Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Ik had vanochtend een smsje gekregen dat ik er overheen zat. Lekker, nog voor 1 dag. :P
Ik vind alleen de snelheid nog meevallen, volgens een mobile speed test (in IE Mobile) is het 109 kbit/second. Ik kom overigens van XtraSnel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week m'n Desire binnen en binne paar dagen ook ook de FUP overschreden. Heb Hi zojuist gebeld en inderdaad 250MB is gewoon een harde data limiet. Hanteren ze volgens mij al tijden. Ook maar even 3GWatchdog op m'n Desire geinstalleerd. Ben benieuwd.

Wordt sowieso wel moeilijk het gemiddelde verbruik omhoog te krijgen als alle power users gekort worden op 250MB lijkt me... lekkerrrr krom.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
@TheVMaster Ik weet niet of het mag, maar misschien kun je iedereen die in dit topic gereageerd heeft een dm sturen om te vragen of ze het data verkeer bij willen houden. Er zijn vast een aantal mensen die er wel last van hebben en mee willen werken maar niet meer naar dit topic kijken.
Misschien kan er ook via de FP wat aandacht aan besteed worden. (Tussen al die T-mobile problemen past er ook nog wel 1 van Hi ;))

Oja: http://www.uitgekotst.nl/?ctr=kpn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Aangezien ik sinds 2 maanden een x10 heb. En er nu al 2 keer overheen ben gegaan. Heb ik ook 3g watchdog geinstalleerd.
Word vervolgt.....

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22

TheVMaster

Moderator WOS
JackPoint schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:23:
@TheVMaster Ik weet niet of het mag, maar misschien kun je iedereen die in dit topic gereageerd heeft een dm sturen om te vragen of ze het data verkeer bij willen houden. Er zijn vast een aantal mensen die er wel last van hebben en mee willen werken maar niet meer naar dit topic kijken.
Misschien kan er ook via de FP wat aandacht aan besteed worden. (Tussen al die T-mobile problemen past er ook nog wel 1 van Hi ;))

Oja: http://www.uitgekotst.nl/?ctr=kpn :P
Je mag het wel vrageN :+ Alleen ga ik het niet doen. De mensen die dit topic volgen zien dat ze een onderzoek in kunnen vullen, of ze dit doen is natuurlijk een eigen keuze...en ik ga ze in ieder geval geen DM sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
De laatste maanden heb ik nog geen sms'jes ontvangen :)

Eerst (begin dit jaar) was dit al na 200 mb, maar ben gestopt met streaming radio luisteren. (Als je over je FUP heen zit gaat zelfs het kleinste streampje stotteren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net een sms dat de tarieven voor bellen maar het buitenland veranderd zijn.. kunnen we nu opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik vind het nog steeds glasharde misleiding dan wel oplichting van KPN. "10x het gemiddelde verbruik" en dat blijft steeds 250 MB, zelfs nadat er ZO FUCKING VEEL smartphones worden verkocht?
Ben ik de enige die dit ongeloofwaardig vindt?

Verder kan nog steeds NIEMAND bij KPN vertellen hoeveel data ik verbruik, terwijl de systemen het tot op de MB nauwkeurig weten.
Zodra mijn contract voorbij is stap ik op.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Ze maken het wel erg bont deze keer, op zondag ochtend om 06:00 een SMSje krijgen dat je op 80% van je fup zit en om 17:30 een smsje krijgen dat je er al overheen zit.

En ik weet toch echt zeker dat ik in de tussentijd geen 50MB verbruikt heb...

Helaas heb ik niet van het begin van de maand het verbruik bijgehouden, dus het zal wellicht kloppen dat ik over de 250MB zit (en anders vandaag wel gehaald, wegens falende internet verbinding 165MB verbruikt via thetering)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:53

ManiacsHouse

Scheisse!

M1lamb3r schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:05:
Ze maken het wel erg bont deze keer, op zondag ochtend om 06:00 een SMSje krijgen dat je op 80% van je fup zit en om 17:30 een smsje krijgen dat je er al overheen zit.
Alleen het tijdstip al... Is eigenlijk van de pot gerukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, begonneen met een schone lei...

Nachtje slapen van 8 uurtjes > 3,4MB aan data verbruik op m'n HTC Desire. Simpele optelsom maakt dat ik slapend in 24 uur aan regulier traffic (updates/mail binnehalen etc) 3,4 x 3 = 10, 2MB aan data verbruik.

In een maand (juni) tijd komt dat neer op 10,2MB * 30 dagen = 306MB.

Resteert voor mij om te twitteren/internetten/streamen.. ehhhhhhmmm helemaal niets! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:38
Mijn teller staat op 0. Die van mijn vriendin (als het goed is) ook.

Over die prijzen...bellen naar het buitenland....is dat idd een reden om kosteloos je contract op te zeggen (ook al zit je daar nog een aantal maanden aan "vast" omdat je voor 2 jaar getekend hebt) ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

M.v.Veelen schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:01:
Mijn teller staat op 0. Die van mijn vriendin (als het goed is) ook.

Over die prijzen...bellen naar het buitenland....is dat idd een reden om kosteloos je contract op te zeggen (ook al zit je daar nog een aantal maanden aan "vast" omdat je voor 2 jaar getekend hebt) ??
Wat is er met bellen naar het buitenland? Word er iets gewijzigd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:17
ManiacsHouse schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:35:
[...]

Wat is er met bellen naar het buitenland? Word er iets gewijzigd dan?
Bij KPN personal sim/flexibel is het buitenland bellen tegenwoordig uit de bundel. Nee je kunt hier niet voor opzeggen het is namelijk niet nadelig voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Kalua schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:40:
[...]

Bij KPN personal sim/flexibel is het buitenland bellen tegenwoordig uit de bundel. Nee je kunt hier niet voor opzeggen het is namelijk niet nadelig voor je..
We gaan zo wel offtopic. Maar hoezo zou dit niet nadelig zijn? Ik neem aan als je vanuit je bundel naar het buitenland belt dat goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn hero heb ik afgelopen maand rond de 250 MB verstookt, maar geen enkele sms gekregen. In de maand april zat ik over de 250 MB en zelfs toen geen smsje gekregen. En dat terwijl ik gewoon eindeloos online heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook alvast maar even een klacht ingediend via de Hi site ook.. des te meer geregistreerde klachten des te beter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update na 16 uur : 9,5MB verbruikt, internet nog niet aangeraakt vandaag,.niets gedaan eigenlijk met die telefoon alleen 2 smsjes verzonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
ManiacsHouse schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:01:
[...]

We gaan zo wel offtopic. Maar hoezo zou dit niet nadelig zijn? Ik neem aan als je vanuit je bundel naar het buitenland belt dat goedkoper is?
Je hoeft er niet extra voor te betalen, het is even duur. Het gaat alleen van je tegoed af wat je hebt voor die maand ipv dat het er meteen extra bijkomt..

On-topic: Vandaag 2 filmpjes op youtube gekeken, 1tje was wat lang en we zijn nu 82 MB verder met nog een hele maand te gaan :(

[ Voor 13% gewijzigd door Kalua op 01-06-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend was mijn snelheid weer verhoogd naar mn Hi Eindeloos Online snelheid. 3g watchdog weer op 0 gezet op mn HTC Desire. Eens kijken wat t doet met mn internet. Ook maar even mn WiFi van thuis ingesteld aangezien dat nogal veel scheelt waarschijnlijk.
Hi/KPN moet toch wat aan die klachten gaan doen zou je haast denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:27:
Update na 16 uur : 9,5MB verbruikt, internet nog niet aangeraakt vandaag,.niets gedaan eigenlijk met die telefoon alleen 2 smsjes verzonden..
Heb je dan geen dataverbruikende apps op de achtergrond draaien?
of heb je je synctijd heel kort staan?

lijkt me vrij veel 9,5 MB voor alleen standby.

Kijk anders eens naar je sync instellingen, want dingen zoals adresboek, agenda, en weer hoeft nu ook niet elke minuut gesynchroniseerd te worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik zit na (nog geeneens) 1 dag op zo'n 13,5Mb :(

Weathericon heb ik om de 4 uur syncen, Gmail via exchange (push). Nog geen browser geopend, of youtube filmpjes gekeken (dat laatste deed ik al niet via 3G). Verder wel Words for Friends gespeeld met een collega via 3G. Nog niet eens getwitterd eigenlijk via de iPhone, laat staan een foto geupload :F

's nachts staat de data uit door AutoSilent, en al zou die aan staan dan zou het via WiFi lopen.

Oh well, we zien wel waar we uit gaan komen deze maand ;w

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat uiteindelijk ook op zo'n 13,5MB aan einde van de dag. Ik heb alleen ingesteld dat m'n mail tot 50kb mag binnen halen (standaard is dat 25kb) maar dat zal het verschil ook niet maken.Verder wel een aantal programma's erop staan die synchen om de zoveel tijd maar daar ik ik toch een 'smartphone' voor gekocht lijkt me. En zo heeft Hi hem mij ook verkocht met een 'eindeloos' online bundel. En ik vind het juist daarom een beetje de omgekeerde wereld dat ik mijn instellingen nu moet 'downgraden' om aan de Hi standaard (uit het jaar 2000 lijkt wel) te kunnen voldoen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik zal niet elke dag de tussenstand posten, maar om even aan te geven dat Hi ECHT een waardeloze FUP heeft en zich blijft verschuilen achter een belachelijk laag "gemiddeld" verbruik van 25Mb per maand : ik zit na 1,5 dag al op 25Mb en dat dus zonder de door Hi geadverteerde Yotube filmpjes via 3G bekijken en zelfs zonder ook maar 1 Twitter berichtje te versturen. Kortom: niet eens iets gedaan wat je normaal met een smartphone/iPhone zou doen, en evengoed al25Mb verstookt.

Hi kletste ongelooflijk uit z'n nek als ze beweren dat het gemiddeld verbruik van alle Hi gebruikers op 25Mb per maand ligt. Dat kan echt niet, en ik begrijp dan ook wel waarom ze geen enkele inzage geven in het gemiddeld verbruik of zelfs ook maar je eigen verbruik : ze zouden namelijk eens door de mand kunnen vallen !

Nou, voor mij hebben ze dat al gedaan en ik heb de indruk dat ze heel wat klanten kwijtraken door deze achterhaalde FUP. Prutsers zijn het, grrrrr !

* telt het aantal maanden dat zijn contract nog duurt en begint te stralen bij de gedachte om over te stappen naar Vodafone

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:16:
Ik zal niet elke dag de tussenstand posten, maar om even aan te geven dat Hi ECHT een waardeloze FUP heeft en zich blijft verschuilen achter een belachelijk laag "gemiddeld" verbruik van 25Mb per maand : ik zit na 1,5 dag al op 25Mb en dat dus zonder de door Hi geadverteerde Yotube filmpjes via 3G bekijken en zelfs zonder ook maar 1 Twitter berichtje te versturen. Kortom: niet eens iets gedaan wat je normaal met een smartphone/iPhone zou doen, en evengoed al25Mb verstookt.

Hi kletste ongelooflijk uit z'n nek als ze beweren dat het gemiddeld verbruik van alle Hi gebruikers op 25Mb per maand ligt. Dat kan echt niet, en ik begrijp dan ook wel waarom ze geen enkele inzage geven in het gemiddeld verbruik of zelfs ook maar je eigen verbruik : ze zouden namelijk eens door de mand kunnen vallen !

Nou, voor mij hebben ze dat al gedaan en ik heb de indruk dat ze heel wat klanten kwijtraken door deze achterhaalde FUP. Prutsers zijn het, grrrrr !

* telt het aantal maanden dat zijn contract nog duurt en begint te stralen bij de gedachte om over te stappen naar Vodafone
Heb je via de site al een klacht ingediend hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:50:
[...]

Heb je via de site al een klacht ingediend hierover?
Ehm, nee. Ik had dit via de mail al eens gedaan en daar wordt je dan vervolgens ook van het kastje naar de muur (en weer terug) gestuurd......

Edit :
klacht

Hi is altijd bezig de dienstverlening te verbeteren. Toch kan het gebeuren dat niet alles naar jouw wens gaat. Heb je een klacht? Wij lossen hem graag voor je op. Om je klacht in te dienen kun je contact opnemen met de Klantenservice via de telefoon (telefoonnummer 1200 vanaf je mobiel) of per e-mail. We doen ons best je klacht zo snel mogelijk op te lossen.

[ Voor 38% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-06-2010 09:55 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook per mail ingediend inderdaad. Maar goed des te meer mensen klagen...... dan zou je zeggen dat ze er toch eens serieus naar moeten kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik denk eerlijk gezegd dat er alleen iets gaat veranderen als er of heel veel klanten weglopen, of als ze een flinke imagodeuk oplopen.
Ondanks ons geklaag blijven ze geld binnenkrijgen en aan het einde van de dag, wat maakt het dan nog uit?

Ik ben overigens ook ijverig mijn dataverbruik aan het bijhouden dmv 3g watchdog.
Ben erg benieuwd hoeveel dat gaat worden. Ik heb thuis gelukkig een wifi verbinding, anders zou ik iedere maand over de limiet heen gaan zonder dat ik echt actief aan het youtuben ben ofzo.

[ Voor 36% gewijzigd door ShadyNetworker op 02-06-2010 17:48 ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Hi is niet alleen hier vaag en arrogant. Ziet dit topic. Hi abonnement stopzetten = laatste maand als prepaid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist via Internet een klacht ingediend m.b.t. het hele Fair Use Policy verhaal. En gevraagd om nu eens openheid van zaken te geven. Ben benieuwd wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:57:
Zojuist via Internet een klacht ingediend m.b.t. het hele Fair Use Policy verhaal. En gevraagd om nu eens openheid van zaken te geven. Ben benieuwd wat het antwoord is.
Allerlei vage excuusjes waarschijnlijk net als velen van ons al hebben ontvangen :+ Welkom bij de club...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:15
Na 2 dagen al op 80 MB, heb ff moeten streamen en dan gaat het hard. Streamen mag, maar niet voor lang blijkbaar.. |:(

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22
In de 13 maanden dat ik mijn iPhone heb, heb ik 1,8Gb verstookt, dat is zo'n 140mb per maand. Dit is volgens mijn dataverbruik teller die je terug vind in instelling toon info.
Ik gebruik het internet intensief(surfen) met daarbij Google sync account voor mail, agenda en contactpersonen. Daarnaast download en update ik mijn apps ook via het 3G netwerk.

Wat ik me nu afvraag verbruikt Android zoveel meer dan de iPhone of ben ik toch niet zo'n poweruser?

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 03-06-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Miki schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:01:
In de 13 maanden dat ik mijn iPhone heb, heb ik 1,8Gb verstookt, dat is zo'n 140mb per maand. Dit is volgens mijn dataverbruik teller die je terug vind in instelling toon info.
Ik gebruik het internet intensief(surfen) met daarbij Google sync account voor mail, agenda en contactpersonen. Daarnaast download en update ik mijn apps ook via het 3G netwerk.

Wat ik me nu afvraag verbruikt Android zoveel meer dan de iPhone of ben ik toch niet zo'n poweruser?
k vind 140 MB wel weinig....vooral als je, zoals je aangeeft, intensief surft en ook apps download en update via 3G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:01:

gezien de omschrijving van je gebruikt vermoed ik eerder dat die datateller niet correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik zit nu nog op het T-Mobile netwerk dus nog geen man overboord en het is dus duidelijk dat de teller niet goed loopt. In iedergeval word Hi geen optie om naar over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 20:04

The_Worst

Unox

Vorige maand geen last gehad van de FUP nu vanmiddag weer verrast door Hi. Ik kon al sinds een week geen streaming radio meer beluisteren via 'A online radio' (android app) en nadat ik dit via Twitter kenbaar gemaakt had was het euvel na 6 uur opgelost met de vraag of het weer werkte. _/-\o_

Ik ben het niet altijd met ze eens, weten de mensen die Twitteren voor Hi ook O-), maar dit is dan wel weer een toppertje. *O*

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
The_Worst schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:58:
Vorige maand geen last gehad van de FUP nu vanmiddag weer verrast door Hi. Ik kon al sinds een week geen streaming radio meer beluisteren via 'A online radio' (android app) en nadat ik dit via Twitter kenbaar gemaakt had was het euvel na 6 uur opgelost met de vraag of het weer werkte. _/-\o_

Ik ben het niet altijd met ze eens, weten de mensen die Twitteren voor Hi ook O-), maar dit is dan wel weer een toppertje. *O*
Maar als jij streaming radio gebruikt.....wat is dan jouw verbruik per dag/maand ? En heb je Eindeloos Online of de snelle versie ? Je zou zeggen dat jij dan al snel tegen de FUP grens aanloopt.....
Ik zit trouwens nu, dag 4, op 40Mb. Gisteren vrijwel de gehele dag op WiFi gezeten, dat scheelt wel een hoop.

[ Voor 6% gewijzigd door M.v.Veelen op 04-06-2010 09:59 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:04:
[...]

k vind 140 MB wel weinig....vooral als je, zoals je aangeeft, intensief surft en ook apps download en update via 3G...
Dat die teller zo weinig aan geeft kan misschien komen door het WiFI gebeuren dat telt hij allemaal niet mee in de teller. Ik heb in de jaar dat ik me iphone heb misschien maar 800mb gebruikt en ik gebruik me iphone elke dag. Maar ik heb overal waar ik hem gebruik een wifi verbinding tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Miki schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:04:
Ik zit nu nog op het T-Mobile netwerk dus nog geen man overboord en het is dus duidelijk dat de teller niet goed loopt. In iedergeval word Hi geen optie om naar over te stappen.
Die teller werkt echt wel goed hoor ;) Internet je niet gewoon meer via WiFi?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

M.v.Veelen schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:58:
[...]

Maar als jij streaming radio gebruikt.....wat is dan jouw verbruik per dag/maand ? En heb je Eindeloos Online of de snelle versie ? Je zou zeggen dat jij dan al snel tegen de FUP grens aanloopt.....
Ik zit trouwens nu, dag 4, op 40Mb. Gisteren vrijwel de gehele dag op WiFi gezeten, dat scheelt wel een hoop.
Ik luister soms naar streaming radio, 1x per week. Vorige maand 380 mB verbruikt zonder melding. Eindeloos online.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:58:
Dag 4, zit op 49,3MB. |:( een ontvangstbevestiging van Hi mogen ontvangen, m'n klacht wordt doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Glashelder schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:12:
[...]

Die teller werkt echt wel goed hoor ;) Internet je niet gewoon meer via WiFi?
Nee, de iphone geeft specifiek aan dat dit het mobiele netwerk betreft. Thuis is het hooguit een uurtje per avond en dan bezoek ik met name GoT :)

Wat misschien het één en ander zou kunnen verklaren is dat ik nagenoeg geen Youtube en andere streaming apps gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn FUP melding komt rond de 500MB.
Dit lijkt misschien veel maar met een beetje radio luisteren en internetten in de bus en dan neem ik tegenwoordig nog de laagste kwaliteit stream zit ik er toch iedere maand over heen waardoor ik meestal de laatste week van de maand bijna niks meer kan doen.

Ik wou dat ik bij T-Mobile was gebleven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Ik houd 't nu een week bij (vanaf de eerste :P) en zit op 148 MB. Ik ben er al achter dat ook al mag je van je FUP streamen, dit compleet niet handig is met de hoogte van het aantal MB's. Met een beetje surfen/twitter en 5 hele youtube filmpjes kijken (laten we zeggen, max een half uur totaal) zit je dus al op de 150 mb volgens SPB. Ben benieuwd of ik weer een sms ga krijgen!

Heb overigens Hi Xtrasnel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 11:48
Zo, ook maar eens een account aangemaakt, volg dit topic al een tijdje namelijk :)

Normaal gesproken krijg ik elke keer rond de 250 MB een sms. Nu zit ik echter al op 482MB.

Zijn er wellicht ontwikkelingen gaande?

Edit: Even voor de duidelijkheid, ja dit heb ik in 9 dagen behaald.. Thuis ligt het internet eruit, dus dan gaat het al snel ;)

[ Voor 23% gewijzigd door tzanten op 09-06-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Volgens 3G Watchdog zit ik nu op 230 mb, nog steeds geen sms of iets ontvangen. Ben benieuwd wat er gebeurt als ik boven de 250 kom. Ik heb nog ruim 10 dagen te gaan.

Of hanteren ze kalender dagen...?

[ Voor 10% gewijzigd door deimos op 09-06-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Volgens mij hanteren ze kalenderdagen. Ik zal eens kijken hoeveel mensen het onderzoek al hebben ingevuld....en eens kijken of ik er wat uit kan aflezen :+

Update : Er zijn t/m vandaag 33 aanmeldingen :+

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 09-06-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:41:
Volgens mij hanteren ze kalenderdagen. Ik zal eens kijken hoeveel mensen het onderzoek al hebben ingevuld....en eens kijken of ik er wat uit kan aflezen :+

Update : Er zijn t/m vandaag 33 aanmeldingen :+
Ik heb me gisteren willen aanmelden, maar aangezien ik de vragen goed wil invullen wacht ik nog deze maand af. Heb sinds deze maand pas 3g watchdog. En dan kan ik de vragen goed invullen. Anders moet ik gissen wat het ongeveer was.

Ik heb deze maand zo rustig mogelijk gedaan met 3g en zo veel mogelijk op WiFi. Als ik een update zag, wacht ik tot ik thuis was. Facebook en hyves niet syncen zonder WiFi. Van zulke dingen...
Maar ik zit allang "boven het gemiddelde" gebruik. Want de FUP is 10X het gemiddelde gebruik van alle abonnees met het zelfde abonnement. Dus dat wil toch zeggen dat "het gemiddelde gebruik" maar 25MB is.
Of zie ik het fout?
Zo ja, wat doen de mensen die dit gemiddelde wel halen. Als ik puch mail een heel maand laat aan staan, ga ik al boven de 25 heen.
hoe langer ik er over na denk, hoe meer vragen ik heb..... :?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Jullie snappen toch allemaal wel dat een FUP van 25 mb gewoon bullshit is?

25 mb is gemiddeld, dus er wordt beweerd dat er mensen zijn die ONDER de 25 mb zitten, bijvoorbeeld 10 mb. Wat voor soort mensen nemen tegenwoordig een data-abonnement van eindeloos online? Vooral jongeren. Ik ken echt niemand die een eindeloos bundel heeft en die er vervolgens niks mee doet. Uiteraard zijn er mensen bij die bij voorbaat denken een eindeloos bundel aanschaffen en er vervolgens niks mee doen, maar dat kunnen er echt niet zoveel zijn die de FUP beïnvloed.

Btw, iemand die kan bevestigen of het inderdaal 30 kalenderdagen zijn of begin van je nieuwe tegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Gister had ik Lotte van webcare aan de lijn. Ze reageren (of mogen) niet meer hier zolang er geen duidelijkheid is. Ze wist mij wel te vertellen dat die 25mb dus gewoon wel vaststaat blijkbaar. Toen ik zei dat Hi/KPN de boel dus flest begon ze er wat omheen te kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
kenkreutzer schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:32:
Het hele gebruik van het woord "FUP" deugt al niet. Met normaal gebruik van mijn smartphone ga ik er al overheen. Blijkbaar moet ik van alles doen om mijn gebruik in te perken om maar binnen de grenzen te kunnen blijven. Het is gewoon capped, niks FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat was mijn punt in een wat langere verhaal ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Tja, het grote nadeel van deze FUP is dat je wordt vergeleken met de mensen die dit nooit gebruiken. Je krijgt tegenwoordig bij elke mobiele telefoon 'm pas gratis als je er internet bij zet. Mensen nemen dat, omdat ze anders geen gebruik mogen maken van de aktie (moeten ze veel bijbetalen, vaak meer dan wat je over 2 jaar gezien met EOL betaald = € 150).
Dus dan nemen ze het, gebruiken ze 't nooit en voila! Weer een klant die minder dan 25MB gebruikt...
Zo ken ik er zat, die maar 2x per maand een email opzoeken en/of nu.nl kijken...

edit
zit over 9 dagen op 154 MB and counting :)

[ Voor 5% gewijzigd door brrrt op 09-06-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
brrrt schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:30:
Dus dan nemen ze het, gebruiken ze 't nooit en voila! Weer een klant die minder dan 25MB gebruikt...
Zo ken ik er zat, die maar 2x per maand een email opzoeken en/of nu.nl kijken...
:$ guilty.
heb zowel op mijn werk als thuis wifi.
gebruik internet enkel buiten de deur.
Ik heb een maand met 150 mb gehad, omdat ik een week op vakantie was in nederland,
maar ik zit voor deze maand nu op 8 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ManiacsHouse schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:37:
Gister had ik Lotte van webcare aan de lijn. Ze reageren (of mogen) niet meer hier zolang er geen duidelijkheid is. Ze wist mij wel te vertellen dat die 25mb dus gewoon wel vaststaat blijkbaar. Toen ik zei dat Hi/KPN de boel dus flest begon ze er wat omheen te kletsen.
Geen duidelijkheid ? Ze hebben systemen die bijhouden hoeveel iedereen verbruikt. Komen ze boven een bepaalde grenswaarde dan gaat er een SMS bericht uit en komen ze nog hoger dan capped het systeem de snelheid tot de volgende maand begint.

Datzelfde systeem registreert dus wat het verbruik is. Als ze datzelfde systeem dan ECHT eens laten bepalen wat het gemiddelde is en daar de uitschieters uithalen, dan heb je een helder beeld oftewel duidelijkheid.

Dat de FUP bij Hi vast is gesteld op 25Mb was me allang duidelijk. Deze verschilt echt niet per maand hoor, laat je niets wijsmaken !

Zit in 10 dagen op 100Mb en let er deze maand heel erg op dat ik geen gekke dingen doe als updates binnenhalen ofzo :(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Google heeft nu zijn navigatie ook in Nederland vrij gegeven.
Aangezien hun toch wel vrij uptodate zijn met hun kaarten (en dat je dan ook met streetvieuw kan werken, wat ik wel leuk vind) hoop ik dat er veel meer mensen hun navigatie gaat gebruiken.
Ook de mensen zoals M a r c o :9
Want dan zal het gemiddelde wel omhoog moeten.....
En dan moet KPN/HI het wel een keer gaan aanpassen.
Ik ben wel benieuwd hoeveel data google verbruikt.
ALS ik het niet vergeet, zal ik straks kijken hoeveel dat is, als ik naar huis rij.
Dat is een ritje van een half uurtje.
Ik heb net tijdens het roken hem mij laten zoeken.
Volgens 3gwatchdog begon ik met 476KB en nu staat ie op 729KB. Dus ik ben benieuwd.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:41:
Google heeft nu zijn navigatie ook in Nederland vrij gegeven.
Aangezien hun toch wel vrij uptodate zijn met hun kaarten (en dat je dan ook met streetvieuw kan werken, wat ik wel leuk vind) hoop ik dat er veel meer mensen hun navigatie gaat gebruiken.
Ook de mensen zoals M a r c o :9
Want dan zal het gemiddelde wel omhoog moeten.....
En dan moet KPN/HI het wel een keer gaan aanpassen.
Ik ben wel benieuwd hoeveel data google verbruikt.
ALS ik het niet vergeet, zal ik straks kijken hoeveel dat is, als ik naar huis rij.
Dat is een ritje van een half uurtje.
Ik heb net tijdens het roken hem mij laten zoeken.
Volgens 3gwatchdog begon ik met 476KB en nu staat ie op 729KB. Dus ik ben benieuwd.
ik zal 3G watchdog ook es installeren.. :) ben benieuwd hoeveel MB ik nou werkelijk per maand er door heen fakkel :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

25 mb is gemiddeld, dus er wordt beweerd dat er mensen zijn die ONDER de 25 mb zitten, bijvoorbeeld 10 mb. Wat voor soort mensen nemen tegenwoordig een data-abonnement van eindeloos online? Vooral jongeren. Ik ken echt niemand die een eindeloos bundel heeft en die er vervolgens niks mee doet. Uiteraard zijn er mensen bij die bij voorbaat denken een eindeloos bundel aanschaffen en er vervolgens niks mee doen, maar dat kunnen er echt niet zoveel zijn die de FUP beïnvloed.

Btw, iemand die kan bevestigen of het inderdaal 30 kalenderdagen zijn of begin van je nieuwe tegoed?
Lees het topic nog eens goed door :+ Databundel = per kalendermaand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:36
Ik lees dit nu pas, ik heb gisteren mijn HTC Desire binnen gekregen, welke gebruik zal maken van een Hi simkaart. Ik vermoed dat ik alleen gisteren al een goed 10-12 mb binnen heb gesleept, laat staan de rest van de maand.

Sowieso ben ik benieuwd hoe snel ik gecapped wordt met Google Maps Navigation. Gaat nog leuk worden,
Ik zal mijn verbruik bij gaan houden en invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Beetje oftopic....

Begin reis Weert 4.05MB
Einde reis Eersel 4.96MB
En dan had ik de simpele laag aan staan. Verwacht als je de satelliet aan vink, dat je hoger uit komt.
Maar Google maps werkt nu best prettig. Vooral als de verkeers informatie ook goed werkt. Had geen files dus kon dit niet testen.
Dus hopelijk gaan veel mensen hier gebruik van maken.

Ontopic
En als dat gebeurd hoop ik dat Google ergens de gebruikers registreert.
Zodat wij dat misschien kunnen gebruiken tegen KPN/HI.
Maar dat verwacht ik niet.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik kreeg een SMS over een wijziging in de voorwaarden. www.hi.nl/info

Hoopvol op zoek naar een wijziging in de FUP. Toen ik die niet vond was ik hoopvol op zoek naar een reden om het contract te beëindigen. Helaas...

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Ah, KPN geeft aan dat grootverbruikers meer moeten gaan betalen voor hun dataverbinding:
nieuws: KPN: grootverbruikers internet op smartphone gaan meer betalen

Als ze 't inderdaad gaan verhogen, en het blijkt zodanig hoger te zijn wat ik p/mnd kwijt zou zijn, ga ik zeker het contract laten ontbinden.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sjowhan schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:40:
Ah, KPN geeft aan dat grootverbruikers meer moeten gaan betalen voor hun dataverbinding:

Als ze 't inderdaad gaan verhogen, en het blijkt zodanig hoger te zijn wat ik p/mnd kwijt zou zijn, ga ik zeker het contract laten ontbinden.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan bepalen....en als je wordt bestempeld als Grootverbruiker...dan zullen ze neem ik aan ook met 'bewijs' (lees: specificatie) moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 11:31
Ik wil graag even reageren om 2 voorbeelden te geven van mijn eigen situatie..

Het is mij namelijk opgevallen dat bij de KPN ze als je gebruik maakt van de juiste toegangspunten ze geen dataverkeer kunnen zien. Ik heb dat zelf met een dongel gehad waarbij ze toen ik een probleem had met de dongel ze niet konden zien of ik zat te internetten.

Met de dongel (oud abbo KPN 1.5Mbit onbeperkt met FUP) haal ik met gemaak snelheden tot 500KB/sec. Ook zit ik daar regelmatig flink mee te downloaden (nieuwsgroepen) denk hierbij aan tot 30GB per maand. Ik heb hier zelf nog nooit iets van gehoord.

Idem op me telefoon.. Standaard internet abbo van KPN die het eerste jaar 2 euro 50 kost waarbij ik als ik me dataverkeer opvraag ik altijd op 0 uitkom. Dit terwijl ik toch regelmatig naar uitzending gemist kijk of zit te skypen. Ook een ritje amsterdam naar nijmegen met google maps aan op satelliet functie.. Ik gok dat ik hier dus met gemak over de 200MB kom, maar wederom niks..

Nu zit ik zelf ook niet in het westen van het land. Misschien dat ze alleen waarschuwingen versturen als je veel data verkeer verbruikt op plekken waar het netwerk al erg belast is..

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59

Als de groot verbruikers dan ook normale snelheden krijgen is het prima. Bij vodafone heeft iedereen 3,6 mbit, bij hi ligt dat een stuk lager. :( (beide ~€10 p/m)
MrNOnamE schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:50:
[...]

Idem op me telefoon.. Standaard internet abbo van KPN die het eerste jaar 2 euro 50 kost waarbij ik als ik me dataverkeer opvraag ik altijd op 0 uitkom. Dit terwijl ik toch regelmatig naar uitzending gemist kijk of zit te skypen. Ook een ritje amsterdam naar nijmegen met google maps aan op satelliet functie.. Ik gok dat ik hier dus met gemak over de 200MB kom, maar wederom niks..
Die smsjes die je krijgt staat altijd 0mb in. Dat gaat bijv over gebruik in het buitenland waarvoor je bij moet betalen.
MrNOnamE schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:50:
Nu zit ik zelf ook niet in het westen van het land. Misschien dat ze alleen waarschuwingen versturen als je veel data verkeer verbruikt op plekken waar het netwerk al erg belast is..
Ze hebben niet eens een systeem om het data verbruik per user te tonen. Dan hebben ze ook vast ook niet iets om te kijken op welke plaatsen het druk is, bijhouden wie daar vaak komt en veel internet en die gene een sms sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Da's KPN, er staat nergens in het artikel vermeld dat HI dit ook gaat doorvoeren. Ondanks dat HI eigendom is van KPN zijn het wel twee compleet verschillende providers.

Ik vraag me dan ook even af of dit wel voor HI-klanten gaat gelden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Question Mark schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:06:
[...]

Da's KPN, er staat nergens in het artikel vermeld dat HI dit ook gaat doorvoeren. Ondanks dat HI eigendom is van KPN zijn het wel twee compleet verschillende providers.

Ik vraag me dan ook even af of dit wel voor HI-klanten gaat gelden.
KPN=Hi de media uitingen en abo vormen zijn anders, maar de systemen erachter zijn exact hetzelfde. Je kan ook prima van KPN Personal Sim naar Hi overstappen en andersom..

Alle grote wijzigingen worden ook bijna altijd voor KPN en Hi doorgevoerd..

[ Voor 6% gewijzigd door Kalua op 11-06-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat weet ik, maar aangezien je zelf al aangeeft dat grote wijzigingen bijna altijd voor zowel HI als KPN gelden is het dus nog allerminst 100% zeker.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Question Mark schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:32:
Dat weet ik, maar aangezien je zelf al aangeeft dat grote wijzigingen bijna altijd voor zowel HI als KPN gelden is het dus nog allerminst 100% zeker.
ga maar uit van 99% wel.
de internet abo's van KPN en Hi hebben een andere naam, maar zijn verder zo goed als identiek van snelheden, prijzen en voorwaarden (FUP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik vraag mij af of de prijzen van de abbo's die al afgesloten zijn ook omhoog gaan, dat kan toch niet zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
shadownetwork schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:33:
Ik vraag mij af of de prijzen van de abbo's die al afgesloten zijn ook omhoog gaan, dat kan toch niet zomaar?
als ik me niet vergis kunnen ze dat wel doen, maar geeft dat jou direct een rechtsgeldige reden om je contract te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, het kan altijd gewijzigd worden maar je hebt dan direct het recht op te zeggen en ze moeten jou er over informeren per brief.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57
Tsurany schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:55:
Inderdaad, het kan altijd gewijzigd worden maar je hebt dan direct het recht op te zeggen en ze moeten jou er over informeren per brief.
Maar hoe zit het dan met je toestel? Die moet je wellicht afkopen denk ik?
Anders wandel je mooi met een dikke telefoon weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ID-College schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:59:
[...]

Maar hoe zit het dan met je toestel? Die moet je wellicht afkopen denk ik?
Anders wandel je mooi met een dikke telefoon weg...
Die moet je gewoon inleveren. Als je eventueel hebt bijbetaald voor het toestel, dan krijg je naar rato een gedeelte teruggestort. (tenminste zo werkte het bij T-mobile toen ik destijds mijn contract tussentijds heb laten ontbinden wegens dekkingsproblemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEMAN!!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07 12:59
brrrt schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:30:
Tja, het grote nadeel van deze FUP is dat je wordt vergeleken met de mensen die dit nooit gebruiken. Je krijgt tegenwoordig bij elke mobiele telefoon 'm pas gratis als je er internet bij zet. Mensen nemen dat, omdat ze anders geen gebruik mogen maken van de aktie (moeten ze veel bijbetalen, vaak meer dan wat je over 2 jaar gezien met EOL betaald = € 150).

edit
zit over 9 dagen op 154 MB and counting :)
Ik wil even doorgeven dat ik door streaming (youtube/radio) en surfing 900MB heb gehaald.. Terwijl streaming eigenlijk niet mag.. ik gebruik het ook als een modem voor mijn laptop, mag ook niet..

Dus of ze dat echt boeien weet ik niet.. Wel zag ik dit (900MB) op mijn factuur en daarachter €0.00
En ik ga elk maand makkelijk over de 200/300 MB heen en dat houdt Telfort echt beter in de gaten als ik.

**Bij Telfort geldt de FUP ook trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door THEMAN!! op 11-06-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

M a r c o schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:53:
[...]

als ik me niet vergis kunnen ze dat wel doen, maar geeft dat jou direct een rechtsgeldige reden om je contract te ontbinden.
Wat ik veel interessanter vind, wat gebeurt er dan met je mobiel?
Als de provider zijn voorwaarden wijzigt kan je volgens mij inderdaad het contract opzeggen, maar ik vraag mij dan af of je de telefoon (waarvan de kosten in je abonnement doorberekend zijn) gewoon mag houden?
Je hebt 'm immers bij het begin van je abonnement gekregen of voor een klein bedrag gekocht.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die mag je houden. Er staat, voor zover ik weet, nergens dat de telefoon op lease basis is, dat is gewoon een geschenk bij je abonnement. Immers loopt je contract af hoef je hem ook niet in te leveren.
Als jij nu op zegt mag je ook je telefoon houden hoor, je moet alleen je abonnementskosten betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57
Tsurany schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:19:
Die mag je houden. Er staat, voor zover ik weet, nergens dat de telefoon op lease basis is, dat is gewoon een geschenk bij je abonnement. Immers loopt je contract af hoef je hem ook niet in te leveren.
Als jij nu op zegt mag je ook je telefoon houden hoor, je moet alleen je abonnementskosten betalen.
Oh?
Question Mark schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:02:
[...]

Die moet je gewoon inleveren. Als je eventueel hebt bijbetaald voor het toestel, dan krijg je naar rato een gedeelte teruggestort. (tenminste zo werkte het bij T-mobile toen ik destijds mijn contract tussentijds heb laten ontbinden wegens dekkingsproblemen).
Bij T-mobile dus niet?

[ Voor 28% gewijzigd door ID-College op 11-06-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
ID-College schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:37:
[...]

Oh?

[...]

Bij T-mobile dus niet?
Als het toestel door het netwerk is geleverd moet je deze inleveren. Heb je het toestel bij een onafhankelijke winkel weg, dan mag je deze gewoon houden.

Zit trouwens nu alweer op 280 MB deze maand :X

[ Voor 7% gewijzigd door Kalua op 11-06-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Wellicht ook interessant, http://webwereld.nl/nieuw...internet.html#source=head

Zo zal er ook wel iets gaan gebeuren voor HI:@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Totaalgeflipt schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:36:
Wellicht ook interessant, http://webwereld.nl/nieuw...internet.html#source=head

Zo zal er ook wel iets gaan gebeuren voor HI:@
Krijgen we het voicemail-geintje zeker? Jaren terug was dat altijd gratis af te luisteren bij KPN toen ze iedereen er gek mee hadden gemaakt en ineens mocht je er voor gaan betalen. Toen was weliswaar KPN nog de 'enige' provider.
Maar ze kunnen mooi een dikke ... krijgen. Als ik voor mijn 'Eindeloos Online' ineens dik meer moet gaan betalen zijn ze als klant mij toch mooi kwijt. Waarbij je natuurlijk dan de discussie krijgt of het een los abonnement is dat wel/niet bij je belabonnement hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-06-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:18

Trouble

Everything is awesome

Fijn ik zit nog voor 1,5 jaar aan mijn abonnement vast :') Nu ben ik geen grootverbruiker denk ik (70Mb gemiddeld per maand) maar ik zit er niet op te wachten om meer te betalen :{

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Quote van nu.nl http://www.nu.nl/economie...n-gaat-meer-betalen-.html
Snelheid

Afrekenen per verstuurde kilobyte is volgens KPN niet meer van deze tijd. De twee bestaande abonnementsvormen, van 10 en 15 euro, worden daarom aangevuld met abonnementen met verschillende maximale hoeveelheden dataverkeer. Hoeveel tariefvormen er komen, wil het concern pas later bekendmaken.

Bestaande klanten hoeven niet verplicht over te stappen naar de nieuwe tariefstructuur. Voor de zakelijke markt verandert er voorlopig niets.

Een x bedrag voor een x aantal data is nog steeds afrekenen per kilobyte. Je krijgt namelijk x kilobyte voor een x bedrag. Je hoeft niet verplicht over te stappen naar de nieuwe tariefstructuur staat er bij. Ben benieuwd wat dat gaat betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Dat betekent denk ik dat ze zich zo indekken dat niemand op kan zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kalua schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:19:
[...]

Als het toestel door het netwerk is geleverd moet je deze inleveren. Heb je het toestel bij een onafhankelijke winkel weg, dan mag je deze gewoon houden.

Zit trouwens nu alweer op 280 MB deze maand :X
Dat is onjuist. Je krijgt een gratis toestel cadeau bij het afsluiten van het contract. Het contract gaat puur over het mobiele abonnement en niet over het leasen van een toestel. Het toestel word op moment van afsluiten jou eigendom. Enkel wanneer je de wet koop op afstand gebruikt moet je het toestel inleveren. In alle andere gevallen blijft het jou eigendom. Je mag een toestel dus ook verkopen mocht je dat willen, dat zou anders ook niet mogen.
ManiacsHouse schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:35:
Een x bedrag voor een x aantal data is nog steeds afrekenen per kilobyte. Je krijgt namelijk x kilobyte voor een x bedrag.
Onjuist, je mag een x aantal kilobyte verbruiken, of je dat doet of niet heeft geen invloed op je rekening. Zou je per kilobyte betalen dan zou je voor elke kilobyte apart moeten betalen en zou elke kilobyte apart verrekend worden.
Je hoeft niet verplicht over te stappen naar de nieuwe tariefstructuur staat er bij. Ben benieuwd wat dat gaat betekenen...
Simpel, wil je niet naar de nieuwe tariefstructuur dan blijf je gewoon bij de oude situatie. Enkel alle nieuwe abonnementen die vanaf dat moment afgesloten worden vallen wel onder de nieuwe tariefstructuur.

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 11-06-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te neigen HTC Desire te nemen, heb sim only abo van Hi, dus het makkelijkst voor mij is daar verlengen en gratis desire met 2 jr abo + eindeloos online..

Alleen wat me nog tegenhoud is dit topic eigelijk, hoewel ik ws geen groot verbruiker wordt, (Email/ OV Info bekijken/ MSN/Browsen , En dus eigelyk niet echt streams bekijken)

Dus wat is het advies? Vanwege t FUP gedoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:39:
Ik zit te neigen HTC Desire te nemen, heb sim only abo van Hi, dus het makkelijkst voor mij is daar verlengen en gratis desire met 2 jr abo + eindeloos online..

Alleen wat me nog tegenhoud is dit topic eigelijk, hoewel ik ws geen groot verbruiker wordt, (Email/ OV Info bekijken/ MSN/Browsen , En dus eigelyk niet echt streams bekijken)

Ach....je moet gewoon geen KPN nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:39:

Je hebt hier in dit topic de ervaringen kunnen lezen. Oordeel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
goh, ik snap gelijk waarom je de telefoon niet als modem mag gebruiken! Even een beetje internetten (moest op onderzoek en dan is een laptopscherm wel wat prettiger dan zo'n telefoon) en ik heb al gelijk meer dan 400MB erbij! Had ik dus nooit verwacht!

Maar ja, maar even afwachten he? Zit nu op precies 600mb deze maand met XtraSnel. Kijken wanneer ik m'n sms krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Ik zit inmiddels alweer op 650mb, en had al wel een 80% sms verwacht! Die kreeg ik vorige maand aanzienlijk eerder namelijk. Hoe ervaren jullie dat? Blijkbaar verschilt het toch per maand?

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Svenderson schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:55:
Ik zit inmiddels alweer op 650mb, en had al wel een 80% sms verwacht! Die kreeg ik vorige maand aanzienlijk eerder namelijk. Hoe ervaren jullie dat? Blijkbaar verschilt het toch per maand?
Ja, dat zat ik mij ook al af te vragen. Heb deze maand mijn desire binnen gekregen, en weet heel erg zeker dat ik over mijn 250mb ben gegaan, maar heb nog geen smsje ontvangen, en ga nog mooi door met dezelfde "snelheid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:15
Inmiddels 258 mb en geen sms :O

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Inderdaad zit nu op 297 MB en ook nog geen SMS gehad. Ik heb eindeloos online btw.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik een belachelijk lage snelheid heb.. Volgens speedtest zit ik op 112Kb down (en 900 Kb up.. 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Zit nu (helft van de maand ongeveer) op slechts 158Mb en de snelheid volgens speedtest is: 355Kbits/s down en 90Kbits/s up.

Zo tegen het einde van de maand ga ik even het verbruik opschroeven om te kijken wanneer ik de 80% SMS krijg. Mocht het dan geknepen worden overleef ik die 1 of 2 dagen ook wel weer :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik zit nu op 87.24 MB. En nogmaals, ik heb tot nu toe bijna constant APN aanstaan. Op die 87.24MB dan ;-)
Alle updates via WiFi. Als ik iets wou kijken op YouTube, netjes gewacht tot ik thuis was.... you get the picture.
Ten eerste. Ik word er wel $$##@! ziek van, om zo om te moeten gaan met mijn gsm.
Ten tweede. En toch zit ik nu al boven de 25MB. Terwijl ik nu zo O-) om ben gegaan met het internet

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook hier ontbreekt vooralsnog het smsje. En ik zit toch alweer over de 450MB heen. Zouden ze de fup verhoogd hebben voor deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Zal me niks verbazen als Hi tot en met die nieuwe abonnementen de FUP tijdelijk het raam heeft uitgegooid om te voorkomen dat er geen nieuwe klanten komen.Zie heisa die op dit forum is ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Je zou haast denken dat KPN meekijkt en ons eens even flink in de maling aan het nemen is! :P
Hoe dan ook, mij hoor je niet klagen, ik zit met Hi Xtra Snel nogsteeds op volle snelheid, met inmiddels ruim 850MB down en 118MB up (wordt de totale data gerekend of alleen de gedownloade data?). Vorige maand werd bij mij de snelheid rond de 750MB gekapt. Dat lijkt me al een erg groot verschil voor een FUP met een berekend gemiddeld verbruik? Dat FUP-getal wordt als je het mij vraagt toch echt gewoon handmatig bepaald. En er is duidelijk iets veranderd deze maand, aangezien nog helemaal niemand een sms'je heeft gehad?

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:33
Tsurany schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:29:
[...]

Dat is onjuist. Je krijgt een gratis toestel cadeau bij het afsluiten van het contract. Het contract gaat puur over het mobiele abonnement en niet over het leasen van een toestel. Het toestel word op moment van afsluiten jou eigendom. Enkel wanneer je de wet koop op afstand gebruikt moet je het toestel inleveren. In alle andere gevallen blijft het jou eigendom. Je mag een toestel dus ook verkopen mocht je dat willen, dat zou anders ook niet mogen.
Je krijgt helemaal niets, je koopt de telefoon gewoon. Dat het via een wat ingewikkelde financieringsstructuur gaat doet daar niets aan af. Dat bericht op de vorige pagina over een telefoon bij T-Mobile die je moet inleveren verbaast me dan ook zeer. Volgens mij hoef je helemaal niks in te leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door MarcoC op 17-06-2010 00:39 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste