• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Glashelder schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:11:
Toch snap ik niet dat Android telefoons zoveel data gebruiken. Ik zit op m'n iPhone ook regelmatig op internet, sync ook 3 mail accounts..haal regelmatig updates binnen over 3G en kom nooit over de 400MB..

Niet dat ik nu wil suggeren dat iOS beter is, maar het valt gewoon op dat 90% hier Android gebruikers zijn ;) Natuurlijk zal ook meespelen dat iPhone gebruikers vaak bij T-Mobile zitten maar er zullen genoeg tweakers zijn met een sim lock vrije.
Valt wel mee hoor: ik heb een HTC Legend en tot vandaag heb ik 180 MB verstookt en dat komt dan voornamelijk door Spotify. Dat heeft dus niets met Android te maken ;)

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er valt niet te ontkennen dat er nogal wat Android gebruikers rondlopen die 'nauwelijks wat doen op internet' en toen dik over de limiet heen gaan :)

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-10 23:29

MeNTaL_TO

The future is not set

Glashelder schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:04:
Er valt niet te ontkennen dat er nogal wat Android gebruikers rondlopen die 'nauwelijks wat doen op internet' en toen dik over de limiet heen gaan :)
Dan doen ze toch echt meer dan nauwelijks wat. Doe wel redelijk wat en blijf ruim binnen de 1 GB, zelfs met alle email en updates die automatisch binnen gehaald worden (weer, nieuws) en websites. Spotify ben ik mee gestopt, maar ga wel de nieuwe winamp methode proberen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Ilyas
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Ilyas

Cats & Whisky

Loopt dat ene onderzoekje van hier nog?
Ik heb met mijn KPN Surf&Mail totaal net een 80% warning smsje gehad.
Mn 3dwatchdog teller staat op 292 MB.

It's always DNS...

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier ook 80% SMS gekregen met KPN Surf en Mail Totaal. Verbruik volgens NetCounter deze maand: 158MB

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:12
KPN wijzigt databundels mobiel internet

"De abonnementen voor bijvoorbeeld laptops en tablets zouden zo eenvoudiger en overzichtelijker worden. Bovendien zijn snelheden en prijzen aangepast."

Men geeft als voorbeeld de abbo's voor laptops en tablets... Maar er word niet gesproken over telefoons.

"KPN lanceert naast de nieuwe abonnementen ook een applicatie waarmee gebruikers kunnen instellen dat ze een waarschuwing krijgen wanneer ze een bepaalde hoeveelheid data hebben gebruikt. “Zo kun je je verbruik en dus ook de kosten zelf goed in de hand houden”, aldus KPN.

De provider liet eerder dit jaar weten dat ongelimiteerd datagebruik niet langer economisch haalbaar is en kondigde nieuwe abonnementen toen al aan. "Mobiel internet heeft de afgelopen paar jaar echt een supervlucht genomen. Het is nu een volwassen dienst en dat behoeft een volwassen businessmodel", aldus een KPN-woordvoerder in augustus."

En wat wil dat zeggen een volwassen dienst bla bla. Minder voor meer ofzo?

Op de KPN-site is er nergens iets over te vinden.

[Voor 50% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-10-2010 15:53]

• Bart
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-10 21:42
Waarom zou je zo'n speciaal laptop/tablet abonnement pakken?

Voor je iPad bijv. pak je toch gewoon een SimOnly met Eindeloos Online erop, knip die simkaart naar een microsim en prop 'm in je iPad. Of is dat te simpel gedacht? :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Jamievanm
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 04-10 01:03
Is er al iemand die iets zinnigs kan zeggen over het HUIDIG 'limiet' van Hi? de Fup? Dit bij Eindeloos online en bij Eindeloos online xtrasnel?!

Voor alle anderen die twijfelen over T-mobile. Deze is toch echt nog steeds GEHEEL ONBEPERKT. En tethering hoor je ze ook niet over klagen!

Echter heb ik bijna overal waar ik kom slecht bereik. :) Behalve thuis, maar daar heb ik een computer..

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 26-10 23:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jamievanm schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:19:
Is er al iemand die iets zinnigs kan zeggen over het HUIDIG 'limiet' van Hi? de Fup? Dit bij Eindeloos online en bij Eindeloos online xtrasnel?!
Heb je het topic al doorzocht? Ik vind zonder problemen relatief recente berichten die hier over gaan, o.a. IkWilbert in "[HI] Overtreding Fair Use Policy".
Waarin 1.2GB per maand wordt gesteld voor Xtra Snel Eindeloos online.
Voor alle anderen die twijfelen over T-mobile. Deze is toch echt nog steeds GEHEEL ONBEPERKT. En tethering hoor je ze ook niet over klagen!

Echter heb ik bijna overal waar ik kom slecht bereik. :) Behalve thuis, maar daar heb ik een computer..
Inderdaad, ik heb nog nooit wat van T-Mobile gehoord. Niet dat dat ik zeer veel gebruik, maar ook over de keren dat ik de laptop aan aan heb gehad ook niet.
Bereik is in mijn geval best ok. Alleen soms is er nog file op 3G.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• JamesB009
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-10 15:33

JamesB009

Sjimmeh!!

Jamievanm schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:19:
Ik heb van Hi gehoord dat het limiet 450MB en 1,2GB is.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Jamievanm
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 04-10 01:03
Ultraman schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:30:
[...]
Heb je het topic al doorzocht? Ik vind zonder problemen relatief recente berichten die hier over gaan, o.a. IkWilbert in "[HI] Overtreding Fair Use Policy".
Waarin 1.2GB per maand wordt gesteld voor Xtra Snel Eindeloos online.

[...]
Inderdaad, ik heb nog nooit wat van T-Mobile gehoord. Niet dat dat ik zeer veel gebruik, maar ook over de keren dat ik de laptop aan aan heb gehad ook niet.
Bereik is in mijn geval best ok. Alleen soms is er nog file op 3G.
Elk bericht in het topic gelezen, deze 1,2 GB las ik wel.Echter is 1 mondje bij mij nooit genoeg. :)

Nu hierboven nog iemand bevestigt dit van Hi te hebben gehoord geloof ik het wel. :)

• LightLuke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:25
Na 2GB verbruikt te hebben met Hi Extra Snel moeten we het nu doen met een verlaagde snelheid :'( Erg raar aangezien het de vorige maand meer was.

• gerbruggeman
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-08 14:41
Dit soort reacties willen we op GoT niet zien :/

[Voor 89% gewijzigd door RoD op 01-11-2010 16:14]

Help Java!

• Hakkie
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-10 16:17
Ik voel me genaaid door Hi. Heb 2 jaar een Eindeloos Online gehad, eerste jaar 2,50 en tweede jaar 9,95 per maand. Nooit last gehad van FUP. Per 1 oktober 2 jaar verlengd naar Hi XtraSnel voor 2 jaar lang 3,75 per maand. En ja hoor, na ruim 3 weken een SMS dat ik al op 80% van de FUP zit! Bij 100% gaat de snelheid tijdelijk omlaag. De snelheid is hoger dan Eindeloos Online en theoretisch haal je dus in kortere tijd meer binnen. De FUP ligt echter ook aanzienlijk hoger. Mijn data 'gedrag' is in die 3 weken niet opeens drastisch veranderd. Ik vertrouwde die mooie aanbiedingen eigenlijk al niet helemaal. Maar aangezien ik nooit iets van een FUP had gemerkt, ben ik er toch voor gegaan. Ik heb sterk de indruk dat men de 'actie'prijzen in stand houdt tot een intern al door KPN bepaald aantal abo's zijn afgesloten. Daarna gaat men extra streng controleren en zal de regel van 'FUP=10x het gemiddelde verbruik' ervoor zorgen dat de feitelijke FUP (steeds?) lager komt te liggen. Ik voel weer een Kassa/Radar item aankomen... :( |:(

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voortaan aub een TR maken.

[Voor 92% gewijzigd door RoD op 01-11-2010 16:15]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jugger naut
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
*knip*

[Voor 95% gewijzigd door RoD op 01-11-2010 16:15]

• Mr. Gabbertje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-12-2013
Eigenlijk het foute topic, maar ik zit nu bij Hi Prepay, en ik heb gebruik gemaakt van de actie dat Eindeloos Online 2.50 kost. Die actie loopt vandaag af, en nu wil ik graag ook Eindeloos Online stop zetten. :P
Alleen hoe ik dat doe weet ik niet, ik heb de hele Hi site afgezocht.

Voor de verduidelijking, het gaat om Hi PrePay Eindeloos Online, en geen abo.-

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mr. Gabbertje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:27:
Eigenlijk het foute topic, maar ik zit nu bij Hi Prepay, en ik heb gebruik gemaakt van de actie dat Eindeloos Online 2.50 kost. Die actie loopt vandaag af, en nu wil ik graag ook Eindeloos Online stop zetten. :P

De term: "De beller is sneller." komt bij me op. Een idee?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mr. Gabbertje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:27:

Dit hoort hier dus niet thuis. Daarnaast is GoT geen helpdesk ;)

• john-hendriks
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-09 01:28
kevinl schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:57:
[...]

haha en je denkt dat je dit soort gein niet bij T-mobile hebt en Vodafone. Kijk maar in dit forum. Genoeg mensen die zeggen dat ze weg willen bij T-mobile of Vodafone. Blijf maar rustig zitten. Het is toch een pot nat.
t-mob een beter netwerk???????

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een beter netwerk op dezelfde manier dat mijn wireless N netwerk thuis beter is dan een groot professioneel bedrijfsnetwerk dat toevallig maar wireless G aan kan. De snelheid is wel hoger maar de dekking is zeer klein en de failover niet aanwezig :P

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• erikafoort
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Zelf ben ik het ook beter in de gaten aan het houden sinds twee dagen (31/10) voor de toekomstige abbo's. Nu heb ik nog steeds een echt FUP maar toch aan het kijken wat mijn dataverbruik is.
Mijn gebruik bestaat vooral uit;
- het laten pushen van drie mail accounts waar ik de 'tekst' mails van binnenhaal (foto's enzo hoef ik toch niet op de iPhone te hebben), klein beetje internetten,
- tweakers app (iPhone),
- heel soms online navigatieprogramma (één keer per week) en
- veel whatsapp gebruik.
tot nu toe zit ik op 20MB inkomend en 3,5MB uit. Ben benieuwd waar ik op uit kom aan het einde van de maand ivm nieuwe abbo over een paar maanden.

Edit,
WiFi gebruik in principe bijna nooit. Volgende maand ga ik testen met WiFi standaard aan.

[Voor 7% gewijzigd door erikafoort op 02-11-2010 21:34]

• Marloesloes
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-07-2011
Beste mensen,

even een vraag. Ik heb gisteren bij een telefoonwinkel een abonnement afgelsoten bij HI , de Hi 25, 170min/340 SMS en Hi eindeloos XtraSnel voor 3,95 per maand omdat je een nieuw contract afsluit.
Ik kan al bellen en smsm maar mijn internet werkt nog niet. alles is wel goed ingestelt, dat hebben ze daar voor mij gedaan.
Nu even de vraag aan jullie kenners.

Duurt het een paar dagen voordat je kan internetten omdat het bv verwerkt moet worden? Of moet ik weer terug naar de belcom..winkel.?

Ik ben een leek op dat gebied maar misschien kunnen jullie bevestigen dat het bv even wat duurt voordat je kan internetten.

vriendelijke groetjes
Loes

• ManiacsHouse
Marloesloes schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:30:
Beste mensen,

even een vraag. Ik heb gisteren bij een telefoonwinkel een abonnement afgelsoten bij HI , de Hi 25, 170min/340 SMS en Hi eindeloos XtraSnel voor 3,95 per maand omdat je een nieuw contract afsluit.
Ik kan al bellen en smsm maar mijn internet werkt nog niet. alles is wel goed ingestelt, dat hebben ze daar voor mij gedaan.
Nu even de vraag aan jullie kenners.

Duurt het een paar dagen voordat je kan internetten omdat het bv verwerkt moet worden? Of moet ik weer terug naar de belcom..winkel.?

Ik ben een leek op dat gebied maar misschien kunnen jullie bevestigen dat het bv even wat duurt voordat je kan internetten.

vriendelijke groetjes
Loes
Voor zover ik weet werkt het vrijwel meteen. Tenminste dat was bij mij het geval. Anders gewoon even de helpdesk bellen van Hi.

• Hakkie
Bij mij werkte het direct (van Eindeloos Online naar XtraSnel).Je kunt voor de zekerheid de instellingen opnieuw naar je toestel laten sturen: http://www.hi.nl/1300.htm

• Marloesloes
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-07-2011
Dankjewel ManiacsHouse, ik heb idd toch maar even gebeld. Ze hebben iets daar gereset. Ik moest de telefoon uit en aanzetten en toen werkte het.
Trouwens dat heb ik al een keer vaker moeten doen omdat internet een wit scherm gaf. Komt dat vaker voor weet jij dat? Dat je dan even toestel moet uitschakelen in inschakelen? ik heb een HTC desire.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is om de fair use policy te bespreken, en geen problementopic voor mobiel internet.

• ManiacsHouse
Marloesloes schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 07:51:
Dankjewel ManiacsHouse, ik heb idd toch maar even gebeld. Ze hebben iets daar gereset. Ik moest de telefoon uit en aanzetten en toen werkte het.
Trouwens dat heb ik al een keer vaker moeten doen omdat internet een wit scherm gaf. Komt dat vaker voor weet jij dat? Dat je dan even toestel moet uitschakelen in inschakelen? ik heb een HTC desire.
Hmmm geen idee... Lijkt me meer een issue van de Desire zelf. Misschien eens in het topic daarover rondneuzen. ;)
Hint HTC Desire - Deel 2

• C8H10N4O2
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Ik heb afgelopen vrijdag een abonnement bij KPN afgesloten met Surf & Mail Extra Snel voor €7,50 per maand.
Hiervoor had ik T-Mobile, maar ik mocht mijn contract ontbinden vanwege de aanhoudende netwerk problemen.

Ik ben benieuwd hoe KPN zal omgaan met hun Fair Use Policy. Uiteindelijk zal ik er wel op vooruit gaan wat betreft dekking, dus je zult mij waarschijnlijk niet horen klagen!

• Huntard
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 24-10 21:37
Jeffrey schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:46:
Ik heb afgelopen vrijdag een abonnement bij KPN afgesloten met Surf & Mail Extra Snel voor €7,50 per maand.
Hiervoor had ik T-Mobile, maar ik mocht mijn contract ontbinden vanwege de aanhoudende netwerk problemen.

Ik ben benieuwd hoe KPN zal omgaan met hun Fair Use Policy. Uiteindelijk zal ik er wel op vooruit gaan wat betreft dekking, dus je zult mij waarschijnlijk niet horen klagen!
Als KPN dezelfde limiet heeft als Hi (volgens mij wel), dan zit die ergens rond de 2 gig. Lijkt mij meer dan vldoende. Bovendien, aangezien jij Extra snel hebt wordt als het goed is je snelhied teruggezet naar de lagere abbonementsvorm (ik geloof 384 down / 128 up). Dat is nog altijd snel genoeg om te internetten. Kortom, ik denk niet dat er problemen mee zullen ontstaan. Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met mijn Hi extra snel.

• C8H10N4O2
  • Niet online
Huntard schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:03:
[...]

Als KPN dezelfde limiet heeft als Hi (volgens mij wel), dan zit die ergens rond de 2 gig. Lijkt mij meer dan vldoende. Bovendien, aangezien jij Extra snel hebt wordt als het goed is je snelhied teruggezet naar de lagere abbonementsvorm (ik geloof 384 down / 128 up). Dat is nog altijd snel genoeg om te internetten. Kortom, ik denk niet dat er problemen mee zullen ontstaan. Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met mijn Hi extra snel.
Ik denk ook wel dat KPN dezelfde limieten hanteert als Hi. De verlaging naar 384/128 bij het overschrijden van de FUP is vrijwel hetzelfde als bij T-Mobile, hier werd ik namelijk teruggezet naar 384/64 als je meer dan 2 GB had gedownload in 1 maand tijd.

Wat mij nu al wel opvalt is dat de responstijden van KPN 3G een stuk sneller is dan die van T-Mobile. Bij T-Mobile had ik namelijk regelmatig last van hick-ups (dus enkele seconden tot minuten helemaal geen dataverkeer mogelijk).

• Hakkie
Zie HIER voor meer info. Er wordt nog steeds nergens vermeld wat het gemiddelde dataverbruik is. Wel staat er duidelijk dat je bij overschrijding van de FUP-limiet wordt teruggezet naar 128kbps down/64kbps up. Of dat hinderlijk langzaam is weet ik niet, nog niet meegemaakt... ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb nu xtra snel en moet echt nutteloos gaan streamen om maar over die FUP te gaan :(

• Huntard
Hakkie schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:33:
Zie HIER voor meer info. Er wordt nog steeds nergens vermeld wat het gemiddelde dataverbruik is. Wel staat er duidelijk dat je bij overschrijding van de FUP-limiet wordt teruggezet naar 128kbps down/64kbps up. Of dat hinderlijk langzaam is weet ik niet, nog niet meegemaakt... ;)
Ah! Mijn fout. Nou ja, ik ben ook nog nooit teruggezet in snelheid bij Xtra snel in ieder geval.
Tsurany schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:59:
Heb nu xtra snel en moet echt nutteloos gaan streamen om maar over die FUP te gaan :(
En waarom ben je daar boos/verdrietig over? Is dat niet juist fijn, dat je snelheid nooit verlaagt wordt?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Huntard schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:53:
En waarom ben je daar boos/verdrietig over? Is dat niet juist fijn, dat je snelheid nooit verlaagt wordt?
Aan de ene kant is het fijn, aan de andere kant wil ik die FUP gewoon elke maand over gaan. Ik krijg een FUP en die moet ik halen ook, anders kan ik net zo goed geen internet nemen.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tsurany schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:04:
[...]

Aan de ene kant is het fijn, aan de andere kant wil ik die FUP gewoon elke maand over gaan. Ik krijg een FUP en die moet ik halen ook, anders kan ik net zo goed geen internet nemen.
Eigenlijk zeg je dat je het abo alleen unfair wilt gebruiken :P

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eigenlijk wel ja, en ik wil er mee aangeven dat ~42MB per dag toch best veel is om aan data te verstoken als je niet gaat downloaden om te downloaden.

Als Orb Live nou niet zo'n vreselijk programma was...

[Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 25-11-2010 13:04]

• PokerJoker
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-09-2014
De afgelopen maanden via een app het verbuik bijgehouden, en vandaag dan voor de 2e keer in 10 maanden een FUP 80% waarschuwing. (Hi 35 Eindeloos Online).

Vanaf de dag dat mijn abbo maand inging (5e vd maand volgends de factuur) nu 400MB verbruikt (non-WiFi) .....dus 500MB zou 10x het gemiddelde zijn van alle Hi 35 Eindeloos gebruikers???? Terwijl ik hier 1 of 2GB lees?

In de FUP staat wel wat ze onder FUP verstaan en dat de limiet maandelijks wordt berekend, maar nergens te zien wat die dan voor deze of vorige maand is. Ook op de factuur geen info. Erg slecht.

In de UK, waar ik altijd databundel koop, heb ik voor een tientje (pond, is 13 euri) 1GB data...1 maand geldig...ga natuurlijk niet 2,50/MB betalen....

Dat ze overigens niet direct constateren dat je VOIP gebruikt valt me dan weer mee, lijkt me niet zo moeilijk ;)

Vodafone is al om, nu KPN nog...

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

PokerJoker schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:13:
Vanaf de dag dat mijn abbo maand inging (5e vd maand volgends de factuur) nu 400MB verbruikt (non-WiFi) .....dus 500MB zou 10x het gemiddelde zijn van alle Hi 35 Eindeloos gebruikers???? Terwijl ik hier 1 of 2GB lees?
je telefoon abbo staat los van internet. de Hi35 word dus niet naar gekeken.
Het gaat om "eindeloos online" gebruikers. Daarvan lag de FUP voor zover ik weet tegenwoordig rond 400-500 MB. Die hogere limieten die je noemt waren van het duurdere mobiel internet pakket.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eindeloos online ligt op 450MB, Xtra Snel op 1,25GB.

• Huntard
PokerJoker schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:13:

De verbruiksdata van de internet bundels lopen van de eerste van de maand tot en met de laatste van de maand, ongeacht wanneer je contract is ingegaan. De FUP geldt voor alle "Eindeloos online" gebruikers, dus niet specifiek die die ook een Hi 35 abbonnement erbij hebben (mensen met bijvoorbeeld Hi 20 en Eindeloos online tellen ook mee).

Die hogere limiet is voor Xtra snel.
Tsurany schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:36:
Eindeloos online ligt op 450MB, Xtra Snel op 1,25GB.
Klopt toch niet helemaal, ik zit deze maand al op 1,5 gig verbruik en heb nog geen sms'je gehad en mijn snelghied is ook nog niet terggedraaid, vorige maand kreeg ik dat sms'je bij 1,6 gig verbruik.

• PokerJoker
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-09-2014
Huntard schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:53:
[...]

De verbruiksdata van de internet bundels lopen van de eerste van de maand tot en met de laatste van de maand, ongeacht wanneer je contract is ingegaan. De FUP geldt voor alle "Eindeloos online" gebruikers, dus niet specifiek die die ook een Hi 35 abbonnement erbij hebben (mensen met bijvoorbeeld Hi 20 en Eindeloos online tellen ook mee).

Die hogere limiet is voor Xtra snel.
Ah ik las in "dezelfde bundel" de Hi 35 bundel maar het is logischer idd als daar de databundel mee wordt bedoeld. En nu zie ik ook dat de limiet bij Xtra Snel ook 3x hoger ligt. Dat komt meer in de buurt dan. Thanx.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Huntard schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:53:
Klopt toch niet helemaal, ik zit deze maand al op 1,5 gig verbruik en heb nog geen sms'je gehad en mijn snelghied is ook nog niet terggedraaid, vorige maand kreeg ik dat sms'je bij 1,6 gig verbruik.
Dat zou betekenen dat de fup omhoog gaat wat betekent dat het gemiddelde gebruik omhoog gaat en Hi dus eens eerlijk is, mooie vooruitgang!

• Bartpetat
  • Laatst online: 07:45
Ik heb rond de 600 mb de sms van 80% gekregen en toen ik de 700 mb raakte weer een sms en werd mijn snelheid verlaagt (denk ik, heb het niet getest maar stond dus in die sms)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bartpetat schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:23:
Ik heb rond de 600 mb de sms van 80% gekregen en toen ik de 700 mb raakte weer een sms en werd mijn snelheid verlaagt (denk ik, heb het niet getest maar stond dus in die sms)
En dan neem ik even aan dat je het normale Eindeloos Online abo hebt?

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:47
Ik kreeg hier ook pas (veel) later een melding van mijn limiet. Ik kreeg pas bij 500mB een melding dat mijn limiet was bereikt en de snelheid beperkt werd. Hi Eindeloos Online.

[Voor 6% gewijzigd door The_Worst op 01-12-2010 15:56]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Bartpetat
  • Laatst online: 07:45
Ultraman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:28:
[...]

En dan neem ik even aan dat je het normale Eindeloos Online abo hebt?
Ja sorry vergeten. Ik heb inderdaad de normale Eindeloos online abonement.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-08 13:10
Ik weet dat dit topic al wat ouder is, en beetje dood, maar het lijkt me niet onbelangrijk om even mijn peiling te melden.

Ik luister elke dag internet radio, nu is het zo dat dit met 128KB/s gaat, maar de hi verbinding maar 64KB/s haalt. Hoe dat werkt, geen idee, maar als het wel die 128KB/s zou trekken, zou ik (uitgerekend en al) 16GB per maand verbruiken, zou het de helft zijn, dan is het 8GB per maand, alleen maar aan streaming radio. Ik heb nog NOOIT wat gehoord van Hi. Just so you know...

• kamphuis
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-08 18:22
Dimiz schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:22:
Ik weet dat dit topic al wat ouder is, en beetje dood, maar het lijkt me niet onbelangrijk om even mijn peiling te melden.

Ik luister elke dag internet radio, nu is het zo dat dit met 128KB/s gaat, maar de hi verbinding maar 64KB/s haalt. Hoe dat werkt, geen idee, maar als het wel die 128KB/s zou trekken, zou ik (uitgerekend en al) 16GB per maand verbruiken, zou het de helft zijn, dan is het 8GB per maand, alleen maar aan streaming radio. Ik heb nog NOOIT wat gehoord van Hi. Just so you know...
http://web.forret.com/too...h.asp?speed=128&unit=Kbps

[Voor 6% gewijzigd door kamphuis op 05-04-2011 01:12]

• C8H10N4O2
  • Niet online
Ik heb een KPN Surf & Mail Extra Snel abonnement, en verbruik maandelijks ongeveer 2.5 tot 3 GB aan dataverkeer.

Heb tot op heden nog geen één keer een waarschuwing gehad met betrekking tot mijn dataverbruik.

• Glacier
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
nieuws: KPN wil klanten extra laten betalen voor chat- en voip-diensten

Euhm...

* Glacier vindt het steeds schandaliger worden allemaal..

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is begrijpelijk, hun hele verdienmodel wordt buitenspel gezet door smartphones en daar moeten ze snel wat aan doen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Anoniem: 42901

Tsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:00:
Het is begrijpelijk, hun hele verdienmodel wordt buitenspel gezet door smartphones en daar moeten ze snel wat aan doen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Dat hele verdienmodel hebben ze in ieder geval zélf op poten gezet door goedkope internet abonnementen aan te bieden.
Het oude verdienmodel is overigens gebaseerd op het vragen van buitensporig hoge SMS- en bel-prijzen. Het is meer dan normaal dat dit niet blijft duren.

Het is inderdaad wel een begrijpelijke reactie van hen, maar aanvaardbaar vind ik het niet.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 24-04-2011 20:48]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik snap nog steeds niet waarom KPN zegt minder te verdienen, mijn vriendin haar belbundel vervalt toch echt na 2 maanden, dus als ze niet belt, krijgen ze voor niets doen het geld. Kortom, dat geld krijgen ze toch al, alleen hoeven ze er nu niets voor te doen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Omdat jouw vriendin niet de enige klant van KPN is ;) Sommige mensen zullen overschakelen op kleinere bundels en sommige mensen zullen niet meer de buiten bundel tarieven hoeven te betalen of nemen geen sms-bundels meer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Marzman schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:30:
Omdat jouw vriendin niet de enige klant van KPN is ;) Sommige mensen zullen overschakelen op kleinere bundels en sommige mensen zullen niet meer de buiten bundel tarieven hoeven te betalen of nemen geen sms-bundels meer.
Waarom zou je overschakelen naar een kleinere bundel als je ook naar Sim only kan gaan? Zolang sommige aanbieders nu aanbieden dat je buiten de bundel hetzelfde betaald als er binnen of automatisch je bundel kunnen aanpassen (hi) moeten ze daarover ook niet zeuren. SMS bundel heb ik sowieso al onzin gevonden, dat dat verminderd is komt door sites als facebook (imo) en daar wordt nu net weer niets tegen gedaan.

• The_Worst
Ik dacht dat Hi alleen de snelheid zou verlagen na het overschrijden van de limiet. Nu lees ik echter bij de voorwaarden dat je 5 cent per MB mag aftikken nadat je jouw limiet hebt bereikt. ;w

http://shop.www.hi.nl/image/00041/m5banner/13-dimmed_internetopjemobiel_extra.gif

[Voor 19% gewijzigd door The_Worst op 05-05-2011 12:47]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Zijn dat nieuwe voorwaarden? :?

Ik ben eerder dit jaar over de limiet heen gegaan, dat heeft mij niets extra's gekost.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• The_Worst
Nee, als je straks een nieuw abonnement afsluit/verlengd.

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik kreeg in april pas een verlaging van snelheid bij 2gb. Wel prima dus. Bereikte dat ook pas op de laatste dag. Heb extra snel.

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-10 21:03
Ik heb nu een hi 19.95 abbo afgesloten in april 2010 met standaard internet. Wat is dan mijn FUP?

nm is 500MB

[Voor 10% gewijzigd door tweakG5 op 05-05-2011 14:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 12:57
Ik heb zelf ook hi
In combinatie met een N97 en youtube app is het wel eens gebeurd dat ik teveel dataverkeer had.

Kreeg netjes een waarschuwings sms met het bericht: dat ik bijna aan de limiet van die maand zat
en dat als ik er over heen zou gaan dan zou m'n snelheid tot het einde van de maand zou worden verlaagd.
Dit is ook daadwerkelijk een keer gebeurd maar na verlopen van die maand had ik gewoon weer normale snelheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:55
Ik heb een Eindeloos Online Xtra Snel aansluiting en gister voor het eerst (sinds augustus) een 80% melding gekregen. Ik weet al precies waar het aan ligt, namelijk het feit dat ik sinds kort gemiddeld zo'n 1.5 uur per dag radiozenders van de publieke omroep stream. (hiermee gaat er dus 60mb/uur doorheen)

Gek genoeg heb ik deze melding niet gekregen in de periode ervoor wanneer ik in de trein (ongeveer 30 min per dag) youtube filmpjes keek. Ik neem aan dat youtube veel meer data verstookt dan een radio stream.

Hoe dan ook moet ik niet klagen want door een goede aanbieding van de zomer betaal ik 2 jaar lang maar 3,95 voor internet. Hoe dan ook, het is wel vervelend als je graag naar radio luistert en dan het gevoel hebt dat je een veelverbruiker ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huntard
StarC schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:21:
Ik heb een Eindeloos Online Xtra Snel aansluiting en gister voor het eerst (sinds augustus) een 80% melding gekregen. Ik weet al precies waar het aan ligt, namelijk het feit dat ik sinds kort gemiddeld zo'n 1.5 uur per dag radiozenders van de publieke omroep stream. (hiermee gaat er dus 60mb/uur doorheen)
Weet je zeker dat dit gisteren (dus 8 mei) was? Want de normale reset van je verbruik is op de eerste van de maand, aangezien jij Xtra snel hebt (dat heb ik ook) betekent dit dat je zo'n 1,5 gb in die 8 dagen er doorheen gejaagd hebt. Dan ben je best wel een zware gebruiker ja.
Hoe dan ook moet ik niet klagen want door een goede aanbieding van de zomer betaal ik 2 jaar lang maar 3,95 voor internet. Hoe dan ook, het is wel vervelend als je graag naar radio luistert en dan het gevoel hebt dat je een veelverbruiker ben.
Ja, die aanbieding heb ik ook. En dan gaan ze nu klagen dat we het zo veel gebruiken (zie de recente discussie over "zware diensten"en VoIP bijvoorbeeld). Ja luister eens, jullie bieden het tegen een belachelijk lage prijs aan, en dan ben ik het schuld dat ik zo'n 2 gb per maand verbruik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
Huntard schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:01:
[...]

Weet je zeker dat dit gisteren (dus 8 mei) was? Want de normale reset van je verbruik is op de eerste van de maand, aangezien jij Xtra snel hebt (dat heb ik ook) betekent dit dat je zo'n 1,5 gb in die 8 dagen er doorheen gejaagd hebt. Dan ben je best wel een zware gebruiker ja.
Ah, ik was me hier niet van bewust. Ik ben afgegaan op de tekst van het saldo naar 1244 smsje waarin te lezen stond dat me verbruik 0,00Mb was sinds factuur 13 april. Ben er automatisch vanuit gegaan dat dus de fup wordt gerekend tot eind-factuur en niet van de eerste van de maand. Toch knap vervelend... Ik zou best meer willen betalen, maar dat kan dus ook niet zonder te worden teruggezet.

Wellicht is de stream niet 128kbps maar 192kbps en verbruik ik dus dik 85Mb per uur met streamen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-10 15:33

JamesB009

Sjimmeh!!

Huntard schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:01:
[...]

Ik heb sinds 1,5 maand een nieuw abonnement, mijn databundel loopt tegenwoordig gelijk met mijn gewone bundel, dus vanaf de 12e. Ik neem aan dat de FUP ook op de 12 gereset wordt dan?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huntard
StarC schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:32:
Ah, ik was me hier niet van bewust. Ik ben afgegaan op de tekst van het saldo naar 1244 smsje waarin te lezen stond dat me verbruik 0,00Mb was sinds factuur 13 april.
Dat is het verbruik waar je voor zou moeten betalen, wat in jouw en mijn geval dus nooit voorkomt, aangezien die abonnementen geen datalimiet hebben. Mocht je wel een datalimiet hebben dan meldt dat sms'je hoeveel je moet bijbetalen mocht je over je bundel gegaan zijn.
JamesB009 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:51:
Ik heb sinds 1,5 maand een nieuw abonnement, mijn databundel loopt tegenwoordig gelijk met mijn gewone bundel, dus vanaf de 12e. Ik neem aan dat de FUP ook op de 12 gereset wordt dan?
Als het gaat om de eindeloos online of Xtra snel internet van Hi niet. Mijn contract loopt bijvoorbeeld tot de 17e van de maand, de FUP wordt echter elke eerste van de maand gereset en dus niet op de 17e.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
Huntard schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:13:

[...]

Als het gaat om de eindeloos online of Xtra snel internet van Hi niet. Mijn contract loopt bijvoorbeeld tot de 17e van de maand, de FUP wordt echter elke eerste van de maand gereset en dus niet op de 17e.
Vanmorgen is mijn snelheid teruggezet. In 10 dagen dus door me fup heengegaan. Handig zo'n smartphone waar je radio mee kan streamen.

Verder heb ik rondgekeken en bij andere providers kan ik ook niet vinden dat je data per gb afkoopt. Zou het geen probleem vinden om naar ratio te betalen. Een halve cent per Mb moet toch prima zijn? 4 Gb is dan 20 euro.

Terug naar mp3'tjes dan maar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:58
hmm apart. Ik heb Hi xtra snel, vorige maand 1,08 GB verbruikt en geen enkele sms gehad. Dat had wel gemoeten toch, of is de FUP recent weer verhoogd ofzo?

EDIT: Aight inmiddels 1,5GB lees ik net. Vandaar dat ik dus niets gehoord heb :)

[Voor 21% gewijzigd door Stefangrp op 10-05-2011 15:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huntard
StarC schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:21:
Vanmorgen is mijn snelheid teruggezet. In 10 dagen dus door me fup heengegaan. Handig zo'n smartphone waar je radio mee kan streamen.
Dan moet je een stream van minder kbps nemen :). Ikzelf stream zo'n 45 minuten per dag radio, maar dan wel op 96kbps.
Verder heb ik rondgekeken en bij andere providers kan ik ook niet vinden dat je data per gb afkoopt. Zou het geen probleem vinden om naar ratio te betalen. Een halve cent per Mb moet toch prima zijn? 4 Gb is dan 20 euro.
Als jij een provider kan vinden die zo wienig rekent, laat het mij dan ook even weten.
Terug naar mp3'tjes dan maar...
Of een minder datazware stream.
Stefangrp schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:32:
hmm apart. Ik heb Hi xtra snel, vorige maand 1,08 GB verbruikt en geen enkele sms gehad. Dat had wel gemoeten toch, of is de FUP recent weer verhoogd ofzo?

EDIT: Aight inmiddels 1,5GB lees ik net. Vandaar dat ik dus niets gehoord heb :)
Die 1,5GB is de 80% limiet, dus het moment waarop je je eerste sms'je krijgt (ten minste, in mijn ervaring).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
Huntard schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:19:

Als jij een provider kan vinden die zo wienig rekent, laat het mij dan ook even weten.
Uiteindelijk heb ik gezien dat Hi Extreem 17,50 is voor 2Gb waarbij je voor 5 euro extra per maand 2x zoveel data krijgt. voor 22,50 heb je dan 4Gb.

Ben nu aan het kijken hoe ik een asf stream kan afspelen op m'n android, maar wil nog niet lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13-08 08:44
Ben dood ziek van die FUP van vodafone.

Heb een zogenaamde onbezorgd onbeperkte internet pakket. "de snelheid zal niet worden teruggeschroefd" wat nu toch is gebeurd.

Mijn internet pakket enig verschil ik heb gelukkig een eenjarig abonnement.

128 Kbit. Nauwelijks genoeg om een actieve website mee te bezoeken. De winkel had onbezorgd onbeperkt internet beloofd het staat ook nog steeds op de website vermeld "zie link". moet nu 10 dagen wachten voordat mijn snelheid weer normaal is.

Mijn zijn ze eerdaags natuurlijk kwijt als klant ga geen 1200,- per jaar neer leggen voor 120 GB 10 GB is blijkbaar wat je maximaal per maand mag gebruiken wat bijzonder weinig is als onbeperkt word toegezegd.

Kijk veel Youtube filmpjes, Het Journaal, Actualiteiten en download zo nu en dan ook nog wel eens wat. Dan is die 10GB al snel verdwenen als sneeuw voor de zon.

Ik vind als iets niet onbeperkt word aan geprijsd dit het ook moet zijn dat het anders niet als dusdanig vermeld mag worden, en dan ook nog eens vermelden "de snelheid zal niet worden teruggeschroefd" pure misleidende reclame die ze niet hard kunnen maken. Nogmaals zie link.

Met een verbinding van 128 KBS kun je bijzonder weinig doen. komt ongeveer overeen met een inbel verbinding van 15 jaar geleden.

Hoogste tijd dat er een onderzoek komt naar deze praktijken.

Nog steeds worden er onbezorgde onbeperkte internet parketen aangeboden die dat achteraf niet zijn. Natuurlijk verschuild de winkel zich achter de FUP waarna natuurlijk naar verwezend word.

Als klant ga je uit van wat op de website word beloofd als je de winkel dan vooraf ook nog eens opbelt en vraagt of het echt onbezorgd onbeperkt internet is en dit met ja word beantwoord dan mag je als klant er toch wel vanuit gaan.

En laten we eerlijk zijn €50,- per maand is toch een hoop geld daarvoor mag je toch wel iets terug verwachten.

[Voor 31% gewijzigd door LEX63 op 26-06-2011 07:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als jij denkt dat je voor 50 euro per maand tegen de 120GB mag verstoken heb je toch echt ergens een redenatiefout gemaakt. Wel de voorwaarden gelezen? Daar staat meestal alles keurig in uitgelegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LEX63
Een leest foutje uwerzijds? ik had het over 120 GB per jaar en niet per maand waar ik volgens de FUP brief die ik 11 mei ontving maximaal 10 GB per maand mag verbruiken.

Toen ik bij T-mobile zat had ik wel maanden dat ik 40 GB en meer had verstookt. Jammer genoeg had ik te vaak signaal problemen waardoor ik over ben gestapt naar Vodafone.

Vind vind als er onbeperkt vermeld staat er ook onbeperkt geboden moet worden dat er anders geen onbeperkt vermeld mag worden, dat het anders misleidende reclame kan zijn.

Een beetje onbeperkt internet bestaat namelijk niet, en die FUP moeten ze afschieten. Gewoon duidelijk zijn met waar je als klant recht op hebt en niet ergens in de kleine lettertjes van een FUP vermelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
LEX63 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:45:
Vind vind als er onbeperkt vermeld staat er ook onbeperkt geboden moet worden dat er anders geen onbeperkt vermeld mag worden, dat het anders misleidende reclame kan zijn.
Onbeperkt is een loze marketing kreet. Het is voor de rest niets.

Onbeperkt is simpelweg technisch onmogelijk,want je wordt altijd minimaal beperkt door je max snelheid in combinatie met de tijd die er in een maand zit.
Oftewel letterlijk onbeperkt kan niet, het is altijd onbeperkt met grenzen. Nu is alleen de discussie over welke grenzen er gelden en tja dan heb je toch bij het afsluiten van het abbo akkoord gegaan met ook de kleine lettertjes waarin grenzen staan.

Oftewel, je hebt dus een definitie van onbeperkt (vanuit de leverancier gezien) waar je mee ingestemd hebt en nu kom je opeens op de proppen met je eigen definitie van onbeperkt en vind je het schandalig dat jouw definitie niet boven de definitie gaat waarvoor je getekend hebt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LEX63
Onbeperkt is een loze marketing kreet. Het is voor de rest niets. Prima laat de reclame code commissie hier dan eens iets tegen gaat ondernemen. Als winkels namelijk iets beloven wat ze niet kunnen garanderen is het volgens mij oplichting.

Inderdaad de kleine lettertjes waar ik in het vervolg toch beter op ga letten. Als ik vooraf had geweten dan had ik dit waardeloos pakket met slechts 10 GB data bundel nooit genomen.

Te veel goed vertrouwen in de verkoper die mijn telefonisch ook nog eens garandeerde dat het een perfect parket was zonder limiet en beperkingen.

Nog 4 maanden zit ik hier aan vast. God zij dank niet voor 2 jaar gekozen.

Nu maar hopen dat er een goed alternatief komt.

Sommige mensen kiezen bewust voor mobiel internet omdat ze veel op pad zijn veel op de boot, camping, tuinhuis, camper zijn. Velen verwachten hetzelfde te kunnen doen als een normale internet aansluiting thuis.

Ben heus wel bereid zelfs meer te betalen als het dan ook internet zonder kopzorgen is.

Word hier een beetje ziek van deze praktijken.

[Voor 13% gewijzigd door LEX63 op 26-06-2011 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
LEX63 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:27:
Onbeperkt is een loze marketing kreet. Het is voor de rest niets. Prima laat de reclame code commissie hier dan eens iets tegen gaat ondernemen. Als winkels namelijk iets beloven wat ze niet kunnen garanderen is het volgens mij oplichting.
Hangt er puur vanaf hoe onbeperkt door de provider gedefinieerd is.
Zelfs in jouw situatie kan je onbeperkt downloaden (enkel krijg je een snelheidsverlaging op een gegeven moment)
Maar de provider kan het ook gedefinieerd hebben alszijnde onbeperkt online zijn en dit klopt dan weer precies zolang je geen data verstookt.
Jij doet een aanname wat de provider bedoelt met onbeperkt (en zo is de marketing campagne ook opgezet:) ) maar ik heb zo het vermoeden dat het juridisch wel klopt...
Inderdaad de kleine lettertjes waar ik in het vervolg toch beter op ga letten. Als ik vooraf had geweten dan had ik dit waardeloos pakket met slechts 10 GB data bundel nooit genomen.
Op zich wel mooi, je krijgt iets om door te lezen en te ondertekenen waar dit instaat, dat je het vooraf niet wist ligt dus echt 100% aan jezelf.
Te veel goed vertrouwen in de verkoper die mijn telefonisch ook nog eens garandeerde dat het een perfect parket was zonder limiet en beperkingen.
1e simpele beperking is al de bandbreedte (die is niet onbeperkt) en dat wist je al (neem ik aan) oftewel verkoper kan het enkel over onbeperkt hebben binnen de contractsvorm.
Volgende keer moet je gewoon duidelijker vragen stellen, vraag of je echt 100Gb per maand kan downloaden ( of wat dan ook het maximum is binnen je bandbreedte snelheid) en vraag of ze dit zwart op wit willen zetten, want dat is de crux voor jou om een overeenkomst te tekenen.
Sommige mensen kiezen bewust voor mobiel internet omdat ze veel op pad zijn veel op de boot, camping, tuinhuis, camper zijn. Velen verwachten hetzelfde te kunnen doen als een normale internet aansluiting thuis.
Menig persoon haalt op zijn inet aansluiting thuis nog geen 10Gb per maand (Jongeren / downloaders daargelaten) oftewel je kan veelal hetzelfde doen als met je normale inet verbinding thuis...
Ben heus wel bereid zelfs meer te betalen als het dan ook internet zonder kopzorgen is.
Als je inet zonder kopzorgen wilt dan zul je zelf de grenzen moeten aangeven en vragen of je provider die grenzen ondersteunt, onbeperkt etc zijn marketingtermen die enkel zeggen dat het voor een bepaalde doelgroep onbeperkt is (veelal de oudjes die enkel willen emailen en 2x per maand op inet gaan).
Ben jij een poweruser dan moet je ook weten wat jouw eigen grenzen zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LEX63 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:27:
Een beter idee, zorg er voor dat mensen verdorie eens lezen wat ze tekenen. Het is toch te idioot voor woorden dat iedereen zomaar wat tekent zonder eerst gewoon de voorwaarden door te lezen? Zodra je een fiks bedrag uit gaat geven en een dienst af gaat nemen waar je een tijd aan vast zit lees je toch gewoon wat je tekent.
Het is werkelijk naïef om onbeperkt verkeer op een mobiele verbinding te verwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11:00

Domino

30 Watts and overheating...

Zojuist mijn eerste SMS ontvangen dat ik op 80% van de FUP zit.
Een SMS naar 1244 laat zien dat de huidge maand op de 20ste is ingegaan voor mij.

Dus ik verbruik 80% van de FUP in 6 dagen. Volgens mij maken ze er bij KPN een potje van.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Worst
Bundels worden gereset op de 1e dag van de kalendermaand. Op 1 juli word je FUP gereset en op 20 juli je belminuten.

• LEX63
Draadloos internet heeft nog een lange weg te gaan.

1 Goede stabiele landelijke dekking dus ook in de kleine plaatsjes als Stavoren waar ik 0,0 signaal heb.

2 Echte onbeperkte internet pakketten waar de klant best wel iets meer voor wilt betalen. Geen gezeik met FUP dus.

3 Meer aandacht besteden aan het verbeteren van het netwerk of deze vervangen, het oude netwerk is al weer 15 jaar oud en kan veelal niet meer aan de hedendaagse datavraag voldoen, dus meer geld in het netwerk in plaats van luxueuze kantoren. Geen kolossale winkels die veelal grotendeels leeg zijn, een klein winkeltje loopt net zo goed.

4 Maar eens een jaartje geen dividend naar de aandeelhouders en het geld inverteren in knelpunten.

Wij hoeven absoluut geen medelijden te hebben die grote jongens als T-mobile, Vodafone, KPN. die verdienden miljarden het klootjesvolk.

• StarC
LEX63 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:47:

3 Meer aandacht besteden aan het verbeteren van het netwerk of deze vervangen, het oude netwerk is al weer 15 jaar oud en kan veelal niet meer aan de hedendaagse datavraag voldoen, dus meer geld in het netwerk in plaats van luxueuze kantoren. Geen kolossale winkels die veelal grotendeels leeg zijn, een klein winkeltje loopt net zo goed.
Ja, want hoeveel data gaat er over het gsm netwerk? Ik snap vanuit commercieel oogpunt wel dat in sommige gebieden minder goede 3g dekking is, gezien het feit dat mobiel internet daar minder gebruikt wordt. De kosten om de dekking daar te verzorgen zijn dan relatief veel hoger.

[Voor 18% gewijzigd door StarC op 28-06-2011 00:45]

• LEX63
Daar gaat het nu juist om de klanten interesseert het namelijk geen ene moer of er enorme kosten gemaakt moeten worden ook in dun bevolkte gebieden. Ook deze mensen hebben recht op signaal.

In het GSM netwerk is de afgelopen jaren verbeterd er is veel geld geïnvesteerd had ergens gelezen dan nu ruim 90% van Nederland GSM dekking heeft.

Bij UMTS ligt het anders, vele gemeente weigeren UMTS masten, gevolg in die regio geen UMTS signaal, De klanten interesseert het gewoon niet, die betalen en willen signaal.

Als argument word de straling opgevoerd dat gezondheidsklachten zou kunnen veroorzaken ook al is tot heden nog niet wetenschappelijk bewezen of de UMTS straling gevaarlijk is voor de volksgezondheid.

Vodafone en T-Mobile zijn multinationals die maken echt miljoenen winst per maand. Het probleem is steeds dat de klant maar al te vaak niet krijgt waarvoor hij/zij betaald.

Nu het geklooi met FUP wat niet echt voor klantenbinding zorgt ik ben eerdaags weg bij Vodafone. Dan toch maar weer terug naar T-mobile, dan maar een richtantenne om het signaal te versterken.

• BadBob
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-10-2020
Ook ik heb gisteren een sms ontvangen met die 80% flauwekul melding, en vandaag een 2e met de melding dat ik er overheen ben gegaan.. en ja de snelheid is sterk verlaagd..
Nogal flauw naar mijn mening.
Een onberkt abbonnement aansmeren met een datalimiet die onbekend was bij afsluiten.
10x het gemiddelde is naar mijn mening geen limiet maar zakken vullerij.
Ik zie n.l. nooit wat ik verbruikt heb, en nu zeggen ze dat ik in 6 dagen tijd er over heen ben gegaan..
Laatste keer kpn/hi voor mij, dat is zeker..

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je dan? De concurrenten zijn ook niet veel beter.

• Sonnve
  • Laatst online: 08-04 23:30
FUP data wordt ook niet bijgehouden op rekening/overzicht van HI/KPN. En waarom zouden ze, je kan immers onbeperkt gebruik maken van internet (lagere snelheid is nog onbeperekt.

Wees blij dat je gebruik maakt van het KPN netwerk, dan kan je iig nog gebruik maken van internet. En anders moet je je abo op de nieuwe abonnementen/voorwaarden zetten, kan je het gewoon bijhouden, alleen betaal je wat extra's (maar dit wilt de Nederlandse verwende klant ook niet).

• DCG909
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-09 14:52
:s Mij werd ( 4 maanden terug) verteld dat de Fup 500 Mb is, dus mijn snelheid werd beperkt bij 5 Gb (heb ik 3 keer gehad en ik verwacht dat het deze á volgende maand ook wel weer voor kan komen nu de school weer is begonnen)

• RSD1982
  • Laatst online: 18-09 21:53
Ik heb Hi eindeloos Online 2009
Ik meende te herinneren dat hier een 1GB fair use op zat. Nu wordt mijn snelheid al geknepen als ik de 500MB passeer. Iemand anders hier ervaring mee en wat te doen richting HI?

• ManiacsHouse
RSD1982 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:20:
Ik heb Hi eindeloos Online 2009
Ik meende te herinneren dat hier een 1GB fair use op zat. Nu wordt mijn snelheid al geknepen als ik de 500MB passeer. Iemand anders hier ervaring mee en wat te doen richting HI?
Is je contracttermijn inmiddels niet verlopen waardoor ze je op andere voorwaarden hebben gezet? Dit moeten ze overigens wel communiceren lijkt mij. De 'vernieuwde' website van Hi is een zooitje. Tijd geleden kon je nog de oude tarieven vinden van abo's uit 2009.
https://www.hi.nl/Service-en-Contact/Tarievenoverzicht.htm Alleen is daar niets te vinden over een datalimiet.

[Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-09-2011 10:34]

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:13

IkWilbert

Het is mij!

ManiacsHouse schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:31:
[...]

Is je contracttermijn inmiddels niet verlopen waardoor ze je op andere voorwaarden hebben gezet? Dit moeten ze overigens wel communiceren lijkt mij. De 'vernieuwde' website van Hi is een zooitje. Tijd geleden kon je nog de oude tarieven vinden van abo's uit 2009.
https://www.hi.nl/Service-en-Contact/Tarievenoverzicht.htm Alleen is daar niets te vinden over een datalimiet.
Ze mogen je niet zomaar op andere voorwaarden zetten... als je contract verloopt dan loopt deze "stilzwijgend" door met dezelfde voorwaarden als tijdens de contractperiode. Ze moeten je dan echt wel voor de keuze stellen, of akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden of opzeggen

I intend to live forever. So far, so good.

• Stefke
  • Registratie: december 2000
Ik heb mijn abonnement sinds september 2010, Hi-30 met eindeloos online xtra snel.

Tot nu toe heb ik nog nooit een melding gekregen dat ik tegen de Fair user policy aanloop, tot ik gisteren een bericht kreeg dat ik op 50% van Fair Use Policy zit.

Het vreemde is:
Tót december werkte ik in Den Haag en zat elke dag 2 uur in de trein (heen en terug). Van 7 tot 18:30 stond mijn telefoon dus op mobiel data. Thuis staat mijn telefoon altijd op wifi.

Sinds december werk ik voor mezelf en ben niet meer in Den Haag, maar 95% van de tijd thuis. Ik heb altijd Wifi aanstaan op mijn telefoon, temeer daar ik in een dood punt van 4 zendmasten zit en de verbinding hier meer dan belabberd is (zelfs bellen gaat maar half, een dataverbinding doet bijna niets).

Ik browse regelmatig op een paar sites, gebruik een paar apps (nu, autoweek), doe een sporadisch online spelletje en gebruik sportapps als ik ga hardlopen. Het hardlopen en naar de winkel gaan is het enige waarbij ik dus zo ongeveer geen Wifi kan gebruiken (want dan ben ik niet thuis).

Hoe kan het dat ik het hele jaar nog NOOIT iets gehoord heb over FUP, en uitgerekend als ik thuis zit begint Hi ineens over mijn datagebruik te mekkeren.

Nu is het zo dat ik in september een vakantiebundel had afgesloten van 100mb. De bundel was niet alleen na 55mb al op (...) maar het deactiveren werkt ook niet, waardoor ik 4x (tot begin december) met KPN heb moeten bellen om de bundel te laten deactiveren, en uiteraard het geld teruggestort te krijgen van 3 maanden vakantiebundel. Daarnaast heb ik mijn belminuten laten verhogen.
Ik heb een sterk vermoeden dat - toen men er eindelijk in geslaagd was die stomme bundel te deavtiveren - e.e.a. aan mijn voorwaarden is gewijzigd met klaarblijkelijk héél lage FUP...maar dat moet toch niet kunnen.

Ik heb Eindeloos Online Extra Snel voor 3,75 zolang mijn abonnement loopt (dus ook als ik verleng). Dat is het abonnement van 14,95 dat in de 2e helft van 2010 verkocht werd bij bel-abo's voor 3,75 (of 2,50 voor Eindeloos Online)

KPN zegt dat er niks gewijzigd is. In principe is er (nog) niets aan de hand, aangezien ik op 50% zit en uiteindelijk "alleen" de snelheid geknepen wordt, maar t verwonderd me enorm dat ik juist nu ik vrijwel uitsluitend op Wifi zit er toch in slaag tig keer zoveel dan de gemiddelde gebruiker te verbruiken.

[Voor 12% gewijzigd door Stefke op 27-12-2011 15:11]

• Stefke
Ik heb eergisteren de Hi MB-checker geinstalleerd, en die geeft aan dat ik tot nu toe 0kb mobiel heb verbruikt, en xxMb over Wifi...

Nu ben ik zojuist (iets voor 4-en) naar een winkel gegaan, dus de deur uit, en nu zie ik ineens 15:52 387Mb download?!?!? Om 16:04 staat er 139kb download

15:40 0kb mobiel, 115kb Wifi
15:52 387Mb mobiel, 66kb Wifi
16:04 139Kb mobiel, 1,7kb Wifi

Is het uberhaupt wel mogelijk om (binnen 10 - 20 minuten?) 387mb te downloaden met een mobiele telefoon? Dat is ruim 30mb per minuut, op een verbinding van 1024Kbit

Natuurlijk geeft die stomme app niet aan welke applicatie dat is, alleen bij "Overige" staat 387Mb, achtergrondprocessen van Android volgens Hi-app...

Als dat elke keer gebeurd als ik de deur uit ga snap ik wel dat ik een bericht krijg...

[Voor 34% gewijzigd door Stefke op 27-12-2011 17:18]

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

stefijn schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:07:
Ik heb eergisteren de Hi MB-checker geinstalleerd, en die geeft aan dat ik tot nu toe 0kb mobiel heb verbruikt, en xxMb over Wifi...

Nu ben ik zojuist (iets voor 4-en) naar een winkel gegaan, dus de deur uit, en nu zie ik ineens 15:52 387Mb download?!?!? Om 16:04 staat er 139kb download

15:40 0kb mobiel, 115kb Wifi
15:52 387Mb mobiel, 66kb Wifi
16:04 139Kb mobiel, 1,7kb Wifi

Is het uberhaupt wel mogelijk om (binnen 10 - 20 minuten?) 387mb te downloaden met een mobiele telefoon? Dat is ruim 30mb per minuut, op een verbinding van 1024Kbit

Natuurlijk geeft die stomme app niet aan welke applicatie dat is, alleen bij "Overige" staat 387Mb, achtergrondprocessen van Android volgens Hi-app...

Als dat elke keer gebeurd als ik de deur uit ga snap ik wel dat ik een bericht krijg...
Eerst 387MB (met een hoofdletter neem ik aan?) en daarna opeens naar 139KB? Of zijn dit afzonderlijke resultaten waarbij het niet zo is dat het oplopend is?

Goedkoop bellen via VoIP

• Stefke
Idd MB, en de MB-status app van Hi geeft het zo aan (dus met tijdstippen en up/download).

Om 15:52 heb ik 387MB gedownload volgens die app, maar het is niet strikt af te leiden hoe lang hij daar over deed, maar gezien de andere tijdstippen max 20 minuten zou ik zeggen.
Dat is toch raar, welke achtergrondproces zou zoveel data kunnen downloaden? Ik was de deur uitgegaan met de auto naar een beddenwinkel, dus ik deed niks met de telefoon.
Alle "bekende" apps downloaden allemaal maar een paar Kb

Helaas had ik op dat moment (nog) geen andere app geinstalleerd om dit te checken. Heb nu Watchdogpro maar die geeft ook alleen "per app" aan, waarbij alle achtergrondprocessen geclusterd zijn (eig. dus net als de Hi-app)

[Voor 26% gewijzigd door Stefke op 29-12-2011 10:20]

• StarC
Een flinke schop voor dit topic, maar ik denk dat hij het best hier thuis hoort,

De fup limieten zijn sinds kort aangepast. Ik kijk eens in de zoveel tijd op hi.nl/fairuse en zie daar nu dat de limiet voor xtrasnel 2gb is geworden, van 1,5. Een extra reden dus om je bij je fup abbo te blijven.

• Stefke
Ik heb mijn abo niet verlengd, maar laat mijn huidige contract (3,75/mnd voor hoogste snelheid met FUP doorlopen), dus dat is wel lekker. Niet dat ik ooit boven de 1Gb uit ga komen..

[Voor 23% gewijzigd door Stefke op 17-08-2012 12:06]

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:40
Ik kom regelmatig over de FUP van 1,5GB Heen (Xtra snel) en de snelheid werd de afgelopen maanden niet eens afgeknepen, kon gewoon lekker door downloaden op 1 mbit.

• m00
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06:27
In de algemene voorwaarden van mijn 2010 Xtrasnel bundel staat dat tethering niet toegestaan is, en je op grond hiervan zou kunnen worden afgesloten.

Is dit nog rechtsgeldig sinds het invoeren van de netneutraliteitwet?

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee, en daarom is tethering nu toegestaan (bron is KPN zelf).

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• m00
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06:27
Top :*) !
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee