Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Noldy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 14:33
Beste,

Ik heb net een sms ontvangen van hi over mijn internetgebruik met HTC TOUCH HD. De inhoud van de sms was als volgt:

Let op je gebruikt gemiddels 00215.5 MB en dat is meer dan volgens de Fair Use Policy mag. Ga je weer over je bundel heen, dan kan Hi de bundel stopzetten.

Ten eerste vind ik 215 mb niet veel gezien dit over een maand gaat.

Ten tweede ik doe erg weinig met mijn mobiel internet abonnement. Emailen, een beetje surfen, twitter en af en toe youtube (1 filmpje per week). Met twitter upload ik wel eens foto's die een halve mb kunnen zijn.

Mijn vraag nu is hebben meerdere mensen dit en hebben mensen ook ervaring met reactie van klantenservice van KPN? Tot dusver valt bijna alles aan het Hi abonnement mij tegen: kosten, internetgebruik, internetsnelheid.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik heb zelf deze melding nog nooit gehad van Hi en ik gebruik het toch best veel eigenlijk. (Mailen/Browsen/Apps downloaden vanuit de Android Market). Maar het uploaden van foto's kan wel hard gaan, over hoeveel foto's hebben we het dan á 0.5 Mb per stuk?

Heb zelf altijd begrepen dat als je meer dan het gemiddelde van 10 gebruikers download, dat je dan een waarschuwing zou krijgen. 215.5Mb vindt ik dan niet erg veel...

Qua kosten vindt ik het nog wel meevallen, maar betaal nu ondertussen wel 14,95 voor een Extra Snel abbo en dat is volgens mij wel meer dan een T-Mobile of Vodafone abbo met die snelheid. De snelheid is overigens bij mij in de buurt altijd wel goed, woon in Steenwijk/Overijssel.

[ Voor 24% gewijzigd door Tags NL op 04-10-2009 22:59 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
215mb is inderdaad niet veel. Maar 215MB is wat anders ;) De fair use policy van Eindeloos Online is volgens mij rond de 200MB. Lees anders [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ? eens door.

Het valt inderdaad wel tegen. Prehistorische datalimieten zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ook marketingtechnisch niet perse handig... Powergebruikers gaan daardoor de providers die hier scherp opletten in hun omgeving.

Dit soort nieuws kost veel meer dan dat die paar megabytes door de lucht sturen kost (anders had Tmobile met al die mobiele MM apps op de iPhone al failliet geweest :P).

Plus dat het irritant is als klant om dit soort berichten te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 04-10-2009 23:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Noldy
Takkezooi, en ik ben niet eens een poweruser. Bij mijn T-mobile abonnement ging ik wel harder over mijn limiet heen. Ik zal de klantenservice eens bellen en mijn onvrede ventileren :). Concreet betekend dit, kijken of ik een klachtenprocedure kan starten. Ik hoop dat als genoeg mensen dit doen, KPN ook wat gaat doen. Tot die tijd maar even de interval van mijn emailcontrole vergroten en de download/bericht in mijn mailbox wat lager zetten. Wel erg triest dat dit moet. Ik denk dat ik maar van Hi afstap en nooit meer terugkom.

@ -={Fred_Perry}=- Het ging trouwens om max 10 foto's per maand. Om deze op twitter te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Kreeg ook zo'n melding, en dan hebben we het over 210 MB. Wat is dit voor debiel gedoe?

Ik vraag me ook af waarom dataverkeer zo duur moet zijn. Slijt de backbone harder van data die draadloos verstuurd is? :')

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

_Noldy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:48:

@ -={Fred_Perry}=- Het ging trouwens om max 10 foto's per maand. Om deze op twitter te plaatsen.
Dat is niet erg veel dus, snap dan ook niet waarom je zo snel aan de 200+ Mb komt... Je gebruikt je telefoon ook niet als modem voor je notebook onderweg ofzo?

Heb dus zelf het Extra Snel abbo, weet niet of ze daar dan wat soepeler in zijn? En als ze er nu dus moeilijker over doen, het zou dan wel zo fijn zijn als je het op je Hi pagina kan zien hoeveel je al verbruikt hebt...

Edit:

Je schijnt het dus te kunnen zien door het onderstaande te doen (SMS naar 1244), net paar minuten geleden gedaan maar nog niets binnen?!?

Kosten voor het gebruik van internet op je mobiel worden bepaald door het aantal bezochte pagina’s (je dataverbruik) en niet door de periode dat je ‘online’ was. Wees daarom niet bezorgd als je per ongeluk je mobiele browser een tijdje open hebt staan. Je kunt te allen tijde je verbruik bekijken door een sms ‘saldo’ naar 1244 te sturen.

Edit2:

Nu eindelijk bericht gekregen: 0,036Mb sinds 10 September. Dat is dus alleen het verbruik van toen ik een weekend in Dresden zat en even de voetbaluitslagen wilde weten (Gebruik nooit internet op mijn mobiel in het buitenland), er staat dus niet op hoeveel je in Nederland hebt verbruikt :(

[ Voor 54% gewijzigd door Tags NL op 04-10-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:45
Ik heb er zojuist 2! gehad.

De eerste:

Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-
bundel was 00465,7 MB. Hiermee ga je over
de Fair Use Policy heen. Kijk voor de
voorwaarde op www.hi.nl/fairuse

De tweede (kwam 5 min later):

Let op: je gebruikt gemiddeld 00840,9 MB en
dat is meer dan volgens de Fair Use Policy
mag. Ga je weer over de bundel heen, dan kan
Hi de bundel stopzetten.

Ik snap werkelijk niet hoe ik in 5 minuten bijna 400 MB heb kunnen
gebruiken, sowieso vind ik het totaal onduidelijk wanneer ik dit
dan gedaan moet hebben. Wat ook raar is is dat ik een paar
maanden geleden mn telefoon een week lang icm een laptop
heb gebruikt maar toen was er blijkbaar niks aan de hand :S

Vandaag gaat trouwens ook mijn nieuwe maand in
of hoe moet je dat noemen. Ik denk dat ik ze maar eens ga bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Taartvarken op 04-10-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Net ook gehad ja, 200MB is wel verdomd weinig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Mmm, volgens mij is er daar wat aan de hand dan. Kan me niet voorstellen
dat ik niet eerder die 200 mb heb verbroken. 't gemiddelde gaat zo wel mooi omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29

Dido

heforshe

Ik zag net elders ook al zo'n melding voorbijvliegen. Zou het kunnen dat er een bugje zit bij KPN waardoor ofwel het gemiddelde dataverkeer te laag is uitgerekend (een factortje 10 of zo), ofwel het dataverkeer van een groep klanten?

Het zou mij niets verbazen als er ergens deze week een zooi sms'sjes uitgaan met "excuses voor het ongemak"

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:56
KPN 10:04
Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-bundel was 00212,3 MB. Hiermee ga je over de Fair Use Policy heen. Kijk voor de voorwaarde op www.hi.nl/fairuse

same here, zit midden in mijn maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320814

Ook ik kreeg zojuist een sms met de melding dat ik op moest letten. Ik zou ook te veel verbruikt hebben binnen mijn eindeloos online bundel. Nou heb ik die al een jaar en gebruik het dan ook al een jaar het zelfde en heb er nooit iets van gehoord. Maar nu ik hier de reacties lees vermoed ik net als Dido dat er iets mis is gegaan.

Daarnaast mogen ze wel iets meer vermelden in die smsjes overigens. Het lijkt me toch wel handig te weten over welk tijdsbestek dit gaat en onder welk limiet ik dan moet blijven... Op de site waar je naar toe wordt gestuurd, staat dat overigens dat ze dit in je waarschuwing zouden moeten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dido schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:57:
Ik zag net elders ook al zo'n melding voorbijvliegen. Zou het kunnen dat er een bugje zit bij KPN waardoor ofwel het gemiddelde dataverkeer te laag is uitgerekend (een factortje 10 of zo), ofwel het dataverkeer van een groep klanten?

Het zou mij niets verbazen als er ergens deze week een zooi sms'sjes uitgaan met "excuses voor het ongemak"
Ik denk het niet. Er wordt al een tijdlang melding gemaakt dat bij Hi Eindeloos Online de datalimiet rond de 200MB ligt.

Het is wel schandalig eigenlijk. Wat ik nog erger vind, is dat ze het een FUP noemen. Als je erg moet oppassen dat je de FUP overschrijft, dan noem ik het geen FUP meer. Zelf zit ik op 50MB in een paar dagen. Waar het vandaan komt weet ik niet, maar ik doe helemaal niets geks. Wat ik dan ook apart vindt is dat mensen dan blijkbaar gemiddeld 20MB verbruiken. Ontzettend weinig...

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 04-10-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153055

Zojuist hetzelfde bericht ontvangen. 514MB. Nog nooit eerder iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat KPN dit soort topics en berichtjes op twitter ed ook wel opmerkt. Ik denk ook wel dat er een rectificatie komt. 200MB haalt de doelgoep van hi (18-30 jaar) echt makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JvS schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:22:
Ik denk dat KPN dit soort topics en berichtjes op twitter ed ook wel opmerkt. Ik denk ook wel dat er een rectificatie komt. 200MB haalt de doelgoep van hi (18-30 jaar) echt makkelijk.
Tsja, er wordt al een tijdje melding van gemaakt, maar schijnbaar verandert er weinig. Ik merk verder ook maar weinig van muiterij elders op het internet of in de media. Maar inderdaad, met een beetje gebruik haal je het makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Laatst online: 06-06 21:13
krijg nu net 2 sms'jes achter elkaar over overtreding fair use. Ligt op 200 mb en ben ik ruim overheen gegaan. Is mij alleen een raadsel of dit van hi is of van vodafone. Ik ben namelijk 10 september overgegaan naar vodafone. Het smsje is een 'onbekende' afzender. Hebben zowel hi als vodafone ene limiet van 200?

/edit als ik bovenstaande zo lees zal het nog wel afkomen van het oude hi abonnement :)

[ Voor 12% gewijzigd door xxxMaverick op 04-10-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320821

Ik heb net ook smsje gehad dat mijn eindeloos online-bundel 00210,4 MB was en dat ik hiermee over de Fair Use Policy heen ga..

Ik heb al vaker zo´n smsje gehad en toen had ik gebeld naar Hi! En die zeiden dat ze er toen iets mis was gegaan.. Dat zal nu ook wel het geval lijkt me!
Want ik heb deze maand helemaal niets gedownload of niets!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 320821 op 05-10-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Noldy
Anoniem: 320821 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:26:
Ik heb net ook smsje gehad dat mijn eindeloos online-bundel 00210,4 MB was en dat ik hiermee over de Fair Use Policy heen ga..

Ik heb al vaker zo´n smsje gehad en toen had ik gebeld naar Hi! En die zeiden dat ze er toen iets mis was gegaan.. Dat zal nu ook wel het geval lijkt me!
Want ik heb deze maand helemaal niets gedownload of niets!!
Ik denk dat ik dat dan ook krijg als ik zometeen hi ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandO
  • Niet online
wat toch weer een goede marketingterm: Eindeloos online, maar wel beginnen te mekkeren bij de minste of geringste overschrijding.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Niet dat het iets toevoegt, maar ik heb vandaag ook zo'n melding gekregen. Ik zou 600 Mb. verbruikt hebben. Weliswaar niet bij Hi maar bij KPN in combinatie met een Surf&Mail totaal abo. Ik zou dus 10x het gemiddelde overschreden en dat lijkt mij erg stug.

Ik doe niet overdreven veel met mijn smartphone. Laat de e-mail naar mijn telefoon forwarden, kijk een paar keer per dag even naar wat dingen op Internet en soms voor de lol even 1 of 2 YouTube filmpjes. Je maakt mij niet wijs dat ik dus 1 van de weinigen ben van de gebruikes van een smartphone in combinatie met dit abonnement die 10x meer data gebruiken dan gemiddeld. Je zou eerder zeggen dat KPN de fair use policy aan de werkelijkheid moet aanpassen, want reken maar dat het gebruik van data fors omhoog gegaan is sinds de verkoop van smartphones en het gebruik van mobiel internet toegenomen is.

Volgens mij maakt KPN of nu een foutje omdat dit SMS's naar velen tegelijk verstuurd lijkt te zijn, of KPN beloofd veel maar maakt zich er op deze manier erg makkelijk vanaf. We ze zullen klanten geen inzicht geven in het werkelijk gemiddelde gebruik van data, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Haha ik heb ook HI eindeloos online, ging net even SALDO naar 1244 smsen, heb sinds 06 september 0.009mb verbruikt.. Lijkt me wat weinig, lees 5-6x per dag mn mail en wil ook nog wel eens wat internetten (nu.nl vooral)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Laatst online: 29-05 15:15
Overigens. Uitgaande van de redenatie van KPN, zou de gemiddelde klant dus iets van 50 Mb. per maand in combinatie met een surf&mail totaal abonnement verbruiken. Dat lijkt mij extreem weinig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Noldy
Okasha schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:16:
Haha ik heb ook HI eindeloos online, ging net even SALDO naar 1244 smsen, heb sinds 06 september 0.009mb verbruikt.. Lijkt me wat weinig, lees 5-6x per dag mn mail en wil ook nog wel eens wat internetten (nu.nl vooral)
Ik heb precies hetzelfde. Echter nog een iets sterker verhaal. Mijn saldo sms gaf het volgende:

Melding Hi Eindeloos Online:
Verbtruik 0,000MB t.w.v. €0,00 sinds factuur 06 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
_Noldy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:37:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Echter nog een iets sterker verhaal. Mijn saldo sms gaf het volgende:

Verbtruik 0,000MB t.w.v. €0,00 sinds factuur 06 september.
Dat is standaard als je Eindeloos Online hebt.
Je betaalt 10 euro per maand voor "onbeperkt" internet
en dus wordt het verbruik daar niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wiend schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:17:
Overigens. Uitgaande van de redenatie van KPN, zou de gemiddelde klant dus iets van 50 Mb. per maand in combinatie met een surf&mail totaal abonnement verbruiken. Dat lijkt mij extreem weinig......
Mij niet. Er zijn veel gebruikers die het er wel bij nemen, maar het nooit gebruiken (ik ken er diversen). Die gebruikers tellen met hun nul MB per maand uiteraard allemaal mee voor het gemiddelde.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 12:38

DataGhost

iPL dev

Mag jij me gaan uitleggen waarom ik dan EN niet in kan zien hoeveel data ik verbruikt heb deze maand EN niet kan zien wat het gemiddelde op dit moment is. Ik heb bijna precies een jaar geleden ook al een bericht gehad dat ik over het gemiddelde heen ging. Dit was iets meer dan een maand na mijn vakantie, vandaar dat ik het raar vond want die maand had ik nauwelijks data verbruikt. Anyway, in dat bericht stond dat ik 502 MB verbruikt had. Ik vind dat (50 MB) een best toevallig gemiddelde.

Verder vraag ik me af in hoeverre deze smsjes geldig zijn, in de FUP staat namelijk dat je ook het gemiddelde wordt medegedeeld. Aangezien in mijn smsje van gisteren stond dat ik 224 MB heb gebruikt en ik hier een hoop andere hoeveelheden langs zien komen kan ik maar 2 dingen vaststellen: het gemiddelde wordt niet medegedeeld en is 20MB.

Daarnaast ga je me echt niet wijsmaken dat er zoveel mensen zijn die wel 10 euro per maand dokken maar niet meer dan 5MB verbruiken. 20MB is echt niet zo moeilijk, sites worden tegenwoordig steeds groter. De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat ze gewoon een grens van 200MB hebben vastgesteld en proberen dit te verbergen door het niet direct te melden zodat ze geen klanten mislopen. Ik weet vrijwel zeker dat een gemiddelde er echt geen zak mee te maken heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 05-10-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarnaast ga je me echt niet wijsmaken dat er zoveel mensen zijn die wel 10 euro per maand dokken maar niet meer dan 5MB verbruiken. 20MB is echt niet zo moeilijk, sites worden tegenwoordig steeds groter.
Nounounou, ik betaal maandelijks 10 euro voor internet, maar gebruik het met name voor buienradar, wat OV/File informatie, nu.nl en gmail. En zo ken ik genoeg mensen.

Mijn verbruik schommelt tussen de 5 en 50MB per maand, met heel af en toe een uitschieter, maar nooit meer dan 100MB. 20MB halen is inderdaad niet perse moeilijk. 200sms sturen per maand is ook niet moeilijk :). Maar toch zijn er zat mensen die dat niet doen. Niet iedereen heeft een smartphone, kijkt youtube (dat hakt er flink in vermoed ik) en downloadt grote dingen.

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 05-10-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Noldy
WiertOmta schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:24:
[...]

Dat is standaard als je Eindeloos Online hebt.
Je betaalt 10 euro per maand voor "onbeperkt" internet
en dus wordt het verbruik daar niet weergegeven.
Ja zover was ik eigenlijk ook wel een beetje. Echter nou komt er een grote nieuwe vraag opzetten:
- hoe kan ik dan zien hoeveel ik verbruikt heb? Want blijkbaar wil ik nog wel eens over de quota van een zogenaamd Fair Use Policy heengaan bij een onbeperkt mobiel internetabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn vast wel datatellers te krijgen voor Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 12:38

DataGhost

iPL dev

Waarom kan Hi me dat verbruik niet laten zien? Het werkt ook met andere abo's en ze houden het bij dus waarom krijg ik dan geen inzage? Sowieso heb je daar niet veel aan zonder 'het gemiddelde' maar een programma moeten installeren om te zien hoeveel ik verbruik omdat Hi me dat niet wil vertellen vind ik een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Noldy
En ja hoor, het hoge woord is eruit. Een blije huppel van de Hi klantenservice vertelde mij net dat er een storing is bij hun waardoor massaal dat soort smsjes de deur uit zijn gegaan.

Daarom raadt ik iedereen aan P2P aan te zetten via hun mobiel en gelijk een nieuwsgroepen progje te gaan gebruiken om het maximale eruit te kunnen trekken want dat gemiddelde moet omhoog :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Die berkeningen van Hi kloppen volgens mij wel vaker niet :/. Ik vroeg 2 weken geleden mijn saldo op (via 1244) en toen gaf het ding aan dat ik nog x% tot 22 november had. (Terwijl dit iedere maand vernieuwd hoort te worden)

Overigens ga ik weg bij Hi zodra mijn abbo verloopt omdat:
• SMS Bundel is nu 12,50. Bij andere providers 9,95.
• Internet is traag. (Of je betaald €14,95)
• Ze gaan elk jaar automatisch je abbo prijs verhogen naar aanleiding van de inflatie:
Ieder jaar wordt de inflatie bepaald door het CBS Consumentenprijsindex. Je abonnementsbedrag wordt jaarlijks op 1 oktober aangepast met de inflatie die door het CBS wordt vastgesteld.
• Sim only prijzen zijn VEEL duurder tov T-mobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:07
Ik kreeg gister ook 2 sms'jes van hi. Eerste bericht was dat mijn verbruik in de Eindeloos online-bundel 00491,1 MB was en dat ik over de FUP ging. 2e bericht was dat mijn gemiddelde 00204,1 MB was en dat dat meer dan de FUP was en dat ze mijn bundel kunnen stopzetten mocht het weer gebeuren. En ik zit nu nog midden in mijn maand :S. Trouwens ik heb nog steeds de oude snelheden, 128/64 kbps, zou dat niet rond deze tijd verhoogd worden naar 384/.. kbps?

Edit: ik lees net dat van de storing bij kpn, lijkt ook wel logisch gezien de berichten hier, maar weet iemand hoe dat zit met de snelheden?

[ Voor 13% gewijzigd door Megupe op 05-10-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
http://www.hi.nl/web/show/id=299087

Uit de voorwaarden:
7. Indien je geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online (zie 1) zal Hi je hierover informeren en verzoeken het gebruik aan te passen. Hierbij geven wij tevens aan wat het gemiddelde dataverbruik van alle overige abonnees van Eindeloos online is. Je krijgt minimaal 2 keer de kans om jouw gebruik aan te passen. Indien je ondanks onze verzoeken blijvend geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online, heeft Hi het recht het abonnement te beëindigen en jou een aanbod te doen voor een opvolgend abonnement.
Zolang dat gemiddelde er niet bij staat, is de melding toch gewoon niet geldig volgens de voorwaarden. Ook best logisch dat het er niet bijstaat, aangezien ze het waarschijnlijk gewoon verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314561

RoD schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:38:
215mb is inderdaad niet veel. Maar 215MB is wat anders ;) De fair use policy van Eindeloos Online is volgens mij rond de 200MB. Lees anders [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ? eens door.

Het valt inderdaad wel tegen. Prehistorische datalimieten zijn het.
Daar ben ik het mee eens :)

200 MB was het en het is slappe hap dat de provider dat niet meld. Ik zou onder een fair use ook iets anders verstaan :)

Ik weet wel dat T-mobile web&walk een echt unlimited gebruik kent tenzij over de 8 GB heenkomt :P
De dekking is dan weer wat minder, maar 8 GB staat niet in contrast met 200 MB. Inderdaad prehistorisch.

Ik zou de mail/sms niet al te persoonlijk nemen. Als ze je afsluiten ben je in ieder geval van het contract af en kun je weer gaan shoppen :P (8>

200 MB eindeloos gebruik?! Misschien via GPRS ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb even mijn teller bekeken, ik heb sinds ik mijn huidige telefoon heb (juni 2009) in totaal 117MB gedownload. Ik kan me dat gemiddelde dus wel voorstellen.

Ben benieuwd of ze nog een officiele melding maken dat dit een storing is. Ik vond dat wel een logisch gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
Zoals WiertOmta al zegt, saldo naar 1244 zal niet werken wanneer je Eindeloos Online bent. Er wordt dan alleen het verbruik in het buitenland weergegeven.
Jay-v schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:24:
SMS Bundel is nu 12,50. Bij andere providers 9,95.
Hoe kom je daar nou weer bij dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97471

Jay-v schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:24:
Overigens ga ik weg bij Hi zodra mijn abbo verloopt omdat:
• SMS Bundel is nu 12,50. Bij andere providers 9,95.
Dat is niet waar, kijk maar op de Hi site: http://www.hi.nl/web/show/id=4706192 ;)
De Eindeloos Sms-bundel van Hi
  • heb je voor maar € 9,95 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:07
Ik zit bij Telfort (onderdeel van KPN) op een comfortabele 1,5-2GB per maand voor een 10,- lang leve tethering :p geen melding what so ever.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

bokkow schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:30:
Ik zit bij Telfort (onderdeel van KPN) op een comfortabele 1,5-2GB per maand voor een 10,- lang leve tethering :p geen melding what so ever.
Enige tijd geleden heeft telfort er anders ook goed werk van gemaakt hoor, net als KPN nu doet.

Het lijkt net alsof ze even mensen willen afschrikken om er zo voor te zorgen dat niet teveel mensen te veel data verbruiken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Las net in [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ? dat B-Lennium contact had gehad met Hi :

"ik heb dit weekeind ook een sms gehad van Hi, 238mb.

ik heb net gebeld met de klantenservice en die wisten me te vertellen dat er een grote storing is.
de limiet schijnt 2gig te zijn voor eindeloos online."

Toch raar, zal dan inderdaad wel een storing zijn?!? (En het gemiddelde ligt dan blijkbaar rond de 200Mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

2GB zou mooi zijn :) Wel apart, want volgens mij was 200MB altijd de limiet, dat blijkt althans uit bovenstaande topic.

Zou Hi zich de kritiek aangetrokken hebben? Ben benieuwd of dit nogmaals bevestigd kan worden. Het zou niet de eerste keer zijn dat een medewerker het fout heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Net zelf gebeld, zeer vriendelijk te woord gestaan, maar ze konden mij helemaal niks van een concreet cijfer geven. Nu vraag ik me af, hoe rechtsgeldig is zo'n FUP dan als niemand mij kan melden wat het limiet is? Hoe moet een consument nu inzicht hebben in het gemiddelde gebruik?

Edit: Ontvang net een SMS dat die SMS van gisteren als niet verzonden beschouwd kan worden. Ben dus niet over m'n limiet heen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 05-10-2009 16:24 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Volgens mijn telefoon heb ik in de 2 maanden dat ik onbeperkt internet van Vodafone had net iets meer dan 1GB verbruikt, waarbij ik ook de telefoon heb gebruikt als modem voor mijn laptop wat officieel niet mag. Nooit wat van gehoord O-)

200MB lijkt mij wel erg weinig, heb nog nooit wat over de FUP gehoord over internetverbindingen (gewoon thuis) van powerusers? Dus dit lijkt me iets relatief nieuws :(

Heb momenteel geen onbeperkt online, maar zo te horen zou Hi niet erg blij met mij zijn :+

[ Voor 20% gewijzigd door nooberke op 05-10-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 13:57
Tsurany schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:48:
Net zelf gebeld, zeer vriendelijk te woord gestaan, maar ze konden mij helemaal niks van een concreet cijfer geven. Nu vraag ik me af, hoe rechtsgeldig is zo'n FUP dan als niemand mij kan melden wat het limiet is? Hoe moet een consument nu inzicht hebben in het gemiddelde gebruik?

Edit: Ontvang net een SMS dat die SMS van gisteren als niet verzonden beschouwd kan worden. Ben dus niet over m'n limiet heen.
Sterker nog, ik heb net de afdeling KPN Save gesproken (klachtenbehandeling en klantbehoud) en die konden het ook niet vinden. Ze gaven aan dat het nergens goed vermeld staat, overal staat 10x het gemiddelde. Volgens mij gebruikt kpn het 10x gemiddelde om zichzelf in te dekken tegen overmatig gebruik van de klant. Als ze een echt limiet neerzetten, gaan mensen daar op letten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 10:16
i, gisteren heb je een sms ontvangen dat je de fup van je online bundel hebt overschreden.Deze sms is onterecht en kan je als niet verstuurd beschouwen....

Dat is dan wel weer netjes, maar ben toch benieuwd wat het gemiddelde gebruik is... Want onvang hem wel eens vaker ;)

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58
Mij is medegedeeld dat de Datalimiet voor Xtra snel 750MB is. Die is dan nu 2GB? Lijkt mij sterk.

Ik ga ze eens bellen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Hi, gisteren heb je een sms ontvangen dat je de fair use policy van je eindeloos online bundel hebt overschreden. Deze sms is onterecht en kan je als niet verstuurd beschouwen. Excuses! Groeten Hi

Talenten! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:07
ook hier de sms ontvangen met verontschuldiging. Foutje kan gebeuren en zo is het wel netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58
En nu net heb ik gebeld en die mevrouw zegt dat het datalimiet 250MB is en dat je bij Xtra snel alleen voor de snelheid betaald en niet meer MB's krijgt??

Nou dan hek er helemaal niets aan want ik wil meer MB's! Die snelheid interesseert mij niet zo..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 10:30
Ik kreeg vandaag wel de excuus sms, maar heb niet de overtredings sms gehad... erg vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik ben sinds kort klant van HI en daar geldt een andere FUP. Daar staat niet meer bij dat ze je bundel stopzetten maar dat ze je snelheid verlagen tot de volgende maand...
Bij Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt een datalimiet: je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde bundel. Doe je dat toch, dat wordt gedurende de rest van de maand je snelheid verlaagd. Vanaf de 1e dag van de volgende kalendermaand gaat je snelheid weer terug naar de normale snelheid. Het gemiddelde verbruik wordt maandelijks bepaald o.b.v. het totale verbruik van alle klanten met die bundel in die kalendermaand. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand.
Bron: http://www.hi.nl/web/show/id=7665190

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
BastiaanN schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:10:
Ik ben sinds kort klant van HI en daar geldt een andere FUP. Daar staat niet meer bij dat ze je bundel stopzetten maar dat ze je snelheid verlagen tot de volgende maand...

[...]

En iets daaronder staat:
7. Indien je geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online (zie 1) zal Hi je hierover informeren en verzoeken het gebruik aan te passen. Hierbij geven wij tevens aan wat het gemiddelde dataverbruik van alle overige abonnees van Eindeloos online is. Je krijgt minimaal 2 keer de kans om jouw gebruik aan te passen. Indien je ondanks onze verzoeken blijvend geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online, heeft Hi het recht het abonnement te beëindigen en jou een aanbod te doen voor een opvolgend abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
In mijn link ja? Dat staat nergens hoor ;) er staat alleen:
Indien Hi constateert dat sprake is van niet-redelijk gebruik van een Dienst is zij gerechtigd, zonder voorafgaande aankondiging, het gebruik van de Dienst al dan niet tijdelijk op te schorten, de gebruiksmogelijkheden of het kwaliteitsniveau van de Dienst al dan niet tijdelijk te beperken (bijvoorbeeld door het beperken van de geleverde snelheid bij een Datadienst), of – bij herhaald onredelijk gebruik – de overeenkomst voor de Dienst te ontbinden. Hieronder vind je nog een paar voorbeelden van onredelijk gebruik in combinatie met de maatregelen die we bij dat gebruik zullen treffen:

• Als je Eindeloos Online of Eindeloos Online XtraSnel gebruikt met een laptop of computer, of als router, zullen we je eerst verzoeken om daarmee te stoppen, en als je dat niet doet zullen we je Eindeloos Online of Eindeloos Online XtraSnel bundel beëindigen. Je Hi Bel & Sms contract blijft gewoon actief.
Als je meer dan 10x het gemiddelde gebruikt van alle andere gebruikers van de bundel zullen we je snelheid gedurende de rest van de maand verlagen. Op het moment dat we dit toepassen ontvang je hiervan een sms. Vanaf de eerste dag van de volgende maand heb je de normale snelheid weer beschikbaar.
• Indien we constateren dat je Eindeloos Online (XtraSnel) gebruikt in combinatie met een VOIP-dienst zullen we je eerst verzoeken om daarmee te stoppen, en als je dat niet doet zullen we je Eindeloos Online of Eindeloos Online XtraSnel bundel beëindigen. Je Hi Bel & Sms contract blijft gewoon actief.

[ Voor 92% gewijzigd door BastiaanN op 05-10-2009 17:42 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 16:16
Wat telecomproviders doen is sowieso niet rechtsgeldig zover ik weet. Even een aantal 'kanttekeningen'.

Sommige providers hanteren een FUP. FUP is prima; maar wat is Fair Use?
Sommige providers hantereren 10x gemiddelde; Maar de top 'pakken ze aan' waardoor 10x het gemiddelde steeds minder wordt.
Die SMSjes kloppen niet.
Ze zijn zelfs in strijd met hun eigen voorwaarden.

Niet professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Laatst online: 04-07 13:57
Jassy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:59:
En nu net heb ik gebeld en die mevrouw zegt dat het datalimiet 250MB is en dat je bij Xtra snel alleen voor de snelheid betaald en niet meer MB's krijgt??

Nou dan hek er helemaal niets aan want ik wil meer MB's! Die snelheid interesseert mij niet zo..
Wat mij net is verteld is dat we hier niet bang voor hoeven zijn.
Wij hebben bewust gekozen voor de dienst van Hi XtraSnel en de FUP zegt: 10x het gemiddelde gebruik van deze dienst. Dus niet van Eindeloos Online, maar van XtraSnel. Gebruikers van XtraSnel kiezen bewust voor het internetgebruik (in tegenstelling tot Hi Eindeloos Online, waar veel klanten het niet gebruiken maar nemen omdat 't toestel dan gratis is), dus hier ligt het gebruik hoger.

Bij KPN is nergens duidelijk bekend wat het gemiddelde gebruik is. Er is net goed rondgezocht en gevraagd, zelfs buiten de klantenservice om, en die konden het nergens goed vinden (verder dan 10x het gemiddelde).
Er is mij ook verteld dat er bijna nooit actie ondernomen wordt, omdat het niet klantvriendelijk is. Het gebeurt alleen in de meest extreme gevallen.
Hiernaast verbruikt een gemiddelde XtraSnel gebruiker veel meer dan de standaard EOL gebruiker (hier betaal je voor en maak je bewust/vrijwillig de keuze om dit te doen), dus zal 10x het gemiddelde moeilijk te halen zijn. Dus echt Fair Use.

Je moet je alleen wel houden aan de regels dat je niet mag VOIPen en het gebruiken als modem. Dit leidt namelijk tot echt excessief gebruik.

Ik ben in ieder geval gerust gesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
BastiaanN schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:40:
In mijn link ja? Dat staat nergens hoor ;) er staat alleen:

[...]
Sorry, ik keek bij :

http://www.hi.nl/fairuse

2 verschillende links.. Mmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
BastiaanN schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:10:

[...]

Let wel: die FUP geldt voor Hi Eindeloos Online 2009 / Xtra Snel. Oftewel voor nieuwe / verlengende klanten vanaf 1 juni 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hmm je hebt gelijk, ik heb vorige maand op de site zitten kijken naar bundels en ik ben er vrij zeker van dat er toen 12,50 stond maar ik kan het nu niet terug vinden. (ik betaal overigens nog 9,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Laatst online: 21:49
Ook ik heb de SMS op m'n Touch HD ontvangen, de dag erna dus de rectificatiesms.

Ik had de sms al vaker gehad, dus ik kneep 'm wel een beetje. Ik had zogenaamd 288,5MB verstookt.

Is er een app voor WinMo die het verbruik bijhoudt? Dit is echt wel belachelijk weinig, ik download en upload geen grote bestanden, echt sporadisch een keer 'n foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Jay-v schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:24:
ik heb vorige maand op de site zitten kijken naar bundels en ik ben er vrij zeker van dat er toen 12,50 stond maar ik kan het nu niet terug vinden.
Onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Bobbus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:30:
Ook ik heb de SMS op m'n Touch HD ontvangen, de dag erna dus de rectificatiesms.

Ik had de sms al vaker gehad, dus ik kneep 'm wel een beetje. Ik had zogenaamd 288,5MB verstookt.

Is er een app voor WinMo die het verbruik bijhoudt? Dit is echt wel belachelijk weinig, ik download en upload geen grote bestanden, echt sporadisch een keer 'n foto.
SPB Wireless Monitor does the job! :)
Niet gratis, maar werkt zeer goed en geeft erg gedetaileerde logs van je exacte dataverbruik (per dag, per applicatie etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:03
nog steeds op 200 MB :(

ik kreeg net smsje dat ik over het limit heen was,
Kijk ik naar mn verbruik zit ik op 238 MB...

ofterwijl nog geen 2 GB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

volgens mij is die datateller gewoon stuk, ik heb pushmail (via imap) aanstaan op mijn telefoon, en doe regelmatig mijn gmail controleren via de gmail app.

sms naar 1244 geeft aan dat ik 0,000MB heb vebruikt sinds mijn factuur van 14 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:03
RonnieB82 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:48:
volgens mij is die datateller gewoon stuk, ik heb pushmail (via imap) aanstaan op mijn telefoon, en doe regelmatig mijn gmail controleren via de gmail app.

sms naar 1244 geeft aan dat ik 0,000MB heb vebruikt sinds mijn factuur van 14 september.
Verbruik 0,000 MB. t.w.v 0,00

ofterwijl ja die werkt niet al te best ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
mvandervelde schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

Verbruik 0,000 MB. t.w.v 0,00

ofterwijl ja die werkt niet al te best ..
Voor de 30e keer: die melding zul je altijd krijgen bij Hi Eindeloos Online, omdat je 'onbeperkt' internet hebt (met FUP dus). Alleen verbruik in het buitenland zal zichtbaar zijn in MB's en euro's in die saldo sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:53
jelle. schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:16:
[...]

Voor de 30e keer: die melding zul je altijd krijgen bij Hi Eindeloos Online, omdat je 'onbeperkt' internet hebt (met FUP dus). Alleen verbruik in het buitenland zal zichtbaar zijn in MB's en euro's in die saldo sms.
Ben het met je eens dat dit al zeer vaak ter sprake gekomen is, maar feit is wel dat deze informatievoorziening zeer onvolledig is. Hi kan er op zijn minst bij vermelden dat die datahoeveelheid in dat smsje n.v.t. is voor eindeloos onlineklanten voor dataverkeer binnen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sorry voor de kick, maar ik log vandaag in om mijn rekening te bekijken en daar staat toch weldegelijk:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/syrxnn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Jay-v schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:03:
Sorry voor de kick, maar ik log vandaag in om mijn rekening te bekijken en daar staat toch weldegelijk:
[afbeelding]
Dat deel van Hi.nl wordt nog verbeterd dus ik denk dat het een foutje is, tenzij je ook echt 12,50 euro op de factuur betaald natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gimli_theone
  • Laatst online: 15-07-2023
Daarom raadt ik iedereen aan P2P aan te zetten via hun mobiel en gelijk een nieuwsgroepen progje te gaan gebruiken om het maximale eruit te kunnen trekken want dat gemiddelde moet omhoog :)...
Dat doe ik al. Mijn piek (Vodafone abbo) zit ongeveer op 10 GB p/m. Zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-07 12:33
Wat ik vervelend vind is dat Hi de Eindeloos online bundel als 'onbeperkt' aanbied, terwijl de dikke Vandale zegt: "1ein·de·loos bn 1 zonder einde". Dat vind ik misleidend :X (Ja, heb de FUP gelezen maar dan nog :))

Wie weet een download monitor voor Android? Ik kan ze alleen vinden voor 't system.

[ Voor 16% gewijzigd door Pjoter op 11-11-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323486

Ik gebruik Netcounter om mijn dataverkeer bij te houden. Werkt prima.

Ik vind 250 MB trouwens schandalig weinig. Ik verbruikte vorige maand ongeveer 215 MB, en dat was in de maand dat ik aangesloten was, een halve maand ongeveer in totaal. Een paar keer YouTube en foto's uploaden en je zit er al overheen. Er moet nog een hoop verbeterd worden bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Anoniem: 323486 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:53:
Ik gebruik Netcounter om mijn dataverkeer bij te houden. Werkt prima.

Ik vind 250 MB trouwens schandalig weinig. Ik verbruikte vorige maand ongeveer 215 MB, en dat was in de maand dat ik aangesloten was, een halve maand ongeveer in totaal. Een paar keer YouTube en foto's uploaden en je zit er al overheen. Er moet nog een hoop verbeterd worden bij Hi.
Sommige mensen zijn verbaasd over het data gebruik dat je vandaag de dag met een redelijke smartphone er door heen jaagt.

Hieronder een lijstje met wat voorbeelden van zaken die ik op mijn smartphone doe:

- YouTube in de browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.

De hierboven genoemde zaken kosten samen al 64 MB en verstook je dus in 50 minuten.

Zou je dit iedere dag 50 minuutjes doen kom ik aan:

30 dagen X 64 MB = 1920 MB dus al bijna 2 GB.

De volgende zaken die ik ook met mijn gsm doe heb ik nog niet eens mee geteld:
Surfen (zoals bijv. buienradar.nl of nu.nl) , Twitter , push mail , instant messaging (zoals bijv. Windows Live Messenger) , tethering (gsm als modem voor bijv. laptop) , google maps , downloaden van podcasts , etc. , etc......

Zo zie je dat zelfs wanneer je niet eens alle zaken telt die data kosten je al met redelijk gemak aan 2 GB of meer uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324010

ja hoor, ik kreeg van de week ook een smsje over de fup.
Vannacht kreeg ik weer een smsje dat ze mijn snelheid hebben verlaagd tot het einde van de maand. lekker op de 11e van de maand :(

Anoniem: 80487

Daarom heb ik zo'n grafhekel aan 'fair'use policies.
Het komt er op neer dat ze er van kunnen maken wat ze willen.
Fair is in deze context nogal een subjectieve kwestie.
Verbazingwekkend eigenlijk wel dat het kennelijk zo verkocht mag worden.

200MB, keertje msn, paar fototjes en e-mailtjes later en het is weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 12-11-2009 22:29 ]

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Het klopt dat bij XtraSnel alleen de snelheid toeneemt en niet het maximaal aantal Data.

Ergens vind ik het toch een soort van 'misleiding' wanneer men wel de snelheid opschroeft, zoals bij Eindeloos Online XtraSnel, maar niet het data limiet opkrikt. Dit heeft mijn inziens tot gevolg dat er in een kortere periode, door de toename van de snelheid, eerder over de bundel zal worden gegaan omdat het data limiet hetzelfde blijft

Tot op heden nog geen problemen ondervonden maar straks met de nieuwe HD2 zal ik mee gebruik gaan maken van o.a. de youtube app. Met mijn huidige EindeloosOnline bezoek ik regelmatig verschillende fora, ns reisplanners en andere site's maar nog geen problemen gehad, maar die problemen zie ik straks wel komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Novadecasa op 12-11-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 10:44
De hele term eindeloos online is natuurlijk al misleiding met hoofdletters! Zelden zo'n spijt gehad van iets als van de overgang van T-mobile naar Hi. In vijf jaar abonnement bij T-mobile nog nooit enige commentaar gehad over mijn dataverbruik en bij Hi al twee maanden lang gezeur. Jammer genoeg moet ik nog bijna twee jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326834

Deze limieten zijn belachelijk. Ik check een paar keer per dag mijn mail, wat forum accounts + blogs, Hyves, en wat youtube filmpjes. Mijn Opera Mini browser geeft per sessie dan al snel zo'n 20 tot 30mb aan per sessie. Dat is ongeveer 100 per dag dan, zonder youtube en die automatische buienradar en dergelijke widgets op mijn Samsung S8300. Dat maakt per maand dus met gemak 3gb. En in de 4 maanden dat ik deze abo heb, heb ik 3 keer een bericht gehad dat ik over de FUP ging. Mijn gebruik volgens die berichten lag tussen de 200 en 600mb, en ik kreeg ze meestal halverwege de maand.

Ligt het nou aan mij, of werken er een stel holbewoners met een geestelijke beperking bij Hi? Of waren ze high toen ze deze "regels" maakten? Ik snap er in ieder geval geen bal van.

Edit: en mijn Skype staat voor makkelijk berichten versturen zowat constant aan. Alsof ik ga betalen voor sms berichten terwijl ik Skype Light op mijn gsm kan gooien. Oh, en Ebuddy natuurlijk.

Dus ik ben best een intensief gebruiker, maar volgens Hi gebruik ik ongeveer even veel als mensen hier die alleen hun mail checken. Maf. Ach ja, het word tijd om wat slaap te pakken. Ik ben benieuwd wat voor ervaringen hier nog meer gepost worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 326834 op 18-11-2009 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ligt het aan mij of krijg je nooit smsjes? Ik tether flink vaak op stage, daar hangt hij altijd aan m'n laptop en ontvang ik mail of surf ik. Lijkt me wel dat ik over de 250MB per maand ga, kennelijk kan dat. Ik heb soms ook Live Sync op m'n laptop aan, paar MB uploaden naar m'n server toe. Kennelijk doen ze niet meer moeilijk? Zal eens een monitor programma instellen, benieuwd hoeveel ik verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 10:44
Ik heb ook wel de indruk dat lang niet alle gebruikers gemonitord worden. Als ik zie hoeveel sommige mensen van hun internet gebruik maken (en terecht natuurlijk) en nooit iets horen, terwijl sommige mensen bij minimaal gebruik wel maandelijks bestookt worden met smsjes. Maar die hele fup is natuurlijk een lachertje. Als bij Hi nog steeds het idee bestaat dat het bezoeken van 50 internetpagina's gelijk staat aan 1 mb (zoals op de website vermeld staat) dan ben je natuurlijk niet helemaal wakker. Wat ik helemaal vreemd vind is dat bij aanbevolen applicaties op de website doodleuk uitzenddinggemist.nl wordt genoemd, terwijl deze applicatie met de belachelijke voorwaarden van Hi absoluut niet te gebruiken is. Eén uurtje uitzendinggemist en je bent door je databundel heen. Kansloos.

Anoniem: 328043

Tja weet je, waarom zou KPN de FUP veranderen? Je hebt toch al een abonnement, dus betalen moet je toch....

Ik kreeg trouwens net wel een sms dat ik 80% van de FUP heb verbruikt..... als ik eroverheen ga word mijn snelheid verlaagt, ze zeggen niets over betalen?

Wat gebeurd er trouwens als je contract ontbonden word?

Als ik deze berichten zo lees moet de FUP veel hoger liggen :) en dat zo toch idd iedere maand anders moeten zijn....
Erg appart allemaal.....

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 328043 op 19-11-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300737

Mijn vriendin heeft met haar samsung galaxy ook zo een sms ontvangen van Hi eindeloos online, dat ze 80 procent van haar FUP heeft verbruikt. Ik weet wat ze met haar telefoon doet, ze checkt haar hyves/gmail, download apps van de android appsmarket, en leest sommige nieuwssites (niet tweakers helaas :P). Ze heeft wel in het begin wel eens youtube gekeken/geluisterd. Verder geen streamings en zeker geen laptopgebruik of torrents enz.

Ik vind het een schande, adverteren met eindeloos online en dan mekkeren over FUP waar je bij het contract aangaan niets van weet. Stel je eens voor dat je een abbo neemt waar je onbeperkt mag smsen en na 200 smsjes krijg je een sms dat je je FUP heb overschreden en je nog maar 1 sms per dag mag smsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

*knip* Dit soort opmerkingen kunnen beter via een topicreport

http://www.hi.nl/web/show/id=212976

Maargoed het is wel nieuw voor me dat ze al vantevoren waarschuwen.. (dus voordat je eroverheen gaat).

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 22-11-2009 19:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 10-07 23:24
Ja, hoor. Ik krijg vandaag een sms dat ik over 80% van de FUP heen ben. Dit is mijn 3de maand, in de eerste maanden kreeg ik er niks over terwijl ik toch ongeveer evenveel heb zitten surfen, mail checken etc.
Is er een app voor Android die je verbruik bij kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:09
Je zit hier natuurlijk totaal in het verkeerde topic, maar 'Netcounter' is een goede app voor Android om je dataverbruik bij te houden.

Meer on topic, ik krijg vrijwel elke maand een smsje als ik rond de 250MB heb gedownload met mijn telefoon. Dat is meestal wel aan het einde van de maand, maar ik vind het ook bizar dat Hi eindeloos online een FUP heeft van rond de 250MB, met de telefoons van tegenwoordig zit je daar zo overheen. Overigens neem ik aan dat de laatste jaren het gebruik van mobiel internet flink stijgt en alleen nog maar meer zal stijgen, als het goed is gaat de FUP limiet dan ook wat omhoog.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 10-07 23:24
evleerdam schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:48:
Je zit hier natuurlijk totaal in het verkeerde topic, maar 'Netcounter' is een goede app voor Android om je dataverbruik bij te houden.

Meer on topic, ik krijg vrijwel elke maand een smsje als ik rond de 250MB heb gedownload met mijn telefoon. Dat is meestal wel aan het einde van de maand, maar ik vind het ook bizar dat Hi eindeloos online een FUP heeft van rond de 250MB, met de telefoons van tegenwoordig zit je daar zo overheen. Overigens neem ik aan dat de laatste jaren het gebruik van mobiel internet flink stijgt en alleen nog maar meer zal stijgen, als het goed is gaat de FUP limiet dan ook wat omhoog.
Verkeerde topic? Verklaar je nader. De titel is ''Overtreding Fair Use Policy'' en daar heb ik het ook over. En toch nog bedankt voor die app.

[ Voor 3% gewijzigd door -Edwin- op 24-11-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323486

Ik kreeg ook een SMS dat ik al over 80% heen zat.

Ik meteen ff gebeld met de klantenservice en gevraagd hoeveel dat nou ongeveer was per maand. De dame aan de lijn zei dat het erg variabel is. De ene maand kon het, volgens haar, 250 MB zijn terwijl het de andere maand 750 MB kon zijn. Ik geloof er nog weinig van. Hi kan doen en laten wat hij wil, en maakt ook goed gebruik van die macht.

Daarnaast vind ik het hele FUP concept waardeloos. "Fair use" is in deze altijd variabel. Daarom is er ook geen exact limiet, en dus kan ik de FUP niet 'overtreden'. Want ik weet nooit waaraan ik moet voldoen om deze policy niet te 'overtreden'.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 323486 op 24-11-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:57
Jeetje, atm gebruik ik zelf geen mobiel internet maar ben er wel vaak mee in aanraking..

Gevalletje kassa of iets dergelijks? Variable FUP toepassen en niet eens alle gebruikers notificeren lijkt me echt geen zuivere koffie.

Moet toch wel iets bereikt worden?
petitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:09
-Edwin- schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:51:
[...]

Verkeerde topic? Verklaar je nader. De titel is ''Overtreding Fair Use Policy'' en daar heb ik het ook over. En toch nog bedankt voor die app.
Ik bedoelde op je Android software vraag, zou beter thuis passen in het 'Android Software Discussie topic' of iets dergelijks.
Tomino schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:21:
Jeetje, atm gebruik ik zelf geen mobiel internet maar ben er wel vaak mee in aanraking..

Gevalletje kassa of iets dergelijks? Variable FUP toepassen en niet eens alle gebruikers notificeren lijkt me echt geen zuivere koffie.

Moet toch wel iets bereikt worden?
petitie?
Ze beweren natuurlijk dat je 10X meer dan het gemiddelde mag gebruiken en dat is variabel natuurlijk. Overigens ben ik het met je eens dat ze niet alle gebruikers consistent notificeren en zo'n groot verschil tussen gemiddeld gebruik per maand lijkt mij totaal niet kunnen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap die logica niet met fair use policy en "het gemiddelde". Als providers op "het gemiddelde" meteen een sms sturen dan wordt "het gemiddelde" toch kunstmatig laag gehouden? Het gemiddelde kan alleen maar lager worden als iedereen die het gemiddelde bereikt stopt met internetgebruik.

[edit]10 x het gemiddelde, dan zou het gemiddelde op 20 MB zitten. Dat lijkt me stug dat mensen 10 euro per maand betalen voor iets wat ze niet gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 25-11-2009 08:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Marzman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 07:59:
Ik snap die logica niet met fair use policy en "het gemiddelde". Als providers op "het gemiddelde" meteen een sms sturen dan wordt "het gemiddelde" toch kunstmatig laag gehouden? Het gemiddelde kan alleen maar lager worden als iedereen die het gemiddelde bereikt stopt met internetgebruik en dat je ook vrij in gebruik bent.
"Onze" Nelie Smit Kroes , Europees commissaris nu nog mededinging maar naar alle waarschijnlijkheid wordt dit ict en telefonie.
De kans acht ik dan vrij groot dat Nelie de telco's gaat aanpakken m.b.t. het verbieden van voip , tethering etc. en de belachelijk lage fup's voor data.
Het zal er dan wel op neer komen dat je in snelheid beperkt gaat worden door de telco's en dat de hoeveelheid data echt onbeperkt wordt en dat je dan ook echt vrij bent in je data gebruik m.b.t. voipen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326834

Alsof het vaak nog niet sloom genoeg is. Ik zit de laatste tijd nog niet eens de helft van de tijd op 3G, laat staan dat ie 3G+ aangeeft. Gelukkig maar dat ik niet voor de "extra snelle" variant ben gegaan. Oplichters zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328043

Het kan toch ook niet dat T-mobile gebruikers meer internetten dan mensen bij HI,

Ik heb 2 jaar bij T-mobile onbeperkt internet gehad, ook hun hebben FUP maar NOG NOOIT wat gehoord dat ik eroverheen zou zitten, nu bij HI krijg ik de sms,

dus: T-Mobile's FUP ligt hoger dan bij HI?
Erg apart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

T-mobile staat op 2GB en daarna wordt je snelheid teruggezet, bij Hi zit het rond de 300MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Tsurany schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:01:
T-mobile staat op 2GB en daarna wordt je snelheid teruggezet, bij Hi zit het rond de 300MB.
Dit geldt bij T-mobile alleen voor web and walk plus van 14,95 E.

[ Voor 15% gewijzigd door janzeeschuimers op 25-11-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zoals ik het hier lees kan beter iedereen maar vlot richting de 200MB data verkeer gaan gebruiken zodat het gemiddelde goed omhoog gaat (alsof ze dat niet uit hun grote duim zuigen :P ).

Je betaald er genoeg voor vind ik, dus moeten ze niet zeuren, zou ze al vrij snel in gebreke stellen. Ook al moet ik dan ook mijn duim gebruiken (slechte verbinding, slecht geluid, etc etc).

Allereerst zou ik zelf ook het verbruik monitoren en kijken of het wel klopt.

glukkig heb ik geen HI (bye). :)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Powrskin schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:57:
Zoals ik het hier lees kan beter iedereen maar vlot richting de 200MB data verkeer gaan gebruiken zodat het gemiddelde goed omhoog gaat (alsof ze dat niet uit hun grote duim zuigen :P ).
Dat is nog het meest kromme aan het hele verhaal. FUP's zijn ooit geintroduceert om mensen die het netwerk overbelasten aan te kunnen pakken zodat niet alle klanten last hebben van enkele uitschieters. De meeste normale ISP's hebben het nooit gebruikt (enkele kabelmaatschappijen volgens mij alleen). De telecom providers hebben er een regel bijbedacht van het gemiddelde. Maar dat is vreemd, want als het gemiddelde superhoog ligt dan hebben ze eerder last op hun netwerk en kunnen ze niet ingrijpen en als het een rustig maandje is dan is het niet nodig om in te grijpen en worden de mensen boven het gemiddelde aangepakt. Het lijkt me niet heel geloofwaardig dat ze dit in de praktijk ook echt zo uitvoeren :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:53
Marzman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 07:59:
[edit]10 x het gemiddelde, dan zou het gemiddelde op 20 MB zitten. Dat lijkt me stug dat mensen 10 euro per maand betalen voor iets wat ze niet gebruiken.
Dat dacht ik ook en dus heb ik een paar dagen geleden een netcounter app geinstalleerd. In 4 a 5 dagen heb ik iets meer dan 3MB data verstookt over het mobiele netwerk. De rest van de tijd zat ik in het bereik van Wifi netwerken. Ter vergelijking: via Wifi 20 MB tot ik straks internet radio ging uit proberen waardoor de teller inmiddels op 61 MB staat.

(geen hi gebruiker overigens)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste