*knip* Graag verder in [Hi ] Zonder melding overgezet naar ander abonnement
[ Voor 75% gewijzigd door pven op 09-01-2010 14:48 ]
[ Voor 75% gewijzigd door pven op 09-01-2010 14:48 ]
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door pven op 10-01-2010 13:37 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Pjoter op 11-01-2010 15:15 . Reden: offtopic ]
Graag ontopic, dit heeft niets met dit topic te maken.Pjoter schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:32:
K zal deze maand geen smsje krijgen, hero is weer ter reparatie gestuurd
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
[ Voor 90% gewijzigd door Ronnymes op 10-01-2010 22:36 ]
follow @ twitter.com/ronnymes
En hoe gaan zij bepalen of ik dat gebruikt heb of niet? Meeste software wat tegenwoordig op een laptop draait draait ook wel op een mobiel (zeker met dingen als n900).[b]JunkieVirus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:05je krijgt alleen een rekening als hem voor je laptop kaartje of tethering gebruikt.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
[ Voor 30% gewijzigd door Shifty-PK op 14-01-2010 10:54 ]
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
Verwijderd
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Ja maar hun knallen er gewoon vast een limiet op, op die fair use. 25MB meer niet en veranderd ook nooit.DUX schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:21:
"Fair use" is altijd wel een bekende, geslaagde maar niet zo'n populaire manier van limiteren geweest (ook gebruikt in de begindagen der internet). Het is het onweten van de helpdeskmedewerkers dat niet bekend is wat het gemiddelde is en dat veroorzaakt de verwarring.
En, de term "Eindeloos"; daar zou je wat tegen kunnen doen. Maar goed, dan noemen ze het gewoon anders en is dat probleem opgelost.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
[ Voor 12% gewijzigd door DUX op 20-01-2010 13:45 ]
Verwijderd
Hoe heb je dat precies gedaan? Heb je ze gebeld? Misschien dat meer mensen dat moeten doen...Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:00:
Hmm als ik dit geweten had, dan had ik geen Hi abbonement genomen.
Ik heb een Hero, en vandaag dan ook de 80% FUP sms mogen ontvangen.
Lol.. ik heb 80% van oneindig verbruikt.. resteerd nog 20% van oneindig.. rofl!
Helaas krijg ik via de sms saldo geen juiste data terug , echter netcounter geeft aan dat ik deze maand maar liefst 7.46MB over mijn Cell heb getransporteerd.
Nu weet ik niet hoe accuraat netcounter is, maar als dit al 5x of 10x meer is dan de avg user.. mijn god!!!
En dan doe ik niet eens streamen of filmpjes kijken.. Wel gebruik ik veel google maps / lattitude en foto's uploaden en af en toe een pdf;je downloaden... alles behoorlijk normaal online gedrag.
Ben benieuwd hoeveel Hi denkt dat ik verbruikt heb.
Dit hele geneuzel en de marketing is behoorlijk misleidend en de FUP is arbitrair.
Ik ben aan het bekijken hoe ik het contract kan ontbinden zonder op enorme kosten te worden gejaagd (doorgaans het totaal bedrag van de resterend maanden van het contract).
Ik heb een draadje uitstaan bij consuwijzer, ff kijken wat daar uitkomt. Want want KPN doet zijn echt hele vieze praktijken.
2b continued
Greetz
Verwijderd
Gewoon bellen, eerst worden wel je gegevens genoteerd, dan proberen ze je door te verbinden naar een wat zij expert noemen. Helaas was die persoon niet aanwezig of niet beschikbaar, dus nu wordt ik teruggebeld.TheVMaster schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:04:
[...]
Hoe heb je dat precies gedaan? Heb je ze gebeld? Misschien dat meer mensen dat moeten doen...
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 21-01-2010 16:10 ]
Nofi, maar verdiep je even in de informatie voordat je de klantenservice de schuld geeftton89 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:39:
En toen ik eergister naar de klantenservice belde vertelde die vrouw dat de bundel absoluut niet stopgezet kan worden als je teveel verbruikt. Het enige risico dat je zou lopen is de snelheidsverlaging.
