Jawel hoor. Is inmiddels bekend. Lees dit maar eens. Verwijderd in "[HI] Overtreding Fair Use Policy"
Het zou fijn zijn als iemand in een verloren uur even de belangrijkste sites, quotes en posts uit deze draadjes verzameld voor het overzicht, zoals bovenstaand bericht en de links naar consuwijzer etc, zodat er niet telkens dezelfde vragen/opmerkingen langskomen.
Begin:
Reactie Hi + nummers FUP
Reactie Arnoud (mogelijkheid opzeggen n.a.v. FUP)
Consuwijzer klachtenformulier
Tros Radar Forum
Overzicht tegenstrijdigheden contract en werkelijkheid
Begin:
Reactie Hi + nummers FUP
Tros Radar Forum
[ Voor 53% gewijzigd door Cyleo op 17-03-2010 22:37 . Reden: begin maken overzicht ]
Misschien dat de TS het in de de startpost kan verwerken?
Hi Webcare team?!
Mirjam?!
Anybody out there??
Ben ondertussen wel weer nieuwsgierig naar de vorderingen van het Hi webcare team. Mirjam had al gezegd dat er niet veel tijd was, maar zowel hier als persoonlijk niets meer gehoord van Hi.Misschien een kleine status update??
Mirjam?!
Anybody out there??
Ben ondertussen wel weer nieuwsgierig naar de vorderingen van het Hi webcare team. Mirjam had al gezegd dat er niet veel tijd was, maar zowel hier als persoonlijk niets meer gehoord van Hi.Misschien een kleine status update??

Hmm, tijd om dit topic te gaan volgen. Ik zag 'm toevallig voorbij komen.
Zo heb ik een kennis die *heel snel* van die SMSjes krijgt (heb ze zelf nog nooit gehad) mbt overschrijding 'datalimiet'. Hij heeft een Android toestel, dus tja, die *is* nou eenmaal internet-georienteerd. Wanneer schrappen ze de FUP nou eens en verhogen ze de snelheden (ook upload, want het verschil met regulier 'Eindeloos Online' en 'XtraSnel' qua upload is 0, daarmee haal je mij niet over om meer te gaan betalen)
Zo heb ik een kennis die *heel snel* van die SMSjes krijgt (heb ze zelf nog nooit gehad) mbt overschrijding 'datalimiet'. Hij heeft een Android toestel, dus tja, die *is* nou eenmaal internet-georienteerd. Wanneer schrappen ze de FUP nou eens en verhogen ze de snelheden (ook upload, want het verschil met regulier 'Eindeloos Online' en 'XtraSnel' qua upload is 0, daarmee haal je mij niet over om meer te gaan betalen)
Is het niet zo dat als je een Android toestel koopt via Hi met een eindeloos online abonnement, dat Hi in principe verplicht is om het datalimiet te verhogen?
Android is constant verbonden met internet en Hi adverteert ook met Android toestellen en alle mogelijkheden die Android biedt (apps e.d. die veel dataverkeer kosten). Als dit in de praktijk dan niet haalbaar is (ivm datalimiet & snelheid), maakt Hi de verwachtingen niet na en komen ze tevens hun afspraken niet na.
Je mag er toch vanuit gaan, dat als je een Android toestel koopt, je volledig gebruik kunt maken van alle mogelijkheden die het toestel en software bieden, zonder te worden tegengehouden door iets van voor de oorlog: een datalimiet.
Mijns inziens is dit ook wettelijk gezien een sterk punt. Typisch gevalletje van de norm die achterblijft bij de techniek.
Ben benieuwd wat Mirjam hier van vind..
Android is constant verbonden met internet en Hi adverteert ook met Android toestellen en alle mogelijkheden die Android biedt (apps e.d. die veel dataverkeer kosten). Als dit in de praktijk dan niet haalbaar is (ivm datalimiet & snelheid), maakt Hi de verwachtingen niet na en komen ze tevens hun afspraken niet na.
Je mag er toch vanuit gaan, dat als je een Android toestel koopt, je volledig gebruik kunt maken van alle mogelijkheden die het toestel en software bieden, zonder te worden tegengehouden door iets van voor de oorlog: een datalimiet.
Mijns inziens is dit ook wettelijk gezien een sterk punt. Typisch gevalletje van de norm die achterblijft bij de techniek.
Ben benieuwd wat Mirjam hier van vind..
Ik denk dat dit niet zo'n sterk argument is, aangezien het enige resultaat zou zijn dat Hi haar advertenties aanpast. Daar schieten wij, gedupeerden, niets mee op. We moeten ons berusten op de voorwaarden die we geaccepteerd hebben (Lees: de ' variabele' gemiddeldes).
Het is net weekend geweestBiggyB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 07:53:
Hi Webcare team?!
Mirjam?!
Anybody out there??

. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Iemand enig idee of je kan overstappen en je telefoon kan overzetten terwijl je abonnement nog loopt? Mijn HI abonnement loopt pas deze zomer af, maar ik wil graag overstappen naar vodafone. uiteraard moet ik de abonnement nog afbetalen tot het einde van de termijn, maar ik wil weten of je je nummer al eerder kan overzetten.
Volgens mij moet dat gewoon kunnen, echter zullen ze je wel tot einde contract laten betalen. Tenzij je een gegronde reden hebt en ze niet leveren wat je hebt afgesproken.kenkreutzer schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:15:
Iemand enig idee of je kan overstappen en je telefoon kan overzetten terwijl je abonnement nog loopt? Mijn HI abonnement loopt pas deze zomer af, maar ik wil graag overstappen naar vodafone. uiteraard moet ik de abonnement nog afbetalen tot het einde van de termijn, maar ik wil weten of je je nummer al eerder kan overzetten.
Nope het nummer kan niet geporteerd worden naar een andere provider zolang dat nog aan een lopend contract vast zit.
Het staat je uiteraard wel vrij om een nieuw abonnement met nieuw nummer bij Vodafone af te sluiten, maar dat is waarschijnlijk niet je bedoeling
Het staat je uiteraard wel vrij om een nieuw abonnement met nieuw nummer bij Vodafone af te sluiten, maar dat is waarschijnlijk niet je bedoeling
Is dat in overleg (als je natuurlijk netjes het resterende betaald) niet mogelijk dan?jelle. schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:36:
Nope het nummer kan niet geporteerd worden naar een andere provider zolang dat nog aan een lopend contract vast zit.
Nee, volgens mij is dit bij KPN/Hi pertinent onmogelijk. Zolang je abonnement loopt, kunnen/willen ze je mobiele nummer wat daarbij hoort niet uitporteren. Daar is ook gewoon geen trucje voor, om dit te omzeilen.ManiacsHouse schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:00:
[...]
Is dat in overleg (als je natuurlijk netjes het resterende betaald) niet mogelijk dan?
Vreemd. Bij vaste telefonie kan men zo een nummer weghalen bij een andere provider. Lijkt mij dat ze sowieso een bepaalde periode voor einde contract moeten vrijgeven.Rossi schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:10:
[...]
Nee, volgens mij is dit bij KPN/Hi pertinent onmogelijk. Zolang je abonnement loopt, kunnen/willen ze je mobiele nummer wat daarbij hoort niet uitporteren. Daar is ook gewoon geen trucje voor, om dit te omzeilen.
En wat denk je hier mee toe te voegen?

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 16-03-2010 07:19 ]
*weg*
[ Voor 116% gewijzigd door RoD op 16-03-2010 07:19 ]
Is er geen mogelijkheid tot het afkopen van het abonnement?Rossi schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:10:
[...]
Nee, volgens mij is dit bij KPN/Hi pertinent onmogelijk. Zolang je abonnement loopt, kunnen/willen ze je mobiele nummer wat daarbij hoort niet uitporteren. Daar is ook gewoon geen trucje voor, om dit te omzeilen.
Misschien is het makkelijker om de klantenservice te bellen.
[ Voor 8% gewijzigd door The_Worst op 15-03-2010 23:14 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Jawel, resterende maanden x abonnementskosten + administratiekosten en dan je nummer porteren.The_Worst schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:13:
Is er geen mogelijkheid tot het afkopen van het abonnement?
Mijn goden
heb het topic een beetje zitten doorspitten en dit is toch wel erg zuur. Had eerst een windows-mobile met Eindeloos Online@Hi.. overal bereik, maar gebruikte het weinig. Nu overgestapt naar T-Mobile, brak bereik ivm het KPN netwerk, maar gelukkig een datalimiet waar ik nog nooit wat over gehoord heb. Dit zorgt er wel heel hard voor dat ik m'n geplande terugkeer naar Hi serieus ga heroverwegen.
Heb nu een bijna een jaar Hi en heb nog maar 1 keer een waarschuwing gehad terwijl ik toch een redelijke gebruiker ben...dus het valt allemaal nog wel een beetje mee.Vyo schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:43:
Mijn godenheb het topic een beetje zitten doorspitten en dit is toch wel erg zuur. Had eerst een windows-mobile met Eindeloos Online@Hi.. overal bereik, maar gebruikte het weinig. Nu overgestapt naar T-Mobile, brak bereik ivm het KPN netwerk, maar gelukkig een datalimiet waar ik nog nooit wat over gehoord heb. Dit zorgt er wel heel hard voor dat ik m'n geplande terugkeer naar Hi serieus ga heroverwegen.
Voor geen goud dat ik terug ga naar T-Mobile...oke geen waarschuwingen, maar hier in Friesland alleen maar GPRS snelheid.
verkeerd gelezen

[ Voor 88% gewijzigd door Kalua op 16-03-2010 11:47 ]
Hij heeft het ook over T-MobileKalua schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:58:
Ik weet niet waar jij woont in friesland?? Ik woon zelf ook in friesland, maar bijna overal waar ik kom heb ik gewoon hsdpa bereik met Hi.
Zelf eerder nog nooit "last gehad" van de fair use policy.. kreeg ik vanavond om 19:30 een sms dat ik op 80% zat, 2 uur later weer een bericht dat ik eroverheen was..
lijkt me sterk dat is 50MB heb verbruikt aangezien mijn telefoon die 2e uur "idle" was...
iemand die dit herkent?
lijkt me sterk dat is 50MB heb verbruikt aangezien mijn telefoon die 2e uur "idle" was...
iemand die dit herkent?
Jammer dat het zo lang duurt voor een duidelijk antwoord.. maar ik kan me voorstellen dat de marketing mensen weer een mooi praatje moeten verzinnen om zich hier uit te lullen.
Verwijderd
Of misschien probeert KPN(Hi) niet het onmogelijke te doen; iedereen tevreden te houden?...
En sorry voor wie dit persoonlijk gaat opvatten...
Maar het is toch nogal dom, als je iets afsluit, voorwaarden accepteert, zelf niks erover onderzoekt en dan gaat lopen mauwen dat het niet goed is en dat "het bedrijf" het maar op moet lossen...
Zo werkt t nou eenmaal niet...
Maar het is toch nogal dom, als je iets afsluit, voorwaarden accepteert, zelf niks erover onderzoekt en dan gaat lopen mauwen dat het niet goed is en dat "het bedrijf" het maar op moet lossen...
Hele topic zeker niet gelezen?Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:25:
Of misschien probeert KPN(Hi) niet het onmogelijke te doen; iedereen tevreden te houden?...
(en lees dan vooral even het stukje over voorwaarden/flexibele FUP/vast waarde)
[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-03-2010 12:46 ]
Leuk dat je speciaal voor dit topic een account aangemaakt hebt, maar lees het dan ook even. Dan hoeven we ook niet elke keer hetzelfde uit te leggen.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:25:
Verwijderd
@ManiacsHouse; tis waarschijnlijk ook nooit bij je opgekomen dat wanneer er een variabele maand-waarde zou zijn, dit nog LAGER zou liggen dan de vaste 250mb die er volgens miriam is...
@Kalua; als je het echt zoveel moeite vind om dingen uit te leggen, bespaar jezelf dan voortaan ook de moeite om een reactie te geven...
@Kalua; als je het echt zoveel moeite vind om dingen uit te leggen, bespaar jezelf dan voortaan ook de moeite om een reactie te geven...
Ik roep het hele topic reeds tegen iedereen dat ik graag bronnen wil zien zodat we beargumenteerde uitspraken kunnen maken, dus bij dezen zou ik ook graag hier wat meer informatie willen zienVerwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:24:
@ManiacsHouse; tis waarschijnlijk ook nooit bij je opgekomen dat wanneer er een variabele maand-waarde zou zijn, dit nog LAGER zou liggen dan de vaste 250mb die er volgens miriam is...
En waarom zou dat lager zitten? Zolang Hi het data verbruik niet bekend maakt is het natuurlijk gewoon maar gissen, het kan ook 3x zo hoog liggen.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:24:
Ook al zou het lager zitten als ze het tenminste bekend maken, zoals in de voorwaarden staat, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. We weten nu inderdaad dat het 250MB is en dat het vast staat, het is dan alleen in strijd met de algemene voorwaarden die Hi zelf opgesteld heeft:
f. indien dit bij een Aanbiedingsvorm is vermeld: gebruik boven een bepaalde redelijke hoeveelheid, welke hoeveelheid is afgeleid van gemiddeld gebruik van andere, vergelijkbare gebruikers;
Bij Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt een datalimiet: je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde bundel. Doe je dat toch, dat wordt gedurende de rest van de maand je snelheid verlaagd. Vanaf de 1e dag van de volgende kalendermaand gaat je snelheid weer terug naar de normale snelheid. Het gemiddelde verbruik wordt maandelijks bepaald o.b.v. het totale verbruik van alle klanten met die bundel in die kalendermaand. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand.
Dit is trouwens ook een mooie in die zelfde algemene voorwaarden:
Bovenaan staat wederom dat de limiet variabel is, de tweede is een beetje dubbel. Je mag de verbinding niet langdurig open hebben staan, maar je mag wel gebruik maken van push-mail waarbij je verbinding dus constant open staatOp Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel is een Fair Use Policy (‘FUP’) van toepassing. De FUP vind je in artikel 1:7, lid 6 van de Algemene Voorwaarden. Hieronder vind je een toelichting op de FUP:
Voor Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt geen vaste limiet aan de te gebruiken hoeveelheid telecommunicatieverkeer, maar geldt dat dit gebruik redelijk dient te zijn. Als ‘niet-redelijk’ wordt in een dergelijk geval in ieder geval, doch niet uitsluitend, aangemerkt (steeds rekening houdend met de aard van de Aanbiedingsvorm):
[..]
[..]
c. langdurig openstaan van verbindingen (babyfoon, gebruik als router), continue of vrijwel continue gebruik;
Toelichting: Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel zijn bestemd bijv. voor het surfen op internet en het versturen of ontvangen van e-mail, (inclusief zgn. push-emaildiensten zoals bijv. van BlackBerry). Continu downloaden valt daar bijv. dus niet onder.

Thanks Kalua. Hoef ik niet uitgebreid te reageren. 
Overigens kan ik bevestigen dat niet alleen Hi maar ook KPN zelf dus een rare FUP er op na houd. Mijn zus heeft een KPN-abo en zij kreeg recent ook smsjes dat ze over de limiet zou zitten. Alleen mail gekeken en buienradar toen ze 2 dagen in een hotel zat. Blijkbaar had ze de buienradar aan laten staan, die pagina refreshed continu. Maar dan nog. We hebben het over 2 dagen...
Zojuist nog met Hi gebeld over verlenging van mijn abo. Ook gehad over de FUP. Volgens de medewerker moest je schandalig veel internetten om over de FUP te gaan. Heb hem een aantal voorbeelden gegeven dat dat niet alleen met schandalig veel internetten mogelijk is.
Verder vermoed ik dat we vanuit KPN/Hi/Mirjam weinig meer gaan horen dan een verwijzing naar de voorwaarden. In andere topics reageert ze wel, maar hier laat ze niks meer horen.
Overigens kan ik bevestigen dat niet alleen Hi maar ook KPN zelf dus een rare FUP er op na houd. Mijn zus heeft een KPN-abo en zij kreeg recent ook smsjes dat ze over de limiet zou zitten. Alleen mail gekeken en buienradar toen ze 2 dagen in een hotel zat. Blijkbaar had ze de buienradar aan laten staan, die pagina refreshed continu. Maar dan nog. We hebben het over 2 dagen...
Zojuist nog met Hi gebeld over verlenging van mijn abo. Ook gehad over de FUP. Volgens de medewerker moest je schandalig veel internetten om over de FUP te gaan. Heb hem een aantal voorbeelden gegeven dat dat niet alleen met schandalig veel internetten mogelijk is.
Verder vermoed ik dat we vanuit KPN/Hi/Mirjam weinig meer gaan horen dan een verwijzing naar de voorwaarden. In andere topics reageert ze wel, maar hier laat ze niks meer horen.
[ Voor 34% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-03-2010 15:22 ]
Mirjam zal zelf geen sluitende uitspraken mogen maken over deze zaak, en het is daarom goed voor te stellen dat zij onze problemen heeft geëscaleerd naar een meerdere of naar een andere afdeling. Deze zullen de boel eerst moeten uitzoeken en een antwoord voorbereiden alvorens ze terugkomen naar ons. Maar dat is niks nieuws; ze zei dat zelf ook al. We zijn pas drie werkdagen verder, hoor.
Geduld is een schone zaak, ManiacsHouse.
Geduld is een schone zaak, ManiacsHouse.
En ik quote mezelfVerwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:25:
shadownetwork schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:16:
Het zou fijn zijn als iemand in een verloren uur even de belangrijkste sites, quotes en posts uit deze draadjes verzameld voor het overzicht, zoals bovenstaand bericht en de links naar consuwijzer etc, zodat er niet telkens dezelfde vragen/opmerkingen langskomen.
Begin:
Reactie Hi + nummers FUP
Tros Radar Forum
Verwijderd
Ik volg het topic nu al een tijdje en vraag me steeds dit af.
Ik heb in juli 2009 mijn hi abbonement telefonisch verlengd nadat ik was opgebeld door een hi-medewerker. Alles was prima, Hi online 30 met eindeloos online bundeltje aangesloten. Vervolgens kreeg ik 3 dagen later een pakketje met mijn nieuwe telefoon, gewoon met TNT post en zonder dat ik dus ook maar iets heb getekend oid.
Sta ik nu sterker doordat er nooit door mij een handtekening is gezet voor het afsluiten van mijn contract? Dat ik dus zeg, ik heb nooit getekend voor een FUP, er is mij telefonisch verteld dat ik eindeloos kan internetten. En we kennen allemaal de letterlijke betekenis van "eindeloos". Zonder einde dus.
Of is een telefonische verbintenis net zo sterk als een contractuele verbintenis in de winkel ondertekenen?
Ik heb in juli 2009 mijn hi abbonement telefonisch verlengd nadat ik was opgebeld door een hi-medewerker. Alles was prima, Hi online 30 met eindeloos online bundeltje aangesloten. Vervolgens kreeg ik 3 dagen later een pakketje met mijn nieuwe telefoon, gewoon met TNT post en zonder dat ik dus ook maar iets heb getekend oid.
Sta ik nu sterker doordat er nooit door mij een handtekening is gezet voor het afsluiten van mijn contract? Dat ik dus zeg, ik heb nooit getekend voor een FUP, er is mij telefonisch verteld dat ik eindeloos kan internetten. En we kennen allemaal de letterlijke betekenis van "eindeloos". Zonder einde dus.
Of is een telefonische verbintenis net zo sterk als een contractuele verbintenis in de winkel ondertekenen?
KPN/Hi zal natuurlijk naar de algemene voorwaarden gaan verwijzen, daar heb je voor getekend. Echter kloppen die voorwaarden van geen kant zoals je al gelezen hebt.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:35:
Een telefonische overeenkomst geld ook, maar als er jou is verteld aan de telefoon dat je "eindeloos" kunt internetten hebben ze je info gegeven niet conform hun eigen voorwaarden en je eigenlijk misleid. Lijkt mij (als je dat kunt aantonen) een reden om te ontbinden.
Overigens dienen ze een voicelog te bewaren waarin jij jouw akkoord geeft, dus bewijzen zijn er.
En Hi zal zeggen dat je dat kan. Ze zullen je niet afsluiten wanneer je x keer over je de fup heen gaat, enkel de snelheid omlaag. Je kan dus gewoon eindeloos blijven internetten. En een handtekening hoeft er niet onder, je hebt wel een overeenkomst afgesloten. Ik meen zelfs dat ze dat opnemen, maar weet het niet zeker.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:35:
Als het telefoongesprek opgenomen wordt dan moet je ervan op de hoogte gesteld zijn, vooraf of tijdens het gesprek. Meestal heb je gewoon een salesgesprek aan de telefoon ("Wil u deze aanbieding ja/nee?") en als je het wilt doorzetten dan volgt er een opmerking in de de trend van "dan start ik nu de bandopname met uw goedkeuring". Er worden ter bevestiging enkele vragen gesteld zoals "is uw naam zoveel en zoveel" en je zult dan telkens met ja/nee kunnen beantwoorden.
Telefoonopnames kunnen afdoende zijn voor contractbinding, maar je moet er wel van op de hoogte gesteld zijn. Stiekem opnemen is tegen de wet en strafbaar.
Telefoonopnames kunnen afdoende zijn voor contractbinding, maar je moet er wel van op de hoogte gesteld zijn. Stiekem opnemen is tegen de wet en strafbaar.
Verwijderd
Ik weet 100% zeker dat er niet is gevraagd om het gesprek op te nemen..
Ik wil namelijk via die uitleg van radar mijn contract proberen te ontbinden op grond van de feiten dat Hi zich niet aan de gemaakte afspraken houdt. Hier kunnen ze, in mijn ogen, niet onderuit. Ik ben alleen niet zo taalvaardig om een brief te schrijven waar wat kracht achter zit zodat Hi zich niet achter een simpel verkooppraatje kan verschuilen als reactie.
Kleine samenvatting:
-Ik heb in juli telefonisch een contract verlengd met een eindeloos online bundel, hiervoor is niet getekend.
-Ik wordt elke maand lastig gevallen door smsjes dat mijn FUP overschreden is. Ong 250 mb verbruikt.
-De FUP wordt elke maand bepaald door het gemiddelde gebruik van alle eindeloos-online gebruikers en gaat per 1ste van de kalendermaand. Dit is waar ik stilzwijgend mee akkoord ben gegaan.
-De FUP blijkt volgens Hi een vastgesteld limiet te zijn van 250 mb per maand. In strijd met hun eigen voorwaarden dus.
Kan ik dus mijn recht halen en mijn contract laten ontbinden op dit relatief kleine verschil in voorwaarden?
Is trouwens een tweakers forumbericht van het HI webcare team voldoende bewijslast om te bevestigen dat de FUP een vaste waarde is? Of zeggen ze dan gewoon: ja dat kan iedereen geweest zijn. Ik verwacht namelijk gewoon een reactie dat de FUP weldegelijk word vastgesteld door het gemiddelde gebruik...bla (hi-praat) blabla... alles wat ik dus al weet.
Wat zijn nog andere reacties van Hi die je wel aan kunt zien komen en daar alvast op in kunt spelen in je brief?
Ik ga z.s.m. beginnen aan mijn brief.
Ik wil namelijk via die uitleg van radar mijn contract proberen te ontbinden op grond van de feiten dat Hi zich niet aan de gemaakte afspraken houdt. Hier kunnen ze, in mijn ogen, niet onderuit. Ik ben alleen niet zo taalvaardig om een brief te schrijven waar wat kracht achter zit zodat Hi zich niet achter een simpel verkooppraatje kan verschuilen als reactie.
Kleine samenvatting:
-Ik heb in juli telefonisch een contract verlengd met een eindeloos online bundel, hiervoor is niet getekend.
-Ik wordt elke maand lastig gevallen door smsjes dat mijn FUP overschreden is. Ong 250 mb verbruikt.
-De FUP wordt elke maand bepaald door het gemiddelde gebruik van alle eindeloos-online gebruikers en gaat per 1ste van de kalendermaand. Dit is waar ik stilzwijgend mee akkoord ben gegaan.
-De FUP blijkt volgens Hi een vastgesteld limiet te zijn van 250 mb per maand. In strijd met hun eigen voorwaarden dus.
Kan ik dus mijn recht halen en mijn contract laten ontbinden op dit relatief kleine verschil in voorwaarden?
Is trouwens een tweakers forumbericht van het HI webcare team voldoende bewijslast om te bevestigen dat de FUP een vaste waarde is? Of zeggen ze dan gewoon: ja dat kan iedereen geweest zijn. Ik verwacht namelijk gewoon een reactie dat de FUP weldegelijk word vastgesteld door het gemiddelde gebruik...bla (hi-praat) blabla... alles wat ik dus al weet.
Wat zijn nog andere reacties van Hi die je wel aan kunt zien komen en daar alvast op in kunt spelen in je brief?
Ik denk zelf dat je alleen je eindeloos online bundel kunt ontbinden, aangezien het voice abonnement wel gewoon klopt.. we moeten alleen even afwachten tot er een nieuwe reactie komt van Hi..Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:17:
Ik weet 100% zeker dat er niet is gevraagd om het gesprek op te nemen..
Kleine samenvatting:
Het vervelende hieraan is (en Hi lacht zich rot) dat je bij een andere provider niet alleen internet kunt krijgen. En al zou dat kunnen dan moet je een toestel hebben waar 2 sims in kunnen. Vraag is dan of je dan verplicht bent om bij de Hi te blijven terwijl je eigenlijk geen andere keus hebt.Kalua schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:23:
[...]
Ik denk zelf dat je alleen je eindeloos online bundel kunt ontbinden, aangezien het voice abonnement wel gewoon klopt.. we moeten alleen even afwachten tot er een nieuwe reactie komt van Hi..
Goeie genade....vandaag weer even contact gehad met de klantenservice van KPN omdat ik al 1 1/2 week bezig ben om mijn Surf & Mail Extra Snel om te zetten naar Surf & Mail (gewoon)...via de website van KPN lukt dat namelijk niet blijkbaar...
Had afgelopen 1 1/2 week al diverse keren contact gehad met de klantenservice en elke keer duurde het nog een dagje langer...of was er een storing met het systeem. Vandaag maakte de klantenservice het wel heel erg bont....ik nam weer contact op omdat mijn Surf & Mail Extra Snel nog steeds niet was uitgezet en ditmaal wist de mevrouw mij te vertellen dat mijn aanvraag (van 1 1/2 week geleden) nog steeds op 'in behandeling' stond.
Er was onderhand al wel een mail/brief naar een of andere afdeling die het 'probleem' zou kunnen oplossen voor mij. Op zich stemde dit mij nog wel gunstig....er zat na 1 1/2 week toch schot in. Toen ik vervolgens vroeg hoelang het ging duren (ik rekende zelf op een dag of wat...hooguit een wek), vertelde de mevrouw mij dat ik toch zeker rekening moest houden met een termijn van ongeveer 6 weken. Je zult begrijpen dat toen bij mij de stoppen zeg maar wel doorsloegen en ik mij toch behoorlijk moest inhouden om niet ongelooflijk uit m'n slof te schieten (de mevrouw leest ook maar een script voor en kan er persoonlijk ook weinig aan doen).
Dit heeft mij doen besluiten om de lokale KPN winkel eens met een bezoek te vereren (waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht?). Daar aangekomen de medewerker verteld dat ik KPN goed zat was en ook nog even mijn 'vorige frustratie' aan hem kenbaar gemaakt (de bekende frustratie over hun fair use policy).
Hij kon voor beide gevallen best begrip opbrengen en gaf aan hij wel een klachtenprocedure zou starten voor mij. Hij vulde via het systeem een klacht in en vroeg me wat ik als oplossing wilde. Ik gaf aan dat wat mij betreft mijn contract ontbonden zou worden aangezien ik het helemaal gehad had met KPN. Volgens de medewerker zou er binnen een paar dagen contact met mij opgenomen worden zodat ik mijn hele verhaal nogmaals kon doen. Mocht ik met 1 a 1 1/2 week niets vernomen hebben van hem...dan zou ik wel weer even langskomen.....laten we hopen dat KPN een beetje meewerkt.
Dussuh...tipje : Misschien is een ingewikkelde brief niet nodig en kun je e.e.a. regelen via de KPN winkel ipv de klantenservice...
Had afgelopen 1 1/2 week al diverse keren contact gehad met de klantenservice en elke keer duurde het nog een dagje langer...of was er een storing met het systeem. Vandaag maakte de klantenservice het wel heel erg bont....ik nam weer contact op omdat mijn Surf & Mail Extra Snel nog steeds niet was uitgezet en ditmaal wist de mevrouw mij te vertellen dat mijn aanvraag (van 1 1/2 week geleden) nog steeds op 'in behandeling' stond.
Er was onderhand al wel een mail/brief naar een of andere afdeling die het 'probleem' zou kunnen oplossen voor mij. Op zich stemde dit mij nog wel gunstig....er zat na 1 1/2 week toch schot in. Toen ik vervolgens vroeg hoelang het ging duren (ik rekende zelf op een dag of wat...hooguit een wek), vertelde de mevrouw mij dat ik toch zeker rekening moest houden met een termijn van ongeveer 6 weken. Je zult begrijpen dat toen bij mij de stoppen zeg maar wel doorsloegen en ik mij toch behoorlijk moest inhouden om niet ongelooflijk uit m'n slof te schieten (de mevrouw leest ook maar een script voor en kan er persoonlijk ook weinig aan doen).
Dit heeft mij doen besluiten om de lokale KPN winkel eens met een bezoek te vereren (waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht?). Daar aangekomen de medewerker verteld dat ik KPN goed zat was en ook nog even mijn 'vorige frustratie' aan hem kenbaar gemaakt (de bekende frustratie over hun fair use policy).
Hij kon voor beide gevallen best begrip opbrengen en gaf aan hij wel een klachtenprocedure zou starten voor mij. Hij vulde via het systeem een klacht in en vroeg me wat ik als oplossing wilde. Ik gaf aan dat wat mij betreft mijn contract ontbonden zou worden aangezien ik het helemaal gehad had met KPN. Volgens de medewerker zou er binnen een paar dagen contact met mij opgenomen worden zodat ik mijn hele verhaal nogmaals kon doen. Mocht ik met 1 a 1 1/2 week niets vernomen hebben van hem...dan zou ik wel weer even langskomen.....laten we hopen dat KPN een beetje meewerkt.
Dussuh...tipje : Misschien is een ingewikkelde brief niet nodig en kun je e.e.a. regelen via de KPN winkel ipv de klantenservice...
Beide klachten komen bij klantenreacties terecht en beide zullen denk ik ook evensnel afgehandeld worden. De gast in de winkel was waarschijnlijk alleen een relaxtere kerel en vertelde je meer wat je wilde horen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
JvS schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:25:
Beide klachten komen bij klantenreacties terecht en beide zullen denk ik ook evensnel afgehandeld worden. De gast in de winkel was waarschijnlijk alleen een relaxtere kerel en vertelde je meer wat je wilde horen.
Het loopt sowieso niet helemaal lekker daar bij KPN. Ik wilde mijn abonnement verhogen maar op de website was dit voor mij al niet mogelijk. Ik bellen naar Hi, liep daar het hele systeem vast maar ze zouden het aanpassen zodra ik de verbinding zou verbreken zodat zij het programma opnieuw kon starten. Inmiddels is het nog steeds niet aangepast. 
Morgen nog maar eens bellen...
Edit:
Op de website staat nu zelfs:

Morgen nog maar eens bellen...
Edit:
Op de website staat nu zelfs:
Zal natuurlijk toeval zijn of krijgen jullie deze melding niet?Je abonnement wijzigen is tijdelijk niet mogelijk
In verband met een technische storing lukt het nu niet om je abonnement te wijzigen.
We raden je aan het zo nogmaals te proberen.
[ Voor 28% gewijzigd door The_Worst op 18-03-2010 22:49 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
DoemdenkerijThe_Worst schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:47:
Zal natuurlijk toeval zijn of krijgen jullie deze melding niet?
Heb al twee keer eerder via een medewerker van een KPN service punt een klachtenprocedure gestart, beide keren zonder resultaat. Neemt niet weg dat het altijd slim is om de klachten kenbaar te maken maar wees er op voorbereid dat deze procedure geen 'voorrang' krijgt omdat het van eigen medewerkers komt en je gewoon in de (ondertussen heeeeeleee grote) verzamelbak(lees:prullenbak) terecht komt.TheVMaster schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:41:
Tot op heden geen reacties dus meer van KPN/Hi. Heb echter wel een reactie gekregen van Consuwijzer.nl waar onze vriend Engelfriet naar had verwezen.
Hieronder het antwoord, heb eventuele interessante dingen vet gemaakt (mmm bij nader inzien maar 1 punt eigenlijk).
Geachte heer Hendrix,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 12 maart 2010. Door de grote hoeveelheid vragen en klachten die wij op dit moment ontvangen, is onze reactietermijn langer dan gebruikelijk. Onze welgemeende excuses voor de vertraging die daardoor is opgelopen bij het beantwoorden van uw vraag.
Uit uw mail geeft u aan dat u geen duidelijkheid kunt vinden over het gebruik van "Eindeloos Online" met Fair Use Policy. En dat Hi nu vast gesteld heeft dat F.U.P. op 25 MB is gesteld en dat dit nu niet overeenkomt met de regeling vastgesteld in de voorwaarde Er is niets wettelijk bepaald over Fair Use Policy het is een soort redelijkheid wat ze aanbieden. Wel moet er een bepaalde duidelijkheid zijn voor de consument tot hoeveel/lang hij gebruik mag maken van een bepaalde dienst waarvoor hij een contract heeft afgesloten. Bent u van mening dat u geen duidelijkheid kunt krijgen, dan kunt u overwegen de volgende stappen ondernemen:
• Schrijf uw aanbieder (nogmaals) een (aangetekende) brief waarin u inhoudelijk uw klacht aangeeft. Stel een redelijke termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders vier weken) waarbinnen uw klacht afgehandeld moet zijn. Geef aan welke vervolgstappen u onderneemt (Geschillencommissie, juridische procedure) als uw aanbieder niet aan uw verzoek tegemoet komt. Ook voor een aanbieder kost dit extra tijd en geld, zij zijn er daarom bij gebaat om het probleem, zonder tussenkomst van de geschillencommissie of de rechter, op te lossen. Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl.
• Indien uw klacht niet juist wordt afgehandeld, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Deze commissie doet een bindende uitspraak in het geschil. In de algemene voorwaarden kunt u vinden bij welke geschillencommissie u terecht kunt met uw klacht. Meer informatie over de procedure en de voorwaarden vindt u op www.geschillencommissie.nl. Het aanhangig maken van een geschil bij de Geschillencommissie ontslaat u overigens niet van uw eventuele betalingsverplichting ten opzichte van de aanbieder.
• Wilt u liever niet naar deze commissie stappen, dan kunt u overwegen om een gerechtelijke procedure te beginnen tegen de betrokken aanbieder. In dat geval adviseren wij u eerst juridisch advies in te winnen over uw specifieke rechtspositie en eventuele mogelijkheden tot het verkrijgen van schadevergoeding bijvoorbeeld bij een rechtswinkel, juridisch loket (tel: 0900-8020 10 ct. p.m. of website: www.juridischloket.nl), of -indien van toepassing- via uw rechtsbijstandverzekering.
Voor de volledigheid geven wij u aan dat OPTA belast is met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten. OPTA kan dus de wet handhaven maar wetten maken of aanpassen is een taak van de wetgever. OPTA kan telefoonaanbieders daarom niet dwingen hun abonnees een andere betaaloptie te bieden.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 100xxxxxxx. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument
Hieronder het antwoord, heb eventuele interessante dingen vet gemaakt (mmm bij nader inzien maar 1 punt eigenlijk).
Geachte heer Hendrix,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 12 maart 2010. Door de grote hoeveelheid vragen en klachten die wij op dit moment ontvangen, is onze reactietermijn langer dan gebruikelijk. Onze welgemeende excuses voor de vertraging die daardoor is opgelopen bij het beantwoorden van uw vraag.
Uit uw mail geeft u aan dat u geen duidelijkheid kunt vinden over het gebruik van "Eindeloos Online" met Fair Use Policy. En dat Hi nu vast gesteld heeft dat F.U.P. op 25 MB is gesteld en dat dit nu niet overeenkomt met de regeling vastgesteld in de voorwaarde Er is niets wettelijk bepaald over Fair Use Policy het is een soort redelijkheid wat ze aanbieden. Wel moet er een bepaalde duidelijkheid zijn voor de consument tot hoeveel/lang hij gebruik mag maken van een bepaalde dienst waarvoor hij een contract heeft afgesloten. Bent u van mening dat u geen duidelijkheid kunt krijgen, dan kunt u overwegen de volgende stappen ondernemen:
• Schrijf uw aanbieder (nogmaals) een (aangetekende) brief waarin u inhoudelijk uw klacht aangeeft. Stel een redelijke termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders vier weken) waarbinnen uw klacht afgehandeld moet zijn. Geef aan welke vervolgstappen u onderneemt (Geschillencommissie, juridische procedure) als uw aanbieder niet aan uw verzoek tegemoet komt. Ook voor een aanbieder kost dit extra tijd en geld, zij zijn er daarom bij gebaat om het probleem, zonder tussenkomst van de geschillencommissie of de rechter, op te lossen. Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl.
• Indien uw klacht niet juist wordt afgehandeld, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Deze commissie doet een bindende uitspraak in het geschil. In de algemene voorwaarden kunt u vinden bij welke geschillencommissie u terecht kunt met uw klacht. Meer informatie over de procedure en de voorwaarden vindt u op www.geschillencommissie.nl. Het aanhangig maken van een geschil bij de Geschillencommissie ontslaat u overigens niet van uw eventuele betalingsverplichting ten opzichte van de aanbieder.
• Wilt u liever niet naar deze commissie stappen, dan kunt u overwegen om een gerechtelijke procedure te beginnen tegen de betrokken aanbieder. In dat geval adviseren wij u eerst juridisch advies in te winnen over uw specifieke rechtspositie en eventuele mogelijkheden tot het verkrijgen van schadevergoeding bijvoorbeeld bij een rechtswinkel, juridisch loket (tel: 0900-8020 10 ct. p.m. of website: www.juridischloket.nl), of -indien van toepassing- via uw rechtsbijstandverzekering.
Voor de volledigheid geven wij u aan dat OPTA belast is met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten. OPTA kan dus de wet handhaven maar wetten maken of aanpassen is een taak van de wetgever. OPTA kan telefoonaanbieders daarom niet dwingen hun abonnees een andere betaaloptie te bieden.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 100xxxxxxx. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument
daar schiet je dus niet veel mee op, tenzij je bereid bent naar de rechter te stappen. Ook dan is het ook nog niet eens zeker of je gelijk krijgt...
Nou nou niet overdrijven. Zijn nog tig stappen voor zoals Consuwijzer ook aangeeft. Inmiddels ligt er van mij een officiele klacht bij Hi.Kalua schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:11:
daar schiet je dus niet veel mee op, tenzij je bereid bent naar de rechter te stappen. Ook dan is het ook nog niet eens zeker of je gelijk krijgt...
Verwijderd
Vandaag ook het bericht gekregen:
"Hi. Eindeloos Online heeft een Fair Use Policy. Deze maand wordt je snelheid verlaagd tot het eind van de maand."
Saldo naar 1244 gaf echter:
"Melding Hi Eindeloos Online: Verbruik 9,155MB t.w.v. E29,38 sinds factuur 10 maart."
Het bedrag kan kloppen omdat hier ook het buitenlandse verbruik bij is opgeteld.
Persoonlijk zat ik nog te twijfelen om over te stappen naar het 'snelste' eindeloos online pakket, maar op deze manier heeft dat natuurlijk geen nut... Zonde van Hi/KPN...
"Hi. Eindeloos Online heeft een Fair Use Policy. Deze maand wordt je snelheid verlaagd tot het eind van de maand."
"Melding Hi Eindeloos Online: Verbruik 9,155MB t.w.v. E29,38 sinds factuur 10 maart."
Het bedrag kan kloppen omdat hier ook het buitenlandse verbruik bij is opgeteld.
Persoonlijk zat ik nog te twijfelen om over te stappen naar het 'snelste' eindeloos online pakket, maar op deze manier heeft dat natuurlijk geen nut... Zonde van Hi/KPN...
Volgens mij geeft saldo naar 1244 alleen het verbruik buiten je bundel, dus die 9,zoveel mb die je in het buitenland hebt gebruikt. Dit vind ik sowieso achterlijk, hoe moet je dan in godsnaam je verbruik controleren als het niet via 1244 kan?Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:39:
Edit: net wat te laat
Dat is ook deels het hele probleem. Hoe controleer je je verbruik...Knul schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:46:
[...]
Volgens mij geeft saldo naar 1244 alleen het verbruik buiten je bundel, dus die 9,zoveel mb die je in het buitenland hebt gebruikt. Dit vind ik sowieso achterlijk, hoe moet je dan in godsnaam je verbruik controleren als het niet via 1244 kan?
Edit: net wat te laat
Vind ook niet dat ze met een smaken 'Hi heeft een fup, en daarom word je snelheid nu naar beneden gegooid' weg kunnen komen. Echter zolang niemand daadwerkelijk het hogerop zoekt komen ze er mee weg.
Mijn klachten (aan Hi en ook via webcare) word gewoon niet op gereageerd... misschien mijn rechtsbijstand eens bellen.
Uhm, naar aanleiding van jou post, heb ik toch even snel saldo gestuurd om even te bekijken hoeveel ik nog op m'n Hi Eindeloos Online had.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:39:
Best opmerkelijk, heb behoorlijk lopen binnenhalen/surfen/tetheren.quote: smsMelding Hi Eindeloos Online: Verbruik 0,000MB. t.w.v E0,00 sinds factuur 14 maart.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Foei! Dat laatste mag niet he!kKaltUu schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:58:
[...]
Best opmerkelijk, heb behoorlijklopen binnenhalen/surfen/tetheren.
Ben nu met mijn Legende eens 100mb file aan het downloaden van bbned.
Eens testen wanneer ik mijn smsje krijg...
[ Voor 0% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-03-2010 15:48 . Reden: t9 zuigt... ]
Het is hier nog veel leuker:
Nadat ik van Hi Eindeloos Xtra Snel terug naar gewoon Eindeloos ben gegaan, heb ik ook mijn oude snelheid (128kbps) weer terug! Geen 384kbps dus.
Daar ga ik zo ook eventjes over bellen.
Nadat ik van Hi Eindeloos Xtra Snel terug naar gewoon Eindeloos ben gegaan, heb ik ook mijn oude snelheid (128kbps) weer terug! Geen 384kbps dus.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Weet je zeker dat je snelheid niet gewoon is verlaagd omdat je de datalimiet hebt overschreden?Jassy schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:22:
Het is hier nog veel leuker:
Lol! Zou kunnen. Maar ik mag toch aannemen dat hij daar dan een berichtje over heeft gekregen?jelle. schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:42:
[...]
Weet je zeker dat je snelheid niet gewoon is verlaagd omdat je de datalimiet hebt overschreden?
Btw. Jelle, jij werkt toch in de telecomsector/winkel. Neem aan dat jij toch wel vragen/klachten krijgt hierover. Niet om je aan te vallen (remember
Er zijn hier meerderen die in de telecomsector werken, ik ook. Ik heb zelf in de winkel de klachten die ik op internet zie, nog nooit gehoord. Dit terwijl er genoeg klanten zijn met Hero's (Heroes
), Tattoo's en van alles. De rest zijn, naar mijn ervaring, niet écht groot gebruikers (ik zit zelf op 500MB per maand, soms iets meer soms iets minder, merk wel dat het steeds meer wordt): veel klanten gebruiken het vnl. voor mail en dan hebben ze het probleem niet zo. Je zult mij ook regelmatig een bepaalde provider zien verdedigen: sommige mensen hebben een verwachtingspatroon wat gewoon nog niet strookt met de werkelijkheid (providers lopen nu eenmaal wel eens achter, soms moedwillig).
Maar is het voor velen ook niet zo dat je gewoon het WiFi kan gebruiken? Gebruikt wel meer stroom (dat snap ik), maar ik gebruik zo'n 200MB via WiFi en dus 500MB via 3G (384kbps): vooral bij studenten hoor ik nog wel eens dat ze alleen maar 3G gebruiken en thuis nooit WiFi gebruiken (terwijl dat sneller is en je dan geen last hebt van die datalimiet). Ik doe overigens zelf ábsoluut geen rare dingen, YouTube e.d. gebruik ik amper en ook uitzending gemist niet. Ik wilde nog wel eens politiek24/journaal24 kijken en heb nu net een nieuwe app voor TV kijken, maar deze maand zit ik nu op 400MB vanaf 01-03-2010 zonder die dingen te bekijken (puur mail, internet en applicaties updaten/gebruiken dus).
Maar verder: wat wil je ermee bereiken met het weten wat de mensen in de winkels erover denken? Geloof mij: elke verkoper zal het liefst geen enkele limiet hierin hebben (het liefst bij een duurdere bundel natuurlijk
Haha!), dan kun je hier immers ook geen klachten over krijgen. Daarentegen ben ik wel van mening dat sommigen het begrip "Mobiel internet" niet snappen (mensen die 3 uur per dag Youtube kijken bijv. en dat regelmatig doen, ipv incidenteel): dit komt echter ook door de providers die het Eindeloos en Zorgeloos gaan noemen en hardop zeggen dat Youtube e.d. geen probleem is (terwijl dit, bij elke dag een half uur gebruik toch best al voor problemen kan/gaat zorgen als je ernaast ook nog internet en e-mailt). Wat ik persoonlijk heel vreemd vind is dat in de voorwaarden staat dat het een variabele limiet is en ik ook binnen KPN hoor dat de limiet variabel is, terwijl ik dan hier lees van iemand van Webcare dat de limiet niet variabel is: tsja, dat is gewoon erg vreemd.
Maar goed, ook Vodafone heeft deze problemen (Niet alleen Hi), alleen T-Mobile lijkt deze problemen niet te hebben. Hun redenatie is dat zij de snelheid dermate knijpen (384kbps downloaden, dus net als Hi) dat ze er geen limiet op hoeven te zetten, zo zou het wat mij betreft er ook uit moeten gaan zien. Dus bijvoorbeeld voor 5 euro een bundel waarmee je op langzame snelheid kan internet (zeg een 128-256kbps, waarbij bijv. Youtube e.d. uitgeschakeld zijn dus puur voor e-mail en internet), voor 10 euro een bundel waarmee je op zeg 512kbps kan internetten en Youtube e.d. ook kan bekijken en dan voor 15 euro een bundel met 1-2Mbps (dit moet mobiel gewoon voldoende zijn volgens mij! Ik kan alles streamen met 384kbps, het is geen laptop die je thuis hebt staan, het blijft een mobiele telefoon... Dan moet je mobiel internet voor op je laptop nemen) met de mogelijkheid om te streamen, internetten, TV kijken evt, etc. Ik ben benieuwd of het deze structuur gaat krijgen, je ziet nu toch dat bijv. spelers als MTV Mobile en Vodafone het integreren in hun bel-/smsbundel (wel een aardige snelheid, 768kbps) met daarboven op een add-on bundel voor bijv. Blackberry.
Maar is het voor velen ook niet zo dat je gewoon het WiFi kan gebruiken? Gebruikt wel meer stroom (dat snap ik), maar ik gebruik zo'n 200MB via WiFi en dus 500MB via 3G (384kbps): vooral bij studenten hoor ik nog wel eens dat ze alleen maar 3G gebruiken en thuis nooit WiFi gebruiken (terwijl dat sneller is en je dan geen last hebt van die datalimiet). Ik doe overigens zelf ábsoluut geen rare dingen, YouTube e.d. gebruik ik amper en ook uitzending gemist niet. Ik wilde nog wel eens politiek24/journaal24 kijken en heb nu net een nieuwe app voor TV kijken, maar deze maand zit ik nu op 400MB vanaf 01-03-2010 zonder die dingen te bekijken (puur mail, internet en applicaties updaten/gebruiken dus).
Maar verder: wat wil je ermee bereiken met het weten wat de mensen in de winkels erover denken? Geloof mij: elke verkoper zal het liefst geen enkele limiet hierin hebben (het liefst bij een duurdere bundel natuurlijk
Maar goed, ook Vodafone heeft deze problemen (Niet alleen Hi), alleen T-Mobile lijkt deze problemen niet te hebben. Hun redenatie is dat zij de snelheid dermate knijpen (384kbps downloaden, dus net als Hi) dat ze er geen limiet op hoeven te zetten, zo zou het wat mij betreft er ook uit moeten gaan zien. Dus bijvoorbeeld voor 5 euro een bundel waarmee je op langzame snelheid kan internet (zeg een 128-256kbps, waarbij bijv. Youtube e.d. uitgeschakeld zijn dus puur voor e-mail en internet), voor 10 euro een bundel waarmee je op zeg 512kbps kan internetten en Youtube e.d. ook kan bekijken en dan voor 15 euro een bundel met 1-2Mbps (dit moet mobiel gewoon voldoende zijn volgens mij! Ik kan alles streamen met 384kbps, het is geen laptop die je thuis hebt staan, het blijft een mobiele telefoon... Dan moet je mobiel internet voor op je laptop nemen) met de mogelijkheid om te streamen, internetten, TV kijken evt, etc. Ik ben benieuwd of het deze structuur gaat krijgen, je ziet nu toch dat bijv. spelers als MTV Mobile en Vodafone het integreren in hun bel-/smsbundel (wel een aardige snelheid, 768kbps) met daarboven op een add-on bundel voor bijv. Blackberry.
[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 24-03-2010 21:13 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Heb bovenstaand maar even ingekort.Sp!tF!re schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:12:
Er zijn hier meerderen die in de telecomsector werken, ik ook. Ik heb zelf in de winkel de klachten die ik op internet zie, nog nooit gehoord. Dit terwijl er genoeg klanten zijn met Hero's (Heroes), Tattoo's en van.....
heel verhaal...
....daarboven op een add-on bundel voor bijv. Blackberry.
Ik ben het niet eens met je opmerking dat mensen een verkeerd beeld hebben van of een verwachtingspatroon hebben dat niet klopt... Dan wil ik je er toch op wijzen dat providers en mensen zoals jij dat toch gecreëerd hebben. In ieder geval bij Hi is het zo (zoals je zelf ook aangeeft). Daarom ook mijn vraag wat jullie er zelf van vinden en wat jullie doen om dit soort problemen te voorkomen... Neem aan dat je je klant eerlijk wilt voorlichten. (of ben ik erg naïef en is de gemiddelde telefoonverkoper er nog steeds op uit om zoveel en zo snel mogelijk marge te halen?)
In je verhaal proef ik ook een beetje dat je de discussie ietwat zinloos vind. Je hebt het over mensen die niet klagen en het meestal voor hun mail gebruiken. Jijzelf doet niet zo heel veel meer met het internet op je mobiel en zit al op ruim 500MB... Ik doe net zoveel maar word bij de 250MB op mijn vingers getikt door KPN/Hi en zelfs de snelheid word afgeknepen.
Het idee van die pakketten is heel leuk, maar zoals je zelf aangeeft zit je al snel op 500MB. Ik heb ervaring met een Diamond Touch en Eindeloos Online, maar sorry dat is niet vooruit te branden... Dus laat dat laagste pakket maar zitten.
Providers dienen gewoon te leveren wat ze beloven en niet met gelul (ook niet door de verkopers) ons afschepen dat onze verwachtingen te hoog zijn. De verwachtingen welke door de providers en winkeliers zelf is gecreëerd.
Meest grove vind ik dat men in eerste instantie niet serieus word genomen. En ook dat hier niet meer gereageerd word door Hi Webcare. Dit doet mij toch vermoeden dat (hoe heet ze ook alweer van Webcare) haar mondje voorbij heeft gepraat.
[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-03-2010 21:41 ]
Ik denk dat het heel verkeerd is om te denken dat de verkopers hier bewust aan meewerken (misschien ben ik daar zelf naïef, ik hoop het niet en weet dat het bij mij in de winkel niet gebeurt, als dit wel gebeurt spreek ik diegene er ook op aan). Ik reageer hier op persoonlijke voet uiteraard, ik weet wel zeker dat er genoeg winkels zijn die wellicht verkeerde verwachtingen scheppen maar geloof mij maar op mijn woord: veel van die problemen komen voort uit dezelfde bron, de onduidelijkheid binnen elke provider. Lang niet elke provider is even goed in communicatie en daar lopen wij ook tegenaan. Als ik als verkoper bij onze zakelijke lijnen informeer naar bijv. de FUP krijg ik nooit hetzelfde antwoord. Wij moeten dan dus uitgaan van de uitingen vanuit providers, die dus lang niet altijd helemaal kloppen.
Maar nu stel ik, in het algemeen, de volgende vraag: hoeveel mensen luisteren niet naar een verkoper? Ik pretendeer niet alles te weten, maar heb toch de insteek om specialist te zijn: zoveel mogelijk weten. Er zijn zoveel mensen die alles beter weten (mbt tethering, of bijv laatst iemand die meende dat de iPhone op Safari draait en de 4G Android gaat draaien...).
Hoe dan ook, er zijn verkeerde verkopers maar die pik je met wat vooronderzoek er wel uit. Maar je kan niet alles weten, ik weet zeker dat het gros van de verkopers geen discussies wil over FUP: ik probeer hier altijd heel helder in te zijn. Waarom zouden we dat willen? Net als toestellen die kapot gaan: alsof wij als winkel dat gezeik (sorry) willen. Ik snap de frustatie bij defecten e.d., dat absoluut. Maar ik als verkoper kan die FUP niet wijzigen, hoe graag ik het ook wil: ik kan je verhaal in de winkel dus wel aanhoren en er (gemeend) begrip voor tonen, maar kan het niet voor je verhogen..
Jouw aangehaalde punt mbt snelheid vind ik overigens super om op in te haken: ik ken maar weinig klanten die de oude snelheid te langzaam vinden. Op Tweakers zitten natuurlijk veel grotere gebruikers, maar dit is echt een minderheid. Als ik een schatting moet maken wil misschien 5% sneller internet, 50% gebruikt het amper en de andere 45% vindt het prima. Dit zal ongetwijfeld per winkel/regio verschillen.
Overigens vind ik de discussie heel belangrijk, maar weet wel dat wij (zowel jij als ik!) tot de minderheid behoren. Juist dat wilde ik illustreren
als dat verkeerd overkwam vind ik dat spijtig!
Maar nu stel ik, in het algemeen, de volgende vraag: hoeveel mensen luisteren niet naar een verkoper? Ik pretendeer niet alles te weten, maar heb toch de insteek om specialist te zijn: zoveel mogelijk weten. Er zijn zoveel mensen die alles beter weten (mbt tethering, of bijv laatst iemand die meende dat de iPhone op Safari draait en de 4G Android gaat draaien...).
Hoe dan ook, er zijn verkeerde verkopers maar die pik je met wat vooronderzoek er wel uit. Maar je kan niet alles weten, ik weet zeker dat het gros van de verkopers geen discussies wil over FUP: ik probeer hier altijd heel helder in te zijn. Waarom zouden we dat willen? Net als toestellen die kapot gaan: alsof wij als winkel dat gezeik (sorry) willen. Ik snap de frustatie bij defecten e.d., dat absoluut. Maar ik als verkoper kan die FUP niet wijzigen, hoe graag ik het ook wil: ik kan je verhaal in de winkel dus wel aanhoren en er (gemeend) begrip voor tonen, maar kan het niet voor je verhogen..
Jouw aangehaalde punt mbt snelheid vind ik overigens super om op in te haken: ik ken maar weinig klanten die de oude snelheid te langzaam vinden. Op Tweakers zitten natuurlijk veel grotere gebruikers, maar dit is echt een minderheid. Als ik een schatting moet maken wil misschien 5% sneller internet, 50% gebruikt het amper en de andere 45% vindt het prima. Dit zal ongetwijfeld per winkel/regio verschillen.
Overigens vind ik de discussie heel belangrijk, maar weet wel dat wij (zowel jij als ik!) tot de minderheid behoren. Juist dat wilde ik illustreren
[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 24-03-2010 22:29 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ja je bent naief, enorm naief zelfs. Verkopers van telefoons zijn over het algemeen gewoon echte ratten die liegen en bedriegen voor een sale.Sp!tF!re schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:26:
Ik denk dat het heel verkeerd is om te denken dat de verkopers hier bewust aan meewerken (misschien ben ik daar zelf naïef, ik hoop het niet en weet dat het bij mij in de winkel niet gebeurt, als dit wel gebeurt spreek ik diegene er ook op aan).
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Klopt, heb je helemaal gelijk in dat wij een minderheid zijn. En je kwam heel duidelijk over. Maar leer mij de gemiddelde verkoper kennen (uitzonderingen zoals jij niet meetellendeSp!tF!re schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:26:
Overigens vind ik de discussie heel belangrijk, maar weet wel dat wij (zowel jij als ik!) tot de minderheid behoren. Juist dat wilde ik illustrerenals dat verkeerd overkwam vind ik dat spijtig!
Nou nou niet overdrijven. Ik hoop vaak ook op anders maar deels heb je wel gelijk. Zolang men in een winkel (maar ook bij telefonische verkoop) een bepaalde target moet halen om extra te verdienen is er bijna nooit sprake van eerlijke info.Tsurany schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:32:
[...]
Ja je bent naief, enorm naief zelfs. Verkopers van telefoons zijn over het algemeen gewoon echte ratten die liegen en bedriegen voor een sale.
Nouja laat ik het zo zeggen, elke keer dat ik in een telecom winkel kwam en om informatie vroeg ben ik voorgelogen door de verkopers. Gewoon echte leugens waarvan iedereen die een beetje van zaken weet zal zeggen dat het leugens zijn. Ik moet de eerste nette verkoper nog zien die niet liegt en bedreigt om zijn target te halen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Sorry hoor, maar dit is gewoon een lelijke opmerking. Ja er zit zeker tuig tussen en ja er wordt afgerekend op prestaties. Maar wat je hier schetst is simpelweg niet waar. Ik heb twee jaar geleden een jaar lang voor een paar grote telecommerken selectiegesprekken gevoerd voor de functies van verkopers en managers van de winkels. Degene waar ik het enthousiast van raakte en die als verkoper werden aangenomen (dat bepaalde ik niet, ik deed de 1e selectie) zijn degene die zich het best in een klant kunnen verplaatsen. Jongens en meiden die enthousiast worden van het helpen van mensen en die er inderdaad ook een sport in zien om resultaten te behalen en het gesprek gestructureerd naar een 'sale' toe zullen buigen.Tsurany schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:32:
[...]
Ja je bent naief, enorm naief zelfs. Verkopers van telefoons zijn over het algemeen gewoon echte ratten die liegen en bedriegen voor een sale.
Gek genoeg gaat dat het makkelijkst als je gewoon goed luistert naar je klant en eerlijk en open bent over je product.
Heel leuk verhaaltje van je, maar vertel mij eens hoe het komt dat ik elke keer voorgelogen word over feiten? Bij de Hi winkel hoor ik constant dat ze het snelste internet aanbieden, dat hoorde ik al toen ze net 100kbit aanboden en de concurrent gewoon vele malen sneller was.JvS schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:07:
[...]
Sorry hoor, maar dit is gewoon een lelijke opmerking. Ja er zit zeker tuig tussen en ja er wordt afgerekend op prestaties. Maar wat je hier schetst is simpelweg niet waar.
Daarnaast altijd leugens over dekking, leugens over garantie, leugens over datalimieten. Sorry maar ik moet echt de eerste eerlijke verkoper nog tegenkomen.
Ik moet toegeven dat ze in een winkel helemaal niet zo met precieze specificaties van de producten bezig zijn. Hi verzint de producten en geeft voldoende informatie om ze goed te kunnen verkopen. Er zullen zeker verkopers zijn die maar roepen dat ze het beste netwerk hebben en daaruit zelf maar de conclusie trekken dat het dan ook wel het snelst zou moeten zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat allemaal doen en al helemaal niet om daar met voorbedachte rade over te gaan liegen. Zaken als dekking, datalimieten, etc, zijn niet zaken waar ze in de winkel het fijne van weten. De drie providers zeggen alledrie dat ze volledige dekking hebben. Lokale afwijkingen kent een winkel niet. Liegen over garantie? Je bedoelt dat ze een verzekering willen verkopen terwijl je "europees wettelijk 2 jaar garantie hebt"? Wat liegen ze dan?
En heb je dan niet gewoon ervaring met een winkel of een verkoper die alles voor de sale doet? Of ben je niet gewoon moeilijke vragen aan het testen om te kijken of je ze op een foutje kan betrappen? Dan kan je elke winkelverkoper wel een rat en leugenaar noemen denk ik.
Jij bent heel erg gefocussed op zaken waar je als verkoper minder op gefocussed bent, simpelweg omdat veel mensen zich niet tot dat detail met de producten bezig houden. Je gaat als verkoper uit van de informatie die je vanuit je bedrijf krijgt en dat is denk ik ook goed. Als T-mobile jou vertelt dat je dekking goed is, ga je in de winkel dat niet tegenspreken. Dat maakt die verkoper nog geen rat.
Ik ben er van overtuigd dat de goede verkopers in telecomwinkels (en dat is naar mijn idee nog steeds een groot deel van wat daar werkt) het beste voor heeft met klanten én wil presteren door er het beste uit te halen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat allemaal doen en al helemaal niet om daar met voorbedachte rade over te gaan liegen. Zaken als dekking, datalimieten, etc, zijn niet zaken waar ze in de winkel het fijne van weten. De drie providers zeggen alledrie dat ze volledige dekking hebben. Lokale afwijkingen kent een winkel niet. Liegen over garantie? Je bedoelt dat ze een verzekering willen verkopen terwijl je "europees wettelijk 2 jaar garantie hebt"? Wat liegen ze dan?
En heb je dan niet gewoon ervaring met een winkel of een verkoper die alles voor de sale doet? Of ben je niet gewoon moeilijke vragen aan het testen om te kijken of je ze op een foutje kan betrappen? Dan kan je elke winkelverkoper wel een rat en leugenaar noemen denk ik.
Jij bent heel erg gefocussed op zaken waar je als verkoper minder op gefocussed bent, simpelweg omdat veel mensen zich niet tot dat detail met de producten bezig houden. Je gaat als verkoper uit van de informatie die je vanuit je bedrijf krijgt en dat is denk ik ook goed. Als T-mobile jou vertelt dat je dekking goed is, ga je in de winkel dat niet tegenspreken. Dat maakt die verkoper nog geen rat.
Ik ben er van overtuigd dat de goede verkopers in telecomwinkels (en dat is naar mijn idee nog steeds een groot deel van wat daar werkt) het beste voor heeft met klanten én wil presteren door er het beste uit te halen.
[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 24-03-2010 23:23 ]
Persoonlijk vind ik iemand een goede verkoper als hij voor mij de voor en nadelen van een product naast elkaar legt. Ik vraag daar overigens ook zelf om. Als je dan iemand voor je hebt als klant die dat niet doet, heb dan de ballen om zo iemand eerlijk te vertellen wat de voordelen maar ook wat de nadelen zijn. Dan heb je de klant eerlijk en goed voorgelicht, jezelf ingedekt en de kans is groter dat je iemand tevreden hebt gemaakt (uitzonderingen daargelaten). Een verkoper is in mijn ogen niet iemand die je naar een sale toelult, maar iemand dit eerlijk is en er ook voor je is mochten er problemen zijn.
Je maakt mij niet wijs dat een gemiddelde winkel niet weet wat de dekking van bepaalde providers is. Hier is al jaren veel over te doen, dus dat moet gewoon bekend zijn bij de verkoper. Lijkt me simpel. Als je klakkeloos de praat overneemt van een provider en verder zelf geen info er bij zoekt ben je geen verkoper maar een dozenschuiver die zoveel mogelijk wil verdienen.
In de winkels weet men zogenaamd niets over het FUP-debacle, maar als je er over begint en feiten geeft dan hebben ze er ineens wel over gehoord. Mijns inziens word in een winkel dus wel degelijk dit soort dingen doodgezwegen. Je verkoopt er immers minder door... Maar ben je eerlijk naar een klant? Licht je hem goed voor? Mijn inziens niet.
Liegen over garantie doen ze niet. Heb ik ze nog niet op kunnen betrappen
. Maar het is natuurlijk wel erg frappant dat legio telefoons uit de garantie worden gehouden vanwege 'vochtschade' en de winkel jou bij het afsluiten van het abo je doodleuk verteld dat je het best een verzekering kunt afsluiten want die dekt de 'vochtschade' wel.
Je maakt mij niet wijs dat een gemiddelde winkel niet weet wat de dekking van bepaalde providers is. Hier is al jaren veel over te doen, dus dat moet gewoon bekend zijn bij de verkoper. Lijkt me simpel. Als je klakkeloos de praat overneemt van een provider en verder zelf geen info er bij zoekt ben je geen verkoper maar een dozenschuiver die zoveel mogelijk wil verdienen.
In de winkels weet men zogenaamd niets over het FUP-debacle, maar als je er over begint en feiten geeft dan hebben ze er ineens wel over gehoord. Mijns inziens word in een winkel dus wel degelijk dit soort dingen doodgezwegen. Je verkoopt er immers minder door... Maar ben je eerlijk naar een klant? Licht je hem goed voor? Mijn inziens niet.
Liegen over garantie doen ze niet. Heb ik ze nog niet op kunnen betrappen
[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-03-2010 23:52 ]
En waarom weten ze daar het fijne niet vanaf? Want ik kan in een paar uur alles in m'n hoofd hebben over elk mobiel netwerk, waarom zij dan niet? Ik wil juist weten wat het datalimiet is als ik eindeloos online koop. Dan wil ik niet horen dat ik zonder problemen youtube filmpjes kan kijken omdat het eindeloos is, dat is namelijk niet zo.JvS schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:20:
En met liegen over garantie bedoel ik al die leugens dat je gewoon twee jaar garantie hebt maar zodra je in de winkel staat je geen enkele vorm van garantie hebt. Of dat ze het wel zo voor je aannemen maar niet erbij vertellen dat het je sowieso geld gaat kosten om het te laten onderzoeken als ze 'waterschade' vinden.
Ik stel moeilijke vragen omdat ik gewoon wil weten wat ik koop, een wat meer technisch aangelegde consument moet toch ook in een winkel terecht kunnen? Het zou belachelijk zijn als een consument meer weet over een dienst na een half uurtje research dan iemand die als doel heeft het te verkopen.En heb je dan niet gewoon ervaring met een winkel of een verkoper die alles voor de sale doet? Of ben je niet gewoon moeilijke vragen aan het testen om te kijken of je ze op een foutje kan betrappen? Dan kan je elke winkelverkoper wel een rat en leugenaar noemen denk ik.
Dus alle providers geven leugens en onjuiste informatie aan hun verkopers?Jij bent heel erg gefocussed op zaken waar je als verkoper minder op gefocussed bent, simpelweg omdat veel mensen zich niet tot dat detail met de producten bezig houden. Je gaat als verkoper uit van de informatie die je vanuit je bedrijf krijgt en dat is denk ik ook goed. Als T-mobile jou vertelt dat je dekking goed is, ga je in de winkel dat niet tegenspreken. Dat maakt die verkoper nog geen rat.
Dan moet ik die echt nog tegenkomen.Ik ben er van overtuigd dat de goede verkopers in telecomwinkels (en dat is naar mijn idee nog steeds een groot deel van wat daar werkt) het beste voor heeft met klanten én wil presteren door er het beste uit te halen.
Uiteindelijk kan dit een eindeloze discussie worden aangezien je duidelijk een (zeer) negatieve ervaring hebt met een telecomwinkel, ik meen het serieus als ik zeg dat ik dat heel erg vind! Alles wat jij aanhaalt is namelijk precies de reden waarom, ook bij mij in de winkel, het vertrouwen in de verkoper laag is (en ik denk dat dat in sommige gevallen ook zeker terecht is, helaas). Alle adviezen die je van een winkel krijgt zijn vaak ook gebaseerd op eigen ervaringen en eigen voorkeur (je kan nooit een 100% objectief advies krijgen, de 1 is meer Nokia minded, de ander Samsung, etc. Hetzelfde geldt voor de providers), ik raad je daarom aan om eens naar een zgn. onafhankelijke keten te gaan (Telefoonkopen.nl - daar hangen wel meer verkopers rond, dus wellicht verstandig voor jou om te vermijden -, BelCompany, Phone House, T-for-Telecom verkoopt geloof ik al geen T-Mobile meer dus helemaal objectief kun je die momenteel niet noemen). De verhalen die ik jou hoor zeggen herken ik helemaal niet, maar wellicht dat je die ervaring hebt juist doordat je een winkel van een provider binnenloopt? Kennelijk nemen zij je niet zo serieus als jij zou willen, ze maken dus (als verkoper) gewoon een keiharde, fatale inschattingsfout (en ja, dat zegt meer over hun dan over jou
)
We kunnen dit zo breed trekken als we willen: uiteindelijk wil elke verkoper verkopen, anders was hij wel adviseur/consultant geworden.. De discussie die hier nu begint is hoe een verkoopgesprek zou verlopen e.d., maar dat lijkt me niet aan de orde (overigens wel een interessante discussie die ik zeker ergens anders voort wil zetten mbt wat je wel en niet moet vertellen e.d.). Het ging natuurlijk om de FUP en dat is gewoon een zeer moeilijk gebied.
Mbt. dat ik een uitzondering zou zijn: ik wil hier niets goedpraten, ik wil mezelf niet ophemelen, helemaal niets. Ik reageer met wat ik persoonlijk vind, maar ook hoe ik er als verkoper tegenaan kijk. Dan vind ik dus gewoon dat er veel meer transparantie moet zijn, maar die kan in de winkel al gecreëerd worden (en dat probeer ik dus altijd te doen). Maar ja, hoe leg je aan iemand uit wat 250MB is? Je moet bijna precies weten wat iemand doet (Hyves/Marktplaats bijv. zorgt voor veel datagebruik), maar zoals gezegd heb ik de klacht nog nooit gehad ondanks dat we genoeg Android toestellen hebben verkocht (het is een beetje hetzelfde als de LG Cookie, hoeveel mensen ik niet hoor dat op internet staat dat het zo'n slecht toestel is terwijl ik er - eerlijk waar - in al die tijd misschien max. 2 terug heb gekregen met zulk soort problemen, terwijl er echt véél zijn verkocht. Het uitvalpercentage is wat mij betreft dus gewoon écht laag!)
We kunnen dit zo breed trekken als we willen: uiteindelijk wil elke verkoper verkopen, anders was hij wel adviseur/consultant geworden.. De discussie die hier nu begint is hoe een verkoopgesprek zou verlopen e.d., maar dat lijkt me niet aan de orde (overigens wel een interessante discussie die ik zeker ergens anders voort wil zetten mbt wat je wel en niet moet vertellen e.d.). Het ging natuurlijk om de FUP en dat is gewoon een zeer moeilijk gebied.
Mbt. dat ik een uitzondering zou zijn: ik wil hier niets goedpraten, ik wil mezelf niet ophemelen, helemaal niets. Ik reageer met wat ik persoonlijk vind, maar ook hoe ik er als verkoper tegenaan kijk. Dan vind ik dus gewoon dat er veel meer transparantie moet zijn, maar die kan in de winkel al gecreëerd worden (en dat probeer ik dus altijd te doen). Maar ja, hoe leg je aan iemand uit wat 250MB is? Je moet bijna precies weten wat iemand doet (Hyves/Marktplaats bijv. zorgt voor veel datagebruik), maar zoals gezegd heb ik de klacht nog nooit gehad ondanks dat we genoeg Android toestellen hebben verkocht (het is een beetje hetzelfde als de LG Cookie, hoeveel mensen ik niet hoor dat op internet staat dat het zo'n slecht toestel is terwijl ik er - eerlijk waar - in al die tijd misschien max. 2 terug heb gekregen met zulk soort problemen, terwijl er echt véél zijn verkocht. Het uitvalpercentage is wat mij betreft dus gewoon écht laag!)
Verwijderd
Beste topic bezoekers,
Wij hebben gezien dat er veel vragen en onduidelijkheden leven rondom de Fair Use Policy van Hi Eindeloos Online. Graag willen wij alle openstaande vragen beantwoorden en direct handige tips meegeven hoe je slim met je data gebruik om kunt gaan. Om ervoor te zorgen dat wij in één keer alle meest voorkomende vragen kunnen beantwoorden zijn we momenteel alle vragen aan het verzamelen. Deze informatie zullen wij gebruiken om de communicatie op de site verder te verduidelijken en alle FAQ’s te beantwoorden. Allereerst willen wij toelichten waarom wij een FUP hebben. De reden dat er een FUP is ingesteld, is om de kwaliteit van het datanetwerk voor al onze klanten te waarborgen.
Binnen 2 weken zullen wij een aanvullende update hierover plaatsen, met een link naar de pagina waar je alle tips & trucs rondom slim datagebruik kunt vinden.
Korte toelichting bij de laatste vragen.
Hierbij bevestigen wij officieel dat de FUP geen vaste grenswaarde heeft. Het gemiddelde verbruik van alle klanten met de Hi Eindeloos Online bundel wordt maandelijks vastgesteld. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand. Hi voldoet hiermee aan de voorwaarden van het abonnement.
Deze opmerking is tevens een rectificatie van mijn eerder geplaatste melding dat de FUP een vaststaande waarde is. De e-mails die wij eerder hebben ontvangen naar aanleiding van dit topic zullen wij zo spoedig mogelijk beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Mirjam
Hi Webcare
Wij hebben gezien dat er veel vragen en onduidelijkheden leven rondom de Fair Use Policy van Hi Eindeloos Online. Graag willen wij alle openstaande vragen beantwoorden en direct handige tips meegeven hoe je slim met je data gebruik om kunt gaan. Om ervoor te zorgen dat wij in één keer alle meest voorkomende vragen kunnen beantwoorden zijn we momenteel alle vragen aan het verzamelen. Deze informatie zullen wij gebruiken om de communicatie op de site verder te verduidelijken en alle FAQ’s te beantwoorden. Allereerst willen wij toelichten waarom wij een FUP hebben. De reden dat er een FUP is ingesteld, is om de kwaliteit van het datanetwerk voor al onze klanten te waarborgen.
Binnen 2 weken zullen wij een aanvullende update hierover plaatsen, met een link naar de pagina waar je alle tips & trucs rondom slim datagebruik kunt vinden.
Korte toelichting bij de laatste vragen.
Hierbij bevestigen wij officieel dat de FUP geen vaste grenswaarde heeft. Het gemiddelde verbruik van alle klanten met de Hi Eindeloos Online bundel wordt maandelijks vastgesteld. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand. Hi voldoet hiermee aan de voorwaarden van het abonnement.
Deze opmerking is tevens een rectificatie van mijn eerder geplaatste melding dat de FUP een vaststaande waarde is. De e-mails die wij eerder hebben ontvangen naar aanleiding van dit topic zullen wij zo spoedig mogelijk beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Mirjam
Hi Webcare
Dat is wel heel jammer. Er zit dan ook wel tuig tussen zoals ik zei. Maar ik denk dat jij het iets erger voorstelt dan dat ik het ervaar. Ik kan wel weer punt voor punt je reactie uitspitten, maar dat is offtopic en daar ga jij vervolgens weer tegenin. Ik blijf er van overtuigd dat er in telecomwinkels niet alleen maar tuig rondloopt en dat verkopers je oprecht goed willen helpen, binnen hun eigen productaanbod.
Ik sluit me overigens ook graag en volledig aan bij Spitfire (nette antwoorden hoor!). Maar wil daaraan toevoegen dat merkenwinkels en 'algemene' winkels denk ik hetzelfde presteren. KPN, Hi, Vodafone, T-mobile en Telfort hebben winkels uiteraard om te verkopen, maar ook om marketingredenen en om de behoefte om service te verkrijgen van bestaande klanten te vervullen. Die 'merk-service' hebben de algemene winkels weer wat minder, maar daar zal je eerder een objectief beeld geschetst krijgen van de verschillende aanbiedingen van verschillende providers. Een 'merkwinkel' zal dat vergelijk niet aangaan. Die gaan uit van hun eigen productportfolio.
Overigens ook genoeg verhalen gehoord van kandidaten die bij een algemene winkel een bepaald merk meer verkopen omdat er een actie mee is of meer marge op zit. Dit zal je altijd hebben in verkoop.
Zal deze grenswaarde op een publieke plaats maandelijks bekend gemaakt worden in het kader van fair use policy?Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:22:
Hierbij bevestigen wij officieel dat de FUP geen vaste grenswaarde heeft. Het gemiddelde verbruik van alle klanten met de Hi Eindeloos Online bundel wordt maandelijks vastgesteld. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand.
Hartstikke fijn. Zet er dan vooral bij dat een youtube video per dag kijken dus NIET mogelijk is, omdat je dan al op je limiet zit.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:22:
Deze informatie zullen wij gebruiken om de communicatie op de site verder te verduidelijken en alle FAQ’s te beantwoorden. Allereerst willen wij toelichten waarom wij een FUP hebben. De reden dat er een FUP is ingesteld, is om de kwaliteit van het datanetwerk voor al onze klanten te waarborgen.
Hartstikke terecht dat de FAQ en dergelijke worden aangepast, maar daar schieten wij, gedupeerden, logischerwijs niets mee op. Ik betreur het dat de Hi Webcare nauwelijks op de inhoud van argumenten ingaat. U pretendeert alsof het product daadwerkelijk Eindeloos is, en zoals op de site stond, prima te gebruiken is voor het (regelmatig) kijken van Youtubue-video's/Internetradio. Hiervoor hebben wij ook besloten om met Hi in zee te gaan.
En tja, tips voor slim datagebruik, het enige nuttige wat je daarover kunt zeggen is dus NIET Youtuben en Internetradio luisteren, of thuis WiFi gebruiken. Maar daarom hebben wij deze dienst juist aangeschaft. Om EINDELOOS te kunnen internetten!
Ik zeg rechtsbijstand inschakelen, want dit gaat naturlijk nergens heen.
[ Voor 45% gewijzigd door tommygun_24 op 25-03-2010 10:53 ]
Jeuh eindelijk een reactie van webcare! En we hebben er helemaal niets aan want er wordt geen enkele vraag beantwoord..
Hadden wij iets anders verwacht? Denk het niet. Dat word dus een enkeltje rechtsbijstand voor mij. Mag ik hier zoveel mogelijk mensen verzoeken om screenshots enzo te maken?Kalua schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:06:
Jeuh eindelijk een reactie van webcare! En we hebben er helemaal niets aan want er wordt geen enkele vraag beantwoord..
Wat een kolder zeg van die webcare. Zichzelf indekken en uitspraken terugtrekken. Ze moeten lijkt mij toch echt komen met 'bewijzen', want dat de limiet al tijden hetzelfde is, is natuurlijk onzin.
[ Voor 0% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-03-2010 12:12 . Reden: t9 zuigt andermaal ]
Screenshots waarvan?
Wat denk je? Van de o.a. de (in eerste instantie) bevestiging van een vaststaande FUP. Maar ook van de pagina's waar voorwaarden op staan, maar ook van de pagina's waar Eindeloos Online word gepromoot als 'Eindeloos'.DUX schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:17:
Screenshots waarvan?
Waarom? Omdat Webcare aangeeft dat ze de komende tijd de boel gaan veranderen en het zal mij niet verbazen dat dat vast niet in ons voordeel is.
Verwijderd
Zo, het moet niet gekker worden zeg. Wat voel ik me belazerd.
Allerlei uitspraken terugtrekken omdat ze eerder haar mond voorbij sprak. En ons blijven voorliegen en de boel verdraaien. Ik heb een week geleden toen ik naar Hi belde om mijn bel abonnement te verhogen gevraagd waar de FUP grens lag (dat doe ik altijd als ik ze aan de telefoon heb, kijken of het daadwerkelijk variabel is). Ik kreeg toen het antwoord: "Ja, dat verschilt, maar hou het maar bij 250MB", toen ik de medewerker confronteerde met het feit dat bij Tweakers door een Hi-medewerker was bevestigd dat dit een vaststaande limiet was, was het antwoord: "Ja, okay, het staat dan wel vast maar 25MB zou anders toch wel het gemiddelde zijn".
Tips en trucs rond slim datagebruik? Echt waar? Misschien wil je ons op de seconde uitleggen hoeveel we van diensten als YouTube of online radio gebruik mogen maken? Dat zou erg fijn zijn en weet ik precies hoe weinig ik moet gebruiken wil ik binnen jullie FUP blijven.
Ik verwacht, zoals eerder genoemd door een Tweaker, een nieuwe publieke plaats waar zo nauwkeurig mogelijk het "variabele" dataverbruik en gemiddelde maandelijks bekend wordt gemaakt. Kan ik hier vanuit gaan, Mirjam?
Eergisteren was het voor mij ook weer raak, weer een SMSje dat ik op 80% zit. En nota bene 's nachts. Erg klantvriendelijk.
Allerlei uitspraken terugtrekken omdat ze eerder haar mond voorbij sprak. En ons blijven voorliegen en de boel verdraaien. Ik heb een week geleden toen ik naar Hi belde om mijn bel abonnement te verhogen gevraagd waar de FUP grens lag (dat doe ik altijd als ik ze aan de telefoon heb, kijken of het daadwerkelijk variabel is). Ik kreeg toen het antwoord: "Ja, dat verschilt, maar hou het maar bij 250MB", toen ik de medewerker confronteerde met het feit dat bij Tweakers door een Hi-medewerker was bevestigd dat dit een vaststaande limiet was, was het antwoord: "Ja, okay, het staat dan wel vast maar 25MB zou anders toch wel het gemiddelde zijn".
Tips en trucs rond slim datagebruik? Echt waar? Misschien wil je ons op de seconde uitleggen hoeveel we van diensten als YouTube of online radio gebruik mogen maken? Dat zou erg fijn zijn en weet ik precies hoe weinig ik moet gebruiken wil ik binnen jullie FUP blijven.
Ik verwacht, zoals eerder genoemd door een Tweaker, een nieuwe publieke plaats waar zo nauwkeurig mogelijk het "variabele" dataverbruik en gemiddelde maandelijks bekend wordt gemaakt. Kan ik hier vanuit gaan, Mirjam?
Eergisteren was het voor mij ook weer raak, weer een SMSje dat ik op 80% zit. En nota bene 's nachts. Erg klantvriendelijk.
Bovenstaand stukje had je achterwege mogen laten. Ik vraag naar de volledigheid van je uitspraak want "maak screenshots enzo" is nou niet echt een duidelijke oproep voor iedereen. Iets vriendelijke antwoorden mag natuurlijk welManiacsHouse schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:03:
Wat denk je?
Ter info: berichten op webfora kunnen inderdaad gebruikt worden binnen de Nederlandse wet om iemand aansprakelijk te houden voor een uitspraak, zie bijvoorbeeld http://www.iusmentis.com/.../smaad-laster-belediging/.Van de o.a. de (in eerste instantie) bevestiging van een vaststaande FUP. Maar ook van de pagina's waar voorwaarden op staan, maar ook van de pagina's waar Eindeloos Online word gepromoot als 'Eindeloos'.
Waarom? Omdat Webcare aangeeft dat ze de komende tijd de boel gaan veranderen en het zal mij niet verbazen dat dat vast niet in ons voordeel is.
*jeej* reactie van Hi WebCare.
En hoe zit het met gebruikers die net niet deze volledige informatie gekregen hebben? Deze worden uiteraard gecompenseerd voor de tijd dat Hi niet aan de eigen voorwaarden heeft voldaan?Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:22:
Deze informatie zullen wij gebruiken om de communicatie op de site verder te verduidelijken en alle FAQ’s te beantwoorden. Allereerst willen wij toelichten waarom wij een FUP hebben. De reden dat er een FUP is ingesteld, is om de kwaliteit van het datanetwerk voor al onze klanten te waarborgen.
Ho ho, Hi voldoet hiermee aan de voorwaarden. Leuk dat jullie eerst zeggen dat het variabel is, daarna weer niet, en nu toch ineens weer wel?? *iets met moster en maaltijd*Korte toelichting bij de laatste vragen.
Gaan we dit dan inderdaad tegemoet zien op een publiek toegankelijke plaats of blijven we afhankelijk van de halve berichtgeving van Hi?Deze opmerking is tevens een rectificatie van mijn eerder geplaatste melding dat de FUP een vaststaande waarde is. De e-mails die wij eerder hebben ontvangen naar aanleiding van dit topic zullen wij zo spoedig mogelijk beantwoorden.
En de vriendelijke groeten terugMet vriendelijke groet,
Mirjam
Hi Webcare
Excuses dat het verkeerd overkwam. Had er eenDUX schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:37:
[...]
Bovenstaand stukje had je achterwege mogen laten. Ik vraag naar de volledigheid van je uitspraak want "maak screenshots enzo" is nou niet echt een duidelijke oproep voor iedereen. Iets vriendelijke antwoorden mag natuurlijk wel
[...]
Ter info: berichten op webfora kunnen inderdaad gebruikt worden binnen de Nederlandse wet om iemand aansprakelijk te houden voor een uitspraak, zie bijvoorbeeld http://www.iusmentis.com/.../smaad-laster-belediging/.
Nu zijn uitspraken op fora blijkbaar wel om iets mee te kunnen, echter zijn ze te wijzigen. Valt me op dat ze dat niet gedaan hebben.
Wijzigingen worden wel bijgehouden in de database, echter. Ik vraag me af of t.net deze inzichtelijk maakt indien de nood aan de man komt?
For what it's worth...
Niet meer, en verder sluit ik me volledig aan bij wat Sp!tF!re zegt. In de tijd dat ik er werkte heb ik nooit iemand gehoord over problemen met de FUP. Nu zou je daar natuurlijk allerlei redenen voor kunnen bedenken (wat voor soort klanten dat nou waren, het feit dat ik alleen in het weekend werkte, dat ik natuurlijk niet álle klachten ken enzovoort), maar ik denk dat je je wel kunt voorstellen dat ik de FUP niet direct betrok in een verkoopgesprek. Immers: de klanten die ik adviseerde en kon inschatten qua dataverbruik, waren allemaal mensen die zo'n limiet (soms bij lange na) niet overschrijden...ManiacsHouse schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:54:
Btw. Jelle, jij werkt toch in de telecomsector/winkel. Neem aan dat jij toch wel vragen/klachten krijgt hierover. Niet om je aan te vallen (remember) maar valt mij op dat je vaak Hi verdedigt. Misschien zou je ons eens wat meer inside-info kunnen geven hoe er in winkels over word gedacht en mee omgegaan.
In ieder geval bedankt voor de reactiejelle. schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:19:
For what it's worth...
[...]
Niet meer, en verder sluit ik me volledig aan bij wat Sp!tF!re zegt. In de tijd dat ik er werkte heb ik nooit iemand gehoord over problemen met de FUP. Nu zou je daar natuurlijk allerlei redenen voor kunnen bedenken (wat voor soort klanten dat nou waren, het feit dat ik alleen in het weekend werkte, dat ik natuurlijk niet álle klachten ken enzovoort), maar ik denk dat je je wel kunt voorstellen dat ik de FUP niet direct betrok in een verkoopgesprek. Immers: de klanten die ik adviseerde en kon inschatten qua dataverbruik, waren allemaal mensen die zo'n limiet (soms bij lange na) niet overschrijden...
Ik denk ook niet dat de FUP toen ook echt een probleem was. Echter nu mensen steeds meer gebruik gaan maken van het internet lopen zij en ook Hi/KPN tegen een grens aan.
Lijkt mij ook niet dat t.net dan het archief gaat zitten uitspitten. Vandaar dat screenshots e.d. wil handig zijn.DUX schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:48:
Wijzigingen worden wel bijgehouden in de database, echter. Ik vraag me af of t.net deze inzichtelijk maakt indien de nood aan de man komt?
Uitspitten? Welnee
Is een simpele adminknop voor bij elke post waarbij er een overzichtje van alle edits getoond wordt. Maar, je zegt het zelf al: met screenshots komen we er ook al.
Ik twijfelde nog over een Eindeloos Online bundel... nu niet meer.
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Ik werk ook in een telecom winkel, maar moet ook bekennnen dat ik nog nooit iemand gehad heb die iets over de FUP te vragen/klagen had..ManiacsHouse schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:01:
[...]
In ieder geval bedankt voor de reactie
Ik denk ook niet dat de FUP toen ook echt een probleem was. Echter nu mensen steeds meer gebruik gaan maken van het internet lopen zij en ook Hi/KPN tegen een grens aan.
Ik denk ook dat dat wel meevalt. Drie maanden geleden was er net zoveel gedoe met die FUP als nu, en toen hoorde ik er dus ook niemand over.Kalua schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:07:
Ik werk ook in een telecom winkel, maar moet ook bekennnen dat ik nog nooit iemand gehad heb die iets over de FUP te vragen/klagen had..
Vergeet niet dat de bezoekers in dit topic natuurlijk bijna alleen maar 'probleemgevallen' zijn. In een winkel komen natuurlijk allerlei soorten klanten en volgens mij zijn de grootverbruikers hooguit een paar procent van alle KPN/Hi dataverbruikers...
Is het probleem met de FUP nou echt voor iedereen? Want ik hoor ook van mensen die dagelijks youtuben en surfen met HI eindeloos online nooit problemen hebben gehad. Is het gewoon ook niet een kwestie van pech o.i.d.?
Je zou bijna zeggen dat er een soort willekeur is. Heb afgelopen dagen eens een test gedaan en een dikke 400mb naar beneden gehaald. Sinds die tijd nog geen smsje ontvangen...kenkreutzer schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:12:
Is het probleem met de FUP nou echt voor iedereen? Want ik hoor ook van mensen die dagelijks youtuben en surfen met HI eindeloos online nooit problemen hebben gehad. Is het gewoon ook niet een kwestie van pech o.i.d.?
Maar waar het uiteindelijk om draait is het feit dat Hi/KPN zijn afspraken/voorwaarden niet nakomt of om de brij heendraait en geen duidelijkheid geeft. Of mensen nu wel of niet een sms ontvangen. Als je er maar 1 krijgt is dat al 1 teveel zolang men geen openheid en een manier om het 'gemiddelde' te onderzoeken geeft.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat men zelf niet exact weet wat ze er mee aan moeten en daarom er omheen draaien.
Het gemiddelde zal sowieso niet omhoog gaan als ze het zo doen.. dus tja, kan best geloven dat 250 de max is, omdat ze daarna ook gaan zeiken.
Heb heb in het afgelopen jaar denk ik ook 3 smsjes gehad, dacht dat het aan mij lag en heb er dus verder niets mee gedaan. Ik kwam toevallig dit topic tegen en begon er toen verder over na te denken.jelle. schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:54:
[...]
Ik denk ook dat dat wel meevalt. Drie maanden geleden was er net zoveel gedoe met die FUP als nu, en toen hoorde ik er dus ook niemand over.
Vergeet niet dat de bezoekers in dit topic natuurlijk bijna alleen maar 'probleemgevallen' zijn. In een winkel komen natuurlijk allerlei soorten klanten en volgens mij zijn de grootverbruikers hooguit een paar procent van alle KPN/Hi dataverbruikers...
Heb de laatste 3-4 maanden in ieder geval geen sms meer gehad.
Net ook t beruchte smsje gehad!
Ik heb dit bij t-mobile nooit eerder meegemaakt...
Ik begin meer en meer spijt te krijgen van t feit dat ik een contract met de KPN duivel ben aangegaan...
Is dit de manier om klanten te binden?
En is t ethisch om te beweren dat je internet verbinding eindeloos is, waarna je gecapt wordt, met een slakken verbinding tot gevolg... Waarop KPN beweert, ja u heeft nog steeds internet, dus is t technisch gezien EINDELOOS en heeft u geen poot om op te staan..
Zo ga je toch niet met mensen om..
U krijgt EINDELOOS electriciteit van de electriciteits centrale, maar bij gebruik van 1kw wordt u gecapt en mag u alleen nog een schemerlampje branden, tot aan begin volgende maand, mag u geen tv meer kijken, geen radio meer luisteren, niks meer koelen in de koelkast etc etc....maar u krijgt nog wel stroom voor een schemerlampje, dus is t EINDELOOS stroom....
Riiiight!!!
KPN: Zo ga je niet met betalende klanten om!!!
En het is ook mn eigen domme schuld! Ik had gewoon beter mn huiswerk moeten doen, had ik dit geweten was ik wel naar Vodafone of T-mobile gegaan, WAAR INTERNET ECHT EINDELOOS IS!!
Mvg,
Ferdi
Ik heb dit bij t-mobile nooit eerder meegemaakt...
Ik begin meer en meer spijt te krijgen van t feit dat ik een contract met de KPN duivel ben aangegaan...
Is dit de manier om klanten te binden?
En is t ethisch om te beweren dat je internet verbinding eindeloos is, waarna je gecapt wordt, met een slakken verbinding tot gevolg... Waarop KPN beweert, ja u heeft nog steeds internet, dus is t technisch gezien EINDELOOS en heeft u geen poot om op te staan..
Zo ga je toch niet met mensen om..
U krijgt EINDELOOS electriciteit van de electriciteits centrale, maar bij gebruik van 1kw wordt u gecapt en mag u alleen nog een schemerlampje branden, tot aan begin volgende maand, mag u geen tv meer kijken, geen radio meer luisteren, niks meer koelen in de koelkast etc etc....maar u krijgt nog wel stroom voor een schemerlampje, dus is t EINDELOOS stroom....
Riiiight!!!
KPN: Zo ga je niet met betalende klanten om!!!
En het is ook mn eigen domme schuld! Ik had gewoon beter mn huiswerk moeten doen, had ik dit geweten was ik wel naar Vodafone of T-mobile gegaan, WAAR INTERNET ECHT EINDELOOS IS!!
Mvg,
Ferdi
p.s.
op de website van RADAR is hier een topic over, als iedereen hier nou zn klachten achterlaat, en t een beetje aandacht krijgt...zal er snel genoeg iets gaan veranderen...
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=80281
op de website van RADAR is hier een topic over, als iedereen hier nou zn klachten achterlaat, en t een beetje aandacht krijgt...zal er snel genoeg iets gaan veranderen...
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=80281
Je hebt wel een punt, al gaat je snelheid naar beneden dan heb je nog steeds 'Eindeloos' internet. Waar we het op moeten gooien ,dat heb ik in mijn klacht aan KPN ook gedaan, dat hun FUP niet klopt en dat er openheid moet komen over het gemiddelde verbruik. Je moet het ook kunnen controleren, dus je eigen dataverkeer kunnen inzien.
Lekker dan.... mijn vriendin kreeg gisteren een SMS van Hi dat ze 80% van haar datalimiet had verbruikt. Vond het al raar want ze doet geen buitensporige dingen met haar iPhone. Beetje mailen, twitteren, af en toe een fotootje.
Krijg ik nu net ook al zo'n SMS..... Ik had vanmiddag nog "saldo" naar 1244 ge-SMS't en daar stond dat ik 0,000MB had verbruikt, maar dat schijnt zo te horen als je Eindeloos Online hebt ?! Vreemd, want mijn collega heeft dat ook en die krijgt weer WEL te zien hoeveel hij heeft verbruikt.
Hoe kan ik dan nu zien hoeveel data ik heb verbruikt ? Er klopt geen ene hout van want ik gebruik thuis WiFi en doe geen zaken downloaden of andere gekke dingen die dit bericht rechtvaardigen.
Wat zouden jullie doen : KPN (Hi) eens bellen en daar van het kastje naar de muur gestuurd worden ? Het bericht gewoon negeren ? Of software installeren en zelf monitoren wat ik verbruik (en dat nooit als argument kunnen gebruiken tegenover Hi als ze besluiten de boel te knijpen of tijdelijk stil te zetten) ?
Baal ervan dat het zo moet en dat je niet simpel kunt inloggen op "mijnhi" om te zien wat je werkelijke verbruik is.
Tips zijn zeer welkom ....
Krijg ik nu net ook al zo'n SMS..... Ik had vanmiddag nog "saldo" naar 1244 ge-SMS't en daar stond dat ik 0,000MB had verbruikt, maar dat schijnt zo te horen als je Eindeloos Online hebt ?! Vreemd, want mijn collega heeft dat ook en die krijgt weer WEL te zien hoeveel hij heeft verbruikt.
Hoe kan ik dan nu zien hoeveel data ik heb verbruikt ? Er klopt geen ene hout van want ik gebruik thuis WiFi en doe geen zaken downloaden of andere gekke dingen die dit bericht rechtvaardigen.
Wat zouden jullie doen : KPN (Hi) eens bellen en daar van het kastje naar de muur gestuurd worden ? Het bericht gewoon negeren ? Of software installeren en zelf monitoren wat ik verbruik (en dat nooit als argument kunnen gebruiken tegenover Hi als ze besluiten de boel te knijpen of tijdelijk stil te zetten) ?
Baal ervan dat het zo moet en dat je niet simpel kunt inloggen op "mijnhi" om te zien wat je werkelijke verbruik is.
Tips zijn zeer welkom ....
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
@hierboven: Tja je was gewaarschuwd. Hi staat hier als slecht te boek voor onbeperkt mobiel internetten, en in de kleine letters van de algemene voorwaarden had je het ook terug kunnen lezen...dus tja, you get what you bargained for 
Omdat ze waarschijnlijk eerder op Internet zullen klagen of de telefoon pakken en naar Hi klantenservice bellen, omdat dat gemakkelijker gaat dan face-to-face je ongenoegen uit te spreken?Kalua schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:07:
[...]
Ik werk ook in een telecom winkel, maar moet ook bekennnen dat ik nog nooit iemand gehad heb die iets over de FUP te vragen/klagen had..
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 21:30 ]
In de regio waarin ik werk weet ik zeker dat ze naar ons komen en niet de telefoon pakken (laat staan het internet bellen). Sterker nog, ze zouden naar ons toe komen om te vragen wat het SMS'je überhaupt betekent
Dus voor mij geldt dit zeker niet, ik moet ook in alle eerlijkheid zeggen dat er eigenlijk maar 'relatief' weinig zijn die hier klagen (ja, er zijn er absoluut gezien genoeg) als het écht een landelijk probleem is.