[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
Geen idee of dit hier ook mag maar probeer het lekker toch :P

Iemand die een trial van 21 dagen kan missen?

Heb het spel lang geleden (toen het net uit was) gespeeld gehad maar ben ivm tijdgebrek en nieuwe patches gestopt met spelen. Wil het nu weer eens gaan proberen, maar me oude account is allang vervlogen volgens mij. Kan iig niet meer achterhalen wat mijn account naam was en volgens de EVE site worden accounts minimaal 6 maanden bewaard. En aangezien het wel een jaar of 5 geleden is dat ik gespeeld heb denk ik niet dat het nog zinvol is contact met CCP op te nemen daarvoor.

En dan meteen een vraag over die trial: telt die 21 dagen vanaf het versturen van die key, of vanaf het maken van de account, of nog beter pas wanneer je de eerste keer inlogt? Want anders zou ik al meteen 2 dagen kwijt zijn ivm het weekend (werken enzo :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
wat is je mail adres?

En volgens mij gaat die vanaf het moment dat je de 1e keer in logt :)

[ Voor 63% gewijzigd door De_Bastaard op 09-10-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postman schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:05:
Geen idee of dit hier ook mag maar probeer het lekker toch :P

Iemand die een trial van 21 dagen kan missen?

Heb het spel lang geleden (toen het net uit was) gespeeld gehad maar ben ivm tijdgebrek en nieuwe patches gestopt met spelen. Wil het nu weer eens gaan proberen, maar me oude account is allang vervlogen volgens mij. Kan iig niet meer achterhalen wat mijn account naam was en volgens de EVE site worden accounts minimaal 6 maanden bewaard. En aangezien het wel een jaar of 5 geleden is dat ik gespeeld heb denk ik niet dat het nog zinvol is contact met CCP op te nemen daarvoor.

En dan meteen een vraag over die trial: telt die 21 dagen vanaf het versturen van die key, of vanaf het maken van de account, of nog beter pas wanneer je de eerste keer inlogt? Want anders zou ik al meteen 2 dagen kwijt zijn ivm het weekend (werken enzo :P).
wat is je mail, pm het even dan kan ik je een trial sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Entering Game...............................

Ondanks de enorme verbeteringen op TQ blijft de testserver een gammele bedoening.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, eindelijk weer tijd om te spelen. Ga nu mijn eerste salavages doen. Ben benieuwd of ik wat interessants vind :) Bedankt voor alle tips tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu pas geleden begonnen met Eve Online maar heeft iedereen er aan het begin zo'n last van gehad dat alle lvl 1 missies zo weinig opleveren en de lvl 2 missies weer te moeilijk voor je zijn?
Vlieg nu in een amar punisher frigate maar eer dat ik een cruiser (welke aangeraden wordt voor lvl 2 missies) bij elkaar heb ben ik alweer 50 missies verder...
Iemand een paar tips om dit proces te versnellen? Ben eigenlijk niet van plan om heel men leven lang drones neer te schieten hehe.

BTW thx voor al de info die jullie al in dit topic gepost hebben, heb er veel aan gehad (salvagen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17
Wat is je ingame nick? Dan krijg je een cadeautje van mij :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'agent 58622148653'
Is er trouwens ook een manier om de naam aan te passen? Heb hem iets te lang gemaakt toen in de char aanmaakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:34:
'agent 58622148653'
Is er trouwens ook een manier om de naam aan te passen? Heb hem iets te lang gemaakt toen in de char aanmaakte...
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
De_Bastaard schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:40:
wat is je mail adres?

En volgens mij gaat die vanaf het moment dat je de 1e keer in logt :)
Heb je een DM gestuurd :)

Haha kan niet meer w88 om te beginnen eigenlijk, gisternacht al veels te lang bezig geweest om een paar guides te lezen. Nu nog mooi een paar dagen om een leuke playername te bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Paar tips;

1) Volg de tutorial, die beantwoord de meest simpele vragen.
2) Doe de epic arc voor beginners, daar verdien je een boel mee. (er staat een link in de startpost)
3) Wees niet bang om vragen te stellen zowel hier als ingame.
4) Als je eenmaal een naam hebt gekozen vertel die dan even want dan krijg je een kadootje van mij :)

Ik denk dat ik maar eens een beginnersguide ga schrijven voor in de startpost, lijkt me zeer handig voor de nieuwkomers :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Ik ben goed bezig de laatste week. Net weer begonnen, en nu in m'n eerste week dus 3 incursus en een thorax van mij zijn opgeblazen. Thorax en 2 frigs kwamen door pirates die in mijn missiedeadspace aan kwamen zetten. Andere incursus was stomme fout tijdens een missie.

Nu maar eens aan een vexor begonnen, die verbouwd tot drone-boot met flinke armortank. Kijken of dat beter gaat :) .

Ben overigens niet bewust op zoek naar een corp, maar zijn er nog leuke nederlandse/internationale corps actief onder de andere tweakers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32

Poekie McPurrr

Mreoww~

Heb me weer vrolijk geamuseerd vanaaf als newbie, beetje die arc van sisters of eve gevolgd (koste me wat comerants maar goed) en beetje pvp (friendly) gedaan met een random gast. Kom van FFxi af wat op mmo gebied al uitdagend was (zelfs zonder open pvp.. de pve op easy doet je al de-levellen..) maar aangezien FFxi na paar jaar spelen wel minder word toch maar eens Eve opgepakt.
Heb in de trial beetje vanalles zitten skillen maar focus nu meppen :)
Ingame name: McKintups, Caldari en geen corp

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Jawel, je zit wel in een corp, een npc corp.

Morgen krijg je een kadootje van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

yared schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 02:21:
100% realistisch licht. Radiosity heet deze techniek. Vorig jaar zagen we dat ze een proef deden met een Engels bedrijf wat zich bezighield met deze lichttechniek. Veel effecten in games worden nu nagemaakt. Met de nieuwe techniek is alle lichtval echt. Het mooie van deze techniek is dat het gebruik maakt van bestaande technieken op je videokaart waardoor ook oudere kaarten het goed aankunnen.
Voorbeeld; als er 1 groene lamp in de hoek vd kamer hangt, dan vangen alle delen van de rest van de kamer dat groene licht onder de juist hoek op in de juiste hoeveelheid en zullen afhankelijk van hun eigen kleur, ook de juiste mate van reflectie weergeven. Een witte wand zal dan groen licht in minder mate reflecteren, maar een rode wand mengt zich dan met het groene licht en geeft zijn nieuwe kleur terug in de weerkaatsing. Je wilt niet weten wat dit betekent als je straks een discobal in je eigen kwartier aanzet :) 45e min.
Op je voorbeeld die in de video gebruikt is, de wand is groen en er schijnt wit licht op. Ook al is het licht wit, de reflectie zal berekend worden en dus groen worden. Maar het idee is het zelfde maar groene licht bronnen komen niet zo vaak voor :z
Het voordeel hier van is dat de omgeving realistischer en warmer over komt. Tevens krijg je geen onnatuurlijke situaties waar bepaalde objecten (waar het level design geen rekening mee gehouden heeft) een andere kleur hebben dan dat de situatie zou doen vermoeden.

En als ik het goed begrijp (speculatie aan mijn kant) zullen de overgangen (van 1 kamer naar een andere kamer) nu ook realistischer zijn. Dus niet plotseling van 1 type voorgerekende licht reflectie naar een andere toe. Dit bespaard aanzienlijk wat tijd op het gebied van level design, je hoeft geen rekening meer te houden met diverse voorgemalen licht bronnen met hun toegepaste fake radiosity in 1 map.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

O ja, desondanks ik een beginner ben, wellicht leuk voor het GoT overzicht:

GoT Nick: -ko-
Ingame: Logan Brownskin
Corp: Center for Advanced Studies (npc) (iig voorlopig...)
Alliance: Geen, denk ik.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het alsnog handig voor een speler van 2 jaar oud alsnog de epic arch mission te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01
Mooi om te lezen dat steeds meer mensen het spelen (weer) oppakken.

Op zich zijn er wel corps beschikbaar, alleen in ons geval bijvoorbeeld leven wij in WormHole space, wat voor een beginnen lastig te doen is, je kun dan vaak niet veel meer dan salvagen en proben. Voor meer denk ik toch echt dat je minimaal een BattleCruiser en bij voorkeur een BattleShip moet hebben om mee te kunnen doen, zeker gezien de remote repairs etc.

Wel hebben we nog een aantal mensen in empire rond vliegen, daar zou je mee kunnen vliegen over het algemeen.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:19:
is het alsnog handig voor een speler van 2 jaar oud alsnog de epic arch mission te doen?
Geen idee, ben ik ook wel benieuwd naar, mijn character is nu bijna 9 maanden...

[ Voor 20% gewijzigd door Suicyder op 10-10-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Ik ga het toch maar eens wat langer dan de trial period proberen en een account creeren,
Ik zit er over te denken om een nieuw account te creeren en even van scratsch af aan te beginnen ipv mijn rommel trial account te continueren.

Moet je de game nu aanschaffen? Want ik zie op de site dat je een special edition box kunt kopen in de winkel of de game op de site kunt kopen inclusief 30 dagen gametijd voor 19,95 euro (wat meer is dan de maandelijkse bijdrage) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

ZenTex

Doet maar wat.

Je kan het ook gewoon gratis downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Laat even je e-mailadres achter in mijn DM box, dan zal ik je een 3 weken trial sturen ipv 2 weken.
Je hoeft de game niet te kopen, maar kunt deze gewoon downloaden van de website http://www.eveonline.com/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Die epic arc mission zijn wel lekker cashen voor beginners :9~
nog even en ik heb een BC bij elkaar :9

EDIT; Wanneer je een ship koopt is het altijd tech 1 en je afhankelijk van je fitting word het tech 2 ?
Ik ben aan het kijken naar een leuke pve boot om frigates mee te fragen. Moet ik dan kijken naar een cruiser of destroyer ?

[ Voor 55% gewijzigd door Hekking op 10-10-2009 10:38 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schip is t1 of t2, fitting staat daar los van en kan ook t1 of t2 zijn.

Voor anti frig work werkt destroyer prima, maar als je caldari bent is caracal erg goed, en als je gallente bent vexor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@-ko-; Je speelt EVE, dus is het interessant :)

@Trin1ty; Die 19,95 is éénmalig, daarna is het 14,95 per maand. Bij die 19,95 zit 5 Euro aan activeringskosten. (Staat ook in de startpost onder het kopje 'kosten' ;))

@Hekking; Kijk eens op het tabblad 'Variations' als je de info van een schip leest, daar kun je alle varianten vinden inclusief Tech 1 en Tech 2. (Overigens staat dit ook enigszins in de startpost onder het kopje 'vliegmachines').

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 10-10-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Trin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:40:
Ik ga het toch maar eens wat langer dan de trial period proberen en een account creeren,
Ik zit er over te denken om een nieuw account te creeren en even van scratsch af aan te beginnen ipv mijn rommel trial account te continueren.

Moet je de game nu aanschaffen? Want ik zie op de site dat je een special edition box kunt kopen in de winkel of de game op de site kunt kopen inclusief 30 dagen gametijd voor 19,95 euro (wat meer is dan de maandelijkse bijdrage) :?
je hebt al enkele skills getraint in je 14/21 dagen, is aanbevolen om gewoon daar op door te gaan (skill points, zijn skills points :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:41:
Schip is t1 of t2, fitting staat daar los van en kan ook t1 of t2 zijn.

Voor anti frig work werkt destroyer prima, maar als je caldari bent is caracal erg goed, en als je gallente bent vexor.
maar als je gaat ratten in lowsec dan krijg je toch ook een slechte status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Uhm 'ratten' is het jagen op piraten in asteroid belts. Lijkt me niet dat je daar een slechte status van krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
'ratten' is het jagen op npc pirates :P
'anti-pirating' is het jagen op player pirates (<-- soms sec status loss)

rats = npc
pirates = pc

handig om die dingen uit elkaar te houden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Eeruku op 10-10-2009 16:01 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
van ratten krijg je juist een betere secstatus, is DE manier om je secstatus omhoog te krijgen (moet ik toch eens gaan doen, de laatste tijd beetje veel in lowsec aan het schieten geweest :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Anders krijg je gewoon even 2M ISK van Nitrox Infinity. \o/

Bedankt. De learning curve van EVE is steep, maar mensen als jij maken het makkelijker. Valt me sowieso op dat het niveau van mensen hoog is in deze game.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Het niveau moet wel hoog zijn. EVE is een ongenadig spel, fouten worden keihard afgestraft, teveel van deze fouten en het word bijna onspeelbaar.
Zo word dus wel het kaf van het koren gescheiden en houden de "idioten" het na een possje altijd wel voor gezien.

[ Voor 0% gewijzigd door ZenTex op 10-10-2009 17:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3CLipZ schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:00:
'ratten' is het jagen op npc pirates :P
'anti-pirating' is het jagen op player pirates (<-- soms sec status loss)

rats = npc
pirates = pc

handig om die dingen uit elkaar te houden ;)
ja ik bedoel pirates killen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere nieuwkomer die mij een DM stuurt of een evemail naar "Xixili" stuurt krijgt van mij een Destroyer of een Cruiser naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt me sowieso op dat het niveau van mensen hoog is in deze game.
Zou ik toch echt wat beter om je heen kijken*, tenzij elk spel dat ik speel van hoog niveau is, zijn de spelers in eve eerder onder dan boven het gemiddelde.

*Om te zien wat ik bedoel, probeer eve o forums, local in willekeurige trade/missie hub, smack wat van hoop pvp'ers afkomt, hoeveelheid metagaming (en dat is niet enkel spies, dat is ddos aanvallen op fleet commanders van tegenstander, pogingen keyloggers op hun systemen te krijgen, etc).

[ Voor 42% gewijzigd door Sissors op 10-10-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:30
Wat een hoop vrijgevige mensen hier ineens :P

Voor degene die hem nog niet kenden, dit is een aardige remix van "Below the Asteroids"

http://www.youtube.com/watch?v=mTvo59ptOXA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Klopt het als ik denk dat er maar 1 Epic Mission Arc is op dit moment? Die van Sisters of Eve? Ben maar even naar Arnon gevlogen en nu die aan het doen, easy cash en leuk verhaal :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Dutch2007 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:15:
[...]

je hebt al enkele skills getraint in je 14/21 dagen, is aanbevolen om gewoon daar op door te gaan (skill points, zijn skills points :))
Kweetut :) Maar wil toch vanaf scratch alles goed doorlopen. Ik zie dat de meeste Caldari/Gallente zijn. Maakt dat nog veel verschil (behalve de plaatjes van de avatars aangezien die per ras en bloodline verschillen)?
Gallente is redelijk neutraal begrijp ik en wat ik ook lees is dat het verschil in schepen niet meer bestaat tussen rassen?
Ik heb nu een Gallente char en aangezien ik EVE gekocht heb in de winkel met 60dg gratis en een extra ingame schip vroeg ik me af of ik dat schip van mijn Gallente char naar bijvoorbeeld een Caldari char kan overhevelen. ben er nog niet uit of ik happy genoeg ben met mijn avatar :D En de Caldari zien er cooler uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag ik hopen dat je niet naar die ene bloodline aan het kijken ben waar ik naam even van kwijt bent (degene die vroeger door iedere alt werd gebruikt, iemand komt er zo wel mee), die zijn gewoon ronduit lelijk.\
Edit: achura

Maar je kan altijd schepen van een ander ras voor trainen en gebruiken, zit geen penalty op ofzo (naast dat je andere skills moet trainen). Verder zit er wel best veel verschil tussen schepen van verschillende rassen. Gallente is inderdaad over het algemeen genomen redelijk allround en redelijk populair. Al hebben ze wel wat tekortkomingen (voornamelijk beperkte range van blasters).

En je kan geen schepen/isk van trial account naar ander account overhevelen. (je kan het doe ndoor achter te laten bij een planeet in rustig systeem en dan andere account laten oppikken, maar dan moet je caldari account wel het gallente schip kunnen vliegen).

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 10-10-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@White; er is, naast de 'beginners epic arc' ook nog één epic arc voor elk van de vier grote rassen. Ik meen echter gelezen te hebben dat je daar een standing van 5.0 met het desbetreffende ras voor moet hebben.

@Trin1ty; Je kunt als Caldari gewoon de skill trainen om Gallente Frigates te vliegen. * NitroX infinity is Caldari en vliegt een Gallente industrial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Laatst online: 18:33
NitroX infinity schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:22:
@White; er is, naast de 'beginners epic arc' ook nog één epic arc voor elk van de vier grote rassen. Ik meen echter gelezen te hebben dat je daar een standing van 5.0 met het desbetreffende ras voor moet hebben.
Benodigde standing is 6.8 met ofwel de factie ofwel de startende corp. Minny factie zit ik op 3,5 ofzo. Maar qua corpstanding zit ik met de brutors op 6.69. Dus binnen niet al te lange tijd ga ik met mijn domi de minny epic arc beginnen. Ben al bezig met de andere 3 rassen om ook die epic arcs te kunnen doen :)
@Trin1ty; Je kunt als Caldari gewoon de skill trainen om Gallente Frigates te vliegen. * NitroX infinity is Caldari en vliegt een Gallente industrial :)
Zolang je niet de laatste lvl van een van de factieskills aan het leren bent, ben je in twee weken max even ver in een willekeurige andere factie. Nog sterker, het kan heel slim zijn om in ieder geval alles te kunnen vliegen. Ik heb al meerdere malen indys mogen wegvliegen van kapotgeschoten poses.

Sowieso ben je geheel vrij om je kant te kiezen. Ik ben gallente, vlieg toevallig veel gallente, maar kan ook zo in minny schepen stappen. Caldari komt eraan en amarr doe ik niet aan. Zelfde voor guns/missiles/drones. Alleen lasers en amarr lopen achter ^^

edit:
Trouwens, terwijl ik lvl4 missies kan doen heb ook ik me met de epic sister arc vermaakt. Ik deed 'm in een attack frig, wat wel cheaten is ^^. Maar de rewards zijn on par met lvl2-3 missies. Daarnaast kan je, handig voor standings, ook de tutorial missies voor de andere rassen/lijnen doen. heeft me 0,5 standing met amarr opgeleverd :)

[ Voor 11% gewijzigd door wheez50 op 10-10-2009 21:52 . Reden: ben storyline buff: heb beginner epic arc ook gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

[b][message=32717372,noline]

En je kan geen schepen/isk van trial account naar ander account overhevelen. (je kan het doe ndoor achter te laten bij een planeet in rustig systeem en dan andere account laten oppikken, maar dan moet je caldari account wel het gallente schip kunnen vliegen).
Is dus geen trial account. Ik heb een nieuw account en middels de special edition (60dg gameplay+ ship) heb mijn ingame extra's op mijn Gallente ge-redemed maar ik twijfel over mijn avatar, dus misschien ga ik een caldari char creeren. Die goodies zitten slechts maar op 1 char. Als je ze daar op neemt kun je ze niet meer op de andere krijgen. Ik begrijp ingame van mensen dat je via een contract je schip naar andere char kunt overhevelen.

Is het verder nog spannend wat je neemt als ras/bloodline? Ben nu Gallente activist omdat ik het verhaal erbij het leukste vond van alle galllente bloodlines etc. Maar de keuze bepaalt geloof ik ook je attribute verdeling dus wellicht is het beter iets anders te kiezen :S (al kun je de attributes ook weer remappen geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, ja dan kan je gewoon nieuw char aanmaken, je spullen selecteren, rechter muisknop, create contract, en dan private item exchange maken.

Attribute verdeling is tegenwoordig onafhankelijk van bloodline, en gewoon gebalanceerd voor alle attributes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Trin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:58:
[...]
Is dus geen trial account. Ik heb een nieuw account en middels de special edition (60dg gameplay+ ship) heb mijn ingame extra's op mijn Gallente ge-redemed maar ik twijfel over mijn avatar, dus misschien ga ik een caldari char creeren. Die goodies zitten slechts maar op 1 char. Als je ze daar op neemt kun je ze niet meer op de andere krijgen. Ik begrijp ingame van mensen dat je via een contract je schip naar andere char kunt overhevelen.
Je kan inderdaad zo goed als alles wel contracteren naar je andere alt. Dat mag geen probleem zijn. Voor een kleine (echt geld) fee kan je trouwens je avatar plaatje wisselen tussen alts.
Is het verder nog spannend wat je neemt als ras/bloodline? Ben nu Gallente activist omdat ik het verhaal erbij het leukste vond van alle galllente bloodlines etc. Maar de keuze bepaalt geloof ik ook je attribute verdeling dus wellicht is het beter iets anders te kiezen :S (al kun je de attributes ook weer remappen geloof ik)
Een nieuw char heeft twee remaps. Maar als je je char goed uitkiest op bloodline, kan je zonder daar direct gebruik van te maken, toch al snel wat leuke skills op krijgen om te starten met spelen. Pro's gebruiken de twee remaps om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te leren.

Uitleg over leren:
Nieuwe chars die ik maak doen het volgende: Ze remappen met alles in mem, rest in int. Ze leren eerst int+mem+learning omstebeurt naar 3/4 - dan leer ik cybernetics naar drie (vier als je echt rijk bent) en geef ik mezelf implants. En ga ik verder met de advanced int+mem skills. Dan doe ik de basic andere skills. Ik leer alle basic skills tot 4 en mem tot 5 - advanced learning skills tot 3-4. Daarna leer ik zo veel mogelijk mem+int gebaseerde skills. Dat kan een maandje duren. Dan remap ik weer naar per. Dan ga ik verder met leren. Nu ben ik altijd aan het spelen met mijn alts, en gebruik ze ook. Ik haal dus over een maand of 8-10 speeltijd maar 10-12mil sp. max. Een pro die alles doet om te leren, zit tegen de 25 mil sp in een jaar. Maar die alt is dus weinig in gebruik.

edit:
furby-killer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:03:
...
Attribute verdeling is tegenwoordig onafhankelijk van bloodline, en gewoon gebalanceerd voor alle attributes.
Volgens mij hebben de bloodlines nog steeds invloed hoor. alleen door de remaps is de keus veel makkelijker. Niet alles is meer caldari achura :)

[ Voor 8% gewijzigd door wheez50 op 10-10-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Maar je gaat dus al je skillpoints weggooien omdat je je plaatje niet leuk vind 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij hebben alle bloodlines nu 7-7-7-7-6 (waarbij laatste charisma is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:21:
Mag ik hopen dat je niet naar die ene bloodline aan het kijken ben waar ik naam even van kwijt bent (degene die vroeger door iedere alt werd gebruikt, iemand komt er zo wel mee), die zijn gewoon ronduit lelijk.\
Edit: achura
Wat is er dan zo lelijk aan Achura.
Dat is de bloodline van mijn female character.
Die koos ik niet omdat die zo "goed" was maar omdat ik die mooi vond :P
Ondertussen heeft ze al 2 portretchanges gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:45:
Volgens mij hebben alle bloodlines nu 7-7-7-7-6 (waarbij laatste charisma is).
ik heb twee characters aangemaakt en bij de keuze helmaal niet aan stats gedacht. Beide hadden de bovenstaande verdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Avatars moeten van dezelfde sexe, faction, bloodline etc zijn... ben er ook tot frustratie tijd terug achtergekomen.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

White schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:14:
Maar je gaat dus al je skillpoints weggooien omdat je je plaatje niet leuk vind 8)7 ?
Nee dus. Ik zei dat ik van scratch af aan wilde beginnen omdat ik tijdens mijn trial (waar ik pas op de helft van was dus zoveel gooi ik niet weg) maar wat aan rommelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Ik heb binnenkort small hybrid turret lvl 4 binnen maar waar kan ik een beetje fatsoenlijk aan tech 2 railguns komen ? Ik was her en der in highsec al aan het rondkijken maar er is maar weinig tekoop

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:25:
[...]

ik heb twee characters aangemaakt en bij de keuze helmaal niet aan stats gedacht. Beide hadden de bovenstaande verdeling.
Hmm, weer iets nieuws. Wist ik niet :-)
Hekking schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:58:
Ik heb binnenkort small hybrid turret lvl 4 binnen maar waar kan ik een beetje fatsoenlijk aan tech 2 railguns komen ? Ik was her en der in highsec al aan het rondkijken maar er is maar weinig tekoop
Uhmm, heb je al in jita gekeken? Zelf zit ik altijd in de buurt van amarr/oris, kan ik altijd wel te pakken krijgen wat ik nodig heb.

[ Voor 43% gewijzigd door wheez50 op 11-10-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hekking schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:58:
Zet je market window maar op region ipv station of system. Dan kan je verder kijken en je vindt in elke region meestal wel tech2 verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of gebruik het zoek tabblad in de market. Naar jita gaan voor een gewone t2 railgun is zware overkill.

Je hebt wel small hybrid V (en nog wat andere skills) nodig, niet IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Zo, ik ga morgen aan level 3 missions beginnen. Wacht nog even op hull upgrades IV.
Dit wordt mijn setup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
[Harbinger, Zephyr Windstar's Harbinger]
Reactor Control Unit I
Medium Inefficient Armor Repair Unit
Damage Control II
C4S Coiled Circuit Thermal Radiator
N-Type Thermic Hardener I
N-Type EM Hardener I

Cap Recharger II
Cap Recharger II
10MN Afterburner I
Cap Recharger II

Heavy Anode Particle Stream I, Microwave M
Salvager I

Medium Capacitor Control Circuit I

Hammerhead II x5

Hardeners zijn rat specific. Heb ook multifreq bij me voor als ze dichtbij komen. Wat denk jullie er van?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
furby-killer schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:54:
Of gebruik het zoek tabblad in de market. Naar jita gaan voor een gewone t2 railgun is zware overkill.

...
Natuurlijk is naar Jita gaan overkill. Als ze het hebben is het daar. Ik vermoed(de) dus dat 'ie gewoon niet goed genoeg zocht. Ikzelf ben pas een handvol keren teleurgesteld in amarr/oris. En da's omdat ik rare dingen zocht. Ik vond ze in dodixie en/of rens. Ik vermijdt jita. Als in probeer er echt vandaan te blijven. Ik haal mijn spullen liever @oris dan dat ik 15 jumps minder ff in jita kijk.

Eve is geen spel voor mensen die hun handje vastgehouden moeten hebben. Tweakers.net trouwens ook niet. En in een forumdraadje op de laatste over de eerste zou ik zeggen... Uhh. ...

edit hierop:Ook kan je je filters uitzetten. rechtsboven in het marketscreen staat hoeveel results zijn filtered. Je kan de filters uitzetten. Dan zie je alles. Heb er regelmatig last van op een char dat ik niet alles zie. Dus nu kijk ik ongefilterd en filter lowsec er handmatig uit.

en @Pingkiller: Ofwel fit een marII of ga voor een meta4. Verder ziet het er heel redelijk uit. Ik neem aan dat je de reactor control nodig hebt omdat je power tekort komt. Kan je misschien rondkomen met een pdu? Ik vind rcu's altijd zo geforceerd aandoen - meestal ook een teken dat je nog skills tekort komt (Heb ik tenminste altijd last van 8) ). Zelf zou ik proberen de rcu+termal radiator te droppen en twee extra n-type hardeners te fitten. Samen met een stabiele cap + med armor repairer II geeft me dat (gallentevlieger) altijd genoeg ruimte om mijn drones te launchen en uit mijn neus te gaan eten. YMMV natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door wheez50 op 11-10-2009 19:22 . Reden: doublereaction en toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een leuke dag gehad. Lekker vooruitgekomen met de Sisters of Eve epic mission lijn, maar wat ik nog leuker vind, is dat ik de eerste director van mn huidige corp ben geworden. Ik kan nu dus bijna alles doen wat de oprichter ook kan. En dat is best leuk. Vooral omdat ik eigenlijk nog maar net speel (de corp bestaat ook nog niet zo lang, New Interstellar Order is de naam). Blijkbaar heb ik toch indruk gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:24:
vandaag een leuke dag gehad. Lekker vooruitgekomen met de Sisters of Eve epic mission lijn, maar wat ik nog leuker vind, is dat ik de eerste director van mn huidige corp ben geworden. Ik kan nu dus bijna alles doen wat de oprichter ook kan. En dat is best leuk. Vooral omdat ik eigenlijk nog maar net speel (de corp bestaat ook nog niet zo lang, New Interstellar Order is de naam). Blijkbaar heb ik toch indruk gemaakt :D
misschien een noobcorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:24:
Ik heb me vandaag ook aangemeld bij één of andere corp, ik hoop dat ik daar ook een goede indruk maak ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ben nu ook met die Sisters of Eve arc bezig.. easy cash wel. En rondhangen in Arnon is wel humor op het moment :P
Ene MttDao die met een smartbomb een minerfleet in racet.. *hallo Concorde!* :D

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Bezig met die Sisters of Eve ark, dropt een of ander cruiser rat een laser, check ik nog even voor ik hem reprocess in het station of die iets waard is. Blijkt het een of andere named laser te zijn van 11mil waarde :D . Alsof je de loterij gewonnen hebt :+ . (is ook als je net 12 mil op je bank hebt staan)

Even doorsparen tot 40mil en dan maar eens een Myrm aanschaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Misschien toch even verder doorsparen zodat je ook insurance en modules erbij kunt kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Net een .nl Corp gejoined. Kost niks en wie weet kom ik ermee vooruit. :)

Verder heb ik nu al 30 gates gejumped omdat ik mijn spul had laten liggen in a distant galaxy far, far away dus daar even heen gevlogen en overbodige brol geselled. Ben nu 1M ISK rijker. Niet veel misschien maar met net 4M op de bank nu een hoop geld.

Ga nu weer richting Arnon om Sisters of EVE Epic te doen en te bedenken welke Cruiser ik aan Xixili ga vragen. O+

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gisteren 3 uur gedaan over een Angel Fortress (geloof ik), 2 pockets, met een paar spawns in de 2e pocket. Krijgen we een Domination Warlord, dropt ie:

Domi BCU
Domi Large Shield Booster
Domi Shield Boost Amp

Die BCU is volgens mij nog t meest waard, de rest heeft eigenlijk lagere boost % dan de T2 mods, wel minder cpu/grid nodig natuurlijk. Al met al zo'n 60 of 70mil waard denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bleh, dat verdient dan ook niet echt lekker.... 80m + de salvage van de andere schepen.... in 3 uur!

Beetje sleepers slopen is zo 100-200mil per uur (solo in een C3), koop een tengu en ga een wormhole in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Afgelopen week heeft onze Corp een wardec gekregen van een corp PvP'ers die het vooral op miners gemunt lijken te hebben (onze corp is ook een mining corp met een klein aantal mission runners waaronder ikzelf). Jammer voor hun is onze CEO op een alt lid van een grote 0.0 PvP Alliance / Corp en zijn deze op dit moment onderweg om op hun beurt onze aanvallers te wardeccen. Gisterenavond kwamen de eerste schepen het system binnenwarpen en vanavond om 17:00 gaat hun wardec live. Ik ben benieuwd wat voor schepen ze allemaal vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wabs schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:48:
bleh, dat verdient dan ook niet echt lekker.... 80m + de salvage van de andere schepen.... in 3 uur!

Beetje sleepers slopen is zo 100-200mil per uur (solo in een C3), koop een tengu en ga een wormhole in :*)
Tja sparen he :p

Ik zou hem iig wel zo kunnen vliegen met T2 fit, maar ik heb effe geen 1 bil liggen :) En dan vraag ik me ook nog effe af hoe ik veilig wil gaan rondvliegen in die WH's ;)

[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 12-10-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36
pingkiller schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:09:
Zo, ik ga morgen aan level 3 missions beginnen. Wacht nog even op hull upgrades IV.
Dit wordt mijn setup:
code:
1
[Harbinger, Zephyr Windstar's Harbinger]
wheez50 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:10:
[...]en @Pingkiller: Ofwel fit een marII of ga voor een meta4. Verder ziet het er heel redelijk uit. Ik neem aan dat je de reactor control nodig hebt omdat je power tekort komt. Kan je misschien rondkomen met een pdu? Ik vind rcu's altijd zo geforceerd aandoen - meestal ook een teken dat je nog skills tekort komt (Heb ik tenminste altijd last van 8) ). Zelf zou ik proberen de rcu+termal radiator te droppen en twee extra n-type hardeners te fitten. Samen met een stabiele cap + med armor repairer II geeft me dat (gallentevlieger) altijd genoeg ruimte om mijn drones te launchen en uit mijn neus te gaan eten. YMMV natuurlijk.
RCU is nodig anders kan je geen 7 guns fitten op een Harby.
Anyway die fit is we redelijk en level 3 moet daarmee wel kunnen, alleen ga je niet cap stable zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
De_Bastaard schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:41:
[...]

Tja sparen he :p

Ik zou hem iig wel zo kunnen vliegen met T2 fit, maar ik heb effe geen 1 bil liggen :) En dan vraag ik me ook nog effe af hoe ik veilig wil gaan rondvliegen in die WH's ;)
Lang leve het met de corp in een WH leven gebeuren. ;) Vaak genoeg dat de buurt wormholes onbewoond zijn. + dat er geen local is dus ze zien niet zo snel of je bestaat + dat je continu je scanner gebruikt en zodra je probes binnen 5 au van je schip vindt die niet van de corp zijn maar even weg gaan of ztorgen dat er backup is. Tengu is wel leuke bait >:) Tot nu toe zijn we alleen t3 kwijt geraakt aan bewuste pvp ops. dus niet perongeluk gegankt worden. Alleen een WH in gaan met zo'n ding is misschien een minder goed idee, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Nitrox heeft een hele mooie Dust 514 topic geopend en nu maar hopen dat er veel interactie valt te halen tussen PC EVE Online en Console Dust 514 :D

\[X360/PS3] \[MMO/FPS] Dust 514

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He iedereen,

ik speel nu pakweg een half jaar (iets langer) met mijn chars en heb er nog steeds groot plezier in om EVE te spelen. Vlieg nu al een paar maandjes in een Drake in high sec. Beetje missies vliegen en ben druk aan het sparen voor mijn Alt om daar boten mee te gaan bouwen. Hebben jullie nog tips?

Naam: Schpijker
IG Name: Berzerkergang
Corp: Bendebeukers
Ras: Caldari Civire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Voor ik het vergeet:

GoT nick: Trin1ty
Eve char: Neaphyn
Ras: Female Gallente/Gallente/Activists

Vraagje, hoe krijg ik de tijd linksonder naar mijn eigen tijd? Erg irritant dat ik ingame niet kan zien hoe laat het is. Ik heb me sufgezocht naar hoe ik dat kan configureren ingame maar tot op heden no luck :(

Net de 10 quests van de combat career agent afgerond, nu bezig met de mining variant.
En even wat rondgevlogen in mijn gele shuttle die bij de special edition zat. Dat ding schijnt aardig wat geld (voor een starter als ik dan hé) waard te zijn maar ik vind hem te leuk om hem weg te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ingame tijd is gebaseerd op Universal Time, houdt dus in dat je de tijd niet zelf kan instellen. Dit doen ze ook mede om anouncements te kunnen plaatsen. Dit voorkomt dat ze met elke tijdsomgeving appart rekening moeten houden. Niet instelbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:46:
De ingame tijd is gebaseerd op Universal Time, houdt dus in dat je de tijd niet zelf kan instellen. Dit doen ze ook mede om anouncements te kunnen plaatsen. Dit voorkomt dat ze met elke tijdsomgeving appart rekening moeten houden. Niet instelbaar dus.
Een echte Eve player denkt ook in GMT, niet in zijn eigen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42

rapture

Zelfs daar netwerken?

Inderdaad, anders kan je geen afspraken in corp/alliance maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:19
Ik speel EVE nu ruim 6 jaar en ik heb laatst ook de beginners epic arc gedaan. In een T2 fitted harbinger, dat dan weer wel maar vond het verfrissend. Zeker ook om de noobs op weg te helpen die de nodige destroyers waren verloren in die ene missie met veel drones. Links en recht wat ISKies uitgedeeld, leuk leuk leuk..

Nu bezig met de standing voor de Amarr epic arc. Ik kan die van Caldari al doen alleen heb ik geen zin en tijd om al m'n missioning zut weer te verhuizen.... (35 jumps)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:30:
ik speel nu pakweg een half jaar (iets langer) met mijn chars en heb er nog steeds groot plezier in om EVE te spelen. Vlieg nu al een paar maandjes in een Drake in high sec. Beetje missies vliegen en ben druk aan het sparen voor mijn Alt om daar boten mee te gaan bouwen. Hebben jullie nog tips?
...
Iets vergelijkbaars had ik in gedachte toen ik begon. Heb nu een dozijn shipbpo's researched en wel, maar ik moet eerlijk zeggen, zelfs met PE5 zal het me niet makkelijk lukken winst te maken op amarr/oris prijzen. En wat ik weet van Jita is dat het daar nog ietsjes scherper is.
T2 schepen is helemaal verliesgevend, zolang je de bp cost meerekent.

Maar: om te beginnen heb je bp's nodig. Liefst zo goed mogelijk geresearched. Dat betekent een ME van minstens 40, maar liefst 100+ (vanaf een 100 maakt het bijna geen verschil meer. En de PE tenminste 20 (vanaf 25 is het verschil minimaal). En dan heb je de juiste skills nodig. In de bp staan de skill reqs om te bouwen. Je hebt het minimale nodig. Meer is overkill. Behalve wat betreft production efficiency. Deze dient om enige kans op kosteneffectiviteit te behouden tenminste op 4 te staan. En het liefst op 5. De skill industry kan je nog een paar duizend isk extra opleveren door deze op 5 te hebben. Peanuts, zoals je inmiddels gemerkt hebt.

Dan ben je klaar om te gaan bouwen. Enige wat je nodig hebt zijn minerals. Als je een char/alt hebt met ref efficiency 5/ hoge standing (6,8) en evt wat extra scrapmetal processing, kan je heel goedkoop aan minerals komen door modules en ships op te kopen voor lage prijzen. Door een beetje te handelen en alles wat je krijgt optimaal te refinen, kun je onder kostprijs aan minerals komen. Goede buyorders buiten de handelscentra wil soms ook uitstekend werken. Voor de miners onder ons die denken dat dat niet voor hen geldt: Voor scheepsbouw heb je altijd een vrij hoog gehalte aan higher end minerals nodig. En laat veldspar nu erg efficient zijn om te minen. Je kan dan beter veel veldspar minen, refinen, verkopen en dan bijvoorbeeld noxc of mex terugkopen. Ik heb altijd een tabelletje bij de hand met optimale prijzen per m3 ore.

Research is een vak apart (again, naast refinen/mineral aqcuisition en productie). Research kan je op twee onderdelen specificeren: basic research en advanced research - basic is gewoon de ME + PE van je bpo's verhogen. Dit is vrij moeilijk in empire, als je geen researchpos hebt. Een researchpos kost ongeveer 300-1200 mil opstartkosten en daarna 20-300 mil/maand. Ik ben happy, want in mijn alliance zit een techcorp met drie grote researchposes :-).

Advanced research noem ik invention (T2 prod) en evt zelfs T3 richting. Invention is tot nu toe een hobby (reken op een begininvestering van enkele tientallen miljoenen om simpelweg de verschillende skillbooks te kopen). Wel voorzie ik mezelf in drones en modules onder marktprijs (in principe zou ik er dus winst op kunnen maken. De schaal is alleen zo klein dat ik in dezelfde tijd ongeveer evenveel isk icemine. En dat doe ik semi-afk)
Looney11 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:32:
Ik speel EVE nu ruim 6 jaar en ik heb laatst ook de beginners epic arc gedaan. In een T2 fitted harbinger, dat dan weer wel maar vond het verfrissend. Zeker ook om de noobs op weg te helpen die de nodige destroyers waren verloren in die ene missie met veel drones. Links en recht wat ISKies uitgedeeld, leuk leuk leuk..

Nu bezig met de standing voor de Amarr epic arc. Ik kan die van Caldari al doen alleen heb ik geen zin en tijd om al m'n missioning zut weer te verhuizen.... (35 jumps)...
Een harbinger? Zijn die dingen echt zo slecht? Ik dacht dat ik al vreselijk overkill pleegde door in een ishkur de boel te slopen... Regelmatig dat ik een oepsmomentje had (halverwege je armor zitten omdat je niet zit op te letten: Misschien toch eens handig om je SARII aan te zetten ... En waarom hang ik stil? Laat ik eens eens gaan orbiten ofzo...) Maar eigenlijk geen verdere problemen.

En veel plezier met de ministry of internal order. Ik heb al een standing van 1,9 (amarr standing na diplomacy nu 1,45 in de min. Dat was tegen de drie ^^)

[ Voor 15% gewijzigd door wheez50 op 12-10-2009 12:38 . Reden: doublereply ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Inderdaad, vreselijke overkill met een harbinger hehe, better safe than sorry :P
Ik heb het geheel in minder dan twee dagen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:34:
[...]

Iets vergelijkbaars had ik in gedachte toen ik begon. Heb nu een dozijn shipbpo's researched en wel, maar ik moet eerlijk zeggen, zelfs met PE5 zal het me niet makkelijk lukken winst te maken op amarr/oris prijzen. En wat ik weet van Jita is dat het daar nog ietsjes scherper is.
T2 schepen is helemaal verliesgevend, zolang je de bp cost meerekent.

Maar: om te beginnen heb je bp's nodig. Liefst zo goed mogelijk geresearched. Dat betekent een ME van minstens 40, maar liefst 100+ (vanaf een 100 maakt het bijna geen verschil meer. En de PE tenminste 20 (vanaf 25 is het verschil minimaal). En dan heb je de juiste skills nodig. In de bp staan de skill reqs om te bouwen. Je hebt het minimale nodig. Meer is overkill. Behalve wat betreft production efficiency. Deze dient om enige kans op kosteneffectiviteit te behouden tenminste op 4 te staan. En het liefst op 5. De skill industry kan je nog een paar duizend isk extra opleveren door deze op 5 te hebben. Peanuts, zoals je inmiddels gemerkt hebt.

Dan ben je klaar om te gaan bouwen. Enige wat je nodig hebt zijn minerals. Als je een char/alt hebt met ref efficiency 5/ hoge standing (6,8) en evt wat extra scrapmetal processing, kan je heel goedkoop aan minerals komen door modules en ships op te kopen voor lage prijzen. Door een beetje te handelen en alles wat je krijgt optimaal te refinen, kun je onder kostprijs aan minerals komen. Goede buyorders buiten de handelscentra wil soms ook uitstekend werken. Voor de miners onder ons die denken dat dat niet voor hen geldt: Voor scheepsbouw heb je altijd een vrij hoog gehalte aan higher end minerals nodig. En laat veldspar nu erg efficient zijn om te minen. Je kan dan beter veel veldspar minen, refinen, verkopen en dan bijvoorbeeld noxc of mex terugkopen. Ik heb altijd een tabelletje bij de hand met optimale prijzen per m3 ore.

Research is een vak apart (again, naast refinen/mineral aqcuisition en productie). Research kan je op twee onderdelen specificeren: basic research en advanced research - basic is gewoon de ME + PE van je bpo's verhogen. Dit is vrij moeilijk in empire, als je geen researchpos hebt. Een researchpos kost ongeveer 300-1200 mil opstartkosten en daarna 20-300 mil/maand. Ik ben happy, want in mijn alliance zit een techcorp met drie grote researchposes :-).

Advanced research noem ik invention (T2 prod) en evt zelfs T3 richting. Invention is tot nu toe een hobby (reken op een begininvestering van enkele tientallen miljoenen om simpelweg de verschillende skillbooks te kopen). Wel voorzie ik mezelf in drones en modules onder marktprijs (in principe zou ik er dus winst op kunnen maken. De schaal is alleen zo klein dat ik in dezelfde tijd ongeveer evenveel isk icemine. En dat doe ik semi-afk)

[...]
Bedankt voor de adviezen, nu heeft mijn alt al een grote lading skills liggen en de meeste skills die je benoemt heb ik al op 4 staan. Dus ik ga er even iets harder aan trekken om dit goed te krijgen. De meeste loot die ik met mijn andere char binnen haal gaat direct door naar mijn alt om alles te refinen zodra refinery efficiency op max staat. Zowieso gaat het meeste in Industry straks naar 4 om van alles te kunnen minen met dit char. De meeste tijd gaat momenteel nog in missien zitten tot mijn tweede PC functioneel is en werkt. Dan kan ik met beide accounts op pad om wat te missiën en minen met zijn tweeen.

Zijn er meer lui van BB op tweakers btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
yeah - ik heb een vreselijke trackrecord met sorry... Heel weinig safe en heel veel sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT nick: Omega Supreme
Eve char: Stanton Bowers
Ras: Male Caldari
Corp: NPC corp

Oh en Xixili, ik heb je in game een mail gestuurd met bedankt voor het aanbod voor een cruiser. Maar met de tips hier had ik met 1 avondje missies de ISK voor een Caracal bij elkaar. Nog een avondje voor de fitting en insurance en ik ben er klaar voor. Kan je de cruiser aan een andere beginner hier geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

@Wheez/Schpijker wees wijs; ga niet alles zelf leren als je nu al verwacht winst te maken op productie.
Daarvoor is EVE veels te uitgebreid.

Een BPO calculator vind je hier; http://zofu.no-ip.de/bpo

Zoek een corp die de refining voor je doet en de standing heeft om geen tax te hoeven betalen. Dat scheelt je bruto 10%.
Daarnaast hoef je dan niet een lang skillpath in (-5% refining waste) en kun je focussen op wat je wel wilt. Eveneens hoef je dan niet eerst missies te doen tot snot voor je ogen staat om een 6.67 standing te halen (-5% tax reduction).

10 BPO's is teveel om mee te beginnen, neem gewoon 1 medium of simpele van een item wat iemand elke dag gebruikt en plaats die goed in de systemen.

Bijvoorbeeld; mining drone I
Plaats deze in ice systemen en evt sub-trade hubs. Vermijd Jita.

Mensen vliegen max 2-3 jumps voor zoiets simpels.

Kan even niet checken nu maar marge is 2k geloof ik. Voordeel is weer dat de volumes voor deze krengen enorm zijn en je er ook snel batches van een paar honderd kunt bouwen.

Zaken als een Raven BPO mogen leuk lijken, maar als ik mij verveel maak ik meer winst met produceren en rondtoeren met mining drones in mijn laadbak dan tig anderen met een BPO waar ze voor het gemak de afschrijving maar van vergeten onder het mom van 'een andere sukkel koopt hem later wel van mij voor veel bling bling' :)
Ook kopen mensen vaak BPO's zonder te kijken naar wat ze daadwerkelijk binnenhalen maandelijks aan higher minerals (als ze in hi-sec zitten). KISS Keep It Short & Simple.. de efficienste wint en 'need before greeed'.

Research is helemaal een zwart gat. Kun je beter meespelen aan de EVE lotterij :)
Om hier nog enigzins geld aan te verdienen moet je enorme skillpaths af, Research points halen bij een Research agent level 4 (anders is het de moeite niet), je datacores goed afstemmen op je research anders kun je nog 100'n datacores gaan aanschaffen a 200-300k pst, de voorinvestering is vreselijk duur (datamodules, ff naam kwijt).. etc..

Research is naar het casino gaan. Duur maar leuk.

Leuke quote trouwens, dank je O-)
Looney11 > Inderdaad, vreselijke overkill met een harbinger hehe, better safe than sorry
wheez50 > yeah - ik heb een vreselijke trackrecord met sorry... Heel weinig safe en heel veel sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door yared op 12-10-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Voor een beginner zijn de meeste posts hier overigens inhoudelijk bijna niet te volgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Looney11 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:45:
Inderdaad, vreselijke overkill met een harbinger hehe, better safe than sorry :P
Ik heb het geheel in minder dan twee dagen gedaan.
Ach... ik ben van plan in empire wat Epic Arcs te gaan doen zodra ik mijn Legion heb... en gebaseerd op mijn huidige skills heeft die 766 dps tank, wat dus met de subsystem skills op V (wat ik wil hebben bij aanschaf) uitkomt op een goede 950-1000 dps tank.
Trin1ty schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:28:
Voor een beginner zijn de meeste posts hier overigens inhoudelijk bijna niet te volgen :D
Het is dan ook verstandig bij een corp te gaan die bezig is met wat jij WIL gaan doen. Zij kunnen jou het beste de informatie bieden die JIJ nodig hebt!

[ Voor 26% gewijzigd door Suicyder op 12-10-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yared schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:58:
@Wheez/Schpijker wees wijs; ga niet alles zelf leren als ...
Bedankt voor de ze tips. Ik was niet van plan er gelijk veel winst in te verdienen, laat staan dat ik die verwachting enigzins had ;). Ik weet dat het een verschrikkelijk lang pad gaat worden en de enige reden dat ik dit pad volg met mijn alt is om schepen te bouwen om een keer een lowsec op in te kunnen en een aantal schepen op backup te hebben mocht het nodig zijn om een andere te pakken. Ik spaar ook eerst mijn skills door voordat ik onnodige kosten maak met mijn char om iets te bouwen en researchen. Ben nu eerst druk bezig ore binnen te halen en op een later moment alles te refinen en eventueel een deel verkopen of omzetten naar iets leuks om er meer mee te gaan doen. Mijn kosten haal ik er zowieso wel uit. Mijn ene char zal aan het missiën zijn terwijl de andere aan het minen is in highsec en andersom. Ik speel het ten tweede voor de fun en niet om er dik geld aan te verdienen in game. Het is ten tweede ook om de praktische kant: ik kan schepen bouwen voor tijdens een war en amo zodat we minder afhankelijk zijn van andere systemen en andere mensen.

Momenteel ben ik bezig met mijn PVE/PVP char om mijn engineering te maxen, alles wat in die omgeving zit gaat omhoog tot aan de capitals aan toe. Ben erachter dat het met een caldari boot enorm goed werkt om fatsoenlijk te tanken en om t2 meuk te equipen zodat mijn Drake tijdens PVE lekker relaxed kan hangen en de schade kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Wat ik deed met mijn net aangemaakte industry char was torps bouwen en verkopen in de mission hubs.

Torp BP's zijn goedkoop en de marge op torps was aardig goed te noemen, maar nog belangerijker: ik kon ze aardig snel verkopen. Batches van 50-100.000 stuks verkochten binnen een dag. Door de aantallen loopt de winst aardig op.
Minerals waren er ook in overvloed te verkrijgen dus ook daar geen problemen mee.

Af en toe kwam er een nieuwe concurrent zijn waar onder mijn prijs verkopen. Dan was het wel een beetje opletten geblazen, want ik zorgde ervoor dat als hij onder mijn prijs ging zitten, ik hetzelfde deed. Na verloop van tijd worden ze het wel zat en taaien ze af.

Da's nou echt EVE. 'T is altijd knokken, wat je ook doet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Als er teveel concurrentie koopt of de prijs te hard zakt dan pak ik de winst die ik al had, dump de rest of parkeer het uit beeld voor een hogere prijs om later nog eens mee te doen.

Beetje je eigen markt beschermen en de marges icm volumes in de gaten houden werkt beter dan focussen op paar dikke bpo's.

Maar idd, dat is nou EVE de trade/productie kant :D

Als iemand minerals in de buurt van ons hq heeft moet ie maar eens een brul geven, heb diverse NPC's op 0% tax.
Je vind me ingame in V3SPA channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Ik moet scrapmetal processing nou maar eens naar 5 gaan brengen, met de hoeveelheid meuk die je zo over de jaren verzameld is dat zo ongeveer een must..

GoT nick: Looney11
EVE nick: Ishihiro Tanaka
Corp: Enrave
Alliance: Ethereal Dawn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Btw, als je graag een hoge standing wilt hebben om geen refinng tax te betalen. Mijn tips is haal een standing van 3.0 met lvl 3 missies in een drake en ga daarna de COSMOS missies van dat gebied doen.
Er zijn 4 soorten.
Caldari
Amarr
Gallente
Minmatar

Elke heeft een gebied van rond de 8 systemen met daarin agents, deze zweven in space en als je even googlt vindt je vrij snel een site met al deze agents en hun plek. Vaak is er ook een prima howtoo te vinden.
Het voordeel aan deze missies is dat ze allemaal VEEL standing increase geven. Ik heb nu een caldari standing van 9.2 en een amarr standing van 8.5 Vooral door deze cosmos missies! Is allemaal high sec (pas alleen op bij de laatste paar caldari missies, daar moet je soms door een low sec naar een high sec om een missie te doen).

Ze leveren naast veel standing ook VEEL iskies op. De caldari variant heeft geeft een berg gave implants. 5% mining yield (dat michis excavation ding), een 8% armor hp bonus (verkocht voor 950m!!) een smokescreen cov ops module (verkocht voor 350m). Al met al in die caldari cosmos alleen al 1.5b verdiend aan loot. ZEKER een aanrader. Amarr is ook wel nice!

Je krijgt ook een hele berg blueprints voor cosmos items. Kan alleen sommige benodigde onderdelen niet vinden om ze te maken (bepaalde guristas delen) als je die kan maken maak je weer veel winst! :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Hmm ook maar eens cosmos gaan doen dan. Heb alleen een tijdje terug wat standing gekocht daar met die tags, maar dat schoot niet op en die tags waren reteduur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:48:
GoT nick: Omega Supreme
Eve char: Stanton Bowers
Ras: Male Caldari
Corp: NPC corp

Oh en Xixili, ik heb je in game een mail gestuurd met bedankt voor het aanbod voor een cruiser. Maar met de tips hier had ik met 1 avondje missies de ISK voor een Caracal bij elkaar. Nog een avondje voor de fitting en insurance en ik ben er klaar voor. Kan je de cruiser aan een andere beginner hier geven :)
Okies
We hebben nu een war uit te vechten en een war met een corpmember >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond maar even achter die COSMOS missies aan denk ik. Heb er veel over gehoord en gelezen (in de afgelopen 3 maanden lezen met tweakers) en kan die wel aan met mijn drake. Wat valt er verder te doen in 0.0 qua geld verdienen. Ik hoor dat rats er veel waard zijn, wat me de moeite wel waard lijkt, maar heb niet het idee dat het zo snel gaat als gewoon missies vliegen. Heb een gankdrake en een hamdrake klaarliggen om lowsec in te gaan, heb er alleen bijster weinig mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:17:
Vanavond maar even achter die COSMOS missies aan denk ik. Heb er veel over gehoord en gelezen (in de afgelopen 3 maanden lezen met tweakers) en kan die wel aan met mijn drake. Wat valt er verder te doen in 0.0 qua geld verdienen. Ik hoor dat rats er veel waard zijn, wat me de moeite wel waard lijkt, maar heb niet het idee dat het zo snel gaat als gewoon missies vliegen. Heb een gankdrake en een hamdrake klaarliggen om lowsec in te gaan, heb er alleen bijster weinig mee kunnen doen.
Evemail me ff (CopyCatz) als je zin hebt om er samen naar te kijken/spelen. Als er nog mensen zijn die mee willen doen? Ik weet alleen niet hoe het dan werkt, normaal als je een storyline doet krijg je alleen zelf de standing increase, is dat met cosmos ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CopyCatz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:37:
[...]

Evemail me ff (CopyCatz) als je zin hebt om er samen naar te kijken/spelen. Als er nog mensen zijn die mee willen doen? Ik weet alleen niet hoe het dan werkt, normaal als je een storyline doet krijg je alleen zelf de standing increase, is dat met cosmos ook zo?
Zodra ik thuis ben EM ik je ;) zit momenteel op mijn werk.
Zien we vanuit daar welk systeem je uithangt en wat we vanaf daar kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ja denk dat alleen de persoon die de missie aanvraagt die krijgt.
Als je even op google zoekt, er is een goeie walk thru is duits maar wel te volgen met een vertaler er naast. vertelt je de volgorde van de agents die handig is, waar je op moet letten, welke items je moet zoeken en waar, zeker de moeite om die te zoeken.
eerste paar missies zijn super makkelijk maar wel de moeite voor de standing, + dat je soms items nodig hebt die je in die missies krijgt voor een volgende missie. Dus gewoon beginnen bij de lvl 1 missies.

Let er wel op dat je niet alle schepen kan gebruiken altijd. Soms mag een BC of zo niet door een gate heen en moet je een frig pakken. Ik heb het in een hawk gedaan maar een ishkur lijkt me eerlijk gezegd een betere oplossing, meer DPS. Soms met die hawk VEEL moeite moeten doen om door een tank heen te komen. Het is ook vaak het zelfde 'zoek 10 van deze items in dit complex' en dan ook wel saai maar wel de moeite met geld en standing imo... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Ik print dit alvast ff uit: http://www.scribd.com/doc/16401872/Cosmos-Missions-101

Uitgebreider kun je het denk ik niet krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
argh, mn werk laptop heeft een oude versie van flash en ik kan em niet updaten, zelfs niet met admin login, heeel vaag.... ik kijk thuis wel even over een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

CopyCatz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:59:
Ik print dit alvast ff uit: http://www.scribd.com/doc/16401872/Cosmos-Missions-101

Uitgebreider kun je het denk ik niet krijgen :)
Bedankt voor de link! :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh well, geen sisters of eve vandaag. De hele avond ingelogd om te kijken hoe het er voor stond maar er waren wat mensen effectief aan het podkillen op de route. Op drie punten op de route hing podkills in het laatste uur rond de 10, even hoog als het aantal vernietigde schepen. M.a.w. ieder schip werd gepodkilled.

Komende dagen maar eens af en toe inloggen kijken wanneer het veilig is. Misschien ook af en toe eens 's ochtens kijken ofzo. Want correct me if wrong maar met die vele jumps, met een podkill ben ik weer terug bij af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
@yared - I could always hope ;)
Ik weet dat ik geen winst ging maken. En de 300 mil (en 2 maanden leertijd) tot nu to die ik erin heb gestoken was ook gewoon *fun*. En zoals ik al zei, er zijn dingen waarop ik winst maak, zij het middelmatig. Maar t2 ammo, drones en basic fittings kan ik marktconform of beter maken. Schepen en miningcrystals zijn andere koek.
Trin1ty schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:28:
Is de bedoeling ook - Ik hoop dat het je intrigeert en je snel probeert bij te komen. Vragen stel je nadat je zelf het antwoord niet kan vinden. In no time ben je een redelijke speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Mijn Corp vraagt me te investeren in Iteron V waarvoor ik Gallente Industrial naar V moet trainen. Is dit slim? Het kost me +- 1 miljoen ISK en ik help er de corp gigantisch mee. Mijn eerste ingeving zegt doen, maar wellicht weten jullie iets waardoor mijn enthousiastme getempert wordt?

Wa Doede Nou

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.