Verwijderd
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
je snelheid gaat terug van 384 kbit/s naar 64 kbit/sec (je wordt 86 % in snelheid gekort)Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:33:
FUCK Hi en die hele Fair Use Policy. Voor de vierde maand op rij is mijn snelheid verlaagd! Weet je waar ik dat echt goed aan merk? Het laden van kaarten als ik met Google Maps bezig ben en updates downloaden van mijn apps. Aaaargh!
We zitten in 2010! Waarom die snelheden zo laag houden? Ik tel de dagen af tot ik weer naar T-Mobile kan overstappen. Daar had ik nooit weg moeten gaan. Bij T-Mobile heeft 'eindeloos' tenminste dezelfde betekenis als in mijn Van Dale woordenboek:
ein·de·loos bn 1 zonder einde 2 prachtig, bijzonder mooi
Geen van beide is van toepassing op Hi.
Had ik maar een Twitter account met 1.000.000 followers. Dan kon ik tenminste een beetje druk uitoefenen...
Zou Vodafone doenTheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:00:
Heb vanmorgen weer contact gehad met KPN aangezien ik al sinds half december wacht op een specificatie van mijn verbruikte dataverkeer. Heb de medewerker verteld dat als ik de specificatie niet ontvang ik verwacht dat ik per direct wordt teruggezet naar de hogere snelheid. Het kan toch niet zo zijn dat KPN mij verteld dat ik over de FUP heen ben, vraag om uitleg en dan moet horen tja..die specificaties kunnen wij u niet geven, maar neem maar van ons aan dat wij gelijk hebben.
Wel grappig dat de meneer van KPN mij adviseerde om naar T-Mobile over te stappenPfff....ja..dat ga ik ook zeker wel doen zodra het mogelijk is.
Want?
Verwijderd
heel goed, klagen, zeuren, eisen, vooral doorgaan! Deze regeling van kpn is zo belachelijk dat er een eind aan moet komen, en een overbelaste klantenservice + slechte PR gaat daar zeker aan bijdragen.TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:00:
Heb vanmorgen weer contact gehad met KPN aangezien ik al sinds half december wacht op een specificatie van mijn verbruikte dataverkeer. Heb de medewerker verteld dat als ik de specificatie niet ontvang ik verwacht dat ik per direct wordt teruggezet naar de hogere snelheid. Het kan toch niet zo zijn dat KPN mij verteld dat ik over de FUP heen ben, vraag om uitleg en dan moet horen tja..die specificaties kunnen wij u niet geven, maar neem maar van ons aan dat wij gelijk hebben.
Wel grappig dat de meneer van KPN mij adviseerde om naar T-Mobile over te stappenPfff....ja..dat ga ik ook zeker wel doen zodra het mogelijk is.
Verwijderd
netwerk van Voda is best ok, en ze zeggen dat ze geen harde limiet instellen voor dataverbruik bij de internet blox bij een abonnement.TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:05:
[...]
Want?Gimme 1 reason...hehe..nouja..geef me er ff een paar
Als ik Vodafone mail dan krijg ik altijd netjes binnen een dag een antwoord terug waar ik iets mee kan (zelfde als bij Hi overigens), dus waarom mail je niet gewoon de volgende keer?Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:18:
[...]
netwerk van Voda is best ok, en ze zeggen dat ze geen harde limiet instellen voor dataverbruik bij de internet blox bij een abonnement.
Voordeel van kpn/hi/telfort is dat het netwerk beter is.Maar vodafone komt aardig in de buurt op veel plaatsen.
T-mobile/Tele2/Ben zitten allemaal op het T-mobile netwerk, en daarvan is de 3G dekking nog weer duidelijk minder.
Wat mij aan vodafone stoort is dat ze hun automatisering slecht op orde hebben (naar mijn mening). Er zijn redelijk veel klachten over de levering van toestellen, de belstatus is er vaak uit, de 3G TV streams doen het vaak niet of laten verkeerde dingen zien, en ze zijn helemaal niet duidelijk over wat wel en niet mag/kan kwa internet gebruik. (dingen waar kpn overigens ook last van heeft).
Bij het bellen naar de klantenservice krijg ik bij voda altijd de indruk dat de medewerkers overwerkt zijn. Alsof ze voor mij 10 boze klanten te woord hebben moeten staan, dat soort dingen. Ik hoop dat andere gebruikers betere ervaringen hebben.
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 20:12 ]
Ach..ik ga denk ik toch voor T-Mobile...m'n vrouw heeft ook T-Mobile enneh...die Family bundel (?) is wel handig..hehe...Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:11:
rare gasten die kpn-ers. Ik kreeg ook advies over te stappen naar T-Mobile. Zijn de echte werknemers daar, met liefde voor de zaak........... van een ander
Overig: met vodafone regelmatig uitval van netwerk gehad in omgeving nijmegen. geen optie voor mij dus
[ Voor 14% gewijzigd door Dekaasboer op 27-01-2010 23:30 ]
Ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering er eens ff mee aan het werk zetten, mocht nu blijken dat ze me die specificatie niet toesturen...eens kijken wat er mogelijk is...Dekaasboer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:29:
Wettelijk gezien mag dit niet.
Ze adverteren met eindeloos online. Geven allemaal leuke voorbeelden over wat je er mee kan doen. Vervolgens gebruik je die en dan word je gekort. Dat zij ergens op hun website in kleine letters een FUP gedefindeerd hebben doet daar weinig aan.
Als iemand hier mee naar de rechter of de reclame commissie gaan worden ze denk ik in het gelijk gesteld.
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 28-01-2010 08:38 ]
Onzin, ze verwijzen toch naar de voorwaarden/FUP. Je doet net alsof iedere Hi-klant problemen heeft met die maandelijkse datalimiet. De probleemgevallen en de Tweakers hier horen tot een specifieke groep gebruikers van wat zal het zijn, hooguit 10%? Met andere woorden: voor 90% (als het niet meer is) van de klanten is het wel 'eindeloos' online en daar staat Hi/KPN heel sterk mee denk ik.Dekaasboer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:29:
Wettelijk gezien mag dit niet.
Ze adverteren met eindeloos online. Geven allemaal leuke voorbeelden over wat je er mee kan doen. Vervolgens gebruik je die en dan word je gekort. Dat zij ergens op hun website in kleine letters een FUP gedefindeerd hebben doet daar weinig aan.
Als iemand hier mee naar de rechter of de reclame commissie gaan worden ze denk ik in het gelijk gesteld.
Verwijderd
daarom zou het kpn wel sieren als ze die 10% gewoon meer lieten downloaden, die andere 90% heeft er geen last van en het netwerk is daar echt wel op berekendjelle. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:29:
[...]
Onzin, ze verwijzen toch naar de voorwaarden/FUP. Je doet net alsof iedere Hi-klant problemen heeft met die maandelijkse datalimiet. De probleemgevallen en de Tweakers hier horen tot een specifieke groep gebruikers van wat zal het zijn, hooguit 10%? Met andere woorden: voor 90% (als het niet meer is) van de klanten is het wel 'eindeloos' online en daar staat Hi/KPN heel sterk mee denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 20:20 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hele gewone gebruikers komen boven de fup uit hoor. De meeste gebruikers hebben geen enkel idee wat een MB is. Een vriendin van me keek elke ochtend in de trein naar het journaal via de uitzendinggemist applicatie op haar nokia. Video kijken was 1 van de leuke nieuwe mogelijkheden volgens de verkoper. Wist zij veel dat je dan heel snel over je limiet gaat.jelle. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:29:
[...]
Onzin, ze verwijzen toch naar de voorwaarden/FUP. Je doet net alsof iedere Hi-klant problemen heeft met die maandelijkse datalimiet. De probleemgevallen en de Tweakers hier horen tot een specifieke groep gebruikers van wat zal het zijn, hooguit 10%? Met andere woorden: voor 90% (als het niet meer is) van de klanten is het wel 'eindeloos' online en daar staat Hi/KPN heel sterk mee denk ik.
scheeld dat dat ik aan mn 3G card via vodafone geen kosten meer heb ongeacht hoeveel TB ik verzetShifty-PK schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:15:
Volledig mee eens met bovenstaande topics!
We zouden inderdaad sterk staan als centraal vanuit tweakers een bericht wordt gestuurd.
Overigens zijn dit soort berichten lekker verontrustend:
nieuws: 'Flatfee-abonnementen mobiel internet gaan verdwijnen'
Verder is het vandaag de 1e v/d maand maar mijn snelheid is nog steeds 56kbit. Dus HI zet de snelheden maar graag snel snel achteruit, maar vervolgens direct weer verhogen als de klant daar recht op heeft...hó maar
404 Signature not found
Waarom begin je niet zelf een brief en plaats je die hier?tommygun_24 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:28:
We moeten inderdaad actie ondernemen, en liever vandaag dan morgen. Nu ben ik geen juridisch expert, en zou dan ook graag zien dat iemand die hier meer verstand van heeft hier een betoog over schrijft naar Hi, en dat wij hierbij iets van een petitie ofzo kunnen tekenen waarin we optekenen dat we achter deze brief staan. Vooral het feit dat Hi het gemiddelde gebruik kunstmatig laag houdt door de snelheid naar beneden bij te stellen is kwalijk. Ook zou er een onderzoek moeten komen naar het daadwerkelijke gemiddelde maandelijkse gebruik, en of er sprake is van oplichting dmv vastgestelde 'gemiddeldes' .
Ik hoop van harte dat iemand opstaat die dit allemaal goed kan verwoorden en ons hier ook mee wil helpen. Bij voorbaat vast bedankt.
Ik zou wel willen, maar ik ben juridisch niet sterk onderlegd en zou dus ook geen flauw idee hebben welke rechten/feiten we moeten benadrukken in zo'n brief. Het enige dat ik weet is dat het anders moet... maar om dat nou in zo'n brief te zetten dan schiet je daar waarschijnlijk weinig mee op;)DUX schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:09:
[...]
Waarom begin je niet zelf een brief en plaats je die hier?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Als jij mijn afkoopsom betaalt;)robbinonline schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:14:
Ik stel een boycot voor
Allemaal over naar een andere provider..
Moet je opletten hoe hard ze gaan smeken of je weer terug komt.
De hele grap van Hi Eindeloos Online Extra snel is, dat de Vodafone Blox nog 2.5x sneller is
Droogkloot.
Al een beginnetje gemaakt?tommygun_24 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:02:
[...]
Als jij mijn afkoopsom betaalt;)
Ik zal morgen beginnen met eea op papier te zetten, hoop het zo snel mogelijk hier te posten
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Misschien gaan ze nog een extra pakket aanbieden voor extra geld met vrije data.The_Worst schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:22:
Zojuist een SMS ontvangen om een enquête in te vullen over mobiel internet. Hierin lag voornamelijk de focus op het dataverkeer en of je wel eens zorgen maakt dat je hier overheen gaat. Ben benieuwd wat hier uit komt!
Jij snapt het principe volgens mij niet.DUX schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:19:
FUP is helemaal zo slecht niet, hoor. In theorie zou je door stijgend gebruik steeds meer speelruimte moeten krijgen binnen je contractduur waar je met een vaste datalimiet veel meer aan banden gelegd wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 08-02-2010 21:34 ]
Ik heb afgelopen maand mijn bundeltje (Eindeloos Online Xtra Snel) getest en netjes bijgehouden met SPB Wireless monitor.. Ik kreeg bij de 600 MB (volgens SPB wireless monitor) de 80% waarschuwing, en rond de 750MB werd zoals verwacht mijn snelheid teruggezet naar 128 Kbit/s.MasterM schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:12:
[...]
Oke.. 750 MByte.. no prob
Sinds ik geen WiFi meer gebruik lijkt het vrij hard te gaan, tot zo'n 100 MB per dag.. (YouTube)
t zal mij benieuwen..
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 11:41 ]
Is natuurlijk gelul dat KPN in verband met privacy jou JOUW gegevens niet geeft. Je hebt lijkt mij altijd inzage in jouw gegevens. Anders stuur deze club http://www.cbpweb.nl eens een mailtje.TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:41:
Heb zojuist contact opgenomen met Consuwijzer voor advies (ivm het probleem om een data specificatie op te vragen) over het wel of niet mogelijk zijn om het contract te laten ontbinden als KPN (in dit geval) weigert om een data specificatie te sturen.
De mevrouw in kwestie weet niet precies of ik in m'n recht sta en ik word vanmiddag door een 'deskundige' teruggebeld....
[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-02-2010 11:51 ]
Misschien dat iedereen die problemen heeft met het dataverbruik eens kan informeren bij KPN om de gegevens in te zien, mochten ze toezeggen het toe te sturen....ff verwijzen naar 'een kennis' die deze toezegging ook kreeg en het nooit kreegManiacsHouse schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:49:
[...]
Is natuurlijk gelul dat KPN in verband met privacy jou JOUW gegevens niet geeft. Je hebt lijkt mij altijd inzage in jouw gegevens. Anders stuur deze club http://www.cbpweb.nl eens een mailtje.
Interessant: http://www.mijnprivacy.nl.../Pages/Rechtopinzage.aspx
Nu gaat het natuurlijk niet over daadwerkelijk persoonsgegevens. Hoewel... Als KPN zegt dat het privacy-gevoelig ligt, lijkt mij dat je op bovenstaande een beroep kunt doen.
Als het via de ene weg niet gaat dan via de andere. Wat een eikels om het zo proberen af te schermen.
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 12:02 ]
Ik zat er ook al aan te denken (hoewel ik niet over de limiet ben) om het op te vragen. Puur eens zien hoe ze er mee omgaan.TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:00:
[...]
Misschien dat iedereen die problemen heeft met het dataverbruik eens kan informeren bij KPN om de gegevens in te zien, mochten ze toezeggen het toe te sturen....ff verwijzen naar 'een kennis' die deze toezegging ook kreeg en het nooit kreegMisschien kunnen we zo wat 'druk' zetten.
Ik ga die links die je gaf eens ff lezen
Overigens zorgen ze er door al dit gezeik (incl. die van het belachelijke 'datalimiet') wel voor dat ik in ieder geval m'n contract niet ga verlengen en het liefst gewoon gelijk van m'n contract af wil....voor de resterende 4 maanden...
ManiacsHouse schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:28:
[...]
Ik zat er ook al aan te denken (hoewel ik niet over de limiet ben) om het op te vragen. Puur eens zien hoe ze er mee omgaan.
En mogelijk is dit ook nog een extra punt om van je contract af te komen.
Verwijderd
Ik denk dat HI zijn beleid niet zo snel zal aanpassen, ze zijn nu al zo'n paar jaar bezig op deze manier. Ik kan nu verlengen bij HI maar zal het niet doen. Als je kan overstappen moet je het doen, anders riskeer je 1 of 2 jaar lang frustatie, Desalniettemin moeten watchdogs zoals Opta, Radar en Consumentenbond ingelicht worden.TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:32:
[...]
inderdaad.....die fair-use is erg onduidelijk als je in de winkel staat en men je daar maar wat verteld...ze zullen daar natuurlijk nooit toegeven dat de FUP maar (10x) 75 MB is.....
![]()
Hier mag best wat duidelijkheid in geschapen worden....ach..nu is het ook van de laatste 1 a 2 jaar natuurlijk dat mobiel internet zo'n vlucht neemt. Zelf verwacht ik wel dat de snelheden/FUP/dataverbruik de komende maanden/jaren nog wel wat sneller/ruimer gaat worden, maar ja...wat hebben we daar nu aan..?
Voor klachten moet je overigens niet bij de Opta zijn, maar zoals de Opta zelf op haar website aangeeft, bij ConsuWijzer. Volgens mij kun je bij de Consumentenbond alleen terrecht als je daar 'klant' bent (of heeft iemand een nummer/linkje?). Tros Radar heeft inderdaad wel een forum en nummer..hmm....misschien daar allemaal ook heen bellen?Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:50:
[...]
Ik denk dat HI zijn beleid niet zo snel zal aanpassen, ze zijn nu al zo'n paar jaar bezig op deze manier. Ik kan nu verlengen bij HI maar zal het niet doen. Als je kan overstappen moet je het doen, anders riskeer je 1 of 2 jaar lang frustatie, Desalniettemin moeten watchdogs zoals Opta, Radar en Consumentenbond ingelicht worden.
Klopt...ik zit bij KPN....Imperium schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:06:
Het vervelende is dat andere providers dit geintje ook uithalen.. Vodafone.. KPN.. anyone? Het zou goed zijn als hier wat aan gedaan word.. rechtzaak oid?
[ Voor 81% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 14:38 ]
Verwijderd
De connectie die je via Wifi maakt gaat over het algemeen via je dsl/kabel modem naar buitenVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:51:
Even een klein vraagje aan de kenners. Ik zit op dit moment bij vodafone en mijn abbo loopt binnen kort af.
nu zit ik er aan te denken om over te stappen naar HI want HI is een stuk voordeliger met de bold dan de aanbieding die ik van vodafone krijg, nu weet ik dat het dataverbruik bij HI shit is alleen vraag ik me af als ik thuis of op me werk via wifi op internet ga, gaat dat dan ook af vanmijn dataverbruik??? of staat dat er los van??
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door pven op 09-02-2010 21:37 ]
Verwijderd
Radar topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=74180, waarschijnlijk dus niets mee gebeurd.TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:30:
[...]
Voor klachten moet je overigens niet bij de Opta zijn, maar zoals de Opta zelf op haar website aangeeft, bij ConsuWijzer. Volgens mij kun je bij de Consumentenbond alleen terrecht als je daar 'klant' bent (of heeft iemand een nummer/linkje?). Tros Radar heeft inderdaad wel een forum en nummer..hmm....misschien daar allemaal ook heen bellen?
Ben trouwens benieuwd waar ConsuWijzer vanmiddag mee komt...als ze terugbellen
Verwijderd
TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:03:
[...]
De connectie die je via Wifi maakt gaat over het algemeen via je dsl/kabel modem naar buitenOf je moet natuurlijk een wifi router hebben met daarin een sim-kaart met hsdpa/umts verbinding
Neej ff serieus...dat gaat natuurlijk niet van je dataverkeer af. Je kunt (om helemaal zeker te zijn) je 'data-connectie' die je telefoon heeft dan ook uitzetten...dan weet je zeker dat je via Wifi internet en niet stiekum toch via je hsdpa...
Verwijderd
Klopt helemaalVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:05:
Dus dan zou ik dus geen last hebben van de fup zolang ik maar op wifi zit?
[...]
Wat ik eigenlijk hoop is dat KPN het dus niet kan aantonen...dus wat je dataverbruik is. Op het moment dat KPN roept dat je een bepaalde hoeveelheid dataverkeer verbruikt hebt en je vraagt om inzage dan is het niet meer dan logisch (lijkt mij) dat ze je inzage geven. Om vervolgens te roepen dat dit in verband met privacy redenen niet mag is dat natuurlijk bullshit....nouja....het is mijn verbruik dus als ik inzage wil dan kunnen ze me die inzage gewoon geven, ik al daar geen problemen mee hebben hoortommygun_24 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:34:
Mijn excuses, heb helaas nog niet de tijd gevonden voor het schrijven van een brief, ik hoop dat dit nog gaat lukken maar ik kan niks beloven. Volgens mij heb ik nog wel lidmaatschap van de Consumentenbond via mijn ouders, ik zal het eens even navragen. De zaak was bij Radar op het forum inderdaad als een aangekaart, maar het lijkt mij geen kwaad kunnen om massaal dit nog eens te doen. Ook het eerder genoemde massaal opvragen van het dataverkeer voor de individuele abonnementen lijkt me zinvol, al denk ik niet dat we daar veel wijzer van worden, aangezien we het absolute gemiddelde waarschijnlijk niet te zien krijgen
Ik wil hier ook wel wat in betekenen...wat moet er allemaal in de brief komen? Dan ga ik komende zondag eens wat in elkaar draaien...tommygun_24 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:34:
Mijn excuses, heb helaas nog niet de tijd gevonden voor het schrijven van een brief, ik hoop dat dit nog gaat lukken maar ik kan niks beloven. Volgens mij heb ik nog wel lidmaatschap van de Consumentenbond via mijn ouders, ik zal het eens even navragen. De zaak was bij Radar op het forum inderdaad als een aangekaart, maar het lijkt mij geen kwaad kunnen om massaal dit nog eens te doen. Ook het eerder genoemde massaal opvragen van het dataverkeer voor de individuele abonnementen lijkt me zinvol, al denk ik niet dat we daar veel wijzer van worden, aangezien we het absolute gemiddelde waarschijnlijk niet te zien krijgen
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 23:10 ]
[ Voor 97% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2010 23:10 ]
Eerst dus een aantal punten verzamelen en daar een brief omheen bouwen.TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:05:
[...]
Ik wil hier ook wel wat in betekenen...wat moet er allemaal in de brief komen? Dan ga ik komende zondag eens wat in elkaar draaien...
[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-02-2010 23:30 ]
Ik kan het sterker vertellen:TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:05:
[...]
Wat ik eigenlijk hoop is dat KPN het dus niet kan aantonen...dus wat je dataverbruik is. Op het moment dat KPN roept dat je een bepaalde hoeveelheid dataverkeer verbruikt hebt en je vraagt om inzage dan is het niet meer dan logisch (lijkt mij) dat ze je inzage geven. Om vervolgens te roepen dat dit in verband met privacy redenen niet mag is dat natuurlijk bullshit....nouja....het is mijn verbruik dus als ik inzage wil dan kunnen ze me die inzage gewoon geven, ik al daar geen problemen mee hebben hoor
....
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
LOL Maar ehh...'k ben geen jurist, is dit nu goed of slecht m.b.t. het verkrijgen van de informatie enneh....het eventueel laten ontbinden van het contract?h.edink schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:42:
[...]
Ik kan het sterker vertellen:
http://wetboek.net/Tw/11.5.html
http://wetboek.net/Tw/19.9.html
Als men er van uitgaat dat de data hoeveelheid te maken heeft met de facturering. (In zekere zin wel) Zijn ze dat verplicht deze gegevens te geven aan jou binnen 6 maanden.
Als ze het beschouwen als extra gegevens voor het leveren van extra goederen, kun je de opslag van die gegevens verbieden.
[ Voor 9% gewijzigd door FireWood op 10-02-2010 00:05 ]
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
Ik vraag me af hoever ze willen dat je gaat. Ik ben eigenlijk op het moment dat ze me die gegevens niet verstrekken na het sturen van een brief wel klaar en ga eis ik gewoon dat ze mijn contract moeten ontbinden...desnoods neem ik even contact op met de rechtsbijstandh.edink schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:04:
Ik ben ook geen jurist, maar wat ik lees zijn ze verplicht de gegevens te verstrekken van de hoeveelheden dataverkeer binnen 6 maanden.
Als ze het niet op factuurgegevens gooien hebben ze een nog groter probleem, want dan kun je hun verplichten om de gegevens te verwijderen. Praktisch gezien betekent dat ze je niet meer kunnen afsluiten op die gegevens, want die mogen ze dus al niet meer hebben.
Belangrijker punt blijft staan. Hoe peuter je dit bij hun aan het verstand?
En verder wil je wel zover gaan, aangezien dit natuurlijk en boel ellende kan opleveren (rechtbank enz.)
[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-02-2010 11:35 ]
Met betrekking tot die sms is er wel iets vreemds bedenk ik me net : voordat ik over ging naar Extra Snel (van KPN) kreeg ik nooit een SMS, maar ik zat met regelmaat over de FUP (van 250MB). Nu ik Extra Snel heb krijg ik met regelmaat de bewuste sms, wel vreemd....aangezien ik net zoveel dataverkeer verstook als voordat ik Extra Snel had.ManiacsHouse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:34:
Heb op dit moment mijn HTC aan mijn laptop hangen en lekker aan het tetheren (speedtest.bbnedn.nl) Al ruim 150MB binnen. Maar eens zien wanneer ik een sms krijg.
[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 11-02-2010 12:10 ]
ManiacsHouse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:34:
Heb op dit moment mijn HTC aan mijn laptop hangen en lekker aan het tetheren (speedtest.bbnedn.nl) Al ruim 150MB binnen. Maar eens zien wanneer ik een sms krijg.
Nee ik heb Eindeloos Online. Eens zien hoe 'eindeloos' dat is.TheVMaster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:09:
[...]
Heb je overigens ook Extra Snel? Dan krijg je de SMS na 750 MB, nu krijg je hem niet direct..maar bv. later in de avond ofzo. Ik kreeg hem ook pas een paar uur nadat ik er overheen was gegaan...
Volgens mij 'tellen' ze je MB's niet meer mee als je al over de Fair Use heen bent. Ik dacht dat Eindeloos Online/Surf & Mail een download snelheid had van 384kbps? Die snelheid die jij haalt lijkt wel 128kbps :-)ManiacsHouse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:19:
[...]
Nee ik heb Eindeloos Online. Eens zien hoe 'eindeloos' dat is.![]()
Pfffff gaat lekker met 15 KB/sec
Klopt, ik zit nog op een 'oud' contract van juni 2008 ofzo en dus lage snelheid. Dat zou ooit eens omhoog gaan maar dat is dus nog niet gedaan.TheVMaster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:22:
[...]
Volgens mij 'tellen' ze je MB's niet meer mee als je al over de Fair Use heen bent. Ik dacht dat Eindeloos Online/Surf & Mail een download snelheid had van 384kbps? Die snelheid die jij haalt lijkt wel 128kbps :-)
Heb je hier ondersteunend bewijs voor behalve de ervaring van een consument?TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:30:
Ben net teruggebeld door de ConsuWijzer. De meneer in kwestie wist niet eens dat er internet bundels waren met een beperking. Hij had zelf een iPhone en daarbij was internet gewoon onbeperkt. Dat is overigens ook een waar iets. Zolang je maar een iPhone hebt kun je dus onbeperkt met een snelheid van 2mbit internetten, maar heb je geen iPhone dan ben je dus overgeleverd aan de FUP mafia!
Een correcte uitspraak maar de 750MB die hier in dit topic herhaalt wordt is een tijdelijk gegeven. Volgens regels van FUP is deze hoeveelheid dynamisch dus houdt hier niet teveel aan vast.TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:05:
...proberen KPN te overtuigen dat een gemiddeld verbruik van 75MB (en dus een FUP van 750 MB) niet van deze tijd is...
Het 'Extra Snel' abonnement heeft met grote waarschijnlijkheid een andere groep gebruikers. Een kleinere groep ook omdat dit abonnement nieuwer is, waardoor eventuele waarschuwingen op een ander moment qua datalimiet zullen verschijnen. Echter, dit weet zowel ik niet als niemand hier, Het kàn dus gewoon logisch zijn, en totdat we enig uitsluitsel hebben hierover moeten we dit als normaal FUP-gedrag beschouwen.TheVMaster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:09:
Met betrekking tot die sms is er wel iets vreemds bedenk ik me net : voordat ik over ging naar Extra Snel (van KPN) kreeg ik nooit een SMS, maar ik zat met regelmaat over de FUP (van 250MB). Nu ik Extra Snel heb krijg ik met regelmaat de bewuste sms, wel vreemd....aangezien ik net zoveel dataverkeer verstook als voordat ik Extra Snel had.
Heb je overigens ook Extra Snel? Dan krijg je de SMS na 750 MB, nu krijg je hem niet direct..maar bv. later in de avond ofzo. Ik kreeg hem ook pas een paar uur nadat ik er overheen was gegaan...
Een regelrechte aanname. Waar is de ondersteunende documentatie?TheVMaster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:22:
Volgens mij 'tellen' ze je MB's niet meer mee als je al over de Fair Use heen bent.
De 750MB wordt al langere tijd kunstmatig op deze grens gehouden. Als ze dit echt als een FUP zouden gebruiken, dan zouden (al langere tijd) de grenzen steeds hoger worden.DUX schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:14:
...
Een correcte uitspraak maar de 750MB die hier in dit topic herhaalt wordt is een tijdelijk gegeven. Volgens regels van FUP is deze hoeveelheid dynamisch dus houdt hier niet teveel aan vast.
[...]
...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq