Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:55
Phusebox schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:26:
Pff ik heb het gehad met alle pogingen om deze telefoon enigszins werkend te krijgen. (note vooraf: ik weiger custom roms te installeren, omdat ik vind dat een telefoon out-of-the-box gewoon goed moet werken)

Problemen/ergernissen met officiële WM6.5 / Sense 2.1 ROM:
- geheugen gebruik loopt altijd op tot bijna 90%
- moet 1x per 48u telefoon opnieuw opstarten
- accu gaat max. 36u mee met laag verbruik (auto mail checker, heel af en toe internet, max. 10 minuten bellen en 10 smsjes per dag)
- veel apps werken niet of crashen constant (f1 mobile app, 3fm app, motweets app)
- gps lag, bijna onbruikbaar in de stad
- vaak retetraag met reageren, moet geregeld 10 seconden wachten voor hij reageert op een commando
- toetsenbord gammel; al na 1 maand waren enkele toetsen gaar
- fm radio werkt niet lekker
- gesprekken vallen vaak weg, zal wel aan provider liggen maar eerder nooit last van gehad
- tijdens gesprek crasht de "phone app" vaak; waardoor ik geen toetsenblok meer heb, of kan muten etc.
- camera is waardeloos (maar dat wist ik van tevoren)

Dat is het wel zo'n beetje. Hopelijk heb ik deze maand nog een nieuwe telefoon.
Phusebox,

Ik krijg sterk het idee dat jouw TP2 gewoon mol is, en dat je zelf veel van de andere klachten veroorzaakt door de zooi aan vaage applicaties die je er op zet. (zie punt 4 van je lijstje)

Als je hardware knoppen of toetsenbord knoppen het niet goed doen en je last hebt met het scharnier, stuur hem dan op voor reparatie i.p.v. er hier de hele tijd over te zeuren. DOE er dan wat aan als het je echt zo erg irriteert!
Elk merk heeft last van defecten, zo ook HTC.

Verder zijn de eerste vier punten en punt 6 naar mijn mening het gevolg van installatie van brakke software.
Doe eens een hard reset en installeer daarna eens even GEEN applicaties. Doe een uninstall van de meegeleverde navigatie software en pas je register aan zoals al vaker hier genoemd is (p.s. de laatste standaard 6.5 rom met Manila 2.5 van HTC heeft geen geheugen drain meer door de push internet troep).
Kijk dan eens een paar dagen hoe het toestel werkt.

Zoals al eerder door andere mensen gemeld, heb ik ook geen last van de meeste punten die je aandraagt. Het enige dat ik herken is de GPS lag, en dat is inderdaad een erg vervelend min punt van dit toestel.

Het kan nl. wel. ik heb hem draaien met de officiële HTC ROM (eerst de WM6.5 met Manila 2.1 versie, geen problemen, en nu de laatste WM6.5 met Manila 2.5) en het werkt prima.

Applicaties die ik geïnstalleerd heb:
SPB Backup
SPB Wireless Monitor
Smartlock
Total Commander
TCPMP
no2chem 1% battery tweak
Cyberon Voice Dialer
Dutty's task manager
M6 taskbar (ook een tweak voor leuke gekleurde icoontjes)
Tomtom
Midomi
Manila Disable clock flipping tweak

P.s. wat is dat gaare SMS iets waar iedereen het over heeft? bij mij werkt ie prima. geen klachten over. niet absurd traag ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
BlueFlame schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:33:
[...]

Phusebox,

Ik krijg sterk het idee dat jouw TP2 gewoon mol is, en dat je zelf veel van de andere klachten veroorzaakt door de zooi aan vaage applicaties die je er op zet. (zie punt 4 van je lijstje)

Als je hardware knoppen of toetsenbord knoppen het niet goed doen en je last hebt met het scharnier, stuur hem dan op voor reparatie i.p.v. er hier de hele tijd over te zeuren. DOE er dan wat aan als het je echt zo erg irriteert!
Elk merk heeft last van defecten, zo ook HTC.

Verder zijn de eerste vier punten en punt 6 naar mijn mening het gevolg van installatie van brakke software.
Doe eens een hard reset en installeer daarna eens even GEEN applicaties. Doe een uninstall van de meegeleverde navigatie software en pas je register aan zoals al vaker hier genoemd is (p.s. de laatste standaard 6.5 rom met Manila 2.5 van HTC heeft geen geheugen drain meer door de push internet troep).
Kijk dan eens een paar dagen hoe het toestel werkt.
Ik weet niet wat jij vage apps noemt: officiële Formule 1 mobile app, officiële 3fm app (om streaming radio te luisteren dacht ik; maar die werkt dus niet), en motweet app; enige destijds beschikbare app voor twitter.

Ik zal zodra ik een nieuwe telefoon heb deze nog eens updaten naar de nieuwste rom en het nog een kans geven, maar ik verwacht er weinig van, want ik heb dus een zooi minder aan apps op mijn telefoon als jij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:41:
Gezien als de topics die hier voorbij komen, is dit wellicht een simpele vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat die dataverbinding met mijn provider niet constant open blijft staan? Ik wil niet elke keer handmatig die Gegevensverbinding moeten sluiten ...

Of gaat mijn provider Telfort daar niet lastig over doen? Ben ik dan nog fair-use bezig?

(Graag in jip-en-janneke taal voor deze nitwit ;))
Jip: Zullen we samen spelen?
Janneke: Dat moet ik eerst aan mama vragen.
Jip: Bel maar even met mijn nieuwe mobiel.
Janneke: Jeetje, wat een mooie. Zoëen heeft papa ook. Maar je dataverbinding staat aan! Dat scheelt je 3 ijsjes per dag hoor!
Jip: Oei, maar wat moet ik dan doen?
Janneke: Je moet even googelen op NoData.
Jip: Dank je wel, Janneke. Zullen we verstoppertje spelen?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Iemand die weet of je voor Task 29 Hard-SPL nodig hebt??

heb em nu runnen maar duurt echt lang :S staat al 5 minuten op 0%
heb geen hard spl dus..

hmmzz nu krijg ik een update error.. tel blijft wel nog op 0% ff gereset en werkt gewoon nog.. dus er is niks gewiped ofz..

[ Voor 29% gewijzigd door Rohit op 07-04-2010 15:32 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:46
Weet iemand of het mogelijk is om de hardware knop om op te hangen uit te schakelen op deze telefoon? Ik heb het heel vaak voor dat als ik deze telefoon uit mijn broekzak (of uit z'n hoesje) wil halen, dat ik ongewenst op de ophangen knop druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
NjitsSs schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:46:
Weet iemand of het mogelijk is om de hardware knop om op te hangen uit te schakelen op deze telefoon? Ik heb het heel vaak voor dat als ik deze telefoon uit mijn broekzak (of uit z'n hoesje) wil halen, dat ik ongewenst op de ophangen knop druk...
yup is zeker mogelijk. dacht dat het met S2U2 wel kon ;)
waarschijnlijk ook met andere programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NjitsSs schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:46:
Volgens mij kan dat niet, maar ehhhh... bel je vanuit je broekzak? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:59:
[...]

Volgens mij kan dat niet, maar ehhhh... bel je vanuit je broekzak? :?
huh? lees niet goed volgens mij :P

hij heeft het over als hij gebeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt heb ik ook last van kan wachten tot ik een Ons weeg en dat duurt lang kan ik je zeggen! :p
maar goed, die Task29 werkt bij mij ook niet heb ook elke keer Reset :(
rohit schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:30:
Iemand die weet of je voor Task 29 Hard-SPL nodig hebt??

heb em nu runnen maar duurt echt lang :S staat al 5 minuten op 0%
heb geen hard spl dus..

hmmzz nu krijg ik een update error.. tel blijft wel nog op 0% ff gereset en werkt gewoon nog.. dus er is niks gewiped ofz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:49:
[...]

Jip: Zullen we samen spelen?
Janneke: Dat moet ik eerst aan mama vragen.
Jip: Bel maar even met mijn nieuwe mobiel.
Janneke: Jeetje, wat een mooie. Zoëen heeft papa ook. Maar je dataverbinding staat aan! Dat scheelt je 3 ijsjes per dag hoor!
Jip: Oei, maar wat moet ik dan doen?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:46
rohit schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:58:
yup is zeker mogelijk. dacht dat het met S2U2 wel kon ;)
waarschijnlijk ook met andere programma's
Eens proberen daarmee... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede tp2 gebruikers.
even een vraag over de energie rom van xda,weet iemand hoe je je locatie weer kan krijgen voor je weerbericht
melding.
kan nu alleen kiezen tussen de verschillende steden die bekend zijn,
maar ik wil Hellevoetsluis hebben en het heeft in het verleden gewerkt.
maar sinds de energierom van 1 april krijg ik het niet meer voor mekaar.
ik heb alle locatie instellingen zoals gewoonlijk geactiveerd,incl tijdzone en land instellingen
ook google maps ingesteld plus Agps.
weet iemand wat ik nu fout doet.

Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 09:33
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:41:
Hallo mede tp2 gebruikers.
even een vraag over de energie rom van xda,weet iemand hoe je je locatie weer kan krijgen voor je weerbericht
melding.
kan nu alleen kiezen tussen de verschillende steden die bekend zijn,
maar ik wil Hellevoetsluis hebben en het heeft in het verleden gewerkt.
maar sinds de energierom van 1 april krijg ik het niet meer voor mekaar.
ik heb alle locatie instellingen zoals gewoonlijk geactiveerd,incl tijdzone en land instellingen
ook google maps ingesteld plus Agps.
weet iemand wat ik nu fout doet.

Thx _/-\o_
Ik woon in Spijkenisse en ik heb hetzelfde probleem sinds een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vandaag wel een erg problematische TP2 dag gehad zeg...damn. Aanneemknop die het niet deed (reboot), windows media player die niet start (en na 5+ reboots nog steeds niet), en nog wat kleine dingetjes, zoals irritante traagheid. Begin meer en meer naar Apple te neigen. Hardwarekeyboard blijft een gemis maar alles wat op dat ding staat werkt gewoon met harde flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB!
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05-2015

TB!

Geachte dames en heren,

Ik heb zelf nu meer dan een half jaar de Touch Pro 2 en hij bevalt me erg goed. Perfect dat toetsenbord.

Echter loop ik nu tegen een ander probleem (software matig) aan, ik werd een beetje gek van al mijn zakelijke contactpersonen die door mijn prive contactpersonen heen staan. Uiteraard heb ik in outlook netjes verschillende mappen gemaakt om dit te scheiden. Echter kan ik deze contact personen niet meer terug vinden op mijn telefoon.

Mijn vraag is dan ook, kan je de verschillende mappen met contactpersonen uberhaupt synchroniseren met eeh TP2 en hoe moet dat? En kan je op de TP2 verschillende mappen aanmaken voor je contactpersonen?

Mvg,
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
TB! schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:26:
Geachte dames en heren,

Ik heb zelf nu meer dan een half jaar de Touch Pro 2 en hij bevalt me erg goed. Perfect dat toetsenbord.

Echter loop ik nu tegen een ander probleem (software matig) aan, ik werd een beetje gek van al mijn zakelijke contactpersonen die door mijn prive contactpersonen heen staan. Uiteraard heb ik in outlook netjes verschillende mappen gemaakt om dit te scheiden. Echter kan ik deze contact personen niet meer terug vinden op mijn telefoon.

Mijn vraag is dan ook, kan je de verschillende mappen met contactpersonen uberhaupt synchroniseren met eeh TP2 en hoe moet dat? En kan je op de TP2 verschillende mappen aanmaken voor je contactpersonen?

Mvg,
Thijs
wat ik wel weet is dat je in je contactenlijst een aparte groep kan aanmaken.
start > contacten > 3de icoon onderaan met kopje groepen > nieuw groep aanmaken.

maar of dit gelijk via outlock kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Hallo allemaal, gezellige topic trouwens. Jip en Janne en zo, veel rumoer en geblaf. Ik wou overstappen van mijn N97 naar deze HTC touch Pro2. Ik heb zelf ervaring met SPL mobile shell 3.5 op een veel ouder toestel, nml. de eerste Touch Cruise, en op een Windows toestel draait menig navigatie systeem, IGo, McGuider en natuurlijk Tom Tom. Mijn vraag is eigenlijk is het wel de moeite waard om over te stappen van de N97 naar deze Touch Pro2. Graag een serieus antwoord... vr.gr. en respect to all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rinusnl schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:29:
[...]

wat ik wel weet is dat je in je contactenlijst een aparte groep kan aanmaken.
start > contacten > 3de icoon onderaan met kopje groepen > nieuw groep aanmaken.

maar of dit gelijk via outlock kan weet ik niet.
En dit is op de TP2 met originele rom, want dit heb ik zeker weten niet. Net nog gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Phusebox schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:28:
[...]

En dit is op de TP2 met originele rom, want dit heb ik zeker weten niet. Net nog gechecked.
als je bedoeld of ik een originele rom draai, ja dat klopt.

als je je contactenlijst opend, krijg je onderin 5 icoontjes.
de eerste met de lijst, de 2de met je favoriete, 3de met de groepen, 4de updates, gebeurtenissen ( facebook) en de laaste zijn de oproepen.

wat ik er wel bij moet zeggen is dat ze op de telefoon 2 verschillende snelkoppeling hanteren.
moet je zelf even kijken met snelkoppelingen welke het is want dat is voor mij moeilijk uit teleggen.
de eene geeft alleen de lijst weer en de andere die met de icoontjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 21:42
Voor wie het wil weten / lezen even een kleine update over het SOD probleem.

Gisteren heb ik weer kontakt met HTC gehad. De helpdeskmedewerker bevestigde inderdaad dat met ROM 2.zoveel het SOD probleem zich voordoet en dat ze keihard aan het werk zijn om het probleem z.s.m. op te lossen. Hij adviseerde mij voorlopig een downgrade uit te voeren en de ROM "upgrade" van 9 november 2009, te downloaden van de HTC site, te installeren.

Ik heb de downgrade gisteren uitgevoerd en het SOD probleem lijkt zich niet meer voor te doen. Wat natuurlijk wel een beetje vervelend is, is dat je alle apps weer opnieuw moet installeren en je weer een hele middag bezig bent de telefoon naar je smaak te configureren. Maar goed, als je telefoon en alle apps die je regelmatig gebruikt dan weer gewoon werken, dan moet het maar even zo.

Nu maar hopen dat HTC een beetje haast maakt met een upgrade waarin het SOD probleem verholpen is, want Sense 2.5 is wel wat leuker dan deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Wiend schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:38:
Voor wie het wil weten / lezen even een kleine update over het SOD probleem.

Gisteren heb ik weer kontakt met HTC gehad. De helpdeskmedewerker bevestigde inderdaad dat met ROM 2.zoveel het SOD probleem zich voordoet en dat ze keihard aan het werk zijn om het probleem z.s.m. op te lossen. Hij adviseerde mij voorlopig een downgrade uit te voeren en de ROM "upgrade" van 9 november 2009, te downloaden van de HTC site, te installeren.

Ik heb de downgrade gisteren uitgevoerd en het SOD probleem lijkt zich niet meer voor te doen. Wat natuurlijk wel een beetje vervelend is, is dat je alle apps weer opnieuw moet installeren en je weer een hele middag bezig bent de telefoon naar je smaak te configureren. Maar goed, als je telefoon en alle apps die je regelmatig gebruikt dan weer gewoon werken, dan moet het maar even zo.

Nu maar hopen dat HTC een beetje haast maakt met een upgrade waarin het SOD probleem verholpen is, want Sense 2.5 is wel wat leuker dan deze versie.
is met deze downgrade ook het sms probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 20:01

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

goedenmorgen,

Ik ben sinds december vorig jaar een trotse eigenaar van dit toestel, ik kamp alleen wel met 1 probleem, ik heb er destijds geen Screenprotector of hoesje bijgenomen |:( wat je nu al ziet aankomen is dat het scherm wat last heeft van krasjes en dergelijke op het scherm, het zijn allemaal niet erg diepe krassen maar ik begin me er zo onderhand wel aan te ergeren...

Nu heb ik wel gelezen over van die goedjes die je over je scherm doet en dat die krassen dan opvult, dus ik ben even naar de lokale bel company geweest en gevraagd hoe of wat, zij raden mij dit af op zon touch screen omdat dit het touch gedeelte kan belemmeren, hier zit ik natuurlijk ook niet op te wachten.

Als ik google op Scherm reparatie dan kom ik alleen prijsen boven de € 100 tegen voor een compleet nieuw scherm.. zijn er mensen die krasjes op het scherm hebben weten weg te krijgen zonder al te veel kosten te maken en je touch te slopen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik had er tandpasta opgesmeerd maar hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Spongerobie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:24:
goedenmorgen,

Ik ben sinds december vorig jaar een trotse eigenaar van dit toestel, ik kamp alleen wel met 1 probleem, ik heb er destijds geen Screenprotector of hoesje bijgenomen |:( wat je nu al ziet aankomen is dat het scherm wat last heeft van krasjes en dergelijke op het scherm, het zijn allemaal niet erg diepe krassen maar ik begin me er zo onderhand wel aan te ergeren...

Nu heb ik wel gelezen over van die goedjes die je over je scherm doet en dat die krassen dan opvult, dus ik ben even naar de lokale bel company geweest en gevraagd hoe of wat, zij raden mij dit af op zon touch screen omdat dit het touch gedeelte kan belemmeren, hier zit ik natuurlijk ook niet op te wachten.

Als ik google op Scherm reparatie dan kom ik alleen prijsen boven de € 100 tegen voor een compleet nieuw scherm.. zijn er mensen die krasjes op het scherm hebben weten weg te krijgen zonder al te veel kosten te maken en je touch te slopen?

alvast bedankt
zoek eens naar het "zalfje" Displex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peedee schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:21:
Hallo allemaal, gezellige topic trouwens. Jip en Janne en zo, veel rumoer en geblaf. Ik wou overstappen van mijn N97 naar deze HTC touch Pro2. Ik heb zelf ervaring met SPL mobile shell 3.5 op een veel ouder toestel, nml. de eerste Touch Cruise, en op een Windows toestel draait menig navigatie systeem, IGo, McGuider en natuurlijk Tom Tom. Mijn vraag is eigenlijk is het wel de moeite waard om over te stappen van de N97 naar deze Touch Pro2. Graag een serieus antwoord... vr.gr. en respect to all..
Tsja, als je dit topic eens goed doorleest, dan zul je zien dat de meningen verdeeld zijn. Ikzelf blijf het een lekker toestel vinden, heb het in februari dit jaar aangeschaft (verlenging abbo), en ben eerlijk gezegd weinig van de hier genoemde problemen tegengekomen. Heb eerst een tijdje custom roms gebruikt (Mertens' op XDA); sinds een maand over op de laatste van HTC (sense2.5), en dat doet het hier prima. Ik heb geen ervaring met de N97, stond wel ergens boven aan m'n verlanglijstje, maar miste toen ik me oriënteerde mogelijkheden tot syncen met Thunderbird/Lightning. En dat werkt prima op mijn WinMo. Verder prima toetsenbordje, mooi scherm, prettige userinterface.
Wb SPB Mobile Shell: draaide ik altijd op m'n TYTNII, maar Sense2.5 is übermooier, imho. Er zijn overigens progjes die je laten switchen tussen Sense en MS3.5, maar ik vond dat wat teveel van het goede.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
rinusnl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:13:
[...]

is met deze downgrade ook het sms probleem opgelost?
Ik lees vaker over dat SMS-probleem, maar het is mij nog nooit opgevallen. Heb vanochtend nog een SMS gestuurd en dat ging probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
peedee schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:21:
Die vraag is natuurlijk nooit te beantwoorden _/-\o_ . Ik ben wel tevreden over de TP2, maar zou ik nu weer een smartphone nemen, dan zou ik de HTC Touch HD2 overwegen. Die is een tikje groter waardoor info op het scherm net iets beter te lezen is (mail/internet enz.) wat makkelijk is als je op een leeftijd komt waarop je ogen wat minder gaan worden :( Toetsenbord is makkelijk, maar persoonlijk had ik ook goed uit de voeten gekund met het toetsenbord op het scherm. Wat ook wel leuk is, is de nieuwste HTC (Legend of Hero of zo?) waar android op draait. Ook een heel grappig toestel en wellicht heeft android meer potentie dan Windows Mobile. Maar de Touch Pro 2 is ook een heel fijn ding en wil je per se een hardwarematig toetsenbord dan vind ik het wel een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Wiend schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:13:
[...]

Ik lees vaker over dat SMS-probleem, maar het is mij nog nooit opgevallen. Heb vanochtend nog een SMS gestuurd en dat ging probleemloos.
nietzo zeer het smsen zelf maar het laden van je smsjes of naar je berichten gaan gaat erg sloom bij mij.
dit aspect bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
ind0mi schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:41:
[...]

zoek eens naar het "zalfje" Displex
Let op, Displex kan niet op een Touchscreen of TFT scherm worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

dus dat gaat erop neerkomen dat ik er of mee moet leven of er een nieuw lcd in moet laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spongerobie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:29:
dus dat gaat erop neerkomen dat ik er of mee moet leven of er een nieuw lcd in moet laten zetten?
;( Je mag vrezen van wel, denk ik.......zou voor de eerste optie gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
@ peedee: Ik kom zelf ook van een touch cruise, en vind dit toestel een verademing, zeker als je kijkt naar m'n cruise. Veel sneller en (veel) minder vastlopers en dat toetsenbord... wow! Ideaal! Ik typ nu vanuit de trein op mijn toestel, dat zag je me met m'n cruise niet doen.
Die problemen die je leest zijn vooral met de nieuwste rom, ik ben gewoon aan 't flashen (energy) en dit werkt prima. Dus ga maar weer terug naar WM, of denk aan android (desire). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

nouja dan moet het maar, eind dit jaar loopt men abbo weer af dus kan dan weer een nieuw toestel uitzoeken..

Ik heb trouwens sinds een paar dagen s2u2 eraf gehaald voor wat testdoeleinden en wat een maat van me al voorspelde klopt.. ook bij mij is s2u2 een batterijvreter, wanneer ik het er niet meer op heb staan dan gaat men accu echt langer mee, waar ik eerst 2 tot 3 dagen max deed red ik het nu bijna 4 tot 5 dagen bij weinig gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rinusnl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:35:
[...]

als je bedoeld of ik een originele rom draai, ja dat klopt.

als je je contactenlijst opend, krijg je onderin 5 icoontjes.
de eerste met de lijst, de 2de met je favoriete, 3de met de groepen, 4de updates, gebeurtenissen ( facebook) en de laaste zijn de oproepen.

wat ik er wel bij moet zeggen is dat ze op de telefoon 2 verschillende snelkoppeling hanteren.
moet je zelf even kijken met snelkoppelingen welke het is want dat is voor mij moeilijk uit teleggen.
de eene geeft alleen de lijst weer en de andere die met de icoontjes
Ik mis dat icoontje met groepen dus, zit er bij mij echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Ik weet niet tot hoever dit is toegestaan.
Maar wie van jullie draait er al android op zijn tp2?
Ik draai het al een tijdje (niet als mainOS tho')
En het werkt al aardig.
Sense doet het goed, bellen gaat goed.
Het enige wat niet werkt is de camera en gps.
En de externe speaker + muziek luisteren.
Maar de telefoonfuncties doen het prima =)

Hebben anderen een andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5V1NA70G schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:25:
Ja, een aantal hier draaien het ook soms/regelmatig. Als je zin en tijd hebt op een nieuw topic voor Android op de TP aan te maken? Graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Hmm zal ik die dan hier maken of toch in het androidgedeelte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5V1NA70G schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:06:
Hmm zal ik die dan hier maken of toch in het androidgedeelte ?
Lijkt me in Android gedeelte. Heb verder geen ervaring met aanmaken van dergelijke topics dus weet niet of hier toestemming o.i.d. voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
JBS schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:07:
[...]
Lijkt me in Android gedeelte. Heb verder geen ervaring met aanmaken van dergelijke topics dus weet niet of hier toestemming o.i.d. voor nodig is.
Ik ga het gewoon proberen, de mods kunnen me altijd corrigeren :)

Wordt een flinke klus, toch een beetje van die tabellen maken etc.
Even de topicstarter gemaild of ik zijn layout mag gebruiken :)

[ Voor 16% gewijzigd door 5V1NA70G op 11-04-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Mensen, nu ik een HD2 heb en mn vriendin mn oudere TP2 heeft vraag ik me af waar ik op XDA custom roms kan vinden, maar dan wel in het nederlands.. Want ik zoek me rot daarzo..

Ik zoek er nl 1 die vergelijkbaar is met die van Artemis. maar dan voor de TP2?

iemand suggesties?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.htc.com/nl/Sup...spx?dl_id=931&news_id=621

Iemand deze al op zen telfoon gezet ben een beetje huiverig geworden sinds de laatste update :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audione0 schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:25:
Mensen, nu ik een HD2 heb en mn vriendin mn oudere TP2 heeft vraag ik me af waar ik op XDA custom roms kan vinden, maar dan wel in het nederlands.. Want ik zoek me rot daarzo..

Ik zoek er nl 1 die vergelijkbaar is met die van Artemis. maar dan voor de TP2?

iemand suggesties?
Ken je deze al: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=570200

Schijnt wel een goeie te zijn, Merten doet (zeer) regelmatig updates, deze draad op XDA wordt regelmatig bezocht, problemen komen redelijk snel aan het licht en worden indien mogelijk ook rap 'behandeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:44:
[...]

Schijnt wel een goeie te zijn, Merten doet (zeer) regelmatig updates, deze draad op XDA wordt regelmatig bezocht, problemen komen redelijk snel aan het licht en worden indien mogelijk ook rap 'behandeld'.
Ja ziet er goed uit.. Gaan we proberen.. THNX

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
5V1NA70G schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:25:
Ik weet niet tot hoever dit is toegestaan.
Maar wie van jullie draait er al android op zijn tp2?
Ik draai het al een tijdje (niet als mainOS tho')
En het werkt al aardig.
Sense doet het goed, bellen gaat goed.
Het enige wat niet werkt is de camera en gps.
En de externe speaker + muziek luisteren.
Maar de telefoonfuncties doen het prima =)

welke versie gebruik jij dan?? ik heb er 1 zonder sense... :P daar werkt de Beltoon + Speakers niet + GPS + camera niet.. en opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist een "oude" ROM geïnstalleerd om van het SOD probleem af te zijn. Ik merk dat na het restoren van contacten/smsjes/call log met PIM Backup het opstarten van de TP2 aanzienlijk langer duurt, en dan heb ik het niet over twintig seconde langer. Het gaat om een paar honderd smsjes maar dit zou toch niet voor een dergelijke vertraging moeten zorgen Het zijn maar lettertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Spongerobie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:24:
goedenmorgen,

alvast bedankt
Je kan ook via ebay een nieuw touchscreen/digitizer kopen voor ong. 15 euro en deze erop zetten. Althans dat ga ik proberen zodra ik hem binnen heb. Krijg je ook een T5 schroevendraaiertje erbij en zo'n pry tool. Ik heb het op de een of andere manier voor elkaar gekregen om deze los te krijgen bij het uit mijn broekzak halen. Werkt wel nog gedeeltelijk maar goed. Mocht dit niet lukken, dan toch maar een reparatie laten uitvoeren bij een of andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:44:
[...]

Ik heb hem gisteravond uitgeprobeerd maar de snelheid van de telefoon is stukken lager dan met:
RUU_Rhodium_S_HTC_NLD_1.88.404.3_Radio_Rhodium_4.49.25.17_Signed_Ship.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
rinusnl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:30:
[...]

nietzo zeer het smsen zelf maar het laden van je smsjes of naar je berichten gaan gaat erg sloom bij mij.
dit aspect bedoel ik ;)
Bedankt voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
rohit schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:07:
[...]

welke versie gebruik jij dan?? ik heb er 1 zonder sense... :P daar werkt de Beltoon + Speakers niet + GPS + camera niet.. en opladen..
in de XDA rhodium android categorie staat een topic over android + sense.
Dunno of linkjes mogen.
Android is wel opensource, maar van sense weet ik het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
Hallo, ik probeer dit topic een beetje te volgen maar ik verbaas mij wat je allemaal met de touch pro2 kunt doen.
Ik lees Rhodium?, Manilla?, Windows 7? en de mogelijkheden van Android op TP2 (Utube) touch sense ui 2? Kan iemand mij in 1 bericht vertellen wat nou allemaal te veranderen is wanneer je een nieuwe touch pro in huis krijgt. Ik weet dat ik dan maar het hele topic moet doorlezen... Maar misschien wil iemand mij, als leek, kort en bondig, de mogelijkheden kan vertellen. Ik heb veel filmpjes op Utube gekeken maar snap eigenlijk niet hoe en wat eerst moet om al die veranderingen, en in welke volgorde, toe te kunnen passen.
En welke upgrades zijn nu officieel via HTC zelf te verkrijgen voor dit toestel wanneer je het kaal en nieuw in huis hebt. B.v.d. voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peedee schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:52:
Hallo, ik probeer dit topic een beetje te volgen maar ik verbaas mij wat je allemaal met de touch pro2 kunt doen.
Ik lees Rhodium?, Manilla?, Windows 7? en de mogelijkheden van Android op TP2 (Utube) touch sense ui 2? Kan iemand mij in 1 bericht vertellen wat nou allemaal te veranderen is wanneer je een nieuwe touch pro in huis krijgt. Ik weet dat ik dan maar het hele topic moet doorlezen... Maar misschien wil iemand mij, als leek, kort en bondig, de mogelijkheden kan vertellen. Ik heb veel filmpjes op Utube gekeken maar snap eigenlijk niet hoe en wat eerst moet om al die veranderingen, en in welke volgorde, toe te kunnen passen.
En welke upgrades zijn nu officieel via HTC zelf te verkrijgen voor dit toestel wanneer je het kaal en nieuw in huis hebt. B.v.d. voor de moeite
Rhodium = Touch Pro 2

Met Manila, TouchFlo3D en Sense wordt de grafische schil van HTC bedoeld.

Android op de TP2 kan, echter wel met beperkingen. Zie daarvoor XDA (of binnenkort het topic hier, toch 5V1NA70G? ;)).

De officiele HTC ROM's kun je op de website van HTC vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, ik heb nu één keer SOD gehad: toen ik de telefoon vanzelf standby liet gaan tijdens installatie van MS MyPhone.

Grappig ook dat als je dan naar de telefoon belt, de lijn gewoon overgaat, maar de telefoon doodstil blijft :+ (nieuwste officiële firmware trouwens)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:24:
Hmm, ik heb nu één keer SOD gehad: toen ik de telefoon vanzelf standby liet gaan tijdens installatie van MS MyPhone.

Grappig ook dat als je dan naar de telefoon belt, de lijn gewoon overgaat, maar de telefoon doodstil blijft :+ (nieuwste officiële firmware trouwens)
Zo grappig vind ik dat eigenlijk niet. Zou liever zien dat de beller dan een melding krijgt dat de oproep niet beantwoord kan worden (de"door technische redenen blabla" melding).

Met firmware bedoel je ROM neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gebruikt er iemand een cradle voor tijd TP2? Heb op de site van pdashop wel een paar uitvoeringen gezien maar rustig 2 tientjes of meer (en vaak zit er geen mini-USB kabel bij). Op eBay kom ik veel "imitatie" tegen uit Duitsland; maar dan wel ff 6 Euro verzendkosten.

Dus, mocht iemand een cradle weten die voldoet voor sync (en hij hoeft niet op te laden, maar mag wel), dan gaarne een linkje naar merk/type van de fabrikant. :9

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
zo heb net Task29 uitgevoerd.. met succes hoop ik!
meteen weer de officiele rom erop gezet.

heb nu bij Opslag: Totaal: 240.37 > In gebruik: 60.91 > Vrij: 179.46..
bij Programma: Totaal 187.35 > In gebruik: 114.63 > > Vrij: 72.73

heb 2 dingetjes geinstalleerd en dat is TaskManager van HTC NLD + TouchX Reset & Wifi.. bestandjes van een paar kb.. heb Copilot er nog niet afgehaald. dat ga ik nu doen!

Edit: zo wat een verschil zeg, heb Copilot erafgehaald en het vrije geheugen is nu van 179.46 naar 195,99! en programma geheugen is van 72.73 naar 102.39. wat een k*t programma :P

hopen dat de SOD probleem nu opgelost is..

[ Voor 22% gewijzigd door Rohit op 12-04-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
JBS schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:56:
[...]

Rhodium = Touch Pro 2

Met Manila, TouchFlo3D en Sense wordt de grafische schil van HTC bedoeld.

Android op de TP2 kan, echter wel met beperkingen. Zie daarvoor XDA (of binnenkort het topic hier, toch 5V1NA70G? ;)).

De officiele HTC ROM's kun je op de website van HTC vinden.
Het HTC Touch Pro2 "Rhodium" Android Topic Et voila
Nu nog iemand die me kan helpen met die gallery te fixxen
nvm, probleem al gevonden, aan de slag ermee.

[ Voor 4% gewijzigd door 5V1NA70G op 12-04-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
5V1NA70G schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:49:
[...]

Het HTC Touch Pro2 "Rhodium" Android Topic Et voila
Nu nog iemand die me kan helpen met die gallery te fixxen
Afbeeldingslocatie: http://gotanius.nl/pics/rhodium/Android01.jpg

[img]http://gotanius.nl/pics/rhodium/Android01.jpg[//img] << 1 / weghalen that's it!
[img]http://gotanius.nl/pics/rhodium/Android02.jpg[//img]
[img]http://gotanius.nl/pics/rhodium/android03.jpg[//img]
[img]http://gotanius.nl/pics/rhodium/android04.jpg[//img]
[img]http://gotanius.nl/pics/rhodium/android05.jpg[//img]
[img]http://gotanius.nl/pics/rhodium/android06.jpg[//img]
[img]http://gotanius.nl/pics/rhodium/android07.jpg[//img]

[ Voor 41% gewijzigd door Rohit op 12-04-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 14:27
Hmm ik zie dat de plaatjes in de OP het niet meer doen.
Ik ben verhuist naar TransIP voor m'n domeinen, en een subdomeintje vergeten aan te maken blijkbaar ;)

Ik heb 'm toegevoegd, maar kan even duren voor het werkt. Mocht je ze heel erg missen dan kun je zolang dit in je hosts file plakken:
code:
1
got.jdsoft.eu 81.169.173.185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:49:
[..]
[..]
:D Thanks! Helaas is het niet exact wat ik bedoel, ondanks dat het wel doet wat het zegt dat het moet doen ;)
Met deze app moet ik nog steeds zelf de verbinding sluiten, terwijl ik dat juist graag automatisch zie gebeuren.

NoData is natuurlijk ideaal om de verbinding echt uit te zetten als je in het buitenland zit, zodat er niet automatisch verbinding gemaakt wordt, maar zoals gezegd, als ik start met een app die internet gebruikt, wordt de verbinding automatisch gezocht en geopend. Maar als ik dan klaar ben, moet de verbinding ook 'klaar' zijn en sluiten.

Iemand nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vraagje, heb mijn TP2 sinds december vorig jaar, en dus ook nog steeds de originele rom erop staan.
Nu vind ik het vervelend dat er zoveel programma's standaard op staan, is er een goede NL rom, die dat verhelpt?

Zoniet, welke rom is aan te raden?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:21:
Vraagje, heb mijn TP2 sinds december vorig jaar, en dus ook nog steeds de originele rom erop staan.
Nu vind ik het vervelend dat er zoveel programma's standaard op staan, is er een goede NL rom, die dat verhelpt?

Kijk even stukje boven je, daar wordt een custom NL ROM genoemd. Anders zijn er op XDA voldoende andere WWE (Engelse) Custom ROM's te vinden.

Je kunt ook die "zoveel programma's" verwijderen als dat het problleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:08
heeft iemand een idee waar je de volgende melding kan uitschakelen.
"Service buitenland wordt waarschijnlijk extra in rekening gebracht"
elke keer als ik maar heel even de verbinding kwijt ben krijg ik die melding weer.
in Brasil is de dekking nog niet zo top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
NoFearCreations schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:21:

Welke programma's bedoel je dan?

je kan ook gewoon de nieuwste originele officiele HTC rom er op zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

BlueFlame schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:34:
[...]

Welke programma's bedoel je dan?

je kan ook gewoon de nieuwste originele officiele HTC rom er op zetten...
Voornamelijk programma's als Adobe Reader, Facebook, JBlend, Jetcet, RSS Hub, enz...
Is er ook een ROM waar je een andere indeling in het start menu hebt?

Is de nieuwste HTC rom zo'n verbetering tegenover die ik nu heb: 1.88.404.3?

B.v.d.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
NoFearCreations schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:36:
[...]

Voornamelijk programma's als Adobe Reader, Facebook, JBlend, Jetcet, RSS Hub, enz...
Is er ook een ROM waar je een andere indeling in het start menu hebt?

Is de nieuwste HTC rom zo'n verbetering tegenover die ik nu heb: 1.88.404.3?

B.v.d.
Ah juist.
Die progjes nemen respectievelijk niet erg veel ruimte in. Als je daar vanaf wil, zul je inderdaad op XDA moeten kijken naar een andere ROM. Alleen schat ik de kans dat je een NL rom zonder die progjes vind, niet erg groot in. Zelfs WWE ROM's zonder die programma's en dan ook niet teveel andere programma's mee geïnstalleerd wordt een uitdaging om te vinden.

De Custom ROM's zijn over het algemeen ook minder stable als de standaard HTC ROM's. (uitzonderingen zo af en toe daargelaten)

Dus, wil je en light ROM zonder deze (en andere) programma's, kijk dan rond op XDA.
Wil je een stabiele ROM waar wat kleine foutjes en een nieuwe OS en Manila versie in zit, kijk dan naar de laatste officiele HTC ROM.
Kan je er toch mee leven dat deze progjes zijn geïnstalleerd, doe dan niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
bah sinds gisteren heb ik alleen maar SOD's... niks werkt meer hij valt gewoon zwart en dan kan ik niks meer. gisteravond een hard reset uitgevoerd maar niks uitgemaakt. ik ga hem naar 1.88 terug zetten en met android spelen. bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birrkoff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
iemand ook problemen dat het actuele weer niet gedownload wordt voor de huidige locatie?

heel opmerkelijk is wel dat andere steden die zijn toegevoegd wel bijgewerkt worden :| :(

kan er niks aan vinden, soft reset, hard reset. mag niet helpen. heb hem nog origineel en geen updates geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ik heb eergister de Task 29 uitgevoerd, samen met HardSPL en dit is gelukt!
heb toen de nieuwste officiële rom weer erop geflashed.. en heb sindsdien geen SOD meer gehad! :D
geheugen gebruik zit na ongeveer 20 uurtjes aanstaan nu op 61%
natuurlijk met de nodige tweaks ;)

Heb nu een Iphone van me werk gekregen.. dus ga me niet meer 100% actief houden hier! :P beetje spelen met de iphone.. kijken wat ik daar allemaal mee kan doen.. ik behoud me TP2 wel als prive telefoon

[ Voor 28% gewijzigd door Rohit op 14-04-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
rohit schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:41:
ik heb eergister de Task 29 uitgevoerd, samen met HardSPL en dit is gelukt!
heb toen de nieuwste officiële rom weer erop geflashed.. en heb sindsdien geen SOD meer gehad! :D
geheugen gebruik zit na ongeveer 20 uurtjes aanstaan nu op 61%
natuurlijk met de nodige tweaks ;)

Heb nu een Iphone van me werk gekregen.. dus ga me niet meer 100% actief houden hier! :P beetje spelen met de iphone.. kijken wat ik daar allemaal mee kan doen.. ik behoud me TP2 wel als prive telefoon
een task 29? wat houd dat in? hoe voer je die uit? misschien is dit voor mij ook handig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 14:51
rinusnl schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:57:
[...]

een task 29? wat houd dat in? hoe voer je die uit? misschien is dit voor mij ook handig :9
http://lmgtfy.com/?q=task+29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Blijft mooi. ^

Windows Media Player start hier opeens weer op. Kan ik weer een tijdje vooruit, alhoewel Cookie Home Tab 1.7 based ROMs erg leuk eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
rinusnl schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:57:
[...]

eerst download je HARDSPL op XDA.
die flash je eerst, gebeurt geheel automatisch ;)
aansluiten met activesync..

dan download je Task29
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=644781

dan voer je die uit.
zodra dat gedaan en goed is, reboot hij en start hij nooit meer op..

dan download je de htc officiële rom, je houd de volume knop benede ingedrukt en reset tegelijk dan komt hij in de Tri color bootloader. dan mag je de knopjes loslaten en de usb kabel erin doen, en de rom flashen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
rohit schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:50:
[...]

eerst download je HARDSPL op XDA.
die flash je eerst, gebeurt geheel automatisch ;)
aansluiten met activesync..

dan download je Task29
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=644781

dan voer je die uit.
zodra dat gedaan en goed is, reboot hij en start hij nooit meer op..

dan download je de htc officiële rom, je houd de volume knop benede ingedrukt en reset tegelijk dan komt hij in de Tri color bootloader. dan mag je de knopjes loslaten en de usb kabel erin doen, en de rom flashen!!
oke als ik thuis ben dan doe ik dat,

hoebedoel je met en hij start nooit meer op?
je bedoeld de telefoon of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01

RayNbow

Kirika <3

rinusnl schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:54:
Na het uitvoeren van Task29 is je telefoon leeg. Er valt dan niets te booten.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
rinusnl schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:54:
[...]

oke als ik thuis ben dan doe ik dat,

daarom moet je hem daarna flashen :)

dus het is een goed teken dat als hij na de Task29 niet meer boot.. dat betekent dus dat hij helemaal leeg is ;) en dat is de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
rohit schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:19:
[...]

daarom moet je hem daarna flashen :)

dus het is een goed teken dat als hij na de Task29 niet meer boot.. dat betekent dus dat hij helemaal leeg is ;) en dat is de bedoeling ;)
ah oke bedankt iedereen voor de uitleg :) vanavond doe ik als ik tijd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ik ga morgen m'n HTC Pro2 ook eens flashen. Ik draai sinds begin dit jaar een Engelse ROM met sense 2.5, maar ik ben er niet veel gelukkiger van geworden. De interface is een stuk fraaier, maar ook ik kamp met een (erg) trage sms applicatie en SODs. Hoewel ik het idee heb dat de vastlopers minder zijn geworden over de laatste maand.
Wat me op dit moment vooral dwars zit, is dat de batterij erg snel leeg gaat. Ik haal het tegenwoordig niet tot de avond op een volle accu, en dan stuur ik misschien 10 smsjes over de dag en verder niks :S
Bluetooth staat uit, Wifi staat uit. GPRS/UMTS staan wel constant aan, maar dat gaf eerder ook niet zo'n impact. Mn toestel is krap een jaar oud, dat een accuduur in zo'n tijdsbestek zowat gehalveerd is heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Morgen dat task29 er eens overheen halen en kijken of ik met
RUU_Rhodium_S2_HTC_NLD_2.07.404.1_Radio_Rhodium_4.49.25.91_Signed_Ship

wat meer succes heb qua stabiliteit en accuduur.

Ik ben sinds de c500 fan van HTC smartphones, maar sinds ik dit ding opgewaardeerd heb naar z'n huidige rom is de ervaring alleen maar minder geworden. Ik had iets meer verwacht van een dergelijk kostbaar toestel, de ondersteuning nadien is nogal 'half werk' voor mijn gevoel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birrkoff schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:10:
iemand ook problemen dat het actuele weer niet gedownload wordt voor de huidige locatie?

heel opmerkelijk is wel dat andere steden die zijn toegevoegd wel bijgewerkt worden :| :(

kan er niks aan vinden, soft reset, hard reset. mag niet helpen. heb hem nog origineel en geen updates geïnstalleerd
Mijn Locatie doet het hier plots ook niet meer. Nieuwste (Sense2.5) HTC Rom. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
birrkoff schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:10:

heb je wel aangezet dat hij de locatiedienst voor alle applicaties mag gebruiken?
Zit even te zoeken, maar kan niet meer vinden hoe je dat op moet geven in Sense 2.5.
Je kon ergens instellen dat hij de google locatiedienst mocht gebruiken voor alle toepassingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
phAn schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:38:
Ik ga morgen m'n HTC Pro2 ook eens flashen. Ik draai sinds begin dit jaar een Engelse ROM met sense 2.5, maar ik ben er niet veel gelukkiger van geworden.

[...]

Ik ben sinds de c500 fan van HTC smartphones, maar sinds ik dit ding opgewaardeerd heb naar z'n huidige rom is de ervaring alleen maar minder geworden. Ik had iets meer verwacht van een dergelijk kostbaar toestel, de ondersteuning nadien is nogal 'half werk' voor mijn gevoel :(
phAn, ik vind dat je het draaien van een custom ROM en de vanzelfsprekende problemen die daar bij horen, HTC niet kwalijk kan nemen...

Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlueFlame schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:58:
[...]

heb je wel aangezet dat hij de locatiedienst voor alle applicaties mag gebruiken?
Zit even te zoeken, maar kan niet meer vinden hoe je dat op moet geven in Sense 2.5.
Je kon ergens instellen dat hij de google locatiedienst mocht gebruiken voor alle toepassingen...
Ik meen dat je dat alleen kunt instellen bij het eerste gebruik, dus na een hard-reset, of na het installeren van de rom. Bij mij hield 'Mijn locatie' er spontaan mee op, zomaar, niks gedaan, uit het niets, achteloos, op de achtergrond. Vreemd, dus....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:31
phAn, als je goed zoekt zul je cabs vinden waarmee je de oude client terug kunt halen. Deze is een ziljard keer sneller. Als je verder tevreden bent met de ROM zou ik niet zomaar upgraden. Kijk eens in het Leo Evo topic van Sergio. Ik denk dat je daar wel een cab zult vinden voor de HTC client.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
zo. hij is de weer, de 4gb microsd kaartje voor 15 euries. 10 euro korting dus :).
http://www.doebie.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door rinusnl op 15-04-2010 11:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinusnl schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:27:
zo. hij is de weer, de 4gb microsd kaartje voor 15 euries. 10 euro korting dus :).
http://www.doebie.nl/
pricewatch: Sandisk microSDHC 4GB Class 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
o :$ dan is hij recent verlaagd, want hij was 25 eurie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
BlueFlame schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:00:
[...]phAn, ik vind dat je het draaien van een custom ROM en de vanzelfsprekende problemen die daar bij horen, HTC niet kwalijk kan nemen...
Ik heb (nog) geen custom ROMs geïnstalleerd op mijn toestel. Ik heb begin dit jaar een Engelse RUU geïnstalleerd, een officiele release van HTC zelf.

@Die Bruine
Ik heb een downgrade overwogen, maar het liefst heb ik wel de nieuwste versie van Sense. Met name vanwege de integratie van Twitter en de verbeterde home tab. Maar je hebt wel gelijk; de paar voordelen van een nieuwer os wegen niet op tegen het feit dat je toestel fors minder presteert.

Ik ga nu eerst eens proberen of ik met een task29-geformatteerd-toestel en eerdergenoemde ROM tegen minder problemen aan loop. Als ten minste m'n accu dan weer normaal doet, ben ik al tamelijk tevreden.

Ik vind wel dat ALS htc dan een ROM upgrade met vernieuwingen uitbrengt, deze op zijn minst betrouwbaar moet zijn. En er ook wat aan doet als dat niet zo blijkt te zijn. Als je deze thread doorleest, is het niet aan te raden van de originele firmware af te stappen door alle problemen die optreden. Fix die SMS applicatie, probeer iets aan die SODs te doen, zorg dat het ding wat tempo behoudt... - die bugs spelen sinds de jaarwisseling.en het is inmiddels verdorie half april.

[edit]
Zucht. Het ding werkt niet mee, ook. Een ander probleem waar ik al een paar weken tegenaan liep, is dat de USB naar PC verbinding niet meer werkte. Vroeger kreeg ik bij het koppelen aan een computer braaf een scherm waar ik kon kiezen voor ActiveSync, Diskdrive of Internet delen. Dat werkte al een tijdje niet.
Blijkbaar is er echt iets kapot in de USB poort, want ik krijg het niet voor elkaar dat het ding gedetecteerd wordt door een PC. Een hard reset helpt niet. Flashen kan niet, want ik heb geen verbinding - niet vanuit Windows Mobile en ook niet als ik hem in bootloader mode zet.
Ik heb al 3 computers geprobeerd en 3 USB kabels. Ik weet niks meer te verzinnen. Ja, een nieuw toestel.

[ Voor 21% gewijzigd door phAn op 15-04-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 11:56
Hier gebruik ik de voorlaatste ROM versie, samen met SPB mobile shell 3.5. Twitter en facebook werkt perfect. Als extra software Tomtom en Lockcrypt erop.. tot nu toe geen enkele bug kunnen vinden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phAn schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:21:
[...]Zucht. Het ding werkt niet mee, ook. Een ander probleem waar ik al een paar weken tegenaan liep, is dat de USB naar PC verbinding niet meer werkte. Vroeger kreeg ik bij het koppelen aan een computer braaf een scherm waar ik kon kiezen voor ActiveSync, Diskdrive of Internet delen. Dat werkte al een tijdje niet.
Blijkbaar is er echt iets kapot in de USB poort, want ik krijg het niet voor elkaar dat het ding gedetecteerd wordt door een PC. Een hard reset helpt niet. Flashen kan niet, want ik heb geen verbinding - niet vanuit Windows Mobile en ook niet als ik hem in bootloader mode zet.
Ik heb al 3 computers geprobeerd en 3 USB kabels. Ik weet niks meer te verzinnen. Ja, een nieuw toestel.
Dit probleem heb ik ook eens gehad, toen was het een kwestie van een vinkje zetten bij USB verbindingen.

Flashen van een ROM kan overigens ook via je SD kaartje, zie XDA voor uitleg.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 15-04-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
JBS schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:25:
[...]
Dit probleem heb ik ook eens gehad, toen was het een kwestie van een vinkje zetten bij USB verbindingen.

Flashen van een ROM kan overigens ook via je SD kaartje, zie XDA voor uitleg.
Had al geprobeerd te vinken, maar geen succes :( Dit toestel behoort ook op PC's <zonder> activesync gedetecteerd te worden, zodat je hem als USB stick kunt gebruiken.
In bootloader modus zou hij sowieso gedetecteerd moeten worden, maar ho maar.

Ik heb niet heel veel lust om task29 en een schone ROM via de SD kaart te draaien. Straks doet het ding helemaal niks meer :S

Ik vrees dat de USB aansluiting het hardware matig heeft begeven, iets anders kan ik niet bedenken. Hij laadt wel gewoon op... maar gedetecteerd worden, ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
phAn schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:30:
[...]

Had al geprobeerd te vinken, maar geen succes :( Dit toestel behoort ook op PC's <zonder> activesync gedetecteerd te worden, zodat je hem als USB stick kunt gebruiken.
In bootloader modus zou hij sowieso gedetecteerd moeten worden, maar ho maar.

Ik heb niet heel veel lust om task29 en een schone ROM via de SD kaart te draaien. Straks doet het ding helemaal niks meer :S

Ik vrees dat de USB aansluiting het hardware matig heeft begeven, iets anders kan ik niet bedenken. Hij laadt wel gewoon op... maar gedetecteerd worden, ho maar.
en een optie van je computer? misschien dat je dat uitgeschakeld heb :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
rinusnl schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:38:
[...]en een optie van je computer? misschien dat je dat uitgeschakeld heb :$
Ik heb m'n eigen PC geprobeerd (vista/wm apparaatcentrum), pc hiernaast (xp), laptop (w7), laptop collega (xp met acticesync).. zowel via windows mobile als via de bootloader krijg ik geen verbinding.
Hij gaat ook gewoon laden, of ik nou het vinkje 'laden bij verbinding met PC' aan of uit heb staan.

Volgens mij is de USB poort kapot en moet ik hem laten repararen. Wat betekent dat ik a) moet gaan proberen HardSPL eraf te krijgen via de SD kaart (die moest er op omdat ik anders die engelse ROM er niet op kreeg - de NL versie was nog niet uit) en b) mijn toestel een paar weken kwijt ben.

/not happy. Maar evengoed bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 11:56
Ik neem aan dat je ook activesync hebt opgestart op je HTC en gekeken of usb stond aangevinkt? anders hem in dat menu op bluetooth zetten en dan proberen of je kunt synchroniseren, dan weet je zeker dat active sync niet corrupt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Nee, ik vrees dat het echt de USB poort is. Laden gaat, maar daar blijft het bij. Ik heb alles afgevinkt en geprobeerd, maar no deal.

HardSPL terugflashen kan ik vergeten, want daarvoor moet ik toch echt een USB>PC bootloader verbinding hebben. Dat gaat helaas niet via de SD-kaart.
Ik kan gelukkig nog wèl mn kalender synchroniseren over bluetooth. Ik hoop dat de hard reset in elk geval iets met het accu probleem doet, hoewel ik nu ook twijfel of dat misschien samenhangt met een kapotte usb poort.

Ik ga het maar even aanzien. Ik zit er niet op te wachten mn toestel x weken kwijt te zijn voor reparatie. Plus dat ze mogelijk gaan stekkeren over een HardSPL bootloader en geen garantie meer geven (hoewel een kapotte USB poort daar imho niet mee samenhangt, maargoed).
Beetje een zorgenkindje, dit ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
USB poort zal dan inderdaad stuk zijn. Heb ik met een ander model HTC meegemaakt.
Aangezien laden nog prima gaat zou je voorzichtig de stekker heen en weer kunnen bewegen, desnoods terwijl hij er niet helemaal ingeschoven is. Ander idee is gaan kijken (erg lastig te zien) welke pin er net geen contact lijkt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Tja, wat je kan doen is in activesync op je toestel onder 'verbindingen' de optie USB aanzetten, de optie geavanceerd USB uitzetten via instellingen/meer/verbindingen/usb-aan-pc of op activesync op de computer (verbindingsinstellingen - USB verbindingen toestaan).

Deze punten zijn bij mij wel eens het probleem geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Besten,

mijn touch pro2 trilt niet als ik een sms krijg, terwijl dit wel aanstaat!
Kan iemand mij hiermee helpen? erg irritant als ik altijd eens smsje mis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
MAX3400 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:41:
Gebruikt er iemand een cradle voor tijd TP2? Heb op de site van pdashop wel een paar uitvoeringen gezien maar rustig 2 tientjes of meer (en vaak zit er geen mini-USB kabel bij). Op eBay kom ik veel "imitatie" tegen uit Duitsland; maar dan wel ff 6 Euro verzendkosten.

Dus, mocht iemand een cradle weten die voldoet voor sync (en hij hoeft niet op te laden, maar mag wel), dan gaarne een linkje naar merk/type van de fabrikant. :9
Ik zelf maak gebruik van de volgende bureaulader. Ideaal voor syncen en hij kan ook nog opladen :D Jammer genoeg niet zo snel als de originele lader. Zit een laadsnoer en een USB kabel bij...

Link: http://www.digitalsonline...ation-met-220v-lader.html

kosten €19,90 + €6 verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:37:
[...]

:D Thanks! Helaas is het niet exact wat ik bedoel, ondanks dat het wel doet wat het zegt dat het moet doen ;)
Met deze app moet ik nog steeds zelf de verbinding sluiten, terwijl ik dat juist graag automatisch zie gebeuren.

NoData is natuurlijk ideaal om de verbinding echt uit te zetten als je in het buitenland zit, zodat er niet automatisch verbinding gemaakt wordt, maar zoals gezegd, als ik start met een app die internet gebruikt, wordt de verbinding automatisch gezocht en geopend. Maar als ik dan klaar ben, moet de verbinding ook 'klaar' zijn en sluiten.

Iemand nog enig idee?
Ik maak gebruik van het programma "Advanced Config"
Goed programma om bepaalde instellingen aan te passen waarvoor je normaal je register in moet duiken.
Leuke bijkomstigheid: Je kan ook instellen na hoeveel minuten die verbinding bij inactiviteit verbroken moet worden.
Staat alleen een klein beetje verborgen in het programma. Is te vinden onder Menu / More settings / Connections.
Werkt perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20

SkyStreaker

Move on up!

Kan dit ding ook 16GB of zelfs 32GB microsd's aan, eventueel? Aangezien de SD 2.0 specificatie?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist ook maar eens Task 29 gebruik. Wizard meldt dat het succesvol verlopen is. Na een reboot zie ik vrijwel direct de "CELL SERIES" achtergrond maar hij boot niet verder. Ik dacht dat echt álles verwijderd zou worden of is deze achtergrond op een stiekem plekje opgeslagen?
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste