Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
neliz schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:18:
[...]

(Hint, intel CPU's en AMD/nVidia videochips worden niet op dezelfde manier gebakken)
klopt.. gpu-cores zijn makkelijker te bakken dan cpu. Je moet er alleen wel veel van bakken op 1 chip xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Hekking schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:26:
Intel CPU 's en alle GPU's zijn toch mass sillicon ? Intel heeft welliswaar High K maar zegt dat zo veel ?
een transistor op 32nm gebakken door intel is anders dan een 32nm transistor van TSMC ook al is het allebei bulk, de verschillen in verwerking van een wafer zijn zo anders dat het echt niet met elkaar te vergelijken is. Je praat over afwijkingen van 0.001 micrometer, maar dat is meer dan genoeg.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

bladerash schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:38:
klopt.. gpu-cores zijn makkelijker te bakken dan cpu. Je moet er alleen wel veel van bakken op 1 chip xD.
CORES?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Post het hier ook maar ff...

Danger Den 5870X2 Copper Base Complete
Afbeeldingslocatie: http://photos.dangerden.com/photos/688395732_tWG5m-M.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos.dangerden.com/photos/688395656_sbQVG-M.jpg

Bron:
http://www.dangerden.com/...r-block.html?&cat=0&page=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
shaders dan :)

We hebben vaak genoeg meegemaakt dat transistoren van dezelfde maker met dezelfde specs, onderling een andere biasspanning nodig hebben of dat de een z'n basis-spanning lang vasthoudt en het bij de ander binnen 1 seconde weglekt.
Maar hoezo zijn de transistors anders?
Op school heb ik altijd geleerd dat je pnp-transistors en npn-transistors heb waarbij de een werkt met spanning en de ander met een kleine stroom.
Voor het bouwen van een circuit met transistoren die enen en nullen moeten uitrekenen kan je toch transistoren van dezelfde type nemen.
Het verschil zal em dan toch alleen zitten in het circuit.. Als je een complexe circuit kunt bakken, dan moet een eenvoudige toch ook gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:00:
[...]

Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Op 1920*1200 met 0xAA en 16xAF, heb ik zelfs met twee HD 5870's minima van 33 en een gemiddelde van 43fps of zo. Met alles op very high (enthusiast dus).

Overigens, zitten er physx in Shift, die met de gpu gedraaid _moeten_ worden? De slechte performance in Shift viel mij al op toen ik de HD 5870 voor het eerst testte. Destijds kreeg ik van AMD al te horen dat het probleem bij EA lag, en dat er met drivers niets aan gedaan kon worden.
Ik heb cfx, ik draai niet de benchmarks maar kijk na de ingame fps,
Mischien werkt AA wel niet 100%. Verder draait mijn cpu op 4ghz core i7 HT on
Verder draai ik windows 7 64bit en heb 6GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:33
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:15:
[...]
Core i5 op lucht naar 4,7GHz stabiel zegt wel wat volgens mij. (niet over yields natuurlijk maar toch :p )
[...]

Of geld.
Wat heeft een core i5 op 32nm gebakken bij Intel te maken met het 32nm-procedé bij TSMC? TSMC en Intel doen zaken met elkaar, maar of Intel helpt met de ontwikkeling van TSMC's 32nm-procedé? Wrom, om GF dwars te zitten? Flinke speculatie is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 06:36:
[...]

Ik heb cfx, ik draai niet de benchmarks maar kijk na de ingame fps,
Mischien werkt AA wel niet 100%. Verder draait mijn cpu op 4ghz core i7 HT on
Verder draai ik windows 7 64bit en heb 6GB geheugen.
CFX? Dat kan 3x HD 5870 of 4x HD 5870 zijn, wat is het? Ons testsysteem draait op 3,8GHz, Windows Vista en ook 6GB geheugen. Ik kijk ook naar ingame fps, want zo zit onze benchmark in elkaar. Vreemde is, met de derde HD 5870 wordt het er niet sneller van. Maw, Crysis schaalt ruk, maar misschien in Win 7 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

bladerash schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:19:
Het verschil zal em dan toch alleen zitten in het circuit.. Als je een complexe circuit kunt bakken, dan moet een eenvoudige toch ook gaan?
Het is allebei 32nm en daar houdt het mee op. Je kunt niet met je design van de ene naar de andere bakker lopen of verwachten dat wat intel doet met zijn compleet andere apparatuur hetzelfde resultaat biedt als een fabrikant aan de andere kant van de wereld die alles in zijn process precies anders doet.

Dat intel pointers kan geven, ja, Maar er is ook een reden dat intel alleen intel chips maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Marc Rademaker schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:34:
CFX? Dat kan 3x HD 5870 of 4x HD 5870 zijn, wat is het? Ons testsysteem draait op 3,8GHz, Windows Vista en ook 6GB geheugen. Ik kijk ook naar ingame fps, want zo zit onze benchmark in elkaar. Vreemde is, met de derde HD 5870 wordt het er niet sneller van. Maw, Crysis schaalt ruk, maar misschien in Win 7 beter?
En om even aan te halen wat ik ook (dacht ik toch) op de frontpage heb gezien: staat HT bij jou aan of uit? Want het schijnt dat games liever hebben dat HT uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
RappieRappie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:41:
Nee, maar het is wel zo.

Heb jij v-sync uit staan dan Luppie? :)

[...]

Misschien heeft het toch met die PhysX te maken.

Het zegt natuurlijk al genoeg dat dat erin zit. Dat betekent dat die game weer "nV is" zeg maar. Met een ATi kaart ben je fucked in sommige games. En dat is echt bij veel games die ik momenteel speel zo... Niet leuk! :'(

En anders tik ik wel ergens voor weinig een GTX285 of 295 op de kop, en kijk of het dan allemaal wel goed draait. Ik heb niet het gevoel dat het zin heeft gehad om van mijn HD4890 naar een HD5870 te gaan vooralsnog. NOFI btw. De drivers voor de HD4890 waren gewoon super! En ik ben nu nog niet blij.

Maar goed, dat heb je nu eenmaal als je alles als eerste wil hebben. Weer wat geleerd. (Hoop ik :+ )
Waarom druk je er niet gewoon een goedkoop nvidia kaartje bij voor de physx? Dan win je meer dan dat je een slurpende GTX295 koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Unigine Engine DX11 Demo:

http://www.youtube.com/watch?v=bkKtY2G3FbU

(Nu weet je ook meteen waar de tesselation huisjes uit de slides vandan komen)

http://www.youtube.com/watch?v=9F6zSgtRnkE

Download de Benchmark

[ Voor 73% gewijzigd door neliz op 23-10-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Wat een Mooie dag vandaag!
Meer DX-11 Demo Goodness!

http://developer.amd.com/...0SeriesRealTimeDemos.aspx

Executables zijn op die pagina te downloaden, hier de filmpjes:
http://media.amddevcentra...mo/AMD-Mecha-720p-web.mov (176MB)
http://media.amddevcentra.../AMD-Ladybug-720p-web.mov (35MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

spNk schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:40:
[...]

Waarom druk je er niet gewoon een goedkoop nvidia kaartje bij voor de physx? Dan win je meer dan dat je een slurpende GTX295 koopt.
Misschien is het wel interessant om een 9600GT of 8800GT oid in mijn PC te steken ja.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Die site van uniengine is hier retetraag :X Downloaden met 8 kb/sec 8)7

Site van AMD kan ik niet op inloggen, als je password recovery doet krijg ik allemaal ssl fouten en weet ik wat :X System.Web.Services.Protocols.SoapException: Server did not recognize the value of HTTP Header SOAPAction enz...

[ Voor 8% gewijzigd door peakaboo op 23-10-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

peakaboo schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:36:
Die site van uniengine is hier retetraag :X Downloaden met 8 kb/sec 8)7
Hun servers worden echt gekweld op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/2545/morerocks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/3594/metalthing.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou moet ik zeggen dat ze die scene zonder tesselation ook wel extra lelijk maken, zoals die trap eruit ziet zou zelfs voor DX9 extreem lelijk zijn. En die punten op die draak worden zonder tesselation gewoon helemaal weggelaten, zo kan ik het ook :P

Maar alsnog zijn die stenen met tesselation ontzettend veel realistischer dan wat er in moderne games te zien is :o Is dit puur als demo of kan zoiets ook in DX11-games verwacht worden?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

bwerg schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:12:
Maar alsnog zijn die stenen met tesselation ontzettend veel realistischer dan wat er in moderne games te zien is :o Is dit puur als demo of kan zoiets ook in DX11-games verwacht worden?
Zie dit als de "Tesselation 3DMark" performance is matig met tesselation aan, maar dit is wel één van de dingen die je er van kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Wat moet ik als niet-58xx kaart bezitter verstaan onder matige performance? Zit op stage dus kan die filmpjes oid niet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

spNk schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:24:
Wat moet ik als niet-58xx kaart bezitter verstaan onder matige performance? Zit op stage dus kan die filmpjes oid niet bekijken.
MAtige performance is dat het van ~60fps naar ~20fps zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 28.3
Scores: 713

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU flags: 4009MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 5800 Series 8.661.0.0 1024Mb

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1920x1200 4xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled

Ik vind het werkelijk om te :9~ die graphics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:34:
[...]

2 kaartjes max of heet dat dan cf en niet de x erbij?
Ik zl wel een shotje maken want soms haal ik zelfs tegen de 100 fps als ik naar boven kijk met 8xAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Sapphire Launching HD 5750 Vapor-X Video Card

In the pursuit of the perfect combination of a reasonably priced video card that delivers exceptional performance, Sapphire is releasing their popular Vapor-X version of the ATI HD 5750.

The HD 5750 is targeted to mainstream and price conscious consumers who wish to adopt the new ATI chip for its technological advancements – such as the revolutionary Eyefinity display option – as well as do some modest gaming.

The HD 5750 Vapor-X includes a uniquely designed cooler utilizing Sapphire’s “Vapor Chamber Technology” and improved heatsink design for superior airflow and much cooler operating temperatures. The card includes 1GB of GDDR5 memory and has a core speed of 700MHz with memory at 1150MHz.

With its small size and 16W idle low power consumption, the card is perfect for media centres. It includes dual DVI, as well as HDMI and Display port on the rear.

The Vapor-X is scheduled to be released November 3rd and will likely demand a small premium over Sapphire’s regular model.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/23/1256287593-380.jpg

http://www.hardwarecanuck...d-5750-vaporx-video-card/

Dan laat de 58xx reeks ook niet lang op zich wachten. :) Want tot 31 oktober kun je die Vapor-X kaarten winnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ligt het aan mij of verschilt die koeler niet zo heel veel van de std ati koeler?

Afbeeldingslocatie: http://i.zdnet.com/blogs/mymypc-hd5750-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Misschien een beetje offtopic m aar ik heb de HD5850 binnen en ik ben echt heel erg verrast door de stilte van de cooler. Zelfs tijdens DOW met max CCC OC hoor je em echt amper. Zou bijna denken dat het mijn CPU fan is die je ook bijna niet kan horen.

AMD heeft echt de twee minpunten die de HD48xx serie nog had er uit weten te halen. Namelijk Stroomverbruik en Geluids productie. Daar naast de performance opgeschroefd en DX11 en Eyefinity toe gevoegd. Ik ga nog wat meer tests draaien maar stock was de kaart al een heel stuk sneller dan mijn HD4890 1000-1100 (in DOW II).

Namelijk van 36.4 (4890 1000-1100) naar 44.7 FPS (5850 Stock) gemiddeld. Op 775-1125 werd dit 47.1.

Heb net de MSI OC bios er in geflashed dus nu kan het OC feest beginnen. Maar dat post ik wel in het ervaringen topic.

Anyway: TOP STOCK COOLER !!!

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 23-10-2009 12:13 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:02

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Hoe lang duurt het meestal voordat de AGP hotfix versies geplaatst worden, eigenlijk? Die zitten nu nog op 9.9 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

2 kaartjes max of heet dat dan cf en niet de x erbij?
Als je meerdere Radeons aan elkaar koppelt, heet het altijd CrossFireX (oftewel CFX). Het kan soms echter handig zijn om te vermelden hoeveel kaarten je aan elkaar koppelt, net zoals men dat ook doet bij SLI (denk aan Quad SLI of Triple SLI). Dus bv:

4 GPUs = Quad CrossFireX (soms ook wel QuadFire genoemd)
3 GPUs = Triple CrossFireX (soms ook wel TriFire genoemd)
2 GPUs = Dual CrossFireX

En bij Triple of Quad CrossFireX is het soms ook handig om te vermelden hoe de configuratie in elkaar zit. Quad CrossFireX kan bv 4x een videokaart zijn of twee keer een Hemlock. Triple CrossFireX kan bv 3x een videokaart zijn of 1 hemlock + HD5870.

Overigens zullen er voor het einde van het jaar meer customdesigns uit komen van meerdere brands. Sapphire is dus niet de enige die met speciale uitvoeringen komt ;) (alhoewel ik moet zeggen dat ik deze HD5750 Vapor-X er wel erg mooi uit vindt zien d:)b ).
PowerFlower schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:16:
Hoe lang duurt het meestal voordat de AGP hotfix versies geplaatst worden, eigenlijk? Die zitten nu nog op 9.9 :(
AGP support zal in de toekomst steeds minder worden, tenzij er echt iets dringends is zoals enorme beeldcorruptie in een nieuwe game. Over het algemeen zijn het vrij oude GPUs waarvoor de driverontwikkeling al op een erg laag pitje staat. Performancewinst hoef je dus zelden te verwachten voor het oude AGP platform en het zal dan voornamelijk gaan om gamefixes. Het zal me niks verbazen als AGP support ook naar een 3 maandelijkse updates (of misschien zelfs half jaarlijks) gaat net zoals dat al het geval was met drivers voor legacy kaarten.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

peakaboo schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:46:
Ik vind het werkelijk om te :9~ die graphics!
Buiten Tesselation wordt ook SSAO aangezet.
Op het moment dat je bij de draak komt is dit een top benchmark (grafisch) waar je videokaart 100% belast wordt (tesselation+SSAO) terwijl je CPU op dat moment niet zo heel veel te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:19:
[...]

We hebben vaak genoeg meegemaakt dat transistoren van dezelfde maker met dezelfde specs, onderling een andere biasspanning nodig hebben of dat de een z'n basis-spanning lang vasthoudt en het bij de ander binnen 1 seconde weglekt.
Maar hoezo zijn de transistors anders?
Op school heb ik altijd geleerd dat je pnp-transistors en npn-transistors heb waarbij de een werkt met spanning en de ander met een kleine stroom.
Voor het bouwen van een circuit met transistoren die enen en nullen moeten uitrekenen kan je toch transistoren van dezelfde type nemen.
Ouch... zulke complexe IC's werken op (C)MOS technologie. Niet met bipolaire transistors. Geintegreerde bipolaire transistors zijn veel groter dan hun MOS tegenhangers. Bij sommige processen waar ik in gewerkt heb is het verschil meer dan een factor honderd in oppervlakte. Dus je gebruikt liever geen bipolars. In sommige processen kan je ze niet eens kiezen :P
Je verhaal kan verder wel kloppen redelijk voor discrete, laag frequente, lage vermogens, toepassingen. Soms kan je idd zo de ene NPN door een andere type vervangen.

Waarom je dit precies niet zo maar kunt doen in geintegreerde elektronica is moeilijk uit te leggen aangezien je (voor zover ik denk) geen basis hebt in microelectronics.

\on topic
de 9.10 drivers zijn idd niet zo speciaal. Ik haal meer performance met 9.10 beta :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neliz schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:32:
[...]

Buiten Tesselation wordt ook SSAO aangezet.
Op het moment dat je bij de draak komt is dit een top benchmark (grafisch) waar je videokaart 100% belast wordt (tesselation+SSAO) terwijl je CPU op dat moment niet zo heel veel te doen heeft.
SSAO is?

edit: nvm nog niet wakker :()

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

CJ schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:30:
AGP support zal in de toekomst steeds minder worden, tenzij er echt iets dringends is zoals enorme beeldcorruptie in een nieuwe game. Over het algemeen zijn het vrij oude GPUs waarvoor de driverontwikkeling al op een erg laag pitje staat. Performancewinst hoef je dus zelden te verwachten voor het oude AGP platform en het zal dan voornamelijk gaan om gamefixes. Het zal me niks verbazen als AGP support ook naar een 3 maandelijkse updates (of misschien zelfs half jaarlijks) gaat net zoals dat al het geval was met drivers voor legacy kaarten.
Ze waren al lang van plan AGP support te droppen, vandaar dat ik het nu met hotfixes moet doen: de fabrikanten hadden vrij snel door dat daar nog steeds een markt voor is, wat niet helemaal ATi's bedoeling was.

Mijn kaart is een Asus AH3650 Silent op AGP, dus die is nog redelijk recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedoe over de device id in een mogelijk gelekte driver en het naming scheme.
Bron: Xbit.
http://www.xbitlabs.com/n...ly_of_Graphics_Cards.html

Zelf heb ik zoiets van: tsja, 5900 is toch gewoon hemlock en hemlock is toch gewoon 2 maal cypress op één board. En voor een refresh is het nog veel te vroeg. Nou ja, lees maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

PowerFlower schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:01:
Ze waren al lang van plan AGP support te droppen, vandaar dat ik het nu met hotfixes moet doen: de fabrikanten hadden vrij snel door dat daar nog steeds een markt voor is, wat niet helemaal ATi's bedoeling was.
Je kunt ook altijd nog een recente nvidia AGP kaart kopen! 8)7

Maargoed, werken dingen als mobility modded drivers ook niet goed voor AGP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
PowerFlower schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:01:
[...]

Mijn kaart is een Asus AH3650 Silent op AGP, dus die is nog redelijk recent.
De HD3000 serie is afkomstig uit 2007.. dat is in IT termen een enorme periode zeker gezien de update frequentie van nieuwe producten... en inmiddels zijn we dus 2 generaties verder... "recent" is dus een vrij betrekkelijk iets.... ik kan je zeggen dat die markt voor AGP toch echt stervende is... Ja, er is nog vraag naar.... maar het is echt minimaal in vergelijking tot de PCIe markt en de cijfers laten zien dat het een aflopende zaak is.

Het is dus vrij logisch om de support ook langzaam af te bouwen. Je kan als groot bedrijf niet al je geld stoppen in het blijven ondersteunen van oudere producten. Het is net zoals met de oudere GPUs zoals de X800, X1900, X1950 etc. Die zijn op een gegeven moment ook overgestapt een lagere Catalyst update frequentie omdat er gewoon weinig meer uit te persen is.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:29:
Gedoe over de device id in een mogelijk gelekte driver en het naming scheme.
Bron: Xbit.
http://www.xbitlabs.com/n...ly_of_Graphics_Cards.html

Zelf heb ik zoiets van: tsja, 5900 is toch gewoon hemlock en hemlock is toch gewoon 2 maal cypress op één board. En voor een refresh is het nog veel te vroeg. Nou ja, lees maar.
Als ik het goed begrijp gaat dit om een kaart anders dan Hemlock omdat deze hetzelfde nummer zou moeten hebben als de 5870 oid? Dus er komt nog iets snellers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Splinter Cell schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:00:

Sapphire Launching HD 5750 Vapor-X Video Card

[...]

[afbeelding]

http://www.hardwarecanuck...d-5750-vaporx-video-card/

Dan laat de 58xx reeks ook niet lang op zich wachten. :) Want tot 31 oktober kun je die Vapor-X kaarten winnen. :)
En hier komt het dan, dat gevoel dat ze Vapor-X gaan uitmelken als extra marge generator in plaats van echte meerwaarde te bieden. Ik zie niet eens een kamer in die koeler - alleen een iets anders gevormde plastic hood dan dat er op de standaard koeler zit en een groter koelblok met pinnen eronder. Het zou erg jammer zijn als ze tot dat niveau afzakken, maar het blijft een bedrijf ... en die leven maar voor 1 ding.

Zonde wel - er zou een condens of weet ik het systeem in moeten zitten met heatpipes of wat dan ook voor transport. Ik heb nu geen zin het na te zoeken - maar in die 5750 zie ik het niet zitten iig.

[ Voor 12% gewijzigd door Cassius op 23-10-2009 13:39 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vapor-X heeft geen heat pipes. Het principe is gelijkaardig maar ipv dat de vloeistof verdampt en via een pipe naar ander gedeelte van de koeler gaat om daar terug te condenseren (en zijn warmte dus afstaan) gaat de vapor chamber dit in 1 ruimte doen.

Figuurtje van sapphire zegt genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/images/technology/Vapor-X_insideA.jpg
Onderaan gaat de vloeistof verdampen en gaat dus stijgen. Tegen de 'koude' bovenkant gaat het gas terug afkoelen. Condenseren en terug naar onder druppen of langs de zijwanden af via de wick terug naar het hete gedeelte op de core.
De winst die je hier krijgt is volgens mij dat je de warmte sneller over die relatief kleine afstand kan verplaatsen tov dat het volledig met metaal opgevuld zou worden. Waardoor dus de koeling iets efficienter zou kunnen werken.

Dit kan dus gerust in de koelvinnen zelf verwerkt worden. Volgens mij is het dat koper dat je tegen de kaart zelf een klein beetje kan zien.

[ Voor 40% gewijzigd door kluyze op 23-10-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

kluyze schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:23:
Vapor-X heeft geen heat pipes. Het principe is gelijkaardig maar ipv dat de vloeistof verdampt en via een pipe naar ander gedeelte van de koeler gaat om daar terug te condenseren (en zijn warmte dus afstaan) gaat de vapor chamber dit in 1 ruimte doen.

Figuurtje van sapphire zegt genoeg.

[afbeelding]
Onderaan gaat de vloeistof verdampen en gaat dus stijgen. Tegen de 'koude' bovenkant gaat het gas terug afkoelen. Condenseren en terug naar onder druppen of langs de zijwanden af.
De winst die je hier krijgt is volgens mij dat je de warmte sneller over die relatief kleine afstand kan verplaatsen tov dat het volledig met metaal opgevuld zou worden. Waardoor dus de koeling iets efficienter zou kunnen werken.

Dit kan dus gerust in de koelvinnen zelf verwerkt worden. Volgens mij is het dat koper dat je tegen de kaart zelf een klein beetje kan zien.
een vapor-x mag je dus nooit ondersteboven installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatalefout
  • Laatst online: 22-06 15:23
defcon84 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:26:
[...]

een vapor-x mag je dus nooit ondersteboven installeren?
ja kan wel, had ik gelezen op de sapphire site. daarom hebben ze juist zon speciale "wick" ontwikkeld, je kan m alle kanten ophangen die je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

fatelefout schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:42:
[...]

ja kan wel, had ik gelezen op de sapphire site. daarom hebben ze juist zon speciale "wick" ontwikkeld, je kan m alle kanten ophangen die je wilt!
aah k tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Ja hoe die wick juist werkt weet ik ook niet, lijkt me dat die er voor zorgt dat de meeste vloeistof langs het hete deel tegen de core vloeit maar hoe die het juist doet weet ik niet.

Maar de uitleg staat gewoon op de site van Sapphire (niet volledig natuurlijk maar in grote lijnen.)
http://www.sapphiretech.c...ogy.aspx?psn=000801&lid=1
Iets met capillaire werking dus.

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 23-10-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Sapphire HD 5870 Vapor-X launch date is Nov. 3rd

bron: http://www.facebook.com/p...?pid=2596386&id=573338613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien een beetje offtopic, maar wanneer komt DX11 naar Vista? Of is die update er al?

Ik zal vanavond nog eens kijken hoe de 9.10 het doet in Win 7. Op Vista was ik niet echt tevreden, maar misschien zijn ze op 7 wel wat beter. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

RappieRappie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:58:
Misschien een beetje offtopic, maar wanneer komt DX11 naar Vista? Of is die update er al?

Ik zal vanavond nog eens kijken hoe de 9.10 het doet in Win 7. Op Vista was ik niet echt tevreden, maar misschien zijn ze op 7 wel wat beter. :)
Je kunt de DirectX SDK van Augustus installeren, daarin staat ook hoe je DirectX 11 aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Je weet dat 9.10 niets anders is dan de WHQL variant van de beta drivers die voorheen beschikbaar waren? verwacht geen wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
neliz schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:10:
[...]

Je weet dat 9.10 niets anders is dan de WHQL variant van de beta drivers die voorheen beschikbaar waren? verwacht geen wonderen.
Idd... Echter heb ik met 9.11 beta resolutie problemen... met 9.10 zijn die verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hier is een uitleg. :)

http://www.tomshardware.c...518-directx-11-vista.html
Heb helaas geen Facebook, kan het dus niet lezen.

Maar nog steeds geen nieuws over een eventuele 2GB versie. |:(

November dus ook de 5870 Vapor-X. En Fudzilla meldde dat eind november de Hemlock moet uitkomen. Wachten, wachten, wachten :P

[ Voor 35% gewijzigd door Splinter Cell op 23-10-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Cassius schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:38:
[...]

En hier komt het dan, dat gevoel dat ze Vapor-X gaan uitmelken als extra marge generator in plaats van echte meerwaarde te bieden. Ik zie niet eens een kamer in die koeler - alleen een iets anders gevormde plastic hood dan dat er op de standaard koeler zit en een groter koelblok met pinnen eronder. Het zou erg jammer zijn als ze tot dat niveau afzakken, maar het blijft een bedrijf ... en die leven maar voor 1 ding.

Zonde wel - er zou een condens of weet ik het systeem in moeten zitten met heatpipes of wat dan ook voor transport. Ik heb nu geen zin het na te zoeken - maar in die 5750 zie ik het niet zitten iig.
Als je op de sapphiresite kijkt naar een shot van bovenaf, dan kun je heel erg duidelijk een grote koperen plaat zien waarop de vinnen zijn geplaatst en de fan zit gemonteerd. Daar heb je meer dan genoeg ruimte om een vapor-chamber te bouwen. Aangezien de HD5750 ook niet zo'n heel erg hoge TDP heeft, heb je ook geen enorme kamer nodig voor de koeling. Dus goedkope marketing hoeft het echt niet te zijn. Soms kan het handig zijn om iets verder te kijken dan de plastic behuizing en de vinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Splinter Cell schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:13:
[...]
Heb helaas geen Facebook, kan het dus niet lezen.
Niet getreurd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w5T1X5WwvwcVTIuD6w4FvzzC/full.jpg
Het gaat dus om de comment van "Sapphire Tech. | Americas"

De tijdstippen kloppen ongeveer met wanneer ik dit bericht verzonden heb. Het kan dus maximaal 1u schelen.

[ Voor 15% gewijzigd door kluyze op 23-10-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

kluyze schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:15:
Het gaat dus om de comment van "Sapphire Tech. | Americas"
Owh.. ik zat alleen maar naar die chick te staren... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Jah ... ik eerst ook. 8) Maar ik bedoelde die laatste comment dat de 5870 op de zelfde datum uitkomt. Als reactie op de voorlaatste. Ach ja zal wel duidelijk zijn maar toch. Anders gaan misschien mensen alleen de titel lezen en denken dat het om de 5750 gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door kluyze op 23-10-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
neliz schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:17:
[...]

Koffie vriend, koffie _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Filip Cornelissen... Neliz... link!

Ben overigens wel benieuwd of er met deze kaarten alleen het ontwerp vd koeler is veranderd of ook daadwerkelijk het PCB. Morgen eens uitzoeken, traditiegetrouw zou je denken dat er ook een custom PCB op zit maar goed... tradities zijn er om gebroken te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://pcgameshardware.de/screenshots/original/2009/10/Unigine_Heaven_DX11_Tessellation_Benchmark.png

Nu nog wachten op DX11 Nvidia hardware...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:58:
[afbeelding]

Nu nog wachten op DX11 Nvidia hardware...
Geen deeplink :) Toen ik mijn bericht geplaatst had deed hij het in 1x wel 8)7
Maar ik haal met mijn hd5870 op 1ghz, geheugen op 1275mhz en PH2 955 op 3,8ghz gemiddeld 30,8fps, dat is op een resolutie van 1920*1200 voor de rest zelfde instellingen, kan dus wel redelijk in de buurt zitten ;)

Wel grappig dat de HD5870 met tesselation aan nog beter presteert dan de Gtx260, moet zeggen dat als je tesselation aan hebt het er echt VEEL beter uit ziet, echt een leuke ontwikkeling :) Het kost wel veel fps, dat is dan weer jammer maar het ziet er echt heel gelikt uit.
Bij mij had ik trouwens op stukjes waar ik 40-45fps zonder tesselation had 27-35 met, dus wat minder verschil dan in dat plaatje.

[ Voor 3% gewijzigd door EdwardvGelder op 24-10-2009 03:52 . Reden: :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

PowerFlower schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:16:
In antwoord op mijn eigen vraag: inmiddels staan ze op het bekende adres, namelijk http://support.amd.com/us...es/CatalystAGPHotfix.aspx heeft nu ook 9.10. Zo maar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Final Thoughts

Considering the original drivers from ATI for the HD 5800 series card were pretty much a 9.10 beta, it doesn't come as too much of a surprise that there's limited difference between the two sets.
Vrij kansloze driver, de 9.10's. :O We mogen er toch vanuit gaan dat 9.11 wél beter is? Anders zouden we 2 maanden lang geen snelheidswinst zien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

neliz schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:17:
is van mij, dus afblijven! :)
Jejking schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:54:
Filip Cornelissen... Neliz... link!
niet echt dus.. :p
RappieRappie schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:08:
Vrij kansloze driver, de 9.10's. :O We mogen er toch vanuit gaan dat 9.11 wél beter is? Anders zouden we 2 maanden lang geen snelheidswinst zien. :o
je kan altijd de 9.11 beta drivers proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
defcon84 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:31:
[...]

is van mij, dus afblijven! :)

[...]

niet echt dus.. :p

[...]

je kan altijd de 9.11 beta drivers proberen..
9.11 beta slechte ervaring mee... resolutieproblemen... maar dat is slechts mijn ervaring dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Die 9.11's doen het bij mij heel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Vanaf het begin icm 5850 de 9.11beta geinstalleerd; geen problemen ermee.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Misschien ben ik de war met de 9.10 beta... geef eens een linkje van die 9.11 wat jullie gebruiken? Ga ik hem nog eens proberen en kijken of ik gelijk had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Tja ik verwachte niet veel van die 9.10 drivers. Nu komen ze er achter wat ze kunnen gaan fixen dus 9.12 zullen / 9.13 of 10.1 zullen we wel de grote boosts zien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heren, zullen we de ervaringen met de verschillende drivers in het HD5K ervaringen-topic houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Wat is het laatste gerucht over wanneer de 5970 uitkomt? Net voor kerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

peakaboo schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:47:
Wat is het laatste gerucht over wanneer de 5970 uitkomt? Net voor kerst?
Tweede helft of eind november. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
kunnen we dan ook eindelijk een 2 gig 5870 verwachten.
Ik zit daar nogal op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CILLER schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:04:
kunnen we dan ook eindelijk een 2 gig 5870 verwachten.
Ik zit daar nogal op te wachten.
ik denk dat je daarvoor sapphire of de andere distributeurs moet aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zouden toch 2gb versies komen? Lijkt me wel slim eingelijk
van ati om dat wel uit te laten brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:52:
Er zouden toch 2gb versies komen? Lijkt me wel slim eingelijk
van ati om dat wel uit te laten brengen
kan, maar het is ook simpel voor de distributeurs om dat toe te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:05:
[...]

ik denk dat je daarvoor sapphire of de andere distributeurs moet aanspreken
Er komt ook nog een "officiële" HD5870 2GB versie, namelijk de HD5870 Six eyefinity edition.
Dus het is ook nog wachten op een release van ATI/AMD uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:42:
[...]

Er komt ook nog een "officiële" HD5870 2GB versie, namelijk de HD5870 Six eyefinity edition.
Dus het is ook nog wachten op een release van ATI/AMD uit.
ah ik wist niet dat die 2 gig ging hebben (eigenlijk logisch nu ik er over nadenk).
ik dacht dat ciddie een normale HD5870 bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

AMD totale shipments in de plus (30%) Marktaandeel benadert nvidia met rasse schreden.
What about growth for each company? Intel and AMD look like the winners there. Compared to the previous quarter, Intel enjoyed 25.2% growth in shipments, AMD saw 30.2%, and Nvidia just 3.3%. Compared to the same quarter a year before, JPR registered growth of 14.6% for Intel, 3.1% for AMD, and -4% for Nvidia (yep, that's a minus sign).
AMD is now approaching the 20% mark for the first time in ages, with 19.8% of all units shipped. 19.8% market share makes up for 23.65 million units, a 3.1% growth over last year. The biggest loser among the big three is nVidia, who currently occupies 24.9% of the market, a 4% drop from 2008. In 2Q 2009, nVidia took 29.2% of the market
http://techreport.com/discussions.x/17834

[ Voor 31% gewijzigd door neliz op 27-10-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 18:33
Some pics of the 5970 : klik

30+ cm...! Hoop dat ie past in mijn kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:25
viper83 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:25:

Volgens mij is dat een 5950 (dev. ID=689C en coreclock 725)

edit: Volgens Catalyst™ PC VENDOR ID (1002) LIST is 689C = EG HEMLOCK XT
Dus toch 5970.
De 5970 draaid op clocksnelheid van een 5850

[ Voor 28% gewijzigd door Blastpe op 27-10-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Blastpe schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:35:
[...]

De 5970 draaid op clocksnelheid van een 5850
Was wel een beetje te verwachten omwille van twee redenen.
1. Het wattage zou anders te hoog worden.
2. De aangekondigde prijs van 500$ (400-450€)

Ben nu wel eens benieuwd wanneer de nda van deze kaart afloopt... begin behoorlijk ongeduldig te worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Gurneyhck schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:26:
[...]

Ben nu wel eens benieuwd wanneer de nda van deze kaart afloopt... begin behoorlijk ongeduldig te worden :Y)
Dat is wat minder,qua performance dus als 2x5850 (5970) en de 5950 als 2x5770?

Dus een dual cfx 5870 is sneller als een 5970 8)7 ,wil het niet geloven, waarschijnlijk een bug in gpu-z?

Ander vraagje over ATI eyefinity;

Als je Eyefinity gebruikt met 3 schermen in games, dan heb je 1 DP nodig.
Eyefinity wordt het beeld in games gestrekt over de 3 schermen.

Maar heb je nu ook min. 1DP nodig als je geen gebruikt maakt van Eyefinity, oftewel geen games wilt spelen over de 3 schermen? Dus gewoon in windows desktop met 3 schermen wilt werken.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricetgol
  • Laatst online: 21-04 21:03
[...]

Geduld is een schone zaak.... :)

Als het echt die prijs wordt dan is het toch bijna omweerstaanbaar om er twee van in te zetten...

Nu ik dit tik en teruglees vraag ik me af of mijn vriendin er ook zo over denkt...
Ze vond het al onbespreekbaar dat ik overwoog om er nog twee monitors bij te zetten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Bullus schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:37:

Maar heb je nu ook min. 1DP nodig als je geen gebruikt maakt van Eyefinity, oftewel geen games wilt spelen over de 3 schermen? Dus gewoon in windows desktop met 3 schermen wilt werken.
Ik denk dat je dan nog steeds een DP scherm nodig (dan wel adapter), want de HDMI output wordt aangestuurd door dezelfde TMDS als een van de DVI poorten.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Niet helemaal natuurlijk, als de cores van een 5870 zijn. Meer zoals het bij de GTX295 ook is, cores van een GTX275 op snelheden van een GTX260 (of was het andersom? :P). En 2x5770 ligt meer rond de performance van de 5870, dus ik denk niet dat ze de moeite gaan nemen om die in CF te zetten. (de 5770 is technisch gezien ook een halve 5870, dan knip je hem dus eerst doormidden, pak je beide helften en zet je ze in crossfire ;) en gek genoeg scoort dat nog iets hoger ook :?)
Dus een dual cfx 5870 is sneller als een 5970 8)7
Daarom heet het waarschijnlijk ook niet meer 5870x2 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 27-10-2009 11:03 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Aanvulling op bwerg.
Het zullen dan inderdaad 5870 cores zijn die lager zijn geclockt op de HD5970. Dus dat betekent meer streamprocessors en texture units dan 2x5850, zie ook TS: CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Bullus schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:36:
Hardware
Settings
Render: direct3d11
Mode: 1680x1050 4xAA fullscreen
MSI 5850 @ 725/1000
Heaven Demo v1.0
FPS: 25.7
Scores: 646

Met OC 850/1200 @5870 clocks
Heaven Demo v1.0
FPS: 30.1 = -3.6% tov 5870
Scores: 758

Met OC 950/1200
Heaven Demo v1.0
FPS: 31.9
Scores: 803

Met OC 950/1200 + DX10
Heaven Demo v1.0
FPS: 49.5 = + 55% tov DX11
Scores: 1248
Settings
Render: direct3d10
Mode: 1680x1050 4xAA fullscreen
Volgens mijn testje zal de 5970 maar 3.6 % sneller zijn als een 5850 (wel als single gpu bekeken en volgens dit testje), oftewel langzamer zijn als een stock 5870.Maar ATI zal wel wat verzinnen dat de 5970 sneller of even snel zal zijn als een dual cfx 5870. Kijkend naar het verleden;2x3870/3870X2, 2x4870/4870X2.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Jouw HD5850 heeft minder streamprocessors en minder texture units, dus jouw test is niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Of ik nu de 5850 naar 5870 clocks oc-ed of dat de 5870 naar 5850 clocks downgrade (=5970) is in mijn ook ogen toch hetzelfde vergelijking, als ze maar op dezelfde clocks draaien. Nog steeds niet relevant?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Sapphire Vapor-X HD5870

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/27/1256641571-240.png
Jammer van die 1GB aanboord. Had liever direct ook 2GB's gezien.

Meer info:

http://www.hardwarecanuck...e-reveals-hd-5870-vaporx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus een dual cfx 5870 is sneller als een 5970 8)7 ,wil het niet geloven, waarschijnlijk een bug in gpu-z?

Ander vraagje over ATI eyefinity;

Een dual hd5870 is meestal wel sneller hoor. Meer band breedte en hogere kloks.
Daarom ga ik altijd nog voor 2 losse kaarten ipv zo'n x2 geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Splinter Cell schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:23:

Sapphire Vapor-X HD5870

[afbeelding]

Meer info:

By far de mooiste GPU cooler die ik tot nu toe heb gezien _/-\o_ Het is maar goed dat ik geen window in mijn case heb, anders had ik misschien nog wel spijt gehad van mijn HD5850 :P

Ik ben wel benieuwd hoeveel koeler hierdoor de HD5870 Toxic zal worden, en of het wat uitmaakt, voor zover ik weet is de stock cooler al stil zat, en koelt die ook goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:52
Splinter Cell schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:23:

Sapphire Vapor-X HD5870

Meer info:

It seems like the core clock gets a minor bump of 20Mhz while the memory moves up from 4.8Gbps to 5Gbps or from 1200Mhz to 1250Mhz. This should result in a claimed 1.1x increase in performance over a stock-clocked HD 5870.
Ik ben benieuwd!
Bullus schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:18:
Of ik nu de 5850 naar 5870 clocks oc-ed of dat de 5870 naar 5850 clocks downgrade (=5970) is in mijn ook ogen toch hetzelfde vergelijking, als ze maar op dezelfde clocks draaien. Nog steeds niet relevant?
Het lijkt me appels met peren vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou die 2GB echt een stuk sneller zijn? (Als in het waard om toch nog maar een maand te wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13
Bullus schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:18:
Een 5870 heeft meer Steam processors dan een 5850,dus al draaien ze op de zelfde clocks, een 5870 zal altijd nog sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
AMD Mecha en Ladybug DirectX 11 Demo downloads
AMD Mecha DirectX 11 Demo
The Mecha demo shows the results of a new approach to rendering semi-transparent objects without pre-sorting, known as order-independent transparency (OIT). It is made possible by the ATI Radeon HD 5800 Series of graphics processors and the new features of Microsoft DirectX 11 technology. Blending is an order-dependent operation that requires sorting objects before rendering them. Atomic operations and append buffers make it possible to construct per-pixel fragment lists and sort them on the GPU. The results are a significant increase in speed and accuracy over those possible with traditional techniques.
AMD Ladybug DirectX 11 Demo
The Ladybug demo shows the results of a new approach to simulating lens-accurate depth-of-field effects based on real-world parameters of focal length and focus distance. This technique is made possible by the ATI Radeon HD 5800 Series of graphics processors and the Microsoft DirectX 11 and Direct Compute 11 technologies. Depth-of-field is used in feature films by cinematographers to subtly guide a viewer’s attention through a shot or to heighten the emotion of a scene.
Te downloaden vanaf hier: klik

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Indy91 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:49:
AMD Mecha en Ladybug DirectX 11 Demo downloads

[...]

[...]

Te downloaden vanaf hier: klik
Oud... had ik al gepost ;) En getest zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
viper83 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:25:

Nivado schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:47:
[...]

Een 5870 heeft meer Steam processors dan een 5850,dus al draaien ze op de zelfde clocks, een 5870 zal altijd nog sneller zijn.
Volgens de link (viper83) loopt de 5970 op 5850 snelheden.(725/1000).
Vogens mijn testje is dat maar 3.6 % sneller dan een 5850 (vergelijking 5850 op 850/1200 en 5870 op 850/1200) DUS een 5970 zal niet sneller zijn dan 2x 5870, mocht de 5970 hetzelfde aantal SP hebben als een 5870. Logisch natuurlijk als je 2x5870 op 725/1000 laat lopen is ie langzamer als een 2x 5870 @stock.

DUS zal de 5970 wel meer SP moeten hebben om toch even snel of sneller zijn dan 2x 5870, anders praten we over een 5950.

Als het nog steeds appels met peren is dan 8)7
Nivado schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:47:
[...]

Volgens mijn testje is dat ook maar 3.6% sneller op dezelfde clocks.Theoretisch gezien
5970 + 3.6% tov 2x5850

[ Voor 14% gewijzigd door Bullus op 27-10-2009 14:33 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nou als je bedenkt dat de HD5870 iets zuiniger is als een HD4870 dan is het wel vreemd hoor. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Lijkt me eerder dat er gewoon ook nog een echte 5870x2 komt... :)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!