Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wow, ziet er mooi uit!BM schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:33:
[...]
Graag gedaan, heb het zelf ook voor elkaar gekregen dankzij adviezen van anderen
Even wat screenshotjes zoals het er bij mij nu uit ziet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
Verwijderd
Dat is het inderdaad, schijf geformateerd op de Dune en nu wel benaderbaar.....dank je!BM schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:47:
[...]
Gokje, je HD is NTFS geformateerd? Daar kan de Dune niet naar schrijven.
Herkenbaar... na alles bijgewerkt te hebben en op 'Done´ geklikt te hebben, bleven de covers staan met de dummy ´No Cover Available´. Covers staan dan ook als .aai in de mappen. Right-click op de covers (selecteer alles) en vervolgens "Set Folder Effect -> Reset" verhelpt het wonderbaarlijk genoeg. Hierna waren ze ook aanwezig in de mappen als jpg.henkiespenkie schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:25:
[...]
Ja zover was ik ook wel. Maar als ik eenmaal alles heb opgehaald, en dan op done klik dan gebeurt er niks. In Folder view in Tvixie verandert de cover niet, in de handleiding staat dat als je dan dubbelklikt ziet hoe het eruit komt te zien, maar bij mij opent hij de map...
Wat wil je met deze vraag bereiken? Ben je op zoek naar specifieke gebruikerservaringen?Bullet NL schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:54:
hoeveel mensen hier hebben de dune al daarwerkelijk aangeschaft??
[ Voor 61% gewijzigd door Mindwalker op 24-01-2010 20:35 ]
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Te vroeg gejuichd..... Ik blijf in de door TviXie gemaakte pagina's een blauw kader houden met een icoon bovenin en een bestandsnaam onderin. Het wordt volgens mij echt gegenereerd door de Base. Ik heb nog een ander template gebruikt (Nu ook Clean die jij nu hebt, geresized naar 1080P) maar helaas.....
Mochten anderen dit herkennen en mogelijk oplossingen hebben.... ik hoor het graag!!!!
Krijg er steeds meer zin in om de Dune Prime te halen.
Heb een server draaien met alle films en series erin.
En dan ga ik zeker jullie posts eens nalopen om te kijken of ik ook zoiets gaafs kan bouwen.
Probeer in eerste instantie te upgraden naar de laatste firmware met deze instellingen:Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:44:
[...]
Beste,
Ik heb het over orginele en gekopieerde DVD's.
De firmware die ik gebruik is 091023_1444.
Bedankt!
Dune 3.0 mediaplayer
Setup / Misc / System:
"Experimental Gigabit support" - DISABLED
"Fast disk access" - ENABLED
"Blu-ray playback improvents"- ENABLED
"Fast SMB access"- DISALBED
Setup / Audio:
"HDMI Audio" - ENABLED
Is het probleem dan nog niet verholpen, dan ben ik bang dat de DVD lezer defect is. Dit aangezien je het probleem hebt met zowel gekopieerde als originelen. Terug sturen onder de garantie voorwaarden is dan de enige oplossing. Waarschijnlijk heb je een player uit de eerste batch?
Foutje in de firmware driver. Bij de volgende firmware versie wordt deze wel ondersteund. Het probleem is dat HDI de D-link B2 nergens kan krijgen in hun regio. Ze hebben aan de hand van gebruikers feedback dat proberen te implementeren, maar dat is nog niet gelukt. Ze wachten nu op de D-link B2Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:25:
Volgens de laatste firmware moet de D-link B2 wireless adapter nu ook werken. Ik krijg dit echter nog steeds niet voor elkaar. Weet iemand hoe de installatie hiervan precies uitgevoerd moet worden?
Thanks!
Gebruik deze instellingen met de laatste BETA firmware voor je BaseVerwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:32:
hallo allen ik heb ook sinds twee weken de dune 3.0 base
alles helemaal oke
alleen vanaf afgelopen vrijdag slaat de media speler vast als ik wat bekijk
het gekke is dat ie dat niet op vaste punten doet
Setup / Misc / System:
"Fast SMB access"- DISALBED
Setup / Audio:
"HDMI Audio" - ENABLED
Je probleem zou dan opgelost moeten zijn.
Heb je de genoemde Dune_Folder.txt gebruikt? En mijn models.xml in Tvixie geplakt? Laatste firmware is ook noodzakelijk. In oudere firmwares zijn de interface mogelijkheden niet ingebouwd.Tegels schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:24:
Hoi BM,
Te vroeg gejuichd..... Ik blijf in de door TviXie gemaakte pagina's een blauw kader houden met een icoon bovenin en een bestandsnaam onderin. Het wordt volgens mij echt gegenereerd door de Base. Ik heb nog een ander template gebruikt (Nu ook Clean die jij nu hebt, geresized naar 1080P) maar helaas.....
Mochten anderen dit herkennen en mogelijk oplossingen hebben.... ik hoor het graag!!!!
In de Dune moet je een instelling aanpassen. Verander dit in: DVD video structuur altijd openen. Dit staat nu waarschijnlijk op: vraag gebruiker.Tegels schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:03:
MrX Cuci,
- Ik heb een aantal films in een Video_TS map (DVD). Als ik hier op enter druk, krijg ik eerst een popup met de opties 'afspelen' , 'openen' en 'annuleren' (van de Base). Daarna krijg ik pas de fanart en de hele mikmak. Hoe los ik dit op?
Tegels
Kon ik die startpost maar op de één of andere manier aanpassen. Scheelt een hoop vraag en typ werk
[ Voor 68% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-01-2010 13:30 ]
Stuur even een DM naar de TS, of hij je mede-auteur wil maken. Dan kun je jouw info gewoon toevoegenMrX_Cuci schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:55:
Kon ik die startpost maar op de één of andere manier aanpassen. Scheelt een hoop vraag en typ werk
Ben eigenlijk wel benieuwd of de nieuwe interface waar HDI mee bezig schijnt te zijn nog invloed heeft op de custom made interfaces die we nu zelf maken. Hopelijk blijven alle aanpassingen gewoon werken
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zal ik even doen dan....
[ Voor 8% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-01-2010 13:56 ]
Verwijderd
Wat is een multi-input?Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:14:
Vandaag even multi-input aangesloten, geweldig geluid met DTS-Master geluidssporen....super!
Verwijderd
Oh, ik heb nog een oudere versterker die de nieuwe geluidsformaten niet kan coderen, dus laat ik dat doen door de dune. Ik moet dan wel alle kanalen analoog aansluiten (multi-input), of een nieuwe versterker halen :-)
Had er niet zoveel van verwacht, maar ik hoor behoorlijk veel verschil, veel meer dynamiek.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 19:10 ]
[ Voor 4% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-01-2010 19:31 ]
Verwijderd
Was voor mij ook een reden om de Dune 3.0 te kopen, als je een HDMI receiver hebt maakt het weer niet zoveel uit.MrX_Cuci schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:31:
Analoog 7.1, dat doet een popcorn hour je niet na
Of je zit te wachten op zoveel speakers in de woonkamer is ook maar weer de vraag..MrX_Cuci schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:31:
Analoog 7.1, dat doet een popcorn hour je niet na
De WAF factor van een 7.1 systeem is niet zo hoog bij mijn vrouw in ieder geval..
Ik heb de screenshots van hierboven aan mijn vrouw laten zien en ik heb er straks als de Dune er is weer een werkje bij.
Ik vind dat er echt super uitzien. Fantastisch gewoon.
Verwijderd
Dit in de root map gezet: dune_folder.txt voor hoofdmap (zeg maar de root)
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_captions = no
paint_help_line = no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
paint_scrollbar=no
content_box_x=160
content_box_width=1600
content_box_y=340
content_box_height=500
Dan een map gemaakt bv films, daar onder een map bv film waar naast staat (dus niet onder) een png icoon en een tekst file: dune_folder.txt
icon_path =. Icon.png
icon_valign = center
Wat doe ik hier niet goed? alvast bedankt!
Ik heb hetzelfde probleem met schaling van de film-info als jij. Aan de rechterkant valt de informatie weg, ook precies op het laatste ")" van het jaartalhenkiespenkie schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:04:
Oh jongens, jongens, jongens, wat voel ik me dom... @MrX_Cuci, dank! Voor alle tijd en moeite!!!
Het is niet te geloven, ik heb er vanmiddag zelf nog aangedacht maar niet verder uitgevoerd. Mijn tv gaf nog de volgende mogelijkheden aan om het beelformaat op in te stellen: automatisch formaat/breedbeeld of Niet op schaal. Hij stond op de eerste en nu op de laatste, "niet op schaal" en tadaa hij zoomde net een klein stukje uit en nu zie ik alles..
Ik gebruik de standaard aanwezige template (1080p) en heb TViXiE ingesteld op de Dune.
Het topic waar MrX_Cuci naar verwijst geeft nog geen oplossing. Iemand al meer ervaring hiermee?
icon_path =.Icon.pngVerwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:49:
icon_valign=center
use_icon_view=yes
Laatste firmware is een vereiste overigens.
Tada?
Stel je wil voor de map Films een icoon laten zien, dan moet je onder deze map het icoontje en de dune_folder.txt plaatsen.
Ik heb even naar de specs van je TV gekeken. Zet je Dune in ieder geval op 1080P 60 en op 16:9 Voor de rest ligt het dan toch ergens aan een instelling van je TV. Schakel Viera link eens uit.Mindwalker schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:50:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met schaling van de film-info als jij. Aan de rechterkant valt de informatie weg, ook precies op het laatste ")" van het jaartalIk heb op m'n tv (Panasonic TH-50pz800) alle beeldinstellingen geprobeerd... Automatisch, 16:9 etc maar helaas. Ook op de Dune verschillende modes en aspect ratio's gecombineerd. Momenteel hangt de Dune aan mijn HP monitor, maar ook hier is het laatste randje niet zichtbaar.
Ik gebruik de standaard aanwezige template (1080p) en heb TViXiE ingesteld op de Dune.
Het topic waar MrX_Cuci naar verwijst geeft nog geen oplossing. Iemand al meer ervaring hiermee?
[ Voor 90% gewijzigd door MrX_Cuci op 27-01-2010 11:59 ]
Ik zou beginnen om die 1e regel te veranderen naar dit:Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:49:
Dan een map gemaakt bv films, daar onder een map bv film waar naast staat (dus niet onder) een png icoon en een tekst file: dune_folder.txt
con_path =. Icon.png
icon_valign = center
icon_path=.Icon.png
Het is natuurlijk van belang dat je die punt ook daadwerkelijk in de filename hebt staan, anders kun je lang wachten
Xbox
Verwijderd
icon_path=.Icon.png
Dit staat goed in de tekst file, stond hier op de site verkeerd. De laatste firmware staat er op, Mymovies werkt perfect. Ik ben verder heel tevreden over deze speler, beeld en geluid is uitstekend. Alleen map iconen maken daar ben ik nog niet uit. Alles staat volgens mij goed ingevult. Is er eventueel ook een programma wat je hier op kunt los laten?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 20:03 ]
hij geeft het aan met MKV's, WMVHD en gewone DVD's en bij de laatste heb ik wel geluid
TV: samsung 37B653
de videoinstellingen DUNE:
VC > DIGITAL (HDMI)
VM > 1080P 60hz (op auto zetten help ook niet)
Aspect ratio > 16:9
auto framerate > disabled
wie kan mij hier helpen???
alvast bedankt
[ Voor 14% gewijzigd door Renegade666 op 28-01-2010 20:20 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Als je veel PAL DVD gebruikt is de instelling VM handiger om hem op 1080i50MHZ te zetten en autoframerate aan.Renegade666 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:51:
heb gisteren mijn DUne ook binnen gekregen, BD spelen prima af (eerst wel de laatste FW derop gezet). maaar als ik een .MKV of ander bestand afspeel, geeft mijn TV aan (dus niet mijn dune) Mode not supported.
hij geeft het aan met MKV's, WMVHD en gewone DVD's en bij de laatste heb ik wel geluiden BD's werken prima (schijf en mappenstructuur)
TV: samsung 37B653
de videoinstellingen DUNE:
VC > DIGITAL (HDMI)
VM > 1080P 60hz (op auto zetten help ook niet)
Aspect ratio > 16:9
auto framerate > disabled
wie kan mij hier helpen???
alvast bedankt
Mijn Sony trok de P instelling ook niet en de I instelling wel.
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
DVD moet ik nog even testen
edit: DVD werkt ook gewoon op 1080P. ik had de serie van Merlin getest, maar hij is niet scherp(ruis) en geluid loopt niet syncroon
[ Voor 31% gewijzigd door Renegade666 op 28-01-2010 21:01 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Autoframerate zou ik soweiso altijd aan zetten. Bij file playback werkt dat correct, maar helaas bij het afspelen van fysieke DVD's en Bluray (nog) niet.
Mijn instellingen:
Video mode: 1080p24
Aspect ratio: 16:9
Refresh Rate: 50/60
Enige nadeel....bij het afspelen van fysieke DVD's moet ik dit handmatig aanpassen. Bij alle andere content werkt de refresh rate correct. (bluray en files MKV, WMV etc.) Aangezien ik nog amper DVD afspeel (rip ze naar ISO en stream ze dan) voor mij geen probleem.
Geluid kun je synchroom laten lopen door dit bij je Dune in te stellen. Dit moet je iedere keer handmatig doen. Als je TV Anynet heeft, zet dit dan uit. Verhelpt een hoop andere problemen.
Verwijderd
Ik heb ook maar een dune prime aangeschaft.
nu wil ik de pictogrammen aan passen maar ik ben een noob op dit gebied kan iemand maar simpel uitleggen wat ik hiervoor moet doen.
heb wel al het een en ander gelezen over het pictogrammen op de franse site en opslaan als png lukt ook nog wel maar dan.
verder ben ik echt tevreden over de media speler dat ding vreet zowat alles.
elke input is welkom als het maar een beetje simpel uitgelegt word.
voor iedereen die zijn steentje bijdraag alvast 1000 maal dank.
groetjes maupie.
Xbox
Verwijderd
als ik op mijn dune hard disc een map films maak wat moet ik daar dan inzetten.
1 bestandje genaamd film icon.aai (is dus een icoon wat ik omgezet van png naar .aai)
2 dune_folder.txt (heb gekopieerd van eerdere post.)
en wat nog meer ?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 17:55 ]
Verwijderd
Ook een dune base aangeschaft als vervanging voor mijn mediacenter.
Is kijken of dit wat is .
My movies inmiddels aan de praat gekregen, netwerk ook eindelijk.
Nu wil ik nog die mooie achtergronden en icons maken .
De website hier helemaal doorgelezen.Vooral de pag19t21zijn intressant .
Maar is er nu ergens een how to met img om dit allemaal te doen in nederlands of engels .mag verwijzing naar andere website zijn.
Dat zou het allemaal wat makkelijker maken
Verder wat ik tot nu toe gezien heb speelt ie alles mooi af .
Qua bediening makkelijk
greetzZ
rob
Wel even door google translate halen, is in het Frans.
Verwijderd
alleen de volgende vraag
kan ik ook online tv kijken met de dune
en dan niet de gewone kabel televisie maar die via het internet loopt
zouden graag af en toe eens wat griekse tv willen kijken maar een schotel komt er niet in
ik heb wel een programma op de pc staan maar krijg hem niet op de dune lopend weet iemand of dit haalbaar is
[ Voor 19% gewijzigd door MrX_Cuci op 31-01-2010 15:32 ]
Morgen ga ik voor mijn prime kijken bij Informatique. Met mijn verjaardag genoeg geld opgehaald om deze te kunnen gaan kopen. Heb er echt zin in!
Daarbij nog met Tvixie (heb ik alleen die nodig of ook mymovies?) die structuur aanbrengen.
Verwijderd
inderdaad merciMrX_Cuci schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:27:
Toch niet goed gelezen dan: http://w3.homecinema-fr.c...30b22f5b4f25996d6b0c3b4e5
Wel even door google translate halen, is in het Frans.
Verwijderd
Hoi
Heb sins gisteren een dune base gekocht .Deze wil ik gaan gebruiken en ter vervanging van mijn mediacenter.
Ik loop nu helaas al gelijk tegen een probleem aan .
Ik heb een netwerkschijf van iomega die aan mijn route hangt .Als ik deze benader met de dune is die soms in een keer goed maar vaak ook rete traag.
Hoe komt dit daar mijn mediacenter aan hetzelfde netwerk hangt gewoon goed draait .
probleem zit hem vnl in he afspelen van dvds hd materiaal speelt ie wel vlotjes af.
Zijn er bepaalde instellingen die per se goed moeten staan in de dune .
Ik heb in de dune de laatste beta staan .Nogmaals me mediaceer loopt altijd soepel.
Ik heb in de dune een smb dedicated server aangemaakt
Smb fast staat op aktief heb niet aktief ook geprobeerd .
Ik weet het inmiddels niet meer
Volgens mij wordt daar niet actief iets mee gedaan door HDI. Ik had een exemplaar ontvangen dat m.i. teveel lawaai maakte. Maar vergelijkings- of referentiemateriaal had ik niet. Het ding teruggestuurd. De leverancier vond dat ook na vergelijking met andere exemplaren, en toen hebben ze me een exemplaar teruggestuurd dat nauwelijks geluid maakt.Arunia schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:58:
Is het "geluid" van de drive ondertussen ook al minder?
[...]
Ik zou er dus kritisch op zijn (maar wel reëel) en indien niet tevreden: objectief antwoord van de leverancier verwachten door vergelijking.
Alle mogelijke combinaties geprobeerd. Zelfs als je beide op 4:3 zet knipt hij de image duidelijk zichtbaar in beeld te vroeg af (met links en rechts nog extra grijze balken uiteraard). Viera Link gebruik ik niet, zie ook niet waar dat "uitgezet" kan worden. Op de HP w2408h gaat het ook niet goed.MrX_Cuci schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:23:
[...]
Ik heb even naar de specs van je TV gekeken. Zet je Dune in ieder geval op 1080P 60 en op 16:9 Voor de rest ligt het dan toch ergens aan een instelling van je TV. Schakel Viera link eens uit.
Ik ga er vanuit dat er bij het renderen van de pagina (bestand tvix.aai) door TViXiE iets niet goed gaat.
Indien je de laatste beta gebruikt:Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:47:
Ik heb een netwerkschijf van iomega die aan mijn route hangt .Als ik deze benader met de dune is die soms in een keer goed maar vaak ook rete traag.
Dune 3.0 mediaplayer
Setup / Misc / System:
"Fast SMB access"- DISABLED
Setup / Audio:
"HDMI Audio" - ENABLED
Zorg verder ook dat de refresh rate juist staat in je Dune. Dit moet in ieder geval 50hz of 60hz zijn voor DVD. Als HD content goed werkt, dan kan het niet aan je netwerk liggen lijkt me. Je kunt dat wel testen. Browse via je dune naar een DVD file en klik op pop-menu op je ab (of info, weet het niet meer) en doe de "read test". Heb je drop outs, dan is er toch ergens iets niet goed in je netwerk.
Dan ben je de eerste. Heb je model Dune gekozen? Probeer eens de standaard 1080P template. Check fanart.jpg, deze moet 1920x1080 zijn.Mindwalker schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:26:
[...]
Ik ga er vanuit dat er bij het renderen van de pagina (bestand tvix.aai) door TViXiE iets niet goed gaat.
[ Voor 28% gewijzigd door MrX_Cuci op 31-01-2010 22:25 ]
Maar krijg het eigenlijk niet voor elkaar.
Ook al een paar keer jullie posts zitten lezen.
Ik moet zeggen dat ik jullie bouwsels erg mooi vind. Zou het zelf om eerlijk te zijn niet beter kunnen krijgen.
Mocht er iemand nog interesse hebben om hun versie te posten
Ga in ieder geval zelf nog lekker aan de slag.
Heb de dune_folder.txt van MrX. Cuci gebruikt in het homescherm om de covers van de films weer te geven. Ze verschijnen mooi keurig in rijen van 2. Alleen valt de onderste rij over de bovenste rij heen. Zie de onderkant van al die covers dus niet in beeld. Iemand misschien een handige tip wat ik moet veranderen in de dune_folder.txt om het wel netjes onder elkaar te krijgen?
Onderstaande gebruikt:
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_captions = no
paint_help_line = no
paint_path_box=no
paint_scrollbar=no
content_box_x=160
content_box_width=1600
content_box_y=340
content_box_height=500
[ Voor 24% gewijzigd door Joelie op 01-02-2010 15:27 ]
icon_valign=center
use_icon_view=yes
num_cols=7
num_rows=3
paint_captions = no
paint_help_line = no
paint_path_box=no
content_box_x=0
content_box_y=0
content_box_width=1920
content_box_height=1080
content_box_padding_left=20
content_box_padding_right=5
content_box_padding_top=40
content_box_padding_bottom=40
Jouw dune_folder.txt gebruik ik voor de onderverdeling in genres met daarbij behorende icoontjes.
[ Voor 10% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-02-2010 15:56 ]
Settings check... Wel de aangepaste models.xml in verband met die upscaling + naamgeving met extra puntje voor bestandsnaam:MrX_Cuci schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:13:
[...]
Dan ben je de eerste. Heb je model Dune gekozen? Probeer eens de standaard 1080P template. Check fanart.jpg, deze moet 1920x1080 zijn.

... template check...1080p

Fanart.jpg check... die is 1920 bij 1080. Maar de Dune gebruikt toch de gerenderde .tvix.aai?
Ik ga nog eens verder kijken en testen op de HP 2408 monitor. Daar is het ook niet goed. Ik ga de fanart.jpg omzetten naar .tvix.aai en zien wat die in het scherm doet.
Verwijderd
Als ik een toets op me ab indruk blijft deze doorlopen.
Als ik vervolgens de dune een kwartslag draai is dit over .rara
Iemand tips
Verder krijg ik me dune niet meer op me pc te zien .
Iemand een idee , ben zelf helemaal lossss
Speler was ook defect ook lekker als ie net nieuw is omgeruild en nu dit weer
Rob

Verwijderd
Verwijderd
Ik weet dat ik een nieuwe netwerk directery moet aanmaken, maar dan vraagt de dune bv om de server etc.
Wie kan mij helpen?
Verwijderd
Netwerknaam makenVerwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:08:
kan iemand mij de instellingen doorgeven om mijn dune te koppelen aan mijn pc om te streamen?
Ik weet dat ik een nieuwe netwerk directery moet aanmaken, maar dan vraagt de dune bv om de server etc.
Wie kan mij helpen?
Smb
ip adres netwerk wat je wilt benaderen bijv188.122.1.101
En dan de directory bijv public(excacte naam opgeven)
eventueel gebruikers naam en wachtwoord
Map op computer sharen
Rob, ze zijn aan het onderzoeken wat het probleem kan zijn. In dit topic vind je er meer over. Daar staat ook een tijdelijke oplossing. Ik raad je aan daar ook het type TV te plaatsen net als de anderen. Het heeft in ieder geval te maken met de ontvanger in de Dune...deze stoort waarschijnlijk met je TV of je TV met de Dune.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:07:
Iemand bekent met dit fenomeen.
Als ik een toets op me ab indruk blijft deze doorlopen.
Als ik vervolgens de dune een kwartslag draai is dit over .rara
[ Voor 11% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-02-2010 21:19 ]
Kreeg alleen bij het afspelen wel regelmatig een witte flits (onderkant tv).
Heb het idee dat het niet aan de speler ligt, maar meer aan een aardlus achter de tv (zooi kabels).
Mijn vrouw vertelde dat ze het bij de DVD-speler ook regelmatig had.
Mijn schoonvader weet gelukkig een stuk meer van elektronica, dus aanstaande vrijdagavond maar eens alles los halen en opnieuw instellen.
Kan ik ook meteen de versterker opnieuw instellen en de Logitech Harmony weer meenemen in de update.
Het netwerk moet ik nog proberen, kreeg het zo niet voor elkaar.
Heb nu op mijn WHS een account aangemaakt voor de Dune. Kijken of dat werkt.
Ga nu die van 2 posts hierboven eens proberen met IP-adres.
Verwijderd
GA dat topic even lezen
Rob
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 21:59 ]
Yay... ben er uitMindwalker schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:52:
[...]
Ik ga nog eens verder kijken en testen op de HP 2408 monitor. Daar is het ook niet goed. Ik ga de fanart.jpg omzetten naar .tvix.aai en zien wat die in het scherm doet.

Toch nog maar eens getest op de Panasonic TH-50PZ800 met een test pattern van Tiger Dave. Die omgezet met dat tooltje van de Dune zelf naar .aai en die paste ook niet goed. Dus een relatie met TViXiE was al uitgesloten.
Bleek ook niet alleen rechts een stukje missen maar ook onder/boven en links. Zag nog een setting waar ik eerder overheen heb gekeken: Beeldscan. Doet iets met overscan of iets dergelijks... is me nog niet helemaal duidelijk geworden. Die optie uitgezet en nu is 't prima
Je kan ook gewoon een USB kabel trekken naar je PCVerwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:08:
kan iemand mij de instellingen doorgeven om mijn dune te koppelen aan mijn pc om te streamen?
Wie kan mij helpen?
Check ook de NMT wiki eens als je het via het netwerk doet
I told you so

[ Voor 27% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-02-2010 22:43 ]
Optie geluid over HDMI inschakelen en het werkte. >_<
Maar goed.
Meteen een "download" van New Moon (ben al 3x in de bios geweest
Grappig dat ik al meteen een bestand te pakken heb wat niet werkt. Eens kijken of ik daar iets aan kan doen.
De menu van MrX doet het niet heel erg goed bij mij, dus daar ga ik nog wat aan sleutelen.
Al met al heel erg blij en hij maakt ook geen lawaai bij mij.
Dune 3.0 mediaplayer
Setup / Misc / System:
Setup / Audio:
"HDMI Audio" - ENABLED
TadaaaaaVerwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:03:
mischien ben ik te blond maar kan iemand mij helpen om de torrent functie van de dune in te stellen
@ALL
Ik ben bezig met de Radio zenders. Als iemand nog wat prachtig artwork heeft van diverse Radio stations (posters, foto's met alle DJ's ed. ) zie ik ze graag in 1920x1080 voorbij komen. Ik ben geen held in photoshoppen. Heb wel wat leuke foto's gevonden maar krijg ze niet fatsoenlijk gescaled. Icoontjes heb ik al gemaakt. Zodra ik wat bruikbaars heb geproduceerd....pleur ik het hier neer voor iedereen.

Voor diegene die het niet lukt met het hele menu gebeuren, hier al een voorzetje. Uitpakken naar de root van waar je streamt. Bij mij is dat F:\Dune\ Plaats daarna alles wat je reeds hebt gemaakt (Met Mymovies of Tvixie bijvoorbeeld) in de juiste directory en dan moet het goed komen. Laatste beta firmware moet je hebben draaien, anders werkt het niet.
[ Voor 33% gewijzigd door MrX_Cuci op 02-02-2010 11:42 ]
Verwijderd
Netwerk detectie staat gewoon aan ?
Kan me niet voorstellen dat het een netwerk probleem is.MrX_Cuci schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 01:45:
Stotterend geluid is een netwerk probleem. Samen met de laatste beta deze instelling gebruiken:
Dune 3.0 mediaplayer
Setup / Misc / System:
Setup / Audio:
"HDMI Audio" - ENABLED
Aangezien de rest van de bestanden zonder problemen afspelen.
Daarbij komt dat de PS3 het wel gewoon afspeelt.
Overigens ga ik je instellingen wel even proberen. Ik bedoel, als HDMI audio ervoor zorgt dat uberhaupt een filmpje draait
Doet niets, sterker nog. Krijg nu bij die file helemaal geen geluid. Met of zonder die instellingen.
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 02-02-2010 09:09 ]
Overigens kun je nog een test doen voor je netwerk. Selecteer de bewuste file via je Dune en klik de info toets of pop-menu toets. Klik dan op read test. Tussen de 7 en 8.5 is alles snel genoeg. (ook de beruchte bird scene zou dan naar behoren moeten werken)
Geef je Dune eens een vast IP adres via je router, dan gaat het vast beter of check de Vista NMT wikiVerwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 07:57:
Iemand een idee waarom de dune de ene keer wel wordt weergegeven in vista en de andere keer weer niet .
Netwerk detectie staat gewoon aan ?
[ Voor 22% gewijzigd door MrX_Cuci op 02-02-2010 11:56 ]
Bedankt voor het posten. Heb me dus vergist in de dune_folder.txt. Ga dit erin zetten. Thanks.MrX_Cuci schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:53:
Probeer deze eens. Als het puur voor de covers is van films moet het zo wel goed gaan:
icon_valign=center
use_icon_view=yes
num_cols=7
num_rows=3
paint_captions = no
paint_help_line = no
paint_path_box=no
content_box_x=0
content_box_y=0
content_box_width=1920
content_box_height=1080
content_box_padding_left=20
content_box_padding_right=5
content_box_padding_top=40
content_box_padding_bottom=40
Jouw dune_folder.txt gebruik ik voor de onderverdeling in genres met daarbij behorende icoontjes.
Ja sorry, het gaat om 1 file die het wel doet op de PS3. Welliswaar met een UPnP server.MrX_Cuci schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:39:
Gaat het om 1 file? Dat zeg je er dan weer niet bij.Als het 1 file betreft, dan is mijn conclusie al snel.....slecht geencodeerd. Wat voor een type file is het? Bij AVI zijn er nogal wat problemen. Mocht het om meerdere files gaan...hoe heb je het aangesloten. (HDMI naar TV etc., stream je van netwerk of USB / eSata) Instellingen zijn overigens aanbevolen door HDI voor de laatste beta. Zouden de minste "problemen" moeten geven en in mijn optiek is dat ook zo. (wanneer fast SMB acces enabled is bijvoorbeeld dan krijg ik drop-outs van het netwerk)
Overigens kun je nog een test doen voor je netwerk. Selecteer de bewuste file via je Dune en klik de info toets of pop-menu toets. Klik dan op read test. Tussen de 7 en 8.5 is alles snel genoeg. (ook de beruchte bird scene zou dan naar behoren moeten werken)
Mijn idee is ook dat deze slecht geencodeerd is. Zelfs streamen (vanaf de server) van FullHD content is geen probleem.
Verwijderd
maar ik ben dus echt te blond kan je mischien dit in het kort en in het nederlands uitleggen
wat ik in moet stellen
Bedankt voor dit voorzetje, ik ga deze zeker zelf uitbreidenMrX_Cuci schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 01:45:
Stotterend geluid is een netwerk probleem. Samen met de laatste beta deze instelling gebruiken:
Dune 3.0 mediaplayer
Setup / Misc / System:
Setup / Audio:
"HDMI Audio" - ENABLED
[...]
Tadaaaaa
@ALL
Ik ben bezig met de Radio zenders. Als iemand nog wat prachtig artwork heeft van diverse Radio stations (posters, foto's met alle DJ's ed. ) zie ik ze graag in 1920x1080 voorbij komen. Ik ben geen held in photoshoppen. Heb wel wat leuke foto's gevonden maar krijg ze niet fatsoenlijk gescaled. Icoontjes heb ik al gemaakt. Zodra ik wat bruikbaars heb geproduceerd....pleur ik het hier neer voor iedereen.Alvast bedankt!
Voor diegene die het niet lukt met het hele menu gebeuren, hier al een voorzetje. Uitpakken naar de root van waar je streamt. Bij mij is dat F:\Dune\ Plaats daarna alles wat je reeds hebt gemaakt (Met Mymovies of Tvixie bijvoorbeeld) in de juiste directory en dan moet het goed komen. Laatste beta firmware moet je hebben draaien, anders werkt het niet.
Qua artwork voor de radiozenders kan ik je niet helpen. Wel heb ik zelf een aantal radiostations voor de Dune incl. icoontjes; Download
Unzip het bestand, kopieer ze naar de Dune en dan genieten van onbeperkte radio!
Verwijderd
Er is me gelijk heel veel duidelijk geworden.
waarschijnlijk is mijn Dune stuk.
Bij het afspelen van Blu-Ray krijg ik met de standaard kabel heel veel witte ruis wat over het beeld heen flitst.
Bij een bijgekochte kabel is het af en toe een flits.
Mijn vrouw kreeg ook een gigantische oplawaai terwijl ze op de knop wilde drukken om de BD eruit te halen omdat de speler stond te tikken tijdens het opstarten.
Kijken of ik vandaag nog kan ruilen. Anders van het weekend.
Waarachtig, De static wit is weg.
De stekkers zijn exact hetzelfde (plastiek bedoel ik e.d.), maar toch een kwaliteits verschil.
Dus het merk zou hetzelfde zijn, maar de kwaliteit dan weer niet.
Voor zover heb ik ook voor die kabel maar 10 euro neer gelegd.
Ik kan 2 dingen doen, de speler wisselen en/of de kabel wisselen.
Ga vanmiddag nog even wat dingen uittesten om er zeker van te zijn dat het probleem in de kabel zit.
Geluid van de drive valt me allessinds mee trouwens.
Nog wat tests gedaan.
De speler weer in de kast gezet.
Nu heb ik bij het opstarten van de speler dat hij "vergeet" om beeld te geven.
Als ik dan met dat knopje op de AB bovenin even druk dan krijg ik weer beeld.
In het begin heeft hij het wel goed gedaan.
Ook iets last van witte pixels die over het beeld schieten (daarna niet meer) in het hoofdmenu).
Dus één keer witte pixels die opkomen en meteen weer verdwijnen.
Dit had ik in het begin ook niet.
Geen idee wat er aan de hand is, maar ik ga in ieder geval de speler en de kabel ruilen.
Neem een 20 euro kabel wel mee. De speler zelf vind ik nog steeds fantastisch, dus daar wil ik een andere voor hebben.
[ Voor 42% gewijzigd door Arunia op 04-02-2010 14:16 ]
- B-MOVV-014 - Pixel-noise (white snow) in the screen when playing 1080p50/1080p60 material (predominant during showing "static" GUI menu of Dune). During playback of 24p material, all is well. Required solution: Add setting in Video setting for Colour bits: 8bits / 12bits / auto switch (and solve auto switch issues).
Is opgelost in de nog uitkomende firmware, dan weet je dat. Ik heb er overigens geen last van.
Ik heb ook een leuke computer..
Ik heb de Dune nu geruild voor een nieuwe. Nog hetzelfde probleem. Op de niet beeld gevend probleem na dat ik met de eerste had.
Er zitten wel wat meer dingetjes in het doosje.
Een adapter van USB naar eSata en een blaadje >_< met de volgende tekst:
Note
Please don't forget to remove the protection foil (3 parts) from the front panel of the player (you may not notice it by yourself!)
De eerste versie hadden ze kleine plakkertjes op de folie geplakt. Bij deze zit dat niet meer.
Net als bij de eerste keer, met de duurdere kabel (Conceptronic) gold-plated 2M kabel voor 19 euro heb ik het probleem ook. Met de goedkope kabel die er in de PS3 zat (niet gold-plater) nagenoeg geen probleem afgezien van lichte spikkels af en toe in het menu.
Heel apart.
Ik wacht in ieder geval de update maar af.
Afgezien van de bovenstaande probleempjes, ben ik nog steeds super blij met de speler.
En mijn vrouw ook, die zit nu al voor de 10e keer Twilight te kijken om de speler te testen
Gisteren degene die ik te pakken had in de winkel had ook "even" op internet zitten bladeren en kwam met dezelfde firmware update aanzetten.
Tja, maar dat was niet helemaal het probleem uiteraard.
Heel raar dat een heel goedkope kabel het beter doet dan de duurdere.
Na de update ga ik de duurdere nog uitproberen.
Vanavond in ieder geval lekker film via het netwerk kijken.
Nog wat anders,
Die Dune_folder.txt info die in dit topic staat van jou, is dat wat je zelf ook gebruikt?
Die heb ik nu op mijn server in de mappen staan.
Ik heb een map Videos=>Films
Series
In de map Films heb ik niets staan.
In de mappen van die daaronder staan heb ik het videobestand en de Dune_Folder.txt met al die info staan.
Daaronder een map "-" met een Dune_Folder.txt met de regel over waar dat bestand staat.
Wat ik krijg is als ik in de Dune kijk en dan naar de map Films ga. Dan zie je een reeks iconen, waarvan een aantal een plaatje hebben, een aantal niet en een aantal lege ruimten.
Heb ik iets met het zoeken in Tvixie fout gedaan?
Ik moet alleen nog even kijken hoe dat zit met de Dune en het op play drukken van een map waar meerdere bestanden in staan.
[ Voor 46% gewijzigd door Arunia op 05-02-2010 10:16 ]
Als basis gebruik ik mijn voorzetje.
Onder de map films moet je per film een nieuwe directory aanmaken en daar door Tvixie laten zoeken. Bijvoorbeeld Films\Predator In Tvixie naar de directory films gaan en met de rechtmuisknop op de directory predator klikken en dan haal filminformatie op klikken. Zorg wel dat je "mijn" models.xml (even uitpakken) hebt geplaatst in de Tvixie directory.
Plak in de directory predator de volgende dune_folder.txt: (deze kun je naar al je film directories kopiëren, verandert nooit)
icon_path=.folder.aai
icon_valign=center
use_icon_view=yes
background_path=.tvix.aai
paint_scrollbar= no
paint_icon_selection_box= no
paint_icons= no
paint_content_box_background= no
num_cols=1
num_rows=1
Optioneel
background_order= before_all
Als je de hulp en media path wil laten weergeven.
background_order= after_all
Niets is te zien, alleen de Tvixie template.
Bijna klaar. Nu nog in de directory predator een directory aanmaken die heet "-" (minteken zonder quotes) en de volgende dune_folder.txt daarin plaatsen:
media_url=../"volledige naam van het iso bestand of mkv etc." (bijvoorbeeld predator.iso, deze verandert dus steeds en moet je voorlopig iedere keer handmatig aanpassen)
Et voila!
[ Voor 7% gewijzigd door MrX_Cuci op 05-02-2010 11:33 ]
Geloof dat ik het grootste deel wel hetzelfde heb.
Maar echt onwijs bedankt voor de uitleg! Vanavond maar weer even kijken.
Nogmaals top voor je duidelijke uitleg. Heb er veel aan gehad. Ga binnenkort even kijken hoe ik mijn series mooi kan onderverdelen (ook met keuzescherm verschillende seizoenen). Als iemand hier mij daarover nog info kan geven graagMrX_Cuci schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:26:
Tvixie tutorial:
Als basis gebruik ik mijn voorzetje.
Onder de map films moet je per film een nieuwe directory aanmaken en daar door Tvixie laten zoeken. Bijvoorbeeld Films\Predator In Tvixie naar de directory films gaan en met de rechtmuisknop op de directory predator klikken en dan haal filminformatie op klikken. Zorg wel dat je "mijn" models.xml (even uitpakken) hebt geplaatst in de Tvixie directory.
Plak in de directory predator de volgende dune_folder.txt: (deze kun je naar al je film directories kopiëren, verandert nooit)
icon_path=.folder.aai
icon_valign=center
use_icon_view=yes
background_path=.tvix.aai
paint_scrollbar= no
paint_icon_selection_box= no
paint_icons= no
paint_content_box_background= no
num_cols=1
num_rows=1
Optioneel
background_order= before_all
Als je de hulp en media path wil laten weergeven.
background_order= after_all
Niets is te zien, alleen de Tvixie template.
Bijna klaar. Nu nog in de directory predator een directory aanmaken die heet "-" (minteken zonder quotes) en de volgende dune_folder.txt daarin plaatsen:
media_url=../"volledige naam van het iso bestand of mkv etc." (bijvoorbeeld predator.iso, deze verandert dus steeds en moet je voorlopig iedere keer handmatig aanpassen)
Et voila!
Ik zie het om één of andere reden niet voor me hoe het er met de code uit komt te zien.
Weet iemand hoe je naar een server map verder linkt?
Ik heb nu gelinkt naar de map Videos.
Maar, daaronder staat nog de map Films en Series.
Ik wil eigenlijk op de hoofdpagina zo'n link naar beide ipv naar de map erboven.
Heb het nog niet voor elkaar gekregen.
Videos lukt me wel, maar verder niet.
Ok, ik dacht dat ik dat ook had uitgeprobeerd, maar die slashen zijn altijd heel vervelendMrX_Cuci schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:30:
Share in de Dune moet dus zijn bij directory videos\films en de andere share is directory videos\series
Zou jij me misschien op weg kunnen helpen met het ordenen van mijn series. Zie dat jij ze mooi hebt staan, en ook de verschillende seizoenen goed hebt gekregen.BM schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:33:
[...]
Graag gedaan, heb het zelf ook voor elkaar gekregen dankzij adviezen van anderen
Even wat screenshotjes zoals het er bij mij nu uit ziet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bijvoorbeeld Final Fantasy Unlimited (alhoewel die weer bij de series kan).
Sommige films zijn in 2 bestanden gesplitst. Ik pak nu gewoon de eerste file om het Dune_folder.txt bestand te zetten in de - map.
[ Voor 8% gewijzigd door MrX_Cuci op 06-02-2010 01:33 ]
Ik moet me echt eens gaan verdiepen en de huidige structuur zoals jij hem aangegeven hebt.
Gewoon om te weten hoe het programma in elkaar zit.
Gisteren heeft mijn vrouw nog wat SD series zitten kijken en na de derde aflevering begon het af en toe te storen. Ik heb het idee dat het te maken heeft met dat het apparaat te warm wordt.
Binnenkort eens de kast anders indelen. Alle ventilatie kanalen zijn vrij, maar de UPC-box staat er wel op.
Het heeft me meer tijd en moeite gekost om de icoontjes op de juiste plaats weer te geven dan het in elkaar flansen van de redelijk geslaagde art. Ik moet nog wat aan de tekst opmaak sleutelen en dune_folder.txt verder fine tunen. Ik denk dat ik nog een groot logo plaatsen boven de dame.
Overigens niet perse de zender van mijn keuze, maar ik vond daar het snelst goede plaatjes van.
Stotter issue. Was je niet toevallig intensief aan het klooien op je PC waarvan je streamt? Lijkt me niks met warmte te maken hebben namelijk, dan zou je pixel issues moeten krijgen lijkt me.
[ Voor 45% gewijzigd door MrX_Cuci op 06-02-2010 15:12 ]
Beetje dat static gebeuren. Ik ga zeker de kast anders indelen en daarbij wacht ik in ieder geval nog de nieuwe firmware af.
Dat zou helemaal top zijn, ik wacht geduldig afMrX_Cuci schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 01:32:
Als jullie nog even geduld hebben. De volgende versie van Tvixie bevat banner art voor TV series. Dan krijg je iets in de richting van plaatje 2, 3 en 4
Is gewoon handwerkJoelie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:22:
[...]
Zou jij me misschien op weg kunnen helpen met het ordenen van mijn series. Zie dat jij ze mooi hebt staan, en ook de verschillende seizoenen goed hebt gekregen.
Xbox
Verwijderd
Ziet er goed uit!MrX_Cuci schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:45:
Hier een eerst WIP van het radio station 538
Het heeft me meer tijd en moeite gekost om de icoontjes op de juiste plaats weer te geven dan het in elkaar flansen van de redelijk geslaagde art. Ik moet nog wat aan de tekst opmaak sleutelen en dune_folder.txt verder fine tunen. Ik denk dat ik nog een groot logo plaatsen boven de dame.
Overigens niet perse de zender van mijn keuze, maar ik vond daar het snelst goede plaatjes van.
Stotter issue. Was je niet toevallig intensief aan het klooien op je PC waarvan je streamt? Lijkt me niks met warmte te maken hebben namelijk, dan zou je pixel issues moeten krijgen lijkt me.
Op het moment heb ik 20 radiostations. Dit past namelijk precies in het menu van de Dune
Ze zijn nu al zo kleinMrX_Cuci schreef op maandag 08 februari 2010 @ 00:46:
Er passen er wel meer op als je een beetje klooit met dune_folder.txt
Ben ik mee bezig
Hallo, misschien een beetje domme vraag, maar waar zet ik dat bestandje neer in mijn BD Prime? Ik heb de uitvoering zonder HD, en kan er hooguit een memory-stick insteken. Of kan dit alleen met HD?MrX_Cuci schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:45:
Hier een eerst WIP van het radio station 538
Ik hoop wat meer te horen, kom er zo niet uit....
Alvast bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door MrX_Cuci op 08-02-2010 17:16 ]
Ik hou je in de gatenMrX_Cuci schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:12:
Dit is een WIP (Work In Progress) en geen bestand dat je op je dune kunt zetten. De uiteindelijke radio_config zal ik hier plaatsen en is, zonder HD, uit te voeren vanaf de internal storage. (die jij als het goed is ook hebt) Houdt deze thread dus in de gaten.

Dit topic is gesloten.