Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:52
Mede-auteur:
  • Joseph
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-09 23:41

Joseph

Welkom in het HTC Touch Pro2 (Rhodium) topic.

Inhoud

Vorige topics:Verwante topics:

Introductie

HTC heeft op de MWC-beurs in Barcelona de Touch Pro 2 geïntroduceerd. Het toestel draait op een nieuwe versie van de Touch FLO 3D-interface op Windows Mobile 6.1 en bevat een groter scherm dan z'n voorganger, met een hogere resolutie: 800x480 pixels
De Touch Pro2 is een zakelijke slider met een 3,6"-scherm, waaronder zich een zoombar voor in- en uitzoomen bevindt. Het toestel heeft 512MB rom- en 288MB ram-geheugen. Als de gebruiker de HTC Touch Pro2 omgedraaid op tafel legt, kan hij direct een conference call houden. Dankzij de 1500mAh-accu houdt het toestel het met bellen 510 minuten vol(GSM). En de standby tijd bedraagt 750 uur(WCDMA) De Touch Pro2 komt begin deze zomer in de Benelux en zal dan zonder abonnement 600 euro gaan kosten.

Specificaties

ChipsetQualcomm MSM7201A
Processor snelheid528MHz
ROM geheugen512MB
RAM geheugen288MB
Flash geheugenMicroSD(HC)
Scherm
Camera's3.2MP AF & 0.3MP
Accu (mAh, standby, spreektijd)1500mAh, 500 uur, 8 uur
Afmetingen 116x59x17mm
Gewicht 187,5 gram

Overige hardwarespecificaties van de Touch Pro 2 zijn:
  • Quadband GSM, GPRS & EDGE: 850/900/1800/1900/2100 MHz
  • HSDPA, WCDMA (tot 384kbps up & 7.2Mbps down): 900/2100 MHz
  • Wifi 802.11b + 802.11g
  • Bluetooth 2.0 met EDR en A2DP Stereo ondersteuning
  • GPS + a-GPS
  • Trilalarm
  • Tiltsensor
  • Zoombar
  • HTC ExtUSB
  • Windows Mobile 6.1 Professional met TouchFlo3D,

Kan na release WM6.5 gratis en officieel geupgrade worden naar WM6.5
  • Audio: AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP, MP3, WMA, WAV, MIDI, M4A
  • Video: WMV, ASF, MP4, 3GP, 3G2, M4V, AVI
In de doos zit:
  • HTC Touch Pro 2
  • AC Adapter
  • Screenprotector (Zeker geen overbodige luxe bij zo'n duur apparaat)
  • Mini USB Kabel
  • Headset
  • Gebruikershandleiding & Software CD
HTC.com: Specificaties

Tips, trucs en FAQ

• Indien je problemen hebt met je GPS (slechte, trage of geen fix), check dan de volgende dingen:
    1. Zorg dat je bluetooth aan staat. Dit lijkt een bug maar zonder bluetooth werkte de interne GPS soms niet
    2. Zorg dat je datum en tijd goed staan, gebruik daarna de QuickGPS optie om de laatste sattelietstanden binnen te halen
    3. Gebruik eventueel een programma als GPSTest om te kijken of het niet aan je applicatie ligt
    4. Als je TomTom wil installeren, dan moet je de .CAB file bewerken om de volgende twee bestanden te verwijderen: BTCOREIF.004 en BTSDKC~1.005 (namen kunnen afwijken). Gebruikt hiervoor WinCE Cab Manager anders sloopt TomTom je bluetooth stack en gaat het nooit meer werken (behalve na hard reset)
  • Officieel heeft de Touch Pro2 geen softwarematige ondersteuning voor radioontvanst. Dit is echter met het simpelweg installeren van de radioapplicatie verholpen. Deze is o.a. te vinden op XDA-Developers. Voor zover bekend is dit in Windows Mobile 6.5 wel standaard ingeschakeld
  • Om te synchroniseren met je PC heb je voor Windows 2000 en XP ActiveSync nodig. Voor Windows Vista en Seven moet je het zoeken bij Windows Mobile Device Center

Prijzen

Links

Gallery

Programmeurs gezocht!

Vanuit XDA-Developers zijn wij aan het zoeken naar programmeurs die Linux kernel-drivers schrijven voor de Rhodium, zodat Android en Meamo geport kunnen worden. Het topic staat in de Topaz sectie, maar de Rhodium doet ook mee aan het project, omdat de twee mobieltjes nagenoeg identiek zijn.

Het topic kunt u hier bekijken.

Alvast bedankt voor het meehelpen!

PS: Als u meehelpt, plaats dan even een reactie in het topic. Uw naam zal dan opgenomen worden in de lijst die hier komt. ;)

Edit: Inmiddels is er een Android topic hier op GoT: Het HTC Touch Pro2 "Rhodium" Android Topic

Credits

Veel van de informatie in dit topic komt van Sef24 en GoT members in vorige delen van dit topic. Het design is, ontdanks dat ik er nog niet helemaal tevreden over ben, van mijzelf. Mochten er vragen zijn, stuur me dan even een DM aangezien ik niet het hele topic volg.

- JapyDooge

[Voor 3% gewijzigd door JapyDooge op 12-04-2010 15:38]

• Pieterll
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-09 10:40
Ik vind het echt curieus dat ervoor vele landen wel een update beschikbaar is en Nederland dan weer moet wachten... Ligt dit aan de localization ofzo?

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Pieterll schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:22:
Ik vind het echt curieus dat ervoor vele landen wel een update beschikbaar is en Nederland dan weer moet wachten... Ligt dit aan de localization ofzo?
Ik denk het... maar even wachten dan :) Jammer dat ze niet gelijk de UK-versie opstuurden want die had ik eigenlijk liever. En ik heb geen zin in HardSPL :P

Heb het ding pas voor de 2e keer opgeladen nu... en hij staat nu op 40% met 79 uur standby, 1 uur gesprekstijd en 3,5 uur toestelgebruik.

Dat haalde m'n HTC TyTn nou niet echt, zeker niet als 3G aan stond, terwijl 3G juist zuiniger is nu :D

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:49
dutchdude23 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:47:
[...]

Ok bedankt,
Maar die hard spl mag dus niet?
En dan heb je geen garantie ofzo,want wat als je hem nie tmeer aankrijgt en dan op moet sturen.
nee dat mag niet ;) en als die dus niet meer aangaat dan kijken ze er wel naar ;)

Note20 Ultra 5G 256GB Mystic Bronze

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-09 08:10
NL telt wat, net geen 16miljoen mensen? Niet zo vreemd dan dat wij als laatste aan de beurt komen wat betreft vertalingen ;) . Altijd zo geweest en zal ook heel lang zo blijven.

PIM die niet werkt op een standaard ROM? Effe .NET Compact Framework installeren. Durf te wedden dat het daaraan ligt. PIM gebruikt dat al sinds een paar versies en ga er maar vanuit dat het standaard niet in een officiële ROM zit.

http://www.microsoft.com/...41345B3385&displaylang=en

Als je zoekt zul je ook wel een .CAB vinden.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Barry
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-09 21:29
Hoe installeer je een programma op de HTC met alleen XML en 001, 002, 003, etc. files?

Ik heb het geweten.... :P

Vanwege de enorme vraag neem ik tot 1 juli geen offertes meer in behandeling.

• bmhvanbenthum
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-07 12:22
Echt een k*t telefoon. Heb m nu een maand en vind het echt een gammele tod. De gps is brak, en zoals ik bij xda lees zijn de gps'en van alle htc's slecht.

Opengeklap heeft het scherm speling, en al nieuw uit de doos heeft hij dit. Dicht heeft scherm ook speling.

Dat windows mobile blijf je aan het flashen, en iedere week moet je een reset doen.

Dat spul van nokia is 100 keer beter dan die zooi van htc.

• SaphuA
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 31-08 12:28
bmhvanbenthum schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:37:
Echt een k*t telefoon. Heb m nu een maand en vind het echt een gammele tod. De gps is brak, en zoals ik bij xda lees zijn de gps'en van alle htc's slecht.

Opengeklap heeft het scherm speling, en al nieuw uit de doos heeft hij dit. Dicht heeft scherm ook speling.

Dat windows mobile blijf je aan het flashen, en iedere week moet je een reset doen.

Van geen enkel punt dat je aankaart heb ik last. Gps werkt goed, scherm heeft open hooguit 1mm speling en WM werkt gewoon zoals het hoort te werken.

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-09 08:10
Misschien moet je voortaan maar eerst op zoek gaan naar informatie voordat je een telefoon koopt. Klagen over een HTC op tweakers en dan verwijzen naar een Nokia. Volgens mij zit je hier verkeerd :+ . Ik koop HTC juist vanwege XDA. Anders had er echt nooit meer 1 genomen. En blijven flashen is wel erg overdreven. Er zijn genoeg stabiele builds. Je moet gewoon niet met elke nieuwe feature mee gaan. Dan is die telefoon heus wel stabiel te krijgen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Pieterll
Die Bruine schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:20:
NL telt wat, net geen 16miljoen mensen? Niet zo vreemd dan dat wij als laatste aan de beurt komen wat betreft vertalingen ;) . Altijd zo geweest en zal ook heel lang zo blijven.
Ja maar HTC heeft hier een goede markt. En een vertaling maken duurt toch niet zo lang?

• Rohit
Barry schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:27:
Hoe installeer je een programma op de HTC met alleen XML en 001, 002, 003, etc. files?

dat is omdat jij die cab file hebt uitgepakt met winrar ;)
dat moet je juist niet doen die "winrar" file zo op je telefoon zetten en dan bij verkenner op je telefoon er opklikken ;)

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-09 18:29

Audione0

Strijdt der titanen

rohit schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:02:
[...]

ja is mogelijk mar je hebt wel hard spl erop dan ;) dus als je hem terug stuurt naar htc zou ik wel de originele spl erop zette. niet dat ze er altijd naar kijken maar je weet maar nooit!
Ik denk dat dutchdude23 bedoelt of je de nederlandse rom er gewoon overheen kunt zetten zonder dat je gemier met HardSPL krijgt.

Overigens zorgt HardSPL ervoor dat je gewoon kunt updaten zonder dat je telefoon gaat checken welke landversie je telefoon is.

Ik durf je alleen niet te zeggen of je eerst de stock SPL terug moet zetten voordat je de nederlandse rom wilt updaten. Het lijkt me niet eigenlijk, want de WWE rom, dus een orginele kon er ook gewoon in geflashed worden.. Maar als je het niet aandurft zou ik het voor de zekerheid wel gewoon doen.

Ik zeg altijd: Bij twijfel, niet doen.

[Voor 10% gewijzigd door Audione0 op 18-10-2009 23:02]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Rohit
Audione0 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:44:
[...]

Ik denk dat dutchdude23 bedoelt of je de nederlandse rom er gewoon overheen kunt zetten zonder dat je gemier met HardSPL krijgt.

Overigens zorgt HardSPL ervoor dat je gewoon kunt updaten zonder dat je telefoon gaat checken welke landversie je telefoon is.

Ik durf je alleen niet te zeggen of je eerst de stock SPL terug moet zetten voordat je de nederlandse rom wilt updaten. Het lijkt me niet eigenlijk, want de WWE rom, dus een orginele kon er ook gewoon in geflashed worden.. Maar als je het niet aandurft zou ik het voor de zekerheid wel gewoon doen.

Ik zeg altijd: Bij twijfel, niet doen.
ik weet wat hij bedoelt daarom zeg ik het ook van Hard spl ;) dat hij wel daarmee moet oppassen en je hoeft de stock spl niet terug te zetten voor de nederlandse versie hoor ;)

• dutchdude23
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-05-2011
Ok bedankt mensen,dan komt dat wel goed:)
Nog iets,als ik bij ram gebruik kijk dan geeft hij aan bij program use total 187.41mb waarvan 144 in use etc.
Maar hij heeft toch 288mb ram?
Waarom geeft hij dan maar 188 aan?
Want er is dan ook standaard al 70% in use als ik nix doe..

• the boiler
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 24-05 23:20
SaphuA schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:47:
[...]

Van geen enkel punt dat je aankaart heb ik last. Gps werkt goed, scherm heeft open hooguit 1mm speling en WM werkt gewoon zoals het hoort te werken.
waarschijnlijk werkt een nokia wel omdat daar bijna geen vrije mogelijkheden zijn om andere roms te installeren
wm gebruikers die roms instaleren willen juist de vrijheid
ik raad je aan de std rom te installeren
en gps brak ?? waarschijnlijk door een of andere software fout want mijn tom tom werkt prima
speling ?? ken ik niet op het toestel wel heeft het iets beweging want anders zou het niet kunnen bewegen

ik heb nu mijn collegas ook het toestel laten kopen en die draaien ook goed
maar zeg nou eerlijk hoeveel keer heb je fouten gemaakt of verkeerde software geinstalleerd doordat hij steeds geflashed moet worden want ik kan geen andere reden bedenken als je met de standaard rom draait

• Rohit

of jij bent gewoon beetje amateur? gps is helemaal niet zo slecht hoor.. behalve dat je een kleine lag hebt ;) en alle htc's zijn slecht?? nou men p3300 en tytn2 hadden een goeie gps erin ;) fix in 5 seconden binnen en buiten ;) jij vergelijkt appels met peren man. htc is een smartphone geen normale telefoon net zoals bijna alle nokia's jou pc laat je toch ook niet de hele week aanstaan? moet je es proberen 10 keer op een dag je pc op standby zetten dan weer eruit halen en dat een week lang.. wed dat jij ook een keer moet resetten ;) maar voor de rest heel leuk jou bericht draagt echt bij in dit mooie topic ;)

@ JapyDooge, Nice Topicstart dude ;)

• ind0mi
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-09 10:09

ind0mi

PSN: DexFaya

Barry schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:27:

ik denk dat je een .cab file hebt uitgepakt ;) zet .cab file op je htc en installeren via verkenner :9

-------------

Ooepps was al gezegd.. sorry Rohit }:O

[Voor 8% gewijzigd door ind0mi op 19-10-2009 10:51]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, mijn scherm heeft geen speling opengeklapt. Misschien een productiefout bij de jouwe? Als hij dicht is schuif je hem idd vrij gemakkelijk open, maar daar ben ik nu aan gewend; het voelt iig niet gammel. Wel klikt hij een beetje eng als ik hem weer inklap en dichtschuif, maar hij doet het nog steeds, dus zal wel loslopen ;)

GPS is wel traag inderdaad, maar heb je QuickGPS gerund om GPS-data te downloaden? Dat scheelt al een hoop, maar het blijft traag ja.

Daarnaast staat mijn toestel al 2 weken lang zonder problemen aan. Wat doe jij ermee dat je constant moet resetten (je bedoelt restarten?)?

• Rohit
ind0mi schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:47:
[...]

ik denk dat je een .cab file hebt uitgepakt ;) zet .cab file op je htc en installeren via verkenner :9
dat zei ik al tege hem (A)

hahahaha geef niks man :P

[Voor 5% gewijzigd door Rohit op 19-10-2009 12:06]

• ind0mi
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-09 10:09

ind0mi

PSN: DexFaya

http://www.actiespullen.nl/

8GB Micro SDHC kaartje voor 15 eurie.. wel leuk voor je pro2 ;)

• Rohit
ind0mi schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:25:
http://www.actiespullen.nl/

8GB Micro SDHC kaartje voor 15 eurie.. wel leuk voor je pro2 ;)
jammer dat het niet zo een snelle is :P
ben nog steeds blij met mijn 8 gb ultra 2 (A) koste ook maar 26 euro ofz ;) ook niet egt duur vind ik :) gekocht same met me touch pro 1

• JapyDooge
rohit schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:43:
[...]

@ JapyDooge, Nice Topicstart dude ;)
Tnx :P :D

Helaas heb ik 'm maar een weekje gehad zelf, om te proberen/testen en $collega z'n gps aan de gang te slingeren. Achja, het wordt over 2 maandjes als ik een nieuwe mag kiezen deze of de Omnia Querty aangezien die nogal wat sneller is.

• gidoni
  • Laatst online: 28-01-2016
''Voor de Snap is er al een update op onze website te vinden. De Diamond 2 en de Pro 2 verwachten wij hopelijk volgende week, wij zijn druk bezig om de Nederlandse ROM hiervoor uit te rollen.
Sorry voor alle eerdere verwarring dat de Pro2 al op de website was verschenen de ROM update die er te vinden is, is niet voor de Nederlandse toestellen en de ROM update kan U dan ook niet downloaden daar er een error zal opkomen. ''
.

deze mail van HTC Binnen gekregen op de vraag wanneer we het kunne verwachten dat is volgende week,..

dus msichien ik hoop dat het ook zo is,
verwacht er wel veel van,.. maar heb verschillende builds gezien, met de windows knop onder in en dergelijke maar sommige zeggen dat dat weer een die van windows 7.0 is?

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:33

TommyGun

Stik er maar in!

Nette OP. Game on!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• 5V1NA70G
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:50
gidoni schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:21:
''Voor de Snap is er al een update op onze website te vinden. De Diamond 2 en de Pro 2 verwachten wij hopelijk volgende week, wij zijn druk bezig om de Nederlandse ROM hiervoor uit te rollen.
Sorry voor alle eerdere verwarring dat de Pro2 al op de website was verschenen de ROM update die er te vinden is, is niet voor de Nederlandse toestellen en de ROM update kan U dan ook niet downloaden daar er een error zal opkomen. ''
.

deze mail van HTC Binnen gekregen op de vraag wanneer we het kunne verwachten dat is volgende week,..

dus msichien ik hoop dat het ook zo is,
verwacht er wel veel van,.. maar heb verschillende builds gezien, met de windows knop onder in en dergelijke maar sommige zeggen dat dat weer een die van windows 7.0 is?
Als het goed is, is dat windows 6.5.1 de opvolger van 6.5
tenminste volgens de chefs

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

dutchdude23 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 00:37:
Nog iets,als ik bij ram gebruik kijk dan geeft hij aan bij program use total 187.41mb waarvan 144 in use etc.
Ja dit viel me ook al op.. Bij mij is dit ook zo.
Ze hadden gezegd dat dit nu eens op gelost zou worden en dat je de volledige RAM van 288mb zou zien.

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Rohit
dutchdude23 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 00:37:
welke rom gebruik jij?

ik weet niet wat jullie met jullie telefoons doen :P maar ik heb touchflo uitgezet en spb 3 erop en verbruikt als homescreen maar 55% en dat na een hele dag aangestaan te hebben.. en ik heb ook nog de oude rom met de ram bug ;) bij mij geeft hij ook 188 mb totaal.. rom dateert van 16 mei 2009

• Blackbird-ce
  • Laatst online: 01-09 19:09
rohit schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:47:
[...]

welke rom gebruik jij?

ik weet niet wat jullie met jullie telefoons doen :P maar ik heb touchflo uitgezet en spb 3 erop en verbruikt als homescreen maar 55% en dat na een hele dag aangestaan te hebben.. en ik heb ook nog de oude rom met de ram bug ;) bij mij geeft hij ook 188 mb totaal.. rom dateert van 16 mei 2009
Stock ROM (de originele Win 6.1, niet eens de hotfixes) met 64% in gebruik, na een week aanstaan én TF3D ;)

• dutchdude23
Als ik touch flo 3d uitzet kan ik music nergens vinden,en touch flo scheelt idd aardig wat geheugen.

• Rohit
dutchdude23 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:39:
Als ik touch flo 3d uitzet kan ik music nergens vinden,en touch flo scheelt idd aardig wat geheugen.
hoezo music?? je hebt tog gewoon mediaplayer in de start menu > Programma's ?? en zowiezo coreplayer downloaden en installere :P veel beter als mediaplayer of touchflo musicplayer

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16:53

Ken.

\m/.([oO]).\m/

JapyDooge schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:40:
[...]
Achja, het wordt over 2 maandjes als ik een nieuwe mag kiezen deze of de Omnia Querty aangezien die nogal wat sneller is.
Hoho!
Als topicstarter mogen we toch wel verwachten dat je zelf ook voor de volle 100% voor de Touch Pro2 gaat?? ;)

Ik kan mijn abonnement al een tijdje verlengen, maar met of zonder verlenging.. de Touch Pro2 bleef 400+ euro. Telfort is eindelijk wakker geworden en biedt 'm nu stukken goedkoper aan, dus ik ga er maar eens voor. Mijn TyTN2 doet het in principe nog prima, maar de upgrade-drang begint toch te komen :)

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

dutchdude23 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:39:
Dat van dat geheugen-gebruik, weet ik de oplossing wel van, maar dat ik nog steeds 188mb op het schermpje zie verschijnen, baart me meer zorgen. Er zit 288mb in volgens HTC, en die wil ik ook in mn scherpje zien.
Dit zouden ze nl met de komst van Win 6.5 opgelost hebben. Maar ik zie nog niets :(

• MvH MontySCOUT
  • Laatst online: 26-01-2010
iemand een idee wanneer wm6.5 in de nederlandse versie verschijnt? zit nu al een paar dagen te f5'en :P

• Rohit
MvH MontySCOUT schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:05:
iemand een idee wanneer wm6.5 in de nederlandse versie verschijnt? zit nu al een paar dagen te f5'en :P
als iemand dat zou weten zou echt cool zijn :D

maar nee niemand weet dat...

eind oktober ofz..

• Kees_frl
  • Laatst online: 23:54
voor dat ram probleem is toch een oplossing via HTC.COM support?

http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=250&cat=2&dl_id=629

Een geüpdatete rom is nu beschikbaar als download voor gebruikers van HTC Touch Pro2. Net als altijd streeft High Tech Computer ernaar haar klanten de best mogelijke mobiele ervaring te bieden.

Instructies voor installatie:

Verbeterde functies en reparaties

1. Het pictogram Financiële aanbieders (Yahoo!) is op het tabblad Aandeel in TouchFLO geplaatst om duidelijk aan te geven waar de gegevens vandaan komen.

2. De telefoon toont nu de daadwerkelijke hoeveelheid ram-geheugen (288MB) in plaats van de hoeveelheid die gebruikt werd op eerdere modellen (256MB).

Overigens spreekt men voor deze oplossing over 256 --> 288 dus misschien toch een andere?

[Voor 71% gewijzigd door Kees_frl op 20-10-2009 14:32]

• JapyDooge
Ken. schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:57:
[...]

Hoho!
Als topicstarter mogen we toch wel verwachten dat je zelf ook voor de volle 100% voor de Touch Pro2 gaat?? ;)
[...]
Ik zag dat er ook een nieuwe HTC uitkomt weer met snellere CPU maar die heeft geen keyboard en die wil ik toch wel. Beter brengen ze een Touch Pro2² uit met 1GHz Snapdragon :P

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

JapyDooge schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:48:
[...]

Ik zag dat er ook een nieuwe HTC uitkomt weer met snellere CPU maar die heeft geen keyboard en die wil ik toch wel. Beter brengen ze een Touch Pro2² uit met 1GHz Snapdragon :P
Ja haha, die zag ik ook al inderdaad. (neem aan dat we het beiden over de HD2 hebben?)
Als díe nou eens een tobo zou hebben... :9~

• corrado20vt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-09 17:22
Zijn er mensen die web n walk hebben en hun telefoon via blauwetand de laptop van internet voorzien. Met het kabeltje ertussen vraagt de foon netjes of hij internet moet gaan delen maar via bluetooth krijg ik het niet voor elkaar.

Snelheid vind ik overigens tegenvallen. Zou web n walk plus een echte verbetering brengen? Ik heb eigenlijk overal een H in beeld dus dat lijkt me wel in orde.

• Flesdop
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-09 11:28
corrado20vt schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:26:
Snelheid vind ik overigens tegenvallen. Zou web n walk plus een echte verbetering brengen? Ik heb eigenlijk overal een H in beeld dus dat lijkt me wel in orde.
De web 'n' walk sneldheid komt niet boven de ~40kb/sec. Het is te doen maar niet echt om je internetlijntje thuis op te zeggen. Op de camping lukt nog wel om post te bekijken enzo...

[Voor 43% gewijzigd door Flesdop op 20-10-2009 19:50]

V4!

• dutchdude23
Ik heb ook vaak een h in beeld waar staat dat voor?:p

• Razr
  • Niet online
dutchdude23 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:56:
Ik heb ook vaak een h in beeld waar staat dat voor?:p
Google is je vriend! Of misschien meer een geval van RTFM, iig klik.

• gidoni
MvH MontySCOUT schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:05:
.

deze mail van HTC Binnen gekregen op de vraag van 19 oktober ;) wanneer we het kunne verwachten dat is volgende week,.. als het goed zit O-)

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Kees_frl schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:30:
voor dat ram probleem is toch een oplossing via HTC.COM support?

http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=250&cat=2&dl_id=629

Een geüpdatete rom is nu beschikbaar als download voor gebruikers van HTC Touch Pro2. Net als altijd streeft High Tech Computer ernaar haar klanten de best mogelijke mobiele ervaring te bieden.

Instructies voor installatie:

Verbeterde functies en reparaties

1. Het pictogram Financiële aanbieders (Yahoo!) is op het tabblad Aandeel in TouchFLO geplaatst om duidelijk aan te geven waar de gegevens vandaan komen.

2. De telefoon toont nu de daadwerkelijke hoeveelheid ram-geheugen (288MB) in plaats van de hoeveelheid die gebruikt werd op eerdere modellen (256MB).

Overigens spreekt men voor deze oplossing over 256 --> 288 dus misschien toch een andere?
Dankje.. Maar aan deze heb ik niets omdat ik al een nieuwere ROM heb geinstalleerd dan deze.

Dit staat tevens ook in de beschrijving op de HTC site. Dat deze Rom niet noodzakelijk is als er al een nieuwere ROM geinstalleerd is.

Vind het wel raar dat de 288 RAM issue met Win 6.5 dan niet weg is.
Stoppen ze alle updates en fixes niet in een nieuwe ROM?

• JapyDooge
Dat loopt nogal eens mis ja, net als dat je met XP SP3 ook nog updates uit 2004 krijgt. :P

• the boiler
gidoni schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:58:
[...]

.

deze mail van HTC Binnen gekregen op de vraag van 19 oktober ;) wanneer we het kunne verwachten dat is volgende week,.. als het goed zit O-)
mm posted op 20 oktober :P en 19 oktober is volgende week ????
klopt niet echt 8)7 8)7

• ArticSun
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-04-2010
Die update mag wel komen :)... Vandaag wel voor het eerst wat speling op mijn scherm als deze opgeklapt is :(... net een 1,5 week oud.

[Voor 81% gewijzigd door ArticSun op 21-10-2009 08:51]

• Ydroj
  • Laatst online: 22-10-2017
Iemand ervaring met manila 2.5 en de twitter tab? Ik krijg geen connectie met de database. Hij zegt steeds dat er geen data connectie beschikbaar is. Terwijl ik zowel wifi als GPRS heb geprobeerd. ... beide met een goeie connectie ... iemand een idee?

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:10

DUX

blijft ook nu voor Oranje

the boiler schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 07:50:
klopt niet echt 8)7 8)7
Lezen, er staat dat je een week moet gaan tellen VANAF 19/20 oktober...
ArticSun schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:50:
Die update mag wel komen :)... Vandaag wel voor het eerst wat speling op mijn scherm als deze opgeklapt is :(... net een 1,5 week oud.
Het is al honderd keer gezegd in de topics en reviews op het Internet dat dat volkomen normaal is :/

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• gidoni
the boiler schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 07:50:
[...]

klopt niet echt 8)7 8)7
goed lezen !!!;) heb de vraag gesteled op 19 oktober;) gepost op 20 oktober hier op de site, en op 19 oktober zeggen ze dat het in de loop van volgende week zou moeten uit komen!! :z

• the boiler
nu jullie het zeggen moest denk ik nog wakker worden :D
7:50 posted :(

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
M'n collega (vertegenwoordiger, dus niet in de buurt) krijgt z'n pro2 niet meer aan, hij voelt wel een trilling, maar verder geen beeld. Hij heeft hem ook al gereset, maar dat helpt dus niet. Enig idee wat nu te doen?
Support geven zonder ervaring met zo'n ding is niet gemakkelijk :-)

Edit: even opgezocht hoe hard te resetten, zal hem dat laten doen als hij weer belt (via een andere telefoon voor de geinerds), zal ie blij mee zijn. Gelukkig synchroniseert alles vanzelf weer neem ik aan.

[Voor 26% gewijzigd door Quantor op 21-10-2009 12:24]

\o/

• Merlijn_merlin
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Quantor schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:13:
M'n collega (vertegenwoordiger, dus niet in de buurt) krijgt z'n pro2 niet meer aan, hij voelt wel een trilling, maar verder geen beeld. Hij heeft hem ook al gereset, maar dat helpt dus niet. Enig idee wat nu te doen?
Is de accu mischien leeg - even aan de oplader?
Resetten helpt ook.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Quantor
  • Niet online
ze hebben een oplader in de auto, neem niet aan dat de accu leeg is, maar je weet het nooit met vertegenwoordigers. :-)

\o/

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:29
Quantor schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:13:

Edit: even opgezocht hoe hard te resetten, zal hem dat laten doen als hij weer belt (via een andere telefoon voor de geinerds), zal ie blij mee zijn. Gelukkig synchroniseert alles vanzelf weer neem ik aan.
Let op dat alles niet vanzelf weer synchroniseert, als dat nu niet is ingesteld en niet na de hard reset is ingesteld komt dat dus niet goed. Ik zou even de fora gaan afstruinen voor je een hard reset adviseert, ik zou dat dus pas als allerlaatste optie doen. Een hard reset is nooit een oplossing, het is overnieuw beginnen zonder dat je het probleem hebt opgelost.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:29
Quantor schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:25:
ze hebben een oplader in de auto, neem niet aan dat de accu leeg is, maar je weet het nooit met vertegenwoordigers. :-)
Altijd je aannames controleren :)
(en natuurlijk nooit aannames doen als je met leken te maken hebt, "Maar mijn Nokia deed het óók altijd een week met een lading!" de symptomen die je beschrijft klinken heel erg als een lege accu namelijk :)

[Voor 8% gewijzigd door Kassad op 21-10-2009 13:47]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Quantor
  • Niet online
Daarom hebben ze ook een auto-oplader erbij gekregen. De betreffende heer is aanjager van dit project, zo'n gebruiker die denkt dat hij expert is, maar net iets meer dan het niveau van gebruiker haalt. Het probleem is dat hij niet zo vaak op kantoor is, slechts 1x per maand ongeveer. En telefonisch bereikbaar is dan wel een must. Trouwens tot nu waren hij en een paar collega's best te spreken over de Pro2.

Heb de Pro2 aangeraden mede door dit topic(-reeks) en andere sites, kreeg helaas zelf geen exemplaar om beter support te kunnen geven.

\o/

• Phantom
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-09 11:05
Ik heb nu ook de pro 2 en het bevalt me erg goed :)

Ik heb alleen 1 probleem(pje), want ik kan geen wifi verbinding maken op mijn werk al werkt hij thuis wel gewoon. Met mijn laptop kan ik wel gewoon verbinding maken met het wifi netwerk op mijn werk.
Beetje raar dus.

Ze gebruiken WPA-Personal (WPA-PSK) TKIP beveiliging. Ik heb NoData erop staan en alles op uit, maar dit moet geen invloed hebben op de wifi verbinding. Ook staat "Gegevensverbinding" uit, dus alleen wifi staat aan.

Weet iemand hier wat het probleem is, of weet iemand de oplossing?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Modbreak:Loze berichten getrashed. Zie je iets wat niet hoort, maak dan een TR in plaats van er in het topic op door te gaan.

• 146626
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-10-2017
Ik draai nu ong 2weken met mijn Pro2 en 1 week met de nieuwe 6.5 WWE rom maar er zijn toch wel bijhoorlijk wat flaws...

1: De tabs waar je op staat worden nog steeds niet geupdate als je erop blijft staan. Als je bijv een nieuw smsie binnenkrijgt terwijl je op het Berichten tab staat, krijg je hem niet te zien, moet je eerst naar een andere tab toe en dan weer terug. Dit geld ook voor het weer op de "Home" tab. Ik moet eerst wegschuiven en weer terugschuiven om het weer en lokatie update te zien. Zie punt 4 ook.
2: Push Internet werkt niet tot slecht (update zelden)
3: Weer update werkt niet tot slecht (update zelden)
4: Altijd 70%+ geheugen gebruik, al vind ik dit tot nu toe nog niet hinderlijk, maar wel apart.
5: Binnenhalen van mijn mail gaat niet altijd in een vast interval vermoed ik. Vaak zet ik hem even aan om te kijken en zie ik niks. Ik doe hem weer uit en in mn zak en op dat moment komt er een mail binnen... Kan toeval zijn maar lijkt wel heel vaak te gebeuren.

Pro's:
1: Veel langere batterijlevensduur.. Ik vermoed dat ik nu wel 2/3 dagen red ipv 1/2 dagen met de oude rom.

[Voor 30% gewijzigd door 146626 op 22-10-2009 14:42]

• Reanimeerdert
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 29-10-2009
Is er al meer bekend over de release datum van de nieuwe WM 6.5 NL ROM? (via HTC zelf)

Hier op mijn werk geen toegang tot de HTC site, gelukkig wel naar GoT :P

Het probleem zoals hierboven beschreven heb ik in het begin ook gehad, bleek ook aan de accu te liggen, deze had te weinig stroom.
opladen via mini usb werkte niet, een nachtje aan de bijgeleverde lader was de oplossing.
Het probleem is daarna niet meer opgetreden.

• 146626
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-10-2017
Hij is zojuist na een vrij lange tijd op Fully Charged gesprongen:) Issue weggehaald.

• FikkieHo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 14:44

FikkieHo

Wokmaster

Das vrij apart dan, dat bij meer geheugen gebruik (tenminste dat geeft ie aan), dan dat hij langer mee kan met de batterij..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Is het in 6.5 trouwens wel mogelijk om een planning voor automatisch ontvangen in te stellen?

Bijv. zodat je alleen mail ontvangt tijdens kantooruren? Geen zin in zakelijke meuk in het weekend namelijk :P

Overigens gaat hij echt heel lang mee vind ik, vergeleken met de TyTn1; 2 dagen haalde je niet als je 3G aan hebt staan. En deze gaat nu weer hard richting de 4 dagen... :o

Ruim 1 uur gebeld totaal ongeveer en ruim 2 uur toestelgebruik (of is dat heel weinig? :+) en hij zit nog op 60% (hoewel de laatste 30% wel erg hard gaan :P)

[Voor 44% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-10-2009 15:02]

• Erik 39
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09-07-2010
Goeiemiddag,

Is er al iets bekend over een werkende flash-player (invoegtoepassingen) voor de TP2?
't Is toch wel lastig soms..!

• Pieterll
@Erik, Adobe is daar mee bezig. Maar het is nog niet klaar.

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:10

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:00:
Is het in 6.5 trouwens wel mogelijk om een planning voor automatisch ontvangen in te stellen?

Bijv. zodat je alleen mail ontvangt tijdens kantooruren? Geen zin in zakelijke meuk in het weekend namelijk :P
Dit mag wel in de topic start vind ik, de vraag komt vaak genoeg voorbij.

Open ActiveSync op de telefoon » Menu » Schema » Piektijden aanpassen aan uw schema

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Hier mag niet gelinkt worden naar XDA, hier gebeurt dit echter wel meuk: HTC Touch Pro2 1.86 WM6.5. Mag 't dan toch?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Het gaat om directe links naar custom ROM's. Maar dit topic is niet het juiste kanaal om dit aan de kaak te stellen ;)

• InfoTracer
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:58
Weet er iemand hoe je naar het oude menu terug gaat zonder het nieuwe menu gelijk te disablen?

• the boiler
? hoe bedoel je.

Wil je tf3d uitsckalen en in windows menu komen ??
je moet tf3d uitschakelen wil je in de windows interface komen

edit je hoeft tf3d niet te deinstaleren je kan het bij je vandaag scherm uitvinken.
dit had je ook kunnen google'en

[Voor 30% gewijzigd door the boiler op 23-10-2009 09:09. Reden: aanvulling]

• InfoTracer
the boiler schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:07:
? hoe bedoel je.

Wil je tf3d uitsckalen en in windows menu komen ??
je moet tf3d uitschakelen wil je in de windows interface komen

edit je hoeft tf3d niet te deinstaleren je kan het bij je vandaag scherm uitvinken.
dit had je ook kunnen google'en
Ik heb gegoogled en kon alleen vinden hoe je het nieuwe menu helemaal kan uit zetten.
Dit is niet mijn bedoeling. Ik zou alleen graag soms in het oude menu willen.

En hoe kom ik in het vandaag menu want die staat niet bij alle programma's

[Voor 6% gewijzigd door InfoTracer op 23-10-2009 09:17]

• the boiler
bij instellingen > meer > persoonlijke instellingen > vandaag > tabje items > tf3d uitzetten (vinkje weghalen)

maar waarom wil je in wm interface komen je kan overal bij zonder tf3d uit te zetten ??

[Voor 4% gewijzigd door the boiler op 23-10-2009 10:06]

• InfoTracer
the boiler schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:06:
bij instellingen > meer > persoonlijke instellingen > vandaag > tabje items > tf3d uitzetten (vinkje weghalen)

maar waarom wil je in wm interface komen je kan overal bij zonder tf3d uit te zetten ??
Hoe ik bij alle instelling moest komen wist ik niet.
Maar nu wel door middel van jou post, thanx :)

• Phantom
Phantom schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:19:

Ik heb alleen 1 probleem(pje), want ik kan geen wifi verbinding maken op mijn werk al werkt hij thuis wel gewoon. Met mijn laptop kan ik wel gewoon verbinding maken met het wifi netwerk op mijn werk.
Beetje raar dus.

Ze gebruiken WPA-Personal (WPA-PSK) TKIP beveiliging. Ik heb NoData erop staan en alles op uit, maar dit moet geen invloed hebben op de wifi verbinding. Ook staat "Gegevensverbinding" uit, dus alleen wifi staat aan.

Weet iemand hier al meer vanaf? Of hebben jullie meer info nodig? Want ik ben er nog steeds niet uitgekomen |:(

• the boiler
Phantom schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:01:
[...]

Weet iemand hier al meer vanaf? Of hebben jullie meer info nodig? Want ik ben er nog steeds niet uitgekomen |:(
misschien verstandiger om de volgende keer je probleem uit te leggen :P
maar graag gedaan

• gidoni
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:00:

Overigens gaat hij echt heel lang mee vind ik, vergeleken met de TyTn1; 2 dagen haalde je niet als je 3G aan hebt staan. En deze gaat nu weer hard richting de 4 dagen... :o

Ruim 1 uur gebeld totaal ongeveer en ruim 2 uur toestelgebruik (of is dat heel weinig? :+) en hij zit nog op 60% (hoewel de laatste 30% wel erg hard gaan :P)

• gidoni
dat van die batterij,.. dat is heel raar,.. ik laad mijn batterij, 1 maal perweek in de muur op, met de bijgeleverde oplader. en 2 maal in de pc opladen in de week,.. dat is omdat ik er dan ook meteen mijn werk op zet!, dus laad die meteen weer correct op,..

heb mijn 3G dag in dag uit aan staan,.. wifi nooit,.. en moet zeggen dat ik mijn toetstel toch echt redelijk snel is ongeacht die touch flow 3d aan staat!

xcuus voor boven bericht van mijn klikte wat te snel aan!

• Phantom
Phantom schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:19:

Beetje raar dus.

Ik weet bijna zeker waar het aan ligt. Hij lijkt erg veel moeite te hebben met WPA-PERSONAL (WPS-PSK) beveiliging.
Als je denkt dat hij verbonden is geeft hij de melding "Kan niet verbinden met netwerk, kies een ander toegangspunt". Als je de beveiling verandert naar WPA2 dan wil hij wel verbinding maken.

Ik zou niet weten waarom hij geen verbinding kan krijgen als er WPA-PERSONAL beveiling wordt gebruikt.... Bug? Zo ja, dan hoop ik dat die snel gefixt wordt! (Of is dit al gefixed in WM 6.5?)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DUX: bedankt voor de reactie! Ik zal eens gaan proberen. Hoop dat het ook invloed heeft op normale pop3-mail en niet alleen op Outlook...
gidoni schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:16:
dat van die batterij,.. dat is heel raar,.. ik laad mijn batterij, 1 maal perweek in de muur op, met de bijgeleverde oplader. en 2 maal in de pc opladen in de week,.. dat is omdat ik er dan ook meteen mijn werk op zet!, dus laad die meteen weer correct op,..

heb mijn 3G dag in dag uit aan staan,.. wifi nooit,.. en moet zeggen dat ik mijn toetstel toch echt redelijk snel is ongeacht die touch flow 3d aan staat!

xcuus voor boven bericht van mijn klikte wat te snel aan!
Wat vind je er raar aan dan? Ik vind dattie lekker lang meegaat. Pas 3e keer opgeladen sinds ik hem heb en hij is nu met 80 uur standby nog steeds 50% vol. Ben ik niet gewend van een smartphone!

• Rohit
kent iemand een extern bureaublad programatje voor de touch pro2???

op de touch diamond 2 is dit standaard :S heb er al 1 van xda geprobeerd maar die werkt niet, zie alleen maar witte velden enzo dus kan niks invullen..

• 5V1NA70G
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:50
rohit schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:01:
kent iemand een extern bureaublad programatje voor de touch pro2???

op de touch diamond 2 is dit standaard :S heb er al 1 van xda geprobeerd maar die werkt niet, zie alleen maar witte velden enzo dus kan niks invullen..
hij stond er standaard op O.o
In ieder geval bij mij wel

• Rohit
5V1NA70G schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:03:
[...]

hij stond er standaard op O.o
In ieder geval bij mij wel
nou je het zegt :P alleen precies zelfde verhaal... werkt nog steeds niet 8-)
achja ff wachtten nog dan 6.5 erop hopen dat het daarop wel werkt!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik kon het eerst niet vinden omdat ik 'Remote desktop' zocht. Maar je kunt 'Extern bureaublad' vinden door te tikken op Start en dan linksonder op Meer. Daar staat hij gewoon bij op de standaard firmware.

• _Leenroc
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 05-08-2019
Hallo,

Iemand toevallig reeds zijn scherm vervangen?
De mijne is namelijk stuk kijk maar:

Heb inmiddels via ebay nieuwe gekocht maar weet alleen niet hoe ik hem moet vervangen.
Service Manual nog niet te vinden.

MIsschien iemand ervaring?

Grt Leenroc

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Holy crap man. Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Er staat nu ook al een update voor de HTC Hero online. Misschien dat ze dan binnenkort ook toekomen aan de update voor de Touch Pro 2 ;)

Nu doet m'n foon het alweer 112 uur standby, 1:40 uur gesprekstijd en 4 uur gebruikstijd zonder opladen. Ik probeer nu niet eens zuinig aan te doen ofzo (heb hem ook niet veel nodig trouwens). Maar als WM6.5 al zo'n verbetering is volgens jullie dan ben ik erg benieuwd straks :)

• DirtyDutch
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-09 16:36
_Leenroc schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:46:
Hallo,

Iemand toevallig reeds zijn scherm vervangen?
De mijne is namelijk stuk kijk maar:

[afbeelding] [afbeelding]

Heb inmiddels via ebay nieuwe gekocht maar weet alleen niet hoe ik hem moet vervangen.
Service Manual nog niet te vinden.

MIsschien iemand ervaring?

Grt Leenroc
Daaaamn kerel!!!Echt fucked up,hopelijk zit er een handleiding bij hoe je hem moet vervangen...Succes!!

• RetroMan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-08 20:28
OK mensen, dan klim ik ook eens even in de pen.

Heb sinds kort een Touch Pro 2 van de baas, met Windows 6.1 er op.

Ik heb er zelf een 8 gb uSDHC kaartje in gestopt. Daar staat 1g aan TomTom kaartenspul en ca. 3g aan mp3 (290 liedjes) op. Het overgrote deel van die mp3's zijn 320 kbit cbr (en dat blijft zo, start aub geen discussie over dat dit zinloos is op een telefoon. De muziek komt uit een centrale bibliotheek waaruit ik voor verschillende devices, waaronder een iPhone, diverse software mediaspelers, een iPod en een Squeezebox mijn muziek haal. Met geen van deze devices heb ik problemen, behalve met de telefoon).

Die mp3's heb ik m.b.v. MediaMonkey voorzien van coverart want, zo dacht ik, dat ziet er leuk uit in die muziekspeler (het "muzieknootje" in de touchbar, dus niet de Windows Media applicatie).

Echter: De muziekspeler gaat compleet op tilt. Laat me (letterlijk) uren wachten met de tekst "zoeken". Zelfs een hele nacht laten zoeken levert geen complete library op. Hij gooit cd-hoesjes door elkaar, soms hebben alle liedjes hetzelfde cd-hoesje, de muziekspeler wil niet bladeren door de titels (niet door met de buttons links op en neer te klikken en niet door vegen) en als ik al een keer een liedje aan het afspelen krijg, stopt dat niet zelden op random momenten.

Als ik dezelfde muziek via de Windows Media speler benader heb ik geen enkel probleem. De library is binnen 20 seconden geupdate, de coverart wordt netjes getoond en de muziek speelt ononderbroken af.

Wat heb ik al geprobeerd:
1) Telefoon resetten;
2) In Application data\HTC\AudioManager_Eng de file Audiomanager_Eng renamen, de telefoon resetten, de gerenamede file deleten en de telefoon opnieuw muziek laten zoeken (door het "nootje" opnieuw op te starten);
3) De uSDHC kaart formatteren en opnieuw beschrijven, gevolgd door procedure 2);
4) De uSDHC kaart formatteren met andere blocksize (ik probeerde 1k, 4k, 16k en 64k) en opnieuw beschrijven, gevolgd door procedure 2);
5) De inhoud van de uSDHC kaart in de diverse toestanden tijdens procedure 4) testen door ze via Windows af te spelen, gaf geen enkel probleem: Coverart werd getoond en muziek speelde probleemloos af;
6) Delen van de inhoud van de uSDHC kaart naar een iPhone kopieren, gaf geen probleem: Coverart werd getoond en muziek speelde probleemloos af;
7) Enorm grote coverart verwijderen en vervangen door kleinere afbeeldingen. De grootste coverart die er nu nog aan de muziek "hangt" is ca. 500 kb (5 jpg's van 100 kb).

Wie herkent deze problemen en wie heeft er de oplossing voor?

• corrado20vt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-09 17:22
wellicht is het mogelijk om met dat muzieknootje de windows media app te laten openen ipv die andere player. Dit zal met een register aanpassing wel te doen zijn denk ik.

• RetroMan
corrado20vt schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:07:
wellicht is het mogelijk om met dat muzieknootje de windows media app te laten openen ipv die andere player. Dit zal met een register aanpassing wel te doen zijn denk ik.
Fijn, maar da's natuurlijk niet wat ik wil.

• RetroMan
Het vervolg: Ik heb van alle mp3's de coverart verwijderd, op de front cover na. Alle mp3's hebben nu dus 1 jpg attached. Voor elke mp3 een andere cover. Stap 3 herhaald. Nu hebben zo'n beetje alle mp3's dezelfde cover:/// Het probleem is dus alleen maar groter geworden.

Heeft hier echt niemand verder last van? Ik kan me het bijna niet voorstellen.

• FikkieHo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 14:44

FikkieHo

Wokmaster

geen idee, ik gebruik nitrogen voor muziek, dus ik zal het niet weten..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• RetroMan
FikkieHo schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:23:
geen idee, ik gebruik nitrogen voor muziek, dus ik zal het niet weten..
Ik bekeek het even, ziet er leuk uit. Kun je dat launchen met "het muzieknootje"? Zo ja, hoe dan?

edit: Geinstalleerd, Is niet volledig touchgevoelig (ik kan met sweeps niet bladeren), weggegooid...

[Voor 15% gewijzigd door RetroMan op 25-10-2009 12:33]

• the boiler
@ retroman sorry dat ik op je teentjes heb getrapt ik probeer altijd mensen de oplossing te geven en of op weg te brengen
maar er zij zoveel mensen die
1 geen moeite nemen even te zoeken
2 het juiste forum de juiste vraag te stellen
3 dan ook nog op hun teentjes getrapt zijn etc etc

ik heb ongeveer dezelfde indeling op mijn 8 gig sd kaartje maar ik ondervindt geen problemen met mijn mediaspeler met de jpg's
alleen heb ik alleen 1 plaatje (jpg) per album
zeg maar the killers day and age = 18 nummers hetzelfde plaatje misschien wil je te uitgebreid

volgende keer mag je je van gaal schoolmeester praatje voor je houden ik wil gerust je wel helpen
maar als jij een vraag hebt over de tp2 en geen moeite kunt nemen om het juiste topic op te zoeken kun je bij een hoop weinig zinnigheid verwachtten

• Kees_frl
  • Laatst online: 23:54
kijken of deze week de update naar windows mobile 6.5 plaats vindt...

Ik ben erg nieuwsgierig welke versie van manila er bij zit, 2.5 of 2.6 (hoop de laatste met de kleuren) De nieuwe touch 2 heeft ook 2.6 zoals ik het kan zien.

Uit dit artikel van tweakers vind ik terug dat versie 2.1 in de engelse variant zit

nieuws: HTC plaatst Windows Mobile 6.5-updates online

Link naar betreffende reactie Razr in 'nieuws: HTC plaatst Windows Mobile 6.5-updates online'

ROM version: 1.86.401.0 (67102) WWE
ROM date: 09/25/09
Radio version: 4.49.25.17
Protocol version: 61.44tc.25.32U

Windows Mobile 6.5 Prof
CE OS 5.2.21854 (Build 21854.5.0.80)
Manilla 2.1

Zou wel een grote teleurstelling zijn en kan het me niet echt voorstellen dat ze niet omschakelen naar minimaal 2.5

[Voor 61% gewijzigd door Kees_frl op 25-10-2009 18:24]

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

the boiler schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:19:
[...]

volgende keer mag je je van gaal schoolmeester praatje voor je houden ik wil gerust je wel helpen
maar als jij een vraag hebt over de tp2 en geen moeite kunt nemen om het juiste topic op te zoeken kun je bij een hoop weinig zinnigheid verwachtten
En zo is het maar net..
Daarbij is het ook niet eens echt een specifiek toestelgerelateerd probleem.

• RetroMan
Ken. schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:28:
[...]

En zo is het maar net..
Daarbij is het ook niet eens echt een specifiek toestelgerelateerd probleem.
Oh? Vertel eens? Ik heb hier maar 2 toestellen om te proberen, een iPhone en een TP2. De iPhone werkt probleemloos. Wat is het dan, merkgerelateerd wellicht? Hebben alle HTC's hier last van?

[Voor 9% gewijzigd door RetroMan op 25-10-2009 18:33]

• Fearandir
  • Laatst online: 22-11-2009
Hallo,

Ik ben sinds een maand of twee trotse eigenaar van een HTC Touch Pro 2. Ben erg tevreden met het toetsel, werkt perfect op de enkele crashes van Windows en het slecht opstarten van TouchFlo 3D na.

Ik heb echter een terugkerend probleem. Als ik muziek luister met de bijgeleverde headset en de telefoon in mijn zak (op toetsenblokkering) belt mijn telefoon op willekeurige momenten uit zichzelf de laatst gebelde. Ik heb al wat rondgezocht maar heb nog niemand met hetzelfde probleem kunnen vinden. Zijn er mensen die dit ook hebben, en nog belangrijker: die dit al hebben verholpen?

Volgens mij is mijn type de RHOD100 (Of T7373), en ik draai nu ROM versie : 1.19.404.0 NLD.

Weet iemand raad?

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:47
Ik heb de Tmobile versie van de Touch Pro 2, maar blijf tegen iets aan lopen:
Het toestel gaat bij iedere notificatie aan (dus uit standby).
Of dit nu een sms is, of de melding dat de verbinding met de carkit is weggevallen.
Ik bel nu regelmatig mensen zonder het te weten.
Nu vind ik wel S2U2, maar lees dat het niet zo goed werkt met TouchFlo.
Wat kan iemand wel aanraden?

• Pieterll
jopie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:13:
Ik heb de Tmobile versie van de Touch Pro 2, maar blijf tegen iets aan lopen:
Het toestel gaat bij iedere notificatie aan (dus uit standby).
Of dit nu een sms is, of de melding dat de verbinding met de carkit is weggevallen.
Ik bel nu regelmatig mensen zonder het te weten.
Nu vind ik wel S2U2, maar lees dat het niet zo goed werkt met TouchFlo.
Wat kan iemand wel aanraden?
Probeer Smartlock.
Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True