Nee dit dan op dat ibood topic:
"Ter aanvulling: het signaal wordt niet beter, eerder slechter door vergulde stekers. Goud is een van de slechtst geleidende metalen. Goud wordt gebruikt omdat het niet aan erosie onderhevig is, maar in dit geval is het een verkoop praatje. Ik gebruik al vijf jaar kabels waarvan de stekers niet verguld zijn en nog steeds niet aan erosie onderhevig zijn."
Dit is dus echt bull-shit, maar om mijn feit een poot bij te zetten hier de toelichting:
Wikipedia: Thermische geleidbaarheid
"Thermische isolatoren hebben een lage waarde van λ, geleiders een hoge. Dit gaat ten dele gelijk op met de elektrische geleiding. Metalen hebben bijvoorbeeld zowel thermisch als elektrisch een hoge geleiding."
Waarom dus geen verguld laagje? Ik snap best dat het marketing priet-praat zal zijn in het mom van "dit ga je ook echt merken" maar beter een extra laagje als er 1 te weinig.
Ikzelf ben al tich jaren bekend met de HDMI kabels van Action en ik moet zeggen dat ze me nog nooit in de steek hebben gelaten, connectors zitten zeer stevig, en de prijs is natuurlijk geweldig.
Ik heb ooit een zeer dure DVI stekker voor m'n scherm gekocht waar weet ik voor een speciale dingen op zouden zitten met sleeving enz. enz. maar de Action kabels doen op geen enkel gebied onder aan die dure kabel á 50 euro.
[
Voor 2% gewijzigd door
Kuusj op 13-05-2014 16:42
. Reden: spellingsfout ]