Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:07:
[...]
Sorry

ik blijf vragen, omdat ik zeker moet weten dat het niet nog meer problemen oplevert.
Mijn PC heeft 1000 euro gekost + Dune 334 euro + software voor WMP12 die niet werkt 30 euro en nu NAS 169 euro....en dat is alleen voor om VIDEO_TS aftespelen.
En NORTON op PC dan?
Via welke protocol werkt NAS, volgens mij ook SMB?
Euhhh, voor het streamen van een data naar je Dune heb je helemaal geen zware pc nodig, feit is dat je netwerk verbinding goed moet zijn. Dit wil zeggen, je hebt een goede router nodig die het verkeerd tussen je Dune en PC, of NAS regelt.
een SMB of UPnP server (het programma op een PC en of NAS) dat voor de delen van de data zorgt is geen zware tool... Wanneer je een simpele nas aanschaft, bijvoorbeeld van D-Link, Conceptronic of Netgear ben je rond de 150 euro zonder schijven klaar. De NAS apparaten zijn verkrijgbaar met 1, 2 of meer harddisk bays
Wil je goed voorbreid zijn op de toekomst, kies er dan voor een NAS met meer dan 1 schijf station.
Naast het delen van films, foto's of muziek is een NAS ook uitstekend geschikt als back-up medium voor je documenten. Helemaal wanneer je gebruik maakt van een RAID oplossing in je NAS.
Terug koment op je probleem, elke netwerkshare is instaat om de Video_TS map weer te geven. Deze RAW dvd data is gewoon via een netwerk station te streamen, dus via een PC en NAS. Echter wanneer er sprake is van haperingen of andere uitval tijdens het spelen is er vermoedelijk iets aan de hand met je netwerk prestatie.... Het kan zijn dat je router bijvoorbeeld een te lage doorvoersnelheid heeft.
Vergeet niet, alle data die jij op je tv wil zien moet real-time door je Dune over het netwerkkabeltje vanaf je pc of NAS getrokken worden. Draadloos kan werken maar wel minimaal Wireless N (voor DVD kwaliteit, voor HD bestanden als Blue-Ray ISO's of MKV bestanden dien je toch echt bedraad te werken (minimaal 100Mbit) Sommige Ethernet over Power Adapters kunnen de HD bestanden ook aan, maak dan wel gebruik van de zelfde stroomgroep in de meterkast. Voorbeelden hier van zijn de PLK300 van Linksys en Devolo (ik heb zelf goede ervaringen met de PLK300 van Linksys)
Antivirus of firewal software kan vertragend werken op een pc, m.a.w. je netwerk prestaties kunnen hier door minder worden. Het is algemeen bekend dat Norton antivirus/firewall software niet de meest vriendelijke pakketen zijn voor de resources van je pc.... Maar gezien je vrij nieuwe pc denk ik dat je pc niet zozeer een beperkende factor is.
Hoe ziet je netwerk er uit?
Van wat voor router maak je gebruik?
Draadloos?
Wat voor LAN kabels gebruik je? CAT5 of hoger?
Terug komende op je vraag op wat voor protocol een SMB server werkt, klik hier
Wikipedia: Server Message Block
Maar nogmaals, je pc ondersteunt dit, de Dune ook... denk meer dat je jouw problemen in het netwerk moet zoeken...
Wanneer je router te langzaam is helpt zelfs een bijplaatsen van een NAS niet, hoewel dit wel aan te bevelen is (bijvoorbeeld qua stroomverbruik t.o.v een pc) heeft dit alleen zin als je netwerk zelf snel genoeg is.
p.s. Om te kunnen streamen zonder dat je pc aanstaat kan je ook een NAS overwegen,
[
Voor 8% gewijzigd door
Bullet NL op 07-01-2010 20:35
]