Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:57:
Een normale vochtsensor bevat kleine rode puntjes trouwens; is niet spierwit. Dat je het even weet.

Trouwens, "geen geluid bij sms" heb ik opgelost. Bij trillen had ik "enkel" aangevinkt, omdat ik dacht dat hij dan 1x zou trillen ipv trrr-trr-trr. Maar dat betekent dus "enkel (en alleen maar) trillen" :+ :')
De vochtsensor bij mij vertoont een soort rood zigzag-patroon. Telefoon zit nooit in de zak. (Ik heb'm òf op tafel liggen, òf in de carmount, òf aan m'n riem hangen;.......en toch maak ik me zorgen......

en dat andere: Er werkt ws. geen goede neerlandicus bij HTC? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen kan ik dus beter niet de nieuwste ROM installeren? Dat probleem met Screen/Standby of Death heb ik sinds ik heb geupgrade naar 6.5. Met 6.1 had ik er geen last van. Nu heb ik het soms 3 keer op een dag en dan weer een hele week niet. Maar als ik het hier lees wordt dit SOD probleem dus nog frequenter met de nieuwe ROM? Ik betrap mezelf er nu al op dat ik elke 5 minuten check of de telefoon nog aan is, dus geen zin in nog meer gezeik.

Wat betreft dat de telefoon reboot als je het toetsenbord open of dicht schuift (las ik eerder in dit topic). Ik had hier ook last van, maar na de contactpunten van de batterij en de telefoon schoon te hebben gemaakt, heb ik daar geen last meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
ik heb denk ik een oplossing gevonden voor de bug met de sms applicatie patch voor Sense 2.5.
telkens als je een sms krijgt dan blijft de teller op 1 ofzo staan terwijl je hem wel hebt gelezen.

nu gebruik ik S2U2 2.33 en heb de functie Slide to Dismiss ook ingeschakeld, zodra ik een sms krijg kan ik kiezen View >> Dismiss als ik Dismiss slide dan haalt hij de notificatie ook meteen weg en de teller klopt dan ook :D

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
zo, net 2 keer hard reset uitgevoerd, daarna rom geflashed toen weer 2 keer een hard reset uitgevoerd, toen weer geflashed en toen weer een hard reset. zou nu alle rotzooi weg zijn? :P

hopen dat die gare SOD nu weg is..

hier een linkje voor .Net compact 3.7 http://www.mobilitydigest.com/downloads/NETCFv37.cab

[ Voor 17% gewijzigd door Rohit op 26-03-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 00:08
Voor historische doeleinden.

Slide and shutdown

Probeer je contacten te reinigen met alcohol en iets ruws (Sterilion en koffiefilter werkt ook)
Paar keer hard in en uit schuiven en voila, een prima werkende Touch Pro 2.

Goddank geen omruil van HTC...alhoewel...ze wilde hem swappen tegen een HD2...(foutje :-) ) (Lang verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kick:
Saturnus schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 01:53:
Weet iemand hoe de TP2 dit weekend op de zomertijd gaat reageren? Automatic daylight saving switch-over staat uit maar mijn TyTN sloeg volgens mij altijd op hol: Moest ik alle agenda afspraken (zowel toekomst als verleden) een uur verplaatsen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 14:51
Afwachten en hopen denk ik, Touch Pro 2 heeft immers nog nooit een zomertijd mee gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat is waar, maar wel een wintertijd. Meende dat beide bij mij fout gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Spannend, ik blijf er voor wakker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:46
Ik blijf er niet voor wakker. Ik heb net de tijd even aangepast naar 28-03 en 01:59 en de telefoon geeft netjes aan dat de tijd word aangepast ivm zomer of wintertijd en dat ik het even moet controleren.
Het was goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Om precies 2 uur kreeg ik een melding in de display dat hij ivm de zomertijd de tijd van 2 naar 3 uur ging aanpassen. Ik moest controleren of de juiste instellingen waren toegepast. Hij deed het perfekt. Leuk om te zien. Nachtdiensten hebben af en toe toch voordelen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20

SkyStreaker

Move on up!

Blijft wel grappig, ik zag hem net op die melding staan, op OK gedrukt, dan haalt ie prompt al mijn mails binnen, haha - hele systeem stond dus op pauze.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hier niet goed.Agenda punten wel ok, maar alle smsjes staan nu 1 uur later. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is helemaal niets gebeurd, staat nog gewoon op 9:57 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Eigenlijk vind ik het heel erg verrot want mocht ik later die tijden willen checken dan klopt er niets meer van...*zucht*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

*O* Geen enkel probleem met de nieuwe ROM, omschakeling naar zomertijd correct *O*

Ik ben altijd weer verbaasd over het grote aantal problemen meestal op een toestel. Ik heb de TP2 geupdate en circa 60 tweaks en een dertigtal applicaties bijgeladen. Mijn TP2 is nu een betere HD2 mini.

Wat ik altijd doe is:
  1. schakel voor het invoeren van een aantal tweaks of applicaties alle verbindingen uit (flight mode) en maak het toestel 'schoon' met MemMaid en geef daarna een reset.
  2. voer een backup uit met Spb Backup, van de bestaande goedwerkende situatie.
  3. voeg de gewenste tweaks en/of applicaties toe, gevolgd door een reset. Voeg zo klein mogelijk aantal tweaks of applicaties toe per keer.
  4. kijk of alles naar wens werkt en of andere functies niet zijn veranderd/beschadigd.
  5. indien er fouten optreden :( terug naar stap 3 maar voer eerst een restore uit door de goedwerkende backup terug te zetten, anders tevreden met de nieuwe situatie :) , voer MemMaid uit gevolgd door een reset en maak een backup met Spb Backup van de nieuwe situatie.
Resultaat: een stabiele en snelle TP2, die NOOIT vastloopt! _/-\o_

Een tevreden gebruiker. d:)b

PS wacht met het uitvoeren van tweaks of het installeren van applicaties tot er voldoende 'bewijs' is, dat eea goed werkt bij anderen. O-)

Voor Spb Backup bestaan ook andere goede progs, ipv MemMaid kan dacht ik ook SkTools worden gebruikt.
Gebruik verder een goede task manager die ook zichtbaar is in de rechterbovenhoek en progs ook daadwerkelijk afsluit.

[ Voor 15% gewijzigd door JeeVee op 28-03-2010 21:48 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

JBS schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:57:
Hier is helemaal niets gebeurd, staat nog gewoon op 9:57 :9
Hier ook. Handmatig een uur erbij gezet, snapt G-alarm het niet meer :'). Bout OS.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02

timovd

Voorsprong door techniek

Saturnus schreef op zondag 28 maart 2010 @ 08:56:
Hier niet goed.Agenda punten wel ok, maar alle smsjes staan nu 1 uur later. 8)7
Hier idd ook alle (oudere) sms'jes een uur later. Verder wel alles goed gegaan. OS WWE 6.5

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Heb deze update geïnstalleerd maar 't maakt helaas niks uit; http://www.microsoft.com/...light-savings-update.mspx

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 29-03-2010 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

JeeVee schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:35:
*O* Geen enkel probleem met de nieuwe ROM, omschakeling naar zomertijd correct *O*

Ik ben altijd weer verbaasd over het grote aantal problemen meestal op een toestel. Ik heb de TP2 geupdate en circa 60 tweaks en een dertigtal applicaties bijgeladen. Mijn TP2 is nu een betere HD2 mini.

Wat ik altijd doe is:
  1. schakel voor het invoeren van een aantal tweaks of applicaties alle verbindingen uit (flight mode) en maak het toestel 'schoon' met MemMaid en geef daarna een reset.
  2. voer een backup uit met Spb Backup, van de bestaande goedwerkende situatie.
  3. voeg de gewenste tweaks en/of applicaties toe, gevolgd door een reset. Voeg zo klein mogelijk aantal tweaks of applicaties toe per keer.
  4. kijk of alles naar wens werkt en of andere functies niet zijn veranderd/beschadigd.
  5. indien er fouten optreden :( terug naar stap 3 maar voer eerst een restore uit door de goedwerkende backup terug te zetten, anders tevreden met de nieuwe situatie :) , voer MemMaid uit gevolgd door een reset en maak een backup met Spb Backup van de nieuwe situatie.
Resultaat: een stabiele en snelle TP2, die NOOIT vastloopt! _/-\o_

Een tevreden gebruiker. d:)b

PS wacht met het uitvoeren van tweaks of het installeren van applicaties tot er voldoende 'bewijs' is, dat eea goed werkt bij anderen. O-)

Voor Spb Backup bestaan ook andere goede progs, ipv MemMaid kan dacht ik ook SkTools worden gebruikt.
Gebruik verder een goede task manager die ook zichtbaar is in de rechterbovenhoek en progs ook daadwerkelijk afsluit.
Heel eerlijk gezegd, ik prop dat ding ook vol met tweaks en heb vrijwel nooit gezeik. Nu ik erachter ben waar alles zit wat je kan instelling in dan wel het OS zelf, danwel de tweak, loopt alles vlekkeloos.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, mijn today-screen is best traag nu als het weer ervoor langstrekt... heb ook het idee dat de accu wat sneller leeggaat dan vroeger :{

Naja, het is in ieder geval behalve de traagheid op het hoofdscherm nu wel stabiel. Toen ik laatst in Limburg ineens op een Duits netwerk zat had ik wel 15 minuten nodig om te vinden waar ik handmatig netwerk kon wisselen, maar verder gaat alles goed :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Sorcerer8472 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:05:
Hmm, mijn today-screen is best traag nu als het weer ervoor langstrekt... heb ook het idee dat de accu wat sneller leeggaat dan vroeger :{
Ik gebruik zelf de NRGrom en ook mijn accu gaat inderdaad minder lang mee.
Eerst hoefde ik mijn TP2 maar eens in de 2-3 dagen op te laden en is nu verlaagd naar 1-2 dagen.

Draai deze ROM nu ongeveer 1,5-2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 08:17:
[...]

Heel eerlijk gezegd, ik prop dat ding ook vol met tweaks en heb vrijwel nooit gezeik. Nu ik erachter ben waar alles zit wat je kan instelling in dan wel het OS zelf, danwel de tweak, loopt alles vlekkeloos.
Ik ben wel benieuwd welke tweaks zo'n beetje minimaal nodig zijn om de TP2 een beetje fatsoenlijk aan de gang te houden (icm de laatste HTC-rom).
Ikzelf:
* Smaberg's 12 knoppenscherm (gebruik ik eigenlijk alleen om BT snel aan/uit te zetten)
* S2U2
* SMS naar Sense2.1
* Cookie's HomeTab

Wat gebruiken jullie zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tweetal maanden geleden mijn toestel weer terug te hebben ontvangen van Dynafix, wegens het niet meer op kunnen laden van het toestel (heb hem 3x achtereenvolgens op moeten sturen voordat die gemaakt was)

Heb ik er nu weer problemen mee :( want een rotding zo langzamerhand!

Op willekeurige momenten valt m'n toestel gewoon uit! Heel vervelend als je daardoor je wekker dus mist en te laat komt voor je tentamen.

Heeft een van jullie hier ook problemen mee? En zoja, ook een oplossing? Of moet ik maar weer naar de hel van Dynafix :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
snap niet waarom ze tegenwoordig Dynafix gebruiken :S
vroeger gebruikten ze EuroTwice uit België.. was best tevreden over hun eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:48:
Op willekeurige momenten valt m'n toestel gewoon uit! Heel vervelend als je daardoor je wekker dus mist en te laat komt voor je tentamen.

Heeft een van jullie hier ook problemen mee? En zoja, ook een oplossing? Of moet ik maar weer naar de hel van Dynafix :$
Ik denk dat je de Sleep of Death bedoelt.. Dit probleem heb ik ook en ik heb het in dit topic al meerdere malen voorbij zien komen. Op XDA is het ook al aan de orde gekomen. Een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik heb zelf nog niet ge-update naar de nieuwe ROM, omdat ik sinds de 6.5 update last heb van het Sleep of Death probleem en ik hier las dat het nog erger is geworden met de nieuwste ROM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Weet iemand een tweak die je device lockt als je hem op standby zet? Ik weet dat zoiets met password kan maar wil dat er niet op hebben. Gaat er mij meer om dat ik niet erg blij wordt als het ding zondag vroeg na het uitgaan de voicemail van een docente gaat inspreken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het probleem met de smsjes (verkeerde tijd (-1 uur) na Automatic Daylight Saving) heb ik als volgt opgelost:

HKLM\SOFTWARE\OEM\PhoneSetting\
Creëer een nieuw DWORD genaamd TrustTimeZoneField
Geef deze de propertie '0'

Instellingen -> Meer -> Telefoon -> Tijd Zone
Schakel hier het automatisch wijzigen van de tijd uit.

Vervolgens heb ik een tijdzone gekozen (simpelweg bij de klok) die GMT +2 had. WinMo komt dan met de melding om alle afspraken en dergelijke aan te passen. Gedaan, maar uiteraard liep hierna alles 1 uur voor ipv achter. Dus vervolgens weer gekozen voor GMT +1, WinMo opnieuw toestemming gegeven om alles aan te passen en voila, alles was weer gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 30-03-2010 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 03:48:
Weet iemand een tweak die je device lockt als je hem op standby zet? Ik weet dat zoiets met password kan maar wil dat er niet op hebben. Gaat er mij meer om dat ik niet erg blij wordt als het ding zondag vroeg na het uitgaan de voicemail van een docente gaat inspreken... |:(
S2U2?

Hierzo: http://s2u2.ac-s2.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Mede TP2 users... is er inmiddels al een hyves applicatie die goed werkt met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
TommyGun schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:39:
Het probleem met de smsjes (verkeerde tijd (-1 uur) na Automatic Daylight Saving) heb ik als volgt opgelost:

HKLM\SOFTWARE\OEM\PhoneSetting\
Creëer een nieuw DWORD genaamd TrustTimeZoneField
Geef deze de propertie '0'

Instellingen -> Meer -> Telefoon -> Tijd Zone
Schakel hier het automatisch wijzigen van de tijd uit.
Is er ook een andere benadering van deze setting? Hier een custom WWE ROM.
Edit: Gevonden via options in de callhistory/dialer.
Vervolgens heb ik een tijdzone gekozen (simpelweg bij de klok) die GMT +2 had. WinMo komt dan met de melding om alle afspraken en dergelijke aan te passen. Gedaan, maar uiteraard liep hierna alles 1 uur voor ipv achter. Dus vervolgens weer gekozen voor GMT +1, WinMo opnieuw toestemming gegeven om alles aan te passen en voila, alles was weer gelijk.
Apart maar goed dat dat lijkt te werken trouwens.
Edit2: En hier werkt het dus niet. :o
Edit3: Naar GMT +0 helpt half (alles gaat 1 uur terug, dus sms van na DST staan dan weer verkeerd), maar alleen zolang ik hem op de verkeerde tijdzone laat staan. :/
Oki, thanks. Ik dacht misschien kon het in WM zelf met een aanpassing.
ind0mi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:46:
Mede TP2 users... is er inmiddels al een hyves applicatie die goed werkt met deze telefoon?
Volgens mij zijn de opties: Java based, browser based of via SMS met die tags.

[ Voor 6% gewijzigd door Saturnus op 30-03-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Saturnus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:01:
[...]

Apart maar goed dat dat lijkt te werken trouwens.
Edit2: En hier werkt het dus niet. :o
Edit3: Naar GMT +0 helpt half (alles gaat 1 uur terug, dus sms van na DST staan dan weer verkeerd), maar alleen zolang ik hem op de verkeerde tijdzone laat staan. :/

[...]
Hm lastig, ik kan dit niet verifiëren omdat ik geen smsjes meer heb van vóór de DST update maar vanaf dit moment gaat het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ah ok. Alles na DST was hier wel goed, maar ervoor niet meer. Nu zal dat elk half jaar wel zo zijn...gaaaar. Dit soort dingen doen mij walgen van die apparaten.

S2U2 is ook niet echt wat ik ervan dacht. Jaar terug ook gehad, maar het is blijkbaar niet echt door ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Saturnus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:33:
Ah ok. Alles na DST was hier wel goed, maar ervoor niet meer. Nu zal dat elk half jaar wel zo zijn...gaaaar. Dit soort dingen doen mij walgen van die apparaten.

S2U2 is ook niet echt wat ik ervan dacht. Jaar terug ook gehad, maar het is blijkbaar niet echt door ontwikkelt.
niet echt?
moet je goed kijken ;) genoeg nieuwe opties bij hoor :) lees de changelogs maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Saturnus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:33:
De reden dat mijn volgende een ander OS draait, bijv Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
rohit schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:25:
[...]

niet echt?
moet je goed kijken ;) genoeg nieuwe opties bij hoor :) lees de changelogs maar..
Er zijn inderdaad een paar dingen bij gekomen maar de gebruiksvriendelijkheid laat nog wat te wensen over vind ik. Optie zoals 'replace WM6.5 lock screen' vind ik bijvoorbeeld echt een must.
TommyGun schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:07:
[...]

De reden dat mijn volgende een ander OS draait, bijv Linux.
Ja inderdaad. Stiekem heb ik iets tegen Apple maar paar dagen terug had ik een Pod in me hand...super geweldig vond ik het niet, maar dat ding heeft tenminste flow, je knalt door die albums heen terwijl via Sense zo traag als een slak is.
En nu bijvoorbeeld ook: ik klap het tobo uit om op een sms te replyen...resultaat: vastgelopen. Te zot voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
Ik heb sinds afgelopen het weekend het probleem dat mijn telefoon steeds uit zichzelf de tijd blijft verstellen zodra ik bijvoorbeeld het weer heb gesynched, daarbij staat automatisch tijd/tijdzone aanpassen uit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:28:
Ik heb sinds afgelopen het weekend het probleem dat mijn telefoon steeds uit zichzelf de tijd blijft verstellen zodra ik bijvoorbeeld het weer heb gesynched, daarbij staat automatisch tijd/tijdzone aanpassen uit.
Misschien is de server of PC waarmee je synct nog niet aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:31:
[...]

Misschien is de server of PC waarmee je synct nog niet aangepast?
Ik doe gewoon het weer updaten via GPRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Saturnus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:12:
[...]

Er zijn inderdaad een paar dingen bij gekomen maar de gebruiksvriendelijkheid laat nog wat te wensen over vind ik. Optie zoals 'replace WM6.5 lock screen' vind ik bijvoorbeeld echt een must.
Dat is mogelijk bij de nieuwste S2U2, v2.33. ;)
Phusebox schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:28:
Wat staat er bij Instellingen - Gegevensdiensten - Tijdsynchronisatie? Ik heb deze in ieder geval dankzij dit euvel uitgezet. Werkt voor mij prima, dan maar de tijd handmatig veranderen! ;)
ind0mi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:46:
Tot nu toe is er alleen nog maar de mobiele web versie en de java based versie. Een developer (dezelfde die de Trein, Libelle/Rode Kater, Schiphol, Nu.nl en Tweakers.net applicatie heeft gemaakt) was bezig met de hyves applicatie, maar die heeft net een afkeuring gehad van Hyves.nl voor toegang tot de Hyves API. Heel vreemd van Hyves dus, misschien komt 't toch nog na een petitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
brrrt schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:06:
[...]

Dat is mogelijk bij de nieuwste S2U2, v2.33. ;)
Ah ik zie het al. v1.62 had ik binnengehaald, zat te remoten vanaf mobiel, dan mis je wel eens wat text. Retry dan maar. :)

Nieuwe staat er nu op maar replacen doet het niet. :o

Ok wtf ik heb dus echt een probleem...'slide open to death at textmessage' noem ik het maar. :')

[ Voor 20% gewijzigd door Saturnus op 30-03-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Saturnus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:24:
[...]

Ah ik zie het al. v1.62 had ik binnengehaald, zat te remoten vanaf mobiel, dan mis je wel eens wat text. Retry dan maar. :)

Nieuwe staat er nu op maar replacen doet het niet. :o

Ok wtf ik heb dus echt een probleem...'slide open to death at textmessage' noem ik het maar. :')
dan doe je toch iets fout ;) bij mij werkt het gewoon al jaren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:46
Saturnus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 03:48:
Ik gebruik het programma Smartlock. Versie 1.7E, werkt prima.
Als ik de telefoon uitzet (standby) en weer aan dan is het toetsenbord geblokkeerd. Moet eerst een balkje
horizontaal bewegen op het scherm. Als de telefoon zelf in standby gaat, is hij na inschakelen ook geblokkeerd. Ik weet niet of er nieuwere versies zijn en of je die moet betalen maar
versie 1.7E is volgens het "about scherm" free software.

Smartlock 1.7E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
of je houd gewoon even de ophangtoets een paar sec vast? :+

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:31
Lockdevice nog zo een. Niets instellen gewoon installeren en locked je tellie zodra deze uit is geweest.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
mike123 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:24:
[...]

Als ik de telefoon uitzet (standby) en weer aan dan is het toetsenbord geblokkeerd. Moet eerst een balkje
horizontaal bewegen op het scherm. Als de telefoon zelf in standby gaat, is hij na inschakelen ook geblokkeerd. Ik weet niet of er nieuwere versies zijn en of je die moet betalen maar

Smartlock 1.7E
ja dat kan bij s2u2 ook ;) ik weet niet wat hij allemaal instelt of niet :P maar als ik mijne in standby zet gaat hij op lock.. en ook automatisch na 35 seconden(zo ingesteld)
en je hoeft niks in te stellen eiglk.. dan lockt hij al automatisch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 31-03-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
ging gisteren goolge op sense 2.5 problemen kwam ik een andere website tegen die ik jullie niet wil onthouden,
een website met allemaal games er op :)

http://wvga.pda4you.org/

ik heb er een paar uitgeprobeerd en het werkt erg goed moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
rinusnl schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:13:
ging gisteren goolge op sense 2.5 problemen kwam ik een andere website tegen die ik jullie niet wil onthouden,
een website met allemaal games er op :)

http://wvga.pda4you.org/

ik heb er een paar uitgeprobeerd en het werkt erg goed moet ik zeggen ;)
heb je toevallig bomberman en nfs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
bomberman nog niet maar nfs wel :) is wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
rinusnl schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:09:
bomberman nog niet maar nfs wel :) is wel grappig
heb geen zin in al die accounts :P ken je die misschien uploaden ofz? en bombermand downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12-2022
rohit schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:24:
[...]

heb geen zin in al die accounts :P ken je die misschien uploaden ofz? en bombermand downloaden :P
Links naar NFS10.cab : http://uploadbox.com/files/063f4a409b/
http://letitbit.net/downl...0aa5331e28/nfs10.cab.html
http://turbobit.net/9fhhtmxewwi3.html
http://uploading.com/files/c9f659b1/nfs10.cab/
Directe link naar bomberman: http://eu144-get.uploadbox.com/get/Lc1fQTnRvf

Als dit niet mag moet een mod het maar even verwijderen!

[ Voor 24% gewijzigd door Nicozo op 31-03-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
mike123 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:24:
[...]

Smartlock 1.7E
Na wat zoeken gister kwam ik deze ook tegen. Dit is wat ik zoek. Geen gedoe met bergen instellingen gewoon alles standaard + lock @ suspend.
MexxT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:14:
of je houd gewoon even de ophangtoets een paar sec vast? :+
Tijdverspilling. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:55
Zo, eindelijk alle drie de topic's gelezen :P

Heb het toestel ook sinds zes weekjes en moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben.

Als T-Mobile MDA Vario-V gratis bij een abonnement gekregen, en binnen twee weken hardspl en de officiële HTC ROM geïnstalleerd. (de eerste WM6.5 ROM met Manila 2.1) Dat T-mobile spul wat ze er op zetten is natuurlijk helemaal niets :|

Moet zeggen dat ik wel wat dingen mis t.o.v. mijn Tytn II, nl:
Geen voicedial. (kan met mn bluetooth carkit nu niet d.m.v. de telefoon vocedial, nummers bellen)
spel pipes loopt erg traag :( (download gratis hier) ook na gebruik van WVGAFIX4_BY_Cotulla.zip van XDA.
spel worms world party werkt niet meer omdat er geen vrij toe te wijzen knoppen meer zijn :(
Tomtom loopt behoorlijk achter (veelvoorkomend en bekend probleem hier) en denkt soms dat je rechtdoor over een rotonde gaat terwijl je echt drie kwart gaat...

maar dit zijn maar wat kleine ergernissen die niet in verhouding staan met de scherm resolutie en gebruikersgemak van dit toestel :)

Onnodig te melden dat ik ook de meeste problemen niet ervaar die anderen hier wel ervaren.
b.v. Mijn scherm heeft uitgeklapt en opengeklapt geen (vrije) speling. Als je hem op een vaste ondergrond zet kan je het scherm iets (2 mm) heen en weer bewegen zonder al teveel weerstand, maar het scherm gaat niet vanzelf heen en weer als je het toestel beweegt.
Mijn toestel is nog nooit uitgevallen of niet uit de standby stand gekomen
Ik heb geen last van traagheid bij SMS-en of andere Manila schermen.

Toch al wat applicaties geïnstalleerd en tweaks uitgevoerd, maar zelfs out of the box zou het toestel al goed zijn werk doen. (maar aangezien we immers WM hebben en niet een "gesloten" platform, doen we graag een paar tweaks om het toestel meer naar ons zin te krijgen ;) )

Als iemand trouwens een oplossing weet voor een van de bovenstaande kleine probleempjes, hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Voicedial TP2 d:)b
BlueFlame schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:54:
........
Moet zeggen dat ik wel wat dingen mis t.o.v. mijn Tytn II, nl:
Geen voicedial. (kan met mn bluetooth carkit nu niet d.m.v. de telefoon vocedial, nummers bellen)
......
Als iemand trouwens een oplossing weet voor een van de bovenstaande kleine probleempjes, hou ik me aanbevolen!
Voicedial is mogelijk door Cyberon Voice Speed Dialer te downloaden voor de HD2 werkt ook op de TP2: Google op CyberionVoiceSD_for_WM6_v1.2_build_61226_1_fixed.cab of klik op XDA.
*O* Werkt goed ook in het Nederlands en Engels. Enig minpunt is dat voor de TP2 bij gebruik van de call key op de BT carkit, dit programma niet wordt geactiveerd. -O- Ik heb dit ondervangen door Cyberon als quick link in het Today Screen te plaatsen en daar te activeren. Hiervoor is op XDA nog geen oplossing gevonden. (Op de HD2 werkt dit overigens wel) De oorzaak is een andere BT stack. Op de Tytn II wordt ook Cyberon gebruikt.

Ook voor normaal gebruik is Cyberon prima te gebruiken om via je stem contacten te bellen of toepassingen op te starten. :Y

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
JeeVee schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:06:
Voicedial TP2 d:)b

Voicedial is mogelijk door Cyberon Voice Speed Dialer te downloaden voor de HD2 werkt ook op de TP2: Google op CyberionVoiceSD_for_WM6_v1.2_build_61226_1_fixed.cab of klik op XDA.
*O* Werkt goed ook in het Nederlands en Engels. Enig minpunt is dat voor de TP2 bij gebruik van de call key op de BT carkit, dit programma niet wordt geactiveerd. -O- Ik heb dit ondervangen door Cyberon als quick link in het Today Screen te plaatsen en daar te activeren. Hiervoor is op XDA nog geen oplossing gevonden. (Op de HD2 werkt dit overigens wel) De oorzaak is een andere BT stack. Op de Tytn II wordt ook Cyberon gebruikt.

Ook voor normaal gebruik is Cyberon prima te gebruiken om via je stem contacten te bellen of toepassingen op te starten. :Y
Hmm.. laat dat activeren via de bel toets van de carkit nou net de bedoeling zijn ;) de TP2 zit dan meestal nog netjes veilig in het tasje aan de riem :)
Maar ik ga er desondanks nog wel even naar kijken. Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie middag allemaal,

Is er al wat gevonden op de SOD? een Tweak bekent die werkt? of nog helemaal niks? :O
Ik heb nu die Facebook update gedaan van de HTC Site een Hotfix Ben benieuwd

maar de SOD begint opzich wel te wennen dus geen goeie zaak vind ik zelf.!

en de HTc Reageert niet meer naar behorden vind ik op mijn vraag of er al wat meer bekent is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Wat heb je zelf al gedaan om de SOD tegen te gaan? Er is nog geen officiële tweak tegen. Ik had 't niet meer nadat ik mijn band instellingen van automatisch afgehaald heb, waar anderen weer zeggen dat deze tweak werkt.

Maar nee, officieel is er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm ik heb 2 maal de software nieuw gedownload, Geinstaleerd Hard Reset, nog steets SOD, SoftResets, de hele Telefoon Leeg gemaakt met een Whipetool, opnieuw er alles opgezet,

maar mocht niet Baten, van XDA Forums tweaks afgeplukt. maar op en of andere manier naar paar uurtjes begint die toch te knooien de telefoon.! echt jammer.

ps maar k ga je link ff tjekke
(Heb die link al,) maar werkt helaas niet :( naar behoren oofzo :( geeft fout aan

Dank u

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
mag ik even storen?

sod is tog dat dead geval? het uitvallen van de telefoon met inslice?
miss eenbeetje een stomme opmerking maar heb je al gekeken wat voor programma's er draaien op de htc? misschien dat als je alles afsluit het minder krijg. ik had hier ook last van en ben hier op gaan letten. nu doet hij het niet meer.
heb je ook al gekeken of de contacten van je batterijen goed schoon zijn?

mun vriendin kreeg op haar samsung mob geen smsjes binnen. maakte het schoon en hij deed het weer. mdus wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 14:51
rinusnl schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:26:
mag ik even storen?

sod is tog dat dead geval? het uitvallen van de telefoon met inslice?
miss eenbeetje een stomme opmerking maar heb je al gekeken wat voor programma's er draaien op de htc? misschien dat als je alles afsluit het minder krijg. ik had hier ook last van en ben hier op gaan letten. nu doet hij het niet meer.
heb je ook al gekeken of de contacten van je batterijen goed schoon zijn?

mun vriendin kreeg op haar samsung mob geen smsjes binnen. maakte het schoon en hij deed het weer. mdus wie weet ;)
SOD is een Standby Of Death, je telefoon komt niet meer uit standby stand. Enige hulpmiddel tot nu toe is een softreset. Helaas heb ik ook last van dit probleem en volg alle fora nauwlettend. Echter is er nog geen officiële oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe je met een tweede hotmail account op MSN kan? Ik heb mijn eigen account gewoon gesychroniseerd voor e-mail en daarmee logt die standaard in op msn. Maar soms willen andere nog wel is op msn maar dat lukt dan niet, het enige wat dan werkt is mijn account zegmaar oninstalleren en dan die van de ander persoon te sychroniseren en vervolgens weer andersom om mijn account weer als standaard te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:38:
Weet iemand misschien hoe je met een tweede hotmail account op MSN kan? Ik heb mijn eigen account gewoon gesychroniseerd voor e-mail en daarmee logt die standaard in op msn. Maar soms willen andere nog wel is op msn maar dat lukt dan niet, het enige wat dan werkt is mijn account zegmaar oninstalleren en dan die van de ander persoon te sychroniseren en vervolgens weer andersom om mijn account weer als standaard te krijgen.
en dat zal ook de enigste optie zijn ;)
je kan misschien proberen om een alternatieve msn te downloaden? heb het nooit geprobeerd op WM. op Android gebruik ik Meebo.. daar kan je het wel. maar ik weet niet of Meebo ook een WM applicaties heeft
en anders zit er niks anders op.

--
heb even zitten zoeken, misschien werkt dit: http://www.agilemobile.com/wm.html
volgens Meebo.com kan je naar www.meebo.com gaan en dan krijg je een aangepaste versie van meebo webmessenger..

[ Voor 10% gewijzigd door Rohit op 01-04-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

rohit schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:32:
[...]

en dat zal ook de enigste optie zijn ;)
je kan misschien proberen om een alternatieve msn te downloaden? heb het nooit geprobeerd op WM. op Android gebruik ik Meebo.. daar kan je het wel. maar ik weet niet of Meebo ook een WM applicaties heeft
en anders zit er niks anders op.
Palringo is ook een mooi programma.
http://www.palringo.com/nl/nl/

[ Voor 4% gewijzigd door ind0mi op 01-04-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
google is echt mijn beste vriend :P
kwam weer wat leuks tegen toen ik ging google op sense 2.5 fix...
een tweak om meer shortcuts tecrearen op de homescreen *O*

Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000009272/sense25apt20.jpeg

xda forum: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=625483

je hebt hiermee 3 pagina's voor shortcuts 8)

[ Voor 6% gewijzigd door rinusnl op 01-04-2010 15:07 . Reden: meerdere achtergronden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Ik zweer bij CoOkies Home Tab. Toch al je programma's duidelijk op je home screen. Werkt net wat (veel) prettiger dan via de start-knop, en bijkomend voordeel is dat al je komende agendapunten op je hoofdscherm te zien zijn! :)

[ Voor 24% gewijzigd door brrrt op 01-04-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
brrrt schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:21:
Ik zweer bij CoOkies Home Tab. Toch al je programma's duidelijk op je home screen. Werkt net wat (veel) prettiger dan via de start-knop, en bijkomend voordeel is dat al je komende agendapunten op je hoofdscherm te zien zijn! :)
precies vond ik dus ook zo prettig!
deze tweak had ik hier nog niet gevonden en op xda forum van de tp2 ook niet dus vandaar dat ik het even post voor de mede tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwinges
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 23:38
rinusnl schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:06:
google is echt mijn beste vriend :P
kwam weer wat leuks tegen toen ik ging google op sense 2.5 fix...
een tweak om meer shortcuts tecrearen op de homescreen *O*

[afbeelding]

xda forum: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=625483
Jij hebt de taskmanager rechtsboven aan staan! Hoe heb je dat gedaan? Ik kan het niet vinden. Doe je dat ook met deze fix? Ik wil niet teveel crap op mijn TP2 installeren. Ik heb liever een stabiele phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Dwinges schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:00:
[...]

Jij hebt de taskmanager rechtsboven aan staan! Hoe heb je dat gedaan? Ik kan het niet vinden. Doe je dat ook met deze fix? Ik wil niet teveel crap op mijn TP2 installeren. Ik heb liever een stabiele phone.
uhm jammer genoeg niet alleen met deze tool :'(

heb het via deze tweak gedaan :
http://forum.xda-develope...entid=246741&d=1258239820

bij mij werkt hij erg goed, de telefoon blijft stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Mijn HTC Touch Pro 2 laat niet het volledig SMS bericht zien als ik er eentje ontvang.
M.a.w. het sms bericht wordt vroegtijdig afgebroken. Ook als ik op het bericht klik op de conversatie te bekijken dan wordt het bericht niet in zijn volledigheid weergegeven.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:31
Ik heb al sinds een maand of drie gezeik met mijn schijt corporate Vodafone SMS. Na ongeveer een uur wilt mijn telefoon geen SMS meer versturen. GEK word ik er van. Ik moet mijn telefoon resetten voordat ik weer een SMS kan sturen. Verbinding reset werkt niet, moet echt een soft-reset zijn. Zeker niemand anders last van dit probleem!?!

Vanavond maar mijn Simyo kaartje er in proppen, kijken of die morgen nog wel een SMS wil versturen. Heb al zeker 10 andere ROM's en Radio's geprobeerd.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Dacide schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:13:
Mijn HTC Touch Pro 2 laat niet het volledig SMS bericht zien als ik er eentje ontvang.
M.a.w. het sms bericht wordt vroegtijdig afgebroken. Ook als ik op het bericht klik op de conversatie te bekijken dan wordt het bericht niet in zijn volledigheid weergegeven.

Iemand een idee?
welke rom gebruik je? en sense 2.5 heeft problemen met sms dus misschien kan het daar van komen.
Die Bruine schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:18:
Ik heb al sinds een maand of drie gezeik met mijn schijt corporate Vodafone SMS. Na ongeveer een uur wilt mijn telefoon geen SMS meer versturen. GEK word ik er van. Ik moet mijn telefoon resetten voordat ik weer een SMS kan sturen. Verbinding reset werkt niet, moet echt een soft-reset zijn. Zeker niemand anders last van dit probleem!?!

Vanavond maar mijn Simyo kaartje er in proppen, kijken of die morgen nog wel een SMS wil versturen. Heb al zeker 10 andere ROM's en Radio's geprobeerd.
heb je telefoon ingesteld naar de instellingen van vodafone?
je kan deze krijgen met my vodafone. misschien helpt dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Laatst online: 21-09 21:42
Ik heb ook het SOD probleem met mijn HTC TZP2. Vorige week is de telefoon opgehaald voor reparatie. Op zich allemaal keurig netjes hoor, de service van HTC is op zich erg goed, HTC / Dynafix heeft het probleem "opgelost" door nieuwere software op de telefoon te zetten.

Maar.....donderdag is de telefoon terug gekomen, ik heb alles weer op de telefoon geïnstalleerd en het SOD probleem doet zich weer voor. Er gebeuren twee dingen: ten eerste treedt het SOD probleem standaard op na de telefoon 's nachts opgeladen te hebben. Dit is elke dag zo. Ten tweede treedt het SOD probleem enkele keren per dag spontaan op. Soms twee keer binnen een uur, soms pas na acht uur.

Gisteren heb ik HTC weer gemaild met de vraag e.e.a. nu structureel op te lossen, want de telefoon is in feite onbruikbaar. Grootste probleem is dat je niet telefonisch bereikbaar bent als het SOD probleem zich voordoet en dat is vervelend. En je kijkt ook weer niet 1 keer per 5 minuten of je telefoon het nog wel doet.....

Mijn vrouw heeft een HTC Touch Diamond 2. Ook met de nieuwste HTC ROM erop, ook met Sense 6.5, met dezelfde tweaks als ik op mijn TP2 en met precies dezelfde applicaties erop en we doen dezelfde dingen met onze toestellen. Haar telefoon heeft het SOD-probleem niet. Kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat het een TP2 probleem is, geen software issue.

Ik ben benieuwd naar de reaktie van HTC, maar ik ben bang dat de grap me een paar honderd euro gaat kosten omdat ik er veel voor voel een ander toestel aan te schaffen. Dit is niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wel vervelend zeg zoveel mensen met problemen, en ook veel verschillende problemen. Vooral de laatste weken. Was dit ook zo tijdens de launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Dit is vooral door de wm6.5 software upgrade. Bij de eerste update naar WM6.5 waren er al wat SoD's, voor mij op te lossen door de band instellingen te wijzigen. Maar bij deze software is het weer raak, nu niet op te lossen door de band instellingen (heb gisteren het 2x gehad - de 3e keer in 2 weken dat ik deze rom draai).
Ga deze week (heb toch tentamenweek/afleiding nodig) weer wat roms flashen. Hopen dat de batterydrain van Energy opgelost is, want NRGZ heeft wel (voor mij) de beste tweaks in zijn ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb ook wel zin in flashen ondanks dat alles hier technisch gezien prima loopt. En gezien al die problemen is het dus toch wel iets meer dilemma dan normaal.
NRGZ zou eens een lite achtige ROM moeten bakken. Met tweaks, mods, enz enz maar minder programma's voor geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zou er niet iemand die een beetje kan coden/html een webpagine maken waar wij indexeren welke modellen (modelnummers, type, etc, etc.) er wel en niet last hebben van de SOD's

Op deze manier kan je een overzicht maken voor toekomstige kopers (van eventueel 2e hands) welke modellen te vermijden, welke model het meest voorkomt met SOD's en welke vrijwel niet.

Het is maar een idee natuurlijk, maar aangezien je er op xda en hier op tweakers nogal veel SOD's ziet, lijkt het me niet zo'n heel slecht idee. Maar goed, iemand moet het maar willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
SkyStreaker schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:15:
Zou er niet iemand die een beetje kan coden/html een webpagine maken waar wij indexeren welke modellen (modelnummers, type, etc, etc.) er wel en niet last hebben van de SOD's

Op deze manier kan je een overzicht maken voor toekomstige kopers (van eventueel 2e hands) welke modellen te vermijden, welke model het meest voorkomt met SOD's en welke vrijwel niet.
Is op zich wel een goed idee, maar ik heb liever dat HTC het probleem goed oplost :> Dat zouden ze toch moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 11:40

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Ik ben sinds vanmorgen dit topic aan het doorlezen.

Ik moet zeggen dat ik sinds korte tijd ook last heb van een aantal problemen.

1. de bekende newtonvlek (deze is bij mij van heel klein (en niet storend) gegaan naar een mega vlek (erg storend inmiddels vooral bij wat lichtinval)
2. ik heb sinds drie dagen last van het volgende probleem: de knop bovenop het toestel (waarmee je de schermverlichting als het ware aan en uit zet), werkt niet meer
3. en door het volgende probleem ben ik wat verder gaan zoeken: mijn toestel wil sinds gisterenavond niet meer 'aan', op de volgende manier:

- telefoon is gisteren (lege batterij) uitgegaan
- ik heb de telefoon aan de oplader gehangen
- de telefoon laadt zichzelf op (oranje ledje gaat branden)
- na ongeveer 'n minuut heeft ie genoeg stroom om 'aan' te springen
- probleem is: hij stopt dan met opladen (oranje led gaat uit en toestel springt aan)
- hij probeert te booten, maar blijkbaar heeft 'ie daar niet genoeg stroom voor en valt na ongeveer 15 seconden uit (tijdens het booten dus)
- toestel begint weer met opladen en weer hetzelfde :'(

Ik heb nog ergens een reserve accu liggen, die ik toentertijd heb gekocht, hopelijk lost dat het probleem op.

Mijn vraag is: komt iemand dit bekend voor en heeft iemand enig idee of dit op te lossen is?

Alvast bedankt voor jullie reply's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wiend schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:49:
[...]

Is op zich wel een goed idee, maar ik heb liever dat HTC het probleem goed oplost :> Dat zouden ze toch moeten kunnen?
Het gaat er mij meer om dat het probleem herkent en erkent wordt. Op deze manier kan je HTC ook wat meer onder druk zetten om een oplossing te gaan verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Laatst online: 27-09 17:53
brrrt schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:42:
Dit is vooral door de wm6.5 software upgrade. Bij de eerste update naar WM6.5 waren er al wat SoD's, voor mij op te lossen door de band instellingen te wijzigen. Maar bij deze software is het weer raak, nu niet op te lossen door de band instellingen (heb gisteren het 2x gehad - de 3e keer in 2 weken dat ik deze rom draai).
Ga deze week (heb toch tentamenweek/afleiding nodig) weer wat roms flashen. Hopen dat de batterydrain van Energy opgelost is, want NRGZ heeft wel (voor mij) de beste tweaks in zijn ROM.
Ik heb met de officiële 6.5 rom ook last van SOD's, maar na het flashen van mijn Touch pro 2 met een Engergy rom heb ik er sindsdien geen last meer van gehad. Ik heb op dit moment de 30 maart versie, daarin is het snel leeglopen van de batterij ook verhopen. (Quote uit de changelog: MMTaskManager removed (too high a battery usage))

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
kompjoeterfreak schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:34:
Ik ben sinds vanmorgen dit topic aan het doorlezen.

Ik moet zeggen dat ik sinds korte tijd ook last heb van een aantal problemen.

1. de bekende newtonvlek (deze is bij mij van heel klein (en niet storend) gegaan naar een mega vlek (erg storend inmiddels vooral bij wat lichtinval)
RMA.
2. ik heb sinds drie dagen last van het volgende probleem: de knop bovenop het toestel (waarmee je de schermverlichting als het ware aan en uit zet), werkt niet meer
RMA.
3. en door het volgende probleem ben ik wat verder gaan zoeken: mijn toestel wil sinds gisterenavond niet meer 'aan', op de volgende manier:

- probleem is: hij stopt dan met opladen (oranje led gaat uit en toestel springt aan)
- hij probeert te booten, maar blijkbaar heeft 'ie daar niet genoeg stroom voor en valt na ongeveer 15 seconden uit (tijdens het booten dus)

Ik heb nog ergens een reserve accu liggen, die ik toentertijd heb gekocht, hopelijk lost dat het probleem op.

Mijn vraag is: komt iemand dit bekend voor en heeft iemand enig idee of dit op te lossen is?

Ik verwacht dat een nieuwe/andere accu inderdaad een oplossing is. Anders heb je een 3e reden tot RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Ik zet mijn TP2 altijd standaard op de toetsenbordvergendeling, na gebruik (dus de rechter knop effe ingedrukt houden). Hierna springt de TP2 op standby en daarna doet het SOD probleem zich regelmatig voor.

Sinds vanochtend 7.30 uur heb ik de telefoon eens niet op de toetsenbordvergrendeling gezet. Wonder boven wonder heeft het SOD probleem zich nog niet voorgedaan. Toeval, of is er een link met de toetsenbordvergrendeling? Misschien de moeite waard om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBernie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01-2022
SkyStreaker schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:55:
[...]

Het gaat er mij meer om dat het probleem herkent en erkent wordt. Op deze manier kan je HTC ook wat meer onder druk zetten om een oplossing te gaan verschaffen.
Ik heb gisteren met de htc helpdesk gebeld en er werd mij verteld dat ze druk bezig zijn met een oplossing voor de SOD's. de herkenning en erkenning is er dus in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
McBernie schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:59:
[...]

Ik heb gisteren met de htc helpdesk gebeld en er werd mij verteld dat ze druk bezig zijn met een oplossing voor de SOD's. de herkenning en erkenning is er dus in ieder geval. :)
Dat is heel goed nieuws. Het gaat natuurlijk nergens over, blijf je bij de originele rom en krijg je zo'n groot probleem. Beetje jammer dat ik dankzij dit probleem overgestapt ben op de custom roms (ok, het werkt natuurlijk ook allemaal wat sneller en mooier, maar dat laat ik achterwege).

Ga deze week dan maar de nieuwe Energy (1 april - weer wat fixes) uitproberen, ik ben benieuwd of 't batterijprobleem echt verholpen is door dat MMtaskmanager te verwijderen. Erwinrom, hoe lang doe je met een accu? En welke versie gebruik je? Ik had de 21898 versie met de cOokies home tab. Prima Rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, Mjin Tp2, loopt op dit moment (afkloppen) al gemiddeld ongeveer 3 dagen 73 uur 3g aan staan, achtermekaar,

continu alles sluiten wat je open hebt staan, bv msn, spelletje afsluiten voordat je hem in standby zet.
dat werkt bij mij, maar heb al aantal maal de Reset laten lopen, helemaal leeg gehad de telefoobn met Agent_47, en aantal keer de rom Gedownload van de site,.

maar bij mij loopt die nu redelijk zo nu en dan switchen van de HTc Screen naar Windows Theme, ivm geheugen, die loopt langzaam vol tot 95% en loopt ook niet trug,

maar goed hoop dat er wel een oplossing komt ivm, ik mijn telefoon voor het werk toch echt nodig heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:39:
maar bij mij loopt die nu redelijk zo nu en dan switchen van de HTc Screen naar Windows Theme, ivm geheugen, die loopt langzaam vol tot 95% en loopt ook niet trug,
Wat voor applicaties heb je allemaal geïnstalleerd?
Ik herken dit nl. helemaal niet.
Draai de laatste officiële HTC WM6.5 Manila 2.5 ROM met een aantal applicaties, maar het geheugen gebruik is na drie dagen nog steeds 67%. (na alles netjes afgesloten te hebben.) wat in mijn ogen toch wel redelijk is :)

Wat gebeurt er als je hem gewoon een half uurtje laat laden en dan aanzet? dan zou die (ruim) genoeg stroom moeten hebben om te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit

dit heb ik ook als ik in Android zit en dan men batterij helemaal leeg is. dan moet je hem gewoon lkkr ff een uurtje aan de oplader hangen zonder hem aan te zetten. batterij er ff uithalen en dan erin doen en niet aanzetten. accu zal vast nog wel goed zijn ;) mijne is ook nog goed dusja.. maar moet zeggen 1e keer dat ik dit had was ik wel ff geschrokken, dacht dat Android me tel had verneukt maargoed dat kan niet eens dusja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Dacide schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:13:

Iemand een idee?
Even mezelf quoten:

Probleem is inmiddels opgelost. Ik heb de rom update uitgevoerd. Voorheen had ik die rom update met windows mobile 6.5. Nu heb ik hem geupdate naar die versie met Sense (zoals op de touch hd 2) (ook via htc site) en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Tweakers, Buienradar, Msn, Facebook app. En gebruik Word Excel en als internet bron voor men Laptopie, in de trein.!

maar het geheugen is nu terug gezakt naar 86% maar lager zal die apsoluut niet worden met de Manilla screen. maar met de Windows front zit die op 50% en als ik dan weer over ga naar Manilla zit ik rond de 65% en dat opbouwend. tot nu Na 107 uur geen vastloper gehad te hebben, vind ik het knap naar bijna 3 weken geknooi te hebben gehad.

maar alles afsluiten werrkt wel al is het Kloten dat elke keer alles moet afsluiten!
BlueFlame schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:16:
[...]

Wat voor applicaties heb je allemaal geïnstalleerd?
Ik herken dit nl. helemaal niet.
Draai de laatste officiële HTC WM6.5 Manila 2.5 ROM met een aantal applicaties, maar het geheugen gebruik is na drie dagen nog steeds 67%. (na alles netjes afgesloten te hebben.) wat in mijn ogen toch wel redelijk is :)

[...]

Wat gebeurt er als je hem gewoon een half uurtje laat laden en dan aanzet? dan zou die (ruim) genoeg stroom moeten hebben om te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:05:
Ik heb Tweakers, Buienradar, Msn, Facebook app. En gebruik Word Excel en als internet bron voor men Laptopie, in de trein.!

maar het geheugen is nu terug gezakt naar 86% maar lager zal die apsoluut niet worden met de Manilla screen. maar met de Windows front zit die op 50% en als ik dan weer over ga naar Manilla zit ik rond de 65% en dat opbouwend. tot nu Na 107 uur geen vastloper gehad te hebben, vind ik het knap naar bijna 3 weken geknooi te hebben gehad.

maar alles afsluiten werrkt wel al is het Kloten dat elke keer alles moet afsluiten!

[...]
je kan ook instellen dat als je op het rode kruisje drukt dat hij gelijk afsluit.
hoef je niet steeds je taakbeheer te openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien als de topics die hier voorbij komen, is dit wellicht een simpele vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat die dataverbinding met mijn provider niet constant open blijft staan? Ik wil niet elke keer handmatig die Gegevensverbinding moeten sluiten ...

Of gaat mijn provider Telfort daar niet lastig over doen? Ben ik dan nog fair-use bezig?

(Graag in jip-en-janneke taal voor deze nitwit ;))

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 22:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps. Is er ook een samenvatting van dit topic, anders dan de OT? Ik heb mijn telefoon net, maar heb hbet idee heel veel info uit dit topic te kunnen halen ... maar om nou 60 pagina's te gaan lezen (excl. deel 1 en 2 ...) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Laatst online: 27-09 17:53
brrrt schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:44:
[...]
Ga deze week dan maar de nieuwe Energy (1 april - weer wat fixes) uitproberen, ik ben benieuwd of 't batterijprobleem echt verholpen is door dat MMtaskmanager te verwijderen. Erwinrom, hoe lang doe je met een accu? En welke versie gebruik je? Ik had de 21898 versie met de cOokies home tab. Prima Rom :)
Met de versies van 17 en 26 maart had ik vooral dat ik af en toe dacht: nu alweer bijna leeg?? :/ Liet ik hem een nacht niet aan het stroom hangen en volgende ochtend was er 50% af zonder iets te doen. Met de nieuwe versies heb ik dat echt niet meer. Ik gebruik altijd de 21xxx versie ook met de cOokies home tab, inderdaad prima rom. Ik ga zo even de MaxManila proberen, hoor ik ook goede dingen over dus dat gaan we even proberen.

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff ik heb het gehad met alle pogingen om deze telefoon enigszins werkend te krijgen. (note vooraf: ik weiger custom roms te installeren, omdat ik vind dat een telefoon out-of-the-box gewoon goed moet werken)

Problemen/ergernissen met officiële WM6.5 / Sense 2.1 ROM:
- geheugen gebruik loopt altijd op tot bijna 90%
- moet 1x per 48u telefoon opnieuw opstarten
- accu gaat max. 36u mee met laag verbruik (auto mail checker, heel af en toe internet, max. 10 minuten bellen en 10 smsjes per dag)
- veel apps werken niet of crashen constant (f1 mobile app, 3fm app, motweets app)
- gps lag, bijna onbruikbaar in de stad
- vaak retetraag met reageren, moet geregeld 10 seconden wachten voor hij reageert op een commando
- toetsenbord gammel; al na 1 maand waren enkele toetsen gaar
- fm radio werkt niet lekker
- gesprekken vallen vaak weg, zal wel aan provider liggen maar eerder nooit last van gehad
- tijdens gesprek crasht de "phone app" vaak; waardoor ik geen toetsenblok meer heb, of kan muten etc.
- camera is waardeloos (maar dat wist ik van tevoren)

Dat is het wel zo'n beetje. Hopelijk heb ik deze maand nog een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:45
De tel. van mijn vrouw doet de laatste weken steeds rotter (overigens ook mechanisch waarbij de knoppen kraken).
Maar goed, sofware matig had ze als het goed is nog de eerdere versie van de firmware. Ze durft het nu nog niet aan om over te stappen op de laatste 6.5 dus we gaan haar telefoon op de eerste 6.5 zetten (de tweede release daarvan).
Kijken of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Phusebox schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:26:
Pff ik heb het gehad met alle pogingen om deze telefoon enigszins werkend te krijgen. (note vooraf: ik weiger custom roms te installeren, omdat ik vind dat een telefoon out-of-the-box gewoon goed moet werken)

- accu gaat max. 36u mee met laag verbruik (auto mail checker, heel af en toe internet, max. 10 minuten bellen en 10 smsjes per dag)
- veel apps werken niet of crashen constant (f1 mobile app, 3fm app, motweets app)
- vaak retetraag met reageren, moet geregeld 10 seconden wachten voor hij reageert op een commando
- gesprekken vallen vaak weg, zal wel aan provider liggen maar eerder nooit last van gehad
- tijdens gesprek crasht de "phone app" vaak; waardoor ik geen toetsenblok meer heb, of kan muten etc.

Sorry dat ik het zeg maar sinds ik meeloop met de topics loop jij al deze telefoon af te kraken..
het ligt er aan hoe je zelf met een telefoon omgaat. geduld hebben, ik gebruik ook de normale rom met wat applicatie en het werkt gewoon goed. alleen het sms gebied is buggie maar dat heeft htc ook erkend en zijn ze mee bezig. maar goed als je gewoon 10 seconden wacht doet hij het gewoon goed.
je hebt zelf gekozen voor een windows mob. je weet dat hierbij wat risico's loopt met bugs of traagheid.
dat zit gewoon in het systeem.

als jij verwacht dat je batterij meer dan 36uur meegaat heb jij een verwachting waar nergens op slaat.
een mobiel met touchscreen en actief internet gebruikt gewoon meer stroom dan een non touchscreen van 3 jaar geleden. dit ligt echt niet aan de htc touch pro2. bijna al mijn vrienden hebben een touchscreen en die gaan allemaal niet langer dan een dag mee. (samsung etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Phusebox schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:26:

waarom update je hem niet naar WM 6.5 Sense 2.5 ?? misschien word het dan nog iets beter voor je.. ondanks dat de SMS app gaar is (Waar aan word gewerkt) en je geheugen gebruik van 90% is echt nep.. mijne is nog nooit op 90% gekomen ;) als je gewoon alles netjes afsluit.. mijne zit hoogstens op 75%

en waarom gebruik je geen SPB 3.5??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rinusnl schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:17:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar sinds ik meeloop met de topics loop jij al deze telefoon af te kraken..
het ligt er aan hoe je zelf met een telefoon omgaat. geduld hebben, ik gebruik ook de normale rom met wat applicatie en het werkt gewoon goed. alleen het sms gebied is buggie maar dat heeft htc ook erkend en zijn ze mee bezig. maar goed als je gewoon 10 seconden wacht doet hij het gewoon goed.
je hebt zelf gekozen voor een windows mob. je weet dat hierbij wat risico's loopt met bugs of traagheid.
dat zit gewoon in het systeem.

als jij verwacht dat je batterij meer dan 36uur meegaat heb jij een verwachting waar nergens op slaat.
een mobiel met touchscreen en actief internet gebruikt gewoon meer stroom dan een non touchscreen van 3 jaar geleden. dit ligt echt niet aan de htc touch pro2. bijna al mijn vrienden hebben een touchscreen en die gaan allemaal niet langer dan een dag mee. (samsung etc)
Ik had hiervoor een Touch Diamond 1, en die ging 3-4 dagen mee op de accu, ok was een kleiner scherm, maar ook een kleinere accu volgens mij.

En 10 seconden wachten tot er een cijfertje in beeld verschijnt vind ik niet binnen het normale verwachtingspatroon vallen van een smartphone.
rohit schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:57:
[...]

waarom update je hem niet naar WM 6.5 Sense 2.5 ?? misschien word het dan nog iets beter voor je.. ondanks dat de SMS app gaar is (Waar aan word gewerkt) en je geheugen gebruik van 90% is echt nep.. mijne is nog nooit op 90% gekomen ;) als je gewoon alles netjes afsluit.. mijne zit hoogstens op 75%

en waarom gebruik je geen SPB 3.5??
Omdat ik hier allerlei verhalen over SOD hoor, en ik dat liever niet ook nog eens erbij wil. Daarnaast met ca. 300-400 smsjes per maand zit ik niet te wachten op een gare SMS app :S

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 07-04-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Phusebox schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:40:
[...]

Ik had hiervoor een Touch Diamond 1, en die ging 3-4 dagen mee op de accu, ok was een kleiner scherm, maar ook een kleinere accu volgens mij.

En 10 seconden wachten tot er een cijfertje in beeld verschijnt vind ik niet binnen het normale verwachtingspatroon vallen van een smartphone.

[...]

Omdat ik hier allerlei verhalen over SOD hoor, en ik dat liever niet ook nog eens erbij wil. Daarnaast met ca. 300-400 smsjes per maand zit ik niet te wachten op een gare SMS app :S
gebruik de sms tweak en hij doet het weer :)
niet iedereen heeft last van de SOD hoor ;) en als je dat wel krijgt doe je toch gewoon Task29 uitvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Rohit op 07-04-2010 15:29 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste