Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:33:
[...]

Sommige mensen zijn verbaasd over het data gebruik dat je vandaag de dag met een redelijke smartphone er door heen jaagt.

Hieronder een lijstje met wat voorbeelden van zaken die ik op mijn smartphone doe:

- YouTube in de browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.

De hierboven genoemde zaken kosten samen al 64 MB en verstook je dus in 50 minuten.

Zou je dit iedere dag 50 minuutjes doen kom ik aan:

30 dagen X 64 MB = 1920 MB dus al bijna 2 GB.

De volgende zaken die ik ook met mijn gsm doe heb ik nog niet eens mee geteld:
Surfen (zoals bijv. buienradar.nl of nu.nl) , Twitter , push mail , instant messaging (zoals bijv. Windows Live Messenger) , tethering (gsm als modem voor bijv. laptop) , google maps , downloaden van podcasts , etc. , etc......

Zo zie je dat zelfs wanneer je niet eens alle zaken telt die data kosten je al met redelijk gemak aan 2 GB of meer uit komt.
Ik heb vandaag de klantenservice aan de lijn gehad en het vrouwtje melde mij in eerste instantie dat ze niet precies wist wat het gemiddelde verbruik voor alle HI eindeloos online gebruikers was. Na een tijdje kon het vrouwtje wel melden dat de 250 MB de limiet zo ongeveer zou zijn.

Na het melden van de cijfers die jij hebt neergezet vond ze het heel vervelend allemaal maar ze kon er echt niks aan veranderen, pas aan het einde van de maand zou de snelheid weer omhoog gaan. Ze was er heilig van overtuigd dat die 25Mb echt het gemiddelde was en vertelde dat er echt veel mensen zijn die geen gebruik maken van eindeloos online. Ik geloof hier echter nog steeds niet veel van. (hoe kun je nou €10 per maand voor niets betalen?)

Ik heb hier iemand iets over kassa horen zeggen? Ik weet niet of er meer mensen zijn die daar over na denken, maar ik ga in ieder geval hier wel melding van maken en hoop dat er dan een onderzoek komt om te kijken of HI zich wel aan de afspraak houd van dat gemiddelde.

Het is toch niet gezond dat je maar 25mb als gemiddeld durft te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Er zijn helaas genoeg mensen die het Eindeloos Online gebruiken voor extra korting op je toestel (die loopt vaak op tot bedragen boven de 100 euro), tel daarbij de acties op waarbij het eerste jaar voor 2,50 per maand kan internetten en je betaalt óf bij voor je toestel én geen internet óf je hebt internet én je toestel gratis voor praktisch hetzelfde bedrag..

Ik geloof dan ook wel degelijk dat er heel veel mensen zijn die geen of amper gebruik maken van het internet, weet wel dat er ook heel veel mensen zijn die wel internetten maar het alleen voor mailverkeer (en zo nu en dan buienradar/nu.nl) gebruiken: deze verbruiken dus ook maar weinig van hun bundel ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Wat Sp!tf!re hierboven zegt heb ik zelf ook gedaan, maakte eerst ook vrijwel geen gebruik van het internet enkel voor mijn e-mail. Het verschild vrijwel niks in prijs voor 2 jaar. Nu ik een andere telefoon heb (iphone) is dat wel anders, ik gebruik veel Hyves, Webradio en zo nu en dan Youtube. dan gaat het snel met de MBtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Toch snap ik niet waarom mensen daar voordeel uit denken te halen. 7,50 x 12 = 90 euro voor het eerste jaar en 10 x 12 = 120 euro voor het tweede jaar. Zelfs in het meest gunstige geval dat je al verlengt na 1 jaar en 8 maanden ben je nog steeds 170 euro kwijt, dat is voor zover ik weet altijd meer dan dat je op het toestel bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

jelle. schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:56:
Toch snap ik niet waarom mensen daar voordeel uit denken te halen. 7,50 x 12 = 90 euro voor het eerste jaar en 10 x 12 = 120 euro voor het tweede jaar. Zelfs in het meest gunstige geval dat je al verlengt na 1 jaar en 8 maanden ben je nog steeds 170 euro kwijt, dat is voor zover ik weet altijd meer dan dat je op het toestel bespaart.
Je maakt een rekenfoutje
Het eerste jaar betaal je 2,50E dat x 12 = 30E + 10E x 8 = 110E, als je 100 euro korting krijgt hoef je dus slechts 10 euro voor 2 jaar internet te betalen. Goeie deal lijkt me, ookal gebruik je het niet of weinig, ze kunnen altijd op internet als ze willen. Een tijdje terug was er zelfs de actie 1e jaar voor 1E per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Sorry, niet zo goed geslapen haha :X Je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sterker nog, de HD2 (inmiddels geruild tegen een iphone) die ik bij mijn verlenging kreeg van gsmwijzer.nl was met Eindeloos Online €130,- goedkoper. Gratis internet voor 2 jaar + je bespaart dus 20 euro's op je telefoon.
(2 jarige verlenging Hi30+Eindeloos Online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Zojuist melding gehad dat ik op de 80% zit.

denk dat het voornamelijk komt omdat ik radio in de trein heb lopen streamen, echter bijzonder veel vond ik dat nou ook weer niet.
Ik heb denk ik gisteren en vandaag in totaal hooguit 2,5 uur gestreamd, (Netsentry, Android app, Gisteren geinstalleerd) geeft nu aan dat ik 130MB heb verbruikt... Dit vind ik toch echt een bijzonder mager limiet.

Denk dat ik maar eens ga kijken om dit ASAP weer te beëindigen, vin dit namelijk wel heeeel weinig.

ook leuk:
Het gebruik van streaming op je mobiel zit bij een Eindeloos Online bundel inbegrepen.
Dus luister je radio via je mobiel (Tunin FM), gebruik je Youtube of andere videosites? Dan is een Eindeloos Online bundel een goede optie
LOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, zeggen dat de bundel ook voor het bekijken van filmpjes te gebruiken is, maar de datalimiet is zo laag dat dat effectief onmogelijk wordt daar gebruik van te maken (of extreem beperkt).

iedereen met zo'n bericht zou ik aanraden een klacht bij kpn in te dienen, en daarna naar kassa/radar of de geschillen commisie telecomzaken.

Een gemiddeld gebruik van 25MB per maand is extreem onwaarschijnlijk. zelfs op 384kbit kan je dat in minder dan 9 minuten verstoken! Ik geloof er niets van dat gemiddeld mensen maar 9 minuten per maand van een "onbeperkte bundel" gebruik maken.

kpn vermeld helemaal niet hoe ze het gemiddelde precies berekenen. Het zou mij niets verbazen dat ze gebruikers die boven de fup zitten gewoon niet meerekenen. En misschien wel een veel grotere groep. Allemaal om het "gemiddelde" constant te houden: 25MB per maand.

Hoe dan ook is het gewoon een vorm van misleiding. kpn geeft geen enkele indicatie dat het gemiddelde gebruik zo belachelijk laag zou zijn, en het is een getal dat helemaal niet te controleren is door de consument (alleen kpn heeft de verbruiksdata )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 17:39
Ik heb ook een smsje gehad dat ik al 80% verbruikt heb, in 9 dagen (HTC Hero). Heb Netcounter geïnstalleerd en ga bijhouden wat het gebmiddelde gebruik is...
Maar aangezien dit al mijn 3e smsje is, wilde ik een klacht indienen bij Hi. Klantenservice gebeld en die vertelde me hetzelfde als jullie: grens wordt per maand bepaald en er wordt gekeken naar het gemiddelde. Maar als zij het al niet eens weten, hoe moet ik dan rekening houden met de grens? Op internet staat trouwens wel: 'Je kunt te allen tijde je verbruik bekijken door een sms ‘saldo’ naar 1244 te sturen. en dat klopt dus niet want dan krijg ik een smsje met 0,000 mb.
Klacht indienen kan via emailformulier klantenservice dus heb zojuist mijn mail verstuurd. antwoord binnen 24 uur. ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Jep, gewoon lekker doorinternetten allemaal is mijn advies!
Dan zal FUP vanzelf opgehoogd worden.
En als ze bij mij afsluiten.... dan word het oorlog!

Is 384kb/s een beetje een snelheid?

[ Voor 11% gewijzigd door josjos op 14-12-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Laat de laatste week van de maand gewoon een stream 24/7 openstaan.. als ik binnen 2,5 uur dat FUP Limiet er al doorheen blaas.. >:)

trouwens, 384Kbit is geen 384Kb/s.. ik haal met een beetje goed bereik altijd de 45Kb/s, en dat tot 200Mb, do the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Stockholm hebben ze sinds vandaag het 4G netwerk, dat 10 keer sneller is dan het 3G netwerk wat wij hier in Nederland gebruiken, ongeveer 100 tot 150 Mbit per seconde.

http://www.nu.nl/internet...-stad-met-4g-netwerk.html

Ik hoop dat 4G snel hier in Nederland ook in gebruik genomen gaat worden. Zodat het gemiddelde maar eens omhoog gaat en Hi niet meer kan vasthouden aan het schandalige 250 MB FUP.

Misschien dat Neelie Kroes ooit nog eens iets aan dit wanbeleid doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subslider schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:58:
Laat de laatste week van de maand gewoon een stream 24/7 openstaan.. als ik binnen 2,5 uur dat FUP Limiet er al doorheen blaas.. >:)

trouwens, 384Kbit is geen 384Kb/s.. ik haal met een beetje goed bereik altijd de 45Kb/s, en dat tot 200Mb, do the math.
hoezo niet? 1 kbit = 1kb , en 8kbit = 1 kB (ook wel met een hoofdletter k geschreven: KB).
Dus 384kbit/s = 48KB/s Dat is dus best netjes als je 45KB/s haalt.

de "FUP" van 250MB kan je dus in: (250 x 1024) /48 = 5333 seconden downloaden
5333 seconden = 88.9 minuten. Dus ja, je kan de "fair use" limiet in anderhalf uur opmaken.

En "gemiddeld" gebruikt een kpn klant dus per maand slechts 25 MB, wat dus al in minder dan 9 minuten per maand weg gedownload kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

KPN (19:31):
Hi. Eindeloos Online heeft een Fair Use Policy. Je hebt nu 80% verbruikt. Overschrijdt je de FUP dan wordt je snelheid voor de rest van de maand verlaagd.
Juist ja, 80 procent van...van wat?

Beetje conservatief zijn ze daar wel qua datagebruik anno 2009. Slijten die zendmasten zo hard? Is die infrastructuur zo vreselijk duur dat men bij KPN en Vodafone zo krampachtig het datagebruik probeert in te perken? Bij Eindeloos Online denkt de gemiddelde klant toch aan internet, waar, wanneer en hoeveel je wil, zonder restricties? Net zoals het Zorgeloos Online van Vodafone overigens.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferdo schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:03:
[...]

Juist ja, 80 procent van...van wat?

Beetje conservatief zijn ze daar wel qua datagebruik anno 2009. Slijten die zendmasten zo hard? Is die infrastructuur zo vreselijk duur dat men bij KPN en Vodafone zo krampachtig het datagebruik probeert in te perken? Bij Eindeloos Online denkt de gemiddelde klant toch aan internet, waar, wanneer en hoeveel je wil, zonder restricties? Net zoals het Zorgeloos Online van Vodafone overigens.
Heeft met beprijzing te maken. kpn denkt nog dat bedragen als "5 cent per MB" een te laag tarief is.
Het goedkoopste data product voor de laptop kost 20,- euro voor 400MB bij kpn.
kpn wil dus dat internet op je mobiel daar dus in de buurt van zitten. Waarom zou 1 MB via een smartphone goedkoper zijn dan 1 MB met een laptop?

Als kpn de bundels verhoogd, dan blijkt des te meer hoe belachelijk de "buiten bundel prijzen" zijn. Of je nu 12 cent per MB betaald (kpn internet op je laptop), of 1 euro per MB (simyo) of 10 euro per MB voor kpn prepaid, wanneer je de bundel te boven gaat.

Bij telfort had je een tijd een 1GB data bundel voor 10,- euro: dus 1 cent per MB, bij Tringg heb je nu een 1 GB bundel voor 5,- euro dus 0.5 cent per MB.
Het is werkelijk idioot dat er een factor 2000 in de tarieven bestaat voor eenzelfde MB over het hetzelfde netwerk op dezelfde snelheid (200000% !!!).

maar ach, als kpn 0.5 cent gaat vragen voor elke MB, dan zal de door kpn ingeboekte waarde van 1 MB VEEL lager zijn dan ze nu hebben ingeboekt. Dat vinden aandeelhouders niet leuk.
Ook zal kpn dan effectief niets meer verdienen op "sporadisch gebruik", want je KAN heel veel met een 100 MB bundel, maar het nut neemt niet lineair evenredig toe met een grotere bundel.

Ook zie je in dit topic dat internet gebruikers vaak helemaal geen idee hebben wat 1 MB data eigenlijk is. Het is een hele slechte maat voor een tariefstelling, omdat de klanten het niet begrijpen.
Iedereen is via ADSL/kabel gewend geraakt aan "onbeperkt" gebruik, zodat niemand meer weet wat een bepaalde dienst aan data verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:34:
[...]

hoezo niet? 1 kbit = 1kb , en 8kbit = 1 kB (ook wel met een hoofdletter k geschreven: KB).
Dus 384kbit/s = 48KB/s Dat is dus best netjes als je 45KB/s haalt.

de "FUP" van 250MB kan je dus in: (250 x 1024) /48 = 5333 seconden downloaden
5333 seconden = 88.9 minuten. Dus ja, je kan de "fair use" limiet in anderhalf uur opmaken.

En "gemiddeld" gebruikt een kpn klant dus per maand slechts 25 MB, wat dus al in minder dan 9 minuten per maand weg gedownload kan worden.
Ach verrek, ik ben in de war met de hoofdletters..Mja elke keer dat ik test haal ik dezelfde snelheden, ongeacht tijdstip dus ja.

toen ik laatst zat te stream, terwijl ik via netsentry het verbruik in de gaten zat te houden ging het echt ziekelijk snel, ik geloof dat ik in 10 minuten al snel 10+Mb er doorheen haalde.

achum, iemand die zichzelf vendetta wil gaan noemen hier aanwezig? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:34:
[...]
Ja maar iedereen krijgt een data-abonnement aangesmeerd! Ook mensen die er compleet niks mee doen. "Ach het is maar 2,50" (eerst jaar daarna volle mep 10,-). Zo werkt het gemiddelde best naar beneden.

Streaming is in tegenstelling van t-mobile wel inbegrepen he?

KPN / HI -> FUP is GEEN 250 MB in 2009.....

[ Voor 12% gewijzigd door josjos op 15-12-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josjos schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:49:
[...]

Ja maar iedereen krijgt een data-abonnement aangesmeerd! Ook mensen die er compleet niks mee doen. "Ach het is maar 2,50" (eerst jaar daarna volle mep 10,-). Zo werkt het gemiddelde best naar beneden.

Streaming is in tegenstelling van t-mobile wel inbegrepen he?

KPN / HI -> FUP is GEEN 250 MB in 2009.....
Ik neem aan dat je bedoelt dat jij 250 MB per maand niet redelijk vindt?

Dan wordt het in 2010 nog leuker!
Zie de diensten portfolio van kpn: http://tweakers.net/nieuw...mmetrische-snelheden.html

Mobiel internet zou volgens de sheet 15 cent per Mb zijn!! Nu neem ik aan dat ze MB bedoelen, want anders gaat de prijs wel heel erg sterk omhoog in 2010. De marketing afdeling van kpn weet blijkbaar ook niet wat een MB is, net als de meeste van haar klanten.

Maar nog steeds: 15 cent per MB is HEEEL erg duur! Als je straks op 14,4 Mb/s kan downloaden, dan ben je dus 16,20 euro per MINUUT kwijt voor het op volle snelheid downloaden.

hoezo "redelijke" tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat je het bericht nu heel verkeerd opvat want het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ze 15 cent per MB gaan vragen aangezien je dan voor de huidige FUP 37,50 gaat betalen ipv 9,95 per maand, lijkt me niet he.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Als ik dit zo lees, dan is mijn planning tot overstappen naar Hi ivm dekkingsgraad geen strak plan

Ben nu bij Vodafone, en de afgelopen jaren geen gedoe met waarschuwingen en andere troubles.
Jammer van de dekking in mijn woonomgeving, maar dat is ook te overleven :P

Wel benik soms "ineens" in belgie, maar dat is op te lossen door roaming uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Heb antwoord gehad van de Klantenservice van Hi, en die schreven het volgende:

Uit je e-mail begrijp ik dat je het niet eens bent met de limiet van de Fair Use Policy. Deze limiet wordt vastgesteld door het gemiddelde datavebruik van alle gebruikers van de Hi Eindeloos Online bundel te berekenen en deze maal 10 te doen. Als deze limiet te weinig is betekent dit dat je 10 keer meer verbruikt dan de gemiddelde verbruiker. Je geeft aan dat je deze limiet te laag vindt, mijn excuses voor het ongemak.

Voor hoogverbruikers is er de Hi Eindeloos Xtra bundel. Hierbij ontvang je een hogere snelheid en een hogere limiet. Ik adviseer je gebruik te maken van deze bundel als de Hi Eindeloos Online bundel niet voldoende is. Je kunt deze bundel afsluiten via Mijn Hi."

Samenvatting: wil je hoger limiet en sneller internet, dan moet je voor de Eindeloos Online Xtra gaan van €14,95 p/m. Dus heb je als nog een limiet waarvan niemand weet waar die ligt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 15:24
Val je met een Blackberry bundel ook onder de FUP van de gewone Hi! Eindeloos Online bundel? Zo ja, dan hebben jullie er een toekomstig groot verbruiker bij :D

Op dit moment haal ik het gemiddelde data verbruik omlaag met mijn K850i, waarmee ik alleen op tweakers.net/nu.nl/google.maps mee bezoek. Goed voor ongeveer 20 MB per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
MadDonkey schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:03:
Val je met een Blackberry bundel...
Toelichting Fair Use Policy Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel (geldig vanaf 1-7-2009):

Voor Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt geen vaste limiet aan de te gebruiken hoeveelheid telecommunicatieverkeer, maar geldt dat dit gebruik redelijk dient te zijn. Als ‘niet-redelijk’ wordt in een dergelijk geval in ieder geval, doch niet uitsluitend, aangemerkt (steeds rekening houdend met de aard van de Aanbiedingsvorm):

c. langdurig openstaan van verbindingen (babyfoon, gebruik als router), continue of vrijwel continue gebruik;

Toelichting: Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel zijn bestemd bijv. voor het surfen op internet en het versturen of ontvangen van e-mail, (inclusief zgn. push-emaildiensten zoals bijv. van BlackBerry). Continu downloaden valt daar bijv. dus niet onder.
:?

Vinden ze continue gebruik nu wel of niet goed icm een Blackberry? Anders staat hier nieuwe grootverbruiker nummer 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:57
Pjoter schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:39:
Heb antwoord gehad van de Klantenservice van Hi, en die schreven het volgende:

Uit je e-mail begrijp ik dat je het niet eens bent met de limiet van de Fair Use Policy. Deze limiet wordt vastgesteld door het gemiddelde datavebruik van alle gebruikers van de Hi Eindeloos Online bundel te berekenen en deze maal 10 te doen. Als deze limiet te weinig is betekent dit dat je 10 keer meer verbruikt dan de gemiddelde verbruiker. Je geeft aan dat je deze limiet te laag vindt, mijn excuses voor het ongemak.

Voor hoogverbruikers is er de Hi Eindeloos Xtra bundel. Hierbij ontvang je een hogere snelheid en een hogere limiet. Ik adviseer je gebruik te maken van deze bundel als de Hi Eindeloos Online bundel niet voldoende is. Je kunt deze bundel afsluiten via Mijn Hi."

Samenvatting: wil je hoger limiet en sneller internet, dan moet je voor de Eindeloos Online Xtra gaan van €14,95 p/m. Dus heb je als nog een limiet waarvan niemand weet waar die ligt? 8)7
Heb Eindeloos Extra, maar heb de eerste drie maanden steeds na ongeveer 10 dagen dezelfde sms gekregen. Ben maar opgehouden met elke dag een uurtje streaming radio te luisteren (waarmee overigens rustig geadverteerd wordt op hun website). Mobiel internet staat wat dat betreft nog redelijk in de kinderschoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Het ligt ook aan de provider, zoals eerder genoemd. T-Mobile heb ik nog nooit horen klagen (heb ik ook nog nooit iets over gelezen wat dat betreft), maar die heeft weer mindere dekking (vnl. met 3G, maar ik vind het zelf wel heel erg meevallen moet ik zeggen... Ik heb bijna overal wel 3G hetzij niet overal vol bereik en ik kan eigenlijk altijd wel bellen).

Een uurtje streaming radio verbruikt gewoon best wel veel, als we uit gaan een 32Kbps stream dan zit je op 115200 Kb = 14400KB = 14.4MB. Dat maal 10 en je zit al op 144MB (en waarschijnlijk is de stream eerder 64Kbps, dus dan zou je op 288MB zitten). Ik ben het wel met je eens dat de limiet vrij beperkt is, maar dan zou je dus voor T-Mobile moeten kiezen (of inderdaad Extra Snel, waarmee je een hogere limiet hebt, maar die heb je al). Ook de Vodafone BlackBerry abonnement schijnen heel soepel te zijn qua voorwaarden (maar ja.. dan betaal je ook 17,85 per maand).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Ik heb voor mijn vrouw een Hi eindeloos online 'erbij' genomen, juist vanwege de toestelkorting.
Maar ook voor haar is het huidige verbruik tegen de 200 Mb per maand, dus even afwachten hoe men ( lees KPN ) dit oppikt

Moet wel zeggen dat ze geen execcief (?) gebruik maakt van het online abo, maar Hyves, mail en yuotube tikt wel aardig door natuurlijk, en de telefoon synct daarnaast de foto's en agenda ook nog eens.
Dus wel degelijk bijna 'continue' gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:34:
Het ligt ook aan de provider, zoals eerder genoemd. T-Mobile heb ik nog nooit horen klagen (heb ik ook nog nooit iets over gelezen wat dat betreft), maar die heeft weer mindere dekking (vnl. met 3G, maar ik vind het zelf wel heel erg meevallen moet ik zeggen... Ik heb bijna overal wel 3G hetzij niet overal vol bereik en ik kan eigenlijk altijd wel bellen).

Een uurtje streaming radio verbruikt gewoon best wel veel, als we uit gaan een 32Kbps stream dan zit je op 115200 Kb = 14400KB = 14.4MB. Dat maal 10 en je zit al op 144MB (en waarschijnlijk is de stream eerder 64Kbps, dus dan zou je op 288MB zitten). Ik ben het wel met je eens dat de limiet vrij beperkt is, maar dan zou je dus voor T-Mobile moeten kiezen (of inderdaad Extra Snel, waarmee je een hogere limiet hebt, maar die heb je al). Ook de Vodafone BlackBerry abonnement schijnen heel soepel te zijn qua voorwaarden (maar ja.. dan betaal je ook 17,85 per maand).
In principe zou ik ook een aanbieder aanraden met duidelijkere algemene voorwaarden.
T-mobile is duidelijk (je mag relatief veel data verbruiken), maar ook Telfort kent niet zulke strenge regels als kpn/hi (daar is het eerst waarschuwen enzo, niet direct verlagen van de snelheid.).
Het 3G netwerk van T-mobile is echter op veel plekken in Nederland een stuk minder dan dat van kpn. Test dit eerst uit zou ik aanraden (met een Ben simkaartje ofzo) , en maak dan de afweging: beter bereik of een hogere download limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:53:
Ik heb voor mijn vrouw een Hi eindeloos online 'erbij' genomen, juist vanwege de toestelkorting.
Maar ook voor haar is het huidige verbruik tegen de 200 Mb per maand, dus even afwachten hoe men ( lees KPN ) dit oppikt

Moet wel zeggen dat ze geen execcief (?) gebruik maakt van het online abo, maar Hyves, mail en yuotube tikt wel aardig door natuurlijk, en de telefoon synct daarnaast de foto's en agenda ook nog eens.
Dus wel degelijk bijna 'continue' gebruik
200MB betekent effectief:
-geen video bekijken (youtube, flash video, uitzendinggemist etc.)
-geen grote bestanden downloaden
-geen VoIP
-geen remote desktop (of VNC)
-geen streaming radio

Maar als je alleen normale sites bezoekt (geen embedded media), emailed en van Chat gebruikt maakt, dan kan je best binnen 200MB blijven per maand, bij redelijk regelmatig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Sp!tF!re schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:34:
Ook de Vodafone BlackBerry abonnement schijnen heel soepel te zijn qua voorwaarden (maar ja.. dan betaal je ook 17,85 per maand).
Zie de 2 linkjes hieronder met de voorwaarden en de Fair Use Policy Blackberry , die gewoon gelijk zijn aan de andere telefoon/gsm internet abonnementen van Vodafone:

Helemaal onderaan staat "Op dit abonnement is een Fair Use Policy van toepassing".
http://www.vodafone.nl/za...werken_met_pda/blackberry

Hier de voorwaarden m.b.t. de Fair Use Policy:
http://www.vodafone.nl/Vo...elijk/Fair_Use_Policy.pdf

Dus de voorwaarden van Vodafone Blackberry zijn niet soepel , maar misschien dat ze soepel zijn in het controleren op het overtreden van de voorwaarden.

nb.In de voorwaarden staat:geen voip , geen tethering , fup van niet meer dan 10X het gemiddelde downloaden etc. , etc......................dus de beperkingen die we gewend zijn van Vodafone (m.u.v. zorgeloos totaal die voipen wel toestaat).

Onderstaande zin uit de voorwaarden vond ik wel grappig:

"Bij normaal gebruik, dus e-mailen en internet browsen op de mobiele telefoon, ondervindt de gebruiker geen beperkingen van de FUP en zal hij/zij de dienst ervaren als ‘onbeperkt’."

Dus er is een fup maar als je "normaal" gebruik maakt van je telefoon "ervaar" je het internet gebruik als onbeperkt.

Het moet echt niet gekker worden ;) , iets als onbeperkt ervaren door je gebruik te beperken 8)7 .

[ Voor 5% gewijzigd door janzeeschuimers op 16-12-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:38:
[...]

200MB betekent effectief:
-geen video bekijken (youtube, flash video, uitzendinggemist etc.)
-geen grote bestanden downloaden
-geen VoIP
-geen remote desktop (of VNC)
-geen streaming radio

Maar als je alleen normale sites bezoekt (geen embedded media), emailed en van Chat gebruikt maakt, dan kan je best binnen 200MB blijven per maand, bij redelijk regelmatig gebruik.
Voip mag sowieso niet van KPN (op straffe van afsluiting zelfs), maar maak dan geen reclame over media streamen met een limiet van 200 MB/maand

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

TheVMaster

Moderator WOS
Jassy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:49:
Mij is medegedeeld dat de Datalimiet voor Xtra snel 750MB is. Die is dan nu 2GB? Lijkt mij sterk.

Ik ga ze eens bellen.
Mooi dat ik dit topic vind.....'k heb deze maand ook zo ineens een sms ontvangen (paar dagen terug) dat ik over de FUP heen zou zitten en ik de rest van de maand van Extra Snel naar eh....128kpbs teruggezet zou worden (nouja...128kbps stond er niet,maar sneller gaat het niet). Als je dan gaat bellen kan niemand je vertellen wat je dan hebt verbruikt vaag genoeg...'k ga ook maar eens ff bellen met KPN Save....weet iemand het nummer van die afdeling?

Eh...iemand bereidt tot het aangaan van akties? :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 17-12-2009 00:45 ]

• josjos
TheVMaster schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:37:
[...]

Mooi dat ik dit topic vind.....'k heb deze maand ook zo ineens een sms ontvangen (paar dagen terug) dat ik over de FUP heen zou zitten en ik de rest van de maand van Extra Snel naar eh....128kpbs teruggezet zou worden (nouja...128kbps stond er niet,maar sneller gaat het niet). Als je dan gaat bellen kan niemand je vertellen wat je dan hebt verbruikt vaag genoeg...'k ga ook maar eens ff bellen met KPN Save....weet iemand het nummer van die afdeling?

Eh...iemand bereidt tot het aangaan van akties? :)
Tuurlijk, actietje is altijd welkom!! Maar Extra Snel heeft toch een groter limiet?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 22:17
Toen ik een HTC hero had kreeg ik elke maand zo'n sms, nu ik mijn iPhone weer gebruik krijg ik de smsjes niet meer en ik gebruik ongeveer hetzelfde!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
josjos schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:08:
[...]

Tuurlijk, actietje is altijd welkom!! Maar Extra Snel heeft toch een groter limiet?
Volgens KPN niet |:( 'k snap dat ook niet helemaal maar goed...'k ga zo nog maar eens ff bellen :)

• josjos
TheVMaster schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:33:
[...]

Volgens KPN niet |:( 'k snap dat ook niet helemaal maar goed...'k ga zo nog maar eens ff bellen :)
Ik heb de KPN net aan de telefoon gehad, volgens hun is FUP 25 MB, dus 250MB max.
Gemiddeld verbruik meneer,

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GRMBl weet iemand zo ook waar de voorwaarden voor mobiel internet staan? Ze hebben ze zo diep weggestopt dat ze niet te vinden zijn. Gevonden :+ Ze staan op deze pagina (ff voor de volledigheid).

Volgens de mevrouw van KPN die ik nu aan de lijn heb is de FUP (ehh..het limiet zoals ze het zelf noemen :+) 750 MB per maand (gemiddeld verbruik is 75 MB bij Extra Snel dus...wat grappig...dat ze dat mooi afronden naar 25 (voor de 'langzame') en 75 voor de snelle verbinding....voor Extra Snel that is. Bij overschrijding wordt je teruggezet naar 384kbps....dat haal ik hier dus niet...'k haal hooguit 128kbps.

[ Voor 67% gewijzigd door TheVMaster op 17-12-2009 12:19 ]

• janzeeschuimers
Eigenlijk geeft KPN zelf al aan dat een FUP van 250 MB niet voldoende is om normaal gebruik te maken van het mobiel internet.Op de eigen web site van KPN geven ze met 1.Start , 2.Comfort en 3.Pro aan wat je met mobiel internet op een laptop kunt doen en hoeveel MB's je hier voor nodig hebt.

1. START 400 MB:
Internetpagina's

Zo zie je dat je met 400 MB alleen een beetje kunt surfen en je mail op halen.

2. COMFORT 1 GB:
Internetpagina's
Foto's versturen
Muziek downloaden

Met 1 GB zou je foto's kunnen verzenden , mailen , surfen en muziek downloaden.Radio- en video- streams zouden volgens KPN zelf dus niet mogelijk zijn met 1 GB.

3. PRO 2,5 GB:
Internetpagina's
Foto's versturen
Muziek downloaden
Online radio streamen
Videostreamen

Dus pas met ongeveer 2,5 GB zou je dus volledig gebruik kunnen maken van het internet en zelfs dan moet je je internet gerbruik nog beperken tot een uurtje per dag.

Dit kan ik aan tonen met onderstaand lijstje:

Wat voorbeelden van zaken die ik op mijn smartphone doe , terwijl KPN uitgaat van een laptop , wat zelfs nog sneller data er door heen jaagt:

- YouTube in de browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.

De hierboven genoemde zaken kosten samen al 64 MB en verstook je dus in 50 minuten.
Zou je dit iedere dag 50 minuutjes doen kom ik aan:
30 dagen X 64 MB = 1920 MB dus al bijna 2 GB.

[ Voor 11% gewijzigd door janzeeschuimers op 17-12-2009 19:38 ]

• Subslider
Naja ik zie het zelf niet zo snel gebeuren dat KPN uit zichzelf de FUP aanpassen of zich daar ook maar iets van aantrekken..
Vraag is dan meer naar welke club kun je toe met dit soort dingen?

We hebben het echter wel steeds over een FUP, maar wat ik er van merk / lees is het gewoon een hard datalimiet welke al bijna een jaar+ niet meer gewijzigd is.. ook dat getal zo exact is afgerond op 250MB.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Subslider schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:12:
Naja ik zie het zelf niet zo snel gebeuren dat KPN uit zichzelf de FUP aanpassen of zich daar ook maar iets van aantrekken..
Vraag is dan meer naar welke club kun je toe met dit soort dingen?

We hebben het echter wel steeds over een FUP, maar wat ik er van merk / lees is het gewoon een hard datalimiet welke al bijna een jaar+ niet meer gewijzigd is.. ook dat getal zo exact is afgerond op 250MB.
Ja..inderdaad die 250 / 750 Mb zijn wel heel mooie afgeronde waarden.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Valt ook wel op dat die 25MB gemiddeld verbruik de afgelopen jaren nooit is veranderd. Als ik een getal hoor dan is het altijd die 25MB gemiddeld verbruik en die 250MB FUP.
Ik denk dat Hi gewoon de boel sterk belazerd en het is belachelijk dat zoiets tegenwoordig nog kan.

Andere vraag, stel je verbruikt teveel en ze sluiten je af. Je hebt 1 contract getekend voor zowel telefonie als internet, is dan ook je telefonie abonnement afgelopen? Want ze mogen toch niet selectief bepaalde onderdelen opzeggen?

[ Voor 49% gewijzigd door Tsurany op 17-12-2009 23:28 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Tsurany schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:27:
Andere vraag, stel je verbruikt teveel en ze sluiten je af. Je hebt 1 contract getekend voor zowel telefonie als internet, is dan ook je telefonie abonnement afgelopen? Want ze mogen toch niet selectief bepaalde onderdelen opzeggen?
De bundel wordt dan ook niet beëindigd maar omgezet naar Hi Soms Online. Oftewel: betalen per MB. Overigens heb ik nog nooit gehoord dat dit ook daadwerkelijk is gebeurd.

Overigens kan ik me erg goed vinden in Fuzzillogic in "[Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?". Iedereen heeft het hier wel over "goud geld verdienen" en "oplichterij", maar wat gebeurt er met het netwerk als allerlei grootverbruikers ineens minimaal 1 GB per maand binnen gaan trekken?

[ Voor 22% gewijzigd door jelle. op 18-12-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg ook toevallig dat smsje binnen dat ik over de 200MB zit.
Zou misschien ook komen omdat ik afgelopen maand een HTC Hero heb aangeschaft.
Zit natuurlijk elke dag te browsen in de bus. Gmail applicatie pushed mijn mail binnen en ja heb ook Twitter, Google Talk en dergelijke draaien.
Maarja daar betaal ik toch ook mijn Eindeloos Online voor?

Ach ze zoeken het maar uit, ik ga nu niet al die functies uit zetten voor dit belachelijke gezeik. In Mei verloopt mijn contract en dan zie ik wel weer verder.

Willen ze me toch van de Eindeloos Online afsluiten, moet ik eerst een aantal waarschuwingen krijgen en dan opties hoe we het kunnen oplossen volgens de fairuse voorwaarden ;)

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik kreeg ook een sms. ik heb mail en surf extra snel. het gemiddelde volgens de sms was 75 mb. ik was bijna 10x zo veel aan het inetten. volgens de klantenservice stond er echter geen bericht naar mij in het systeem. toen ik vroeg wat dan de limiet was zei ze: 10x 5000MB. Kortom 50 Gb. Dat leek me wel overdreven maar ik heb haar wel 4x gevraagd. Ik denk dat ze 5 GB bedoelt. Maar ik moest het gestuurde smsje maar negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een bericht ontvangen van de KPN over de zogenaamde ''FUP''

Ik ga maandag naar kerst naar de Kpn toe bellen, en dat als ze onbeperkt internet aanbieden verwacht ik ook onbeperkt internetten ongeacht de grote,s en dergelijke, en ik kijk Buienradar, tweakers, rtlnieuws, en nog voor mijn werk!!
en ik kan me niet indenkne dat ik aan mijn max zit,.. ik verwacht gewoon volledig gebruik, en geen addertjes onder het gras!! dat ze men snelheid bepereken,..

ONZIN.!! als ik Wmarktplace, heen ga, en download iets van 100 mb ofzo, een app dan zit ik gou over men gebruik heen

ONZIN vooral in deze tijd,.. nog prehistorische aantallen.

gewoon diefstal

Ik ga dus maandag eerst bericht halen, waarom ik niet ben voorgelicht,. op dat FUP.!
ik ben de gelukkige eigenaar van de htc touch pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
sretlow schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:45:
Ik kreeg ook een sms. ik heb mail en surf extra snel. het gemiddelde volgens de sms was 75 mb. ik was bijna 10x zo veel aan het inetten. volgens de klantenservice stond er echter geen bericht naar mij in het systeem. toen ik vroeg wat dan de limiet was zei ze: 10x 5000MB. Kortom 50 Gb. Dat leek me wel overdreven maar ik heb haar wel 4x gevraagd. Ik denk dat ze 5 GB bedoelt. Maar ik moest het gestuurde smsje maar negeren.
Tja....je kunt natuurlijk de gestuurde smsjes wel negeren, maar mijn snelheid is gewoon afgeknepen...dus dan valt er weinig meer te 'negeren' natuurlijk. Vreemd dat ik ook geen sms krijg met daarin hoeveel ik dan zou hebben verbruikt. 'k vind dit best irritant...je moet ze nu maar geloven op hun blauwe ogen..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit zo'n SMS gehad .. maar ik laat mijn telefoon altijd met het KPN Internet verbinden i.p.v. die van Hi.
En op school hangt mijn tel heel de dag aan me notebook ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjansen73
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2023
LOL, kom ik aan, nog nooit een SMS gehad
(behalve bij die storing, toen vertelden ze me dat ik 500MB had verbruikt, zal al over de 4GB)

Mijn gemiddeld verbruik ligt op 5 a 6 GB per maand.
FUP van Hi/KPN is 250 gemiddeld met een max van 10 * gemiddeld.
Zit nu al 5 maand op het dubbele daarvan.

Wat doe ik? Radio via streaming luisteren, mail mezelf complete CD albums op 256bits MP3
Foto's, soms als modem voor mijn Laptop (vinden ze niet leuk maar toch) heb zelfs complete Vista updates binnengehaald over 3G :D etc etc etc.

Ga je naar Vodafoon, die hebben een 5G cap, weet niet hoe die dat afdwingen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb vandaag de sms gekregen dat mijn Eindeloos online word vertraagd omdat ik over de FUP ben heengegaan.. Heb al in september een sms gehad dat ik op 80% zat, naar Hi gebeld en zeiden ze dat de sms niet voor mij bedoeld was. Hopelijk is dat nu ook.
Maar zoals ik hier lees belazerd KPN gewoon de boel en is er geen gemiddeld verbruik, 25 mb yeah right.. wat een onzin.
Ik werk zelf bij de belcompany maar wist niet van deze praktijken. Ook al is het maar een speldenprik voor KPN, ik vertel gewoon de waarheid aan de klanten, schaf geen Eindeloos online aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee aan zulke mensen hebben je klanten veel :')
Sorry maar ga dan niet in zo'n winkel werken als je niet objectief kan adviseren en geen idee hebt wat je nu verkoopt. Zou verwachten dat iemand bie bij Belcompany werkt wel wat meer weet dat de gemiddelde tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Tsurany schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:05:
Nee aan zulke mensen hebben je klanten veel :')
Sorry maar ga dan niet in zo'n winkel werken als je niet objectief kan adviseren en geen idee hebt wat je nu verkoopt. Zou verwachten dat iemand bie bij Belcompany werkt wel wat meer weet dat de gemiddelde tweaker.
Ik heb me al vaker verbaasd over de gebrekkige kennis die sommige medewerkers van de bekendere shops zoals bijvoorbeeld t for telecom en belcompany bezitten.
Ook de kennis van medewerkers van o.a. een vodafone- of t-mobile shop , die dus maar de voorwaarden van slechts een provider horen te kennen is vaak slecht.

Consumenten die bij deze "hobby verkopers" een contract af sluiten worden dan verkeerd ingelicht en krijgen hierdoor later problemen.
Vaak verschuilen de providers zich dan achter de algemene voorwaarden en die kloppen uiteraard altijd maar als zelfs hun verkopers deze niet kennen mag je dit ook niet van de gemiddelde consument verwachten.

De meeste bezoekers van dit forum of natuurlijk een ander forum hebben zoals ik een boven gemiddelde interesse voor de (mobiele)telecomwereld en alles wat hier mee samenhangt.
Dus wij laten ons niet zomaar "foppen" door de vaak gebrekkige kennis van de diverse verkopers.

Een aantal voorbeelden die ik zelf heb ondervonden:

- Een medewerker van een Vodafone shop beweert dat zolang je je telefoon niet als modem gebruikt maar rechtstreeks video/radio streamen etc. met je gsm/pda het data gebruik bij de internet blox van 9.50 Euro dan onbeperkt is.Ik vroeg nog dus geen fup of data limiet van 10 keer het gemiddelde ?
Nee zegt hij , dit geldt alleen als je je gsm als modem voor je computer gebruikt.
Gelukkig weet ik beter maar je zou maar een contract af sluiten van 2 jaar aan de hand van deze duidelijk foutieve info.

-Twee , ja zelfs twee medewerkers van de bel company beweren dat wanneer je bij web and walk en web and walk plus je toestel als modem gebruikt dit data gebruik extra boven op je kosten voor de bundel komt , dit klopt absoluut niet.

-Een medewerker van een t mobileshop zegt dat wanneer je contractsperiode van 1 of 2 jaar is verlopen en je hebt bijvoorbeeld web and walk of web and walk plus , je deze bundels niet los van het abonnement kunt stop zetten zonder dat je ook je spraak abonnement beeindigt.
Ook dit klopt niet , als je contractsperiode is afgelopen en je wilt van een bundel af zonder je spraak abonnement op te zeggen dan kan dit gewoon bij t mobile (wel natuurlijk de opzegtermijn in acht nemen).

-Een medewerker van een t for telecom shop dacht me een Telfort sim only abb. te verkopen omdat dit volgens hem voordeliger was dan mijn huidige abb. De verkoper zei veel Telfort sim only's te verkopen , maar toen ik zei dat Telfort alles op hele minuten afrond (in de klant zijn nadeel) en er zo veel minuten van je "gestolen" worden was hij van deze afrond praktijken helemaal niet op de hoogte.

-Een medewerkster van een KPN shop zei me dat zolang je alleen maar op je gsm/smartphone gebruik maakt van mobiel internet de internet-bundel echt onbeperkt is.Toen ik vroeg of dat ze zeker wist dat er geen fair use policy van toepassing is ging ze het aan haar chef/meerdere vragen.
Deze kwam samen met haar terug gelopen en zei ook:"het is echt onbeperkt , je mag zoveel downloaden als je wil zolang je de gsm maar niet aan je computer hangt".
Toen ik zei , 2 of 4 GB is dus geen probleem zei hij op een geirriteerde toon:"Ik zeg toch ONBEPERKT , en dat is dus ook 2 , 4 of zelfs 10 GB".
Toen liep haar chef/meerdere weg , en vroeg ik nog even aan de medewerkster of voipen een probleem zou op leveren.Haar antwoord:"Voipen ? , dat kan toch alleen op een vaste lijn of ik bedoel via wifi en niet mobiel".

Ik heb zo nog diverse voorbeelden maar ik stop er maar mee omdat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt.
De kennis bij , let wel sommige medewerkers van de hier boven genoemde bedrijven is vaak beneden peil.Dus zorg dat voordat je een nieuwe dienst of contract neemt je de voorwaarden goed leest of je via een forum zoals hier de nodige info verzameld , het kan je een hoop ellende besparen.

[ Voor 9% gewijzigd door janzeeschuimers op 27-12-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 11:18
Nouja als ik dit zo lees laat ik me verassen binnenkort met n900 en mail en surf totaal(kpn). denk dat ik binnen paar dagen er al overheen ben.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
-Twee , ja zelfs twee medewerkers van de bel company beweren dat wanneer je bij web and walk en web and walk plus je toestel als modem gebruikt dit data gebruik extra boven op je kosten voor de bundel komt , dit klopt absoluut niet.
Maar wát als T-Mobile wel kosten in rekening gaat brengen? De klantenservice kan mij zeggen wat ze willen, maar de T-Mobile dealerlijnen bevestigen dat je toestel als modem gebruiken een grijs gebied is, in ieder geval bij de nieuwste T-Mobile bundels (dus de W'n'W bundels). Ze 'mogen' volgens hunzelf dus wel deze kosten berekenen, dat het niet gebeurt is een tweede (ook Vodafone en KPN rekenen deze kosten vaak niet).

Als er wel kosten in rekening gebracht gaan worden voor het gebruik van je telefoon als modem, kan ik je wel vertellen wat er gebeurt: een stortvloed aan stront die over de verkoper wordt gegooid omdat "hij zei dat het geen probleem was" (uiteindelijk hetzelfde met de FUP). De verkoper zit dus altijd 'veilig' als hij zegt dat er wel kosten in rekening gebracht kunnen worden (let wel, 'kunnen', velen zullen echter zeggen dat dit gewoon gebeurt en daar zit natuurlijk een klein maar belangrijk verschil).

Overigens wil ik er geen misverstand over laten bestaan dat winkelpersoneel inderdaad lang niet altijd op de hoogte is, hoewel dit m.i. wel zoveel mogelijk zou moeten zijn. Weet echter wel dat de telecommarkt constant in beweging is en om dat bij te houden moet je er gewoon dagelijks mee bezig zijn, zeker in het geval van bijv. een weekendhulp is dat gewoon erg lastig.

Ik heb zelf recent een klantenservice medewerker aan de lijn gehad die aangaf dat de persoon in kwestie zijn telefoon gebruikte via een laptop (terwijl de verbinding via een 06 nummer geschiedde?), ze hebben geen idee! Iemand heeft internetkosten, maar heeft wel een internetbundel: gebruikt met een laptop! Bij nader onderzoek bleek dat de persoon zijn toestel verkeerd had ingesteld, een prepaid toestel had gekocht en deze simlockvrij had laten maken waardoor de provider instellingen er nog in stonden (bijv. Vodafone WAP), terwijl ze een andere provider had (bijv. KPN). Het toestel maakte dus verbinding via de WAP diensten van Vodafone, terwijl ze een KPN abonnement had. Voor mijn gevoel zou een klantenservice medewerker dit ook moeten kunnen bedenken, helaas is het tegendeel het geval...

Toevoeging:
Ik heb zo nog diverse voorbeelden maar ik stop er maar mee omdat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt.
De kennis bij , let wel sommige medewerkers van de hier boven genoemde bedrijven is vaak beneden peil.Dus zorg dat voordat je een nieuwe dienst of contract neemt je de voorwaarden goed leest of je via een forum zoals hier de nodige info verzameld , het kan je een hoop ellende besparen.
Helemaal mee eens, zo heb ik een TV gekocht en ben er 'blind' op af gegaan dat mijn TV gewoon dolby digital zou doorgeven (HDMI > Optical out) en nu blijkt dat mijn laptop het wel uitspuugt maar de TV het gewoon als stereo geluid doorgeeft.. Omdat? Jawel, de verkoper vertelde dat dit kon! Nu het een jaar later voor mij relevant is (ik koop een TV voor de komende 10 jaar en het was toen nog niet aan de orde) kom ik er dus achter dat het helemaal niet werkt en blijkt dat ik dus alsnog een extra apparaat erbij moet kopen om wel die Dolby Digital vanaf mijn laptop door te sturen (of vanaf een mediaspeler).

Wat blijkt? Het staat zelfs in het boekje (enkel Dolby Digital vanaf de interne tuner, dus niet vanaf de andere ingangen zoals HDMI)! De verkoper hoefde het niet te controleren want hij wist het zeker.... :'(

Maar goed, we dwalen af van het onderwerp, waar waren we ook alweer? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan90 op 27-12-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Sp!tF!re schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:49:
[...]

Maar wát als T-Mobile wel kosten in rekening gaat brengen? De klantenservice kan mij zeggen wat ze willen, maar de T-Mobile dealerlijnen bevestigen dat je toestel als modem gebruiken een grijs gebied is, in ieder geval bij de nieuwste T-Mobile bundels (dus de W'n'W bundels). Ze 'mogen' volgens hunzelf dus wel deze kosten berekenen, dat het niet gebeurt is een tweede (ook Vodafone en KPN rekenen deze kosten vaak niet).
Dat zegt T-Mobiel gewoon zelf dat je telefoon mag gebruiken als modem icm web and walk, ik heb maanden niks anders gedaan toen we even geen vast internet aansluiting hadden, en gewoon films en muziek gedownload, zat aan aantal GB's per maand. Er zijn nooit enige extra kosten in rekening gebracht door T-Mobile.

Verbruik nu denk ik zo een 1GB per maand, en gebruik mijn telefoon zo nu en dan nog als modem en krijg nooit smsjes of extra kosten.

En als et goed is staat het ook op hun website, althans vorigjaar wel, dat je gewoon je telefoon mag gebruiken als modem icm met web and walk, zowel prepaid als abbo web and walk.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@Sp!tF!re

Mijn bundel heet pit+ , en kost 19,50 Euro per maand.Dus zal het toen wel pit en pit+ zijn geweest (want het speelde toen ik mijn abonnement afsloot) en dus niet web and walk en web and walk plus.

Pit+ was in die tijd ook af te sluiten zonder een spraak abonnement dus als los data abonnement , dit toont al aan dat je het wel aan de laptop mag hangen en dat er bij pit+ dus nooit extra kosten in rekening kunnen worden gebracht voor tethering.

[ Voor 3% gewijzigd door janzeeschuimers op 28-12-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Klopt, de PIT+ bundel was veel 'socialer' dan de W'n'W+ bundel. Maar door de W'n'W+ bundel worden er nu wel meer snellere bundels verkocht dan voorheen (scheelt toch € 5 per maand). Bij PIT+ mocht je dus inderdaad wel je laptop er aan hangen, dit werd ook écht goedgekeurd door T-Mobile ("Internet op je laptop" abonnementen bestonden dan ook nog amper bij de introductie van PIT/PIT+.

@mad_max234: Goed om te horen dat het aan jou bevestigd is door een klantenservice medewerker, heb je toevallig meerdere keren gebeld? Ik kan je namelijk vertellen dat er ook medewerkers zijn die je zullen vertellen dat het niet mag.
Zoals gezegd geeft de service voor dealers aan dat het een grijs gebied is en dat er bij excessief gebruik wel degelijk kosten in rekening gebracht kunnen en mogen worden. Dat dat bij jou niet is gebeurd is natuurlijk heel mooi! Maar ik heb al wel eens meegemaakt dat het is gebeurd. Zeker nu je de "Internet op je laptop" bundels hebt is het natuurlijk dom voor welke provider dan ook om het met de mobiel toe te staan. Op de productpagina's van W'n'W/W'n'W+ kan ik niets vinden over tethering.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 28-12-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Net ook maar eens contact opgenomen met de HI klantenservice. Het klopte inderdaad dat ik meer dan 10 keer meer verbuikte dan een "gemiddelde Nederlander" zoals ze dat zei.
Volgens mij heeft de gemiddelde Nederlander nog geen 3g maargoed ik dwaal af.
Ik had verteld dat ik een HTC Hero had, en dat zou alles verklaren zei ze. Hij is continu online werd me verteld. Dat was geen nieuwtje voor mij maar ze zei vervolgens dat het toestel zich meerdere malen per dag updatet; een update zou al snel meer dan 10 mb bevatten. 8)7 Een update zoals die van een weer-widget kost hooguit enkele honderden kb's voor zover ik weet. Tenslotte werd me verteld dat ik het toestel waarschijnlijk als modem zou gebruiken, leuk die klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Wat me wel opvalt is dat er in dit topic veel HTC Hero gebruikers zitten. Hoevaak update de Hero bij jullie? Mijne update om de 15 min. alleen mail (agenda gebruik ik niet en contacten vind ik onnodig) en de weerwidget eens in de 2u. Maar ik heb met NetCounter gemeten en het updaten van het weer kost +/- 27 kb. dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
hier nog een nieuwe herogebruiker, en als ik het zo lees mag ik achteraan sluiten in de rij.

ik heb dit toestel amper 7 dagen en ik zou de "fair-use" policy al overschreden hebben. nou ik voel me bijna beledigd. alsof ik me als een asociale klant misbruik heb gemaakt van hun "onbeperkt online".

ik was net een beetje aan het loskomen op die hero en nu wordt ik al in het begin enorm afgeremd lijkt het. 25 mb per gebruiker gemiddeld, daar zitten dan hoopjes gebruikers bij die wel een internetaansluiting hebben maar hem niet gebruiken en het gemiddelde naar beneden trekken ofzo. stel dat het gemiddelde nu 150 is, hetgeen me redelijk lijkt, dan zouden we 1.5gb fup hebben, daar zou ik evt nog mee voorruit kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ik heb ook Netcounter maar eens geïnstalleerd nu. Vandaag is het verbruik al 20 mb, toch meer dan ik verwacht had. Ik heb 3 applicaties gedownload, wat neer komt op nog geen 2 mb..
Ik heb push mail, zoveel data kost dat ook niet. Er zijn wel diverse widgets die zichzelf updaten maar ik voel me idd ook min of meer beledigd, ik heb nog nooit m'n Hero als modem gebruikt. Het wordt tijd dat heel Nederland een Hero of soortgelijke telefoon neemt, dan gaat dat Fair use quotum eens omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Maar het is toch niet alleen de Hero? Het had dan ook al bij andere, eerder uitgebrachte telefoons aan de orde moeten zijn. De WinMo telefoons die KPN ook verkoopt met hetzelfde abo, zoeken die beduidend veel minder het internet op dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Windows Mobile toestellen halen in ieder geval geen updates binnen behalve wanneer programma's daar zelf om vragen. Wheater programma's wel en veel toestellen met QuickGPS ook.
Het meest ergerlijke is gewoon dat je op geen enkele manier inzicht hebt in je eigen verbruik (behalve zelf software installeren), geen inzicht hebt in de FUP en geen inzicht hebt in het gemiddelde verbruik. Kan me dan ook niet voorstellen dat Hi ook maar enig poot heeft om op te staan als ze je geld in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tsurany schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:26:
Windows Mobile toestellen halen in ieder geval geen updates binnen behalve wanneer programma's daar zelf om vragen. Wheater programma's wel en veel toestellen met QuickGPS ook.
Het meest ergerlijke is gewoon dat je op geen enkele manier inzicht hebt in je eigen verbruik (behalve zelf software installeren), geen inzicht hebt in de FUP en geen inzicht hebt in het gemiddelde verbruik. Kan me dan ook niet voorstellen dat Hi ook maar enig poot heeft om op te staan als ze je geld in rekening brengen.
:+ Ze brengen je dan ook geen geld in rekening, maar verlagen gewoon je snelheid....pffff...misschien toch eens werk van maken..dat ze dat eerst aantonen ;) alvorens ze mij zomaar dwars gaan zitten...eh..de snelheid gaan verlagen

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 29-12-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Nou vannochtend dan wakker geworden met het volgende bericht:

"uw databundel limiet is overschreden, blabla"

En dit na amper op een kwart van de maand te zitten, ik was erg blij met mijn nieuwe phone, maar ik voel me nu behoorlijk genomen, ding is niet meer voorruit te branden. KPN heeft mij dit toestel verkocht, geadverteerd met alle opties die erop zaten, geroepen dat het onbeperkt was en nergens staat iets over 250 mb. Ja fair use, maarja, ik gebruik hem ook voor fair use.

De term fair-use vind ik dus nogal misleidend, het klinkt als een regel om de consument te beschermen, maar het blijkt nu gewoon een marketing truc te zijn. ik had sowieso al het gevoel dat die hele mobiele telefoon markt vergeven is van de marketing trucs en ik wordt hier niet blij van als tweaker en ik wil mijn verbinding terug :)

Nou mocht die brief naar Kassa er komen, mijn handtekening zou ik er zo onder zetten.

Het vieze zit hem erin dat ze fair-use baseren op het gemiddelde van alle "gebruikers". 10 keer het gemiddelde is dan buiten-de-perken zogenaamd. Professioneel zou zijn een normaal gebruik vast te stellen, zeg 300-400 mb. Dat is dan voor als je "normaal" gebruik maakt. Fair use overschrijding zou dan een tienvoud hiervan kunnen zijn, 4gig dus.

Dit is gewoon waar telefoons met de mogelijkheden die er nu zijn minimaal op rekenen. De hero ondersteunt niet voor niets flash, hier adverteert KPN ook gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ook ik zit over mijn limiet heen. Lopen die data dingen gewoon mee met je abbo of bedoelen ze met "tot het einde van de maand" ook echt t/m 31 dec...? Mijn abbo wordt namelijk pas 13-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Jay-v schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:35:
Ook ik zit over mijn limiet heen. Lopen die data dingen gewoon mee met je abbo of bedoelen ze met "tot het einde van de maand" ook echt t/m 31 dec...? Mijn abbo wordt namelijk pas 13-01
Er werd me verteld dat de snelheid op 1 januari inderdaad weer omhoog gaat. Mijn belbundel gaat vanaf de 17e en ik vroeg of dat met eindeloos online ook was, maar dat gaat vanaf de eerste in de maand (net als alle andere bundels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Het gaat per kalendermaand idd. Maar om kort te gaan, is actie ondernemen handig en hoe zou dat dan moeten? (Ben een gymleraar, geen jurist :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Actie ondernemen kan wel, maar je moet dan zeker een rechtszaak gaan starten of het bij een aantal consumentenverenigingen aankaarten en hopen dat ze er iets mee gaan doen. Radar of Kassa bijvoorbeeld.
Gaat veel tijd kosten en in geval van een rechtszaak ook veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
och ik heb ook al een SMS gehad, vorige maand ofzo ergens een keer..
een dag later weer een SMS... dat de vorige SMS foutief was :+

k vond t al knap want met 128KBIT down ist toch wel wat lastiger te doen als met 384 wat nieuwe klanten dus krijgen :@

oftewel tijd voor een mailtje naar Hi :Y

alleen natuurlijk nergens zo 1-2-3 fatsoenlijk een e-mail adres te vinden :/

[ Voor 11% gewijzigd door SMSfreakie op 29-12-2009 14:04 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
SMSfreakie schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:57:
oftewel tijd voor een mailtje naar Hi :Y

alleen natuurlijk nergens zo 1-2-3 fatsoenlijk een e-mail adres te vinden :/
Ik heb een week geleden ook een klacht ingestuurd, zoals te leven valt 2 pagina's eerder, maar het enige wat ze aanraden is het duurdere abo te nemen, Eindeloos Online Xtra.
Maar een klacht kun je hier invullen. Een rechtzaak is te duur, maar een goeie brief naar bijv, Radar zou een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
Pjoter schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:53:
[...]

Ik heb een week geleden ook een klacht ingestuurd, zoals te leven valt 2 pagina's eerder, maar het enige wat ze aanraden is het duurdere abo te nemen, Eindeloos Online Xtra.
Maar een klacht kun je hier invullen. Een rechtzaak is te duur, maar een goeie brief naar bijv, Radar zou een oplossing kunnen zijn.
Heb ook over Radar zitten nadenken....
Ik heb Radar een bericht gestuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door josjos op 30-12-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb zojuist een klacht naar Hi gestuurd. Aan de mensen die ook over hun bundel zijn... -> ga lekker radiostreamen tot het einde van de maand :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk gissen maar ik denk dat Hi/KPN de boel belazerd. 250 MB elke maand is wel een erg mooi afgerond en gunstig getal voor ze. Is hier wel onafhankelijke controle op? Ik denk dat de "fair-use-policy" schijn is, ze houden hem denk ik kunstmatig laag. Ik snap niet dat ze niet inzien dat mensen hierover praten op fora als deze. Het is negatieve reclame, en hoe is het voor hun nadelig om die extra bandbreedte voor klanten de lucht in te sturen. Klanten winnen ze met dit onzinbeleid niet zou je zeggen. Totdat Hi net als T-Mobile hogere datalimieten gaat hanteren, wil ik voor mensen die veel internet gebruiken op hun smartphone Hi afraden.

Waardeloze limieten zijn het. Vooral met de smartphones van de laatste tijd. Er moet nodig iets aan gedaan worden. Overal zijn remote desktop apps voor je Windows pc te krijgen, en kan je zelfs tv kijken op de Android phone. En zelfs een enkel YouTube filmpje snoept al een paar MB van je kostbare data weg.

Je koopt een Hi abonnement met een HTC Hero met Eindloos Online. Hoe durven ze dan bij de "klantenservice" uit te kramen dat het dan waarschijnlijk ligt aan het feit dat je een Hero bij je abonnement hebt gekozen?

Nog een vraag. Ik weet niet zoveel van T-Mobile, maar deze hanteert net als Hi toch ook een "fair-use-policy"? Hoe kan het dan dat hier het dataverbruik vele malen hoger ligt (4 GB?)

Fair Use is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jay-v schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:12:
Ik heb zojuist een klacht naar Hi gestuurd. Aan de mensen die ook over hun bundel zijn... -> ga lekker radiostreamen tot het einde van de maand :D.
:+ Ik doe niet anders dan de hele maand stevig het datalimiet omhoog drijven...maar vreemd genoeg blijft de FUP op die 75 MB (dus verbruik ik 750 MB) steken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41
Hier ook een sms binnen, ben sinds 14-dec klant bij Hi en blijkbaar nu al over de FUP heen.... >:)
Moet m'n HD2 toch optimaal kunnen gebruiken!

Heb de laatste tijd wel veel gebruik gemaakt van de youtube app, denk dat voor mij daar de meeste MB's in zijn gaan zitten.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrouwendal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-01-2024
Vandaag weer een sms gekregen dat ik over de FUP heen zit en mijn internetsnelheid is verlaagd. Het is toch niet te geloven. Ik kijk op internet, check mijn mail, zit op twitter en download zo nu en dan een leuke app uit de Android Market. Niks speciaals dus. Kunnen we niet met z'n allen een klacht indienen en Radar / Kassa een brief schrijven. Denk dat dat meer zin heeft dan alleen een brief schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een sms dat ik op 80% zit, heb volgens spb wireless monitor 290,3 mb verstookt, sinds 12 december eindeloos online abbo, ben hier zacht gezegd niet gelukkig mee. Dit soort limieten kan niet waar zijn temeer omdat Hi op hun eigen website allerlei apps aanbied die het nodige weg eten aan mb's:
http://www.hi.nl/web/show...5/sf=7668664/step=7668269
Bovendien zeggen ze zelf dat streaming onderdeel uitmaakt van eindeloos online, en dus een goede bundel is voor die toepassingen:
http://img109.imageshack.us/img109/1001/histreaming.jpg
http://img163.imageshack..../eindeloosonlineadkpn.jpg

Ga de komende dagen maar even nadenken hoe hier mee om te gaan, ondertussen ga ik maar weer via de stream de kink fm 1400 beluisteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:19:
ende dagen maar even nadenken hoe hier mee om te gaan, ondertussen ga ik maar weer via de stream de kink fm 1400 beluisteren >:)
Haha ja ik heb mezelf ook de heilige missie gegeven in mijn eentje dat gemiddelde omhoog te krikken, ben constant mp3 van mijn pc naar mijn phone aan het streamen met gmote :)

edit.

OPTA beboet KPN en T-Mobile om onduidelijke tarieven

Kunnen ze niet KPN beboeten voor onduidelijke FUP? of is dat ook de hele reden dat KPN klanten na augustus 2009 niet meer extra laat betalen voor dataverkeer maar nu daarvoor in de plaats de snelheid verlaagt? Zo van: de OPTA kan wel boos worden om onduidelijke tarieven, maar onduidelijkheid rondom datatransfer speeds ligt een stuk ingewikkelder?

Laat ze toch dat limiet gewoon verhogen ze maken het zichzelf alleen maar moeilijk lijkt me toch, als t-mobile met limieten van meerdere gigs kan werken, kan KPN dat toch ook wel.

[ Voor 73% gewijzigd door Buntmans op 30-12-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook flink de balen van dat hele FUP-beleid bij Hi...
Heb mijn Hero nu bijna drie maanden en heb ook mijn 3e waarschuwing gekregen. (deze keer gelukkig dat ik 80% verbruikt had, maar toch). Ik begrijp het echt niet goed. Wat anderen ook zeggen: Je koopt een telefoon en een abbo erbij dat je internet hebt. In de winkel wordt je lekker gemaakt dat je ook youtube "Maar dan in iets een lagere kwaliteit" kan kijken. Moet je voor de lol eens 1 uur (in de trein bijvoorbeeld) doen... Heb je halverwege al zo'n %*#-sms :S
Echt niet gewoon, die FUP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:20:
Ik heb ook flink de balen van dat hele FUP-beleid bij Hi...
Heb mijn Hero nu bijna drie maanden en heb ook mijn 3e waarschuwing gekregen. (deze keer gelukkig dat ik 80% verbruikt had, maar toch). Ik begrijp het echt niet goed. Wat anderen ook zeggen: Je koopt een telefoon en een abbo erbij dat je internet hebt. In de winkel wordt je lekker gemaakt dat je ook youtube "Maar dan in iets een lagere kwaliteit" kan kijken. Moet je voor de lol eens 1 uur (in de trein bijvoorbeeld) doen... Heb je halverwege al zo'n %*#-sms :S
Echt niet gewoon, die FUP...
vraagje.. oude bundel? of nieuwe bundel? ( 128 kbit of 384? )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SMSfreakie schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:16:
[...]

vraagje.. oude bundel? of nieuwe bundel? ( 128 kbit of 384? )
Dat maakt niet zoveel uit, volgens mij (althans die ervaring heb ik) wordt je altijd teruggezet naar 128 kpbs :( 'k heb namelijk een Extra Snel van 1 MBit, maar wordt teruggezet naar 128kpbs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
TheVMaster schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:56:
[...]

Dat maakt niet zoveel uit, volgens mij (althans die ervaring heb ik) wordt je altijd teruggezet naar 128 kpbs :( 'k heb namelijk een Extra Snel van 1 MBit, maar wordt teruggezet naar 128kpbs).
Ik dacht dat je bij de oude voorwaarden niet terug gezet kon worden in snelheid (staat ook niks van in de oude voorwaarden) , en omdat de download snelheid toen 128 kbs bedroeg plus extra snel bestond toen nog niet (zie oude voorwaarden hieronder).

De oude voorwaarden van voor 1-7-2009:

http://www.hi.nl/web/show/id=299087

Dus met extra snel val je altijd onder de nieuwe voorwaarden en die gaat inderdaad net als de gewone (van na 1-7-2009) terug naar 128 kbit/s , maar in de voorwaarden staat alleen dat je in snelheid wordt verlaagd (er wordt helemaal geen snelheid genoemd).

"Bij Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt een datalimiet: je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde bundel. Doe je dat toch, dat wordt gedurende de rest van de maand je snelheid verlaagd. Vanaf de 1e dag van de volgende kalendermaand gaat je snelheid weer terug naar de normale snelheid."

Ook staat er dat ze niet alleen de snelheid kunnen verlagen maar zelfs de dienst kunnen opschorten (al dan niet tijdelijk) of ontbinden.

"Indien Hi constateert dat sprake is van niet-redelijk gebruik van een Dienst is zij gerechtigd, zonder voorafgaande aankondiging, het gebruik van de Dienst al dan niet tijdelijk op te schorten, de gebruiksmogelijkheden of het kwaliteitsniveau van de Dienst al dan niet tijdelijk te beperken (bijvoorbeeld door het beperken van de geleverde snelheid bij een Datadienst), of – bij herhaald onredelijk gebruik – de overeenkomst voor de Dienst te ontbinden."

De nieuwe voorwaarden vanaf 1-7-2009:

http://www.hi.nl/web/show/id=7665190

nb.Hier staat nog iets over de fup die per maand "zou" worden bepaald , wel raar dat dit al tijden ongewijzigd is.

"Het gemiddelde verbruik wordt maandelijks bepaald o.b.v. het totale verbruik van alle klanten met die bundel in die kalendermaand. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 18:22

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vind het toch jammer dat Hi blijkbaar besloten heeft om hier wat strakker op te gaan letten. Qua marktontwikkeling zitten we nog steeds in de early adaptors fase en om hier al weer onzekerheid in te brengen bij het gebruik, vind ik niet verstandig. Om de ontwikkeling van mobiel internet goed te laten doorgaan moeten gebruikers eigenlijk niet inzitten over het verbruik. De propositie zou gewoon over snelheid moeten gaan, naarmate je meer betaalt krijg je meer snelheid en diensten (VoIP, streaming, DVB-H, onbeperkt muziek downloaden, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb sinds eind november mijn HD2 en heb ook al 2 keer zo'n sms gehad dat ik op 80% van de FUP zit... en dat als ik eroverheen ga dat dan mijn snelheid teruggeschroeft wordt... maar als wij hier met zn allen heel veel zouden gaan streamen dan zou het gemiddelde van alle gebruikers omhoog moeten gaan en dan zouden we uiteindelijk dus nooit meer zulke smsjes moeten krijgen toch? ik vraag wel alleen wel af of hi dat uberhaupt checkt.. ik vermoed dat HI gewoon lak heeft aan wat de gemiddelde gebruikers verbruikt zodat zij zich lekker vast kunnen houden aan een vage limiet van 250Mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jobias schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:05:
Ik heb sinds eind november mijn HD2 en heb ook al 2 keer zo'n sms gehad dat ik op 80% van de FUP zit... en dat als ik eroverheen ga dat dan mijn snelheid teruggeschroeft wordt... maar als wij hier met zn allen heel veel zouden gaan streamen dan zou het gemiddelde van alle gebruikers omhoog moeten gaan en dan zouden we uiteindelijk dus nooit meer zulke smsjes moeten krijgen toch? ik vraag wel alleen wel af of hi dat uberhaupt checkt.. ik vermoed dat HI gewoon lak heeft aan wat de gemiddelde gebruikers verbruikt zodat zij zich lekker vast kunnen houden aan een vage limiet van 250Mb...
Ik vermoed het niet alleen, ik weet het bijna zeker :+ Ze staan nog met beide benen in de 20ste eeuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
TheVMaster schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:26:
[...]

Ik vermoed het niet alleen, ik weet het bijna zeker :+ Ze staan nog met beide benen in de 20ste eeuw :)
haha ja ik dacht, laat ik mijn woorden nog enigszins voorzichtig kiezen :P maar inderdaad, deze data limieten zijn niet echt reëel... en voor de duidelijkheid.. ook ík verbruik absoluut niet zoveel data volgens mij, een beetje standaard.. elke dag een paar sites, zo nu en dan youtube filmpjes (is dat eigenlijk veel data?) en soms een bestandje downloaden..

los daarvan, is er eigenlijk iets aan deze datalimiet te doen? En gaat HI je uiteindelijk ook daadwerkelijk afsluiten van internet als je er telkens overheen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
ik weet niet, maar kan je niet simpelweg dit contract laten ontbinden?. ze leveren immers niet waar ze reclame voor maken: Eindeloos Online.

of denk ik nu te simpel?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
coredalae schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:11:
ik weet niet, maar kan je niet simpelweg dit contract laten ontbinden?. ze leveren immers niet waar ze reclame voor maken: Eindeloos Online.

of denk ik nu te simpel?
ja je hebt de kleine lettertje niet gelezen, net als ik

ik zit nog 1 jaar en 11 maanden vast aan dit contract. incl FUP :(

edit. wel vreemd trouwens het is nu 4 januari en ik lig nog steeds van het 3G netwerk af, ik dacht dat dat 1 januari gefixed zou zijn? dat stond in dat fup sms'je iig. bah vervelend allemaal weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Buntmans op 04-01-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Net even gebeld met Hi Klantenservice. Ik kreeg ook zo'n smsje dat ik 80% had bereikt en een paar dagen later werd mijn snelheid naar beneden bijgesteld. Nu meldt de Klantenservice dat ze intern een mail hebben gekregen dat die smsjes onjuist zijn verstuurd, dus in mijn situatie was het niet van toepassing. Op de vraag waar de grens ligt v.w.b. het "gemiddelde": 250 mb.

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel erg vaak he dat die smsjes "verkeerd" verstuurd zijn. Heb dat al vaker gelezen hier op het forum.

Dat "gemiddelde" is gewoon een leugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:31:
Dat is wel erg vaak he dat die smsjes "verkeerd" verstuurd zijn. Heb dat al vaker gelezen hier op het forum.

Dat "gemiddelde" is gewoon een leugen.
ja volgens mij ook, maar is hier iets aan te doen? trouwens is het toegestaan om hier te linken naar een programma'tje dat bijhoudt hoeveel mb je verstookt? Als het is toegestaan zou iemand dat dan willen doen?(A) bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
jobias schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:38:
[...]
ja volgens mij ook, maar is hier iets aan te doen? trouwens is het toegestaan om hier te linken naar een programma'tje dat bijhoudt hoeveel mb je verstookt? Als het is toegestaan zou iemand dat dan willen doen?(A) bij voorbaat dank :)
Ligt eraan welke OS je hebt. Android, dan is NetCounter handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
Pjoter schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:00:
[...]

Ligt eraan welke OS je hebt. Android, dan is NetCounter handig.
nope winmo 6.5. helaas.. iemand anders suggesties? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:50
Nog een vraag. Ik weet niet zoveel van T-Mobile, maar deze hanteert net als Hi toch ook een "fair-use-policy"? Hoe kan het dan dat hier het dataverbruik vele malen hoger ligt (4 GB?)

Fair Use is onzin.
Ik heb zelf T-Mobile en ik kan zeggen dat hun geen FUP of datalimiet hebben.
Zelf trek ik maandelijks altijd wel een paar GB binnen, aangezien je je telefoon bij T-Mobile ook als modem mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 08-09 20:57
Ik krijg net te horen dat HI helemaal geen fup meer hanteert. en dat die sms'jes verkeerd verstuurd worden.

je krijgt alleen een rekening als hem voor je laptop kaartje of tethering gebruikt.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32
jobias schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:02:
[...]

nope winmo 6.5. helaas.. iemand anders suggesties? O-)
Ik gebruik SPB wireless monitor op mijn HD2, werkt aardig goed.. Kost alleen 2000 centen.. :S..
Anyways, ik ben op zoek naar het limiet.. Heb nog nooit een smsje ontvangen, maar doe ook erg veel via Wifi, vooral youtube doe ik liever via WiFi.. Gewoon omdat het net een tikkie sneller is :P..

Maar ik vraag me ook af wat de begin en afloop data zijn van Eindeloos online?
Ik heb hier gelezen dat mensen tot het einde van de maand naar een lage snelheid waren terug gezet, en dus bijv. op 1 feb weer normaal internet hadden.. Dit zou dus betekenen dat de peil data van de eerste tot de laatste dag van de maand is, en dit loopt dan niet synchroon met de normale belbundel? In mijn geval loopt de belbundel deze maand van de 16 december tot 17 januari?

Ik heb vanaf 16 dec tot nu 337 Mb gebruikt..
En vanaf 1 januari reken tot nu: 181 Mb..

Ik ga iig zorgen dat ik voor 17 januari over de 300 Mb zitten (10 video's van 5 min op youtube should do the trick :S).. Ik heb Eindeloos online extra snel.. Daarvan schijnt het limiet weer iets hoger te liggen dan 250 mb? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterM schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:48:
[...]

Ik gebruik SPB wireless monitor op mijn HD2, werkt aardig goed.. Kost alleen 2000 centen.. :S..
Anyways, ik ben op zoek naar het limiet.. Heb nog nooit een smsje ontvangen, maar doe ook erg veel via Wifi, vooral youtube doe ik liever via WiFi.. Gewoon omdat het net een tikkie sneller is :P..

Maar ik vraag me ook af wat de begin en afloop data zijn van Eindeloos online?
Ik heb hier gelezen dat mensen tot het einde van de maand naar een lage snelheid waren terug gezet, en dus bijv. op 1 feb weer normaal internet hadden.. Dit zou dus betekenen dat de peil data van de eerste tot de laatste dag van de maand is, en dit loopt dan niet synchroon met de normale belbundel? In mijn geval loopt de belbundel deze maand van de 16 december tot 17 januari?

Ik heb vanaf 16 dec tot nu 337 Mb gebruikt..
En vanaf 1 januari reken tot nu: 181 Mb..

Ik ga iig zorgen dat ik voor 17 januari over de 300 Mb zitten (10 video's van 5 min op youtube should do the trick :S).. Ik heb Eindeloos online extra snel.. Daarvan schijnt het limiet weer iets hoger te liggen dan 250 mb? |:(
Ja...dat zou volgens de KPN helpdesk 750 MByte zijn (10 x 75 MB gemiddeld verbruik :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Dutchzilla schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:05:
Ik krijg net te horen dat HI helemaal geen fup meer hanteert. en dat die sms'jes verkeerd verstuurd worden.

je krijgt alleen een rekening als hem voor je laptop kaartje of tethering gebruikt.
Waar baseer je dat op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32
TheVMaster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:07:
[...]

Ja...dat zou volgens de KPN helpdesk 750 MByte zijn (10 x 75 MB gemiddeld verbruik :+)
Oke.. 750 MByte.. no prob :p
Sinds ik geen WiFi meer gebruik lijkt het vrij hard te gaan, tot zo'n 100 MB per dag.. (YouTube)
t zal mij benieuwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 11:18
hmm ik heb straks kpn surf en mail totaal met de n900.. ik denk dat ik ook op dit probleem zal gaan stuiteren. Want kpn hanteert de zelfde fup toch?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste