HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
Die van de Action is inmiddels €2,19

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Ik heb indertijd 2 van zulke HDMI kabels gekocht. Ze werken uitstekend en ik betwijfel ten sterkste of een kabel die ook maar 5 euro meer kost, ook maar iets beter kwaliteit kan leveren. Het is ontzettend slim van tv fabrikanten en andere bedrijven om zulke dure HDMI kabels te verkopen, de gemiddelde consument valt er toch wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
HDMI-kabels van 3 meter kosten nu 2,39 bij de Action. Deze hebben de oranje pluggen.
De zwarte plug-kabel zijn 1 meter 80 en kosten 2,19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Op iBood vandaag ook (weer) een aanbieding HDMI-kabels.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HDMI kabel geeft digitaal signaal door, enkel "eentjes" en "nulletjes" waardoor het inderdaad zeer overbodig is om veel geld voor een dergelijke kabel uit te geven. De kabel van de Action zal even goed werken als een kabel van 140 Euro. Het enige waar je eigenlijk aandacht aan moet besteden is de versie (met ethernet 1.4 of zonder ethernet 1.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:33

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:58:Het enige waar je eigenlijk aandacht aan moet besteden is de versie (met ethernet 1.4 of zonder ethernet 1.3).
Kabels hebben geen versies (meer), apparatuur heeft de versie. Kabels heb je tegenwoordig alleen nog maar in "High Speed" of "Standard" en van beide versies is er dan een versie met ethernet en een non-ethernet versie. Dus "1.4" is sowieso niet de goede benaming, al wordt die inderdaad nog wel veel gebruikt. Maar ethernet is ook zeker niet standaard in de kabel.

Bron.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:20
Ik moet een 3-tal hdmi kabels van 5m hebben.
Ik zit te twijfelen tussen deze en deze
Volgens mij is het beide hetzelfde, maar zit er qua kwaliteit (degelijkheid) nog verschil tussen beide kabels? Moet de kabels namelijk door een kabelgootje trekken.

Link is aangepast...Btw wat ik nog vergeten was te vragen of het nog wat uitmaakt of ik een hdmi 1.4 kabel aansluit op bijvoorbeeld een digitale receiver van ziggo cisco dvb8455.

[ Voor 26% gewijzigd door Eskiya op 21-12-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Je eerste link is verkeerd, maar volgens mij kun je die tweede gewoon gebruiken hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf 21-12-2011 van de ALDI echt hele goeie kwaliteit HDMI en S/PDIF kabels kunnen kopen. Ze werden met beperkte aantal aangeboden. Allebei de kabels (S/PDIF & HDMI) zijn met gevlochten nylon mantel en 24K vergulde connectors. Ze ondersteunen HDMI 1.4 met ethernet / 4Kx2K / 3D en audio return (ARC)
voor 4,99€. Die kabels van de Action zijn ook prima kabels maar die van de ALDI zijn kwalitatief vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Nu lees ik veel over beeldkwaliteit, maar hoe zit het met overige functies.
Op mijn huidige TV, Samsung 650, moet ik, als ik mijn UPC mediabox inschakel, handmatig in het menu naar de HDMI ingang gaan. Dit gebeurt dus niet automatisch.
Nu is mij recentelijk verteld, dat dit mogelijk door de goedkope HDMI kabel komt.
Ik heb echter de kabel in gebruik, die meegeleverd was met de mediabox.
Klopt bovenstaand verhaal? Op korte termijn wil ik een Samsung UE6500 aanschaffen, kom ik dan voor hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Dat ligt niet aan je kabel. Sommige (?) tv's hebben maar 1 HDMI kanaal welke ze automatisch inschakelen als daar een signaal op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Dank voor je antwoord.
Bij mijn huidige TV alleen de Scart, die automatisch omzet. Scart gebruik ik voor mijn DVD recorder en DVD speler, daar deze geen HDMI hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Volgens mij ligt dit meer aan het HDMI-apparaat dat op je TV is aangesloten. Bij mij zorgt alleen m'n PS3 ervoor dat de tv automatisch naar de gebruikte HDMI-ingang schakelt bij het aanzetten (van de PS3). Maakt niet uit welke ingang er wordt gebruikt. Andere apparatuur zoals een blu-rayspeler en een mediaplayer die ik heb doen dit niet. Hadden geen zin deze functionaliteit toe te voegen blijkbaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI-CEC doet dit als het goed werkt. Zelf gebruik ik dit niet meer, zet ik bvb blu-ray af schakelt tv uit terwijl ik in feite wil verder kijken op een andere HDMI poort. Nu gebruik ik hotel mode en schakelt de tv aan op mijn voorkeur hdmi poort (STB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:31
Ik gebruik de niet-3D kabel (3m) van de Action i.c.m. een HD5450. Werkt perfect!

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Mooi, weer wat geleerd.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

jank schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:25:
Nu lees ik veel over beeldkwaliteit, maar hoe zit het met overige functies.
Op mijn huidige TV, Samsung 650, moet ik, als ik mijn UPC mediabox inschakel, handmatig in het menu naar de HDMI ingang gaan. Dit gebeurt dus niet automatisch.
Nu is mij recentelijk verteld, dat dit mogelijk door de goedkope HDMI kabel komt.
Ik heb echter de kabel in gebruik, die meegeleverd was met de mediabox.
Klopt bovenstaand verhaal? Op korte termijn wil ik een Samsung UE6500 aanschaffen, kom ik dan voor hetzelfde probleem?
Wie vertelt dat soort lariekoek? Dat is vergelijkbaar met dat je mkv's alleen over een dure netwerkkabel kan zenden, over een goedkope netwerkkabel kan je enkel avi's versturen. Vreemd genoeg gelooft geen kip dat, maar als het opeens over hdmi-kabels gaat dan is opeens alles mogelijk.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:36
Bart ® schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:13:
[...]

Wie vertelt dat soort lariekoek? Dat is vergelijkbaar met dat je mkv's alleen over een dure netwerkkabel kan zenden, over een goedkope netwerkkabel kan je enkel avi's versturen. Vreemd genoeg gelooft geen kip dat, maar als het opeens over hdmi-kabels gaat dan is opeens alles mogelijk.
Nou, helemaal lariekoek is het volgens mij niet.
Dat automatisch omschakelen van apparatuur gebeurd door CEC, een 1-draads protocol wat over de HDMI kabel, pin 13, loopt. Indien je een goedkope kabel hebt waarbij ze deze pin 13 niet bedraad hebben (weet niet of die kabels bestaan, maar het zou kunnen) dan zal dat omschakelen inderdaad niet werken.

Maar wat veel waarschijnlijker is is dat de TV of UPC mediabox geen CEC ondersteunen, of dat het niet 'aan' staat in TV of mediabox, of dat het protocol niet aan beide kanten hetzelfde begrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

vanaalten schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:31:
[...]

Nou, helemaal lariekoek is het volgens mij niet.
Dat automatisch omschakelen van apparatuur gebeurd door CEC, een 1-draads protocol wat over de HDMI kabel, pin 13, loopt. Indien je een goedkope kabel hebt waarbij ze deze pin 13 niet bedraad hebben (weet niet of die kabels bestaan, maar het zou kunnen) dan zal dat omschakelen inderdaad niet werken.
Dat heeft dan niets met de prijs van de kabel te maken, dan heb je dus gewoon een kabel die niet aan de HDMI-specs voldoet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:26
Mijn HDMI kabel van vier euro werkt net zo goed als de kabel van mijn zwager die hij voor 56 euro heeft gekocht. Tenzij je erop gaat kauwen, heb je echt niet een superdure HDMI kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:04
Wat ik allemaal lees kunnen lange HDMI kabels boven de 10 meter nog wel eens problemen geven. Ik twijfelde of ik een kabel van 100+ euro moest kopen of een goedkope van 15 meter. Na dit topic gelezen te hebben en nog wat lopen googlen heb ik gegokt ahv van een review bij azerty op een Nedis HQ kabel van 18 euro :

http://tweakers.net/price...dio-kabel-hdmi-2-awg.html sku HQSS5550-15A26

1080P (full HD) werkt bij mij prima met deze 15m kabel. Het is een HTPC ZBox met een nvidia ION chipset gekoppeld aan een Philips 42PFL9603 tv en heb prima beeld.
Ook een film op 25MBit/s gaf geen problemen.
Heeft ook ethernet wat niet in de beschrijving staat, type nummer HQSS5560-15A26

Stekkers zien er stevig uit en zijn van aluminium. De stekker steekt 4,4 cm uit. Dit is net iets langer dan mijn andere stekkers wat een probleem zo kunnen zijn als je tv dicht op de muur hangt.

Dus in mijn combinatie doet deze kabel het prima, misschien heeft iemand er nog iets aan die een lange kabel nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die heb ik ook in 10 meter uitvoering nog voordat HDMI 1.4 er was gekocht en doet het inderdaad prima :)
Inkoop van zo'n kabel is iets van 15 € geloof ik voor 1 stuk en bij 10 of meer tegelijk wordt dat nog minder en als je dan ziet dat er winkels zijn die 45 € durven te vragen .... OUCH! :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
ik zag een high speed met ethernetkabel van 15 m op marktplaats, was verkeerd gekocht,
12 euro geboden, en toen met 6,75 erbij voor de verzending, heb ik die binnen gekregen! :)

doet het uitstekend. ik had eerst de ?Hd decoder via een recorder doorgelust ( scart en component) naar de full hd beamer.
Dat was al hardstikke cool natuurlijk, 3 m breed beeld. maar nu met echt HD beeld kun je hem ook scherp stellen. want dat werd het met die analoge scartkabel als "probleem" natuurlijk nooit, hoe lang je ook aan de lens bleef draaien.

Nu loopt alles via HDMI naar de denon versterker, en vanaf daar, via de 15 m lange HDMI kabel naar de beamer. misschien helpt het dat de denon een soort repeater is, en het signaal ook daadwerkelijk zelfs opnieuw verstuurd. zodat er geen signaalsterkte verloren gaat.Wellicht is de "zender" in de denon zelf ook van een betere kwaliteit dan die van een DVD-speler van 25 euro. hehe nu nog de ouderwetse crt beeldbuis vervangen door een tv met hdmi en dan scheelt dat weer een handvol kabels.

dus ik ben er heel blij mee. en ben opgelucht dat ie het ook goed doet, ondanks spookverhalen van leveranciers.

voor mij als niet audio/video-fiel geen dure kabels nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 12:04
Ik heb een Home cinema set aangeschaft van het merk Yamaha YHT 396. Nu gebruik ik voor mijn apparaten een standaard HDMI 1.3:

Playstation 3
Pc en laptop
Interactieve decoder van Ziggo

Alles werkt goed behalve de Ziggo decoder. Die heeft enorm signaal verlies en op ten duur na veel stotteren geen beeld meer.

Kan het zijn dat ik een 1.4 HDMI nodig heb?

En kan het ook zijn dat ik meer geluidexistenties ga ondersteunen met HDMI 1.4 met ook bijvoorbeeld de blue Ray van de Playstation?

Ik zat zelf hier aan te denken en is deze kabel voldoende?

pricewatch: König HDMI 1.4 Kabel, 2,5m

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11-2024

Xymie

Breda the place to be

Lijkt er eerder op dat jou coax kabel niet goed is die in je ziggo receiver zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 02:33

FeaR

In GoT we trust

Dellmorte schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:07:
En kan het ook zijn dat ik meer geluidexistenties ga ondersteunen met HDMI 1.4 met ook bijvoorbeeld de blue Ray van de Playstation?
Kijk hier eens en dan het verschil in de tabel tussen HDMI 1.3 en HDMI 1.4. Daar staan qua audio geen verschillen in (op HDMI ARC) na. Dus op dat gebied schiet je niets op met een Normal/High Speed kabel (HDMI 1.4 kabels bestaan namelijk niet). Sowieso heeft de PS3 maar een HDMI 1.3 poort dus daarvoor hoef je al geen andere kabel te kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 12:04
Xymie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:35:
Lijkt er eerder op dat jou coax kabel niet goed is die in je ziggo receiver zit.
dat is het niet want als ik de hdmi op de tv doe werkt het gewoon goed.

ook heb ik de anderen poorten van de cinema getest en het zelfde probleem daar. Ook heb ik van de ziggo toen een highspeed erbij gekregen dus beter dan dat kan ook niet maja het werkt echt neit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
Xymie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:35:
Of dat de Ziggo decoder een defecte HDMI poort heeft. Gezien je kabel op alle andere apparaten wel goed werkt kan het die haast niet zijn (of de Ziggo moet al een slecht uitgangssignaal hebben waarbij het extra verlies van de kabel net teveel is, maar ook dan ligt het eigenlijk aan de Ziggo).

Het klinkt iig alsof er of iets niet goed aangesloten is, of dat je Ziggo bak niet goed werkt,

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Een klein raadsel van een digitale-theorie-adept:

Ik heb een MBP met thunderbolt-poort. Daar had ik een belachelijk duur verloopplugje voor gekocht bij Amac die MiniDisplayPort (Thunderbolt) naar HDMI omvormt (€30,- voor een stukje Chinees plastic). Anyway, om te compenseren een Action-HDMI-kabel gekocht voor €2,39 of zo (3 meter).

Thuis geprobeerd met een Philips flatscreen-TV. Niks. De laptop schakelde niet over, hij herkende dus niet eens dat er een plug aangesloten was. Ik dacht dat het verloopje kaduuk was uiteraard, want als je een MiniDisplayPort naar VGA inplugt (zonder VGA-kabel eraan) herkent hij gelijk dat er een verloopje in zit. Bovendien: Digitaal is digitaal, right?

Vandaag een nieuw verloopje gekocht bij iCentre, 24 euro, ziet er wel degelijker uit (alu omlijning). Resultaat: hetzelfde. Geen beeld, geen omschakeling. Eh... WTF! Twee kapotte verloopjes van andere merken? Dat terwijl VGA wel doet dus de thunderbolt-port doet het wel..?

Goed, tijd voor een echte test dus. Ik heb de UPC-box losgekoppeld en tussen de UPC-box en de TV de Actionkabel gestoken. Het beeld begon een minuut lang te knipperen (1 seconde beeld, 1 seconde niks) tot er eindelijk beeld was. Kut, de kabel is dus prima... Of toch..?

De normale HDMI-kabel weer teruggeplaatst tussen de UPC-box en tv, weer geknipper maar nu wel korter... Hmmmm...

Toen maar even de duurdere HDMI-kabel van tussen de UPC-box en de TV gebruikt voor tussen de MBP en TV: direct beeld en geluid! :| Beide verloopjes werken prima... Op mijn laptop wordt zelfs de naam en type van de TV getoond. Het verloopje van aMac blijft nu ook koel.

De Action-HDMI-kabel werkt dus wel (voor UPC naar TV) maar totaal niet met mijn laptop. Hoe kan dit? Voldoet de Action-kabel niet aan een bepaald protocol welke de MBP's nodig hebben? Waarom wordt één van de twee verloopjes warm van de Action-kabel? Het lijkt er dan wel op dat de Actionkabel niet alle aders heeft waardoor er intern weerstand opgebouwd wordt..?

Of heb ik toevallig gewoon een slechte kabel en kan ik het weer wagen bij de Action voor een nieuwe? Ik vind het namelijk ook zonde (van mijn tijd, energie en een klein beetje van het geld) om weer voor niets naar de Action te moeten.

Ik ben heel erg benieuwd naar de meningen alhier en ook heel erg benieuwd naar mensen die wel succesvol met een MBP (eind 2011) via een Thunderbolt -> HDMI-verloopje én een Actionkabel beeld op hun flatscreen kregen.

Mocht iemand goede meetapparatuur hebben en de kabel willen testen wil ik hem wel kosteloos opsturen (alleen bij zinvolle wetenschappelijke tests).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat ik wel heb gemerkt als verschil tussen goedkope en duurdere kabels is dat bij goedkope het signaaltje om om de bron om te schakelen niet meekwam, moest je handmatig het juiste invoerkanaal op je TV kiezen. Verder geen verschillen, maar dit zijn wel lastige irritante dingetjes. Die kunnen juist versterkt worden als je er nog een of twee verloopjes tussen gaat steken denk ik zo.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Kijk, dan zal dat het wel zijn; waarschijnlijk heeft de MBP die verbinding nodig en lukt dat niet met de Actionkabel (en dat verklaart het langere knipperen met de UPC-box dus ook).

Dus nu moet ik op zoek naar een betere kabel, uiteraard liefst niet duurder dan €7,50 per meter... Vind ik al gek zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik zit hier te "tobben" met 15 meter hdmi kabel van kabeltje.com, koste 54 euro en dit werkt gewoon slecht, resolutie/ pixel problemen..

Nu komen zij met een alternatief.. kabel van 230 euro.

http://www.kabeltje.com/p...bel-15-meter-pf-2649.html

Weet iemand misschien een goede alternatief ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:47:
Ik zit hier te "tobben" met 15 meter hdmi kabel van kabeltje.com, koste 54 euro en dit werkt gewoon slecht, resolutie/ pixel problemen..

Je zou ook een extender kunnen nemen: HDMI -> ethernet -> HDMI
http://www.stockholmviews...dmi-extender-review2.html bijv.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. In dit topic kon ik zo snel nog geen passend antwoord vinden.

Ik wil graag mijn laptop, via mijn receiver, aansluiten op mijn tv met HDMI.
Laptop heeft Micro-HDMI. Een 5 meter lange micro hdmi naar gewone hdmi bestaat niet. Ik heb dus eerst een koppelingstukje nodig (http://i00.i.aliimg.com/img/pb/829/556/296/296556829_583.jpg), op deze manier kan ik toch gebruik maken van een 5 meter kabel. Vervolgens heb ik nog een hdmi kabel lopen van mijn receiver naar mijn tv.

Mijn vraag: maakt het uit dat ik zo'n koppelingstukje gebruik en vervolgens een 5 meter kabel, ten aanzien van verminderde kwaliteit? Omdat ik heb gehoord dat de afstand te groot kan worden, met name door het gebruik van het koppelingstukje. En zou het eventueel uitmaken of je een kwalitatief beter koppelingsstukje en/of kabel gebruikt?

Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:00:
Mijn vraag: maakt het uit dat ik zo'n koppelingstukje gebruik en vervolgens een 5 meter kabel, ten aanzien van verminderde kwaliteit? Omdat ik heb gehoord dat de afstand te groot kan worden, met name door het gebruik van het koppelingstukje. En zou het eventueel uitmaken of je een kwalitatief beter koppelingsstukje en/of kabel gebruikt?

Dank u :)
Ja dat maakt uit, de enige vraag is echter of het werkt of niet ;) Zeer waarschijnlijk gaat het wel goed maar een koppelstuk is wel een van de dingen die de meeste storing veroorzaakt. Ik zou gewoon een goedkope kopen en aansluiten. Zeer waarschijnlijk werkt het wel en zo niet zie je dat ook heel snel. Mocht het echt niet werken kun je altijd nog kijken naar een duurder koppelstuk/kabel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel Redwing, ik zal het dan toch maar op die manier proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke_
  • Laatst online: 23:04
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:47:

Zie post:

Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 22:34
pricewatch unsorted: Nedis HQSS High-Speed HDMI - Video/audio-kabel - HDMI - 2 AWG -

15 meter kabel voor 18,- Euro, werkt perfect

[ Voor 11% gewijzigd door ikke_ op 05-04-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik heb 15 meter HDMI kabel nodig, dit zou een mooie kanshebber zijn. Kun hij ook 3D films in 1080P aan?
Dan krijg je namelijk dubbele bandbreedte benodigd. In dat geval wil ik hem ook wel, anders moet ik straks alsnog een nieuwe kopen die 3D aankan.
ikke_ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:34:
Wat ik allemaal lees kunnen lange HDMI kabels boven de 10 meter nog wel eens problemen geven. Ik twijfelde of ik een kabel van 100+ euro moest kopen of een goedkope van 15 meter. Na dit topic gelezen te hebben en nog wat lopen googlen heb ik gegokt ahv van een review bij azerty op een Nedis HQ kabel van 18 euro :

http://tweakers.net/price...dio-kabel-hdmi-2-awg.html sku HQSS5550-15A26

1080P (full HD) werkt bij mij prima met deze 15m kabel. Het is een HTPC ZBox met een nvidia ION chipset gekoppeld aan een Philips 42PFL9603 tv en heb prima beeld.
Ook een film op 25MBit/s gaf geen problemen.
Heeft ook ethernet wat niet in de beschrijving staat, type nummer HQSS5560-15A26

Stekkers zien er stevig uit en zijn van aluminium. De stekker steekt 4,4 cm uit. Dit is net iets langer dan mijn andere stekkers wat een probleem zo kunnen zijn als je tv dicht op de muur hangt.

Dus in mijn combinatie doet deze kabel het prima, misschien heeft iemand er nog iets aan die een lange kabel nodig heeft.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Atomsk schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:12:
[...]

Je zou ook een extender kunnen nemen: HDMI -> ethernet -> HDMI
http://www.stockholmviews...dmi-extender-review2.html bijv.
bij mioj werkt een 15 meter 1.4 met ethernetkabel van 24,95 gewoon goed, tussen een denon versterker en een beamer.
maar dat kan ook liggen daan dat de denon zelf het hdmi signaal op de kabel zet, en dan misschien versterkt / netjes schoon, en dus van bnetere kwaliteit. terwijl sommige andere apparaten alleen het signaal, inclusief de extra storing die het signaal in het apparaat oploopt, doorzet naar de ontvanger.

de kabel is dus met ethernet, arc en 3d. dus wat ze "vroger"ook wel eens 1.4 noemden, met high speed etc.

maar, de vraag is of al die fratsen die al die extra bandbreedte en zo nodig hebben. het ook goed doen op 15 meter, een gewoon full hd tv signaal met "slechts"5.1 geluid is natuurlijk "makkelijker" dan alle mogelijkheden tegelijk door 1 kabel proberen te proppen.

[ Voor 21% gewijzigd door engelbertus op 30-04-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Zelf heb ik op aanraden van dit topic de 15m lange Nedis HQSS High-Speed HDMI - Video/audio-kabel - HDMI gekocht. Aangesloten geen beeld, eigen korte kabel wel beeld de Nedis geeft helemaal niets weer. Geen spikkeltjes, geen groene pixels helemaal niets.
Ben dus zelf niet te spreken over deze kabel. Heb meer verwacht oa beeld.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Probeer anders de refreshrate terug te zetten naar 30 hz, gaat er de helft aan data over de kabel heen en heb je kans dat ie het wel doet. Misschien niet ideaal maar dan werkt het iig. Voor films in 24p zou ik sowieso een 24p signaal sturen (beetje moderne tv of beamer doet native 24p), dan heb je geen judder meer. Als 30hz werkt moet 24hz uiteraard ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb altijd een aantal kabels gehad van kabeltje.com, maar ondertussen heb ik alweer 4 defecte kabels gehad en ben ik maar overgegaan op andere, heb nu een mix van Action en nog 1 van Kabeltje geloof ik, ik heb ook een 7,5 meter kabel liggen tussen de beamer en PS3, deze werkt wel goed op 720p, maar op 1080p is het allemaal net teveel en krijg ik artifacts/buttbeeld. Waren van het type platte kabel btw, ik was tevreden maar nu 2 jaar later zou ik ze dus niet meer aanraden aan andere..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb de kabel teruggestuurd onder het motto baat het niet dan kost het me verzend en onderzoekskosten, maar de kabel bleek echt stuk te zijn, ik krijg een nieuwe opgestuurd, hopelijk doet die het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
ErikRo schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:49:
Ik heb de kabel teruggestuurd onder het motto baat het niet dan kost het me verzend en onderzoekskosten, maar de kabel bleek echt stuk te zijn, ik krijg een nieuwe opgestuurd, hopelijk doet die het wel :)
Als je op een 15 meter kabel helemaal geen beeld hebt zal ie ook wel echt stuk geweest zijn. Stippen in het beeld kan gebeuren als de kabel kwalitatief echt brak is, maar je zou altijd beeld moeten krijgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Inderdaad, nieuwe kabel dag erna ontvangen meteen geprobeerd en goed beeld, zelfs geen enkel groen spikkeltje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel San
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-08 14:56
Beste Tweakers,

Ik heb van het weekend een gaming PC gebouwd. Deze staat in zijn eigen kamer, maar ik wil deze ook graag kunnen verbinden met mijn televisie in de woonkamer zodat ik met een draadloze controllermuis +/toetsenbord lekker vanaf de bank kan gamen. Ik heb hiervoor waarschijnlijk aan een HDMI kabel van 5 meter voldoende. Ik ben echter bang voor kwaliteitsverlies bij goedkope kabels op deze afstand. Zijn er kabels die jullie me kunnen aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:46
Dellmorte schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:07:
..
Alles werkt goed behalve de Ziggo decoder. Die heeft enorm signaal verlies en op ten duur na veel stotteren geen beeld meer. Kan het zijn dat ik een 1.4 HDMI nodig heb?
..
Ben zelf blij dat ik van mij ziggo decoder verlost ben (cisco 8455) Die was net na de garantie stuk gegaan. Wat een ellendig stuk electronica. Vriend van me heeft het doorgemeten, 20 Watt in stand-by (!) Tevens sloeg die op hol, veel andere kabels dan de eigen hdmi kabel zorgt voor storingen. Oplossing zou dus de bijgeleverde hdmi kabel gebruiken. Ik heb nu een CI+ module, wat een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik erachter kom welk type hdmi kabel ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Ik ben op zoek naar niet te dure HDMI 1.4 kabel. Ik heb op ebay gekeken en heb deze gevonden : klik of is dit een beter alternatief: klik2

Is het wat denken jullie? Zo nee hebben jullie nog adviezen?

[ Voor 33% gewijzigd door Iceman1987 op 20-05-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Iceman1987 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:05:
Ik ben op zoek naar niet te dure HDMI 1.4 kabel. Ik heb op ebay gekeken en heb deze gevonden : klik of is dit een beter alternatief: klik2

Is het wat denken jullie? Zo nee hebben jullie nog adviezen?
Ik ben naar hetzelfde opzoek.. zijn er ook Nederlandse webshops die voor redelijke prijzen HDMI 1.4 kabels aanbieden. (ik heb daarnaast ook nog eens een laptop met DP++ [DisplayPort ++?], betekent dat dat ik daar ook nog eens een speciale kabel voor nodig heb?) :?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
GS88 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:18:
Ik ben naar hetzelfde opzoek.. zijn er ook Nederlandse webshops die voor redelijke prijzen HDMI 1.4 kabels aanbieden.
Als je perse bij een webshop wilt bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
En als je bereid bent om het via ebay te halen? Heb jij dan nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
probeer gewoon eerst die van de Action? Over die €2,19 kun je je geen buil vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Maar die van action waren dacht ik 1.3. En ik wil 1.4 hebben zodat ik gebruik kan maken van ARC en 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kabels hebben geen versienummers meer. Verder staat er wel een 3d icoon op de verpakking van de nieuwste kabels van de Action.

Action heeft de oranje niet meer, alleen de zwarte. EN dei zwarte zijn een tijdje geleden aangepast, en sindsdien staat er 3D op de verpakking.

Ik zou het gewoon proberen.

[ Voor 54% gewijzigd door GAIAjohan op 20-05-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke aanbieding in de iboodhunt, zojuist een aangeschaft:

http://www.ibood.com/nl/nl/index/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iceman1987 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:32:
Maar die van action waren dacht ik 1.3. En ik wil 1.4 hebben zodat ik gebruik kan maken van ARC en 3D
Die zwarte van 2,19 zijn gewoon 1.4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Iceman1987 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:32:
3D Gaat via een 1.3 kabel ook al hoor.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Laatst online: 16-08-2020
Na aanleiding van advertentie: V&A gevraagd: HDMI kabel gezocht.
en waarop iemand dit beantwoord heeft met "Wat? Onscherp?.. En dan met 2 kabels?" vraag ik me af wat ik fout doe.

Ik heb een HD4890 videokaart en mijn Samsung Syncmaster P2770 heeft een HDMI ingang. Ik dacht ach, ik ga naar media Markt haal een dual DVI kabel naar HDMI stekker van 5mtr. Deze aangesloten en kreeg het maar niet scherp. Kabeltje omgeruild voor een 2mtr versie en hetzelfde. Ik zou graag advies van jullie ontvangen wat ik fout doe.

Dit is een snapshot van mijn scherm. Ja, foto is super slecht van kwaliteit, maar ik denk als je er op klikt dat je iets kan zien wat ik bedoel. En nee, ik ben geen Schumacher fan :D

Afbeeldingslocatie: http://i1253.photobucket.com/albums/hh581/Midnight4you/HDMI_NietScherp.jpg

Alvast bedankt!

/Edit: Was merk kabel vergeten het is: Vivanco Art.nr?: CC M 20 HD 5 Years warrenty. Media markt Art.nr: 45422. Prijs: 24,99 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door XRayXI op 31-05-2012 17:46 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die monitor heeft toch ook gewoon een DVI ingang, waarom gebruik je die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Laatst online: 16-08-2020
Olaf van der Spek schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:19:
Die monitor heeft toch ook gewoon een DVI ingang, waarom gebruik je die niet?
Omdat;
Tegenwoordig of in het verleden, zijn kaarten uitgerust met of een blauwe vga uitgaanpoortje, displaypoortje, mini hdmi, DVI dual of enkel en niet te bedenken welk adapertje kan of dat zou kunnen omschakelen. Met geen kabel heb ik de sterkte kunnen verbeteren van DVI(dual - HD) naar HDMI.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Eh, wat? Begrijp er niks van.
Heb je DVI - DVI nu wel of niet geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
De kabel zal niets veranderen aan de scherpte van je monitor, het enige wat kan gebeuren is dat een hoge resolutie (dus scherper) niet over de kabel kan lopen (vrij onwaarschijnlijk bij een kabel van 2m) en hij terugschakelt naar een lagere resolutie (wat in de praktijk ook niet echt gebeurd, zwart scherm treed vaker op).
Op welke resolutie had je je scherm staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Misschien gebruikt de HDMI input geen 1:1 pixel mapping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Interessant dat ik dit topic tegen kom, had namelijk met hetzelfde in de maag gezeten.

Heb een AMD 6870 als video input en een LG LM660 47” tv een set-up die gegarandeerd staat voor goed beeld.

Ik had een 10 meter lange HDMI kabel nodig, van de BBC en Saturn kreeg ik te horen; Inderdaad; moet u de Vivanco kabel nemen, deze levert absoluut de beste kwaliteit. Ik kon mijn lachen niet in houden, terwijl ik niet eens de prijs nog had gehoord. Even serieus, kan aan mij liggen hoor maar Vivanco is het ALLERSLECHTE merk wat ik ooit ben tegengekomen, 2x oordopjes gekocht na 3 maanden doet 1 oor het niet meer, 1 analoge audio kabel verloop gekocht, zijn 2 draadjes die gewoon goed aan elkaar moeten zitten maar na 1 uur lieten de kabels al los (verder niet erg maar duidelijk gebrek aan kwaliteit)

Toen de mij werd verteld dat de gigantische goede kwaliteit van de kabel wel a 140 euro mocht kosten wist ik niet hoe ik moest reageren, ik kon het niet geloven, mij werd het zon beetje het slechte merk allertijden aangesmeerd als “beste kwaliteit” en zeker aan te raden voor bluray.

Lachend heb ik online een kabel besteld van 10 meter a 15-20 euro. De kwaliteit die op mijn tv verschijnt (zit er 2.5 meter op) is prachtig en super scherp, games draaien zeer vloeiend en dat alles met 60 beelden per seconde ivp 24 wat je bij Bluray ziet (dus ook nog bijna 3x zoveel data overdracht).

Ik heb nog wel een kortere kabel in mijn bezit die wel een gouden verloopstukje heeft, ik wou deze eigenlijk een keer testen of het verschil maakt maar het beeld is zo scherp en vloeiend dat ik er het nut niet van inzie.

Nu beweer ik niet dat ik er verstand van heb, maar ik heb wel 2 goede ogen! 140 euro voor 10 meter kabel? Ja doen als je het gevoel wilt hebben dat je rijk bent als je je gouden HDMI stekker erin plugt! Verder ga je geen verschil merken op 1080p

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Modest71 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:29:
[...]

Omdat;
Tegenwoordig of in het verleden, zijn kaarten uitgerust met of een blauwe vga uitgaanpoortje, displaypoortje, mini hdmi, DVI dual of enkel en niet te bedenken welk adapertje kan of dat zou kunnen omschakelen. Met geen kabel heb ik de sterkte kunnen verbeteren van DVI(dual - HD) naar HDMI.
Wat was er mis met je DVI kabel?
Misschien moet je bovenstaand verhaal zelf nog eens doorlezen/verbeteren. Ik snap er iig helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Ibood heeft vandaag 3 hdmi kabels voor ~16 euro

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Over HDMI kabels gesproken, heeft iemand ervaring met dergelijke kabels:
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2649

Zag in de winkel wel kabels liggen voor 70 of 50 euro voor 5 meter, de prijzen voor tien meter waren al helemaal niet te overzien. Maar waarschijnlijk heb ik toch meer lengte nodig. Is dergelijke kabel sowieso al waardeloos of is het 'het proberen waard'? Drievoudige afscherming dus zou toch ergens wel moeten werken :) Is voor 1080p en geluid, meer niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 16-06-2012 19:36 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

moet goed genoeg zijn toch? Tis en blijft een digitaal signaal...

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alleen wel een signaal dat nu over 10 meter moet. Ook bij een digitaal signaal kan verlies optreden. Het is het proberen waard maar niemand kan natuurlijk garanderen dat het perfect gaat werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 07-09 17:02
Modest71 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:29:
[...]

Omdat;
Als je scherm al op zijn native resolutie staat moet je eens op de "auto" knop op je beeldscherm (of via menu) drukken. Dit lijkt me haast zeker niks met een kabel te maken hebben, zeker niet als je al een andere hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 15:13
2 m 'High Speed with Ethernet' kabel gekocht bij Handyman, want de Action heeft ze niet meer (voor 2,99 :) ), ben benieuwd of het werkt. 13 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

ParkOverall schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:42:
2 m 'High Speed with Ethernet' kabel gekocht bij Handyman, want de Action heeft ze niet meer (voor 2,99 :) ), ben benieuwd of het werkt. 13 euro.
Weet niet bij welke Action jij winkelt maar een paar dagen geleden heb ik bij de Action in Haren (net onder Groningen) nog een 3m highspeed-HDMI kabel met ethernet (de blauwe verpakking met oranje connectors) gekocht voor welgeteld 2euro en 29 eurocenten.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 15:13
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Alle Actions die ik ken hebben alleen nog die van 1m80 met zwarte connectoren en 3d-sticker voor €2,19
In ieder geval:
Leek, Surhuisterveen, Drachten en Leeuwarden(Op de Centrale).

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 17-06-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Ik heb nog een oude hdmi>dvi kabel liggen van 10 meter (iets van 30 euri, 6 jaar geleden), werkte altijd prima naar mijn 1080i tv
Nu wil ik hem gebruiken van xbox naar nieuwe beamer, met een hdmi>dvi blokje achterin de xbox.
Mooi niet dat het beeld ging geven toen ik 1080p selecteerde. Maar dat komt vast omdat het een single link kabel is en niet omdat ik hdmi laat verlopen naar dvi en vervolgens weer naar hdmi...

Toch maar een goede hdmi kabel halen, en voor het mooie is 10 meter toch net iets te kort
Zal deze het wel doen?
Er staat wel 4K res geblaat, maar die prijs spreekt mij meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
Met een merkloze HDMI 1.3 kabel van 5 meter heb ik mijn pc aan mijn tv hangen. Dit geeft storingsvrij 1080p beeld, mits ik ervoor kies geen signalen naar mijn primaire computerscherm te laten sturen. De HDMI-uitgang zit op mijn videokaart direct naast mijn DVI-uitgang, hetgeen voor storing op de HDMI-kabel zorgt.

Is er een mogelijkheid om de HDMI-kabel zelf beter te isoleren, of zal ik een beter geïsoleerde versie moeten kopen? Ik zat te denken aan een wikkel aluminiumfolie en duct-tape of iets dergelijks, maar misschien is dat een idioot idee.

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Amdk6II schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:59:

[...]

Als je scherm al op zijn native resolutie staat moet je eens op de "auto" knop op je beeldscherm (of via menu) drukken. Dit lijkt me haast zeker niks met een kabel te maken hebben, zeker niet als je al een andere hebt geprobeerd.
Heeft alleen nut als je analoog aansluit. Bij een digitale aansluiting werkt de auto-functie vaak niet eens.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kuzma Minin schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:08:
Is er een mogelijkheid om de HDMI-kabel zelf beter te isoleren, of zal ik een beter geïsoleerde versie moeten kopen? Ik zat te denken aan een wikkel aluminiumfolie en duct-tape of iets dergelijks, maar misschien is dat een idioot idee.
Weet je zeker dat het de kabel is en dat het geen probleem van de videokaart zelf is? Ik heb hetzelfde probleem met een Radeon 5770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:10:
Alle Actions die ik ken hebben alleen nog die van 1m80 met zwarte connectoren en 3d-sticker voor €2,19
In ieder geval:
Leek, Surhuisterveen, Drachten en Leeuwarden(Op de Centrale).
Vandaag nog net een action HDMI kabel gehaald in pas geopende action winkel.
Art. n° 2527838 à € 2.39 HDMI-kabel 1.4 gold-plated 3m versie 1.4
HDMI with High Speed Ethernet, 3 meter, oranje connectors EAN: 8714522106615

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 15:07
Vandaag mijn nieuw Panasonic Blu-ray speler aangesloten op mijn TV middels de Action HDMI Kabels (die van 2.39 Euro oid) en had veel horizontale strepen met name aan de rechterkant in beeld, daarna de 2e Action kabels geprobeerd en hierbij precies hetzelfde beeld.

Om te controleren of het niet aan de speler lag even de HDMI kabel gebruikt die bij de UPC-box geleverd wordt, prachtig scherp beeld.
Daarna nog een oude HDMI kabel gepakt die ik ooit bij Scheer en Foppen kocht, en hier ook geen problemen..

Is het nou toeval dat bij mij 2 stuks Action kabels problemen geven?
Maandag iig maar even ruilen...voor een tegoed bon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Wat is ethernet via HDMI?
Moet ik mij daarbij voorstellen dat als reciever aan LAN netwerk is gekoppeld hij dit signaal kan doorgeven aan bijvoorbeeld TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mini Poeper schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:47:
Wat is ethernet via HDMI?
Moet ik mij daarbij voorstellen dat als reciever aan LAN netwerk is gekoppeld hij dit signaal kan doorgeven aan bijvoorbeeld TV?
http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/hec.aspx :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Zat ik er niet ver naast! ;)

In het tweede plaatje is de TV het middelpunt en connectie naar internet. Is het niet beter de reciever te verbinden met het netwerk?

Ik heb sinds gisteren het volgende in mijn dekenkist staan:
TV : Sony KDL-32EX650
Reciever : Onkyo TX-NR515
Blu-Ray : Onkyo BD-SP309

Hoe het beste aan te sluiten?
Ik dacht zelf aan TV en BR speler aan de reciever dmv HDMI kabels. Antenne aan TV en netwerk aan reciever.
Of zijn er betere opties of vergeet ik iets?

Nog een extra kabel tussen TV en BR, als geluidsinstallatie niet gebruikt wordt of voor ander doel.
Tussen TV en reciever iig de ARC ingang.

[ Voor 12% gewijzigd door Mini Poeper op 04-08-2012 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
Hier een vaag probleem waar ik benieuwd naar ben of iemand een verklaring heeft:

De situatie:
Sony 40HX800 TV
met aangesloten via HDMI
PS3
Amino settopbox

CEC (braviasync) werkt in dit geval perfect voor de PS3, ik kan dus de PS3 bedienen met de AB van de TV.
Ook in het overzicht van aangesloten apparatuur staat de settopbox.

Nu het volgende: Ik heb een Canon SX240HS digitale camera gekocht die ook CEC ondersteund, nu weet ik dat dat op zich nog geen standaard is, behalve dat pin13 de standaard communicatie pin is.

Goed, kabeltje besteld (BAX) van HDMI->mini HDMI. Kabel aansluiten tussen Camera en TV, op camera staat Controle via HDMI aan en... pats, de hele HDMI ketting valt eruit op mijn TV. Herkend de PS3 niet meer, en uiteraard ook niet de camera.
Vreemd, na wat workarounds krijg ik de PS3 weer herkend en werkt het weer, totdat ik de camera weer aansluit, weer hetzelfde, de TV raakt alle aangesloten apparatuur kwijt.

Om uit te sluiten of "3 is te veel" is (zou vreemd zijn met 4 HDMI poorten op de TV, maar goed) de PS3 er tussenuit gehaald en de camera opnieuw aangesloten -> weer hetzelfde probleem.

Dan maar zonder CEC de camera aansluiten -> instelling op camera uit gezet -> weer alles kwijt.

Hopjesvla begint zich te ergeren en rent naar de locale Mycom om een HDMI->mini HDMI adapter te halen om uit te sluiten of het aan de bestelde kabel ligt. (Ik had natuurlijk ook een nieuwe HDMI->mini HDMI kasbel daar kunnen kopen, maar ons ben zuunig...)
HDMI kabel van de PS3 gepakt -> adapter ertussen -> camera aangesloten -> werkt!
Ik concludeer: het ligt aan de kabel. Vreemd, een 1 wordt niet een 0 oid, het zal wel intern fout zitten, toevallig op pin 13...

Kabel terug gestuurd en omgeruild tegen dezelfde. Hoe groot is de kans dat het weer fout gaat?
Nou groot, want ook met de nieuwe kabel hetzelfde probleem. (FTR: ik krijg wel gewoon beeld wanneer ik naar het juiste kanaal ga maar kan daarna dus niet meer de PS3 bedienen)

Dan maar bij de locale Action look-a-like een no-name HDMI-ergens-tussen-1.1-en-1.4-kabel gekocht. Adapter ertussen -> en het werkt!

Wie heeft een verklaring? Ligt het aan de adapter? Of heb ik gewoon 2 keer pech met de kabel, die dan toevallig een probleem heeft op pin 13?
IK ben dus niet opzoek naar een oplossing, want die heb ik nu al, maar ik ben dus wel erg benieuwd wat er fout gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-08-2012 14:48 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
Grr... hier ook mijn ervaring met een cheapass Action HDMI kabel: Ik heb een hele tijd terug bij Action voor de spreekwoordelijke knaak en een bos uien, denk een euro of 4-5, een HDMI kabel gekocht (3m. lengte) om m'n nieuwe laptop aan te kunnen sluiten op de tv van m'n ouders. Al een aantal keren van alles geprobeerd (verschillende resoluties, kleurdiepte, refreshrates, Win7, Ubuntu, firmware update van TV) maar met geen mogelijkheid kreeg ik fatsoenlijk beeld. In de meeste gevallen kreeg ik wel beeld, maar bleef het trillen (5-10 pixels 'uitslag') en er verschenen rare artefacten (hot/cold pixels voornamelijk). Ik wat rondgezocht op de interwebs; bleek dat de combinatie Philips LCD van een jaar of 5 geleden en Nvidia kaart (met Optimus) wel vaker problemen oplevert. Ik dus heb dus iedere keer daar de schuld aan gegeven. Nu hebben ze sinds kort een interactieve tv ontvanger, ook via HDMI aangesloten (met de standaard meegeleverde kabel) --> toch maar eens die kabel geprobeerd: perfect beeld! Ik natuurlijk blij dat 't niet aan m'n laptop en tv ligt, maar wel weer een illusie armer dat niet altijd alle goedkope kabels goed werken Achja, je krijgt waar je voor betaald zeggen ze wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:11:
maar wel weer een illusie armer dat niet altijd alle goedkope kabels goed werken Achja, je krijgt waar je voor betaald zeggen ze wel eens...
Dure kabels werken ook niet gegarandeerd en kunnen ook wel eens stuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik ga vanmiddag ook maar 's 2 hdmi kabels halen van de Action. Ik heb er nu 2 van Konig en deze zijn zo stug als de neten!

Ik zal de kabels gebruiken voor de Xbox, Ac Ryan mediaplayer.

Edit: hdmi kabels gehaald: zwart 1.8m voor 2.19 en de oranje 3m voor 2.39. Vanavond even testen.

Edit2: Kabels aangesloten op beide Xbox consoles en geen verschil met de originele Xbox hdmi kabel (30 euro) en de Konig hdmi kabel (15 euro).

[ Voor 41% gewijzigd door Mandrake466 op 11-08-2012 11:50 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Samen met vele andere spullen twee kabels besteld van het merk InLine, één en twee meter respectievelijk € 7,- en € 10,- Ik ben benieuwd, iemand bekend met het merk?

InLine® HDMI flat cable, High Speed with Ethernet
Afbeeldingslocatie: https://www.netwerkwinkel.com/photos/120/1-17001F.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.netwerkwinkel.com/photos/120/2-17022F1.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Mini Poeper op 22-08-2012 09:33 . Reden: thumbnails gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal jaar geleden kon ik ergens goedkoop aan een HDMI kabelkomen van 15 meter. Dit is een HDMI 1.4 High Speed With Ethernet (CABLE-5503-15) kabel van het merk Valueline. Deze kabel deed het perfect met een medion computer en een Philips LCD TV (9000 serie), maar de medion computer is nu verangen door een nieuw zelfgebouwd systeem. Maar op de nieuwe pc krijg ik geen beeld op de tv met deze kabel, hij doet het met geen enkele resolutie.
Dus ik denk dat ik een andere kabel nodig heb, 10 meter is trouwens voldoende. Ik wil graag een HDMI kabel die 1080P aankan over een lengte van 10 meter. Alleen ik heb geen idee welke kabel ik moet kopen. Ik heb al gezocht in dit topic, maar de meeste links werken niet meer. Ik zat te denken aan max 25 euro, het liefst minder. Ik hoop dat julle mij kunnen helpen.

• Mini Poeper
Kabels ontvangen!
IK bedacht me net dat als er slechts één kabel naar recieven loopt en een kabel naar de BR-player dat het geluid altijd over de externe speakers zullen gaan en niet van TV. Er zijn situaties te bedenken dat je dit niet wilt en dat TV speakers voldoende zijn.

Bijv. beeld, maar geluid van radio...

Nog een kabel naar TV, maar dan vanaf de BR-player?
Zo ook voor bijv. mediaplayer of Apple TV?

[ Voor 14% gewijzigd door Mini Poeper op 30-08-2012 02:05 ]

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
Mini Poeper schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 02:03:
Kabels ontvangen!
IK bedacht me net dat als er slechts één kabel naar recieven loopt en een kabel naar de BR-player dat het geluid altijd over de externe speakers zullen gaan en niet van TV. Er zijn situaties te bedenken dat je dit niet wilt en dat TV speakers voldoende zijn.

Bijv. beeld, maar geluid van radio...

Nog een kabel naar TV, maar dan vanaf de BR-player?
Zo ook voor bijv. mediaplayer of Apple TV?
Ik snap niet helemaal hoe je het allemaal bedoelt, maar ik neem aan dat je wilt doen waar het Audio Return Channel (ARC) voor uitgevonden is? Dat stuurt het geluid van de TV terug naar je receiver. Ik zou gewoon al je apparaten aan de receiver hangen, daar kan je dan mee regelen waar het geluid daadwerkelijk vandaan komt. Ik neem aan dat daar ook opties opzitten om alleen het beeld door te sturen naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Zoiets als -dit- probleem. Vrouwlief moet dan eventueel ook een CD kunnen afspelen... of is dit in de reciever te regelen? Ik heb dan geen kinderen en/of Wii, maar ik wil een romantisch haardvuur opzetten met muziek op de achtergrond! :X

[ Voor 22% gewijzigd door Mini Poeper op 03-09-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:02:
Hier een vaag probleem waar ik benieuwd naar ben of iemand een verklaring heeft:

De situatie:
Sony 40HX800 TV
met aangesloten via HDMI
PS3
Amino settopbox

CEC (braviasync) werkt in dit geval perfect voor de PS3, ik kan dus de PS3 bedienen met de AB van de TV.
Ook in het overzicht van aangesloten apparatuur staat de settopbox.

Nu het volgende: Ik heb een Canon SX240HS digitale camera gekocht die ook CEC ondersteund, nu weet ik dat dat op zich nog geen standaard is, behalve dat pin13 de standaard communicatie pin is.

Goed, kabeltje besteld (BAX) van HDMI->mini HDMI. Kabel aansluiten tussen Camera en TV, op camera staat Controle via HDMI aan en... pats, de hele HDMI ketting valt eruit op mijn TV. Herkend de PS3 niet meer, en uiteraard ook niet de camera.
Vreemd, na wat workarounds krijg ik de PS3 weer herkend en werkt het weer, totdat ik de camera weer aansluit, weer hetzelfde, de TV raakt alle aangesloten apparatuur kwijt.

Om uit te sluiten of "3 is te veel" is (zou vreemd zijn met 4 HDMI poorten op de TV, maar goed) de PS3 er tussenuit gehaald en de camera opnieuw aangesloten -> weer hetzelfde probleem.

Dan maar zonder CEC de camera aansluiten -> instelling op camera uit gezet -> weer alles kwijt.

Hopjesvla begint zich te ergeren en rent naar de locale Mycom om een HDMI->mini HDMI adapter te halen om uit te sluiten of het aan de bestelde kabel ligt. (Ik had natuurlijk ook een nieuwe HDMI->mini HDMI kasbel daar kunnen kopen, maar ons ben zuunig...)
HDMI kabel van de PS3 gepakt -> adapter ertussen -> camera aangesloten -> werkt!
Ik concludeer: het ligt aan de kabel. Vreemd, een 1 wordt niet een 0 oid, het zal wel intern fout zitten, toevallig op pin 13...

Kabel terug gestuurd en omgeruild tegen dezelfde. Hoe groot is de kans dat het weer fout gaat?
Nou groot, want ook met de nieuwe kabel hetzelfde probleem. (FTR: ik krijg wel gewoon beeld wanneer ik naar het juiste kanaal ga maar kan daarna dus niet meer de PS3 bedienen)

Dan maar bij de locale Action look-a-like een no-name HDMI-ergens-tussen-1.1-en-1.4-kabel gekocht. Adapter ertussen -> en het werkt!

Wie heeft een verklaring? Ligt het aan de adapter? Of heb ik gewoon 2 keer pech met de kabel, die dan toevallig een probleem heeft op pin 13?
IK ben dus niet opzoek naar een oplossing, want die heb ik nu al, maar ik ben dus wel erg benieuwd wat er fout gaat.
kan dat niet kliggen aan je verloopkabeltje, dat cec gewoon niet wordt ondersteund, en inet is aangesloten in die verloopkabel ?

@ ...
als je kabel met een andere pc opeens niet meer werkt kan het dan aan de videokaart liggen, dat die gewoon een te zwak signaal op de kabel zet?
dan zou ej met een repeater, of aansluiting via een receiver met hdmi in en uit misschien wel werken? een goeie receiver zet zelf een goed signaal op de uitgaande kabel, ipv alleen de zaak door te sluizen. ( en dus zelfs signaal verlies oplevert?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
engelbertus schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:40:
[...]

kan dat niet kliggen aan je verloopkabeltje, dat cec gewoon niet wordt ondersteund, en inet is aangesloten in die verloopkabel ?
nope lag echt aan de kabels, ik heb het later nog een keer getest met een andere kabel (zonder verloop) en die werkte ook gewoon. Als ik het goed heb gaat het CEC protocol gewoon over pin13, die er toch altijd moet zijn. Maar CEC werkt nu want ik kan gewoon mijn camera nu bedienen met de AB van de TV ->handig!
Maar vreemd blijft het wel,2 kabels die niet werken, nou ja ik hou het maar op een slechte batch.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Weet niet of het al gepost was maar:

Laat 1 ding duidelijk zijn, de HDMI versie nummers slaan nooit op de kabels! De kabels zijn altijd hetzelfde gebleven. Kabels uit 2005 konden dus al prima 3D beeld over brengen! Het is absoluut onzin dat je hier een “HDMI 1.4″ kabel voor nodig hebt. Dit is een marketingtruc van de winkels.

De kabels zijn altijd hetzelfde gebleven. 19 koper aders met aan beide kanten nog altijd dezelfde vorm van plug. Alleen met het HDMI ethernet kanaal zit er een subtiel verschil aan de binnenkant van de kabel. Drie koper aders zijn extra afgeschermd om de extra datastroom zonder verlies door te kunnen geven. Dat is het enige verschil.

HDMI.org, de organisatie van HDMI, verbiedt het gebruik van HDMI versienummers in communicatie en/of marketing uitingen. De versienummers mogen alleen gebruik voor intern gebruik bij de productie van HDMI apparatuur.

Verder werken goedkope kabels prima voor korte afstanden maar als je eenmaal richting de 10 meter gaat kan je beter wel meer betalen, na een aantal maanden ga je alsnog verlies krijgen (uitzonderingen daar gelaten) Vooral als je fullHD materiaal naar een beamer stuurt enzo kan je dit gaan zien.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Keer of 100 pas hoor ;) Dat is gewoon de conclusie van dit verhaal.

[ Voor 48% gewijzigd door 418O2 op 03-10-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HDMI.org, de organisatie van HDMI, verbiedt het gebruik van HDMI versienummers in communicatie en/of marketing uitingen. De versienummers mogen alleen gebruik voor intern gebruik bij de productie van HDMI apparatuur.

Verder werken goedkope kabels prima voor korte afstanden maar als je eenmaal richting de 10 meter gaat kan je beter wel meer betalen, na een aantal maanden ga je alsnog verlies krijgen (uitzonderingen daar gelaten) Vooral als je fullHD materiaal naar een beamer stuurt enzo kan je dit gaan zien.
Na een aantal maanden? Hoe kom je daar bij?

Vreemd dat HDMI versienummers (voor apparatuur) niet gepubliceerd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

Na een aantal maanden? Hoe kom je daar bij?

Vreemd dat HDMI versienummers (voor apparatuur) niet gepubliceerd mogen worden.
http://www.pcmweb.nl/koop...alleen-prijsverschil.html

wel interessant.

[ Voor 27% gewijzigd door Greetoz op 03-10-2012 13:10 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste