je de windows file service aangezet in het disk station en heb je gedeelde mappen aangemaakt met daarin je media (met gebruiker, wachtwoord, et cetera)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
heeft er iemand al geëxperimenteerd met IPTV? Ik heb het demo pakket van de site van Dune afgehaald, maar als ik deze probeer af te spelen krijg ik alleen maar zwart beeld.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:17:
nog even een vraag over smb. Ik heb een nas synology 209. Met de dune zie ik de nas via het smb protocol niet, wel via UpnP. Hoe zorg ik ervoor dat het via smb wel zichtbaar is?
Lees pagina 9 en 10, dan moet het wel lukken. :)
cyberd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:34:
heeft er iemand al geëxperimenteerd met IPTV? Ik heb het demo pakket van de site van Dune afgehaald, maar als ik deze probeer af te spelen krijg ik alleen maar zwart beeld.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Dummy IPTV channels. Met andere woorden, ze bestaan niet. Er zijn echter stations die werken....uit Rusland, maar dan moet je aangesloten zijn bij die provider.

Slideshow probleem zal ik straks eens naar kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door MrX_Cuci op 06-01-2010 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
MrX_Cuci schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 03:15:
[...]

Lees pagina 9 en 10, dan moet het wel lukken. :)

[...]

Dummy IPTV channels. Met andere woorden, ze bestaan niet. Er zijn echter stations die werken....uit Rusland, maar dan moet je aangesloten zijn bij die provider.

Slideshow probleem zal ik straks eens naar kijken.
Bedankt voor je reply!
Zijn er binnen Nederland nog geen IPTV kanalen te ontvangen? Ikzelf heb Ziggo als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Alleen Tele 2 heeft IPTV, maar wordt (nog?) niet ondersteund. Tele 2 zal daar toestemming voor moeten geven en HDI zal het moeten implementeren. Tevens zul je Tele 2 als internet provider moeten hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door MrX_Cuci op 06-01-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:57:
Hier heb je een stap voor stap uitleg met foto's voor Windows 7:
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7

Het vinden van files werkt alleen niet altijd als je geen dedicated share maakt in je Dune.
1.Hier http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7 staat dat media streaming off
moet, is dat juist? Iedereen zegt dat het andersom moet?
2.Hoe kom ik in local security setting ? Ik heb Windows in het Nederlands.
Waar moet ik selecteren RUN en typen secpol.msc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
RUN = uitvoeren. Staat onder startmenu, bureau accesoires.

Media streaming mag uit, dat is alleen voor Upnp van toepassing en zou geen invloed moeten hebben wanneer je via SMB streamt. Probeer eerst zoals het in die handleiding staat, je kunt het daarna altijd weer aanzetten en kijken of het dan nog werkt.

Local policies = lokaal beleid
Security policies = beveiligingsopties

De optie die je aldaar moet inschakelen is:
Netwerktoegang: machtigingen voor iedereen toepassen op anonieme gebruikers

Het zou overigens ook nog een firewall kunnen zijn die de toegang ergens blokkeert. Heb je die? (niet die van Windows zelf)

[ Voor 103% gewijzigd door MrX_Cuci op 06-01-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
MrX_Cuci schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:30:
Alleen Tele 2 heeft IPTV, maar wordt (nog?) niet ondersteund. Tele 2 zal daar toestemming voor moeten geven en HDI zal het moeten implementeren. Tevens zul je Tele 2 als internet provider moeten hebben.
Ik heb Ziggo even gemaild. Het antwoord;
"Hierbij kunnen wij u informeren dat ziggo op het moment nog geen IPTV ondersteund."

Heb je nog naar de slideshow gekeken? Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de gang. Ook kan ik niet naar de volgende foto gaan met de afstandsbediening :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Slideshow lijkt inderdaad niet te werken in de laatste beta. Ik heb er een melding van gemaakt. Naar de volgende foto gaat overigens wel. Gewoon de P+ en P- gebruiken van je afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:35:
RUN = uitvoeren. Staat onder startmenu, bureau accesoires.

Media streaming mag uit, dat is alleen voor Upnp van toepassing en zou geen invloed moeten hebben wanneer je via SMB streamt. Probeer eerst zoals het in die handleiding staat, je kunt het daarna altijd weer aanzetten en kijken of het dan nog werkt.

Local policies = lokaal beleid
Security policies = beveiligingsopties

De optie die je aldaar moet inschakelen is:
Netwerktoegang: machtigingen voor iedereen toepassen op anonieme gebruikers

Het zou overigens ook nog een firewall kunnen zijn die de toegang ergens blokkeert. Heb je die? (niet die van Windows zelf)
nee nog steeds lukt niet,
Norton helemaal uitgeschakeld ook niet.
Ik weet echt niet meer en via SMB wil ik alleen video_ts bestanden afspelen omdat
WMP12 ziet hun niet en ik kan geen passende codecs ervoor vinden, de rest gaat perfect via UPnP incl. MKV.
En om met USB stick heen en weer te lopen heb ik de DUNE niet voor aangeschaft.
NFS? of het zou nog ingewikkelder worden? andere ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:19:
Norton helemaal uitgeschakeld ook niet.
Norton blokkeert standaard bestanden delen en SMB, tenminste als je internet security of personal firewall hebt van Norton. Deinstalleer Norton eens helemaal en probeer dan nog eens, dan weet je in ieder geval of het daar aan ligt. Zie hier: http://service1.symantec....6ede00518db1?OpenDocument
Ik ga er van uit dat dit ook bij een nieuwere versie zo zal zijn.

To see the Application Rules that have been installed for your computer, open Norton Internet Security or Norton Personal Firewall, click Personal Firewall, and click Internet Access Control. The table lists each application that Norton Internet Security or Norton Personal Firewall has installed a rule for, and any rules that you added or had Norton Internet Security or Norton Personal Firewall add automatically.

Hier nog iemand met hetzelfde probleem waar het wel werkt met gebruik van de Windows 7 guide: http://www.mpcclub.com/fo...74989&posted=1#post174989

[ Voor 7% gewijzigd door MrX_Cuci op 07-01-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

MrX_Cuci schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:25:
[...]

Norton blokkeert standaard bestanden delen en SMB, tenminste als je internet security of personal firewall hebt van Norton. Deinstalleer Norton eens helemaal en probeer dan nog eens, dan weet je in ieder geval of het daar aan ligt. Zie hier: http://service1.symantec....6ede00518db1?OpenDocument
Ik ga er van uit dat dit ook bij een nieuwere versie zo zal zijn.

To see the Application Rules that have been installed for your computer, open Norton Internet Security or Norton Personal Firewall, click Personal Firewall, and click Internet Access Control. The table lists each application that Norton Internet Security or Norton Personal Firewall has installed a rule for, and any rules that you added or had Norton Internet Security or Norton Personal Firewall add automatically.

Hier nog iemand met hetzelfde probleem waar het wel werkt met gebruik van de Windows 7 guide: http://www.mpcclub.com/fo...74989&posted=1#post174989
Niet alleen norton blokert de boel er zijn meer programa's die het doen.... Ik denk dat je de Dune het beste met een lose NAS kan gebruiken. Dit geeft het minste problemen aan de pc kant van het verhaal. Ben je een netwerk noob.... koop een nas ;-)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:28:
[...]

Niet alleen norton blokert de boel er zijn meer programa's die het doen.... Ik denk dat je de Dune het beste met een lose NAS kan gebruiken. Dit geeft het minste problemen aan de pc kant van het verhaal. Ben je een netwerk noob.... koop een nas ;-)
En hoe zou het met NAS gaan?
Kan je kort omschrijven instelprocedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:04:
[...]

En hoe zou het met NAS gaan?
Kan je kort omschrijven instelprocedure?
Euh NAS met SMB en/of UPnP mogelijkheid inhuis halen, incl 1 of meerder schijven.
Vervolgens de NAS configuren, Mappen aanmaken, evt een NAS met Usenet/torrent client..
Dune aanzetten, maken zoeken, mappen koppelen (koppeling in dasboard van dune maken)
Vervolgens werkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:47:
[...]

Euh NAS met SMB en/of UPnP mogelijkheid inhuis halen, incl 1 of meerder schijven.
Vervolgens de NAS configuren, Mappen aanmaken, evt een NAS met Usenet/torrent client..
Dune aanzetten, maken zoeken, mappen koppelen (koppeling in dasboard van dune maken)
Vervolgens werkt het...
Zou ik makkelijk vanuit mijn PC NAS zien en videobestanden overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:28:
[...]

Zou ik makkelijk vanuit mijn PC NAS zien en videobestanden overzetten?
Je kan je nas vanuit je pc zo instellen dat het een schijf station is.. (netwerk map) hier kan je dus alles op uitpakken en of kopieren. Je Dune kan dan via zijn netwerk connect op de nas komen en ook deze map (share) benaderen, zodoende heb je via de Dune toegang tot je data op de NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:15:
[...]

Je kan je nas vanuit je pc zo instellen dat het een schijf station is.. (netwerk map) hier kan je dus alles op uitpakken en of kopieren. Je Dune kan dan via zijn netwerk connect op de nas komen en ook deze map (share) benaderen, zodoende heb je via de Dune toegang tot je data op de NAS
Sorry :) ik blijf vragen, omdat ik zeker moet weten dat het niet nog meer problemen oplevert.
Mijn PC heeft 1000 euro gekost + Dune 334 euro + software voor WMP12 die niet werkt 30 euro en nu NAS 169 euro....en dat is alleen voor om VIDEO_TS aftespelen.
En NORTON op PC dan?
Via welke protocol werkt NAS, volgens mij ook SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
MrX_Cuci schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:13:
Slideshow lijkt inderdaad niet te werken in de laatste beta. Ik heb er een melding van gemaakt. Naar de volgende foto gaat overigens wel. Gewoon de P+ en P- gebruiken van je afstandbediening.
Als ik op de P+ of P- toets druk, doet hij bij mij in- en uitzoomen. Op de pijltjestoetsen reageert hij verder niet tijdens het foto's kijken. Waar heb je de melding geplaatst? Dan kan ik dat misschien in het vervolg ook zelf doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:07:
[...]

Sorry :) ik blijf vragen, omdat ik zeker moet weten dat het niet nog meer problemen oplevert.
Mijn PC heeft 1000 euro gekost + Dune 334 euro + software voor WMP12 die niet werkt 30 euro en nu NAS 169 euro....en dat is alleen voor om VIDEO_TS aftespelen.
En NORTON op PC dan?
Via welke protocol werkt NAS, volgens mij ook SMB?
Euhhh, voor het streamen van een data naar je Dune heb je helemaal geen zware pc nodig, feit is dat je netwerk verbinding goed moet zijn. Dit wil zeggen, je hebt een goede router nodig die het verkeerd tussen je Dune en PC, of NAS regelt.

een SMB of UPnP server (het programma op een PC en of NAS) dat voor de delen van de data zorgt is geen zware tool... Wanneer je een simpele nas aanschaft, bijvoorbeeld van D-Link, Conceptronic of Netgear ben je rond de 150 euro zonder schijven klaar. De NAS apparaten zijn verkrijgbaar met 1, 2 of meer harddisk bays
Wil je goed voorbreid zijn op de toekomst, kies er dan voor een NAS met meer dan 1 schijf station.

Naast het delen van films, foto's of muziek is een NAS ook uitstekend geschikt als back-up medium voor je documenten. Helemaal wanneer je gebruik maakt van een RAID oplossing in je NAS.

Terug koment op je probleem, elke netwerkshare is instaat om de Video_TS map weer te geven. Deze RAW dvd data is gewoon via een netwerk station te streamen, dus via een PC en NAS. Echter wanneer er sprake is van haperingen of andere uitval tijdens het spelen is er vermoedelijk iets aan de hand met je netwerk prestatie.... Het kan zijn dat je router bijvoorbeeld een te lage doorvoersnelheid heeft.
Vergeet niet, alle data die jij op je tv wil zien moet real-time door je Dune over het netwerkkabeltje vanaf je pc of NAS getrokken worden. Draadloos kan werken maar wel minimaal Wireless N (voor DVD kwaliteit, voor HD bestanden als Blue-Ray ISO's of MKV bestanden dien je toch echt bedraad te werken (minimaal 100Mbit) Sommige Ethernet over Power Adapters kunnen de HD bestanden ook aan, maak dan wel gebruik van de zelfde stroomgroep in de meterkast. Voorbeelden hier van zijn de PLK300 van Linksys en Devolo (ik heb zelf goede ervaringen met de PLK300 van Linksys)

Antivirus of firewal software kan vertragend werken op een pc, m.a.w. je netwerk prestaties kunnen hier door minder worden. Het is algemeen bekend dat Norton antivirus/firewall software niet de meest vriendelijke pakketen zijn voor de resources van je pc.... Maar gezien je vrij nieuwe pc denk ik dat je pc niet zozeer een beperkende factor is.

Hoe ziet je netwerk er uit?
Van wat voor router maak je gebruik?
Draadloos?
Wat voor LAN kabels gebruik je? CAT5 of hoger?

Terug komende op je vraag op wat voor protocol een SMB server werkt, klik hier Wikipedia: Server Message Block
Maar nogmaals, je pc ondersteunt dit, de Dune ook... denk meer dat je jouw problemen in het netwerk moet zoeken...
Wanneer je router te langzaam is helpt zelfs een bijplaatsen van een NAS niet, hoewel dit wel aan te bevelen is (bijvoorbeeld qua stroomverbruik t.o.v een pc) heeft dit alleen zin als je netwerk zelf snel genoeg is.

p.s. Om te kunnen streamen zonder dat je pc aanstaat kan je ook een NAS overwegen,

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 07-01-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:30:
[...]

Euhhh, voor het streamen van een data naar je Dune heb je helemaal geen zware pc nodig, feit is dat je netwerk verbinding goed moet zijn. Dit wil zeggen, je hebt een goede router nodig die het verkeerd tussen je Dune en PC, of NAS regelt.

een SMB of UPnP server (het programma op een PC en of NAS) dat voor de delen van de data zorgt is geen zware tool... Wanneer je een simpele nas aanschaft, bijvoorbeeld van D-Link, Conceptronic of Netgear ben je rond de 150 euro zonder schijven klaar. De NAS apparaten zijn verkrijgbaar met 1, 2 of meer harddisk bays
Wil je goed voorbreid zijn op de toekomst, kies er dan voor een NAS met meer dan 1 schijf station.

Naast het delen van films, foto's of muziek is een NAS ook uitstekend geschikt als back-up medium voor je documenten. Helemaal wanneer je gebruik maakt van een RAID oplossing in je NAS.

Terug koment op je probleem, elke netwerkshare is instaat om de Video_TS map weer te geven. Deze RAW dvd data is gewoon via een netwerk station te streamen, dus via een PC en NAS. Echter wanneer er sprake is van haperingen of andere uitval tijdens het spelen is er vermoedelijk iets aan de hand met je netwerk prestatie.... Het kan zijn dat je router bijvoorbeeld een te lage doorvoersnelheid heeft.
Vergeet niet, alle data die jij op je tv wil zien moet real-time door je Dune over het netwerkkabeltje vanaf je pc of NAS getrokken worden. Draadloos kan werken maar wel minimaal Wireless N (voor DVD kwaliteit, voor HD bestanden als Blue-Ray ISO's of MKV bestanden dien je toch echt bedraad te werken (minimaal 100Mbit) Sommige Ethernet over Power Adapters kunnen de HD bestanden ook aan, maak dan wel gebruik van de zelfde stroomgroep in de meterkast. Voorbeelden hier van zijn de PLK300 van Linksys en Devolo (ik heb zelf goede ervaringen met de PLK300 van Linksys)

Antivirus of firewal software kan vertragend werken op een pc, m.a.w. je netwerk prestaties kunnen hier door minder worden. Het is algemeen bekend dat Norton antivirus/firewall software niet de meest vriendelijke pakketen zijn voor de resources van je pc.... Maar gezien je vrij nieuwe pc denk ik dat je pc niet zozeer een beperkende factor is.

Hoe ziet je netwerk er uit?
Van wat voor router maak je gebruik?
Draadloos?
Wat voor LAN kabels gebruik je? CAT5 of hoger?

Terug komende op je vraag op wat voor protocol een SMB server werkt, klik hier Wikipedia: Server Message Block
Maar nogmaals, je pc ondersteunt dit, de Dune ook... denk meer dat je jouw problemen in het netwerk moet zoeken...
Wanneer je router te langzaam is helpt zelfs een bijplaatsen van een NAS niet, hoewel dit wel aan te bevelen is (bijvoorbeeld qua stroomverbruik t.o.v een pc) heeft dit alleen zin als je netwerk zelf snel genoeg is.

p.s. Om te kunnen streamen zonder dat je pc aanstaat kan je ook een NAS overwegen,
Met mijn netwerk denk ik alles okey.
Heb Netgear 3300 router die haalt tot 300 MB/sec, bekabeld geen draadloos.
ik heb geen probleem met UPnP protocol alleen DUNE ziet mappen die in Windows Media Player 12 zijn en ip het is goed, zelfs MKV speelt DUNE via netwerk bij mij vlekkeloos af.
Maar WMP 12 speelt geen Video_ts bestanden en die heb ik veel op schijf staan.
Met SMB protocol kan ik niet in mijn PC komen.
Dus het gaat alleen om DVD videobestanden en die kan DUNE via UPnP niet zien,
daarom overweeg ik NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:00
Ik krijg het idee dat je geen mappen aan het delen bent (maak via de windows verkenner van je map FILMS een gedeelde map), maar dat hij via netwerkomgeving "mediabestanden delen" aangezet heeft. Ik zou me kunnen voorstellen dat Windows je dan geen Video_TS bestanden serveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:06:
Ik krijg het idee dat je geen mappen aan het delen bent (maak via de windows verkenner van je map FILMS een gedeelde map), maar dat hij via netwerkomgeving "mediabestanden delen" aangezet heeft. Ik zou me kunnen voorstellen dat Windows je dan geen Video_TS bestanden serveert.
ik weet niet meer wat moet ik nog delen?
alle mappen in mijn PC zijn gedeeld en via windows verkenner ook.

p.s. hij speelt geen BUP. bestanden wel IFO.
maar als ik BUP. weghaal en klik op IFO. dan speelt ie bestand wel af.
Maar nogmals hij neemt het niet in bibliotheek van Windows Media Player en Dune ziet ze dus ook niet.
Vanuit Dune kan ik ze niet afspelen via UPnP.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:41:
[...]

ik weet niet meer wat moet ik nog delen?
alle mappen in mijn PC zijn gedeeld en via windows verkenner ook.

p.s. hij speelt geen BUP. bestanden wel IFO.
maar als ik BUP. weghaal en klik op IFO. dan speelt ie bestand wel af.
Maar nogmals hij neemt het niet in bibliotheek van Windows Media Player en Dune ziet ze dus ook niet.
Vanuit Dune kan ik ze niet afspelen via UPnP.
Wanneer je bijvoorbeeld een 2e drive op partitie op je pc hebt moet je hier een map/dir in aanmaken met een naam... vervolgens ga je de map en klik je er op met je rechter muisknop... ga dan naar delen... vervolgens voor iedereen delen... wizzard afmaken, en dan moet je de share onder netwerkomgeving kunenen vinden
als hij hier staat kan je hem vervolgens (als alles verder goed is) ook op de dune vinden.

P.s.in sommige routers is het mogelijk UPnP verkeer niet door te laten, heb jij in je router toevallig deze optie uitstaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 08-01-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien uitleggen hoe je movie iconen kunt maken! Ik heb al een converter van de dune firmware site gehaald die afbeeldingen omzet naar aai. Echter ik kan de file dan niet openen in de dune (krijg geen afbeelding te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:21:
Kan iemand misschien uitleggen hoe je movie iconen kunt maken! Ik heb al een converter van de dune firmware site gehaald die afbeeldingen omzet naar aai. Echter ik kan de file dan niet openen in de dune (krijg geen afbeelding te zien).
Je moet deze aanroepen via dune_folder.txt om deze zichtbaar te maken. Hier een volledige howto: http://dune-hd.com/firmware/misc/dune_folder_howto.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Bullet NL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:46:
[...]
P.s.in sommige routers is het mogelijk UPnP verkeer niet door te laten, heb jij in je router toevallig deze optie uitstaan?
Nogmaals VIDEO_TS via Upnp gaat NOOIT werken. Dit is een beperking van Upnp. Om een NAS aan te schaffen, omdat het niet werkt via Windows 7 (bij jou) is ook zwaar overdreven. Nogmaals, gooi Norton er eens af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:20:
[...]

Nogmaals VIDEO_TS via Upnp gaat NOOIT werken. Dit is een beperking van Upnp. Om een NAS aan te schaffen, omdat het niet werkt via Windows 7 (bij jou) is ook zwaar overdreven. Nogmaals, gooi Norton er eens af!
heb ik ook gedaan maar geen veranderingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:40:
[...]

heb ik ook gedaan maar geen veranderingen :(
Tja, ik zeg een NAS...
Op deze nas de SMB functie benutten en je hebt nergens geen last van.
een ander voordeel van een NAS is het enegrie gebruik, een NAS met twee schijven gebruikt ook aanzienlijk minder energie dan een PC die staat te draaien.

Helemaal wanneer je een NAS gebruikt die wanneer hij Idle-draait (geen gebruik) de schijven uitzet of wanneer je "groene" harddisks gebruikt (b.v. de WD green serie), deze schijven gebruiken wanneer ze draaien ook minder energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:53:
[...]

Tja, ik zeg een NAS...
Op deze nas de SMB functie benutten en je hebt nergens geen last van.
een ander voordeel van een NAS is het enegrie gebruik, een NAS met twee schijven gebruikt ook aanzienlijk minder energie dan een PC die staat te draaien.

Helemaal wanneer je een NAS gebruikt die wanneer hij Idle-draait (geen gebruik) de schijven uitzet of wanneer je "groene" harddisks gebruikt (b.v. de WD green serie), deze schijven gebruiken wanneer ze draaien ook minder energie.
heb ik al NAS besteld.
Maar volgens mij bij mijn Dune werkt SMB gewoon niet.
Ik probeerde mijn laptop met Dune via SMB aantesluiten en het werkt ook niet.
Tussen mijn PC en Laptop heb ik normale verbinding kan alle mappen zien.
Via welke protokol worden twee computers gecomuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:44:
[...]

heb ik al NAS besteld.
Maar volgens mij bij mijn Dune werkt SMB gewoon niet.
Ik probeerde mijn laptop met Dune via SMB aantesluiten en het werkt ook niet.
Tussen mijn PC en Laptop heb ik normale verbinding kan alle mappen zien.
Via welke protokol worden twee computers gecomuniceerd?
Hoezo SMB werkt niet? Je krijgt de netwerkshare van de dune niet te zien?
Heb je beide wel in de zelfde werkgroep zitten?
Wanneer jij je netwerk instelling goed hebt staan, (werkgroepen e.d.) en je hangt straks je nas aan je router gaat het zeer waarschijnlijk gewoon werken. Waarom jou pc de netwerkshare van de dune niet ziet weet ik niet, dat kan zo enorm veel zijn... maar zal eerder aan je pc liggen (meer variablen) dan aan de dune.

Vermoedelijk maak jij voor het delen van je bestanden tussen je pc gebruik van windowns bestandsdeling voor microsoft netwerken. De dune werkt hier niet mee, hier heb je SMB of UNpN voor nodig... het liefst SMB dit is een programma wat in de procesor van de NAS werkt... die laat de mappen van je NAS zien als netwerkshare. Vervolgens kan je hier in je netwerk omgeving gewoon een drive of mapshare naar maken..

Het is echt heel simpel....

p.s. Welke NAS heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:01:
[...]

Hoezo SMB werkt niet? Je krijgt de netwerkshare van de dune niet te zien?
Heb je beide wel in de zelfde werkgroep zitten?
Wanneer jij je netwerk instelling goed hebt staan, (werkgroepen e.d.) en je hangt straks je nas aan je router gaat het zeer waarschijnlijk gewoon werken. Waarom jou pc de netwerkshare van de dune niet ziet weet ik niet, dat kan zo enorm veel zijn... maar zal eerder aan je pc liggen (meer variablen) dan aan de dune.

Vermoedelijk maak jij voor het delen van je bestanden tussen je pc gebruik van windowns bestandsdeling voor microsoft netwerken. De dune werkt hier niet mee, hier heb je SMB of UNpN voor nodig... het liefst SMB dit is een programma wat in de procesor van de NAS werkt... die laat de mappen van je NAS zien als netwerkshare. Vervolgens kan je hier in je netwerk omgeving gewoon een drive of mapshare naar maken..

Het is echt heel simpel....

p.s. Welke NAS heb je gekocht?
die - http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=MS2110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10-2023
Sinds gisteren in het bezit van dune base 3.0. Zit alleen nog wel met een vraag over het auto unrarren van bestanden, dat zou namelijk wel een enorm voordeel zijn aangezien ik nu al mijn bestanden op een externe harde schijf heb staan die aan de dune zit en de veel bestanden daarvan zijn ingepakt.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij kan ie dat nu nog niet. Lijkt me typisch iets dat in een firmware update mee zou kunnen als (let op, als!) er ooit usenet ondersteuning toegevoegd word.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Zijn er hier mensen met ervaring met de optical drive van de Dune 3.0 Prime?
Ik heb de mijne sinds zaterdag, en bij 2 verschillende dvd's stopt de weergave op willekeurige momenten.
Het beeld stopt, en de dune is terug in het hoofdmenu. Klik ik dan op de optical drive dan gaat ie verder waar we waren gebleven. Ik heb 1 van de 2 dvd's naar harde schijf geript, en die speelt via het netwerk foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Dubbel post...sorry

[ Voor 96% gewijzigd door MrX_Cuci op 10-01-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
henkiespenkie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 09:46:
Sinds gisteren in het bezit van dune base 3.0. Zit alleen nog wel met een vraag over het auto unrarren van bestanden, dat zou namelijk wel een enorm voordeel zijn aangezien ik nu al mijn bestanden op een externe harde schijf heb staan die aan de dune zit en de veel bestanden daarvan zijn ingepakt.
Alvast bedankt.
Er zijn wat fanatieke hobbyisten bezig met de Dune. Er is onder o.a. iets gefabriceerd waarmee je direct vanuit RAR files kan streamen. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het schijnt wel te werken: http://www.lundman.net/wiki/index.php/Librarchy
jopie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:23:
Zijn er hier mensen met ervaring met de optical drive van de Dune 3.0 Prime?
Ik heb de mijne sinds zaterdag, en bij 2 verschillende dvd's stopt de weergave op willekeurige momenten.
Het beeld stopt, en de dune is terug in het hoofdmenu. Klik ik dan op de optical drive dan gaat ie verder waar we waren gebleven. Ik heb 1 van de 2 dvd's naar harde schijf geript, en die speelt via het netwerk foutloos.
Zet fast SMB access uit. Het probleem zal dan opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
MrX_Cuci schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:14:
[...]

Er zijn wat fanatieke hobbyisten bezig met de Dune. Er is onder o.a. iets gefabriceerd waarmee je direct vanuit RAR files kan streamen. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het schijnt wel te werken: http://www.lundman.net/wiki/index.php/Librarchy

[...]

Zet fast SMB access uit. Het probleem zal dan opgelost zijn.
Maar ik heb juist problemen met het afspelen vanaf DVD, niet via het netwerk? Wat zou Fast SMB Access dan uitmaken? Maar ik zal het morgen proberen.

[ Voor 2% gewijzigd door jopie op 10-01-2010 22:37 . Reden: morgen proberen toevoegen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
jopie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:20:
[...]

Maar ik heb juist problemen met het afspelen vanaf DVD, niet via het netwerk? Wat zou Fast SMB Access dan uitmaken? Maar ik zal het morgen proberen.
Ik had hetzelfde probleem bij het afspelen van fysieke DVD's en ISO images (DVD) / Video_TS over het netwerk. Toen ik dat heb uitgeschakeld werkte het weer probleemloos bij mij. Overigens werkt het op de stable firmware (de firmware dat bij levering erop zat) sowieso probleemloos. Mocht dat niet werken, dan kun je nog terug naar deze firmware, totdat het probleem difintief is opgelost. De Dune gebruikt 3 verschillende programma's voor het afspelen. Afhankelijk van wat je speelt wordt dat programma aangeroepen. Ik vermoed dat bij het afspelen van SD content één van 3 wordt gebruikt en daar nog een bug in zit. Dit is inmiddels gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
@MrX_Cuci
Dat had ik idd ook gevonden, maar dacht te lezen dat je wel telnet acces moest hebben en volgens mij heeft de dune base/prime dit nog niet. Daarbij gebruik ik het zelf op geen telnet maar betaalde torrent sites. Het lijk top dit moment nog geen oplossing te zijn voor mij.
Het vervelende is dan ook dat ik een externe harde schijf er aan heb hangen, via usb, en nu dus een laptop er bij pak om de files eerst uit te pakken. Nou kom ik achter het volgende probleem dat grote bestanden bijv. 5gb+ (.mkv of iso) wanneer uitgepakt, ik ze niet terug kan plaatsen omdat de externe schijf niet genoeg ruimte zou hebben (echter nog meer dan 1tb vrij). En nu dus nog geen iso's en grote mkv bestanden kan kijken. Mocht er wel auto unrar opzitten, dan hebje dit probleem niet. Er lijkt niets anders voor nu op te zitten, dan toch maar een interne harde schijf er in te bouwen (volgens mij heb je dan niet deze problemen).

Verder werkt de dune fantastisch goed, heb op mijn pc windows 7 staan, de dune pikt hij zo op in het netwerk, geen enkel probleem. Mijn pc is draadloos verbonden met het netwerk omdat deze nog al ver van de router staat, dat bekabeld onmogelijk is. Wat je idealiter zou willen hebben. Via mymovies ben ik al begonnen, dit werkt tevens probleemloos, iets wat ik niet had verwacht na allerlei spookverhalen!

[ Voor 6% gewijzigd door henkiespenkie op 11-01-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
henkiespenkie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:02:
Nou kom ik achter het volgende probleem dat grote bestanden bijv. 5gb+ (.mkv of iso) wanneer uitgepakt, ik ze niet terug kan plaatsen omdat de externe schijf niet genoeg ruimte zou hebben (echter nog meer dan 1tb vrij). En nu dus nog geen iso's en grote mkv bestanden kan kijken. Mocht er wel auto unrar opzitten, dan hebje dit probleem niet. Er lijkt niets anders voor nu op te zitten, dan toch maar een interne harde schijf er in te bouwen (volgens mij heb je dan niet deze problemen).
Je externe HD is niet heel toevallig FAT32 geformatteerd? In dat geval is de maximale filesize namelijk 4GB. NTFS lost dat op, maar daar kan de Dune niet naar toe schrijven. Dan zou je EXT2/3 moeten nemen, maar daar kan Windows weer niks mee :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Nice! Daar moet ik dus een andere oplossing voor vinden...
Of, alles er af halen en hem NTFS formatteren.. Want de Dune zou er alleen naar toe schrijven wanneer ik iets download via de torrent applicatie... Of mis ik hier iets?

[ Voor 59% gewijzigd door henkiespenkie op 11-01-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik heb Fast SMB Access uitgezet, apparaat opnieuw opgestart, maar ik merk nog geen verandering in het afspelen van DVD's. Na 10-20 minuten klapt ie eruit. Ik zal eens contact opnemen met de leverancier, maar ik hoopte dat ik zo iets kon veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de laatste firmware 091229_1411_beta installeren, maar mijn vraag: wat is jullie ervaring? Is het aan te raden om deze te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
  • Laatst online: 17-09-2024
Hoe heb jij dan precies mymovies aan de gang gekregen, mij lukt het niet
henkiespenkie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:02:
@MrX_Cuci
Dat had ik idd ook gevonden, maar dacht te lezen dat je wel telnet acces moest hebben en volgens mij heeft de dune base/prime dit nog niet. Daarbij gebruik ik het zelf op geen telnet maar betaalde torrent sites. Het lijk top dit moment nog geen oplossing te zijn voor mij.
Het vervelende is dan ook dat ik een externe harde schijf er aan heb hangen, via usb, en nu dus een laptop er bij pak om de files eerst uit te pakken. Nou kom ik achter het volgende probleem dat grote bestanden bijv. 5gb+ (.mkv of iso) wanneer uitgepakt, ik ze niet terug kan plaatsen omdat de externe schijf niet genoeg ruimte zou hebben (echter nog meer dan 1tb vrij). En nu dus nog geen iso's en grote mkv bestanden kan kijken. Mocht er wel auto unrar opzitten, dan hebje dit probleem niet. Er lijkt niets anders voor nu op te zitten, dan toch maar een interne harde schijf er in te bouwen (volgens mij heb je dan niet deze problemen).

Verder werkt de dune fantastisch goed, heb op mijn pc windows 7 staan, de dune pikt hij zo op in het netwerk, geen enkel probleem. Mijn pc is draadloos verbonden met het netwerk omdat deze nog al ver van de router staat, dat bekabeld onmogelijk is. Wat je idealiter zou willen hebben. Via mymovies ben ik al begonnen, dit werkt tevens probleemloos, iets wat ik niet had verwacht na allerlei spookverhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:23:
Ik wil graag de laatste firmware 091229_1411_beta installeren, maar mijn vraag: wat is jullie ervaring? Is het aan te raden om deze te installeren?
Bij mij doet ie het prima, alleen de slideshow voor de foto's werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ten overvloede maar ik heb een vraag over de Blu Ray drive van de dune prime. mijn vraag gaat over het "lawaai". Op andere fora lees ik over de drive die een snerpende fluittoon zou maken. Tot op heden weerhoudt mij dat van de koop. Kan iemand mij iets vertellen over de drive? is die inderdaad lawaaiig of niet.

Alvast dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:53:
Wellicht ten overvloede maar ik heb een vraag over de Blu Ray drive van de dune prime. mijn vraag gaat over het "lawaai". Op andere fora lees ik over de drive die een snerpende fluittoon zou maken. Tot op heden weerhoudt mij dat van de koop. Kan iemand mij iets vertellen over de drive? is die inderdaad lawaaiig of niet.

Ik heb geen klachten over het geluid van de drive... Natuurlijk maakt hij geluiid, maar in mijn geval totaal niet storend... Het is heel simpel, ondanks dat de Dune een volwaardige Blue-ray speler is mag je hem niet vergelijken met een middel of high-end stand alone appraat, simpel weg omdat de prijs van de (dune) media-speler op het zelfde niveau zit als een middel goede blue-ray, in het geval van de dune moet hier nog een drive bij.

Even voor het vergelijk, de blue-ray speler in mijn HP Laptop maakt zeker (op het oor) 2 a 3x zoveel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:53:

Je hoort hem wel, maar niet hinderlijk boven het geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit een meter of 3-4 van mijn TV af. ik neem aan dat je dan die drive helemaal niet meer hoort? maar geen fluitende toon in ieder geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:25:
ik zit een meter of 3-4 van mijn TV af. ik neem aan dat je dan die drive helemaal niet meer hoort? maar geen fluitende toon in ieder geval?
In mijn geval niet..... ik zit op 4 meter van mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
@wier500
Dit is al eens eerder gepost in een review van dune Prime 3.0. Als je zijn handleiding volgt + de link dan krijg je het voor elkaar.

Door maarten-dd, maandag 21 december 2009 14:07

hey,

my movies voor media center downloaden.
Daarin importeer je de film map.

Daarna moet je per titel even nalopen of hij de juiste titel heeft gedownload met info.
Vanuit newsgroepen uitpakken leverdvaak een film map met rare titel op en dan an hij niet de jiuste info downloaden. Even de handmatig titel invoeren en je krijgt de juiste fronts en uitleg overdie film.

Daarna in config scherm je meta data output selecteren (daar si een optie voor de DUNE)
het pad selecteren waar je film mapen zijn en laten gereneren van de index.

Op het moment dat je nu via je dune naar de share films gaat krijg je jeeen mooi media environment.
hier de link van uitleg en resultaat:
http://www.mymovies.dk/ho...Movies%20and%20HDI%20Dune

dit kan hij ook doen met je muziek map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
henkiespenkie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:08:
Nice! Daar moet ik dus een andere oplossing voor vinden...
Of, alles er af halen en hem NTFS formatteren.. Want de Dune zou er alleen naar toe schrijven wanneer ik iets download via de torrent applicatie... Of mis ik hier iets?
De Dune kan niet schrijven naar NTFS. (tenzij je dit gebruikt: http://www.lundman.net/wiki/index.php/Dune:NTFS) Je zou deze dus als EXT2/EXT3 moeten formatteren om torrents te kunnen opslaan op je, aan de Dune aangesloten, HDD. Daarna kun je dat rar programma gebruiken om te streamen zonder uit te pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door MrX_Cuci op 12-01-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Dune 3.0 Prime vandaag besteld,maar heb eigenlijk nog een vraag
In dit forum kom ik veel topics tegen over streamen vanuit je pc naar de dune.

Maar eigenlijk wil ik het volgende:
- Ik download en unpack mijn movies via mijn vaste pc op een externe E-sata HDD
- Ik wil deze HDD daarna (NTFS geformateerd) gewoon via e-sata kabel aan de Dune hangen
Mijn vraag: kan de Dune vanuit de HDD dan direct de movies afspelen of werkt dit niet?
Ik twijfel omdat ik bijna iedereen over streamen zie posten

Graag jullie ideeen hierover

Thanks
Galvaneal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:39:
Ik heb de Dune 3.0 Prime vandaag besteld,maar heb eigenlijk nog een vraag
In dit forum kom ik veel topics tegen over streamen vanuit je pc naar de dune.

Maar eigenlijk wil ik het volgende:
- Ik download en unpack mijn movies via mijn vaste pc op een externe E-sata HDD
- Ik wil deze HDD daarna (NTFS geformateerd) gewoon via e-sata kabel aan de Dune hangen
Mijn vraag: kan de Dune vanuit de HDD dan direct de movies afspelen of werkt dit niet?
Ik twijfel omdat ik bijna iedereen over streamen zie posten

Graag jullie ideeen hierover

Thanks
Galvaneal
Dat werkt. Echter kun je vanaf de Dune geen directories / bestanden verwijderen, omdat deze NTFS is geformatteerd. Dit zul je dus via je PC moeten doen of vanaf PC via netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij moet het kunnen wat je daar beschrijft. De Dune zou NTFS gewoon moeten kunnen lezen, en dus files vanaf een NTFS HD gewoon moeten kunnen afspelen.

Ervaring heb ik er echter niet mee.

Edit: wat de persoon boven me dus zegt :)

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 12-01-2010 14:57 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:55:
[...]

Dat werkt. Echter kun je vanaf de Dune geen directories / bestanden verwijderen, omdat deze NTFS is geformatteerd. Dit zul je dus via je PC moeten doen of vanaf PC via netwerk.
Thanks!

En via een HDD kan de Dune nog steeds alle video formats afspelen zoals beschreven, zoals bv een BR-iso?
Dus het maakt niets uit dat de videos op een externe HDD staan?

Directories verwijderen via een pc vind ik geen enkel probleem. Daarom is het immers een externe HDD

Dank voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
MrX_Cuci schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:55:
[...]

De Dune kan niet schrijven naar NTFS. (tenzij je dit gebruikt: http://www.lundman.net/wiki/index.php/Dune:NTFS) Je zou deze dus als EXT2/EXT3 moeten formatteren om torrents te kunnen opslaan op je, aan de Dune aangesloten, HDD. Daarna kun je dat rar programma gebruiken om te streamen zonder uit te pakken.
Ik heb ook met My Movies mijn filmcollectie helemaal voorzien van de nodige tekst en uitleg. Als ik nu met de mediaplayer naar mijn film map ga op mijn externe harddsik, krijg ik meteen de covers te zien. Hoe krijg ik het geheel gesorteerd op jaar of genre zoals op de afbeeldingen in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 11:28
Kijk er erg naar uit om de Prime te bestellen, zat eerst nog te kijken naar de PCH en Yiuxx maar dit is imho de beste oplossing als het op bekijken / streamen van video en music content aankomt :*)
Resten mij enkel nog een paar vragen ;)
Review van dune Prime 3.0 door maarten-dd, maandag 21 december 2009 14:07:

my movies voor media center downloaden.
Daarin importeer je de film map.
...
dit kan hij ook doen met je muziek map.
- De film - media environment is dus ook op je muziek map toe te passen?! Vet! Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een screenshot ter verduidelijking ( _/-\o_ _/-\o_ ), ben dit namelijk nog niet eerder tegengekomen en lijkt me echt een toevoeging.

- Is MyMovies ook toepasbaar op TV-series?

- Worden er thumbnails weergegeven bij het bekijken van een fotomap?

- Is het mogelijk om uit de maat lopende subtitles te synchen?

- Misschien voor de hand liggend, mr kon het nergens vinden 8)7 , wanneer ik een BR-Rip afspeel (streaming of van HDD), speelt die dan ook de menu's af?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden! _/-\o_

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
- Is MyMovies ook toepasbaar op TV-series?
Yep
- Worden er thumbnails weergegeven bij het bekijken van een fotomap?
Nee
Nee, vaak heb je dan de verkeerde subs te pakken. Subs van een DVD film op een BD-rip gebruiken loopt altijd out of sync. Dit in verband met de framerate. Gelft ook voor PAL subs op een NTSC film gebruiken en andersom.
- Misschien voor de hand liggend, mr kon het nergens vinden 8)7 , wanneer ik een BR-Rip afspeel (streaming of van HDD), speelt die dan ook de menu's af?
Ja, als het correct geript is.
Bij voorbaat dank voor de antwoorden! _/-\o_
Geen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoe dan? MyMovies begint bij mij te mekkeren als er meer dan 10 files in 1 map staan, en sowieso vond ie helemaal niks wat nog niet op dvd uit was.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
cyberd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:34:
[...]

Ik heb ook met My Movies mijn filmcollectie helemaal voorzien van de nodige tekst en uitleg. Als ik nu met de mediaplayer naar mijn film map ga op mijn externe harddsik, krijg ik meteen de covers te zien. Hoe krijg ik het geheel gesorteerd op jaar of genre zoals op de afbeeldingen in de handleiding?
Opties --> medadataopslag (zoiets) --> dan heb je daar ergens aangevinkt dat je dat wil opslaan voor de Dune --> dan configureren klikken (staat op het zelfde horizontale niveau) --> dan heb je daar een map toegevoegd waar je films staan en dan klik je daarop --> dan licht daar onder ""toevoegen", "bijwerken"op. En daar moet je op klikken!
Handig is dan om daaronder waar je Index heb staan dit 1.Index of 0.Index te noemen omdat dan het bestand niet midden tussen de filmmappen staat maar bovenaan. Als dit dan klaar is en je kijkt weer op je dune, dan is het eerste bestand 1.index en als je daar op klikt dan kun je kiezen op genre, decennium etc....

quote:
Nee, vaak heb je dan de verkeerde subs te pakken. Subs van een DVD film op een BD-rip gebruiken loopt altijd out of sync. Dit in verband met de framerate. Gelft ook voor PAL subs op een NTSC film gebruiken en andersom.

Volgens mij kan dit wel, als je op de knop subtitle klikt tijdens het afspelen, dan staat bovenin het popup menu "setup" en daar kun je naast font grootte, positie ook syncen (als ik het mij dit goed herriner). Maar idd je zult vaak de verkeerde subs hebben gedownload en is het sowieso ellende om subs te syncen door idd het verschil in framerate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
henkiespenkie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:51:
[...]

Opties --> medadataopslag (zoiets) --> dan heb je daar ergens aangevinkt dat je dat wil opslaan voor de Dune --> dan configureren klikken (staat op het zelfde horizontale niveau) --> dan heb je daar een map toegevoegd waar je films staan en dan klik je daarop --> dan licht daar onder ""toevoegen", "bijwerken"op. En daar moet je op klikken!
Handig is dan om daaronder waar je Index heb staan dit 1.Index of 0.Index te noemen omdat dan het bestand niet midden tussen de filmmappen staat maar bovenaan. Als dit dan klaar is en je kijkt weer op je dune, dan is het eerste bestand 1.index en als je daar op klikt dan kun je kiezen op genre, decennium etc....

quote:

Volgens mij kan dit wel, als je op de knop subtitle klikt tijdens het afspelen, dan staat bovenin het popup menu "setup" en daar kun je naast font grootte, positie ook syncen (als ik het mij dit goed herriner). Maar idd je zult vaak de verkeerde subs hebben gedownload en is het sowieso ellende om subs te syncen door idd het verschil in framerate..
bedankt! Ik zal het vanavond eens proberen.
Volgens mij kun je sinds de laatste beta versie de subtitle een aantal miliseconde voor- of achteruit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Als je geen hoesjes kan vinden in MyMovies. Dan moet je kiezen voor veranderbron en dan laten zoeken in alle landen, vaak lukt het dan wel.

Ik zelf zit met het probleem dat mijn films van de HDD niet goed afspelen. Vaak stopt hij even om versneld door te spoelen voor een paar seconden en dan weer door te gan. Dit gebeurt op willekeurige tijden en plaats. Sterker als ik terug spoel naar dezelfde plek dan gaat het wel goed. Iemand ?

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje hier.
Ik heb de Dune Prime 3.0 en ik heb eigenlijk 3 vragen:
1. Bluray speelt niet lekker af (vertraagd en stopt soms) via het netwerk (wifi 300n), en dit zou naar mijn idee wel moeten kunnen via mijn huidige netwerk; eerder lukte het namelijk wel. Iemand een oplossing ?
2. Als ik in MyMovies alles heb ingesteld, en de MetaData map probeer te updaten via Bijwerken, dan geeft deze aan dat de map misschien in gebruik is. Heeft iemand hier een oplossing voor ? Ik zie in het Dune menu op TV wel de 1.Index map staan met nu nog slechts 1 film erin.
3. Hoe kan het dat sommige DVD's op een bepaald punt stoppen, en soms wel en soms niet doorgaan ? Ook loopt soms de Dune vast als een DVD vastloopt. Is hier een oplossing voor ?

Alvast bedankt.
Groet
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
HD content via Wifi afspelen is volgens mij niet heel handig. Hoewel het theoretisch zou moeten kunnen met 54mbit is de verbinding zelden snel en constant genoeg om hoge bitrates netjes te streamen. Met een kabeltje zal dat beter gaan vermoed ik.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:01:
Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje hier.
Ik heb de Dune Prime 3.0 en ik heb eigenlijk 3 vragen:
1. Bluray speelt niet lekker af (vertraagd en stopt soms) via het netwerk (wifi 300n), en dit zou naar mijn idee wel moeten kunnen via mijn huidige netwerk; eerder lukte het namelijk wel. Iemand een oplossing ?
2. Als ik in MyMovies alles heb ingesteld, en de MetaData map probeer te updaten via Bijwerken, dan geeft deze aan dat de map misschien in gebruik is. Heeft iemand hier een oplossing voor ? Ik zie in het Dune menu op TV wel de 1.Index map staan met nu nog slechts 1 film erin.
3. Hoe kan het dat sommige DVD's op een bepaald punt stoppen, en soms wel en soms niet doorgaan ? Ook loopt soms de Dune vast als een DVD vastloopt. Is hier een oplossing voor ?

Alvast bedankt.
Groet
Michel
Een Wifi 300n netwerk is veelal te langzaam voor het streamen van HD content, helemaal wanneer de bitrate van het bestand wat je wil afpelen aan de hoge kant is. Wanneer je niet de mogelijkheid hebt om een netwerkkabel naar de Dune te trekken zou je Ethernet over Power kunnen proberen. Ik heb hier zelf een test gedaan met de PLK300 van Linksys, deze is prima instaat om HD content te streamen. Let er wel op dat je geen gebruikt maakt van verlengsnoeren en/of verdeelstekkers. Het is tevens aan te raden om de PLK300 adapters in de zelfde stroom groep te hangen.

Er zijn meerdere mogelijkheden waarom een bestand stopt met afsprelen, dit kan bijvoorbeeld door een time-out van het netwerk komen ( netwerk snelheid oid te laag) maar het kan ook aan het bestand liggen wat je af wil spelen. Loopt de Dune steeds op het zelfde moment in het zelfde bestand vast? of is dit wille keur?
Doet hij dit na een tijdje spelen of vrijwel direct na het opstarten.
Wanneer we hier antwoord op willen geven hebben we eerst meer info over je probleem nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde is dat een bepaalde bluray film al wel goed heeft afgespeeld via het draadloze netwerk maar het nu niet meer doet, begint al vrij snel na het begin langzamer te lopen en te haperen. Kan aan het netwerk hier liggen uiteraard.

Als een DVD in de speler stopt, dan gebeurt dat niet altijd op het zelfde moment. Soms al vrij snel na starten, soms pas na 20 minuten of zo. Let wel, het gaat om een DVD in de speler, niet via het (draadloze) netwerk.
En iemand nog antwoord op de vraag over de MyMovies foutmelding die ik hierboven beschreven heb ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:05:
Het vreemde is dat een bepaalde bluray film al wel goed heeft afgespeeld via het draadloze netwerk maar het nu niet meer doet, begint al vrij snel na het begin langzamer te lopen en te haperen. Kan aan het netwerk hier liggen uiteraard.

Als een DVD in de speler stopt, dan gebeurt dat niet altijd op het zelfde moment. Soms al vrij snel na starten, soms pas na 20 minuten of zo. Let wel, het gaat om een DVD in de speler, niet via het (draadloze) netwerk.
En iemand nog antwoord op de vraag over de MyMovies foutmelding die ik hierboven beschreven heb ?

Alvast bedankt.
Heb jij het ook met het DVD probleem, dat hij wel weer op dezelfde plek verdergaat als je kiest voor Optische Drive?
En welke firmware draai je? Ik heb niet met de geleverde firmware getest, maar heb na ontvangen meteen na de beta firmware geupgrade. Van wifimedia moet ik eerst testen met de standaard firmware, maar dat is nog niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de standaard firmware waarmee Wifimedia mij de speler heeft geleverd. Soms gaat de DVD verder waar het gestopt is, soms begint hij ook opnieuw. Maar dat ligt eraan of de speler vastloopt denk ik.

Hopelijk zijn hier oplossingen voor. Wellicht ligt het aan het type DVD dat gebruikt is ? DVD spelers willen nog wel eens voorkeur hebben voor bepaalde merken of types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:01:

Tja, staat je dune uit wanneer je dit probeert? Als hij op dat moment in die map zit, geeft hij wellicht deze foutmelding?

Ik had zelf problemen met het updaten omdat ik niet alle titels op de juiste manier erin had staan. De 2e map had ik nog niet gedaan en dan bleef hij daar steken. Nu ik meer dan de helft juist heb ingevoerd pakt hij de rest ook en voltooid hij de update wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd met de Dune aan en uit (Standby). Zou helemaal uit misschien beter zijn ?

Wat bedoel je met 'op de juiste manier erin hebben staan' ?
Moet de tekst van de mapnaam aan bepaalde voorwaarden voldoen of zo ? Of is het iets anders ?

Of mag je geen submappen hebben etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
Dat is idd een beetje vaag. Als je in je collection management kijkt, dan heb je gele en groene bolletjes voor de titels staan naargelang de juiste hoeveelheid informatie. Nadat ik alle films er in had geladen, waren velen niet op de juist manier geladen. Bijv. United 93 was geladen als een film over Manchester United de voetbalclub. Bij mij was het zo dat toen ik de update wou doen, vele nog niet goed waren geladen en hij gelijk al bleef hangen bij de 2e map met de film "16 blocks", nadat ik de eerste 100 ofzo er goed in had gezet (allemaal groene bolletjes) maakt hij de gehele update af, ook de vele titels die er op dat moment nog niet juist in stonden.

Tja als je het al met de dune uit hebt geprobeerd.. Dan weet ik het ook zo even niet, ik heb over die foutmelding nog niets gelezen, wellicht iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekent dat dat alle film in MyMovie 100% compleet moeten zijn voordat de Dune er iets mee kan ?
Als er dus 1 in het begin niet compleet is dan geeft MyMovies de foutmelding ?

Iemand hier een oplossing voor , want zelfs op internet staan de films niet compleet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
henkiespenkie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:05:
nadat ik de eerste 100 ofzo er goed in had gezet (allemaal groene bolletjes) maakt hij de gehele update af, ook de vele titels die er op dat moment nog niet juist in stonden.
Dus niet alle films, maar bij bleef hij hangen met updaten bij de 2e film en die was niet compleet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke maar welke volgorde houdt ie dan aan, de nummering of de alfabetische volgorde ? Ik heb bij mij namelijk dat de eerste paar (alfabetisch) wel goed zijn en nog krijg ik de foutmelding.
En geldt dat dan alleen voor films, of ook voor muziek die er tussendoor staat ?

Kan het ook liggen aan het feit dat de film met nummer 1 een Video_TS map bevat ? En niet een iso of iets dergelijks is ? Hij kan de data van deze nl. niet opslaan in de Video_TS folder zegt íe.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
henkiespenkie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:40:
[...]

Tja, staat je dune uit wanneer je dit probeert? Als hij op dat moment in die map zit, geeft hij wellicht deze foutmelding?

Ik had zelf problemen met het updaten omdat ik niet alle titels op de juiste manier erin had staan. De 2e map had ik nog niet gedaan en dan bleef hij daar steken. Nu ik meer dan de helft juist heb ingevoerd pakt hij de rest ook en voltooid hij de update wel.
Ik heb exact hetzelfde probleem met My Movies. Heb er ook een topic over aangemaakt op het My Movies forum (http://www.mymovies.dk/forum.aspx?g=posts&t=16312). Helaas nog geen oplossing. Lijkt iets met de lokalisatie te maken te hebben.

Als iemand de oplossing heeft, dan houd ik mij aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Dat maakt nummer 3 met hetzelfde probleem.... Ik zal jouw post ook volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Voor diegene met problemen met afspelen. Recommend settings voor de laatste BETA:

Het spontaan stoppen van streamen is hiermee opgelost of dat ook voor fysieke DVD's geldt.....met originelen heb ik er in ieder geval geen last meer van. Ik heb gebrande DVD's nog niet getest.

Dune 3.0 mediaplayer
Setup / Misc / System:
"Experimental Gigabit support" - DISABLED
"Fast disk access" - ENABLED
"Blu-ray playback improvents"- ENABLED
"Fast SMB access"- DISALBED
Setup / Audio:
"HDMI Audio" - ENABLED

Welke configuratie je ook hebt, deze settings iig gebruiken.

MyMovies....die foutmelding over de index ligt aan MyMovies en heeft niets met Dune te maken. De laatste 2.x versie heeft dit niet! In 3.11 is dit probleem ook niet opgelost.

Wat je ook nog zou kunnen doen is DVD profiler gebruiken inclusief een Dune plugin. Vraag me niet hoe het werkt....ik heb het namelijk nog niet geprobeerd: http://www.tvixplugin.fr/

Nog een andere programma voor het maken van custom icons IDune

Wireless streamen Bluray
Films met een hele hoge bitrate gaan echt niet werken via wireless. Je kunt het beste de films op een externe HDD zetten en deze aan je Dune hangen. SD content zou geen probleem moeten zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door MrX_Cuci op 13-01-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:19:
Betekent dat dat alle film in MyMovie 100% compleet moeten zijn voordat de Dune er iets mee kan ?
Als er dus 1 in het begin niet compleet is dan geeft MyMovies de foutmelding ?

Iemand hier een oplossing voor , want zelfs op internet staan de films niet compleet ?
Ik laat de foutmelding gewoon staan voor een half uur en bij mij lijkt dan alles er goed in te staan. In windoews 7 geeft hij ook vaak aan (reageert niet) maar als je dan wacht gaat hij verder.
Verder werkt mymovies goed, gebruikte het vroeger ook op mijn mediacenter.

Ik heb alleen problemen met afspelen van de ingebouwde HDD.
Ik heb de erxperimental Gigabit wel aanstaan en zet films met Filezilla over, 1 DVD map per stuk met of ISO erin of een VIDEO_TS map en een AUDIO_TS map.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.