HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:55
MaxHardcore schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:07:
Wat bedoel je met die aanduiding?

Voor 1080p 3D @ 60Hz heb je wel hdmi1.4 nodig.
Dat bijvoorbeeld. HDMI 1.4 bestaat helemaal niet/is een verkeerde aanduiding...

Alle kabels met 1.3 of 1.4 er op voldoen niet aan de "eisen". Er bestaat al tijden geen HDMI 1.x meer.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:19
Het onderscheid tussen wel of niet full-hd 3D zit niet voornamelijk in de kabel maar in de electronica: HDMI 1.3 high-speed kabel is voldoende voor full-hd 3D, maar de electronica moet voor full-hd 3D HDMI 1.4 specificatie hebben.

http://www.best-3dtvs.com/guides/3d-format-guide/

[ Voor 15% gewijzigd door ParkOverall op 17-07-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Wist niet dat er over HDMI kabels zoveel gezegd en gevraagd kon worden tot ik dit topic tegenkwam, bij deze doe ik ook mijn bijdrage...

Mijn PC staat in onze living aan de tegenovergestelde muur van onze tv (Pana 46GT30), nu heb ik tijdens de laatste Steam Sales een hoop games gekocht die ik met een controller kan spelen, dus xbox controller gekockt... Om er dan helemaal een console experience van te maken zou ik ook graag kunnen gamen op de TV. Afstand PC & TV = 5,5m + 1m extra ofzo zodat de kabel relaxed op de grond kan liggen. Dan kom ik al snel bij 10m HDMI kabels en dan kunnen de kosten toch snel hoog oplopen... (nu heb ik een duur monster goldplated something kabeltje van 2m om de TV met HD Digicorder te verbinden omdat dat kwa prijs nog ok was)

Dus:

1. Is het mogelijk om games op mijn TV te spelen door een 10m kabel zonder problemen? Frame lag/delay, low fps, graphic errors, sound errors, of andere dergelijke problemen?

2. Kan het met een goedkope kabel of waarop moet ik letten? Eventueel eentje die jullie kunnen aanraden?

(geen interesse in 3D btw, gewoon full HD gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@inrage:
Hier ervaring met el-cheapo 15 meter HDMI kabel: alles werkt perfect. Ik zou zeker dit als eerst proberen. Bestel bij een webshop, test hem, en stuur hem eventueel terug als het niet werkt. IK was dacht ik rond de 20 euro kwijt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Inrage schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:52:
Wist niet dat er over HDMI kabels zoveel gezegd en gevraagd kon worden tot ik dit topic tegenkwam, bij deze doe ik ook mijn bijdrage...

Mijn PC staat in onze living aan de tegenovergestelde muur van onze tv (Pana 46GT30), nu heb ik tijdens de laatste Steam Sales een hoop games gekocht die ik met een controller kan spelen, dus xbox controller gekockt... Om er dan helemaal een console experience van te maken zou ik ook graag kunnen gamen op de TV. Afstand PC & TV = 5,5m + 1m extra ofzo zodat de kabel relaxed op de grond kan liggen. Dan kom ik al snel bij 10m HDMI kabels en dan kunnen de kosten toch snel hoog oplopen... (nu heb ik een duur monster goldplated something kabeltje van 2m om de TV met HD Digicorder te verbinden omdat dat kwa prijs nog ok was)

Dus:

1. Is het mogelijk om games op mijn TV te spelen door een 10m kabel zonder problemen? Frame lag/delay, low fps, graphic errors, sound errors, of andere dergelijke problemen?

2. Kan het met een goedkope kabel of waarop moet ik letten? Eventueel eentje die jullie kunnen aanraden?

(geen interesse in 3D btw, gewoon full HD gamen)
Op internet is de algemene consensus dat Monster uberhaupt een beetje een waste of money is.
Ik heb op e-bay voor 5 of 10 euro inclusief verzending een HDMI kabel over laten komen van 5 meter. Vermodelijk gemaakt van schroot, roest en een ankerketting ofzo. Stug als een malle maar werkt vlekkeloos. Ik zou gewoon de goedkoopste oplossing proberen die je kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Inrage schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:52:
Dan kom ik al snel bij 10m HDMI kabels en dan kunnen de kosten toch snel hoog oplopen...

Dus:

Zoiets : http://www.kabeltje.com/h...h=463_2082_282_2085_2223&

Ik heb zelf deze, maar dan voor de helft van de prijs gekocht ooit, lang geleden : http://www.kabeltje.com/h...h=463_2082_282_2085_2223&

Succes met zoeken! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Ok, bedankt voor de tips, kabelte besteld van 25€. 1.4 10m we zullen eens zien wat dat geeft :)

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Tussen de tv en mediaplayer zit een hdmi kabel van Action die hiervoor dienst deed tussen de dvd speler en tv.
Werkte altijd prima maar de tv ziet de player niet, ff de tv aan en uitzetten en het werkt weer.
Omdat ik denk dat het aan de kabel ligt wil ik een andere kabel proberen maar een andere actionkabel loste het niet op.
Toevallig heeft de Action net Duracell hdmi kabels van 1,5 meter in de aanbieding voor 2,95 €!
Morgen ff testen dus.
:)

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 00:45
Laatst via allekabels een 10 meter HDMI kabel besteld voor 12,95 en 7,5 meter voor 9,99. Werken beide perfect!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
waarom zo veel geld uitgeven... 2 jaar lang op een action kabel van 2.50 gedraaid! 1080p no problemo!
nu heb ik 15 euro betaald voor 3m maar dat was omdat ik te lui was om naar een andere winkel te gaan O-)

Body mods don't determine skill

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Conclusie: Het maakt niet uit welke HDMI kabel je hebt, de beeldkwaliteit blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Action kabeltje tussen tv en mediaplayer vervangen door een Duracell kabel.
Geen enkel verschil zo te zien en ook probleempje met de tv niet verholpen.
Zal dan allicht iets te maken hebben met iets anders dan de Action kabel lijkt mij.
Wel een geil kabeltje voor die drie euro, met een geweven zwarte mantel rond de kabel, staat erg sjeik.
En dat is mooi want na plaatsing zie je die kabel nooit weer als het goed is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hallo medetweakers,

ik zou graag mijn Samsung Ativ Book 9 aansluiten op een TV via HDMI.

Ik heb op allekabels.nl gekeken en zag daar opeens dat er verschillende types aansluiting zijn (Type a, b, c en d).

Ik wil van MicroHDMI naar HDMI... Hoe weet ik welk type ik moet hebben?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zie hier : Wikipedia: HDMI :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Nieuw discussie voer :)
Je zou wel een discussie kunnen starten als volgt: mijn tv is zo slecht afgesteld of is zo slecht dat ik geen verschil kan zien tussen een goede hdmi kabel en eentje van de Action.
http://www.htforum.nl/yab...271.msg2517048#msg2517048

Aparte wending van een believer dat hoe dure kabels wel werken. Wanneer je dit niet ziet is je tv slecht afgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:04
Versteegrob schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:41:
[...]

Aparte wending van een believer dat hoe dure kabels wel werken. Wanneer je dit niet ziet is je tv slecht afgesteld :)
Niet echt discussievoer, gewoon weer iemand die echt de ballen verstand heeft van hoe HDMI werkt.

Voor het geluid kan het trouwens wel verschil maken, maar dat is simpel op te lossen door het decoderen op de goede plek te laten doen (meestal gewoon in te stellen)

[ Voor 16% gewijzigd door redwing op 21-10-2013 11:07 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Wat maakt die Frank zich belachelijk op het HTforum zeg. Heerlijk om te lezen met een bakkie koffie

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:10
Grappig ook dat het argument voor dikkere kabels vaak gebruikt werd om idiote prijzen goed te praten.
Ik zag laatst in de saturn hama "ultra slim" HDMI-kabels liggen, blijkbaar wordt de gemiddelde consument niet vrolijk van enorm dikke en stugge kabels.
Daarom zijn ze nu maar dunne soepele kabels gaan maken, maar die moeten natuurlijk wel 50 euro ofzo voor 3 meter kosten. 8)7
https://de.hama.com/00083...-ultra-thin-ethernet-30-m

Action kabels doen het prima hier, meer dan 2,99 hoef je er niet aan uit te geven.
Al zou die kabel ook best wat dunner nog mogen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:55
redwing schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:47:
[Voor het geluid kan het trouwens wel verschil maken, maar dat is simpel op te lossen door het decoderen op de goede plek te laten doen (meestal gewoon in te stellen)
Hoe kan een HDMI kabel voor beter geluid zorgen? Goed ingesteld = eender geluid met kabel X dan wel Y.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 14-06 21:02

Leejow(saait)

Blater

Versteegrob schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:41:

[...]

Die discussie :X Heerlijk hoe een discussie over een kabeltje uit kan monden in een debat over de wetenschap :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
Iemand ervaring met kabels van 20 meter om een PC op een TV aan te sluiten? Vind de afstand namelijk ambitieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-01-2024
ik heb bij ons een hdmi van pc naar de 1080p projector van 20m van kabeltje.nl (geen reclame) en dit werkt nu toch al een jaar vlekkeloos.

prijs was iets van 35€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
wobb schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:16:
ik heb bij ons een hdmi van pc naar de 1080p projector van 20m van kabeltje.nl (geen reclame) en dit werkt nu toch al een jaar vlekkeloos.

prijs was iets van 35€
Bedankt. Dan moet het geen problemen opleveren wanneer ik het bij hen bestel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56

Sick Nick

Drop the top!

Hier een 15 meter kabel van de receiver naar de projector, werkt prima op 1080p. Of ik hier later ook 4K overheen kan krijgen betwijfel ik overigens, dat zal een nieuwe kabel worden tegen die tijd. M'n PC doet het in ieder geval wel, met de HDMI kabel die ik normaal op een scherm aansluit ook op een 4K tv geprobeerd en dat werkte vlekkeloos. Was een cheapo kabel van deal extreme met dure look (zo'n gewoven sleeve er omheen) van 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
ASW1 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:16:
Grappig ook dat het argument voor dikkere kabels vaak gebruikt werd om idiote prijzen goed te praten.
Ik zag laatst in de saturn hama "ultra slim" HDMI-kabels liggen, blijkbaar wordt de gemiddelde consument niet vrolijk van enorm dikke en stugge kabels.
Daarom zijn ze nu maar dunne soepele kabels gaan maken, maar die moeten natuurlijk wel 50 euro ofzo voor 3 meter kosten. 8)7
https://de.hama.com/00083...-ultra-thin-ethernet-30-m

Action kabels doen het prima hier, meer dan 2,99 hoef je er niet aan uit te geven.
Al zou die kabel ook best wat dunner nog mogen. :*)
Voor langere kabels slaat de dikte wel ergens op. Je hebt simpelweg dikkere kabels nodig om dezelfde bandbreedte te kunnen ondersteunen op langere afstand.

Er is ook een merk HDMI-kabels die actieve kabels verkopen die een versterker aan 1 kant ingebouwd hebben, zodat de langere kabels (15+ meter) toch dun kunnen blijven overigens. Die zijn wat duurder, maar dat is wel een legitiem voorbeeld van een zinnige kabel.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06 05:14
Ik heb problemen met waarschijnlijk 1 van de kabels van een goedkope kabelboer in Nederland met de Xbox 360. Na ongeveer een uur gamen, geeft de receiver aan dat er geen signaal meer binnenkomt. Een beetje aan de kabel wiebelen zorgt ervoor dat het signaal terugkomt (met de dood als gevolg in BF4 ;)).

Dat een kabel geen 100 euro hoeft te kosten vind ik tot daar aan toe, maar een kabel van 5 euro is naar alle waarschijnlijkheid ook niet alles.

Zojuist via iBood de 3pack Philips High Speed HDMI 2.0 3D UltraHD kabels van 2 meter besteld, 3x. Iemand ervaring met deze kabels? Hopen dat het met deze beter gaan!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

brama schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:18:
[...]

Voor langere kabels slaat de dikte wel ergens op. Je hebt simpelweg dikkere kabels nodig om dezelfde bandbreedte te kunnen ondersteunen op langere afstand.

Er is ook een merk HDMI-kabels die actieve kabels verkopen die een versterker aan 1 kant ingebouwd hebben, zodat de langere kabels (15+ meter) toch dun kunnen blijven overigens. Die zijn wat duurder, maar dat is wel een legitiem voorbeeld van een zinnige kabel.
Blijkt alleen dat bij dikkere kabels vaak alleen het omhulsel dikker is en de aders identiek zijn aan dunnere exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ai ai ai wat gaat die Philips product 'expert' hier nat: http://nl-nl.forum.ibood....3d_4k_kabels_van_2_meter/

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
gelukkig hou ij niet van films over bergen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
engelbertus schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:35:
gelukkig hou ij niet van films over bergen... :S
Jawel hoor, daarom heb ik die kabels ook gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 188596 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:13:
[...]

Blijkt alleen dat bij dikkere kabels vaak alleen het omhulsel dikker is en de aders identiek zijn aan dunnere exemplaren.
Goed opletten wat je koopt dan, de dikte van de individuele kabeltjes hoort er dan bij te staan, en dan ook nog opletten dat het echt puur koper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
De Philips kabels bevallen tot nu toe goed! Geen signaalverlies meer. Overigens zijn ook de pinnen binnenin de stekker verguld, iets dat mijn vorige kabels niet hadden. Wellicht dat het daarom nu beter gaat, net als het mogelijke gebruik van koper in de kabel ipv een legering?

Wie zal het zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Joh.. een hdmi kabel die goed bevalt...

Als een HDMI kabel niet goed bevalt issie stuk.
Dat kan bij een kabel van 2 euro gebeuren, maar ook bij een kabel van 2000 euro.

Die Philips kabel is gewoon een 2 euro kabel met een marketing verhaal erachter geschreven, op wat lijkt, zo'n nigeriaanse marktplaats oplichter.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:01

YellowCube

Wait...what?

mijn enige ervaring met echt goedkope HDMI kabels is dat ik er 3 heb liggen die na wat herinrichting en/of gesleep met AV apparatuur naar de klote zijn gegaan (ws. teveel aan de stekker zitten draaien of duwen).
De duurste HDMI kabel die ik heb is een hele dunne flexibele (van apple). Die kostte me geloof ik 20 euro.
Om eerlijk te zijn vind ik die kabel bijzonder fijn omdat het niet zo'n gruwelijk gepiel is om het fatsoenlijk in een kabelgoot weg te werken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Barry|IA schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 02:19:
Joh.. een hdmi kabel die goed bevalt...

Als een HDMI kabel niet goed bevalt issie stuk.
Dat kan bij een kabel van 2 euro gebeuren, maar ook bij een kabel van 2000 euro.

Die Philips kabel is gewoon een 2 euro kabel met een marketing verhaal erachter geschreven, op wat lijkt, zo'n nigeriaanse marktplaats oplichter.
Ik begrijp je reactie en zo sta ik er ook absoluut in!

Blijft het wel raar dat 2 van de 2 kabels van 2,5 meter kort na elkaar na ongeveer 3 maanden kapot gegaan zijn. Die van 1,5 meter deden het nog wel, maar mijn vertrouwen was helemaal weg. Er zal wel enig kwaliteitsverschil zijn denk ik, maar dan kwaliteit die zorgt voor duurzaamheid en niet in kleuren die 'bruisend' worden of geluid dat 'meer sprankelend' wordt ivm een 2.0 specificatie oid.

De afscherming, de kwaliteit van de (koperen?) aders en de vergulding van de pinnen in de hdmi stekker hebben mij geholpen vermoed ik. Alles onder voorbehoud natuurlijk, ik heb de kabel niet gestript.

Waarom zou wiebelen aan de kabel het probleem anders verhelpen? Ik kon een half uur of een uur gamen met de Xbox 360, waarna het beeld en geluid plotseling wegviel. Na het wiebelen was het er weer een kwartier tot een half uur, totdat het volledige signaal weer compleet verdween zonder ook maar iets aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Je moet ook niet doorschieten naar het andere extreme; een kabel waar werkelijk op *alles* bezuinigd is, en dus ook geen trekkracht heeft of resistent is tegen buigen. Geef dan een tientje uit voor een kabel die fysiek wat degelijker in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-06 16:42

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nee dit dan op dat ibood topic:
"Ter aanvulling: het signaal wordt niet beter, eerder slechter door vergulde stekers. Goud is een van de slechtst geleidende metalen. Goud wordt gebruikt omdat het niet aan erosie onderhevig is, maar in dit geval is het een verkoop praatje. Ik gebruik al vijf jaar kabels waarvan de stekers niet verguld zijn en nog steeds niet aan erosie onderhevig zijn."

Dit is dus echt bull-shit, maar om mijn feit een poot bij te zetten hier de toelichting: Wikipedia: Thermische geleidbaarheid
"Thermische isolatoren hebben een lage waarde van λ, geleiders een hoge. Dit gaat ten dele gelijk op met de elektrische geleiding. Metalen hebben bijvoorbeeld zowel thermisch als elektrisch een hoge geleiding."

Waarom dus geen verguld laagje? Ik snap best dat het marketing priet-praat zal zijn in het mom van "dit ga je ook echt merken" maar beter een extra laagje als er 1 te weinig.

Ikzelf ben al tich jaren bekend met de HDMI kabels van Action en ik moet zeggen dat ze me nog nooit in de steek hebben gelaten, connectors zitten zeer stevig, en de prijs is natuurlijk geweldig.

Ik heb ooit een zeer dure DVI stekker voor m'n scherm gekocht waar weet ik voor een speciale dingen op zouden zitten met sleeving enz. enz. maar de Action kabels doen op geen enkel gebied onder aan die dure kabel á 50 euro.

[ Voor 2% gewijzigd door Kuusj op 13-05-2014 16:42 . Reden: spellingsfout ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bever! schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:52:
Ik lees hier veel ervaringen van mensen met hele goedkope kabels, alleen als ik bijvoorbeeld het blad WHAT-HIFI lees staan hier ook veel testen van kabels in waarin wordt beweerd door de redactie van het blad de een een beter klankbeeld of scherper beeld opleverd dan de andere.
Leugen of niet?
Ik weet dat dit een ongelofelijke kick is, maar ik word ook ineens met die vraag geconfronteerd. Ik zeg namelijk altiojd dat een kabel voor digitaal signaal een kabel voor een digitaal signaal is. De nullen en enen komen wel of niet goed door en als ze niet goed doorkomen, dan levert dat ruis op en niet fletsere kleuren of een ander klankbeeld. What-Hofo is misschien niet de beste site, maar ook niet de slechtste. Hoe komen ze bij hun bevindingen dat er verschil zou zijn en is dit ook dubbelblind getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 10:52

Jelte,89

Woodworking

*ter informatie

Ik heb niet de moeite genomen om alles maar eens uit te zoeken of hoe of wat, maar ik heb onlangs een kabel gekocht, volgens mij bij allekabels.nl ofzo, 35-40 euro betaald voor een 30m hdmi kabel, (voor pc op de tv, en de pc staat in een andere hoek van de kamer).

Op deze site stond dat er mogelijk ruis kon zijn en ik mogelijk een versterker nodig zou zijn, de zuinige hollander die ik was, dacht dat dit wel zou loslopen. Niet dus... het zwarte sneeuwt en donkere kleuren worden gevlekt weergeven met eenzelfde lichtere kleur... hoe dit ontstaat... wel of geen enen en nullen oid. er is wel verlies, na aanschaf van zo'n versterker is het iig weer opgelost.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Ben niet zo dat ik 140,- uit zo moeten geven voor een HDMI kabel.
Maar heb voor een kabel van 3 meter toch gekozen om niet te gaan voor een van 5,-.
Maar een van 25,- Die heeft het altijd goed gedaan.
Toen heb ik de TV aan de muur gehangen. En daarvoor moest ik nieuwe kabels hebben met een haakse connector.
Ik had geen zin meer om "zoveel" geld uit te geven. Dus eentje van 7,50 gekocht.
Prima beeld. Niets aan de hand. Maar 5 maanden later vele flikkeringen te zien. Even een klein tikje aan de kabel. En het is weer voorbij voor een x-aantal minuten.
kabel opnieuw aangesloten connectoren schoongemaakt. Maar probleem blijft.
Nu weer een duurdere kabel en kijk weer probleemloos.

Zal vast ook pech zijn. Maar een kabel onder een tientje hoef ik toch niet meer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thor666
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 08:07
Heeft iemand misschien verklaring / oplossing voor het volgende ik heb een Harman Cardon Avr 245 (hdmi 1.1) en een zotac mini pc ad06 (hdmi 1.4) deze heeft het een tijd goed gedaan en plotseling helemaal geen beeld meer, aan een monitor aangesloten en direct beeld ( ook met hdmi) andere kabel geprobeerd en ook geen beeld. Nog wat testen en weer beeld. Een paar keer opstarten later weer geen beeld. Android box aangesloten (hdmi 1.4) en altijd beeld. Is mijn mini pc defect ( aan monitor wel altijd beeld) of mijn Avr. Of??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

thor666 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:23:
Heeft iemand misschien verklaring / oplossing voor het volgende ik heb een Harman Cardon Avr 245 (hdmi 1.1) en een zotac mini pc ad06 (hdmi 1.4) deze heeft het een tijd goed gedaan en plotseling helemaal geen beeld meer, aan een monitor aangesloten en direct beeld ( ook met hdmi) andere kabel geprobeerd en ook geen beeld. Nog wat testen en weer beeld. Een paar keer opstarten later weer geen beeld. Android box aangesloten (hdmi 1.4) en altijd beeld. Is mijn mini pc defect ( aan monitor wel altijd beeld) of mijn Avr. Of??????
Dat is meer een technische kwestie dan een vraag voor dit topic, tenzij je je afvraagt of er verschil zit in een neiuwe goedkope/dure kabel voor jouw setup.

Haal ff een nieuwe bij Action (1.4 dingetje) om uit te sluiten et voila! :) Wellicht is een van je huidige spullen brak... gewoon ff uitsluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 21-06-2014 02:10 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Bij VSdeal zijn nu "gratis" Duracell hdmi kabels, je betaalt alleen de verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:03
http://www.dumpert.nl/med...a/dumpert_tech_tests.html

Grappig filmpje :P

15 dollar vs 150 dollar kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEddy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
DarkSide schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:24:
Ben niet zo dat ik 140,- uit zo moeten geven voor een HDMI kabel.
Maar heb voor een kabel van 3 meter toch gekozen om niet te gaan voor een van 5,-.
Maar een van 25,- Die heeft het altijd goed gedaan.
Toen heb ik de TV aan de muur gehangen. En daarvoor moest ik nieuwe kabels hebben met een haakse connector.
Ik had geen zin meer om "zoveel" geld uit te geven. Dus eentje van 7,50 gekocht.
Prima beeld. Niets aan de hand. Maar 5 maanden later vele flikkeringen te zien. Even een klein tikje aan de kabel. En het is weer voorbij voor een x-aantal minuten.
kabel opnieuw aangesloten connectoren schoongemaakt. Maar probleem blijft.
Nu weer een duurdere kabel en kijk weer probleemloos.

Zal vast ook pech zijn. Maar een kabel onder een tientje hoef ik toch niet meer.
Heb je geprobeerd het verloopstukje er tussenuit te halen?

• EvBeek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 11:06
Jelte,89 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:17:
...het zwarte sneeuwt en donkere kleuren worden gevlekt weergeven met eenzelfde lichtere kleur...
Herkenbaar. Ik was ook erg tegen dure HDMI kabels maar na een reciever te hebben gekocht toch eens een "dure" kabel erbij genomen. Duur als in 25 euro. Met mijn oude kabels (ooit eens voor een euro ergens gekocht, ik dacht Ebay China) had ik ook dat zwarte delen in films sneeuwen of korrelig zijn. De dure kabel doet dit niet.

Moet wel bijgezegd worden dat mijn oude HDMI kabeltjes wel echt omschreven kunnen worden als het goedkoopste van het goedkoopste, wellicht had een HDMI kabel van een tientje het probleem ook opgelost. Maar er is een punt dat een kabel echt te goedkoop is om goed te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Laatst online: 04-06 14:50

tornado61

jupiter deus est

heb even op "lag" gezocht in dit topic maar kon geen antwoord vinden dus vandaar de volgende vraag: wordt de input lag ook hoger als ik een langere kabel aanschaf? Ik wil graag mijn pc met m'n tv verbinden maar de afstand tussen het bureau en de tv hoek is ongeveer 10 meter... Aangezien ik er graag op wil gamen vraag ik me af een lange kabel invloed heeft op de input lag...

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:52
In theorie: ja. In praktijk: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Op dit moment hangt er tussen een beamer en de reciever een Ebay high speed hdmi kabel van een no name merk.
Maar omdat ik toch niet tevreden ben over de kwaliteit van het plaatje wil ik graag een merk hdmi kabel proberen. De lengte van de kabel is 10 meter.
Als de lengte korter zou zijn had ik een goedkope kabel genomen, maar bij 10 meter komt er wat van kwaliteit kijken.

Op Ebay, Amazon en vele andere sites staan zoveel 10 meter kabels en zo beloven allemaal dat het high speed, 4K, 2160p, ARC, 3D en nog meer marketingwoorden aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Werk nu al een tijd met HDMI kabels van Miniinthebox.

3.80 voor een kabel.

Werkt perfect op de TV, prima koop dus.
Helaas bij de vriendin minder succes. Die kabel wordt continu ontkoppelt en op de grond gesmeten, dus die is nu een beetje nukkig qua buighoek.

TL;DR
Kabels maken niks uit, behalve als je ze niet netjes laat liggen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
K zie hoe mijn vriendin met kabeltjes omgaat en de beste manier is gewoon goedkope kabels in bulk kopen. Dat achteloze kan geen enkele kabel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samn
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-06 13:53
Wij hebben de 42pus7809 van Philips besteld bij Vandenborre, maar men probeerde ons daar een HDMI kabel aan te smeren van ongeveer 100 euro (Monster). Dit aanlokkelijk aanbod heb ik afgeslagen :P Nu is mijn vraag welke kabel ik best koop via internet of in de winkel?

In de Action zag ik er aan 2,99 euro, maar is deze voldoende om te gebruiken met mijn toestel, of kan deze geen 4K resolutie (Ultra HD) aan?

Volgens mij was het deze: http://www.action.be/maxxter-luxe-hdmi-1-4-kabel-7-5m maar dan 2m ipv 7,5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Vandaag twee Action kabels van anderhalve meter verbonden met een koppelstukje van de Karwei (Elro €10).
Werkt naar behoren, ook Cec.
Dit is in principe duurder dan een goedkope langere kabel van de Action maar dit was voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30

D4NG3R

kiwi

samn schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:01:
Wij hebben de 42pus7809 van Philips besteld bij Vandenborre, maar men probeerde ons daar een HDMI kabel aan te smeren van ongeveer 100 euro (Monster). Dit aanlokkelijk aanbod heb ik afgeslagen :P Nu is mijn vraag welke kabel ik best koop via internet of in de winkel?
Het enige waar je op moet letten is dat het om een HDMI 1.4 kabel gaat, als je onder de 5M blijft maakt het helemaal niks uit van welk merk of van welke kwaliteit je koopt.

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2015 00:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

D4NG3R schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:26:
[...]

Het enige waar je op moet letten is dat het om een HDMI 1.4 kabel gaat, als je onder de 5M blijft maakt het helemaal niks uit van welk merk of van welke kwaliteit je koopt.
Waarom? Mijn 1.1 kabels werken prima op een 1.4 interface. Zelfs die 15 meter van 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Omdat < 1.4 kabels niet aan resoluties boven de 1920x1200 doen?

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

D4NG3R schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:25:
Omdat < 1.4 kabels niet aan resoluties boven de 1920x1200 doen?
Mijn 2K Dell schermen doen het sinds jaar en dag...

Ook verwacht ik dat hetzelfde kabeltje het op de komende 2.0 interface ook nog gaat doen :p

[ Voor 17% gewijzigd door Mikayu op 03-01-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Op 24 of 30Hz.

Ik heb tonnen 1920x1200 of hoger schermen aangesloten, deze doen sowieso niet aan die resoluties op 60Hz wanneer er een HDMI 1.3 kabel word gebruikt. 4K kan je al helemaal vergeten met HDMI kabels lager als 1.4, de kabel kan de datarate fysiek niet aan.

HDMI is prima backwards compatible, maar niet geheel forwards. Features die in de nieuwe wel beschikbaar zijn kan je in de oude kabels niet gebruiken omdat er fysiek verschil is.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

2560x1600 op 60hz over een hdmi kabel van 10 jaar oud... dan overdrijf ik nog niet eens

1.3 interface overigens. De kabel had nog geen spec.. net zo 19 pin als een nieuwere

[ Voor 33% gewijzigd door Mikayu op 03-01-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zowel met duur als goedkoop spul ben ik nooit boven de 1920x1200 gekomen zonder terug te moeten naar 30 of 24Hz, al helemaal niet met HDMI kabels zonder specificaties. Ook de officiële HDMI specs zijn het met me eens, dus better safe than sorry

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ligt dus nog steeds meer aan de interface dan aan je kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 19:39
Heb hier ook al jaren over 'n willekeurige DVI->HDMI kabel m'n scherm draaien op 1920x1200@60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 08:06
Weet de training van monster nog goed. Geloof 2007. Scartkabels waren echt veel beter. Maar ik had toen de vraagt aan de trainer gesteld. Hdmi is digitaal. Dus dat gaat met eentjes en nulletjes,toch? Ja was het antwoord. Toen ik vroeg wat de monster nou een beter product maakt kwam er niks meer uit dan dat het beeld beter is. Uhm... Oké waarom? Word een eentje een tweetje dan??? Kortom er kwam alleen een lul verhaal uit. Daarna hebben we in de winkel alles getest. En was gewoon geen verschil te zien.
Sprry maar van mij mag je dure hdmi gebruiken. Maar het beeld wordt er niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mikayu schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:39:
Ligt dus nog steeds meer aan de interface dan aan je kabel :)
HDMI 1.4 is HDMI 1.4 daar kan alleen de kabel nog verandering in brengen door niet aan alle 1.4 specificaties te voldoen.
T_E_O schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:03:
Heb hier ook al jaren over 'n willekeurige DVI->HDMI kabel m'n scherm draaien op 1920x1200@60.
Lees eens goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 18:22
Het is gewoon pure oplichterij. Heb me ooit ook wijs laten maken dat ik voor mijn full HD TV met mediaspeler een Monster kabel nodig had. Gelukkig 'slechts' eentje van rond de 40 euro gekocht. Nu met bijgeleverde kabels bij andere apparaten en kabels van 5 euro merk je echt geen enkel verschil. Logisch ook als je er over nadenkt :)
Maar net als met de 'audiofielen' heeft het misschien meer met status te maken dan met daadwerkelijke verschillen in weergave. Het gaat hier om subjectieve beoordeling, en dat is gewoon niet meetbaar. Dat onze hersens ons graag voor de gek houden, tja... dat sommigen daardoor met een kabeltje van 100 euro een betere beleving hebben is aan hen.... ik ben daar te nuchter voor :P

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben nu overgestapt op Hirschmann HDMI 2.0 kabels. Ik had eerst van die goedkopere HDMI kabels maar de HDMI kabels geven na 1 of 2 jaar geen beeld meer of via de interne videokaart doet de HDMI kabel het nog wel maar via de AMD videokaart dan weer niet of de hele kabel werkt niet meer. Ik weet niet hoelang de Hirschmann meegaat maar dat zien we dan wel weer. Kwalitatief lijkt het me al een stukken betere kabel dan die dingen van HQ etc en qua inkoop scheelt het maar geloof ik € 7,50 maar de kabel is wel met een sleeve en keurig met plastickapjes.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 19:39
Bliksem! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:26
Mag hier ook andere apparatuur besproken worden?
Ik heb wil een Apple Tv en Chromecast op 2 TV's weergeven. Eerst dacht ik aan 2 splitters maar dan heb ik ook 2x3 meter aan kabel per TV.

Ander idee is 1 splitter (zodat ik maar 1x3 meter naar de TV's heb lopen) met daarachter een HDMI switch om te schakelen tussen de Apple TV en Chromecast.

Gaat hier ook de vlieger op van goedkoop=prima? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:54

FeaR

In GoT we trust

Splitters zou ik sowieso afraden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-06 09:44

M2M

medicijnman

Jeroenimoes schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:37:
Het is gewoon pure oplichterij. Heb me ooit ook wijs laten maken dat ik voor mijn full HD TV met mediaspeler een Monster kabel nodig had. Gelukkig 'slechts' eentje van rond de 40 euro gekocht. Nu met bijgeleverde kabels bij andere apparaten en kabels van 5 euro merk je echt geen enkel verschil. Logisch ook als je er over nadenkt :)
Maar net als met de 'audiofielen' heeft het misschien meer met status te maken dan met daadwerkelijke verschillen in weergave. Het gaat hier om subjectieve beoordeling, en dat is gewoon niet meetbaar. Dat onze hersens ons graag voor de gek houden, tja... dat sommigen daardoor met een kabeltje van 100 euro een betere beleving hebben is aan hen.... ik ben daar te nuchter voor :P
er zit geen subjectieve beoordeling aan een digitaal (encrypted) signaal. Of hij doettet, of hij doettetniet. Alsie het niet doet, ga je terug naar de action en haal je nog een exemplaar van 2 euro.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
FeaR schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:06:
Splitters zou ik sowieso afraden.
Hoe moet het anders voor een betrouwbare verbinding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 18:22
M2M schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:16:
[...]

er zit geen subjectieve beoordeling aan een digitaal (encrypted) signaal. Of hij doettet, of hij doettetniet. Alsie het niet doet, ga je terug naar de action en haal je nog een exemplaar van 2 euro.
Precies wat ik schrijf dus ;) Die beterweters oordelen dus subjectief en laten zich graag door hun hersens in de luren leggen...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik heb een el cheapo splittert achterop de versterker gezien die maar 1 output heeft. Werkt prima met tv en beamer tegelijk (15 en 2 meter)

Mocht het niet werken heb je waarschijnlijk een actieve nodig, maar 3 euri durfde ik wel te gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik weet niet of dat een reactie opo mijn post was, maar in principe blijf ik dus gebonden aan een splitter toch? Of het nu een actieve of een passieve is.

Ik weet verder geen andere apparaten die 1 (of 2) HDMI inputs kan weergeven op 2 TV's tegelijk (mirror).
Mocht er iets beters zijn hoor ik dat graag dan schaf ik dat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

DVI > HDMI :P
HDMI aangesloten op de computer veroorzaakt inputlag bij op de beeldscherm.
Xbox op beeldscherm vertoont dan weer geen lag. 8)7
Kabel van 140 euro is vaak ook dikker, zwaarder en stugger waardoor de bochten moeilijk gemaakt kunnen worden. En na een tijdje is de HDMI aansluiting slap geworden. Bij DVI schroef je het gewoon vast.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Gisteren op het werk een kleine discussie gehad over de zogenaamde gold plated aansluitingen op HDMI en SATA kabels. Ik lag stuk van het lachen want enige toegevoegde waarde van gold plated ontgaat mij nog steeds. Collega had ook SATA kables gold plated en hij zei letterlijk dat zijn data overdracht van de Samsung 850 1TB SSD verdubbelde. Toen hield ik het helemaal niet meer en vroeg hem mij een van die SATA kabels te doen. Het leuke is dat hij claimde een overdrachtssnelheid te halen van 550Mb/s en dat klopt ook wel volgens de review van Hardwareinfo. Die laatste testte de SSD met een simpel SATA kabeltje waardoor mijn gelijk bewezen werd en hij met zijn gold plated dezelfde snelheid haalt.

Ik gebruik al sinds jaar en dag simpele SATA kabels en HDMI kabels en heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad wat betreft data overdracht of beeld/geluid. Maar sommige mensen zweren bij de duurdere kables maar die zal het verstand ook wel ontberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gold Plated is eigenlijk alleen interessant tegen oxidatie, en bij lange kabels helpt het potentieel _iets_ maar voor afstanden die 99/100 kabels afleggen is het onnodig, zeker bij SATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zei ik ook al, maar het scheelde niet veel of hij ging over de rooie dus ben maar opgehouden over het onderwerp. Sommige mensen snappen het niet, willen het niet snappen, zullen het nooit snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46

Mystikal

It never hurts to help!

M2M schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Dat is gedeeltelijk waar zou ik zeggen. Ik heb zaterdag 2 kabels bij de Action gehaald van 1mtr. Beide kabels deden het 'half'. Veel artifacts en signaal wat wegvalt en weer terugkomt. Ik hoorde goede verhalen, maar beide kabels deden het niet. Toen ik mijn eigen kabel er weer in deed, had ik wel gewoon beeld. Uiteindelijk toch maar een paar kabels besteld bij allekabels,nl voor 9 euro. Anders blijf ik pielen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb geen zin om een heel topic over iets onzinnigs te lezen en ik weet ook niet of dit al eerder voorbij is gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GzeHOA4JwL5hyZ3kmATJqDj1/full.jpg

Nu heb je dus een goede reden om (g)een Monster kabel te gebruiken. :D

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

D4NG3R schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:42:
Gold Plated is eigenlijk alleen interessant tegen oxidatie, en bij lange kabels helpt het potentieel _iets_ maar voor afstanden die 99/100 kabels afleggen is het onnodig, zeker bij SATA.
Zo zijn goedkopere kabels en connectorts ook wel goldplated op de contacten alleen ze gaan er niet prat op en het zijn maar enkele microns (wat genoeg is, tegen oxidate en contactweerstand)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 13-04-2015 10:37 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Jelte,89 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:17:
*ter informatie

Ik heb niet de moeite genomen om alles maar eens uit te zoeken of hoe of wat, maar ik heb onlangs een kabel gekocht, volgens mij bij allekabels.nl ofzo, 35-40 euro betaald voor een 30m hdmi kabel, (voor pc op de tv, en de pc staat in een andere hoek van de kamer).

Op deze site stond dat er mogelijk ruis kon zijn en ik mogelijk een versterker nodig zou zijn, de zuinige hollander die ik was, dacht dat dit wel zou loslopen. Niet dus... het zwarte sneeuwt en donkere kleuren worden gevlekt weergeven met eenzelfde lichtere kleur... hoe dit ontstaat... wel of geen enen en nullen oid. er is wel verlies, na aanschaf van zo'n versterker is het iig weer opgelost.
Ik dacht eerst dat lengte niet veel zou uitmaken,maar gezien deze ervaring begin ik te twijfelen.
Ik wil alle kabels in de muur weg werken en onder de grond door trekken. Heb daarom 3x 10m HDMI nodig. Aangezien ik er 3 nodig heb wil ik het graag betaalbaar houden en zag ze staan voor 15,- de 10m.
Nu is 10m geen 30m zoals het verhaal hierboven maar moet ik toch wat betere kabels aanschaffen met deze lengte of moet dit prima kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46

Mystikal

It never hurts to help!

Heb nu 2 nieuwe hdmi kabels besteld bij allekabels.nl voor een euro of 9 voor 1 meter. Echter deze doet het ook niet?? Nu staat er op de doos dat deze ook UTP doorstuurt. Ik heb een humax decoder van de ziggo. Ondersteund deze decoder de kabel niet? Of ligt het toch ergens anders aan?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@hierboven ligt ergens anders aan.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
melly schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:54:
[...]
Ik dacht eerst dat lengte niet veel zou uitmaken,maar gezien deze ervaring begin ik te twijfelen.
Ik wil alle kabels in de muur weg werken en onder de grond door trekken. Heb daarom 3x 10m HDMI nodig. Aangezien ik er 3 nodig heb wil ik het graag betaalbaar houden en zag ze staan voor 15,- de 10m.
Nu is 10m geen 30m zoals het verhaal hierboven maar moet ik toch wat betere kabels aanschaffen met deze lengte of moet dit prima kunnen.
Zeker als je ze zo weg wil werken dat je er niet meer bij kunt zou ik wel zorgen dat je wat goede kabels hebt. Boven de paar meter begint de kwaliteit vaak wel mee te spelen. Als je ze van te voren kunt testen is het natuurlijk ook geen probleem, dan sluit je ze aan, kijkt of alles ok is en werkt ze dan pas weg. Maar als ze langer zijn dan een paar meter en dan ook nog weggestopt worden zou ik niet het allergoedkoopste pakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 20:44
ik heb pas geleden nieuwe hdmi kabels gekocht. wist eerst niet wat ik moest aanschaffen, en heb een beetje rond gelezen.

en kwam toen op deze site uit ru connected. http://www.ruconnected.nl/ , ik moet zeggen wat een prima service en tot nu toe een prima stevige hdmi kabel. is voor 4k -3d en hdmi 2.0 en een mooie prijs voor de kabel..

[ Voor 4% gewijzigd door harley2009 op 17-04-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
redwing schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:59:
[...]

Zeker als je ze zo weg wil werken dat je er niet meer bij kunt zou ik wel zorgen dat je wat goede kabels hebt. Boven de paar meter begint de kwaliteit vaak wel mee te spelen. Als je ze van te voren kunt testen is het natuurlijk ook geen probleem, dan sluit je ze aan, kijkt of alles ok is en werkt ze dan pas weg. Maar als ze langer zijn dan een paar meter en dan ook nog weggestopt worden zou ik niet het allergoedkoopste pakken.
Kabels worden weg gewerkt maar de bedoeling is wel dat vervangen mogenlijk moet zijn.
Ik laat een kabelgoot in de muur wegwerken namelijk.
Maar misschien dan idd maar niet voor de goedkoopste optie gaan.
Hoopte eigenlijk dat andere ervaring hadden met deze lengte en daarbij behorende kabelkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
melly schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:47:
[...]
Kabels worden weg gewerkt maar de bedoeling is wel dat vervangen mogenlijk moet zijn.
Ik laat een kabelgoot in de muur wegwerken namelijk.
Maar misschien dan idd maar niet voor de goedkoopste optie gaan.
Hoopte eigenlijk dat andere ervaring hadden met deze lengte en daarbij behorende kabelkeuze.
Wat ik zo her en der lees is dat er tot een meter of 5 er meestal weinig problemen zijn maar dat als de kabels langer worden er toch wel meer problemen ontstaan met de goedkopere kabels. Aangezien 10 meter voor een HDMI signaal toch erg ver is kan het geen kwaad om er iets meer geld aan uit te geven om blokjes in je beeld te voorkomen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Er zit natuurlijk wel verschil in kwaliteit wat betreft de kabel. Goedkoper materiaal kan de levensduur van de kabel verkorten, bijvoorbeeld door sneller scheurend rubber, minder isolatie, scheef gemonteerd stekkertje etc.

Ik heb ooit eens zo'n 'gold plated' COAX kabel gekocht, kwa beeld kwaliteit was er geen verschil met die standaard Karwei dingetjes. Echter, inmiddels heb ik al heel erg vaak moeten knippen bij Karwei spul en zelfs een aantal kabels weg moeten gooien. Het relatief dure kabeltje dat al 15 jaar in gebruik is, geeft nog steeds perfect signaal en de kabel zelf is nog gewoon soepel.

Het goedkoopste van het goedkoopste zou ik vermijden. Frustratie door brak assemblage is die paar euro niet waard. Als je dan persé ander HDMI kabel wilt, ga dan voor één met een verbeterd snoer, die niet krult, niet kan scheuren door achterkant van TV meubels of bijvoorbeeld een kantelbaar stekkertje heeft. Daar hoef je zeker de hoofprijs niet voor het betalen, die vind je allemaal onder de 20-15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 20:51
harley2009 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:50:
ik heb pas geleden nieuwe hdmi kabels gekocht. wist eerst niet wat ik moest aanschaffen, en heb een beetje rond gelezen.

en kwam toen op deze site uit ru connected. http://www.ruconnected.nl/ , ik moet zeggen wat een prima service en tot nu toe een prima stevige hdmi kabel. is voor 4k -3d en hdmi 2.0 en een mooie prijs voor de kabel..
Bestaan HDMI 2.0 kabels wel ? Ik heb er ook 1 aangeschaft laatst maar ik vroeg me af of ze niet identiek waren aan kabels van 5 jaar + geleden..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 15:57
Volgens http://www.digitaltrends....eater/hdmi-2-0-explained/ heb je geen nieuwe kabel nodig om HDMI 2.0 over te versturen. Maar als ik bij https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI kijk zie ik dat HDMI 2.0 wel meer bandbreedte vraagt.

Ik denk dat het er in de praktijk maar net vanaf hangt of een oudere kabel toch genoeg bandbreedte heeft om HDMI 2.0 te kunnen versturen. En zeker op een kortere afstand zal zoiets minder snel kritisch worden.

5 jaar geleden was de HDMI 2.0 standaard er niet dus kon de oude kabel daar ook niet mee getest worden.
Als de fabrikant dezelfde kabel nu weer test en hij blijkt te werken met HDMI 2.0 dan is diezelfde kabel dus nu wel ineens HDMI 2.0 compatible. Maar het gaat dus om dezelfde kabel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 20:51
[quote]peterpv schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:37:
Volgens http://www.digitaltrends....eater/hdmi-2-0-explained/ heb je geen nieuwe kabel nodig om HDMI 2.0 over te versturen. Maar als ik bij https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI kijk zie ik dat HDMI 2.0 wel meer bandbreedte vraagt.

Ik denk dat het er in de praktijk maar net vanaf hangt of een oudere kabel toch genoeg bandbreedte heeft om HDMI 2.0 te kunnen versturen. En zeker op een kortere afstand zal zoiets minder snel kritisch worden.

5 jaar geleden was de HDMI 2.0 standaard er niet dus kon de oude kabel daar ook niet mee getest worden.
Als de fabrikant dezelfde kabel nu weer test en hij blijkt te werken met HDMI 2.0 dan is diezelfde kabel dus nu wel ineens HDMI 2.0 compatible. Maar het gaat dus om dezelfde kabel. 8)
[/quote]

thanks voor je duidelijke antwoord

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-06 16:47
Ik gebruik zelf kabels van clicktronic, heb nu 4 hdmi kabels in de tv zitten van +/- 3 meter.
Beeld en geluid is goed zoals het hoort en deze waren iets van 20,- per stuk.
Voordeel van deze kabel is dat het erg soepel is, ik kan ze achter de tv makkelijk buigen om ze netjes weg ze werken in een kabelgoot.

Ik heb ook wel eens goedkope kabels gebruikt van 3,- per stuk, het beeld en geluid was hetzelfde als de iets duurdere, het was wel zo dat deze erg stug waren en niet lekker bogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik al jaren kabels van de Action en de Wibra en tot nu toe geen klagen gehad wat betreft beeld en geluid. Ook vind ik ze niet stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14-06 14:36
Ik had gister voor het eerst "problemen" met mijn goedkope action-kabels. HEb een lange kabel van 10 meter onder de vloer liggen, en daarop verlengstukjes (niet ideaal, i know) met korte HDMI-kabels. Nu heb ik sinds kort een splitter vlak bij de tv (voor ambivision, soort ambilight).

Bij normaal tv kijken geen problemen, maar als ik mijn WD-TV aan zet, krijg ik soms een groene waas over het beeld. De beeldinstellingen aanpassen helpt vaak. Gister via de kabel van de WD-TV de PS3 aangesloten, en allemaal groene verspringende pixels!

Nou lijkt het erop dat het dus (gelukkig) aan de HDMI-kabel van de WD-TV ligt die in de receiver gaat. Maar ik zag wel dat de splitter ertussen het gedrag verergert.

Vandaag maar eens kijken voor een ander HDMI-kabeltje. :+

Lag gewoon aan het chinese tussenbakje. Dus niet aan de HDMI kabel. Werkt nog altijd prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 12-04-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 11-06 03:31
Waar vind ik relatief goedkoop zo'n hdmi kabeltje? (action ken ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

n0elite schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:01:
Waar vind ik relatief goedkoop zo'n hdmi kabeltje? (action ken ik al)
Hier
https://www.google.nl/?gf...tbs=vw:l,p_ord:p&tbm=shop
tornado61 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:11:
heb even op "lag" gezocht in dit topic maar kon geen antwoord vinden dus vandaar de volgende vraag: wordt de input lag ook hoger als ik een langere kabel aanschaf? Ik wil graag mijn pc met m'n tv verbinden maar de afstand tussen het bureau en de tv hoek is ongeveer 10 meter... Aangezien ik er graag op wil gamen vraag ik me af een lange kabel invloed heeft op de input lag...
3,34 nanoseconde lag per meter zonder maar daar komt nog een factor 0.7 tot 0.95 overheen omdat het niet met de lichtsnelheid gaat en de ader langer is dan het snoer (door de twists) dus ga uit van 5ns/m

niet echt relevant dus :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Beeldkwaliteit twijfel ik niet over dat er gewoongeenn verschil tussen zit, kabelkwaliteit zelf denk ik wel behoorlijke verschillen, hoewel ik tegenwoordig ook genoeg goedkope kabels heb die wel prima aanvoelen.
Paar jaar geleden had ik een aantal relatief goedkope platte HDMI kabels liggen, maar ondertussen heeft er maar eentje het overleefd..de rest (stuk of 4) zijn allemaal overleden, denk toch door beetje goedkope assemblage, misschien hadden ze nog gewerkt als ik nooit meer wat had verlegd of omgewisseld, maar dat moet soms toch ook gebeuren. Nu liggen ze hier 'los" achter het meubel, maar als ik ze achter de muur in een buis zou hebben of iets dergelijks zou ik dat risico toch wat minder graag nemen en gewoon voor de gulde middenweg gaan van een stevige kabel en ditto connector die dan misschien net iets duurder is dan el cheapo..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik vraag me af of onderstaande kabel een 'volwaardige' HDMI 2.0 kabel is:

http://www.oehlbach.com/m...2_Typ_Jubilee_1600_EN.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 12-04-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Iemand ervaring met HDMI splitters en 25m kabel?
Ik wil 2 TVs aansturen, een binnen korte afstand maar de ander 25m verder..

Heb ik dan aan het volgende genoeg?

http://www.allekabels.nl/...hdmi-splitter-met-3d.html
http://www.allekabels.nl/...plitter-met-3d-en-4k.html
http://www.allekabels.nl/...-kabel-professioneel.html

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-07-2016 14:59 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste