Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
jij kunt door een gemiddelde van 5 maanden te nemen vaststellen dat je afgelopen maand 175 MB verbruikt hebt, en niet 250 MB?
lijkt me nogal een grove schatting.
installeer anders eens een fatsoenlijke datateller, waarin je precies je verbruik in je maandperiode kunt bijhouden.
Dat kan op mijn android telefoon wel heel aardig (3g watchdog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze maand ook alweer dat smsje gehad. Volgens mijn data-verbuik-app zat ik rond 200 MB aan data op het mobiele netwerk.

Mijn contract bij Hi gaat niet verlengd worden onder deze omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:40
M a r c o schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:43:
jij kunt door een gemiddelde van 5 maanden te nemen vaststellen dat je afgelopen maand 175 MB verbruikt hebt, en niet 250 MB?
lijkt me nogal een grove schatting.
installeer anders eens een fatsoenlijke datateller, waarin je precies je verbruik in je maandperiode kunt bijhouden.
Dat kan op mijn android telefoon wel heel aardig (3g watchdog).
Ja, zoals ik al zei doe ik elke maand vrijwel hetzelfde. Nou, zal het deze maand 20Mb hoger hebben gelegen, kom ik nog niet op 200Mb en als dat voor een bedrijf als KPN al een te hoog dataverbruik is, dan is dat voor mij ook een beslissende reden om het kontrakt na afloop niet te verlengen. Het is simpelweg niet meer van deze tijd om zulke lage FUP's te hanteren, dat hebben andere providers wel door. KPN loopt dus niet alleen achter vwb. de snelheid van de databundels, maar ook de ruimte die gegeven wordt.

En ja, het is altijd makkelijk praten over "dat had je van tevoren kunnen weten / lezen", maar ik was er echt van overtuigd dat ik bij Hi (dat zich op radio en tv presenteert als een jong, dynamisch bedrijf wat ook met name voor jongeren interessant lijkt) tegen dit probleem niet aan zou gaan lopen.

Ik heb inmiddels wel al een reactie van Hi Webcare met het verzoek mijn gegevens door te geven opdat zij ernaar kunnen kijken.

Dat viel me trouwens ook op : als je Hi belt moet je je telefoonnummer intoetsen en afsluiten met een hekje. Waarom vragen al die medewerkers dan vervolgens nog een keer om je telefoonnummer ? Wat is dat voor systeem dan ? Waarom kan je bij de ING gewoon je rekeningnummer intoetsen en heeft degene die je te woord staat dan wel al je gegevens meteen voor zich ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

M.v.Veelen schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:39:
[...]

Ja, zoals ik al zei doe ik elke maand vrijwel hetzelfde. Nou, zal het deze maand 20Mb hoger hebben gelegen, kom ik nog niet op 200Mb en als dat voor een bedrijf als KPN al een te hoog dataverbruik is, dan is dat voor mij ook een beslissende reden om het kontrakt na afloop niet te verlengen. Het is simpelweg niet meer van deze tijd om zulke lage FUP's te hanteren, dat hebben andere providers wel door. KPN loopt dus niet alleen achter vwb. de snelheid van de databundels, maar ook de ruimte die gegeven wordt.

En ja, het is altijd makkelijk praten over "dat had je van tevoren kunnen weten / lezen", maar ik was er echt van overtuigd dat ik bij Hi (dat zich op radio en tv presenteert als een jong, dynamisch bedrijf wat ook met name voor jongeren interessant lijkt) tegen dit probleem niet aan zou gaan lopen.

Ik heb inmiddels wel al een reactie van Hi Webcare met het verzoek mijn gegevens door te geven opdat zij ernaar kunnen kijken.

Dat viel me trouwens ook op : als je Hi belt moet je je telefoonnummer intoetsen en afsluiten met een hekje. Waarom vragen al die medewerkers dan vervolgens nog een keer om je telefoonnummer ? Wat is dat voor systeem dan ? Waarom kan je bij de ING gewoon je rekeningnummer intoetsen en heeft degene die je te woord staat dan wel al je gegevens meteen voor zich ?
Je praat steeds over KPN, maar je bedoelt Hi. Volgens mij is dat toch wel een compleet submerk. Appart is dat bij budgetmerk telfort de limiet hoger lijkt te liggen voor data, maar misschien dat het andere gebruikers aantrekt (meer kostenbewust dus geen databundel als het niet nodig, dus hoger gemiddeld gebruik bij abonnees).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Tweakers Hopelijk gaat de hi FUP nu ook omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Met een hele simpele rekensom zou dit 38,88 mb / klant/ maand zijn. Dus de FUP moet richting de 400MB. Maargoed dan heb je het over alle klanten, en niet alle Hi / KPN klanten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Want? Het is nog maar 460MB per jaar. Hi logica zou dan zijn dat het dus gemiddeld 38,3 MB per maand is. FUP is dus 38,3 MB per maand (+ percentage x)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:06
Marzman schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:00:
[...]

Je praat steeds over KPN, maar je bedoelt Hi. Volgens mij is dat toch wel een compleet submerk. Appart is dat bij budgetmerk telfort de limiet hoger lijkt te liggen voor data, maar misschien dat het andere gebruikers aantrekt (meer kostenbewust dus geen databundel als het niet nodig, dus hoger gemiddeld gebruik bij abonnees).
KPN=Hi, werken beide met hetzelfde systeem en op de achtergrond is het exact gelijk. Telfort is wel weer compleet apart, die hebben een apart achterliggend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:18

ManiacsHouse

Scheisse!

EWK schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:12:
Want? Het is nog maar 460MB per jaar. Hi logica zou dan zijn dat het dus gemiddeld 38,3 MB per maand is. FUP is dus 38,3 MB per maand (+ percentage x)
Nee FUP zou dan toch 10 x 38,3 = 383MB per maand. Altijd al meer dan de +/- 250MB wat ze nu aanhouden.
Maar zolang Hi geen inzage geeft in je persoonlijke en algemene gebruik zullen we het natuurlijk nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
die 38 mb is gemiddeld over alle providers.
De vodafone gebruikers gebruiken regelmatig meer dan 1 GB of meer.
daarnaast heb je ook de snellere abonnementen zoals bij Hi waar je 750 MB mag.

Als het gemiddelde over alle gebruikers en alle providers dus 38 MB is, dan vind ik het niet erg ongeloofwaardig dat het gemiddelde van eindeloos online (kpn) gebruikers op 25 MB ligt.

(hoewel ik dat zelf ook laag vind, maar gezien de cijfers wel geloofwaardig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
M.v.Veelen schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:39:
[...]
knip

knip
Dan ben je al een stap verder als de meeste van ons, reacties van Hi (webcare) zijn zeldzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:20:
[...]
Het gemiddelde verbruik van de Hi-klanten is momenteel vastgesteld op 25 Mb, waarmee de grens van de FUP op 250 Mb uitkomt. Dit is momenteel een vaststaande waarde.
[...]
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:22:
[...]
Hierbij bevestigen wij officieel dat de FUP geen vaste grenswaarde heeft. Het gemiddelde verbruik van alle klanten met de Hi Eindeloos Online bundel wordt maandelijks vastgesteld. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand. Hi voldoet hiermee aan de voorwaarden van het abonnement.

Deze opmerking is tevens een rectificatie van mijn eerder geplaatste melding dat de FUP een vaststaande waarde is.
[...]
Volgens het laatste bericht van Mirjam wordt de FUP maandelijks vastgesteld, bij meer gebruik zal het dus vanzelf ophogen.

/me JackPoint geloofd nog niet zo in een dynamische FUP bij Hi :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37

TheVMaster

Moderator WOS
JackPoint schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:45:
[...]

[...]

Volgens het laatste bericht van Mirjam wordt de FUP maandelijks vastgesteld, bij meer gebruik zal het dus vanzelf ophogen.

:+ En jij gelooft haar op haar blauwe ogen!? De ervaring bij velen is toch zo dat de FUP elke maand exact 250/750 MB is (afhankelijk van je abonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
TheVMaster schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:47:
[...]

:+ En jij gelooft haar op haar blauwe ogen!? De ervaring bij velen is toch zo dat de FUP elke maand exact 250/750 MB is (afhankelijk van je abonnement).
Zie de laatste regel van mijn post:
JackPoint schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:45:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
JackPoint schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:51:
[...]

Zie de laatste regel van mijn post:

[...]
;) Hmm.....is er al iemand die de specificatie van z'n dataverbruik al eens met succes heeft kunnen opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb van Mirjam inmiddels ook een bericht ontvangen :
Bedankt voor je reactie.

Naar aanleiding van je e-mail heb ik de gegevens nagekeken. Hieruit blijkt dat je gebruikt maakt van de Hi Eindeloos Online bundel, waarmee je op 26-04-2010 de Fair Use Policy (FUP) hebt overschreden. Hierdoor is je snelheid verlaagt. Ik begrijp dat dit vervelend is.

Uit je e-mail begrijp ik dat je het niet eens bent met de voorwaarden van de FUP. Hier heb je echter wel voor getekend. Tevens begrijp ik uit je e-mail dat je weinig gebruik maakt van internet op je mobiele telefoon wanneer je verbinding hebt met het 3G netwerk. Dit maakt echter geen verschil voor je data verbruik. Elk verbruik dat je hebt via het netwerk van Hi/KPN, hoort bij het gebruik van de Hi Eindeloos Online bundel.
Het is niet zozeer dat ik het niet eens ben met hun FUP, maar dat je als (potentiele) klant gewoon geen zicht hebt op wat dan wel dat gemiddelde verbruik van de Hi klanten is....Als je ernaar vraagt krijg je daarop ook geen antwoord. Ook nu weer : je hebt de FUP overschreden PUNT. Maar wat is dan mijn verbruik geweest ? Dat krijg je dus nergens helder en dan kan er wel gezegd worden dat ik ervoor getekend heb, maar als helder was geweest dat het gemiddelder verbruik rond de 20-25-30 Mb schommelde, dan had ik misschien eens achter m'n oren gekrabd.
Veel gebruikers van internet op mobiele telefoons hebben bijvoorbeeld e-mail ingesteld staan. Je telefoon gaat elke 5 minuten of afhankelijk van het toestel vaker, door middel van het internet checken of er nieuwe e-mails zijn. Dit bekent dat er elke 5 minuten een verbinding met het internet wordt gelegd, en er data wordt geladen. Wanneer je daarbij meerdere applicaties geactiveerd hebt staan op je toestel zoals twitter, hyves of msn, blijft deze datastroom vrijwel constant doorlopen, zonder dat je daadwerkelijk veel gebruik maakt van internet.

Op de Hi-site zijn een aantal tips opgenomen voor het reduceren van je data-verbruik. Je kunt deze vinden door middel van de volgende link: http://www.hi.nl/Producti...itleg-Fair-Use-Policy.htm

Het laatste punt dat wordt aangegeven op de website, is het activeren van de Hi Online Xtra Snel bundel. Deze bundel biedt sneller internet, een hogere grenswaarde voor de Fup en wanneer je snelheid wordt verlaagt, kom je op dezelfde snelheid uit als de Hi Eindeloos Online bundel. De Hi Online Xtra Snel bundel kost EUR 15,- per maand.

Ik kan als aanvulling op de eerdere punten ook aangeven dat het gemiddelde verbruik van de Hi Eindeloos Online bundel maandelijks wordt vastgesteld. Aan de hand daarvan wordt de grenswaarde van de FUP bepaald. Dit is dus geen vaststaande waarde zoals ik ook op het forum van tweakers hebt gerectificeerd. Bovendien wordt er bij het vaststellen van deze waarde alleen gekeken naar het verbruik van de Hi Eindeloos Online bundel en de bijbehorende Hi-klanten. Eventuele waarden voor KPN staan er los van. Aan de voorwaarden van KPN mobiel kunnen dan ook geen rechten worden ontleent.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnfomeerd.
Ik heb vervolgens de vrag gesteld wat dan wel de FUP van die Xtra Snel bundel is. Want als die inderdaad rond de 750Mb ligt, dan heb ik daar wel EUR 5,05 (het verschil tussen wat ik nu betaal en die EUR 15,00) per maand voor over TOT mijn kontrakt afloopt. Want dit is voor mij geen onbekommerd gebruik maken van m'n iPhone. Een beetje met kromme tenen zitten of je misschien wel over de FUP heen gaat is niet van deze tijd en (ik blijf het herhalen) ook niet des Hi's......

Meneer van Veelen wacht op antwoord :) (ik weet dat Mirjam ook Tweakers bezoekt ;) )

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
M.v.Veelen schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:35:
Ik heb van Mirjam inmiddels ook een bericht ontvangen :

[...]

Het is niet zozeer dat ik het niet eens ben met hun FUP, maar dat je als (potentiele) klant gewoon geen zicht hebt op wat dan wel dat gemiddelde verbruik van de Hi klanten is....Als je ernaar vraagt krijg je daarop ook geen antwoord. Ook nu weer : je hebt de FUP overschreden PUNT. Maar wat is dan mijn verbruik geweest ? Dat krijg je dus nergens helder en dan kan er wel gezegd worden dat ik ervoor getekend heb, maar als helder was geweest dat het gemiddelder verbruik rond de 20-25-30 Mb schommelde, dan had ik misschien eens achter m'n oren gekrabd.

[...]

Ik heb vervolgens de vrag gesteld wat dan wel de FUP van die Xtra Snel bundel is. Want als die inderdaad rond de 750Mb ligt, dan heb ik daar wel EUR 5,05 (het verschil tussen wat ik nu betaal en die EUR 15,00) per maand voor over TOT mijn kontrakt afloopt. Want dit is voor mij geen onbekommerd gebruik maken van m'n iPhone. Een beetje met kromme tenen zitten of je misschien wel over de FUP heen gaat is niet van deze tijd en (ik blijf het herhalen) ook niet des Hi's......

Meneer van Veelen wacht op antwoord :) (ik weet dat Mirjam ook Tweakers bezoekt ;) )
Het eenvoudig 'je hebt er voor getekend' is natuurlijk wel heel erg makkelijk :+ Zolang KPN je geen inzicht wil geven in je eigen verbruik heb je geen poot om op te staan en KPN komt er gewoon mee weg. Jammer genoeg zijn er blijkbaar te weinig klachten voor een programma als Kassa/Radar, want dan zou het probleem (wat de komende maanden/jaren alleen maar groter gaat worden) eens wat meer aandacht krijgen en zou er misschien aan een oplossing gewerkt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
TheVMaster schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:42:
[...]

Het eenvoudig 'je hebt er voor getekend' is natuurlijk wel heel erg makkelijk :+ Zolang KPN je geen inzicht wil geven in je eigen verbruik heb je geen poot om op te staan en KPN komt er gewoon mee weg. Jammer genoeg zijn er blijkbaar te weinig klachten voor een programma als Kassa/Radar, want dan zou het probleem (wat de komende maanden/jaren alleen maar groter gaat worden) eens wat meer aandacht krijgen en zou er misschien aan een oplossing gewerkt kunnen worden.
Wat let je :*)

http://forum.www.trosrada...&t=80281&p=998708#p998708

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
zoals ik al eerder zei, installeer eens een fatsoenlijke datateller.
dan kun je het zelf bijhouden. Ik kan me niet voorstellen dat de iphone daar geen app voor heeft.
Ik kan bij android bij 3g watchdog begindatum en duur van een periode opgeven, en wat de limiet is.
Je kunt dan ook zelf een notificatiedrempel instellen, of je 3G laten uitschakelen (voor abo's waar je afgesloten kunt worden bij overschrijden).
Hij telt ook echt alleen 3G data, geen wifi.

Dan weet je precies wat je verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
:+ Been there, done that .
M a r c o schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:03:
zoals ik al eerder zei, installeer eens een fatsoenlijke datateller.
dan kun je het zelf bijhouden. Ik kan me niet voorstellen dat de iphone daar geen app voor heeft.
Ik kan bij android bij 3g watchdog begindatum en duur van een periode opgeven, en wat de limiet is.
Je kunt dan ook zelf een notificatiedrempel instellen, of je 3G laten uitschakelen (voor abo's waar je afgesloten kunt worden bij overschrijden).
Hij telt ook echt alleen 3G data, geen wifi.

Dan weet je precies wat je verbruik is.
Volgens mij is dat ook niet het probleem. Het gaat erom dat KPN deze info dus niet officieel beschikbaar kan en wil maken. Daarbij zou het ze sieren door elk einde van de maand via bv. Mijn KPN de FUP van volgende maand kenbaar te maken. Transparant, duidelijk...wat willen we nog meer! Op basis van die info kan een klant dan volgens mij best bepalen of hij hier wel of niet mee akkoord gaat ipv die wazige 10x het gemiddeld verbruik van alle gebruikers over de afgelopen maand marketing shit...

[ Voor 61% gewijzigd door TheVMaster op 28-04-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
**dubbelpost**

[ Voor 99% gewijzigd door TheVMaster op 28-04-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
TheVMaster schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:20:
[...]

:+ Been there, done that .

[...]

Volgens mij is dat ook niet het probleem. Het gaat erom dat KPN deze info dus niet officieel beschikbaar kan en wil maken. Daarbij zou het ze sieren door elk einde van de maand via bv. Mijn KPN de FUP van volgende maand kenbaar te maken. Transparant, duidelijk...wat willen we nog meer! Op basis van die info kan een klant dan volgens mij best bepalen of hij hier wel of niet mee akkoord gaat ipv die wazige 10x het gemiddeld verbruik van alle gebruikers over de afgelopen maand marketing shit...
precies !

Overigens heb ik een teller die alleen 3G verkeer telt en geen WiFi, maar dan nog : als ik zeg dat ik nog geen 200Mb heb verstookt en het systeem van KPN ziet dat er bijv. 250Mb is verbruikt, dan heb ik echt geen poot om op te staan hoor !
Ik heb 3 keer gebeld met de vraag wat ik dan precies verbruitk heb : geen antwoord. Kunnen ze hoegenaamd niet zien.
Via de mail ook geen antwoord. Ja, ze zien dat ik de FUP heb overschreden. Maar wat is dan mijn verbruike en wat is de FUP van deze maand ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:10:
Hi guys,

Sorry for the English, my Dutch is pretty bad! I see that this thread is about the FUP on Hi Mobile Internet. I recently got a HTC Desire and would really have to be careful to stay below 250mb a month!

Does that limit apply to the Xtra Snel as well? I have been very impressed with the speed of the connection, but it would be awful if I couldn't do much with it!

I also read (tried to) something about VOIP in the FUP. Are we not allowed to use VOIP programs like Fring? As I said, I have only been on for 2 weeks now so have not received any texts or gone over the limit!

Cheers,
yaz
the Xtra snel seems to have a FUP of about 750mb, VOIP isnt allowed according to the agreement terms,
======

Trouwens, volgens NetSentry (android net monitor app) heb ik deze maand 260mb verbruikt en ik kreeg pas net een smsje dat ik op de 80% zit.. Zou het wat omhoog gegaan zijn? of loopt de sms service / mijn monitor tool verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Heb Mirjam van Webcare eens gevraagd of de FUP n.a.v. het bericht van KPN nog aangepast gaat worden.
Antwoord: Berichten over KPN hebben niet met de FUP van Hi te maken...
Die heeft haar huiswerk blijkbaar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Nadat ik vanmorgen weer contact heb gehad met de klantenservice, nouja..klantenservice...pff..wat een figuren daar, heb ik nadat ik weer eens niet behulpzaam te woord ben gestaan. :+
Toen toch maar eens contact gezocht met het KPN HQ in Den Haag. Daar werd ik vriendelijk te woord gestaan door de telefoniste die mij, nadat ik het kort mijn verhaal had gedaan, doorverbond met de afdeling Klantrelaties. Daar wederom het verhaal over het niet ontvangen van een dataverbruikspecificatie (de frustraties m.b.t. het wijzigen van bundels op de website en niet te vergeten het 0 MB verbruik wat je op Mijn KPN ziet staan).

Ze zou e.e.a. gaan uitzoeken en in behandeling nemen (mijn klacht that is) en hier begin volgende week even bij me op terug komen...'k ben benieuwd.....ach nog maar 1 1/2 maand en dan ben ik van KPN af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb Mirjam vanmorgen teruggemaild nadat ik de volgende mail had ontvangen :
Beste Marco,

Bedankt voor je reactie.

Uit je e-mail begrijp ik dat de gegeven uitleg in de eerste plaats wel duidelijk is. Ik begrijp dat het desondanks onduidelijk is wat het gemiddelde verbruik is van de gemiddelde Hi Eindeloos Online gebruiker. Bedankt voor dit signaal. Ik zal dit signaal uiteraard doorgeven aan de betreffende afdeling. Zoals ik al eerder heb aangegeven op het forum op Tweakers.net heb ik helaas niet de mogelijkheid op korte termijn een inhoudelijke reactie hierop te geven. Mijn excuses voor het ongemak.

Naar aanleiding van je e-mail heb ik de gegevens nagekeken. Hieruit blijkt dat het gemiddelde verbruik van de Hi Online Xtra Snel bundel mij helaas niet bekend is. Ik heb je vraag voorgelegd aan een andere afdeling. Ik hoop hier zo spoedig mogelijk antwoord op te kunnen geven. Mijn excuses voor het ongemak. De snelheden liggen uiteraard hoger en wanneer je snelheid wordt verminderd, kom je op dezelfde snelheid uit als de Hi Eindeloos Online bundel.

Dit betekend inderdaad dat je met een bijbetaling een onbekommerd gebruik kunt maken van internet op je mobiele telefoon. Wanneer je deze bundel wilt activeren is het mogelijk dit door te geven door middel van de reply-functie in je e-mailprogramma.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnfomeerd.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Heb haar gemaild dat ik eerst weleens wilde weten wat dan ong. die FUP van die Xtra Snel bundel is alvorens ik dat pakket voor de resterende periode zou willen activeren. Ik zeg bewust "resterende periode" omdat ik van mening ben dat wanneer KPN (Hi) niet proactief hiermee om zal gaan in de zeer nabije toekomst, dat ik dan toch echt naar een andere provider overstap omdat ik geen iPhone heb om maar mondjesmaat en met kromme tenen gebruik te kunnen maken van internet / mail en eventuele andere data-verbruikende-apps.
Als het dan zo rond die 750Mb zit, dan is dat (met de hogere snelheid) nog iets waar ik open voor sta (al heb ik dan nog het gevoel dat je in die hoek "gedwongen" wordt, en dat het woordje "onbekommerd" met een FUP van 750Mb ook niet helemaal terecht is....).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Waarom upgraden naar een duurdere bundel met hogere snelheid? Voor het zelfde bedrag (€10 p/maand) heb je bij andere providers "normale" snelheid.
Zie mijn reactie eerder in dit topic:
JackPoint schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Ik heb nog niet veel mensen horen klagen over de snelheid die HI bied. Dit speelt voor mij namelijk ook nog een rol in het wel of niet klant blijven.
Ik heb zelf een eindeloos online abonnement en als ik een speedtest doe op www.mobilespeedtest.org kom ik niet boven de 128 kbps uit (met 3g bereik)
Een collega met vodafone (die ook ~€10 per maand betaald) heeft met de zelfde test meestal rond de 3600 kbps

Volgens de hi website is mijn snelheid (max natuurlijk) 384/128 kbps. Bij XtraSnel is dat 1024/128 kbps

Natuurlijk weet ik dat mijn snelheid wordt afgeknepen, daar heb ik voor getekend. Maar toch geeft het een raar gevoel als ik het vergelijk met de concurrent.

[...]
Met de XtraSnel bundel heb je een (theoretische) snelheid van 1024/128 (bron). Bij vodafone heb je voor ~€10 (een derde minder als €15) 3x zo snel internet. 8)7

Ik zie geen reden om Hi meer te betalen voor een XtraSnel. :+

@Mirjam, voor het geval je nog mee leest, heb je hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
TheVMaster schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:31:
Nadat ik vanmorgen weer contact heb gehad met de klantenservice, nouja..klantenservice...pff..wat een figuren daar, heb ik nadat ik weer eens niet behulpzaam te woord ben gestaan. :+
Toen toch maar eens contact gezocht met het KPN HQ in Den Haag. Daar werd ik vriendelijk te woord gestaan door de telefoniste die mij, nadat ik het kort mijn verhaal had gedaan, doorverbond met de afdeling Klantrelaties. Daar wederom het verhaal over het niet ontvangen van een dataverbruikspecificatie (de frustraties m.b.t. het wijzigen van bundels op de website en niet te vergeten het 0 MB verbruik wat je op Mijn KPN ziet staan).

Ze zou e.e.a. gaan uitzoeken en in behandeling nemen (mijn klacht that is) en hier begin volgende week even bij me op terug komen...'k ben benieuwd.....ach nog maar 1 1/2 maand en dan ben ik van KPN af...
Ga je wel je klacht doorzetten? Want dat helpt misschien andere mensen :P

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FireDrunk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:38:
[...]

Ga je wel je klacht doorzetten? Want dat helpt misschien andere mensen :P
:+ Tuurljk zet ik mijn klacht door...ik ben nu nog klant van KPN en ondervind er nu erg veel hinder van. Niet alleen van de FUP ook het gedrag bij de klantenservice...fucking hell ik ben zelden zo vaak tegen een betonnen muur aangelopen, iets wat ik niet echt kan waarderen als ik gewoon een serieus issue heb (dataverbruik specificatie + troubles met Mijn KPN).

Het rare is ook nog dat het Mijn KPN probleem blijkbaar al sinds begin 2010 bekend is, maar dat men er nog steeds mee bezig is en dat ze niet kon aangegeven wanneer het weer zou werken :+ Pfff..dat zouden wij eens moeten flikken....een storing een half jaar laten liggen en dan nog doodleuk zeggen dat je geen idee hebt wanneer de problemen zijn opgelost....maar ja..daar is KPN een groot bedrijf voor he...die kunnen zich dat jammer genoeg permiteren...

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 03-05-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
JackPoint schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:22:
[...]

Waarom upgraden naar een duurdere bundel met hogere snelheid? Voor het zelfde bedrag (€10 p/maand) heb je bij andere providers "normale" snelheid.
Zie mijn reactie eerder in dit topic:

[...]

Met de XtraSnel bundel heb je een (theoretische) snelheid van 1024/128 (bron). Bij vodafone heb je voor ~€10 (een derde minder als €15) 3x zo snel internet. 8)7

Ik zie geen reden om Hi meer te betalen voor een XtraSnel. :+

@Mirjam, voor het geval je nog mee leest, heb je hier een verklaring voor?
Ik snap jou wel, maar mijn contract loopt nog tot begin 2011 en ik wil gedurende de rest van de looptijd dus onbekommerd gebruik kunnen maken van mijn iPhone. Met wat ik nu dus heb kan dat blijkbaar niet en betaal ik dan liever 5 euro meer p/mnd om dat wel te hebben.

Zoals ik al aangaf ben ik ook voornemens (als er niets verandert) over te stappen naar bijv. Vodafone of in ieder geval een provider die een hogere snelheid biedt en GEEN gedoe heeft met een TE LAGE FUP.

Overigens is mijn reactie naar webcare vanmorgen doorgezet naar de betreffende afdeling. Ehm....dat was toch al doorgezet ?!?!

Ik weet hoe KPN om kan gaan met "incidenten" dus ik hoop maar dat ze mijn "incident" serieus oppakken en liefst ook iets voor de Hi-gebruikers in het algemeen verbeteren.

Feitelijk zijn het 2 issues :

1. te lage FUP (zeker gezien andere providers en het jaar waarin we leven 8) )
2. geen transparantie van wat de FUP dan wel niet moet zijn elke maand waardoor je aan de "wolven bent overgeleverd"

3. (te) lage snelheid voor die 10 euro per maand (ik reken deze maar even niet mee omdat je daar nu eenmaal voor kiest)

Kom op KPN/Hi, het is heel goed mogelijk om jezelf beter te profileren en bestaande klanten aan je te binden ipv. ze juist af te stoten !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Vandaag wederom een enquête ingevuld en deze ging nu voor 75% over het datalimiet. Oftewel ze zijn er mee bezig.

Ik weet niet of iedereen deze enquête ontvangt maar hier wat bijzondere mededelingen:
- Het mobiele netwerk van Hi (KPN) is vrij druk bezet dus daarom zoeken ze manieren om de piekbelasting te spreiden/te minderen.

Je kon op een aantal stellingen je voorkeur uitspreken:
  • Het verbieden om je telefoon als modem aan een laptop te verbinden
  • Mensen die meer betalen voorrang geven bij drukke momenten
  • Per maand minder betalen maar dan ook minder prioriteit krijgen op het netwerk
  • Zware applicaties blokkeren (tijdens piekuren), YouTube/UitzendingGemist
  • Een melding tonen, tijdens piekuren, dat op een ander tijdstip zware applicaties beter werken
  • De snelheid van mensen die meer dan 10x de FUP overschrijden verlagen
  • De snelheid van mensen die meer dan 25x de FUP overschrijden verlagen
Zo waren er volgens mij nog wel een paar meer. Een aantal van deze stellingen zijn mijns inziens toch zeker (zeer) haalbaar.

Daarnaast nog wat onzin over nieuwsbrieven over mobiele websites die goed werken etc.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een raar gedoe, zeker bij zaken zoals internet moet je niet de belasting omlaag willen halen maar de capaciteit verhogen. Kennelijk wilt iedereen op dat moment internetten, dan moet je zorgen dat dat kan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ze hebben het dus ook over de piekbelasting. Je gaat niet je hele netwerk upgraden omdat iedereen om 18:00 uur even wil internetten. Internetproviders (sommige dan) doen dit ook.

Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben als dat belachelijk lage limiet van nu, (verwachting is dat aan het eind van de maand mijn verbruik 150% is), iig verhoogd wordt. Als ik daarvoor tijdens piekbelasting op een lagere prioriteit wordt gezet zou ik daar zelf geen problemen mee hebben. Mits ik buiten deze uren gewoon op volle snelheid kan internetten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
Deze FUP is echt kut, ik doe vrij weinig (updates en downloads via mijn eigen wifi), en ik zit er steeds overheen.

En zodra je er overheen zit wordt het echt uber traag.

Ik had liever Vodafone oid gehad maar die hadden de N900 weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik zit nu, na precies 1 week op 6,4Mb verstuurd en 35,3Mb ontvangen, dus al dik 41Mb. En dan heb ik er nogal goed op gelet dat ik geen Youtube filmpjes ging bekijken via 3G, bewust geen internetpagina's opgeroepen en dus konstant met kromme tenen want "stel je voor dat je weer boven de 10 x gemiddeld...enz...." zou uitkomen.

Het gaat er bij mij simpelweg niet in dat het gemiddelde gebruik van de Hi klanten rond de 25Mb ligt. Ik geloof dat simpelweg niet. En niets wat we eraan kunnen doen, behalve opstappen.

Ik heb een reactie gekregen inmiddels :
Beste Marco,

Naar aanleiding van je e-mail heb ik je vraag neergelegd bij de betreffende afdeling. Zij geven aan dat het gemiddelde verbruik van de Hi Eindeloos Online Xtra Snel bundel momenteel rond de 75 Mb zit. Dit betekent dat rond de 750 Mb je snelheid wordt verlaagd. Wanneer het gemiddelde verbruik van de gebruikers veranderd, wordt deze grens natuurlijk ook aangepast. Ik ben wel verplicht te melden dat aan dit getal geen rechten kunnen worden ontleent.

Mocht je alsnog intresse hebben in de Hi Eindeloos Online Xtra Snel bundel, is het mogelijk dit door te geven door middel van de reply-functie in je e-mailprogramma. Ook is het mogelijk contact op te nemen met de Telefonische Klantenservice via het nummer 1200.

Wanneer je vanaf een ander toestel belt, toets dan 06 1200 1200. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 07.00 uur en 22.00 uur en op zaterdag van 08.00 uur tot 18.00 uur.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare
Sja, dan zit ik nu dus met het dilemma : zal ik nu voor de rest van de duur van het kontrakt nog kiezen voor die 5 euro extra per maand of moet ik ze niet extra spekken en gewoon berusten in het feit dat Hi een waardeloze snelheid / FUP hanteert en begin volgend jaar maar overstappen naar een goede provider (dat laatste ga ik dus sowieso doen).
Stof tot nadenken dus.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:06
Ik heb ook een tijdje Xtra snel gehad, maar ik ging het dan nog vaker gebruiken en was nog sneller over de limiet heen. Ik heb deze dus weer terug gezet naar eindeloos online, want ik vond het de extra 5 euro echt niet waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik kies er vooralsnog voor om ze niet extra te spekken.

Heb net mijn iPhone op "0" gezet en mijn collega (die nog nooit een SMS over de FUP heeft gehad) ook. Eens kijken of het allemaal wel zo loopt als dat het zou moeten lopen bij Hi.

* zoekt ondertussen naar een andere provider

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Weet iemand hoe deze problematiek zich uit op een blackberry? Zit je met een intensief gebruik van een blackberry ook snel over de FUP heen?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ganymedus schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:08:
Weet iemand hoe deze problematiek zich uit op een blackberry? Zit je met een intensief gebruik van een blackberry ook snel over de FUP heen?
Voor zover ik weet sluit je bij de Blackberry een speciaal abo af toch? Neem aan dat ze daar rekening mee hebben gehouden.
Quote Hi.nl:
# De BlackBerry Eindeloos Online bundel wordt niet direct geactiveerd, maar binnen 8-24 uur nadat het abonnement is afgesloten. Deze termijn geldt gedurende werkdagen
# Op Eindeloos Online voor BlackBerry is een Fair Use Policy van toepassing. Als je in een maand meer dan 10 x het gem. verbruikt (van alle klanten met deze bundel) wordt je snelheid de rest van die maand tijdelijk verlaagd. VOIP is niet toegestaan i.c.m. deze bundel. Lees hier de toelichting op de Fair Use Policy

Dus eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de normale Eindeloos Online alleen staat er nu 'voor BlackBerry' bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:08:
Ik heb zelf ook een blackberry gehad icm Hi en met meerdere uren 'pingen' per dag en wat apps downloaden/emailen/internetten zat ik nooit aan het limiet dus ik weet niet of pingen/mailen wel meetelt qua fup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:22
Volgens mij telt het ook bij BlackBerry wel mee, maar een BB is zeer efficiënt met zijn internetverbinding (het dataverbruik valt dus enorm mee) terwijl bijv. een Maemo, Android en iPhone toestel veel meer gebruik maken van de internetverbinding (Android heeft bijv. altijd een verbinding). Ik las laatst hier op Tweakers iemand die klaagde over dat zijn Omnia Pro wel 4 dagen volhield, maar dat een Desire waarschijnlijk max. 2 dagen vol zou houden. Ik heb zelf een Hero en als ik mijn internet alleen aanzet als ik het nodig heb (zoals de Omnia Pro doet) kan hij het ook 3 dagen volhouden ipv 1,5 dag (dus ook een verdubbeling), niet iedereen staat stil bij dit verschil.

Wellicht een tip voor sommigen met een Android: JuiceDefender, deze zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld elke 30 minuten, 2 minuten lang je internet aan zet, waardoor je niet alleen je batterij maar ook je data bespaart (mocht je de internetbrowser/mail starten, zet hij automatisch internet weer aan).

@Tonks: Maar had je dan de huidige Eindeloos Online bundel (384kbps) of de oude? (128kbps) De personen met de laatste bundel krijgen geen smsje en degene met de eerste bundel worden dus na 250MB terug gezet naar de oude snelheid (128kbps).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Sp!tF!re schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:22:
@Tonks: Maar had je dan de huidige Eindeloos Online bundel (384kbps) of de oude? (128kbps) De personen met de laatste bundel krijgen geen smsje en degene met de eerste bundel worden dus na 250MB terug gezet naar de oude snelheid (128kbps).
Nee hoor, je wordt nog verder teruggeschroefd : ik haalde hooguit 55Kbit/s op dat moment. Ik heb wel de 384Kbit/s nu, en sinds die tijd ook inderdaad dat geneuzel met de FUP.

Ik heb vandaag Mirjam teruggemaild en "bedankt" voor het upgraden (en bijbetalen) om zo een hogere snelheid en FUP te krijgen. Ik vind, en heb dat ook aangegeven dat ik te weinig "beweging" zie bij Hi (KPN) om klanten tevreden te stellen, mee te denken of in ieder geval met de tijd mee te gaan. Ik vind namelijk dat ik al genoeg betaal en in het ongewisse wordt gelaten over het gemiddelde verbruik van alle Hi klanten (zijn er volgens mij namelijk heeeeeeel veel die vrijwel geen data verbruiken en daardoor het gemiddelde laag houden).

Voor mij geen Hi meer, ik denk dat ik de overstap ga maken naar Vodafone aan het eind van de looptijd van het kontrakt (of er moet een nog interessantere partij zijn over een paar maanden).

Tabee Hi

[ Voor 10% gewijzigd door M.v.Veelen op 08-05-2010 20:51 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sp!tf!re
Ik heb het aangevraagd in december dus ik ga er vanuit dat ik gewoon die van 384kbps heb, heb nu xtrasnel aangevraagd bij mijn nieuwe telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 10:22
Klopt helemaal Tonks. Alle klanten die vanaf 1 juli 2009 verlengd hebben of een nieuwe aansluiting hebben maken gebruik van deze snelheden (384kbps dus).

@M.v.Veelen: Tsja, volgens de letter hebben ze gelijk dat ze de mensen die weinig of amper gebruiken ook meetellen, die horen immers ook bij het gemiddelde (bij de km-heffing telden ze de mensen die amper reden toch ook niet mee? Daardoor zou het merendeel zoveel goedkoper uit zijn). Een snelheid van hoogstens 55Kbps vind ik erg laag, misschien dat Mirjam daar uitsluitsel over kan geven? Ik heb hier echter genoeg gezien die aangaven dan nog maar max. 16KBps te hebben (ofwel 128Kbps)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
@M.v.Veelen

Wellicht kun je mij hier meer uitsluitsel over geven, gezien de communicatie die je hebt gevoerd...

Als je over de FUP heen gaat met XtraSnel, word je dan teruggezet naar de normale snelheid van eindeloos online, 384Kbps of word je meteen teruggezet naar 128Kbps? Dit kan ik nergens terugvinden.

Daarnaast ben ik benieuwd of eindeloos online, na het terugzetten van snelheid, wel écht onbeperkt is, ook al download ik daarna gigabytes met SymTorrent o.i.d.

T-Mobile doet hier niet moeilijk over, maar het netwerk is zo slecht dat ik er graag weg wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Willaaam schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:21:
@M.v.Veelen

Wellicht kun je mij hier meer uitsluitsel over geven, gezien de communicatie die je hebt gevoerd...

Als je over de FUP heen gaat met XtraSnel, word je dan teruggezet naar de normale snelheid van eindeloos online, 384Kbps of word je meteen teruggezet naar 128Kbps? Dit kan ik nergens terugvinden.

Daarnaast ben ik benieuwd of eindeloos online, na het terugzetten van snelheid, wel écht onbeperkt is, ook al download ik daarna gigabytes met SymTorrent o.i.d.

T-Mobile doet hier niet moeilijk over, maar het netwerk is zo slecht dat ik er graag weg wil.
Ik citeer even uit de mail van Mirjam :
De snelheden liggen uiteraard hoger en wanneer je snelheid wordt verminderd, kom je op dezelfde snelheid uit als de Hi Eindeloos Online bundel.
De snelheid zegt ze er dus niet bij, maar mijn eerste indruk was dat ik dan teruggezet zou worden naar 384Kbps omdat dat voor mij nu de "standaard" is. Maar het kan ook zo zijn dat als je van 128Kbps af komt, dat je dan weer naar 128Kbps teruggezet gaat worden als je boven de FUP uitkomt.

Onbeperkt is onbeperkt, dat denk ik wel. Al wil je niet weten hoe traag het is als je in snelheid bent teruggezet.....en trouwens, om dat nu te gebruiken voor downloaden van torrents enzo vind ik niet zo'n handige zet. Aan de andere kant....als nu meer Hi gebruikers dat zouden doen, dan was dit topic niet nodig geweest :-D

T-Mobile zal het denk ik ook niet worden voor mij. Ik zit te denken aan Vodafone, maar goed....heb nog een paar maanden bedenktijd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:10:
[...]

Ik heb zelf ook een blackberry gehad icm Hi en met meerdere uren 'pingen' per dag en wat apps downloaden/emailen/internetten zat ik nooit aan het limiet dus ik weet niet of pingen/mailen wel meetelt qua fup
Fijn om te horen dat dit geen problemen geeft. :)
Wellicht klopt het wat er werd gezegd hierboven dat BB gewoon goed met zijn data omgaat.

Normaliter zou je verwachten dat een gemiddelde word genomen op basis van alles minus de extremiteiten. Dat houd in dat je bij een range van 1 tot 10, je de 1 en 10 niet meerekent om op een gemiddelde te komen. Helaas word dit foefje te pas en te onpas gebruikt wanneer het in het voordeel kan zijn van de persoon die het gemiddelde wil berekenen.
Er zijn helaas erg veel mensen die een mobiel aanschaffen met internet maar uiteindelijk het internet nooit gebruiken. Deze gebruikers drukken het gemiddelde verbruik enorm als KPN ervoor kiest om die mee te rekenen. Zodra KNP zou zeggen, iedere abonnee die minder dan 2,5 mb gebruikt en meer dan (max mb - 10%) nemen we niet mee bij het berekenen van het gemiddelde, misschien met een max van 10% van iedere afvallende factor. Zul je zien dat het gemiddelde zal stijgen

[ Voor 22% gewijzigd door Ganymedus op 10-05-2010 19:37 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Laatste reactie :
Beste Marco,

Bedankt voor je reactie.

Uit je e-mail begrijp ik dat je wilt afzien van de mogelijkheid de Hi Eindeloos Online Xtra Snel bundel te activeren. Je geeft aan dat je hiervan wilt afzien doordat het algemeen verbruik van alle gebruikers van deze bundel niet inzichtelijk is.

Zoals ik ook via het forum op Tweakers heb aangegeven is het helaas niet mogelijk hier inhoudelijk op korte termijn een reactie op te geven. Ik begrijp dat dit vervelend is. De desbetreffende afdeling is wel degelijk bezig met de FUP. Dit is ook te merken aan de extra pagina over de FUP die inmiddels op de website van Hi te vinden is. Ik heb dan ook je signaal doorgegeven aan de betreffende afdeling.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare
Extra pagina ? Wel degelijk bezig met de FUP ? Bedoelen ze daarmee dat ze met de FUP bezig zijn of dat ze het inzichtelijk aan het maken zijn of dat ze een nog duidelijker uitleg aan het bedenken zijn ?

Vaag, vaag, vaag. En : ronduit slecht van Hi

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
M.v.Veelen schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:14:
Laatste reactie :

[...]

Extra pagina ? Wel degelijk bezig met de FUP ? Bedoelen ze daarmee dat ze met de FUP bezig zijn of dat ze het inzichtelijk aan het maken zijn of dat ze een nog duidelijker uitleg aan het bedenken zijn ?

Vaag, vaag, vaag. En : ronduit slecht van Hi
Een pagina met informatie en tips (?) over de FUP wordt volgens mij niet door technici gemaakt waarvan je verwacht dat ze de gemiddelde FUP op een pagina kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GRMBL....vanmorgen een antwoord gekregen van de afdeling Klantenreacties. Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat ze mijn klachten aan de telefoon niet goed heeft begrepen :+

Gelukkig heb ik nu wel haar persoonlijke e-mailadres en ik heb haar zojuist in een e-mail van ongeveer 1 A4-tje even uitgelegd wat mijn problemen nu eigenlijk zijn en waarom ik haar reactie niet serieus kan nemen.

natuurlijk heel netjes en vriendelijk verwoord met een aantal feiten omtrendt de ontwikkeling van het mobiele dataverbruik van de afgelopen 1 1/2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
En ? Al iets van d'r vernomen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
M.v.Veelen schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:27:
[...]

En ? Al iets van d'r vernomen ?
Ja...ze heeft me net teruggebeld. Helaas kan ze niets aan de huidige FUP veranderen, wel kan ze de signalen die ze bij klantenreacties ontvangen doorgeven...zodat misschien op termijn de FUP naar een hoger niveau gebracht wordt.

Ook had ik aangegeven dat het onduidelijk is wat je huidige verbruik is en ook wat de actuele Fair Use Policy van de huidige maand is. Het eerste stukje (onduidelijkheid over huidige verbruik) wordt nu bij de technische dienst neergelegd. Het tweede stuk volgens mij ook, maar hier was ze beetje vaag over.

Als laatste had ik nog een klacht over het niet kunnen wijzigen van bundels op 'Mijn KPN', maar dat schijnt niet bij iedereen voor te komen (lees: Da's alleen een probleem bij mij)...maar daar ging men ook naar kijken..

Ze gaf overigens wel aan dat de afdeling klantenreacties deze signalen graag ontving...dussuh als iedereen die problemen heeft met de vaagheden omtrendt de FUP zijn probleem bij de afdeling klantenreacties zou willen neerleggen :+ Ik bedoel : hoe meer meldingen...hoe serieuzer ze het probleem hopenlijk aanpakken.
Mocht dit nu niet tot een gewenst resultaat leiden dan is een volgende stap misschien toch collectief melden bij Kassa/Radar....

De mevrouw van afd. Klantenreacties heeft beloofd me op de hoogte te houden van de ontwikkelingen van mijn issues. 'k heb zowel haar e-mailadres als telefoonnummer :+ dussuh...ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Welk nummer heb je gebeld voor Klantenreacties? Dan meld iedereen hier het tenminste bij hetzelfde loket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
BiggyB schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:26:
[...]

Welk nummer heb je gebeld voor Klantenreacties? Dan meld iedereen hier het tenminste bij hetzelfde loket...
Die kun je niet bellen, maar zij kunnen jou wel bellen :P Klachten kunnen via de reguliere klantenservice (1200) of via de winkel doorgezet worden naar KR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

TheVMaster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:02:
[...]
Als laatste had ik nog een klacht over het niet kunnen wijzigen van bundels op 'Mijn KPN', maar dat schijnt niet bij iedereen voor te komen (lees: Da's alleen een probleem bij mij)...maar daar ging men ook naar kijken..
Nee hoor... Ik kon/kan dit ook niet aanpassen. Zelfs de helpdeskmedewerker kon het in eerste instantie niet aanpassen. Het is echter een week later wel aangepast (moest eerst de verbinding verbreken daarna kon ze het nogmaals proberen). Loopt niet helemaal lekker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jelle. schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:29:
[...]

Die kun je niet bellen, maar zij kunnen jou wel bellen :P Klachten kunnen via de reguliere klantenservice (1200) of via de winkel doorgezet worden naar KR.
Je kunt ze idd 'officieel' niet bellen nee :+ en 1200 zet je klachten ook niet door naar KR, althans er ging bij hun geen 'doorzetten-naar-kr' belletje rinkelen nadat mijn probleem na 4 mnd nog niet was opgelost...enneh...ook niet toen ik vroeg om de boel te escaleren/door te zetten..

Ik heb 'gewoon' contact opgenomen met KPN HQ in Den Haag en mijn probleem voorgelegd aan de telefoniste...ik werd toen gewoon doorverbonden
The_Worst schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:42:
[...]

Nee hoor... Ik kon/kan dit ook niet aanpassen. Zelfs de helpdeskmedewerker kon het in eerste instantie niet aanpassen. Het is echter een week later wel aangepast (moest eerst de verbinding verbreken daarna kon ze het nogmaals proberen). Loopt niet helemaal lekker daar.
PFff.....prutsers zijn het :+ Ik kon het zelfs na 2 mnd nog niet meer aanpassen. Heb nu (jaja je gelooft het niet) mijn inloggegevens op verzoek van KR verstrekt zodat ze bij de TD eea kunnen checken...

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 12-05-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
TheVMaster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:55:
Je kunt ze idd 'officieel' niet bellen nee :+ en 1200 zet je klachten ook niet door naar KR, althans er ging bij hun geen 'doorzetten-naar-kr' belletje rinkelen nadat mijn probleem na 4 mnd nog niet was opgelost...enneh...ook niet toen ik vroeg om de boel te escaleren/door te zetten..
Raar zeg, in principe komen alle klachten die je bij KS indient juist bij KR terecht. Maar misschien is dat dan veranderd ofzo, dunno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:30
de FUP overschrijd je niet zomaar, bij HI eindeloos online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jelle. schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:09:
[...]

Raar zeg, in principe komen alle klachten die je bij KS indient juist bij KR terecht. Maar misschien is dat dan veranderd ofzo, dunno.
Vreemd...dat zou ik namelijk ook verwachten, maar de KS vond dat ik maar moest wachten en wilde geen klacht melden. Pas nadat ik dus via het KPN HQ met KlantReacties in contact ben gekomen lijkt het net alsof er iets gebeurd...
kipneck schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:28:
de FUP overschrijd je niet zomaar, bij HI eindeloos online?
Nee dat klopt :+ Je moet daarvoor beschikken over een telefoon met daarop een mobiele internetbundel 8)7

Hoe bedoel je dat? Met mijn HTC Desire is het een peuleschil om de FUP te overschrijven, paar apps downloaden..beetje youtube kijken en klaar is klara.

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 12-05-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:30
ja ik snap best dat ik een telefoon nodig heb enzo, maar overschrijdt je die FUP echt zo snel? ik heb namelijk een maat, en die gebruikte zijn telefoon gewoon als modem voor zijn laptop, en pokerde daarop. hij laat mij nogal vaak (bijna elke dag) een youtube filmpje zien op zijn telefoon. en hij heeft ook eindeloos online van hi.

maar hij zegt maar 1 keer een schriftelijke waarschuwing gehad te hebben en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klasgenootje van mij internet ook vrij veel en zit bij Hi, maar heeft verder ook nog geen waarschuwing gehad.

Is het ook niet een idee om de Belbus van de kassa een mailtje te sturen? belbus(at)vara.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

kipneck schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:50:
maar hij zegt maar 1 keer een schriftelijke waarschuwing gehad te hebben en meer niet.
Schriftelijk zelfs? Of bedoel je gewoon via sms?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Volgens hij heeft het ook te maken sinds wanneer je Eindeloos Online/Surf & Mail hebt. De ene categorie krijgt een brief....en als je je daar niet aan houdt kan je bundel beeindigt worden. De andere categorie krijgt de SMS-je....waarna je snelheid omlaagt wordt gezet.Althans..als ik de voorwaaren zo lees dan zou dit de verklaring kunnen zijn waarom niet iedereen die SMS-jes ontvangt.

'k vind het overigens niet echt een 'belbus' item aangezien dat meer voor 'individuele problemen is'. Als je dit topic zo doorleest zijn er toch meer mensen met dezelfde problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

De belbus kan wel een aanzet geven om het grote publiek ook te laten reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Denk dat je er weinig tot niets mee opschiet. Hi is heus wel op de hoogte van dit verhaal / probleem. Bovendien leest Mirjam (en waarschijnlijk enkele van haar collega's) hier mee en zouden ze proactief kunnen handelen : doen ze niet blijkbaar. Vind het echt een gemiste kans.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
M.v.Veelen schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:33:
Denk dat je er weinig tot niets mee opschiet. Hi is heus wel op de hoogte van dit verhaal / probleem. Bovendien leest Mirjam (en waarschijnlijk enkele van haar collega's) hier mee en zouden ze proactief kunnen handelen : doen ze niet blijkbaar. Vind het echt een gemiste kans.
Inderdaad...ze lezen mee en doen vervolgens niets :+ Ach...KPN is een commercieel bedrijf die (zoals zoveel bedrijven) alleen de aandeelhouders tevreden wil houden, dat ze ook klanten hebben die ze tevreden zouden moeten houden is eigenlijk alleen maar lastig...nouja..blijkbaar ervaren ze het als lastig :+ want met een klein beetje inspanning zouden ze ook ons tevreden kunnen houden> O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hierbij ven een update van mijn contact met de afdeling klantrelaties van KPN. Aangezien ik niet het idee heb dat mijn mailwisseling met de afdeling Klantrelaties enige oplossing gaat bieden zal ik ook de berichten plaatsen (nadat ik de namen ff heb verwijdert :+)

Zoals jullie weten heb ik een drie tal problemen :
  • De algemene hoogte van de FUP die KPN/HI hanteren
  • Het niet inzichtelijk zijn van het verbruikte dataverkeer (behalve de 0MB die je krijgt via zowel sms aan 1244 als Mijn KPN)
  • Problemen met het aan/uitzetten van bundels via Mijn KPN
Deze problemen heb ik telefonisch kenbaar gemaakt aan de klantenservice. Na ongeveer 4 maanden heb ik hierover (ten einde raad) contact over opgenomen met het hoofdkantoor van KPN in Den Haag ten einde contact te krijgen met de afdeling Klantenreacties. Met Succes, nouja...wel contact...geen oplossing.

Eerst heb ik telefonisch met de mevrouw gesproken waarna ze mij via e-mail een antwoord stuurde :
Geachte heer TheVMaster,

In antwoord op ons telefoongesprek van maandag 3 mei 2010 bericht ik u het volgende.

U heeft aangegeven geen specificatie van de datakosten in januari 2010 te hebben ontvangen. Ook bent u het niet eens met de fair use policy.
Tevens wilt u het dataverbruik op de webiste inzichtbaar hebben.
Uit het onderzoek is het volgende naar voren gekomen. KPN heeft geen kosten voor het dataverbruik in rekening gebracht,
vandaar dat u alleen een specificatie heeft ontvangen van de gesprekskosten.
Verder is de Fair Use Policy een beleid van KPN en kan dat niet zomaar gewijzigd worden.

Wel kunt u beter thuis van radio, streamer en/of youtube gebruik maken via WI Fi. Dit is dan voor u voordeliger.
Ook is het niet mogelijk uw dataverbruik op de site inzichtbaar te maken.
Voor informatie over de produkten en diensten van KPN verwijs ik u naar de website www.kpn.com. Hier vind u ook de Algemene Voorwaarden van de mobiele telecommunicatiediensten.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest. Heeft u vragen neemt u dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 06-1200 1200.

Met vriendelijke groet,

KPN
Klantenreacties
Het feit dat ik beter Youtube etc, kan gebruiken thuis via wifi zorgde toch wel voor een glimlach op mijn gezicht :+ OMG wat voor mensen werken daar?

Ik heb het met haar nooit over datakosten gehad, maar alleen over het dataverbruik....vandaar dat ik haar een uitgebreid antwoord heb gestuurd waarin ik de 3 problemen nog eens uiteen zet. In eerste instantie neemt de afdeling Klantenreacties telefonisch contact op en zegt men toe e.e.a. uit te zoeken. Op 18 mei krijg ik onderstaande reactie van de afdeling Klantenreacties :
Geachte heer TheVMaster,

In antwoord op ons telefoongesprek van woensdag 12 mei 2010 bericht ik u het volgende.

Uw klacht met betrekking tot MIJN KPN heb ik op woensdag 12 mei 2010 uitgezet bij de technische dienst.
Volgens het onderzoek van de technische dienst zou de dienst MIJN KPN gewoon moeten werken.
Zij hebben uw inlog gehad en kunnen dan ook niet achter halen waar het fout zou moeten gaan.

Wat de specificatie van het dataverbruik betreft nog het volgende. Het kan namelijk bij een enkele klant voorkomen, dat de specificatie niet inzichtelijk is na het overschrijden van de datalimiet.
De technische dienst kan hier echter ook niets aan veranderen.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest. Heeft u vragen neemt u dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 06-1200 1200.

Met vriendelijke groet,

KPN
Klantenreacties
Zoals verwacht kreeg ik niet echt een verhelderend antwoord. Onthoudt overigens even het vetgedrukte gedeelte...en lees verder (mijn antwoord op bovenstaand e-mail)...
Geachte Klantenreacties,

Vreemd genoeg lijkt het er inderdaad op dat het wijzigen van voordeelbundels weer werkt, raar aangezien ik hier tot 14 dagen terug nog problemen mee heb gehad.
Het aanloggen op Mijn KPN is, in tegenstelling wat ik uit uw e-mail opmaak, nooit een probleem geweest!

Als het zo is dat een specificatie van het dataverkeer wel inzichtelijk gemaakt kan worden, wat u in feite aangeeft, waarom kan dit voor mij (en meer klanten met mij) dan niet gerealiseerd worden? Overigens heb ik uw verzoek na ons vorige telefoongesprek een sms gestuurd aan 1244 waarna ik keurig een sms terug kreeg met daarin oa. Het verbruikte dataverkeer. Nu was ik niet verbaasd het aantal verbruikte MB’s te lezen : 0MB Hier werd namelijk hetzelfde getal weergegeven wat ik ook op Mijn KPN zag.

Het betreurd mij ten zeerste dat mijn klacht gewoon als een ‘individueel probleem’ wordt afgedaan en er niet serieus mee omgesprongen wordt.
Ook het feit dat u mijn klachten en opmerkingen over de Fair Use Policy, die gezien de onderzoeken van de Opta niet eens heel wereldvreemd zijn, naast u neerlegt en niet aangeeft hier wat mee te doen valt mij behoorlijk tegen van KPN!

Er rest mij dan ook niets anders dan mijn omgeving dan ook actief afraden om een mobiel telefoon abonnement (met internetbundel) bij KPN af te nemen. Daarnaast zal ik, samen met mijn medestanders, wat meer moeite doen deze problematiek bij zowel Tros Radar als Vara’s Kassa onder de aandacht te brengen. Misschien dat dat mee effect heeft dan een consument alleen.

Ondanks de door u genomen moeite en uw inzet heeft KPN mij niet het gevoel gegeven mij van dienst te willen zijn.

Met vriendelijke groet,

TheVMaster
Vanzelfsprekend vind ze mij na deze e-mail niet echt lief meer O-) en ik ontvang van haar nog onderstaand antwoord waarmee ze de zaak vind afgehandeld.
Geachte heer TheVmaster,

In antwoord op uw reactie bericht ik u het volgende.

Het spijt me dat u niet te vreden bent over de klachtafhandeling. Zoals reeds is aangegeven in eerdere correspondentie en telefoongesprekken is helaas het probleem met betrekking tot het zichtbaar maken van het dataverbruik op www.kpn.com en op de facturen niet mogelijk. Dit komt voor bij klanten die hun fair use policy hebben overschreden. Indien u wel het verbruik inzichtelijk wilt hebben, adviseer ik u om binnen de fair use policy te blijven. Verder heb ik u al eerder aangegeven blij te zijn met uw signaal, zodat ik die door heb kunnen geven. Aangezien ik hierin niets meer voor u kan betekenen beschouw ik hiermee uw klacht als afgehandeld.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u vragen neemt u dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 06-1200 1200.

Met vriendelijke groet,

KPN
Klantenreacties
Vergelijk nu de stelling m.b.t. de specificatie uit haar eerste e-mail nu eens met die uit bovenstaande e-mail, volgens mij spreekt ze zichzelf tegen of niet?

Pfff...wat moeten we hier nu mee? Ik zeg organiseren en als geheel een mail/brief/telefoon wagen richting Radar of Kassa?

[ Voor 127% gewijzigd door TheVMaster op 18-05-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:09

Totaalgeflipt

De enige echte

organiseren en als geheel een mail
Ik doe mee (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 21:58

Snippertje

Light up your life

Binnen de FUP blijven terwijl je niet weet wat de limiet is, duidelijk :D

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Mooie opsomming van je correspondentie.
Als er wat georganiseerd gaat worden doe ik mee, zo niet dan maak ik mij niet meer druk. Over 5 maanden is mijn contract bij Hi afgelopen en stap ik waarschijnlijk over Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Count me in....

Ben trouwens een weekje van de zon aan 't genieten maar lees bij terugkomst wel wat er zoal aan initiatieven ontplooid zijn.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Bij Hi heb je niet eens de mogelijkheid om online een indicatie te krijgen van je dataverbruik...

Ik kan overigens ook niet inzien wat ik deze maand verbruikt heb aan belkosten: ik kan alleen maar tot en met de laatst opgemaakte rekening zien. Geen realtime gegevens dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
Oef, blij dat ik dit topic zie. Misschien toch maar doorgaan met T-mobile ondanks matige gsm-verbinding hier.. Tijdje terug gebeld door een Hi-muts en toch niet gedaan omdat ik zelf nog wat dingen wilde onderzoeken. Blij daarmee..

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 19-05-2010 00:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
DUX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:15:
Ik kan overigens ook niet inzien wat ik deze maand verbruikt heb aan belkosten: ik kan alleen maar tot en met de laatst opgemaakte rekening zien. Geen realtime gegevens dus.
Niet online nee, wel via "saldo" naar 1244.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

jelle. schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:38:
Niet online nee, wel via "saldo" naar 1244.
Wat ik wilde aangeven is dat er in bovenstaande brief stond dat sommige KPN-klanten mogelijk geen online inzicht konden krijgen indien ze reeds de grens overschreden waren. Ik kan als Hi-klant per definitie niet online zien wat ik gebruikt heb.

Maar mooi dat dit saldo naar 1244 werkt :) Kan me herinneren dat er tijden heeft gestaan dat ik 0MB had verbruikt. Niet dat ik dit ooit zou gebruiken, maar toch...

[edit]
Wacht, ik krijg twee smsjes binnen op één keer checken. Eerst eentje voor het abonnementsbeltegoed (waar ik blijkbaar no 70% van over heb), en inderdaad alsnog één met nul procent voor dataverbruik.

[ Voor 16% gewijzigd door DUX op 19-05-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
DUX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:53:
[edit]
Wacht, ik krijg twee smsjes binnen op één keer checken. Eerst eentje voor het abonnementsbeltegoed (waar ik blijkbaar no 70% van over heb), en inderdaad alsnog één met nul procent voor dataverbruik.
Dat dataverbruik in het twee smsje 'telt' alleen het verbruik in het buitenland, vandaar dat ie gewoonlijk op 0,000 MB staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jelle. schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:11:
[...]

Dat dataverbruik in het twee smsje 'telt' alleen het verbruik in het buitenland, vandaar dat ie gewoonlijk op 0,000 MB staat.
En het verbruik op Mijn KPN is (volgens mij) ook alleen het verbruik in het buitenland....tja...KPN heeft toch wat moeite met het inzichtelijk maken van het dataverbruik in het binnenland. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

jelle. schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:11:
Dat kan wel zo zijn (dank u voor opheldering), maar ik neem natuurlijk dit abonnement voor binnenlands gebruik dus dan is dit totale non-info, zie ook @hierboven. Een lulsmoes als "mogelijk is het zo dat mensen die over hun verbruik heen zitten geen inzicht meer hebben in hun dataverkeer" is natuurlijk pertinente onzin: het is nooit inzichtelijk. Niet voor mensen die over hun limiet heen zitten noch mensen die eronder zitten. Het is natuurlijk ook niet van toepassen op slechts "enkelen" maar gewoon op iedereen. Of mag ik de handen zien van mensen die het wel kunnen inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Het is natuurlijk pertinente kolder wat KPN/Hi hier ten toon spreid. Er is gewoon geen inzage mogelijk in het dataverbruik. KPN lijkt hier de boel gewoon te belazeren. Men kan wel zeggen dat je over de limiet heen bent (door je een sms te sturen met een x aantal MB's erin) maar dit is niet na te kijken. Kan zomaar zijn dat ze mensen willekeurig afsluiten om voor de rest van de maand data te kunnen besparen... (okay is een aanname) KPN zegt zelf ook dat inzicht niet te hebben. Hoe kunnen ze je dan afsluiten of lager in de snelheid zetten?

Nog een ander punt wat wel interessant is is de vraag in hoeverre KPN/Hi hier de regels omtrent Bescherming en inzage persoonsgegevens schend. Het gaat hier immers om jouw internetdata, dus jouw 'gegevens'. KPN vertikt het dus om minimale inzage te geven. Linkje http://www.mijnprivacy.nl...htencbp/Pages/klacht.aspx
Geen idee of dit een goede richting is, maar lijkt mij dat we het hier toch echt wel hebben over 'prive-gegevens' iets wat KPN/Hi in dit topic zelf al eerder heeft aangegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 19-05-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
DUX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:05:
Dat kan wel zo zijn (dank u voor opheldering),
Ik bedoelde het ook niet als argument of wat dan ook, was slechts een uitleg/verklaring over hoe je realtime je belverbruik kunt inzien en waarom die teller op 0,000 MB staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb zowel bij Vara's Kassa als ook (in het bestaande topic van) Tros Radar mijn betoog gedaan.

Misschien dat ik toch maar even een e-mail richting beide organisaties ga sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
op de radar site is van al je ' in je mails & #8217; gemaakt.
Leest was lastig.
(SQL injectie beveiliging?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
M a r c o schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:42:
op de radar site is van al je ' in je mails & #8217; gemaakt.
Leest was lastig.
(SQL injectie beveiliging?)
Ik ga het ff aanpassen thnx! O-)

Heb zojuist ook een 'onderwerp-tip' bij Tros Radar ingediend incl mijn mailcorrespondentie als bijlage en een verwijzing naar zowel dit topic op GoT als het topic op het Tros Radar forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Laatst online: 13:43
Ik sluit me hier ook bij aan. Wat heb ik aan mijn nieuwe X10 als ik na een paar dagen al niet meer kan internetten.

Overigens misschien leuk voor bij onze klacht..
Als je een databundel aan klikt op de site (zodat je wat meer uitleg krijgt) verschijnt het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2eow2rs.jpg

Geen sterretje, niks over fair use.
Sterker nog, ik heb de BlackBerry-variant en hier staat letterlijk ONBEPERKT SNEL!

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 21:58

Snippertje

Light up your life

Daarbij worden die smsjes gewoon @ random gestuurd. Ik heb maanden dat ik enorm veel gebruik en ik krijg geen sms. Ik heb maanden dat ik super weinig gebruik en dan krijg ik wel die sms. (Ik hou het bij op mijn iphone). Als ik de smsjes wel kreeg verbruikte ik ongeveer 200mb, kreeg ik ze niet dat verbruikte ik soms wel tot 2gb.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:45

Trouble

Everything is awesome

Oh dus bijhouden hoeveel ik verbruik heeft ook geen enkel nut zeg maar.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Snippertje schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:45:
Daarbij worden die smsjes gewoon @ random gestuurd. Ik heb maanden dat ik enorm veel gebruik en ik krijg geen sms. Ik heb maanden dat ik super weinig gebruik en dan krijg ik wel die sms. (Ik hou het bij op mijn iphone). Als ik de smsjes wel kreeg verbruikte ik ongeveer 200mb, kreeg ik ze niet dat verbruikte ik soms wel tot 2gb.
Ik hou het toevallig pas sinds 3 dagen bij, maar toen ik destijds een TouchHD had verbruikte ik volgens mij ook veel meer (en gebruikte deze ook enkele dagen paar maand voor tethering). Toen nooit iets gehoord.

Alle databundels hebben dezelfde datalimiet.

Ik vind het ook vreemd dat BlackBerry-internet met een prijs € 17,50 per maand zelfs duurder is dan Extra Snel en deze slechts een snelheid heeft van 384. BB'ers verbruiken al minder data, geef ze dan wel een hogere snelheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorco op 20-05-2010 11:02 ]

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Even een vraagje aan TheVMaster:

Op het radar forum zeg je het volgende:
Ik ben het compleet met je eens. Ze waarschuwen je zodra je over de FUP heen gaat (= ong. 250MB) en zetten je dan terug naar 128kbps (en streamen van youtube etc. werkt gelijk niet meer goed)....
Maar ja..blijkbaar heeft KPN de macht om je gewoon terug te zetten...ook al ben ik het er niet mee eens.
Ik heb al ongeveer 2 jaar Eindeloos Online, maar ik haal sowieso nooit een hogere snelheid dan 100kbit/s en de upload is daarintegen rond de 300kbit/s. Dan zou ik bijna zeggen dat er iets niet goed gaat met mijn abonnement.
Overigens werkt op dit moment 3G weer niet, dus kan de precieze snelheden nu niet testen, maar ik heb nog nooit boven de 128kbit/s gehaald.

Edit: 3G werkt nu met andere instellingen. HTC Desite met speedtest app haal ik:
Download: 119kbit/s
Upload: 1205kbit/s

Hoe snel is Eindeloos Online bij jouw? (binnen de FUP)

Wat overigens wel grappig is, is toen ik nog geen eindeloos online had en per MB betaalde de snelheid ruim 1,5Mbit was.

[ Voor 6% gewijzigd door ReCreator op 20-05-2010 13:14 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 22:33
Na een hele tijd geen sms gehad te hebben kreeg ik er zojuist weer 1,
Ik zit op 80% van m'n fair use policy, nu kan ik op mijn desire de data bij houden
en heb ik voor totaal 365,86 MB data verbruikt, terwijl ik vorige maand ruim over 500 mb heen zat.
Dat betekend dat ik op 457,31 MB over de fair use policy heen ga.
Wat dus in houdt dat de gemiddelde XtraSnel gebruiker slechts 45,73 MB gemiddeld per maand download?!?!
En hier verbaas ik mij echt over, een gemiddeld gebruik van 45,73 MB vind ik eerder passen bij de normale Eindeloos Online bundel.
Wanneer gaan ze bij Hi eens naar het gemiddelde gebruik kijken van 2010 en niet van 6 jaar geleden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Google I/O 2010 presentatie is nu bezig. Eén van de nieuwe features die standaard in Android 2.2 (Froyo) ingebakken zit is tethering. Dit zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor het verbod op tethering en de belachelijk lage FUP bij Nederlandse telecom providers.

http://www.youtube.com/googledevelopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
LightLuke schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:39:
Na een hele tijd geen sms gehad te hebben kreeg ik er zojuist weer 1,
Ik zit op 80% van m'n fair use policy, nu kan ik op mijn desire de data bij houden
en heb ik voor totaal 365,86 MB data verbruikt, terwijl ik vorige maand ruim over 500 mb heen zat.
Dat betekend dat ik op 457,31 MB over de fair use policy heen ga.
Wat dus in houdt dat de gemiddelde XtraSnel gebruiker slechts 45,73 MB gemiddeld per maand download?!?!
En hier verbaas ik mij echt over, een gemiddeld gebruik van 45,73 MB vind ik eerder passen bij de normale Eindeloos Online bundel.
Wanneer gaan ze bij Hi eens naar het gemiddelde gebruik kijken van 2010 en niet van 6 jaar geleden......
Weet je zeker dat je XtraSnel gebruiker bent? Dit inderdaad klinkt meer als de FUP-max van de standaard Eindeloos Online bundel. Ik heb in ieder geval wel XtraSnel en houd ook de data bij op mijn HTC Desire en hier blijkt dat de FUP 'gewoon' rond de 750 mb zit. Waar ik overigens een aantal minuten geleden overheen gegaan ben, hmmz. Ik tether veel en nu is het de komende tien dagen weer lekker weer slome boel, maar ja je moet wat als er in je huis geen normale internetverbinding mogelijk is, terwijl je nota bene letterlijk in een telefooncentrale woont (antikraak, gotta love it). Toevallig iemand in Amsterdam die zijn wifi-wachtwoord wil delen met een arme student? ;)

Edit: Trouwens, over die waarschuwings-sms'jes, ik denk dat het echt te maken heeft met wanneer je abo is aangesloten/verlengt. Voorr mijn laatste verlenging (toen nog met Eindeloos Online standaard) tetherde ik meer dan nu, omdat ik toen maar heel sporadisch waarschuwingssms'jes kreeg, laat staan dat het gevolgen had. Met mijn nieuwe telefoon ben ik gedwongen om mezelf een beetje in te houden en internet ik meer op de telefoon zelf (wat vaak ook nog sneller is dan op mijn brakke laptop), omdat ik nu wel echt maandelijks teruggezet wordt. Bovendien is de inhoud van de sms'jes ook heel anders?
Als het niet aan de abo ligt, dan misschien aan het type telefoon. Ik had het idee dat de getetherde data gewoonweg niet geregistreerd werd met mijn vorige telefoon (SE W960i). Nu helaas wel, das duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Svenderson op 21-05-2010 04:55 ]

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
Svenderson schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 04:44:
[...]

Weet je zeker dat je XtraSnel gebruiker bent? Dit inderdaad klinkt meer als de FUP-max van de standaard Eindeloos Online bundel. Ik heb in ieder geval wel XtraSnel en houd ook de data bij op mijn HTC Desire en hier blijkt dat de FUP 'gewoon' rond de 750 mb zit. Waar ik overigens een aantal minuten geleden overheen gegaan ben, hmmz. Ik tether veel en nu is het de komende tien dagen weer lekker weer slome boel, maar ja je moet wat als er in je huis geen normale internetverbinding mogelijk is, terwijl je nota bene letterlijk in een telefooncentrale woont (antikraak, gotta love it). Toevallig iemand in Amsterdam die zijn wifi-wachtwoord wil delen met een arme student? ;)
Ik ben al bijna 5 jaar klant en heb XtraSnel , maar ik kan zeker niet bellen met de klantenservice hier over ?

Ik neem niet voor niets die bundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lghia
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 19:05
sms 1 van 19 mei 2010
Hi. Eindeloos Online heeft een Fair Use Policy. Je hebt nu 80% verbruikt. Overschrijdt je de FUP dan word je snelheid voor de rest van de maand verlaagd.

sms 2 van 21 mei 2010: slecht 1 uur msn, en even snel Nu.nl, hyves en tweakers.net verder.
Hi.Eindeloos Online heeft een Fair Use Policy. Deze maand heb je de FUP overschreden en word je snelheid verlaagd tot het einde van de maand.

Nu is Hi niet 1 van de snelste wat betreft mobiel internet maar ik vind een 7,40 KB/s wel erg mager( gemeten op Nokia N900 met speedy).

Maar is dit niet beetje erg langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
eindeloos online hoort na overschrijden van de FUP naar 55 kbps te gaan als ik me niet vergis.
(let op, kilobit, geen kilobyte. 55 kbit/s = 6,875 kbyte/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lghia
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 19:05
M a r c o schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:41:
eindeloos online hoort na overschrijden van de FUP naar 55 kbps te gaan als ik me niet vergis.
(let op, kilobit, geen kilobyte. 55 kbit/s = 6,875 kbyte/s)
Oke, dan heb ik dus nog meer snelheid dan ik zou moeten hebben, 7.40 x 8 = 59 kbit/s (ongeveer). dan nog vind ik het wel erg weinig.

Zijn der hier mensen die ook daadwerkelijk kunnen aan tonen dat de FUP van 250MB klopt, ik heb zelf pas sinds vandaag de metting gestart.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Zit nu zelf op 230.86MB en heb nog geen sms gehad van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Tja, ook hier weer eens een waarschuwings sms van KPN Hi. Ook ik zit op 80%. Het begint een beetje standaard te worden. Heb ik daarvoor XtraSnel? Ik zit pas op de helft van de maand, en moet zeggen dat ik helemaal niet veel gebruikt heb deze keer.

Ik heb echt het gevoel dat 't at random verstuurd wordt naar de gebruikers (die 't ook werkelijk gebruiken). Ik pleit ook voor meer inzicht in je eigen verbruik, maximum verbruik en een FUP die 2010 waardig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
brrrt schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:10:
Tja, ook hier weer eens een waarschuwings sms van KPN Hi. Ook ik zit op 80%. Het begint een beetje standaard te worden. Heb ik daarvoor XtraSnel? Ik zit pas op de helft van de maand, en moet zeggen dat ik helemaal niet veel gebruikt heb deze keer.

Ik heb echt het gevoel dat 't at random verstuurd wordt naar de gebruikers (die 't ook werkelijk gebruiken). Ik pleit ook voor meer inzicht in je eigen verbruik, maximum verbruik en een FUP die 2010 waardig is...
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Zie ook mijn post met de XtraSnel datalimiet voor deze maand, hier boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Svenderson schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 04:44:
[...]

Weet je zeker dat je XtraSnel gebruiker bent? Dit inderdaad klinkt meer als de FUP-max van de standaard Eindeloos Online bundel. Ik heb in ieder geval wel XtraSnel en houd ook de data bij op mijn HTC Desire en hier blijkt dat de FUP 'gewoon' rond de 750 mb zit.
Ook vreemd.. een medewerker heeft mij gisteren verteld (na overleg met een 'productspecialist') dat alle databundels dezelfde FUP van 250 mb hebben. Ik had namelijk gevraagd of ik bij Extra Snel een hogere limiet zou krijgen, wat dus niet het geval is.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Jorco schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:45:
[...]

Ook vreemd.. een medewerker heeft mij gisteren verteld (na overleg met een 'productspecialist') dat alle databundels dezelfde FUP van 250 mb hebben. Ik had namelijk gevraagd of ik bij Extra Snel een hogere limiet zou krijgen, wat dus niet het geval is.
Dan lult of die medewerker uit zijn nek of KPN beflikkert ons allemaal.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste