[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 120.014 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 09:07
Oké, noob-vraag of niet, ik ben gerust gesteld :)
Zal volgende keer eerst ff beter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn homeknop klikte ook niet meer op mijn vorige iPhone. Nooit gemerkt want als ik erop drukte, werkte het wel gewoon, het klikte alleen niet. Had er dus geen last van. Maar toen ik mijn iPhone teruggestuurd had wegens haarscheurtjes stond er op het vervangingsformulier dat er ook een mechanisch defect geconstateerd was. En mijn nieuwe iPhone's homeknop klikte opeens, dus dat zal het wel geweest zijn.

In ieder geval: Ik had er geen last van dat hij niet klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 13:54
Baal toch wel van mn iPhone.. Had al snel (binnen 2 maanden) stof onder het scherm en nu is wifi ook overleden en op geen manier weer tot leven te wekken.. Had mn iPhone pas een halfjaartje..

Is wel afkicken hoor :P Moet het nu doen met een Nokia van het type Steen en Bijtel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:25
Dat is wel klote ja. Hoe lang ben je hem kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

bah, nu voor de 2e keer in 2 maanden ineens: "sim ontbreekt". Pas na eruit halen van de sim en terug plaatsen werkte het weer. Geen enkele aanleiding, toestel lag gewoon op tafel. :(

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Vanx schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:39:
Dat is wel klote ja. Hoe lang ben je hem kwijt?
Weet ik nog niet.. Zaterdag opgestuurd, nog niks gehoord.

Best vervelend, dacht dat ik nog een iPod had liggen voor muziek, maar die is ook dood :( Verder geen mp3's meer in huis.. Nu moet ik kijken bij vrienden of ik er 1 kan lenen.

(Ja, in de bus zonder muziek is zwaar)

Aan de andere kant is het wel weer relaxd, krijg ik een nieuwe iPhone terug :) refurbished wel is waar, maar ik ga geen genoegen nemen met een totaal bekrasde iPhone, mijne zag er nog piek fijn uit.

[ Voor 18% gewijzigd door t1mmy op 03-11-2009 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 16:07

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb net pas de laatste firmware erop gezet en heb sindsdien een annoying probleempje. Ik gebruik mijn iphone icm gmail sync (via exchange). Maar als ik mail archive op gmail.com dan verdwijnt die mail niet meer uit de inbox op mijn iphone mail app.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Lt. Marx schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:17:
Ik heb net pas de laatste firmware erop gezet en heb sindsdien een annoying probleempje. Ik gebruik mijn iphone icm gmail sync (via exchange). Maar als ik mail archive op gmail.com dan verdwijnt die mail niet meer uit de inbox op mijn iphone mail app.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Volgens mij moet je dan zorgen dat je via IMAP je connectie maakt, dan kijkt hij echt in je mailbox. Waarschijnlijk zoals jij het nu doet trekt hij gewoon een kopie naar je telefoon (zoals bijv. Hotmail ook doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Maar met de vorige firmware ging dit wel gewoon goed via exchange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

is het mogelijk om software erop te zetten die Divx filmpjes afspeelt en wanneer je een T-Mobile gelockte iphone hebt staat er dan ook t-mobile software of app's op de iphone?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 23-05 19:10

ijskonijn

Now MOVE!

Anoniem: 195854 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:38:
is het mogelijk om software erop te zetten die Divx filmpjes afspeelt en wanneer je een T-Mobile gelockte iphone hebt staat er dan ook t-mobile software of app's op de iphone?
:?
De T-Mobile gelockte telefoons zijn niet "branded" (De officiele term voor wat jij omschrijft)
DivX gaat standaard niet, weet niet hoe het zit als je de iPhone jailbreakt

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 18:58

scorpie

Supra Addict

Ik ben onwijs tevreden over m'n iPhone, maar toch moet ik zeggen dat een sleeptimer op de ipod functie wel ontbreekt. Die had ik namelijk wel op m'n oude iPod mini. Maar ach, verder werkt het ding perfect :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
scorpie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:42:
Ik ben onwijs tevreden over m'n iPhone, maar toch moet ik zeggen dat een sleeptimer op de ipod functie wel ontbreekt. Die had ik namelijk wel op m'n oude iPod mini. Maar ach, verder werkt het ding perfect :)
Dat zit er wel op ;) Alleen zit het nogal verstopt. Je kan in de standaard klok-app van apple een timer aanzetten (dus bijvoorbeeld 1 uur), en dan stel je 'Als timer eindigt' in 'Sluimer iPod'.
Ik gebruik het nooit, maar ik denk dat je daarna gewoon in de iPod-app je muziek aanzet, en dat ie hem dan uitzet als de timer afloopt.

Edit1:
Ook dit heb ik even uitgeprobeerd :9 gewoon naar Klok gaan, onderin op Timer drukken, tijd instellen, bij 'Als timer eindigt' aangeven 'Sluimer iPod', op start drukken, dan naar iPod gaan, en muziek starten. Als de timer eindigt, gaat de muziek vanzelf uit.
Anoniem: 195854 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:38:
is het mogelijk om software erop te zetten die Divx filmpjes afspeelt
Als je je iPhone gejaibreaked hebt, zou je vlc4iphone kunnen proberen. Ik weet niet of je dan wel divx kan afspelen, maar valt te proberen.

Edit2:
Heb even gekeken bij vlc4iphone, ze geven aan: It includes tons of codecs, everything from FLV to xvid
Dus ik verwacht dat ie dan ook Divx afspeelt.

Offtopic: ik verveelde me, geen zin om mijn toetsen te gaan leren (warmteleer...), dus vandaar maar gelijk uitgeprobeerd

[ Voor 42% gewijzigd door Ruubster op 03-11-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317401

[b]

Als je je iPhone gejaibreaked hebt, zou je vlc4iphone kunnen proberen. Ik weet niet of je dan wel divx kan afspelen, maar valt te proberen.

Edit2:
Heb even gekeken bij vlc4iphone, ze geven aan: It includes tons of codecs, everything from FLV to xvid
Dus ik verwacht dat ie dan ook Divx afspeelt.

Offtopic: ik verveelde me, geen zin om mijn toetsen te gaan leren (warmteleer...), dus vandaar maar gelijk uitgeprobeerd
VLC4IPHONE leek ook mij interessant , maar is niet meer te downloaden via Cydia, het bleek dat VLC op de iphone ook geen landscape ondersteund... :/ wie weet in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Heb even een vraagje,

Een vriendin van mij wilt haar Iphone aan me verkopen (3G 16 GB versie). Volgens haar is hij niet gelockt omdat ze al 1 of ander abbo had en het toestel er los bij kreeg. Ze heeft het zelf getest met een vodafone symkaart (prepaid) die ze nog in een ander toestel heeft. Dit werkt, maar natuurlijk geen internet.

Zelf heb ik een Hi abbo en een Sony Ericsson X1. Mijn vraag is of mijn simkaart gewoon dan normaal zal werken? Ik kan hem overnemen voor 70 euro. Een mooi prijsje en het toestel ziet er verder ook goed uit! Mocht iemand hier ervaring mee hebben en er tevreden over zijn, dan hoor ik dat graag!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

In Nederland worden alleen T-Mobile gesimlockte iPhones verkocht.
Dat haar Vodafoon prepay sim het wel doet klinkt niet logisch,
ik zou het eerst maar even testen met je eigen Hi sim.

[ Voor 26% gewijzigd door Cozm0 op 03-11-2009 15:47 . Reden: aanvulling ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 09:05
Is er een applicatie (voor de 3G) dat je met de volume knoppen een volgende nummer (muziek) kan kiezen? Dus bijv. lang inhouden naar beneden is volgende, lang inhouden naar boven is vorige? (maakt niet uit of er een jailbreak voor nodig is)

Ik vraag me anders af hoe jullie, op de fiets, van nummer verwisselen met niet-iPhone oordopjes (dus bijv. met oordopjes van Sennheiser)? Ik vind het zo vervelend om de iPhone uit mijn broekzak te halen en dan het volgende nummer te selecteren (ook omdat de iPhone niet echt klein is).

[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 03-11-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
barzi schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:05:
Is er een applicatie (voor de 3G) dat je met de volume knoppen een volgende nummer (muziek) kan kiezen? Dus bijv. lang inhouden naar beneden is volgende, lang inhouden naar boven is vorige? (maakt niet uit of er een jailbreak voor nodig is)

Ik vraag me anders af hoe jullie, op de fiets, van nummer verwisselen met niet-iPhone oordopjes (dus bijv. met oordopjes van Sennheiser)? Ik vind het zo vervelend om de iPhone uit mijn broekzak te halen en dan het volgende nummer te selecteren (ook omdat de iPhone niet echt klein is).
Die is geniaal! Zou ik ook wel willen! Kan ik gelijk ook niet apple oordopjes kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Inmiddels gevonden wat ik zocht.

En dan gaat het om de post van Timmeh_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Kan je met de iPhone-headphone dan nummers wisselen? Ik heb er voor zover ik weet alleen een microfoontje extra op, voor de rest is het gewoon een koptelefoon..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Op dat microfoontje kan je drukken. 1x klikken is volgende, 2x klikken is vorige en 3x klikken is pauze/play (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Jazzper schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:13:
bah, nu voor de 2e keer in 2 maanden ineens: "sim ontbreekt". Pas na eruit halen van de sim en terug plaatsen werkte het weer. Geen enkele aanleiding, toestel lag gewoon op tafel. :(
Same here, ik heb het vorige week 3 keer gehad in een dag of 7... Ik zit verder echt nóóit aan het slot voor de simkaart, en in alle 3 gevallen lag de iPhone op tafel of zat hij in m'n broekzak. Zeer frustrerend, zeker de keer dat ik geen speld o.i.d. voorhanden had om de kaart even eruit en erin te doen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

barzi schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:38:
Op dat microfoontje kan je drukken. 1x klikken is volgende, 2x klikken is vorige en 3x klikken is pauze/play (volgens mij).
:$ weer wat geleerd :X Thanx!

edit:
Als ik er zo over nadenk denk ik dat het knopje wellicht de microfoonsignaalkabel kortsluit met de rechterkoptelefoonsignaalkabel wat door software als bediening wordt geïnterpreteerd, iets vergelijkbaars zou je dus zelf ook kunnen solderen. Daar heeft vast iemand al eens tijd aan besteed.... *trapt Google aan*

[ Voor 38% gewijzigd door Wilf op 03-11-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317401

barzi schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:38:
Bijna goed.....1x klikken is play/pauze 2xklikken volgend nummer 3xklikken vorig nummer...(druk in het midden van het plastic staafje)...helemaal boven en onderaan drukken is de volumeregling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb sinds een week ultimate ears na een tijdlang de apple buds en creative ep630 gebruikt te hebben. Enorm lekkere fit (Voor mij) en mooi geluid. Vooral de bass is een hoop dieper en mooier als met de vorige twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

als we het toch over hardwarematige interactie hebben: doe mij een app waarmee een knop op de ipod fungeert als ontspanknop voor de camera. Bij voorkeur volume knop. Zo arelaxt nu met die knop op het scherm.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02-2010
Is er een mogelijkheid om outlook agenda van het werk te synchroniseren met de Ipod Touch als je Windows 2000 hebt en de mogelijkheid om met de Exchange server te synchroniseren niet mogelijk is?
Lees: wordt niet ondersteund door afdeling mail beheer en ze gaan er ook geen tijd in steken :(

Ik heb een oude versie Itunes gevonden (http://support.apple.com/kb/DL224) die op W2K werkt maar die synchroniseert alleen muziek en syncen met google calendar is natuurlijk een optie maar heeft niet de voorkeur.

[ Voor 3% gewijzigd door r_buren|IA op 04-11-2009 12:11 ]

Voor leuk en niet nep thuiswerk: http://bit.ly/1DlUL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jazzper schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:19:
als we het toch over hardwarematige interactie hebben: doe mij een app waarmee een knop op de ipod fungeert als ontspanknop voor de camera. Bij voorkeur volume knop. Zo arelaxt nu met die knop op het scherm.
Bij Camera Genius kun je het hele scherm als knop gebruiken ipv alleen het camera icoon. Ook kun je hem instellen dat hij pas een foto neemt als je niet beweegt. Ik zie net dat er zelfs een optie is om het op basis van geluid te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

r_buren schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:39:
Is er een mogelijkheid om outlook agenda van het werk te synchroniseren met de Ipod Touch als je Windows 2000 hebt en de mogelijkheid om met de Exchange server te synchroniseren niet mogelijk is?
Lees: wordt niet ondersteund door afdeling mail beheer en ze gaan er ook geen tijd in steken :(

Ik heb een oude versie Itunes gevonden (http://support.apple.com/kb/DL224) die op W2K werkt maar die synchroniseert alleen muziek en syncen met google calendar is natuurlijk een optie maar heeft niet de voorkeur.
hmmm volgens mij geef je zelf al een beetje het antwoord. Exchange wordt lastig zonder support en google calendar is denk ik je safest bet. Let wel op dat dit alleen maar kan vanaf outlook 2003 (en 07).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

Kun je met de 3GS ook zoomen door te dubbeltikken op het scherm in alle apps, menu's?

Ik wil dit weten omdat ik gehandicapt ben en dat niet met 2 vingers tegelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05 09:00
Als daar de mogelijkheid toe is volgens mij wel,
Alleen volgens mij is het alleen Safari die zoomen gebruikt :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27
Anoniem: 151018 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:07:
Kun je met de 3GS ook zoomen door te dubbeltikken op het scherm in alle apps, menu's?

Ik wil dit weten omdat ik gehandicapt ben en dat niet met 2 vingers tegelijk kan.
Ik weet niet wat je handicap is. Er zijn allerlei toegankelijkheidsopties. Maar die werken meestal juist met meerdere vingers. Als je dat niet nodig hebt, dan kun je vrijwel alles doen met één vinger. Inzoomen in Safari werkt ook met dubbel tappen, idem voor Google Maps (daar kun je uitzoomen door met twee vingers te dubbeltappen). Verder heb je nog wat apps, die een pinch beweging gebruiken voor zoomen, maar essentieel is het niet :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

En in scroll view? Of kun je daar nooit in zoomen?

Ik las namelijk dit bericht: http://jonathanwatmough.c...iscrollview-on-an-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:56

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 317401 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 03:13:
[...]

Bijna goed.....1x klikken is play/pauze 2xklikken volgend nummer 3xklikken vorig nummer...(druk in het midden van het plastic staafje)...helemaal boven en onderaan drukken is de volumeregling
Die werkt hier niet bij muziek :( . We hebben het over de default oordopjes toch? Is dit nou zo'n kunstmatige beperking om je overpriced oordopjes te laten kopen, of is er iets mis met mijn oordopjes/iphone?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 151018 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:16:
En in scroll view? Of kun je daar nooit in zoomen?

Ik las namelijk dit bericht: http://jonathanwatmough.c...iscrollview-on-an-iphone/
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Het bericht wat je quote gaat over het gebruik in een specifieke applicatie. Er is niet een speciale scrollview o.i.d. Dus dat zegt weinig over de interface in het algemeen en de standaard apps :) .
MsG schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:19:
[...]

Die werkt hier niet bij muziek :( . We hebben het over de default oordopjes toch? Is dit nou zo'n kunstmatige beperking om je overpriced oordopjes te laten kopen, of is er iets mis met mijn oordopjes/iphone?
Als je oordopjes hebt met een clicker, dan werkt dit. Dat is niet oordopjes specifiek. Het is wel zo dat de volumeregeling alleen werkt op de 3GS en niet op de 3G.

[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 05-11-2009 20:23 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je moet scrollen op een pagina werkt de dubbeltik nog steeds voor inzoomen, net even getest. Wel wat ongecontroleerd soms bij websites, omdat je meerdere zoomgradaties hebt waar hij vanuit gaat. Helemaal uitgezoomd, maar tekst ook niet altijd leesbaar:

Dichter ingezoomd en soms passend gemaakt

Helemaal op de tekst ingezoomd
Hoedje schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:22:
[...]
Als je oordopjes hebt met een clicker, dan werkt dit. Dat is niet oordopjes specifiek. Het is wel zo dat de volumeregeling alleen werkt op de 3GS en niet op de 3G.
Ik heb de default iPhone 3G oordopjes, met zo'n stokje met een dunner stukje in het midden die je kan inklikken. Onder en boven zit een + en een - voor belvolume denk ik? Maar als ik muziek luister kan ik hem daar niet harder of zachter mee doen. Beetje jammerlijke beperking imo, dat typeert voor mij wel een beetje het bedrijf. Hier is geen fix voor ofzo of evt dmv een JB?

[ Voor 49% gewijzigd door MsG op 05-11-2009 20:26 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MsG schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:25:
Ik heb de default iPhone 3G oordopjes, met zo'n stokje met een dunner stukje in het midden die je kan inklikken. Onder en boven zit een + en een - voor belvolume denk ik? Maar als ik muziek luister kan ik hem daar niet harder of zachter mee doen. Beetje jammerlijke beperking imo, dat typeert voor mij wel een beetje het bedrijf. Hier is geen fix voor ofzo of evt dmv een JB?
Dat kan niet, de default 3G oordopjes hebben geen volumeregeling ;). Maar het is een verandering van de hardware, de 3GS heeft een andere ingang. Dus dat zal niet lukken met jailbreaken.

Afbeeldingslocatie: http://yixintech.be/ebay/photo/GSM/iPhone_ac/iPhone_headset_mic_log3.jpg
3G-headset

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/77723/apple-koptelefoon-met-afstands.jpg
3GS-headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Huh wtf :S, dan heb ik een gloednieuwe 3G iPhone overgenomen maar met 3GS oordopjes :S. Hmm aan dat voordeel heb ik dus niets. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:50
MsG schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:40:
Huh wtf :S, dan heb ik een gloednieuwe 3G iPhone overgenomen maar met 3GS oordopjes :S. Hmm aan dat voordeel heb ik dus niets. Jammer
illusie armer.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wilf schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:23:
[...]
:$ weer wat geleerd :X Thanx!

edit:
Als ik er zo over nadenk denk ik dat het knopje wellicht de microfoonsignaalkabel kortsluit met de rechterkoptelefoonsignaalkabel wat door software als bediening wordt geïnterpreteerd, iets vergelijkbaars zou je dus zelf ook kunnen solderen. Daar heeft vast iemand al eens tijd aan besteed.... *trapt Google aan*
Het is geen standaard 3 pins 3.5mm jack kabel, maar 4 pins ;)
Gewoon een extra data kanaaltje dus. Geen rocket science :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 21:15
Beste GoTTers,

Omdat ik het even niet meer weet stel ik mijn prangende vraag even hier. Ik heb zojuist Windows 7 geinstalleerd en ben nu bezig met iTunes en mijn iPhone (3g, FW3.0). Als ik de boel wil syncen krijg ik de melding dat mijn iphone al op een andere itunes instantie is aangemeld en derhalve zal worden gewist. Ik heb mijn pc geautoriseerd en mijn apps weten te synen met itunes. Echter mijn telefoonboek en mijn muziek kan ik niet zo maar syncen.

Kortom, wat gebeurt er als ik op de knop "Erase and Sync" klik :) Ben ik dan alleen mijn muziek kwijt of ook mijn contacten? Ik gok zelf (lees: hoop) dat alleen de muziek wordt verwijderd.

Edit, zojuist de stoute schoenen aangetrokken en gelukkig is alleen me muziek nu foetsie. Wat opzich niet erg is want ik had al bijna 8 maanden dezelfde muziek! Efin, weer wat wijzer geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door Phenomenon1985 op 05-11-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Iemand ooit het bericht "message to 06xxxxxxxx succeeded" gezien op zijn iPhone vrij vlot nadat een (lang) smsje was gestuurd? Ik kreeg hemnet voor het eerst. Tmobile icm 3.0.1 en een 3G. Niet jailbroken.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233874

Ik heb die mededeling nog nooit gezien. Stuur toch af en toe langere berichten.

Heb een 3G, T-mobile, 3.1.2, niet jailbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb er wel over gelezen, mensen dachten toen dat het door de SSH hack kwam, maar aangezien een non-JB device het ook heeft. Ook niet jailbroken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311715

Ik synchroniseer de e-mail berichten, agenda afspraken en contacten uit mijn Google account door middel van Exchange ActiveSync. De contacten worden nu gesynchroniseerd naar een eigen Google contactengroep op mijn iPhone. Voorheen had ik mijn contacten alleen op de iPhone staan. Deze contactenlijst staat nu naast de Google contactenlijst in mijn iPhone. Nu wil ik dit samenvoegen of ik wil de iPhone lijst synchen met de Google contactenlijst. Ik wil van de twee losse contactlijsten af en ik wil de contacten die al in mijn iPhone stonden syncen met mijn Google account. Mutaties in de Google contactenlijst worden wel zoals verwacht gesynct. In de instellingen heb ik wel aangegeven dat mijn Google account de standaardaccount moet zijn voor contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Mooi! ;)
Edit: @dutchbadger: wat is nu eigenlijk je vraag?

[ Voor 77% gewijzigd door autoreverse op 06-11-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil de lijst met contactpersonen die op mijn iPhone staat synchoniseren met mijn Gmail account. De contactpersonen die ik nu toevoeg in Gmail worden namelijk in een aparte contactenlijst gezet op de iPhone, een Gmail gerelateerde lijst dus. Mijn vraag is dus de volgende: hoe synchroniseer ik mijn bestaande contacten naar Gmail en hoe verwijder ik deze lijst uiteindelijk zodat er maar 1 lijst blijft bestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307734

Volgens mij wordt die vraag je voorgelegd als je het synchroniseren aanzet in Exchange (dan moet je dus je Gmail account als Exchangeaccount instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
Ik heb een probleem met mijn wifi. Deze lijkt het heel slecht te doen. Er zijn hier thuis een netwerk of 6 te vinden, maar mijn iphone 3G 16GB vindt er geen een.
Er staat OS 3.0 op en hij is gejailbreakt. Hoop dat daar een probleem ligt. Heb hem pas sinds gister, dus weet niet of het altijd al zo was. Heb hem 2e hands gekocht.

Hij vindt dus geen netwerk. Op mijn werk vond hij wel wat, maar dat was wss omdat ik naast de router stond. Dus hij lijkt heeel erg slecht ontvangst te hebben.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
Anoniem: 311715 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:27:
Ik wil de lijst met contactpersonen die op mijn iPhone staat synchoniseren met mijn Gmail account. De contactpersonen die ik nu toevoeg in Gmail worden namelijk in een aparte contactenlijst gezet op de iPhone, een Gmail gerelateerde lijst dus. Mijn vraag is dus de volgende: hoe synchroniseer ik mijn bestaande contacten naar Gmail en hoe verwijder ik deze lijst uiteindelijk zodat er maar 1 lijst blijft bestaan. :)
Synchronize the built-in Mail, Calendar and Contacts apps on your iPhone with your Google account.

* Get push Gmail on your iPhone
* View multiple Calendars in different colors
* Synchronize your contacts with Google

http://www.google.com/mobile/products/sync.html#p=apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Ik heb hier twee 12-volt adapters voor in de auto welke (o.a.) een USB-uitgang hebben.

De eerste is een adapter van 12volt (auto) naar USB (zat ooit bij een externe gps-ontvanger geloof ik)
Hierop zijn de volgende gegevens vermeld:
DC-DC adapter
Model: ZL-303
Input: DC12-24V
Output: DC 5.5 +- 0,5V
DC 500mA

Kan ik deze i.c.m. de originele iphone-usb-kabel gebruiken voor het opladen van mijn iphone in de auto ?

Ook heb ik nog een tweede. Dit betreft een 12-volt-splitter. Deze gaat van één 12volt stekker naar twee 12voltstekkers + een usb-aansluiting. Hierop staan geen gegevens vermeld.

Is ook deze bruikbaar voor een iphone ?

Ik heb zelf hier helemaal geen verstand van, en ben bang om mijn iphone te slopen o.i.d. Echter vind ik het zonde een nieuwe iphone-gecertificeerde te kopen als deze gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05 13:14

Hoite

Goed verhaal

daanNL schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:02:
Ik heb hier twee 12-volt adapters voor in de auto welke (o.a.) een USB-uitgang hebben.

De eerste is een adapter van 12volt (auto) naar USB (zat ooit bij een externe gps-ontvanger geloof ik)
Hierop zijn de volgende gegevens vermeld:
DC-DC adapter
Model: ZL-303
Input: DC12-24V
Output: DC 5.5 +- 0,5V
DC 500mA

Kan ik deze i.c.m. de originele iphone-usb-kabel gebruiken voor het opladen van mijn iphone in de auto ?

Ook heb ik nog een tweede. Dit betreft een 12-volt-splitter. Deze gaat van één 12volt stekker naar twee 12voltstekkers + een usb-aansluiting. Hierop staan geen gegevens vermeld.

Is ook deze bruikbaar voor een iphone ?

Ik heb zelf hier helemaal geen verstand van, en ben bang om mijn iphone te slopen o.i.d. Echter vind ik het zonde een nieuwe iphone-gecertificeerde te kopen als deze gewoon werken.
toon volledige bericht
op mijn (namaak) iphone autolader staat 1A, dat is dus het dubbele van die waar jij het over hebt, ik denk dat die oplader het niet gaat overleven...

geef 3 dollar uit in china, en je bent geholpen.. klik

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
Bovendien stelt de iPhone (en de iPods ook trouwens) een extra eis (er moet geloof ik bij het aansluiten signaal staan op een bepaald kanaal, wat bij veel andere USB apparaten niet zo is) die ervoor zorgt dat ik bijv. mijn iPhone niet kan opladen met m'n TomTom 220V->USB lader.

Inderdaad lijkt ergens een lader speciaal voor de iPhone (al dan niet officieel) oppikken de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

icegodd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:02:
[...]

Synchronize the built-in Mail, Calendar and Contacts apps on your iPhone with your Google account.

* Get push Gmail on your iPhone
* View multiple Calendars in different colors
* Synchronize your contacts with Google

http://www.google.com/mobile/products/sync.html#p=apple
Dat had ik dus al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

over die 12v laders.
Dat is apart ja: ik heb een Belkin ipod lader en die laadt mijn iphone ook niet op. Heel maf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325700

Beste iphone opper gebruikers,

ik heb in frankrijk bij orange een 3gs besteld en die komt volgende week aan en word dan meteen geunlockt via de legale manier.

Ik heb nu een Nokia E71, waar ik ook best tevreden mee was. Hij deed alles wat ik wil inclusief draadloos sync. Nu las ik overal en nergens dat dit niet werkt via bluetooth voor de iphone(s). Daar kan ik nog meeleven, denk ik. Het draadloos syncen is voor mij van wereld belang dus ik ben nog even verder gaan googlen. Nu heb ik gelukkig thuis zelf al een mail servertje staan, kerio, dus maar ook op de site gekeken van kerio, was ik nog niet aan toe gekomen. Hier las ik dat kerio ook kan syncen via exchange. Dus ongeduldig als ik ben meteen maar wezen updaten en uitproberen met mijn E71, die synct er niet goed mee want soms wel de agenda en soms ook niet. Dus verder gezocht naar gebruikers ervaringen onder de iphone gebruikers maar kan ze niet erg vinden. Een vriend van me zei al meteen dan installeer ik wel even een exchange server voor je, dat lijkt ook wel onwijs kicken maar veel werk aangezien ik al de kerio heb draaien.

Nu is mijn vraag aan jullie eigeniljk of een van jullie ervaring heeft met het " exchange" syncen via kerio mailserver? Zoja hoe bevalt het, werkt het super of vergeet de sync soms ook wel het eea?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 13:19
Ik heb sinds versie 3.1.x last van een trage iPhone, en dan doel ik op het moment wanneer ik mijn iPhone uit de sluimerstand ( / toetsenblokkering) wil halen. Hij reageert dan echt pas na een aantal seconden.

Meer mensen hier last van? Het is echt zwaar irritant.

Bovendien mis ik tethering meer dan ik had gedacht, zijn er al opties voor niet-JB-iPhone-3G's om tethering weer aan de gang te krijgen (behalve JB'en dan..) ?

@ iemand 3000:
Heb zelf tijdje met Kerio gewerkt thuis, maar dat was nog voor het tijdperk 'iPhone 3.0', en toen werkte push eigenlijk niet goed. Kreeg het gewoon niet goed werkend.
Werk nu met exchange, werkt perfect. Krijg echt instant een melding. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door JanvdVeer op 09-11-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
JanvdVeer schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:44:
Ik heb sinds versie 3.1.x last van een trage iPhone, en dan doel ik op het moment wanneer ik mijn iPhone uit de sluimerstand ( / toetsenblokkering) wil halen. Hij reageert dan echt pas na een aantal seconden.

Meer mensen hier last van? Het is echt zwaar irritant.

Bovendien mis ik tethering meer dan ik had gedacht, zijn er al opties voor niet-JB-iPhone-3G's om tethering weer aan de gang te krijgen (behalve JB'en dan..) ?

@ iemand 3000:
Heb zelf tijdje met Kerio gewerkt thuis, maar dat was nog voor het tijdperk 'iPhone 3.0', en toen werkte push eigenlijk niet goed. Kreeg het gewoon niet goed werkend.
Werk nu met exchange, werkt perfect. Krijg echt instant een melding. ;)
Dat trage heb ik niet, maar jij hebt wellicht geen 3gs? Ik zou een herstellen in iTunes, wellicht dat een schone install het probleem oplost. Je kunt daarna je instellingen weer terug zetten zodat je niets kwijt bent.

Over tethering, ik zou tóch JB'en, het is echt zo gepiept, je kunt niets verprutsen, en je kunt altijd weer terug. Daarnaast is de blackra1n JB zo dat je telefoon niet opnieuw geïnstalleerd wordt, maar dat je alleen 1 icoontje extra krijgt op je springboard. Al je instellingen blijven zoals het was. Stappenplan voor JB op: http://www.iphoneclub.nl/...voor-dummies-handleiding/
Daarna Tethering installeren via stappenplan op: http://www.ifoneguide.nl/...hes-for-iphone-3g-and-3gs
Echt appeltje eitje, gewoon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274595

Ik wil een nieuwe install van OS X doen, maar mijn smsjes, contacten, muziek, programma's, Foto's enz enz behouden.

Dankzij dit artikel kon ik de backup map benaderen, maar in die map staat weer een andere map (met een rare naam) en daar staan allemaal kleine bestanden in. Moet ik deze hele map backuppen? De grootte van de map komt nl niet overeen met het aantal gebruikte gb's op mijn iPhone (3GS).

Wanneer OS X weer geinstalleerd is, kan ik deze map dan terugplaatsen en dan een Restore doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
ik moet beter lezen :+

[ Voor 63% gewijzigd door autoreverse op 10-11-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310942

Goede dag,

Ik heb ook een iPhone 3GS maar heb een probleem dat hij zo af en toe uitvalt. Nou heb ik overal lopen zoeken maar nog niets geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb wat rond gemaild naar bedrijven of zij wat weten en kwam bij www.iphoneworld.nl

Zijn er mensen die dat bedrijf kennen en hun iphone reparatie daar hebben laten uitvoeren? Ik wil namelijk niet me iphone zomaar opsturen zonder zeker te weten dat het goed zit met de reparatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 310942 op 10-11-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Laatst online: 26-01 19:51
Net een bestelling gedaan bij DX (link)
Hopelijk is het een beetje van goede kwaliteit en houdt die het een klein half jaartje vol in mijn auto. (Daarna van plan een nieuwe te kopen met inbouw carkit)

Heb ook maar een extra kabeltje (link) in het mandje gemikt voor die euro ga ik niet moeilijk doen en scheelt weer de trap op en af lopen als mijn kabeltje weer beneden of boven ligt ;)

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Ruffian schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:01:
Net een bestelling gedaan bij DX (link)
Hopelijk is het een beetje van goede kwaliteit en houdt die het een klein half jaartje vol in mijn auto. (Daarna van plan een nieuwe te kopen met inbouw carkit)
Wil je als je 'm binnen hebt laten weten hoe 'ie bevalt?
Ik ben zelf ook opzoek naar een tijdelijke, en dus goedkope, oplossing om mn iPhone in de auto te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Ramquin schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:21:
[...]

Wil je als je 'm binnen hebt laten weten hoe 'ie bevalt?
Ik ben zelf ook opzoek naar een tijdelijke, en dus goedkope, oplossing om mn iPhone in de auto te kunnen gebruiken.
Doe ik, al kan dit wel even duren als ik de levertijd van DX Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Ik sync mijn agenda via Goosync (ooit voor betaald toen ik nog een Nokia had) en wil dit graag houden.
Alleen nu plaatst hij deze in een andere agenda lijkt het als de agenda die de iPhone gebruikt.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 15:27
Ruffian schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:27:
[...]

Doe ik, al kan dit wel even duren als ik de levertijd van DX Google.
Ach bij mij komt het 8 van de 10 keer binnen 2 weken hoor. Soms wat langer maar goed dat komt volgens mij meer door de douane ofzo, dan zitten er ook allemaal stickers en stempels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Master__R schreef op woensdag 11 november 2009 @ 07:35:
[...]

Ach bij mij komt het 8 van de 10 keer binnen 2 weken hoor. Soms wat langer maar goed dat komt volgens mij meer door de douane ofzo, dan zitten er ook allemaal stickers en stempels op.
Ik heb het als gift laten verzenden (voor 1 cent ga ik niet moeilijk doen) dus hopelijk blijft de douane er vanaf.
Niet zozeer dat ik geen 5,- btw wil betalen meer omdat ik enorm ongeduldig ben als ik iets besteld heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Weet iemand hoe ik mijn iPhone 100% clean maak voor weggeven aan derden? Ik heb toen ik hem kreeg hem meermaals restored, maar toen ik hyves installeerde zat ik wel mooi in de omgeving van de andere persoon.

Bij gebrek aan een andere methode maar een restore gedaan, met zelfs OS 3 er opnieuw op met de jailbreak, maar nee hoor ik kon nog gewoon inloggen op mijn hyves. Maar snel uitgelogd.

Ik zie trouwens iets nieuws in iTunes. Het rangschikken van je Apps vanuit iTunes. Geweldig, dit wilde ik aldoor al! is dit nieuw of zag ik het gewoon nooit?

[ Voor 45% gewijzigd door MsG op 12-11-2009 01:44 ]

Anoniem: 158019

Overweeg om ook een Iphone aan te schaffen. Vroeg met af of er iemand is die ervaring heeft met het programma Orb http://orb.com/en in combinatie met de Iphone. Of een andere manier om je muziek vanaf je thuisnetwerk te streamen naar je Iphone als je buiten de deur bent.

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Anoniem: 310942 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:55:
Goede dag,

Ik heb ook een iPhone 3GS maar heb een probleem dat hij zo af en toe uitvalt. Nou heb ik overal lopen zoeken maar nog niets geen oplossing kunnen vinden.
Heb je de laatste firmware (3.1.2) geinstalleerd?
Er was met een bepaalde firmware (ik weet even niet meer welke) een probleem dat de telefoon in "Coma-mode" raakte; hij is dan eigenlijk in sleep-mode maar hij is er niet meer uit te halen behalve door 'm opnieuw op te starten d.m.v. home- en uitknop beide 10 seconden in te houden. Dit probleem is in 3.1.2 gefixt.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
Anoniem: 158019 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:46:
Overweeg om ook een Iphone aan te schaffen. Vroeg met af of er iemand is die ervaring heeft met het programma Orb http://orb.com/en in combinatie met de Iphone. Of een andere manier om je muziek vanaf je thuisnetwerk te streamen naar je Iphone als je buiten de deur bent.
Ik gebruik Orb op mn iPhone voor video. Werkt perfect eigenlijk, zelfs buiten de deur. De Vodafone 3G verbinding is snel genoeg om video zelfs op wifi-kwaliteit te streamen.

Maar met muziek nog nooit geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 12-11-2009 11:21 ]

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 15:28
Anoniem: 158019 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:46:
Met Symplify Media kan dit ook.

Anoniem: 158019

Okay goed om te horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:47

Bob Popcorn

Plop!

M'n sleep knopje doet wazig? Soms moet ik wel 10x drukken voordat 'ie gaat... uit sleep halen is geen probleem...

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163039

Ik ben nu aan het internetten op mijn macbook via tethering van mijn iphone 3g met 3.0.1 software erop. Ik heb mijn macbook aan de lader en tether via een usb kabel. Eerst laadde mijn iphone altijd op als ik aan het tetheren was maar sinds kort loopt mijn iphone leeg tijdens het tetheren. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Anoniem: 163039 schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:19:
Ik ben nu aan het internetten op mijn macbook via tethering van mijn iphone 3g met 3.0.1 software erop. Ik heb mijn macbook aan de lader en tether via een usb kabel. Eerst laadde mijn iphone altijd op als ik aan het tetheren was maar sinds kort loopt mijn iphone leeg tijdens het tetheren. Iemand enig idee hoe dit kan?
Dat is een bekend probleem, dan verbruikt de iPhone meer stroom dan dat ie via de computer binnen krijgt. Ik weet alleen de reden niet waarom hij eerst oplaadde, en nu leegloopt. Kan zijn omdat je accu langzamerhand veroudert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Over accu's gesproken, hoe gaan jullie met je accu om? Uiteraard is het het beste om deze volledig te ontladen alvorens deze opnieuw op te laden. Dit is soms echter erg onpraktisch.
Laden jullie je iphone iedere nacht op ? of carkit in de auto ? (kortom, gewoon wanneer het uit komt) Of houden jullie er rekening mee om de accu zoveelmogelijk te ontladen voor opnieuw te laden ?

En hoe zijn de ervaringen qua levensduur van de accu bij "willekeurig" opladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik probeer hem eens in de 2/3 weken gewoon helemaal leeg te trekken en daarna weer op te laden. Gaat op zich prima. Merk niet echt een slechtere accu nu ofzo en heb hem nu meer dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
daanNL schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:56:
Over accu's gesproken, hoe gaan jullie met je accu om? Uiteraard is het het beste om deze volledig te ontladen alvorens deze opnieuw op te laden. Dit is soms echter erg onpraktisch.
Laden jullie je iphone iedere nacht op ? of carkit in de auto ? (kortom, gewoon wanneer het uit komt) Of houden jullie er rekening mee om de accu zoveelmogelijk te ontladen voor opnieuw te laden ?

En hoe zijn de ervaringen qua levensduur van de accu bij "willekeurig" opladen ?
Als ik oplaad, probeer ik dat zoveel mogelijk tot 100% te doen. Volgens mij is tussentijds kort bijladen minder goed voor je accu. Soms, in noodgevallen gaat het niet anders, dan laad ik even bij. Maar meestal kom ik rond de 20~40% uit aan het eind van de dag. Ik laad elke nacht helemaal op, dus.
Ik merk niet dat mijn accu al brak wordt ofzo. Heb de iPhone nu ruim een jaar, en haal net als in het begin zo'n uur of 4 bij 'gebruik'.

[ Voor 7% gewijzigd door autoreverse op 15-11-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 21:48

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Als ik hem de hele dag gebruik dan istie zkkr wel tot 60% verlaagd. Dus ik laad hem gewoon elke dag op anders valtie de volgende dag uit :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Apple lijkt zelf games voor de iPhone uit te willen brengen. Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 13:43
Waarschijnlijk is het al veel vaker gemeld, maar ik kan het niet vinden met verschillende search acties.

Heb een 3gs 32 met 3.1.0 erop
De netwerkdekking vh gsm signaal is vaak heel slecht, terwijl ik mijn mijn andere foon, zelfde netwerk, veel beter signaal heb. Wat ook voorkomt is dat hij volle bak heeft, en dan ineens geen service.
Iphone is jb, kan het daar aan liggen?
Kan het komen doordat ik altijd connected ben met gprs/3g? Is het wisselen naar gsm buggy?

Bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
daanNL schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:56:
Over accu's gesproken, hoe gaan jullie met je accu om? Uiteraard is het het beste om deze volledig te ontladen alvorens deze opnieuw op te laden.
Waarom is dat "uiteraard"? Dit is bij moderne accu's plus ditto accu management echt niet meer van toepassing. Toch blijft het maar rondecho'en.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:01
Volgens mij is het voor lition-ion batterijen het beste om zo vaak mogelijk aan de lader te hangen. Met mijn vorige telefoon (N95) merkte ik na een week zo vaak mogelijk opladen dat deze bijna 2x zo lang meeging op een lading. Nu met iPhone; elke nacht aan de lader, niets aan het handje.

Wat ook wel wil helpen; alle scans uitzetten. 10 uur in het vliegtuid gezet, bijna de hele tijd filmpjes gekeken op iPhone en vliegtuigmodus; de iPhone was nog meer dan half vol.

Via Apple zelf:
Use iPhone Regularly

For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down).

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Zpottr schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:11:
[...]

Waarom is dat "uiteraard"? Dit is bij moderne accu's plus ditto accu management echt niet meer van toepassing. Toch blijft het maar rondecho'en.
Dat heb ik uit eigen ervaring. Mijns inziens is het wel zo dat bij moderne accu's (Ni-mh) het geheugen-effect veel minder is dan bij de oudere (ik geloof de Ni-cd accu's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
daanNL schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:33:
[...]
Dat heb ik uit eigen ervaring. Mijns inziens is het wel zo dat bij moderne accu's (Ni-mh) het geheugen-effect veel minder is dan bij de oudere (ik geloof de Ni-cd accu's).
De Iphone (iig de 3gs) heeft een Lithium-ion accu. Deze hebben geen last van het geheugeneffect. Dus daar hoef je het niet voor te doen. Het is zelfs slecht voor de batterij, omdat de chemicaliën dan uit elkaar kunnen 'vallen'.

Maar aangezien Apple zelf aangeeft dat je m beter 1x per maand kan laten leeglopen, zullen ze dat wel ergens op gebaseerd hebben. Toen ik voor mijn laptop een nieuwe accu wilde, raadde mijn laptopleverancier hetzelfde aan om mijn oude accu op te peppen (hij zei: de laptop volledig opladen, daarna leeg laten lopen door in zijn bios te gaan en aan te laten staan, daarna volledig opladen), maar geen idee wat de reden daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kappie

Tell me your secrets...

Hoe streng is de iPhone 3GS met de notatie van telefoonnummers? Mijn contactpersonen zijn gesynchroniseerd met Exchange en de telefoonnummers onder contactpersonen zijn in de iPhone in het formaat +31 0612345678 opgeslagen. Als ik een sms ontvang krijg ik die in het formaat +31 6 12 34 56 78. Zonder nul en met spaties dus. Gevolg is dat hij de sms niet kan koppelen met het contactpersoon en als vreemd nummer ziet.

Weet iemand hier een fix voor? Ik geen jailbreak of andere hacks uitgehaald.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Kappie schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:36:
Hoe streng is de iPhone 3GS met de notatie van telefoonnummers? Mijn contactpersonen zijn gesynchroniseerd met Exchange en de telefoonnummers onder contactpersonen zijn in de iPhone in het formaat +31 0612345678 opgeslagen. Als ik een sms ontvang krijg ik die in het formaat +31 6 12 34 56 78. Zonder nul en met spaties dus. Gevolg is dat hij de sms niet kan koppelen met het contactpersoon en als vreemd nummer ziet.

Weet iemand hier een fix voor? Ik geen jailbreak of andere hacks uitgehaald.
Het ligt aan de nul in het Exchange-nummer, dat is simpelweg niet correct (en zal ook niet werken als je probeert te bellen!). Die nul maakt het een ander nummer - en je hoeft niet heel "streng" te zijn als telefoon om het ook zo te herkennen ;)

In Exchange moet je het dus aanpassen. Spaties maken niet uit volgens mij, de layout van nummers wordt grotendeels door de iPhone zelf bepaald aan de hand van een paar templates.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 16-11-2009 22:45 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie

Kappie

Tell me your secrets...

Zpottr schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:44:
[...]

Het ligt aan de nul in het Exchange-nummer, dat is simpelweg niet correct (en zal ook niet werken als je probeert te bellen!). Die nul maakt het een ander nummer - en je hoeft niet heel "streng" te zijn als telefoon om het ook zo te herkennen ;)

In Exchange moet je het dus aanpassen. Spaties maken niet uit volgens mij, de layout van nummers wordt grotendeels door de iPhone zelf bepaald aan de hand van een paar templates.
Als ik contactpersonen in Outlook aanmaak, maakt hij er automatisch het formaat +31 (06) 12345678 van. Deze wordt via Exchange naar mijn iphone gesynchroniseerd als +31 06 12345678. Blijkbaar haalt de iPhone zelf de () eruit maar niet de extra 0. Mijn oude HTC met Windows Mobile had daar geen moeite mee.

Morgen maar een scriptje schrijven die de nummers in mijn Outlook converteert naar +31612345678

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Kappie schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:02:
[...]

Als ik contactpersonen in Outlook aanmaak, maakt hij er automatisch het formaat +31 (06) 12345678 van.
Vaag zeg. Is er in Outlook geen instelling hiervoor, een of andere template voor telefoonnummers (in OS X address book heb je dat wel nl.) Wat hier staat klop namelijk niet; je houdt geen correct nummer over als je het deel tussen haakjes weghaalt en het landnummer laat staan, maar je hebt óók geen correct nummer als je het landnummer weghaalt en het deel tussen haakjes laat staan. Het enige correcte in "mensentaal" is dus iets als +31 (0) 6 12345678. En dan hoop je dat bij de sync het nulletje er uit valt maar dat is dus niet zo (zie edit beneden).
Deze wordt via Exchange naar mijn iphone gesynchroniseerd als +31 06 12345678. Blijkbaar haalt de iPhone zelf de () eruit maar niet de extra 0.
Ja, dat zou ik eerlijk gezegd ook doen :) óf niets weg, óf alles tussen de haakjes weg.

Ik vermoed dat als je je script zo schrijft dat het +31 (0) 6 12345678 wordt, het op beide systemen prima werkt (testen!). Maar dan moet je Outlook wel even wijsmaken dat die dat voor alle nieuwe nummers goed doet.
Na even testen denk ik dat de nul toch echt moet verdwijnen idd :) +31 6 12345678 dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 16-11-2009 23:19 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie

Kappie

Tell me your secrets...

Ik heb een script geschreven die al mijn telefoonnummers In Outlook omzet naar het formaat +31 (6) 12345678 en nu doet hij het wel goed.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:42
Hier mijn iPhone:

Mijn SpringBoard:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/fc1ffafb.jpg

Stack:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/53ddb544.jpg

Stack met meer dan 5 icoontjes erin:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/d7217b96.jpg

Mijn games mapje (Categories):

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/b3d4a8b6.jpg

Mijn Lockscreen (met weerbericht):

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/4de58012.jpg

Mijn Lockscreen als ik muziek op heb:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/91292453.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 17-11-2009 19:01 . Reden: edit: urls ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Outlandos schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:02:
Hier mijn iPhone:

Mijn SpringBoard:

[afbeelding]

Stack:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn games mapje (Backgrounder):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
waaaaauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Hier mijn iPhone:

Mijn SpringBoard:

[afbeelding]

Stack:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Hebbuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 20:55
Klein vraagje: kan de adapter kapot gaan als ie zonder iPhone in het stopcontact heeft gezeten? Ik ben een keertje vergeten de adapter er uit te halen (niet slim), maar ik kom er nu pas achter dat ie het niet meer doet.

Edit: eigenlijk moet de adapter het nog gedaan hebben.. iPhone was rond de 30% en nu 48%.

[ Voor 31% gewijzigd door loopezz op 17-11-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welke adapter? Gewoon de stroomadapter? Die heb ik hier altijd aan het stroom gehad, ook vaak genoeg zonder iPhone. Zie niet in waarom hij daarvan stuk zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
loopezz schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:46:
Klein vraagje: kan de adapter kapot gaan als ie zonder iPhone in het stopcontact heeft gezeten? Ik ben een keertje vergeten de adapter er uit te halen (niet slim), maar ik kom er nu pas achter dat ie het niet meer doet.
Dat kan de reden eigenlijk niet zijn maar ze hebben niet het eeuwige leven. Heb er hier laatst ook één terug gebracht naar T-Mobile, kreeg meteen een andere mee.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Hier mijn iPhone:

Mijn SpringBoard:

[afbeelding]

Stack:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Ziet er vet uit, vooral je weerbericht lockscreen vind ik erg vet, waar kan ik die vinden?
En waar verandert iedereen toch die provider-naam mee? Ik had een app gevonden hiervoor in Cydia maar die werkt niet (MIM, Make It Mine of zoiets)

Moest wel lachen om die "hap" uit je SMS app icoon :D

[ Voor 8% gewijzigd door ijskonijn op 17-11-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 20:55
MsG schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:03:
Welke adapter? Gewoon de stroomadapter? Die heb ik hier altijd aan het stroom gehad, ook vaak genoeg zonder iPhone. Zie niet in waarom hij daarvan stuk zou gaan?
Ja, ik vind het opmerkelijk waarom ie het niet meer doet. Ik probeer het binnenkort eens met de adapter van mijn broer.
Zpottr schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:34:
[...]

Dat kan de reden eigenlijk niet zijn maar ze hebben niet het eeuwige leven. Heb er hier laatst ook één terug gebracht naar T-Mobile, kreeg meteen een andere mee.
De adapter is nog vrij nieuw (3 maanden oud), mocht ie stuk zijn, dan hoop ik toch wel dat ik gewoon in Nederland de adapter kan omruilen. Ik heb de iPhone 3GS namelijk in België gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
loopezz schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:43:
De adapter is nog vrij nieuw (3 maanden oud), mocht ie stuk zijn, dan hoop ik toch wel dat ik gewoon in Nederland de adapter kan omruilen. Ik heb de iPhone 3GS namelijk in België gekocht.
De mijne was een paar weekjes oud :)

Omruilen wordt dan wel lastig ben ik bang.

Zoef

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 8
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.