• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
DUX schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:14:
Mooi om die vechtlust te zien en ik zal jullie ook zeker niet in de weg zitten, maar ik zie een aantal gevaarlijke uitspraken voorbijkomen die zomaar als waarheid gezien kunnen worden maar het niet per se zijn:

[...]

Heb je hier ondersteunend bewijs voor behalve de ervaring van een consument?
Bedankt voor je tip. Ik heb even gezocht op de website van zowel T-Mobile als Vodafone en zie daar niet expliciet staan dat internet op de iPhone sneller/uitgebreider zou zijn dan met een 'gewoon' abonnement. Maar ik ga dit nog eens navragen (en hier even een schriftelijke bevestiging van vragen)....
[...]

Een correcte uitspraak maar de 750MB die hier in dit topic herhaalt wordt is een tijdelijk gegeven. Volgens regels van FUP is deze hoeveelheid dynamisch dus houdt hier niet teveel aan vast.

[...]
Volgens de 'regels' is de FUP inderdaad dynamisch, alleen is het wel vreemd te noemen dat de FUP al zeker een half jaar 750 MB is. Het zou fijn zijn (door bv. specificaties op te vragen van het verbruikte dataverkeer) om hier wat bewijs voor te verzamelen...
[...]

Het 'Extra Snel' abonnement heeft met grote waarschijnlijkheid een andere groep gebruikers. Een kleinere groep ook omdat dit abonnement nieuwer is, waardoor eventuele waarschuwingen op een ander moment qua datalimiet zullen verschijnen. Echter, dit weet zowel ik niet als niemand hier, Het kàn dus gewoon logisch zijn, en totdat we enig uitsluitsel hebben hierover moeten we dit als normaal FUP-gedrag beschouwen.
Tja...maar het feit wil dat ik dus in de 'oude' abonnementsstructuur dus die sms nooit heb ontvangen en dus ook regelmatig gewoon meer dan (de toen geldende fup van) 250 MB gedownload heb.
[...]

Een regelrechte aanname. Waar is de ondersteunende documentatie?
:+ Daar is natuurlijk geen documentatie van, is inderdaad een aanname die ik baseer op mijn ervaringen en de ervaringen in dit topic. Het is natuurlijk vreemd te noemen dat de FUP al zowat meer dan een jaar op 750MB (voor Extra Snel) of 250MB (voor het 'standaard' abonnement) staat, maar inderdaad ook dit is weer een aanname...

Sorry TheVMaster, ik zie nu dat ik alleen jou hier blijkbaar op aanspreek :p Ik snap dat velen zich hier benadeeld voelen door KPN/Hi maar pas op dat je niet zomaar geruchten en niet-ondersteunde uitspraken als feiten gaat zien.
[/quote]

:+ Wat ik zeg nogmaals thanks voor de tips...het is inderdaad wel verstandig dat we in de brief wel over feiten spreken. Wat natuurlijk ook kan is dat er aannamen gedaan worden met vervolgens de vraag om verduidelijking vanuit KPN/Hi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Superreactie :>

Goed, sindsdien is er weer drie keer herhaalt door twee personen dat er vaste FUP-datalimieten gehanteerd worden, wat nog steeds een aanname is doch een hardnekkige. Natuurlijk wordt dit inzichtelijk nadat er overzichten van datagebruik zijn. Behalve vergezochte methoden van KPN om misschien te limiteren op individuen is inderdaad de enige andere mogelijkheid dat er gesjoemeld wordt waardoor het altijd op 250/750MB blijft staan.

Voorstel: doe een onderzoek onder een representatief aantal Hi-gebruikers tot hoeveel datagebruik ze konden gaan voordat ze een waarschuwing kregen, ten opzicht van het gekozen abonnement. Representatief betekent niet 10 mensen maar eerder 100 natuurlijk. Gebruik dat gegeven in de brief.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
DUX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:51:
[...]
Voorstel: doe een onderzoek onder een representatief aantal Hi-gebruikers tot hoeveel datagebruik ze konden gaan voordat ze een waarschuwing kregen, ten opzicht van het gekozen abonnement. Representatief betekent niet 10 mensen maar eerder 100 natuurlijk. Gebruik dat gegeven in de brief.
Ik wil mee doen, wil eventueel ook smsjes van de afgelopen keren er bij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
[...]
Ik wil ook wel meedoen. Ik heb gister al wat meer op mijn telefoon geinternet dan normaal, het internet lag er bij mij thuis uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Voorstel dat wij dit kunnen doen? Dan wil ik best wel meedoen. Moet alleen even een programmaatje vinden om dit na te kunnen gaan. :)
Officieel vind ik dit iets voor kpn om opnieuw na te gaan, maar als wij dit kunnen regelen, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:43:
[...]

Voorstel dat wij dit kunnen doen? Dan wil ik best wel meedoen. Moet alleen even een programmaatje vinden om dit na te kunnen gaan. :)
Officieel vind ik dit iets voor kpn om opnieuw na te gaan, maar als wij dit kunnen regelen, waarom niet?
De metingen van Kpn zullen wel kloppen. Het punt van discussie is toch het feit dat zij menen 10 keer het gemiddelde verbruik, zijnde 250/750 MB als limiet te hanteren? Zij moeten verplicht worden dit gemiddelde verbruik te openbaren dan wel maandelijks aan te passen. Het gemiddelde verbruik kan immers niet elke maand hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep...
3 weken na het upgraden naar hi xtra snel en de verlenging van mn abonnement kreeg ik van het weekend ook een waarschuwing. Inhoud van het bericht: ik zit 80% procent op m'n "verbruik". Ik heb de HTC HD2 en heb minimaal gebruik gemaakt van mn HDSPA/3G verbinding (alle auto updates staan uit). Thuis maak ik gebruik van Wifi en tijdens werk slechts sporadisch een beetje browsen tijdens de lunch (nu.nl etc) de rest van de tijd zet ik de dataverbinding handmatig uit.
Ik vind de FUP totaal achterhaald, hoe kan men anno 2010 al na 3 weken op 80% van het verbruik zitten met licht browsen en heel af en toe een youtube filmpje?
Wat ik hier lees is dat de FUP waarden per maand verschillen, er wordt echter nergens openbaar gemaakt hoeveel de waardes inhouden noch wordt er gemeld wat mijn exacte data verbruik is. Uiteraard begrijp ik dat er een FUP bestaat, maar met de technologische snufjes op de meeste telefoons zit je al snel aan 750mb.
Ik had stiekem gehoopt dat de FUP een beetje zou meegroeien de afgelopen jaren helaas is niets minder waar.
Als zij een telefoon aanbieden welke expliciet gebruik maakt van dataverbindingen om normaal te kunnen funcioneren (HTC HD2) dan moet je daar ook normaal gebruik van kunnen maken(!). Als zij de dienst niet kunnen verlenen terwijl je wel het hoogste abonnement (xtra snel) afneemt dan klopt er iets niet.
Ook begrijp ik niet waarom zij zich niet meten aan andere providers welke niet alleen een soepelere data limiet hebben maar ook nog eens veel sneller zijn.
Wat zijn jullie precies van plan? Ik ben serieus bereid mee te doen en dit aan te kaarten bij Hi/KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Ben ik de enige die uitgekozen is voor een enquête van Hi die (bijna) specifiek over mobiel internet ging? Na de enquête heb ik de stille hoop dat ze de fair use policy verhogen dan wel afschaffen. Ik moet zeggen ondanks dat ik veeel applicaties installeer, internet en elk half uur mijn mail laat ophalen ik nog geen melding heb ontvangen van Hi.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
The_Worst schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:36:
Ben ik de enige die uitgekozen is voor een enquête van Hi die (bijna) specifiek over mobiel internet ging? Na de enquête heb ik de stille hoop dat ze de fair use policy verhogen dan wel afschaffen. Ik moet zeggen ondanks dat ik veeel applicaties installeer, internet en elk half uur mijn mail laat ophalen ik nog geen melding heb ontvangen van Hi.
Nee ik kreeg ook een uitnodiging, kreeg 4 euro toe om hem te maken :D

naja dat hadden ze mogen houden om de fup wat omhoog te krikken want gaat nergens meer over, ook al verscheidene mensen dit abbo afgeraden. 250Mb is toch echt niet meer van deze tijd? (ook vaak genoeg vermeld in de enquete trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Subslider schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:33:
[...]

Nee ik kreeg ook een uitnodiging, kreeg 4 euro toe om hem te maken :D

naja dat hadden ze mogen houden om de fup wat omhoog te krikken want gaat nergens meer over, ook al verscheidene mensen dit abbo afgeraden. 250Mb is toch echt niet meer van deze tijd? (ook vaak genoeg vermeld in de enquete trouwens)
precies.. 250mb kan je in een dag wegstoken als je alleen al braaf zou surfen :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik vind het vreemd, tot aan mijn factuur van vandaag staat de teller van mijn telefoon op 1.5GB (gebruik hem tegenwoordig dagelijks op het werk om naar last.fm te luisteren) maar ik heb nog geen sms mogen ontvangen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:43:
[...]

precies.. 250mb kan je in een dag wegstoken als je alleen al braaf zou surfen :P
Hangt van je definitie van "braaf surfen" af. Misschien als je al je surf verkeer op een dag optelt, maar dat zal niet enkel op je mobieltje zijn, en laptop of desktop surfen is niet bepaald "braaf" volgens de algemene voorwaarden van Hi.
Als je geen audio of video streams kijkt/luistert en geen grote bestanden download dan moet je wel een beetje je best doen. Op 384kbit/ down is dat anderhalf uur op volle snelheid downloaden. Maar het merendeel van de tijd ben je aan het lezen, en download je mobiel helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:30:
[...]

Hangt van je definitie van "braaf surfen" af. Misschien als je al je surf verkeer op een dag optelt, maar dat zal niet enkel op je mobieltje zijn, en laptop of desktop surfen is niet bepaald "braaf" volgens de algemene voorwaarden van Hi.
Als je geen audio of video streams kijkt/luistert en geen grote bestanden download dan moet je wel een beetje je best doen. Op 384kbit/ down is dat anderhalf uur op volle snelheid downloaden. Maar het merendeel van de tijd ben je aan het lezen, en download je mobiel helemaal niets.
heel leuk, maar:

van de Hi site:
Het gebruik van streaming op je mobiel zit bij een Eindeloos Online bundel inbegrepen.
Dus luister je radio via je mobiel (Tunin FM), gebruik je Youtube of andere videosites? Dan is een Eindeloos Online bundel een goede optie
Gebruik de suggesties die hun daar maken en je zit er zeker binnen no-time op.

Verwijderd

Subslider schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:30:
[...]

heel leuk, maar:

van de Hi site:

[...]

Gebruik de suggesties die hun daar maken en je zit er zeker binnen no-time op.
Das waar. Ik vind die 250MB per maand ook helemaal niet fair, en je hebt gelijk dat die grens haaks staat op de beschrijving van wat Hi zelf zegt dat je kan doen met de bundel.

Maar zelfs een 250MB bundel is niet nutteloos. Over het algemeen kan je daar prima binnen browsen, mailen en chatten. Maar dingen als streaming video en audio past echt nooit minnen die grens.

frappant is trouwens dat Xs4all volledig van het begrip "fair-use" is afgestapt, en heeft voor haar mobiele producten harde datalimieten ingesteld. Ik denk dat dat trouwens wel verstandig is. Het lijkt me duidelijker en eerlijker tegenover de klant. Of het echt nodig is hangt natuurlijk af van de bandbreedte die beschikbaar is. Hoeveel data kunnen de netwerken verwerken? Als dat echt een probleem blijkt te zijn dan lijkt me harde datalimieten op mobiele dataproducten een erg goed idee.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53
Ook wel triest dat de werknemers het zelf ook niet weten. Ik was gister bij een Hi winkel en vroeg of ik met de HD2 elke dag een half uurtje YouTube kon kijken en wat radio luisteren. Antwoord: Ja, natuurlijk kan dat, dat is gewoon gebruik van het toestel, dat is geen enkel probleem.

• Subslider
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:29:
[...]
frappant is trouwens dat Xs4all volledig van het begrip "fair-use" is afgestapt, en heeft voor haar mobiele producten harde datalimieten ingesteld. Ik denk dat dat trouwens wel verstandig is. Het lijkt me duidelijker en eerlijker tegenover de klant. Of het echt nodig is hangt natuurlijk af van de bandbreedte die beschikbaar is. Hoeveel data kunnen de netwerken verwerken? Als dat echt een probleem blijkt te zijn dan lijkt me harde datalimieten op mobiele dataproducten een erg goed idee.
Wat je daar noemt is mobiel internet, bedoeld voor op een laptop (icm met pcmcia kaart ed.).

Erg nieuw is dat niet, KPN hanteert dat al sinds ze dit aanbieden voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Ik krijg ook regelmatig de smsjes van Hi. Erg vervelend!
Ik heb een HTC hero, en gebruik mijn telefoon gewoon voor de android apps en push mail. Ik gebruik m niet voor tethering en thuis maak ik gebruik van mn WIFI.

Ik heb uiteraard ook gebeld met HI maar de mevrouw van de helpdesk was niet erg hulpzaam. Ook een officiele klachtenprocedure gestart via een KPN business point maar niets meer van gehoord.

Ik doe mee als er wat gedaan gaat worden tegen deze prehistorische praktijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Als er een mooi programma is voor WiMo (of ergens bij de opties?) dan zit ik erbij, al 7 jaar bij Hi. Krijg de afgelopen tijd verdacht snel zo'n Fair Use-smsje (oa. door thetering ivm Ziggo dat eruit ligt).

Oh, en hier thuis is een Consumentenbond abonnement!

[ Voor 11% gewijzigd door DM.Aram op 19-02-2010 08:41 ]

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Ik gebruik voor m'n android toestel al eventje NetSentry, lijkt nog aardig accuraat te zijn als ik de revieuws op internet mag geloven. Geen idee hoe ik de monitoring van m'n data nog zelf kan monitoren 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door BiggyB op 19-02-2010 08:45 . Reden: Edit: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een interessante discussie hier, ik heb zelf een HTC Hero i.c.m. een Eindeloos Online abbonement. De eerste drie maanden zat ik telkens over mijn limiet heen, maar nu doe ik er iets zuiniger mee. Gelukkig heb ik ook op school WiFi dus dat scheelt een hoop. Toch blijf ik het een aparte zaak vinden met die FUP. Ik wil liever gewoon een datalimiet hebben, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Ze kunnen zeggen wat ze willen. Er is gewoon een datalimiet, deze bedraagt namelijk 250Mb.

Je kunt mij namelijk niet wijs maken dat al meer dan enkele jaren (minimaal jaar+) het gemiddelde verbruik op 25Mb blijft.
Dat ze het vermommen als een fair use policy is naar mijn mening gewoon misleiding en dat ze zo geheimzinnig over het daadwerkelijke verbruik (zowel gemiddelde alle gebruikers als eigen verbruik) helpt hiermee ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 09:07 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Onderstaand mijn klacht, voor jullie ter inzage.

Graag starten met lezen van onder naar boven.

Beste Mevrouw Elbertsen,

Allereerst bedankt voor uw reactie, echter gaat u niet inhoudelijk in op mijn klacht en dat vind ik jammer.

Als KPN-Hi een Telefoon verkoopt met als noemer: 'internet-telefoon' , daarbij aansluitend een internet-abonnement in welke vorm dan ook mag je er als klant van uit kunnen gaan dat de basisfunctionaliteit met 3G otvangst gegarandeerd is.

Ik zet het nogmaals op een rijtje:
- Ik stream geen video
- Ik stream geen audio
- Ik maak geen gebruik van mijn telefoon als modem voor laptop/pc
- Ik maak geen gebruik van IP-diensten of Peer2Peer diensten (Skype, Limewire etc).
- Ik maak geen gebruik van data in het buitenland

Ik citeer u:
Voor EUR 9,95 inclusief BTW per maand kun je onbeperkt op je mobiele telefoon interneten en e-mailen.

Dat kan dus blijkbaar niet i.c.m. een Hero want ik ben nu al 2 keer teruggezet!

Wat gaat u hier aan doen? Ik heb zo absoluut geen vertrouwen in een verlenging want u levert niet de dienst die u beloofd te leveren.
In juridisch opzicht ben u zelfs in gebreke.

Ik verwacht dan ook een gefundeerd antwoord in plaats van een opsomming van het abonnement en wat wel/niet mag.

Met vriendelijke groet,
Thijs Terwiel

--------------------------------------------------------------------------------
From: hi_support@custhelp.com
To: ik@thijsterwiel.nl
Date: Fri, 18 Dec 2009 11:20:33 +0100
Subject: FUP Hi Eindeloos Online [Incident: 091217-000820]

Je hebt recentelijk een verzoek ingediend voor persoonlijke ondersteuning van onze klantenservice. Hieronder staat een samenvatting van jouw vraag en ons antwoord.

Bedankt dat je van onze service gebruikt hebt gemaakt.

Onderwerp
FUP Hi Eindeloos Online

Samenvatting discussie
Reactie (Marloes Elbertsen) 12/18/2009 11:20 VM

Beste Thijs,

Bedankt voor je e-mail.

Uit je e-mail begrijp ik dat er onduidelijkheid is betreffende de Hi Eindeloos Online bundel. Hi Eindeloos Online is een data-abonnement dat je naast je Hi abonnement afsluit. Voor EUR 9,95 inclusief BTW per maand kun je onbeperkt op je mobiele telefoon interneten en e-mailen. Je kunt hiermee onbeperkt data verbruiken. Het is niet toegestaan om met dit abonnement gebruik te maken van internet op een laptop of van voice over IP-diensten zoals Skype. Per 1 februari 2009 zit streaming ook in de bundel (het bekijken van video’s of internetradioluisteren op je mobieltje).

Voor browsen in het buitenland geldt een ander tarief. Dit valt niet binnen de bundel. Klanten met Hi Eindeloos Online bundel betalen binnen de EU een lager tarief dan klanten met Hi Soms Online bundel of Hi Regelmatig Online bundel.

- tarief binnen de EU: €2,95 per mb incl. BTW

- tarief rest van de wereld: €19,90 per mb incl. BTW

Echter hanteert Hi de Fair Use Policy. Hierbij wordt er een limiet gesteld aan het gebruik van de Hi Eindeloos Online bundel. Dit limiet wordt gesteld op 10 maal het gemiddelde verbruik van de klanten van Hi. Dit limiet fluctueert. Wanneer je dit limiet overschrijdt zal de snelheid van het internet op je mobiele toestel worden verlaagd tot de eerste dag van de eerstvolgende kalendermaand. De snelheid wordt verlaagd om eventuele hoge kosten te voorkomen.

Helaas is het niet mogelijk om de Fair Use Policy op te heffen op je mobiele aansluiting. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je adviseren in de Hi winkel na te gaan welke functies het dataverbruik invullen.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Marloes Elbertsen
Klantenservice Hi
Klant 12/17/2009 05:24 NM

Geachte Heer / Mevrouw,

Ik heb bij u een forst abonnement (60 Euro p/m) genomen met een eindeloos online aansluiting. Dit in combi met een HTC HERO.

Ik gebruik mijn Hero dagelijks maar surf zeer zelden op het internet en bekijk geen Streaming film of audio. Daarnaast maak ik ook geen gebruik van download applicaties of webcam mogelijkheden. Met andere woorden: Het door mijzelf geinitieerde dataverbruik ligt -bijzonder- laag.

Echter krijg ik iedere maand weer een sms dat mijn datavebruik te hoog ligt. Ik vraag mij af waarvan.
Nu kan het zo zijn dat het pushen van mijn mail en/of twittermessages i.c.m. met facebooks updates veel data trekken maar dat zijn toch echt BASIS-functionaliteiten die meegeleverd worden bij het toestel. Sterker: Hier wordt naar gevraagd tijdens de 1ste installatie van het toestel.

Met andere woorden: Het is blijkbaar zo dat met jullie FUP het niet mogelijk is om een maand lang gebruik te maken van de basis functionaliteiten van de HERO.

Ik zou graag willen dat u in mijn geval een uitzondering maakt. Dit niet alleen vanwege mijn argumentatie maar vanwege het feit dat ik al jaren een Trouwe A-klasse klant ben en ik me behoorlijk irriteer aan deze beperking van mijn toestel.

Graag zie ik een compensatie in een FUP vrij data abonnement vanaf heden , dit bevestigd in een email naar bekend emailadres.

Graag in elk mogelijk geval een schriftelijk antwoord .

Alvast bedankt voor uw genomen moeite.

Met vriendelijke groet,
Thijs Terwiel

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

troyk schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:21:
Onderstaand mijn klacht, voor jullie ter inzage.

Graag starten met lezen van onder naar boven.
Ik denk dat je nu niets meer gaat horen van de KPN, blijkbaar lukt er alleen iets als het via rechtsbijstand of een consumentenprogramma gedaan word. Blijkbaar mag je juridisch iets verkopen als oneindig of onbeperkt en daar toch beperkingen opleggen (FUP).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Dat lijkt er op inderdaad, ik ben me ervan bewust dat ik geen antwoord krijg, toch teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:50

ManiacsHouse

Scheisse!

Juist ja duidelijk dus. Gewoon (lijkt de politiek wel de laatste dagen) geen antwoord geven op jouw zeer duidelijk vraag/klacht. Misschien toch maar hogerop zoeken?
Overigens erg vreemd. Zit al een paar dagen te tetheren maar heb nog geen smsje gehad.

Dit limiet? Is het niet deze limiet? (ja sorry ben niet zo'n taalwonder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mn sms'je dat ik 80% had "verbruikt" kreeg ik dit weekend een sms dat de snelheid de rest van de maand wordt verlaagd. Nu is de maand gelukkig bijna ten einde maar ik vind het ronduit schandalig dat ik een dienst (hi extra snel 14,95) bij hen heb afgenomen welke ik in combinatie met mn telefoon HTC HD2 niet naar behoren kan gebruiken.
Alle (!) autoupdates staan op handmatig (idle 3G verbinding slurpt m batterij leeg). Thuis gebruik ik wifi en controleer ik zefs of de internetverbindingen met Hi uit zijn.
Hi hanteert hele strenge regels omdat zij bang zijn dat mensen de telefoon als modem gaan gebruiken. De "gemiddelde" gebruiker is de dupe van de prehistorische data limiet.

Als we dit hogerop willen gaan zoeken dan moeten we de handen ineen slaan en gezamelijk een serieuze klacht opstellen. Een losse klacht van een gebruiker heeft weinig nut, dit resulteert enkel in een template antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:05:
Na mn sms'je dat ik 80% had "verbruikt" kreeg ik dit weekend een sms dat de snelheid de rest van de maand wordt verlaagd. Nu is de maand gelukkig bijna ten einde maar ik vind het ronduit schandalig dat ik een dienst (hi extra snel 14,95) bij hen heb afgenomen welke ik in combinatie met mn telefoon HTC HD2 niet naar behoren kan gebruiken.
Alle (!) autoupdates staan op handmatig (idle 3G verbinding slurpt m batterij leeg). Thuis gebruik ik wifi en controleer ik zefs of de internetverbindingen met Hi uit zijn.
Hi hanteert hele strenge regels omdat zij bang zijn dat mensen de telefoon als modem gaan gebruiken. De "gemiddelde" gebruiker is de dupe van de prehistorische data limiet.

Als we dit hogerop willen gaan zoeken dan moeten we de handen ineen slaan en gezamelijk een serieuze klacht opstellen. Een losse klacht van een gebruiker heeft weinig nut, dit resulteert enkel in een template antwoord.
Wat het beste werkt, dit tegen iedereen vertellen en hopen dat niemand meer een Hi abbo neemt, na deze verhalen neem ik iig geen Hi abbo meer en mijn vriendin verlengt haar abbo na dit gezever ook niet meer, na t-mobile was dit toch wel zeer even wennen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Het heeft even geduurd, maar ik heb even een brief in elkaar gestoken welke we misschien (afzonderlijk) in aangepaste vorm naar KPN kunnen sturen. Zijn er misschien ook mensen met enige juridische achtergrond die hier ook even een licht over kunnen laten schijnen :
Geachte meneer/mevrouw,
Sinds de juni 2008 ben ik abonnee bij KPN en heb ik daarbij de beschikking over een Surf & Mail databundel. In de winkel werd mij verzekerd dat ik met deze bundel onbeperkt gebruik zou kunnen maken van internet via mijn mobiele telefoon. Tot de introductie van de nieuwe databundel ‘Surf & Mail Extra Snel’ lukte dit ook zonder problemen.
Bij de introductie van deze nieuwe bundel heb ik de databundel die bij mijn abonnement zat omgezet naar de nieuwe ‘Surf & Mail Extra Snel’introductie van de databundel ‘Surf en Mail Extra Snel’ maak ik hier met veel plezier gebruik van. Met de komt van deze nieuwe bundel werd het ook toegestaan gebruik te maken van streaming video en audio. Vreemd genoeg kreeg ik vanaf dit moment ook met regelmaat te maken met de SMS berichten die KPN verstuurd als je 80% van de databundel overschreden zou hebben. Het is wel eens voorgekomen dat ik deze SMS al voor de 15e van een kalendermaand ontving. Na een aantal maanden deze SMS te hebben ontvangen heb ik halverwege december 2009 contact opgenomen met uw klantenservice. Hier werd mij verteld dat ik inderdaad meer data heb verbruikt dan volgens uw Fair Use Policy toegestaan is. Aangezien ik nogal verbaasd was dat ik al na een halve maand de Fair Use Policy, welke in deze maand was vastgesteld op 750MB, had bereikt vroeg ik of ik hier misschien een specificatie van kon ontvangen. Er werd mij toegezegd dat ik de dataverbruik specificatie binnen een aantal dagen zou ontvangen.
Na ongeveer 3 a 4 weken heb ik weer contact opgenomen met uw klantenservice aangezien ik de specificatie nog niet had mogen ontvangen en wederom werd mij door een medewerker toegezegd dat ik de dataverbruik specificatie zou ontvangen. Helaas zijn de beloften van uw klantenservice niet veel waard, want wederom heb ik na 14 dagen nog steeds niets ontvangen.
Eind januari/begin februari 2010 heb ik wederom contact opgenomen met uw klantenservice om wederom te informeren waarom ik de specificatie nog niet heb ontvangen. Dit maal werd mij niet beloofd de specificatie op te sturen, maar er werd mij eenvoudig verteld dat deze specificatie niet zou bestaan en dat deze, indien deze wel zou bestaan, in verband met privacy overwegingen niet toegezonden kon worden.
U zult begrijpen dat ik hier nogal verontwaardigt over ben. U, KPN Mobiel, geeft aan dat ik meer data zou verbruiken dan volgens uw Fair Use Policy is toegestaan, maar als ik dan vraag om een specificatie dan geeft u niet thuis. Het lijkt mij dat hier een misverstand is opgetreden en dat ik natuurlijk gewoon kan beschikken over een dataverbruik specificatie. Mocht u van mening zijn dat ik geen recht heb op deze specificatie dan wil ik u vriendelijk verzoeken mij de reden hiervan schriftelijk kenbaar te maken.
Naast de specificatie zit mij ook nog iets dwars over de door u gehanteerde Fair Use Policy. Als ik de tekst van het sms bericht zou mogen geloven ( “U bereikt bijna de fair use grens van uw databundel. Het gemidd. verbruik bedraagt ca. 75 MB. Na het bereiken van de limiet zal de snelheid verlaagd worden. KPN”) zou de Fair Use Policy op ongeveer 750 MB uitkomen. Nu begreep ik uit de voorwaarden dat de Fair Use Policy elke maand dynamisch wordt vastgesteld, maar vreemd genoeg is de Fair Use Policy al zeker een half jaar exact even hoog. Het sms bericht wat k ontvang bij het bereiken van de Fair Use Policy bevat namelijk al geruime tijd de omvang van 75 MB.
Aangezien u in de algemente voorwaarden voor mobiele telecommunicatiediensten artikel 2:5 lid 6 aangeeft dat ik, de contractant, een specificatie op kan vragen wil ik dan ook vragen mij inzage te geven in mijn maandelijkse dataverbruik. Daarnaast wil ik u vragen om, met het oog op transparantie, de maandelijkse Fair Use Policy voorafgaand aan een kalendermaand te publiceren via Mijn KPN.
Indien u in gebreke blijft wil ik u erop wijzen dat ik, als contractant, mijn contract kan laten ontbinden op basis van artikel 2:8 lid 7 van de algemene voorwaarden voor mobiele telecommunicatiediensten.
Geheel conform uw algemene voorwaarden ga ik ervanuit dat ik binnen de door uw gestelde termijn van 30 dagen een reactie van u kan verwachten.

Met vriendelijke groet,
TheVMaster
De voorwaarden van de mobiele diensten van KPN vind je overigens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Dat verhaal met opsturen van een overzicht is mij ook een paar keer gegeven. Stelletje prutsers bij HI zeg.
Ga binnenkort nog eens bellen, al is het maar om mijn frustatie te botvieren, daarna hoogstwaarschijnlijk geen HI abbo meer voor mij, stelletje prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Ik heb hem binnen, de SMS.
Hi. Eindeloos Online heeft een Fair Use Policy. Deze maand heb je de FUP overschreden en wordt je snelheid verlaagt tot het einde van de maand.
Dat is toch van de zotte? Ik heb toch Hi Eindeloos Online besteld?
Dat ze dit kunnen maken is waarschijnlijk omdat de telecomwaakhonden liggen te slapen. Dit kun je je klanten toch niet maken, om ze zo in de zeik te nemen?

Eerst beloof je eindeloos online te kunnen zijn. Dan blijkt dat hier een FUP aan vast zit. Dan blijkt die FUP een harde limiet te zijn. Dan blijkt dat die FUP ook al maanden lang op dezelfde hoogte staat ondanks dat het mobiele verkeer het afgelopen jaar explosief gestegen is.

Ik wist dat ik mijn HD2 in combinatie met een Vodafone abo had moeten afsluiten, had het nou maar geen 300 euro gescheelt in totale kosten.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:49
TheVMaster schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:40:
Het heeft even geduurd, maar ik heb even een brief in elkaar gestoken welke we misschien (afzonderlijk) in aangepaste vorm naar KPN kunnen sturen. Zijn er misschien ook mensen met enige juridische achtergrond die hier ook even een licht over kunnen laten schijnen :

[...]

De voorwaarden van de mobiele diensten van KPN vind je overigens hier.
Geen tijd om er nu op in te gaan, maar in deze vorm moet je hem niet versturen. Te lang en nooit een dreigement met opzeggen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Studeer rechten, lijkt mij dat KPN hun verbintenis niet nakomt door de datalimiet niet maandelijks aan de passen. Sprake van wanprestatie 6:74 BW. Ga zelf overigens overstappen naar t-mobile, ben er klaar mee
TheVMaster schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:40:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:09:
Studeer rechten, lijkt mij dat KPN hun verbintenis niet nakomt door de datalimiet niet maandelijks aan de passen. Sprake van wanprestatie 6:74 BW. Ga zelf overigens overstappen naar t-mobile, ben er klaar mee

[...]
En dit is de enige reactie waar KPN misschien van wakker gaat liggen, als iedereen nu alvast gaat opzeggen (al duurt je contract nog een jaar) met als reden de FUP, al denk ik eerder dat men je liever kwijt dan rijk is (je bent in hun ogen een kostenpost met je wel 750 MB verbruik per maand).

Het is eigenlijk te triest voor woorden dat dit soort dingen tegenwordig gewoon mogen.

[ Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-02-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Rukapul schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:00:
[...]

Geen tijd om er nu op in te gaan, maar in deze vorm moet je hem niet versturen. Te lang en nooit een dreigement met opzeggen opnemen.
:+ Dit was ook een reactie waar ik op hoopte, ik heb die brief gisteravond in eh...15 minuten in elkaar gedraait en hoop dat dit een aanzet kan zijn tot iets moois, maar eh.....als ze het volgens het BW moeten aanleveren dan lijkt het me handig dat we dan gewoon gelijk gaan opzeggen :+
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:09:

[...]
Eh.....maar moet je dit dan niet bewijzen? Of is het aan hun om aan te tonen dat die FUP wel degelijk dynamisch is? Het gaat om dit artikel toch?

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 23-02-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Misschien wil Arnoud Engelfriet zijn licht hier over laten schijnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
DUX schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:43:
Misschien wil Arnoud Engelfriet zijn licht hier over laten schijnen? :)
We kunnen het hem allicht even vragen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Ik ga deze week eerst nog even proberen om via de klantenservice voor elkaar te krijgen dat mijn abonnement voor internet kostenloos omgezet word naar een Extra Snel abo.
Wat ik nu heb is gewoon te traag voor woorden. Alles duurt zo lang om te laden, als ik thuis ben en via wifi verbind dan staat alles zo op het scherm, dat moet overal kunnen.

Kostenloos omzetten gaat nog leuk worden want ik betaal het eerste jaar maar een euro voor het internet.

Als ik de totaalprijs van mijn abo nu uitreken dan ben ik 600 euro kwijt voor 2 jaar inclusief toestel, terwijl een HD2 los al 530 euro kostte toen ik mijn abo verlengde.

Als dat niet gaat lukken ga ik kijken hoe lang het volgende maand duurt voor ik die sms weer krijg en dan ga ik bij die tijd weer een actie verzinnen.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:49
Arnoud heeft al wel eens geschreven over FUPs op zijn blog.

Waar je ook eens naar kunt kijken is of er een klachtencommissie is waar je het goedkoop voor kunt laten leggen indien KPN negatief reageert op je klacht. Afaik, is er wel een voor de telecomsector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Rukapul schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:50:
Arnoud heeft al wel eens geschreven over FUPs op zijn blog.

Waar je ook eens naar kunt kijken is of er een klachtencommissie is waar je het goedkoop voor kunt laten leggen indien KPN negatief reageert op je klacht. Afaik, is er wel een voor de telecomsector.
Die artikelen gaan met name over FUP's van 'normale' internetverbindingen, maar het is natuurlijk ook goed toe te passen op mobiele internetverbindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Vergeet je trouwens ook niet om feitelijk bewijs aan te voeren van je FUP-bevindingen?

Je zegt sms'jes te hebben ontvangen waarin telkens 75MB staat. Hoeveel heb je er gehad en wanneer? Geef 's een lijstje in je brief. Was dat iedere keer 75MB preciés? Indien deze verschilt (ook achter de komma) kun je het woord "exact" laten vallen.

Je download ook blijkbaar een zekere hoeveelheid data. Wat doe jij precies dat je zoveel data binnenhaalt en vind je dat onder normaal gebruik vallen? Vind KPN dat onder normaal gebruik vallen?

Vanaf nu ook namen, tijden en data noteren. Met wie heb je gesproken en wat heeft die persoon jou toegezegd?

Laat voor het versturen je brief nog even doorlezen op spel- en stijlfoutjes :>

Ik heb overigens even gekeken in mijn eigen archief, en in drie jaar tijd heb ik met de vanilla Eindeloos Online de volgende waarschuwingen gehad:

17 april 2008Let op: je gebruikt gemiddeld 01044,2 MB en dat is meer dan volgens de Fair Use Policy mag. Ga je weer over je bundel heen, dan kan Hi de bundel stopzetten.
Ik was verhuisd en had nog geen vaste aansluiting.
18 november 2008Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-bundel was 00221,5 MB. Hiermee ga je over de Fair Use Policy heen. Kijk voor de voorwaarde op www.hi.nl/fairuse
18 november 2008Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-bundel was 00225,5 MB. Hiermee ga je over de Fair Use Policy heen. Kijk voor de voorwaarde op www.hi.nl/fairuse
Geen grapje, dit was het tweede smsje die dag.
4 oktober 2009Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-bundel was 00221,5 MB. Hiermee ga je over de Fair Use Policy heen. Kijk voor de voorwaarde op www.hi.nl/fairuse
De volgende dag werd dit gecorrigeerd: Hi, gisteren heb je een sms ontvangen dat je de fair use policy van je eindeloos online bundel hebt overschreden. Deze sms is onterecht en kan je als niet verstuurd beschouwen. Excuses! Groeten Hi

[ Voor 50% gewijzigd door DUX op 23-02-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
DUX schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:44:
Vergeet je trouwens ook niet om feitelijk bewijs aan te voeren van je FUP-bevindingen?

Je zegt sms'jes te hebben ontvangen waarin telkens 75MB staat. Hoeveel heb je er gehad en wanneer? Geef 's een lijstje in je brief. Was dat iedere keer 75MB preciés? Indien deze verschilt (ook achter de komma) kun je het woord "exact" laten vallen.

Je download ook blijkbaar een zekere hoeveelheid data. Wat doe jij precies dat je zoveel data binnenhaalt en vind je dat onder normaal gebruik vallen? Vind KPN dat onder normaal gebruik vallen?

Vanaf nu ook namen, tijden en data noteren. Met wie heb je gesproken en wat heeft die persoon jou toegezegd?

Laat voor het versturen je brief nog even doorlezen op spel- en stijlfoutjes :>

Ik heb overigens even gekeken in mijn eigen archief, en in drie jaar tijd heb ik met de vanilla Eindeloos Online de volgende waarschuwingen gehad:

[..]
Die 'waarschuwings' smsjes ontvang ik eigenlijk alleen de laatste 2 a 3 maanden. Daarvoor gebeurde het me redelijk vaak dat ik alleen het smsje ontving dat de bundel was overschreden en de snelheid werd teruggeschroeft, jammer genoeg flash ik m'n telefoon nog wel eens en heb dus dat sms archief niet meer :(

ohw..wacht..'k heb altijd MyPhone gebruikt om te syncen..misschien staan de smsjes daar nog :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 23-02-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke consument weet dat er bepaalde voorwaarden worden gehanteerd bij aanvang het gekozen product.

Die van Hi zijn ronduit dubieus te noemen:

Bij Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt een datalimiet: je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde bundel. Doe je dat toch, dat wordt gedurende de rest van de maand je snelheid verlaagd. Vanaf de 1e dag van de volgende kalendermaand gaat je snelheid weer terug naar de normale snelheid. Het gemiddelde verbruik wordt maandelijks bepaald o.b.v. het totale verbruik van alle klanten met die bundel in die kalendermaand. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand.

Wanneer ik, gelet op het bovenstaande, inzage in mn exacte data verbruik wil dan geven zij het volgende aan:

Je kunt te allen tijde je verbruik bekijken door een sms ‘saldo’ naar 1244 te sturen.

Ik ontvang dan een sms dat ik 0,00 MB heb verbruikt. Wanneer ik zelf geen inzage heb in mn werkelijk verbruik (zonder apps die deze bijhouden) hebben zij geen enkel recht zich te beroepen op de FUP wanneer ik mij ,gelet op de overige punten in de voorwaarden, netjes aan de regels hou.

Is er iemand met een juridische achergrond die het bovenstaande juridisch kan onderbouwen danwel weerleggen?

• DUX

DUX

Lezen jullie de frontpage?
De door T-Mobile genoemde hoeveelheid komt neer op een gemiddelde van ongeveer 44MB aan dataverkeer per klant per maand.
Dus zo gek is die lage waarde van ineens KPN niet meer als je deze cijfers ernaast legt.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

DUX schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:18:
Lezen jullie de frontpage?

[...]

Dus zo gek is die lage waarde van ineens KPN niet meer als je deze cijfers ernaast legt.
Toch wel, als je mijn brief op pagina 13 leest waar in ik duidelijk aangeef dat mijn telefoon niet functioneert zoals geadverteerd dan mag ik zonder terughoudendheid spreken van lage waarden.

Het kan toch niet waar zijn dat ik iedere maand wordt teruggezet (naar G ipv 3G) met default wizard instellingen? Natuurlijk snap ik dat dit te maken heeft met de regelmatigheid van het syncen van o.a. Facebook/ Twitter en andere auto-sync-apps maar als dit Out-of-the-box gedurende een volledige maand niet op volledige snelheid kan werken dan vind ik dit gewoon misleiding van de klant en foutieve productinformatie.

Of praat ik nou onzin, u zegt 't maar.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
troyk schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:48:
Ja, want dat heeft niets te maken met wat DUX zegt. Jij begint over "lage waarde" als subjectief begrip, terwijl het alleen maar ging om het feit dat het gemiddelde schijnbaar toch lager ligt dan iedereen denkt, gezien die T-Mobile klanten.

edit: ik ga ervan uit dat T-Mobile de klanten bedoelt die uberhaupt data verbruiken en niet alle klanten om dat gemiddelde te berekenen, anders slaat dat getal natuurlijk nergens op

[ Voor 18% gewijzigd door jelle. op 25-02-2010 15:02 ]

• DUX

DUX

troyk schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:48:
Toch wel, als je mijn brief op pagina 13 leest waar in ik duidelijk aangeef dat mijn telefoon niet functioneert zoals geadverteerd dan mag ik zonder terughoudendheid spreken van lage waarden.

Het kan toch niet waar zijn dat ik iedere maand wordt teruggezet (naar G ipv 3G) met default wizard instellingen? Natuurlijk snap ik dat dit te maken heeft met de regelmatigheid van het syncen van o.a. Facebook/ Twitter en andere auto-sync-apps maar als dit Out-of-the-box gedurende een volledige maand niet op volledige snelheid kan werken dan vind ik dit gewoon misleiding van de klant en foutieve productinformatie.

Ik had je brief reeds gelezen, en wat mij betreft sta je volledig in je recht hoor. Blijkbaar trek je het frontpageartikel dat ik citeer, maar niet geschreven heb, je heel persoonlijk aan.

Mijn reactie was geen afwijzende actie naar alle critici hier die hebben reageert richting KPN of dat nog willen doen. Van mij mag je. Ik zal ook met interesse dit topic blijven lezen en actief in blijven reageren zoals ik ook reeds gedaan heb: als consument wil ik ook het beste en zodra ik kritieken over KPN (Hi) weet te posten zal ik dat ook zeker niet laten.

On-topic en inhoudelijk: in dit topic wordt al langer gesproken over dat de FUP van KPN ont-zet-tend laag zou zijn, zo kunstmatig wordt gehouden, niet van deze tijd, en ik meen zelfs te hebben gelezen dat mensen dit bij andere providers niet zo zou hebben ervaren. Nu staat er ineens op de frontpage een hoeveelheid data genoemd van T-Mobile welke verder niet verklaard wordt en even uit de mouw te lijkt zijn geschud, maar desondanks niet meer is dan 50MB per maand. Dat zet de (wat wij vonden "absurd" lage) grens van KPN toch in een ander daglicht: blijkbaar heeft ook T-Mobile met al die verstokte iPhones en hun data-abo's een grens in datagebruik die niet al te hoog lijkt. Dat zij anders omgaan met de klanten die daar overheen gaan is een ander verhaal, het gaat me nu om de cijfers.

[edit]
Dank u jelle.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
jelle. schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:01:
[...]

Ja, want dat heeft niets te maken met wat DUX zegt. Jij begint over "lage waarde" als subjectief begrip, terwijl het alleen maar ging om het feit dat het gemiddelde schijnbaar toch lager ligt dan iedereen denkt, gezien die T-Mobile klanten.

edit: ik ga ervan uit dat T-Mobile de klanten bedoelt die uberhaupt data verbruiken en niet alle klanten om dat gemiddelde te berekenen, anders slaat dat getal natuurlijk nergens op
T-Mobile gebruikt wel degelijk al hun 4.6 Miljoen klanten om op die 44MB te komen : 200TB / 4.6 miljoen = 43,4 MB :+

De FUP bij T-Mobile = 2GB, althans die van de supersnelle verbinding...daarna ga je terug naar de 'lage' snelheid. Overigens zou je bij KPN na overschrijding van de FUP ook teruggezet moeten worden naar 384/128...maar dat zou betekenen dat ik toch 35 KB/sec zou moeten kunnen halen...'k kom niet boven de 10KB/sec uit :+

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 25-02-2010 15:08 ]

• DUX

DUX

Maximaal 35 KB/sec....

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik vind dat je de cijfers van T-Mobile buiten deze discussie dient te houden. Anders provider, andere regels etc. Daarbij hebben we het hier over KPN die geen openheid van zaken geeft en zich verschuilt achter standaard prietpraat om maar geen antwoord te geven. Het is eerder een principe en fatsoens-kwestie aan het worden.
Hoe ga je met je klanten om en belazer ze niet. Simpel

(maar gezien de manier hoe KPN nu xs4all verneukt lijkt mij klantvriendelijkheid ver te zoeken)

• DUX

DUX

ManiacsHouse schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:14:
Ik vind dat je de cijfers van T-Mobile buiten deze discussie dient te houden. Anders provider, andere regels etc. Daarbij hebben we het hier over KPN die geen openheid van zaken geeft en zich verschuilt achter standaard prietpraat om maar geen antwoord te geven. Het is eerder een principe en fatsoens-kwestie aan het worden. Hoe ga je met je klanten om en belazer ze niet. Simpel

(maar gezien de manier hoe KPN nu xs4all verneukt lijkt mij klantvriendelijkheid ver te zoeken)
Ik ben het helemaal met jou eens, met troyk eens, met The VMaster eens, en met iedereen hier die hier iets wil doen aan de houding van KPN, maar ik word er wel een beetje moe van dat eenieders goedbedoelde acties niet goed gelezen worden en iedere keer gezien worden als een aanval op jullie plan.

Nog één keertje dan: jullie vinden dat KPN verkeerd met jullie omgaat aangaande het mobiele datagebruik waarvoor iedereen in dit topic (ik ook) een abonnement heeft afgesloten voor één of twee jaar. Om dit recht te zetten wordt hier een brief opgesteld waarin argumenten aangedragen worden waarmee uiteengezet wordt dat jullie het niet eens zijn met de voorwaarden en deze veranderd danwel ontbonden willen zien. Ja? Ja. Wil ik jullie daarbij helpen door eventuele kritieken objectief te houden door mensen te wijzen op het verschil tussen feiten en meningen, daarbij feitenaandragend? Ja.

Dan komt er een lijstje argumenten en een daarvan is inderdaad dat de cijfers van KPN openbaar gemaakt moeten worden. Daar ben ik het eens (zie eerdere posts)? Ja? Ja. Een ander argument is dat de door KPN spaarzaam genoemde datalimieten van ongeveer 200MB fictief laag zijn, te constant, en niet van deze tijd. Is dat zo? Dat is dus maar gokwerk op basis van een handvol individuele metingen (vergeleken met een klantenbestand van enkele duizenden). De cijfers van T-Mobile leveren hier een aardig inzicht in, omdat blijkt dat het KPN-verbruik van 200/10=20MB toch aardig in the ballpark lijkt. Het is in ieder geval vergelijkbaar met de cijfers in de gehele branche. Vergeet niet dat tegenover ieder van ons - met aanzienlijke hoeveelheden dataverkeer (verworven op wat voor manier dan ook) - meerdere oma's zitten met een data-abonnement wat ze niet nodig hebben en ook niet gebruiken, wat uiteindelijk ons gemiddelde weer omlaag brengt. Als je KPN aanschrijft om te vertellen dat je 20MB te laag vind zullen zij eenvoudig wijzen naar hun eigen gemiddelde zoals zij nu ook doen en eventueel erbij zeggen dat dit dus met deze gepubliceerde cijfers van T-Mobile overeenkomt met de gehele branche. Volgens hun voorwaarden die wij allemaal getekend hebben als deel van de overeenkomst hoeven zij voor dit argument verder niks te doen om als winnaar uit de bus te komen.

Ik ben voorstander om deze cijfers wél in de discussie te houden omdat het ons helpt te beslissen hoe wij dit gedegen, onderbouwd en slim kunnen aanpakken naar KPN toe. Een extreem voorstel zou kunnen zijn om niet KPN maar de toezichthouden van dataverkeer (is dat de OPTA?) aan te schrijven omdat blijkbaar een aanzienlijk deel van de markt dit soort cijfers produceert en niet alleen KPN.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik wil niet lullig doen. Maar 20MB of 44MB is toch echt wel een verschil van ruim 100%.

• DUX

DUX

Ah statistieken! Ik wíst dat iemand met dat argument zou komen.

Als KPN jou het voorstel doet om een 100% verhoging in te voeren ben jij hartstikke blij blijkbaar? 44(0)MB is wel een serieuze limiet? Ik dacht dat het doel toch eerder één GB of hoger was, maar blijkbaar hebben we het over luttele MB's.

Kortom, 100% zegt dus niet zoveel. Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Op dit moment houd KPN blijkbaar glashard vast aan +/- 20MB. Als KPN dan zal gaan schermen met 'kijk maar naar T-Mobile' dan gaat die verhouding scheef. T-Mobile-klanten verstoken nog steeds 100% meer dan dat wij doen (volgens KPN dan).

• DUX

DUX

Blijkbaar houden ze niet glashard vast aan 20MB. Het is niet dat KPN zegt dat het 20MB is omdát T-Mobile 40MB heeft, het is 20MB omdat blijkbaar over alle gebruikers over twee providers verdeeld er niet meer verstoken wórdt dan 0-50MB per maand. Natuurlijk heeft KPN invloed op het exacte getal maar ze zullen niet iets verzonnen wat niet een beetje overeen zou komen met de realiteit en door deze cijfers van T-Mobile blijkt dat dus een aardige waarheid.

Je komt weer met dat het een verschil is van 100%; je herhaalt je antwoord. Geef 's antwoord op mijn vraag of je akkoord gaat met een verhoging van 20MB, ofwel die 100% van je.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
DUX schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:52:
Blijkbaar houden ze niet glashard vast aan 20MB. Het is niet dat KPN zegt dat het 20MB is omdát T-Mobile 40MB heeft, het is 20MB omdat blijkbaar over alle gebruikers over twee providers verdeelt er niet meer verstoken wórdt dan 0-50MB per maand. Natuurlijk heeft KPN invloed op het exacte getal maar ze zullen niet iets verzonnen wat niet een beetje overeen zou komen met de realiteit en door deze cijfers van T-Mobile blijkt dat dus een aardige waarheid.

Je komt weer met dat het een verschil is van 100%; je herhaalt je antwoord. Geef 's antwoord op mijn vraag of je akkoord gaat met een verhoging van 20MB, ofwel die 100% van je.
Ik vind het wel jammer dat (in ieder geval T-Mobile) alle klanten meeneemt bij het berekenen van het gemiddeld aantal gedownloade MB's. Nogmaals, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat 100% van de klanten een databundel heeft. Zou het bij KPN anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Het zou voor KPN in het voordeel zijn (en dus voor de klant in het nadeel), en gezien het commentaar op de lage grens is het zeker niet ondenkbaar. Maar ja, daar is een officieel bericht voor nodig om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:29:
[...]

Ik vind het wel jammer dat (in ieder geval T-Mobile) alle klanten meeneemt bij het berekenen van het gemiddeld aantal gedownloade MB's. Nogmaals, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat 100% van de klanten een databundel heeft. Zou het bij KPN anders zijn?
Waarom zouden ze alleen klanten meenemen met een databundel? Klanten zonder databundel kunnen nog steeds gebruik maken van internet en hun verbruik komt dan ook bij het totaal van 200TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Zijn er nog mensen die de afgelopen maand een smsje van hi/kpn hebben ontvangen? Ik heb afgelopen week even lekker flink zitten you-tuben en zit nu op ong 250 mb aan dataverbruik. Ik heb echter nog niets ontvangen van Hi. Ik zal nog wel ff verder gaan en kijken of ze er wat van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Fitz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:45:
Zijn er nog mensen die de afgelopen maand een smsje van hi/kpn hebben ontvangen?
Ja, heb m de 17e nog ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Fitz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:45:
Zijn er nog mensen die de afgelopen maand een smsje van hi/kpn hebben ontvangen?
Jups...'k heb er ook gewoon 1 mogen ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
Hier nog 1. Surf op het moment op mijn oude iPhone 2g met eindeloos online en nu met nog een dikke week te gaan zit ik al over de fup heen. Ronduit dramatisch aangezien het enige wat ik doe is surfen. Niets streamen of YouTuben of whatever! Snelheid is 4 kB/s.

Mag weer verlengen maar ik stap toch echt over naar Vodafone. De snelheid en de FUP zijn daar vele malen beter en die kan ik ook gaan benutten met de htc hd2 die ik bij het nieuwe abbo neem. Met dat toestel zou ik echt niet bij hi willen zitten!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Hier vorige week ook een waarschuwing 80% en dit weekend terug gezet op lagere snelheid....gelukkig is de maand bijna voorbij.
Heb nu sinds Mei vorige jaar Hi eindeloos online (na een paar maanden omgezet naar Xtrasnel)...nooit problemen gehad, maar deze maand was het dus raak.
gek is wel dat ik eigenlijk alleen maar een beetje internet mail en twitter....1x per maand misschien een youtube filmpje...FUP is naar mijn mening veeeel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Henkie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:04:
Hier nog 1. Surf op het moment op mijn oude iPhone 2g met eindeloos online en nu met nog een dikke week te gaan zit ik al over de fup heen. Ronduit dramatisch aangezien het enige wat ik doe is surfen. Niets streamen of YouTuben of whatever! Snelheid is 4 kB/s.

Mag weer verlengen maar ik stap toch echt over naar Vodafone. De snelheid en de FUP zijn daar vele malen beter en die kan ik ook gaan benutten met de htc hd2 die ik bij het nieuwe abbo neem. Met dat toestel zou ik echt niet bij hi willen zitten!
Haha nou ja, alsof je met je iPhone 2G hoger dan 4KB/s zou halen met GSM :P De snelheden zullen gewoon hetzelfde blijven natuurlijk :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
Dat bedoel ik juist te zeggen.. Ik ga met max 4kbs en dan nog heb ik binnen 3 weken de fup overschreden.. Gaat toch nergens over! Niet dat ik dat ding fulltime laat downloaden ofzo ;)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:49
ik sta binnen een dag al op 150mb.. :|

heb namelijk net een nieuw toestel en via 3g wat downloads binnengehaald met mijn n900.

zit bij Hi, waarschijnlijk word ik dit week nog afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:56
Wat ik me altijd al afvraag is wat er nou gebeurd als je word afgesloten? Hoeveel € gaat je dat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Waarom zou hij worden afgesloten?

Voor zover ik dit topic gevolgd heb heeft nog niemand iets gerept over afsluiting of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atoombom schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:07:
ik sta binnen een dag al op 150mb.. :|

heb namelijk net een nieuw toestel en via 3g wat downloads binnengehaald met mijn n900.

zit bij Hi, waarschijnlijk word ik dit week nog afgesloten.
Ahhh hier hetzelfde probleem! Heb pas 1 dag mn n900... en kreeg een sms dat ik al op 80% zit! Oke nu heb ik wat foto's geupload, youtube filmpjes bekeken en per ongeluk de hele nacht msn/skype/ovi online laten staan... zucht :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Awsom schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:29:
Wat ik me altijd al afvraag is wat er nou gebeurd als je word afgesloten? Hoeveel € gaat je dat kosten?
Vriend van me is door KPN afgesloten. Die gebruikte zijn telefoon als modem op een linux systeem. Rekening: 14000 €, wat neerkwam op 2 euro per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
hmm...werd vandaag gebeld door KPN mevrouw. Het was weer tijd om m'n abonnement te verlengen en dat wilde ze graag even met me regelen :+

Mijn eerste vraag was dan ook : Is het misschien niet gepaster om te vragen of ik tevreden ben over mijn abonnement en vervolgens vraagt u dan of ik mijn abonnement wel bij KPN wil verlengen?

Dat was nog niet bij haar opgekomen....ze antwoorde gewoon een voudig : Bent u niet tevreden dan?

Hele verhaal over de FUP uitgelegd, maar ja dat wil zo'n callcenter miep niet horen natuurlijk. Er kwamen nog wat standaard antwoorden : Iedere provider heeft dit, U kunt onbeperkt internetten hoor bij KPN...tja...

Kort samengevat : Ik heb haar vriendelijk bedankt voor het bellen, maar ehh...ik ga niet meer met KPN in zee voor wat betreft mobiele telefonie...
karstjan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:43:
[...]

Vriend van me is door KPN afgesloten. Die gebruikte zijn telefoon als modem op een linux systeem. Rekening: 14000 €, wat neerkwam op 2 euro per MB.
WTF die had 7GB aan dataverkeer verbruikt? Maar eh....da's best heftig :+

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
TheVMaster schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:51:
WTF die had 7GB aan dataverkeer verbruikt? Maar eh....da's best heftig :+
Seizoen Dexter, hij had geen internet thuis op die tijd :). Is uiteindelijk met KPN opgelost omdat hij nooit expliciet op het niet onbeperkt-zijn van de bundel was gewezen. Hij had via de telefoon een bundel aangevraagd en heeft geen contact getekend maar een mondelinge overeenkomst gesloten. Had ie dus mazzel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Damn, ik mag over 1 maand mijn abonnement verlegen bij HI, maar dan wil zeker met internet. Na deze topic te hebben gelezen is dat niet zo een goed idee. Maar dan moet ik dus nog 5 maanden wachten om over te kunnen stappen :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
ben sinds gisteren afgesloten... gaat nu echt zo traag onbruikbaar.

best wel balen, dat ik 2 april pas weer me snelheid terugkrijg.

trouwens als ik saldo naar 1244 sms krijg ik 0,0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
karstjan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:43:
[...]

Blijft m.i. een raar verhaal: FUP houdt in dat zij je eerst op je fouten moeten wijzen voordat ze je kosten in rekening kunnen en mogen brengen. Bovenstaand verhaal is internet op je computer, via je telefoon: het is voor zover ik weet binnen Tweakers toch wel aardig bekend dat dit officieel gezien niet mag. Dit heeft m.i. dan ook niets te maken met de FUP aangezien deze geldt voor internet op de mobiele telefoon en niet wanneer je hem als modem gebruikt (daar is internet op je mobiel niet voor bedoeld).

EDIT: @atoombom dat is natuurlijk niet afsluiten, maar afknijpen (heel belangrijk verschil, met afknijpen is het moeizaam en met afsluiten kun je niets meer).

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 05-03-2010 17:19 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
Sp!tF!re schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:17:
[...]

Blijft m.i. een raar verhaal: FUP houdt in dat zij je eerst op je fouten moeten wijzen voordat ze je kosten in rekening kunnen en mogen brengen. Bovenstaand verhaal is internet op je computer, via je telefoon: het is voor zover ik weet binnen Tweakers toch wel aardig bekend dat dit officieel gezien niet mag. Dit heeft m.i. dan ook niets te maken met de FUP aangezien deze geldt voor internet op de mobiele telefoon en niet wanneer je hem als modem gebruikt (daar is internet op je mobiel niet voor bedoeld).

EDIT: @atoombom dat is natuurlijk niet afsluiten, maar afknijpen (heel belangrijk verschil, met afknijpen is het moeizaam en met afsluiten kun je niets meer).
ik kan er niets meer mee doen, google laden duurt alleen al 5 minuten. :X

onbruikbaar dus. 2 dagen gebruikt alleen maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Het afknijpen zou naar 128kbit/s moeten gebeuren, kun je met je telefoon een speedtest doen? Mijn collega heeft de oude voorwaarden (die heeft dus de snelheid die jullie na afknijpen zouden hebben) en ik hoor hem nooit klagen dat het zo lang duurt. Pak je wel de mobiele pagina's?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Heb nu even alles doorgelezen en zit er nu wel aan te denken om over te stappen naar een andere provider. Wat is de huidige FUP nu van Hi?

Oja, wie van jullie gebruikt je mobiel als modem om gewoon te surfen op je laptop (noem in de trein)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik snap hier eigenlijk geen hout van. Dit is echt helemaal niet slim van KPN. Hoeveel geld zouden ze nu besparen op data verbruik en hoeveel geld zou dit kosten aan imagoschade? Powerusers hebben een behoorlijke invloed op hun omgeving met advies over providers en die pak je juist aan met dit soort extreem en onredelijk strenge handhaving van een fair use policy.

Wie bij KPN is eigenlijk een verantwoordelijke productmanager voor HI? Eigenlijk zou je die eens een kort simpel mailtje moeten sturen met de vraag of de maandelijkse kostenbesparing op data naar zijn/haar idee in verhouding staat met de misgelopen abonnementen en weggelopen klanten...

Ik ben ook best wel verbaasd. Hi is binnen KPN een club jonge honden die marketing goed snappen, veel aansluiting probeert te hebben en houden met de (jonge) doelgroep en over het algemeen wel goede producten verzinnen... Ik vraag me serieus af hoe ze dit in godsnaam hebben kunnen bedenken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Nog altijd zijn consumenten niet de grootste bron van inkomsten voor KPN Telefonie ;) Die honderd (relatief) kleine klanten zijn dan casualties of the battle, dat verdienen ze welt erug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

JvS schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:33:
Ik ben ook best wel verbaasd. Hi is binnen KPN een club jonge honden die marketing goed snappen...
Ben je er nu nog niet achter dat juist die marketing het geintje is? Hoop bla bla over Onbeperkt Internetten (=marketing). Maar via de achterdeur met vage voorwaarden geld binnenharken en helemaal niks onbeperkt.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-03-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Misschien is dit ook bruikbaar in onze case:
nieuws: Belgische minister: isp's liegen over 'onbeperkt' downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Ik ga zo snel mogelijk ook weg bij Hi, de trage snelheid, de middeleeuwse data limiet.... zonde

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 09:19
Sorry hoor, maar hartstikke leukt dat iedereen roept dat ze weggaan bij Hi, maar ondertussen hebben we nog geen oplossing.... Heeft iemand al een brief gestuurd oid? Niet dat ik zelf iets bijdraag, slappe smoes maar heb te kampen met een serieus tijdgebrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

DUX schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:42:
Nog altijd zijn consumenten niet de grootste bron van inkomsten voor KPN Telefonie ;) Die honderd (relatief) kleine klanten zijn dan casualties of the battle, dat verdienen ze welt erug.
Dat KPN meer verdient met b2b contracten maakt hiervoor helemaal niets uit. Waarmee verdienen ze dat terug dan? Hi moet als merk zelf gewoon winst maken hoor.
ManiacsHouse schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:30:
[...]

Ben je er nu nog niet achter dat juist die marketing het geintje is? Hoop bla bla over Onbeperkt Internetten (=marketing). Maar via de achterdeur met vage voorwaarden geld binnenharken en helemaal niks onbeperkt.
Hoezo nog niet achter? Marketing is meer dan reclame hoor. De meeste Hi producten zitten wel goed in elkaar. Ze snappen wat hun doelgroep wil en weten het goed te verkopen. Alleen hiermee slaan ze echt ontzettend de plank mis. Dat vind ik vreemd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

JvS schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:57:
Dat KPN meer verdient met b2b contracten maakt hiervoor helemaal niets uit. Waarmee verdienen ze dat terug dan? Hi moet als merk zelf gewoon winst maken hoor.
Hoewel misschien niet zo bedoeld lijkt het me dat ook Hi zakelijke klanten heeft. Of beter gezegd, grootverbruikers als het gaat om maandelijkse bedragen. In ieder geval zal het verlies van enkele tientallen (wellicht een paar honderd) klanten zal niet direct zoden aan de dijk zetten. Iedere beller beweert een goede klant te zijn met 'flinke uitgaven die ook bij een concurrent kunnen' maar vergeleken met anderen valt dat reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de verschillende posts bij dit topic begrijp ik dat er ontevredenheid is over de Fair Use Policy (FUP).

Bij het afsluiten van je abonnement ga je akkoord met de voorwaarden van de Hi Eindeloos Online bundel. Een onderdeel hiervan is dat er een grens is ingesteld voor het gebruik van internet op je mobiele telefoon. Als je in een maand meer dan 10 x het gemiddelde verbruikt (van alle klanten met deze bundel) wordt je snelheid de rest van die maand tijdelijk verlaagd. VOIP is niet toegestaan i.c.m. deze bundel.

Hi begrijp uiteraard wel dat er klanten zijn die meer verbruiken dan de FUP toestaat. Een andere mogelijk is om de Hi Eindeloos Online XtraSnel bundel te laten activeren. Zoals de naam al doet vermoeden geeft deze bundel de mogelijkheid voor uitgebreider verbruik voor internet op je mobiele telefoon. Ik adviseer je te kijken op www.hi.nl/eindeloosonline. Je vind hier meer informatie over de mogelijkheden van de beide bundels en tevens de voorwaarden van beide bundels.

De reden dat Hi heeft gekozen voor deze FUP is onder andere het gebruik van je mobiele telefoon als modem te ontmoedigen.

Wanneer je toch gebruik wilt maken van mobiel internet op je laptop zijn hier tevens verschillende abonnementen in het leven geroepen. Zo kun je al voor EUR 1,50 per dag gebruik maken van deze dienst. Meer informatie hierover kun je tevens vinden op de Hi-site door middel van de volgende link: www.hi.nl/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:10:
Uit de verschillende posts bij dit topic begrijp ik dat er ontevredenheid is over de Fair Use Policy (FUP).

Bij het afsluiten van je abonnement ga je akkoord met de voorwaarden van de Hi Eindeloos Online bundel. Een onderdeel hiervan is dat er een grens is ingesteld voor het gebruik van internet op je mobiele telefoon. Als je in een maand meer dan 10 x het gemiddelde verbruikt (van alle klanten met deze bundel) wordt je snelheid de rest van die maand tijdelijk verlaagd. VOIP is niet toegestaan i.c.m. deze bundel.

Hi begrijp uiteraard wel dat er klanten zijn die meer verbruiken dan de FUP toestaat. Een andere mogelijk is om de Hi Eindeloos Online XtraSnel bundel te laten activeren. Zoals de naam al doet vermoeden geeft deze bundel de mogelijkheid voor uitgebreider verbruik voor internet op je mobiele telefoon. Ik adviseer je te kijken op www.hi.nl/eindeloosonline. Je vind hier meer informatie over de mogelijkheden van de beide bundels en tevens de voorwaarden van beide bundels.

De reden dat Hi heeft gekozen voor deze FUP is onder andere het gebruik van je mobiele telefoon als modem te ontmoedigen.

Wanneer je toch gebruik wilt maken van mobiel internet op je laptop zijn hier tevens verschillende abonnementen in het leven geroepen. Zo kun je al voor EUR 1,50 per dag gebruik maken van deze dienst. Meer informatie hierover kun je tevens vinden op de Hi-site door middel van de volgende link: www.hi.nl/laptop.
Zucht... Toevallig hadden we het een paar posts hierboven over marketing. |:(
Sorry hoor, maar je gaat totaal niet inhoudelijk in op waar het om draait. De onduidelijkheid en de niet openheid over data gebruik. Kom gewoon met duidelijke cijfers of reageer gewoon niet. Bovenstaande verhaal kennen we al van binnen en van buiten. }:O

Kijk kijk hier proberen ze het ook: Verwijderd in "[Hi] Absurd hoge telefoonrekening"

Net als bij mijn Pack-abo van XS4ALL (ook een KPN-dochter...) is het over 2 maanden bij mijn Hi-abo ook ajuu-paraplu.

edit: kijk kijk kijk men is ineens wakker ofzo? http://gathering.tweakers...find/poster/348731/topics

• TP [Hi] Absurd hoge telefoonrekening 1 2 3 4 5 6 last DinoPK 136 09-03-2010 17:06
• TP hi eindeloos online probleem jessica001 7 09-03-2010 16:24
TP Hi - Geen bevestiging einde abonnement per brief Gunner 7 09-03-2010 16:15
• TP [HI] Overtreding Fair Use Policy 1 2 3 4 5 ... 12 13 14 15 16 last _Noldy 388 09-03-2010 16:32

Overigens een heel andere reactie in dit topic. Verwijderd in "hi eindeloos online probleem"
Zelfs een 'persoonlijk' bericht... Maar ja hier is het probleem duidelijk en makkelijk op te lossen. Ook erg profi... Reageren ruim anderhalve maand na de laatste reactie. En dan vragen of het probleem nog steeds bestaat. 8)7 :z

Problemen met vage FUP enzo branden ze blijkbaar liever hun vingers niet aan. Puur zwakte, als men het niet weet gooit men maar meteen met de AV.

[ Voor 24% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-03-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk dat jullie een poging doen om te laten zien dat jullie om de mening van klanten geven. Echter vergeet niet dat jullie hier op een site zitten met kritische consumenten die niet beïnvloed worden door een simpel marketingspraatje. Die voorwaarden zijn heel leuk maar slaan gewoon nergens op als je niet elke maand de cijfers van het gemiddelde publiceert. Bovendien worden die smsjes heel vaak verkeerd gestuurd en weet de klantenservice werkelijk niks over de FUP. Als jullie nu eens open zijn met het gemiddelde verbruik, dat zou al veel schelen.
Jullie willen beweren dat ik niet meer dan 10x het gemiddelde mag verbruiken, mag ik dan op z'n minst het gemiddelde weten? Ik zit nu met een limiet dat tussen de 1 en de 10.000MB kan liggen theoretisch. Ik moet maar gokken waar het ligt of wachten op de dreigementen via sms die ook niet concreet zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Snap wel dat ze modem gebruik willen voorkomen, maar ze moeten wel meegroeien met de markt, en die bestaat nu eenmaal steeds meer uit smartphones, die gebruik maken van online diensten (android market, twitter clients, etc).

Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik nog steeds geen internet abbo heb en eigenlijk alleen gebruik maak van wifi.

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 22:58

Waarom zegen de telefonische verkopers dan niks over een FUP beleid?
Als je daaraan vraagt is het internet onbeperkt dus youtube filmpjes, radio streamen etc heel de maand door.
Dan is het geen probleem volgens de mevrouw aan de telefoon lijn.
Want ik heb namelijk zelf nagevraagd.

Ik gebruik me telefoon namelijk niet meer voor youtube en andere dingen terwijl die functies wel erop zitten.
Alleen voor mail en browsen omdat je anders tegen die limiet aanloopt.

Ps Xtrasnel?
Die naam zegt de meeste mensen niks, hoor je ook nooit van de verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacsHouse schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:16:
[...]

Zelfs een 'persoonlijk' bericht... Maar ja hier is het probleem duidelijk en makkelijk op te lossen. Ook erg profi... Reageren ruim anderhalve maand na de laatste reactie. En dan vragen of het probleem nog steeds bestaat. 8)7 :z
Op 04-03-2010 is het Hi Webcare team begonnen met reageren op Online Klachten. Een onderdeel hiervan is dat we ook reageren op oudere klachten omdat deze klanten ook recht hebben op een goede oplossing.

Het gemiddelde verbruik van de Hi-klanten is momenteel vastgesteld op 25 Mb, waarmee de grens van de FUP op 250 Mb uitkomt. Dit is momenteel een vaststaande waarde. Het punt dat door jullie wordt gemaakt is echter wel een serieus signaal dat ik graag wil gaan oppakken. Helaas heb ik persoonlijk niet de mogelijkheid hier op zeer korte termijn een reactie op te kunnen geven. Ik zal mijn uiterste best doen jullie hier wel van op de hoogte te houden. Wanneer hierin goede en duidelijke punten zijn die ik kan meenemen wordt ik hierover graag op de hoogte gehouden. Wanneer je het fijn vind dit persoonlijk door te geven is het mogelijk een e-mail te sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van het nummer 2010.

Met vriendelijke Groet

Mirjam
Hi Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:20:
[...]

Op 04-03-2010 is het Hi Webcare team begonnen met reageren op Online Klachten. Een onderdeel hiervan is dat we ook reageren op oudere klachten omdat deze klanten ook recht hebben op een goede oplossing.

Het gemiddelde verbruik van de Hi-klanten is momenteel vastgesteld op 25 Mb, waarmee de grens van de FUP op 250 Mb uitkomt. Dit is momenteel een vaststaande waarde. Het punt dat door jullie wordt gemaakt is echter wel een serieus signaal dat ik graag wil gaan oppakken. Helaas heb ik persoonlijk niet de mogelijkheid hier op zeer korte termijn een reactie op te kunnen geven. Ik zal mijn uiterste best doen jullie hier wel van op de hoogte te houden. Wanneer hierin goede en duidelijke punten zijn die ik kan meenemen wordt ik hierover graag op de hoogte gehouden. Wanneer je het fijn vind dit persoonlijk door te geven is het mogelijk een e-mail te sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van het nummer 2010.

Met vriendelijke Groet

Mirjam
Hi Webcare
En hoe hoog ligt die waarde bij "Eindeloos" Online Xtrasnel? Ik neem aan dat het gemiddelde van die groep wel een factor 4 tot 5 hoger ligt?

En kan je het verschil verklaren tussen de nieuwe en oude voorwaarden? Ik heb bijv nog een zogeheten eindeloos online 2009 pakket (dus met de oude voorwaarden) en ik heb in een maand tijd al meer dan 400mb gedownload en nog geen bericht gekregen dat ik het wat rustiger aan moet doen. (niet dat ik het erg vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 16:03
Vorige week heb ik een verlengingsabonnement i.c.m. Eindeloos Online besteld voor een telefoon die nog uit moet komen. Gezien de ervaringen die hier genoemd worden ben ik geneigd mijn bestelling te annuleren en over te stappen naar Vodafone of Telfort.

Ik kan me niet voorstellen dat met al die meldingen van overschrijdingen het gemiddelde verbruik nog altijd op 25MB ligt. Er zijn genoeg grafieken op internet die laten zien hoe het gemiddelde verbruik de afgelopen maanden is gegroeid door de groter wordende smartphonemarkt.
Een andere mogelijk is om de Hi Eindeloos Online XtraSnel bundel te laten activeren.
Het genoemde XtraSnel alternatief werd en wordt niet als optie geboden bij het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Met vriendelijke Groet

Mirjam
Hi Webcare
Nou Mirjam, Hi gaat hier wel met de billen bloot. En je geeft hier voer voor gegronde klachten dat jullie ons dus flink belazeren.
Ik citeer: Het gemiddelde verbruik van de Hi-klanten is momenteel vastgesteld op 25 Mb, waarmee de grens van de FUP op 250 Mb uitkomt. Dit is momenteel een vaststaande waarde.
Graag per omgaande zie ik graag dat mijn Hi-contract dan ontbonden word. Want dit gaat natuurlijk nergens over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:55
[...]

Met vriendelijke Groet

Mirjam
Hi Webcare
25 MB lijkt me wel heel weinig. Dat verstook ik er binnen een dag doorheen... Als je alleen maar emailt dan kom je daar al overheen per maand.

@hierboven: Daar had ik zelfs overheen gelezen, ontbindt die van mij ook maar dan, want wat er nu gezegd wordt is in strijd met de algemene voorwaarden. Waarschijnlijk is dat gemiddelde ook van 5 jaar geleden..
quote: algemene voorwaarden hi
Bij Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt een datalimiet: je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde bundel. Doe je dat toch, dat wordt gedurende de rest van de maand je snelheid verlaagd. Vanaf de 1e dag van de volgende kalendermaand gaat je snelheid weer terug naar de normale snelheid. Het gemiddelde verbruik wordt maandelijks bepaald o.b.v. het totale verbruik van alle klanten met die bundel in die kalendermaand. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalua op 10-03-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 16:29
Als 250mb de limiet is (door mij elke maand na 10 dagen bereikt als ik de sms-jes van Hi mag geloven), dan kan de tekst op http://www.hi.nl/Producti...-je-mobiel-Abonnement.htm ook aangepast worden. Gebruik maken van streaming media is dan vrijwel onmogelijk gedurende een volledige maand, aangezien je in no-time de FUP overschrijdt. Een uurtje per dag naar de 3FM-stream luisteren, gecombineerd met wat e-mail, levert je een halve maand een afgeknepen verbinding op (met als gevolg dat streaming onmogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Kalua schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:46:
[...]

@hierboven: Daar had ik zelfs overheen gelezen, ontbindt die van mij ook maar dan, want wat er nu gezegd wordt is in strijd met de algemene voorwaarden. Waarschijnlijk is dat gemiddelde ook van 5 jaar geleden..
Heb het maar even gesubmit als nieuws-item. :P
En ga een mail sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van nr 2010.

Edit: inmiddels een mail gestuurd met verzoek tot ontbinding.

Over marketing gesproken (waar we het eerder over hadden). Ik vermoed dat er straks wel wat marketing boys op de keien staan. Erg laat komen met een webcare-team en nu dingen toegeven welke eerst anders werden voorgespiegeld.

[ Voor 24% gewijzigd door ManiacsHouse op 10-03-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Goed punt dat Hi ook verder rond gaat kijken om de klachten van de klanten te onderzoeken.

Jammer is dan wel dat erweer een standaard praatje wordt opgehangen die menig mede tweaker ook al via de telefoon en mail heeft ontvangen. Zover nog niet echt een meerwaarde dus.

Ook het feit dat nu ineens gerept wordt over een vaststaande waarde stemt mij niet vrolijk! Meerdere keren is mij verteld door de servicedesk medewerkers dat dit een flexibele waarde zou zijn.

Ik snap ook niet hoe het kan dat overal wordt verteld dat je gewoon 'onbeperkt' youtube kan streamen, filmpjes kijken, vodcast afspelen maar dat FUP voor de gemiddelde gebruiker op 25MB is gesteld?! Maar dat valt vast onder de categorie Algemene voorwaarden :(

Hoop dat het Webcare team dit topic nog flink in de gaten gaat houden want m.i. kunnen ze hier wel eens veel vaste en potentiele klanten verliezen en flink wat imago schade oplopen.

EDIT:

om mijn laatste stelling een beetje te onderbouwen:

zoekopdracht google voor mensen die geinteresseerd zouden zijn in Hi, zoekend op:

Hi eindeloos online: 2e hit, niet meteen een klachten topic, google geeft nog wat suggesties onder de 2e hit waar wel klachten in staan

Hi eindeloos online ervaringen: 1e hit, zowel algemene als klachten forumtopics

Hi eindeloos online FUP:2e hit, topic vol klachten

[ Voor 20% gewijzigd door BiggyB op 10-03-2010 12:19 . Reden: onderbouwing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:55
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:55:
[...]
Edit: inmiddels een mail gestuurd met verzoek tot ontbinding.
Laat even weten wat er uitkomt. Het zal me niets verbazen dat ze met een constructie komen dat je eindeloos online mag opzeggen, maar je abo behouden blijft.

Hi webcare heeft zich wel lelijk in de vingers gesneden met deze reactie, ik ben ook heel erg benieuwd wat hier nog achter weg komt.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste