[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:21
-ko- schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:39:
Mijn Corp vraagt me te investeren in Iteron V waarvoor ik Gallente Industrial naar V moet trainen. Is dit slim? Het kost me +- 1 miljoen ISK en ik help er de corp gigantisch mee. Mijn eerste ingeving zegt doen, maar wellicht weten jullie iets waardoor mijn enthousiastme getempert wordt?
Het vergt een aardig aantal dagen voor training, maar imo is het wel handig als je hebt. Het is tenslotte de industrial met de grootste cargobay.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Niets mis met het kunnen vliegen van een grote iteron :) Je kan het altijd zelf gebruiken voor het shippen van spul en traden etc. etc.!

Gisteren in local: Can someone help me with this commander spawn? I can't take him all alone!

Dus ik warp naar belt met mn drake, ziet ik daar Tobias Kruzoi oid! Nja al met al heb ik die rats met getanked, die gozer de officer gesloopt en dropt die de beste ingame gyrostabilizer, 200mil aan domination mods en nog een tobias cruise launcher!

Die gyro is 1.5-2bil waard 8)7 en nu krijg ik een deel van de opbrengst :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Gisteravond met wat cosmos missies begonnen volgens het document. Erg handig, want die noemt de missies in de juiste volgorde. De agents hangen in de ruimte in een van de systemen in de okkelen constellatie (ik doe caldari). Missies beginnen weer bij level 1, meestal 3 per agent, 1 a 2 hauler en een kill missie. De hauler missies kunnen ook in de vorm zijn "breng me 5 tags" of "kusans missile launcher" oid. Deze zitten dan in hetzelfde systeem in een complex, of ze komen uit een vorige missie (vandaar dat het doc handig is). Die complexen zijn een beetje lame, je warpt naar dat complex, waar gewoon de hele dag frigjes spawnen. Resultaat: er hangen honderden lege wrecks, en een paar mensen die de items nodig hebben en dus bovenop iedere spawn duiken en hopen dat ze droppen wat je nodig hebt. Een getankt schip heb je dus niet nodig, wel een mwd en een tractor om maar eerder dan de ander je wrecks te hebben. Daar gaat het meeste tijd in zitten. Ben op een gegeven moment maar uit wrecks gaan jatten van mensen die al weg waren...

Maar goed, ik heb al een paar procent standing (iedere missie-serie van een agent geeft meteen faction standing), en als het goed is vanavond 2 agents achterelkaar die elk 3.5% geven :) Daar had ik in level 4's toch al weer 80 missies voor moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Gister mijn eerste lvl 3 missions gedaan in mijn harbinger. Ging prima, zelfs de blockade lukte zonder problemen. Deed er wel iets van 45 min over, zonder looten.
Voordat ik stopte kreeg ik echter een missie tegen in geloof guristas. In ieder geval een van die races die goed tegen em/therm kunnen. Wat doe je daar tegen als amarr? Ik lees dat veel mensen crosstrainen naar caldari, maar dat lijkt me nogal veel tijd kosten. Is het niet handiger om voor een armor tanked gun boat te trainen? Dan hoef ik alleen maar de skills voor die boat+projectile turrets te trainen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
dan zou ik voor gallente gaan, die zijn nml 9 vd 10x armor tanked, daar caldari/minmatar shield zijn (al kan je minnie ships ook armor tanken, licht aan de mid/low slot verdeling)

meer lows dan mids = armor
meer mids dan lows = shield

iig qua effectieviteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36
Gewoon met je harbinger doen en Exp/Kinetic drones gebruiken.

Gallente zijn Thermal damage dus daar ga je niets mee op schieten, ik ben zelf gecrosstrained van Gallente (Kronos) naar Amarr en vlieg nu vrolijk met mijn Paladin door level 4's als ik missies doe, Lasers > Rails/Blasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CopyCatz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:29:
Gisteravond met wat cosmos missies begonnen volgens het document. Erg handig, want die noemt de missies in de juiste volgorde. De agents hangen in de ruimte in een van de systemen in de okkelen constellatie (ik doe caldari). Missies beginnen weer bij level 1, meestal 3 per agent, 1 a 2 hauler en een kill missie. De hauler missies kunnen ook in de vorm zijn "breng me 5 tags" of "kusans missile launcher" oid. Deze zitten dan in hetzelfde systeem in een complex, of ze komen uit een vorige missie (vandaar dat het doc handig is). Die complexen zijn een beetje lame, je warpt naar dat complex, waar gewoon de hele dag frigjes spawnen. Resultaat: er hangen honderden lege wrecks, en een paar mensen die de items nodig hebben en dus bovenop iedere spawn duiken en hopen dat ze droppen wat je nodig hebt. Een getankt schip heb je dus niet nodig, wel een mwd en een tractor om maar eerder dan de ander je wrecks te hebben. Daar gaat het meeste tijd in zitten. Ben op een gegeven moment maar uit wrecks gaan jatten van mensen die al weg waren...

Maar goed, ik heb al een paar procent standing (iedere missie-serie van een agent geeft meteen faction standing), en als het goed is vanavond 2 agents achterelkaar die elk 3.5% geven :) Daar had ik in level 4's toch al weer 80 missies voor moeten doen...
Gaat rap he die standing! Wacht maar tot je de lvl 3 en lvl 4 missies doet, 8% standing er bij en dat soort dingen. Kreeg bij 1 missie ook 21% (ja echt) standing increase er bij voor lai dai indusry, daar zitten dus R&D agents voor Research points en daarmee kan je dan weer datacores halen die prima verkopen. ook wel aan te raden als je de standing gratis krijgt.
Vaak kan je overigens ook die items die je wilt hebben op contracts kopen voor niet al te veel, zeker bij sommige rare items heb ik dat gedaan, scheelt weer 3 uur zoeken, die isk verdien ik toch wel terug. 8)
Like I said before, pas wel op met die low sec waar je soms doorheen moet, de high sec aar je dan heen moet heeft namelijk geen station, een alt om te scouten is dan zeker aan te raden. Er zijn meerdere ingangen naar die low sec dus is meestal wel goed te doen (mits scout)...
Ik had mijn scout in een viator (blockaderunner) en ik in een raven. Dan kan die raven blijven hangen (alt in de raven) terwijl ik terug ging naar de andere kant van de low sec om de missie af te ronden en een nieuwe te halen. zo hoefde ik niet elke keer die raven door low sec heen te brengen, alleen een blockaderunner. Al kan het denk ik ook prima in een frig of een cov ops of zo iets.

Sow de Bastaard, dat is niet mis!! Waar was dat? ergens in 0.0 neem ik aan? Wel erg toffe loot iig! _/-\o_

die iteron lvl 5 is wel fijn. + je hebt het voordeel dat je de skill voor gallente transports dan ook bijna af hebt. Je kan dan de viator (blockade runner, cloakced warpen in een transport!!!!) en de occator (35.500m3) vliegen, daar heb ik het voor getraind. Je hebt de skill ook nodig om de Obelisk (freighter) te kunnen vliegen. Het is dus zeker niet alleen voor de iteron 5 en imo de moeite! :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Wabs op 13-10-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jep, is in Curse :) Daar komen dat soort spawns zo her en der wel eens voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
als ik weer een exit vind uit onze wormhole die kant op ga ik ook wel even opzoek naar een leuke officer dan. haha! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Let in Cosmos ook op looters, gasten die in Cosmos systemen je scannen, inspringen op je, en vervolgens rondhangen om je wrecks te legen.

Tijdje terug hadden we een ops met een groep van man of 5. Ik in duur faction fitted speedbootje en maar rondjes vliegen, het hield niet op. Denk dat we 80 wrecks hadden. Ineens 3 rood knipperende gasten in overview. Elke dag dezelfde lui die daar een hobby van maken, wrecks lichten en wegwezen. Verdiend stukken beter dan canflippen want 1 prostitute is 50 mijoen, 1 VIP 5 miljoen, etc...

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
adhv hier: Life as a Caldari Soldier: Cormorant (modules)

Wat is nou een ideale salvaging setup? Gebruik tot nu toe een Catalyst maar Cormorant heeft een wat grotere cargo, echter minder low slots (waar je anders weer cargo expanders in kan stoppen).

Sowieso vind ik 400-450m³ niet echt riant, maar grotere schepen zijn weer een stuk trager.

@yared: wtf kost zo'n hoertje 50 mil in contract? :P lol, kun je die dan ergens bij een npc traden voor dat geld ofzo? Ik heb dr nog wel een stuk of 5 denk ik...

[ Voor 16% gewijzigd door Noxious op 13-10-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Noxious schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:50:
adhv hier: Life as a Caldari Soldier: Cormorant (modules)

Wat is nou een ideale salvaging setup? Gebruik tot nu toe een Catalyst maar Cormorant heeft een wat grotere cargo, echter minder low slots (waar je anders weer cargo expanders in kan stoppen).

Sowieso vind ik 400-450m³ niet echt riant, maar grotere schepen zijn weer een stuk trager.

@yared: wtf kost zo'n hoertje 50 mil in contract? :P lol, kun je die dan ergens bij een npc traden voor dat geld ofzo? Ik heb dr nog wel een stuk of 5 denk ik...
ik gebruik een hurricane, die heeft zo'n 2000m3 als je em goed fit :) Zelfde highs verder, 4x Salvage, 4x tractor. Wel zorgen dat je een AB of MWD fit, want hij is niet zo vlot als een destroyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
dan zou ik voor gallente gaan, die zijn nml 9 vd 10x armor tanked, daar caldari/minmatar shield zijn (al kan je minnie ships ook armor tanken, licht aan de mid/low slot verdeling)

meer lows dan mids = armor
meer mids dan lows = shield

iig qua effectieviteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
gebruikte ik in empire ook, hurricane! :)

in wormhoel weer terug naar commorant (ivm mass van wormholes) 3 tractors 4 salvagers en een probe launcher.
MWD, analyser, codebreaker, cap recharge in mid
low cargo expander :)

werken meestal toch in fleet dus als cargo vol is cannetje uit bij de fleet, neemt een BS wel mee.

rav, kom je nog mee vliegen in de wormhole? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Wabs op 13-10-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
CopyCatz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:29:

Jammer dat die guide er alleen voor Caldari Cosmos is, en niet voor gallente/minmatar, aangezien ik een -0.80 standing met caldari heb :/ .

Blijkt Gallente Cosmos ook nog een stuk kleiner te zijn :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
ravenger schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:58:
[...]

ik gebruik een hurricane, die heeft zo'n 2000m3 als je em goed fit :) Zelfde highs verder, 4x Salvage, 4x tractor. Wel zorgen dat je een AB of MWD fit, want hij is niet zo vlot als een destroyer.
Hmm dat klinkt ook wel lekker ja, ook eens proberen dan :)

Edit: weet je het wel zeker? :P die heeft standaard maar 475m³

[ Voor 8% gewijzigd door Noxious op 13-10-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me in een goedkoop shit schip tussen de pvp-ers doorgewerkt naar Sisters of EVE. Onderweg zag ik een wat duurder schip aan gort geschoten worden bij een jump gate. Mijn noob schip was gelukkig niet interessant.

Bij de sisters aangekomen een merlin + equipment gekocht voor missies, betekent wel weer een dag langer op mijn cruiser wachten. Maar had geen zin om mijn op dit moment beste schip te riskeren aan gate campers.

Ik kan op het moment niet alle slots op de merlin gebruiken vanwege capacitor problemen, is er een manier om dat te verbeteren? Ik dacht zelf dat Capacitor batteries daar voor waren, dus heb maar een skill training aangezet zodat ik die kan gebruiken. Ik hoop dat het een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ja zeker weten, 6 expanded cargoholds t2. stop je er rigs op dan wordt het nog veel meer. ;)

google maar voor die andere cosmos, heb amarr ook een keer gevonden en helemaal gedaan. Ze staan wel op het net, heb alleen de bookmarks niet meer helaas.

cap problemen geven geen problemen met het fitten, het is of je powergrid of je cpu dat je er van weerhoud meer onderdelen online te fitten. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Wabs op 13-10-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik wacht mooi even totdat Dominion uit is, dan ga ik ook weer spelen. Is het niet leuk om met heel GoT een Alliantie op te richten?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:25:
Ik kan op het moment niet alle slots op de merlin gebruiken vanwege capacitor problemen, is er een manier om dat te verbeteren? Ik dacht zelf dat Capacitor batteries daar voor waren, dus heb maar een skill training aangezet zodat ik die kan gebruiken. Ik hoop dat het een verschil maakt.
Meestal betekent het niet dat je capacitor problemen hebt, maar cpu/powergrid. Dit is om modules te fitten. Heb je daar problemen mee, of heb je wel gefit, maar kun je ze niet activeren op je schip? In dat geval moet je idd een cap battery fitten. Dit is echter geen goed idee, je kunt beter skills trainen zodat je meer cap (of cpu/pg als je de hele mod niet kunt fitten) krijgt, dan mods fitten.
Phas0r schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:30:
Ik wacht mooi even totdat Dominion uit is, dan ga ik ook weer spelen. Is het niet leuk om met heel GoT een Alliantie op te richten?
Ik zou voor geen goud weg willen bij Fusion, veels te gezellig/leuk hier.. En ik denk niet dat ik de enig ben die er zo over denkt :)

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:25:
...
CPU output verhogen: http://wiki.eveonline.com/wiki/Electronics
Powergrid output verhogen: http://wiki.eveonline.com/wiki/Engineering
Capacitor capacity verhogen: http://wiki.eveonline.com/wiki/Energy_Management
Capacitor recharge versnellen: http://wiki.eveonline.com/wiki/Energy_Systems_Operation

Overigens moet je eens een kijkje nemen naar de fitting specs van diverse modules. Bijvoorbeeld;

http://wiki.eveonline.com/wiki/Standard_Missile_Launcher_I
CPU verbruik is 25 teraflops, powergrid is 8 megaWatt.

http://wiki.eveonline.com...andard_Missile_Launcher_I
CPU verbruik is 20 teraflops, powergrid is 8 megaWatt.

Scheelt al heel wat op je CPU verbruik.

Kom je megaWatts tekort dan adviseer ik om te kijken naar één van de volgende twee categorieën:
http://wiki.eveonline.com...:Power_Diagnostic_Systems
http://wiki.eveonline.com...ent:Reactor_Control_Units

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Wat doen de mineralprijzen tegenwoordig? Is het nog een beetje profitable om trit te minen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
Veldspar is nog steeds een van de meest efficiente highsec minerals. Laatste maanden zijn de minprices vrij stevig geheenenweerd, maar veld blijft erg leuk.

[ Voor 0% gewijzigd door wheez50 op 13-10-2009 13:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
ravenger schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:34:
Wat doen de mineralprijzen tegenwoordig? Is het nog een beetje profitable om trit te minen ?
Volgens mij zijn het atm bodemprijzen :P 2.x ISK voor trit ofzo waar het 4.x is geweest.

Oh en @Wabs: tnx :) ga er eens naar kijken, maar rigs worden sowieso salvate tackles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
gewoon in wormholes minen, haal bergen arkonor en bistot op, compressen in de rorqual en dan naar high sec slepen in een freighter / transport, daar refinen en dan verkopen, levert flink wat op voor half afk werk O-) al ben ik nog steeds meer voorstander van c320 gasharvesten (150m per uur, niet refinen gewoon direct verkopen in jita). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Noxious schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:03:
[...]

Volgens mij zijn het atm bodemprijzen :P 2.x ISK voor trit ofzo waar het 4.x is geweest.

Oh en @Wabs: tnx :) ga er eens naar kijken, maar rigs worden sowieso salvate tackles.
salvage tackles vind ik niet erg boeiend. Train gewoon die salvage skill wat meer op, en daar heb je echt genoeg aan. Het enige wat die tackles doen is de kans vergroten dat je salvage lukt volgens mij, en als je salvaging hoog hebt staan lukt het vrij vaak snel; bovendien liggen de wrecks vaak niet op een hoopje, dus je zult ook nog een stuk moeten vliegen onderwijl, dus je hebt tijd genoeg om te salvagen is mijn idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
ravenger schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:03:
[...]

salvage tackles vind ik niet erg boeiend. Train gewoon die salvage skill wat meer op, en daar heb je echt genoeg aan. Het enige wat die tackles doen is de kans vergroten dat je salvage lukt volgens mij, en als je salvaging hoog hebt staan lukt het vrij vaak snel; bovendien liggen de wrecks vaak niet op een hoopje, dus je zult ook nog een stuk moeten vliegen onderwijl, dus je hebt tijd genoeg om te salvagen is mijn idee ;)
Je moet het eens proberen, ik hoor van iedereen (ook mensen met hoge salvaging skill) positieve dingen over die tackles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
als je salvaging op lvl 4 hebt kan je niet alle Sleeper BS wrecks salvagen (te lage skill staat er dan) als je een schip pakt met een tackel rig dan kan dat wel! dus scheelt de lvl 5 trainen voor de advanced sleeper bs wrecks iig. heb dus 1 zo'n rig op mn commorant. was toch maar 1.5m :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Noxious schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:03:
[...]

Tijdens de economy blog van CCP tijdens Fanfest was het 'nieuwtje' dat Veldspar in belts een hogere respawn rate heeft gekregen enige tijd terug. http://www.youtube.com/watch?v=OSgVeU7e9tU

De prijs is door het hogere aanbod gezakt.

Kijk de hele film even, is de moeite waard voor handelaren en producenten en zie ook de impact van Unholy Rates (macro bot users killen).

[ Voor 4% gewijzigd door yared op 13-10-2009 16:10 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Unholy Rates? Unholy Rage bedoel je zeker?
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=687

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt weer voor de info. Ik kom inderdaad mega wats tekort, CPU heb ik momenteel ruim voldoende. RCU fitten is misschien niet ideaal, maar is op korte termijn wel wat ik ga doen. Ik ben toch shield tanker, dus ik hoef niet zo nodig armor stuff in mn low slots.

Zeker aangezien ik engineering tot IV getrained heb, tot V trainen duurt 7 dagen. Skill voor RCU trainen: 1 uur!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Engineering V zul je toch nodig hebben hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
dan kan je je low slots namelijk gebruiken voor damage mods. (ballistic control unit / magnetic field stab / gyro, ligt er aan waar je mee schiet)
overigens is een pdu een stuk fijner om te fitten dan die rcu, geeft wel minder powergrid dan een rcu maar als je daar genoeg aan hebt krijg je wel een shield bonus en een cap bonus extra. altijd fijn! :*) de rcu geeft alleen Powergrid....

gister overigens mijn eerste tengu gekocht, gefit is dat ding toch vrij duur uitgevallen. Alles bij elkaar 2.4b 8)7 Gist C-type large shield booster, 2 CN invuls, 1 Photon x-type hardner, 3 CN ballistic conrol units, Republic fleet AB, 3 t2 rigs. Dat zijn de dure delen. Wel een 1350dps tank en 500 dps firepower @ 680m/s en een sig van 160 :)

[ Voor 38% gewijzigd door Wabs op 14-10-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Ik ben vooralsnog een handelaar die zijn gametime moet betalen met iskies.
Voor mij zijn het instorten van bepaalde markten en het sneller respawnen van Veldspar losses... Rates dus... hoewel de Rage mbt Veldspar niet ver weg was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Gisteren mijn nieuwe Drake maar in elkaar gezet nadat de vorige een low-sec ontmoeting met een Dominix niet heeft overleefd. De corp heeft besloten om binnenkort te gaan verhuizen dus kan ik weer overnieuw beginnen met het halen van standing. Bah, level 2 missies in een level 3/4 fitted Drake zijn niet leuk :P

Misschien dat jullie hier antwoord op kunnen geven, is het interessanter om te gaan ratten in Asteroid Belts in plaats van missies? Ik ben nog steeds een wat nieuwere speler dus ik haal maar ~5 miljoen isk per uur als ik missies doe, zou ratting meer mij opleveren in 0.4 / 0.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ the bastaard: toch niet toevallig die commander spawn in QYZM he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:50:
Engineering V zul je toch nodig hebben hoor :)
Hij staat ook in het trainingsplan, dus hij komt er wel. Maar ik wil tijdens die 7 dagen trainen ook missies vliegen. Met die RCU, die ik nu dus al kan fitten, kan ik er nu al een shield hardener bij gooien.

Ik heb nog een paar skills die ik eerst wil trainen, (tweede reeks learning skills naar III trainen) en dan is engineering V aan de beurt.

Ben met sisters of eve begonnen en merk nu inderdaad wat andere zeggen, je vliegt zoveel rond dat een aparte salvager eigenlijk niet te doen is. Kan je out of stations modules wisselen? Zo ja, hoe? Anders komt het er op neer dat ik een smal hybrid turret op mijn merlin door een salvager moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:18:
[...]

Hij staat ook in het trainingsplan, dus hij komt er wel. Maar ik wil tijdens die 7 dagen trainen ook missies vliegen. Met die RCU, die ik nu dus al kan fitten, kan ik er nu al een shield hardener bij gooien.

Ik heb nog een paar skills die ik eerst wil trainen, (tweede reeks learning skills naar III trainen) en dan is engineering V aan de beurt.

Ben met sisters of eve begonnen en merk nu inderdaad wat andere zeggen, je vliegt zoveel rond dat een aparte salvager eigenlijk niet te doen is. Kan je out of stations modules wisselen? Zo ja, hoe? Anders komt het er op neer dat ik een smal hybrid turret op mijn merlin door een salvager moet vervangen.
Je kan niet zomaar out of stations modules swappen, alleen onder bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld wanneer je bij een POS met maintenance array of een carrier hangt. Later zul je overigens aan een frig niet meer genoeg hebben in die epic arc, ik vertel het je maar alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nee tenzij je een POS hebt met ship maintenance hanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:39
Ik ga binnenkort m'n oude account maar weer eens activeren denk ik..

WoW begint wel heel erg te vervelen en nu ik weer meer over EVE lees begint het wel weer te trekken. ;) Zijn er nog mensen uit het m0o / ATUK tijdperk die spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
wvdveer schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:38:
Ik ga binnenkort m'n oude account maar weer eens activeren denk ik..

WoW begint wel heel erg te vervelen en nu ik weer meer over EVE lees begint het wel weer te trekken. ;) Zijn er nog mensen uit het m0o / ATUK tijdperk die spelen?
Eeeuh wanneer was dat? Ik ben een speler van 5 jaar geleden (begin EVE dus :P).

Zou trouwens de startpost aangepast kunnen worden? FlamerX bestaat niet meer, ik ben hem namelijk en ga nu onder de nick Postman op GoT ;)

Speel het nu 2 dagen en ben weer helemaal verslaafd :9 Moet wel zeggen dat er echt mega veel veranderd is in die 5 jaar, vooral 0.0 en WH enzo is echt super gewijzigd. Ach ja voorlopig vermaak ik me nog wel in de standaard NPC corp.

GoT nick: Postman
EVE nick: Sophie Cutty
Ras: Female Minmatar / Brutor / Tribal Traditionalists
Corp: Republic Military School

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
argh, ik wil weer naar huis, geen zin om te werken vandaag :P wil mijn nieuwe tengu testen!! 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Postman schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:51:
[...]

Hm, dat is zeker wel zo'n 5 jaar geleden ja. Toen Stain Alliance en Curse Alliance nog bestonden etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Postman schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:51:
[...]

Zou trouwens de startpost aangepast kunnen worden? FlamerX bestaat niet meer, ik ben hem namelijk en ga nu onder de nick Postman op GoT ;)

Speel het nu 2 dagen en ben weer helemaal verslaafd :9 Moet wel zeggen dat er echt mega veel veranderd is in die 5 jaar, vooral 0.0 en WH enzo is echt super gewijzigd. Ach ja voorlopig vermaak ik me nog wel in de standaard NPC corp.

GoT nick: Postman
EVE nick: Sophie Cutty
Ras: Female Minmatar / Brutor / Tribal Traditionalists
Corp: Republic Military School
Opnieuw begonnen dus? :) hoe heette je oude char?
ATUK/M0o was 2004/2005, dus 5 jaar geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 15:42
ravenger schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

Je kan niet zomaar out of stations modules swappen, alleen onder bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld wanneer je bij een POS met maintenance array of een carrier hangt. Later zul je overigens aan een frig niet meer genoeg hebben in die epic arc, ik vertel het je maar alvast ;)
Ben net begonnen met de ark missie's. De eerste gedaan. Maar dacht dat het met wat skills wel te doen was. En ik gebruik een attack frig. Of is dat nog niet te doen?

Je kan toch ook via een orca van modules swappen? Je schip kan er wel in swappen als er genoeg ruimte is. Van mij mogen ze die ruimte wel vergroten. Je kan er geen hulk en een indus swappen/salver swappen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Calamor schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:57:
[...]

Ben net begonnen met de ark missie's. De eerste gedaan. Maar dacht dat het met wat skills wel te doen was. En ik gebruik een attack frig. Of is dat nog niet te doen?

Je kan toch ook via een orca van modules swappen? Je schip kan er wel in swappen als er genoeg ruimte is. Van mij mogen ze die ruimte wel vergroten. Je kan er geen hulk en een indus swappen/salver swappen plaatsen.
mwa die sisters of eve arc deed ik in een AF, meeste zijn level 1 of 2, dus das wel goed te doen, maar als je net begint met spelen en je gaat die arc doen in een frigje dan ga je wel goed moeite hebben.

Bij een orca kan idd ook gewoon modules swappen, zit een corp hangar ding in, net als bij een rorqual, motherships en titans overigens; het was maar een voorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
ravenger schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:55:
[...]

Opnieuw begonnen dus? :) hoe heette je oude char?
ATUK/M0o was 2004/2005, dus 5 jaar geleden ;)
5 jaar klopt inderdaad. tijd vliegt als je er zo naar kijkt..

Mijn eerste en enige char heet Aurelius Zarander. Ik moet alleen het account ff bij een oud-corpmember opvragen. Hij speelt waarschijnlijk toch niet meer dus dan kan ik er weer mee verder. ;)

Ik hoop alleen dat m'n negatieve sec rating weg is.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:19
He, Aurelius Zarander, die zag ik laatst nog online komen in de buddy-list.

Hoe istie, ouwe piraat :P

Groeten van je oude CEO van Acendancy-inc.

Cardassius speelt nog steeds maar Aeon Yakati is er mee gestopt voor zover ik het kan zien.

Serge is ook nog actief trouwens...

Ishihiro Tanaka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Ey, dat is een tijd geleden. :) Zie je Aurelius nog vaak online komen? Moet vanavond ff diegene aanspreken op MSN of ik m'n account terug kan krijgen.. anders begin ik wel weer opnieuw (pijnlijk om ~30 miljoen skillpoints in te halen).

Volgens mij is er in de tussentijd echt superveel veranderd, ben benieuwd of het me weer kan gaan boeien. :) Piraatje spelen was toen wel erg vet, beetje mensen ransomen etc. :P is er tegenwoordig nog ruimte voor soloroaming of zijn het voornamelijke grotere groepen/blobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
soloroaming gaat nog prima, zeker als je in high sec opzoek gaat naar wormholes en in die wormholes (0.0, dus geen sec problemen) miners / plexers aanpakt en ransom vraagt of gewoon meteen stuk schiet. >:) daar is denk ik het beste actie te vinden voor solo mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Een van mijn oude chars heet Postman, maar weet dus niet of dat mijn 2de account was of me main. Kan namelijk het wachtwoord van de andere account niet gereset krijgen (link werkt niet, en geen zin om ticket te openen).
Moet wel zeggen dat die alliance namen me bekend voor komen, maar ik ben gestopt zo rond het invoeren van de userbuild complexes.

Ik zit te denken aan een remap. Wat is een goede remap om learning te doen (beste om te doen in de 100% bonus tijd) en toch nog wat ships kunnen vliegen? Zat te denken aan int/mem 11 (base), perception 7 en willpower/charisma 5. Is dat iets of iemand anders een beter idee?

Kan dit namelijk niet gevonden krijgen in EVEmon, snap niet hoe je daar zelf attributes aanpast en die ook aangepast laat blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:35
Postman schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:05:
Een van mijn oude chars heet Postman, maar weet dus niet of dat mijn 2de account was of me main. Kan namelijk het wachtwoord van de andere account niet gereset krijgen (link werkt niet, en geen zin om ticket te openen).
Moet wel zeggen dat die alliance namen me bekend voor komen, maar ik ben gestopt zo rond het invoeren van de userbuild complexes.

Ik zit te denken aan een remap. Wat is een goede remap om learning te doen (beste om te doen in de 100% bonus tijd) en toch nog wat ships kunnen vliegen? Zat te denken aan int/mem 11 (base), perception 7 en willpower/charisma 5. Is dat iets of iemand anders een beter idee?

Kan dit namelijk niet gevonden krijgen in EVEmon, snap niet hoe je daar zelf attributes aanpast en die ook aangepast laat blijven...
Als je een plan gemaakt hebt, zie je in dat scherm rechtsbovenin 'Optimize attributes'. Daarmee kan je berekenen wat voor remap verstandig is :)

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Lassie dutch schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:31:
Als je een plan gemaakt hebt, zie je in dat scherm rechtsbovenin 'Optimize attributes'. Daarmee kan je berekenen wat voor remap verstandig is :)
Ja maar die geeft standaard hoge mem, iets minder hoge int en de rest op 5. En dat wil ik niet want op die manier is ship training ondoenlijk.
Ik zoek dus een manier om custom settings te doen. Volgens het forum is daar een patch voor geweest, maar ik denk dat die alleen in de trunk zit. En ga natuurlijk niet ff iets compilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
als je meer schip skills toevoegt nogsteeds het zelfde plan? bij mij had Evemon het toch redelijk mooi verdeeld namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Crap, zie net dat m'n character verkocht is.. Oh well kan ook niet verwachten dat diegene 5 jaar blijft betalen en het niet als zijn char ziet. :P

Maar eens een nieuwe aanmaken dan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
even een mooie skilltree maken in eve-mon is wel nuttig voor je een char start. Even goed zoeken welke skils je wilt trainen en hoe je dus je atributes wilt verdelen.
Je weet waarschijnlijk al wat je met je char wilt doen, pvp, industry, trade, minen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Laatst online: 30-04 15:58
Calamor schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:57:
[...]
Een Orca heeft een maintenance bay van 400k m3. Hierin kunnen 2 hulks.
Een Hulk, indy en salvageboat moet dus makkelijk gaan. Ik gebruik mijn Orca vaak om geriggde schepen richting een trade hub te vervoeren, verkoopt mooi daar. (verkoop ze niet zelf ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Meh, hebben we een keer geen wardec, is Goonswarm ineens bijzonder triggerhappy op freighters in Empire :|

Hopelijk houden ze dat geen 2 weken vol, daarna heb ik toch echt weer fuel nodig voor mijn POSsen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Ben je lekker beginner in EVE, verklaart een andere corp jou corp zonder reden de oorlog. Ben benieuwd hoe ik kan gaan bewegen vanaf nu aangezien mijn Destroyer niet eens geoptimaliseerd is...

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ko- schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 01:45:
Ben je lekker beginner in EVE, verklaart een andere corp jou corp zonder reden de oorlog. Ben benieuwd hoe ik kan gaan bewegen vanaf nu aangezien mijn Destroyer niet eens geoptimaliseerd is...
Welke Corp? Er zijn er namelijk ook bij die niets voorstellen (qua skill en/of aantal members) de kans dat je er dan last van hebt is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AHK! Ik zit thuis momenteel zonder internet (dank ziggo) dus kan niet inloggen :'(. Effe skills updaten bij mijn buurman en thats it :S. Feest dus :'(

Komt me enerzijds ook wel goed uit. heb een 8x multiplier skill aangezet, dus die kan ff rustig door bakkeleien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
-ko- schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 01:45:
Zo zijn wij dus laatst ge-wardecced door een corp die haast alleen maar beginnende Industry corps wardecced, uiteraard in high-sec zodat ze zelf zo weinig mogelijk risico lopen. Het enige advies wat ik je kan geven:
- Warp altijd tot 0 m zodat je kunt jumpen/docken zodra je uit warp komt
- Ga niet afk
- Ga niet op de Autopilot
- Let op de spelers in de Local Channels, de Corp die 'at war' is met jullie zal gemarkeerd worden in de User List.

Wees in ieder geval zuinig op je Destroyer, koop een goedkoop Frigate als je gewoon moet rondreizen. Parkeer je Destroyer ergens en ga met een Frigate een aantal Jumps verderop wat missies doen. Dan hou je in ieder geval wat inkomsten. Waarschijnlijk gaan missies / ratten nog sneller met een Frigate ook, daar heb je namelijk al langer in gevlogen dus zijn je skills voor een Frigate veel beter dan die voor een Destroyer.

Onze aanvallers zijn gisteren wel een Onyx, Abaddon en Purifier kwijtgeraakt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10-2018
Deze n00b begon eindelijk de boel in de gaten te krijgen...eindelijke wat skills om een beetje isk'tjes binnen te krijgen (Tenx voor de hulp nogmaals, Nitrox :D)
Zit ik lekker beetje te minen met mijn nieuw gekochte droons en spullen...even kijken hoe het werkt enzo. Voel ik me een beetje wat daar in de ruimte, komt er zo'n dude mijn bootje opblazen!
Alle spullen weg...bah zeg...ik kan ook niet achter hem aan, want hij heeft me een battlecruiser, daar kan mijn huis in staan, man! Gemeen zeg :'( :'( . Ik moest maar blijven zeggen, tegen mezelf "het is maar een spel, het is maar een spel". Dat mensen dat een uitdaging vinden om beginners zo te treiteren. Het waren trouwens ook "civilian mining drones" wat krijg je daar nou voor, die zijn niet eens zoveel waard! tssss...maja...gewoon nieuwe gekocht, haha.

Oh even een vraag...hoe krijg je het voor elkaar dat die drones blijven "minen"? Zo lang als ik er mee bezig was, ging die drone op een gegeven moment op "idle". Ik had niet zo lang de tijd om het uit te zoeken :|

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:06:
Meh, hebben we een keer geen wardec, is Goonswarm ineens bijzonder triggerhappy op freighters in Empire :|

Hopelijk houden ze dat geen 2 weken vol, daarna heb ik toch echt weer fuel nodig voor mijn POSsen :P
Hoe krijgen ze dat voor elkaar dan? jou eerst wardeccen? anders schiet concord ze toch meteen af, freighter heet wel genoeg hp dacht ik zo?

Overigens gister 2 jumps van ons wormhole in een C2 wormhole een abbadon en tengu te grazen genomen! >:) ze waren een sleepersite aan het doen samen, ff proben en de prober op 5 km van de abbadon gezet, gang inwarpen op de helios, bubbel up van de onyx, extra punt en dubbel web op de tengu en rellen maar.

We hadden overigens:
Proteus
Tengu
Damnation
Deimos
Onyx
Myrm

dus ze waren vrij snel stuk ;) Niet echt super loot, Dread Guristas Large shield booster en een CN explosive hardner. verder T1 en T2 spul op de tengu. (malkuth launchers :X , t1 shiels amp...) abbadon was ook met t1 gefit en gingen we dus als een mes door boter doorheen.
Mijn tengu is een iets duurdere loss, wil ik dus ook niet verliezen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
SuperPrinses schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:51:
Deze n00b begon eindelijk de boel in de gaten te krijgen...eindelijke wat skills om een beetje isk'tjes binnen te krijgen (Tenx voor de hulp nogmaals, Nitrox :D)
Zit ik lekker beetje te minen met mijn nieuw gekochte droons en spullen...even kijken hoe het werkt enzo. Voel ik me een beetje wat daar in de ruimte, komt er zo'n dude mijn bootje opblazen!
Alle spullen weg...bah zeg...ik kan ook niet achter hem aan, want hij heeft me een battlecruiser, daar kan mijn huis in staan, man! Gemeen zeg :'( :'( . Ik moest maar blijven zeggen, tegen mezelf "het is maar een spel, het is maar een spel". Dat mensen dat een uitdaging vinden om beginners zo te treiteren. Het waren trouwens ook "civilian mining drones" wat krijg je daar nou voor, die zijn niet eens zoveel waard! tssss...maja...gewoon nieuwe gekocht, haha.

Oh even een vraag...hoe krijg je het voor elkaar dat die drones blijven "minen"? Zo lang als ik er mee bezig was, ging die drone op een gegeven moment op "idle". Ik had niet zo lang de tijd om het uit te zoeken :|
Alles waar Civilian voor staat is eigenlijk niets waard en je kunt er ook bar weinig mee. Zorg gewoon dat je tech 1 en later tech 2 drones kan gebruiken, dat schiet veel meer op dan civilian zooi ;)

Drones stoppen als een roid op is, dus je moet ze telkens aan een nieuwe roid assignen om ze verder te laten minen, net als met lasers. Je kan ze niet oneindig door laten minen tot de belt leeg is, dat zou wel heel gemakkelijk zijn en dan zou iedereen afk in belts hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Waar mine je dan? 0.5 of hoger hoop ik toch?

Mining drones kun je 2 opdrachten geven: Mine en Mine Repeatedly. Die laatste moet je hebben. Als de asteroïde leeg is of je cargobay vol stoppen ze overigens alsnog :)

En civillian mining drones? Bestaan die? Maar goed, alles met civillian ervoor is erg makkelijk te fitten, maar het doet ook bijna niks. Mining Drone I kun je al zodra je drones kunt meen ik, en die kosten minder dan 10k ISK.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
SuperPrinses schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:51:

was je in low sec aan het minen ofzo??? Zorg dat je in 0.5 of hoger zit als je gaat minen, stuk veiliger, kans dat ze je schip dan opblazen is vrij klein aangezien ze zelf dan ook eens schip kwijt zijn.
drones laten mienn is rechtermuisknop > mine ofzo, in dat zelfde menu is ook een knop 'mine repeatedly' dan gaan ze continu op en neer. ooh en koop aub gewoon t1 drones ipv civilian :P scheelt VEEL in yield. koop een retriever of covetor (hulk in de lange termijn) als je echt wilt gaan minen, de bonus van deze schepen levert echt veeeeeel meer op per uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:58:
Waar mine je dan? 0.5 of hoger hoop ik toch?
Maar ik kon gisteren pas die drones gebruiken aangezien ik net twee weken bezig ben op EVE. Vandaar ook nog maar die civilian toei. Je moet ergens beginnen he :P

Ik was even aan het "rondvaren" in de systemen. Uiteindelijjk in een lowsec zone terecht gekomen. Ik was net klaar met allerlei tutorials, skilltrainingen en missies, ik wilde even proberen om het gewoon maar zo "op de losse pols" wat te doen...nou dat doe ik voorlopig niet meer :) Ik ga lekker in 0.9 spelen met mijn goedkope speelgoed.
En civillian mining drones? Bestaan die?
En als je het zo brengt .... kunnen ze me beter met die prullen opblazen dan met de dure apparatuur >:) ;) Dan komen ze er nog beroerd van af.

Trouwens, hoe zie je dan of een asteroide nog genoeg mineralen heeft om te minen?

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
SuperPrinses schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:08:
[...]

Maar ik kon gisteren pas die drones gebruiken aangezien ik net twee weken bezig ben op EVE. Vandaar ook nog maar die civilian toei. Je moet ergens beginnen he :P

Ik was even aan het "rondvaren" in de systemen. Uiteindelijjk in een lowsec zone terecht gekomen. Ik was net klaar met allerlei tutorials, skilltrainingen en missies, ik wilde even proberen om het gewoon maar zo "op de losse pols" wat te doen...nou dat doe ik voorlopig niet meer :) Ik ga lekker in 0.9 spelen met mijn goedkope speelgoed.

[...]

En als je het zo brengt .... kunnen ze me beter met die prullen opblazen dan met de dure apparatuur >:) ;) Dan komen ze er nog beroerd van af.

Trouwens, hoe zie je dan of een asteroide nog genoeg mineralen heeft om te minen?
Je zou een asteroid scanner kunnen gebruiken, maar als je net begonnen bent met spelen maakt dat nog niet zo veel uit of je die wel of niet gebruikt, het word pas interessant als je echt veel kan minen met barges en exhumers. De cycles van de miners op die bootjes duren namelijk 3x langer dan normale miners, en als je 3 minuten moet wachten op iets wat je in 10 seconden gemined hebt, dan gooi je tijd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
SuperPrinses schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:08:
Ik ga lekker in 0.9 spelen met mijn goedkope speelgoed.
0.5 en hoger :) Hoe hoger de rating hoe beter je security-status en de faction standings moeten zijn (als in: niet te ver negatief) en vooral ook, hoe sneller Concord reageert.

Netto houdt dat wel in dat iig de asteroid belts in de hogere security ratings snel leeg zijn :)
Hij hangt er nog :P

Met een Survey Scanner kun je zien hoeveel er nog precies in zit :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
@ paul, hoe zit het nou met die freighters in high sec slopen? moet je een goede suicide gang hebben ofzo? ik volg het iig niet echt....

survey scanner om te zien hoeveel een roid nog heeft idd, je hebt er alleen niet echt een nodig, met een moa minen of zo duurt nog jaren voor een roid weg is. wordt pas interessant bij strip miners zoals rav al zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
:+
A HA!
>:)

Ik vond dat minen tot nu toe nog niet ook niet zo heel veel aan :P En nu snap ik dus waarom.

Ik vind het moeilijk te bepalen wat ik wil gaan doen, mining, missies, bij een corp gaan...ik weet het allemaal nog niet zo goed. Met dat kleine aantal skillpoints van mij heb ik ook nog niet zoveel keuze.
Ik vind het wel super grappig dat sommige spelers het leuk vinden om aan beginnende spelers geld uit te delen :D het is niet zoveel, maar als ik zo in lowsec gebieden ga hangen dan is het wel handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb geen idee hoe ze het doen, ik ben maar niet door Madirmidinges en Niarja gevlogen, ik had al veel te veel Goons in local :P

Hoe doe je een leuke suicide gank: Zorg dat je véél damage doet, en doe het in een systeem met zo laag mogelijke rating zodat het zo lang mogelijk duurt voordat Concord voor de deur staat.

Een freighter heeft geen slots, dus je kunt precies uitrekenen hoeveel damage je moet doen voordat hij stuk is.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
gebruikt er iemand de tools die nitrox in het begin van deze topic heeft gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
SuperPrinses schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:37:
EVEmon wel ja, ik vind hem ideaal om het snelste pad te plannen naar een specifiek skill / item / ship. Vaak worden er toch skills aangehaald die ik anders over het hoofd had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
SuperPrinses schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:37:
Ik denk dat de meesten EVEmon en EFT wel gebruiken, ik wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je net begint en relatief snel isk wil verdienen zonder risico dan is het aan te raden om te beginnen met missies waarbij je spullen moet vervoeren. Je traint voor een industrial schip (Amarr Sigil warpt heel snel) en begint bij een level 1 agent en als je even doorzet heb je in een paar weken level 3 agents en al redelijk wat isk om belangrijke skills te kopen. En als je dan je skills wat beter op orde hebt kan je geld verdienen om een kant op te gaan die je interesseert. Pirating, trading, schiet missies, mining etc.
Als je meteen al met schiet missies begint dan zijn vaak je skills nog niet optimaal en is het aanbod aan mogelijke wapensystemen nogal veel.

Zo heb ik iig een alt getrained die flink in de handel zit en daar lekker mee verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
atm gebruik ik alleen EFT. Eve mon is voor beginners wel heel handig, ik gebruik het niet omdat ik uit ervaring heb gemerkt datik elke week weer een ander doel heb (vorige week nog niet eens nagedacht over een tengu, nu vlieg ik er een...) Dan blijf je eve mon updaten, schiet niet op dus...

Suiciden op freighters is nieuw voor mij :P maar op shuttels en industrials niet zo. Ben ooit een shuttle kwijtgeraakt toen ik op AP van jita naar amarr space vloog met een t2 rig aanboord.... (wat nu large ccc is) 200m ofzo was die grap.
Hoe het werkt? je pakt iets dat genoeg volley dmg doet om een shuttle te instapoppen voor zo goedkoop mogelijk. Thorax zie je wel vaker bijv... Vervolgens wacht je op autopilot mensen en scan je hun cargo, is het boeiend dan schiet je de shuttle neer en haalt een alt de loot op. Als je je schip verzekerd kost het je niet veel. Je moet alleen geduld hebben....

Op een freighter lijkt me dit redelijk onmogelijk alleen? je hebt wel HEEEL veel BS nodig om zo'n ding te slopen, misschien kan een BS langer leven dan 1 a 2 volleys maar toch zeker geen 5 minuten tegen concord. vandaar dat ik vroeg hoe dat kon... wartarget kan natuurlijk altijd maar dan ben jij dus safe voor je pos fuel. Ik snap het iig nog niet. :?

bedenk me net dat het me heel erg LOL lijkt om een keer een smartbomb BS af te laten gaan op de perimiter gate in Jita, of iets vergelijkbaar druks. Sec status suicide...maar wel LOL 8) al die shuttles die er hangen, eind punt van de autopilot...

[ Voor 9% gewijzigd door Wabs op 15-10-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Mwoah, met 1 of 2 schepen krijg je een freighter wel vrij vlot neer hoor. Als ik even mijn eigen Obelisk neem, die heeft wel 144k hull, maar nul resists.

Hebben wel eens hulpgeroep van onze (corp) CEO in alliance gehad dat zijn freighter werd aangevallen door één BS (ok, in 0.0, dus geen Concord die je komt redden) maar voordat de hulptroepen konden arriveren was het al gedaan. En het is nu niet zo dat dat stelsel zo leeg was of onze CEO zo gehaat :P Eerder het tegenovergestelde.

Freighters zijn zooo traag dat je _makkelijk_ naar de exacte sweetspot van je guns kunt slowboaten voordat je los gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 15-10-2009 11:11 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ja dat is waar, dus met 10 -15 BS kan je wel in high sec zon ding insta poppen, of iig voor allen dood zijn door concord. als je een goede uitzoekt maak je nog dikke winst...

BTW, rav, die gozer die onze poas in chaneya had gestolen is zn MOM kwijt!! _/-\o_ :*) http://www.scrapheap-challenge.com/viewtopic.php?t=28405 op een na onderste post. finally justice!

lang verhaal, we hadden een pos in chaneya, gingen em weg halen en verhuizen. alle modules en bende weg gehaald, toen de fuel er uit offline en dan unanchoren. 3 man corp in een systeem waar bijna nooit iemand komt dus gewoon weg gewarpt en gedockt, 5 min voor de unanchor timer afgelopen was weer ingelogd en naar de plek van de pos gewarped. hangt bovengenoemde (Augustus Richter) daar met een Nyx, verder was er ook nog een carrier en wat support. Gelukkig zat ik in een blockaderunner en ben ik dus heelhuids weg gekomen. Heeft de corp alleen wel een large caldari tower gekost... not really a problem, maar vond het wel een kut grap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

ik heb nu alle 30 missions van de 3 careeragents gedaan. Wat is voor een beginner nu aan te raden? Al een specialisatie kiezen of zijn er nog meer van dit soort 'trainings trajecten' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Bedacht me gisteravond dat het eigenlijk zinloos is om een nieuw account te levelen als ik ook een oud account heb met zeker een aantal maanden aan training en zelfs bij sommige agents zieke standings (ik was de 2de persoon in EVE die een interceptor BP vond). Vraag is alleen hoe de skilltree daarvan is en welke assets ik nog heb. Waarschijnlijk helemaal niks meer omdat ik hem gestript heb en de ISK verkocht toen, maar wellicht nog een lonely industrial of frig ergens.

Is er een manier om zonder te betalen je skilltree te achterhalen van een oud account? Want anders maak ik de 21 dagen van deze trial af, doneer alle items en ISK aan me oude account en speel daar verder mee. Lijkt mij zinvoller namelijk :P
Trin1ty schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:44:
ik heb nu alle 30 missions van de 3 careeragents gedaan. Wat is voor een beginner nu aan te raden? Al een specialisatie kiezen of zijn er nog meer van dit soort 'trainings trajecten' ?
Je kunt de Epic Arc gaan doen maar daarvoor heb je toch minstens een destroyer nodig. Doe een aantal kill missions voor een factie waar je goede standings mee hebt en verdien daar wat ISK mee. Als je genoeg missies doet (d8 12 per corp) krijg je zelfs een missie met als reward een implant.
Verder is bijv. salvager een leuk iets om voor te gaan. De skill heb je gratis gekregen, de equipment is best prijzig voor een beginner maar wel de moeite waard. Het verdient zich zo terug namelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Postman op 15-10-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Trin1ty schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:44:
Als je wilt kun je hetzelfde traject volgen bij de 3 andere Empire factions. Leuk voor extra geld. Je kunt nu gaan kijken naar een Corporation, je kunt ook nog even solo blijven gaan en bijvoorbeeld minen, missies of gaan ratten. Je kunt ook trade of courier opdrachten gaan doen. Het is maar net wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die oude account zal toch zeker meer skills hebben dan jij in 21dagen kan trainen? Als je die BP nog hebt hoef je voorlopig geen missies meer te doen, dat ding is genoeg waard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 15:42
Postman schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:51:
Bedacht me gisteravond dat het eigenlijk zinloos is om een nieuw account te levelen als ik ook een oud account heb met zeker een aantal maanden aan training en zelfs bij sommige agents zieke standings (ik was de 2de persoon in EVE die een interceptor BP vond). Vraag is alleen hoe de skilltree daarvan is en welke assets ik nog heb. Waarschijnlijk helemaal niks meer omdat ik hem gestript heb en de ISK verkocht toen, maar wellicht nog een lonely industrial of frig ergens.

Is er een manier om zonder te betalen je skilltree te achterhalen van een oud account? Want anders maak ik de 21 dagen van deze trial af, doneer alle items en ISK aan me oude account en speel daar verder mee. Lijkt mij zinvoller namelijk :P
Je had iets van 5/7 dagen heractiveer site bij EVE.
Deze was voor 7 dagen https://secure.eve-online.com/reactivateC.aspx?un=vul hier je username&rid=8&t=7
of misschien deze 5 dagen https://secure.eve-online.com/mreactivate.aspx?offer=1
Bij 1 account was het ook gelukt na de verloop datum.
Dat kan je proberen.
En als je genoeg ISK heb kan je ook een plex ing kopen en gratis door spelen.
Dacht iets van 300M voor 30 dagen.

Kan zelf niet de site van eve kijken omdat het geblokt wordt :(
Moet echt eens kijken om eigen server als porxysite te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Calamor op 15-10-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
De_Bastaard schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:55:
Die oude account zal toch zeker meer skills hebben dan jij in 21dagen kan trainen? Als je die BP nog hebt hoef je voorlopig geen missies meer te doen, dat ding is genoeg waard :p
De BP is zekers te weten aan de corp geschonken waar ik toen in zat. We hadden een goed gedeelte van 0.0 in handen met onze alliance, tot we door 1 persoon ontdaan werden van onze complete corp assets. Weet nu nog steeds de ingame nick van die eikel: skelgon.

Ja de account heeft betere skills, maar ook de juiste? Zoveel veranderd dat je wellicht alsnog weken bezig bent om het weer goed te trekken en dan nu met geen 100% learning bonus...

Zal die account heractivatie eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer in de Sisters of EVE arc heb je dan een destroyer nodig? De eerste missies heb ik met gemak in een Merlin gedaan. Ik heb wat isk uitgegeven, dus moet even wachten met mn cruiser. Die cruiser is er echter al snel. Kan je die epic arc niet in een cruiser doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:05:
Wanneer in de Sisters of EVE arc heb je dan een destroyer nodig? De eerste missies heb ik met gemak in een Merlin gedaan. Ik heb wat isk uitgegeven, dus moet even wachten met mn cruiser. Die cruiser is er echter al snel. Kan je die epic arc niet in een cruiser doen dan?
Kan ook maar die kost je nog meer tijd om te halen :P

Offer expired helaas :( Dus geen goedkope reactivatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Burning Down the Hive is waar ik drie frigates en een destroyer ben verloren. Daar zou ik dus oppassen.
http://keithneilson.co.uk/eve-epic-mission-arc-guide-part-7/

De laatste twee missies van de epic arc zijn moeilijk te doen, ik heb ze in een battlecruiser gedaan omdat het met m'n cruiser simpelweg niet wilde. Moet wel zeggen dat ik geen drones had, dat had misschien wat uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Postman schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:05:
[...]

De BP is zekers te weten aan de corp geschonken waar ik toen in zat. We hadden een goed gedeelte van 0.0 in handen met onze alliance, tot we door 1 persoon ontdaan werden van onze complete corp assets. Weet nu nog steeds de ingame nick van die eikel: skelgon.

Ja de account heeft betere skills, maar ook de juiste? Zoveel veranderd dat je wellicht alsnog weken bezig bent om het weer goed te trekken en dan nu met geen 100% learning bonus...

Zal die account heractivatie eens proberen.
die acc. Zal vast goede skills hebben. Anders train je hem een beetje bij en verkoop je hem voor een paar bil isk. Hoeveel sp heeft die denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:05:
NitroX infinity schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:14:
Burning Down the Hive is waar ik drie frigates en een destroyer ben verloren. Daar zou ik dus oppassen.
http://keithneilson.co.uk/eve-epic-mission-arc-guide-part-7/

De laatste twee missies van de epic arc zijn moeilijk te doen, ik heb ze in een battlecruiser gedaan omdat het met m'n cruiser simpelweg niet wilde. Moet wel zeggen dat ik geen drones had, dat had misschien wat uitgemaakt.
Ik heb de hele epic arc in een Rupture (minmatar cruiser) gedaan. Prima te doen, behalve de allerlaatste, daar had ik niet genoeg DPS. Maar dat kwam wellicht doordat al mijn autocannons nog misten, en ik wist toen nog niet waarom :P

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
De_Bastaard schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:17:
die acc. Zal vast goede skills hebben. Anders train je hem een beetje bij en verkoop je hem voor een paar bil isk. Hoeveel sp heeft die denk je?
Geen idee hoeveel sp die heeft. En denk niet dat ik deze week nog wil gaan betalen om daar achter te komen. Hoewel elke dag gemist is ook een dag minder training :P

Jammer dat het zo lastig is om nu nog achter me sp te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
als je de login-gegevens nog hebt of nog kunt achterhalen kun je toch gewoon de api-code opvragen en in EVEmon zetten? Of werkt dat ook alleen bij een actief account?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Volgens mij alleen op een actief account, API key valt onder een deel van 'het forum' en daar kan je niet op als je niet subscribed bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postman schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:07:
[...]

Kan ook maar die kost je nog meer tijd om te halen :P

Offer expired helaas :( Dus geen goedkope reactivatie...
Ok, nu ben ik het even kwijt. Ik wil een cruiser ipv een destroyer gebruiken. En dan komt de opmerking dat dat meer tijd kost om te halen. Ik zag op de markt een Caracal voor 3.5m isk en heb cruiser skill tot III getrained. Wat kost een destroyer dan? En is destroyer niet een skill na cruiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:10:
[...]

Ok, nu ben ik het even kwijt. Ik wil een cruiser ipv een destroyer gebruiken. En dan komt de opmerking dat dat meer tijd kost om te halen. Ik zag op de markt een Caracal voor 3.5m isk en heb cruiser skill tot III getrained. Wat kost een destroyer dan? En is destroyer niet een skill na cruiser?
Frigate - Destroyer - Cruiser - Battlecruiser - Battleship is de volgorde voor high-sec t1 schepen. Cruiser is dus 1 klasse 'sterker' dan een Destroyer. Destroyers zitten rond de 700k - 800k volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door UTwizard op 15-10-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Postman schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:27:
[...]

Geen idee hoeveel sp die heeft. En denk niet dat ik deze week nog wil gaan betalen om daar achter te komen. Hoewel elke dag gemist is ook een dag minder training :P

Jammer dat het zo lastig is om nu nog achter me sp te komen...
afaik was er iemand hier op het forum die zijn account voor 1 dag geactivate kreeg om vervolgens GTC te gebruiken, dus misschien kun je dat doen :P Moet je alleen even een mail sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door ravenger op 15-10-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mijn account verloopt altijd, dan koop ik een gtc bij evetimecode en log ik in op de account management site van eve en verleng/reactivate mijn account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Rav, zeker gemist dat onze pos dief zn Nyx kwijt is? (zie paar posts terug voor link) wel justice iig! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dat deed ik eerst ook. Toen het weer verliep en ShatteredCrystal weer moeilijk deed (hun mail, en _alleen_ hun mail, komt niet aan bij mij, dus dan moet ik paypal omklussen naar een gmail-account en zo...) ben ik gaan rekenen, en een 6 month subscription bij CCP zelf is net zo duur als met dollars bij ShatteredCrystal GTCs kopen, dus nu heb ik een abonnement :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.