Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ilyas
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Ilyas

Cats & Whisky

Topicstarter
AAAAAAAAAAAAAAARGH!
Okay, dat is eruit.
De reden(en) voor dit topic:

Ik heb nu al 3x keer een smsje gehad met de melding "Uw overschrijdt bijna de datalimiet" of iets van die strekking. Net zelfs voor de eerste keer "U heeft de datalimiet overschreden, uw snelheid wordt aangepast" blabla, t/m 1e van de maand.
Ik snap er geen donder van, ik hang mijn HTC Hero niet aan mijn laptop om als modem te gebruiken, ik schakel over op WiFi waar ik kan en ik zit niet eindeloos data te streamen vanaf YouTube.

Gebruikt Google Maps in zn eentje dan zoveel data? Of misschien met Seesmic erbij?
Het meest vervelende is nog wel dat ze bij de klantenservice gewoon NIET kunnen zeggen hoeveel ik heb verbruikt als ik op een willekeurig moment bel. Natuurlijk doen ze wel vriendelijk en lullen ze in de trant van "ja, maar maakt u zicht niet druk, het heet Surf & Mail totaal..." terwijl ze feitelijk niets kunnen melden. Loze praat dus. Dus tja, dat stelt een mens gerust, nietwaar?

TOTDAT je de limiet daadwerkelijk overschrijdt, en zit met een snelheidsverlaging. Oh, kennelijk weet het systeem dus precies hoeveel ik verbruik, maar niemand kan me zeggen hoe het zit. Lekker betrouwbaar.
Weet iemand misschien een Android App die dataverkeer bijhoudt?

Dan deze:
Ik log net in op Mijn KPN om mijn telefoonverbruik te zien, zie ik dat ik over mijn bundel heen zit.
Okay, dat kan gebeuren maar toch is het vreemd omdat ik geen zware beller ben.

Probeer ik dan een overzicht te krijgen, krijg ik dit:

Okay, de sortering zal vast niet kloppen, even opnieuw proberen om een chronologish overzicht te krijgen.
Kijk, dat is een stuk b~.....FUCK!

Ik word hier echt moedeloos van, waarom werken dit soort simpele dingen niet?
Heeft iemand suggesties? Dingen die ik zelf kan proberen? Mensen die ik eventueel kan aanspreken?
Op dit moment ben ik er van overtuigd dat ik mijn abo gewoon opzeg als deze erop zit.

It's always DNS...

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Dat sorteren is wel heel lame :o
Voor het bijhouden van de traffic op Android gebruik ik Netcounter.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• jelle.
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:21
Lees ik het nou goed dat je eigenlijk alleen op zoek bent naar een datateller voor je Hero?

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jelle. schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:59:
Lees ik het nou goed dat je eigenlijk alleen op zoek bent naar een datateller voor je Hero?
Nee:
Dan deze:
Ik log net in op Mijn KPN om mijn telefoonverbruik te zien, zie ik dat ik over mijn bundel heen zit.
Okay, dat kan gebeuren maar toch is het vreemd omdat ik geen zware beller ben.
;)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• Rossi
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 24-11 15:22
Check dit topic maar eens. Veel meer mensen die jou frustratie over de datalimiet delen.

• jelle.
Snap ik, maar dat zijn toch allemaal dingen waar alleen de klantenservice iets mee kan?

• Ilyas
  • Niet online

Ilyas

Cats & Whisky

Topicstarter
@Rossi Dat topic had ik al gezien, maar wist niet zeker of het nou ook voor KPN geldt of niet. Dat topic gaat over Hi he?

@Jelle: in ieder geval een datacounter, en ook ben ik op zoek naar een fatsoenlijke klantenservice danwel manier om mijn informatie te raadplegen. Vooral dat laatste blijkt onmogelijk te zijn ~_~

It's always DNS...

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Iceman B schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:00:
@Rossi Dat topic had ik al gezien, maar wist niet zeker of het nou ook voor KPN geldt of niet. Dat topic gaat over Hi he?
Hi = KPN voor wat betreft internet. :)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

MensionXL schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:06:
[...]

Hi = KPN voor wat betreft internet. :)
En de rest.

Hoi!

• jelle.
Welke rest?

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

• jelle.
No shit. Ik las je zin als "En de rest van de providers" ipv "En de rest van waar Hi en KPN uit bestaan". Is overigens ook niet helemaal waar: doelgroep, abonnementen, tarieven, klantenservice, verkoopkanalen, winkels enz. verschillen wel degelijk.

• Ilyas
  • Niet online

Ilyas

Cats & Whisky

Topicstarter
Net gebeld met KPN:

Dataverbruik is op dit moment voor niemand uit te lezen.
Waarschijnlijk wel voor de lui die de dataservers beheren, maar ik heb lang genoeg bij een andere (non-mobile)provider gewerkt om te weten dat zij alles zullen doen om contact met klanten te mijden.

Concreet komt het erop neer dat ALLE tellers op websites en notifications via sms op 0,000 MB blijven staan als je een Surf & Mail Totaal bundel hebt. Pas als je bijna en over de onbekende limiet zit, krijg je daar een bericht van.
Een service van 0,0 dus.

KPN: DOE HIER IETS AAN!

It's always DNS...

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Tja, als zij niet willen/kunnen aantonen dat en hoeveel jij over de limiet zit, kunnen ze ook weinig beginnen, imo. Anders is het een beetje uit de lucht gegrepen.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True