Ze halen dedicated servers eruit met redenaties die voor geen reet kloppen dus ik zou niet al te veel vertrouwen in ze hebben.
Tsja, uiteindelijk doen ze het voor het geld ... niet om ons blij te maken (alhoewel dat een leuke bijzaak is).
En ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ze (als commercieel bedrijf) blij zijn met mensen die nu nog Call of Duty en United Offensive spelen (en dat er zijn er niet zomaar een paar hoor, kijk maar eens op de servers).
En ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ze (als commercieel bedrijf) blij zijn met mensen die nu nog Call of Duty en United Offensive spelen (en dat er zijn er niet zomaar een paar hoor, kijk maar eens op de servers).
Yeah right.Goner schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:02:toon volledige bericht
[...]
Yep ...
Je bent niet de eerste die met deze conspiracy-theory komt :
"It finally hit me why IW is doing this to dedicated servers!
The REAL reason is...
It is actually pretty ingenius on their part! Although if this happens, it is pretty low of them.
They say they want to control all the servers and such for "fair game play"... I call BS!
once they have all their sales from the PC, they can have their servers up and running for a year or less. Then, they start to turn them OFF!!! They will slowly ween people off of that game and FORCE people to buy their new game if they want to continue playing on the PC. And then the circle of life for THEIR NEW GAME will start over!
They HATE seeing folks still playing all the old COD series games on dedicated servers! It cuts into their current sales! "
uit een thread op het Bad Company clan forum.

Dat afsluiten kunnen ze nu ook doen hoor. Met het nieuwe systeem (zover ik het begrepen heb) draaien zij juist geen servers meer. Er draait ergens een master server (voor IWNET), maar all potjes draaien gewoon op de PCs van de spelers. Ze kunnen dus wel die masterserver uitzetten zodat hosters niet meer gevonden kunnen worden, maar dat kunnen ze nu met CoD4 ook. Er is nu ook een masterserver die de (dedicated) serverlijst beheert. Als ze deze masterserver uitzetten werkt de serverbrowser in CoD4 ook niet meer.
Allemaal stemmingmakerij. Mischien dat ze gewoon echt de waarheid vertellen en zelf geloven dat deze nieuwe methode de problemen oplost die ze zovaak gehoord hebben. Mischien werkt het ook wel, maar dat weet je pas op het moment dat het spel uit is. Zoals ze zelf al gezegd hebben: de mensen die er echt last van hebben zijn clans en modders. Vergeleken met de regular players is dit een kleine groep. Ze hebben dus een keuze gemaakt in het belang van de meerderheid. Commercieel gezien is dit logisch. Alleen erg jammer voor de die-hard fans.
Maarja zoals ik zei, mischien werkt het wel aardig. Gewoon afwachten tot de reacties na de release. Werkt het niet dan merkt IW het vanzelf in hun inkomsten.
Wel grappig dat http://iw.net, http://iwnet.com, http://iwnet.org en http://iwnet.net allemaal niet werken of gewoon nog te koop staan
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Hoe bedoel je?Dibbuz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:47:
[...]
Dat zullen ze zelf toch ook wel snappen???
Ze maken niet voor het eerst een game toch?
Het is sowieso reeds bekend dat als de host (= gamer die in de match zit maar met de beste ping, etc) het spel verlaat, er zo een bericht zal verschijnen waarna je 5 à 10 sec. moet wachten. De nieuwe host wordt dan terug een gamer met de beste ping, etc.
(Of ben ik mis en is dit echt enkel op de consoles zo?)
Geen dedicated servers. De vraag is een beetje, wat bedoelen ze er precies mee??
Dat er geen dedicated servers zijn die iedereen kan gebruiken lijkt me duidelijk. Maar of dit ook betekend dat IW geen dedicated servers draait, dat weet ik nog net zo niet. PC gamers zijn toch wel gewend om op servers te spelen met 24, 32 of zelfs 40 spelers. Gaan ze dat echt weghalen en zitten we in 4 tegen 4 potjes??
Dat er geen dedicated servers zijn die iedereen kan gebruiken lijkt me duidelijk. Maar of dit ook betekend dat IW geen dedicated servers draait, dat weet ik nog net zo niet. PC gamers zijn toch wel gewend om op servers te spelen met 24, 32 of zelfs 40 spelers. Gaan ze dat echt weghalen en zitten we in 4 tegen 4 potjes??
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Klopt dit feitelijk wel wat je daar - in het vet gezet - verteld?drZymo schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:02:toon volledige bericht
[...]
Yeah right.
Dat afsluiten kunnen ze nu ook doen hoor. Met het nieuwe systeem (zover ik het begrepen heb) draaien zij juist geen servers meer. Er draait ergens een master server (voor IWNET), maar all potjes draaien gewoon op de PCs van de spelers. Ze kunnen dus wel die masterserver uitzetten zodat hosters niet meer gevonden kunnen worden, maar dat kunnen ze nu met CoD4 ook. Er is nu ook een masterserver die de (dedicated) serverlijst beheert. Als ze deze masterserver uitzetten werkt de serverbrowser in CoD4 ook niet meer.
Allemaal stemmingmakerij. Mischien dat ze gewoon echt de waarheid vertellen en zelf geloven dat deze nieuwe methode de problemen oplost die ze zovaak gehoord hebben. Mischien werkt het ook wel, maar dat weet je pas op het moment dat het spel uit is. Zoals ze zelf al gezegd hebben: de mensen die er echt last van hebben zijn clans en modders. Vergeleken met de regular players is dit een kleine groep. Ze hebben dus een keuze gemaakt in het belang van de meerderheid. Commercieel gezien is dit logisch. Alleen erg jammer voor de die-hard fans.
Maarja zoals ik zei, mischien werkt het wel aardig. Gewoon afwachten tot de reacties na de release. Werkt het niet dan merkt IW het vanzelf in hun inkomsten.
Wel grappig dat http://iw.net, http://iwnet.com, http://iwnet.org en http://iwnet.net allemaal niet werken of gewoon nog te koop staan
Ik zou veronderstellen dat de meeste gamers die niet wakker liggen van clans en mods eerder naar de PS3 of Xbox360 zouden trekken? Combineer dat met het feit dat deze gamefranchise ook door veel -18jaren wordt gespeeld, dan zal het aandeel voor de consoles nog groter zijn. (no offense, maar voor de jongeren zal tegenwoordig een console nu éénmaal aantrekkelijker zijn dan een PC als gameplatform.
Dus ik zou persoonlijk de clan- en mod-community niet echt als een kleine groep beschouwen. Maar natuurlijk heb ik geen stats hierover.
En natuurlijk is er nog altijd de groep - waar ik zelf deel van uitmaak - die PC-gamer blijven zonder zich bezig te houden met clans en/of mods.
Maar ik vermoed dat die groep dus slankt terwijl de clan- en mod-community op PC constant blijft. (Ok, en met het recente nieuws mss wel drastisch zal dalen. We wachten af...)
Verwijderd
Met het verschil dat als ze de masterserver van cod4 uitschakelen ik nog wel rechtstreeks met mn dedicated kan connecten. Dat kan bij mw2 dus niet meer. Verder ga ik gewoon zelf ff afwachten en kijken hoe het werkt, want het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het nou precies moet werken in de praktijk. Bevalt het me dan haal ik het spel wel, bevalt het me niet dan haal ik hem niet.drZymo schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:02:
[...]
Yeah right.
[...]
Klopt het nou dat er op PC ook maar max 16 players zijn of zijn het er wel meer? Als dat zo is dan hoeft het van mij eigenlijk sowieso niet zo op de pc en speel ik hem wel op de 360, ik vond die large-scale wars nu juist net zo leuk
Volgens mij is het enige verschil dat de dedicated server nu bij IW staat. Ze zullen echt niet de potjes laten runnen op een PC van een van de spelers. Dat geeft gewoon problemen en oneerlijke concurrentie (ping = 0 bij host). Ze hebben al eerder een zeer succesvolle multiplayer game gemaakt dus heb wat vertrouwen in hun kunnen. Het zal allemaal best goed werken! Overigens geloof ik ook niet zo in die conspiracy theories, ik vind juist dat ze IW.NET best goed verdedigd hebben (voordeel nieuwe/niet hardcore spelers, minder cheaters, etc)
Dit betekent echter niet dat ik hier helemaal happy van word, ik zou het liefste gewoon dedicated servers zien. Ik vind het namelijk leuk om een paar goede (NL) servers in m'n favorieten te hebben en daar op te spelen. Dan leer je de mensen kennen en dat maakt het spelen net wat leuker.
Dit betekent echter niet dat ik hier helemaal happy van word, ik zou het liefste gewoon dedicated servers zien. Ik vind het namelijk leuk om een paar goede (NL) servers in m'n favorieten te hebben en daar op te spelen. Dan leer je de mensen kennen en dat maakt het spelen net wat leuker.
Oh nee, moet je eens kijken wat er bij de systeemeisen staat (via steam):SgtCaffran schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:25:
Volgens mij is het enige verschil dat de dedicated server nu bij IW staat. Ze zullen echt niet de potjes laten runnen op een PC van een van de spelers. Dat geeft gewoon problemen en oneerlijke concurrentie (ping = 0 bij host). Ze hebben al eerder een zeer succesvolle multiplayer game gemaakt dus heb wat vertrouwen in hun kunnen. Het zal allemaal best goed werken! Overigens geloof ik ook niet zo in die conspiracy theories, ik vind juist dat ze IW.NET best goed verdedigd hebben (voordeel nieuwe/niet hardcore spelers, minder cheaters, etc)
Co-op/Multiplayer Hosting: To host Co-op or MP matches, a 2Ghz dual-core or better processor is recommended.
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
woytek dus jij vindt dat ze het goed verdedigd hebben? Leg mij dan maar eens uit waarom als je geen clanservers hebt met admins die cheaters kunnen kicken er minder cheaters zouden komen. Het slaat gewoon nergens op, ze hebben het niet goed verdedigd, ze hebben paar bullshit redenaties opgehangen die vol met gaten zitten.
Hoe helpt het weghalen van dedicated server iemand? Leg mij dat maar eens uit. Dat matchmaking voordeel heeft zal ik niet ontkennen, maar matchmaking is geen enkele reden om geen dedicated servers te hebben. Dus ik kijk uit naar jouw uitleg hoe iemand hier beter van wordt naast de aandeelhouders omdat ze nu mappacks kunnen verkopen.
Ik weet nog steeds niet hoe het is met COD reeks, maar bij JO speelt toch echt de meerderheid tussen de soms en regelmatig op servers waar custom maps worden gehost. Coop wordt zelfs zo goed als niet op standaard coop maps gespeeld maar enkel op custom maps. Dus hoe helpt het de meerderheid dat je geen custom maps meer kan spelen?Ze hebben dus een keuze gemaakt in het belang van de meerderheid
Hoe helpt het weghalen van dedicated server iemand? Leg mij dat maar eens uit. Dat matchmaking voordeel heeft zal ik niet ontkennen, maar matchmaking is geen enkele reden om geen dedicated servers te hebben. Dus ik kijk uit naar jouw uitleg hoe iemand hier beter van wordt naast de aandeelhouders omdat ze nu mappacks kunnen verkopen.
achievements op PC +1Activision Publishing, Inc. and Valve today announced an agreement to power the PC version of Infinity Ward’s Call of Duty: Modern Warfare 2, with a host of Steamworks features and offer the highly anticipated PC title electronically to the over 20 million Steam gamers around the world.toon volledige bericht
The highly anticipated title picks up immediately following the historic events of Call of Duty 4: Modern Warfare, the blockbuster that earned worldwide critical acclaim on its way to becoming the top selling first person action game in history. Modern Warfare 2 continues the gripping and heart-racing action as players face off against a new threat dedicated to bringing the world to the brink of collapse.
All PC versions of Call of Duty: Modern Warfare 2 will be powered by Steamworks, providing gamers with auto-updating, anti-cheat technology, Steam Achievements, and the recently introduced Steam Cloud.
“Steamworks will make it possible for us to have a closer connection to our fans, and enable us to support our community much more than ever before,” said Robert Bowling, creative strategist, Infinity Ward. “Steam is the hands down leader in offering a community focused experience on PC and the inclusion of Steamworks has allowed us to deliver the most feature-rich PC version to ever come from Infinity Ward, which at the end of the day will mean the most to our fans.”
Call of Duty: Modern Warfare 2 for PC will include 50 Steam Achievements, enticing players to train a local militia and be “Back in the Saddle” or infiltrate the snowy mountain side base and earn the “Cold Shoulder.” Fans may access the game from any computer. And through Steam Cloud, multiplayer game progress will be stored persistently and travel with the player.
“Call of Duty: Modern Warfare 2 may be one of the biggest releases in video game history,” said Gabe Newell, president and co-founder of Valve. “Having a game as significant as Call of Duty: Modern Warfare 2 using the suite of back-end services in Steamworks is a signal to us that we’re making the right kinds of choices for triple-A developers like Infinity Ward.”
Pfff ... daar gaat weer een traditie.
Ben in november jarig en krijg al jaren de dan net uitgekomen nieuwe Call of Duty voor m'n verjaardag (timing is perfect, elke november een CoD).
Zal dit jaar toch iets anders moeten verzinnen ... tenzij de single-player echt fantastisch is.
Ben in november jarig en krijg al jaren de dan net uitgekomen nieuwe Call of Duty voor m'n verjaardag (timing is perfect, elke november een CoD).
Zal dit jaar toch iets anders moeten verzinnen ... tenzij de single-player echt fantastisch is.
tja, de goede oude gezelligge clans gaan zwaar te lijden krijgen van deze besluiten
er zijn meer dan 160.000 handtekeningen, als 50% daarvan besluit om de game echt niet te kopen zal IW de pijn echt wel voelen... COD4 gaat bij ons een dag op zwart op 10 november (dan maar Arma spelen, geen probleem) Maar waar ik eigenlijk nog steed op wacht is een nieuwe echte ghost recon.... geen bunnyhoppers, weinig cheaters, en een echte tactical immersion....
er zijn meer dan 160.000 handtekeningen, als 50% daarvan besluit om de game echt niet te kopen zal IW de pijn echt wel voelen... COD4 gaat bij ons een dag op zwart op 10 november (dan maar Arma spelen, geen probleem) Maar waar ik eigenlijk nog steed op wacht is een nieuwe echte ghost recon.... geen bunnyhoppers, weinig cheaters, en een echte tactical immersion....
Hier staan wat zaken die relevant zijn:
http://www.eurogamer.net/...icated-servers-for-pc-mw2
De kans is dus groot dat op de PC wel grotere aantallen spelers mogelijk zijn, maar dan vraag ik mij af hoe je dit qua hosting wil organiseren. Met mijn PC en bandbreedte zal het niet lukken om 32 man te hosten. Ik hoop dat IW zelf servers gaat draaien om MP in leven te houden. Ik zal er in elk geval flink van balen als het er op achteruit zou gaan.
Overigens vind ik het wel positief dat de levels online opgeslagen worden, aangezien het gros(waaronder ikzelf) lvl 55 heeft zonder daarvoor moeite te hebben gedaan.
Ik laat mij pre order in elk geval staan, mocht het toch een succes zijn dan heb ik in elk geval al een voorsprong op degene die nu afwachten of zeggen helemaal het spel links te laten liggen(en van gedachten veranderen).
http://www.eurogamer.net/...icated-servers-for-pc-mw2
De kans is dus groot dat op de PC wel grotere aantallen spelers mogelijk zijn, maar dan vraag ik mij af hoe je dit qua hosting wil organiseren. Met mijn PC en bandbreedte zal het niet lukken om 32 man te hosten. Ik hoop dat IW zelf servers gaat draaien om MP in leven te houden. Ik zal er in elk geval flink van balen als het er op achteruit zou gaan.
Overigens vind ik het wel positief dat de levels online opgeslagen worden, aangezien het gros(waaronder ikzelf) lvl 55 heeft zonder daarvoor moeite te hebben gedaan.
Ik laat mij pre order in elk geval staan, mocht het toch een succes zijn dan heb ik in elk geval al een voorsprong op degene die nu afwachten of zeggen helemaal het spel links te laten liggen(en van gedachten veranderen).
Als ze de masterservers maar in de lucht houden voor de oude Call of Duty's ... dan blijf ik lekker UO, WaW en zo spelen 
Voor tactical immersion speel ik de laatste tijd alleen nog maar op de server van Bad Company (WaW S&D, met Brothers mod en veel custom maps). Af en toe balen als je in de 1e minuut sneuvelt en de rest van de game als spectator moet toezien, maar als het een beetje lekker loopt is het heerlijk spelen.
Voor tactical immersion speel ik de laatste tijd alleen nog maar op de server van Bad Company (WaW S&D, met Brothers mod en veel custom maps). Af en toe balen als je in de 1e minuut sneuvelt en de rest van de game als spectator moet toezien, maar als het een beetje lekker loopt is het heerlijk spelen.
Ik weet niet precies waarom dat nodig is. Maar als dit zou betekenen dat het p2p is, waarom staat er dan geen requirement voor bandbreedte?Frentik schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:30:
[...]
Oh nee, moet je eens kijken wat er bij de systeemeisen staat (via steam):
[...]
Alhoewel dit voor mijzelf niet direct gunstig is, is dit zeker goed voor beginnende spelers/casual spelers. Zij hebben op deze manier ook een kans om een leuke pot te spelen zonder 5 - 25 ingemaakt te worden.Fourzerotwo:
So you’re always guaranteed the best game performance for where you are and what connection you’re playing on as well as an equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level. It doesn’t mean you’ll just be thrown into a random game!
Het lijkt mij persoonlijk leuk om met een groep mensen makkelijk van server naar server te gaan zodat je makkelijk samen kunt spelen zonder te hoeven doorspelen welk IP je wilt joinen oid.Fourzerotwo:
You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group.
Fourzerotwo beweert dus iw.net hackers beter buiten de servers kan houden als admin based controle. Ik weet niet precies hoe hij hier op komt, maar ik neem dan maar van hem aan dat dit klopt! Want als er even geen admin op een dedicated server aanwezig is dan zit je nog met die cheater!Fourzerotwo:
The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don’t have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters. Or relying on the server admin of the server to constantly be monitoring, banning, and policing it. Modern Warfare 2 on PC allows us to control the quality of the game much more than ever before as well as utilizing the VAC (Valve-Anti-Cheat) system to keep games clean of hackers and cheaters.
IW tournaments, tof!Zampella:
Infinity Ward sees the addition of solid matchmaking and community support like IW-run tournaments to the PC as a huge win, and not something that could be done under the old system.
edit: nog even voor de duidelijkheid, ik zie zelf ook graag dedicated servers. Ik snap echter wel de beweegredenen van IW om zo'n systeem op te zetten. Het heeft zeker potentie. Afwachten wordt of het ook daadwerkelijk iets toevoegt.
[ Voor 16% gewijzigd door SgtCaffran op 12-01-2022 15:41 ]
geen idee, bang dat men het spel niet koopt als erbij staat: minimaal een 4Mb upload verbinding nodig...SgtCaffran schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:19:
Ik weet niet precies waarom dat nodig is. Maar als dit zou betekenen dat het p2p is, waarom staat er dan geen requirement voor bandbreedte?
Kan nu ook heel makkelijk via xfire/steamHet lijkt mij persoonlijk leuk om met een groep mensen makkelijk van server naar server te gaan zodat je makkelijk samen kunt spelen zonder te hoeven doorspelen welk IP je wilt joinen oid.
Sorry hoor, maar ik heb MW sinds de release en als ik in die tijd 5 duidelijke hackers heb meegemaakt is het veel, gewoon een kwestie van een paar fatsoenlijke servers zoeken. En wat cheaters betreft VAC schijnt net zo makkelijk als PB te omzeilen zijn (zelf geen ervaring mee)Fourzerotwo beweert dus iw.net hackers beter buiten de servers kan houden als admin based controle. Ik weet niet precies hoe hij hier op komt, maar ik neem dan maar van hem aan dat dit klopt! Want als er even geen admin op een dedicated server aanwezig is dan zit je nog met die cheater!
net of ze nu geen IW tournament op zouden kunnen zetten, gewoon een paar dedicated-IW-servers opzetten en organiseren maar.....IW tournaments, tof!
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Nou, sorry, maar ik neem dat niet zomaar van hem aan ... moet het eerst zien. Hij verkondigt ook dat hij de PC spelers dezelfde fantastische spel-ervaring wil laten ondergaan als console-spelers ; dat geeft aan dat hij niet helemaal op de hoogte is wat dedicated nu echt inhoudt .SgtCaffran schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:19:
Fourzerotwo beweert dus iw.net hackers beter buiten de servers kan houden als admin based controle. Ik weet niet precies hoe hij hier op komt, maar ik neem dan maar van hem aan dat dit klopt!
Hij zal het wel hebben over PunkBuster (oid) en die draait op de meeste dedicated servers ook al. De bekende hacks worden herkend en gekicked ...
En ik zie dus iw.net niet met iets beters komen dan een real live admin. Alleen een admin kan door te luisteren naar spelers en speccen zien of iemand tegen de regels zondigt (cheaten is IMHO niet hetzelfde als hacken).Want als er even geen admin op een dedicated server aanwezig is dan zit je nog met die cheater!
Overigens zijn er mods/admin pacakges die optreden tegen cheaters ; in Brothers/B3 zijn dingen als schieten uit de heup en teamkills 'verboden' en als je daar echt grof tegen zondigt, dan waarschuwt en bant de mod je zelf wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 26-10-2009 16:21 ]
Ik had MW2 ook willen pre-orderen maar door dit nieuws kijk ik liever eerst de kat uit de boom. Ik wil geen MP spelen zoals het nu soms beschreven wordt... Dan doel ik op serverhost wisseld, wachten, serverhost wisseld opnieuw, weer wachten... 1 speler heeft ping voordeel... De rest heeft een extra hoge ping omdat de upload snelheid van meneer A laag is. Meneer X kan de game net draaien op zn PC zodat die bijna crasht wat resulteert in een brakke server... Ik heb er alles behalve vertrouwen in eigenlijk. Maar aan de andere kant, IW zal MW2 toch wel goed willen maken. Maar ik wacht dus nog even met kopen, eerst gebruikerservaringen afwachten
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik ben er ook bang voor, maar je weet natuurlijk niet op basis van wat de nieuwe host gekozen wordtStefanvanGelder schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:49:
Ik had MW2 ook willen pre-orderen maar door dit nieuws kijk ik liever eerst de kat uit de boom. Ik wil geen MP spelen zoals het nu soms beschreven wordt... Dan doel ik op serverhost wisseld, wachten, serverhost wisseld opnieuw, weer wachten... 1 speler heeft ping voordeel... De rest heeft een extra hoge ping omdat de upload snelheid van meneer A laag is. Meneer X kan de game net draaien op zn PC zodat die bijna crasht wat resulteert in een brakke server... Ik heb er alles behalve vertrouwen in eigenlijk. Maar aan de andere kant, IW zal MW2 toch wel goed willen maken. Maar ik wacht dus nog even met kopen, eerst gebruikerservaringen afwachten
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Kijk, hier houd ik dus van: volledig helder geschreven en vooral heel goed beargumenteerde posts. Als IW zijnde, moet je je dit toch aantrekken en erop acteren. Het is wel in het Engels, maar toch: veel leesplezier. Hail to the writer/poster op de forums van IW.
If IW didn't want to make a 'PC version' of the game (dedicated servers, mods, and all) then they should have just limited the game to consoles only.
Instead they have said that they don't want any clans, organized competition, and the enhanced customization that playing on a PC allows.
I (and a couple hundred thousand others) don't pick games and then look for others that play it, we already have groups we like to interact and play with (we call them clans) then pick games that the entire clan can play. The specific game is just the vehicle that allows the clan to interact around. Clans use specific games to recruit additional members and to compete against each other.
But without dedicated servers, there can be no clan-specific servers, no way for clans to recruit, no way for clans to compete, no way for clan-mates from different countries to pick a server that is equal distance from all so all can play together without an unfair advantage given to some, no way to have large games of 64 people.
Instead of elevating console play to the greater experience of PC-style play, they have instead tried to lower the PC-style of play to that of consoles. If someone wanted to play on a console, they should play on a console.
The argument that browsers were somehow disliked or difficult to use, is ludicrous. Game browsers allowed you to select the exact type of game with the exact rules/ping/size/mod/map/location/group that you were looking for. If you didn't care, leave the filters off. If they wanted a "play now" button, they could have added one (but no one would ever use it).
Every console is the same spec-wise. All Xbox 360's have the same specs. But not all PCs have the same specs. With consoles, it doesn't matter who hosts a game, with PCs it does. I don't want a game that keeps pausing whenever someone disconnects (the host). I don't want a game that runs off someone's PC, allowing them to have a hack installed on their machine (or streaming to it) that gives them an advantage. I want a neutral 3rd party to host the game on an internet highway, with nearly unlimited bandwidth, and a host of techs on site to keep the server running at its peak.
I don't want to get stuck playing on Joe-Kiddy's computer that is 5 years old and can barely run windows because that's the only game hosted in my area.
Every single "advantage" they speak of, is actually a disadvantage. They knew (or should have known) that PC gamers were not going to want these downgrades. Then their first press release after the crap hit the fan, was basically an insult (which they've since pulled off the internet). They then replaced it with an explanation that tried (and failed miserably) to say that these 'downgrades' would actually make the experience of playing better... What planet are they on? The only people that would possibly see this as being "better" are those who don't play on PCs. So, again, I ask why did they even bother making a PC version of this game?
If they truly think the 'console way' is better, then allow players on all platforms to connect to the same games (so and Xbox can play against a PS3 and PC in the same game). Of course, there's only 2 ways that would happen. Either the console players would complain and quit playing when the much more powerful PCs ran circles around their overpriced Pong machines; or they'd have to cap PCs performance to the lower console level (in which case no one on PC would play the game).
I've played video games since they were invented. I've had the first consoles and computers. I've played on modern consoles and modern computers. Consoles are fine if you want to play a random game against random people. But if your goal is to play with specific friends in a larger gaming community... you need dedicated servers. If you want to play with the best graphics, fastest connections, and equipment available, you need a PC.
I won't buy a game that my clan can't play.
I won't buy a game that my clan can't host a server for recruitment.
I won't buy a game that I can't compete against other clans on.
I won't buy a game that I can't run ventrilo, xfire, an admin program (such as rcon), FUD Bind Kicker, and PunkBuster on.
I won't buy a game that I can't stream to multiple anti-cheat sites (VAC... are you kidding?). Counterstrike has more hackers than all other games combined (I certainly wouldn't hold that up as a "plus").
THAT is why there are well over 110,000 signatures on the Dedicated server petition; and THAT is why IW has to make a choice as to whether to make a "PC" version that includes dedicated servers, OR scrap the PC market and must make console games.
Bron: forum IW
If IW didn't want to make a 'PC version' of the game (dedicated servers, mods, and all) then they should have just limited the game to consoles only.
Instead they have said that they don't want any clans, organized competition, and the enhanced customization that playing on a PC allows.
I (and a couple hundred thousand others) don't pick games and then look for others that play it, we already have groups we like to interact and play with (we call them clans) then pick games that the entire clan can play. The specific game is just the vehicle that allows the clan to interact around. Clans use specific games to recruit additional members and to compete against each other.
But without dedicated servers, there can be no clan-specific servers, no way for clans to recruit, no way for clans to compete, no way for clan-mates from different countries to pick a server that is equal distance from all so all can play together without an unfair advantage given to some, no way to have large games of 64 people.
Instead of elevating console play to the greater experience of PC-style play, they have instead tried to lower the PC-style of play to that of consoles. If someone wanted to play on a console, they should play on a console.
The argument that browsers were somehow disliked or difficult to use, is ludicrous. Game browsers allowed you to select the exact type of game with the exact rules/ping/size/mod/map/location/group that you were looking for. If you didn't care, leave the filters off. If they wanted a "play now" button, they could have added one (but no one would ever use it).
Every console is the same spec-wise. All Xbox 360's have the same specs. But not all PCs have the same specs. With consoles, it doesn't matter who hosts a game, with PCs it does. I don't want a game that keeps pausing whenever someone disconnects (the host). I don't want a game that runs off someone's PC, allowing them to have a hack installed on their machine (or streaming to it) that gives them an advantage. I want a neutral 3rd party to host the game on an internet highway, with nearly unlimited bandwidth, and a host of techs on site to keep the server running at its peak.
I don't want to get stuck playing on Joe-Kiddy's computer that is 5 years old and can barely run windows because that's the only game hosted in my area.
Every single "advantage" they speak of, is actually a disadvantage. They knew (or should have known) that PC gamers were not going to want these downgrades. Then their first press release after the crap hit the fan, was basically an insult (which they've since pulled off the internet). They then replaced it with an explanation that tried (and failed miserably) to say that these 'downgrades' would actually make the experience of playing better... What planet are they on? The only people that would possibly see this as being "better" are those who don't play on PCs. So, again, I ask why did they even bother making a PC version of this game?
If they truly think the 'console way' is better, then allow players on all platforms to connect to the same games (so and Xbox can play against a PS3 and PC in the same game). Of course, there's only 2 ways that would happen. Either the console players would complain and quit playing when the much more powerful PCs ran circles around their overpriced Pong machines; or they'd have to cap PCs performance to the lower console level (in which case no one on PC would play the game).
I've played video games since they were invented. I've had the first consoles and computers. I've played on modern consoles and modern computers. Consoles are fine if you want to play a random game against random people. But if your goal is to play with specific friends in a larger gaming community... you need dedicated servers. If you want to play with the best graphics, fastest connections, and equipment available, you need a PC.
I won't buy a game that my clan can't play.
I won't buy a game that my clan can't host a server for recruitment.
I won't buy a game that I can't compete against other clans on.
I won't buy a game that I can't run ventrilo, xfire, an admin program (such as rcon), FUD Bind Kicker, and PunkBuster on.
I won't buy a game that I can't stream to multiple anti-cheat sites (VAC... are you kidding?). Counterstrike has more hackers than all other games combined (I certainly wouldn't hold that up as a "plus").
THAT is why there are well over 110,000 signatures on the Dedicated server petition; and THAT is why IW has to make a choice as to whether to make a "PC" version that includes dedicated servers, OR scrap the PC market and must make console games.
Kijk, dat vind ik nu nog eens een mooi stukje tekst met duidelijke argumenten enzo. Vraag mij af of ze dit al gelezen hebben bij iw.
Ik geloof niet dat het alleen maar p2p verbindingen zijn.
Ik denk dat het IWNet systeem zelf servers heeft staan waarnaar je kan connecten met matchmaking. Ik denk dat voor zowel public als je private matches. daarnaast denk ik ook dat je die zooi localy kan laten lopen voor als je dat zelf fijner vind of dat er problemen zijn met de servers bij IWNet zelf ect.
Dus je zal het volgende zien.
Zoeken:
> MP menu.
> Join a game.
> Selecteer gametype die je wil bijv; TDM HC.
> Verfijn evt op map of eventueel nog zelfs op spelers aantal.
> Dan gaat het systeem zoeken voor de beste match met de jouw opgegeven criteria, en uiteraad met de laagste ping.
> Vervolgens join je de server.
Hosten:
> MP menu.
> Host/make a game.
> Kies ervoor om de server bij IWNet te laten draaien of "Local" bij jezelf.
> Selecteer Gametype die je wil bijv; SD HC.
> Verfijn evt. op map of eventueel nog zelfs op maximaal aantal spelers.
> Dan zet het systeem de room of server online, en is toegankelijk voor anderen.
> Wachten totdat er genoeg mensen zijn om de game van start te laten gaan.
zoiets hoop ik, dan is het alleen nog maar afzien dat er geen mods meer mogelijk zijn. daarnaast hoop ik op z'n minst eigenlijk dat er toch wel 24 mensen in een server kunnen (als het zo is ingesteld uiteraard).
Ik denk dat het IWNet systeem zelf servers heeft staan waarnaar je kan connecten met matchmaking. Ik denk dat voor zowel public als je private matches. daarnaast denk ik ook dat je die zooi localy kan laten lopen voor als je dat zelf fijner vind of dat er problemen zijn met de servers bij IWNet zelf ect.
Dus je zal het volgende zien.
Zoeken:
> MP menu.
> Join a game.
> Selecteer gametype die je wil bijv; TDM HC.
> Verfijn evt op map of eventueel nog zelfs op spelers aantal.
> Dan gaat het systeem zoeken voor de beste match met de jouw opgegeven criteria, en uiteraad met de laagste ping.
> Vervolgens join je de server.
Hosten:
> MP menu.
> Host/make a game.
> Kies ervoor om de server bij IWNet te laten draaien of "Local" bij jezelf.
> Selecteer Gametype die je wil bijv; SD HC.
> Verfijn evt. op map of eventueel nog zelfs op maximaal aantal spelers.
> Dan zet het systeem de room of server online, en is toegankelijk voor anderen.
> Wachten totdat er genoeg mensen zijn om de game van start te laten gaan.
zoiets hoop ik, dan is het alleen nog maar afzien dat er geen mods meer mogelijk zijn. daarnaast hoop ik op z'n minst eigenlijk dat er toch wel 24 mensen in een server kunnen (als het zo is ingesteld uiteraard).
Verwijderd
Dit zal IW niet doen, het heeft specs uitgebracht die je nodig hebt om een game te hosten voor op je eigen computer. Ten tweede kost het bakken met geld om al die servers te hosten. Dan zou je net als met WoW een tientje per maand moeten gaan betalen om het online te kunnen spelen.Axelfoley007 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:24:
Ik geloof niet dat het alleen maar p2p verbindingen zijn.
Tén derde is onderhoud en het recent houden een werk van hier tot tokio.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:02:
[...]
Dit zal IW niet doen, het heeft specs uitgebracht die je nodig hebt om een game te hosten voor op je eigen computer. Ten tweede kost het bakken met geld om al die servers te hosten. Dan zou je net als met WoW een tientje per maand moeten gaan betalen om het online te kunnen spelen.
Tén vierde gaat dit toch nooit werken. Dan moeten ze servers neerzeten over de hele wereld.
Volgens mij hebben ze ooit toch echt gezegd dat je private matches bij hun kan laten hosten(betaald dacht ik ook nog). Ik weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen...Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:02:
[...]
Dit zal IW niet doen, het heeft specs uitgebracht die je nodig hebt om een game te hosten voor op je eigen computer. Ten tweede kost het bakken met geld om al die servers te hosten. Dan zou je net als met WoW een tientje per maand moeten gaan betalen om het online te kunnen spelen.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Zijn hier vast wel mensen die wel eens Co-op spelen of zombies. Als je ziet hoe weinig mensen daar zijn die een servertje hosten, zet een server aan en tel tot 2 en je kan starten. Ik ben bang dat we dat hier weer gaan meemaken.
Dat is niet omdat de mensen niet willen, maar je moet de juiste poorten opengooien en niet iedereen weet hoe dat moet of niet elke modem/router geval ondersteund dat....K4F schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:39:
Zijn hier vast wel mensen die wel eens Co-op spelen of zombies. Als je ziet hoe weinig mensen daar zijn die een servertje hosten, zet een server aan en tel tot 2 en je kan starten. Ik ben bang dat we dat hier weer gaan meemaken.
Maar inderdaad, zodra ik een server online gooi is hij in een oogwenk vol, en ik heb een latency van 30< en de rest van 150+ omdat het mongolen over de hele wereld verspreid zijn.
Ik heb het momenteel best naar m'n zin in WaW, sinds ik Tactical/realism speel (op een dedicated server). Zelfs MW is redelijk leuk in TR (ben eigenlijk meer WWII).Axelfoley007 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:47:
iedereen gaat gelijk lekker terug naar cod4 en W@W.
OK, dus we gaan MW2 niet kopen
Haha, de game gaat op consoles alleen al meer dan 10 miljoen keer verkocht worden de eerste maanden. Die 80.000 clanleden zullen er echt inhakken dan ja..HvdBent schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:23:
tja, de goede oude gezelligge clans gaan zwaar te lijden krijgen van deze besluiten
Duidelijke boodschap l0n3w012ph. Kom je binnenkort weer eens langs op mn cod4 server of spelen jullie alleen nog WaW?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Het is druk daar ... ik kom er niet eens binnen : "Too many connections"l0n3w012ph schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:13:
De melkkoe wordt steeds dikker, is het niet?!? Ik krijg steeds meer het idee dat ze een kleine CoD monopoly aan het opbouwen zijn. Eigenlijk zo gek nog niet na die uitlatingen van de grote baas van Activision...beany schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:05:
[...]
Volgens mij hebben ze ooit toch echt gezegd dat je private matches bij hun kan laten hosten(betaald dacht ik ook nog). Ik weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen...
Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast, heb niet helemaal bovenop het nieuws gezeten. Kan er alleen niet omheen, aangezien ik had besloten om CoD 6 op de pc te gaan spelen, vanwege het missen van keuzevrijheid bij het kiezen van een server en het missen van mods en custom maps op de console...
[ Voor 23% gewijzigd door Dynamix op 28-10-2009 14:19 ]
Doet DICE dit nu niet al met BF:BC op de X360? Volgens mij wel namelijk. Dus mogelijk is het zeker.RedHat schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:05:
[...]
Tén derde is onderhoud en het recent houden een werk van hier tot tokio.
Tén vierde gaat dit toch nooit werken. Dan moeten ze servers neerzeten over de hele wereld.
Ik zag dat een van onze leden dit op onze site had geplaatst als newsitem met als bron www.callofduty.nl:
Eerder kwamen de PC gamers al op de proppen met een petitie voor dedicated servers in Modern Warfare 2. Deze is inmiddels al 170 duizend keer ondertekend. Maar nu komen de Playstation 3 spelers ook nog eens met een petitie!
Ook zij willen dedicated servers. Voor alle 3 de consoles; Playstation 3, Xbox 360 en PC dus. Zelfs op de consoles geven de listen servers een oneerlijke pingverhouding.
Dat wordt dus nog werken voor IW als ze iedereen tevreden willen houden.
@Tassadar32: Ik zou wel willen, maar ik weet echt ff niet meer hoe je heet in-game en welke server die van jullie is... mea culpa
. WaW spelen we zeer zeker niet meer getuige al mijn posts over het misselijkmakend slechte geluid in die game maar COD4 spelen we nog volop! Dus wees welkom om te joinen en anders post maar ff je IP-adres van jullie server en dan kom ik zeker een keer voorbij.
Eerder kwamen de PC gamers al op de proppen met een petitie voor dedicated servers in Modern Warfare 2. Deze is inmiddels al 170 duizend keer ondertekend. Maar nu komen de Playstation 3 spelers ook nog eens met een petitie!
Ook zij willen dedicated servers. Voor alle 3 de consoles; Playstation 3, Xbox 360 en PC dus. Zelfs op de consoles geven de listen servers een oneerlijke pingverhouding.
Dat wordt dus nog werken voor IW als ze iedereen tevreden willen houden.
@Tassadar32: Ik zou wel willen, maar ik weet echt ff niet meer hoe je heet in-game en welke server die van jullie is... mea culpa
In de CoD serie zijn nog nooit dedicated servers online gezet voor de console versies.
De Battlefield serie draait dit al een tijdje. Grootste en leukste voordeel: meer spelers op een server.
De Battlefield serie draait dit al een tijdje. Grootste en leukste voordeel: meer spelers op een server.
Mijn server staat in het lijstje: flippy.linkfiesta.com
. is op het moment wel erg rustig
. Ben doordeweeks na 8-en savonds meestal met vrienden aan het spelen, maar ben dit weekend bij vriendin dus geen cod4
. Als de server leeg is, schreeuw ff, ik heb meestal console open op 2e monitor
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
LOL !
http://www.nu.nl/games/21...ograp-teruggetrokken.html
Hebben ze de boze dedicated server PC spelers al tegen zich (en blijkbaar ook console spelers die dedicated willen), halen ze ook nog 's dit soort streken uit ...
(raar trouwens, om als IW te 'protesteren' tegen nade spamming ... zij maken het toch mogelijk ?!)
EDIT: filmpje is best grappig trouwens.
Hebben ze de boze dedicated server PC spelers al tegen zich (en blijkbaar ook console spelers die dedicated willen), halen ze ook nog 's dit soort streken uit ...
(raar trouwens, om als IW te 'protesteren' tegen nade spamming ... zij maken het toch mogelijk ?!)
[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 03-11-2009 15:23 ]
Dus ze luisteren nog wel naar een stel politiek correct zeikers die toch door niemand serieus genomen worden. Maar als hun fans klagen zijn het allemaal mensen die commercieel belang bij hebben.
Appels en peren....furby-killer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:30:
Dus ze luisteren nog wel naar een stel politiek correct zeikers die toch door niemand serieus genomen worden. Maar als hun fans klagen zijn het allemaal mensen die commercieel belang bij hebben.

Verwijderd
Er zijn genoeg games zonder sub waar dit wel gebeurd. Heb je trouwens bewijs dat IW dit niet gaat doen, of is dit een aanname?Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:02:
[...]
Verwijderd
Puur een aanname uiteraard. Ik denk niet dat ze veel servers zullen huren (wat veel geld kost) alleen zodat iedereen een gelijke spelervaring zal hebben.
Verwijderd
Misschien compenseren ze het wel met het verkopen van die mappacks. Als zij dan de servers draaien voorzie ik geen problemen. Want dan hosten ze ook wel modding servers.
Infinity Ward moet maar eens gewoon een uitspraak doen over waar die servers nu gehost gaan worden.
Infinity Ward moet maar eens gewoon een uitspraak doen over waar die servers nu gehost gaan worden.
Het lijkt me toch wel duidelijk dat zij het niet voor hun rekening nemen. Kan je servers aan blijven slepen.
Allemaal niet nee, maar een deel? Zal me niet verbazen, zal niet het 1e spel zijn welk zelfstandig servers host. En zeker voor een game welk meer dan 2 miljoen pre-orders heeft staan.K4F schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:26:
Het lijkt me toch wel duidelijk dat zij het niet voor hun rekening nemen. Kan je servers aan blijven slepen.
Ik hoop het joh. Het lijkt mij persoonlijk niet, want waarom zouden ze? De eindgebruiker heeft geen invloed op waar die terecht komt en heeft dus eigenlijk helemaal geen profijt van die servers die zij draaien... Moet je net mzzl hebben.psychodude schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:47:
[...]
Allemaal niet nee, maar een deel? Zal me niet verbazen, zal niet het 1e spel zijn welk zelfstandig servers host. En zeker voor een game welk meer dan 2 miljoen pre-orders heeft staan.
Dacht er zelfs zelf over om een servertje met videokaart te draaien

Verwijderd
Het feit dat we hier geen antwoord op hebben, betekent dat deze discussie in zekere mate natuurlijk nog niet nodig is. Stel men gaat deze servers wel zelf als developer hosten,K4F schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:00:
[...]
Ik hoop het joh. Het lijkt mij persoonlijk niet, want waarom zouden ze? De eindgebruiker heeft geen invloed op waar die terecht komt en heeft dus eigenlijk helemaal geen profijt van die servers die zij draaien... Moet je net mzzl hebben.
dan blijven de volgende problemen over:
- geen player admins
En niet de volgende problemen:
- geen mods (want die gaat men dan ook op servers hosten)
- geen specifieke server settings (want je kunt filteren, dus ook servers met settings die jij wilt hebben, martyrdom en last stand hebben een veel minder grote invloed nu, dus daar hoeven ook geen officieuze regels voor op servers te zijn)
- je speelt niet met dezelfde mensen als voorheen (want je kunt op basis van friendlists en groups nog steeds met dezelfde mensen spelen)
Als de servers een beetje goed geadmin'd zouden worden en servers in europa en VS beschikbaar zijn, zie ik eigenlijk niet zoveel problemen.
Maar dit is dan als je het geheel van de positieve kant bekijkt.
Ze zullen dan zeer waarschijnlijk geen mods hosten. En of je ook met je vriendjes in public server kan spelen is nog zeer onwaarschijnlijk.
Maar het doet er niet toe gezien dat hun Q&A (zie MW2 topic) redelijk uitsluitels heeft geboden, enkel p2p verbindingen.
Maar het doet er niet toe gezien dat hun Q&A (zie MW2 topic) redelijk uitsluitels heeft geboden, enkel p2p verbindingen.
Verwijderd
je kunt player groups maken, dus altijd met je vrienden samen spelen. Mods zijn ze nu nog niet mee bezig, dus valt ook niet van te zeggen dat ze die niet gaan hosten. Ze zeggen daarentegen wel dat als er vraag komt vanuit de community ze zullen overwegen in de flow mee te gaan. Mod servers zou dus wel degelijk een optie kunnen zijn.
Devs hebben een Q&A gehouden... lekkere antwoorden
http://www.infinityward.c...ewtopic.php?f=13&t=148668
Wat mij opviel (dingen die mij ZEKER niet bevallen)
-Alles wordt gehost door de players zelf
-Players kunnen NIET gekicked worden in een ranked match! (Alleen gemute! WTF?)
-Geen LEAN (regelrechte console port
)
-En zo gaat de lijst maar door...

-Geen LEAN (regelrechte console port
Verwijderd
dit interview staat ook al in het MW2 topic!
Misschien handiger om daar even reacties te geven op de game inhoudelijk.
De toekomst voor PC gaming zie ik hier in de maak.
Een game verneuken door de dollar tekens in de ogen van de ontwikkelaars.
Infinity ward UP YOURS !! mijn geld krijg je niet.
DICE kom maar op met jullie games.
Een game verneuken door de dollar tekens in de ogen van de ontwikkelaars.
Infinity ward UP YOURS !! mijn geld krijg je niet.
DICE kom maar op met jullie games.
Dice komt al snel met de demo, zeer goede timing tegenover MW2
Inderdaad Stewie.
Slimme zet van ze... krijg al de kriebels als ik een fimpje zie waar ze globaal in de richting kijken met die waggel sticks op die controllers en zo een kill kunnen behalen. idiot mode on [auto aim on]
Slimme zet van ze... krijg al de kriebels als ik een fimpje zie waar ze globaal in de richting kijken met die waggel sticks op die controllers en zo een kill kunnen behalen. idiot mode on [auto aim on]
[ Voor 6% gewijzigd door MaXeRs op 04-11-2009 16:33 ]
Geen zin de Q&A te lezen, CoD al sinds MW achter me gelaten maar als ik dit dan nog zo hoor (aantal dingen wist ik al) word je er toch niet vrolijk van?! Sowieso ben ik altijd een gamer geweest die vernieuwingen/verbeteringen alleen maar kan toejuichen zolang het past bij de game. Nu vond ik perks al niks maar dat is mijn mening, alleen ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één pc gamer deze achteruitgang kan toejuichen!Dutchy007 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:31:
-Geen LEAN (regelrechte console port)
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Wanneer?Stewie! schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:23:
Dice komt al snel met de demo, zeer goede timing tegenover MW2
Ik mag toch hopen dat dit IW is die grappig denkt te zijn, anders is het dus echt een 1 op 1 port.QUESTION-> Moriarte: Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?
ANSWER-> Mackey-IW: No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings.
Dat ze "mouse control" uberhaupt nog opnoemen, alsof je blij moet zijn dat een PC applicatie ondersteuning heeft voor de muis........
De Bad Company 2 demo komt er snel aan (console).
Nee!Dutchy007 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:31:
Devs hebben een Q&A gehouden... lekkere antwoorden![]()
Geen LEAN? &@#&!*@#%, zonder lean laat je je hele lichaam zien als je om een hoekje wil kijken-Geen LEAN (regelrechte console port)
Lol, ook ik vind het heel raar dat lean er niet meer in zit.Awsom schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:39:
Geen LEAN? &@#&!*@#%, zonder lean laat je je hele lichaam zien als je om een hoekje wil kijken
Echter.... ik heb 2 jaar geleden de lean keybinds laten verdwijnen en ze eigenlijk daarna nooit meer gemist. Indien je snipert kan ik het me nog wel voorstellen, maar ik mis ze met mijn g3 / m4 echt niet eigenlijk. En ik speel toch al heel wat uurtjes CoD op een (amateuristisch) goed niveau. Tegenwoordig zit bij mij de nade op E, dat heb ik destijds overgenomen uit mijn Farcry periode, waar ik de lean ook al had uitgeschakeld had en ik behoefte had aan een snellere nade-trow. Bij G wilde ik nog weleens misdrukken met allerlei 'wasaddwdsa'
Om het verhaal compleet te maken. Op mijn muisduimknop zit de alternatieve nade.
Basement Bios ---- Exo-S
Er zitten niet genoeg knoppen op een controller ... al die overbodige functies ook, wat een onzin. Heb je toch allemaal niet nodig ; alleen knoppen voor hollen, springen, nades-spammen en sproeienMystikal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:45:
Lol, ook ik vind het heel raar dat lean er niet meer in zit.
Wat zijn die amerikanen soms bedroevend snel op hun tenen getrapt zeg.Goner schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:19:
LOL !
Dat filmje is gewoon als grapje bedoeld, en het woord 'fag' is toch naast homo toch ook gewoon een algemeen scheldwoord? Net zoals ik in het Nederlands toch ook wel eens iemand "Homo" noem terwijl hij geen homo is?
Ik bedoel, kom op zeg, als ze bij elke film moeilijk gaan doen waarin het woordje fags in voorkomt, dan blijven ze bezig. En dan komt er een trailer uit van een spel waarbij ze als grapje een afkorting gebruiken die dus F.A.G.S. spelt, en dan is het niet goed.
Ze zouden juist de demo voor de PC moeten uitbrengen en dan laten zien hoe het wel kan. De console gamers weten toch niet wat ze missen voor hun was het altijd al zoStewie! schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:47:
Dat ze "mouse control" uberhaupt nog opnoemen, alsof je blij moet zijn dat een PC applicatie ondersteuning heeft voor de muis........
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Zou ik toch opppassen tegen wie je dat zegt hoor ...rob1n schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:16:
Net zoals ik in het Nederlands toch ook wel eens iemand "Homo" noem terwijl hij geen homo is?
http://www.dag.nl/binnenland/agent-homo-noemen-toch-108317
Haha jah ik weet ook wel dat het een scheldwoord isGoner schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:24:
[...]
Zou ik toch opppassen tegen wie je dat zegt hoor ...
http://www.dag.nl/binnenland/agent-homo-noemen-toch-108317
http://www.n4g.com/pc/News-422786.aspx
Wat die meneer daar allemaal zegt slaat toch op niets hoor! Minder lag door dedicated servers niet meer te ondersteunen??? Te moeilijk om uit een lijst te kiezen welke server je wilt???
Wat denken ze daar wel bij IW, dat pc gamers allemaal idioten zijn ofzo
.
Wat die meneer daar allemaal zegt slaat toch op niets hoor! Minder lag door dedicated servers niet meer te ondersteunen??? Te moeilijk om uit een lijst te kiezen welke server je wilt???
Wat denken ze daar wel bij IW, dat pc gamers allemaal idioten zijn ofzo
En zoals IW ook prima weet is het toevoegen van matchmaking geen reden om server list + dedi servers eruit te gooien. En minder lag door p2p? lol...
Hahaha!
Holy god! All of the above!
Trouwens, ik vraag me af hoe IW gaat reageren na de launch als de verkoopcijfers van het pc platform daadwerkelijk tegenvallen. Komen er reacties als "verkoopcijfers vallen tegen omdat 90% het spel illegaal heeft gedownload" en "pc gamers hebben geen moraal" of zullen ze eerlijk toegeven dat hun "apple praktijken" er voor zorgen dat mensen het spel bewust niet meer kopen?
Life is what you others make it.
EA / Dice is flink bezig! 
‘An officer is used to certain things’ thought Captain Rupert Horsechesterton as he sat in the mess tent, toying with the unappetizing grey sludge on his plate – ‘we have certain expectations connected to our rank, and these are things we’ve earned with hard work and loyalty to our cause’toon volledige bericht
‘We like to have a dedicated server – a man who brings us what we want in the mess hall. We like to be able to choose what we eat, and the order in which we eat it. We like to be able to choose a favorite table, sit at it when we want and get rid of any riff-raff if they sit next to us. All of this is only available when a man has a dedicated server working for him in the mess tent. A dedicated server is a great thing – he turns an ordinary meal time into a pleasurable, unique and privileged experience. A man is willing to pay a little for that privilege’.
The captain stared out of the window of the tent onto the pock-marked battlefield and continued his melancholy soliloquy ‘Things have changed recently. Meal times have lost their special appeal. New mess tents spring up on the battlefield that only have a buffet. We can’t even choose which dishes we eat. The officer’s table has been replaced by lines and lines of benches. A man doesn’t know who he’s going to be sitting next to, and we can't get rid of riff raff if they sit next to us. More and more of these tents are phasing out dedicated servers. Is this the modern way of making warfare?’
Suddenly angered and inspired by his internal monologue, the Captain got up from his bench, tossed his plate of grey buffet food aside and thrust his fist in the air in a mark of steely defiance.
"I will not take this anymore. I don’t need to eat here! I will take my meals the old-fashioned way! I will choose a mess tent with dedicated servers!"
With that he took his sword, put Monty on his shoulder, and strode out of the tent into the fresh morning air.
* * *
Battlefield Heroes is committed to offering dedicated servers to YOU, the hardcore PC gamer FOR EVER!
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Eerlijk gezegd had ik me nog niet in die game verdiept, maar hulde voor de creativiteit van de marketingafdeling!
Ik denk dat dit toch wel één grote grap aan het worden is hoor, dat iw geen dedicated servers in mw2 gestoken heeft. Nu speelt dice/EA daar lekker op in
, och ja we zullen wel zien op de 10de zeker wat het geeft.
Ik ga hem zowiezo niet halen op de release , denk dat ik eerst wat ervaringen ga afwachten enzo en pas daarna het spel al dan niet gaan kopen
.
Ik ga hem zowiezo niet halen op de release , denk dat ik eerst wat ervaringen ga afwachten enzo en pas daarna het spel al dan niet gaan kopen
Alle publishers kijken hoe dit gaat uitpakken en als IW erin slaagt de community tevreden te krijgen dan zal dit geintje bij nog meer games worden uitgehaald.
EA is heel sterk: zij investeren hevig in de games die zij online aanbieden, groot budget en leuke marketing nu eromheen. Bad Company 2 heeft ook weer goede support voor dedicated servers.
EA is heel sterk: zij investeren hevig in de games die zij online aanbieden, groot budget en leuke marketing nu eromheen. Bad Company 2 heeft ook weer goede support voor dedicated servers.
Ik heb net de Q&A zitten lezen op het PC gebied. Het is prachtig om te zien hoe zo ongeveer elke vraag mbt latency, dedicated servers en lan ontwijken. Als je heel goed leest staat er ergens dat je het zonder problemen op een LAN kan spelen......zo lang je maar een connectie naar steam hebt. Ach ja, blijft vervelend, ik heb van elke COD genoten (nou ja, 3 heb ik nooit aangeraakt, en WAW heb ik lang over gewacht maar toch gekocht). Altijd lol gehad en (heel raar) ik kwam bijna altijd op hetzelfde groepje servers uit met mijn keuze van map/speltype en lage ping.
Het enige wat ik nog kan zeggen eigenlijk is zonde zonde zonde.
Het enige wat ik nog kan zeggen eigenlijk is zonde zonde zonde.
En vergeet de geweldige "ingame chat" niet
Nu weten we het wel he, speel nu eerst de game eens, vier daagjes wachten mensen!
Het zou wel de stunt van de eeuw zijn als nu blijkt dat Cod Mw2 op de pc de best verkochte cod voor de pc ooit zou zijnStewie! schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:07:
Alle publishers kijken hoe dit gaat uitpakken en als IW erin slaagt de community tevreden te krijgen dan zal dit geintje bij nog meer games worden uitgehaald.
De naam doet al voldoende inderdaad, de echte schade zie je bij deel 7 en 8 wel weer 
De gemiddelde gamer koopt het op basis van de reputatie en previews.
De gemiddelde gamer koopt het op basis van de reputatie en previews.
Ik denk het niet, uitgever/devers schieten er eigenlijk niks mee op, en het beperkt het aantal mensen die tegen elkaar kan spelen heel erg (bovenop alle andere nadelen).
Het zou pas een hele echte echte stunt zijn als we dinsdag met zijn allen tot de ontdekking komen dat er toch dedicated server bij zitM4gick schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:07:
[...]
Het zou wel de stunt van de eeuw zijn als nu blijkt dat Cod Mw2 op de pc de best verkochte cod voor de pc ooit zou zijn
Maar het zou me niks verbazen als het de best verkochte game op de PC wordt. Meer mensen hebben tegenwoordig een PC, de marketing draait op volle toeren en mensen doen graag met een hype mee.
Ja die mouse support maakte ik mij al zorgen over, maar hoe weet ik nou welke knop ik moet hebben zonder dat er op zo'n ding A,B,X of een vierkantje of kruisje staat? (beter goed gejat dan slecht bedacht)
Ik ben het met Beany en Stewie eens dat puur op basis van merk het spel een heel eind komt, maar dat de schade aan het imago later terug komt klappen. In mijn ogen is dat dezelfde situatie als zich voordoet met command & conquer.
Verder geloof ik ook in het idee dat het gedaan is om het makkelijker te porten van de xbox 360. Een paar jaar terug zag je ook heel veel spellen geport worden (en hopelijk wordt de pc weer zoveel beter dat ze dat als eerste ontwikkelen, tot uiteraard de next-gen consoles uitkomen). Dat, of pc gaming gaat daadwerkelijk uitsterven (wat ik dus echt hoop van niet).
Tot die tijd kunnen we altijd blijven hopen (op dedicated servers
)
Ik ben het met Beany en Stewie eens dat puur op basis van merk het spel een heel eind komt, maar dat de schade aan het imago later terug komt klappen. In mijn ogen is dat dezelfde situatie als zich voordoet met command & conquer.
Verder geloof ik ook in het idee dat het gedaan is om het makkelijker te porten van de xbox 360. Een paar jaar terug zag je ook heel veel spellen geport worden (en hopelijk wordt de pc weer zoveel beter dat ze dat als eerste ontwikkelen, tot uiteraard de next-gen consoles uitkomen). Dat, of pc gaming gaat daadwerkelijk uitsterven (wat ik dus echt hoop van niet).
Tot die tijd kunnen we altijd blijven hopen (op dedicated servers
[ Voor 0% gewijzigd door Aragnut op 07-11-2009 00:50 . Reden: credit where credit's due ]
Ja....kan je je voorstellen...als ze de PC-multiplayer wél in orde hadden gemaakt! Dan zouden de verkoopcijfers nog hoger liggen. Al is het maar een klein gedeelte van de online petitie die het spel niet kopen, dan gaat ze dat toch al snel een paar miljoen dollar kosten.beany schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:01:
[...]
Het zou pas een hele echte echte stunt zijn als we dinsdag met zijn allen tot de ontdekking komen dat er toch dedicated server bij zit
Maar het zou me niks verbazen als het de best verkochte game op de PC wordt. Meer mensen hebben tegenwoordig een PC, de marketing draait op volle toeren en mensen doen graag met een hype mee.
Ik denk dat ze er meer geld mee zouden verdienen om wat extra developers te huren en te zorgen dat de PC versie geen directe port is (op de custom mouse control en graphics settings na dan) en de PC community tevreden te houden. Als we bv nog custom keyboard control krijgen zou het al een stuk aantrekkelijker worden om het spel te kopen.
Life is what you others make it.
Ze besparen tonnen danwel miljoenen per game, hoezo schieten ze er niets mee op?furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:46:
Ik denk het niet, uitgever/devers schieten er eigenlijk niks mee op, en het beperkt het aantal mensen die tegen elkaar kan spelen heel erg (bovenop alle andere nadelen).
Waarom zouden ze tonnen dan wel miljoenen besparen? Zo moeilijk is het niet een server list te programmeren en dedicated server files vrij te geven.Stewie! schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:49:
[...]
Ze besparen tonnen danwel miljoenen per game, hoezo schieten ze er niets mee op?
Interessante quote van Carmack:
Blijkbaar is het meer een sign of the times dan een eenmansactie van IW"Dedicated servers zijn overblijfselen uit oude PC-tijdperk"
Dedicated servers zijn overblijfselen uit het oude PC-tijdperk. Dat zegt John Carmack, mede-oprichter van ontwikkelaar Id Software in een interview met entertainmentwebsite Variety.
Carmack zegt dan ook niet van plan te zijn om het dedicated-server-systeem toe te passen in Id Software's aankomende shooter Rage. "Maar dit staat nog niet helemaal vast", voegt Carmack daaraan toe. De ontwikkelaar is blij dat hij niet degene is die de pionier moet zijn in het achterwege laten van dedicated servers.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
En dan?"Dedicated servers zijn overblijfselen uit oude PC-tijdperk"
Als dat is wat het volk wilt, waarom niet? Dat het "oud" is zonder meer, heeft geen enkele argumentatiewaarde om het af te schaffen. Dus de zoveelste rond-de-pot-draaien reactie.
Desalniettemin, als ze het nut er niet in van zien of het gewoon niet in willen bouwen, dan kan je er weinig aan doen.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:56:
[...]
En dan?
Als dat is wat het volk wilt, waarom niet? Dat het "oud" is zonder meer, heeft geen enkele argumentatiewaarde om het af te schaffen. Dus de zoveelste rond-de-pot-draaien reactie.
Het beste wat helpt is stemmen met je portomonnee. Als men ziet dat games met dedicated servers beter verkopen dan zonder, dan zal men wel twee keer nadenken.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
En Dice loopt al voorop door zo hard mogelijk rond te roepen dat BF wel dedicated server heeft. Slim van ze!anandus schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:11:
[...]
Desalniettemin, als ze het nut er niet in van zien of het gewoon niet in willen bouwen, dan kan je er weinig aan doen.
Het beste wat helpt is stemmen met je portomonnee. Als men ziet dat games met dedicated servers beter verkopen dan zonder, dan zal men wel twee keer nadenken.
Ik hoop dat het verschil duidelijk zichtbaar zal worden. Ik erger me nu al aan spellen die je zowat moet spelen met een (xbox) controller omdat de toetsenmapping een ramp is. Ik denk dat, gezien de geschiedenis van BF, je wel dedicated servers moet gebruiken met de omvang van de maps (9 vs 9 is dan ECHT te weinig). Jammer genoeg vindt IW een 18 player map het beste en wij hebben ons daar maar aan te schikken (in zoverre, het is niet 1-2-3 aan te passen in een setting of zo).beany schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:11:
[...]
En Dice loopt al voorop door zo hard mogelijk rond te roepen dat BF wel dedicated server heeft. Slim van ze!
Eh, ik dacht het niet ... als het echt zo erg is als nu beschreven wordt, dan skip ik MW2 echt. Als ik zie hoeveel servers er nog zijn voor CoD1 en UO, dan kan ik met MW1 en WaW nog jaaaaren vooruit.Aragnut schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:36:
Jammer genoeg vindt IW een 18 player map het beste en wij hebben ons daar maar aan te schikken
Wel jammer, al jaren wordt de nieuwe CoD begin november uitgebracht, net op tijd voor m'n verjaardag. Toch maar iets anders verzinnen dit jaar ... Band of Brothers DVD bijv. ...
Wat een lulkoek ... waarom passen dedicated servers niet in het nieuwe PC-tijdperk ?? Zeg dan gewoon dat je je op consoles wilt richten omdat dat makkeliijker is en/of meer geld oplevert, ipv met dit soort kul-argumenten te komen."Dedicated servers zijn overblijfselen uit oude PC-tijdperk"
[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 09-11-2009 08:56 ]
De console wereld gaat juist richting de dedicated servers, dus wat hij daar beweert is gestaafd op argumenten die hij niet naar buiten brengt.
Verwijderd
Ik durf er wel om te wedden dat deze game goed verkocht gaat worden op de pc.M4gick schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:07:
[...]
Het zou wel de stunt van de eeuw zijn als nu blijkt dat Cod Mw2 op de pc de best verkochte cod voor de pc ooit zou zijn
Maar niet alleen op de pc. Als je op tv kijkt zie je de laatste dagen volop reclame over
mw2.
Tja, als je op reclame af moet gaan dan had Vista ook heel veel moeten verkopen... Tuurlijk zal het spel goed verkopen (zeker op de xbox) want daar is geen afbreuk van features, en hebben ze speciale bundels e.d.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:30:
[...]
Ik durf er wel om te wedden dat deze game goed verkocht gaat worden op de pc.
Maar niet alleen op de pc. Als je op tv kijkt zie je de laatste dagen volop reclame over
mw2.
@Goner: alvast gefeliciteerd. Helaas zie ik in de posts (zie ook de Q&A die IW gehad heeft) veel bewijs dat de max servers 9 vs 9 zijn.
Het is nu wachten op morgen om te kijken wat precies het effect zal zijn van het aanpassen van de feature list van de PC versie. Ik ben zeer benieuwd naar de reviews
[TROLL MODE]
natuurlijk kan ik dan altijd nog zeggen dat de reviewers omgekocht zijn als ze allemaal positief zijn
[/TROLL MODE]
Verwijderd
Ik denk dat hij het best verkocht gaat worden op de ps3, aangezien die niet hackbaar is en iedereen het spel wil.
http://gamingbolt.com/200...arfare-2-was-made-for-pc/
Tijdens het lezen lag ik toch echt even plat van het lachen
Tijdens het lezen lag ik toch echt even plat van het lachen
Morgen server op zwart mensen. Woensdag weer online