MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Verwijderd
Momenteel zit ik op 178 MB en verwacht dus vandaag wel het magische 80% smsje.... Volgens 3g Watchdog ga ik op 317MB uitkomen als ik zo door ga
Weinig concreets maar wel leuk om even te lezen.Een deel van de vragenlijst ging deze keer over mogelijkheden om piekbelasting op het mobiele netwerk tegen te gaan. KPN investeert continu in verdere uitbreiding van het mobiele netwerk, maar ervaart (net als andere mobiele operators wereldwijd) dat het dataverkeer explodeert, o.a. door de steeds snellere toename van het aantal smartphones. U heeft ook ongetwijfeld gehoord dat T-Mobile momenteel tegen een capaciteitsprobleem aanloopt.
Natuurlijk is het uitgangspunt simpel, wat door een aantal van u kort en krachtig wordt benoemd: 'capaciteit verhogen' en 'netwerk perfectioneren'. Maar toch, áls het te druk is om iedereen van een goede verbinding te voorzien kan een uitwijkmogelijkheid zijn dat toestellen automatisch verbinding maken met Wifi, op locaties waar dat gratis beschikbaar is. Dat zou al een deel van de druk van het mobiele netwerk afhalen. Ook zouden velen van u, als het druk is, 'zware' toepassingen zoals het bekijken van filmpjes best even uit willen stellen. Een bericht met zo'n verzoek erin zou wel gewaardeerd worden.
In het algemeen blijkt dat elk van de voorgelegde ideeën wel op een zekere instemming kan rekenen, maar dat de meningen tegelijkertijd vaak lijnrecht tegenover elkaar staan. Sommigen vinden het bv. wel zo eerlijk als iederéén bij drukte even een wat lagere snelheid ervaart, of vinden het prima om korting te krijgen op het abonnement in ruil voor lagere snelheid als het druk is, maar telkens is er ook een groep die dat juist pertinent niet wil. Eén oplossing tekent zich dus niet af, maar al uw reacties en toelichtingen zijn zeer bruikbaar om de richting naar zo goed mogelijke oplossingen te bepalen en prioriteiten te kunnen stellen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
http://twitter.com/Hi/statuses/16464045377Hi, van vrijdag 24:00 tot zondag 23:59 is internet op je mobiel gratis voor klanten met abonnement zonder Eindeloos Online-bundel. Surf ze!
Ben benieuwd wat daarachter schuil gaat.. Willen ze inderdaad zien dat men meer dan de vastgestelde FUP gebruiken? Of een actie om meer klanten te trekken?
http://specs.tweak.to/5253
Netwerkcapaciteit testen en klanten trekken voor eindeloos online denk ik.Sjowhan schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:03:
[...]
http://twitter.com/Hi/statuses/16464045377
Ben benieuwd wat daarachter schuil gaat.. Willen ze inderdaad zien dat men meer dan de vastgestelde FUP gebruiken? Of een actie om meer klanten te trekken?
¯\_(ツ)_/¯
PSN ID = Jorco
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik probeer nu echt alles uit de verbinding te halen, ik ben niet zuinig meer, ik wil ook gewoon weten waar de limiet nu ligt (als die er nog is?). Ik zit inmiddels met Hi Xtra Snel deze maand al op een totaal dataverbruik van ruim 1,6 GB! (flink mijn best gedaan hehe) Dus iedereen kan naar hartelust blijven streamen en tetheren, in ieder geval dubbel zoveel als vorige maand!
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
En als ze elke maand kijken naar het gemiddelde verbruik, dan zal dat deze maand dus een stuk hoger kunnen uitvallen waardoor het gemiddelde voor volgende maand een stuk hoger ligt. En dan is het alleen nog aan de klanten om dat gemiddelde hoog te houden..Svenderson schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 03:25:
Deze actie lijkt er voor te zorgen dat de FUP tijdelijk is uitgeschakeld, anders zou het inderdaad lullig zijn voor de betalers.
Ik probeer nu echt alles uit de verbinding te halen, ik ben niet zuinig meer, ik wil ook gewoon weten waar de limiet nu ligt (als die er nog is?). Ik zit inmiddels met Hi Xtra Snel deze maand al op een totaal dataverbruik van ruim 1,6 GB! (flink mijn best gedaan hehe) Dus iedereen kan naar hartelust blijven streamen en tetheren, in ieder geval dubbel zoveel als vorige maand!
PSN ID = Jorco
Nee de telefoon is een cadeau bij het afsluiten van het abonnement, die financieringsstructuur is hoe ze intern de telefoon terugverdienen, maar als consument zijnde betaal je puur voor het abonnement en niet voor de telefoon.MarcoC schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:38:
[...]
Je krijgt helemaal niets, je koopt de telefoon gewoon. Dat het via een wat ingewikkelde financieringsstructuur gaat doet daar niets aan af. Dat bericht op de vorige pagina over een telefoon bij T-Mobile die je moet inleveren verbaast me dan ook zeer. Volgens mij hoef je helemaal niks in te leveren.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Telefoons zijn niet altjid gratis bij een abonnementTsurany schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:43:
[...]
Nee de telefoon is een cadeau bij het afsluiten van het abonnement, die financieringsstructuur is hoe ze intern de telefoon terugverdienen, maar als consument zijnde betaal je puur voor het abonnement en niet voor de telefoon.
vorige maand, binnen 300 mb en snelheid naar beneden.
Ik snap het niet meer of kom dit door het gratis weekend?
+1TheVMaster schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:40:
Ik ben afgelopen zondag ook door de magische 250 MB grens heen gegaan, maar in tegenstelling tot eerdere maanden nog geen SMS gezien...
Ben ook niet meer zuinig aan het doen en heb gisteren ook de 250 weer bereikt.
Ik denk zelf dat ze deze maand(en) gaan gebruiken om de nieuwe prijzen te bepalen. Als ze straks gaan overstappen op de nieuwe abonnement prijzen.
[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 21-06-2010 18:02 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Ik zou wel willen, maar met een snelheid van 120 Kbps schiet dat niet op...Tsurany schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:53:
Dus iedereen even een paar keer de 100mb .bin file van speedtest.bbned.nl downloaden, kijken hoe dat gaat
Ik kan gewoon niet geloven dat dit geen gevolgen heeft.
Bij kpn konden hun mij niet helpen (verassend.....).
En op google word ik ook niets wijzer.
Nogmaals, ik geloof niet dat kpn dit opeens wel goed vind.
Of hun kunnen nu echt niet meer zien wat onze gebruik is. Wat ik niet verwacht maar wel ironisch zou vinden. Of ze gaan de gegevens gebruiken voor hun aanpassing voor de nieuwere abonnement.
Ik kan zo 123 niet iets anders bedenken waarom ze dit nu wel tolereren.
Tis en blijft een bedrijf die winst wil blijven maken.
Edit: @hieronder
Je zegt het zelf al. De reden snap ik niet. En aangezien ik klant ben, zou ik die wel heel graag willen weten.
[ Voor 12% gewijzigd door streamnl op 22-06-2010 22:53 ]
Inderdaad....ach...nog 2 dagenTsurany schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:49:
Ja maar wat snap je dan niet? KPN zal er ongetwijfeld een reden voor hebben maar die vertellen ze ons niet, dan is het daarop wachten.
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
In het kort komt het er op neer dat ik maar moet overstappen naar Hi Extra Snel omdat de datalimiet daar hoger ligt. Hoe hoog kon ze me niet zeggen: 'dat merk je vanzelf wel' was het antwoord. Of ik moest de klantenservice even proberen, misschien dat die het weten. eh..
Policy kon zij niet veranderen, de logica ook niet. En sommige klanten kun je nu eenmaal niet tevreden stellen.
Een schriftelijke reactie op m'n klacht weigerde ze te geven.
Zit op 395MB maar ook nog niet geknepen..
Ik zit ook op 400mb, nog niets aan de hand.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Verwijderd
Alhoewel ik er nu wel over uit ben na dit jaar uit te hebben gezeten na zo'n 10 jaar eens over te stappen naar een andere provider. Ik weiger nml. nog eens 5 euro extra te betalen voor internet op een telefoon.Heavy usage doe ik thuis op mn pc en niet op m'n telefoon, een tientje vind ik een mooie prijs en dat zou gewoon moeten werken zonder gezeik...
Ik zit op 1,5 gb data verbruik, Normaal krijg ik bij 800 mb een 80% sms, dus het gemiddelde over het land verschilt nog al
Kpn heeft het beste 3G bereik hier in nunspeet en denk dat daarom het gemiddelde zo hoog ligt
T-Mobile heeft van af mei ook wel goed 3G bereik in nunspeet
Vodafone heeft hier alleen Gprs bereik in nunspeet
Het is niet te hopen dat we straks allemaal flink kunnen gaan dokken, Na het persbericht van Kpn en dat daarom het 80% sms'je uit blijft
Niet vergeten Hi is Kpn
[ Voor 25% gewijzigd door Blids op 23-06-2010 16:04 ]
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2010 11:54 ]
Gefeliciteerd!TheVMaster schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:38:
YEsss....ik ben van KPN af....hou dit topic nog wel in de gaten m.b.t. het FUP onderzoek wat ik ben gestart..
Ik zal 't bijhouden.
Naar welke provider ben je overgestapt?TheVMaster schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:38:
YEsss....ik ben van KPN af....hou dit topic nog wel in de gaten m.b.t. het FUP onderzoek wat ik ben gestart..
Ik stap juist over naar KPN over vier weken omdat het 3G-bereik van T-Mobile mij zo tegenvalt. Ik heb niet voor Vodafone gekozen, omdat deze provider geplaagd is door vele storingen en de maximale snelheid in de praktijk tegenvalt.
[ Voor 30% gewijzigd door GoTyce op 24-06-2010 14:56 ]
* EWK heeft sinds een half uur Hi opgezegd en gaat naar VFTheVMaster schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:38:
Hoi!
sta helemaal versteld
Zou het wel fijn vinden als de snelheden omhoog gingen, want 384kbps is echt te langzaam in vergelijking met de concurrentie. T-Mobile biedt 1mbit/s (iPhone-abbo's het dubbele) en Vodafone 3,6mbit/s.
[ Voor 40% gewijzigd door MarcoC op 25-06-2010 01:43 ]
T-Mobile biedt 1mbit/s voor hun extra snelle variant. Hier betaal je, net als KPN, ook 15 euro/maand voor. Je krijgt bij T-Mobile hetzelfde als bij KPN (en voor dezelfde prijzen), maar dan met minder bereik.MarcoC schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 01:42:
Hopelijk is dit niet incidenteel en gaat Hi nu wat soepeler om met de datalimiet. Zelf zit ik vooralsnog op 70Mb dus ik heb helemaal geen problemen.
Zou het wel fijn vinden als de snelheden omhoog gingen, want 384kbps is echt te langzaam in vergelijking met de concurrentie. T-Mobile biedt 1mbit/s (iPhone-abbo's het dubbele) en Vodafone 3,6mbit/s.
Eh...bij KPN heb je te maken (in ieder geval tot vorige maand) met een FUP van 250 MB per maand, T-Mobile kent deze beperking niet...brrrt schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:52:
[...]
T-Mobile biedt 1mbit/s voor hun extra snelle variant. Hier betaal je, net als KPN, ook 15 euro/maand voor. Je krijgt bij T-Mobile hetzelfde als bij KPN (en voor dezelfde prijzen), maar dan met minder bereik.
"Onbeperkt internet nu 2,50 euro per maand gedurende de VOLLEDIGE looptijd van uw contract !"
Source: www.gsmeasy.nl
www.belcompany.nl
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Zozo, zelfs bij 1 jaar. Hoe meer mensen internet hoe beter. Wordt de FUP hoger (als het goed isFreekers schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:14:
Krijgen we nu binnenkort ook een overbelast KPN netwerk ?
"Onbeperkt internet nu 2,50 euro per maand gedurende de VOLLEDIGE looptijd van uw contract !"
Source: www.gsmeasy.nl
www.belcompany.nl
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik denk het niet, als internet goedkoper is is de drempel kleiner om het abonnement erbij te nemen, wat tot gevolg heeft dat er een heleboel mensen internet nemen die het nauwelijks gebruiken.Snippertje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:24:
[...]
Zozo, zelfs bij 1 jaar. Hoe meer mensen internet hoe beter. Wordt de FUP hoger (als het goed is)
142MB, dat toch bijna 6X zo veel als het gemiddelde, volgens KPN dan...Totaalgeflipt schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 08:20:
Zit nu vanaf begin deze maand op 142 mb. Gebruik mijn telefoon voornamelijk om werkbonnen te bekijken, en te openen. Ook heb i permanente sync van mijn mail aanstaan. Het aantal mb valt me dan ook . tegen. Ik stream weliswaar nooit, misschien dat dat iets verklaard.
¯\_(ツ)_/¯
Aanvullende bundels
Hi Eindeloos Online XtraSnel 24 maanden slechts € 3,75 per maand
Hi Eindeloos Online 24 maanden slechts € 2,50 per maand
Sauce: http://www.studentmobiel....ieuw/41/hi-student-2-jaar
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Is ook voor niet studentenFreekers schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:47:
En ook Xtra snel is nu goedkoper gedurende de gehele looptijd van je contract (iig voor Studenten, weet niet hoe dat voor niet-studenten zit)
Aanvullende bundels
Hi Eindeloos Online XtraSnel 24 maanden slechts € 3,75 per maand
Hi Eindeloos Online 24 maanden slechts € 2,50 per maand
Sauce: http://www.studentmobiel....ieuw/41/hi-student-2-jaar
I intend to live forever. So far, so good.
Jammer dat ze nu met zulke acties komen, ik wil ook wel xtrasnel voor 3,75 per maand.
"Let op! U heeft 80% van het Zakelijk Direct Online tegoed van 5GB gebruikt. Bij overschrijding wordt de snelheid gelimiteerd naar 128/64 kbit/s."
Ik snap er geen zak meer van! Ik lach me rot, ik heb toch echt gewoon Hi Eindeloos Online Xtra Snel! Is dat "Zakelijk Direct Online" een bestaand KPN abonnement of iets wat bij de vernieuwing van de internet-abb's hoort? Opvallend is vooral dat ze het nu over een 'tegoed' van 5GB hebben ipv die wazige "10x het gemiddelde gebruik". Wat denken jullie ervan? 5GB is een verdomd lekkere limiet, die ik pas met veel moeite haal!
Grappig dat je het limiet van KPN deze maand gevonden hebtSvenderson schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 04:16:
Oke, ik heb dan eindelijk ook een 80% sms'je gehad, op ruim 4,3 GB (!!). En dan ook nog een wel heel bijzondere:
"Let op! U heeft 80% van het Zakelijk Direct Online tegoed van 5GB gebruikt. Bij overschrijding wordt de snelheid gelimiteerd naar 128/64 kbit/s."
Ik snap er geen zak meer van! Ik lach me rot, ik heb toch echt gewoon Hi Eindeloos Online Xtra Snel! Is dat "Zakelijk Direct Online" een bestaand KPN abonnement of iets wat bij de vernieuwing van de internet-abb's hoort? Opvallend is vooral dat ze het nu over een 'tegoed' van 5GB hebben ipv die wazige "10x het gemiddelde gebruik". Wat denken jullie ervan? 5GB is een verdomd lekkere limiet, die ik pas met veel moeite haal!
Ik zelf zit 'maar' op 1,5 gig (Eindeloos Online Xtra Snel)..

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het permanent is.. Mijn vermoeden is dat KPN deze maand of misschien de komende maanden aan het meten is wat gebruikers nou daadwerkelijk aan data verbruiken..
Dit i.v.m. met de door hun aangekondigde hervorming van hun databundels (zie hier)
Dan ben ik wel benieuwd waar de grens ligt voor de "media junkies".
Zit zelf net onder de 1GB, dus dan zal die grens zeker niet gaan halen.
Tenminste, ik verwacht dat die grens hoger ligt.
Meer info over Zakelijk Direct Online. Ik denk dat ze een foutje gemaakt hebben, misschien omdat je er zo dicht bij zat. Maar officieel moet je dus 50 eu per maand betalen voor dat zakelijk abo, terwijl je nu 15 betaald.Svenderson schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 04:16:
Oke, ik heb dan eindelijk ook een 80% sms'je gehad, op ruim 4,3 GB (!!). En dan ook nog een wel heel bijzondere:
Ik zit nu op precies 1Gb. Daar heb ik dus genoeg aan met mijn Xtra Snel. Leuk om te weten, ook omdat ik nog geen sms gehad heb.
KPN: en Mail heeft een Fair Use Policy. U hebt nu 80% verbruikt. Bij overschrijding van de FUP wordt uw snelheid de rest van de maand verlaagd. Zie KPN.com/fairuse
Ik denk niet dat ik morgen die laatste 20% nog opkrijg
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Mogelijk ook gelijk een nieuwe telefoon, want mijn E52 spoel ik binnenkort door de plee denk ik....
Verwijderd
Ik haal niet hoger dan 120kbit/s (HDSPA) met een Hi Eindeloos Online abonnement. Ik heb vervolgens gebeld naar Hi en deze kon mij vertellen dat ik de laatste maanden niet over de FUP ben heen gegaan en ik dus niet gecapped wordt. 'Ik moest het maar is met een andere telefoon proberen en als dat niet werkte terugbellen'.
Mijn eigen idee hierover is dat ik een oud Hi Eindeloos Online contract heb. In die voorwaarden staat dat de snelheid van Eindeloos Online 128/64kbit is. De Hi-medewerker probeerde mij echter wijs te maken dat dit absoluut niet kon.
Iemand hier ervaringen mee?
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Ja klopt wat je zegt. Je hebt een oud eindeloos online abbo. Als je geen korting oid hebt moet je bundel gewoon uit en aan laten zetten. Heb dit zelf ook gehad (heeft me nogal wat moeite gekost).Joost1991 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:41:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit met een raar probleem.
Ik haal niet hoger dan 120kbit/s (HDSPA) met een Hi Eindeloos Online abonnement. Ik heb vervolgens gebeld naar Hi en deze kon mij vertellen dat ik de laatste maanden niet over de FUP ben heen gegaan en ik dus niet gecapped wordt. 'Ik moest het maar is met een andere telefoon proberen en als dat niet werkte terugbellen'.
Mijn eigen idee hierover is dat ik een oud Hi Eindeloos Online contract heb. In die voorwaarden staat dat de snelheid van Eindeloos Online 128/64kbit is. De Hi-medewerker probeerde mij echter wijs te maken dat dit absoluut niet kon.
Hi Eindeloos Online is volgende de Hi site 384/128kbpsJoost1991 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:41:
Vandaar deze vraagfreekweb schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:52:
[...]
Hi Eindeloos Online is volgende de Hi site 384/128kbps
@snippertje: Dank u, dat dacht ik dus al, ik ga hem aan en uit laten zetten.
Let op ! u heeft 80% van het zakelijk direct online tegoed van 5GB gebruikt. Bij overschrijding word de snelheid gelimiteerd naar 128/64 kbits/s. KPN
Extra Snel by the by
Zat iets boven de 1 GB.
Stond niet bij wat mijn limiet was. Ik heb hi eindeloos online.
Ik heb hetzelfde probleem, redelijk nieuw abbo (+- 1 jaar geloof ik) mijn upload is wel 128 kbit, erg vreemd.Joost1991 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:41:
Edit: Zie nu dat ik Hi Eindeloos Online 2009 (bij abonnement voordeelbundels) zou daar het probleem liggen? En zou het mogelijk zijn de snelheid te verhogen? Overigens wel dik over mijn 250 mb heen gegaan deze maand maar niets ontvangen (maar ook over mijn bundel flink heengegaan, misschien dat ze daarom niet gingen zeuren
[ Voor 15% gewijzigd door Cyleo op 01-07-2010 12:34 ]
HOI.
Ik heb exact hetzelfde. Contact gehad met klantenservice en dealerdesk(werk zelf in een telefoonwinkel). Het kwam er op neer dat het aan mijn toestel lag, want alles stond bij hun goed. Eindeloos online 2009 is de bundel met de nieuwe snelheid, die heb ik ook namelijk en volgens KS en Dealerdesk was dat de nieuwste bundel.Cyleo schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:23:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, redelijk nieuw abbo (+- 1 jaar geloof ik) mijn upload is wel 128 kbit, erg vreemd.
Edit: Zie nu dat ik Hi Eindeloos Online 2009 (bij abonnement voordeelbundels) zou daar het probleem liggen? En zou het mogelijk zijn de snelheid te verhogen? Overigens wel dik over mijn 250 mb heen gegaan deze maand maar niets ontvangen (maar ook over mijn bundel flink heengegaan, misschien dat ze daarom niet gingen zeuren)
Ik vind het wel jammer dat er daarna gewoon niets meer gedaan wordt, je krijgt alleen dat het niet aan hun ligt en daar moet je je maar mee redden, behalve dat ze aangeven dat je natuurlijk xtrasnel erop kunt doen.
Ik heb gebeld en duidelijk uitgelegd wat de situatie was (voorwaarden waarin staat dat het 128kbit is. Het is veranderd en ik heb nu gewoon de normale snelheid.Kalua schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:05:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. Contact gehad met klantenservice en dealerdesk(werk zelf in een telefoonwinkel). Het kwam er op neer dat het aan mijn toestel lag, want alles stond bij hun goed. Eindeloos online 2009 is de bundel met de nieuwe snelheid, die heb ik ook namelijk en volgens KS en Dealerdesk was dat de nieuwste bundel.
Ik vind het wel jammer dat er daarna gewoon niets meer gedaan wordt, je krijgt alleen dat het niet aan hun ligt en daar moet je je maar mee redden, behalve dat ze aangeven dat je natuurlijk xtrasnel erop kunt doen.
Gewoon doorzetten en je niet laten afzeiken

Ik heb al 3x gebeld, technische dienst had er naar gekeken, maar ik heb gewoon de juiste bundel(de nieuwste) en zou volgens hun gewoon de snelheid moeten halen.Joost1991 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:19:
[...]
Ik heb gebeld en duidelijk uitgelegd wat de situatie was (voorwaarden waarin staat dat het 128kbit is. Het is veranderd en ik heb nu gewoon de normale snelheid.
Gewoon doorzetten en je niet laten afzeiken
Misschien heb je nog geen nieuwe simkaart. Zou het enige zijn dat ik zou weten wat het kan zijn.Kalua schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:29:
[...]
Ik heb al 3x gebeld, technische dienst had er naar gekeken, maar ik heb gewoon de juiste bundel(de nieuwste) en zou volgens hun gewoon de snelheid moeten halen.
Ik heb een nieuwe simkaart daar ligt het ook niet aan. Het ligt waarschijnlijk gewoon aan KPN, maar die zeggen dat het bij hun allemaal goed staat dus dat het aan mijn toestel moet liggen..Snippertje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:52:
[...]
Misschien heb je nog geen nieuwe simkaart. Zou het enige zijn dat ik zou weten wat het kan zijn.
Zou ideaal zijn, heerlijk radio luisteren op de motor zonder zorgen over de FUP...
Blijft het wel vreemd vinden dat er verschillen waren met het ontvangen van het beruchte 80% sms.
Heb deze maand het formulier overigens niet ingevuld omdat ik niet weet of de telling klopt in verband met de upgrade naar Android 2.1. Is de teller gereset of niet?
Zelfde probleem, erg jammer, wil best graag 3x zo snel internet. Vind ook dat ik daar recht op heb dan.Kalua schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:29:
[...]
Ik heb al 3x gebeld, technische dienst had er naar gekeken, maar ik heb gewoon de juiste bundel(de nieuwste) en zou volgens hun gewoon de snelheid moeten halen.
Dat is absoluut niet het geval; vorige maanden werd na ongeveer 750 MB mijn snelheid omlaaggebracht, terwijl ik deze maand tot ruim over de 4,5GB kon gebruiken, en werd mij in de bekende 80% sms verteld dat de limiet op 5GB zit. Dat verschil van ruim 4GB zit hem echt niet alleen in mijn gebruik in het weekend!The_Worst schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:22:
Het zal me niks verbazen dat de FUP niet uitgeschakeld was maar simpelweg niet in het weekend gold omdat mensen zonder internetbundel gratis konden internetten tijdens het weekend. Hierdoor zou alleen het doordeweekse gebruik geteld zijn.
Waarschijnlijk kregen/krijgen alle Xtra Snel gebruikers tijdelijk de FUP van KPN Zakelijk Direct Online (dongle internet), want anderen hier hebben datzelfde sms'je gekregen waarin dat stond vermeld. Zoals hier eerder gepost is, is dit waarschijnlijk ingesteld om te kijken hoeveel men werkelijk gebruikt als er geen limiet is en hoeveel het netwerk aan kan. Dit in verband met de vernieuwde internetcontracten. Hier zal ongetwijfeld die internet-actie wel iets mee te maken hebben.
Over de FUP: er is een herberekening geweest van het gemiddelde verbruik vandaar dat je het limiet niet hebt overschreden.
(niet dat ik je niet geloof, maar ben nieuwsgierig waar het staat)
Zou mooi zijn, heb net een nieuwe Galaxy S met Xtra Snel en merk dat je daar heel veel meer op internet en volledige pagina's bekijkt... Het verbruik loopt dus rap op... (nu nog op WiFi omdat Abbo nog niet geactiveerd is... (wachten op nummerbehoud (zat ergens "vast"))
Weet iemand waar dit op slaat?
Ik heb dit ook een keer gehad en dat had weldegelijk met roaming te maken. Terwijl ik dit uit had staan. Op de een of andere manier maakt hij kortstondig toch contact. Je zult je volgende rekening moeten afwachten, daar staat het wel op.Saven schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:23:
Ik stuur net 'saldo' naar 1244, zoals ik om de dag ongeveer doe. Maar nu krijg ik tot mijn verbazing in mijn 2e smsje: 'Melding Hi Eindeloos Online: Verbruik 0,003MB t.w.v. €0,28 sinds factuur 16 juni. '
Weet iemand waar dit op slaat?Van roaming kan volgensmij geen sprake zijn, omdat het weer dan niet update, dat doet ie alleen op zn eigen netwerk. Verder kan ik ook absoluut niet over mijn FUP heen zijn omdat ik internet vrijwel nooit gebruik...
http://twitter.com/Hi_Webcare/status/18506307331SkyFlyer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:12:
Heb je daar een bron van?
(niet dat ik je niet geloof, maar ben nieuwsgierig waar het staat)
Niets meer met mijn telefoon gedaan en een uur later kreeg ik dat ik over de FUP zat (wat natuurlijk niet kan, want een FUP is geen hard datalimiet)..
Dus ik heb een klacht ingediend bij KPN. Nog niets van gehoord, alleen een ontvangstbevestiging gekregen..
heeft iedereen die hier post het nou echt over Hi, en niet over KPN abbonementen? want ik denk dat er wel degelijk een verschil in zit.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Als de gegevens juist zijn zijn er nog steeds mensen die nooit een SMS ontvangen en dus ook nooit in snelheid zijn teruggezet. 'k vraag me af of die mensen dan een 'oud' abonnement hebben...
Ik heb inmiddels ook een SMS gehad, daar ik ondertussen van telefoon ben gewisseld kan ik niet exact zeggen bij hoeveel MB dit is geweest, maar het ligt rond de 400 MB.TheVMaster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:58:
Wel vreemd...over de maand juni heben de meeste mensen geen SMS ontvangen (althans volgens mijn FUP onderzoekje. De mensen die wel een SMS hebben ontvangen (de 80% sms) kwam dat pas bij 500 MB. 1 persoon kreeg de SMS bij 280 MB....vreemd. Zouden de system van KPN/HI een beetje in de war zijn?
Als de gegevens juist zijn zijn er nog steeds mensen die nooit een SMS ontvangen en dus ook nooit in snelheid zijn teruggezet. 'k vraag me af of die mensen dan een 'oud' abonnement hebben...
PSN ID = Jorco
Je hebt 1 Voicemailbericht(en).
Wegens succes verlengd! Je kunt t/m 8 aug in de weekenden gratis internetten op je mobiel!
Dit smsje geeft dus de bevestiging dat ik over die periode korting krijg op mijn Eindeloos Online XtraSnel? Je zou het wel denken...
Las trouwens ook het volgende:
* Op Eindeloos Online is een Fair use Policy van toepassing. Wil je weten wat dit inhoud of wat de voorwaarden zijn. Lees hier meer over de Fair Use Policy.
Zit me ineens te bedenken. Is Eindeloos Online niet een ander 'product' dan Eindeloos Online XtraSnel? Dan zou die FUP niet gelden daarvoor.
[ Voor 0% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-07-2010 23:49 . Reden: typooootjoooo ]
Met XtraSnel bundel
[ Voor 74% gewijzigd door EDIT op 20-07-2010 10:39 ]
3g watchdog staat nu op 201 MB.
Dus ook boven de 80 procent.
Maar ik heb wel rond 10 julie mijn tel geroot.
Dus ik zit eigenlijk hoger.
Raar dat we eigenlijk hier geen sms van gehad hebben.
Oftopic: ligt bij jullie ook het internet er weer uit?
Als jullie op Hi.nl inloggen, zien jullie dan bij 'mijn abonnement' Eindeloos Online staan of Eindeloos Online Xtrasnel? Heb namelijk net een nieuw abbo + toestel bij Hi genomen, aangegeven dat ik Xtrasnel wil (3,75 p/m) maar bij Mijn Hi staat Eindeloos Online 2010.... De eerste rekening krijg ik pas over een maand, dus kan nu nog niet controleren als het klopt (en bellen met de klantenservice kost geld, geen zin in