Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:01

ManiacsHouse

Scheisse!

*knip* Graag verder in [Hi ] Zonder melding overgezet naar ander abonnement

[ Voor 75% gewijzigd door pven op 09-01-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Commentaar mag via de bekende kanalen.

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 10-01-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 17:39
offtopic:
my bad :)

[ Voor 90% gewijzigd door Pjoter op 11-01-2010 15:15 . Reden: offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Pjoter schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:32:
K zal deze maand geen smsje krijgen, hero is weer ter reparatie gestuurd :z
Graag ontopic, dit heeft niets met dit topic te maken.

Modbreak:In zijn algemeenheid: graag ontopic!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
mag weg, is net als alle berichten... "Eindeloos (een week) online"

[ Voor 90% gewijzigd door Ronnymes op 10-01-2010 22:36 ]

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
[b]JunkieVirus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:05je krijgt alleen een rekening als hem voor je laptop kaartje of tethering gebruikt.
En hoe gaan zij bepalen of ik dat gebruikt heb of niet? Meeste software wat tegenwoordig op een laptop draait draait ook wel op een mobiel (zeker met dingen als n900).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Grrr..:

Maandagavond ging mijn data abbo in: Hi Eindeloos online ?basis? = 384kbit.
Woensdag op donderdag nacht 00:30 sms met 80% fup overschreden. 5:30 sms: fup overschreden, dl wordt geknepen 8)7

Dus knap dat snacht als ik pit, 20% van de fup wordt behaald...dat is 5x mail binnenhalen...max 500kb. Dat betekent dat de fup 500kb x 5 = 2.5MB :'(
...OF dat de sms-jes vertraagd worden verstuurd

Anyway, lekker bagger, in 2 dagen de FUP overschreden,. ik streamde deze dagen 2uur per dag muziek in de auto, een paar youtube's en overdag wat browsen. Ben benieuwd of hier een fout van HI is gemaakt...maar eens bellen dan.

Update #1:
Gebeld met klantenservice. Ze bevestigen dat ik de FUP heb overschreden.
Ironisch genoeg zei de helpdeskmedewerker dat het downloaden van muziek niet geschikt is want dan gaat het verbruik snel omhoog, terwijl zoals in de vorige pagina, HI zelf adverteerd met het streamen:

http://img109.imageshack.us/img109/1001/histreaming.jpg
http://img163.imageshack..../eindeloosonlineadkpn.jpg

Hij vroeg of ik toevallig geen laptop op de telefoon had aangesloten: Nee. Maar mijn hd2 is wel bijna een laptop qua functies en formaat.

[ Voor 30% gewijzigd door Shifty-PK op 14-01-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 16:33
Deze maand is het weer raak, weer een mail dat de FUP is overschreden, ik dacht te lezen dat 't was afgeschaft, mooi niet dus...

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe altijd t-mobile klant geweest met mijn vorige mda's. Nu een htc Hd2 toestel bij kpn. en eindeloos online xtra snel. en inderdaad krijg ik nu ook zo'n fijn smsje. bij t-mobile nooit problemen mee gehad. kortom voel me aardig gen**id door Kpn :( ik stem voor om zoveel mogelijk te gebruiken met ze allen. zodat ze wel mee moeten gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zit ook bij Hi, en ben van plan om vanaf volgende maand te verlengen met een simOnly. Heb al een Hero liggen hier.

Nu heb ik net gebeld naar de klantenservice over dit onderwerp.

Gevraagd of ze een fup hanteren. Dat doen ze wel degelijk vertelde die vrouw. Daarna wat dan het gemiddelde was. Dat was volgens haar ook 250mb.

Maar omdat er op de site staat "Als je in een maand meer dan 10 x het gem. verbruikt (van alle klanten met deze bundel) wordt je snelheid de rest van die maand tijdelijk verlaagd." zou dat dus betekenen dat je eigenlijk afgerond zo'n 2,5Gb kunt gebruiken.

Dat heb ik dan ook gevraagd, en ze zei dat dat kon. Het enige gevaar dat ik zou lopen is dat de snelheid voor die maand wordt teruggeschroefd, en de volgende maand zou ik dan weer volle snelheid hebben.

Als dit klopt is er eigenlijk niet echt een probleem? Maar klopt het wel wat ze daar zeggen? Achteraf wist die vrouw misschien niet eens wat 2,5Gb is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De FUP is 250MB, gemiddelde is 25MB.

En dat zijn dus Bytes, geen bits zoals bij jou.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton89
Zo, dat is wel erg laag.. een gemiddelde van 25MB :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is niet moeilijk, je bied het t eerste jaar voor een paar schamele euro's aan en iedereen neemt het er wel bij maar bijna niemand gebruikt het. Niet dat ik zeg dat die 25MB klopt, dat hoeft zeker niet, maar ik zie wel hoe het zo laag zou kunnen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Is het niet mogelijk om gewoon mails naar kassa te sturen? met medere mensen dat ze eigenlijk gewoon een datalimiet hebben ipv "Eindeloos" en Fair Use Policy?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:54

DUX

blijft ook nu voor Oranje

"Fair use" is altijd wel een bekende, geslaagde maar niet zo'n populaire manier van limiteren geweest (ook gebruikt in de begindagen der internet). Het is het onweten van de helpdeskmedewerkers dat niet bekend is wat het gemiddelde is en dat veroorzaakt de verwarring.

En, de term "Eindeloos"; daar zou je wat tegen kunnen doen. Maar goed, dan noemen ze het gewoon anders en is dat probleem opgelost.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
DUX schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:21:
"Fair use" is altijd wel een bekende, geslaagde maar niet zo'n populaire manier van limiteren geweest (ook gebruikt in de begindagen der internet). Het is het onweten van de helpdeskmedewerkers dat niet bekend is wat het gemiddelde is en dat veroorzaakt de verwarring.

En, de term "Eindeloos"; daar zou je wat tegen kunnen doen. Maar goed, dan noemen ze het gewoon anders en is dat probleem opgelost.
Ja maar hun knallen er gewoon vast een limiet op, op die fair use. 25MB meer niet en veranderd ook nooit.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Dat is een aanname, dat kunnen we niet weten.

Bovendien, als er één klant ineens 1GB download in plaats van 25MB doet dat niet zoveel met het gemiddelde en dus de FUP door het grote aantal gebruikers, zeker niet als daar twee nieuwe klanten bijkomen die slechts 25MB blijven gebruiken.

Neemt niet weg dat ik die FUP ook graag hoger zie, hoor, of de snelheid omhoog ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DUX op 20-01-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
Ik ben vóór een brief naar Kassa/Radar.

Ik luister nog dagelijke digitale radio zenders in mijn auto, danwel op lage kwaliteit van 42kbit. Dit brengt zo'n 20mB per rit van één uur met zich mee. Met de terugweg erbij is dat 40mb. Keer 20werkdagen is dat zo'n 800mB aan data verbruik per maand, plus nog overige dingen komt het op zo'n 1gB per maand...als iedereen dit doet zou de FUP rechtelijk omhoog moeten gaan.

Of hun er daadwerkelijk iets mee doen is iets anders...daarom, brief sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als ik dit geweten had, dan had ik geen Hi abbonement genomen.
Ik heb een Hero, en vandaag dan ook de 80% FUP sms mogen ontvangen.
Lol.. ik heb 80% van oneindig verbruikt.. resteerd nog 20% van oneindig.. rofl!

Helaas krijg ik via de sms saldo geen juiste data terug , echter netcounter geeft aan dat ik deze maand maar liefst 7.46MB over mijn Cell heb getransporteerd.

Nu weet ik niet hoe accuraat netcounter is, maar als dit al 5x of 10x meer is dan de avg user.. mijn god!!!
En dan doe ik niet eens streamen of filmpjes kijken.. Wel gebruik ik veel google maps / lattitude en foto's uploaden en af en toe een pdf;je downloaden... alles behoorlijk normaal online gedrag.

Ben benieuwd hoeveel Hi denkt dat ik verbruikt heb.

Dit hele geneuzel en de marketing is behoorlijk misleidend en de FUP is arbitrair.
Ik ben aan het bekijken hoe ik het contract kan ontbinden zonder op enorme kosten te worden gejaagd (doorgaans het totaal bedrag van de resterend maanden van het contract).

Ik heb een draadje uitstaan bij consuwijzer, ff kijken wat daar uitkomt. Want want KPN doet zijn echt hele vieze praktijken.
2b continued

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:00:
Hmm als ik dit geweten had, dan had ik geen Hi abbonement genomen.
Ik heb een Hero, en vandaag dan ook de 80% FUP sms mogen ontvangen.
Lol.. ik heb 80% van oneindig verbruikt.. resteerd nog 20% van oneindig.. rofl!

Helaas krijg ik via de sms saldo geen juiste data terug , echter netcounter geeft aan dat ik deze maand maar liefst 7.46MB over mijn Cell heb getransporteerd.

Nu weet ik niet hoe accuraat netcounter is, maar als dit al 5x of 10x meer is dan de avg user.. mijn god!!!
En dan doe ik niet eens streamen of filmpjes kijken.. Wel gebruik ik veel google maps / lattitude en foto's uploaden en af en toe een pdf;je downloaden... alles behoorlijk normaal online gedrag.

Ben benieuwd hoeveel Hi denkt dat ik verbruikt heb.

Dit hele geneuzel en de marketing is behoorlijk misleidend en de FUP is arbitrair.
Ik ben aan het bekijken hoe ik het contract kan ontbinden zonder op enorme kosten te worden gejaagd (doorgaans het totaal bedrag van de resterend maanden van het contract).

Ik heb een draadje uitstaan bij consuwijzer, ff kijken wat daar uitkomt. Want want KPN doet zijn echt hele vieze praktijken.
2b continued

Greetz
Hoe heb je dat precies gedaan? Heb je ze gebeld? Misschien dat meer mensen dat moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:04:
[...]
Hoe heb je dat precies gedaan? Heb je ze gebeld? Misschien dat meer mensen dat moeten doen...
Gewoon bellen, eerst worden wel je gegevens genoteerd, dan proberen ze je door te verbinden naar een wat zij expert noemen. Helaas was die persoon niet aanwezig of niet beschikbaar, dus nu wordt ik teruggebeld.

Op de website http://www.consuwijzer.nl
Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief

Nu.. ik weet niet ofdat wat ik doe enige verandering of resultaat gaat opbrengen maar ik ben niet van plan om in frustratie achterover te hangen. Ik denk dat het iig geen kwaad kan om eens die kant op te bellen.

ik houd julie iig op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

FUP is helemaal zo slecht niet, hoor. In theorie zou je door stijgend gebruik steeds meer speelruimte moeten krijgen binnen je contractduur waar je met een vaste datalimiet veel meer aan banden gelegd wordt.

Ik ben voorstander dan KPN/KPN Hi cijfers publiceert over hun aantal abonnees en hun dataverbruik, zodat ieder voor zich een gewogen beslissing kan nemen over het wel of niet nemen van een data-abonnement bij deze tent. Bij het tekenen van het datacontract wist iedereen al dat het gemiddelde gebruik een vaag figuur was, dus om nu achteraf een beetje zielig te doen omdat je niet wist wat je tekende vind ik maar een beetje gezeur. Heb je problemen met de voorwaarden? Waarom heb je dan getekend? Niks is gratis in de wereld, dus natuurlijk is "Eindeloos Online" ook niet eindeloos. Dat is natuurlijk gewoon een marketingterm. Wie hier durft te zeggen dat hij of zij puur op de naam is afgegaan bij de aanschaf van het product? Zou men dan hetzelfde product met dezelfde voorwaarden hebben genomen als het "Bijna Eindeloos" heette?

Ik ben zonder problemen nu drie jaar Eindeloos Online-klant, met een verbruik van ver boven de het gemiddelde en misschien maandelijks wel tegen het plafond aan (of er zelfs overheen): als ik maar wist hoeveel dat exact was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen fan van een FUP maar kan er mee leven, maar dat ik bij normaal gebruik al tegen de FUP aanloop vindt ik bizar... nogmaals ik wacht op de cijfers van HI hoeveel ik verbruikt heb... maar als ik even van netcounter uitga en dat zelfs verdubbel knal ik met 15MB al bijna tegen de limiet aan.
En als ik een andere thread mag geloven is het gemiddelde 228MB... dus met mijn 15MB mag ik best ff kritisch zijn en "zeuren".

Ik mag er wel vanuit gaan dat ik "oneindig online" binnen de context van vandaag de dag mag zien.
Dus surfen, pdf'jes lezen, navigatie, af en toe een muziekje luisteren.
Mijn ervaring nu is iig dat het verre van oneindig is. Ik heb gewoon de diverse opties die Hi had naast elkaar gelegd, wellicht was ik te naief om te denken dat bij de ene optie ik betaal voor extra MB en de duurdere optie niet dat ik redelijk onbezorgd gebruik kan maken van de internet functionaliteit..
Ik snap best dat eindeloos niet betekend dat je de halve straat routeerd over je HTC mobieltje, je de hele newsgroup van tweakers leeg trekt of alle seizoenen van Lost, dr Who en Weeds via torrents download.. Echter.. de datalimiet waar ik nu tegen aanloop vindt ik echt beschamend weinig.

En nu kan "Eindeloos online" wel gewoon een marketing term zijn, in combinatie met een maandelijkse bijdrage mag ik toch verwachten een stukje meer eindeloos te zijn dan KPN nu levert.

Just my 2cents.
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat 15MB onzinnig laag is. Probleem is: die waarschuwings-sms'jes worden (zie ook het door jezelf genoemde topic) lukraak verstuurd. De een krijgt bij een lage hoeveelheid data al een waarschuwing, de ander ontvangt niks terwijl deze een exorbitant hoge hoeveelheid data heeft per maand. Dan heb je daarnaast ook nog golven van berichten dat er per ongeluk waarschuwingen zijn uitgegeven en dat deze genegeerd mogen worden, maar ook die correcties worden weer niet door iedereen ontvangen. Chaos alom.

En daar ligt nou net de crux wat mij betreft, en dat heb ik al eerder hier aangehaald: door non-kennis van zowel klanten als de klantenservice van Hi zelf komt er maar geen duidelijkheid in waar dat plafond ligt. We kunnen elkaar niet informeren over de stand van zaken en iedere keer als je contact zoekt met klantenservice krijg je een ander antwoord. Openheid van zaken, zeg ik over KPN: geef ons officiële cijfers van dat FUP-gebruik of verzin ze desnoods maar wees er in ieder geval eenduidig over.

Met 15MB mag je zeuren, maar iemand anders hier stelt voor dat we met z'n allen de hele dag zwaar moeten downloaden zodat die persoon geen waarschuwing meer krijgt, en dát vind ik gezeur achteraf. Het is een telefoon met een internet-abonnement, geen volwaardig desktopvervangend alternatief. Dan had je maar een zakelijk abonnement moeten nemen.

Goed, ondertussen wordt hier hard geroepen "het plafond moet hoger". Als er dan zo nodig een brief de deur uit moet, is het dan geen idee om samen tot een conclusie te komen over de hoeveelheid data die wij wensen te kunnen behalen voor het bedrag dat per maand neergelegd moet worden? Iemand een beargumenteerd voorstel?

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 21-01-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 05-09 23:31
Ik was laatst op mijn Iphone muziek aan het downloaden via Wifi thuis toen ik werd weggeroepen. Blijkt mijn toestel natuurlijk in de haast overgeschakeld te zijn naar KPN 3G voor de laatste 2 te downloaden nummers. Niet veel later al een waarschuwings sms en direct snelheidsverlaging voor de rest van de maand. Geen 80% melding gehad. Beetje voorbarig om na 1 keer wat meer downloaden in 5 jaar abonnement meteen een waarschuwing + forse snelheidsverlaging voor de kiezen te krijgen zonder 80% waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Ook Ik heb net een sms ontvangen van hi over mijn internetgebruik met de Sony Ericsson Xperia X1. Wat er in stond was dit

Let op je gebruikt gemiddeld 01030.9 MB en dat is meer dan volgens de Fair Use Policy mag je snelheid woord nu verlaagd. Ga je weer over je bundel heen, dan kan Hi de bundel stopzetten.

Toch vind ik het erg snel bereikt Fair Use Policy met een 3G/Hsdpa mast nog geen 600 meter hier vandaan, wat heb ik er aan als er goede dekking is en je er geen gebruik van kunt maken zo als de eindeloos online zich noemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton89
En toen ik eergister naar de klantenservice belde vertelde die vrouw dat de bundel absoluut niet stopgezet kan worden als je teveel verbruikt. Het enige risico dat je zou lopen is de snelheidsverlaging.

De klantenservice van Hi vertelt geloof ik iedere klant maar wat hij wil horen, zonder die informatie te controleren.

Ik zou ook graag zien dat hier meer duidelijkheid over komt, en op zijn minst dat de limiet van de FUP wordt vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
ton89 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:39:
En toen ik eergister naar de klantenservice belde vertelde die vrouw dat de bundel absoluut niet stopgezet kan worden als je teveel verbruikt. Het enige risico dat je zou lopen is de snelheidsverlaging.
Nofi, maar verdiep je even in de informatie voordat je de klantenservice de schuld geeft ;) er is een verschil in FUP voorwaarden voor klanten van vóór en na 1 juli 2009. Geldt dus niet alleen voor nieuwe klanten maar ook wijzingen, verlengingen enz. van de databundel bij bestaande klanten (na 1 juli 2009).

Afsluiten kan volgens de 'nieuwe' FUP alleen bij gebruik van tethering of VOIP-diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend een SMS ontvangen. Ik zit aan de 80% van mijn FUP. Als ik de FUP limiet zou overschreiden schroeven ze de snelheid omlaag.

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 17:39
Op de site die jelle gaf (de NA 1 juli versie) staat aan het begin: "Voor Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt geen vaste limiet aan de te gebruiken hoeveelheid telecommunicatieverkeer, maar geldt dat dit gebruik redelijk dient te zijn"
Maar verderop bij ad. F. staat weer: "Bij Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt een datalimiet: ... [en dan uitleg FUP]"
Dan is er toch gewoon een datalimiet? Spreken ze zichzelf nu niet tegen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee, het klopt gewoon want de hoogte van de datalimiet is variabel. Dat laat onverlet dat het een datalimiet is.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils N
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-07 13:34
Shit, net 1 maand me N900 en al gelijk de melding dat ik 80% van me data hb verbruikt... :(
en 5 dagen later me 100% aangetikt en doe niks raars met me mobiel, heb nu een snelheid van 64kb/s :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FUCK Hi en die hele Fair Use Policy. Voor de vierde maand op rij is mijn snelheid verlaagd! Weet je waar ik dat echt goed aan merk? Het laden van kaarten als ik met Google Maps bezig ben en updates downloaden van mijn apps. Aaaargh!

We zitten in 2010! Waarom die snelheden zo laag houden? Ik tel de dagen af tot ik weer naar T-Mobile kan overstappen. Daar had ik nooit weg moeten gaan. Bij T-Mobile heeft 'eindeloos' tenminste dezelfde betekenis als in mijn Van Dale woordenboek:

ein·de·loos bn 1 zonder einde 2 prachtig, bijzonder mooi

Geen van beide is van toepassing op Hi.

Had ik maar een Twitter account met 1.000.000 followers. Dan kon ik tenminste een beetje druk uitoefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils N
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-07 13:34
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:33:
FUCK Hi en die hele Fair Use Policy. Voor de vierde maand op rij is mijn snelheid verlaagd! Weet je waar ik dat echt goed aan merk? Het laden van kaarten als ik met Google Maps bezig ben en updates downloaden van mijn apps. Aaaargh!

We zitten in 2010! Waarom die snelheden zo laag houden? Ik tel de dagen af tot ik weer naar T-Mobile kan overstappen. Daar had ik nooit weg moeten gaan. Bij T-Mobile heeft 'eindeloos' tenminste dezelfde betekenis als in mijn Van Dale woordenboek:

ein·de·loos bn 1 zonder einde 2 prachtig, bijzonder mooi

Geen van beide is van toepassing op Hi.

Had ik maar een Twitter account met 1.000.000 followers. Dan kon ik tenminste een beetje druk uitoefenen...
je snelheid gaat terug van 384 kbit/s naar 64 kbit/sec (je wordt 86 % in snelheid gekort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Heb vanmorgen weer contact gehad met KPN aangezien ik al sinds half december wacht op een specificatie van mijn verbruikte dataverkeer. Heb de medewerker verteld dat als ik de specificatie niet ontvang ik verwacht dat ik per direct wordt teruggezet naar de hogere snelheid. Het kan toch niet zo zijn dat KPN mij verteld dat ik over de FUP heen ben, vraag om uitleg en dan moet horen tja..die specificaties kunnen wij u niet geven, maar neem maar van ons aan dat wij gelijk hebben.

Wel grappig dat de meneer van KPN mij adviseerde om naar T-Mobile over te stappen :+ Pfff....ja..dat ga ik ook zeker wel doen zodra het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:00:
Heb vanmorgen weer contact gehad met KPN aangezien ik al sinds half december wacht op een specificatie van mijn verbruikte dataverkeer. Heb de medewerker verteld dat als ik de specificatie niet ontvang ik verwacht dat ik per direct wordt teruggezet naar de hogere snelheid. Het kan toch niet zo zijn dat KPN mij verteld dat ik over de FUP heen ben, vraag om uitleg en dan moet horen tja..die specificaties kunnen wij u niet geven, maar neem maar van ons aan dat wij gelijk hebben.

Wel grappig dat de meneer van KPN mij adviseerde om naar T-Mobile over te stappen :+ Pfff....ja..dat ga ik ook zeker wel doen zodra het mogelijk is.
Zou Vodafone doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Want? :) Gimme 1 reason...hehe..nouja..geef me er ff een paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:00:

heel goed, klagen, zeuren, eisen, vooral doorgaan! Deze regeling van kpn is zo belachelijk dat er een eind aan moet komen, en een overbelaste klantenservice + slechte PR gaat daar zeker aan bijdragen.

Ik heb zelf Telfort en nooit klachten gehad, maar ik ken je gebruik natuurlijk niet, misschien krijg je bij Telfort daar ook wel problemen mee. Het 3G netwerk van T-mobile vind ik persoonlijk onacceptabel, en vodafone doet erg zijn best om de bekwaamheid en klantvriendelijkheid van kpn na te streven (dat is geen positief punt , voor de duidelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:05:
[...]

Want? :) Gimme 1 reason...hehe..nouja..geef me er ff een paar :)
netwerk van Voda is best ok, en ze zeggen dat ze geen harde limiet instellen voor dataverbruik bij de internet blox bij een abonnement.
Voordeel van kpn/hi/telfort is dat het netwerk beter is.Maar vodafone komt aardig in de buurt op veel plaatsen.
T-mobile/Tele2/Ben zitten allemaal op het T-mobile netwerk, en daarvan is de 3G dekking nog weer duidelijk minder.

Wat mij aan vodafone stoort is dat ze hun automatisering slecht op orde hebben (naar mijn mening). Er zijn redelijk veel klachten over de levering van toestellen, de belstatus is er vaak uit, de 3G TV streams doen het vaak niet of laten verkeerde dingen zien, en ze zijn helemaal niet duidelijk over wat wel en niet mag/kan kwa internet gebruik. (dingen waar kpn overigens ook last van heeft).
Bij het bellen naar de klantenservice krijg ik bij voda altijd de indruk dat de medewerkers overwerkt zijn. Alsof ze voor mij 10 boze klanten te woord hebben moeten staan, dat soort dingen. Ik hoop dat andere gebruikers betere ervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:18:
[...]

netwerk van Voda is best ok, en ze zeggen dat ze geen harde limiet instellen voor dataverbruik bij de internet blox bij een abonnement.
Voordeel van kpn/hi/telfort is dat het netwerk beter is.Maar vodafone komt aardig in de buurt op veel plaatsen.
T-mobile/Tele2/Ben zitten allemaal op het T-mobile netwerk, en daarvan is de 3G dekking nog weer duidelijk minder.

Wat mij aan vodafone stoort is dat ze hun automatisering slecht op orde hebben (naar mijn mening). Er zijn redelijk veel klachten over de levering van toestellen, de belstatus is er vaak uit, de 3G TV streams doen het vaak niet of laten verkeerde dingen zien, en ze zijn helemaal niet duidelijk over wat wel en niet mag/kan kwa internet gebruik. (dingen waar kpn overigens ook last van heeft).
Bij het bellen naar de klantenservice krijg ik bij voda altijd de indruk dat de medewerkers overwerkt zijn. Alsof ze voor mij 10 boze klanten te woord hebben moeten staan, dat soort dingen. Ik hoop dat andere gebruikers betere ervaringen hebben.
Als ik Vodafone mail dan krijg ik altijd netjes binnen een dag een antwoord terug waar ik iets mee kan (zelfde als bij Hi overigens), dus waarom mail je niet gewoon de volgende keer? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rare gasten die kpn-ers. Ik kreeg ook advies over te stappen naar T-Mobile. Zijn de echte werknemers daar, met liefde voor de zaak........... van een ander

Overig: met vodafone regelmatig uitval van netwerk gehad in omgeving nijmegen. geen optie voor mij dus

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:11:
rare gasten die kpn-ers. Ik kreeg ook advies over te stappen naar T-Mobile. Zijn de echte werknemers daar, met liefde voor de zaak........... van een ander

Overig: met vodafone regelmatig uitval van netwerk gehad in omgeving nijmegen. geen optie voor mij dus
Ach..ik ga denk ik toch voor T-Mobile...m'n vrouw heeft ook T-Mobile enneh...die Family bundel (?) is wel handig..hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 13-09 11:44
Wettelijk gezien mag dit niet.

Ze adverteren met eindeloos online. Geven allemaal leuke voorbeelden over wat je er mee kan doen. Vervolgens gebruik je die en dan word je gekort. Dat zij ergens op hun website in kleine letters een FUP gedefindeerd hebben doet daar weinig aan.

Als iemand hier mee naar de rechter of de reclame commissie gaan worden ze denk ik in het gelijk gesteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Dekaasboer op 27-01-2010 23:30 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk het niet. Overal staat een verwijzing naar de FUP. Er staat onbeperkt* internetten. En die * verwijst dus naar de FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dekaasboer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:29:

Ze adverteren met eindeloos online. Geven allemaal leuke voorbeelden over wat je er mee kan doen. Vervolgens gebruik je die en dan word je gekort. Dat zij ergens op hun website in kleine letters een FUP gedefindeerd hebben doet daar weinig aan.

Als iemand hier mee naar de rechter of de reclame commissie gaan worden ze denk ik in het gelijk gesteld.
Ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering er eens ff mee aan het werk zetten, mocht nu blijken dat ze me die specificatie niet toesturen...eens kijken wat er mogelijk is... :+

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 28-01-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Dekaasboer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:29:

Onzin, ze verwijzen toch naar de voorwaarden/FUP. Je doet net alsof iedere Hi-klant problemen heeft met die maandelijkse datalimiet. De probleemgevallen en de Tweakers hier horen tot een specifieke groep gebruikers van wat zal het zijn, hooguit 10%? Met andere woorden: voor 90% (als het niet meer is) van de klanten is het wel 'eindeloos' online en daar staat Hi/KPN heel sterk mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:29:
[...]

Onzin, ze verwijzen toch naar de voorwaarden/FUP. Je doet net alsof iedere Hi-klant problemen heeft met die maandelijkse datalimiet. De probleemgevallen en de Tweakers hier horen tot een specifieke groep gebruikers van wat zal het zijn, hooguit 10%? Met andere woorden: voor 90% (als het niet meer is) van de klanten is het wel 'eindeloos' online en daar staat Hi/KPN heel sterk mee denk ik.
daarom zou het kpn wel sieren als ze die 10% gewoon meer lieten downloaden, die andere 90% heeft er geen last van en het netwerk is daar echt wel op berekend

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ik overweeg een brief te schrijven naar de Opta en een kopie naar Kassa en Radar.

Ten eerste is het misleiding met hun onbeperkt Internet gebruik. In de voorwaarden staat dat FUP van toepassing is, maar nergens wat de harde grenzen zijn. Na vragen bij KPN blijkt bij Surf & Mail Extra Snel abonnement is het gemiddelde gebruik rond de 75 MB. Dus bij 750 MB gaat je snelheid terug naar 128 kbps (een hele trage snelheid tegenwoordig).

De informatie is nog steeds onduidelijk, want wat kun je met 750 MB? KPN kan het niet aangeven. Maar als je zelf wat gaat rekenen: met een bitrate van 1424 kbit/sec kun je precies 60 minuten youtube filmjes kijken (als ik het goed heb uitgerekend), maar ik heb hier wat filmpjes gedownload van YouTube en het zijn 7 filmpjes (in verschillende formaten) met een totaal van 24 minuten en ze zijn totaal 250 MB groot. Dus 2 uur YouTube is al veel ... en dan heb ik het overige Internet gebruik nog niet meegenomen.

Er is sprake van oplichting. De FUP grens wordt bepaald door het gemiddelde gebruik te vertienvoudigen, maar als deze grens wordt overschreden, dan gaat de snelheid achteruit. Het gemiddelde gebruik wordt dus kunstmatig lager gehouden dan het daadwerkelijk gebruik voor dit soort abonnementen.

Verder gaan de abonnementskosten, nadat je teruggaat naar 128 kbps, niet achteruit, je betaald het volledige bedrag door. Je kunt je abonnement niet meer beëindigen als blijkt dat het niet toereikend is, tenzij je het resterende bedrag in één keer betaald. Je zit dus vast voor de volledige tijd.

Dataverkeer wordt wel heel duur betaald. Wat zijn de kosten van een normaal Internet abonnement en wat is daarbij de FUP? Je mag vele gigabytes per dag downloaden!

Het zou goed zijn als Tweakers, namens ons een formele klacht in gaat dienen, … anders moeten wij toch wat gaan organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn dat ik de FUP niet goed gelezen heb. Maar zoals ik hem nu lees, gaat men alleen over tot actie als je zaken doet die buiten punt 1 vallen (dat is dan oa viop ed). Streaming word specifiek toegestaan op hun netwerk (dacht punt 3 of 4).
Nou ben ik geen jurist (maar die zullen hier ongetwijfeld wel zijn), maar dan gaat afsluiten cq terug zetten in snelheid, naar mijn mening, geen stand houden bij de "edelachtbare" (de OPTA is ook goed).
Ik gok dat HI moet kunnen aantonen dat je "verboden" dingen doet op hun netwerk, voordat men overgaat tot afsluiten, en dat HI, in alle redelijkheid, een hoog verbruik kan verwachten als ze streaming toestaan.
Dat men niet wil dat je een compleet bedrijfsnetwerk over hun lijn gooit is begrijpelijk, maar als je je aan punt 1 houd en media streamed, lijkt mij dat de definitie van "fair use". Namelijk dat doen waar het abonnement voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:29:
[...]

Hele gewone gebruikers komen boven de fup uit hoor. De meeste gebruikers hebben geen enkel idee wat een MB is. Een vriendin van me keek elke ochtend in de trein naar het journaal via de uitzendinggemist applicatie op haar nokia. Video kijken was 1 van de leuke nieuwe mogelijkheden volgens de verkoper. Wist zij veel dat je dan heel snel over je limiet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
Volledig mee eens met bovenstaande topics!
We zouden inderdaad sterk staan als centraal vanuit tweakers een bericht wordt gestuurd.

Overigens zijn dit soort berichten lekker verontrustend:
nieuws: 'Flatfee-abonnementen mobiel internet gaan verdwijnen'

Verder is het vandaag de 1e v/d maand maar mijn snelheid is nog steeds 56kbit. Dus HI zet de snelheden maar graag snel snel achteruit, maar vervolgens direct weer verhogen als de klant daar recht op heeft...hó maar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 09:19
We moeten inderdaad actie ondernemen, en liever vandaag dan morgen. Nu ben ik geen juridisch expert, en zou dan ook graag zien dat iemand die hier meer verstand van heeft hier een betoog over schrijft naar Hi, en dat wij hierbij iets van een petitie ofzo kunnen tekenen waarin we optekenen dat we achter deze brief staan. Vooral het feit dat Hi het gemiddelde gebruik kunstmatig laag houdt door de snelheid naar beneden bij te stellen is kwalijk. Ook zou er een onderzoek moeten komen naar het daadwerkelijke gemiddelde maandelijkse gebruik, en of er sprake is van oplichting dmv vastgestelde 'gemiddeldes' .

Ik hoop van harte dat iemand opstaat die dit allemaal goed kan verwoorden en ons hier ook mee wil helpen. Bij voorbaat vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Shifty-PK schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:15:
Volledig mee eens met bovenstaande topics!
We zouden inderdaad sterk staan als centraal vanuit tweakers een bericht wordt gestuurd.

Overigens zijn dit soort berichten lekker verontrustend:
nieuws: 'Flatfee-abonnementen mobiel internet gaan verdwijnen'

Verder is het vandaag de 1e v/d maand maar mijn snelheid is nog steeds 56kbit. Dus HI zet de snelheden maar graag snel snel achteruit, maar vervolgens direct weer verhogen als de klant daar recht op heeft...hó maar :'(
scheeld dat dat ik aan mn 3G card via vodafone geen kosten meer heb ongeacht hoeveel TB ik verzet :')

( nja hooguit eens een nieuwe prepaid sim kopen als die vervalt _O- )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

tommygun_24 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:28:
We moeten inderdaad actie ondernemen, en liever vandaag dan morgen. Nu ben ik geen juridisch expert, en zou dan ook graag zien dat iemand die hier meer verstand van heeft hier een betoog over schrijft naar Hi, en dat wij hierbij iets van een petitie ofzo kunnen tekenen waarin we optekenen dat we achter deze brief staan. Vooral het feit dat Hi het gemiddelde gebruik kunstmatig laag houdt door de snelheid naar beneden bij te stellen is kwalijk. Ook zou er een onderzoek moeten komen naar het daadwerkelijke gemiddelde maandelijkse gebruik, en of er sprake is van oplichting dmv vastgestelde 'gemiddeldes' .

Ik hoop van harte dat iemand opstaat die dit allemaal goed kan verwoorden en ons hier ook mee wil helpen. Bij voorbaat vast bedankt.
Waarom begin je niet zelf een brief en plaats je die hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
DUX schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:09:
[...]

Waarom begin je niet zelf een brief en plaats je die hier?
Ik zou wel willen, maar ik ben juridisch niet sterk onderlegd en zou dus ook geen flauw idee hebben welke rechten/feiten we moeten benadrukken in zo'n brief. Het enige dat ik weet is dat het anders moet... maar om dat nou in zo'n brief te zetten dan schiet je daar waarschijnlijk weinig mee op;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Begin gewoon maar, dan kunnen anderen (die eventueel wat meer juridisch onderlegd zijn) op- en aanmerkingen geven over de tot dan toe geschreven tekst :> Houd het zakelijk, feitelijk en laat een eventuele meningsvorming erbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Ik stel een boycot voor ;)
Allemaal over naar een andere provider..
Moet je opletten hoe hard ze gaan smeken of je weer terug komt.

De hele grap van Hi Eindeloos Online Extra snel is, dat de Vodafone Blox nog 2.5x sneller is

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
robbinonline schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:14:
Ik stel een boycot voor ;)
Allemaal over naar een andere provider..
Moet je opletten hoe hard ze gaan smeken of je weer terug komt.

De hele grap van Hi Eindeloos Online Extra snel is, dat de Vodafone Blox nog 2.5x sneller is
Als jij mijn afkoopsom betaalt;)

Ik zal morgen beginnen met eea op papier te zetten, hoop het zo snel mogelijk hier te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Als iemand hier met een petitie komt zou ik hem ook graag willen ondertekenen.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

tommygun_24 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:02:
[...]

Als jij mijn afkoopsom betaalt;)

Ik zal morgen beginnen met eea op papier te zetten, hoop het zo snel mogelijk hier te posten
Al een beginnetje gemaakt? :)

Ik heb zelf geen last van de limiet, maar het is natuurlijk altijd leuk om zo'n proces te starten. >:)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Zojuist een SMS ontvangen om een enquête in te vullen over mobiel internet. Hierin lag voornamelijk de focus op het dataverkeer en of je wel eens zorgen maakt dat je hier overheen gaat. Ben benieuwd wat hier uit komt! :o

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

The_Worst schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:22:
Zojuist een SMS ontvangen om een enquête in te vullen over mobiel internet. Hierin lag voornamelijk de focus op het dataverkeer en of je wel eens zorgen maakt dat je hier overheen gaat. Ben benieuwd wat hier uit komt! :o
Misschien gaan ze nog een extra pakket aanbieden voor extra geld met vrije data. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
DUX schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:19:
FUP is helemaal zo slecht niet, hoor. In theorie zou je door stijgend gebruik steeds meer speelruimte moeten krijgen binnen je contractduur waar je met een vaste datalimiet veel meer aan banden gelegd wordt.
Jij snapt het principe volgens mij niet.

Je hebt een gemiddelde. Laten we zeggen dat 40% (Denk dat dat nog weinig is) enkele MB's verbruikt en de rest variabel. Dit drukt het gemiddelde omdat de groep niet representatief is. Dan worden de mensen die boven het gemiddelde gebruiken gewaarschuwd of afgesloten: Hierdoor daalt het gemiddelde weer.

FUP niet slecht? Dit is geen FUP en ik denk dat dit ook nooit stand houdt bij de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik snap best hoe dat zit, maar leg mij het verschil met 'jouw' FUP eens uit dan. Wat zou FUP dan wel moeten zijn? Ik wil dolgraag dit antwoord even nuanceren, maar eerst hoor ik graag jouw versie even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Het moet niet gekker worden bij KPN. Een paar weken geleden is mij (tot 2 x toe...de eerste keer was half december) toegezegd om mij een specificatie van het dataverkeer toe te sturen.

Vandaag maar weer eens gebeld met KPN met de vraag waar de specificatie blijft. Helaas gaf de medewerker die ik vandaag aan de telefoon kreeg mij het verlossende antwoord : In verband met privacy redenen geeft KPN geen specificatie van het dataverkeer vrij. Je kunt hem eventueel verkrijgen als je het via de rechter zou afdwingen. Pfff..het moet niet gekker worden. Volgens mij mag dit toch niet? Ik bedoel....ze 'beweren' dat ik meer dan 750 MB aan dataverkeer heb verbruikt, maar als ik dan vraag om bewijs zodat ik er wat aan kan doen, geven ze niet thuis :+

Staat niet in de voorwaarden wat je moet doen in het geval van een 'conflict' over je verbruik.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 08-02-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Aangetekende brief sturen met daarin nogmaals het verzoek om 'bewijzen' te overleggen. Reageren ze daar niet op dan je rechtsbijstand inschakelen.
Maar ik vermoed dat ze er op zinspelen dat je dat toch niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:44
MasterM schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:12:
[...]

Oke.. 750 MByte.. no prob :p
Sinds ik geen WiFi meer gebruik lijkt het vrij hard te gaan, tot zo'n 100 MB per dag.. (YouTube)
t zal mij benieuwen..
Ik heb afgelopen maand mijn bundeltje (Eindeloos Online Xtra Snel) getest en netjes bijgehouden met SPB Wireless monitor.. Ik kreeg bij de 600 MB (volgens SPB wireless monitor) de 80% waarschuwing, en rond de 750MB werd zoals verwacht mijn snelheid teruggezet naar 128 Kbit/s.

Ik kan dus alleen maar vermelden dat het bij mij om echt verbruikte data gaat.. Ik kan m.b.v. SPB wireless monitor ook netjes bijhouden welke applicaties de meeste data verstoken (in mijn geval YouTube).

Ik heb overschrijven van de FUP (om mijn agressie kwijt te kunnen :+ ), 's nachts wat downloads aangezet en nog eens 600 MB gedownload, gewoon als abuse.. Omdat het kan..
Ik vind het een erg slechte service voor de 15 euro die ik betaal, ik had er nooit last van omdat ik toch een WiFi liefhebber (lees: snelheidsgeil) ben.. Maar uit princiepe zal ik de komende maanden mijn FUP lekker vol trekken.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Heb zojuist contact opgenomen met Consuwijzer voor advies (ivm het probleem om een data specificatie op te vragen) over het wel of niet mogelijk zijn om het contract te laten ontbinden als KPN (in dit geval) weigert om een data specificatie te sturen.

De mevrouw in kwestie weet niet precies of ik in m'n recht sta en ik word vanmiddag door een 'deskundige' teruggebeld....

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:41:
Heb zojuist contact opgenomen met Consuwijzer voor advies (ivm het probleem om een data specificatie op te vragen) over het wel of niet mogelijk zijn om het contract te laten ontbinden als KPN (in dit geval) weigert om een data specificatie te sturen.

De mevrouw in kwestie weet niet precies of ik in m'n recht sta en ik word vanmiddag door een 'deskundige' teruggebeld....
Is natuurlijk gelul dat KPN in verband met privacy jou JOUW gegevens niet geeft. Je hebt lijkt mij altijd inzage in jouw gegevens. Anders stuur deze club http://www.cbpweb.nl eens een mailtje.

Interessant: http://www.mijnprivacy.nl.../Pages/Rechtopinzage.aspx
Nu gaat het natuurlijk niet over daadwerkelijk persoonsgegevens. Hoewel... Als KPN zegt dat het privacy-gevoelig ligt, lijkt mij dat je op bovenstaande een beroep kunt doen.

Als het via de ene weg niet gaat dan via de andere. Wat een eikels om het zo proberen af te schermen.

[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-02-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ManiacsHouse schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:49:
[...]

Is natuurlijk gelul dat KPN in verband met privacy jou JOUW gegevens niet geeft. Je hebt lijkt mij altijd inzage in jouw gegevens. Anders stuur deze club http://www.cbpweb.nl eens een mailtje.

Interessant: http://www.mijnprivacy.nl.../Pages/Rechtopinzage.aspx
Nu gaat het natuurlijk niet over daadwerkelijk persoonsgegevens. Hoewel... Als KPN zegt dat het privacy-gevoelig ligt, lijkt mij dat je op bovenstaande een beroep kunt doen.

Als het via de ene weg niet gaat dan via de andere. Wat een eikels om het zo proberen af te schermen.
Misschien dat iedereen die problemen heeft met het dataverbruik eens kan informeren bij KPN om de gegevens in te zien, mochten ze toezeggen het toe te sturen....ff verwijzen naar 'een kennis' die deze toezegging ook kreeg en het nooit kreeg :+ Misschien kunnen we zo wat 'druk' zetten.

Ik ga die links die je gaf eens ff lezen ;)

Overigens zorgen ze er door al dit gezeik (incl. die van het belachelijke 'datalimiet') wel voor dat ik in ieder geval m'n contract niet ga verlengen en het liefst gewoon gelijk van m'n contract af wil....voor de resterende 4 maanden...

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:00:
[...]

Misschien dat iedereen die problemen heeft met het dataverbruik eens kan informeren bij KPN om de gegevens in te zien, mochten ze toezeggen het toe te sturen....ff verwijzen naar 'een kennis' die deze toezegging ook kreeg en het nooit kreeg :+ Misschien kunnen we zo wat 'druk' zetten.

Ik ga die links die je gaf eens ff lezen ;)

Overigens zorgen ze er door al dit gezeik (incl. die van het belachelijke 'datalimiet') wel voor dat ik in ieder geval m'n contract niet ga verlengen en het liefst gewoon gelijk van m'n contract af wil....voor de resterende 4 maanden...
Ik zat er ook al aan te denken (hoewel ik niet over de limiet ben) om het op te vragen. Puur eens zien hoe ze er mee omgaan.
En mogelijk is dit ook nog een extra punt om van je contract af te komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ManiacsHouse schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:28:
[...]

Ik zat er ook al aan te denken (hoewel ik niet over de limiet ben) om het op te vragen. Puur eens zien hoe ze er mee omgaan.
En mogelijk is dit ook nog een extra punt om van je contract af te komen. :P
:p inderdaad.....die fair-use is erg onduidelijk als je in de winkel staat en men je daar maar wat verteld...ze zullen daar natuurlijk nooit toegeven dat de FUP maar (10x) 75 MB is..... :?

Hier mag best wat duidelijkheid in geschapen worden....ach..nu is het ook van de laatste 1 a 2 jaar natuurlijk dat mobiel internet zo'n vlucht neemt. Zelf verwacht ik wel dat de snelheden/FUP/dataverbruik de komende maanden/jaren nog wel wat sneller/ruimer gaat worden, maar ja...wat hebben we daar nu aan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:32:
[...]

:p inderdaad.....die fair-use is erg onduidelijk als je in de winkel staat en men je daar maar wat verteld...ze zullen daar natuurlijk nooit toegeven dat de FUP maar (10x) 75 MB is..... :?

Hier mag best wat duidelijkheid in geschapen worden....ach..nu is het ook van de laatste 1 a 2 jaar natuurlijk dat mobiel internet zo'n vlucht neemt. Zelf verwacht ik wel dat de snelheden/FUP/dataverbruik de komende maanden/jaren nog wel wat sneller/ruimer gaat worden, maar ja...wat hebben we daar nu aan..?
Ik denk dat HI zijn beleid niet zo snel zal aanpassen, ze zijn nu al zo'n paar jaar bezig op deze manier. Ik kan nu verlengen bij HI maar zal het niet doen. Als je kan overstappen moet je het doen, anders riskeer je 1 of 2 jaar lang frustatie, Desalniettemin moeten watchdogs zoals Opta, Radar en Consumentenbond ingelicht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het vervelende is dat andere providers dit geintje ook uithalen.. Vodafone.. KPN.. anyone? Het zou goed zijn als hier wat aan gedaan word.. rechtzaak oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:50:
[...]

Ik denk dat HI zijn beleid niet zo snel zal aanpassen, ze zijn nu al zo'n paar jaar bezig op deze manier. Ik kan nu verlengen bij HI maar zal het niet doen. Als je kan overstappen moet je het doen, anders riskeer je 1 of 2 jaar lang frustatie, Desalniettemin moeten watchdogs zoals Opta, Radar en Consumentenbond ingelicht worden.
Voor klachten moet je overigens niet bij de Opta zijn, maar zoals de Opta zelf op haar website aangeeft, bij ConsuWijzer. Volgens mij kun je bij de Consumentenbond alleen terrecht als je daar 'klant' bent (of heeft iemand een nummer/linkje?). Tros Radar heeft inderdaad wel een forum en nummer..hmm....misschien daar allemaal ook heen bellen?

Ben trouwens benieuwd waar ConsuWijzer vanmiddag mee komt...als ze terugbellen
Imperium schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:06:
Het vervelende is dat andere providers dit geintje ook uithalen.. Vodafone.. KPN.. anyone? Het zou goed zijn als hier wat aan gedaan word.. rechtzaak oid?
Klopt...ik zit bij KPN.... :+ KPN en Hi da's toch 1 pot nat?

Update: Ben net teruggebeld door de ConsuWijzer. De meneer in kwestie wist niet eens dat er internet bundels waren met een beperking. Hij had zelf een iPhone en daarbij was internet gewoon onbeperkt. Dat is overigens ook een waar iets. Zolang je maar een iPhone hebt kun je dus onbeperkt met een snelheid van 2mbit internetten, maar heb je geen iPhone dan ben je dus overgeleverd aan de FUP mafia!

Hij wist me overigens ook te vertellen dat hij dacht (hij was geen jurist) dat je juridisch best een poot had om op te staan, maar om dit zeker te weten kon ik beter even bellen met het juridisch loket....en natuurlijk de klacht even uitgebreid kenbaar maken bij KPN.

Was er nu al iemand bezig met een brief?

[ Voor 81% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje aan de kenners. Ik zit op dit moment bij vodafone en mijn abbo loopt binnen kort af.
nu zit ik er aan te denken om over te stappen naar HI want HI is een stuk voordeliger met de bold dan de aanbieding die ik van vodafone krijg, nu weet ik dat het dataverbruik bij HI shit is alleen vraag ik me af als ik thuis of op me werk via wifi op internet ga, gaat dat dan ook af vanmijn dataverbruik??? of staat dat er los van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:51:
Even een klein vraagje aan de kenners. Ik zit op dit moment bij vodafone en mijn abbo loopt binnen kort af.
nu zit ik er aan te denken om over te stappen naar HI want HI is een stuk voordeliger met de bold dan de aanbieding die ik van vodafone krijg, nu weet ik dat het dataverbruik bij HI shit is alleen vraag ik me af als ik thuis of op me werk via wifi op internet ga, gaat dat dan ook af vanmijn dataverbruik??? of staat dat er los van??
De connectie die je via Wifi maakt gaat over het algemeen via je dsl/kabel modem naar buiten :+ Of je moet natuurlijk een wifi router hebben met daarin een sim-kaart met hsdpa/umts verbinding :+

Neej ff serieus...dat gaat natuurlijk niet van je dataverkeer af. Je kunt (om helemaal zeker te zijn) je 'data-connectie' die je telefoon heeft dan ook uitzetten...dan weet je zeker dat je via Wifi internet en niet stiekum toch via je hsdpa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Reageer ontopic of reageer niet

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 09-02-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:30:
[...]

Voor klachten moet je overigens niet bij de Opta zijn, maar zoals de Opta zelf op haar website aangeeft, bij ConsuWijzer. Volgens mij kun je bij de Consumentenbond alleen terrecht als je daar 'klant' bent (of heeft iemand een nummer/linkje?). Tros Radar heeft inderdaad wel een forum en nummer..hmm....misschien daar allemaal ook heen bellen?

Ben trouwens benieuwd waar ConsuWijzer vanmiddag mee komt...als ze terugbellen
Radar topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=74180, waarschijnlijk dus niets mee gebeurd.
EN is er iemand met een consumentenbond lidmaatschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan zou ik dus geen last hebben van de fup zolang ik maar op wifi zit?
TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:03:
[...]

De connectie die je via Wifi maakt gaat over het algemeen via je dsl/kabel modem naar buiten :+ Of je moet natuurlijk een wifi router hebben met daarin een sim-kaart met hsdpa/umts verbinding :+

Neej ff serieus...dat gaat natuurlijk niet van je dataverkeer af. Je kunt (om helemaal zeker te zijn) je 'data-connectie' die je telefoon heeft dan ook uitzetten...dan weet je zeker dat je via Wifi internet en niet stiekum toch via je hsdpa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:05:
Dus dan zou ik dus geen last hebben van de fup zolang ik maar op wifi zit?

[...]
Klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
Mijn excuses, heb helaas nog niet de tijd gevonden voor het schrijven van een brief, ik hoop dat dit nog gaat lukken maar ik kan niks beloven. Volgens mij heb ik nog wel lidmaatschap van de Consumentenbond via mijn ouders, ik zal het eens even navragen. De zaak was bij Radar op het forum inderdaad als een aangekaart, maar het lijkt mij geen kwaad kunnen om massaal dit nog eens te doen. Ook het eerder genoemde massaal opvragen van het dataverkeer voor de individuele abonnementen lijkt me zinvol, al denk ik niet dat we daar veel wijzer van worden, aangezien we het absolute gemiddelde waarschijnlijk niet te zien krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
tommygun_24 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:34:
Mijn excuses, heb helaas nog niet de tijd gevonden voor het schrijven van een brief, ik hoop dat dit nog gaat lukken maar ik kan niks beloven. Volgens mij heb ik nog wel lidmaatschap van de Consumentenbond via mijn ouders, ik zal het eens even navragen. De zaak was bij Radar op het forum inderdaad als een aangekaart, maar het lijkt mij geen kwaad kunnen om massaal dit nog eens te doen. Ook het eerder genoemde massaal opvragen van het dataverkeer voor de individuele abonnementen lijkt me zinvol, al denk ik niet dat we daar veel wijzer van worden, aangezien we het absolute gemiddelde waarschijnlijk niet te zien krijgen
Wat ik eigenlijk hoop is dat KPN het dus niet kan aantonen...dus wat je dataverbruik is. Op het moment dat KPN roept dat je een bepaalde hoeveelheid dataverkeer verbruikt hebt en je vraagt om inzage dan is het niet meer dan logisch (lijkt mij) dat ze je inzage geven. Om vervolgens te roepen dat dit in verband met privacy redenen niet mag is dat natuurlijk bullshit....nouja....het is mijn verbruik dus als ik inzage wil dan kunnen ze me die inzage gewoon geven, ik al daar geen problemen mee hebben hoor :+

De achterliggende gedachte is tweeledig : ten eerste is het natuurlijk een manier om het 'probleem' van het pre-historische FUP aan de kaak te stellen en proberen KPN te overtuigen dat een gemiddeld verbruik van 75MB (en dus een FUP van 750 MB) niet van deze tijd is, vooral om dat ze in de voorwaarden aangeven dat zowel streaming video als audio is toegestaan. Twee diensten die toch zorgen voor best wat dataverkeer...pfff..
Ten tweede zou het niet geven van inzage mogelijkheden kunnen scheppen om je contract te laten ontbinden.

Laten we hopen dat KPN ons gewoon inzage geeft en tegelijk nog even elke maand de FUP publiceert zodat wij, als klanten, kunnen zien hoe dit verbruik zich ontwikkeld. Transparant...zoals het hoort wat mij betreft....
tommygun_24 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:34:
Ik wil hier ook wel wat in betekenen...wat moet er allemaal in de brief komen? Dan ga ik komende zondag eens wat in elkaar draaien...

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...dubbelpost...]

[ Voor 97% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:05:
[...]

Ik wil hier ook wel wat in betekenen...wat moet er allemaal in de brief komen? Dan ga ik komende zondag eens wat in elkaar draaien...
Eerst dus een aantal punten verzamelen en daar een brief omheen bouwen.

Een aftrap.
  • Natuurlijk dat je inzage wilt. :P

Dan bedoel ik dat KPN jou een sms stuurt m.b.t. je data-gebruik, maar dat dit nergens gecontroleerd kan worden. KPN 'beschuldigt' jou van iets, waarvoor ze geen bewijs willen/kunnen leveren. Als je een auto huurt kun je ook de gereden kilometers controleren.
  • Reden vragen waarom dat in eerste instantie is (en n.a.v. de brief eventueel alsnog word) geweigerd.

Duidelijk aangeven dat het om jouw gegevens/data gaat dus dat jij inzage wilt.
  • En natuurlijk bewijs van het gemiddelde en hoe jouw data zich daartoe verhoud. Dus de zg. FUP.

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-02-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Laatst online: 13-09 21:58
[...]

Wat ik eigenlijk hoop is dat KPN het dus niet kan aantonen...dus wat je dataverbruik is. Op het moment dat KPN roept dat je een bepaalde hoeveelheid dataverkeer verbruikt hebt en je vraagt om inzage dan is het niet meer dan logisch (lijkt mij) dat ze je inzage geven. Om vervolgens te roepen dat dit in verband met privacy redenen niet mag is dat natuurlijk bullshit....nouja....het is mijn verbruik dus als ik inzage wil dan kunnen ze me die inzage gewoon geven, ik al daar geen problemen mee hebben hoor :+

....
Ik kan het sterker vertellen:
http://wetboek.net/Tw/11.5.html
http://wetboek.net/Tw/19.9.html
Als men er van uitgaat dat de data hoeveelheid te maken heeft met de facturering. (In zekere zin wel) Zijn ze dat verplicht deze gegevens te geven aan jou binnen 6 maanden.
Als ze het beschouwen als extra gegevens voor het leveren van extra goederen, kun je de opslag van die gegevens verbieden.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
h.edink schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:42:
[...]

Ik kan het sterker vertellen:
http://wetboek.net/Tw/11.5.html
http://wetboek.net/Tw/19.9.html
Als men er van uitgaat dat de data hoeveelheid te maken heeft met de facturering. (In zekere zin wel) Zijn ze dat verplicht deze gegevens te geven aan jou binnen 6 maanden.
Als ze het beschouwen als extra gegevens voor het leveren van extra goederen, kun je de opslag van die gegevens verbieden.
LOL Maar ehh...'k ben geen jurist, is dit nu goed of slecht m.b.t. het verkrijgen van de informatie enneh....het eventueel laten ontbinden van het contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Laatst online: 13-09 21:58
Ik ben ook geen jurist, maar wat ik lees zijn ze verplicht de gegevens te verstrekken van de hoeveelheden dataverkeer binnen 6 maanden.

Als ze het niet op factuurgegevens gooien hebben ze een nog groter probleem, want dan kun je hun verplichten om de gegevens te verwijderen. Praktisch gezien betekent dat ze je niet meer kunnen afsluiten op die gegevens, want die mogen ze dus al niet meer hebben.

Belangrijker punt blijft staan. Hoe peuter je dit bij hun aan het verstand?
En verder wil je wel zover gaan, aangezien dit natuurlijk en boel ellende kan opleveren (rechtbank enz.)

[ Voor 9% gewijzigd door FireWood op 10-02-2010 00:05 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
h.edink schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:04:
Ik ben ook geen jurist, maar wat ik lees zijn ze verplicht de gegevens te verstrekken van de hoeveelheden dataverkeer binnen 6 maanden.

Als ze het niet op factuurgegevens gooien hebben ze een nog groter probleem, want dan kun je hun verplichten om de gegevens te verwijderen. Praktisch gezien betekent dat ze je niet meer kunnen afsluiten op die gegevens, want die mogen ze dus al niet meer hebben.

Belangrijker punt blijft staan. Hoe peuter je dit bij hun aan het verstand?
En verder wil je wel zover gaan, aangezien dit natuurlijk en boel ellende kan opleveren (rechtbank enz.)
Ik vraag me af hoever ze willen dat je gaat. Ik ben eigenlijk op het moment dat ze me die gegevens niet verstrekken na het sturen van een brief wel klaar en ga eis ik gewoon dat ze mijn contract moeten ontbinden...desnoods neem ik even contact op met de rechtsbijstand :+

Het lijkt me stug dat ze het vervolgens op een rechtzaak zouden laten aankomen....tja....op nog meer slechte reclame zitten ze ook niet te wachten, want mochten ze mijn brieven negeren..tja dan gooien we het toch over een andere boeg. Ik schrik niet zo snel voor zulke bedrijven hoor, 'k kan er niet zo goed tegen als ik door zo'n grote reus genaait wordt....voelt niet fijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Misschien kunnen we dit artikel ook nog gebruiken bij de brief aan HI: http://www.nu.nl/internet...eer-groeit-explosief.html

Heb zelf ook een Hi eindeloos online abbo, met 3 waarschuwingen.

• hellbringer
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Wouw, bij 200MB al een waarschuwing?
Ik heb een web’n’walk Standard abbo van T-Mobile (€9,95/maand) en heb net ff in m'n telefoon gekeken, dit is mijn gebruik in de afgelopen 30 dagen:
Down: 4,10GB
Up: 119,12MB
(gebruik m'n telefoon on podcast's te downloaden en te luisteren)

Ik heb nog nooit een SMS of brief gehad dat ik teveel data gebruik.
Kan trouwens op de T-Mobile site niets terugvinden over 'Fair use' gebruik en wat ze daar eventueel mee bedoelen.

Maar zeker onder de 1GB lijkt me toch een zeer redelijke 'Fair use'....
Hoe zit dat trouwens met dat voetbal kijken op je GSM? Dat is toch ook van KPN? Als je dat gebruikt ga je volgens mij ook zo over je 200MB 'limiet' heen.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Heb op dit moment mijn HTC aan mijn laptop hangen en lekker aan het tetheren (speedtest.bbnedn.nl :P) Al ruim 150MB binnen. Maar eens zien wanneer ik een sms krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-02-2010 11:35 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ManiacsHouse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:34:
Heb op dit moment mijn HTC aan mijn laptop hangen en lekker aan het tetheren (speedtest.bbnedn.nl :P) Al ruim 150MB binnen. Maar eens zien wanneer ik een sms krijg.
Met betrekking tot die sms is er wel iets vreemds bedenk ik me net : voordat ik over ging naar Extra Snel (van KPN) kreeg ik nooit een SMS, maar ik zat met regelmaat over de FUP (van 250MB). Nu ik Extra Snel heb krijg ik met regelmaat de bewuste sms, wel vreemd....aangezien ik net zoveel dataverkeer verstook als voordat ik Extra Snel had.

Heb je overigens ook Extra Snel? Dan krijg je de SMS na 750 MB, nu krijg je hem niet direct..maar bv. later in de avond ofzo. Ik kreeg hem ook pas een paar uur nadat ik er overheen was gegaan...

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 11-02-2010 12:10 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ManiacsHouse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:34:
>:) Hetzelfde ga ik doen over een paar weken, eens kijken wat we van Hi krijgen op dat moment. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

TheVMaster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:09:
[...]
Heb je overigens ook Extra Snel? Dan krijg je de SMS na 750 MB, nu krijg je hem niet direct..maar bv. later in de avond ofzo. Ik kreeg hem ook pas een paar uur nadat ik er overheen was gegaan...
Nee ik heb Eindeloos Online. Eens zien hoe 'eindeloos' dat is. >:)
Pfffff gaat lekker met 15 KB/sec :X

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ManiacsHouse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:19:
[...]

Nee ik heb Eindeloos Online. Eens zien hoe 'eindeloos' dat is. >:)
Pfffff gaat lekker met 15 KB/sec :X
Volgens mij 'tellen' ze je MB's niet meer mee als je al over de Fair Use heen bent. Ik dacht dat Eindeloos Online/Surf & Mail een download snelheid had van 384kbps? Die snelheid die jij haalt lijkt wel 128kbps :-)

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

TheVMaster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:22:
[...]

Volgens mij 'tellen' ze je MB's niet meer mee als je al over de Fair Use heen bent. Ik dacht dat Eindeloos Online/Surf & Mail een download snelheid had van 384kbps? Die snelheid die jij haalt lijkt wel 128kbps :-)
Klopt, ik zit nog op een 'oud' contract van juni 2008 ofzo en dus lage snelheid. Dat zou ooit eens omhoog gaan maar dat is dus nog niet gedaan.
Vreemd is wel dat ik op hi.nl een Eindeloos Online 2009 contract schijn te hebben, maar volgens de helpdesk kunnen ze er geen andere benaming aan geven. Lekker duidelijk...

• DUX

DUX

Mooi om die vechtlust te zien en ik zal jullie ook zeker niet in de weg zitten, maar ik zie een aantal gevaarlijke uitspraken voorbijkomen die zomaar als waarheid gezien kunnen worden maar het niet per se zijn:
TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:30:
Ben net teruggebeld door de ConsuWijzer. De meneer in kwestie wist niet eens dat er internet bundels waren met een beperking. Hij had zelf een iPhone en daarbij was internet gewoon onbeperkt. Dat is overigens ook een waar iets. Zolang je maar een iPhone hebt kun je dus onbeperkt met een snelheid van 2mbit internetten, maar heb je geen iPhone dan ben je dus overgeleverd aan de FUP mafia!
Heb je hier ondersteunend bewijs voor behalve de ervaring van een consument?
...proberen KPN te overtuigen dat een gemiddeld verbruik van 75MB (en dus een FUP van 750 MB) niet van deze tijd is...
Een correcte uitspraak maar de 750MB die hier in dit topic herhaalt wordt is een tijdelijk gegeven. Volgens regels van FUP is deze hoeveelheid dynamisch dus houdt hier niet teveel aan vast.
TheVMaster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:09:
Met betrekking tot die sms is er wel iets vreemds bedenk ik me net : voordat ik over ging naar Extra Snel (van KPN) kreeg ik nooit een SMS, maar ik zat met regelmaat over de FUP (van 250MB). Nu ik Extra Snel heb krijg ik met regelmaat de bewuste sms, wel vreemd....aangezien ik net zoveel dataverkeer verstook als voordat ik Extra Snel had.

Het 'Extra Snel' abonnement heeft met grote waarschijnlijkheid een andere groep gebruikers. Een kleinere groep ook omdat dit abonnement nieuwer is, waardoor eventuele waarschuwingen op een ander moment qua datalimiet zullen verschijnen. Echter, dit weet zowel ik niet als niemand hier, Het kàn dus gewoon logisch zijn, en totdat we enig uitsluitsel hebben hierover moeten we dit als normaal FUP-gedrag beschouwen.
TheVMaster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:22:
Volgens mij 'tellen' ze je MB's niet meer mee als je al over de Fair Use heen bent.
Een regelrechte aanname. Waar is de ondersteunende documentatie?

Sorry TheVMaster, ik zie nu dat ik alleen jou hier blijkbaar op aanspreek :p Ik snap dat velen zich hier benadeeld voelen door KPN/Hi maar pas op dat je niet zomaar geruchten en niet-ondersteunde uitspraken als feiten gaat zien.

• honey
  • Laatst online: 12-09 12:53
DUX schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:14:
...

Een correcte uitspraak maar de 750MB die hier in dit topic herhaalt wordt is een tijdelijk gegeven. Volgens regels van FUP is deze hoeveelheid dynamisch dus houdt hier niet teveel aan vast.

[...]

...
De 750MB wordt al langere tijd kunstmatig op deze grens gehouden. Als ze dit echt als een FUP zouden gebruiken, dan zouden (al langere tijd) de grenzen steeds hoger worden.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste