Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

CILLER schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:09:
Overigens heb ik mijn preorder maar geannuleerd.
Zag gisteren veel oproepen daarvoor op realism/tactical servers ... snap nu ook waarom als ik hier de plannen zo eens lees.
Eerlijk gezegd speel ik CoD (MW en WaW) de laatste tijd alleen nog maar op modded (bijv. Brothers Realism) omdat ik het helemaal gehad heb met honden, helicopters, nade-spammers, bunny-hoppers enzo ... (ben al niet zo goed, maar onder die omstandigheden is het helemaal niks :+ )

Leuk filmpje tegen de plannen bij Bad Company trouwens

Er lopen overigens 2 petities betr. MW2 (CoD6), had bijna de verkeerde (nou ja) te pakken :
http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html (geen dedicated servers)
http://www.petitiononline.com/cod6/petition.html (prijs)

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 21-10-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Goner schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:04:
[...]

Zag gisteren veel oproepen daarvoor op realism/tactical servers ... snap nu ook waarom als ik hier de plannen zo eens lees.
Eerlijk gezegd speel ik CoD (MW en WaW) de laatste tijd alleen nog maar op modded (bijv. Brothers Realism) omdat ik het helemaal gehad heb met honden, helicopters, nade-spammers, bunny-hoppers enzo ... (ben al niet zo goed, maar onder die omstandigheden is het helemaal niks :+ )

Leuk filmpje tegen de plannen bij Bad Company trouwens

Er lopen overigens 2 petities betr. MW2 (CoD6), had bijna de verkeerde (nou ja) te pakken :
Ja, ik word ook helemaal gek van die honden |:(, welke idioot heeft dat bedacht, niemand overleeft het als je er 5 in 1x op je af komen.. En verder, dat hitler filmpje is geniaal :P

Trouwens, bij die petitie van dedicated servers komt elke seconde 1 vote erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dice Take A Jab At Infinity Ward Over Dedicated Server Issue

Hier wordt bij ons in de clan over gedacht naast OpFlash2 waar binnenkort alsnog een dedi server voor schijnt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 21:34

K4F

CILLER schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:28:
steam is zeker niet de bottleneck. Counter strike en Counter Strike source werken gewoon met een klassiek systeem zoals het hoort

Ik snap dan ook echt niet waarom IW deze keuze maakt
Wie nog wel? Ik ben wel tevreden over de nog betere integratie in steam, als we dan nu niet langer hoeven te wachten voor patches speciaal voor het steam platform. Mijn ervaring met VAC beperkt zich tot tf2 en hl2 dus echt veel weet ik er niet van maar let's face it, punkbuster was ook een pita.

Ik kan me echt niet voorstellen dat matchmaking niet mogelijk zou zijn naast de oude serverbrowser. Skilllevels bepalen aan de aanwezige spelers in een server en dan een keuze laten maken of random 1 uitkiezen. Als ze echt nog meer controle willen halen we voortaan onze configs door hun scanner voor een validatie. Als ze mods buiten de deur willen houden kan dat nog steeds met de filtering die al sinds cod uo (?) in het spel zit.

Op dit moment zijn de mensen denk ik vooral teleurgesteld door de prijs en late aankondiging van de gewijzigde plannen voor deze titel. Daarbij komt dan nog de houding tegen PC gamers de laatste jaren.
Ik had eigenlijk wel zoiets als dit verwacht maar dan met het fantastische windows live. Echt veel hoor je ook niet meer over dat cross platform multiplayer gedoe, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Denk niet dat ik m'n order cancel, volgens mij komt het wel goed.
Opzicht klinkt het artikel: http://www.fourzerotwo.com/?p=745 niet slecht. Maar dat alle touwtjes uit handen wordne genomen is natuurlijk niet zo prettig.
Ga het gezellig met m'n huisgenoot spelen, we zitten naast elkaar dus dat word brullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vandread schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:25:
Denk niet dat ik m'n order cancel, volgens mij komt het wel goed.
Opzicht klinkt het artikel: http://www.fourzerotwo.com/?p=745 niet slecht. Maar dat alle touwtjes uit handen wordne genomen is natuurlijk niet zo prettig.
Ga het gezellig met m'n huisgenoot spelen, we zitten naast elkaar dus dat word brullen :P
Moet je toch wat beter lezen joh. Het is allemaal mooi gelul, maar feit blijft dat jij straks lekker een clanwar kunt spelen op de uplaod van iemand anders. Waarom denk je dat dedicated servers zijn uitgevonden....
Je verliest echt álle mogelijkheden die de COD server scene zo goed maakten, waarom denk je anders dat cod4 op pc online zo'n hit is ?
Je kunt alles tweaken en aanpassen, servers zijn goed te adminnen, master banlists, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
De hosting gebeurt toch gewoon bij IW of (mogelijk?) 3rd party hosters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
KillerAce_NL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:23:
[...]

Moet je toch wat beter lezen joh. Het is allemaal mooi gelul, maar feit blijft dat jij straks lekker een clanwar kunt spelen op de uplaod van iemand anders. Waarom denk je dat dedicated servers zijn uitgevonden....
Je verliest echt álle mogelijkheden die de COD server scene zo goed maakten, waarom denk je anders dat cod4 op pc online zo'n hit is ?
Je kunt alles tweaken en aanpassen, servers zijn goed te adminnen, master banlists, etc.
Ik heb het ook wel eens eerder gezegd, maar waar zeggen ze dat er totaal geen dedicated servers komen? Van wat ik begrepen heb, gaat álles via IW.net, dus ook de servers. Je kan zelf geen servers meer hosten nee, en de game service providers ook niet meer, maar Infinity Ward zelf gaat dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 12-09 17:02
Vandread schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:35:
De hosting gebeurt toch gewoon bij IW of (mogelijk?) 3rd party hosters?
Ik kan je verzekeren dat jij de held van de gehele COD community bent als jij de garantie dat dat zo is aan kan leveren!

Ik heb nog nergens gelezen dat men gebruik gaat maken van servers die men op laat zetten door GSP's.....

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Dit is idd wel wat hij verteld heeft tijdens de chat, luister die anders even ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als dat niet zo zou zijn zou dat ernstig naief zijn, op de gemiddelde 1mbit upload valt geen behoorlijke war te hosten, tevens heeft 1 speler dan een dik ping voordeel....

edit: Dus Donnie.... we zijn de helden? ;)

Wellicht kan Stewie! echt uitsluitsel geven?
edit2: Dankje MikeN!

Maar draaien die alleen de publics of ook de clan games :P

[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 21-10-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:29
Stewie heeft al lang al in 1 van de topics gepost dat er voldoende gameservercapaciteit bij launch zal zijn en dat bepaalde partijen daar al voor gecontracteerd zijn. Zie Stewie! in "Geen Linux Dedicated voor Modern Warfar..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 22:04
Wie betaalt dan voor de gameservers? :S Activision zal toch niet al die servers gratis maken, want dat kost best veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Moet wel gratis he, anders komt er een abonnementje bij voor public-pay-servers ;)
Waarom denk je dat ze "sponsoren" aantrekken, beetje webvertising voor de je op de server komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 12-09 17:02
Oh ja?
Morax schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:52:
[...]

Maar ik heb het dus goed begrepen dat de dedicated server software (zei het voor windows) dus geleverd gaat worden aan een aantal GSP's (waaronder dan waarschijnlijk i3D ;) ), die dan vervolgens de dedicated servers op gaan zetten waar wij met matchmaking op terecht zullen komen? :)
Stewie! schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:59:
[...]

Bij MW2 is nog niets duidelijk. Zij hebben de beslissing nog niet gemaakt.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

Stewie!

Keen must die!

Even ophelderen; wij doen nu (nog) niets voor MW2, ze hebben nog niets besloten.
Als community zou ik gewoon door blijven gaan met die petitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

LOL, behalve petities zijn er ook nog andere acties blijkbaar ...

Intussen is een en ander weer hersteld, maar dit stond blijkbaar gisteren op WikiPedia :D op de Infinity Ward pagina

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 21-10-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:12:

Intussen is een en ander weer hersteld, maar dit stond blijkbaar gisteren op WikiPedia :D op de Infinity Ward pagina
^^ bahahaha 8)7 En toch is het de waarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ga toch fietsen, zolang je nog niet weet hoe de server gehost worden weet je nog helemaal niet of het echt zo nadelig is.
Nog sterker, wanneer je internationale wars speelt, bv tegen gasten uit Poolen ofzo dan zou het mooi zijn als er een server in bv Duitsland word gebruikt, heeft niemand een echt ping voordeel ;)

Ik heb overigens wel meegedaan aan de petitie, niet omdat ik persee enkel dedi-servers wil maar als protest tegen de onduidelijkheid en de korte tijd voor de release melding van het spel.

[ Voor 23% gewijzigd door Vandread op 21-10-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
Kan iemand mij uitleggen waarom er een petitie tegen de prijs is. De petitie zelf heeft het over belachelijk hoge prijzen maar in de pricewatch kan ik daar niks over terug vinden, 34,99 vind ik schappelijk.

Die andere petitie lijkt me duidelijk. Ik wil gewoon mijn eigen keuzes kunnen maken bij het joinen van een server en boven alles een vaste server om op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
furby-killer schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:50:
Het zijn natuurlijk pure bullshit redenaties, ze hebben enkel redenen om matchmaking toe te voegen, maar geen enkele om dedicated servers te verwijderen.

En waarom precies je minder cheaters zou krijgen als je de mogelijkheid verwijdert dat een admin de cheaters kan bannen begrijp ik ook nog niet helemaal. Op een dedicated clan server kan ook gewoon punkbuster draaien, dus daar zit het verschil ook niet.

Maar geen custom maps/rotations is al zo irritant. En als clan is het dus in principe gewoon onmogelijk om samen te spelen buiten een private server. Gaat toch helemaal nergens meer over, al ga ik er niet vanuit dat ze het ooit nog veranderen, gevalletje van kop in het zand steken en heel hard "lalalalalla" roepen.
Zojuist ook de verklaring van IW gelezen nadat ik het op FP zag...

Volgens mij ben ik niet de enige hierin maar het komt bij mij over of ze alleen de woorden en zinnen omdraaien en geen maar dan ook geen (goede) argumenten geven!

Match making.. prima voor consoles en een gratis / zeer vermakelijke game als Battlefield Heroes maar een uitgebreide shooter als CoD heeft eigenlijk wel een serverlist nodig. Zoals ik ook al in het CoD4 topic had gezegd, waarom niet gewoon Match making en een serverlist?!

Steam is verder ook prima, niet veel ervaring met VAC maar zal ook best wel werken en zeker als de implementatie van CoD in steam goed is (key registreren op je steam account) is het veel vervelender om je key + steam account kwijt te zijn. Wat mij betreft een pluspunt dus mits het goed gedaan wordt.

Echter kan ik mij totaal niet vinden in hun redenatie om modden etc uit te sluiten..
Zij stellen dat: 'We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners'
Om de volgende reden: 'He points toward the mounting feedback IW has received from PC fans of Modern Warfare who couldn't find a decent server to play on between all of the cheaters, the insular communities, and huge skill level disparities that the original game's community fractured into'

Ben ik nou dom of hoe zit het, de eerste 2 punten zijn er toch juist om die problemen op te lossen :X
Match making zorgt voor 'gebalanceerde' games (is nog maar de vraag hoe het in CoD4 werkt) en Steam om zoveel mogelijk cheaters en piraterij tegen te gaan...?!

Zoals gezegd als de implementatie met Steam goed genoeg is kunnen er toch net als bij CS en CS:S toch gewoon dedicated servers gehuurd worden die gekoppeld worden aan het steam platform.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Goner schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:12:

Tsja, als dit het type mensen is wat ook de petitie tekent, zou ik als IW ook gewoon niet luisteren.

Een wiki aanpassen :z

Misschien moet nog even iemand IW te koop aanbieden op MP voor een euro, dan hebben we het niveau helemaal behaald d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Jij als console man zal dat nooit snappen ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Schapen ... geloof niet dat ik ten tijde van de Red Ring of Doom en krassen op CD/DVD enige actie of zelfs petitie gezien heb. Alleen de Consumentenbond kwam gelukkig voor ze op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
het is zeker zo dat de PC community een stuk feller is als console gamers. Dat is nu weer goed te merken.
Een gemiddelde van een handtekening elke 1.8 seconden bij die petitie is zeker niet slecht.
Verder is het altijd leuk om te zien dat er allerhande satire filmpjes gemaakt worden en waarschijnlijk nog in de maak zijn.

Hopelijk helpt het.
Ik zelf merk in ieder geval dat ik helemaal niet blij ben met deze situatie aangezien ik met mijn clan mw2 zou gaan spelen, nu is dat nog maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:30:
[...]

Tsja, als dit het type mensen is wat ook de petitie tekent, zou ik als IW ook gewoon niet luisteren.

Een wiki aanpassen :z

Misschien moet nog even iemand IW te koop aanbieden op MP voor een euro, dan hebben we het niveau helemaal behaald d:)b
Tja redelijk laag niveau inderdaad, maar wel iets waar IW zelf om gevraagd heeft. Nog helemaal los van wel of geen dedicated servers hebben, kijk eens hoe ze reageren op zon petitie, als een stel kleutertjes gaan ze belachelijke redenen bedenken waarom ze hem negeren die elk weldenkend mens zo af schiet, en daarbij ook nog eens iedereen die hem ondertekend heeft beledigen. Dan kan je wat terug verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ach, al helpt het niet ; ze hebben in ieder geval laten merken hoe ze denken over IW en consorten.
Elke keer als de consolers weer moeten betalen voor hun CoD maps wordt er steen en been geklaagd, maar ik heb nooit iets gemerkt van enige actie ... stel dat ze met z'n allen hadden gezegd "betalen voor maps ?! steek ze dan maar op een plekje waar de zon niet schijnt" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

TrekDude101 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:36:
[...]

Ik heb het ook wel eens eerder gezegd, maar waar zeggen ze dat er totaal geen dedicated servers komen? Van wat ik begrepen heb, gaat álles via IW.net, dus ook de servers. Je kan zelf geen servers meer hosten nee, en de game service providers ook niet meer, maar Infinity Ward zelf gaat dat wel doen.
Er komen géén dedicated server files. Dat is wat ze letterlijk zeggen. Nergens maar dan ook nergens reageren ze met "ja maar we gaan zelf dedicated servers hosten". Nee ze zeggen dat ze met "listen servers" en "p2p" gaan werken.
Nou dan denk je even na en weet je wat er gaat komen: "lagfest".
Iemand wel eens combat arms gespeeld ? Daar wordt ook alles "voor je gehost", resultaat: servers die niet geadminned worden, hackfeest,insultfeest, ga maar ff door.

Geen dedi server files= geen serieuze competitie, geen clanbase ladders, helemaal niks.....
Ik ben géén console gamer, waarom zou ik een pc kopen om die gedegradeerd te zien worden tot een xbox ?
Ik wil niet casual gamen, ik wil niet dat een IW vóór MIJ denkt, ik beslis zelf welke server ik wil joinen, met welke regels ik wil spelen etc...

En voordat je verder roept, lees het IW forum eens, straks staan ALLE wapens in ALLE modes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Even over die listen servers, die zijn TOT en met 16 spelers.
Lekker cheap te draaien, lekker weinig spelers :) De kwaliteit wisselt per spel. Heerlijk is dat.

Even wat achtergrond informatie:
Die brakke p2p methode werkt niet echt bij een PC game. Het is typisch een console feature die toegepast wordt in de PC wereld, op een moment waarop de console wereld over aan het gaan is op dedicated servers voor kwalitatieve online games.
Het prijskaartje wordt echter betaald door de studio, IW dus. Activision kan als tussenpersoon optreden, handig bij master contracten, maar het gaat uiteindelijk van het budget van IW af.

De grotere console games worden tegenwoordig allemaal op dedicated game servers gedraaid. Wij draaien diverse triple A titels wereldwijd, en stuk voor stuk zijn ze een succes en de hosting kosten peanuts op het totale budget. Dit is een beslissing op studio niveau, de uitgever (Activision) beslist hier niet over. Ik verwacht wel dat zij nu druk gaan zetten op IW. Waarom? Activision krijgt de sales inkomsten van deze game, IW heeft dat geld allang gekregen als budget om deze game te maken, uiteraard met wat extra centjes en beloningen bij bepaalde sales cijfers. Vanuit IW gezien:
- ze krijgen al een extra bonus als die belachelijk hoge piracy cijfers van de CoD serie omlaag gaan.
- console en pc game samen bouwen met shared backend, is goedkoper
- pc game zonder modding en hoge multiplayer specs is minder moeilijk te bouwen, scheelt veel tijd, die modders kosten alleen maar geld
- over 2 jaar komt MW3 of CoD8 weer uit
- alle running costs zijn een last en moeten geminimaliseerd worden.

Wat vergeten ze? De lange termijn sales gaan omlaag omdat er online niets te beleven is. Spelers kopen de game, spelen wat online, de singleplayer en gaan naar de volgende game. En IW heeft echt geen interesse in een lange online community als de nieuwe game al uit is. Praktijk voorbeeld: de laatste maanden zijn de CoD4 sales omhoog gegaan en CoD5 hard achteruit. De community dropte CoD5 en ging massaal terug naar CoD4.

Dom dom dom. Door niet te investeren in hun eigen game gaat de kwaliteit van de hele serie achteruit, en zie het dan nog maar eens recht te trekken.

MW2 kan nog wel eens flink last gaan krijgen van Battlefield Bad Company 2. (demo komt eraan! :) )
Battlefield games hebben tenminste goede hosting met servers op alle grote internet knooppunten in Europa, Azie/Australie en de VS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 17:49
Even een vraagje wat ik niet kon vinden. Bij de xbox heb je ook listed servers. Worden deze ook gehost door IW momenteel of is dat ook allemaal bij de mensen thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Listen servers worden altijd door spelers gehost. Er zal een lege tracker draaien op een server, puur voor stats, maar feitelijk draait de game op de pc of console van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Bedankt voor deze insight Stewie! Wellicht trekt Activision dus aan de bel, we houden onze vingers gekruist en hopen dat het zo ver zal komen. Ben benieuwd wat dit allemaal gaat brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Stewie! schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:50:
Listen servers worden altijd door spelers gehost. Er zal een lege tracker draaien op een server, puur voor stats, maar feitelijk draait de game op de pc of console van de speler.
Hmm dus listen servers ook voor de PC versie?

Ik neem aan dat Host Migration ook bij 'ons' zal werken, dus iemand draait een lekkere game maar peert hem omdat hij/zij bier gaat drinken.. De volgende neemt het over en is iemand met een crap verbinding met als gevolg iedereen leaved de game.. Je 'zoekt' een nieuwe server dmv het Match making systeem en komt op een server terecht met goede verbinding maar het lagged als een malle omdat de pc van de host het niet trekt.. Zo beleef je straks wel meer fun aan de game ja 8)7 :D

Op de consoles werkt dat prima want iedereen heeft dezelfde 'machine' en dus trekt de console het runnen van een listen server en is de enige factor die een probleem kan zijn de verbinding. Bij de pc heb je een extra want niet iedereen heeft een even snelle pc. Zelf kon ik op mijn desktop bij mij ouders MW1 niet draaien want <60+fps is niet speelbaar voor mij maar daarentegen heb ik wel een 50/50 glasvezel verbinding..

In de veronderstelling dat er geen dedicated support meer komt
Met andere woorden zullen dan altijd dezelfde mensen een listen server starten zodat het sowieso voor iedereen en ook voor hunzelf speelbaar is? Of hoe moet ik dit zien?
Krijg je dan ook niet mensen met servertjes die MW2 gaan draaien in Spectator mode en dan 13slot gamepjes gaan hosten?

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 21-10-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

http://www.fourzerotwo.com/?p=745
Matchmaking & Smoother Gameplay: When you want to player a multiplayer game on PC, in the past. You’d have to scroll through a Server Browser which listed every available server which... bla bla
Hoeveel van jullie gebruiken nu eigenlijk echt de ingame browserlist? Ik gebruik eigenlijk altijd mijn xfire favorieten lijstje (ok, dit lijstje moet ook gevuld worden maar via xfire contacten heb je vrij snel een goede serverlijst bij elkaar). En als ik dan toch een nieuwe server zoek dan gebruik ik wel de xfire zoekfunctionaliteit...

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik gebruik eigenlijk maar zelde de in game browserlist. Alleen als ik op zoek ben naar een goede server met een wazige mod om te funnen eigenlijk. De rest doe ik via favorieten of ik join een player uit mijn xfire lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Vrienden en ikzelf gebruikte het vrijwel altijd als we even op publics gingen spelen maar dat was meestal ook puur als warmup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Ik gebruik de favorites in het spel zelf. Als die servers leeg zijn (gebeurt zelden), dan pas ga ik weer naar de volledige lijst, die ik ook weer gefilterd hebt. Werkt voor mij prima. En je krijgt toch elke keer weer een beetje dezelfde mensen bij elkaar wat het ook weer leuker maakt.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Frentik schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:07:
[...]

Hoeveel van jullie gebruiken nu eigenlijk echt de ingame browserlist? Ik gebruik eigenlijk altijd mijn xfire favorieten lijstje (ok, dit lijstje moet ook gevuld worden maar via xfire contacten heb je vrij snel een goede serverlijst bij elkaar). En als ik dan toch een nieuwe server zoek dan gebruik ik wel de xfire zoekfunctionaliteit...
Hoe wil je Xfire gaan gebruiken met iw.net dan ? Er is immers geen server meer die je joint ;)
Je moet joinen via IW.net... Daarom zei ik eerder al, lees de IW forums, zodat je weet wat voor impact het heeft, en dat is niet gering...
Zoals IW al zei, ZIJ willen de game-experience controleren, niet jij...

[ Voor 10% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-10-2009 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Frentik schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:07:
Hoeveel van jullie gebruiken nu eigenlijk echt de ingame browserlist?
Aanvankelijk gebruik ik alleen de ingame browserlist ; sorteer/filter 'm dan op soort spel (war, s&d), op aantal spelers, ping of kijk in de naam of het hardcore is of bolt action rifles only of tactical.
Na een tijdje heb ik er een aantal in de favorites staan en gebruik dan meestal die lijst.

Als ik het goed begrijp, gaat IW nu bepalen op welke server je terecht gaat komen nadat je wat voorkeuren hebt opgegeven ... heb er niet veel vertrouwen in dat dat de juiste keuze is.
zie : http://www.fourzerotwo.com/?p=745
Ik lees daar niks over favorites .. alleen maar weer hameren over het scrollen door de serverlist op zoek naar een server. Kent z'n eigen game blijkbaar niet, nooit van filters, sorteren en favorites gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35
Kwam dit daarjuist nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Mijn god, wat een stel kleine kinderen.

Ik hoop dat IW nooit op hun beslissing terug komt, en die PC gamers gewoon laat stikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

RMX schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:26:
en die PC gamers gewoon laat stikken!
En dan noem je ons 'kleine kinderen' ??

Totaal 'clueless' zoals ze dat zo mooi zeggen in het Engels ...

EDIT: http://www.nu.nl/games/21...bij-modern-warfare-2.html

"Bowling laat nu via zijn weblog weten dat het nieuwe systeem ervoor moet zorgen dat pc-gamers dezelfde online ervaring zullen krijgen als gamers op de Xbox 360 en de PlayStation 3" ...
Ja, dat zou mijn spel-plezier echt compleet maken ... :'(

[ Voor 40% gewijzigd door Goner op 22-10-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als we nog even weglaten dat IW is begonnen door dedicated servers weg te halen zonder ook maar ÉÉN reden ervoor te noemen (een reden voor matchmaking is geen reden om geen dedicated servers te hebben), dan nog steeds is IW afgedaald als eerste naar een triest niveau hoe ze mensen noemen die de petitie hebben getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Donnie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:46:
Jij als console man zal dat nooit snappen ;)
Het is gewoon kinderachtig en behoorlijk vooruitlopen op de zaken. Klinkt een beetje als 'huilen voordat je geslagen wordt'
furby-killer schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:48:
Als we nog even weglaten dat IW is begonnen door dedicated servers weg te halen zonder ook maar ÉÉN reden ervoor te noemen
*kuch* piracy *kuch*

pc-sales zijn nog geen tiende van de xbox-sales alleen al. (338.000 tegen 3.000.000). Logisch toch dat ze wat aan de opzet willen veranderen?

[ Voor 58% gewijzigd door Gunner op 22-10-2009 10:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Goner schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:04:
[...]
De eerste: 133015, dat is best veel. 1 3 3 0 1 5, honderdrieendertigduizend vijftien.
En de tweede, één waarvan ik denk dat hij toch niks gaat veranderen: 14042, wat ook wel veel is.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Gunner schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:52:
[...]
*kuch* piracy *kuch*

pc-sales zijn nog geen tiende van de xbox-sales alleen al. (338.000 tegen 3.000.000). Logisch toch dat ze wat aan de opzet willen veranderen?
Zolang je de servers alleen zou kunnen benaderen via Steam denk ik al dat je het aantal illegale kopieën al kunt halveren maar dat doen ze dus blijkbaar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
[...]

Ik hoop dat IW nooit op hun beslissing terug komt, en die PC gamers gewoon laat stikken!
Dus jij vind dat pc gamers het maar gewoon moeten accepteren wanneer IW zegt dat ze voor velen dé hoofdreden om het spel te spelen weghalen?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zinloze discussie ...
Volgens mij snapt een console-gamer niet wat de lol is van tactical/realism of bolt rifles only te spelen met 24 vs. 24 op een decicated/modded server.
Omgekeerd snappen wij weer niet wat de lol is aan 6 tegen 6 op iemand ander z'n XBox thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat jij nou de console versie gewend bent en het gewoon niet kan op de pc met mods is jou probleem maar er zijn hier genoeg mensen die dat juist leuk vinden en zelf mis ik op de consoles ook favorites servers en dat ik niet kan instellen dat bepaalde dingen uitstaan(vooral marty en acog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

Ben ik nou een van de weinigen die het nieuwe systeem niet erg vind ?

Ik heb namelijk het idee dat vooral de mensen die het spel toch niet gingen kopen (maar downloaden) het hardst schreeuwen. Het illegaal spelen van games zoals Call of Duty was/is erg gemakkelijk met programma's zoals Xfire en ik vind het dan ook niet vreemd dat IW het heft in eigen hand neemt om piracy aan te pakken.

Het zou ook voordelen moeten hebben:

Zo zou het goedkoper moeten worden voor ons, zo hoeven wij geen game servers meer te huren om op een 'eigen' (clan) server te kunnen spelen. (Het word namelijk mogelijk om een eigen server on-demand aan te maken). Het zal dus lijken alsof het je eigen server is. :P

En nu word het spelen in een competitie een stuk gemakkelijker, het kan namelijk in-game i.p.v bijv. clanbase waarbij je een eigen server moet hebben een mod.

Natuurlijk zal het nieuwe systeem ook wel na-delen hebben, maar als echt blijkt dat het niet 'werkt' gaat IW het dit echt wel verbeteren. :9

Ik hoop zelf nog wel dat IW nog iets gaan verzinnen zodat je ook mods online kunt spelen :/

Nog wat leesvoer: http://www.fourzerotwo.com/?p=745 -> Private Match

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:16:
Zinloze discussie ...
Volgens mij snapt een console-gamer niet wat de lol is van tactical/realism of bolt rifles only te spelen met 24 vs. 24 op een decicated/modded server.
Omgekeerd snappen wij weer niet wat de lol is aan 6 tegen 6 op iemand ander z'n XBox thuis.
Je moet nu ook weer niet doen alsof elke console gamer een 13jarige schreeuwerige puber-amerikaan is. Op console speel(de) ik ook hardcore. Er is niks mis met console gamen, maar het voordeel van PC voor mij was juist de (moderated) dedicated servers waar eerder genoemde schreeuwerige types gekicked werden.

Maargoed we zien wel. Je hoeft MW2 toch helemaal niet op releasedag te kopen, wat is er mis mee om een weekje of misschien 2 te wachten en kijken wat het wordt? Bevalt het niet dan koop je het niet, bevalt het wel dan kan je hem alsnog kopen, die 1 of 2 weken extra boeit ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Kwastie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:46:
Het zou ook voordelen moeten hebben:

Zo zou het goedkoper moeten worden voor ons, zo hoeven wij geen game servers meer te huren om op een 'eigen' (clan) server te kunnen spelen. (Het word namelijk mogelijk om een eigen server on-demand aan te maken). Het zal dus lijken alsof het je eigen server is. :P
Een private server met TS/Ventrilo was sowieso niet echt duur 4-5eu p/m per clanmember (uitgaande van 5).
En je kon beide ook zelf hosten als iemand al een servertje had draaien thuis. Zo hadden wij eerst iemand die een TS liet draaien totdat we in multigaming clans kwamen waarbij we TS en een private server gesponsord kregen :)
En nu word het spelen in een competitie een stuk gemakkelijker, het kan namelijk in-game i.p.v bijv. clanbase waarbij je een eigen server moet hebben een mod.
Het feit dat het nu dus listen servers zijn betekend al dat de hoster een ping van 0 heeft en zal nergens last van hebben als bijv. zijn upload het niet trekt. De rest daarentegen wel, dat soort problemen heb je zo goed als nooit bij dedicated servers bij een serverhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Laatst online: 29-08 20:57
Kwastie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:46:

Ik heb namelijk het idee dat vooral de mensen die het spel toch niet gingen kopen (maar downloaden) het hardst schreeuwen.
Misschien moet je het topic nog eens doorlezen waarom we de keuze van IW belachelijk vinden..heeft echt niks te maken dat je het spel illegaal zou willen spelen. Dat geldt in mijn mening alleen voor de single player die je sowieso altijd wel illegaal kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb namelijk het idee dat vooral de mensen die het spel toch niet gingen kopen (maar downloaden) het hardst schreeuwen.
Dus jouw redenate, die natuurlijk nergens op gebaseerd is behalve dat je gewoon wil trollen, is dat omdat degene die de meeste reden hebben om een spel te kopen (degenen die vooral voor de multiplayer spelen) boos zijn, zullen dat ook wel degene zijn die het downloaden? Sorry maar dat is totaal niet logisch. En het bestaan van dedicated servers is redelijk los van mogelijkheden tot online spelen met pirated version, als ze gewoon goed inbakken dat joinen van servers altijd via hun online portal moet gaan kan je niet zomaar met pirated versies online spelen (makkelijkste manier zal dan nog altijd ook hamachi zijn + LAN).

De reden waarom dit clans uit zal roeien is niet zozeer dat je geen clanmatches meer kan doen, maar dat dat het enige is nog wat je kan doen. Je kan niet meer met stel clangenoten op een public server zomaar spelen. Je kan als clan geen eigen server meer hebben waar gewoon willekeurige mensne op kunnen komen om gezellig wat te spelen.
Zowiezo hoe gaat de overgrote merendeel van recruiten voor clans: Mensen die regelmatig op een zelfde server spelen en dan of uitgenodigd worden voor clan of vragen of ze kunnen joinen. Aangezien je nooit meer 2x op dezelfde server achter elkaar zal spelen is dat hele aspect eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
furby-killer schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:01:
[...]
De reden waarom dit clans uit zal roeien is niet zozeer dat je geen clanmatches meer kan doen, maar dat dat het enige is nog wat je kan doen. Je kan niet meer met stel clangenoten op een public server zomaar spelen.
Dit gedeelte klopt niet:
It’s great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together.
Is het nou duidelijk gezegd dat servers bij mensen zelf gehost worden of starten mensen thuis een game op een IW server (waar de starter van de server dus zelf admin is). Of wordt dit gewoon geroepen door mensen die "matchmaking systeem" zien staan en ervan uitgaan dat het dan p2p moet zijn?

edit @hieronder: Ja maar dat bedoel ik, IS dit al zeker? Zo nee, waarom dan al die ophef?

[ Voor 6% gewijzigd door CyPh op 22-10-2009 13:27 . Reden: toevoeging ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Het is p2p zolang IW geen hosting regelt. Vandaar ook de 16 speler limiet. IW zal niet zelf admin zijn, de servers zullen gewoon "onbeheerd" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

We hebben op onze site een behoorlijke discussie lopen tussen een voorstander en tegenstander (ik) van dit nieuwe systeem.

Al met al kan ik de argumenten voor het nieuwe systeem in het oogpunt van cheats, beheer en financien begrijpen, maar de argumenten tegen in het oogpunt voor de gamers wegen zwaarder. Zowieso omdat ik naar deze zaak kijk als gamer zijnde, en bijvoorbeeld zelf echt geen behoefte heb aan een "systeem" waar ik me aan moet houden. ik heb altijd zelf mogen kiezen op welke server ik speelde met alle online games (l4d daarbuiten gelaten dan).

Wat ik me eigenlijk het meeste afvraag is op basis van welke criteria MW2 mij gaat beoordelen voor mijn "skill-level". Ze hebben gezegd dat dit niet samenhangt met rang. Waar dan wel mee? Weet iemand dat al? Ik bepaal liever zelf of ik ge-owned word door pro's of zelf speel in een server met mensen die nog niet zo geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Ik snap nog steeds het probleem niet zo eigenlijk. Zelf speel ik COD al een tijdje op een console, maar heb ook met de host browsers op de PC gewerkt.

Van wat ik zie op forums is dat men denkt zelf geen servers meer op te kunnen zetten (lijkt me gewoon een private match, kan ook gewoon op de console met rules die je zelf kan bepalen), of niet met vrienden samen te kunnen spelen (gewoon bij elkaar in een groep gaan zitten, kan ook prima op de console).

Wat dan over blijft is dat je servers niet zelf meer kan modden, waarvan ik me niet kan voorstellen dat zoveel mensen daar om gaan zitten huilen.

Beetje een "Wat de boer niet kent..." gevoel heb ik bij de discussies op het internet...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Veel mensen zeggen "dit is tegen piracy", nou ik weet zelf uit ervaring, dat er andere manieren zijn om multiplayer te doen, via hamachi bijvoorbeeld, en trouwens, steam is ook niet helemaal waterdicht, er zijn ook manieren om L4D multiplayer te doen, door een simpele non steam patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Laatst online: 12-09 22:04
Cidolfas schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:07:
Beetje een "Wat de boer niet kent..." gevoel heb ik bij de discussies op het internet...
Dat valt best mee. P2P is wel eens eerder gebruikt op PC games en die mislukten. Of het spel werd niet meer gespeeld of er kwam uiteindelijk dedicated servers. Het meest recente spel met P2P is Operation Flashpoint Dragon Rising. Daar zijn ook veel klachten.
http://community.codemast...m/showthread.php?t=378630

Daarnaast geeft onderstaand artikel goed weer waarom dedicated servers zo van belang zijn voor PC gamers.
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=225744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Je kan geen custom maps meer spelen, als ik kijk naar JO is 50% wel wat op custom maps wordt gespeeld. De uiteindelijke reden dat dit er gewoon doorgedrukt wordt is om mappacks te kunnen verkopen die geen hond zou kopen met custom maps.
cheats, beheer en financien begrijpen
Hoe zou het helpen tegen cheats? Het weghalen van een admin die cheaters kan kicken zal niet het aantal cheaters verminderen. Het hele argument slaat gewoon nergens op (ook op dedicated clanservers kan PB draaien).

Financien? Hoe wordt het financieel beter voor ook maar 1 partij als je de mogelijkheid weghaalt dat clans zelf een server kunnen hosten? Enige relevante financien zijn de mappacks die IW je door de neus wilt boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

furby-killer schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:59:
Je kan geen custom maps meer spelen, als ik kijk naar JO is 50% wel wat op custom maps wordt gespeeld. De uiteindelijke reden dat dit er gewoon doorgedrukt wordt is om mappacks te kunnen verkopen die geen hond zou kopen met custom maps.

[...]

Hoe zou het helpen tegen cheats? Het weghalen van een admin die cheaters kan kicken zal niet het aantal cheaters verminderen. Het hele argument slaat gewoon nergens op (ook op dedicated clanservers kan PB draaien).

Financien? Hoe wordt het financieel beter voor ook maar 1 partij als je de mogelijkheid weghaalt dat clans zelf een server kunnen hosten? Enige relevante financien zijn de mappacks die IW je door de neus wilt boren.
omdat de argumenten die fourzerotwo aanhaalt het bestrijden van cheats bevat
Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don’t have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters. Or relying on the server admin of the server to constantly be monitoring, banning, and policing it. Modern Warfare 2 on PC allows us to control the quality of the game much more than ever before as well as utilizing the VAC (Valve-Anti-Cheat) system to keep games clean of hackers and cheaters.

All in all, IWNET adds a load of new features that the PC version of our games have never had before and allows us an infrastructure to continue to update and improve on the game post-launch.
ik heb zelf niet genoeg kennis om erover te oordelen, over het aspect financien kan je het zelf wel invullen. DLC en beheer van IWnet kost geld. dat moet toch op een of andere manier gefinancierd worden. Het zou me niks verbazen als ze dit rechtstreeks naar onze portemonnee zouden willen verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En als ze dus gewoon dedicated servers toe staan BESPAREN ze geld.

En ja ik heb ook gelezen dat hij zegt dat het voor minder cheaters zou zorgen, maar zoals alles wat hij laatste tijd aan het blaten is heeft hij daar geen enkele onderbouwing voor. Zorg gewoon dat hij standaard als instelling heeft dat hij alleen PB enabled servers laat zien in game browser (of wat ze dan ook gebruiken) en dat probleem is ook weer opgelost.

Maar nog steeds het toevoegen van matchmaking is GEEN reden om dedicated servers weg te halen. Als je het complete BS argument erbij haalt dat er in de fantasie van IW meer cheaters zouden zijn op clan servers, dan maakt dat toch geen drol uit voor de casual player die in de fantasie van IW liever matchmaking zou gebruiken en dan helemaal niet op die servers uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Nickbn schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:07:
[...]

[...]

ik heb zelf niet genoeg kennis om erover te oordelen, over het aspect financien kan je het zelf wel invullen. DLC en beheer van IWnet kost geld. dat moet toch op een of andere manier gefinancierd worden. Het zou me niks verbazen als ze dit rechtstreeks naar onze portemonnee zouden willen verhalen.
PC prijs verhoogd met 10$, Map packs moeten waarschijnlijk gekocht worden, nouja dat scheelt al 20$-30$ /man als ze 2 map packs uitbrengen, en iedereen koopt ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap waarom pc gamers dit doen maar die comment slaat nergens op van die console owner want daar blijft t gwn het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
[...]

[...]

Volgens mij gaf ik daar al best goede argumenten tegen, quote van mezelf:

Zojuist ook de verklaring van IW gelezen nadat ik het op FP zag...

Volgens mij ben ik niet de enige hierin maar het komt bij mij over of ze alleen de woorden en zinnen omdraaien en geen maar dan ook geen (goede) argumenten geven!

Match making.. prima voor consoles en een gratis / zeer vermakelijke game als Battlefield Heroes maar een uitgebreide shooter als CoD heeft eigenlijk wel een serverlist nodig. Zoals ik ook al in het CoD4 topic had gezegd, waarom niet gewoon Match making en een serverlist?!

Steam is verder ook prima, niet veel ervaring met VAC maar zal ook best wel werken en zeker als de implementatie van CoD in steam goed is (key registreren op je steam account) is het veel vervelender om je key + steam account kwijt te zijn. Wat mij betreft een pluspunt dus mits het goed gedaan wordt.

Echter kan ik mij totaal niet vinden in hun redenatie om modden etc uit te sluiten..
Zij stellen dat: 'We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners'
Om de volgende reden: 'He points toward the mounting feedback IW has received from PC fans of Modern Warfare who couldn't find a decent server to play on between all of the cheaters, the insular communities, and huge skill level disparities that the original game's community fractured into'

Ben ik nou dom of hoe zit het, de eerste 2 punten zijn er toch juist om die problemen op te lossen :X
Match making zorgt voor 'gebalanceerde' games (is nog maar de vraag hoe het in CoD4 werkt) en Steam om zoveel mogelijk cheaters en piraterij tegen te gaan...?!

Zoals gezegd als de implementatie met Steam goed genoeg is kunnen er toch net als bij CS en CS:S toch gewoon dedicated servers gehuurd worden die gekoppeld worden aan het steam platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickbn schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:55:
We hebben op onze site een behoorlijke discussie lopen tussen een voorstander en tegenstander (ik) van dit nieuwe systeem.

Al met al kan ik de argumenten voor het nieuwe systeem in het oogpunt van cheats, beheer en financien begrijpen, maar de argumenten tegen in het oogpunt voor de gamers wegen zwaarder. Zowieso omdat ik naar deze zaak kijk als gamer zijnde, en bijvoorbeeld zelf echt geen behoefte heb aan een "systeem" waar ik me aan moet houden. ik heb altijd zelf mogen kiezen op welke server ik speelde met alle online games (l4d daarbuiten gelaten dan).

Wat ik me eigenlijk het meeste afvraag is op basis van welke criteria MW2 mij gaat beoordelen voor mijn "skill-level". Ze hebben gezegd dat dit niet samenhangt met rang. Waar dan wel mee? Weet iemand dat al? Ik bepaal liever zelf of ik ge-owned word door pro's of zelf speel in een server met mensen die nog niet zo geweldig zijn.
het nieuwe IW systeem heeft NIKS te maken met cheats pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
ter info voor zover het nog niet bekend was:

codmw2 global standdown

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:35:
[...]

het nieuwe IW systeem heeft NIKS te maken met cheats pfff
Het is niet mijn argument, het is het argument wat fourzerotwo (die jongen die zegt denkt dat ie verstand van marketing/communicatie heeft bij IW) aanhaalde. Check mijn quoted post nog eens.

En Pscyhoclown, ik ben het volledig met je eens, de quote was alleen om aan te geven hoe ze bij MW reageren.

en de link die kwastie aanhaalde is een goeie bron voor tot dusver de meest complete reactie van IW
http://www.fourzerotwo.com/?p=745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Priceless comment:
I want to meet these mythical creatures who have difficulty navigating a server browser.
Wanneer je als belg een console game hebt dat multiplayer host op je eigen console, is dat niet rot voor je data limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Cidolfas schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:07:
Wat dan over blijft is dat je servers niet zelf meer kan modden, waarvan ik me niet kan voorstellen dat zoveel mensen daar om gaan zitten huilen.
Nee, een mannetje of 120 ... maar die hebben elk al 10.000 keer de petitie ondertekend :+
Een dedicated server is meer dan alleen de mogelijjkheid een mod er op te zetten ...

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 23-10-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modded servers zijn altijd al mijn fav's geweest. Toen ik nog in een clan zat (v/CoD, UO, CoD2) draaiden we altijd realism mods en custom maps. Morkeye is voor veel clans een belangrijke tool geworden om de orde te bewaren als er geen admin is. Dit soort zaken zie ik in de huidige opzet gewoon niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
We weten nog steeds niet precies hoe ze het gaan verkloten, maar 1 ding is zeker, het voornaamste resultaat voor hun zal zijn dat we geen custom maps kunnen gebruiken. Aangezien alle redenen die hun noemen totaal nergens op slaan, is het logisch te veronderstellen dat dit hun doel is. En de enige reden waarom dit hun doel is, is omdat ze mappacks willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

furby-killer schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:38:
En de enige reden waarom dit hun doel is, is omdat ze mappacks willen verkopen.
Ook dat is op niets gebaseerd. De laatste mappacks voor cod4 en world at war waren gratis voor pc-gebruikers, waar de console-gamer lekker werd uitgeknepen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Vandread schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:52:
Priceless comment:

[...]

Wanneer je als belg een console game hebt dat multiplayer host op je eigen console, is dat niet rot voor je data limiet?
Dat is idd zo, nog maar te zwijgen van de 256-512kbits upstream bij adsl (toch ongeveer 50% van de internetgebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Ik doe mee :P

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

KillerAce_NL schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:47:
[...]
Hoe wil je Xfire gaan gebruiken met iw.net dan ? Er is immers geen server meer die je joint ;)
Je moet joinen via IW.net... Daarom zei ik eerder al, lees de IW forums, zodat je weet wat voor impact het heeft, en dat is niet gering...
Zoals IW al zei, ZIJ willen de game-experience controleren, niet jij...
Daarom zeg ik nu, lees mijn post eens; ik vroeg wie er nu (cod4/5) de ingame browserlist gebruikt ;) ik snap ook wel dat dat straks via iw.net niet meer kan. Maar aan de reacties van anderen te zien zijn er toch nog mensen die de lijst regelmatig gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Jammer dat er geen dedicated server komt, ik host al lang 2 COD4 Linux servers thuis op Atom bakkies via 100/100MB glasvezel, ik wilde er een MW2 server bij maken, maar dat wordt nu dus niks meer, bedankt IW voor het kapot maken van de community!

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:42:
[...]

Ook dat is op niets gebaseerd. De laatste mappacks voor cod4 en world at war waren gratis voor pc-gebruikers, waar de console-gamer lekker werd uitgeknepen.
Het is gebaseerd op het wegstrepen van andere mogelijkheden gecombineerd met dat er toch een reden moet zijn. Het alternatief is omdat het goedkoper is omdat ze dan niet bezig hoeven te zijn met programmeren van de server list. Maar aangezien ze dat al zovaak hebben gedaan gecombineerd met winst die ze erdoor verliezen is dat ook erg onwaarschijnlijk.

Alle andere 'redenen' die IW heeft gegeven slaan gewoon nergens op, dus waarom zouden ze het anders doen? (Die mappacks moesten wel gratis zijn aangezien geen hond ervoor betaald als je ze ook custom maps hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F

K4F

Voor mappacks kan je ook geen geld vragen. Natuurlijk zitten er een aantal mappen tussen die mooi zijn maar er zijn zat custom maps waar ze nog wat van kunnen leren, krijgen die mensen er iets anders voor dan een beetje respect? Ze (IW) hebben zelfs een custom map wedstrijd gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Dit doe me trouwens denken aan MOH: Pacific Assault debacle. PA was de eerste FPS game die ik speelde op de PC (deze had trouwens een geweldige MP mode "objective" of zoiets). Maar voornamelijk door het gebrek aan modtools (en k*tsupport door EA) is deze game een stille dood gestorven helaas.... Nu dreigt dus voor MW2 hetzelfde gebeuren maar ik vrees dat IW hier niet wakker van gaat liggen aangezien de consoleversies geld genoeg in het laatje zullen brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
[...]

quote:
Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don’t have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters.

ik heb zelf niet genoeg kennis om erover te oordelen, over het aspect financien kan je het zelf wel invullen.
Valve-Anti-Cheat werkt vooral door middel van blacklisting, het systeem kan bepaalde hacks herkennen. Verder kun je alleen gebanned worden voor het modificeren van core .exe en .dll files. Dus geen kicks voor een foute CD-key of door een software probleem.

Niet alle hacks zullen worden tegengehouden door VAC, de gratis public hacks kan VAC wel vinden, maar private hacks en de meer gerafineerde hacks (die vaak een subscription fee hebben) zullen niet veel van VAC merken (ook niet van punkbuster trouwens).

Het argument dat VAC valsspelen oplost klopt dan ook totaal niet. Valsspelen zal juist een groter probleem worden door het ontbreken van server admins. Op een dedicated server kom je echt niet weg met obvious cheaten, het echte spelverpestende cheaten. Op een officiele server kun je daarintegen gewoon het hele spel overhoop gooien en je cheats vol open zetten aangezien er geen admin is om je te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Ben het volkomen met je eens racio, maar ik vrees dat IW noch de uitgever zal reageren met toch een dedicated server zo dicht bij de release. Ben benieuwd wat hun reactie zal zijn op de standdown. Maar ik vrees dat ze zich voorlopig even stil houden omtrent dit onderwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

Dat is idd zo, nog maar te zwijgen van de 256-512kbits upstream bij adsl (toch ongeveer 50% van de internetgebruikers).
Zou iemand kunnen schatten hoeveel volume ik verbruikt zou hebben na +- 2 uur multiplayer?
Zit zelf met 25 gb/maand dus dit baart mij wel wat zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F

K4F

Mijn ervaring is dat cod4 ruim 20kb/s down trok bij een rate van 25000. Bij WAW is dit alweer veel minder maar de netcode van dat spel is geloof ik niet wat ze bij iw gebruiken. De upload ligt ongeveer op de helft daarvan. Voor het draaien van een server ligt het net andersom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Iemand de webcast weer gehoord op bashandslash.com? Ik heb hem gemist namelijk :(

Leuke topics hadden ze weer ben benieuwd wat er is uitgekomen, helaas nog geen weblink van gezien.

Onderwerpen die voorbij zijn gekomen zijn:

The aftershocks of Rob Bowling's announcement on BASH
MW2 servers popping up on the net?
Where does the community go from here?
CoD:WW competitive in NA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Laatst online: 09-08 11:59
Even checken of ik het goed begrijp: geen dedicated servers betekent grotere controle voor IW/Activision (alles zou via IW.net gaan of zo?)? Dus dan zouden ze wanneer een volgend deel uitkomt gewoon de stekker uit MW2 kunnen trekken, zodat je haast gedwongen bent MW3 te kopen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Hier heb je gelijk in, echter de stekker er uit trekken zou nu ook al kunnen met mw, ze hebben daarvan ook master servers staan die de lijst naar de users doorstuurt.
grootste probleem is het ontbreken van dedicated servers zelf en alle voordelen die daar bij horen. Het stuk extra controle maakt me niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:27
Kan me niet voorstellen als ik een game join en ik ben 5mins bezig en degene die hem gestart heeft gaat maffen dat ik dan uit de game geknikkerd wordt. Zo dom zullen ze toch niet zijn?
Lijkt me meer iets dat je een game start (wordt niet vanaf je eigen PC gehost maar ergens anders) en de game is exit zodra iedereen de game verlaten heeft. Anders wordt het echt een zooitje :X

Ik wacht in ieder geval even af hoe het nou echt gaat straks.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Pfffff hoe vaak komt deze vraag nou nog, zodra de host weg gaat, en dat kun je ook zien in de filmpjes die zijn uitgekomen, dan wordt de game overgezet naar een andere speler (die dan dus de host wordt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
ik zelf hoop heel erg dat ze een nieuw systeem hebben ontwikkeld waarbij iedere speler een soort van host is en alles naar iedereen doorstuurt. Hetgeen geen host voordeel op zou leveren en geen lag bij het leaven van de host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Daarom, dan is het spel toch niet ineens pissen?
Lijkt mij dat het allemaal wel mee gaat vallen. Het is even wennen, dat is zeker maar t.z.t. zal het best goedkomen. (of niet 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mj2sL schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:50:
Dus dan zouden ze wanneer een volgend deel uitkomt gewoon de stekker uit MW2 kunnen trekken, zodat je haast gedwongen bent MW3 te kopen. Toch?
Yep ...
Je bent niet de eerste die met deze conspiracy-theory komt :

"It finally hit me why IW is doing this to dedicated servers!

The REAL reason is...

It is actually pretty ingenius on their part! Although if this happens, it is pretty low of them.

They say they want to control all the servers and such for "fair game play"... I call BS!

once they have all their sales from the PC, they can have their servers up and running for a year or less. Then, they start to turn them OFF!!! They will slowly ween people off of that game and FORCE people to buy their new game if they want to continue playing on the PC. And then the circle of life for THEIR NEW GAME will start over!

They HATE seeing folks still playing all the old COD series games on dedicated servers! It cuts into their current sales! "

uit een thread op het Bad Company clan forum.

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 25-10-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
En IW is gehuisvest op area 51......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En wat denk jij dan dat de reden is? Want ze moeten een reden hebben en die debiele redenen die ze tot nu toe hebben genoemd kunnen ze zelf ook niet in geloven.

Al denk ik zelf dat het meer om de verkoop van mappacks gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik vermoed zelf ook dat het vooral om de mappacks gaat, al hoorde ik laatst nog een andere goede theorie.
Die beweerde dat het door tijdgebrek komt. Ook omdat er eerst geruchten waren dat de pc versie later zou komen. Activision zou daarop contact hebben opgenomen met IW om te melden dat het tegelijk uit moet komen met de consoles. Hierop zou IW hebben besloten om de zelfde versie uit te brengen voor pc als voor console. Het enige wat ze hiervoor hoefde te doen is een netwerk maken wat hetzelfde werkt als op xbox of ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
Dibbuz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:50:
Daarom, dan is het spel toch niet ineens pissen?
Lijkt mij dat het allemaal wel mee gaat vallen. Het is even wennen, dat is zeker maar t.z.t. zal het best goedkomen. (of niet 8)7 )
Hangt ervan af hoe lang de gemiddelde host in de game blijft.
Ik heb geen zin om elke 5 minuten naar een scherm met 'Host migration in progress' te moeten gapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Moet je kijken hoe lang het uiterst commerciele EA z'n fifa/weetikveelwat 2004 etcetc ondersteund (komen altijd klachten, maar dat is natuurlijk een vrij kleine groep) ik zie activision/iw niet ineens vlotjes ergens de stekker uit trekken....
Zie toch niet meteen van die extreme haken en ogen, zo'n actie moeten ze heel dpaper voor zijn, want 1 keer zoiets uithalen en je fanbase is ervandoor en het eerste wat in iedere review van die maker naar voren komt is dat ze die 50 euro niet waard zijn omdat ze de support na 1 jaar eruit trekken.
Geruchten die zeggen dat er *even* een zelfde netwerk gemaakt word klinkt me ook sterk.
We gaan het zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Asgaro schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:17:
[...]

Hangt ervan af hoe lang de gemiddelde host in de game blijft.
Ik heb geen zin om elke 5 minuten naar een scherm met 'Host migration in progress' te moeten gapen...
Dat zullen ze zelf toch ook wel snappen???
Ze maken niet voor het eerst een game toch?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste