Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Kalua schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:25:
[...]

Laat even weten wat er uitkomt. Het zal me niets verbazen dat ze met een constructie komen dat je eindeloos online mag opzeggen, maar je abo behouden blijft.

Hi webcare heeft zich wel lelijk in de vingers gesneden met deze reactie, ik ben ook heel erg benieuwd wat hier nog achter weg komt.
Ach in de vingers gesneden. We weten inmiddels allemaal dat die FUP gewoon niet klop(te).
Maar de vraag is natuurlijk in hoeverre het abo is gekoppeld aan je telefoon-abonnement. Als dit zo is kunnen ze natuurlijk constructies bedenken wat ze willen, maar dienen ze zich gewoon aan de wet en hun eigen voorwaarden te houden.

Wel lullig voor Mirjam, misschien net pas begonnen op het project Webcare en vliegt nu al de keien weer op. :/ Maar ja dat is het risico van bij een helpdesk werken, puin opruimen die de marketing-boys hebben bedacht. Tenminste dat is mijn ervaring.

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacsHouse op 10-03-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 348731 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:20:
[...]

Op 04-03-2010 is het Hi Webcare team begonnen met reageren op Online Klachten. Een onderdeel hiervan is dat we ook reageren op oudere klachten omdat deze klanten ook recht hebben op een goede oplossing.

Het gemiddelde verbruik van de Hi-klanten is momenteel vastgesteld op 25 Mb, waarmee de grens van de FUP op 250 Mb uitkomt. Dit is momenteel een vaststaande waarde. Het punt dat door jullie wordt gemaakt is echter wel een serieus signaal dat ik graag wil gaan oppakken. Helaas heb ik persoonlijk niet de mogelijkheid hier op zeer korte termijn een reactie op te kunnen geven. Ik zal mijn uiterste best doen jullie hier wel van op de hoogte te houden. Wanneer hierin goede en duidelijke punten zijn die ik kan meenemen wordt ik hierover graag op de hoogte gehouden. Wanneer je het fijn vind dit persoonlijk door te geven is het mogelijk een e-mail te sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van het nummer 2010.

Met vriendelijke Groet

Mirjam
Hi Webcare
Waarom staat dan het volgende in de voorwaarden?
Bij Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt een datalimiet: je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde bundel. Doe je dat toch, dat wordt gedurende de rest van de maand je snelheid verlaagd. Vanaf de 1e dag van de volgende kalendermaand gaat je snelheid weer terug naar de normale snelheid. Het gemiddelde verbruik wordt maandelijks bepaald o.b.v. het totale verbruik van alle klanten met die bundel in die kalendermaand. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07 14:23
Juist! BastiaanN slaat de spijker op z'n kop. Ik heb ook maar even gemaild met Webcare team dat ik een graag een verklaring zie over deze tegenstrijdigheid.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-07 19:28
Overigens kent Vodafone dezelfde constructie. Bij wat vodafone 'zorgeloos internet' noemt staat het volgende:

"Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers."

Of dit gemiddelde bij vodafone wel flexibel is weet ik niet.

Van onbeperkt internet is iig geen sprake...

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343884

Tosemime schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:56:
Overigens kent Vodafone dezelfde constructie. Bij wat vodafone 'zorgeloos internet' noemt staat het volgende:

"Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers."

Of dit gemiddelde bij vodafone wel flexibel is weet ik niet.

Van onbeperkt internet is iig geen sprake...
Inderdaad, (bijna) alle providers hebben enige vorm van FUP om tethering (je mobiel als modem gebruiken) tegen te gaan. Bij Vodafone heb ik daar echter nog nooit last van gehad, en ik gebruik mobiel internet dagelijks voor mail en surfen. Een prehistorisch datalimiet van 250MB bij Hi is echter andere koek.

Daarbij zijn ook de tegenstrijdigheden die ze presenteren natuurlijk dramatisch. Ik denk dat dit best een issue is waarover je Tros Radar in zou kunnen lichten, want dit kan echt niet.

Ik hoop dat Hi zich ook realiseert dat ze hiermee toekomstige klanten mislopen. Ik mag zelf binnenkort een nieuw abonnement gaan uitzoeken, maar laat Hi wel uit mijn hoofd omdat ik met mijn nieuwe Android-telefoon toch écht wel fatsoenlijk wil kunnen internetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 343884 op 10-03-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-07 19:28
Weet je zo wat de limiet is bij vodafone dan? Dit heb ik in de FUP van vodafone niet kunnen vinden.

Ik was tot nu toe tevreden met mijn hi-abonnement, maar ook ik wil een android-smartphone. Dan wil ik wel goed kunnen internetten, dus misschien maar overstappen naar vodafone dan...

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 20:59
Ik vraag me echt af wat je rechten zijn. In bijna alle winkels van KPN, Hi of Vodavone of wat dan ook heb ik een steekproef gehouden. Ik heb gevraagd: kan ik mijn HD2 gaan gebruiken voor dagelijks 15-30 minuten YouTube filmpjes, een 15 minuten internet radio en een stuk of 15 pagina's Internet.

Antwoord was bijna altijd: 'Natuurlijk kan dat. De FUP is er alleen om mensen die extreem Internetten te beperken (bijv. hun laptop erop laten draaien). Nee, ik hoefde zeker niet ongerust te maken, want dit moet zeker kunnen'.

Natuurlijk was het antwoord elke keer iets anders geformuleerd, maar de strekking was hetzelfde.

Ik vind dat ze best wel wat openheid mogen geven wat er elke maand echt wordt verstookt. Gezien de smartphones van tegenwoordig, moet elke maand de FUP omhoog gaan, het kan niet anders.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tosemime schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:15:
Weet je zo wat de limiet is bij vodafone dan? Dit heb ik in de FUP van vodafone niet kunnen vinden.

Ik was tot nu toe tevreden met mijn hi-abonnement, maar ook ik wil een android-smartphone. Dan wil ik wel goed kunnen internetten, dus misschien maar overstappen naar vodafone dan...
Weet ik niet, maar ik kan me herinneren ergens iets over 2GB gelezen te hebben, maar pin me hier niet op vast. Punt is dat 250MB gewoon ontoereikend is voor een maandje mobiel internetten, hoe je het ook bekijkt. Ik zal eens gaan informeren bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

honey schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:15:
Ik vraag me echt af wat je rechten zijn. In bijna alle winkels van KPN, Hi of Vodavone of wat dan ook heb ik een steekproef gehouden. Ik heb gevraagd: kan ik mijn HD2 gaan gebruiken voor dagelijks 15-30 minuten YouTube filmpjes, een 15 minuten internet radio en een stuk of 15 pagina's Internet.

Antwoord was bijna altijd: 'Natuurlijk kan dat. De FUP is er alleen om mensen die extreem Internetten te beperken (bijv. hun laptop erop laten draaien). Nee, ik hoefde zeker niet ongerust te maken, want dit moet zeker kunnen'.

Natuurlijk was het antwoord elke keer iets anders geformuleerd, maar de strekking was hetzelfde.

Ik vind dat ze best wel wat openheid mogen geven wat er elke maand echt wordt verstookt. Gezien de smartphones van tegenwoordig, moet elke maand de FUP omhoog gaan, het kan niet anders.
Dat is het ook gewoon, als je extreem gaat internetten, denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Tot nu toe nergens last van met Hi ... maar val me er niet op aan, ben dan ook geen extreem internetter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

250MB? Dat is minder dan 10 MB per dag 8)7
Dat is echt eindeloos online zijn ja... |:(

We leven niet meer in het WAP tijdperk...Moderne smartphones krijgen de volle websites en pagina's voorgeserveerd...

Ik heb met T-Mobile Web en Walk nog nooit problemen meegehad qua traffic.

Het is dus niet eindeloos online...maar online zijn tot 250mb, dan eindigt de pret. Dus niet eindeloos online!!!

~ eindeloos: zonder einde.

Pure misleiding die naam van dit product.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-07 18:52

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:49:
250MB? Dat is minder dan 10 MB per dag 8)7
Dat is echt eindeloos online zijn ja... |:(

Ik heb T-Mobile Web en Walk nog nooit problemen meegehad qua traffic.
Hoeveel dagen heeft jou maand wel niet? :+

edit: 10 mb klopt idd wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fitz op 10-03-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:41:
[...]
Dat is het ook gewoon, als je extreem gaat internetten, denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Tot nu toe nergens last van met Hi ... maar val me er niet op aan, ben dan ook geen extreem internetter!
Nee dat is het niet. Met mijn voorbeeld zou je bij KPN al binnen 4 dagen over je limiet zitten met het snelste pakket.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 19:21

Cablekevin

CCCP Baby!

honey schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:36:
[...]

Nee dat is het niet. Met mijn voorbeeld zou je bij KPN al binnen 4 dagen over je limiet zitten met het snelste pakket.
Als ik thuis ben gebruik ik WIFI, maar op dag 10 van deze maand krijg ik alweer een zeik smsje over de FUP van 25MB @ KPN, echt schandalig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 19:36
Ik heb ook om deze reden mijn Xtra snel bundel weer opgezegd. Met 750MB kreeg ik al reeds na een dag of 15 een waarschuwing en werd ik terug gezet.

Ben ook wel goed klaar met Hi, denk maar dat ik na mijn contract een ander zoek. Bereik is oke, maar dat is het dan ook.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vind het wel allemaal maar vaag hoor, waarom zou je dagelijks een half uur Youtube willen kijken op je mobiel? Dat kan je toch ook gewoon achter je PC doen? Youtube op je mobiel is er imo voor bedoeld om even een filmpje aan een vriend of vriendin te laten zien, niet om maar gewoon te bekijken wat er nu weer online gezet is.

Ik gebruik dagelijks internet op m'n iphone maar kom zelden boven de 300MB uit (heb de extra snel bundel).

Stelletje internetverslaafden zitten hier gewoon ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 348731 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:20:
[...]
Het gemiddelde verbruik van de Hi-klanten is momenteel vastgesteld op 25 Mb, waarmee de grens van de FUP op 250 Mb uitkomt. Dit is momenteel een vaststaande waarde. Het punt dat door jullie wordt gemaakt is echter wel een serieus signaal dat ik graag wil gaan oppakken.
25 Megabit? Vandaar dat iedereen over zijn limiet heen vliegt (25 megabit is 3,125 megabyte). Ik mag hopen dat het een tikfout is en dat het 25MB, megabyte is.
Wikipedia: Bit (eenheid)
De afkorting voor bit is een kleine b (bijv. in kbps), niet te verwarren met de afkorting voor byte, een hoofdletter B. In de praktijk worden b en B vaak verward

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Ach wat heet een internet-verslaving....
Als je 40 a 50 e-mails per dag binnen krijgt.
Je leest wat RSS-Feeds.
Daarnaast draaien er veel een tooltje om op de hoogte te blijven van Hyves/Facebook/LinkedIn/Flicker.
Als je daarnaast nog een paar websites bekijkt en continu gegevens download over het weer etc. etc. etc. dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je snel op 10 mb per dag zit.

@reinman, je kunt op alle slakken zout leggen. Echter het lijkt mij vanzelfsprekend dat men MB bedoelde.

[ Voor 12% gewijzigd door Ganymedus op 10-03-2010 20:04 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Stel je zit elke dag totaal 2 uren in de trein na en van je werk. Je wilt een beetje radio luisteren, je ziet een 15 minuten lang een paar filmpjes op YouTube, je leest op je favoriete forum een paar pagina's en plots op dag 7 zit je over je limiet heen.

Echt extreem is mijn voorbeeld niet. Je wordt gelokt met onbeperkt internet en verkeerde voorlichting in de winkels. Hoezo vaag?
Glashelder schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:01:
Vind het wel allemaal maar vaag hoor, waarom zou je dagelijks een half uur Youtube willen kijken op je mobiel? Dat kan je toch ook gewoon achter je PC doen? Youtube op je mobiel is er imo voor bedoeld om even een filmpje aan een vriend of vriendin te laten zien, niet om maar gewoon te bekijken wat er nu weer online gezet is.

Ik gebruik dagelijks internet op m'n iphone maar kom zelden boven de 300MB uit (heb de extra snel bundel).

Stelletje internetverslaafden zitten hier gewoon ;)

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks heb je wel WiFi in de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07 17:08
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:05:
Straks heb je wel WiFi in de trein :)
Ten eerste gaat dat nog een paar jaar duren voordat alle treinen voorzien is van Wifi.
Ten tweede zal er dan alleen wifi zijn in de intercity's. Ik reis elke dag 2x 50 minuten, en dat in een stoptrein. Voor mij is er dus helemaal geen sprake van Wifi.

Wel jammer om dit nu zo allemaal te moeten aanhoren. Ik mag over 1 maand mijn abonnement verlengen bij HI. Ik heb nu nog een n82 zonder internet, maar bij mijn verlenging wil ik voor een android toestel gaan met internet. Als ik zou willen overstappen (dus einde van het contract), moet ik nog 4 maanden extra wachten, terwijl ik bij een verlenging over 1 maand een nieuw toestel mag uitkiezen. Maar als het internet zo pruts is zoals ik hier lees kan ik beter nog enkele maanden wachten, aangezien ik sinds kort elke dag anderhalf uur met de trein reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 21:07

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat er mogelijk zometeen draadloos internet in de trein zou zijn is natuurlijk irrelevant want wij hebben een internetabonnement lopen bij KPN Hi, en wat voor voorzieningen er nog meer om ons heen zouden zijn doet hier niet aan af.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Mirjam (van webcare) is nu ineens weer erg stil. Zal ze er nog werken? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
ManiacsHouse schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:26:
Mirjam (van webcare) is nu ineens weer erg stil. Zal ze er nog werken? ;(
Ze zijn natuurlijk hard aan het werk achter de schermen om alle klachten netjes af te handelen :)

On:

Het maakt inderdaad niets uit of er andere mogelijkheden zijn. Er wordt iets aangeboden en dat wordt niet geleverd. Daar komt het gewoon op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
BiggyB schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:09:
[...]

Ze zijn natuurlijk hard aan het werk achter de schermen om alle klachten netjes af te handelen :)

On:

Het maakt inderdaad niets uit of er andere mogelijkheden zijn. Er wordt iets aangeboden en dat wordt niet geleverd. Daar komt het gewoon op neer.
Correct.
- Verkeerde informatie door werknemers
- Termen die niet waargemaakt kunnen worden (onbeperkt, eindeloos etc)
- Vage kleine lettertjes (FUP, wat is dat, wat kun je ermee. Wat zijn de liemieten en wat betekend het voor de praktijk?)
- Geen openheid van gegevens (wat is mijn verbruik precies, wat is elke maand het gemiddelde gebruik?)
- Niet aanpassen van de download grens (terwijl dit elke maand hoger moet zijn, hoezo 'fair'?)

Ik vind dit tot wel schokkend, en alle officiele instanties negeren deze oplichting. Hmm, waarom? (retorische vraag)

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We weten nu in ieder geval hoe de vork in de steel zit en dat alle gebruikers van Eindeloos Online flink belazerd en opgelicht worden.

Foute en onvolledige Algemene voorwaarden en servicedeskmedewerkers die met opzet deze foute informatie verspreiden. Een ernstige zaak. Ik heb getekend voor diensten in een contract welke Hi niet kan of wil bieden. Is dit geen geldige grond voor ontbinding van een contract met "Eindloos online"?

Even mijn opties overwegen, en afwachten wat er met het contract gebeurt van de andere gebruikers die een verzoek tot ontbinding hebben ingediend. En ik ga wellicht hetzelfde doen. Dit is niet de manier waarop ik zaken wil doen met een telecombedrijf.

Afschaffing van de FUP, of in ieder geval het daadwerkelijk variabel maken is de enige manier waarop ik verder wil met Hi.

Mirjam van de Hi Webcare wil ik bedanken voor het eindelijk verduidelijken van "FUP" (in feite een vaststaand limiet van exact 250MB) en bevestigen van onze vermoedens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349767

De oplossing voor dit probleem is veel simpeler dan het lijkt....
Hi Eindeloos Online is gericht op UMTS (3G), dus een "datalimiet" is niet hoog...(aangezien max. snelheid 368 kps voor downloaden) dus uiteraard ligt het "datalimiet" hoger bij de Xtrasnel bundel (HSDPA (3,5G, 1Mb/s voor downloaden),want ondanks dat alleen de snelheid daar hoger ligt, zijn er alleen mensen met deze bundel die VEEL internetten, waardoor automatisch het gemiddelde verbruik omhoog gaat en zodoende het "datalimiet".

Jammer bij Hi is dat bij de Internetbundels daar, je of de hoofdprijs betaald (14,95 p/m voor Xtrasnel) of dus kamt met dat lage limiet.
Zijn alleen wel 2 dingen voor die dat kunnen verhelpen;
- Blackberry; Blackberry's worden inprincipe niet verkocht zonder internetbundel, gebruikers doen ook veel met het internet, daarnaast komt de mail zga constant binnen en is dit gericht op 3,5G, dus het limiet is daar vele malen hoger...
- MTV Mobile: Een nieuw merk binnen Hi, waarbij standaard het internet bij zit! Het merk is daarnaast heel jong en ook hun internet in gericht op 3,5G, dus ook een hoog limiet...

Daarnaast werkt iedereen met een fair use policy en is het mijn opzicht vergelijkbaar met de belastingdienst, k*t dat het er is, maar zonder zijn we nog veel verder van huis....

mvg, CJD
(oh, en effe voor de duidelijkheid...FUP heeft een variabel limiet, dat is niet het antwoord wat de meeste hier willen horen, maar als een klantenservicemedewerker niet het antwoord weet, wil nog welis gezegt worden wat je wil horen, want dan ben jij tevreden, en hang je op, en zijn ze van je af...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Beste CJDHi,
Vertel, wie ben jij? Gezien je post geschiedenis ben je net aangemeld.
Maar hoe kom je erbij dat de FUP variabel is als een Hi-medewerker welke op de Hi-account binnenkomt zegt dat het niet zo is. En mooie verhalen allemaal, maar als je echt van Hi bent (wat je naam suggereert) kom dan eens met echte cijfers en oplossingen.

En MTV/Hi. Mooi verhaal, echter daar betaal je meer dan wij nu doen. En ook geen dubbel sms verhaal. Of ga je ons nu vertellen dat we dan maar een duurder abonnement moeten nemen? Grapjas. Ben klaar met Hi.

Voor de geinterreseerden, nog geen antwoord gehad op mijn verzoek de zaak per direct te ontbinden.

[ Voor 31% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-03-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
De oplossing die je biedt CJDHi is geen oplossing maar meer een workaround. Bedankt voor je bijdrage maar daar kopen we niets voor...Hi moet gewoon zorgen voor duidelijke en eerlijke verhalen, dát is de oplossing en dus niet nog weer duurdere abo's waar je de kans loopt om voor nog meer geld iets niet te krijgen wat wel is beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 16:03
Anoniem: 349767 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:12:
- Blackberry; Blackberry's worden inprincipe niet verkocht zonder internetbundel, gebruikers doen ook veel met het internet, daarnaast komt de mail zga constant binnen en is dit gericht op 3,5G, dus het limiet is daar vele malen hoger...
Voor een Android-telefoon gaat hetzelfde op, dus waarom zou er alleen voor de Blackberry een uitzondering worden gemaakt? :S
Van mij mag er dan ook een apart gemiddeld verbruik voor Android-gebruikers en voor iPhone-gebruikers worden gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

CJDHi :w

(sorry maar word een beetje simpel van Hi-webmedewerkers, telefoonverkopers en doen-als-of-je-van-Hi-bent-people die maar met onzin komen dat we allang weten en niet met een concrete oplossing of reactie komen)

[ Voor 93% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-03-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 08:27
ManiacsHouse schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:39:
CJDHi :w

(sorry maar word een beetje simpel van Hi-webmedewerkers, telefoonverkopers en doen-als-of-je-van-Hi-bent-people die maar met onzin komen dat we allang weten en niet met een concrete oplossing of reactie komen)
Nee, iedereen die alleen maar probeert te helpen afzeiken werkt goed ja. Hoe jij er over denkt en wat voor een hel KPN/Hi in jouw leven is, hoef je echt niet steeds zo te benadrukken hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

jelle. schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:50:
[...]

Nee, iedereen die alleen maar probeert te helpen afzeiken werkt goed ja. Hoe jij er over denkt en wat voor een hel KPN/Hi in jouw leven is, hoef je echt niet steeds zo te benadrukken hoor :|
Dat jij je blijkbaar voelt aangesproken zegt ook al iets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
ManiacsHouse schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:05:
Dat jij je blijkbaar voelt aangesproken zegt ook al iets. ;)
Ik ben momenteel op geen enkele manier verbonden met Hi, behalve dat ik een tevreden klant ben. Ik voel me ook niet aangesproken, ik heb alleen moeite met jouw manier van 'discussieren'.

[ Voor 15% gewijzigd door jelle. op 11-03-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we het bij de feiten houden, en niet op de man gaan spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

RoD schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:27:
[modbreak]Kunnen we het bij de feiten houden, en niet op de man gaan spelen? :) [/]
Okay. Was ook niet mijn directe bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:44
Ik ben wel benieuwd wanneer Hi met een reactie komt, want in principe zou je de overeenkomst toch kunnen ontbinden. Hi levert namelijk niet waar jij akkoord mee bent gegaan. Iemand die hier een antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:50
Kalua schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:03:
Ik ben wel benieuwd wanneer Hi met een reactie komt, want in principe zou je de overeenkomst toch kunnen ontbinden. Hi levert namelijk niet waar jij akkoord mee bent gegaan. Iemand die hier een antwoord op heeft?
In principe wel, maar dan houd je waarschijnlijk alleen je GSM abonnement over zonder internet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Dat kan wel zijn, maar sommige toestellen heb je gewoon vrij weinig aan zonder internet. En zolang Hi geen Internetbundel kan leveren zoals beschreven in de algemene voorwaarden zou je gewoon moeten kunnnen ontbinden, aangezien je ook niet een andere bundel kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Kalua schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:07:
Dat kan wel zijn, maar sommige toestellen heb je gewoon vrij weinig aan zonder internet.
Zakelijk gezien is dat natuurlijk jouw probleem en niet dat van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RendyHD
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik kan binnenkort m'n abonnement verlengen bij hi maar na het lezen van dit topic ben ik toch zwaar aan het twijfelen.....

is het bij andere providers dan zoveel beter?

I'm a tweetin'! - @RendyHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blck schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:21:
Ik kan binnenkort m'n abonnement verlengen bij hi maar na het lezen van dit topic ben ik toch zwaar aan het twijfelen.....

is het bij andere providers dan zoveel beter?
T-Mobile kreeg van de Tweakers de Goudensteeksleutel, en niet Hi. Dus dat zegt wel iets lijkt me. Bij T-Mobile heb ik met datatraffic nog nooit gezeur gehad (en ik verbruik zeker meer dan 250MB p/maand). Enkel is de ontvangst niet altijd even goed of krijg ik soms ff geen connect met hun 3G netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
DUX schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:47:
[...]

Zakelijk gezien is dat natuurlijk jouw probleem en niet dat van Hi.
maar je gaat wel een overeenkomst aan onder voorwaarden waar kpn zich niet aan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hierover een mailtje gestuurd naar ICT-Jurist Arnoud Engelfriet. Ik doe hierin de situatie zoals deze nu is uit de doeken en ben benieuwd naar het licht wat hij hierop zal laten schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Kalua schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:39:
Maar je gaat wel een overeenkomst aan onder voorwaarden waar kpn zich niet aan houdt.
Dat is een ander probleem wat daar los van staat. Die telefoon behoeft geen internet om te kunnen werken, maar dat willen wij zodat we lekker kunnen browsen onderdeel. Isj niet verplicht, isj optioneel. Daarom dat je er internet ook los bij moet nemen.

Dat wij hier allen een punt maken van dat het internetabonnement vervolgens niet deugt is een stap verder, en dát is wat ik hierboven quote van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Probleem is wel dat als je internet zou kunnen opzeggen je niet een extra provider kunt nemen voor alleen internet op je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 17:57
ff kort:
ik kan me toch herinneren dat ik iets las van vodafone
wanneer men meerdere malen achter elkaar meer dan 10x het gemiddelde verbruik van iedereen?? overschrijd dan...
leuk, maar wat is het gemiddelde, en hoevaak mag je er over heen?

edit: topic is for HI so nvm

[ Voor 6% gewijzigd door sh1nigami op 12-03-2010 00:26 . Reden: HI ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

ManiacsHouse schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:49:
Probleem is wel dat als je internet zou kunnen opzeggen je niet een extra provider kunt nemen voor alleen internet op je mobiel.
Dat is een technische beperking van de gebruikte voice/datatechnieken, en in mijn mening wel heel triviaal om als argument te gebruiken :P Wil je internet? Dat kan: via Hi. Take it or leave it ;)
sh1nigami schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:55:
ff kort:
ik kan me toch herinneren dat ik iets las van vodafone
wanneer men meerdere malen achter elkaar meer dan 10x het gemiddelde verbruik van iedereen?? overschrijd dan...
leuk, maar wat is het gemiddelde, en hoevaak mag je er over heen?
Dat zijn de vragen waar we al een heel topic lang achter proberen te komen, maar dan voor Hi :)

[ Voor 16% gewijzigd door DUX op 12-03-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

DUX schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:05:
[...]

Dat is een technische beperking van de gebruikte voice/datatechnieken, en in mijn mening wel heel triviaal om als argument te gebruiken :P Wil je internet? Dat kan: via Hi. Take it or leave it ;)
[...]

Dat zijn de vragen waar we al een heel topic lang achter proberen te komen, maar dan voor Hi :)
Neen dat is geen discussie. Je kunt ook alleen internet krijgen op je laptop bijvoorbeeld. Men zou het ook kunnen omdraaien dus. Ik wil internet maar onder de voorwaarden welke mij zijn voorgespiegeld. Zo niet dan ontbinden en moet ik de mogelijkheid hebben om het bij een ander af te nemen. Het is maar net hoe je het bekijkt. Dan krijg je de discussie dat je maar een 2de abo voor alleen internet moet nemen en een 2de toestel? Maar volgens mij kan dat niet eens. Een telefoon met alleen internet. (BlackBerry misschien?)

Hehe en 'ik' als boerelul gemiddelde gebruiker zijnde kan niet weten dat er beperkingen zijn op voice/datatechnieken. Ik kan dat thuis toch ook? Internet en telefoon beide van een andere provider... :D
Kuch... Ik bedoel dit bij wijze van spreke. Gemiddelde gebruiker weet/snapt dit niet.

edit: misschien zo iets duidelijker? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 12-03-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik snap je punt niet zo goed. Ga je nou ineens Hi aansprakelijk stellen dat jijzelf een "boerenlul" bent? Dat jij niet vooraf onderzoekt wat je koopt? Dat jij aan de verkoopbalie niet de vraag kan stellen of internet niet bij een andere provider kan dan je mobiele telefonieprovider? Dat jij niet het contract hebt gelezen waar keurig in staat dat je internet bij Hi afneemt, en dat jij daar als onwetende "boerenlul" je akkoord voor gegeven hebt?

Nee, natuurlijk niet. Dat je een "boerenlul" zou zijn is dikke onzin en dat weet je zelf ook, dus kom dan niet met dat argument, alstublieft. Je mag als consument best op de hoogte zijn van wat je koopt, zegt. Nogmaals, het is een technische beperking dat je niet telefonie van de een en internet van de andere provider kunt afnemen omdat je als SIM maar met één provider tegelijk verbinding kan hebben. Eventueel wisselende resultaten zijn te behalen met een dual sim-card tray. Overigens kun je bij KPN wel degelijk mobiel internet los bestellen zoals Webcare al verteld had, en dat zorgt voor inderdaad nog een extra device. Don't forget: het is niet de verantwoordelijkheid van Hi om iets voor te ontwikkelen zodat door jouw gewenste situatie wel haalbaar wordt.

Zullen we dan maar terug gaan naar de kern van de zaak: dat wij ontevreden bestaande Hi Eindeloos Online-klant zijn, allemaal een optioneel los internetabonnement bij onze telefoon hebben afgesloten, en willen onderzoeken wat ons contract nog waard is en of daar (gedeeltelijke) contractontbinding op mogelijk is (indien gewenst). Of daarnaast een alternatief contract voorgelegd moet worden aan ons door KPN Hi is nog niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Anoniem: 343884 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:10:
Ik heb hierover een mailtje gestuurd naar ICT-Jurist Arnoud Engelfriet. Ik doe hierin de situatie zoals deze nu is uit de doeken en ben benieuwd naar het licht wat hij hierop zal laten schijnen.
Kijk, dat is fijn! Ben benieuwd wat daar uit komt...
Hou je ons op de hoogte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 12:17
Je tekent één contract voor één totaalpakket op één simkaart. Als er ook maar iets mis is met dat contract lijkt me het niet dat er enkel dat deel 'ontbonden' kan worden vooral omdat er geen alternatief over diezelfde simkaart kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348731

Bedankt voor de verschillende reacties die ik heb ontvangen, zowel op het forum als per e-mail. Ik heb alle suggesties doorgegeven. Zoals ik in de eerdere post heb aangegeven heb ik persoonlijk niet de mogelijkheid hier op korte termijn een reactie op te kunnen geven. Wanneer je nog eventuele aanvullende suggesties hebt kun je reageren op webcare@hi.nl onder vermelding van nummer 2010.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Gister wegens problemen met Ziggo even moeten theteren. Hield alles goed in de gaten, na 20mb kreeg ik een smsje. Vorige keer kreeg ik het midden in de nacht, terwijl mijn verbinding niet bezig was (denk ik). Nu weer een maand met verlaagde snelheid, zucht.

De FUP gaat nergens over, en de reacties van Hi zien er ook niet uit alsof er daadwerkelijk iets gaat veranderen, jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door DM.Aram op 12-03-2010 10:45 ]

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 348731 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:34:
Bedankt voor de verschillende reacties die ik heb ontvangen, zowel op het forum als per e-mail. Ik heb alle suggesties doorgegeven. Zoals ik in de eerdere post heb aangegeven heb ik persoonlijk niet de mogelijkheid hier op korte termijn een reactie op te kunnen geven. Wanneer je nog eventuele aanvullende suggesties hebt kun je reageren op webcare@hi.nl onder vermelding van nummer 2010.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare
Krijgen we wel een persoonlijke reactie op de mails? Want mij ervaring is dat dit 9 van de 10 keer niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BiggyB schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:04:
[...]

Kijk, dat is fijn! Ben benieuwd wat daar uit komt...
Hou je ons op de hoogte??
Natuurlijk doe ik dat! Ik zou zelfs iedereen willen aanraden/oproepen om soortgelijke acties te ondernemen, en hiermee dit staaltje oplichting, want dat is het IMO, proberen de wereld uit te werken. Probeer dit probleem dus zoveel mogelijk onder de publieke aandacht te brengen, zou ik zeggen, dan moet Hi wel toegeven. Denk aan consumentenorganisaties, RADAR, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Anoniem: 348731 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:34:

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare
Dit is dan weer een niet echt hoopgevende reactie. Komt op mij over van: Mooi, we weten weer een beetje wat er speelt bij het gepeupel en doen daar vervolgens niets mee. Geen beloftes, geen tijdframe, geen controle mogelijkheid. Ook jammer dat ze Mirjam en de rest van het Webcare team niet meer de tijd/mogelijkheden geven om heir juist wel persoonlijk en op korte termijn op te kunnen reageren zodat ze echt kunnen webcaren en niet web-pappen-en-nat-houden.

ps: misschien is dit nog iets voor Hi ;)

SMART doelstellingen:
* Specifiek; De doelstelling moet eenduidig zijn
* Meetbaar; Onder welke (meetbare/observeerbare) voorwaarden of vorm is het doel bereikt
* Acceptabel; Is deze acceptabel genoeg voor de doelgroep en/of management
* Realistisch; De doelstelling moet haalbaar zijn
* Tijdgebonden; Wanneer (in de tijd) moet het doel bereikt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Anoniem: 343884 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:55:
[...]

Natuurlijk doe ik dat! Ik zou zelfs iedereen willen aanraden/oproepen om soortgelijke acties te ondernemen, en hiermee dit staaltje oplichting, want dat is het IMO, proberen de wereld uit te werken. Probeer dit probleem dus zoveel mogelijk onder de publieke aandacht te brengen, zou ik zeggen, dan moet Hi wel toegeven. Denk aan consumentenorganisaties, RADAR, etc.
Ik heb toevallig iemand dit intern ook klachten/opmerkingen kan aandragen en daar de laatste tijd flink voor mij bezig is. Heb altijd het idee dat interne opmerkingen iets serieuzer worden genomen dan die van de klant. Hier tot op heden nog niet veel reactie op gehad.

I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-07 09:30

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Zo te lezen wijkt Hi inderdaad af van haar eigen algemene voorwaarden. Of dat op zichzelf een reden voor opzegging is, is niet te zeggen. Er moet sprake zijn van wanprestatie waar jij als consument nadeel van ondervindt. Oftewel die limiet moet door het vastzetten ipv maandelijks variëren nadelig voor jou uitpakken. Ik weet niet goed hoe dat hard te maken is.

De beste manier om dit aan te pakken lijkt me om met zijn allen klachten in te dienen bij de Consumentenautoriteit, www.consuwijzer.nl. Het is namelijk een consumentencontract waarbij iets anders wordt geleverd dan beloofd, en dat valt binnen hun bevoegdheden. Als er genoeg klachten komen, zal het signaal duidelijk zijn en gaan ze (hopelijk) optreden hiertegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Bedankt voor je reactie Arnoud.

Ik heb meteen een klacht ingediend bij consuwijzer, hier een directe link naar het klachtenformulier op de site:

http://forms.consuwijzer.nl/Formulieren/ConsuWijzer_nl_Klacht

Hoop dat vele gedupeerden (ook) hier aangeven dat het niet klopt bij Hi met de 'Eindeloos' online bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Arnoud Engelfriet schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:25:
Zo te lezen wijkt Hi inderdaad af van haar eigen algemene voorwaarden. Of dat op zichzelf een reden voor opzegging is, is niet te zeggen. Er moet sprake zijn van wanprestatie waar jij als consument nadeel van ondervindt. Oftewel die limiet moet door het vastzetten ipv maandelijks variëren nadelig voor jou uitpakken. Ik weet niet goed hoe dat hard te maken is.
Is het niet zo dat als Hi iets beloofd te doen (maandelijks de FUP vaststellen) en ze dat vervolgens niet doen(vaste waarde) ze gewoon niet hun kant van het contract nakomen. Het feit dat wij betalen voor iets en dat niet krijgen is op zich al een wanprestatie waar wij nadeel van ondervinden toch (ik betaal geld en krijg iets niet wat wel beloofd is) en daar heeft de feitelijke hoogte van de FUP verder niets mee te maken?

ps. is maar een gedachtenspinsel hoor, ik geloof je graag als je zegt dat dat niet zo werkt in het 'eggies'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Was er eigenlijk al een topic op TROS Radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
DM.Aram schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:50:
Was er eigenlijk al een topic op TROS Radar?
Dit lijkt erop: Hier een verouderd draadje:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=74180

Hier een zeer recentje topic:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=80281

[ Voor 21% gewijzigd door BiggyB op 12-03-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 15:44
die reacties van die hi klanten meuk is ook lekker standaard. Ben blij dat ik geen HI heb genomen toen maar een telfort abbo, tot nu toe erg tevreden goed bereik en internetten werkt goed zonder problemen skype werkt ook nog eens wat soms ook wel lekker is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

MrHarry schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:52:
die reacties van die hi klanten meuk is ook lekker standaard. Ben blij dat ik geen HI heb genomen toen maar een telfort abbo, tot nu toe erg tevreden goed bereik en internetten werkt goed zonder problemen skype werkt ook nog eens wat soms ook wel lekker is!
Telfort is overigens ook van KPN. ;)

Maar heb een klacht ingediend bij de de ConsuWijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 15:44
die afdeling pakt het dan iig wat beter aan Maniacshouse :)
want heb ook al goed over mn 250mb heen gezeten en niks gehoord dit pas wel maand 3 dat ik het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Ik neem aan dat als we er allemaal in reageren, dat het wel onder de aandacht van de TROS Radar redactie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Heb ondertussen ook een bijdrage geleverd in het TROS topic dat gestart is door AramZ nav dit topic.
Ik stel voor dat iedereen daar ook even wat achterlaat, dan komen we vanzelf op de RADAR 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

BiggyB schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:05:
Heb ondertussen ook een bijdrage geleverd in het TROS topic dat gestart is door AramZ nav dit topic.
Ik stel voor dat iedereen daar ook even wat achterlaat, dan komen we vanzelf op de RADAR 8)7
offtopic: hè, wat gek, mijn naam is ook Aram 8)7

http://www.trosradar.nl/stappenplansingle/plan/contractontbinding-bij-wanprestatie/
Kunnen we hier wat mee, misschien als groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:41

TheVMaster

Moderator WOS
Arnoud Engelfriet schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:25:

De beste manier om dit aan te pakken lijkt me om met zijn allen klachten in te dienen bij de Consumentenautoriteit, www.consuwijzer.nl. Het is namelijk een consumentencontract waarbij iets anders wordt geleverd dan beloofd, en dat valt binnen hun bevoegdheden. Als er genoeg klachten komen, zal het signaal duidelijk zijn en gaan ze (hopelijk) optreden hiertegen.
Ik mag aannemen dat waar ik Hi kan lezen, er ook KPN kan staan? Aangezien ook veel mensen een KPN Surf & Mail (Extra Snel) hebben en natuurlijk hetzelfde probleem hebben.

Overigens heb ik hierover al eens een klacht ingedient.....de meneer aan de telefoon vond het wonderlijk dat dit bestond...een FUP (hij had er nog nooit van gehoord). Volgens mij staat daar ook wel wat van mij over in een eerdere post....

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 12-03-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
DM.Aram schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:07:
[...]

http://www.trosradar.nl/stappenplansingle/plan/contractontbinding-bij-wanprestatie/
Haha, doh! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

DM.Aram schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:07:
[...]

Kunnen we zeker wat mee. Lees de voorwaarden van Hi maar.

6 Zowel de Contractant als Hi kan de overeenkomst voor een Abonnement
geheel of gedeeltelijk ontbinden indien de andere partij tekortschiet in de
nakoming van één of meer van haar verplichtingen, voor zover dit tekortschieten
ontbinding rechtvaardigt. Indien nakoming nog mogelijk is zal eerst een
schriftelijke aanmaning moeten worden gezonden, behoudens in de gevallen
bedoeld in artikel 1:13, tweede lid en behoudens in het geval er reeds een
herinnering als bedoeld in artikel 2:5, derde lid is gezonden. Ontbinding door
Hi is tevens mogelijk in geval van faillissement, surséance van betaling, wettelijke
schuldsanering of onder curatele stelling van de Contractant. Hi kan in
laatstgenoemde gevallen op verzoek van de curator of bewindvoerder besluiten
de overeenkomst toch in stand te houden indien daarbij voldoende zekerheid
wordt gesteld overeenkomstig artikel 2:6.
7 Indien Hi de overeenkomst tijdens de toepasselijke minimumduur ontbindt
op grond van het vorige lid, blijft de Contractant verplicht de in artikel 1:12
bedoelde periodieke vergoedingen voor de door hem afgenomen Diensten
over de nog resterende periode van de minimumduur te voldoen.

Overigens is artikel 7 ook een knaap staaltje vuiligheid zie ik nu net pas. Correct me if i'm wrong, maar ik lees daar toch echt als Hi het zaakje ontbind je nog wel ff de rest van je abo-geld mag betalen... Ja ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-07 14:02
ManiacsHouse schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:43:
[...]
6 Zowel de Contractant als Hi kan de overeenkomst voor een Abonnement
geheel of gedeeltelijk ontbinden indien de andere partij tekortschiet in de
nakoming van één of meer van haar verplichtingen, voor zover dit tekortschieten
ontbinding rechtvaardigt.

[...]
Geheel of gedeeltelijk, dat zou betekenen dat je dan helemaal weg zou kunnen bij HI, dus niet alleen je internet abonnement opzeggen.

Ik heb nog niet veel mensen horen klagen over de snelheid die HI bied. Dit speelt voor mij namelijk ook nog een rol in het wel of niet klant blijven.
Ik heb zelf een eindeloos online abonnement en als ik een speedtest doe op www.mobilespeedtest.org kom ik niet boven de 128 kbps uit (met 3g bereik)
Een collega met vodafone (die ook ~€10 per maand betaald) heeft met de zelfde test meestal rond de 3600 kbps

Volgens de hi website is mijn snelheid (max natuurlijk) 384/128 kbps. Bij XtraSnel is dat 1024/128 kbps

Natuurlijk weet ik dat mijn snelheid wordt afgeknepen, daar heb ik voor getekend. Maar toch geeft het een raar gevoel als ik het vergelijk met de concurrent.

Ben ook wel benieuwd of andere providers de snelheden afknijpen. (theorie en praktijk)

Ondanks dat het off-topic is vind ik het zelf wel belangrijk in mijn beslissing over 3-4 maanden voor een nieuw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

JackPoint schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Geheel of gedeeltelijk, dat zou betekenen dat je dan helemaal weg zou kunnen bij HI, dus niet alleen je internet abonnement opzeggen.

Ik heb nog niet veel mensen horen klagen over de snelheid die HI bied. Dit speelt voor mij namelijk ook nog een rol in het wel of niet klant blijven.
Ik heb zelf een eindeloos online abonnement en als ik een speedtest doe op www.mobilespeedtest.org kom ik niet boven de 128 kbps uit (met 3g bereik)
Een collega met vodafone (die ook ~€10 per maand betaald) heeft met de zelfde test meestal rond de 3600 kbps

Volgens de hi website is mijn snelheid (max natuurlijk) 384/128 kbps. Bij XtraSnel is dat 1024/128 kbps

Natuurlijk weet ik dat mijn snelheid wordt afgeknepen, daar heb ik voor getekend. Maar toch geeft het een raar gevoel als ik het vergelijk met de concurrent.

Ben ook wel benieuwd of andere providers de snelheden afknijpen. (theorie en praktijk)

Ondanks dat het off-topic is vind ik het zelf wel belangrijk in mijn beslissing over 3-4 maanden voor een nieuw abonnement.
Ligt eraan van wanneer je contract is. Oudere voorwaarden en contract van voor half 2009 (dacht ik) zitten nog op de oude snelheid. En die is 3 keer prut. Feit is wel dat dit makkelijk na was te zoeken en waar niet ech over 'gelogen' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Laatst online: 25-07 16:03
JackPoint schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:46:
Bedankt voor deze opmerking, het heeft voor mij de twijfel weggehaald. :)
Ik twijfelde nog tussen Vodafone en Hi, maar het grote verschil in snelheid heeft mij doen besluiten een abonnement bij Vodafone af te sluiten in plaats van mijn Hi abonnement te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-07 14:02
fridiot schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:31:
[...]
Ik twijfelde nog tussen Vodafone en Hi, maar het grote verschil in snelheid heeft mij doen besluiten een abonnement bij Vodafone af te sluiten in plaats van mijn Hi abonnement te verlengen.
Your'e welcome :)
Hoe snel zou mirjam dit lezen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

JackPoint schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:18:
[...]

Your'e welcome :)
Hoe snel zou mirjam dit lezen? :+
Ja ben ook benieuwd. Ze moeten toch echt serieus met een heeeeel bijzonder aanbod komen als ik over paar dagen ga verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

TheVMaster schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:31:
[...]

Ik mag aannemen dat waar ik Hi kan lezen, er ook KPN kan staan? Aangezien ook veel mensen een KPN Surf & Mail (Extra Snel) hebben en natuurlijk hetzelfde probleem hebben.
Dat lijkt me niet. Dat zijn hele andere producten met hele andere tarieveringen. Ik heb Telfort mobiel internet (nota bene het 'schrale' merk van KPN) en ik heb er helemaal geen last van.

Die drie merken zijn netwerk-technisch misschien precies hetzelfde, product-technisch zijn het echt hele aparte eilanden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

fridiot schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:31:
[...]
Dat is waarom ik ook niet bij Hi ga verlengen, hun waardeloze FUP en snelheid is het gewoon geen lol meer aan om Hi icm met een smartphone te hebben. Wat dat betreft hebben hun concurenten het toch een stuk beter voor elkaar (Vodafone, Tmobile).

Toch niet iets wat je verwacht van de grootste mobiele operator. Dat gaat ze op termijn heel veel klanten kosten.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Slasher schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:46:

Toch niet iets wat je verwacht van de grootste mobiele operator. Dat gaat ze op termijn heel veel klanten kosten.
Ik denk dat dit wel snel teruggedraaid wordt. Dataverkeer kost niet zoveel geld en dit kost wel klanten (en daarmee VEEL geld). Juist de potentieel echt nieuwe klanten (jonge mensen) leren KPN kennen via het merk Hi en in die groep zit een vrij stevige groep gadgetliefhebbers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
JvS schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:44:
[...]
Dat lijkt me niet. Dat zijn hele andere producten met hele andere tarieveringen. Ik heb Telfort mobiel internet (nota bene het 'schrale' merk van KPN) en ik heb er helemaal geen last van.

Die drie merken zijn netwerk-technisch misschien precies hetzelfde, product-technisch zijn het echt hele aparte eilanden.
Dat geldt misschien voor Telfort, maar niet voor KPN/Hi. Hi = een merknaam van KPN, Telfort = een dochter van KPN. Dat betekent dus ook dat je met een verlenging tussen KPN en Hi kunt switchen, terwijl je bij KPN/Hi <-> Telfort te maken hebt met een nieuw abonnement.

Hi Eindeloos Online / Xtra Snel en KPN Surf & Mail Totaal / Extra Snel zijn wel degelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waaruit maak je dat dan op als ik het vragen mag? Je doet nogal een bewering. Ik denk dat het niet zo is. De minuten-abonnementen zijn anders ook gewoon anders. Daarnaast: Je hoort ook niemand van de KPN abonnees klagen over sms'jes en datalimieten.

Telfort is danwel een ingekochte dochteronderneming, maar Hi is ook echt gewoon een los merk. Het is niet KPN Hi. Kijk eens in een Hi Folder, de Hi website of een Hi winkel en moet je eens zoeken naar een KPN logo.

Maar je hebt blijkbaar informatie die ik niet heb. Waaruit maak jij op dat de internetproducten tot en met de voorwaarden en datalimiethantering helemaal hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Hij bedoelt dat bij KPN/Hi het zelfde systeem erachter zit.. Je sluit deze ook aan met hetzelfde aansluitsysteem, bij telfort zit nog gewoon het oude systeem erachter van toen telfort nog niet van KPN was(dus ook een ander aansluit systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kalua schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:23:
Hij bedoelt dat bij KPN/Hi het zelfde systeem erachter zit.. Je sluit deze ook aan met hetzelfde aansluitsysteem, bij telfort zit nog gewoon het oude systeem erachter van toen telfort nog niet van KPN was(dus ook een ander aansluit systeem)
Ja dat snap ik :) Maar dat is het punt niet. Iemand beweert dat 'waar ik hi kan lezen in deze duscussie, kan ik ook KPN lezen'. Daar ging ik tegenin door te melden dat dat aparte producten zijn. Dat ze technisch door hetzelfde systeem worden aangesloten is mooi. Vroeger werden alle adsl producten ook door hetzelfde systeem aangesloten, maar waren de voorwaarden van de verschillende providers toch echt los van elkaar (Hetnet en Planet hanteerden beduidend andere producten en voorwaarden en waren achter de schermen ongeveer tweelingzusjes).

Voor de duidelijkheid. Ik zeg dus niet dat de abonnementen helemaal niets met elkaar te maken hebben. Het netwerk is hetzelfde, het aansluitsysteem is blijkbaar hetzelfde. Maar dat betekent niet dat dit gewoon dezelfde producten zijn met een ander labeltje.

Ik stel dus dat je in deze discussie niet zomaar kan zeggen "wat hier voor Hi geldt, geldt ook voor de vergelijkbare KPN abonnementen". En als iemand dat wel vindt, dan zou ik graag willen weten waarom. Waarom ik denk van niet:

- De telefoon/minutenabonnementen van Hi hebben ook een andere opbouw dan die van KPN, dat geeft aan dat ze echt andere abonnementen maken
- Je leest op internet alleen maar klachten van Hi klanten en niet van KPN klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Ik lees steeds zinnen zoals: 'Dan ga IK weg bij ze, ze moeten wel snel met een goed aanbod komen' etc. Hier op tweakers zijn we een hele kleine groep. Een groep die wel doorheeft welke smerige spelletjes er gespeelt worden. Voor het overgrote merendeel geldt dit niet. Zij weten niet beter.

Denk je echt dat het KPN wat kan schelen als er enkele tweakers weggaan? Ik denk het niet. Imagoschade hebben ze niet zomaar, mensen weten gewoon niet beter.

Wil er wel wat veranderen, dan zal er een rechtzaak aangespannen moeten worden of een officiele klacht met de nodige media aandacht. Dit zal eerst in de openbaarheid moeten komen.

Tweakers (als groep, niet als individu) heeft misschien de mogelijkheid om dit te doen. Laten we met zijn allen een officiele klacht indienen, met hulp van goede juristen. Het zou mooi zijn als Tweakers als bedrijf dit zou organiseren. Hierbij mijn oproep.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

honey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:37:

Denk je echt dat het KPN wat kan schelen als er enkele tweakers weggaan? Ik denk het niet. Imagoschade hebben ze niet zomaar, mensen weten gewoon niet beter.
Hier op tweakers zijn we niet de enigen die die meldingen krijgen he? Iedere wat zwaardere dataverkeergebruiker krijgt die waarschuwings smsjes. Het zijn de powerusers (niet perse de tweakers) die hier dus last van hebben. En die powerusers hebben vaak invloed op hun omgeving als het gaat om keuze van een mobiele verbinding.

Als 5 tweakers uit onvrede hun abonnement opzeggen, is de schade uiteraard bijzonder klein (2000 euro per jaar ofzo). Maar als een hele groep die smsjes met waarschuwingen en het afknijpen van de snelheid zat is dat ook doen én als zij ook nog eens mensen die een abonnement met internet van Hi gaan afraden, dan scheelt dat wel meer dan 5 tweakers en kunnen de kosten (gemiste opbrengsten eigenlijk) flink in de papieren lopen. Ook omdat je dan als Hi heel lang het imago van een 'data verkeer knijper' achter je aan blijft houden (Het Chello-effect).

Ik denk dat dat veel meer schade oplevert dan wat je kwijt bent als je gewoon de datalimiet minder hard hanteert (want 250MB per maand, daar komen volgens mij veel gebruikers met smartphones makkelijk overheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:00
Nou begrijp ik dat de FUP inhoud dat je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde bundel. Gebruik je toch meer, dan wordt je verzocht minder te gaan verbruiken en zal je snelheid worden verlaagd. Maar hierdoor gaan abonnees extra opletten en uiteraard minder verbruiken en zal ook het gemiddelde van alle klanten dalen, waardoor de FUP nog lager komt te liggen.

De enige oplossing is dat iedereen helemaal los gaat en gigantisch veel data gaat verbruiken, desnoods met de consequenties van een lagere snelheid. Maar hierdoor komt het gemiddelde wel weer hoger te liggen.

Edit: Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote Smurf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:50:
Nou begrijp ik dat de FUP inhoud dat je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde bundel. Gebruik je toch meer, dan wordt je verzocht minder te gaan verbruiken en zal je snelheid worden verlaagd. Maar hierdoor gaan abonnees extra opletten en uiteraard minder verbruiken en zal ook het gemiddelde van alle klanten dalen, waardoor de FUP nog lager komt te liggen.

De enige oplossing is dat iedereen helemaal los gaat en gigantisch veel data gaat verbruiken, desnoods met de consequenties van een lagere snelheid. Maar hierdoor komt het gemiddelde wel weer hoger te liggen.

Ik betwijfel of dat gaat helpen. Volgens mij heeft Hi redelijk wat klanten met mobiel internet, en als wij hier met zijn allen (50 man) heel veel internet gaan gebruiken, dan zal het gemiddelde misschien van 25 MB naar 26-27 MB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:57:
[...]

Ik betwijfel of dat gaat helpen. Volgens mij heeft Hi redelijk wat klanten met mobiel internet, en als wij hier met zijn allen (50 man) heel veel internet gaan gebruiken, dan zal het gemiddelde misschien van 25 MB naar 26-27 MB gaan.
Ja daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Het is eigenlijk zo dat degene die een Eindeloos Online abonnement nemen, omdat het handig is of voor de zekerheid omdat het toch niet veel meer kost, maar er niet echt gebruik van maken, het gemiddelde naar beneden halen. En ik denk dat dat wel een hele grote groep mensen is! Als ik bijv. naar mijn ouders kijk, die weten niet eens dat hun mobiel toegang tot internet heeft en zullen er ook nooit gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Ik heb overigens voor juli 2009 mijn contract verlengd, waarbij is een mooie aanbieding kreeg met een jaar eindeloos online voor €2,10, of zoiets. Nogal langzaam, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Grote Smurf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:50:

Als je het topic had gelezen dan had je ook gezien dat je daar niets aan hebt, want Hi webcare heeft bevestigd dat de FUP niet variabel is maar vaststaat op 25 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
Kalua schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:34:
[...]

Als je het topic had gelezen dan had je ook gezien dat je daar niets aan hebt, want Hi webcare heeft bevestigd dat de FUP niet variabel is maar vaststaat op 25 MB
Ik heb het topic inderdaad wat vluchtig doorgelezen en dat is niet tot mij doorgedrongen, vooral niet omdat hi de wereld blijkbaar voorliegt met hun FUP. Ik ben het behoorlijk zat met hi, ook omdat ik last heb van een onstabiele verbinding: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1388943

Kan ik hier eigenlijk iets mee? Ik voel me op dit moment echt keihard genaaid, dit is niet waar ik voor heb getekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
JvS schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:29:
- Je leest op internet alleen maar klachten van Hi klanten en niet van KPN klanten.
Daar heb je een goed punt. Ik baseerde mijn bewering inderdaad op het feit dat het hetzelfde netwerk, bedrijf, orderinvoersysteem, prijs en snelheid (van de data-abonnementen) betreft. Ik meen dat de oude FUP (die van vóór de snelheidsverhoging van 1 juli jongstleden: na drie waarschuwingen van overschrijding van de limiet, 10x het gemiddelde, werd je data-abonnement beëindigd - ik geloof dat de mensen die dat hebben meegemaakt op één hand te tellen zijn) ook exact hetzelfde was bij KPN en Hi.

Dat er echter nooit klachten van KPN gebruikers zijn had ik me niet gerealiseerd. Het lijkt me daarom ook zeer aannemelijk dat de FUP-problemen bij Hi kennelijk niet voor de KPN-abonnementen opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Het grote voordeel van hi is dan weer dat sms'en relatief goedkoop is, het is zo lastig kiezen. Als er gewoon een mobiele provider dezelfde (of goedkopere) tarieven voor sms'en en bellen had als hi en een fatsoenlijke FUP en snelheden zou dat een ideale kandidaat zijn.

Overigens heb ik ook inmiddels het beruchte smsje ontvangen, heeft iemand enig idee hoeveel je er van kan ontvangen voordat ze je daadwerkelijk afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 00:56
shadownetwork schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:33:
Het grote voordeel van hi is dan weer dat sms'en relatief goedkoop is, het is zo lastig kiezen. Als er gewoon een mobiele provider dezelfde (of goedkopere) tarieven voor sms'en en bellen had als hi en een fatsoenlijke FUP en snelheden zou dat een ideale kandidaat zijn.

Overigens heb ik ook inmiddels het beruchte smsje ontvangen, heeft iemand enig idee hoeveel je er van kan ontvangen voordat ze je daadwerkelijk afsluiten?
Voor zover mijn ervaring leert krijg je het bij 80%:

Dus bij Eindeloos Online (384kb/128kb):
250 MB totaal --> Na sms nog 50 MB te verbruiken.

Eindeloos Online Extra Snel (1024kb/384kb):

750 MB totaal --> Na sms nog 150 MB te verbruiken.

En je wordt niet afgesloten maar terug gezet in snelheid, is toch wel een verschil :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jelle. schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:26:
[...]

Daar heb je een goed punt. Ik baseerde mijn bewering inderdaad op het feit dat het hetzelfde netwerk, bedrijf, orderinvoersysteem, prijs en snelheid (van de data-abonnementen) betreft. Ik meen dat de oude FUP (die van vóór de snelheidsverhoging van 1 juli jongstleden: na drie waarschuwingen van overschrijding van de limiet, 10x het gemiddelde, werd je data-abonnement beëindigd - ik geloof dat de mensen die dat hebben meegemaakt op één hand te tellen zijn) ook exact hetzelfde was bij KPN en Hi.

Dat er echter nooit klachten van KPN gebruikers zijn had ik me niet gerealiseerd. Het lijkt me daarom ook zeer aannemelijk dat de FUP-problemen bij Hi kennelijk niet voor de KPN-abonnementen opgaat.
Ik had er nooit over gelezen. Ik ben eens gaan zoeken en het lijkt erop dat ook de KPN abonnees met de limieten van 250 en 750MB te maken hebben. Alleen heb ik ergens toch het gevoel dat Hi er veel scherper bovenop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

JvS schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:37:
[...]

Ik had er nooit over gelezen. Ik ben eens gaan zoeken en het lijkt erop dat ook de KPN abonnees met de limieten van 250 en 750MB te maken hebben. Alleen heb ik ergens toch het gevoel dat Hi er veel scherper bovenop zit.
Waarschijnlijk lijkt dat zo omdat Hi meer voor jongeren is en daardoor vaker wordt gekozen en wellicht meer wordt gebruikt voor internet dan KPN. KPN is meer voor de zakelijke en oudere markt. Als bedrijven écht iets willen, dan betalen ze wel iets meer waardoor je uiteindelijk meer van Hi zult horen. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
MensionXL schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:08:
[...]

Waarschijnlijk lijkt dat zo omdat Hi meer voor jongeren is en daardoor vaker wordt gekozen en wellicht meer wordt gebruikt voor internet dan KPN. KPN is meer voor de zakelijke en oudere markt. Als bedrijven écht iets willen, dan betalen ze wel iets meer waardoor je uiteindelijk meer van Hi zult horen. ;)
Dat zou best kunnen, maar het lijkt me sterk dat iedere intensieve dataverstoker hier op Tweakers/GoT bij Hi zit en niet bij KPN :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:41

TheVMaster

Moderator WOS
jelle. schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:27:
[...]

Dat zou best kunnen, maar het lijkt me sterk dat iedere intensieve dataverstoker hier op Tweakers/GoT bij Hi zit en niet bij KPN :?
Ik zit bij KPN enneh...daar zijn ze net zo streng met de datalimieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Hi site over FUP.

"* Als je in een maand meer dan 10 x het gem. verbruikt (van alle klanten met deze bundel) wordt je snelheid de rest van die maand tijdelijk verlaagd."

Hoe kan ik in godsnaam weten wat het gemiddelde is? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit topic begint te verzanden in herhaling. Dat kan je niet. Iets wat je geweten had als je het topic bekeken had.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste