HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zeker interessant, maar er is ook http://news.cnet.com/8301...hdmi-cables-are-the-same/
Vraag me dus af hoe PCM tot die resultaten heeft kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Over dat artikel is enorm veel discussie ontstaan en zijn abonnementen opgezegd:
http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=21026

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een BS. Laat ze maar vergelijking foto's maken dan kunnen we zelf ook oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:35:
Over HDMI kabels gesproken, heeft iemand ervaring met dergelijke kabels:
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2649

Zag in de winkel wel kabels liggen voor 70 of 50 euro voor 5 meter, de prijzen voor tien meter waren al helemaal niet te overzien. Maar waarschijnlijk heb ik toch meer lengte nodig. Is dergelijke kabel sowieso al waardeloos of is het 'het proberen waard'? Drievoudige afscherming dus zou toch ergens wel moeten werken :) Is voor 1080p en geluid, meer niet :)
Ik heb hier tien meter liggen voor 12 euro o.i.d., ook van een goedkope site. Werkt al een jaar of wat prima, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 21:57
De auteur van dat artikel is Jaap Veenstra die hier vroeger wel eens gepost heeft in o.a. "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 Vorige deel" - en daar leek hij geleerd te hebben van de kritiek op zijn schrijfwerk. Dat zie je in het nieuwe artikel ook terug: "Om de test eerlijk uit te voeren, is er één persoon die de kabels vervangt en één persoon die geen benul heeft van welke kabel er tussen de speler en de splitter hangt. Om het nog eerlijker te maken, weet de persoon die de kabels vervangt niet hoeveel de kabels kosten die meedoen in de test."

En toch: bullshit. Mijn achtergrond: digitaal IC ontwerper, in het verleden gewerkt aan IC's voor DVI (voorloper HDMI) en zijdelings aan HDMI gerelateerde IC's. "Jitter op de masterklok" als oorzaak? Onzin. De lol van digitaal is in dit geval dat -mits de jitter binnen de standaard limiet blijft- het geen invloed heeft op de datawaardes die gesampled worden. Vergelijk het met dat je de kalender afleest om de datum te bepalen: dat kan je strak om 12 uur 's-middags doen, of ergens tussen 10 uur en 2 uur - de datum die je van je scheurkalender leest blijft hetzelfde.
En voordat de jitter op de HDMI klok bij je display of audio-receiver aankomt zijn er alweer zoveel (klok) conversies, PLL-circuits, overheen gegaan dat die jitter gewoon weg is.

Ofwel: men heeft de test mooi omschreven, gedaan alsof het zuiver gebeurd is, en toch een onzinconclusie eruit getovert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe kan een kabel in godsnaam de kleuren beinvloeden?

De kabel hoeft alleen maar een hoog of laag signaal te geven toch?
Het is OF perfect, OF niks.
En dan heeft HDMI ook nog de nodige foutcorrecties.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:56

garathane

l'enfer, c'est les Autres

-te laat-

[ Voor 92% gewijzigd door garathane op 23-10-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:35

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Nee.
En dan heeft HDMI ook nog de nodige foutcorrecties.
Nee.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Jawel. HDMI kent geen dingen als ruis zoals bij een analoog signaal. Je hebt: Of goed beeld, of bagger/geen beeld. Fouten die tussen deze 2 stappen in zitten zijn in 99/100 gevallen direct merkbaar en extreem storend. Denk aan dit soort dingen:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_F94UifNStk8/TTr3eMWTYTI/AAAAAAAAFiM/9iQsXR-MH0w/b.jpg
Bij VGA viel een klein beetje ruis veelal totaal niet op, waardoor deze nauwelijks hinderlijk waren.
Nee.
Jawel.
Each Data Island Period is 32 pixels in size and contains a 32-bit Packet Header, which includes 8 bits of BCH ECC parity data for error correction and describes the contents of the packet.
Bron: Wikipedia: HDMI

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 23-10-2012 16:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
D4NG3R schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:04:
Je hebt: Of goed beeld, of geen goed beeld.
Dan had hij het toch gewoon goed? Er werd gesteld dat je beeld hebt, of geen beeld. Da's pure nonsens.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

* D4NG3R was bezig met editen, lees even opnieuw. Letterlijk geen beeld is inderdaad onzin, maar het is in 99/100 gevallen zo storend dat je het direct stopt, wat gewoon gelijk staat aan een weergave net zo nutteloos als geen beeld.

[ Voor 61% gewijzigd door D4NG3R op 23-10-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D4NG3R schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:08:
* D4NG3R was bezig met editen, lees even opnieuw.
Ja, gelezen. Punt blijft gelijk. Je kan gewoon (extreem brak) "beeld" hebben met een slecht HDMI signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Laat ik het zo zeggen, dit heb je bij HDMI/DVI:
Goed - Bagger - Geen.

En niet zoals bij een analoge input: Goed - slechter - slechter - slechter - slechter - slechter - slechter - slechter - etc etc - alleen maar sneeuw - geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Moet altijd gniffelen bij dit topic. Ik gebruik (zakelijk) HDMI-kabels van 0,75m t/m 20meter in giga-hoeveelheden. Enige storingen die wij hebben is: geen beeld of bagger-beeld. Een 20-meter kabel van 60 euro doet het prima, dus reken maar terug van de rest dan moet kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik merk al dat hier de kabel gurus zitten, ik heb me een leuke DELL 3400mp beamer gekocht, en heb over de M1 of M1DA port gekeken, in de veronderstelling dat dit dvi(-i/d/a) zou zijn...

Niet dus, nu wil ik graag me dvi kabel vanuit de pc en eventueel met een dvi-hdmi converter me mediaplayers en consoles hieraan verbinden.

Origineel zit er een m1-vga kabel bij, waar ik eventueel een vga-genderchanger op kan zetten, vervolgens een vga-dvi verloop en daarop een dvi-hdmi verloop, maar of deze McGyver oplossing werkt, weet ik niet, jullie misschien wel?

Mijn vraag is eigenlijk, op amazon enz vind je m1-dvi converters, maar al voor 2e en ook voor 10-20e, die zijn toch hetzelfde?

bv: http://www.amazon.co.uk/s...ics&field-keywords=dvi-m1

apart dat tweakers search amper de m1/M1DA standard kent..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Gisteren zwart HDMI kabeltje van Action gekocht, 1,8m voor €2,19.
Werkt perfect tussen Digibox van Telenet en Sony Bravia 40EX650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ter info, Action verkoopt ook een 5M 1.4 kabel voor €2,39 :)

Ik zie t nut van deze doorlopende discussie ook niet echt. Als iemand denkt beter beeld te hebben met een kabel die duurder is dan een paar euro moeten ze dat toch lekker zelf weten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
sain onez schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:55:
Ik merk al dat hier de kabel gurus zitten, ik heb me een leuke DELL 3400mp beamer gekocht, en heb over de M1 of M1DA port gekeken, in de veronderstelling dat dit dvi(-i/d/a) zou zijn...

Niet dus, nu wil ik graag me dvi kabel vanuit de pc en eventueel met een dvi-hdmi converter me mediaplayers en consoles hieraan verbinden.

Origineel zit er een m1-vga kabel bij, waar ik eventueel een vga-genderchanger op kan zetten, vervolgens een vga-dvi verloop en daarop een dvi-hdmi verloop, maar of deze McGyver oplossing werkt, weet ik niet, jullie misschien wel?

Mijn vraag is eigenlijk, op amazon enz vind je m1-dvi converters, maar al voor 2e en ook voor 10-20e, die zijn toch hetzelfde?

bv: http://www.amazon.co.uk/s...ics&field-keywords=dvi-m1

apart dat tweakers search amper de m1/M1DA standard kent..
zonder te weten wat de bedoelde m1 / m1da kabel inhoudt, beef wel dat al die koppelstukjes en converters wel signaal verlies geven, en dat het onmogelijk is met een verloopje van digitaal naar analoog te gaan en andersom.
dus van vga naar hdmi, zonder videoprocessing is onmogelijk, en omgekeerd.

dvi heet 3 "soorten",
dvi/a = analoog, dus het vga signaal gaat door een aantal pennetjes van de stekker.
dvi/d = digitaal. het digitale signaal gaat door andere pennetjes van de stekker.
dvi/s ( als ik het goed heb) deze stekker heeft alle pennetjes, en deze zijn dan ook bedraad. er kan een digitaal of analoog signaal mee verstuurd worden.

cga-dvi stekker hebben dus voldoende aan de pennetjes voor analoge signalen. en de andere zijn wellicht niet aanwezig, maar verder ook nutteloos.

je kunt met zon verloop dus nooit een digitaal signaal overbrengen.
op zich geen probleem, want analoog kun je ook prima 1080p oftewel full HD overbrengen, maar dan heb je wel signaal verlies.
je kunt dit analoge signaal nooit naar een hdm ingang sturen. de verloopjes verbinden het analoge signaal niet door, en al zou dat zo zijn, het apparaat met een hdmi ingang kan daar niks mee. in de andere richting werkt het hetzelfde.
aangezien er een verloop bestaat voor m1-> vga, lijkt mij dat de m1 port een analoge poort is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002

dodo79

witte dikke tonnie

engelbertus schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:16:
[...]

dvi heet 3 "soorten",
dvi/a = analoog, dus het vga signaal gaat door een aantal pennetjes van de stekker.
dvi/d = digitaal. het digitale signaal gaat door andere pennetjes van de stekker.
dvi/i deze stekker heeft alle pennetjes, en deze zijn dan ook bedraad. er kan een digitaal of analoog signaal mee verstuurd worden.
Nu klopt et :)

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:23

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Cartman! schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:46:
Ter info, Action verkoopt ook een 5M 1.4 kabel voor €2,39 :)

Ik zie t nut van deze doorlopende discussie ook niet echt. Als iemand denkt beter beeld te hebben met een kabel die duurder is dan een paar euro moeten ze dat toch lekker zelf weten? ;)
Wij tweakers helpen elkaar, dus als er fabeltjes vertelt worden kan je hier vinden waarom dat onzinnige fabeltjes zijn..

Ontopic: de 2 euro kabels die ik hier heb zijn prima; wat me wel is opgevallen dat de 2$ kabeltjes van dealextreme het ook prima doen, tot je de kabeltjes lostrekt om 1 of andere reden, dan blijken de stekkers van een beroerde kwaliteit.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:23:
[...]

Wij tweakers helpen elkaar, dus als er fabeltjes vertelt worden kan je hier vinden waarom dat onzinnige fabeltjes zijn..
Uiteraard, maar als je in deze discussie alsnog je gelijk wilt hebben dat dure hdmi-kabels beter zijn dan moet je dat lekker zelf weten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

engelbertus schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:16:
[...]

zonder te weten wat de bedoelde m1 / m1da kabel inhoudt, beef wel dat al die koppelstukjes en converters wel signaal verlies geven, en dat het onmogelijk is met een verloopje van digitaal naar analoog te gaan en andersom.
dus van vga naar hdmi, zonder videoprocessing is onmogelijk, en omgekeerd.

dvi heet 3 "soorten",
dvi/s ( als ik het goed heb) deze stekker heeft alle pennetjes, en deze zijn dan ook bedraad. er kan een digitaal of analoog signaal mee verstuurd worden.

cga-dvi stekker hebben dus voldoende aan de pennetjes voor analoge signalen. en de andere zijn wellicht niet aanwezig, maar verder ook nutteloos.

je kunt met zon verloop dus nooit een digitaal signaal overbrengen.
op zich geen probleem, want analoog kun je ook prima 1080p oftewel full HD overbrengen, maar dan heb je wel signaal verlies.
je kunt dit analoge signaal nooit naar een hdm ingang sturen. de verloopjes verbinden het analoge signaal niet door, en al zou dat zo zijn, het apparaat met een hdmi ingang kan daar niks mee. in de andere richting werkt het hetzelfde.
aangezien er een verloop bestaat voor m1-> vga, lijkt mij dat de m1 port een analoge poort is ?
Thnx voor je reply, toch is de M1(DA) ook een digitale uitgang, WIKI verteld nl. :

The P&D connector shares the pin layout of VESA EVC, but the pins assigned for carrying analogue audio and video in signals are reused to carry digital video signals.

Grappige is, collega heeft een vga met draadjes omgezet naar een 3CINCH (component in) rode, blauwe en groene connector, zodra ik deze op me m1-VGA kabel aansluit dmv een vga gender changer kan ik me xbox360 via de component HD kabel aansluiten en geeft hij mooi 1920x1080@60hrz weer, terwijl als ik Xbox360 vga kabel pak op de vga genderchanger hang, dan werkt hij niet met P resoluties maar moet ik zelf keuzes maken en is 1680x1050 de max wat hij aankan. Heb ook een component kabel voor me ps3 ondertussen dus een happy gamer hier ondertussen.

Hoewel een diehard vga freak ben, en ze me daarover weinig over kunnen wijsmaken, kan me verstand er toch niet bij waarom de native resolutie van de beamer maar 1024x768 is, terwijl hij dus prima die ful HD resos weergeeft.. :? :X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:23

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Cartman! schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:15:
[...]

Uiteraard, maar als je in deze discussie alsnog je gelijk wilt hebben dat dure hdmi-kabels beter zijn dan moet je dat lekker zelf weten imo.
Eh, dat zei ik niet. Ik zei dat de 2€ kabeltjes van de lokale electroboer beter waren dan de 2$ kabeltjes van dx?

ping 127.212.23.124

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 09:22
Ik zoek een stevige hdmi kabel voor bij mijn laptop, stevigheid gaat het om ik geloof niet in de sprookjes van beter beeld!( kreeg ik van een vriend te horen dat ik monsterlink moest kopen want die geven de bit-jes beter door, ik moest me inhouden om niet te lachen) Ik heb er al aantal versleten door het constant oprollen weg frommelen in de tas wat uiteindelijk leidt tot kabel breukjes! En op het moment dat je hem nodig hebt gaat die kapot! Dus ik ben best bereid wat extra betalen als dit resulteert in een kabel die dit niet vertoond?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34

FeaR

In GoT we trust

invoil schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:13:
Ik heb er al aantal versleten door het constant oprollen weg frommelen in de tas wat uiteindelijk leidt tot kabel breukjes!
Zou een platte HDMI-kabel dan niet een goed idee zijn? Die kan je maar netjes op één manier oprollen waardoor kabelbreuk al minder snel voor kan komen dan bij een ronde kabel die de ene keer anders op wordt gerold dan de andere keer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Eventjes weer eens over mijn ARC-functie, waarschijnlijk weet ik wat het probleem is. HDMI-kabels 1.4 ondersteunen alleen ARC, 1.3 en lager niet. Nu heb ik 2 goedkope kabels en denk ik dat het daar aan ligt. Alleen weet ik niet zeker of de kabel van de Action 1.3 of 1.4 is? Heb geen verpakking meer en kan het niet op Google vinden, dus misschien mensen die t zo weten?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
RickvN schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:31:
Eventjes weer eens over mijn ARC-functie, waarschijnlijk weet ik wat het probleem is. HDMI-kabels 1.4 ondersteunen alleen ARC, 1.3 en lager niet. Nu heb ik 2 goedkope kabels en denk ik dat het daar aan ligt. Alleen weet ik niet zeker of de kabel van de Action 1.3 of 1.4 is? Heb geen verpakking meer en kan het niet op Google vinden, dus misschien mensen die t zo weten?
Die Action HDMI met de oranje stekkers zijn 1.4, als je die tenminste bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
RickvN schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:31:
De HDMI kabel van Action, met oranje stekkers, die ik hier heb liggen zou 1.4 moeten ondersteunen... punt is echter dat 'ie niet werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Thnx, ik bedoelde inderdaad de oranje. Dat is dus ook wel weer jammer dat dat het ook niet kan zijn. Misschien toch maar eens door Pioneer na laten kijken, nu nog in garantie.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:39

RealBase

Just laughin'

Heb gisteren de oranje hdmi-kabels (3m) van de Action weer teruggebracht (meer een principe kwestie dan een geldkwestie, want ze kosten bijna niets).

Ik had eerst twee 1,8m hdmi kabels van de Action. Hierbij werkte de ARC functie prima. Het doorlussen via m'n versterker had ik niet geprobeerd.

We wouden de TV toch iets verder wegzetten van de versterker. Dus daarom de 3m-versie gekocht bij de Action. Heel raar; ene keer wel beeld, de andere keer niet. Het doorlussen wouden we vanaf toen gaan gebruiken en werkte ook niet. Bleek dus dat het aan de kabels lag. Als je ze een klein tikje gaf was er wel beeld, geen beeld, of alleen maar ruis. Ze maken dus geen goede aansluiting. Heel irritant. De aansluiting van deze oranje kabels is dus bagger. Heb de ARC nooit aan de praat gehad. Ik twijfel of het wel 1.4 kabels zijn.

De oude kabels heb ik er toen maar weer aangezet, en die doen het prima. Ook de ARC functie.

Nu uiteindelijk maar wat duurdere kabels besteld bij Conrad (3 meter). Hopelijk doen die het wel normaal.

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 15:41
Blijft dit toch een van de beste (en mooiste) HDMI kabels vinden, zijn ook lekker stevig: http://www.amazon.co.uk/g...1361483471&sr=8-4&pi=SL75

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Wat is de theorie over geluidskabels? Zie op jet htforum kabels van een paar honderd euro per meter 8)7
Zag verder nog een speciale HDMI kabel van 12 meter voor maar 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
3pack Philips High Speed HDMI 1.4 3D 4K kabels van 2 meter voor € 12

http://www.ibood.com/nl/nl/

Heb nu volgens mij 1.1 en 1.3. Wil straks 3D gaan afspelen dus denk dat dit wel handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[off]Wilden, Wouden zijn bossen :P[/off]
Versteegrob schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:23:
3pack Philips High Speed HDMI 1.4 3D 4K kabels van 2 meter voor € 12

http://www.ibood.com/nl/nl/

Heb nu volgens mij 1.1 en 1.3. Wil straks 3D gaan afspelen dus denk dat dit wel handig kan zijn.
Oh mooi, heb toevallig een setje nodig :)

[ Voor 52% gewijzigd door Afvalzak op 22-02-2013 10:27 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe zit het met usb kabels? Zijn duurdere kabels beter?

http://inbouwaudio.nl/pag...ch=usb&categorie=0&merk=0

100e per meter

Hier een review van een gebruiker http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.7900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een kabel die erg overeenkomt met de Oyaide Green. Alleen is deze een tandje minder helder over het gehele frequentiegebied, dus ook iets meer bas, maar ook iets minder hoog. Verder is het een open, homogene kabel, die alles goed doorgeeft, evenwichtig. Mooi hoog, mooi mid, warm, en een mooie bas.
:D :D

't is een USB-kabel. Die hebben geen enkele invloed op het geluid.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dat dacht ik ook maar ben ik nou gek? Als ik de review lees kan een usb kabel heel erg verschillen maar het is toch gewoon digitaal? 100e voor 1 meter usb, apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Psychoacoustiek heet dat.

M.a.w.: frank hoort een verschil omdat 'ie dat graag wil horen. Nooit opgevallen dat dit soort tests nooit blind zijn en dat de duurste producten altijd het beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
CyBeR schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:37:
Psychoacoustiek heet dat.

M.a.w.: frank hoort een verschil omdat 'ie dat graag wil horen. Nooit opgevallen dat dit soort tests nooit blind zijn en dat de duurste producten altijd het beste zijn?
Je liegt ;)

Frank zegt dit :
Niet helemaal Keyser, sommige kabels hebben andere legeringen in de kabel zitten naast koper. Datzelfde is het geval met de usb kabels. Maar vaak heb je bij analoge kabels dof of helder naast de hoeveekheid detail, bij usb is dat net iets anders, de detaillering is praktisch gelijk, de klankkleur verschilt wel. Misschien door de hoeveelheid zilver wat in de kabels verwerkt is, de Carbon heeft 5% zilver en geeft hier meer hoog dan de Cinnamon die 1,25% zilver heeft.
8)7 8)7 8)7

Mooi aanbod voor Cyber : aanbod van een sponsor voor een luistersessie en hij sluit af met http://www.htforum.nl/yab...503.msg2349571#msg2349571
Ik vergelijk kabels meestal eenvoudig met autobanden. Ze zijn allemaal rond en van rubber, maar kunnen wel door een andere rubbermix of profiel leiden tot punten als een betere wegligging, lagere weerstand, lager verbruik en meer comfort. Het signaal wordt wel doorgegeven in elke kabel, maar de manier waarop kan verschillen door materiaalgebruik of opbouw. Elke band rolt... (maak maar af)

[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 22-02-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, het zal best zo zijn dat er kabels zijn met andere metalen erin verwerkt dan alleen koper. Maar alleen zilver geleidt (marginaal overigens) beter dan koper. En dan nog, de analoge signaaloverdracht mag dan mischien marginaal beter zijn*, maar het eindresultaat is nog steeds een 1 of een 0 en uitendelijk dus een exact reproductie van het digitale signaal.

*) Dat staat wmb ook ter discussie overigens. Meestal zijn die 'speciale' kabels gewoon een standaard usb kabel met een extra fancy plastic mantel eromheen.

Totdat iemand met een eye-diagram komt van een kabel waarin een verschil zichtbaar is geloof ik er gewoon geen hol van.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 22-02-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Nog een pareltje om het af te sluiten. Het gaat over het testen van een stekkerblok van dik € 600
Bijgaand de review van het CP Audio stekkerblok: (van enkele pagina's terug, voor het gemak nogmaals geplaatst)

Review CP Audio Ultimate Reference verdeeldoos:

Het CP Audio blok is van gedegen kwaliteit, dat voel je duidelijk aan het gewicht en de goede afwerking. Het heeft 5 inlets.
Na afkoppelen van de Furutech 609E stekkerblok en het aansluiten van het nieuwe blok kon ik een juiste indruk krijgen, weliswaar was het blok nog splinternieuw en niet ingespeeld, maar ik wilde erg graag een indruk hebben.
Omdat het Furutech blok hier enige tijd dienst heeft gedaan zal daarmee vooral een vergelijking mee gemaakt worden.

Na het aansluiten kon ik mijn eerste indruk krijgen en die was zeer positief, een helder mooi hoog, een vol mid en een diepe bas, de stemmen kregen een stuk meer body. Ipv. Het gecrompresde wat de furutech nogal heeft en een iel mid (gedeeltelijk veroorzaker is de furutech stekker FL11 Gold) en een stuk minder definitie, was er nu opeens een vol geluid, met een stuk meer dynamiek, een betere natuurgetrouwheid.
Verder durf ik nog niets te zeggen, ik wacht liever totdat het blok 60 uur gespeeld heeft.

Nu nadat de CP Audio blok ingespeeld is: (wel meer dan 150 uur)

Dit blok is zeer neutraal en open. (en aanmerkelijk beter dan de Furutech 609E, wat 2x zo duur is) Naast dat bij dit blok opvalt dat het erg open klinkt van laag tot hoog, is zijn neutraliteit. Het klinkt allemaal zeer natuurgetrouw. De resolutie is ook een punt wat aandacht verdient, deze is erg goed, en zoveel beter dan mijn oude Furutech blok. Elk detail is duidelijk en goed. Maar toch zijn de stemmen mooi zit er body in en een mooie bas. Dan valt bij dit blok de luchtigheid op, je hoort waar de muziek is opgenomen in een grote of kleine studio. Het geluid komt mooi los van de speakers met voldoende ruimtelijkheid. Toch blijft alles klinken met een flinke bite, een volheid, maar nooit agressief.

Wat tevens opvalt is dat dit blok duidelijk laat horen welke kabels erachter zitten, de kenmerken van de kabels worden in z'n geheel ten toon gesteld, soms een voordeel maar dit kan ook een nadeel zijn. In mijn geval heb ik een standaard iec stekker gebruikt om het blok van stroom te voorzien. Een koperen betere IEC stekker als bijvoorbeeld de Furutech iec koper zou in mijn geval het geluid nog beter hebben gemaakt, er zou meer emotionaliteit geweest zijn. (dit ga ik nog testen)

Gelukkig valt op dat de eerste indruk van het CP Audio blok gehandhaafd blijft.
Ook wat nog erg belangrijk is: alle inlets (5 stuks) hebben dezelfde kwaliteit waar je de stekker ook instopt, het aangesloten apparaat blijft even goed spelen en niet zoals bij Furutech het geval is waar alleen de eerste 2 inlets goed zijn en de rest steeds aanmerkelijk slechter wordt.

Het blok staat nu bij een audiovriend die ook een Furutech IEC stekker van koper heeft en vlgs. Zijn sms wat ik 6 uur later kreeg: voetjes trappelend op en neer, emotioneel, heerlijk luisteren.
Een dag later: Alle goden, christus, wat is dat blok verschrikkelijk goed …....................Wat een diepte, plaatsing, emotie,zuiverheid, ik swing gewoon door het huis met kippevel op mijn rug....genieten tot in mijn tenen....dat voelt heel erg gelukkig !

Mijn conclusie:

Een blok wat zeer neutraal is, open, schoon geluid, een mooi helder midden en een lekkere strakke bas. Het geluid heeft een body. Luchtigheid en ruimtelijkheid zijn voldoende aanwezig. Met een goede IEC contra stekker emotioneel met een erg mooi geluid. Een zeer goed blok en beter dan alle furutech blokken.

Prijs 599 euro. Zie de website van CP Audio.
http://www.htforum.nl/yab...503.msg2122058#msg2122058

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100950.0

Review van 3 HDMI kabels, leuk leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

CyBeR schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:47:
Tsja, het zal best zo zijn dat er kabels zijn met andere metalen erin verwerkt dan alleen koper. Maar alleen zilver geleidt (marginaal overigens) beter dan koper. En dan nog, de analoge signaaloverdracht mag dan mischien marginaal beter zijn*, maar het eindresultaat is nog steeds een 1 of een 0 en uitendelijk dus een exact reproductie van het digitale signaal.

*) Dat staat wmb ook ter discussie overigens. Meestal zijn die 'speciale' kabels gewoon een standaard usb kabel met een extra fancy plastic mantel eromheen.

Totdat iemand met een eye-diagram komt van een kabel waarin een verschil zichtbaar is geloof ik er gewoon geen hol van.
Als dit verhaal zou kloppen dan zou het dus betekenen dat de ene usb kabel een beter bestandje overzet dan de ander? 8)7
Ik snap niet dat mensen zich 100 euro laten afzetten voor een iets dikker kabeltje :')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Voor geluid en beeld is het alleen iets lastiger. Een bestand overzetten is heel zwart/wit terwijl een geluid natuurlijk heel complex is. Wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Versteegrob schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:55:
Voor geluid en beeld is het alleen iets lastiger. Een bestand overzetten is heel zwart/wit terwijl een geluid natuurlijk heel complex is. Wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben.
Nooope.

Op het kabeltje is het precies hetzelfde: eentjes en nullen.

Een mp3'tje krijgt tenslotte ook niet opeens meer bas.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 22-02-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hahaha, die frank2 over de usb-kabels...wat een idioot zeg, hoeveel zou hij betaald krijgen voor die onzin? Treurig dat er zoveel lui zijn daar die het voor zoete koek slikken, hun verlies van geld moeten we maar denken. Als zij trots zijn op die USB-kabel van een paar honderd euro, lekker laten gaan :Z

edit: usb kabels inspelen _O-
Ik zou het geluid wat ik hier hoor willen omschrijven als, puntig, helder, detailrijk, beleving, groots, dynamiekrijk, vol, strak midden, maar niet kil. Kortom een klankkleur welke to the point is, maar wel met een vol midden.
7(8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Cartman! op 22-02-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:54:
Hahaha, die frank2 over de usb-kabels...wat een idioot zeg, hoeveel zou hij betaald krijgen voor die onzin? Treurig dat er zoveel lui zijn daar die het voor zoete koek slikken, hun verlies van geld moeten we maar denken. Als zij trots zijn op die USB-kabel van een paar honderd euro, lekker laten gaan :Z

edit: usb kabels inspelen _O-

[...]

7(8)7
Ik vind het verhaal over exotische stekkerdozen inspelen en zelfs verschil horen tussen gebruikte stekkers i.c.m. die stekkerdozen zo mogelijk nog absurder. 8)7 |:( :z
Overigens zijn dit soort extremiteiten hier meer op hun plaats: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:35

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Versteegrob schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:55:
Als ik een game speel vanaf mijn externe harde schijf, dan speel ik inderdaad met beter beeld en geluid via een duurdere usb-kabel. Ik haal ook meer fps, en mijn ping gaat ook omlaag! Zeker voor de dure usb-kabel gaan.

:')

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geloofwaardig he. Tja zij zijn voorstanders en wij tegenstanders. Wist helemaal niet dat er zulke dure kabels zijn. Die stekkerdozen vind ik nog raarder. € 660 voor een stekkerdoos waardoor het geluid veel mooier wordt? Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nog aparter als je bedenkt dat al die stroom toch echt eerst door 't gewone lichtnet heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:47:
Ik vind het verhaal over exotische stekkerdozen inspelen en zelfs verschil horen tussen gebruikte stekkers i.c.m. die stekkerdozen zo mogelijk nog absurder. 8)7 |:( :z
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een parodie was, om al die mensen met hun zilveren maanlichtkabeltjes belachelijk te maken. Als dat serieus is, heb ik er inderdaad ook geen woorden voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RemcoDelft schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:21:
[...]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een parodie was, om al die mensen met hun zilveren maanlichtkabeltjes belachelijk te maken. Als dat serieus is, heb ik er inderdaad ook geen woorden voor :X
Oh nee dat is bloedserieus. Er zijn ook malloten die hun kabels op pilaartjes leggen zodat ze de vloer niet raken, omdat dat het geluid zou verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Zo'n stekkerdoos kan alleen verschil maken als er een netfilter in zit die alle storingen eruit haalt en de sinus van het electriciteitsnet zo zuiver mogelijk maakt. Ik denk alleen dat een APC SmartUPS goedkoper en effectiever is daarin.

Verder zou een kabel voor digitaal signaaloverdracht alleen verschil kunnen maken in de afscherming. Als je kabel signalen oppikt en deze bij je hifi set naarbinnen brengt en de boel daar dusdanig slecht is opgebouwd dat een storing op het digitale circuit storing veroorzaakt op het analoge circuit, dan zou je het verschil kunnen horen.

Vooralsnog denk ik dat het effect van beter geluid bij kabels voor digitaal signaaloverdracht tussen de oren zit, al helemaal als je een stekkerdoos gaat "inspelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Klein schopje:

Ik wil graag een HDMI kabel van mijn computer naar mijn TV hebben. Vanaf mijn computer kan hij naar de meterkast door een kabelgoot/plint, en dan vanaf daar door een elektrabuis richting TV. Een gewone HDMI-stekker past echter niet door een elektrabuis.

Ik vroeg me af of de volgende combinatie wel kan, en of ik voor die afstand een versterker nodig heb of dat een koppelstukje genoeg is.
- HDMI naar mini-HDMI 10m (van TV naar meterkast door buis)
- HDMI naar mini-HDMI 5m (van computer naar meterkast)
- koppelstukje 2x mini-HDMI

Moederbord is een M2-A75IA-E53, met een full-size HDMI aansluiting.

Is dit handig of is een andere combinatie handiger (koppelstukje HDMI --> mini HDMI met een full-size kabel tussen computer en meterkast bijvoorbeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Denk dat je er sowieso een versterker voor nodig hebt, maar ik vraag me vooral af hoe je de pc wilt besturen als je tv 15 meter verwijderd is van je pc. Is het niet veel makkelijker om bijvoorbeeld een mediaplayer te gebruiken (afhankelijk van wat je ermee wilt doen natuurlijk)?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
gwystyl schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:24:
Klein schopje:

Ik wil graag een HDMI kabel van mijn computer naar mijn TV hebben. Vanaf mijn computer kan hij naar de meterkast door een kabelgoot/plint, en dan vanaf daar door een elektrabuis richting TV. Een gewone HDMI-stekker past echter niet door een elektrabuis.

Ik vroeg me af of de volgende combinatie wel kan, en of ik voor die afstand een versterker nodig heb of dat een koppelstukje genoeg is.
- HDMI naar mini-HDMI 10m (van TV naar meterkast door buis)
- HDMI naar mini-HDMI 5m (van computer naar meterkast)
- koppelstukje 2x mini-HDMI

Moederbord is een M2-A75IA-E53, met een full-size HDMI aansluiting.

Is dit handig of is een andere combinatie handiger (koppelstukje HDMI --> mini HDMI met een full-size kabel tussen computer en meterkast bijvoorbeeld?)
Pc all the way! Heb zelf een 10 meter lange action HDMI kabel liggen en die werkt erg goed. Wat ik je aanraad is om direct ook even usb kabel erbij te trekken zodat je je bluetooth muis/tobo erop kan aansluiten en eventueel je xbox controllers.

kan iig vertellen at 10 meter HDMI gewoon goed werkt, ga je hem met 5 meter verlengen wordt het denk ik wel kantje boord of je verlies in je signaal krijgt. Denk dat een dure kabel hier ook bar weinig voor zou uitmaken.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hahn schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:26:
Denk dat je er sowieso een versterker voor nodig hebt, maar ik vraag me vooral af hoe je de pc wilt besturen als je tv 15 meter verwijderd is van je pc. Is het niet veel makkelijker om bijvoorbeeld een mediaplayer te gebruiken (afhankelijk van wat je ermee wilt doen natuurlijk)?
Deze constructie moet vooral XBMC op mijn TV toveren, en verder dienen als downloadcomputer en algemene PC waar meestal office/internet spul op gedaan wordt, en af en toe een spelletje gespeeld.

Ik wil XBMC vanaf de bank gaan bedienen met de Android client. Als dit niet fijn werkt, ga ik kijken naar een draadloos toetsenbord met touchpad denk ik.
evilpin0 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Pc all the way! Heb zelf een 10 meter lange action HDMI kabel liggen en die werkt erg goed. Wat ik je aanraad is om direct ook even usb kabel erbij te trekken zodat je je bluetooth muis/tobo erop kan aansluiten en eventueel je xbox controllers.

kan iig vertellen at 10 meter HDMI gewoon goed werkt, ga je hem met 5 meter verlengen wordt het denk ik wel kantje boord of je verlies in je signaal krijgt. Denk dat een dure kabel hier ook bar weinig voor zou uitmaken.
Ik had al uit verschillende topics begrepen dat 10m geen probleem is, en 15m misschien wat problematisch. Vandaar ook mijn post hier, ik ben benieuwd of iemand zoiets al heeft draaien en wat een eenvoudige/goedkope oplossing is. Naast de lengte wil ik een deel nog wegwerken in een elektrabuis, waardoor het probleem nog iets ingewikkelder wordt.

Ik heb mijn vraag ook bij hdmikabelshop.nl neergelegd, en die kwamen met een vrij dure oplossing:
- HDMI verlenger over UTP
- 2x korte full size HDMI kabel
- UTP kabel van gewenste lengte (tot 60m)

De HDMI verlenger over UTP die ze zelf verkopen is van König, en die heeft 2x UTP in en 1x HDMI uit. Het is me niet helemaal duidelijk of ik dan ook 2 UTP kabels moet trekken (voor extra bandbreedte?) of dat het ook met één kabel zou werken.

edit: met deze repeater kom ik volgens mij een heel eind. Er gaat mini-HDMI in de ene kant, en fullsize in de andere kant. Met deze repeater, een 10m HDMI naar mini-HDMI en 5m HDMI kabel zou het dus moeten lukken?

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 21-05-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb een vreemd probleem met mijn HDMI kabels. Zowel het beeld als het geluid valt soms compleet weg van mijn Blu Ray speler. Van mijn mediaplayer valt alleen het geluid soms weg.

Ik zal even kort uitleggen hoe ik wat aan gesloten heb en wat voor apparatuur het is. Mijn tv is een Samsung 55d8000 welke via HDMI poort 2 (arc) aangesloten is op mijn Onkyo versterker. Vanaf mijn Onkyo versterker gaat een HDMI kabel naar mijn Samsung BD-d6500 blu ray speler en een HDMI kabel naar mijn Eminent em7380 mediaplayer.

Toen ik mijn eerste HDMI kabels kocht (goedkope platte kabels) en de boel aansloot toen heb ik veel problemen gehad met audio wegval issues vanaf de mediaplayer. Als ik dan film keek dan viel bij sommige films de audio compleet weg bij DTS-streams. Uiteindelijk heb ik de HDMI kabels vervangen voor duurdere kabels , welke ook veel beter vast zaten op de apparatuur dan de oude kabel, en het probleem was geheel verdwenen. Ik was dus blij dat ik gewoon film kon kijken met scherp beeld en goed geluid zonder dat dit wegviel.

Na een tijdje kreeg ik last met mijn blu ray speler dat het beeld en geluid soms compleet weg viel. Het beeld werd dan even groen en vervolgens zag ik wat "sneeuw" en daarna was zowel het beeld als het geluid weer terug. Als test heb ik toen de HDMI kabel van de mediaplayer aangesloten op de blu ray speler en visa versa. Het probleem dat ik had met de blu ray speler was verdwenen, maar helaas was het probleem verschoven naar de mediaplayer. Op garantie heb ik vervolgens een nieuwe HDMI kabel gekregen en zorgde ervoor dat ik geen beeld/audio issues meer had. De HDMI kabels waren en zijn keurig aangesloten zonder dat er een knik in de kabel zit of wat dan ook en voor de rest komt er ook nooit iemand aan de kabels.

Helaas is het issue sinds een week of 3/4 weer terug, zowel bij de blu ray speler als bij de media player. Omdat het jaar garantie op de HDMI kabels verlopen was heb ik nieuwe kabels moeten kopen. Ik blijf het echter zeer vreemd vinden en heb helaas geen enkel idee waardoor dit probleem (steeds) ontstaat. Vandaar dat ik het issue hier even vermeld met de hoop dat er misschien iemand is die een idee heeft over het ontstaan van dit probleem of eventueel de zelfde issues heeft (gehad).

Dit waren de duurdere kabels die het een tijdje goed hebben gedaan, maar na een jaar toch weer issues geven :

http://www.kabelsenmeer.n...ingen/132395113482736.jpg

Deze kabels heb ik er nu tussen zitten :

http://www.hdmikabelshop....Q/HQSS5560_1.5_ART_BL.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:45

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wegvallend beeld en storingen heb ik in het verleden ook gehad toen ik gebruik maakte van HQ kabels (High Quantity :-)), was het zat en een lading HDMI kabels bij de Action gehaald. Sindsdien geen enkele storing meer.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Raar : Zelfs een 10 meter HQ kabel doet het prima hier :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34

FeaR

In GoT we trust

Lijkt wel of er diverse oplages van die HQ zijn. Heb zelf meerdere optische en analoge kabels van dat merk gehad en ze zijn allemaal verschillend, ook toen ik er meer tegelijk bestelde. Maar met HDMI is het ook gewoon geluk hebben soms of het wel of niet werkt. Action-kabels doen het hier niet echt lekker, Akthans deden, heb ze nog nooit op de nieuwe TV getest. Heb nu qua HDMI Audioquest Forest tussen de bronnen naar de receiver en een Chocolate naar de TV toe. Beter beeld en geluid? Nee, dat zeker niet maar kon er voor een leuke prijs aankomen en dan vind ik dat soort dingen wel grappig om te hebben :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 13:46
Als je problemen blijft hebben kan je ook deze gebruiken.

Die schijnt van diamant te zijn. Altijd goed! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 14:19
Van de week zijn mijn nieuwe (defecte) hdmi kabels retour gegaan. Kreeg met 1 kabel al helemaal geen beeld meer namelijk. Heb nu 2 nieuwe profigold hdmi kabels terug gehad (dit merk had ik eerst niet) en nu lijkt alles weer naar behoren te werken. Hopelijk blijft het nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07
Wie kan mij advies geven? Ik heb de volgende setup:

-Optoma HD23 Beamer
-Denon Reciever
-Xbox 360
-Mediacenter met Windows 7 en ATI HD6870
-15M lange HDMI kabel HQSS5560-15A26

Alle apparaten zitten met HDMI kabels verbonden aan de reciever, vanaf de reciever loopt er een 15 meter lange HDMI kabel naar de beamer.

De Xbox 360 geeft geen probleem met 1080P 60Hz signalen, dit geeft perfect beeld. Maar met mijn Mediacenter gaat het mis, vanaf 1080P 50Hz begint het beeld te storen en uit te vallen. Ook gaat het mis vanaf 1080P 50Hz met mijn Laptop met een Nvidia grafische kaart.

Ook als ik mijn mediacenter of laptop rechtstreeks op de beamer aansluit met de 15 meter lange HDMI kabel, dan begint het beeld te storen vanaf 1080P 50Hz.

Het vreemde vind ik dat het met de Xbox 360 1080P 60Hz wel goed gaat. Zou de Xbox een sterker signaal uit kunnen sturen?

Ik zit te denken om een HDMI versterker te kopen en deze tussen mijn Mediacenter en Reciever te plaatsen. Zou dit een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07
Even een update op bovenstaand probleem: Ik heb nu een HDMI versterker tussen mijn reciever en de beamer geplaatst en de problemen lijken opgelost te zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik vraag me dan af, heel veel tweakers hebben videokaarten van 400 euro en dure monitors.
Dan lijkt het toch vreemd dat je er een HDMI kabeltje tussen zet van 5 euro?

Ik snap wel de meesten geven het liefst niet veel geld uit aan een kabel.
En het kwaliteitsverschil zul je niet echt kunnen zien of merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Er is geen kwaliteitsverschil. Een 1 is een 1 en een 0 is een 0. Coax en dergelijke wil je van een zo hoog mogelijke kwaliteit, bij HDMI boeit het niet echt. De kwaliteit van de connectors is het belangrijkste, daarnaast wil je gewoon koperen aders voor de doorvoer. Zolang dat goed zit hoef je er niet allerlei fratsen omheen te doen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HDMI wil je van een dusdanige kwaliteit dat aan de andere kant de signalen nog goed genoeg herkenbaar zijn (als enen en nullen, ruwweg) voor de sink. Dat is op een kabeltje van 50cm heel makkelijk, bij 5m gaat 't al richting interessant en bij een kabel van 20m moet je opeens wel iets fatsoenlijks hebben, anders werkt 't gewoon niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 01-07-2013 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 01 juli 2013 @ 01:14:
HDMI wil je van een dusdanige kwaliteit dat aan de andere kant de signalen nog goed genoeg herkenbaar zijn (als enen en nullen, ruwweg) voor de sink. Dat is op een kabeltje van 50cm heel makkelijk, bij 5m gaat 't al richting interessant en bij een kabel van 20m moet je opeens wel iets fatsoenlijks hebben, anders werkt 't gewoon niet.
:z
en wat voor problemen verwacht jjij met een "slechte" kabel van 20m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, zoals ik al zei: geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
fespen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 01:31:
[...]

Heel goedkope (als in: dunne) HDMI kabels van 20m hebben gewoon niet genoeg bandbreedte, mag je blij zijn dat je 720p haalt op die afstand. De dikte van de kabel moet flink toenemen naarmate de lengte van de kabel ook toeneemt om nog alle features te ondersteunen zoals 3D, ethernet etc. Er zijn wel speciale HDMI-kabels die op die afstand niet vreselijk dik hoeven te zijn, en die gebruiken dan ook actieve componenten in de stekkers om het signaal verbeteren (redmere.com)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

brama schreef op maandag 01 juli 2013 @ 05:37:
[...]
Heel goedkope (als in: dunne) HDMI kabels van 20m hebben gewoon niet genoeg bandbreedte, mag je blij zijn dat je 720p haalt op die afstand. De dikte van de kabel moet flink toenemen naarmate de lengte van de kabel ook toeneemt om nog alle features te ondersteunen zoals 3D, ethernet etc. Er zijn wel speciale HDMI-kabels die op die afstand niet vreselijk dik hoeven te zijn, en die gebruiken dan ook actieve componenten in de stekkers om het signaal verbeteren (redmere.com)
De dikte van de kabel zegt in deze heel weinig. Op dit soort afstanden gaat het er vooral om hoe goed de afscherming is en natuurlijk moeten de draadaders dik genoeg zijn. Maar voor de stroomsterktes die lopen over een HDMI kabel heb je niet zulke hele dikke draadaders nodig.

Bij goedkope kabels zijn de draadaders echter vaak wel heel dun en dan kan het problemen opleveren op langere afstanden. Voor 15 meter met High-Speed HDMI (Categorie 2) heb je draadaders nodig van minimaal 24AWG wat neerkomt op een doorsnee van 0.2 mm. Dik zegt dus niet alles, het gaat echt om de dikte van de aders.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jij bent dus iemand die denkt wánt het is digitaal dús het komt gewoon altijd goed aan?

Dus een el-cheapo HDMI-kabel van bijv. 100 meter is geen enkel probleem? Gaat fluitend 1080p doorheen ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Vergelijk het met ethernetbekabeling: neem je daar CCA of CCS ipv echt koper, dan werkt dat op korte afstanden prima, maar zodra je meer dan een paar meter legt knalt je snelheid omlaag of krijg je geen gigabit link.
Dat de snelheid omlaag gaat bij dergelijke kabels is vanwege foutcorrectie, je packets worden opnieuw verstuurd (en dus daalt je snelheid, iets 2x moeten doen kost tijd). Bij HDMI gebeurt dat niet en zijn die packets kwijt -> fouten in het beeld, schokkend beeld of zelfs helemaal geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verrassing: vanaf 5m kun je al een hoop gezeik met een slechte kabel hebben. Ik begon ook met een goedkope kabel maar met 1080p ging het beeld regelmatig op zwart (falende HDCP) of kreeg ik rare artefacts. Met een andere goedkope kabel idem. Uiteindelijk maar een kabel van een aantal tientjes gekocht en die deed het wel goed. Ik heb eens een collega gesproken die metingen had gedaan omdat hij meewerkte aan de ontwikkeling van HDMI chipsets, en die beaamde dat er meetbare vervorming en interferentie bij goedkope lange kabels is. Zo'n onzin is het allemaal echt niet. De stukjes kabel van m'n apparaten naar m'n switch zijn van Deal Extreme, maar de 5m naar de TV toe moest echt beter.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Twazerty schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:35:
Wegvallend beeld en storingen heb ik in het verleden ook gehad toen ik gebruik maakte van HQ kabels (High Quantity :-)), was het zat en een lading HDMI kabels bij de Action gehaald. Sindsdien geen enkele storing meer.
Ik heb onlangs juist een hdmi kabel van de action vervangen omdat die problemen ging geven.
In het begin werkte alles probleemloos, na een half jaartje kreeg ik afentoe artifects en na een jaar viel het beeld soms weg totdat de kabel helemaal niet meer werkte.
Heb de kabel vervangen en alles werkt weer prima. Geen probleem natuurlijk, zo'n kabeltje kost niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:49
job schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:50:
[...]
Ik heb onlangs juist een hdmi kabel van de action vervangen omdat die problemen ging geven.
In het begin werkte alles probleemloos, na een half jaartje kreeg ik afentoe artifects en na een jaar viel het beeld soms weg totdat de kabel helemaal niet meer werkte.
Heb de kabel vervangen en alles werkt weer prima. Geen probleem natuurlijk, zo'n kabeltje kost niets.
Meestal is dit het gevolg van corrosie op de aansluitingen en wordt het beter na een paar keer opnieuw aansluiten. Eigenlijk moeten de kabels dan beter schoongemaakt worden dus een nieuwe kabel is dan niet zo'n slecht idee.

Verder is het zo dat duurdere kabels vaak wel beter zijn alleen is het wel zo dat als een goedkopere kabel beeld geeft dat beeld hetzelfde is als van zo'n duurdere kabel. Je kunt echter wel eerder last hebben van geen/haperend beeld omdat het signaal simpelweg niet goed aankomt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

Gisteren drie HDMI 1.4 kabels besteld bij allekabels.nl http://www.allekabels.nl/...-14-kabel-high-speed.html

€ 1,50 p/s.. ik ben erg benieuwd, want ik vind dat wel heel erg goedkoop. Heb nu nog 1.3 kabels en daarmee werkt ARC niet..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
St@m schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:20:
€ 1,50 p/s.. ik ben erg benieuwd, want ik vind dat wel heel erg goedkoop. Heb nu nog 1.3 kabels en daarmee werkt ARC niet..
Heb hier ook "1.3" kabels maar ARC en 3D werken gewoon prima. Waren dan ook 20x duurder dan die 1.50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Killer schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:54:
[...]

De dikte van de kabel zegt in deze heel weinig. Op dit soort afstanden gaat het er vooral om hoe goed de afscherming is en natuurlijk moeten de draadaders dik genoeg zijn. Maar voor de stroomsterktes die lopen over een HDMI kabel heb je niet zulke hele dikke draadaders nodig.

Bij goedkope kabels zijn de draadaders echter vaak wel heel dun en dan kan het problemen opleveren op langere afstanden. Voor 15 meter met High-Speed HDMI (Categorie 2) heb je draadaders nodig van minimaal 24AWG wat neerkomt op een doorsnee van 0.2 mm. Dik zegt dus niet alles, het gaat echt om de dikte van de aders.
Uiteraard zegt de dikte van de buitenkant van de kabel niets, dat kun je mooi opvullen met heel veel plastic om het beter te laten lijken. Het gaat inderdaad om de aders. Toch zie je dat daar vaak op beknibbeld wordt. Ik heb althans geen enkele kabel van 20 meter lang gevonden voor minder dan 20 euro die alles van HDMI 1.4 ondersteunt (want daarvoor heb je iets van 10gbps nodig). En dat is dus alleen maar omdat die adertjes daarvoor te dun zijn. Op dat soort afstanden heb je ook wel achterlijk dikke kabels nodig daarvoor, dan kun je beter iets anders verzinnen (of zo'n actieve kabel kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24

Simkin

Bzzzzz

Ik heb het probleem dat 3D niet werkt (zwart beeld) op mijn projector als ik gebruik maak van 10m HDMI HighSpeed kabels. Voor het eerst toch wat geld uitgegeven en een Monoprice (Redmere) kabel besteld. Ik zal laten weten of deze naar behoren werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Simkin op 04-07-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Versteegrob schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:45:
Nog een pareltje om het af te sluiten. Het gaat over het testen van een stekkerblok van dik € 600

[...]

http://www.htforum.nl/yab...503.msg2122058#msg2122058

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100950.0

Review van 3 HDMI kabels, leuk leesvoer.
En waarschijnlijk lachen die kerels die dit soort artikelen schrijven wel hun vrouw uit omdat die geld uitgeven aan zinloze smeersels met dode-zee extract en gemalen parels waar ze een mooiere huid van denken te krijgen (want zelfevaluatie door 6 op de 10 vrouwen toont dit aan!). ;)

Het enige dat je zinnig kan concluderen uit al dit soort dingen is dat marketing werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Simkin schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:19:
Ik heb het probleem dat 3D niet werkt (zwart beeld) op mijn projector als ik gebruik maak van 10m HDMI HighSpeed kabels. Voor het eerst toch wat geld uitgegeven en een Monoprice (Redmere) kabel besteld. Ik zal laten weten of deze naar behoren werkt.
Als 1080p 60hz het doet, moet 3D 1080p 24hz het ook doen (is zelf nog minder bandbreedte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24

Simkin

Bzzzzz

evilpin0 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:24:
[...]

Als 1080p 60hz het doet, moet 3D 1080p 24hz het ook doen (is zelf nog minder bandbreedte)
Het is toch echt zo. Bluray normaal is geen probleem, bij 3d content heb ik enkel geluid. Met een kortere kabel heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch ook maar eens mijn ervaringen met HDMI kabels delen.
Mijn setup is als volgt.
Ik heb mijn computer met een 1m lange hdmi kabel verbonden met mijn receiver. De receiver heb ik vervolgens weer met een 2.5 m lange kabel verbonden met de TV. De HMDI kabel is daarbij aangesloten op de ARC HDMI ingang van mijn TV.

De eerste kabel die ik besteld had om mijn receiver met de TV te verbinden was een HDMI kabel van 2.5m welke 3 euro kostte. Deze kabel zorgde ervoor dat het beeld van de TV zo ongeveer 1 keer per uur 2 seconden op zwart ging. Daarna was het beeld en het geluid weer terug. Ik neem aan dat dit een HDMI handshake probleem is.

De HDMI kabel heb ik vervangen door een HDMI kabel van 2.5m welke 11 euro kostte. Deze kabel werkte veel en veel beter. Toch heb ik ook iedere week met deze kabel wel 1 keer een moment dat het beeld even op zwart gaat.

De laatste kabel die ik getest heb was nog een oude 2.5m HDMI kabel van HQ. Deze kabel is al 5 jaar oud en heeft ferriet kernen aan beide kanten (om storingen te elimineren). Deze kabel werkt het best maar is nog steeds niet 100% goed. Met deze kabel heb ik zo'n 1 keer per maand een moment dat het beeld even op zwart gaat.

Mijn ervaring is dus dat er wel degelijk een kwaliteitsverschil tussen de kabels is. Ook bij korte afstanden. Dit verhaal wordt bevestigt door de posts van "The Jackel" en "Exirion". Mijn gevoel is wel dat de problemen die ik ondervind ook te maken hebben doordat ik gebruik maak van de ARC functie op mijn TV.

Ik ben dus nog op zoek naar een 2.5m lange HDMI kabel die 100% goed werkt en toch niet te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:37:
Toch ook maar eens mijn ervaringen met HDMI kabels delen.
Mijn setup is als volgt.
Ik heb mijn computer met een 1m lange hdmi kabel verbonden met mijn receiver. De receiver heb ik vervolgens weer met een 2.5 m lange kabel verbonden met de TV. De HMDI kabel is daarbij aangesloten op de ARC HDMI ingang van mijn TV.

De HDMI kabel heb ik vervangen door een HDMI kabel van 2.5m welke 11 euro kostte. Deze kabel werkte veel en veel beter. Toch heb ik ook iedere week met deze kabel wel 1 keer een moment dat het beeld even op zwart gaat.

De laatste kabel die ik getest heb was nog een oude 2.5m HDMI kabel van HQ. Deze kabel is al 5 jaar oud en heeft ferriet kernen aan beide kanten (om storingen te elimineren). Deze kabel werkt het best maar is nog steeds niet 100% goed. Met deze kabel heb ik zo'n 1 keer per maand een moment dat het beeld even op zwart gaat.

Ik ben dus nog op zoek naar een 2.5m lange HDMI kabel die 100% goed werkt en toch niet te duur is.
Klinkt gewoon als een probleem van je apparatuur die even op zwart gaat, vooral als je meerdere kabels gebruikt hebt kun je de HDMI kabel wel uitsluiten als de probleem veroorzaker.

Met je set-up PC->Receiver->TV
Heb je helemaal geen ARC nodig, de receiver haalt het geluid er al direct uit.

Veel en veel beter klinkt als een leuke krachtterm maar of de kabel die je ervoor gebruikt was of echt ruk of beschadigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was niet helemaal compleet met mijn setup:

PC -> Receiver -> TV
Satelliet ontvanger -> TV

De satelliet ontvanger wordt gebruikt om Televisie uitzendingen te bekijken. Als ik een televisie uitzending
over de boxen wil horen, dan gaat dat via ARC terug van de TV naar de Receiver.

De problemen met het op zwart gaan zijn alleen bij het afspelen van films (mediacenter) op de PC.

Het zou kunnen dat het aan de Receiver of TV ligt. De TV is namelijk net nieuw. De oude TV had ik op de receiver aangesloten met 1.8m HDMI kabels en hiermee had ik nooit een probleem. Na aanschaf van een nieuwe 60 inch TV had ik ook langere HDMI kabels nodig (2.5m) en begonnen de problemen.

Feit blijft dat met een nieuwe HDMI kabel van 3 euro het beeld heel vaak op zwart gaat. Met een HDMI kabel van 11 euro is dit al veel en veel minder. Hieruit concludeer ik toch dat er een verschil in (afscherming?) tussen de kabels zit. Dit is min of meer hetzelfde verhaal als "The Jackel" en "Exirion".

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Enige wat ik kan bedenken is dat el cheapo HDMI kabels vaker afgeraffelt zijn en er geen kwaliteits controle plaats vind. Je kan dus sneller een half defecte kabel krijgen.

Loopt hier al meer dan een jaar soepel met een 10 meter action HDMI kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zoiets moet het zijn. Ook heb ik gemerkt dat het met bepaalde 1080p video content eerder optreedt als met SD content. Dus de belasting van de bandbreedte lijkt ook mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Hier een HDMI newbie met een vraagje.

Volgens mij heb ik last van artefacten, maar heb ze nog nooit eerder meegemaakt, dus ik weet het niet zeker. Laat ik maar even de situatie omschrijven. Ik heb een HDMI kabel die mijn desktop PC met mijn full HD TV verbindt. Helaas is deze afstand vrij groot (ongeveer 13 meter). Hierom heb ik deze kabel gekocht:

http://www.kabelstore.nl/...-4-kabel-3d-15-meter.html

Tijdens het gamen verschijnen er, als de camera bewogen wordt, vage horizontale strepen. Ze vallen niet perse heel veel op, maar als je ze ziet kun je ze niet meer ontzien. Zijn dit artefacten? En is de oplossing gewoon een betere HDMI kabel kopen? Zo ja, kan iemand mij eentje aanraden? Let wel de afstand moet rond de 13 meter liggen. Mijn resolutie is trouwen 1920 x 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:17:
Ik was niet helemaal compleet met mijn setup:

PC -> Receiver -> TV
Satelliet ontvanger -> TV

De satelliet ontvanger wordt gebruikt om Televisie uitzendingen te bekijken. Als ik een televisie uitzending
over de boxen wil horen, dan gaat dat via ARC terug van de TV naar de Receiver.

De problemen met het op zwart gaan zijn alleen bij het afspelen van films (mediacenter) op de PC.

Het zou kunnen dat het aan de Receiver of TV ligt. De TV is namelijk net nieuw. De oude TV had ik op de receiver aangesloten met 1.8m HDMI kabels en hiermee had ik nooit een probleem. Na aanschaf van een nieuwe 60 inch TV had ik ook langere HDMI kabels nodig (2.5m) en begonnen de problemen.

Feit blijft dat met een nieuwe HDMI kabel van 3 euro het beeld heel vaak op zwart gaat. Met een HDMI kabel van 11 euro is dit al veel en veel minder. Hieruit concludeer ik toch dat er een verschil in (afscherming?) tussen de kabels zit. Dit is min of meer hetzelfde verhaal als "The Jackel" en "Exirion".
Goedkopere kabels hebben dunnere adertjes. Hierdoor is de totale maximale bandbreedte minder. Denk niet dat dat hier aan de hand is echter.. de duurdere kabels zullen daarnaast ook wel een betere afscherming hebben.

Te goedkoop is ook hier echt wel duurkoop hoor. Maar als je meer dan 1 of 2 tientjes voor een kort HDMI-kabeltje betaalt, dan wordt je wel genaaid.

Ik heb hier voor een 15ft (4.5m) kabeltje 23$ betaald, mooi braided afgewerkt en solide plugs. Werkt als een tierelier, en ondersteunt de volledige 10Gbps bandbreedte van HDMI-1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 11:45
DriesNL schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:25:
Hier een HDMI newbie met een vraagje.

Volgens mij heb ik last van artefacten, maar heb ze nog nooit eerder meegemaakt, dus ik weet het niet zeker. Laat ik maar even de situatie omschrijven. Ik heb een HDMI kabel die mijn desktop PC met mijn full HD TV verbindt. Helaas is deze afstand vrij groot (ongeveer 13 meter). Hierom heb ik deze kabel gekocht:

http://www.kabelstore.nl/...-4-kabel-3d-15-meter.html

Tijdens het gamen verschijnen er, als de camera bewogen wordt, vage horizontale strepen. Ze vallen niet perse heel veel op, maar als je ze ziet kun je ze niet meer ontzien. Zijn dit artefacten? En is de oplossing gewoon een betere HDMI kabel kopen? Zo ja, kan iemand mij eentje aanraden? Let wel de afstand moet rond de 13 meter liggen. Mijn resolutie is trouwen 1920 x 1080p.
Regel een kortere kabel (lenen oid) en check of het probleem er dan ook nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Vraagje:
Ik heb een HTPC met HDMI 1.3. Voor 3D heb ik 1.4 nodig begrijp ik.

Wat gebeurt er als ik toch 3D probeer af te spelen? Krijg ik helemaal geen beeld?Of kan ik toch iets afspelen, maar dan geen full HD?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 16:06
Je bent hier op Tweakers?! Uitproberen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
bramv82 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:13:
Vraagje:
Ik heb een HTPC met HDMI 1.3. Voor 3D heb ik 1.4 nodig begrijp ik.
Alleen voor full 3D, half 3D (SBS) speelt gewoon af via 1.3. Daarom kan je eerst beter kijken wat je precies wil afspelen voor je voor twee euro een 1.4 kabel koopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
coazter schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:43:
[...]

Alleen voor full 3D, half 3D (SBS) speelt gewoon af via 1.3. Daarom kan je eerst beter kijken wat je precies wil afspelen voor je voor twee euro een 1.4 kabel koopt. ;)
Full 3D (tot 24hz) werkt gewoon via hdmi 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MaxHardcore schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:18:
Full 3D (tot 24hz) werkt gewoon via hdmi 1.3
Speel via de PS3 ook 3D games probleemloos via "1.3" kabels. Die aanduiding is uiteraard sowieso bogus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
ParkOverall schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:01:
Je bent hier op Tweakers?! Uitproberen dus!
Ik heb (nog) geen 3D tv :>

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Brad Pitt schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:22:
[...]

Speel via de PS3 ook 3D games probleemloos via "1.3" kabels. Die aanduiding is uiteraard sowieso bogus :)
Wat bedoel je met die aanduiding?

Voor 1080p 3D @ 60Hz heb je wel hdmi1.4 nodig.
Alle 3D games gaan naar 720p of zelfs gedownscaled naar 360p (killzone 3).

Moet zeggen dat het ondanks dat toch nog wel leuk speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
MaxHardcore schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:07:
[...]

Wat bedoel je met die aanduiding?

Voor 1080p 3D @ 60Hz heb je wel hdmi1.4 nodig.
Alle 3D games gaan naar 720p of zelfs gedownscaled naar 360p (killzone 3).

Moet zeggen dat het ondanks dat toch nog wel leuk speelt.
Voor frame packing 3D, dus 2 beelden per Hertz heb je minstens HDMI 1.4 nodig. De maximale ondersteunde resolutie en hertz hiervan is 720P @ 60hz (120 beelden per seconde totaal) of 1080p @ 30hz (60 beelden totaal)

Voor 1080P frame packing @ 60z (120 beelden totaal) heb je een dual link DVI connectie of display port nodig.

Voor SBS, H-OU, Line interlacing ect, heb je geen HDMI 1.4 nodig. het signaal is een gewoon 1080p 60hz signaal wat door de tv intern wordt omgezet in 3D, afgezien van line interlacing waar de videokaart alle overbodige pixels al uit het signaal haalt zodat het door een HDMI kabel kan.

[ Voor 17% gewijzigd door evilpin0 op 16-07-2013 16:11 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste