• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Wat een kommer en kwel in dit topic zeg. Ik heb een tijd geleden mijn telefoon teruggestuurd voor een newton ring gerelateerd defect. Deze is netjes gerepareerd. Tevens is de nieuwe rom van HTC erop gezet (niet de allernieuwste die pasgeleden is uitgekomen).
Sindsdien werkt ie prima (daarvoor trouwens ook), geen last van SOD, uit en aan knipperen of ander ongein.
Enigste kritiek is dat hij af en toe wat sneller mag zijn, maar dit zou ik zelf kunnen fixen d.m.v. een meer lichtgewichte rom.

Maar verder, mail, sms, gps, telefoon, speaker, radio, foto, wifi, etc werkt allemaal prima. Misschien hebben jullie gewoon allemaal maandag morgen producten :Y)

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
D-Raven schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:47:
Wat een kommer en kwel in dit topic zeg. Ik heb een tijd geleden mijn telefoon teruggestuurd voor een newton ring gerelateerd defect. Deze is netjes gerepareerd. Tevens is de nieuwe rom van HTC erop gezet (niet de allernieuwste die pasgeleden is uitgekomen).
Sindsdien werkt ie prima (daarvoor trouwens ook), geen last van SOD, uit en aan knipperen of ander ongein.
Enigste kritiek is dat hij af en toe wat sneller mag zijn, maar dit zou ik zelf kunnen fixen d.m.v. een meer lichtgewichte rom.

Maar verder, mail, sms, gps, telefoon, speaker, radio, foto, wifi, etc werkt allemaal prima. Misschien hebben jullie gewoon allemaal maandag morgen producten :Y)
Zet de nieuwe rom er maar op :) dan heb jij ook een maandag morgen product. ;)
snap btw ook niet als ze het scherm vervange ze meteen een nieuwe rom erop zetten..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 19:04
Heb hier ook niet de nieuwste rom erop, maar de voorgaande.
Het is algemeen bekend dat de nieuwste niet goed is..om die dan erop te zetten en hier in het forum te zetten hoe slecht die is? _O- _O-

Sorry ben druk doe liever leukere dingen :)

• Rohit
Von Henkel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:42:
Het is algemeen bekend dat de nieuwste niet goed is..om die dan erop te zetten en hier in het forum te zetten hoe slecht die is? _O- _O-

als je zo druk bent waarom reageer je hier dan op?
volgens heb je het niet zo druk dan..

Bij velen is deze rom standaard op de telefoon geleverd..

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Von Henkel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:42:

Ik hoorde je moeder roepen, het is tijd om naar bedje te gaan :|

Het ligt in de lijn der verwachting dat een nieuwe rom betere prestaties geeft. Als dit niet het geval is ligt de schuld nog altijd bij de developer.
En als ze dan ook nog eens keer op keer je toestel terugsturen met die nieuwe bagger rom erop, dan vraag ik mij toch ten zeerste af waar HTC mee bezig is...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Von Henkel
Nyarlathotep schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:28:
[...]

Ik hoorde je moeder roepen, het is tijd om naar bedje te gaan :|

Het ligt in de lijn der verwachting dat een nieuwe rom betere prestaties geeft. Als dit niet het geval is ligt de schuld nog altijd bij de developer.
En als ze dan ook nog eens keer op keer je toestel terugsturen met die nieuwe bagger rom erop, dan vraag ik mij toch ten zeerste af waar HTC mee bezig is...
Het ligt ook in de lijn dat mijn firmware van mijn Draytek router er ook op vooruit gaat, maar helaas is het niet zo.
Dus hou ik de oude erop... die werkt gewoon.
Kan natuurlijk ook dagelijks in het Draytek topic gaan klagen |:(

• Rohit
Von Henkel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:44:
[...]

Het ligt ook in de lijn dat mijn firmware van mijn Draytek router er ook op vooruit gaat, maar helaas is het niet zo.
Dus hou ik de oude erop... die werkt gewoon.
Kan natuurlijk ook dagelijks in het Draytek topic gaan klagen |:(
in jou router firmware stoppen ze ook geen hele nieuwe besturingssysteem erin.. daar passen ze alleen wat kleine dingetjes aan zoals bijvoorbeeld gaten in de beveiliging ofz.. in deze rom is heel wat verandert..

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Daarbij krijg ik het idee dat veel verhalen op hardware fail gebasseerd zijn.

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:31:
Of drivers voor hardware binnen in besturingssysteem. Hebben we ze allemaal in 1 klap :P

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

Sorcerer8472

Mens sana?

Saturnus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:31:
Dat is dus niet waar... Ik hoor van ontzettend veel TP2-eigenaars dat de vorige ROM alle problemen wel oplost, en sindsdien (paar maanden terug) staat mijn telefoon gewoon continu aan. Geen enkele keer uitgeweest...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 09:06

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Vanochtend, met laatste firmware and patches de tweede SOD gehad, de andere was gister overdag.

incl. boardswap afgelopen week. Dus dat helt definitief niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n

S7eph4n

mmz, mss toch volgende week op laten halen. Aankomend weekend even niet kwijt willen.

Het volgende; de aan/uitknop is opzich redelijk kut nu. Werkt vaker niet, dan wel. Iemand hier ervaring mee? Moet soms 5x drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pff wacht nu al 2 weken op een antwoord van de Escalatie afdeling :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n

S7eph4n

5 hele weken. ohh, dat kan er ook nog wel bij. Ik zat in de 90-dagen vanaf reparatie 1.

Antwoord van mij: Sterker nog, binnen 20 dagen.. :?
Gaat dat nog goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg over het algemeen binnen 2 weken mijn toestel terug van HTC. Dat wil nog niet zeggen dat ze de problemen dan ook opgelost hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel telefoontjes en een aangetekende brief, waarin ik ze aansprakelijk stel voor alle kosten.
Een postbode met een pakje aan de deur, de sint is erg vroeg dit jaar..

Met excuses van htc.. En mn tp2 helemaal in orde.
Als troost nog een doekje voor mn tranen en een pen van htc
om mijn volgende aangetekende brief te schrijven.

Ze denken toch aan alles he.

Enfin, happy ending after all..
Gelijk maar de laatste rom omgewisseld voor die van november 2009 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:07:
Na veel telefoontjes en een aangetekende brief, waarin ik ze aansprakelijk stel voor alle kosten.
Een postbode met een pakje aan de deur, de sint is erg vroeg dit jaar..

Met excuses van htc.. En mn tp2 helemaal in orde.
Als troost nog een doekje voor mn tranen en een pen van htc
om mijn volgende aangetekende brief te schrijven.

Ze denken toch aan alles he.

Enfin, happy ending after all..
Gelijk maar de laatste rom omgewisseld voor die van november 2009 :-)
Je weet dat je dat doekje en pen altijd krijgt he :9 Heb ondertussen 2 doekjes en 2 pennen en de derde is waarschijnlijk onderweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Zo na 2 weken eindelijk (na gebel) terug gebeld door HTC met de mededeling dat mijn Touch Pro2 omgeruild word voor een nieuwe.. Niet zo blij dus want wou eiglk de Desire Z met bijbetaling.. Dynafix zou mij z.s.m. mailen om een afspraak te maken. dat was gister 17:30.

Vanochtend krijg ik een mail van Dynafix om 7:49, met excuses en dat ze mijn telefoon gaan ophalen en Refurbishen, dus alle onderdelen vervangen voor nieuwe. Ook was de vraag van de Desire Z ook al bij hun aangekomen, dus stelde ze me voor als ik het verschil betaal voor wat hun aan kosten kwijt zijn om de tp2 te repareren of een nieuwe Desire Z bestellen dan gaan ze akkoord daarmee..

Nou nu wachte op de offerte.. hopen dat het een redelijke prijs is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Sinds wanneer is "omgeruild word voor een nieuwe" hetzelfde als "Refurbishen, dus alle onderdelen vervangen door nieuwe"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
EgMaf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:01:
Sinds wanneer is "omgeruild word voor een nieuwe" hetzelfde als "Refurbishen, dus alle onderdelen vervangen door nieuwe"?
Ja dat vond ik ook wel een beetje raar.. ga ze daar ook op aanspreken als ze met een belachelijke prijs komen.. HTC beloofd mij een nieuwe telefoon en Dynafix zegt ja kom maar met die oude die maken wij wel weer nieuw.. dus ja even afwachtten nog op de prijsopgave..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
UPDATE!!

gaat wel lkkr snel bij Dynafix!!

100 euro bijbetaling en ik ruil mijn gare TouchPro2 in voor een Splinternieuwe Desire Z!!! :D

Ik ben blij (A)
helaas ga ik jullie hier in dit topic dan binnekort verlaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@rohit: kan ik dat ook krijgen? Of moet ik dan eerst even flashen naar de laatste firmware? :P
Wil ook best €100 bijbetalen... kan ik het abo weer goedkoper verlengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n

S7eph4n

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:39:
@rohit: kan ik dat ook krijgen? Of moet ik dan eerst even flashen naar de laatste firmware? :P
Wil ook best €100 bijbetalen... kan ik het abo weer goedkoper verlengen :+
Ik wil ook, ik wil ook!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Hahaha
nou ik zou zegge, laat je telefoon 4 keer repareren, hopelijk dat hij onderweg 2 keer beschadigt terugkomt, dan kan je dit ook wel doen.. je moet er wel veel geduld voor hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n

S7eph4n

Hij is al 2x weggeweest, binnen 30 20 dagen en nu die vern..kte aan/uitknop, ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door S7eph4n op 24-11-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel is weer terug (3e keer). Er heeft een boardswap plaatsgevonden.

Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: Symptoom niet beschikbaar
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Hangt/crashes/loopt vast.

Nou mijn reden was dat ik nou juist last had van crashes. 4 tot 5 keer op een dag.

Nu ik mijn toestel terug heb, lijkt de rechterkant van het toetsenbord feller verlicht en lijkt het toestel langzamer te zijn. Hij lijkt te crashen, maar doet over iets veel langer als voorheen. Ook heb ik het gevoel dat hij nu slechter bereik heeft. Heb dit gister ondervonden met Vodafone. Met ene Vodafone toestel had ik vol bereik en met Touch pro 2 (Vodafone kaartje erin)een enkele tot geen bereik.

Ik kijk het nog even aan en anders bel ik htc weer 8)7

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-09 15:26
hahaha ik heb bijna hetzelfde

Pa raparatie 1:
groene hoorn toets kapot
reparatie 2:
start niet meer op bij ontvangst van de mooie htc doos met pen en doekje (solid vision)
reparatie 3
reboot na invoeren pin code
reparatie 4
Nieuwe telefoon gehad (helaas touch pro 2)

reparatie 1
Ik had last van een trage en vastlopende tp2.
reparatie 2
Komt ie terug en ik ga hem zitten installeren. In een 40minuten tijd startte het toestel 4x uit zichzelf opnieuw op.
reparatie 3
Komt ie terug met een nieuw scherm en mainboard, wat denk je???
Zonder simkaart prima werken maar als de simkaart erin gaat blijft het toestel rebooten! Klein detail hetgeen nog van mij was, het toetsenbord dus, brandt ook aan de rechter zijde bij de del toets feller!

Gelukkig steeds met 10 dagen de foon weer terug maar ik wil dat ding echt niet meer, nu denk ik net als mn pa nu een nieuwe te krijgen anders baal ik echt.

Met de samsung galaxy s die ik ter vervanging van de tp2 genomen had heb ik ook al pech. Na 3 weken laten vallen, nu kost me dat weer een scherpje terwijl het glas erboven gewoon heel is en het toestel in de case zat. Gelukkig had ik mn tp2 3maanden terug ook al eens laten vallen wat me een scherm kostte en heb dus al kunnen oefenen met vervangen van zoiets!

• Rohit
corrado20vt schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:33:.........Gelukkig steeds met 10 dagen de foon weer terug maar ik wil dat ding echt niet meer, nu denk ik net als mn pa nu een nieuwe te krijgen anders baal ik echt.

Met de samsung galaxy s die ik ter vervanging van de tp2 genomen had heb ik ook al pech. Na 3 weken laten vallen, nu kost me dat weer een scherpje terwijl het glas erboven gewoon heel is en het toestel in de case zat. Gelukkig had ik mn tp2 3maanden terug ook al eens laten vallen wat me een scherm kostte en heb dus al kunnen oefenen met vervangen van zoiets!
Als je hem nou es niet laat vallen misschien blijft die dan wel werken :P
Mijn toestel ziet er nog als nieuw uit en hij is van Februari 2010. Geen enkele kras op de behuizing of scherm, en gebruik niet eens een hoesje of tasje ofz.. alleen een screenprotector.

[ Voor 35% gewijzigd door Rohit op 25-11-2010 10:21 ]

Verwijderd

corrado20vt schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:33:
hahaha ik heb bijna hetzelfde

Pa raparatie 1:
groene hoorn toets kapot
reparatie 2:
start niet meer op bij ontvangst van de mooie htc doos met pen en doekje (solid vision)
reparatie 3
reboot na invoeren pin code
reparatie 4
Nieuwe telefoon gehad (helaas touch pro 2)

reparatie 1
Ik had last van een trage en vastlopende tp2.
reparatie 2
Komt ie terug en ik ga hem zitten installeren. In een 40minuten tijd startte het toestel 4x uit zichzelf opnieuw op.
reparatie 3
Komt ie terug met een nieuw scherm en mainboard, wat denk je???
Zonder simkaart prima werken maar als de simkaart erin gaat blijft het toestel rebooten! Klein detail hetgeen nog van mij was, het toetsenbord dus, brandt ook aan de rechter zijde bij de del toets feller!

Gelukkig steeds met 10 dagen de foon weer terug maar ik wil dat ding echt niet meer, nu denk ik net als mn pa nu een nieuwe te krijgen anders baal ik echt.

Ja de del toets is bij mij dus ook onwijs fel. Tenminste het vraagt telkens mijn aandacht en is dus best storend. Ik vind dat hij nu wel slechter bereik heeft en ik lijk ook last van het "Iphone 4" probleempje te hebben, namelijk dat mijn bereik drastisch afneemt.

• S7eph4n

S7eph4n

Hier is inderdaad ook de del-toets fel.
Fel, Fail, ach scheelt nix.

• corrado20vt
rohit schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:00:
[...]

Als je hem nou es niet laat vallen misschien blijft die dan wel werken :P
Mijn toestel ziet er nog als nieuw uit en hij is van Februari 2010. Geen enkele kras op de behuizing of scherm, en gebruik niet eens een hoesje of tasje ofz.. alleen een screenprotector.
nou ik gebruik nou de touch diamond die mishandeld is door mijn vriendin en die doet het prima terwijl die echt heeeeel beschadigd is! De tp2 is ook erg netjes afgezien van 2 hoeken van het toetsenbord die door het schuivende scherm beschadigd zijn en dat roostertje aan de achterzijde waar de speaker doorheenbrult is kapot. Ik ben er eigenlijk altijd heel zuinig op maar heb gewoon de pech eens in de zoveel tijd de foon naast mn zak te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
corrado20vt schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:24:
[...]

nou ik gebruik nou de touch diamond die mishandeld is door mijn vriendin en die doet het prima terwijl die echt heeeeel beschadigd is! De tp2 is ook erg netjes afgezien van 2 hoeken van het toetsenbord die door het schuivende scherm beschadigd zijn en dat roostertje aan de achterzijde waar de speaker doorheenbrult is kapot. Ik ben er eigenlijk altijd heel zuinig op maar heb gewoon de pech eens in de zoveel tijd de foon naast mn zak te steken.
hahaha ok! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kreeg vandaag een MMS binnen...staat er dat ik hem op vodafone.nl kan bekijken...lame weer dat het niet netjes in de inbox van het "uber" toestel komt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Saturnus schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:16:
Kreeg vandaag een MMS binnen...staat er dat ik hem op vodafone.nl kan bekijken...lame weer dat het niet netjes in de inbox van het "uber" toestel komt. 8)7
heb je zelf wel eens een MMS gestuurd? Het gebeurd wel eens dat je zelf eens MMS moet sturen om voortaan direct te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Yesss,, mijn Desire Z is binnen bij Dynafix!! nu nog deze kant opkomen (A)

peepzz, kga jullie verlaten hiero, mochte jullie ooit nog iets willen weten van mij ofz dan hoor ik het wel via DM ofz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
corrado20vt schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:37:
[...]

heb je zelf wel eens een MMS gestuurd? Het gebeurd wel eens dat je zelf eens MMS moet sturen om voortaan direct te kunnen ontvangen.
Blijkbaar een instellingsfout die zelfs in dat automatische config ding zit.
MMS moet Vodafone live! gebruiken en niet de standaard setting waardoor die een loop maakt.
Althans dat is de theorie, nog geen MMS weer gehad. :p

Nu valt me weer iets op...
Voor herhalende afspraken geeft het ding geen reminder ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

rohit schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:14:
Yesss,, mijn Desire Z is binnen bij Dynafix!! nu nog deze kant opkomen (A)

peepzz, kga jullie verlaten hiero, mochte jullie ooit nog iets willen weten van mij ofz dan hoor ik het wel via DM ofz ;)
Hij is binnen bij Dynafix. Maar daar gaan ze hem eerst nog ff met een hamer bewerken ofzo? Lijken ze immers met alles te doen wat binnenkomt :P

"Symptoom opgegeven door klant: geen.
Symptoom gevonden: gigantische barst in scherm.
Gebruiksschade: of u even wilt dokken" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:29:
[...]

Hij is binnen bij Dynafix. Maar daar gaan ze hem eerst nog ff met een hamer bewerken ofzo? Lijken ze immers met alles te doen wat binnenkomt :P

"Symptoom opgegeven door klant: geen.
Symptoom gevonden: gigantische barst in scherm.
Gebruiksschade: of u even wilt dokken" :+
Hahahaha :P
Krijg hem tussen 1 en 4 (A)

Yeaahh,, heb hem binnen!!!! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 30-11-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:51

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb sinds kort ook een tp2. Bevalt eigenlijk prima en heb geen last van SOD of dergelijke. Heb ook enkele custom roms geprobeerd, maar draai nu de voorlaatste stock.
Heb alleen dat het toestel een beetje kraakt als je het toestenbord gebruikt?! Slechte bouwkwaliteit, niet echt gewend van HTC... Zijn er meer mensen die hier "last" van hebben of ligt het gewoon aan mijn toestel.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retlaw schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:56:
Ik heb sinds kort ook een tp2. Bevalt eigenlijk prima en heb geen last van SOD of dergelijke. Heb ook enkele custom roms geprobeerd, maar draai nu de voorlaatste stock.
Heb alleen dat het toestel een beetje kraakt als je het toestenbord gebruikt?! Slechte bouwkwaliteit, niet echt gewend van HTC... Zijn er meer mensen die hier "last" van hebben of ligt het gewoon aan mijn toestel.
Ik dacht dat ik de enige was die last had van een krakende toetsenbord (met een zeer vel verlichte Del knopje) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik krijg steeds meer problemen met mijn telefoon. Wanneer iemand mij belt en ik probeer op te nemen via touchscreen of via opneemknop dan gebeurd er helemaal niets. Ik dacht eerst dat het lag aan SBP mobile shell, maar de stock HTC Sense doet het ook.

Gestoord word ik ervan. Meer mensen die hier last van hebben en hoe dit opgelost kan worden?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:20
Ik denk dat een hard-reset wonderen gaat leveren voor jouw toestel.... En dan het liefst twee tot drie keer acter elkaar zodat alles ook daawerkelijk wordt gewist. TP2 staat er om bekend niet alles goed te wissen, daarom is er ook Task29 uitgekomen. Soort van low-level-format.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik heb nu na voor de 3e keer het toestel opgestuurd te hebben een nieuwe gehad. Gelijk in de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n

S7eph4n

Goed idee!
Morgen wordt de mijne weer opgehaald. Totaal geen vertrouwen in. :o
Maar kan nog niet worden omgeruild tot dat het 4e keer gebeurd.. dus ben benieuwd..

[ Voor 34% gewijzigd door S7eph4n op 07-12-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Na 3 weken nog niets gehoord van HI over mijn toestel, die voor de 4e keer terug is.... Maar verkopen lijkt mij inderdaad geen slecht idee, mits ik een nieuwe krijg.
ben nu voor het eerst in 13 jaar aan het overwegen een nieuw, los toestel te kopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Aan iedereen die zijn toestel (meerdere keren) op heeft gestuurd ter reparatie.
Wat zijn de klachten dan? De bekende SOD met de nieuweste rom of een feller verlichte del-toets toch niet?

Ik heb de telefoon nu een maand of twee en heb zowel en custom rom (energy) als de stock geprobeerd en ben eigenlijk het meest tevreden met het toestel met de voorlaatste rom...

Heb ik dan gewoon geluk met het toestel?!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-09 11:44
Kan iemand mij helpen met een goede versie van de task manager ( rechtsboven in beeld om te wisselen tussen programma's ). Die van xda dev installeerd wel maar ik zie vervolgens niks in beeld verschijnen.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:34

timovd

Voorsprong door techniek

@RemcoINC08, Reboot uitgevoerd? Daarna even een paar minuutjes gewacht?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoINC08 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:54:
Kan iemand mij helpen met een goede versie van de task manager ( rechtsboven in beeld om te wisselen tussen programma's ). Die van xda dev installeerd wel maar ik zie vervolgens niks in beeld verschijnen.
Wat ik altijd doe is:

Instellingen en dan rechtsonder menu klikken en dan meer.
Daar klik je op systeem en daaronder zie je task manager. Pas daar bij button aan wat je wilt aanpassen en vervolgens moet je je telefooon opnieuw opstarten.

Daarna zul je zien dat hij rechtsboven verschijnt na een applicatie gestart te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
retlaw schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:18:
Wat zijn de klachten dan? De bekende SOD met de nieuweste rom of een feller verlichte del-toets toch niet?

Ik heb de telefoon nu een maand of twee en heb zowel en custom rom (energy) als de stock geprobeerd en ben eigenlijk het meest tevreden met het toestel met de voorlaatste rom...

Heb ik dan gewoon geluk met het toestel?!
mijn vader ztoestel ging weg omdat de groene hoorn toets kapot was en de mijne ging weg omdat hij meerdere malen per dag vast liep. Beide nog nooit sod gehad. Beide kwamen echter steeds teug met een ander defect waaronder continu rebooten.

4x opsturen is er echter nooit van gekomen via t-mobile. We kregen beide de 3x keer en nieuwe touch prut 2 thuis gestuurd ( ik had liever natuurlijk een desire uitgezocht ofzo) mn vader is echter de touch pro weer gaan gebruiken maar ik heb de mijne snel verkocht omdat ik over 10maanden niet weer met het zelfde wil zitten.

(nu ik btw een samsung galaxy s met android heb WIL ik overigens echt niet meer met zo'n type wm toestel spelen, zoveel meer apps en leuke dingen en zoveel sneller........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Gisteravond een flash gedaan naar DeepShining X12.28244.Touchstone. Wat een verademing, tot op heden geen problemen en draait heerlijk soepel. Aanrader imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Unixor op 11-12-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:44

Renate1970

Lef is Leven

Sinds gisterenavond de eigenaar geworden van een HTC Touch pro 2. Ik weet het is al een wat ouder model maar dit kwam mooi uit bij het verlengen van het abonnement. Hoop van jullie veel te leren. Het zal wel even duren eer ik alle drie de topics heb doorgespit hoor.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Unixor schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:19:
Gisteravond een flash gedaan naar DeepShining X12.28244.Touchstone. Wat een verademing, tot op heden geen problemen en draait heerlijk soepel. Aanrader imo.
Ga ik misschien eens proberen nu ik een Desire Z heb. Kijken of het toch stabiel werkt, heb ik die nieuwe weer voor niets gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:45:
[...]

Ga ik misschien eens proberen nu ik een Desire Z heb. Kijken of het toch stabiel werkt, heb ik die nieuwe weer voor niets gekocht :+
Eerdere DeepShining ROM's werkten ook al prima, ook al eens genoemd in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik ben nu echt klaar met mijn Touch PRO 2. Daarnet een Desire Z besteld.

Vandaag weer gehad dat ik een telefoontje niet kon beantwoorden. Telefoon wilde gewoon niet opnemen, niet via het touchscreen als via de fysieke knop.

Daar was een registry hack voor die heb ik uitgevoerd maar ook die heeft dus niet geholpen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien is het al in het topic gezegd, maar toch nog een vraag.
Heb hier nu al een paar maanden m'n TP2 op de kast liggen, met een gebarsten touch screen. Ook dat voorste scherm ligt eraf.

Wat zijn de goedkoopste opties, want de ben me Touch Pro nu alweer zat, wil het grote scherm weer terug...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zo een compleet LCD kost volgens mij € 45,- of minder op Ebay. Twee weken levertijd ongeveer en 20 minuten klussen ;) been there done that. Bezel (chromen randje) kost € 10,-.

Als je het nog niet eerder hebt gedaan, 30 minuten uit elkaar halen en 30 minuten in elkaar zetten ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Die Bruine op 14-12-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Al gezien voor €38,- inc verzenden.
http://cgi.ebay.com/LCD-D...ories&hash=item2eaa770c0c
Weet iemand een handleiding te staan voor het vervangen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 21:30
Vandaag voor de 4de keer in 2 maanden mijn telefoon opgestuurd, in het nieuwe scherm meer dan 5 dode pixels... Kan ik nu een nieuwe eisen ook al is die andere al meer dan een jaar in gebruik?
De productcoördinator is al op de hoogte, maar nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Flesdop schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:46:
Vandaag voor de 4de keer in 2 maanden mijn telefoon opgestuurd, in het nieuwe scherm meer dan 5 dode pixels... Kan ik nu een nieuwe eisen ook al is die andere al meer dan een jaar in gebruik?
De productcoördinator is al op de hoogte, maar nog geen reactie ontvangen.
lijkt me wel 4e = wettelijk nieuwe foon

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 21:30
Heb gisteren een mail gekregen dat ze geen dode pixels konden vinden. Heb ze uitgelegd wat ze moeten doen om het wel te kunnen zien. Nog geen reactie gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nou, ik heb zowaar een nieuwe TP2 gekregen (ander imei nummer). Er staat een rom versie op van 02-04-2010 (2.07.404.1).
Hij lijkt nu wel iets vlotter te werken...

Nog een vraagje: hoe kan ik er voor zorgen dat programma's ook echt afsluiten als ik deze sluit, en niet nog op de achtergrond blijven draaien? In WiMo 6.1. was dit in te stellen, maar ik kan dit nergens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 07:25:
Nou, ik heb zowaar een nieuwe TP2 gekregen (ander imei nummer). Er staat een rom versie op van 02-04-2010 (2.07.404.1).
Hij lijkt nu wel iets vlotter te werken...

Nog een vraagje: hoe kan ik er voor zorgen dat programma's ook echt afsluiten als ik deze sluit, en niet nog op de achtergrond blijven draaien? In WiMo 6.1. was dit in te stellen, maar ik kan dit nergens meer vinden...
je kunt als snelkoppeling de taakmanager instellen, hiermee kun je alles afsluiten. Ik geloof dat deze onder instellingen -> systeem staat...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De task manager is zo omslachtig. Het is toch triest dat ik elke keer handmatig mijn programma's af moet sluiten? In WiMo 6.1 was dit geen probleem...
Ik ga maar op zoek naar een los tooltje o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:26:
De task manager is zo omslachtig. Het is toch triest dat ik elke keer handmatig mijn programma's af moet sluiten? In WiMo 6.1 was dit geen probleem...
Ik ga maar op zoek naar een los tooltje o.i.d.
Mwah, WiMo 6.5 gaat wel beter om met openstaande proggies... en om alles af te sluiten zijn de handelingen ook niet veel meer. Zeker niet als je de taakmanager als een snelkoppeling neerzet. je kunt gewoon kiezen voor alles afsluiten...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Blijft ook een gedonder he...elke (custom) ROM failt wel op iets...de huidige laat heel erg vaak gewoon geen belscherm zien als je gebeld wordt...maar weer flashen binnenkort. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:22
Vandaag kwamen we erachter dat de TP2 ineens niet meer het beeld op landscape zette na het uitschuiven van het Toetsenbord. Bij het kantelen van het scherm dan weer wel.
Daarbij zit het plastic als je aan de achterkant kijkt bij een gekanteld scherm iets omhoog gedrukt. Lijkt me ook niet goed. Is dit makkelijk terug te duwen?

Ik ga in ieder geval de laatste 6.5 erop zetten met de updates (kwam er pas achter dat die er waren). Kijken of hij het dan beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een geheugenprobleem, wat ik zelf niet kan oplossen omdat ik -denk ik- er niet voldoende verstand van heb ...

Ik krijg waarschuwnigen dat mijn geheugen vol zit, applicaties knallen er uit, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. De telefoon geeft ook aan dat van de 220 MB er 217 MB in gebruik is, maar ik weet niet waardoor ...

Een overzicht:

Toestel - Totale opslagruimte: 220,07 MB
Toestel - Gebruikte opslagruimte: 217,04 MB
Toestel - Vrije opslagruimte: 3,04 MB
Toestel - Totaal programma: 187,35 MB
Toestel - Gebruikt door programma's: 133,22 MB
Toestel - Vrij voor programma's: 54,14 MB
Sd-kaart - Totale opslagruimte: 7572,00 MB
Sd-kaart - Gebruikte opslagruimte: 5710,62 MB
Sd-kaart - Vrije opslagruimte: 1861,38 MB

Foto's maak ik op de SD-kaart, sms-berichten worden bijna altijd direct gewist (wat niet nodig zou moeten zijn ... Wat doe ik verkeerd? Waaraan wordt geheugen besteed? Apparaat wordt ong. 1x per dag gereset, dus tijdelijk geheugen kan het ook niet zijn. Hoe kan ik mijn toestel schoonhouden? Hoe kan ik zien waar het in zit?

Graag jullie ervaring en mening.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 18:11 . Reden: getallen gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retlaw schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:18:
Wat is de nieuwste ROM (en hoe krijg ik die er op)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:04:
Toestel - Gebruikte opslagruimte: 217,04 MB
Toestel - Vrije opslagruimte: 3,04 MB
Hier gaat het om. Zoek via de search van je toestel naar grote bestanden.

[ Voor 26% gewijzigd door Saturnus op 19-12-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:41:
Hier gaat het om. Zoek via de search van je toestel naar grote bestanden.
Ehm ... hoe zoek ik op bestanden die groter zijn dan X? Ik vind nergens een zoek-optie, behalve in de Help. Waar ik overigens ook niks vind. 8)7

Grmbl, 't ding komt constant met geheugen-meldingen, wordt een beetje beroerd van ... :-(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 21:41 . Reden: smileys ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Search kan zoeken naar bestanden groter dan 64KB...nu klinkt dat niet heel erg handig maar goed...anders aan je PC hangen en vanaf daar proberen te zoeken via de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 08:17:
Heel eerlijk gezegd, ik prop dat ding ook vol met tweaks en heb vrijwel nooit gezeik. Nu ik erachter ben waar alles zit wat je kan instelling in dan wel het OS zelf, danwel de tweak, loopt alles vlekkeloos.
Ik ben er nog niet zo handig mee, heb je verwijzingen naar sites waar dit beschreven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Het lijkt mij dat je programma's op het interne geheugen hebt geinstalleerd? Verder is er op XDA meer dan zat leesvoer :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:12:
Het lijkt mij dat je programma's op het interne geheugen hebt geinstalleerd?
Say what? Neee ... ik heb nooit voor intern apparaat gekozen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net de laatste versie 6.5 met updates geinstalleerd.
Bij het open schuiven van het toetsenbord en opklappen, hangt de telefoon. Wanneer de telefoon ingeklapt wordt, gaat hij weer verder. Dit gebeurde bij de vorige rom ook. Overigens alleen maar originele roms.
Het lijkt me dat dit een hardwarematig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arunia schreef op maandag 20 december 2010 @ 00:25:
Net de laatste versie 6.5 met updates geinstalleerd.
Bij het open schuiven van het toetsenbord en opklappen, hangt de telefoon. Wanneer de telefoon ingeklapt wordt, gaat hij weer verder. Dit gebeurde bij de vorige rom ook. Overigens alleen maar originele roms.
Het lijkt me dat dit een hardwarematig probleem is.
Er is geen nieuwe 6.5 hoor (net even gekeken). Er zijn er 2: de nieuwste is problematisch. Heeft niks met hardware te maken. De software is gewoon door en door brak.

Op de HTC-site is de Touch Pro 2 een beetje verstopt tussen andere meuk trouwens. In de standaardweergave staat hij niet meer erbij. Volgens mij hebben ze het een beetje opgegeven :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sorcerer8472 schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:06:
[...]

Er is geen nieuwe 6.5 hoor (net even gekeken). Er zijn er 2: de nieuwste is problematisch. Heeft niks met hardware te maken. De software is gewoon door en door brak.

Op de HTC-site is de Touch Pro 2 een beetje verstopt tussen andere meuk trouwens. In de standaardweergave staat hij niet meer erbij. Volgens mij hebben ze het een beetje opgegeven :')
Nahja, ik doelde op die van dit jaar nog. Maart of iets. De mini updates zijn van oktober.
Voor zover werkt hij wel, maar de problemen die ze met de eerdere 6.5 had, heeft ze nog steeds.
Vandaag of morgen gaan we naar de winkel voor garantie.
Ik moet toch ook voor mijn DHD.

De updates zijn voor zover niet echt moeilijk te vinden hoor.
Bij ondersteuning kun je in de lijst zo de TP2 vinden. Staat bij mij zelfs in het pulldown menuutje direct in het zicht (weliswaar onderaan, maar hoef niet eens te scrollen).

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 20-12-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:45
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:21:
[...]

Say what? Neee ... ik heb nooit voor intern apparaat gekozen ...
Als je een applicatie installeert, installeert deze standaard op het interne geheugen.

De-installeer wat applicaties die je niet meer gebruikt!

Instellingen -> Menu -> Meer -> Systeem -> Programma's verwijderen

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arunia schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:25:
[...]

Nahja, ik doelde op die van dit jaar nog. Maart of iets. De mini updates zijn van oktober.
Voor zover werkt hij wel, maar de problemen die ze met de eerdere 6.5 had, heeft ze nog steeds.
Vandaag of morgen gaan we naar de winkel voor garantie.
Ik moet toch ook voor mijn DHD.

De updates zijn voor zover niet echt moeilijk te vinden hoor.
Bij ondersteuning kun je in de lijst zo de TP2 vinden. Staat bij mij zelfs in het pulldown menuutje direct in het zicht (weliswaar onderaan, maar hoef niet eens te scrollen).
Updates zijn niet moeilijk te vinden, maar gewoon productinfo over de telefoon een stuk lastiger.

Eerste 6.5 werkt hier vrijwel probleemloos. Enige probleem is dat hij soms niet liet zien wie er belde; dan kon je alleen met hardwarekeys opnemen. Alleen met lockscreen trouwens.

Verder heb ik nu de Desire Z. Softwarematig véél fijner. Alleen jammer van het kleine toetsenbordje en ontbreken van pijltjestoetsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 09:58

peer

oeps

Saturnus schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:22:
Blijft ook een gedonder he...elke (custom) ROM failt wel op iets...de huidige laat heel erg vaak gewoon geen belscherm zien als je gebeld wordt...maar weer flashen binnenkort. :')
Dat "probleem" heb ik ook met de energy rom.
Als dat het enige is doe ik het ervoor, afgelopen week geen vastloper meer gehad.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peer schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:50:
[...]

Als dat het enige is doe ik het ervoor, afgelopen week geen vastloper meer gehad.
Eigenlijk van de gekke, accepteren dat je niet ziet wie er belt. Maar in vergelijking met SOD is dit te overzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlueFlame schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:27:
Als je een applicatie installeert, installeert deze standaard op het interne geheugen.

De-installeer wat applicaties die je niet meer gebruikt!
Ik de-installeer op het ogenblik alles, op het hoognodige na natuurlijk. Maar ook dat heeft alleen maar -een heel klein beetje- invloed op de onderstaande, dikgedrukte, getallen. Wat naar mijn idee logisch is, het gaat alleen om programma's.

(cijfers aangepast naar actuele stand van zaken)
Toestel - Gebruikte opslagruimte: 218,10 MB
Toestel - Vrije opslagruimte: 1,95 MB

Toestel - Gebruikt door programma's: 133,94 MB
Toestel - Vrij voor programma's: 53,41 MB
Ik had ooit mijn Yahoo!-mail geinstalleerd, ook die is er allang af. Geen invloed op de bovenstaande, gearceerde, getallen. En ik krijg nog steeds meldingen (popup) "Het geheugen is vol." en dat ik berichten moet verwijderen. Ik heb 10 sms-berichten en mijn Verwijderde items is leeg (!). Ik niet snap niet.

Ik zit er nu aan te denken om 'm totaal te resetten, maar dan moet ik even zoeken hoe ik dat moet doen. En ben ik dan ook mijn provider settings kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
peer schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:50:
[...]

Zo te zien is CHT 2.0 uit. Ik ga het een kans geven. Af en toe crasht Sense ook door CHT 1.8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Heb net ff in de mijne gekeken,

Toestel - Totale opslagruimte: 259.17MB
Toestel - Gebruikte opslagruimte: 94.68MB
Toestel - Vrije opslagruimte: 164.48 MB
Toestel - Totaal programma: 187.41MB
Toestel - Gebruikt door programma's: 96.00MB
Toestel - Vrij voor programma's: 91.41 MB

Heb alleen het hoognodige erop, en ik weet niet wat vastlopers zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:21:
[...]

Ik de-installeer op het ogenblik alles, op het hoognodige na natuurlijk. Maar ook dat heeft alleen maar -een heel klein beetje- invloed op de onderstaande, dikgedrukte, getallen. Wat naar mijn idee logisch is, het gaat alleen om programma's.

[...]

Ik had ooit mijn Yahoo!-mail geinstalleerd, ook die is er allang af. Geen invloed op de bovenstaande, gearceerde, getallen. En ik krijg nog steeds meldingen (popup) "Het geheugen is vol." en dat ik berichten moet verwijderen. Ik heb 10 sms-berichten en mijn Verwijderde items is leeg (!). Ik niet snap niet.

Ik zit er nu aan te denken om 'm totaal te resetten, maar dan moet ik even zoeken hoe ik dat moet doen. En ben ik dan ook mijn provider settings kwijt?
Ik adviseer een harde reset. Toestel uit dan bel en ophang knoppen ingedrukt houden en het toestel aanzetten. Contacten kun je het makkelijkst bewaren, door een synchronsatie met je gmail account in te stellen. en je smsjes kun je backuppen met microsoft myphone (daar kun je overigens ook je contacten mee synchroniseren, dus een backup mee maken).
Wanneer het toestel voor het eerst opstart, zal er gevraagd worden wat je provider is en zet het toestel zelf de juiste instellingen in het toestel!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Beste Tweakers,

Ik weet niet of dit het geschikte forum is voor mijn vraag maar misschien zijn er mensen die mij kunnen helpen.

Ik kan binnenkort een HTC overkopen van een vriend van mij. Ik dacht dat het ging om een Touch Pro 2, maar volgens mij is het een T-mobile's MDA Vario V. Deze telefoons lijken op de buitenkant nagenoeg gelijk aan elkaar.

Nu dacht ik dus een HTC Touch Pro 2 te kopen en wilde ik hier dan een DeepShining rom op flashen. Maar nu weet ik dus helemaal niet of dit ook gaat met die MDA Vario V. Is dit een hele andere telefoon, of is dit een Touch Pro 2 waar t-mobile zijn eigen software op draait zodat ik die eraf kan knikkeren en wel een andere rom op kan flashen?

Ik ben natuurlijk ook zelf op zoek naar antwoorden maar heb tot nu toe nog niks kunnen vinden. Ik hoop dat iemand me hier meer kan vertellen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
giedo555 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:22:
Nu dacht ik dus een HTC Touch Pro 2 te kopen en wilde ik hier dan een DeepShining rom op flashen. Maar nu weet ik dus helemaal niet of dit ook gaat met die MDA Vario V. Is dit een hele andere telefoon, of is dit een Touch Pro 2 waar t-mobile zijn eigen software op draait zodat ik die eraf kan knikkeren en wel een andere rom op kan flashen?

Ik ben natuurlijk ook zelf op zoek naar antwoorden maar heb tot nu toe nog niks kunnen vinden. Ik hoop dat iemand me hier meer kan vertellen. Alvast bedankt.
Is hetzelfde toestel, alleen is de T-mobile MDA gelocked. Even op XDA zoeken en je komt er vast uit om hem te unlocken.
Hierna kan je elke TP2 rom flashen die je wil.
Let wel, T-mobile geeft aan dat de garantie op het toestel dan komt te vervallen. (nu weet ik überhaupt niet hoe T-mobile met garantie is als je niet de oorspronkelijke koper bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:21:
[...]

Toestel - Gebruikte opslagruimte: 218,10 MB
Toestel - Vrije opslagruimte: 1,95 MB
Toestel - Gebruikt door programma's: 133,94 MB
Toestel - Vrij voor programma's: 53,41 MB

Het programma's geheugen is het "werkgeheugen" en de opslagruimte is je "harde schijf" ruimte zeg maar.
als je programma's installeert en automatisch op laat starten heeft dat programma op beide invloed.
Het de-installeren van applicaties zou hier dus voor moeten helpen. Heb je anders veel ringtones of andere bestanden in je mijn documenten map staan o.i.d.?
Lijkt er n.l. op dat je inderdaad gewoon nogal wat grote bestanden op je tel. geheugen hebt staan, misschien nog de Yahoo!-mail met attachments die niet verwijderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
BlueFlame schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:34:
[...]

Is hetzelfde toestel, alleen is de T-mobile MDA gelocked. Even op XDA zoeken en je komt er vast uit om hem te unlocken.
Hierna kan je elke TP2 rom flashen die je wil.
Let wel, T-mobile geeft aan dat de garantie op het toestel dan komt te vervallen. (nu weet ik überhaupt niet hoe T-mobile met garantie is als je niet de oorspronkelijke koper bent)
Je bedoelt dat de telefoon ge 'sim' locked is? Wanneer die unlocked is zou ik hem dus met gebruik van Hard-SPL kunnen flashen naar een andere rom?

Bedankt voor je snelle antwoord!

Edit: Ik zie tot nu toe helaas alleen maar sim unlock codes en tools tegen betaling :(

[ Voor 6% gewijzigd door giedo555 op 22-12-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retlaw schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:54:
Ik adviseer een harde reset. Toestel uit dan bel en ophang knoppen ingedrukt houden en het toestel aanzetten.
Zo, did it! Toestel is lekker fris en lekker snel, kreeg meteen 5 gemiste sms-berichten binnen :-)

Nu eens opletten wat ik waar installeer, hij is in ieder geval weer bruikbaar! Thanks!

Actuele cijfers:
Toestel - Gebruikte opslagruimte: 59,81 MB
Toestel - Vrije opslagruimte: 160,26 MB
Toestel - Gebruikt door programma's: 114,39 MB
Toestel - Vrij voor programma's: 72,96 MB

• BlueFlame
giedo555 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:49:
[...]

Je bedoelt dat de telefoon ge 'sim' locked is? Wanneer die unlocked is zou ik hem dus met gebruik van Hard-SPL kunnen flashen naar een andere rom?

Bedankt voor je snelle antwoord!

Edit: Ik zie tot nu toe helaas alleen maar sim unlock codes en tools tegen betaling :(
Hmm.. was een beetje verwarrend excuses daarvoor.

Je hebt alleen de HARDSPL nodig om andere roms te kunnen draaien. dus een SIM unlock is niet nodig!

• giedo555
Ja ik moet hem helaas wel sim lock vrij maken want ik heb een Hi simkaartje en het is een t-mobile toestel. Zit niks anders op denk ik.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Even een vraagje!
Heb zojuist mijn, van E-Bay bestelde, touchscreen + digitizer binnen. Alles omgebouwd, en toestel werkt nu weer goed, alleen de digitizer ligt nu los op de telefoon. Welke lijm zou ik hier voor kunnen gebruiken? Ben bang dat zomaar een willekeurige lijm het scherm aantast, en dan heb ik al die moeite voor niks gedaan...

---RAWE CEEK!!!---

• Die Bruine
Ik zou dubbelzijdige plakband gebruiken. Ik ben even het merk kwijt, maar thuis heb ik een hele dunne en die plakt echt goed. Volgens mij van Tesa. Alleen wel een duur rolletje dan voor die 15cm die jij nodig hebt :P . Doet in elk geval niet onder voor de lijm die fabrikanten gebruiken. Let wel goed op welke je koopt. Ik heb meerdere rollen thuis, alleen 1 is er echt dun en heel sterk. Daarmee heb ik nu ook mijn Milestone weer in elkaar gezet. Hect beter dan het origineel.

[ Voor 10% gewijzigd door Die Bruine op 23-12-2010 15:46 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Toevallig had ik nog een hele grote rol Tesa hier liggen, gelijk er maar tussen gedouwt. Moet nog een keer beter, maar voor nu zit het goed! Bedankt voor de tip!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nog een vraag voor de kenners hier. Ik heb nu de laatste Energy rom erop gezet, en werkt super. Maar is er ook Android/Win7 op de TP2 te zetten? Ik had op mijn Touch Pro een goed werkende android staan, vrat alleen veel batterij. En als ik op XDA ga kijken, zie ik door de bomen het bos niet meer...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:18:
En als ik op XDA ga kijken, zie ik door de bomen het bos niet meer...
Kan ik me voorstellen met dit weer, maar hij staat toch echt bovenaan als Sticky..
GoT topic: Het HTC Touch Pro2 "Rhodium" Android Topic
XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=627997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heel erg bedankt!
Win7 zal wel niet mogelijk zijn denk ik? Denk dat hij daar gewoon niet snel genoeg voor is?

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste