Allemaal niet nee, maar een deel? Zal me niet verbazen, zal niet het 1e spel zijn welk zelfstandig servers host. En zeker voor een game welk meer dan 2 miljoen pre-orders heeft staan.K4F schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:26:
Het lijkt me toch wel duidelijk dat zij het niet voor hun rekening nemen. Kan je servers aan blijven slepen.
Ik hoop het joh. Het lijkt mij persoonlijk niet, want waarom zouden ze? De eindgebruiker heeft geen invloed op waar die terecht komt en heeft dus eigenlijk helemaal geen profijt van die servers die zij draaien... Moet je net mzzl hebben.psychodude schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:47:
[...]
Allemaal niet nee, maar een deel? Zal me niet verbazen, zal niet het 1e spel zijn welk zelfstandig servers host. En zeker voor een game welk meer dan 2 miljoen pre-orders heeft staan.
Dacht er zelfs zelf over om een servertje met videokaart te draaien

Anoniem: 82860
Het feit dat we hier geen antwoord op hebben, betekent dat deze discussie in zekere mate natuurlijk nog niet nodig is. Stel men gaat deze servers wel zelf als developer hosten,K4F schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:00:
[...]
Ik hoop het joh. Het lijkt mij persoonlijk niet, want waarom zouden ze? De eindgebruiker heeft geen invloed op waar die terecht komt en heeft dus eigenlijk helemaal geen profijt van die servers die zij draaien... Moet je net mzzl hebben.
dan blijven de volgende problemen over:
- geen player admins
En niet de volgende problemen:
- geen mods (want die gaat men dan ook op servers hosten)
- geen specifieke server settings (want je kunt filteren, dus ook servers met settings die jij wilt hebben, martyrdom en last stand hebben een veel minder grote invloed nu, dus daar hoeven ook geen officieuze regels voor op servers te zijn)
- je speelt niet met dezelfde mensen als voorheen (want je kunt op basis van friendlists en groups nog steeds met dezelfde mensen spelen)
Als de servers een beetje goed geadmin'd zouden worden en servers in europa en VS beschikbaar zijn, zie ik eigenlijk niet zoveel problemen.
Maar dit is dan als je het geheel van de positieve kant bekijkt.
Ze zullen dan zeer waarschijnlijk geen mods hosten. En of je ook met je vriendjes in public server kan spelen is nog zeer onwaarschijnlijk.
Maar het doet er niet toe gezien dat hun Q&A (zie MW2 topic) redelijk uitsluitels heeft geboden, enkel p2p verbindingen.
Maar het doet er niet toe gezien dat hun Q&A (zie MW2 topic) redelijk uitsluitels heeft geboden, enkel p2p verbindingen.
je kunt player groups maken, dus altijd met je vrienden samen spelen. Mods zijn ze nu nog niet mee bezig, dus valt ook niet van te zeggen dat ze die niet gaan hosten. Ze zeggen daarentegen wel dat als er vraag komt vanuit de community ze zullen overwegen in de flow mee te gaan. Mod servers zou dus wel degelijk een optie kunnen zijn.
Devs hebben een Q&A gehouden... lekkere antwoorden
http://www.infinityward.c...ewtopic.php?f=13&t=148668
Wat mij opviel (dingen die mij ZEKER niet bevallen)
-Alles wordt gehost door de players zelf
-Players kunnen NIET gekicked worden in een ranked match! (Alleen gemute! WTF?)
-Geen LEAN (regelrechte console port
)
-En zo gaat de lijst maar door...

-Geen LEAN (regelrechte console port
dit interview staat ook al in het MW2 topic!
Misschien handiger om daar even reacties te geven op de game inhoudelijk.
De toekomst voor PC gaming zie ik hier in de maak.
Een game verneuken door de dollar tekens in de ogen van de ontwikkelaars.
Infinity ward UP YOURS !! mijn geld krijg je niet.
DICE kom maar op met jullie games.
Een game verneuken door de dollar tekens in de ogen van de ontwikkelaars.
Infinity ward UP YOURS !! mijn geld krijg je niet.
DICE kom maar op met jullie games.
Dice komt al snel met de demo, zeer goede timing tegenover MW2
Inderdaad Stewie.
Slimme zet van ze... krijg al de kriebels als ik een fimpje zie waar ze globaal in de richting kijken met die waggel sticks op die controllers en zo een kill kunnen behalen. idiot mode on [auto aim on]
Slimme zet van ze... krijg al de kriebels als ik een fimpje zie waar ze globaal in de richting kijken met die waggel sticks op die controllers en zo een kill kunnen behalen. idiot mode on [auto aim on]
[ Voor 6% gewijzigd door MaXeRs op 04-11-2009 16:33 ]
Geen zin de Q&A te lezen, CoD al sinds MW achter me gelaten maar als ik dit dan nog zo hoor (aantal dingen wist ik al) word je er toch niet vrolijk van?! Sowieso ben ik altijd een gamer geweest die vernieuwingen/verbeteringen alleen maar kan toejuichen zolang het past bij de game. Nu vond ik perks al niks maar dat is mijn mening, alleen ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één pc gamer deze achteruitgang kan toejuichen!Dutchy007 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:31:
-Geen LEAN (regelrechte console port)
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Wanneer?Stewie! schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:23:
Dice komt al snel met de demo, zeer goede timing tegenover MW2
Ik mag toch hopen dat dit IW is die grappig denkt te zijn, anders is het dus echt een 1 op 1 port.QUESTION-> Moriarte: Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?
ANSWER-> Mackey-IW: No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings.
Dat ze "mouse control" uberhaupt nog opnoemen, alsof je blij moet zijn dat een PC applicatie ondersteuning heeft voor de muis........
De Bad Company 2 demo komt er snel aan (console).
Nee!Dutchy007 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:31:
Devs hebben een Q&A gehouden... lekkere antwoorden![]()
Geen LEAN? &@#&!*@#%, zonder lean laat je je hele lichaam zien als je om een hoekje wil kijken-Geen LEAN (regelrechte console port)
Lol, ook ik vind het heel raar dat lean er niet meer in zit.Awsom schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:39:
Geen LEAN? &@#&!*@#%, zonder lean laat je je hele lichaam zien als je om een hoekje wil kijken
Echter.... ik heb 2 jaar geleden de lean keybinds laten verdwijnen en ze eigenlijk daarna nooit meer gemist. Indien je snipert kan ik het me nog wel voorstellen, maar ik mis ze met mijn g3 / m4 echt niet eigenlijk. En ik speel toch al heel wat uurtjes CoD op een (amateuristisch) goed niveau. Tegenwoordig zit bij mij de nade op E, dat heb ik destijds overgenomen uit mijn Farcry periode, waar ik de lean ook al had uitgeschakeld had en ik behoefte had aan een snellere nade-trow. Bij G wilde ik nog weleens misdrukken met allerlei 'wasaddwdsa'
Om het verhaal compleet te maken. Op mijn muisduimknop zit de alternatieve nade.
Basement Bios ---- Exo-S
Er zitten niet genoeg knoppen op een controller ... al die overbodige functies ook, wat een onzin. Heb je toch allemaal niet nodig ; alleen knoppen voor hollen, springen, nades-spammen en sproeienMystikal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:45:
Lol, ook ik vind het heel raar dat lean er niet meer in zit.
Wat zijn die amerikanen soms bedroevend snel op hun tenen getrapt zeg.Goner schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:19:
LOL !
http://www.nu.nl/games/21...ograp-teruggetrokken.html
Hebben ze de boze dedicated server PC spelers al tegen zich (en blijkbaar ook console spelers die dedicated willen), halen ze ook nog 's dit soort streken uit ...
(raar trouwens, om als IW te 'protesteren' tegen nade spamming ... zij maken het toch mogelijk ?!)
EDIT: filmpje is best grappig trouwens.
Dat filmje is gewoon als grapje bedoeld, en het woord 'fag' is toch naast homo toch ook gewoon een algemeen scheldwoord? Net zoals ik in het Nederlands toch ook wel eens iemand "Homo" noem terwijl hij geen homo is?
Ik bedoel, kom op zeg, als ze bij elke film moeilijk gaan doen waarin het woordje fags in voorkomt, dan blijven ze bezig. En dan komt er een trailer uit van een spel waarbij ze als grapje een afkorting gebruiken die dus F.A.G.S. spelt, en dan is het niet goed.
Ze zouden juist de demo voor de PC moeten uitbrengen en dan laten zien hoe het wel kan. De console gamers weten toch niet wat ze missen voor hun was het altijd al zoStewie! schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:47:
Dat ze "mouse control" uberhaupt nog opnoemen, alsof je blij moet zijn dat een PC applicatie ondersteuning heeft voor de muis........
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Zou ik toch opppassen tegen wie je dat zegt hoor ...rob1n schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:16:
Net zoals ik in het Nederlands toch ook wel eens iemand "Homo" noem terwijl hij geen homo is?
http://www.dag.nl/binnenland/agent-homo-noemen-toch-108317
Haha jah ik weet ook wel dat het een scheldwoord isGoner schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:24:
[...]
Zou ik toch opppassen tegen wie je dat zegt hoor ...
http://www.dag.nl/binnenland/agent-homo-noemen-toch-108317
http://www.n4g.com/pc/News-422786.aspx
Wat die meneer daar allemaal zegt slaat toch op niets hoor! Minder lag door dedicated servers niet meer te ondersteunen??? Te moeilijk om uit een lijst te kiezen welke server je wilt???
Wat denken ze daar wel bij IW, dat pc gamers allemaal idioten zijn ofzo
.
Wat die meneer daar allemaal zegt slaat toch op niets hoor! Minder lag door dedicated servers niet meer te ondersteunen??? Te moeilijk om uit een lijst te kiezen welke server je wilt???
Wat denken ze daar wel bij IW, dat pc gamers allemaal idioten zijn ofzo
En zoals IW ook prima weet is het toevoegen van matchmaking geen reden om server list + dedi servers eruit te gooien. En minder lag door p2p? lol...
Hahaha!
Holy god! All of the above!
Trouwens, ik vraag me af hoe IW gaat reageren na de launch als de verkoopcijfers van het pc platform daadwerkelijk tegenvallen. Komen er reacties als "verkoopcijfers vallen tegen omdat 90% het spel illegaal heeft gedownload" en "pc gamers hebben geen moraal" of zullen ze eerlijk toegeven dat hun "apple praktijken" er voor zorgen dat mensen het spel bewust niet meer kopen?
Life is what you others make it.
EA / Dice is flink bezig! 
‘An officer is used to certain things’ thought Captain Rupert Horsechesterton as he sat in the mess tent, toying with the unappetizing grey sludge on his plate – ‘we have certain expectations connected to our rank, and these are things we’ve earned with hard work and loyalty to our cause’
‘We like to have a dedicated server – a man who brings us what we want in the mess hall. We like to be able to choose what we eat, and the order in which we eat it. We like to be able to choose a favorite table, sit at it when we want and get rid of any riff-raff if they sit next to us. All of this is only available when a man has a dedicated server working for him in the mess tent. A dedicated server is a great thing – he turns an ordinary meal time into a pleasurable, unique and privileged experience. A man is willing to pay a little for that privilege’.
The captain stared out of the window of the tent onto the pock-marked battlefield and continued his melancholy soliloquy ‘Things have changed recently. Meal times have lost their special appeal. New mess tents spring up on the battlefield that only have a buffet. We can’t even choose which dishes we eat. The officer’s table has been replaced by lines and lines of benches. A man doesn’t know who he’s going to be sitting next to, and we can't get rid of riff raff if they sit next to us. More and more of these tents are phasing out dedicated servers. Is this the modern way of making warfare?’
Suddenly angered and inspired by his internal monologue, the Captain got up from his bench, tossed his plate of grey buffet food aside and thrust his fist in the air in a mark of steely defiance.
"I will not take this anymore. I don’t need to eat here! I will take my meals the old-fashioned way! I will choose a mess tent with dedicated servers!"
With that he took his sword, put Monty on his shoulder, and strode out of the tent into the fresh morning air.
* * *
Battlefield Heroes is committed to offering dedicated servers to YOU, the hardcore PC gamer FOR EVER!
Eerlijk gezegd had ik me nog niet in die game verdiept, maar hulde voor de creativiteit van de marketingafdeling!
Ik denk dat dit toch wel één grote grap aan het worden is hoor, dat iw geen dedicated servers in mw2 gestoken heeft. Nu speelt dice/EA daar lekker op in
, och ja we zullen wel zien op de 10de zeker wat het geeft.
Ik ga hem zowiezo niet halen op de release , denk dat ik eerst wat ervaringen ga afwachten enzo en pas daarna het spel al dan niet gaan kopen
.
Ik ga hem zowiezo niet halen op de release , denk dat ik eerst wat ervaringen ga afwachten enzo en pas daarna het spel al dan niet gaan kopen
Alle publishers kijken hoe dit gaat uitpakken en als IW erin slaagt de community tevreden te krijgen dan zal dit geintje bij nog meer games worden uitgehaald.
EA is heel sterk: zij investeren hevig in de games die zij online aanbieden, groot budget en leuke marketing nu eromheen. Bad Company 2 heeft ook weer goede support voor dedicated servers.
EA is heel sterk: zij investeren hevig in de games die zij online aanbieden, groot budget en leuke marketing nu eromheen. Bad Company 2 heeft ook weer goede support voor dedicated servers.
Ik heb net de Q&A zitten lezen op het PC gebied. Het is prachtig om te zien hoe zo ongeveer elke vraag mbt latency, dedicated servers en lan ontwijken. Als je heel goed leest staat er ergens dat je het zonder problemen op een LAN kan spelen......zo lang je maar een connectie naar steam hebt. Ach ja, blijft vervelend, ik heb van elke COD genoten (nou ja, 3 heb ik nooit aangeraakt, en WAW heb ik lang over gewacht maar toch gekocht). Altijd lol gehad en (heel raar) ik kwam bijna altijd op hetzelfde groepje servers uit met mijn keuze van map/speltype en lage ping.
Het enige wat ik nog kan zeggen eigenlijk is zonde zonde zonde.
Het enige wat ik nog kan zeggen eigenlijk is zonde zonde zonde.
En vergeet de geweldige "ingame chat" niet
Nu weten we het wel he, speel nu eerst de game eens, vier daagjes wachten mensen!
Het zou wel de stunt van de eeuw zijn als nu blijkt dat Cod Mw2 op de pc de best verkochte cod voor de pc ooit zou zijnStewie! schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:07:
Alle publishers kijken hoe dit gaat uitpakken en als IW erin slaagt de community tevreden te krijgen dan zal dit geintje bij nog meer games worden uitgehaald.
De naam doet al voldoende inderdaad, de echte schade zie je bij deel 7 en 8 wel weer 
De gemiddelde gamer koopt het op basis van de reputatie en previews.
De gemiddelde gamer koopt het op basis van de reputatie en previews.
Ik denk het niet, uitgever/devers schieten er eigenlijk niks mee op, en het beperkt het aantal mensen die tegen elkaar kan spelen heel erg (bovenop alle andere nadelen).
Het zou pas een hele echte echte stunt zijn als we dinsdag met zijn allen tot de ontdekking komen dat er toch dedicated server bij zitM4gick schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:07:
[...]
Het zou wel de stunt van de eeuw zijn als nu blijkt dat Cod Mw2 op de pc de best verkochte cod voor de pc ooit zou zijn
Maar het zou me niks verbazen als het de best verkochte game op de PC wordt. Meer mensen hebben tegenwoordig een PC, de marketing draait op volle toeren en mensen doen graag met een hype mee.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ja die mouse support maakte ik mij al zorgen over, maar hoe weet ik nou welke knop ik moet hebben zonder dat er op zo'n ding A,B,X of een vierkantje of kruisje staat? (beter goed gejat dan slecht bedacht)
Ik ben het met Beany en Stewie eens dat puur op basis van merk het spel een heel eind komt, maar dat de schade aan het imago later terug komt klappen. In mijn ogen is dat dezelfde situatie als zich voordoet met command & conquer.
Verder geloof ik ook in het idee dat het gedaan is om het makkelijker te porten van de xbox 360. Een paar jaar terug zag je ook heel veel spellen geport worden (en hopelijk wordt de pc weer zoveel beter dat ze dat als eerste ontwikkelen, tot uiteraard de next-gen consoles uitkomen). Dat, of pc gaming gaat daadwerkelijk uitsterven (wat ik dus echt hoop van niet).
Tot die tijd kunnen we altijd blijven hopen (op dedicated servers
)
Ik ben het met Beany en Stewie eens dat puur op basis van merk het spel een heel eind komt, maar dat de schade aan het imago later terug komt klappen. In mijn ogen is dat dezelfde situatie als zich voordoet met command & conquer.
Verder geloof ik ook in het idee dat het gedaan is om het makkelijker te porten van de xbox 360. Een paar jaar terug zag je ook heel veel spellen geport worden (en hopelijk wordt de pc weer zoveel beter dat ze dat als eerste ontwikkelen, tot uiteraard de next-gen consoles uitkomen). Dat, of pc gaming gaat daadwerkelijk uitsterven (wat ik dus echt hoop van niet).
Tot die tijd kunnen we altijd blijven hopen (op dedicated servers
[ Voor 0% gewijzigd door Aragnut op 07-11-2009 00:50 . Reden: credit where credit's due ]
Ja....kan je je voorstellen...als ze de PC-multiplayer wél in orde hadden gemaakt! Dan zouden de verkoopcijfers nog hoger liggen. Al is het maar een klein gedeelte van de online petitie die het spel niet kopen, dan gaat ze dat toch al snel een paar miljoen dollar kosten.beany schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:01:
[...]
Het zou pas een hele echte echte stunt zijn als we dinsdag met zijn allen tot de ontdekking komen dat er toch dedicated server bij zit
Maar het zou me niks verbazen als het de best verkochte game op de PC wordt. Meer mensen hebben tegenwoordig een PC, de marketing draait op volle toeren en mensen doen graag met een hype mee.
Ik denk dat ze er meer geld mee zouden verdienen om wat extra developers te huren en te zorgen dat de PC versie geen directe port is (op de custom mouse control en graphics settings na dan) en de PC community tevreden te houden. Als we bv nog custom keyboard control krijgen zou het al een stuk aantrekkelijker worden om het spel te kopen.
Life is what you others make it.
Ze besparen tonnen danwel miljoenen per game, hoezo schieten ze er niets mee op?furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:46:
Ik denk het niet, uitgever/devers schieten er eigenlijk niks mee op, en het beperkt het aantal mensen die tegen elkaar kan spelen heel erg (bovenop alle andere nadelen).
Waarom zouden ze tonnen dan wel miljoenen besparen? Zo moeilijk is het niet een server list te programmeren en dedicated server files vrij te geven.Stewie! schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:49:
[...]
Ze besparen tonnen danwel miljoenen per game, hoezo schieten ze er niets mee op?
Interessante quote van Carmack:
Blijkbaar is het meer een sign of the times dan een eenmansactie van IW"Dedicated servers zijn overblijfselen uit oude PC-tijdperk"
Dedicated servers zijn overblijfselen uit het oude PC-tijdperk. Dat zegt John Carmack, mede-oprichter van ontwikkelaar Id Software in een interview met entertainmentwebsite Variety.
Carmack zegt dan ook niet van plan te zijn om het dedicated-server-systeem toe te passen in Id Software's aankomende shooter Rage. "Maar dit staat nog niet helemaal vast", voegt Carmack daaraan toe. De ontwikkelaar is blij dat hij niet degene is die de pionier moet zijn in het achterwege laten van dedicated servers.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anoniem: 144949
En dan?"Dedicated servers zijn overblijfselen uit oude PC-tijdperk"
Als dat is wat het volk wilt, waarom niet? Dat het "oud" is zonder meer, heeft geen enkele argumentatiewaarde om het af te schaffen. Dus de zoveelste rond-de-pot-draaien reactie.
Desalniettemin, als ze het nut er niet in van zien of het gewoon niet in willen bouwen, dan kan je er weinig aan doen.Anoniem: 144949 schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:56:
[...]
En dan?
Als dat is wat het volk wilt, waarom niet? Dat het "oud" is zonder meer, heeft geen enkele argumentatiewaarde om het af te schaffen. Dus de zoveelste rond-de-pot-draaien reactie.
Het beste wat helpt is stemmen met je portomonnee. Als men ziet dat games met dedicated servers beter verkopen dan zonder, dan zal men wel twee keer nadenken.
En Dice loopt al voorop door zo hard mogelijk rond te roepen dat BF wel dedicated server heeft. Slim van ze!anandus schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:11:
[...]
Desalniettemin, als ze het nut er niet in van zien of het gewoon niet in willen bouwen, dan kan je er weinig aan doen.
Het beste wat helpt is stemmen met je portomonnee. Als men ziet dat games met dedicated servers beter verkopen dan zonder, dan zal men wel twee keer nadenken.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik hoop dat het verschil duidelijk zichtbaar zal worden. Ik erger me nu al aan spellen die je zowat moet spelen met een (xbox) controller omdat de toetsenmapping een ramp is. Ik denk dat, gezien de geschiedenis van BF, je wel dedicated servers moet gebruiken met de omvang van de maps (9 vs 9 is dan ECHT te weinig). Jammer genoeg vindt IW een 18 player map het beste en wij hebben ons daar maar aan te schikken (in zoverre, het is niet 1-2-3 aan te passen in een setting of zo).beany schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:11:
[...]
En Dice loopt al voorop door zo hard mogelijk rond te roepen dat BF wel dedicated server heeft. Slim van ze!
Eh, ik dacht het niet ... als het echt zo erg is als nu beschreven wordt, dan skip ik MW2 echt. Als ik zie hoeveel servers er nog zijn voor CoD1 en UO, dan kan ik met MW1 en WaW nog jaaaaren vooruit.Aragnut schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:36:
Jammer genoeg vindt IW een 18 player map het beste en wij hebben ons daar maar aan te schikken
Wel jammer, al jaren wordt de nieuwe CoD begin november uitgebracht, net op tijd voor m'n verjaardag. Toch maar iets anders verzinnen dit jaar ... Band of Brothers DVD bijv. ...
Wat een lulkoek ... waarom passen dedicated servers niet in het nieuwe PC-tijdperk ?? Zeg dan gewoon dat je je op consoles wilt richten omdat dat makkeliijker is en/of meer geld oplevert, ipv met dit soort kul-argumenten te komen."Dedicated servers zijn overblijfselen uit oude PC-tijdperk"
[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 09-11-2009 08:56 ]
De console wereld gaat juist richting de dedicated servers, dus wat hij daar beweert is gestaafd op argumenten die hij niet naar buiten brengt.
Anoniem: 304087
Ik durf er wel om te wedden dat deze game goed verkocht gaat worden op de pc.M4gick schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:07:
[...]
Het zou wel de stunt van de eeuw zijn als nu blijkt dat Cod Mw2 op de pc de best verkochte cod voor de pc ooit zou zijn
Maar niet alleen op de pc. Als je op tv kijkt zie je de laatste dagen volop reclame over
mw2.
Tja, als je op reclame af moet gaan dan had Vista ook heel veel moeten verkopen... Tuurlijk zal het spel goed verkopen (zeker op de xbox) want daar is geen afbreuk van features, en hebben ze speciale bundels e.d.Anoniem: 304087 schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:30:
[...]
Ik durf er wel om te wedden dat deze game goed verkocht gaat worden op de pc.
Maar niet alleen op de pc. Als je op tv kijkt zie je de laatste dagen volop reclame over
mw2.
@Goner: alvast gefeliciteerd. Helaas zie ik in de posts (zie ook de Q&A die IW gehad heeft) veel bewijs dat de max servers 9 vs 9 zijn.
Het is nu wachten op morgen om te kijken wat precies het effect zal zijn van het aanpassen van de feature list van de PC versie. Ik ben zeer benieuwd naar de reviews
[TROLL MODE]
natuurlijk kan ik dan altijd nog zeggen dat de reviewers omgekocht zijn als ze allemaal positief zijn
[/TROLL MODE]
Anoniem: 304560
Ik denk dat hij het best verkocht gaat worden op de ps3, aangezien die niet hackbaar is en iedereen het spel wil.
http://gamingbolt.com/200...arfare-2-was-made-for-pc/
Tijdens het lezen lag ik toch echt even plat van het lachen
Tijdens het lezen lag ik toch echt even plat van het lachen
Morgen server op zwart mensen. Woensdag weer online
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
*nevermind*
[ Voor 93% gewijzigd door Vandread op 10-11-2009 00:26 . Reden: maar het cod topic is kaput :+ ]
Anoniem: 161008
ff offtopic maar waarom krijg ik geen access op de nieuwe MW2 thread 4 :E
[Multi] Call of Duty: Modern Warfare 2 - Deel 3
[Multi] Call of Duty: Modern Warfare 2 - Deel 3
Is weer gefixed inmiddels, ik maakte een klein foutje
De petitie ging net door de 200.000 handtekeningen ...
200001 Total Signatures
Zal me benieuwen of die ook echt niet gaan kopen, is toch een hoop geld.
200001 Total Signatures
Zal me benieuwen of die ook echt niet gaan kopen, is toch een hoop geld.
Kan je alvast vertellen: Veel ervan kopen hem gewoon.
* Nakebod was er ook één van. Maar goed, ik heb dan ook nooit geroepen dat ik hem ondanks het ontbreken van dedi's niet ging kopen
Ik heb het al die tijd vol vertrouwen afgewacht, en mijn huidige ervaring is dan ook dat het prima werkt. Wel jammer dat je geen 'mega madness' met 50 spelers kan doen, maar goed
* Nakebod was er ook één van. Maar goed, ik heb dan ook nooit geroepen dat ik hem ondanks het ontbreken van dedi's niet ging kopen
Ik heb het al die tijd vol vertrouwen afgewacht, en mijn huidige ervaring is dan ook dat het prima werkt. Wel jammer dat je geen 'mega madness' met 50 spelers kan doen, maar goed
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb begrepen dat er ook een aantal dubbelel handtekeningen opstaan (blijkbaar heeft 402 ook 3 maal getekend..). Ik heb hem ook getekend, en ik koop het spel dan ook echt niet. Zelf wacht ik op de nieuwe battlefield nu, kijken of ze daar waar maken wat ze beloven t.o.v. MW2 keuzes.
Misschien dat ik 'm voor de single-play koop alstie over een paar maanden in de 5 euro bak ligt 
Multi-play MW2 ga ik echt niet doen ... ik speel multi-play MW1 en WaW momenteel ook alleen nog maar op dedicated servers (liefst tactical/realism), heb het wel gezien met de doorsnee hardcore server. Ik word compleet gestressed van die honden, helicopters, run-and-gun bunnyhoppers en noem maar op
Multi-play MW2 ga ik echt niet doen ... ik speel multi-play MW1 en WaW momenteel ook alleen nog maar op dedicated servers (liefst tactical/realism), heb het wel gezien met de doorsnee hardcore server. Ik word compleet gestressed van die honden, helicopters, run-and-gun bunnyhoppers en noem maar op
Heb hem wel ondertekend (dat dubbele is alleen een sprookje van IW om het te devalueren, tuurlijk gebeurd het, maar zijn er ook genoeg die het er mee eens zijn maar niet tekenen), en ook gekocht. Soms problemen met lag en host migration is irritant (en duurt echt wel meer dan 5 seconde), maar over het algemeen werkt het best redelijk.
Echter de replay value gaat wel hard achteruit. Met de korte maps heb je binnen een paar uur spelen elke map al gezien, en zonder custom maps zal dat het ook blijven tot er mappacks komen.
Echter de replay value gaat wel hard achteruit. Met de korte maps heb je binnen een paar uur spelen elke map al gezien, en zonder custom maps zal dat het ook blijven tot er mappacks komen.
ik heb hem er niet om gekocht,
Ik zou hem met mijn clan gaan spelen en daarom zou ik hem kopen. Nu de game daar niet meer voor geschikt is gaat het feest niet door.
Ik zou hem met mijn clan gaan spelen en daarom zou ik hem kopen. Nu de game daar niet meer voor geschikt is gaat het feest niet door.
Yup, en dan mag je waarschijnlijk ook nog lekker betalen voor de mappacks ook.furby-killer schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:31:
Ik had begrepen dat ze de teamsize op 9 vs 9 gezet hebben vanwege de maps, zodat ze deze beter op de gameplay kunnen afstellen. Ik denk dat het gewoon een manier is om de zaak te porten vanaf console en omdat meer spelers via P2P problemen kan opleveren.
In de review wordt naar voren gebracht dat de maps heel veel omwegen en sluiproutes en verstopplekken heeft, klopt dat of is het net zoveel als dat er bij cod4 aanwezig is (ik denk broadcast en creek)?
En het had zomaar een van de grootste online shooters op de pc kunnen worden. Waarom zou je dat als developer niet willen?
Als ik eens kijk naar de custom maps waar ik de laatste weken WaW op speel, gemaakt door de 'community' vraag je je af waarom je voor mappacks zou betalen ...Aragnut schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:34:
Yup, en dan mag je waarschijnlijk ook nog lekker betalen voor de mappacks ook.
omdat dan de grote mannen van de studio weer meer bonus krijgenGoner schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:27:
[...]
Als ik eens kijk naar de custom maps waar ik de laatste weken WaW op speel, gemaakt door de 'community' vraag je je af waarom je voor mappacks zou betalen ...
Tja, als je dat soort dingen meeneemt in de vergelijking dan zou je haast denken dat ze de dedicated servers weg gelaten hebben om te zorgen dat mensen wel extra moeten kopen voor nieuwe content. Hoewel ik denk dat als dat meetelt dat dat niet de enige reden is.
Als verkoop model natuurlijk heel slim: ze willen iets nieuws dus dat bieden we en we vangen ervoor. Helaas zijn we de "gewone" gang van zaken bij de multiplayers (van vroeger) gewend waarbij de maps door de community gemaakt werden, en niet door de uitgever. Sterker nog, counter strike zelf was een mod....
Ik denk dat het wel een belangrijke reden is. Want zoveel werk is het nou ook niet voor hun om dedicated server + server browser aan te bieden.
We zullen het zien als eerste map pack komt en ze geld ervoor vragen voor PC.
We zullen het zien als eerste map pack komt en ze geld ervoor vragen voor PC.
[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 11-11-2009 23:13 ]
Ik meende overigens dat een van de redenen dat ze overstapten op IW.net en Steam was om hackers tegen te gaan? Dat is dus mooi mislukt. 
Despite the game having been on store shelves less than two days, a newly released video seemingly proves that the anti-hacking technology Activision put into Modern Warfare 2 has been compromised.
Released by the group behind the disney.com website, the two minute YouTube clip shows an online match in which the player's character can see through walls, hit people from ridiculously long distances with inaccurate weaponry and, of course, fire magic bullets that pass right through solid objects. Typical hacker tricks, really.
The sad bit is that, if this clip is to be believed, Modern Warfare 2's IWNet anti-cheating system is yet another piece of hack prevention technology that simply didn't work. If someone wants to cheat in Modern Warfare 2 it won't be that difficult, and everyone who plays with or against that person will suffer as a result.
That said, perhaps the greatest deterrent to this hack becoming widespread is the disney.com website itself. The site's owners are charging $20 for the downloadable hack, and while I'm sure some morons will see no problem with handing over financial info to people who are attempting to profit off of unethical reverse engineering, hopefully most of you can see why that might not be a great idea.
offtopic:
Website naam weggefilterd.
Website naam weggefilterd.
Signature
Dat is wel erg knullig
Boink
wrong topic!
wrong topic!
[ Voor 72% gewijzigd door Bobmeister op 12-11-2009 12:32 ]
Anoniem: 320176
Dat is zoals het altijd zal blijven want VAC2 is volledig al gereverse-engineered, zoek bijv maar eens op 'vac2 peeknamedpipe' of 'VAC2 codecaving' ofzo op internet.
Een hack in elkaar draaien door te debuggen met Olly is voor de meeste hackschrijvers niet zo lastig, even snel wat functies hooken, VAC2 hooken op de overbekende manieren, en klaar is je hack... geen wonder dat ze dit binnen 2 dagen flikken. En nu zitten we met de gebakken peren want waar is de serveradmin die ze banned?
VAC2 doet het iig niet, die ziet niet dat er gehacked wordt....
Oh ??? Ik dacht dat het voordeel van 'no dedicated servers' was (volgens IW) dat er niet meer gehacked zou worden. Dat is dus niet waar, zo te zien ...
http://www.youtube.com/watch?v=_37pYlEc74s
Tja was ook wel te verwachten maar zo schiet het voor IW niks op natuurlijk..Anoniem: 320176 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:59:
[...]
Dat is zoals het altijd zal blijven want VAC2 is volledig al gereverse-engineered, zoek bijv maar eens op 'vac2 peeknamedpipe' of 'VAC2 codecaving' ofzo op internet.
Een hack in elkaar draaien door te debuggen met Olly is voor de meeste hackschrijvers niet zo lastig, even snel wat functies hooken, VAC2 hooken op de overbekende manieren, en klaar is je hack... geen wonder dat ze dit binnen 2 dagen flikken. En nu zitten we met de gebakken peren want waar is de serveradmin die ze banned?
VAC2 doet het iig niet, die ziet niet dat er gehacked wordt....
Maar sowieso vond ik hun redenering voor geen dedicated servers al dikke bullshit maar goed...

Vond het wel grappig
[ Voor 16% gewijzigd door FireBladeX op 12-11-2009 20:48 ]
De mensen die claimen de game te boycotten en het vervolgens toch kopen en spelen doen hunzelf enorm tekort... het is ook duidelijk dat hun "mening" in de toekomst niets waard is aangezien ze toch niet bij hun standpunt kunnen blijven.
Erg jammer.
Erg jammer.
Je brengt het nu wel erg kort door de bocht. Misschien zijn er mensen die na enige overtuiging, (in dit geval , LUISTEREN, naar anderen en toch de poging nemen) van hun boycot idee afstappen?SECURITEH schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:13:
De mensen die claimen de game te boycotten en het vervolgens toch kopen en spelen doen hunzelf enorm tekort... het is ook duidelijk dat hun "mening" in de toekomst niets waard is aangezien ze toch niet bij hun standpunt kunnen blijven.
Erg jammer.
Ik heb zelf in mijn wil om een dedicated server "af te dwingen" bij mw2 ook gezegd te boycotten. Iedereen verklaarde me voor gek. Waarom zou ik immers? Hetgeen wat ik zocht was een krachtig signaal rchting de developers om toch te kiezen voor een dedicated server omgeving. Het heeft echter niet mijn mening over de singleplayer / multiplayer dusdanig gevormd dat ik 100 % boycot aan zou houden.
Als je dan vervolgens ziet dat het "signaal" geen effect heeft, en de devver zich toch niet maalt om dat relatief kleine groepje boycotters, waarom heeft volhouden dan nog zin? Waarom zou je je niet vermaken met een game die opzicht best in orde is? Waarom vasthouden aan een standpunt dat geen zin heeft? ik heb in elk geval geprobeerd een signaal af te geven en in mijn perceptie de plank volledig misgeslagen, dat geef ik toe. Maar om nu dat gelijk te strijken met de waarde van iemands mening vind ik best ver gaan... En tekort doen? Met MW2? vul zelf maar in.....
Ik blijf erbij, een dedicated server systeem zou beter zijn. Met de komst van cheats en populariteit van dit spel kan het snel bergafwaarts gaan. Wie gaat de cheaters nu kicken? niemand, nee we muten ze wel. Het stukje controle zal toch gemist gaan worden door steeds meer gamers. En er komt een dag dat de meerderheid het ook gaat zeggen "dedicated servers zijn gewoon nodig". Dat stukje sociale controle en admins die flinke bancorrecties uitvoeren blijven nodig, omdat er mensen blijven zijn die het nodig vinden om te cheaten. Dat gevecht zal altijd blijven. En IWNet is geen beter wapen geworden in het gevecht tegen de cheaters, maar ik hoop dat de devvers zich nog bedenken..
Het was altijd al een beetje twijfelachtig waarom er geen dedi's kwamen. Tegen piraterij zou an sich kunnen, maar de PC versie is inmiddels ook al lang gekraakt, je kan er niet mee online zover ik begrepen had, maar wel private matches spelen. Das leuk, niet ranken? 
Activeren/veriferen dat je een orginele key hebt bij Steam iedere keer voordat je online kan gaan, lijkt mij dan ook een veel beter idee. Soort token idee. Dat is lastiger kraakbaar.
Steam autoriseerd je keycode bij IW.net servers, hij is geldig, je krijgt een token, je kan IW.net bereiken en daarmee online.
Kraak je hem en heb je geen originele key dan zou je, volgens de theorie dan, geen token kunnen krijgen, en daardoor niet IW.net kunnen bereiken, waardoor je überhaupt niet online kan. Hooguit LAN games ofzo.
En nu was punkbuster ook bij velen een grote bron van ergernis, maar die anticheat van Valve heeft zich inmiddels ook al wel bewezen in het falen. Binnen 12 uur al een werkende wallhack. Best slecht.
Activeren/veriferen dat je een orginele key hebt bij Steam iedere keer voordat je online kan gaan, lijkt mij dan ook een veel beter idee. Soort token idee. Dat is lastiger kraakbaar.
Steam autoriseerd je keycode bij IW.net servers, hij is geldig, je krijgt een token, je kan IW.net bereiken en daarmee online.
Kraak je hem en heb je geen originele key dan zou je, volgens de theorie dan, geen token kunnen krijgen, en daardoor niet IW.net kunnen bereiken, waardoor je überhaupt niet online kan. Hooguit LAN games ofzo.
En nu was punkbuster ook bij velen een grote bron van ergernis, maar die anticheat van Valve heeft zich inmiddels ook al wel bewezen in het falen. Binnen 12 uur al een werkende wallhack. Best slecht.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ja dat had ik een tijd terug ook al bedacht toen kwam ik ook nog met het idee voor dedicated servers dat het niet meer voor het publiek open is alleen voor serverhosts. Hierdoor houd je iedereen tevreden EN beperk je de piraterij alsnog maar goed zoals ik al vaker heb gezegd is de verklaring van IW dikke onzin en dat bewijst zich nu keihard in de praktijk. Het zal me in ieder geval niet verbazen als er binnenkort een manier komt om toch online te kunnen spelen met een illegale versie...Nakebod schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:25:
Het was altijd al een beetje twijfelachtig waarom er geen dedi's kwamen. Tegen piraterij zou an sich kunnen, maar de PC versie is inmiddels ook al lang gekraakt, je kan er niet mee online zover ik begrepen had, maar wel private matches spelen. Das leuk, niet ranken?

Jammer genoeg zal dat waarschijnlijk meer cheaters dan op IW.net hebben, maar ik zou er zelf nog naar overstappen als daar dan ook mods voor uitkomen.
Anoniem: 159816
Punkbuster is inderdaad verschrikkelijk, je mag zelfs niet eens mumble draaien (wat echt veel en veel beter is dan TS of vent...). VAC legt daar gelukkig geen restricties op. Maar VAC is ook verre van perfect. En dat is ook de reden dat je dedicated servers moet hebben met actieve admins. Ook een record funtie is onmisbaar voor als er geen admin is.Nakebod schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:25:
Ik ben ook wel eens onterecht door punkbuster uit matches gezet. Maar met admins was het toch wel duidelijk dat er goed op de servers gelet wordt. Het is mooi om te zien dat de "anti-cheat" reden nu het stof bijt, zodat developers dit niet meer als een stok kunnen gebruiken. Het zou mooi zijn om te zien hoe er gereageerd wordt zodra de eerste betaalde dlc voor de PC uitkomt.
Anoniem: 322525
menselijke admins zijn wel wenselijk omdat er op de PC veel gecheat wordt. In COD4 werd er helemaal veel gecheat. Dat is de reden dat ik op de console ben overgestapt.
Ach IW heeft zich al eens eerder goed voor zijn kop kunnen slaan. Met CoD2 was er bij de release niet eens PB aanwezig en daar is ook meteen een hele heisa over geweest met een dikke petitie (kleiner dan de MW2 petitie). Gelukkig zagen ze al gauw in dat de community dit niet accepteerde en kwam er zo snel mogelijk een patch met PB. Hoe kun je het ooit in je hoofd halen een grote online shooter te launchen zonder anti-cheatAragnut schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:30:
Ik ben ook wel eens onterecht door punkbuster uit matches gezet. Maar met admins was het toch wel duidelijk dat er goed op de servers gelet wordt. Het is mooi om te zien dat de "anti-cheat" reden nu het stof bijt, zodat developers dit niet meer als een stok kunnen gebruiken. Het zou mooi zijn om te zien hoe er gereageerd wordt zodra de eerste betaalde dlc voor de PC uitkomt.

Spel gekocht (PC) en single player is oké (net zo goed of iets minder dan COD4. MP is voor een casual gamer als ik ben (met wel een verleden in CS, CS:S, clans en eigen servers) echt een drama. Je kiest een spelvorm en gaat vervolgens wachten totdat de slots vol zijn. Dat kan best even duren. Vervolgens speel je een level en nadien zie je dat er van de 18 nog maar 4 slots zijn. De rest is tussendoor al verdwenen en er komt niemand bij. Het met vrienden spelen is ook een drama. Tuurlijk, je kan een private match spelen maar leuker is een vaste groep met open slots. Nu moet je mensen een voor een gaan uitnodigen ipv één serveradres doorgeven en allen connecten. Ik hoop echt dat dit geen trend is....
(* en natuurlijk het ontbreken van mapcycle, mods, matches, etc)
.
De werkelijke reden waarom er geen dedicated servers zijn:

Ouch, dat is wel pijnlijk (then again, IW heeft nooit ontkend dat het gewoon een goedkope port isAquaSheep schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:19:
De werkelijke reden waarom er geen dedicated servers zijn:
[afbeelding]
On another note: Ik ben toevallig het volgende tegen gekomen:
Er staan blijkbaar in de config bestanden nog verwijzingen naar dedicated servers. Een aantal theorieën hierover (niet allemaal van mij):
- IW houdt de optie open om later Dedicated toe te voegen
- het is omdat de cod4 engine gebruikt wordt (hoewel de volgorde wel anders schijnt te zijn).
- Ze zijn het vergeten weg te halen (deze geniet mijn voorkeur)
samen met de opmerking over cod4 van psychoclown en een beetje (heel veel?) goede hoop en vertrouwen wacht ik met smacht op de eerste grote patch (wie weet ga ik het dan nog kopen ook).
Geen mapcycle? Dat kan ik me dan weer niet voorstellen maar dat is wel heel triest als dat er niet eens in zit gebakkenEijkb schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:25:

Ze hebben het niet ontkend maar het is wel erg slap...Aragnut schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:33:
[...]
Ouch, dat is wel pijnlijk (then again, IW heeft nooit ontkend dat het gewoon een goedkope port is)
On another note: Ik ben toevallig het volgende tegen gekomen:
Er staan blijkbaar in de config bestanden nog verwijzingen naar dedicated servers. Een aantal theorieën hierover (niet allemaal van mij):
- IW houdt de optie open om later Dedicated toe te voegen
- het is omdat de cod4 engine gebruikt wordt (hoewel de volgorde wel anders schijnt te zijn).
- Ze zijn het vergeten weg te halen (deze geniet mijn voorkeur)
samen met de opmerking over cod42 van psychoclown en een beetje (heel veel?) goede hoop en vertrouwen wacht ik met smacht op de eerste grote patch (wie weet ga ik het dan nog kopen ook).
Slaan ze notabene een dikker budget af en zetten ze nog steeds een top spel neer.. voor de consoles maar een slap aftreksel voor de PC.
Doet me nog meer verlangen naar klassiekers zoals CoD... man man man! weet nog wel toen ik daar voor het eerst online mee ging! Eerst 2 uur vrij op een zonnige lentedag kwam ik op een TDM terecht met mp_rocket op.. geniale map ook al kwam ik er al gauw achter dat het geen favoriet was in clan matches
Vraag me af of mijn post wel zo'n hoop kan wekken
Want blijkbaar hebben ze er niet van geleerd! Snap best wel dat op de consoles beter verdienen valt ivm piraterij maar.. echt waar ik kan er ook gewoon zo hard met de pet niet bij he!!

Die 'argumenten' waarmee ze een tijdje terug ook kwamen die gaan toch ook helemaal nergens over

Overigens herhaal ik dit niet constant om te bashen maar omdat ik er nog steeds van versteld sta als ik erover na denk.. Mijn inziens willen ze gewoon helemaal van de pc af of gaan ze het vanaf nu lekker zo houden omdat ze hiermee toch een community met redelijke grote overhouden en er nauwelijks geld in hoeven te steken.. het is immers toch een simpele port.
Hebben jullie de CFG aanpassingen al gezien voor het ping metertje. De 4 5 balkjes nu zo instellen dat het er max 10 zijn met een andere plot laat zien dat vrijwel alle spelers een ping van 200 ms + hebben (met uitzondering van de host) in veel games.
Zorgelijk.
Zorgelijk.
Pics or it didn't happen. Iemand anders had eerder een screenshot gepost waar de meesten rond de 60-80 zitten...K4F schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:10:
Hebben jullie de CFG aanpassingen al gezien voor het ping metertje. De 4 5 balkjes nu zo instellen dat het er max 10 zijn met een andere plot laat zien dat vrijwel alle spelers een ping van 200 ms + hebben (met uitzondering van de host) in veel games.
Zorgelijk.
Dat vind ik nog steeds erg hoog! CoD/2/4 speelde ik altijd met maxpackets op 100 wat zorgde voor een stabiele ping ban 45 maar ik joinde echt geen server met ping hoger dan 50 max! Maar goed ieder zijn mening natuurlijkSgtCaffran schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:19:
[...]
Pics or it didn't happen. Iemand anders had eerder een screenshot gepost waar de meesten rond de 60-80 zitten...
Over de top gaan is ook een vakK4F schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:10:
Zorgelijk.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
JA, die gedachtegang speelt bij mij ook. Die ping aanpassing was ik ook al tegen gekomen (sowieso, vervelend dat ze niet gewoon het getalletje er neerzetten maar alleen zo'n grafiekje). bij de Q&A e.d. heeft IW ook nooit gezegd dat ze wat gedaan hebben om te voorkomen dat de host niet een voordeel heeft. Het enige wat ze bij zulke vragen zeggen is: we hebben ervoor gezorgd dat het gebalanceerd en eerlijk is (wat dus helemaal niets hoeft te betekenen).psychoclown schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:00:
Overigens herhaal ik dit niet constant om te bashen maar omdat ik er nog steeds van versteld sta als ik erover na denk..
...blijkbaar wisten ze al langer dat ze gingen porten en dat het allemaal niet zo duur hoefde te zijn (wederom: bonussen?).Ze hebben het niet ontkend maar het is wel erg slap...
Slaan ze notabene een dikker budget af en zetten ze nog steeds een top spel neer.. voor de consoles maar een slap aftreksel voor de PC.
Dat doet me denken aan de eerste keer dat ik de demo speelde. Ik vond het toen al ongelofelijk dat ze COD2 zo hard konden overtreffen.Doet me nog meer verlangen naar klassiekers zoals CoD... man man man! weet nog wel toen ik daar voor het eerst online mee ging! Eerst 2 uur vrij op een zonnige lentedag kwam ik op een TDM terecht met mp_rocket op.. geniale map ook al kwam ik er al gauw achter dat het geen favoriet was in clan matches
Ondertussen blijft het jammer, maar ach: "there are more fish in the sea", en ik vermaak me ondertussen met brutal legend en Dragon age: origins.
Edit: als je het COD6 topic op tweakers leest, zie je dat steeds meer mensen zich beginnnen te ergeren aan het missen van de dedicated servers.
[ Voor 6% gewijzigd door Aragnut op 16-11-2009 09:25 ]
Dat zal vast een hoop gamers blij maken, denk ik.Hackers gebruiken dedicated servers in Modern Warfare 2
Een groep hackers heeft het voor elkaar gekregen om op dedicated servers Modern Warfare 2 te spelen. Dat blijkt uit een filmpje dat is verschenen op Youtube. Dit terwijl ontwikkelaar Infinity Ward dedicated servers heeft uitgeschakeld.
"Dankzij AgentGOD's voortreffelijke werk om de developer-console terug te brengen in de PC-versie is een hele nieuwe golf van servers beschikbaar met een grote mogelijkheid aan aanpassingen. Dingen als onbeperkte munitie, enorme aantallen ervaringspunten, gezichtsveld-, snelheid- of zwaartekracht- aanpassingen en nog veel meer", aldus de beschrijving van het filmpje.
In het filmpje is te zien hoe een aantal spelers het met aangepaste server-instellingen voor zwaartekracht en ongelimiteerde raketwerpers tegen elkaar op nemen. Volgens de beschrijving worden de acties volledig geregistreerd door het spel en stijgen spelers gewoon hoger in rang.
Voor de uitgave van Modern Warfare 2 maakte ontwikkelaar Infinity Ward bekend dat dedicated servers niet aangemaakt konden worden in de game. Dit zorgde voor de nodige ophef bij gamers.
Ik ben benieuwd om te zien hoe populair ze gaan worden (zeker gezien de "minder-legale" MP er zal plaatsvinden). Verder ben ik benieuwd hoe IW/Activision zal reageren als het mateloos populair gaat lijken (en meer mensen online heeft dan de matchmaking).
Hmmm die hack maakt het mogelijk om je dev console te openen en zo parameters van een game te veranderen. Het is geen dedicated server hoor. Maar wat ik mij af vraag. Kijk ik heb een i975 extreme processor. En als ik een game verlaat dan zie ik altijd als laatste host migration. Ik host dus bijna altijd de game. Nu vraag ik mij af op ik parameters van de game kan veranderen met die dev console hack.
Maar ik durf die hack niet goed uit te proberen. Stel dat mijn account word gebanned of zo. Weg 60 euro
Maar ik durf die hack niet goed uit te proberen. Stel dat mijn account word gebanned of zo. Weg 60 euro
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ik refereer niet alleen aan de mogelijkheid om de console op te laten komen maar ook op berichten dat er daadwerkelijk dedicated servers in elkaar zijn geflanst. Er zijn nog meer nieuwsberichten maar ze hebben wel allemaal dezelfde screenshot (dus hoogst waarschijnlijk dezelfde bron). Her en der las ik ook dat er pirated copies zijn die zonder steam werken en met dedicated servers (helaas geen bron).Kain_niaK schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:09:
Hmmm die hack maakt het mogelijk om je dev console te openen en zo parameters van een game te veranderen. Het is geen dedicated server hoor.
Bron: Teknogods Multiplayer loader
Note for the record: Ze willen niks met illegale games/copies te maken, wel willen ze mw2 dedi's
Note for the record: Ze willen niks met illegale games/copies te maken, wel willen ze mw2 dedi's
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'