Phusebox,Phusebox schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:26:
Pff ik heb het gehad met alle pogingen om deze telefoon enigszins werkend te krijgen. (note vooraf: ik weiger custom roms te installeren, omdat ik vind dat een telefoon out-of-the-box gewoon goed moet werken)
Problemen/ergernissen met officiële WM6.5 / Sense 2.1 ROM:
- geheugen gebruik loopt altijd op tot bijna 90%
- moet 1x per 48u telefoon opnieuw opstarten
- accu gaat max. 36u mee met laag verbruik (auto mail checker, heel af en toe internet, max. 10 minuten bellen en 10 smsjes per dag)
- veel apps werken niet of crashen constant (f1 mobile app, 3fm app, motweets app)
- gps lag, bijna onbruikbaar in de stad
- vaak retetraag met reageren, moet geregeld 10 seconden wachten voor hij reageert op een commando
- toetsenbord gammel; al na 1 maand waren enkele toetsen gaar
- fm radio werkt niet lekker
- gesprekken vallen vaak weg, zal wel aan provider liggen maar eerder nooit last van gehad
- tijdens gesprek crasht de "phone app" vaak; waardoor ik geen toetsenblok meer heb, of kan muten etc.
- camera is waardeloos (maar dat wist ik van tevoren)
Dat is het wel zo'n beetje. Hopelijk heb ik deze maand nog een nieuwe telefoon.
Ik krijg sterk het idee dat jouw TP2 gewoon mol is, en dat je zelf veel van de andere klachten veroorzaakt door de zooi aan vaage applicaties die je er op zet. (zie punt 4 van je lijstje)
Als je hardware knoppen of toetsenbord knoppen het niet goed doen en je last hebt met het scharnier, stuur hem dan op voor reparatie i.p.v. er hier de hele tijd over te zeuren. DOE er dan wat aan als het je echt zo erg irriteert!
Elk merk heeft last van defecten, zo ook HTC.
Verder zijn de eerste vier punten en punt 6 naar mijn mening het gevolg van installatie van brakke software.
Doe eens een hard reset en installeer daarna eens even GEEN applicaties. Doe een uninstall van de meegeleverde navigatie software en pas je register aan zoals al vaker hier genoemd is (p.s. de laatste standaard 6.5 rom met Manila 2.5 van HTC heeft geen geheugen drain meer door de push internet troep).
Kijk dan eens een paar dagen hoe het toestel werkt.
Zoals al eerder door andere mensen gemeld, heb ik ook geen last van de meeste punten die je aandraagt. Het enige dat ik herken is de GPS lag, en dat is inderdaad een erg vervelend min punt van dit toestel.
Het kan nl. wel. ik heb hem draaien met de officiële HTC ROM (eerst de WM6.5 met Manila 2.1 versie, geen problemen, en nu de laatste WM6.5 met Manila 2.5) en het werkt prima.
Applicaties die ik geïnstalleerd heb:
SPB Backup
SPB Wireless Monitor
Smartlock
Total Commander
TCPMP
no2chem 1% battery tweak
Cyberon Voice Dialer
Dutty's task manager
M6 taskbar (ook een tweak voor leuke gekleurde icoontjes)
Tomtom
Midomi
Manila Disable clock flipping tweak
P.s. wat is dat gaare SMS iets waar iedereen het over heeft? bij mij werkt ie prima. geen klachten over. niet absurd traag ofzo.