Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:30:
In de regio waarin ik werk weet ik zeker dat ze naar ons komen en niet de telefoon pakken (laat staan het internet bellen). Sterker nog, ze zouden naar ons toe komen om te vragen wat het SMS'je überhaupt betekent :P Dus voor mij geldt dit zeker niet, ik moet ook in alle eerlijkheid zeggen dat er eigenlijk maar 'relatief' weinig zijn die hier klagen (ja, er zijn er absoluut gezien genoeg) als het écht een landelijk probleem is.
ik kan me dat goed voorstellen. De gemiddelde gebruiker heeft aan 250Mb meer dan voldoende. Alleen de tweakers (meestal heavy users) lopen tegen dat probleem aan. Ik ga er vanuit dat KPN voor hooguit 1% van de gebruikersproblemen haar systematiek niet gaat veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:37:
[...]

ik kan me dat goed voorstellen. De gemiddelde gebruiker heeft aan 250Mb meer dan voldoende. Alleen de tweakers (meestal heavy users) lopen tegen dat probleem aan. Ik ga er vanuit dat KPN voor hooguit 1% van de gebruikersproblemen haar systematiek niet gaat veranderen
Maar hoe verklaren ze dan dat je ' onbeperkt' kan ' youtuben' . Als je reclame gaat maken voor zulke praktijken dan mag je verwachten dat dat ook wordt gedaan, en dan niet alleen door de Heavy Users maar ook door de 'standaard' gebruikers die juist Hi 'Eindeloos' Online nemen zodat ze lekker kunnen 'youtuben' onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:22:
[...]
Binnen 2 weken zullen wij een aanvullende update hierover plaatsen, met een link naar de pagina waar je alle tips & trucs rondom slim datagebruik kunt vinden.
Voor de gemiddelde klant misschien handig, maar ik denk niet dat de gemiddelde Tweaker er wat aan heeft aangezien die zich wel bewust is van zijn dataverbruik,.
Korte toelichting bij de laatste vragen.
Hierbij bevestigen wij officieel dat de FUP geen vaste grenswaarde heeft. Het gemiddelde verbruik van alle klanten met de Hi Eindeloos Online bundel wordt maandelijks vastgesteld. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand. Hi voldoet hiermee aan de voorwaarden van het abonnement.

[...]

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare
Het algemeen beleid #groeten

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Wat een BS, als ze FUP regelmatig wordt overtreden, dwz, de verbruikte hoeveelheid data ligt ver boven het gemiddelde....dan gaat dat gemiddelde toch steeds OMHOOG?
Waarom geven ze dan niet gewoon duidelijk weer WAT precies het gemiddelde is?

Zie ook mijn frustratie in dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door ShadyNetworker op 30-03-2010 19:54 . Reden: link ingevoegd ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

EWK schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:12:
[...]

Voor de gemiddelde klant misschien handig, maar ik denk niet dat de gemiddelde Tweaker er wat aan heeft aangezien die zich wel bewust is van zijn dataverbruik,.

[...]

Het algemeen beleid #groeten
Als je echt heel weinig doet, bijvoorbeeld 1 x per dag je mail checken en een pagina opzoeken om bijvoorbeeld vertrektijden van het OV te checken of fileinformatie dan is het meestal voordeliger om geen databundel te nemen. Het zou netjes zijn als ze die mensen een smsje stuurden dat ze goedkoper uit zijn als ze de databundel stopzetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 16:06

Trouble

Everything is awesome

Ik word daar ook lichtelijk nijdig van, dat er een FUP is snap ergens nog wel maar er is nergens te vinden hoe hoog die is, alleen dat
Toelichting: Bij Surf&Mail Totaal, Surf&Mail BlackBerry en Surf&Mail Extra Snel geldt een
datalimiet: je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde
bundel.
en dat dat per maand wordt aangepast.

Verder kan ik via KPN niet goed zien hoeveel ik nou gebruik aan data, want die teller staat op 0,0 mb en dat klopt écht niet. Goed service dus. Not.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Inderdaad, via Mijn KPN is totaal niet te zien hoeveel data je hebt verbruikt. Dit is toch fucking misleiding van de hoogste orde?
Adverteren met 'Surf & Mail Totaal' en er dan heel klein bij zetten "max 10x het gemiddelde" ZONDER ooit te vermelden wat dat gemiddelde is. Als het al te vinden is, dan is het belachelijk goed verstopt.
Is het iemand trouwens ooit opgevallen dat KPN absoluut geen e-mail diensten levert voor particulieren?

Net moest ik ook flink wat klikken om de voorwaarden van de Surf & Mail bundels te halen.
Verder staat de teller steevast op 0,0 MB, dit is onzin want KPN's servers houden wel degelijk in de gaten hoeveel er wordt verbruikt.

Het ergste is nog wel dat er gewoon wordt GELOGEN in smsjes die ik ontvang van KPN!
Ik probeerde net een smsje te sturen met "SALDO" daarin, naar 1244.
Hulde, het werkt! Ik krijg 2 smsjes binnen, eentje over mijn belbundel die nu(halvewege de maand) al op is.
Vreemd, op zn minst. De volgende is dat mijn verbruik 0,000MB.

W-T-F ?

Update: net gebeld met KPN en daar zijn 2 dingen uitgekomen:
1)belbundels lopen asynchroon met je maandelijkse periode, tegoed wordt namelijk op de 1e van iedere maand bijgeschreven, terwijl je maandelijkse periode afhangt van wanneer je contract is gaan lopen.
Concreet voorbeeld: in mijn geval lopen ze ongeveer 2 weken uiteen, op 1 april wordt mijn tegoed aangevuld en sta ik op ongeveer de helft van mijn verbruik. Momenteel zit ik er net een paar euro;'s overheen.

2) KPN faalt echt kankerhard als het gaat om het dataverbruik. Het is voor NIEMAND inzichtelijk behalve voor de counter zelf. Intern kunnen(/willen?) ze het niet aangeven en het SMS systeem slaat ook nergens op.
Probleem is bekend, oplostijd niet.

[ Voor 24% gewijzigd door ShadyNetworker op 30-03-2010 21:55 . Reden: Gebeld met KPN ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:23
Het smsje geeft altijd 0 mb aan als je een databundel hebt. Alleen verbruik in het buitenland zou je eventueel kunnen zien. Op zich ook logisch aangezien het aangeeft hoeveel verbruik je moet betalen en aangezien je een bundel hebt krijg je ook geen kosten en dis 0 mb om te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

@Kalua: als je zo redeneert dan werkt hun service inderdaad prima. Het blijft alleen een service van niets.
Ik wil ten alle tijde kunnen inzien wat mijn verbruik is, als het echt buitensporig is weet ik dat ik of a) iets moet veranderen mbt gebruik van mijn telefoon of b) een duurdere abo moet nemen.
Nu weet ik nog steeds niets meer dan bij het ingaan van mijn abo.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ShadyNetworker schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:22:
...

1)belbundels lopen asynchroon met je maandelijkse periode, tegoed wordt namelijk op de 1e van iedere maand bijgeschreven, terwijl je maandelijkse periode afhangt van wanneer je contract is gaan lopen.
Concreet voorbeeld: in mijn geval lopen ze ongeveer 2 weken uiteen, op 1 april wordt mijn tegoed aangevuld en sta ik op ongeveer de helft van mijn verbruik. Momenteel zit ik er net een paar euro;'s overheen.

...
Dat heb ik ook gehad! Daar wordt je echt hard mee genaaid. Bij mij liep m'n maandelijkse periode zo asynchroon als maar kon (16e van de maand). Dus dan dacht je prima, staat weer tegoed bij, kan weer lekker bellen. Niet dus, dan zit je na een week aan het einde van je tegoed ipv op 1/4e. Al eens contact over opgenomen en je kunt er helemaal niets tegen doen!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:52
KPN faalt echt grote tijd zeg. Ik vind het belachelijk dat je een harde datalimiet hebt (ook al zeggen ze van niet) en dat je niet eens de mogelijkheid hebt om in te zien hoeveel MB je daadwerkelijk gebruikt hebt. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

ShadyNetworker schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:22:

:{ Daar word ik ook niet vrolijk van zeg :/ Hoe moet je dan in vredesnaam weten hoeveel je (nog) kunt bellen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:38
Laten we het alsjeblieft bij de FUP houden en niet bij de belbundel e.d.: daar gaat deze discussie niet over.

Bovendien valt het mij op dat hier veel wordt geschreeuwd over leugens, bedrog en weet ik niet allemaal. Wees hier voorzichtig mee, wat ik in sommige posts lees neigt enorm naar frustratie uiten en ik denk dat we allemaal die frustatie wel begrijpen.. Maar, frustratie helpt je niet om een normaal gesprek aan te gaan met de KS, om serieus genomen te worden door Hi Webcare, etc. Zeker met opmerkingen waarin KPN wordt verweten van bedrog en leugens ga je geen hoge ogen scoren bij het Webcare team, op het moment dat je iemand gaat verwijten zal diegene zich verdedigen. De tijd die iemand gebruikt om zich te verdedigen kan hij of zij niet gebruiken om je probleem uit te zoeken en/of op te lossen ;)

@BiggyB: Er is geen verklaring voor waarom ze dat zeggen, maar waar staat dat nu concreet? De beschrijving op de webpagina van Hi:
Wil je nog even kijken of je al een reactie hebt op dat éne mailtje, terwijl je op de bus staat te wachten? Of zit je op de fiets en wil je even op Buienradar kijken om te weten of je nog droog thuis komt? Met Hi Internet op je mobiel kan het.

- Altijd en overal Internet op je mobiel
- Een Hi Portal met het laatste nieuws en de handigste links
Bron: http://www.hi.nl/Producti...-je-mobiel-Abonnement.htm

Er staat daar nergens iets over Youtube, maar er staat wel dat je overal toegang hebt tot internet op je mobiel (dit wordt je ook nooit ontzegd). Daar staat precies waarvoor Mobiel internet in eerste instantie voor bedoeld is (en ja, het wordt nu steeds meer ook Youtube e.d.) - hoewel daar Mail ook nog bij hoort wat mij betreft: even snel internetten om iets op te zoeken. Ik zeg niet dat er nergens wordt gezegd dat Youtube onbeperkt mag, maar op de website waar ik de info heb opgezocht staat het in ieder geval

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:55

ManiacsHouse

Scheisse!

Sp!tF!re schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:21:
Laten we het alsjeblieft bij de FUP houden en niet bij de belbundel e.d.: daar gaat deze discussie niet over.

@BiggyB: Er is geen verklaring voor waarom ze dat zeggen, maar waar staat dat nu concreet? De beschrijving op de webpagina van Hi:

[...]

Bron: http://www.hi.nl/Producti...-je-mobiel-Abonnement.htm

Er staat daar nergens iets over Youtube, maar er staat wel dat je overal toegang hebt tot internet op je mobiel (dit wordt je ook nooit ontzegd). Daar staat precies waarvoor Mobiel internet in eerste instantie voor bedoeld is (en ja, het wordt nu steeds meer ook Youtube e.d.) - hoewel daar Mail ook nog bij hoort wat mij betreft: even snel internetten om iets op te zoeken. Ik zeg niet dat er nergens wordt gezegd dat Youtube onbeperkt mag, maar op de website waar ik de info heb opgezocht staat het in ieder geval
"Streaming

Het gebruik van streaming op je mobiel zit bij een Eindeloos Online bundel inbegrepen.
Dus luister je radio via je mobiel (Tunin FM), gebruik je Youtube of andere videosites? Dan is een Eindeloos Online bundel een goede optie"

Staat wel degelijk op de site.

Hier staat wel een leugen.
Kosten voor het gebruik van internet op je mobiel worden bepaald door het aantal bezochte pagina’s (je dataverbruik) en niet door de periode dat je ‘online’ was. Wees daarom niet bezorgd als je per ongeluk je mobiele browser een tijdje open hebt staan. Je kunt te allen tijde je verbruik bekijken door een sms ‘saldo’ naar 1244 te sturen.

Het werkt gewoon niet. Het is altijd 0,0 wat je gebruikt hebt. Totdat je (volgens KPN/Hi) over de limiet gaat. En met deze mededeling heeft KPN/Hi dus meteen geen recht van spreken meer en mag je snelheid dus ook niet verlagen. Je kun namelijk niet inzien wat je verbruikt.

Auto-voorbeeld: De overheid zet nergens borden neer hoe hard je mag, maar stuurt je wel om de zoveel tijd een bekeuring (of verbied je nog te rijden :P ) omdat je je niet aan de snelheid hebt gehouden.

[ Voor 25% gewijzigd door ManiacsHouse op 31-03-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Echter lees ik hier dat de indruk wordt gewekt dat je onbeperkt kan Youtube'n e.d., dat lees ik écht nergens. In mijn dikgedrukte stukje staat ook "onbeperkt Youtube" en dat wordt, ook onder het kopje Streaming, nergens genoemd. Volgens de letter staat er dus nergens dat je onbeperkt gebruik mag maken, plus dat je best Youtube kan gebruiken met een verlaagde snelheid (á 128kbps): mijn collega heeft de oude Eindeloos Online bundel en deze heeft een snelheid van 128kbps, hij geeft wel aan dat hij even moet bufferen maar het werkt wel. De naam "Eindeloos Online" is wel ongelukkig in deze zin, dat ben ik met je eens.

PS. Een bronvermelding zou wel fijn zijn ;) Dat maakt het allemaal net wat makkelijker om te discussiëren en dan hoeft iemand die dit leest niet alles na te zoeken.

[EDIT] Toevoeging op je aangepaste post: waar staat dit? Het saldo wat je kan inzien heeft nl. te maken met wat je buiten de bundel gebruikt (dus het ligt er maar net aan op welke pagina het staat). Overigens is dit wellicht iets waar Hi Webcare opheldering over kan geven?

Auto-voorbeeld: Slaat kant noch wal, je ontvangt geen boete of extra kosten van KPN.
Wat KPN doet is je een maximum snelheid opleggen (bijv. 240kmpu), maar als je meer dan 500km per maand rijdt mag je nog maar 80kmpu: je kan dus nog wel rijden, maar tegen beperkte snelheid. (ik heb een hoge maximale snelheid genomen, omdat anders de minimale snelheid onder de 60kmpu lag en dan zou je niet op de snelweg mogen rijden :+ voordat er iemand flauw wil gaan doen)

[ Voor 32% gewijzigd door Arjan90 op 31-03-2010 11:09 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Sp!tF!re schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:04:
Echter lees ik hier dat de indruk wordt gewekt dat je onbeperkt kan Youtube'n e.d., dat lees ik écht nergens. In mijn dikgedrukte stukje staat ook "onbeperkt Youtube" en dat wordt, ook onder het kopje Streaming, nergens genoemd. Volgens de letter staat er dus nergens dat je onbeperkt gebruik mag maken, plus dat je best Youtube kan gebruiken met een verlaagde snelheid (á 128kbps): mijn collega heeft de oude Eindeloos Online bundel en deze heeft een snelheid van 128kbps, hij geeft wel aan dat hij even moet bufferen maar het werkt wel. De naam "Eindeloos Online" is wel ongelukkig in deze zin, dat ben ik met je eens.

PS. Een bronvermelding zou wel fijn zijn ;) Dat maakt het allemaal net wat makkelijker om te discussiëren en dan hoeft iemand die dit leest niet alles na te zoeken.

[EDIT] Toevoeging op je aangepaste post: waar staat dit? Het saldo wat je kan inzien heeft nl. te maken met wat je buiten de bundel gebruikt (dus het ligt er maar net aan op welke pagina het staat). Overigens is dit wellicht iets waar Hi Webcare opheldering over kan geven?

Auto-voorbeeld: Slaat kant noch wal, je ontvangt geen boete of extra kosten van KPN.
Wat KPN doet is je een maximum snelheid opleggen (bijv. 240kmpu), maar als je meer dan 500km per maand rijdt mag je nog maar 80kmpu: je kan dus nog wel rijden, maar tegen beperkte snelheid. (ik heb een hoge maximale snelheid genomen, omdat anders de minimale snelheid onder de 60kmpu lag en dan zou je niet op de snelweg mogen rijden :+ voordat er iemand flauw wil gaan doen)
Mijn aanvulling m.b.t. 1244 staat bijna onderaan de link die je zelf gaf.

Het 'advies' om Eindeloos Online te nemen i.c.m. YouTube staat ook op die pagina aan de rechterkant onder het kopje Streaming. (foei, dat je je eigen link niet goed bekeken hebt ;) )

Nog een pikante link http://www.hi.nl/Producti...-mobiel-Handige-sites.htm
Verrek staat ook YouTube tussen. :+

Blijkt wel dat Hi aan alle kanten YouTube promoot. Maar als je er daadwerkelijk een beetje gebruik van gaat maken sprint agent Hi voor je mobiel en zegt hu ho stop tot hier en niet verder.

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 31-03-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
*proest* je hebt blind en blind, laten we het er maar op houden dat mijn gedachten ergens anders waren..! :+ Excuses hiervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Chargerend: dus als jij het woord "Youtube" een of meerdere keren ziet staan associeer jij dat direct met 24/7 filmpjes kijken? Zit je dan ook de hele dag in een ander browservenster op kieskeurig.nl (want die staat er ook)? Er staat "gebruik je Youtube", en als je mij die vraag stelt dan zal ik zeggen: "Ja, ik gebruik wel eens Youtube." Dat ene filmpje per week zou ik dan ook op m'n telefoon kunnen kijken.

* DUX zegt zoals immers in het topic: bronnen over onbeperkt gebruik van iets!

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

DUX schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:59:
Chargerend: dus als jij het woord "Youtube" een of meerdere keren ziet staan associeer jij dat direct met 24/7 filmpjes kijken? Zit je dan ook de hele dag in een ander browservenster op kieskeurig.nl (want die staat er ook)? Er staat "gebruik je Youtube", en als je mij die vraag stelt dan zal ik zeggen: "Ja, ik gebruik wel eens Youtube." Dat ene filmpje per week zou ik dan ook op m'n telefoon kunnen kijken.

* DUX zegt zoals immers in het topic: bronnen over onbeperkt gebruik van iets!
En je punt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Dat ik een dikke streep zet door je beschuldiging aan het adres van Hi betreft het aansporen tot veelvuldig Youtube-gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

DUX schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:33:
Dat ik een dikke streep zet door je beschuldiging aan het adres van Hi betreft het aansporen tot veelvuldig Youtube-gebruik.
Zucht... Topic niet gelezen? Volgens Hi kun je gebruik maken van YouTube. Er staat niet dat je dit met mate moet doen, tel daarbij op de naam 'Eindeloos Online' en je zou/kunt/mag enigzins verwachten dat je redelijk 'Eindeloos' en/of onbeperkt kunt internetten. Als je het topic leest zul je zien dat mensen niet eens zo heel veel youtuben en toch all 'problemen' krijgen. En dan mag je 1 maal raden wat toch het meeste data verstookt... Juist ja YouTube (en natuurlijk leechen met je phone maar das natuurlijk wel een uiterste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Laat dit nou een keer achterwege. Het slaat nergens op want je weet best dat ik het topic volg.
Volgens Hi kun je gebruik maken van YouTube.
Uit jouw quote staat dit letterlijk op de site van Hi zoals je zelf aangeeft. De rest van je hele post zou ik eigenlijk weg kunnen gooien en dán heb je gelijk. Nee, er staat inderdaad niet dat je dit met mate moet doen. Maar er staat ook niet dat je dit veel moet doen dus dat is net zo'n sterke reden, lijkt me dan. Sterker nog, er staat geen enkele indicatie van verbruik aangegeven. Er staat "je mag gebruik maken". Meer niet.

Dat jij dan meteen een recht ontleent aan de merknaam dat je er onbeperkt gebruik van zou mogen maken doet eigenlijk nog steeds niet ter zake. Het is een merknaam, meer niet. Als het anders had geheten maar wel dezelfde voorwaarden had, zou je de service dan niet hebben afgenomen?

Focus nou maar gewoon op die (te lage) FUP-die-geen-FUP-blijkt-te-zijn, en haal alleen andere zaken erbij als je goede argumenten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Nadat ik mijn bevindingen had gepost kreeg ik al gauw de opmerking "Je had dit kunnen weten" of "Je was gewaarschuwd".

Ten eerste had ik niet kunnen weten (daar komt iedereen nu pas achter) dat ik mijn dataverbruik niet kon inzien. Ik kan dat nog steeds niet en begrijp nu dat het nu eenmaal zo is omdat je een bundel hebt. Pas als je bijv. in het buitenland data gaat verbruiken zie je de teller oplopen als je saldo naar 1244 SMS't.

Ten tweede is het inderdaad zo dat als je half internet eerst doorspeurt dat je dan dit had kunnen tegenkomen. Tsja, ik heb er nooit bij stilgestaan dat nu net bij KPN het dataverbruik nogal kritisch is ingesteld.

Voor wat betreft het Youtube verhaal : ik vind het geen pas geven om over Eindeloos Online te praten, vervolgens Youtube aan te haken en je dan achter een lage FUP te verschuilen. Over FUP kun je namelijk ook discussieren, de een vindt dit, de ander vindt dat. Stel dat ik per dag 6 of 7 Youtube filmpjes bekijk, is dat too much ? Ja, je gaat dan al gauw over de 250Mb en dat is voor de gemiddelde iPhone gebruiker die ook nog eens zijn mail wil lezen, internet wil bezoeken, twitteren en WhatsApp-en wel vervelend.

Aan de andere kant : ik begrijp dat er volautomatisch dergelijke SMS berichten worden verzonden omdat het systeem nu eenmaal zo is ingesteld, maar dat er vrij weinig gevallen bekend zijn waarbij de snelheid omlaag is geschroefd. Mocht dat wel gebeuren, kun je altijd nog informeren wat je dataverbruik is geweest toch ?

Kortom : ik vind het vervelend om zo'n SMS te krijgen, zeker omdat ik helemaal geen buitensporige dingen doe via 3G, maar lig er bepaald niet wakker van en merk het wel als er iets met de snelheid gebeurt.....dan bel ik heel vriendelijk de helpdesk en vraag ik ze wat het verbruik is geweest. Wie dan leeft....wie dan zorgt....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom verwerpen mensen hier het argument van ManiacsHouse dat Hi je toch wel enigszins aanspoort tot YouTube gebruik?

Hi adverteerd met YouTube gebruik, dat dat op de site is vermeld staat vast.

Wanneer Hi zegt dat ik YouTube kan gebruiken en dat het Eindeloos Online een goede optie is mag ik toch zelf wel bepalen hóéveel ik YouTube gebruik. Daar zegt Hi helemaal niks over. Wanneer ze daar enig perspectief in zouden bieden zou ik het wellicht met DUX eens zijn.

Het punt van dit topic blijft dat er gebruikers zijn die zich benadeeld voelen door KPN/Hi door de FUP. De onduidelijke informatie, ook in dit topic weer door de Hi Webcare, komt mij ook wel de strot uit. Ik vermoed dan ook dat de FUP helemaal niet variabel is maar vast staat (zoals eerder bevestigd maar daarna ineens ontkend door Hi Webcare???). Maar helaas zullen we dat niet snel weten ben ik bang, of Hi moet maandelijks het gemiddelde bekend gaan maken op een openbare plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Als ik jou zie trappelen voor mijn huis en ik zeg dat je gebruik mag maken van mijn toilet, wil dat niet zeggen dat de godganse dag op mijn toilet mag gaan zitten schijten ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik verkoop jou een auto zonder erbij te zeggen dat hij maar 5 kilometer per dag kan rijden, na die 5 kilometer valt hij terug naar wandelsnelheid.

Both make no sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 17:15

DataGhost

iPL dev

DUX schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:57:
Als ik jou zie trappelen voor mijn huis en ik zeg dat je gebruik mag maken van mijn toilet, wil dat niet zeggen dat de godganse dag op mijn toilet mag gaan zitten schijten ;) :P
Jij adverteert dan ook niet met 'Eindeloos op de WC'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

DataGhost schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:25:
Jij adverteert dan ook niet met 'Eindeloos op de WC'...
Dat is mijn hele punt juist! Hi adverteert ook niet met eindeloos op Youtube. Er staat nergens dat je eindeloos kunt internetten behalve dat het woord eindeloos in het merknaam staat, en dat is maar een merknaam en niks meer. De voorwaarden in het contract zijn bindend (en blijf dus hameren op die FUP en niet de merknaam), niet de naam. Echt, jullie lezen wat jullie willen lezen. Of zit er volgens jullie in een pak Witte Reus echt een witte reus?

offtopic:
En voor mijn part heet mijn huis "Eindeloos op de WC" om de vergelijking af te maken.

Pas als jullie kunnen aantonen dat in een der ontvangen documenten (denk aan brochures, flyers, maar ook contracten en reclames) of op de website staat dat je eindeloos kunt surfen, kun je iets mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
DUX schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:26:
[...]

Dat is mijn hele punt juist! Hi adverteert ook niet met eindeloos op Youtube. Er staat nergens dat je eindeloos kunt internetten behalve dat het woord eindeloos in het merknaam staat, en dat is maar een merknaam en niks meer. De voorwaarden in het contract zijn bindend (en blijf dus hameren op die FUP en niet de merknaam), niet de naam. Echt, jullie lezen wat jullie willen lezen. Of zit er volgens jullie in een pak Witte Reus echt een witte reus?

offtopic:
En voor mijn part heet mijn huis "Eindeloos op de WC" om de vergelijking af te maken.

Pas als jullie kunnen aantonen dat in een der ontvangen documenten (denk aan brochures, flyers, maar ook contracten en reclames) of op de website staat dat je eindeloos kunt surfen, kun je iets mee gaan doen.
:+ Er wordt wel degelijk de suggestie gewekt dat je 'eindeloos' kunt zijn en dus eindeloos gebruik kunt maken van internet op je telefoon...dus ook (fatsoenlijk) van Youtube of Streaming radio kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Suggesties zijn niet leidend. Contractvoorwaarden wel.

Loterijen wekken de suggestie dat je altijd wint. Winkels wekken de suggestie door middel van reclames dat ze de goedkoopsten zijn. Autofabrikanten wekken de suggestie dat hun auto's beter zijn dan die van de concurrent. Is dat ook altijd zo? Volgens mij niet. Kun je daar dan je recht in halen? Ook niet.

Tot nog toe heeft niemand mijn vraag beantwoordt die ik nu voor de derde keer ga stellen: zou je de dienst (te weten "Eindeloos Online") ook afgenomen hebben als het dezelfde voorwaarden had maar wel een andere naam. Om in jullie denkwijze te antwoorden: die stilte wekt de suggestie dat jullie puur op de naam zouden hebben gekozen. Stel, in een vlaag van verstandsverbijstering besluit Hi het abonnement ineens te hernoemen naar "Hi Mobiel Internet" of iets dergelijk neutraals. De abonnees blijven aan want de contracten lopen nog, en de voorwaarden blijven verder onveranderd. Ben je dan ineens wel tevreden met je contract?

Indien je nog steeds "nee" zegt (om wat voor reden dan ook) houd dan even lekker op met dat blindstaren op die naam, en ga dan eens dingen zoeken die feitelijk mis zijn in de dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 19:45
DUX schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:11:

Loterijen wekken de suggestie dat je altijd wint. Winkels wekken de suggestie door middel van reclames dat ze de goedkoopsten zijn. Autofabrikanten wekken de suggestie dat hun auto's beter zijn dan die van de concurrent. Is dat ook altijd zo? Volgens mij niet. Kun je daar dan je recht in halen? Ook niet.

Tot nog toe heeft niemand mijn vraag beantwoordt die ik nu voor de derde keer ga stellen: zou je de dienst (te weten "Eindeloos Online") ook afgenomen hebben als het dezelfde voorwaarden had maar wel een andere naam. Om in jullie denkwijze te antwoorden: die stilte wekt de suggestie dat jullie puur op de naam zouden hebben gekozen. Stel, in een vlaag van verstandsverbijstering besluit Hi het abonnement ineens te hernoemen naar "Hi Mobiel Internet" of iets dergelijk neutraals. De abonnees blijven aan want de contracten lopen nog, en de voorwaarden blijven verder onveranderd. Ben je dan ineens wel tevreden met je contract?

Indien je nog steeds "nee" zegt (om wat voor reden dan ook) houd dan even lekker op met dat blindstaren op die naam, en ga dan eens dingen zoeken die feitelijk mis zijn in de dienstverlening.
Dux, ben jij een 1e jaars rechtenstudent oid??
En moet je hier perse op mierenneuken modus je zojuist aangeleerde, juridisch inzichts kunsten, in redelijke basale teksten tentoonstellen?
Rot toch is ff op...je levert geen enkele bijdrage...

Als je wilt pronken met je 1e jaars kunstjes, doe dat dan niet hier...

P.s. Je retoriek klinkt als dat van een HBO-er...te dom om iets te begrijpen, te koppig om t in te zien..

[ Voor 3% gewijzigd door Furrr op 31-03-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 17:15

DataGhost

iPL dev

DUX schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:11:

Nee, juist omdat er geadverteerd werd met "Eindeloos online". Juist vanwege de naam en de suggesties die ermee gewekt worden kies je voor iets. In het contract staat dan wel iets over een FUP en daar kan ik in komen, maar daarbij is dan de aanname dat de FUP op een redelijk niveau staat, een niveau wat overeenkomt met de verwachtingen die door verschillende verkopers/helpdeskers gewekt worden. Als ze de naam veranderen boeit dat mij echt geen zak, aangezien de voorwaarden van het contract (en de verwachtingen die daaruit voortvloeien) niet veranderen zonder dat ik daarmee akkoord moet gaan. Als ik nog geen klant was had die naamsverandering mij wél geboeid, aangezien er dan heel andere verwachtingen uit het geheel voortvloeien. Dat dit komt door vage of onvolledige constructies in het contract is hun fout. Iets met redelijkheid en billijkheid enzo. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat je effectief je contract mag kunnen veranderen door het geheel lekker vaag te houden.

Verwacht jij bij "Eindeloos online, FUP 10x gemiddeld" eenzelfde datalimiet als bij "Bijna nooit online, FUP 10x gemiddeld"?

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 31-03-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Furrr schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:43:
Dux, ben jij een 1e jaars rechtenstudent oid??
En moet je hier perse op mierenneuken modus je zojuist aangeleerde, juridisch inzichts kunsten, in redelijke basale teksten tentoonstellen?
Rot toch is ff op...je levert geen enkele bijdrage...

Als je wilt pronken met je 1e jaars kunstjes, doe dat dan niet hier...

P.s. Je retoriek klinkt als dat van een HBO-er...te dom om iets te begrijpen, te koppig om t in te zien..
Ik ben geen rechtenstudent. Maar schreeuw het vooral even van je af: dat lucht vast op. In de tussentijd kun je even je eigen bijzonder nuttige bijdragen in dit topic even aanvullen. Tot nu toe: beetje flamen, direct daarna een dubbelpost met een link die we allang hadden, en natuurlijk je laatste verwensingen aan mijn adres. Ga zo door, die meerwaarde van jouw hogere opleiding blinkt uit op deze manier d:)b

Terug naar de discussie.
DataGhost schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:59:
Nee, juist omdat er geadverteerd werd met "Eindeloos online". Juist vanwege de naam en de suggesties die ermee gewekt worden kies je voor iets. In het contract staat dan wel iets over een FUP en daar kan ik in komen, maar daarbij is dan de aanname dat de FUP op een redelijk niveau staat, een niveau wat overeenkomt met de verwachtingen die door verschillende verkopers/helpdeskers gewekt worden. Als ze de naam veranderen boeit dat mij echt geen zak, aangezien de voorwaarden van het contract (en de verwachtingen die daaruit voortvloeien) niet veranderen zonder dat ik daarmee akkoord moet gaan. Als ik nog geen klant was had die naamsverandering mij wél geboeid, aangezien er dan heel andere verwachtingen uit het geheel voortvloeien. Dat dit komt door vage of onvolledige constructies in het contract is hun fout. Iets met redelijkheid en billijkheid enzo. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat je effectief je contract mag kunnen veranderen door het geheel lekker vaag te houden.
Ik heb twee passages doorgestreept want ik ben het geheel eens met het idee dat het contract niet goed wordt nageleefd aan de kant van Hi met die FUP, en dat de informatievoorziening naar de klant toe onvoldoende is. Maar ik herhaal mezelf want dit heb ik al eerder verklaart. Doorgestreept dus want hier verschillen we niet van mening :)

Iedere keer als iemand klaagt over dat de naam valse verwachtingen creëert, stel ik mij zo een situatie voor bij het marketingbureau waarop Dirk tegen Wim zegt: "trek nog een fles champagne open want er heeft weer iemand voor één of meerdere jaren bij ons getekend door de naam die jij zo mooi verzonnen hebt een aantal jaar terug!". Goud voor de marketingafdeling. Voordat ik besloot om een modernere telefoon met dito abonnement af te nemen heb ik wel degelijk alle aanbieders naast elkaar gelegd. Ik heb niet zo heel veel geld dus als ik voor één of twee jaar vast zit aan redelijk wat maandelijkse kosten wil ik wel wat onderzoek hebben gedaan. Als daar een abonnement tussen had gezeten met de naam "Maandelijks Bruine Zachte Poep Op Je Telefoon", dan hé: als het voor een schappelijke prijs internet biedt, waarom zou ik die dan niet vergelijken met de rest en overwegen?
Verwacht jij bij "Eindeloos online, FUP 10x gemiddeld" eenzelfde datalimiet als bij "Bijna nooit online, FUP 10x gemiddeld"?
Geen idee, maar ik zou in ieder geval onderzoeken wat het mij oplevert en wat de valkuilen zijn :) Let wel op dat jij dan een negatief beladen naam uitkiest om je punt te maken waar ik in mijn vorige post meer richting de neutrale kant ging. Natuurlijk spreekt de naam verwachtingen uit, maar dat is de kunst van het verkopen. Maar dan nog kan ik als consument vantevoren wel onderzoek doen of de eigenschappen mij wel aan staan, en dat hoor ik niet zo veel in dit topic. En dat vind ik jammer, want ik zou meer "ik heb Hi vergeleken met Vodafone en T-Mobile en uiteindelijk ben ik voor Hi gegaan om dit en dit" willen zien, zodat het in ieder geval lijkt alsof mensen verder gekeken zouden hebben dan alleen de naam :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 23:51
Het grootste deel van de consumenten gaat niet zo ver in een vergelijkend onderzoek zoals jij doet DUX. Dit is op zich geen argument vanuit mijn kant, maar het is iig wel zo :)

Mijns inziens is het misleidende reclame vanuit Hi gezien. De staatsloterij heeft vorig jaar zo ook een aantal zaken verloren i.v.m. misleidende reclame. De naam van het product "eindeloos" online draagt zeker ook bij aan het misleiden van de consument. Daarnaast hebben ze het in tvcommercials en andere reclame over youtube en vele andere applicaties die je "eindeloos" kunt gebruiken. Nota bene op een android telefoon! Die non-stop in verband staat met internet.

Ook internet service providers hanteren een FUP. En daar zit geen maximum aan qua dataverbruik. Als je via de telefoon hoort als je je abonnement verlengt dat Hi een FUP hanteert, ga je er niet vanuit dat je maximaal 250mb kan verbruiken en dat daarna je snelheid wordt geknepen tot het niveau: onbruikbaar. Ga met die snelheid maar eens youtube filmpjes kijken of andere applicaties gebruiken waarmee ze adverteren. Simpelweg niet te doen en niet redelijk vanuit Hi.

Kortom: Hi misleid zijn klanten en is dus strafbaar.

Ik denk trouwens dat binnen een jaar de FUP is aangepast naar echt eindeloos internet. Ze moeten wel ivm concurrentie enzo. En telefoons kunnen steeds meer en mobiel internet staat nog in de kinderschoenen. Vergelijk het met je 56k modempje toen en je 100mbit lijntje nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

chevchelios schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:17:
Het grootste deel van de consumenten gaat niet zo ver in een vergelijkend onderzoek zoals jij doet DUX. Dit is op zich geen argument vanuit mijn kant, maar het is iig wel zo :)
Je bent de eerste die dat zegt. Dat respecteer ik :>
Mijns inziens is het misleidende reclame vanuit Hi gezien. De staatsloterij heeft vorig jaar zo ook een aantal zaken verloren i.v.m. misleidende reclame.
De Reclame Code Commissie vond dat vorig jaar in eerste instantie, maar dat werd teruggedraaid, en toevallig vandaag vond de rechtbank ook dat er niks aan de hand was. Maar de hele loterij doet er verder niet aan toe: het was slechts een vergelijking die ik maakte.
De naam van het product "eindeloos" online draagt zeker ook bij aan het misleiden van de consument. Daarnaast hebben ze het in tvcommercials en andere reclame over youtube en vele andere applicaties die je "eindeloos" kunt gebruiken. Nota bene op een android telefoon! Die non-stop in verband staat met internet.
Ik zal toegeven dat ik te weinig op de hoogte ben van televisie- en radioreclames van Hi. Ik kan me goed voorstellen dat er zulke misleidende uitspraken gemaakt zijn. Zijn er hier mensen die zo'n commercial toe kunnen voegen aan dit topic voor de volledigheid?
Ook internet service providers hanteren een FUP. En daar zit geen maximum aan qua dataverbruik.
Dat heeft jaren geduurd anders; het verdwijnen van dat maximum. Zelfs België begint daar pas net aan. Het is ook een andere techniek lijkt me en zal me daarom niet verbazen dat data via de lucht flink meer kost dan via het bewezen kopernet. Worden er woekerwinsten gemaakt voor draadloos internet? Ongetwijfeld, maar alternatieven heb je niet en langzaam zal ook de FUP hier verdwijnen want langzaam wordt het gemeengoed en zal de marktwerking intreden. We zijn allemaal nog steeds een beetje early adopters. Niemand zal het vervelend vinden als dit proces versneld wordt ;)
Als je via de telefoon hoort als je je abonnement verlengt dat Hi een FUP hanteert, ga je er niet vanuit dat je maximaal 250mb kan verbruiken en dat daarna je snelheid wordt geknepen tot het niveau: onbruikbaar. Ga met die snelheid maar eens youtube filmpjes kijken of andere applicaties gebruiken waarmee ze adverteren. Simpelweg niet te doen en niet redelijk vanuit Hi.
Wat de sancties zijn wanneer je over de FUP gaat staat heel makkelijk te vinden en duidelijk op hun website, en zal je waarschijnlijk ook verteld worden aan de telefoon als je daar direct naar vraagt dus dat hoeft geen onwetendheid te zijn voordat je het contract aangaat. Een beetje kijken op internet wat de gebruikerservaringen zijn voordat je zo'n contract aan gaat doet wonderen, lees je in over de materie.

Wat wel problematisch is, is de hoogte van de FUP en daar zijn we al een heel topic over bezig. Ja, dat is onduidelijk. Ja, dat is te laag. Ja, dat blijkt vastgezet op een te lage snelheid. Ja, dat is onredelijk. Niks nieuws daar.
Kortom: Hi misleid zijn klanten en is dus strafbaar.
Dat vind ik dus een beetje kort door de bocht. Ben het hierover met je eens betreft de vaststelling van de FUP.
Ik denk trouwens dat binnen een jaar de FUP is aangepast naar echt eindeloos internet. Ze moeten wel ivm concurrentie enzo. En telefoons kunnen steeds meer en mobiel internet staat nog in de kinderschoenen. Vergelijk het met je 56k modempje toen en je 100mbit lijntje nu.
Een enkel jaar is wishful thinking, maar ik zie het wel binnen enkele jaren gebeuren ja. Misschien wel zodra dat LTE gemeengoed wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 01-04-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Een enkel jaar is wishful thinking, maar ik zie het wel binnen enkele jaren gebeuren ja. Misschien wel zodra dat LTE gemeengoed wordt.
[/quote]

Laten we hopen op in ieder geval een verhoging van de datalimiet dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 23:54
chevchelios schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:17:
Klopt helemaal. Maar het grootste gedeelde van de consumenten heeft ook helemaal geen last van het limiet.

Offtopic: Ik volg de discussie al een lange tijd, en wat ben ik blij met iphone abonnement zonder fup :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vriend van me komt net met een bizar verhaal. Hij wilde z'n abo verlengen dus heeft een Desire besteld. Volgens de klantenservice wordt zijn internetsnelheid (standaard eindeloos online) 3,6mbit. Als hij extra snel zou nemen dan wordt het 7,2mbit.

Broodje aap waarschijnlijk, maar als het wel waar is dan ben je echt in een paar minuten door je limiet heen :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat Hi wel degelijk in overtreding is met het voeren van "eindeloos" als onderdeel van een productnaam. Met "Eindeloos Online" wekken zij de indruk dat je naar mijn mening ongeremd en oneindig kan internetten. Natuurlijk verwacht je een FUP, maar niet één waarin een datalimiet als een beperking is opgenomen. Daarnaast zie ik reclame van telefoons op de site van Hi waarin je gebruikers veel gebruik ziet maken internet, dat impliceert dat het nogal eindeloos zou moeten zijn. Misleiding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 14:52

wontcachme

You catch me? No you wont

Glashelder schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:42:
Vriend van me komt net met een bizar verhaal. Hij wilde z'n abo verlengen dus heeft een Desire besteld. Volgens de klantenservice wordt zijn internetsnelheid (standaard eindeloos online) 3,6mbit. Als hij extra snel zou nemen dan wordt het 7,2mbit.

Broodje aap waarschijnlijk, maar als het wel waar is dan ben je echt in een paar minuten door je limiet heen :P
[Hi] Verhoogd snelheden mobiel internet?!?

Dus of dat is je vriend of nog een persoon die het te horen kreeg

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 10:55
Glashelder schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:42:

Zie JackPoint in "[HI] Overtreding Fair Use Policy", de snelheid is op dit moment niet echt denderend.

/me JackPoint gaat niet meer verlengen bij Hi en is al opzoek naar een Vodafone abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Haha kijk dit dan. Ook al staat er onder iets over de FUP, dit is de zoveelste misleiding van Hi door het woord "eindeloos" te gebruiken. Een schaalverdeling beginnende met "0" en eindigend met "eindeloos".

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.0aa6064a4c.jpg

Ik denk dat hiermee het punt van misleiding wel duidelijk is gemaakt en we in ons recht staan als we zeggen dat Hi hun klanten misleid, door met eindeloos internet te komen, wat in werkelijkheid niet eindeloos is..

http://www.hi.nl/Producti...-je-mobiel-Abonnement.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01
wontcachme schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:27:
[...]

[Hi] Verhoogd snelheden mobiel internet?!?

Dus of dat is je vriend of nog een persoon die het te horen kreeg
Ik ben die vriend haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

ResuCigam

BOFH

chevchelios schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:58:
Haha kijk dit dan. Ook al staat er onder iets over de FUP, dit is de zoveelste misleiding van Hi door het woord "eindeloos" te gebruiken. Een schaalverdeling beginnende met "0" en eindigend met "eindeloos".

[afbeelding]

Ik denk dat hiermee het punt van misleiding wel duidelijk is gemaakt en we in ons recht staan als we zeggen dat Hi hun klanten misleid, door met eindeloos internet te komen, wat in werkelijkheid niet eindeloos is..

Er staat toch duidelijk een sterretje achter "onbeperkt" dat verwijst naar de FUP...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

chevchelios schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:58:

[afbeelding]

Mooi voorbeeld :)
ResuCigam schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:16:
Er staat toch duidelijk een sterretje achter "onbeperkt" dat verwijst naar de FUP...
Maar eigenlijk moet er ook zoiets komen achter die "eindeloos" in de afbeelding.

[ Voor 18% gewijzigd door DUX op 01-04-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:22:
[...]
Binnen 2 weken zullen wij een aanvullende update hierover plaatsen, met een link naar de pagina waar je alle tips & trucs rondom slim datagebruik kunt vinden.
[...]
Nou daar zijn de tips :')

http://twitter.com/Hi/status/12036550673
Er zijn vragen rond de Fair Use Policy van Eindeloos Online, deze geeft de limiet aan van je dataverbruik per maand. http://bit.ly/dedq9e
Linkt naar http://www.hi.nl/Producti...itleg-Fair-Use-Policy.htm met tips over je internet gebruik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

En niet binnen twee weken en geen concreet antwoord d:)b

KPN Hi: je doet niet meer mee!

[ Voor 10% gewijzigd door DUX op 12-04-2010 15:44 . Reden: "tips"? ik bedoelde "concreet antwoord" natuurlijk! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Lol! Tips... Om je 'Eindeloos' Online maar zo min mogelijk te gebruiken. Heb je Wifi in de buurt gebruik dat dan... Jaja... Een 'Eindeloos' product aanbieden en dan het gebruik er van ontmoedigen...

Met als hekkensluiter nog even wat commerciële praat dat je maar beter Extra Snel kunt nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Dat kreeg ik ook te horen toen ik het abonnement bij hun wou beëindigen. Ik gaf aan dat de fair use policy en de snelheid de druppel waren om mij definitief over te laten stappen naar Vodafone. Gaven ze doodleuk aan dat ik ook voor Extra Snel kon kiezen. Dit terwijl ik daarvoor had aangeven dat mijn abonnement bij Hi sowieso al duurder zou zijn dan bij Vodafone.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 18:35
ManiacsHouse schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:59:
Met als hekkensluiter nog even wat commerciële praat dat je maar beter Extra Snel kunt nemen...
Dat Extra Snel komt bij mij steeds meer over als "Extra Snel door je Eindeloos Vaste Datalimiet heen gaan". :+ Erg grote teleurstelling dat ze het op deze manier proberen af te doen. Zo'n tips-pagina is verre van een antwoord op de gestelde vragen en het geschetste probleem.

Dit topic doet me trouwens steeds denken aan een mooie one-liner:
They really put the FU in FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

"They really put the FU in FUP." _/-\o_

Maar eigenlijk komt het daar wel op neer... Tot op heden ook geen enkele reactie gehad op mijn mailtjes. Denk ook niet dat ik dat nog ga krijgen. Ze zijn te bang misschien om andermaal van die stomme uitspraken te doen en dat later weer terug te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Ik heb vorige week m'n contract verlengt in combinatie met een eindeloos online bundel.

Ik heb expliciet aan de telefoon gevraagd of ik echt eindeloos kon internetten (met de beloofde snelheid!!), zoals eindeloos youtube kijken, onbeperkt surfer en mailen. Volgens de verkoper kon dit zo veel als ik wilde, zolang ik maar geen gigabytes zou gaan binnenhalen, door m'n telefoon aan de laptop aan te sluiten. Zo lang dit niet het geval was, zou je eindeloos kunnen internetten zonder dat de snelheid werd aangepast.

Hier heb ik o.a. de verlenging van mijn contract op gebaseerd, dus lijkt me dat ik hier rechten aan kan ontlenen als ik 'het' beruchte smsje krijg en m'n snelheid wordt aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Dat kan die verkoper wel leuk beweren, maar dat zal Hi/KPN toch echt een rotzorg zijn lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Is dit een grapje? Heb je een Eindeloos Online-abonnement, en vervolgens wordt je uitgelegd hoe je minder data kan verbruiken? Wat is dit voor ridicuul iets.

Daarnaast wil ik mijn dataverbruik niet verlagen. Ook wil ik niet weten hoe het komt dat ik over mijn datalimiet heen ga. Wat ik wél wil weten is hoeveel de datalimiet is (10x het gemiddelde zegt helemaal niets omdat het gemiddelde niet bekend is, het is een inhoudsloos begrip), en hoeveel MB ik verbruikt heb. Is dat nou zoooo moeilijk :') ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
MarcoC schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:00:
[...]
Is dit een grapje? Heb je een Eindeloos Online-abonnement, en vervolgens wordt je uitgelegd hoe je minder data kan verbruiken? Wat is dit voor ridicuul iets.

Daarnaast wil ik mijn dataverbruik niet verlagen. Ook wil ik niet weten hoe het komt dat ik over mijn datalimiet heen ga. Wat ik wél wil weten is hoeveel de datalimiet is (10x het gemiddelde zegt helemaal niets omdat het gemiddelde niet bekend is, het is een inhoudsloos begrip), en hoeveel MB ik verbruikt heb. Is dat nou zoooo moeilijk :') ?
Tips om minder te internetten, en dan toch proberen XtraSnel aan te smeren. Wie snapt het nog? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

JackPoint schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:20:
[...]

Tips om minder te internetten, en dan toch proberen XtraSnel aan te smeren. Wie snapt het nog? :N
Dat heet schijt aan de klant hebben, hem/haar niet serieus nemen. En de ultieme salesknaller: klanten komen met een klacht en ze uiteindelijk met een duurder pakket naar huis sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog het volgende SMS gekregen van HI

KPN: HI. Eindeloos Online heeft een Fair Use Policy. Je hebt nu 80% verbruikt. Overschrijdt je de FUP dan wordt je snelheid voor de rest van de maand verlaagd.

Ik heb vandaag dit SMS gekregen. Ik heb deze maand rond de 240mb aan data verstookt.

Hoe laag zal de verbinding gezet worden als ik over de FUP zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Eindeloos Online Xtrasnel neem wat zal dan mijn FUP worden? ook rond de 300mb per maand of meer?

Ik hoor het graag. Anders doe ik hem gewoon upgraden.

(ik draai namelijk een aantal services op mijn tel die bepaalde informatie versturen en ophalen en heb gewoon rond de 500mb per maand aan dataverkeer nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
Volgende brief naar Radar gestuurd:
Hallo,

U zult hier vast al vaak op gewezen zijn, maar desondanks wil ik u er ook op wijzen. Ik en velen met mij op het forum van Tweakers.net, een internetcommunity die af en toe in uw programma als deskundige wordt gehoord, zijn van mening dat Hi de consument misleid met haar "Eindeloos Online" abbonement. De aanduiding Eindeloos wekt de indruk dat het gaat om een internetbundel waarmee onbeperkt van internet gebruik gemaakt kan worden. Ook zeggen telefonische verkopers van Hi dat dit het geval is. Dit is echter niet het geval, wanneer ongeveer 250 megabyte aan data gedownload is verlaagt Hi de internetsnelheid voor de rest van de maand. De snelheid is voor de verlaging 384 kbit en na verlaging 64 kbit. Dit resulteert in een bijna onbruikbare internetverbinding.

Dit opzich is vreemd, maar de manier waarop Hi dit maximale verbruik vaststelt. Dit werkt als volgt: Hi neemt het gemiddelde verbruik van alle Eindeloos online klanten en vermenigvuldigt dit met 10. Het is echter niet duidelijk wat het gemiddelde verbruik is en Hi wil hier ook geen inzicht in geven. Het is goed mogelijk dat Hi het gemiddelde gebruik van 2 jaar geleden gebruikt.

Ik hoop dat u in uw programma hier aandacht aan kunt besteden, overigens werkt het bij KPN niet anders. Providers als T-Mobile bieden echt onbeperkt internet dus het kan wel degelijk.

Voor meer informatie kunt u dit topic op het forum van Tweakers raadplegen:

[HI] Overtreding Fair Use Policy

Hoogachtend en met vriendelijke groet,

Wiert Omta
Als iedereen dit nu doet, zullen ze er vast iets mee doen...

@fik 64 kbit down, en daar heb je dus echt helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
10x het gemiddelde slaat sowieso nergens op. Er is waarschijnlijk een grote groep Eindeloos Online gebruikers die amper iets met internet doet (mijn moeder bijv, kijkt alleen email, verbruikt nog geen 5MB per maand denk ik). Het lijkt me eerlijker om te kijken naar het gemiddelde van gebruikers die bijv. meer dan 10MB per maand verbruiken, op die manier heb je het gemiddelde gebruik van actieve gebruikers. Dat lijkt me een vele malen relevantere referentie.

Overigens denk ik trouwens dat Hi helemaal niet naar het gemiddelde kijkt en maar gewoon wat natte vingerwerk toepast.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 18-04-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook een idee om diezelfde brief naar de Opta te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 07:32:
Misschien ook een idee om diezelfde brief naar de Opta te sturen?
Ja alleen haal dan van tevoren wel die gruwelijke spelfouten eruit :X

Als het woord 'abonnement' niet eens foutloos gespeld kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Gister eens gezellig zitten streamen in de auto. KinkFM B-) . Nar half uurtje file rijden keek ik een op de teller van wat hij al aan data had binnengehaald. Alleen het streamen was al 20MB... Dus 10 uurtjes streamen (is 5 dagen heen en weer naar mijn werk) en je zit al bijna over de FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

r0g3r schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:43:
[...]

Ja alleen haal dan van tevoren wel die gruwelijke spelfouten eruit :X

Als het woord 'abonnement' niet eens foutloos gespeld kan worden...
Ik vind dat minder erg dan de talloze varianten op sowieso die ik tegenkom.

Heb sinds beging april de 3G watchdog geinstalleerd op mijn telefoon, en ik moet zeggen dat me dat uitstekend bevalt. Gebruik bijvoorbeeld minder data dan ik dacht, en durf nu veel meer online te zijn omdat ik er oog op kan houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er traag die HI.

ik haal max 42 KiloByte/Sec met mijn eindeloos online bij HI.

En dan ben ik nog niet afgeknepen.

Als je bent afgeknepen kan je maximaal 8 KiloByte/Sec halen.

[ Voor 201% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:59
hmm, je wijzigde net je reactie, maar het is wel degelijk 375KBit... omgerekend dus 48KB (KiloByte) per seconde... Ikzelf heb het normale abbonnement, als ik 25KB/s haal wrijf ik in mijn handen...

Word er scheitberoerd van dat dat **** Hi niet gewoon doet. Ik wil gewon streaming radio kunnen luisteren.. (ETN.FM FTW! :) )

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:31:
Er traag die HI.

ik haal max 42 KiloByte/Sec met mijn eindeloos online bij HI.

En dan ben ik nog niet afgeknepen.

Als je bent afgeknepen kan je maximaal 8 KiloByte/Sec halen.
FireDrunk schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:44:
hmm, je wijzigde net je reactie, maar het is wel degelijk 375KBit... omgerekend dus 48KB (KiloByte) per seconde... Ikzelf heb het normale abbonnement, als ik 25KB/s haal wrijf ik in mijn handen...

Word er scheitberoerd van dat dat **** Hi niet gewoon doet. Ik wil gewon streaming radio kunnen luisteren.. (ETN.FM FTW! :) )
Daar heb ik een tijdje terug ook al over geklaagd:
JackPoint schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Ik heb nog niet veel mensen horen klagen over de snelheid die HI bied. Dit speelt voor mij namelijk ook nog een rol in het wel of niet klant blijven.
Ik heb zelf een eindeloos online abonnement en als ik een speedtest doe op www.mobilespeedtest.org kom ik niet boven de 128 kbps uit (met 3g bereik)
Een collega met vodafone (die ook ~€10 per maand betaald) heeft met de zelfde test meestal rond de 3600 kbps

Volgens de hi website is mijn snelheid (max natuurlijk) 384/128 kbps. Bij XtraSnel is dat 1024/128 kbps

Natuurlijk weet ik dat mijn snelheid wordt afgeknepen, daar heb ik voor getekend. Maar toch geeft het een raar gevoel als ik het vergelijk met de concurrent.

Ben ook wel benieuwd of andere providers de snelheden afknijpen. (theorie en praktijk)

Ondanks dat het off-topic is vind ik het zelf wel belangrijk in mijn beslissing over 3-4 maanden voor een nieuw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hmm, ik haalde met het programma Speedtest op mijn HTC Legend rond de 360kbps. Dus de snelheid zit bij mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
k heb nog een oude bundel..

maar vanacht wel even 250+mb aan traffic gemaakt ( webradio aangezet en gaan slapen :D! )
en over zo`n 9 uurtjes tikt dat best aan in data verkeer.. :)

nu met smart wachten op een SMS van dat ik in overtreding ben :D!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Wil je graag afgeknepen worden? :P

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download gewoon een grote bestand van 400mb en dan zal je sneller je doel gaan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mijn allereerste smsje ooit, groovesharken op je iphone hehe... ja hoor 320 mb.

Of ik niet meer wil overtreden/ KPN Surf en Mail Totaal

Download snelheid die ik haal, 12 kb per seconden ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 00:37
Ik heb sinds eind 2009 een iPhone (simlock vrij) en die gebruik ik i.c.m. mijn Surf & Mail Extra Snel abo. Dit is nu al de vierde maand op rij (jan, feb, maa, apr) dat ik rond de 15e de beroemde sms heb gekregen. Snelheid dus weer verlaagd.

Ik heb dan ook al besloten om te stoppen met KPN in oktober, dan loopt mijn contract af. Deze FUP is gewoon niet te gebruiken i.c.m een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Wellicht interessant om te vermelden hoeveel je dan verbruikt, zeker omdat jij juist een Extra Snel bundel hebt: deze wordt door KPN/Hi aangeraden bij veelvuldig gebruik van internet en bijbehorende diensten. Zou je dit eens kunnen bijhouden/aangeven? En ik ben zeer benieuwd waarnaar je snelheid wordt verlaagd, naar 384kbit/s of naar 128kbit/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
FireDrunk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:35:
Wil je graag afgeknepen worden? :P
valt er nog te knijpen op 128kbit dan? :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Sp!tF!re schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:06:
Wellicht interessant om te vermelden hoeveel je dan verbruikt, zeker omdat jij juist een Extra Snel bundel hebt: deze wordt door KPN/Hi aangeraden bij veelvuldig gebruik van internet en bijbehorende diensten. Zou je dit eens kunnen bijhouden/aangeven? En ik ben zeer benieuwd waarnaar je snelheid wordt verlaagd, naar 384kbit/s of naar 128kbit/s?
Ik was zelf ook benieuwd naar de FUP van xtrasnel en vond hierover :
Weet niet of het waar is of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 00:37
Ja klopt. Ik heb het een keer bijgehouden. Rond de 600MB krijg ik altijd de eerste sms dat ik bijna de limitet bereik. En rond de 750MB volgt de sms dat de limiet is bereikt en de snelheid terug gaat.

Volgens de site is dat 128Kbps. Ik heb een speedtest gedaan op m'n iPhone en hij zit dan inderdaad rond die snelheid. Normaal zit hij rond de 1Mbps.

En ja, elke maand dezelfde gemiddeld verbruik (75MB x 10) is toch wel een beetje vreemd te noemen. Gemiddeldes willen namelijk nog wel eens veranderen. Maar goed, ik hou het vol omdat ik weet dat mijn abo over een paar maanden afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Peabz21 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:39:
Ja klopt. Ik heb het een keer bijgehouden. Rond de 600MB krijg ik altijd de eerste sms dat ik bijna de limitet bereik. En rond de 750MB volgt de sms dat de limiet is bereikt en de snelheid terug gaat.

Volgens de site is dat 128Kbps. Ik heb een speedtest gedaan op m'n iPhone en hij zit dan inderdaad rond die snelheid. Normaal zit hij rond de 1Mbps.

En ja, elke maand dezelfde gemiddeld verbruik (75MB x 10) is toch wel een beetje vreemd te noemen. Gemiddeldes willen namelijk nog wel eens veranderen. Maar goed, ik hou het vol omdat ik weet dat mijn abo over een paar maanden afloopt.
en dan kan je goed zien dat op de oude bundels hele andere regels zijn.. :/

k heb gister voor de grap gewoon even een linux iso gedownload op mn telefoon ( duurt wel een eeuwigheid met 16kbyte/sec maar ok ) 700mb en k had al 250MB aan streaming audio gemaakt.. ik heb nog geen sms gezien :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Iemand al een persoonlijke reactie gehad van de Webcare? Er is in dit topic een toezegging gedaan dat iedereen die gemaild had ook een reactie zou krijgen. Ik heb tot op heden totaal niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
ManiacsHouse schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:23:
Iemand al een persoonlijke reactie gehad van de Webcare? Er is in dit topic een toezegging gedaan dat iedereen die gemaild had ook een reactie zou krijgen. Ik heb tot op heden totaal niets vernomen.
Ik ook niet, heb drie herinneringsmails gestuurd waar ik ook niets op ontvangen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend een Htc Desire gekocht met Hi xtrasnel en nu lees ik hier dus best veel over die FUP voor mij is dat verder geen groot probleem want ik maak er niet heel veel gebruik van, alleen nu heb ik via de market een app gedownload en daar kan je luisteren naar allerlei radio streams hartstikke leuk natuurlijk alleen nu staat er in die app ook hoeveel je gebruikt en ik zit binnen een minuut al op 1.2mb. Klopt dat wel? en is het dan wel aan te raden om online radio te luisteren met deze FUP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:44:
Ik heb afgelopen weekend een Htc Desire gekocht met Hi xtrasnel en nu lees ik hier dus best veel over die FUP voor mij is dat verder geen groot probleem want ik maak er niet heel veel gebruik van, alleen nu heb ik via de market een app gedownload en daar kan je luisteren naar allerlei radio streams hartstikke leuk natuurlijk alleen nu staat er in die app ook hoeveel je gebruikt en ik zit binnen een minuut al op 1.2mb. Klopt dat wel? en is het dan wel aan te raden om online radio te luisteren met deze FUP?
Hi adverteert dat je kunt streamen. Dat van die data klopt wel aardig. Ik zit na een ritje Nijmegen-Arnhem (15-20 minuten op zo'n 20mb. Heen en terug is dan 40mb. Dat maal 20 (werkdagen) = 800. Oeps over de FUP heen. En dan heb je alleen nog maar radio geluisterd...

Blijkt dus dat je bij Extra Snel meer betaald en wat meer data krijgt. Verder is het dus dezelfde rotstreek.

Maar gewoon lekker gaan streamen. Ze adverteren er mee. En mocht je snelheid gecapt worden dan direct een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Gisteren weer een SMS gekregen dat ik op de 80% van de FUP zit. Ze zoeken het maar uit, ik verbruik lang niet zoveel en ben benieuwd wat er gebeurt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Laatst online: 03-10 13:26

Greyfox

MSX rulez

*weg* we zijn hier geen +1 forum :/

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 23-04-2010 19:01 ]

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

*weg* volgende keer aub via een topicreport (dat is dat handje links bovenin) :)

[ Voor 77% gewijzigd door pven op 23-04-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ok, that's it !!

Zojuist 2e SMS ontvangen dat ik de FUP overschreden heb en dat ze m'n snelheid tot het einde van de maand verlagen. Ik haal nu nog maar 58kbit/s.

Zijn ze helemaal van de pot gerukt daar ? Ik gebruik geen streaming audio, kijk youtube filmpjes alleen via WiFi (als ik ze al bekijk op m'n iPhone) en verder twitter ik een heel klein beetje met af en toe een foto. Ja, en m'n mail, maar ook dat is niet zoveel dat ik nu ineens de FUP overschreden heb.

Wie kan me vertellen waar ik mijn klacht kan deponeren (via de mail) of wie ik eens door de telefoon kan trekken daar, want ik wil inzicht hebben in mijn verbruik zodat ik dat zelf kan checken. Nu gedraagt KPN zich zoals het zich goed dunkt en kunnen ze doen wat ze willen.

Ben behoorlijk p*ssed dat ze dit nu zo doen !

Edit :

zojuist 3 (!!) keer gebeld met ze.

1e gesprek ging over dat ik wilde weten hoe / wat en ze konden alleen zien dat de snelheid idd verlaagd was maar helaas niet wat het verbruik was en wat het gemiddelde verbruik onder de Hi gebruikers was. Zinloos dus. Een klacht kon ik indienden via hun website zei ze of via een brief naar Klantenreacties in Groningen.

2e gesprek ging over de klacht die ik wilde indienen omdat ik had gezien dat ik dat ook telefonisch kan doen. Staat op hun website namelijk. Helaas kan dat niet werd mij verteld. Ja, da's lekker dan. En als ik wilde weten wat mijn verbruik was geweest moest ik na 08:00 terugbellen opdat de technische dienst zou kunnen zien wat het verbruik was geweest.

3e gesprek (na 08:00) een mijnheer gesproken die mij vertelde dat ik verkeerd was geinformeerd : de technische dienst kan mij helemaal niet vertellen wat mijn verbruik is geweest. Ook zei deze meneer dat hij niet weet wat andere providers doen, hij hield het op Hi want daar werkt hij voor. Dus ik het over Hi gehad en gezegd dat ik mijn klacht ook niet via de website kwijt kon (krijg een foutmelding). Was bekend bij hem, dus ik moest maar een breif schrijven.

Wat een enorme ballentoko. Ik werk zelf voor een dochteronderneming van KPN en ik schaam me diep voor hoe KPN (Hi) met zijn klanten omgaat. Ik vind het ronduit slecht.

Nu moet ik dus een brief gaan schrijven ? Hallo, het is 2010 hoor ! Ik moet dat ook via een webformulier kunnen regelen lijkt mij. Slecht, slecht, slecht !!

[ Voor 48% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-04-2010 08:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
M.v.Veelen schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:40:
Ok, that's it !!

Zojuist 2e SMS ontvangen dat ik de FUP overschreden heb en dat ze m'n snelheid tot het einde van de maand verlagen. Ik haal nu nog maar 58kbit/s.

Zijn ze helemaal van de pot gerukt daar ? Ik gebruik geen streaming audio, kijk youtube filmpjes alleen via WiFi (als ik ze al bekijk op m'n iPhone) en verder twitter ik een heel klein beetje met af en toe een foto. Ja, en m'n mail, maar ook dat is niet zoveel dat ik nu ineens de FUP overschreden heb.

Wie kan me vertellen waar ik mijn klacht kan deponeren (via de mail) of wie ik eens door de telefoon kan trekken daar, want ik wil inzicht hebben in mijn verbruik zodat ik dat zelf kan checken. Nu gedraagt KPN zich zoals het zich goed dunkt en kunnen ze doen wat ze willen.

Ben behoorlijk p*ssed dat ze dit nu zo doen !

Edit :

1e gesprek ging over dat ik wilde weten hoe / wat en ze konden alleen zien dat de snelheid idd verlaagd was maar helaas niet wat het verbruik was en wat het gemiddelde verbruik onder de Hi gebruikers was. Zinloos dus. Een klacht kon ik indienden via hun website zei ze of via een brief naar Klantenreacties in Groningen.

2e gesprek ging over de klacht die ik wilde indienen omdat ik had gezien dat ik dat ook telefonisch kan doen. Staat op hun website namelijk. Helaas kan dat niet werd mij verteld. Ja, da's lekker dan. En als ik wilde weten wat mijn verbruik was geweest moest ik na 08:00 terugbellen opdat de technische dienst zou kunnen zien wat het verbruik was geweest.

3e gesprek (na 08:00) een mijnheer gesproken die mij vertelde dat ik verkeerd was geinformeerd : de technische dienst kan mij helemaal niet vertellen wat mijn verbruik is geweest. Ook zei deze meneer dat hij niet weet wat andere providers doen, hij hield het op Hi want daar werkt hij voor. Dus ik het over Hi gehad en gezegd dat ik mijn klacht ook niet via de website kwijt kon (krijg een foutmelding). Was bekend bij hem, dus ik moest maar een breif schrijven.

Wat een enorme ballentoko. Ik werk zelf voor een dochteronderneming van KPN en ik schaam me diep voor hoe KPN (Hi) met zijn klanten omgaat. Ik vind het ronduit slecht.

Nu moet ik dus een brief gaan schrijven ? Hallo, het is 2010 hoor ! Ik moet dat ook via een webformulier kunnen regelen lijkt mij. Slecht, slecht, slecht !!
* FireDrunk geeft M.V.Veelen een schouderklopje.

Ontspan, schrijf een aangetekende brief (is ook 10 minuten werk joh) en ze moeten het wel ontvangen.
Bij UPC is het zo dat aangetekende klachten altijd publiekelijk inzichtelijk zijn over het gehele bedrijf, tenzij anders aangegeven. Daarna heb je dus het voordeel dat elke miep aan de telefoon die brief van jou erbij kan pakken. Weet niet of Hi dit ook heeft, maar dat hoop ik wel ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
M.v.Veelen schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:40:
knip

Het lijkt erop dat er een handleiding 'van kastje tot muur' klaar ligt bij Hi, ik heb namelijk hetzelfde gehad. Eerst iemand aan de lijn gehad die zei dat ze niets kon doen/zien en dat ik bij een technische partij moest zijn. Ik eindelijk de technische partij aan de lijn die zeiden dat zij ook niets konden doen/zien. Punt. Dat was het gesprek.....Echt dramatisch..

En ik erger me dood aan het feit dat Hi dit gewoon negeert. Ik heb nu een poosje de twitter van Hi webcare in de gaten gehouden (www.twitter.com/hi) maar daar wordt alleen gereageerd op makkelijk op te lossen zaken zo het lijkt. Ze doen gewoon net of het probleem niet bestaat.... :(

Dat niemand bij Hi in de gaten heeft dat dit ze veel klanten gaat kosten is mij ook een raadsel. Hoeveel mensen even snel op google zoeken wat de ervaringen zijn en hierdoor afgeschrikt worden lijken mij aanzienlijk...

Nog een paar maanden, dan loopt m'n contract af bij dit soep zooitje...eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys,

Sorry for the English, my Dutch is pretty bad! I see that this thread is about the FUP on Hi Mobile Internet. I recently got a HTC Desire and would really have to be careful to stay below 250mb a month!

Does that limit apply to the Xtra Snel as well? I have been very impressed with the speed of the connection, but it would be awful if I couldn't do much with it!

I also read (tried to) something about VOIP in the FUP. Are we not allowed to use VOIP programs like Fring? As I said, I have only been on for 2 weeks now so have not received any texts or gone over the limit!

Cheers,
yaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
BiggyB schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:03:
[...]

En ik erger me dood aan het feit dat Hi dit gewoon negeert. Ik heb nu een poosje de twitter van Hi webcare in de gaten gehouden (www.twitter.com/hi) maar daar wordt alleen gereageerd op makkelijk op te lossen zaken zo het lijkt. Ze doen gewoon net of het probleem niet bestaat.... :(
Ze hebben zelfs een Hi Webcare twitter account: http://twitter.com/Hi_Webcare
Ik heb het even snel geteld, en er staan op dit moment 0 tweets op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Aahh...altijd handig zo'n account...Zal ze eens followen...wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:01

The_Worst

Unox

BiggyB schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:03:
[...]

Bij Twitter had ik twee weken geleden een conversatie met een medewerker van Hi.
Paar standaard zinnen terug: 'De FUP van Hi ligt op 10x het gemiddelde. Best wel hoog dus.'
'Ik ken het probleem heb de 80% sms zelf ook gehad' aldus iemand van Hi. Hij beweert ook nog dat de limiet hoog genoeg ligt. 8)7

Vragen wat het gemiddelde was en of we dat inzichtelijk konden krijgen wilden ze dan weer niet op reageren. ;(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik ge me beraden op het schrijven van een brief. Tot het einde van de maand is in mijn geval nog maar slechts 4 dagen en wil het liever via het webformulier indienen.

Heb trouwens net wel op Twitter een berichtje geplaatst @Hi. Reageren op de Hi-wecare gaat niet omdat die nog geen enkel bericht heeft geplaatst.

Het is echt beschamend dat er zo ongelooflijk veel geld besteed wordt aan reclames om zich goed in de markt te zetten maar dat er tegen de slechte reclame (op forums en dergelijke) niet actief wordt opgetreden door naar de klant te luisteren, oplossingen aan te dragen en de concurrentie een stap voor te blijven.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is heel eenvoudig, waarom reageren op iets waar een aantal klanten last van hebben als je de tijd en geld dat het kost veel beter kan investeren in nieuwe klanten trekken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Tsurany schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:46:
Het is heel eenvoudig, waarom reageren op iets waar een aantal klanten last van hebben als je de tijd en geld dat het kost veel beter kan investeren in nieuwe klanten trekken.
Ergo : sterfhuisconstructie ?

Slechte reclame lijkt me behoorlijk schadelijk, voor elk bedrijf trouwens.

Edit : ik zie op mijn datateller (iPhone) dat ik sinds ik de 3GS heb, 877Mb aan data heb verbruikt. Dat komt neer op....sinds eind oktober 2009....nu eind april 2010....dat is 5 maanden....877 / 5 = gemiddeld 175 Mb. Ik deel het simpelweg door 5 omdat ik elke maand vrijwel hetzelfde ermee doe. Het is niet zo dat ik sinds 2 maanden ineens meer zit te internetten. Ja, alleen sinds een paar maanden regelmatig online Words For Friends spelen, maar dat is peanuts.

Wat wel zo is, is dat ik sinds een maand of twee de hogere snelheid heb gekregen nadat ik Hi had gebeld dat ze nu beloven om naar de 384Kbit/s te zijn gegaan. Dit hebben ze voor me geregeld en eigenlijk sinds die tijd zit ik met SMS'jes over die FUP.....klantje pesten ?

[ Voor 48% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-04-2010 12:20 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Check de FP:
"KPN zag naar eigen zeggen ook het mobiele dataverkeer met 50 procent stijgen, volgens de telecomaanbieder een logisch gevolg van de groei in het aantal smartphones bij consumenten en zakelijke gebruikers. In totaal heeft KPN nu iets meer dan 6 miljoen klanten voor zijn mobiele diensten, waarvan iets meer dan de helft een abonnement heeft."

nieuws: KPN ziet triple play-abonnementen en mobiel dataverkeer sterk groeien

Dus KPN kan dus niet meer vasthouden aan dat de FUP op 250 en 750 zou staan. Dat moet dus 500 en 1500 zijn... Nou webcare... Kom er maar weer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:43:
Dus KPN kan dus niet meer vasthouden aan dat de FUP op 250 en 750 zou staan. Dat moet dus 500 en 1500 zijn... Nou webcare... Kom er maar weer in...
50% stijging van het gemiddelde is van 25 naar 37,5 MB.
dan kom je dus op 375 en 1125 MB uit.
Maar goed, ben wel benieuwd hoe KPN zou reageren als je ze met dat artikel confronteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

ManiacsHouse schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:43:
Check de FP:
"KPN zag naar eigen zeggen ook het mobiele dataverkeer met 50 procent stijgen, volgens de telecomaanbieder een logisch gevolg van de groei in het aantal smartphones bij consumenten en zakelijke gebruikers. In totaal heeft KPN nu iets meer dan 6 miljoen klanten voor zijn mobiele diensten, waarvan iets meer dan de helft een abonnement heeft."

nieuws: KPN ziet triple play-abonnementen en mobiel dataverkeer sterk groeien

`
Wat is dit nu weer voor zinloze post dan? ten eerste is 50 procent stijging geen x2, maar x 1,5 en ten tweede is het breedbandverkeer niet per klant, maar in totaal. Als er 50% meer klanten bij zijn gekomen met internet op de mobiel, is het verbruik per klant nog steeds hetzelfde. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Fitz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:00:
[...]

Wat is dit nu weer voor zinloze post dan? ten eerste is 50 procent stijging geen x2, maar x 1,5 en ten tweede is het breedbandverkeer niet per klant, maar in totaal. Als er 50% meer klanten bij zijn gekomen met internet op de mobiel, is het verbruik per klant nog steeds hetzelfde. 8)7
Zo zinloos is het niet. Alleen de cijfers kloppen niet. Was ik zelf ook al achter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Aansluitend op de berekening heb ik nog een reactie van de Hi Twitter :

"De fup groeit mee naarmate het gemiddelde verbruik van klanten met een eindeloos online toeneemt. "

Ehm, ja ? Dat is bekend. Maar als ik dus zie dat ik zo'n 175Mb heb verbruikt. Dan zou dat inhouden dat de Hi users gemiddeld 17,5Mb verbruiken per maand ?! Geloof ik niets van. Zal eerder rond de 20 - 25Mb liggen en dus wordt ik genaaid.

Zo natuurlijk niet terug-getwitterd, maar wel dat ik slechts 175Mb heb verbruikt en dat ik vast nog onder de FUP zit.

Benieuwd of ik een reactie krijg. Heb trouwens ook nog naar webcare at hi punt nl gemaild.....daar nog niets van vernomen.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste