well FSX ondersteund sincd SP2 32 cores

alle 8 zitten entjes op 100% load hoor met REX en UTX wordt ongeveer 12,8GB van me 16GB ram gebruikt op de settings die ik gebruik
het zijn twee Quad cores die elk Dual Channel DDR2-800 hebben , overall Quad Channel DDR2-800, dit systeem heb ik uiterst voor FSX gebouwd vanwegen de hoge Multi CPU supprt, een maat van me uit Canada die ook een ATi Engineer was en ook member van de x-3dfx driver team, wat ooit van 3dfx HW Belfast, Ierland was, die onder de nick ElMoIsEviL begaat, die ken ik van x-3dfx.com enxcpus.com, heeft me ook uit gelegd dat FSX heel erg Multi CPU depandant is, des te meer cores des te beter dat het loopt, en dat was zeker goed te merken vergeleken met me vorige systeem een Dual OpteroNDP 285 E6 [twee Dual Cores] en nu deze Dual Shanghai [Twee Quads]
Hier wat meer info, unless you didn't know
As far as practical limits on number of usable cores, currently SetThreadAffinityMask only allows explicit scheduling of threads on 32 cores (the mask is a dword) on Win32. So that's our effective limit on number of cores. But as soon as there is a way to explicitly schedule them, we can handle 256 cores."
http://software.intel.com...hts-with-multi-threading/
Multi Core werkt juist wel

Dual Istanbuls worden wel ondersteund op het mobo, Overclocken is niet eens nodig, heh het is een Supermicro dus ja dat kan niet eens, gewoon meer cores toevoegen of snellere Quads' wat men wilt
Dual Nehalem is ook een id, de Supermicro X8DA3 bevoorbeels leek mij ook wel iets als upgrade, aangezien dta nehalems zelfs Istanbuls de grond in drukken, het is alleen hun prijs/prestatie vergeleken met de Istanbuls, Xeon W5500 series zijn dat, dus ja het is nu nog even af zien van hoe en wat, mijn ervaring met die desktop systemen is ook niet echt geweldig geweest qua betrouwbaarheid enzo ook de reden dat ik nu dit soort systemen alleen maar gebruik voor het echtere werk.
Realtime vluchten van 21 uur zijn hier heel erg normaal, en een betrouwbaar als stabiel systeem is mijn hoogste prioriteit, deze 8 core komt daar heel goed voor in de plaats, maar idd iets meer Mhz is altijd wel welkom hehe
Voorals VGA is die GTX 295 RE prima , de R800 Hemlock en GF100 Fermi zouden ook wel meer baat kunnen hebben met Ultimate Terrain X maar dit is ook nog afzien.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 14-11-2009 14:58
]