Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Dennis Lammers schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:15:
Even een vraagje aan de Xtrasnel Eindeloos Online gebruikers.
Als jullie op Hi.nl inloggen, zien jullie dan bij 'mijn abonnement' Eindeloos Online staan of Eindeloos Online Xtrasnel? Heb namelijk net een nieuw abbo + toestel bij Hi genomen, aangegeven dat ik Xtrasnel wil (3,75 p/m) maar bij Mijn Hi staat Eindeloos Online 2010.... De eerste rekening krijg ik pas over een maand, dus kan nu nog niet controleren als het klopt (en bellen met de klantenservice kost geld, geen zin in :P)
Op mijn rekening staat Hi Eindeloos Online Xtra Snel. Bij de website staat ook Hi Eindeloos Online Xtra snel. (Grappig weer die typefout. Bij de eerste staat Snel en bij de ander snel)

Voel me wel stevig genaaid. Ik betaal voor Xtra snel nu het volle pond € 14,95 en nieuwe klanten betalen € 3,75. Hoezo heel veel minder. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:30
Blijkt dat de Phone House geen Xtrasnel online internet maar Eindeloos Online heeft aangevraagd voor mij......
Hi klantenservice zegt dat ik alleen kan wijzigen naar het niet actietarief a 15 euro per maand....

Wil ik dit alsnog omzetten naar Xtrasnel Online a 3,75 per maand dan moet Phone House een herstelformulier opsturen naar Hi....

Lekker geregeld daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic gaat alleen over de FUP, en dus niet over andere zaken. Ontopic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:07:
[...]

Op mijn rekening staat Hi Eindeloos Online Xtra Snel. Bij de website staat ook Hi Eindeloos Online Xtra snel. (Grappig weer die typefout. Bij de eerste staat Snel en bij de ander snel)

Voel me wel stevig genaaid. Ik betaal voor Xtra snel nu het volle pond € 14,95 en nieuwe klanten betalen € 3,75. Hoezo heel veel minder. :(
Verlenging ook hoor. Heb net me contract verlengt namelijk.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Net het 80% smsje gehad en ik zit op 430MB, had radio aanstaan dus ik denk dat 80% 400MB is. Zou mooi zijn als ze het limiet omhoog hebben gegooid naar 500MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Ik heb eergisteren de 80% sms gehad van Hi XtraSnel, waarin stond dat de limiet op 5GB ligt. Net als vorige maand dus. Prima! Alleen in de sms staat dat ik een "zakelijk direct online" abo zou hebben, ook net als vorige maand. Erg raar, ben benieuwd of dat zo blijft.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrthe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 16:41
thriller schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:46:
Net het 80% smsje gehad en ik zit op 430MB, had radio aanstaan dus ik denk dat 80% 400MB is. Zou mooi zijn als ze het limiet omhoog hebben gegooid naar 500MB
Dat is raar!! Ik ben zelf geeindigd op 510MB zonder een smsje te ontvangen. Had de grens wel op 500MB gelegen had de laatste 10MB van mn verbruik geknepen geworden in snelheid, en dat was niet het geval... Het lijkt af en toe wel of ze niet het helemaal gelijk berekenen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Geen SMS gehad. Had 900mb gebruikt. Moet wel zeggen dat ik tussendoor mijn contract heb verlengd naar xtra snel, dus ik denk dat de meter gereset was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Is het overigens iemand al gelukt om van de +- 100 kb/s naar de nieuwe snelheid te gaan van 320 oid? Overigens deze maand ook nog geen SMS gehad, terwijl mijn android toch best wat heeft zitten binnen slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
Gisteren een smsje gekregen dat ik op 80% zit. Zojuist is m'n snelheid verlaagd. Heb volgens Droidstats maar 456MB gebruikt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:14

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Misschien een domme vraag van mij:
Wat behoort de snelheid en FUP van Surf&Mail BlackBerry te zijn?
Ik kan dat niet zo goed terug vinden op zowel hi.nl of kpn

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vandaag gebeld met de Hi klantenservice, de vrouw daar wist mij te vertellen dan in Juni 2009 de snelheden zijn verhoogd (ik had net daarvoor verlengd), maar ze heeft mij inmiddels overgezet op de nieuwe snelheid en ook ik zit nu op de 360 kbps :) Heel wat beter dan die 120 waarop ik eerst vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Omdat ik toch wel verwend ben met de snelheid van Vodafone, heb ik daar mijn abbo verlengt.
Zo heb ik in al die tijd nog geen enkel smsje over mijn gebruik ontvangen.
En ik heb af en toe van die momenten dat ik aardig wat verstook.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

Vanmiddag is mijn xtra snel actief geworden. Ben benieuwd hoe het gaat, ben nog al een groot verbruiker.
3G watchdog staat aan, zit nu op 4MB ;)

[ Voor 16% gewijzigd door IkWilbert op 09-08-2010 19:18 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:38
Heb vandaag mijn SMSje gehad dat ik al over de FUP heenzit. Dat zou dus betekenen dat ik in 10 dagen tijd meer dan 10x keer datgene verbruikt zou hebben dan andere klanten met Eindeloos Online.
Ik krijg ook nergens een melding van hoeveel MB het verbruik dan is, alleen het aantal procenten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
ik krjg binnenkort mijn desire met kpn online zeker oid, en ik vroeg me af of iemand weet op welke dag de FUP gereset word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

1e van de maand.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Hi webcare heeft zojuist dit getwittert:
Hi_Webcare
(2/2) De limieten zijn op dit moment: Hi Eindeloos Online 450 MB, Eindeloos XtraSnel 1250 MB en Blackberry Eindeloos 450 MB.
12 minutes ago via CoTweet

Hi_Webcare
Op verzoek hierbij de limieten van de Hi FUP http://cot.ag/bNEc9C van dit moment. Let op, de limieten worden maandelijks herberekend (1/2)
13 minutes ago via CoTweet
het limiet is dus verhoogt naar 450 MB voor normaal en 1250 MB voor XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
The_Double schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:50:
Hi webcare heeft zojuist dit getwittert:

[...]

het limiet is dus verhoogt naar 450 MB voor normaal en 1250 MB voor XS.
Dat is dus 10x het gemiddelde van vorige maand. Dus dat betekend dat een gemiddelde user maar 45MB verbruikt in 1 maand tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Om ons daarna fijntjes hierop te wijzen:
Hi_Webcare

Voor de mensen die een data counter gebruiken of gaan gebruiken: Let op, er kan een kleine afwijking inzitten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouderwetsche datahoeveelheden. Blij dat ik geen KPN klant ben. 450 mb zit je toch zo op met een iPhone/Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:31:
Ouderwetsche datahoeveelheden. Blij dat ik geen KPN klant ben. 450 mb zit je toch zo op met een iPhone/Android?
Ik kreeg eergister al de melding dat ik over de 100% (450mb) zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Na dit topic door te hebben gelezen weet ik nog steeds niet zeker of deze situatie ook van toepassing is bij KPN. Hanteert KPN dezelfde FUP als Hi (1250MB voor Extra Snel), of zijn ze daar daar wat makkelijker (of juist strenger)?

Ik weet het, KPN is de goedkoopste niet, maar ik betaal graag wat meer voor mijn belminuten als ik daar een fatsoenlijke FUP voor terug krijg!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
1250MB voor Hi XtraSnel is onzin, of geldt op zijn minst lang niet voor iedereen; ik zit voor deze maand al op ruim 1500MB zonder sms.
In juni en juli kon ik tot 5GB gebruiken, waarbij ik op 4500MB een 80% waarschuwings-sms kreeg waar letterlijk in stond dat boven de 5GB mijn snelheid omlaag zou gaan. Heeft niemand van de andere XtraSnel grootgebruikers dit gehad?
Het letterlijke sms'je (dat ÃŒberhaupt niet hoort bij Hi XtraSnel?? Heeft het soms iets te maken met dat ik behoorlijk veel tether op mijn laptop?):
"Let op! U heeft 80% van het Zakelijk Direct Online tegoed van 5GB gebruikt. Bij overschrijding wordt de snelheid gelimiteerd naar 128/64 kbit/s. KPN"

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Nieuwe informatie op nu.nl:
Verdubbeling mobiel dataverbruik KPN
Uitgegeven: 27 augustus 2010 16:27
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2010 16:26

AMSTERDAM – Mobiele internetters bij KPN zijn in het afgelopen jaar maandelijks ruim twee keer zoveel data gaan verstoken, zo bevestigt een woordvoerder van het bedrijf vrijdag.

KPN kent twee mobiele internetabonnementen voor smartphones. Gemiddeld verbruikt een afnemer van de langzame variant 45 megabyte per maand. Het verbruik bij het snelste abonnement ligt momenteel op 125 megabyte.

"Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden", aldus een woordvoerder. Naast de groei van het aandeel smartphones, worden er volgens hem steeds meer 'apps' gebruikt, zoals Twitter en Facebook, die op de achtergrond informatie binnenhalen.

Limiet

Daardoor stijgt het gemiddelde dataverbruik en kunnen ook meer mensen een melding krijgen dat zij hun maandelijkse limiet dreigen te overschrijden. Het snelle KPN-abonnement kent momenteel een 'fair use'-maximum van tien keer het gemiddelde dataverbruik, wat momenteel neerkomt op 1,25 gigabyte. Bij het 'trage' data-abonnement ligt dit op 450 megabyte.

Het telecomconcern doet geen mededelingen over het aantal dataklanten, maar wil wel kwijt dat tien procent van de gebruikers 80 procent van het dataverkeer opslokt.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

DUX schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:47:
Nieuwe informatie op nu.nl:

[...]
Gelul van de bovenste plank dus. Ze gaan dus voorbij aan hun verhaal dat de FUP 10x het gemiddelde gebruik is dus dat zou evenredig moeten stijgen en zouden juist minder mensen een melding krijgen...

Of is dit een manier om alle 'klagers' de wind uit de zeilen te nemen? Zo van kijk eens KPN zegt dat je het zelf in de hand hebt dus KPN heeft gelijk. Dus niet de mensen helpen of tegemoet komen maar gewoon je eigen verhaal de wereld in brengen.

[ Voor 26% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-08-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Een vraag:

Ik zit nog steeds op 128kbit/s met mijn Eindeloos bundel. Wordt die automatisch geupgrade of moet ik mijn contract dan eerst uit zitten?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Jassy schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:39:
Een vraag:

Ik zit nog steeds op 128kbit/s met mijn Eindeloos bundel. Wordt die automatisch geupgrade of moet ik mijn contract dan eerst uit zitten?
Je moet even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
En vandaag weer een smsje ontvangen, na 13 dagen zit ik op mijn 80%, dit is wel een nieuw record voor mij. Pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:41
Cyleo schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:09:
En vandaag weer een smsje ontvangen, na 13 dagen zit ik op mijn 80%, dit is wel een nieuw record voor mij. Pff.
ik ook na 12 dagen al een 80% 2 weken 3g uit vandaag even nieuws checken, bam meteen teruggezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

5 maatjes van me hebben een Eindeloos Online abonnement maar maken totaal geen gebruik van internet. Worden die dan op een gebruik van 0 gesteld en halen die dan het gemiddelde omlaag?

Gaat natuurlijk helemaal nergens over, dat dat soort figuren (die soms zelfs de mobiel nog in doos hebben liggen maar wel de SIM gebruiken) het gemiddelde zo omlaag halen. Zo wordt de limiet voor "ons Tweakers" nooit redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Barca schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:03:
5 maatjes van me hebben een Eindeloos Online abonnement maar maken totaal geen gebruik van internet. Worden die dan op een gebruik van 0 gesteld en halen die dan het gemiddelde omlaag?

Gaat natuurlijk helemaal nergens over, dat dat soort figuren (die soms zelfs de mobiel nog in doos hebben liggen maar wel de SIM gebruiken) het gemiddelde zo omlaag halen. Zo wordt de limiet voor "ons Tweakers" nooit redelijk.
Ik denk van wel, aangezien dat KPN het beste uitkomt..

En persoonlijk denk ik dat je 'ons tweakers' wel mag weglaten uit je antwoord, want doen tweakers nou zo veel meer qua bandbreedte met hun mobiele telefoon? Als je al eventjes internet radio luistert zit je zo aan die limiet..en daar hoef je toch geen tweaker voor te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik dan niet snap, dan hebben ze maanden lang toch gelogen dat het gemiddelde op 25MB zat? Dat stijgt niet zomaar in 2-3 maanden met 20MB.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 23 augustus mijn HTC Desire in bezit en binnen 5 dagen zat ik op 100%, Dat kan toch niet waar wezen!
Klopt het dat vanaf vandaag alles weer op 0% staat? In het smsje van HI KPN staat tot het einde van de maand is je internet vertraagd (ik kon btw helemaal geen verbinding krijgen met 3g of uberhaubt internet).
Ook nu nog steeds geen dataverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Heb mijn HTC Desire nu ongeveer 20 dagen, en zit rond de 1GB... nog geen sms gehad. (eindeloos online XtraSnel trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 07:49:
Klopt het dat vanaf vandaag alles weer op 0% staat?
Ja, gaat per kalendermaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:17
Ik had even een vraagje om de notatie in een notatie van HI.nl:

Melding Hi Eindeloos Online: Verbruik 2,040MB. t.w.v. €56,87 sinds factuur 10 augustus.

Ben twee dagen in het buitenland geweest ( bewust geen gebruik gemaakt van internet of bewust weinig) en kreeg dit smsje..

Bedoelen ze met deze notatie 2mb of 2GB of 20mb?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
2MB, als het goed is. Geen mb, maar dat staat er dan ook niet.

[ Voor 49% gewijzigd door RoD op 06-09-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Sendar schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:28:
Ik had even een vraagje om de notatie in een notatie van HI.nl:

Melding Hi Eindeloos Online: Verbruik 2,040MB. t.w.v. €56,87 sinds factuur 10 augustus.

Ben twee dagen in het buitenland geweest ( bewust geen gebruik gemaakt van internet of bewust weinig) en kreeg dit smsje..

Bedoelen ze met deze notatie 2mb of 2GB of 20mb?
Zo dan ben je lekker de Sjaak. Effe bijna 60 euro opstoken voor 2 daagjes internet? Absurde bedragen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:17
ManiacsHouse schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:33:
[...]

Zo dan ben je lekker de Sjaak. Effe bijna 60 euro opstoken voor 2 daagjes internet? Absurde bedragen dit.
Haha. Inderdaad en dat voor 2MB zoals RoD aangeeft. Het schijnt dat KPN/Hi per 100kb ( per sessie) rekent.. Dus dan zou het: 2MB/100kb=200 sessies.. 200*29cent = 58 euro <- wat wel klopt met wat ik moet betalen :S

Ik ga maar eens even bellen.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Helaas konden ze mij niet in snelheid verhogen, maar de betreffende persoon aan de telefoon probeerde mij wel slinks aan Xtra Snel te helpen.

Die snelheidsverhoging geldt alleen maar voor de nieuwe abbo's volgens hem. Mensen met een lopend contract konden er dus 'in stikken' zeg maar. Helaas kon ik mijn Eindeloos Online ook niet op zeggen (Ik dacht dat ik een losse bundel had maar schijnbaar heb ik een Abbo met die bundel er aan vast gebakken) dus moet ik het maar doen met Eindeloos Online met de oude trage snelheid die ik niet op kan zeggen omdat ik het toch niet meer gebruik.. :X

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Hmmm... Ik vraag me af, heb mn telefoon nu ruim een maand, met eindeloos online, op mijn factuur staat het volgende:
Verbruik dat niet in de bundel zit Aantal Volume Korting (€) Bedrag (€)
Internet op je mobiel 2 1,178 MB 2,47

Pardon? Ik heb toch een eindeloos online abbo? (zoals elders vermeld op de rekening) waarom moet ik dan voor (een deel van) mijn internetgebruik betalen terwijl ik niet in het buitenland geweest ben of geroamed heb?:S
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Dan was Eindeloos Online waarschijnlijk nog niet ingegaan toen je je telefoon geleverd kreeg en ermee aan de slag bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb vannacht een SMS gekregen dat ik al op 80% van mijn bundel zit.. android zuipt best wat internet.. :P

Wat ik vervelend vind is dat je nergens bij hun normaal kan terugvinden wat het limiet is en hoe veel je al hebt verbruikt. Ze moeten eens een keer duidelijk worden in die limieten.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ManiacsHouse schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:05:
[...]

Gelul van de bovenste plank dus. Ze gaan dus voorbij aan hun verhaal dat de FUP 10x het gemiddelde gebruik is dus dat zou evenredig moeten stijgen en zouden juist minder mensen een melding krijgen...
Zal best wel meevallen, ze zullen die FUP gewoon 1x per jaar ( oid ) herberekenen. Als hij dan net voor groeispurt is herberekend dan hebben gewoon veel mensen pech...

Geen enkel bedrijf herberekent de FUP elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

JamesB009 schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:41:
Ik heb vannacht een SMS gekregen dat ik al op 80% van mijn bundel zit.. android zuipt best wat internet.. :P

Wat ik vervelend vind is dat je nergens bij hun normaal kan terugvinden wat het limiet is en hoe veel je al hebt verbruikt. Ze moeten eens een keer duidelijk worden in die limieten.
Zuipt veel? Ik zit deze maand op 23 MB via 3G en 129 MB via wifi, dat noem ik niet echt veel om eerlijk te zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

MeNTaL_TO schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:41:
[...]

Zuipt veel? Ik zit deze maand op 23 MB via 3G en 129 MB via wifi, dat noem ik niet echt veel om eerlijk te zijn.
Ik heb zelf niet veel gedownload en toch al in 12 dagen bijna over mijn FUP heen. Het boeit mij vrij weinig en ga bij een nieuw abbo toch voor xtra snel denk ik, maar alleen als ik het goedkoop krijg. :-)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:51
Ik heb net dan ook het langverwachte smsje gehad. Volgens mijn datacounter heb ik op dit moment 117,71 MB aan mobiele data verbuikt. Als ik er dan een rekensommetje overheen gooi, kom ik op 14 MB gemiddeld op het Hi netwerk. Ik vind dit echt belachelijk laag voor een product wat je in de markt zet als Eindeloos Online en waar in de voorwaarden uitdrukkelijk staat: "Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel zijn bestemd voor jouw persoonlijke gebruik, om bijv. met je mobiel te surfen op internet, email te versturen of te ontvangen, filmpjes/plaatjes te bekijken, etc.".

Hopen dat die mafiapraktijken eens onder de aandacht komen....

/post

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan dit niet eens onder de aandacht worden gebracht van de consumentenbond ofzo? Want het is idd nogal misleidend..

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
ovigo schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:28:
Hmmm... Ik vraag me af, heb mn telefoon nu ruim een maand, met eindeloos online, op mijn factuur staat het volgende:
Verbruik dat niet in de bundel zit Aantal Volume Korting (€) Bedrag (€)
Internet op je mobiel 2 1,178 MB 2,47

Pardon? Ik heb toch een eindeloos online abbo? (zoals elders vermeld op de rekening) waarom moet ik dan voor (een deel van) mijn internetgebruik betalen terwijl ik niet in het buitenland geweest ben of geroamed heb?:S
Iemand een idee?
Bel even met KPN. Ze hebben verzaakt om je internet tegelijk te laten ingaan met de levering van je mobiel. (komt wel vaker voor) Als je hier even over belt corrigeren ze het meestal gelijk. Dan wordt dit bedrag verrekend op je nieuwe factuur.

Carpe Diem

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Glacier schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:00:
Kan dit niet eens onder de aandacht worden gebracht van de consumentenbond ofzo? Want het is idd nogal misleidend..
Het is niet zozeer misleidend denk ik. Want je gaat over de FUP heen, waar je voor hebt getekend., Vervolgens ben je nog steeds online, alleen met een lagere snelheid als "straf" voor het overschreiden van de FUP. Dus ze houden zich aan hun woord "eindeloos online", alleen niet met dezelfde snelheid.

Wat ik wel vervelend vind is dat je nergens kan terug vinden hoe veel MB je daadwerkelijk hebt verbruikt en wat het gemiddelde is van die maand. Hi moet daar meer open in zijn vind ik.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sand0rf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:09:
Ik heb net dan ook het langverwachte smsje gehad. Volgens mijn datacounter heb ik op dit moment 117,71 MB aan mobiele data verbuikt. Als ik er dan een rekensommetje overheen gooi, kom ik op 14 MB gemiddeld op het Hi netwerk. Ik vind dit echt belachelijk laag voor een product wat je in de markt zet als Eindeloos Online en waar in de voorwaarden uitdrukkelijk staat: "Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel zijn bestemd voor jouw persoonlijke gebruik, om bijv. met je mobiel te surfen op internet, email te versturen of te ontvangen, filmpjes/plaatjes te bekijken, etc.".

Hopen dat die mafiapraktijken eens onder de aandacht komen....
Volgens mij moet er dan iets niet kloppen aan jouw datateller hoor :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Sendar schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:42:
[...]

Haha. Inderdaad en dat voor 2MB zoals RoD aangeeft. Het schijnt dat KPN/Hi per 100kb ( per sessie) rekent.. Dus dan zou het: 2MB/100kb=200 sessies.. 200*29cent = 58 euro <- wat wel klopt met wat ik moet betalen :S

Ik ga maar eens even bellen.
2 MB / 100 kb (0,1 MB) zijn geen 200 sessies hoor. Dat zijn 20 sessies.
Of zitten ze bij Hi met kilobits te rekenen als het om datahoeveelheid gaat?

• Soullancer
  • Laatst online: 23:30
Nu ik dit alles lees word ik toch wel huiverig met de aanschaf van mijn Xtra snel eindeloos online :-(

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

StormingSoul schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:45:
Nu ik dit alles lees word ik toch wel huiverig met de aanschaf van mijn Xtra snel eindeloos online :-(
Hoezo? Wat ben je van plan om te gaan doen? Ik surf best veel, twitter ook geregeld en mail ook behoorlijk en ik kom lang niet aan de FUP (deze is ongeveer 1,2GB per maand)

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik heb zelf Eindeloos Online en heb gisteren een 80% melding ontvangen. Niet veel gedaan alleen begin deze maand even Grooveshark gebruikt. Ik moet zeggen 450MB voor €2,50 per maand vind ik een goede deal. Als ze straks maar niet €10,- voor deze hoeveelheid gaan vragen want dat wordt me te fors.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaan ze dus wel doen, die 2,50 per maand is tijdelijk. Dan zal je wel kortingen hebben dat je 2,50 het eerste jaar betaald en daarna 10 euro, maar komt dan op ongeveer hetzelfde neer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:18:
Dat gaan ze dus wel doen, die 2,50 per maand is tijdelijk. Dan zal je wel kortingen hebben dat je 2,50 het eerste jaar betaald en daarna 10 euro, maar komt dan op ongeveer hetzelfde neer.
Momenteel lopen de kortingen je hele contractduur...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja en dat is tijdelijk, dat houd eind deze maand op. Daarna krijg je dus wel korting waarbij je bijvoorbeeld het eerste jaar 2,50 per maand betaald en daarna 10 euro per maand.

• Soullancer
  • Laatst online: 23:30
Tsurany schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:32:
Ja en dat is tijdelijk, dat houd eind deze maand op. Daarna krijg je dus wel korting waarbij je bijvoorbeeld het eerste jaar 2,50 per maand betaald en daarna 10 euro per maand.
Je bedoeld dat eind deze maand de ''Actie'' van 3,50eu eindeloos online xtra etc voor je hele contractsduur, stopt?

Dan word het dus de 29ste toch maar een contractje afsluiten met preorder voor desire HD ipv reviews afwachten O-)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat klopt inderdaad. Nog niet 100% officieel bevestigd maar diversen (waaronder ik een half uur geleden) hebben het al wel van de klantenservice gehoord.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Tsurany schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:18:
Euhm ik volg het even niet, dus degene die een contract hebben voor 2,50 de gehele duur van je contract gaan ze ook aanpassen? Lijkt mij niet toch?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee die aanbieding is tijdelijk, die stopt deze maand. Wat stormingsoul zegt.

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
JamesB009 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:11:
[...]

.......

Wat ik wel vervelend vind is dat je nergens kan terug vinden hoe veel MB je daadwerkelijk hebt verbruikt en wat het gemiddelde is van die maand. Hi moet daar meer open in zijn vind ik.
Alhoewel dit niet OT is, wil ik het toch even kwijt. Het feit dat je bij die telecom bedrijven eigenlijk achterafpas inzage hebt in "verbruik" en wat hiervoor de kosten zijn, vind ik schandalig. Dit geldt in mijn geval dan niet voor dataverbruik maar voor verbruik van minuten/smsjes. Controle over hoeveel je gebeld heb is nergens op de site van desbetreffende provider terug te vinden. Aan het einde van het verhaal krijg je dan een rekening waar je soms wel eens "U" tegen zegt, maar dat is achteraf en alle specificaties binnen die factuur zullen wel kloppen, maar toch mis ik veel overzicht en duidelijkheid hierin.

Wanneer gaat de consument in dit soort praktijken beschermd worden? Telecom bedrijven verdienen hier gruwelijk veel mee. Ten koste van de consument.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een onzin, jij neemt een abonnement voor een aantal minuten waarbij je meer betaald wanneer je er over gaat en de provider moet daar opeens op letten? Veel telefoons kunnen zelf bijhouden hoeveel data ze verzenden, hoeveel smsjes je verzend en hoeveel minuten je belt.

• The Godsha
Tsurany schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:04:
Wat een onzin, jij neemt een abonnement voor een aantal minuten waarbij je meer betaald wanneer je er over gaat en de provider moet daar opeens op letten? Veel telefoons kunnen zelf bijhouden hoeveel data ze verzenden, hoeveel smsjes je verzend en hoeveel minuten je belt.
Onzin in de zin van?
Denk jij dat daar niets achter zit? Waarom krijgt de consument hier geen inzage in, dat is namelijk zo gepiept. Alle gegevens zijn voorhanden en kunnen makkelijk verstrekt worden.

Ik snap dat ik daarvoor een abonnement neem, maar dat is het hele punt hierin niet. Mijn punt is dat ik een dienst afneem en ik daarvoor betaal maar zij de controle over alles hebben en achteraf mij inzage geven in iets. Ik wil controle op momenten maar kan zelf niet eens meer mijn belstatus afnemen bij de provider, hoewel ik dat eerder of bij andere providers wel kan.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Natuurlijk zit daar iets achter, dat is logisch. Maar waarom zouden ze het voor jou perse makkelijk moeten maken? Dan moet jij of een grotere bundel afnemen of zelf je belgedrag gaan bijhouden. Ik snap niet waarom de consument beschermt moet worden als ze zelf zo stom zijn over hun bundel te gaan.

• The Godsha
Tsurany schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:23:
Natuurlijk zit daar iets achter, dat is logisch. Maar waarom zouden ze het voor jou perse makkelijk moeten maken? Dan moet jij of een grotere bundel afnemen of zelf je belgedrag gaan bijhouden. Ik snap niet waarom de consument beschermt moet worden als ze zelf zo stom zijn over hun bundel te gaan.
Niet voor mij maar voor consumenten. Waarom denk jij dat er nu een limiet gesteld is waarbij je op de hoogte gebracht word van je overschrijding van je internetabonnement in het buitenland? Juist, uit bescherming voor de consument. Telecombedrijven zijn machtig! En al helemaal wanneer consumenten hier tegenover geplaatst worden.Wij zijn niet meer dan een minescuul gedeelte van hun klantenbestand, waardoor er minder waarde wordt gehecht aan een enkel individu. Daarbij komt dat alle telecombedrijven op dat gebied het zelfde zijn. Wij hebben dus niets te wensen alleen maar aan te nemen en dat vind ik een kwalijk punt. Wij zijn toch klant? En klant is koning? Daarin schieten telecom bedrijven naar mijn mening flink tekort. Betalen voor service minuten met je eigen provider, terwijl wij een dienst van hun afnemen; goed voorbeeld hiervan.
Ik vind het een goede zaak als mensen (in dit geval wij als consumenten) meer op de hoogte kunnen zijn van de eventuele verbruiken (al dan niet sms, minuten of data) wanneer wij betalen voor een dienst. En dat is een punt waarin ik vind dat wij enigzins beschermd kunnen worden. Het is zo simpel en wel zo duidelijk voor ons.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Mee eens ^^

Waarom zou je geen inzage in je gebruikte tegoed kunnen hebben? Bij gas/elektriciteit kun je het via de meter bijhouden. Nu ben je daar ook wel weer aan het toeval en de grillen van de rest van de energiemarkt overgeleverd (olieprijs etc.) tenzij je het helemaal vast zet (en dan nog schijnt er ergens een clausule te zijn ingebouwd dat ze je kunnen dumpen als het te duur voor ze word). Dat vastzetten doe je bij een telecomprovider ook (vast bedrag per belminuut/sms), alleen zorgen ze wel weer dat ze vaag blijven over wat je verbruikt.
Inmiddels kun je bij Hi op de website wel een indicatie krijgen of SALDO smsen naar 1244. Maar dat werkt ook voor geen meter soms.
En reken maar dat zij het zelf heel goed weten, hoe kunnen ze anders aan het eind van de maand een gespecificeerde rekening sturen? Alleen om het feit al dat ze steggelen over je data-gebruik en dat totaal niet inzichtelijk maken geeft al aan dat er gerotzooid word om de 'klant' een rad voor zijn ogen te draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 22-09-2010 23:30 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
StormingSoul schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:03:
[...]

Je bedoeld dat eind deze maand de ''Actie'' van 3,50eu eindeloos online xtra etc voor je hele contractsduur, stopt?

Dan word het dus de 29ste toch maar een contractje afsluiten met preorder voor desire HD ipv reviews afwachten O-)
Ik denk dat ik dan straks of morgen ook maar een belletje pleeg, mag ip pas de 14e verlengen maar misshcien al ff preorderen :)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
ManiacsHouse schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:58:
[...]

Euhm ik volg het even niet, dus degene die een contract hebben voor 2,50 de gehele duur van je contract gaan ze ook aanpassen? Lijkt mij niet toch?
Nee lijkt me ook niet. Anders plegen ze contractbreuk toch?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

pdebie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:44:
[...]

Nee lijkt me ook niet. Anders plegen ze contractbreuk toch?
Lees eens wat meer voordat je gelijk op een bericht gaat reageren, had je gezien dat ik het allang verhelderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:51

BPP

Ik heb toevallig voor het eerst in 2,5 jaar een melding gehad dat ik 80% heb verbruikt. Gelukkig was dat op 29 september, en dus ging de nieuwe maand al bijna in. Alleen ben ik nu wel benieuwd naar het verbruik van iedereen. Maken jullie gebruik van pushmail, en laten jullie de verbinding altijd aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ManiacsHouse schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:28:
Mee eens ^^

Waarom zou je geen inzage in je gebruikte tegoed kunnen hebben? Bij gas/elektriciteit kun je het via de meter bijhouden. Nu ben je daar ook wel weer aan het toeval en de grillen van de rest van de energiemarkt overgeleverd (olieprijs etc.) tenzij je het helemaal vast zet (en dan nog schijnt er ergens een clausule te zijn ingebouwd dat ze je kunnen dumpen als het te duur voor ze word). Dat vastzetten doe je bij een telecomprovider ook (vast bedrag per belminuut/sms), alleen zorgen ze wel weer dat ze vaag blijven over wat je verbruikt.
Inmiddels kun je bij Hi op de website wel een indicatie krijgen of SALDO smsen naar 1244. Maar dat werkt ook voor geen meter soms.
En reken maar dat zij het zelf heel goed weten, hoe kunnen ze anders aan het eind van de maand een gespecificeerde rekening sturen? Alleen om het feit al dat ze steggelen over je data-gebruik en dat totaal niet inzichtelijk maken geeft al aan dat er gerotzooid word om de 'klant' een rad voor zijn ogen te draaien.
Tja, dan moeten die gegevens wel voorhanden zijn. Meeste providers die ik ken hebben die gegevens helemaal niet per seconde voorhanden, er wordt 1x per maand een batch-job gedraaid die vanuit verschillende systemen vanalles bij elkaar schraapt en aan de hand daarvan wordt er gefactureerd.

Dat valt zo goed als niet realtime te doen, daar zijn de systemen gewoon niet op ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:39:
[...]

Tja, dan moeten die gegevens wel voorhanden zijn. Meeste providers die ik ken hebben die gegevens helemaal niet per seconde voorhanden, er wordt 1x per maand een batch-job gedraaid die vanuit verschillende systemen vanalles bij elkaar schraapt en aan de hand daarvan wordt er gefactureerd.

Dat valt zo goed als niet realtime te doen, daar zijn de systemen gewoon niet op ingericht.
Waarom kan Simyo dat wel ?

Daar is online heel goed te volgen wat je hebt verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Gomez12 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:39:
[...]

Dan mag je me toch eens uitleggen waar dan de gegevens vandaan komen als je bijv. Saldo naar 1244 smst? Blijkbaar is er wel een manier om het te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

BPP schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:17:
Ik heb toevallig voor het eerst in 2,5 jaar een melding gehad dat ik 80% heb verbruikt. Gelukkig was dat op 29 september, en dus ging de nieuwe maand al bijna in. Alleen ben ik nu wel benieuwd naar het verbruik van iedereen. Maken jullie gebruik van pushmail, en laten jullie de verbinding altijd aanstaan?
Ik gebruik Android en heb de verbinding altijd open staan.
Zit dan ook al na 2 weken over de FUP heen.(Meestal..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik heb ook een Android-toestel en ben afgelopen maand rond de 22e voor het eerst op mijn snelheid geknepen. Verbinding staat altijd aan, internet een paar keer per dag en daarnaast worden elk kwartier mijn mail gecontroleerd en de sociale websites bijgewerkt. Normaliter is dit geen probleem. Deze maand heb ik echter ook internetradio gebruikt en dat vrat erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

911GT2

en blazen maar!

Afgelopen maand voor het eerst een waarschuwing gekregen. Twee dagen voor het eind van de kalendermaand, dat ik op 80% zit.

Ik vraag me af als iedereen meer gaat gebruiken zuo je volgens de fair use policy dan ook meer mogen gaan gebruiken?

Ik accepteer niet dat mijn internet geknepen wordt, ik gebruik het echt niet veel. Voor mail, beetje pingen en facebook. Maar verder niet dus hoe ik aan 80% kom ik zou het niet weten! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

911GT2 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:30:
Ik vraag me af als iedereen meer gaat gebruiken zuo je volgens de fair use policy dan ook meer mogen gaan gebruiken?
Dat klopt, maar dat lijkt me ook wel logisch als je dit topic gelezen hebt.
Ik accepteer niet dat mijn internet geknepen wordt, ik gebruik het echt niet veel. Voor mail, beetje pingen en facebook. Maar verder niet dus hoe ik aan 80% kom ik zou het niet weten! 8)7
Leuk voor je dat je het niet accepteert, ga er een blog over schrijven. Kennelijk heb jij zoveel data gebruikt, als je wilt weten hoe het komt moet je het zelf bij gaan houden. Jij verbruikt 80% van de data, zij sturen een sms en verlagen bij 100% je snelheid. Dan kan jij dat wel niet accepteren, toch gebeurt dat.

Blijft grappig, mensen die het niet accepteren maar er verder nooit wat aan zullen doen. Beetje schreeuwen in een lege ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
JamesB009 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:22:
[...]

Ik gebruik Android en heb de verbinding altijd open staan.
Zit dan ook al na 2 weken over de FUP heen.(Meestal..)
Jep, android gaat echt heerlijk er doorheen :P Meestal ga ik thuis over op wifi, ook nog eens veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ook deze maand, 10 dagen en al op 80% van mijn FuP.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
Tsurany schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:34:
[...]

Dat klopt, maar dat lijkt me ook wel logisch als je dit topic gelezen hebt.

[...]

Leuk voor je dat je het niet accepteert, ga er een blog over schrijven. Kennelijk heb jij zoveel data gebruikt, als je wilt weten hoe het komt moet je het zelf bij gaan houden. Jij verbruikt 80% van de data, zij sturen een sms en verlagen bij 100% je snelheid. Dan kan jij dat wel niet accepteren, toch gebeurt dat.

Blijft grappig, mensen die het niet accepteren maar er verder nooit wat aan zullen doen. Beetje schreeuwen in een lege ruimte.
Jij hebt echt je dag/week niet he ?
Lees nu al 4 pagina's waarin je telkens mensen zit af te branden en zelden wat nuttigs post!
Beetje vriendelijkheid mag hoor, ondanks dat je het allemaal zo goed weet!

Ontopic: Ze mogen inderdaad wel eens beter gaan bij houden hoe je verbruik licht!
Ook op de website na inlog is het nog behoorlijk een zooitje!(klopt weinig van)
Ik hou dan ook altijd gewoon lekker mijn rekening in de gaten of het wel klopt!

Kwa internet: Heb dan de exstra snel, nog nooit tegen mijn data limiet aangekomen!
Achja gebruik hem ook meeste voor mail en wat feeds binnen te halen..
Denk dat de exstra snel voor wat "simpel algemeen gebruik" voldoet.
Wel konden ze eens een exstra bundel met 10GB data limiet of zo voor de echte hardcore gebruiker
Die wil er ook wel voor betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Tsurany, leuk dat jij het zo zegt...
Jij zegt eigen schuld dikke bult had je maar niet zoveel data moeten gebruiken. ik zit al jaren bij HI, ben momenteel in bezit van een bold 9000, had hiervoor een omnia i900 en een Htc hero als een van de eerste. Maar toen kwam het gejank van die klote provider, iedere week of wel maandelijks kregen ik dat smsje van de fair use policy, ik op een gegeven moment de klantenservice op gebeld: en dat ging als volgt, dat vrouwtje zei ja maar meneer dan moet u ook mobiele site bezoeken inplaats van de normale en uw apps alleen maar gebruiken als er wifi in de buurt is! toen zei ik dus U zegt feitelijk dus dat ik een toestel bij jullie heb gekocht met een abbonement van 80 euro per maand! dat ik die niet kan gebruiken op de manier zoals het toestel word verkocht! zie advertenties HTC hero en Omnia i900 bezoek sites als op je pc, HTC hero --> ondersteunt Flash, Htc Hero maak je leven makkelijker door apps! dat vrouwtje zei ja meneer dat klopt het is niet de bedoeling om dit soort dingen te doen met uw mobiel!

Ik heb brieven geschreven, gebeld, je neemt een toestel vanwege de gebruikerservaring! en niet om op je HTC hero of desire HD 'mobile sites' te bezoeken.
Ik ga denk ik de overstap maken naar T-mobile of Vodafone die hebben gewoon een beter netwerk en beginnen pas te zeiken van 1 gb per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:31:
hey Tsurany, leuk dat jij het zo zegt...
Jij zegt eigen schuld dikke bult had je maar niet zoveel data moeten gebruiken. ik zit al jaren bij HI, ben momenteel in bezit van een bold 9000, had hiervoor een omnia i900 en een Htc hero als een van de eerste. Maar toen kwam het gejank van die klote provider, iedere week of wel maandelijks kregen ik dat smsje van de fair use policy, ik op een gegeven moment de klantenservice op gebeld: en dat ging als volgt, dat vrouwtje zei ja maar meneer dan moet u ook mobiele site bezoeken inplaats van de normale en uw apps alleen maar gebruiken als er wifi in de buurt is! toen zei ik dus U zegt feitelijk dus dat ik een toestel bij jullie heb gekocht met een abbonement van 80 euro per maand! dat ik die niet kan gebruiken op de manier zoals het toestel word verkocht! zie advertenties HTC hero en Omnia i900 bezoek sites als op je pc, HTC hero --> ondersteunt Flash, Htc Hero maak je leven makkelijker door apps! dat vrouwtje zei ja meneer dat klopt het is niet de bedoeling om dit soort dingen te doen met uw mobiel!

Ik heb brieven geschreven, gebeld, je neemt een toestel vanwege de gebruikerservaring! en niet om op je HTC hero of desire HD 'mobile sites' te bezoeken.
Ik ga denk ik de overstap maken naar T-mobile of Vodafone die hebben gewoon een beter netwerk en beginnen pas te zeiken van 1 gb per maand.
haha en je denkt dat je dit soort gein niet bij T-mobile hebt en Vodafone. Kijk maar in dit forum. Genoeg mensen die zeggen dat ze weg willen bij T-mobile of Vodafone. Blijf maar rustig zitten. Het is toch een pot nat.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag een abo afgesloten bij HI.

Ben nu wel beroerd na het lezen van dit topic...

Ik ben denk ik een kleine internetgebruiker, beetje mailen, nu.nl en wat fora bezoeken.

Wat ik nergens kan vinden is: wat gaat er gebeuren na overtreding van FUP? Alleen die vertraging in internet of moet je ook iets gaan betalen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:59:
Hallo,

Ik heb vandaag een abo afgesloten bij HI.

Ben nu wel beroerd na het lezen van dit topic...

Ik ben denk ik een kleine internetgebruiker, beetje mailen, nu.nl en wat fora bezoeken.

Wat ik nergens kan vinden is: wat gaat er gebeuren na overtreding van FUP? Alleen die vertraging in internet of moet je ook iets gaan betalen?

Groetjes
Je snelheid word naar beneden gedrukt tot einde van de maand. Data betaal je alleen extra als je in het buitenland gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor je antwoord.

Het verbaasd me wel dat je met wat simpel surfen eroverheen kan gaan. De jongen in de HI winkel zei dat dit alleen gebeurd bij mensen die de mobiel aansluiten op een laptop...
Jammer dat ik niet vooraf hier heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O haha, handig inderdaad, bedankt!

Ik heb nu toch maar internet uitgeschakeld en ga er alleen op als ik echt iets wil doen anders gebruikt waarschijnlijk toch data. Ik heb een HTC wildfire, heb gehoord dat deze sowieso wel vaak updates download enz.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:25:
Ik zit nu na 1 dag op 16mb
En ik heb niks bijzonders gedaan.
Eerste paar dagen dat je een nieuwe mobiel hebt én internet zit je te spelen en is het nieuw. Na tijdje zal je dataverbruik wat inzakken.

Ik zie dat je net nieuw bent hier. Naast een bericht staat ook een edit-knopje. Dan hoef je niet steeds een nieuwe bericht aan te maken maar kun je je laatste bericht wijzigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, ik doe toch iets verkeerd denk ik want ik heb wel edit gedaan maar mn bericht komt nu niet onderaan te staan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:57:
[...]

haha en je denkt dat je dit soort gein niet bij T-mobile hebt en Vodafone. Kijk maar in dit forum. Genoeg mensen die zeggen dat ze weg willen bij T-mobile of Vodafone. Blijf maar rustig zitten. Het is toch een pot nat.
Onzin, ik heb nog nooit van T-Mobile een FUP-overtredingmelding gekregen. Nog nooit! En ik verbruik ook aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij T-Mobile willen ze dan ook niet weg vanwege een FUP, maar eerder het slechte bereik.

En ja, niet iedereen schijnt daar weer last van te hebben. Maar niet iedereen heeft ook weer last van de FUP van KPN.

Wat voor nut heeft dit topic eigenlijk? Ik zie alleen maar constant hetzelfde..iemand gaat over de FUP door alleen maar te surfen. Installeer iets om je dataverbinding te controleren. Ja maar het is klote. Kut KPN. Ben het er niet mee eens. Kan niet eens m'n dataverbruik inzien! Installeer een programma..

enz enz :P ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Glashelder schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:19:
Bij T-Mobile willen ze dan ook niet weg vanwege een FUP, maar eerder het slechte bereik.

En ja, niet iedereen schijnt daar weer last van te hebben. Maar niet iedereen heeft ook weer last van de FUP van KPN.

Wat voor nut heeft dit topic eigenlijk? Ik zie alleen maar constant hetzelfde..iemand gaat over de FUP door alleen maar te surfen. Installeer iets om je dataverbinding te controleren. Ja maar het is klote. Kut KPN. Ben het er niet mee eens. Kan niet eens m'n dataverbruik inzien! Installeer een programma..

enz enz :P ;)
Juist :)
Bij welke provider men ook zit. Er is altijd wel wat om over te zeiken. Ieder die om een voorvalletje zegt dat hij of zij resoluut naar een ander provider gaat. Vind ik dat die toch maar ff achter z'n oren moet krabben. Het gras aan de overkant is echt niet groener.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt een leek hoor (was al bekend denk ik haha) maar ik heb nog één vraagje

ik heb een datacounter erop gezet.
Nu heb ik mn wifi aangezet en mn internetverbinding uitgezet. Dat telt dan toch niet mee in mn verbruik?

Alsik de datacounter bekijk staat er het volgende:

in out

wifi 6836 b 2536 b
cell 4720 kb 849,8 kb

interface startup

cell 17 mb
wifi 7358 b

Wat houdt dit nu in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Laten we hopen dat ze met de iPhones toch wat betere datalimieten gaan hanteren, duidelijke limieten in ieder geval zodat je weet waar je aan toe bent.

Dit is voor mij iig belangrijk om bij Hi te blijven.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:31:
hey Tsurany, leuk dat jij het zo zegt
Vind ik nou ook. Het is heel simpel, er is een limiet aan de data die je kan gebruiken. Tegenwoordig is er echter ook een alternatief, Hi XtraSnel, kost je 15 euro per maand (kan toch makkelijk als je 70 euro betaald lijkt me) en dan kan je 1,25GB verstoken voordat je snelheid omlaag gaat. En gaat je snelheid omlaag kan je rustig nog meer data blijven gebruiken. Ik snap dat je ontevreden bent maar jij doet kennelijk meer dan waar het abonnement voor bedoeld is, dat zal bij T-Mobile en Vodafone echt niet anders zijn. Laatstgenoemde heeft trouwens een keihard limiet waarbij je mag betalen, geen FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:22
Ik heb zelf een HTC Desire sinds april al, en zit ook iedere maand binnen twee weken over m'n FUP heen.
Ik heb 3 mail accounts ingesteld, die allemaal gesyncht worden. (gmail, hotmail, en schoolmail)
Verder surf ik in de bus wel eens op het internet. Zodra ik thuis ben zet ik de verbinding op WIFI.
Volgens "Call Meter NG" zit ik op ruim 780mb dit is zonder WIFI, dit terwijl de maand net 22 dagen oud is.

Vind het toch wel een beetje rap gaan met het verbruik.:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Toch snap ik niet dat Android telefoons zoveel data gebruiken. Ik zit op m'n iPhone ook regelmatig op internet, sync ook 3 mail accounts..haal regelmatig updates binnen over 3G en kom nooit over de 400MB..

Niet dat ik nu wil suggeren dat iOS beter is, maar het valt gewoon op dat 90% hier Android gebruikers zijn ;) Natuurlijk zal ook meespelen dat iPhone gebruikers vaak bij T-Mobile zitten maar er zullen genoeg tweakers zijn met een sim lock vrije.

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 22-10-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt er ook heel erg vanaf of je grote bijlages download, of je flash websites bezoekt en of je grote afbeeldingen download of niet. En of je applicaties hebt die zichzelf updaten, kan ook schelen.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste