[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 30.400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Ik heb op dit moment alleen één van mijn twee Merlins insured en mijn Caracal. De rest is trash en de moeite niet waard. En de twee Badgers die ik bij missies heb gekregen kan ik niet eens vliegen. (eerst maar even dat passive shield tanking certificate bij elkaar leren.)

Deze week ook voor het eerst een fleet gevormd. Iemand was zijn cruiser krijt geraakt bij een missie en ik was in de buurt. Heb de laatste rats afgeschoten terwijl hij in zijn pod erbij hing tot hij zijn missie completed had. Daarna heeft hij met een destroyer zijn container opgheaald en heb ik flink lopen looten en salvagen 2m binnen voor 10 minuutjes werk :)

Kreeg wel steeds de mededeling dat ik zijn loot stal, is daar niets aan te doen? We waren allebei noob, dus geen idee. Kon alleen die schepen looten die ik tijdens de fleet had afgeschoten zonder mededeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Wabs schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

je bedoelt jezelf? :P je moet ook niet afk gaan midden in ene missie nee ;) rav is toe aan raven nummer 11?, CNR nummer 3 en golem nummer 2? :P hehe, nofi ;)

zelf maar 1 raven ooit verloren in een missie door AFK te gaan op het verkeerde moment :)
hehe nah, iets minder, raven 8 of 9 ofzo, en CNR 2 en golem 2 :P maar true, ik insure ook nooit tbh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

NitroX infinity schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:24:
type_o; heb je de mededeling bovenaan de startpost al gelezen? ;)

Vergeet niet dat als je schip wordt vernietigd, je de meeste modules en cargo kwijt bent. Een deel wordt in een container gedropt maar zie dat maar eens terug te krijgen als je geen geschikt uitgerust schip kunt krijgen.

Insurance is het imho wel waard bij frigates, destroyers en cruisers.
:o Nu heb ik toch minstens 2 maal de starttopic doorgenomen voor links en info en dus 2 keer totaal gemist..dom dom dom. Dank je voor de tip, ik zal vanavond even ingame contact zoeken. Alvast bedankt namens deze noob :D

Als de schepen wat duurder worden kan ik me voorstellen dat insurance interessanter wordt. Het lijkt me op een gegeven moment belangrijk als je gear beter en duurder wordt. Ik heb nu nog nauwlijks gear van boven de 100k.

Ik hou het in ieder geval in de gaten wanneer het omslagpunt voor mij bereikt is.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Nog even over het hele insurance verhaal: ook voor PvE is dit zeker zinvol. Niet elke missie is even simpel en zeker in en rond low sec loop je gewoon het risico tijdens je missie geprobed te worden en vervolgens als jij net die hele berg rats op je hebt een dikke warpscramble en *pop* te zien.

Over die verloop tijd van idd 4 maanden (12 weken): in die tijd verdien je zoveel met je verzekerde schip dat je die insurance fee allang terug hebt verdient. En net de dag voordat ie afloopt doe je gewoon undock met geen fitting en selfdestruct of een suicide run in lowsec/0.0 met een T1 scrap fitting. Op die manier krijg je toch nog een leuke uitbetaling en koop je gewoon weer een nieuw schip. Wellicht gebruik je zelfs de uitbetaling voor een heel andere class, want die cruiser is niet zo zinvol meer als je al maanden BC/BS vliegt :P

Gebeurt trouwens best veel dit. Blijft grappig om als je net undocked bij een station in highsec de melding van 'player X started the selfdestruct on cruiser/battlecruiser' te zien en dan zo'n mega schip de lucht in zien te vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:10
Zo,vanavond kan ik mijn apocalypse undocken en semi-fatsoenlijk fitten. Dan ga ik proberen mijn eerste level 4 te doen. Waarschijnlijk ga ik dit doen voor een personell agent in een 0.7 systems. Het is jammer dat amarr navy eigenlijk best crappy is qua agents. Er zitten er veel in lowsec. Heb niet zoveel zin om mijn apoc te riskeren. Hoewel die systems vaak leeg zijn volgens de map overview.

Later wil ik misschien wat exploration/ratting gaan doen in nullsec. Mijn corp heeft tenslotte een pos in CVA space.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Postman schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:26:
Nog even over het hele insurance verhaal: ook voor PvE is dit zeker zinvol. Niet elke missie is even simpel en zeker in en rond low sec loop je gewoon het risico tijdens je missie geprobed te worden en vervolgens als jij net die hele berg rats op je hebt een dikke warpscramble en *pop* te zien.

Over die verloop tijd van idd 4 maanden (12 weken): in die tijd verdien je zoveel met je verzekerde schip dat je die insurance fee allang terug hebt verdient. En net de dag voordat ie afloopt doe je gewoon undock met geen fitting en selfdestruct of een suicide run in lowsec/0.0 met een T1 scrap fitting. Op die manier krijg je toch nog een leuke uitbetaling en koop je gewoon weer een nieuw schip. Wellicht gebruik je zelfs de uitbetaling voor een heel andere class, want die cruiser is niet zo zinvol meer als je al maanden BC/BS vliegt :P

Gebeurt trouwens best veel dit. Blijft grappig om als je net undocked bij een station in highsec de melding van 'player X started the selfdestruct on cruiser/battlecruiser' te zien en dan zo'n mega schip de lucht in zien te vliegen :)
hmm einde van periode je schip opblazen had ik nog niet bedacht... hehe, dan valt het verlies wat je leidt aan insurance kosten idd wel me :) goei tip! (behalve als je rigs gebruikt...) vergeet ook niet dat alsje niet insurance kiest je ook altijd nog wat terug krijgt. een mega krijg je bijv 42m voor terug. Dat is bijna de helft van de aanschafprijs van zon ding. + platinum insurance is 35m ofzo dus dan nog vind ik het insuren zinloos.
of je krijgt 42m terug en betaalt het schip
of je krijgt 120m (?) terug en je betaalt schip (90) + insurance (35) met kans dat je 35m kwijt bent na 4 maanden indien je rigs gebruikt. + dat je dan opnieuw 35m mag betalen

doe mij dan maar de 42m kwijt en geen omkijken naar insurance etc... maar smaken verschillen idd.

Insuren is idd nuttig als je het gevoel hebt dat je risco loopt op wat voor manier dan ook maar als je dus al jaren lvl4 missies doet en precies weet wat je waar en wanneer moet doen is het enige risco stom afk gaan op het verkeerde moment. en dan leer je ook meer als je je geld gewoon kwijt bent. Imo geen insurance nodig in high sec voor pve.

Overigens is et later bij duurdere schepen juist minder nuttig omdat je voor t2 schepen niets terug krijg ongeveer en vaak je fitting duurder is dan je schip, en die raak je toch wel kwijt.
Bijv: golem bij kost je 900 mil om te kopen en op platinum insured krijg je het zelfde terrug als een raven (90m ofzo dus) + dat een faction/complex fitting ook gewoon poef doet en de helft dan weg is. Golem van 3-4b... boeiend of ik dan 40 of 90m terug krijg...? niet echt imo.

t2 schepen insuren is dus vrij zinloos. t1 BS is nog wel te overzien maar dan is je fitting vaak duur en kan je ook niet zomaar self destruct doen omdat je vaak rigs hebt.

correct me where im wrong pls :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
pingkiller schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:36:
Zo,vanavond kan ik mijn apocalypse undocken en semi-fatsoenlijk fitten. Dan ga ik proberen mijn eerste level 4 te doen. Waarschijnlijk ga ik dit doen voor een personell agent in een 0.7 systems. Het is jammer dat amarr navy eigenlijk best crappy is qua agents. Er zitten er veel in lowsec. Heb niet zoveel zin om mijn apoc te riskeren. Hoewel die systems vaak leeg zijn volgens de map overview.

Later wil ik misschien wat exploration/ratting gaan doen in nullsec. Mijn corp heeft tenslotte een pos in CVA space.
zijn genoeg andere corps waar je missies voor kan doen in amarr high sec space toch? waarom juist de navy? Pas overigens op voor de amarr missies, de rats hebben vaak neuts en dat kan dodelijk zijn voor je tank en dus ook je schip. Lvl 4 missies hebben namelijk wel scrambelers, je kan dus niet weg warpen tot die dood zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323934

AIM F is de ticker voor onze corp. Juist opgericht en leuk om te doen.
Wij zijn een nederlander en een belg met elk 2.5 mln + SP.
Wij zoeken nog wat meer ervaring om EVE beter te ontdekken, mogelijkheden en richtingen te bepalen.
Wie wil helpen? Kan in de vorm van join comp of samenwerkingen of haalbare opdrachten in de vorm van contracts. Na 2 maanden wordt de brij alleen maar dikker. Give us a lead.
Clarence Sheep O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Anoniem: 323934 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:09:
AIM F is de ticker voor onze corp. Juist opgericht en leuk om te doen.
Wij zijn een nederlander en een belg met elk 2.5 mln + SP.
Wij zoeken nog wat meer ervaring om EVE beter te ontdekken, mogelijkheden en richtingen te bepalen.
Wie wil helpen? Kan in de vorm van join comp of samenwerkingen of haalbare opdrachten in de vorm van contracts. Na 2 maanden wordt de brij alleen maar dikker. Give us a lead.
Clarence Sheep O-)
als je nog niet echt weet wat je wilt, waaorm join je dan niet een bestaande corp met meer ervaren mensen ? Het handigsteis toch echt uit te zoeken welke richting je op wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
Ik heb nog geen PvP ervaring.
Als ik of me broertje missies doen komen de laatste tijd mensen in de missie. En dat is erg irritant. We willen daar wat tegen doen. (als dat kan) We hebben samen 5 accounts. Zitten allemaal in de zelfde corp en ook in een gang. En waarvan 3 of 4 in de zelfde system bevinden.
Ik dacht misschien dat er een paar schepen zijn die altijd handig zijn. Zo als een tackle en een jammer. Als er dan nog een ship er bij zit dat ze misschien al denken om weg te gaan. Vooral als ze gelijk gelocked worden. En misschien als ze nog blijven om aan te vallen als ze rood zijn.

Edit. Hoperlijk een stuk duidelijker gemaakt.

[ Voor 76% gewijzigd door Calamor op 27-10-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Calamor schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:43:
Ik heb nog geen PvP ervaring. Maar welke schepen zijn erg handig?
Heb tussen de 3 en 4 accounts beschikbaar die kunnen inwarpen in de missie(en we hebben vaak al een gang). En we hebben soms last van mensen die in een missie komen.
Het is meer om eerst te laten schrikken en misschien in de toekomst ook hun aan te vallen.
Waar moet je op letten als je zo iets doe?
ik snap niet echt wat je nou precies wilt? Je wil mensen die jou in een missie aan pakken (ben je gewar decd ofzo? In high sec kan je in princiepe niet aangevallen worden zonder concord naast je binnen seconden...) terug pakken?? Leg even uit wat je precies met pvp bedoelt.
welk schip handig is in pvp is totaal afhankelijk van wat je tegenstander mee brengt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Wabs schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:49:
[...]

zijn genoeg andere corps waar je missies voor kan doen in amarr high sec space toch? waarom juist de navy? Pas overigens op voor de amarr missies, de rats hebben vaak neuts en dat kan dodelijk zijn voor je tank en dus ook je schip. Lvl 4 missies hebben namelijk wel scrambelers, je kan dus niet weg warpen tot die dood zijn! ;)
Tja, had de navy gekozen in het begin omdat me dat een goede keuze leek, niet echt over nagedacht. Ik blijf er nu maar even bij omdat ik even geen zin heb om standing te grinden voor een andere corp.

Bedankt voor de tip over scramblers. Ik wist er al van en heb mijn drone skills omhoog getraind. Kan tech 2 lights/mediums gebruiken om scramble frigs aan te pakken.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navy is in principe goede keuze, niet altijd 100% optimaal, maar veel beter dan gemiddelde npc corp.

Over mensen die in je missie inwarpen, ga ergens anders in rustige plaats missies doen, dat is het enige dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 21:29
Calamor schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:43:
Ik heb nog geen PvP ervaring.
Als ik of me broertje missies doen komen de laatste tijd mensen in de missie. En dat is erg irritant. We willen daar wat tegen doen. (als dat kan) We hebben samen 5 accounts. Zitten allemaal in de zelfde corp en ook in een gang. En waarvan 3 of 4 in de zelfde system bevinden.
Ik dacht misschien dat er een paar schepen zijn die altijd handig zijn. Zo als een tackle en een jammer. Als er dan nog een ship er bij zit dat ze misschien al denken om weg te gaan. Vooral als ze gelijk gelocked worden. En misschien als ze nog blijven om aan te vallen als ze rood zijn.

Edit. Hoperlijk een stuk duidelijker gemaakt.
Je kunt een aantal dingen doen:

- even roepen in local om een salvager, waarbij je een bedrag vooraf bespreekt
- zelf erachteraan met een stofzuiger
- wrakken opblazen
- wegwezen en de ninja de agro laten pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 00:00
Je kan in elk geval niet zomaar in highsec gaan jammen, warp scramblen, etc. Salvagen van iemand anders zijn wrecks is toegestaan door Concord, en voor het jatten van items krijg jij kill rights. Concord zal daar niet op ingrijpen.

Zodra jij echter iemand gaat jammen die jouw wrecks zit te salvagen, zal Concord jou slopen. Tenzij er natuurlijk een wardec loopt, maar dan lijkt het me stug dat ze jullie wrecks salvagen en niet jullie boten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Het is wel leuk als je toch met een armor tank vliegt je mid slots te fitten voor PVP. heb al 3 keer een persoon die bij mij kwam salvagen en mijn wrecks ook kwam looten naar de haaien kunnen schieten doordat ik een web / scram gefit had. 1x had hij een cargohold vol met salvage. (450m3 aan salvage is VEEL!!!) was ruim 170m rijker :)

dus als je de mid slots over hebt.... zet er een scram op en fit een mwd. Wabs zat toen in een drake waarvan de shield tank meer dan goed genoeg was dus heb een hardner en extender opgeofferd voor een scram en mwd, was leuk.... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wabs op 28-10-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Dat heb je niet in armor tanked schepen normaal gesproken. Je mids vul je met cap rechargers, tracking comps, etc.

2. Dat is en blijft slecht advies. Ga NOOIT pvp'en in je pve schip. Als je geluk hebt blaas je een paar t1 schepen op, maar uiteindelijk komen ze een keer terug in een pvp schip en blazen je dure missie schip weg. Of er komt een logistics schip in missie die hem weer oplapt waarnaar hij jouw rustig killed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:38:
1. Dat heb je niet in armor tanked schepen normaal gesproken. Je mids vul je met cap rechargers, tracking comps, etc.

2. Dat is en blijft slecht advies. Ga NOOIT pvp'en in je pve schip. Als je geluk hebt blaas je een paar t1 schepen op, maar uiteindelijk komen ze een keer terug in een pvp schip en blazen je dure missie schip weg. Of er komt een logistics schip in missie die hem weer oplapt waarnaar hij jouw rustig killed.
Je moet natuurlijk ook wel targets kiezen die rap neer gaan! ;) ik heb een commorant gesloopt en een thorax, als je ziet dat ie tractors en salvagers heeft kan hijn nooit veel guns hebben, snel slopen en docken tot aggression weg is :)

kan idd link zijn, is wel waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
salvagen zelf zal geen agro geven, het openen van de containers wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Dutch2007 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:17:
salvagen zelf zal geen agro geven, het openen van de containers wel....
Eeeuh cans openen ook niet eens, pas als je iets neemt krijg je aggression timer.
* Postman kijkt zo vaak in de wrecks van gate-camps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zou een AB fitten ipv MWD, heb je wat meer aan in een missie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 29-01-2024
Postman schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:55:
[...]

Eeeuh cans openen ook niet eens, pas als je iets neemt krijg je aggression timer.
* Postman kijkt zo vaak in de wrecks van gate-camps :P
wijsneus, :P maar at bedoelde ik idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Drama in CVA space? Alle intel-channels staan rood gloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CVA is gedisbanded ala BOB. Triest dat CCP niks aan metagaming crap doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
CVA verhaal: http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1205196
CVA disband topic: http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1205168

En ja CVA is niet meer, alliance is closed en de hele regio lijkt in verval te raken als je de map mag geloven. Jammer dat het op deze manier moet, maar zo zijn wij ook eens gepakt geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hele grote kans dat er van die eerste link die je post geen drol klopt.

En hoe bedoel je providence in verval? Volgende DT zal CVA al hun SOV kwijt zijn en zullen alle JBs en cyno jammers offline gaan, maar dat is nu nog niet het geval (al laat map misschien wel zien dat er geen sov meer is). Toen ik net een uurtje geleden uitlogde was er nog geen bijzonderheden qua reds gaande. Als je gewoon kijkt naar ships killed, dat is altijd heel hoog in providence.

Zelfs als iemand zou besluiten providence aan te vallen, dan gaat het erg lastig worden. Providence holders hebben nog steeds een hele grote vloot. Als we kijken naar twee vijanden die in beste positie zitten om ons aan te vallen dan zijn het AAA en UK. AAA zal niet aanvallen en ons eerder helpen omdat ondanks dat we continue op elkaar schieten, we elkaar wel mogen. UK is afhankelijk van AAA bescherming en als ze besluiten aan te vallen zullen veel members waarschijnlijk verlaten omdat ze dit als iets triest zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggha
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
*pakt een zak popcorn en gaat de eve-o forums volgen .... lekker ouderwets drama*

aan de CVA-ers... sterkte. stom om het zo zien neer te gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

furby-killer schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:23:
CVA is gedisbanded ala BOB. Triest dat CCP niks aan metagaming crap doet.
Wat dan ? Een server rollback elke dag of verplicht met je echte naam als character moeten spelen ?

CCP heeft heel goed door dat maatregelen die metagaming moeten voorkomen het spel zullen slopen, veel meer dan alle metagaming.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oh ja het spel zal echt onspeelbaar worden als je niet meer met 1 knop een alliance kan disbanden, of alle assets van een corp kan stelen |:(

Het gaat gewoon nergens over dat accounts hacken en alts de beste manier zijn om schade te doen ipv wapens te gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Sissors op 28-10-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06 16:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

mbt tot accounts "hacken" .. zorg gewoon voor een solide wachtwoord (en wijzig deze eens in de zoveel tijd!) en dito beveiliging... en geef niet je inlog gegevens aan anderen.. (in laatste geval is het niet eens hacking maar ben je gewoon dom geweest om de verkeerde mensen te vertrouwen).

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide werken niet. Ik ga ervan uit dat CCP het wel in de gaten heeft als iemand je account aan het bruteforcen is, dus dan maakt het ook niet uit hoe moeilijk je wachtwoord is. Wachtwoord veranderen heeft ook geen nut want zodra ze je wachtwoord hebben zullen ze meteen hem gebruiken, en niet een paar maanden wachten tot je je wachtwoord verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 20:07
server rollback gaat niet want dan rijst de vraag ''waarom niet bij bob''

hoop dat de cva mannen dus hun space kunnen defenden en al bezig zijn met nieuwe alliance.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat bij bob geen account was gehacked (al had het daar ook nooit mogelijk moeten zijn).

[ Voor 37% gewijzigd door Sissors op 29-10-2009 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

furby-killer schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:07:
oh ja het spel zal echt onspeelbaar worden als je niet meer met 1 knop een alliance kan disbanden, of alle assets van een corp kan stelen |:(
Wat dan, een vote ? Dan kan je gewoon X+1 corps toelaten waar X het aantal members in de alliance is. En als je een verplichte cooldown instelt om corps uit de alliance te zetten wordt daar ook weer misbruik van gemaakt als een corp zich tegen hun eigen alliantie keert en niet meteen de zak kan krijgen.
Het gaat gewoon nergens over dat accounts hacken en alts de beste manier zijn om schade te doen ipv wapens te gebruiken.
Tot nu toe is er nog niks bewezen over hacks, dat is altijd het eerste wat geclaimed wordt als zoiets gebeurt. Dan blijkt het later toch iemand te zijn die de zaak moedwillig met de roles die hij heeft verpest of dat er accounts bewust waren gedeeld tussen de Alliance bobo's.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16
IJzerlijm schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 07:58:
Wat dan, een vote ? Dan kan je gewoon X+1 corps toelaten waar X het aantal members in de alliance is.
En toch is dat flink lastiger te misbruiken (want, je hebt al snel een 15 of 20, geen idee hoeveel corps CVA eigenlijk heeft, nodig) dan 1 account 'bemachtigen' en op 1 knopje klikken.

Voor de rest laat ik me wijselijk (en volgens alliance orders ;) ) niet uit over wat er al dan niet gebeurd is of staat te gebeuren :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien dat het toch grotendeels is uitgelekt, GMs zijn het ermee eens anders dat het een hack is geweest.

Je moet 24 uur wachten voor je een member van een corp kan kicken. Je moet voten voor een wardec. Maar om een complete alliantie inclusief sov te verwijderen kan het met 1 druk op de knop zonder dat iemand er iets aan kan doen.

CCP moet gewoon eens niet alleen de grievers en corp thiefes helpen, maar ook de corporations and alliances de mogelijkheden geven zichzelf tegen zulk soort dingen te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Mja een notaris achtig kantoor / webinterface in eve waarin de drie / vijf / weetikwat (ja, zou af moeten hangen van de corp/alli grootte) vertegenwoordigers van een alliance zich akkoord verklaren met het opheffen daarvan?
Moet toch te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Ze kunnen het beter op democratie manier doen. x% of meer votes en dan is de corp gelijk uit de alliantie. En anders een 24uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162961

De GMS hebben het hersteld, after downtime they will be back
Was de popcorn lekker sluggha?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 162961 op 29-10-2009 10:11 . Reden: Typgebrek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Gisteren een apart geval meegemaakt.
Onze vloot met zo'n 60 pers in RR bs plus nog wat support warpen naar een gate waarachter een 40 man BC/logistics zitten en die staan op het punt om in het systeem te komen en onze teamspeak server knalt eruit.
Bleek dat de ISP de machine down had gebracht voor onderhoud. Niet zo'n goede timing dus.
De helft van onze vloot overleefde het niet. Ik dus ook niet want ik zag niet in fleet chat dat de FC zei dat we als de sodemieter daar weg moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol, misschien waren het de tegenstanders wel xD
Wel lelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 20:07
Anoniem: 14038 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:19:
Gisteren een apart geval meegemaakt.
Onze vloot met zo'n 60 pers in RR bs plus nog wat support warpen naar een gate waarachter een 40 man BC/logistics zitten en die staan op het punt om in het systeem te komen en onze teamspeak server knalt eruit.
Bleek dat de ISP de machine down had gebracht voor onderhoud. Niet zo'n goede timing dus.
De helft van onze vloot overleefde het niet. Ik dus ook niet want ik zag niet in fleet chat dat de FC zei dat we als de sodemieter daar weg moesten.
altijd een off site ts server hebben.

in mijn oude corp hadden we ventrillo voor prim en ts voor secundair

nu in alliance hebben we 2 ts servers welke op totaal andere locaties staan.

beter be safe then sorry ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Volgens mij heb ik het fitten voor missions nu wel door. Gister zitten na denken over mijn eerste (noob) apoc fitting. Dit is het geworden:
8x mega beam lasers 1 met multifreq
4x cap rechargers 2
4x mission specific hardeners(t1 nog)
2x heat sink
1x LAR
Rigs:
1x grid increase dinges
2x ccc

Drones:
5xhammerhead 2s
5xhobgob 2s

Dat is het wel zo'n beetje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook pulse poc doen. Maar gebruik op zijn minst meta 3 beam lasers, even duur ongeveer als je t1, en zijn stuk beter.

Wij hebben zat backup TS/vent (kunnen altijd die van een andere holders alliance gebruiken). Maar als je het net gebeurd wanneer tegenstanders komen dan is het toch te laat, als iedereen eerst nog TS moet wisselen ben je verslagen voordat er weer orders worden uitgedeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 29-10-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggha
  • Laatst online: 06-11-2024
@sulfr:
popcorn was lekker idd,
eve-o forums weer is vol met drama.

goed om te horen dat de gm's toch ingegrepen hebben.
nu nog hopen dat ze het disbands systeem ff veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
furby-killer schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:58:
Je kan ook pulse poc doen. Maar gebruik op zijn minst meta 3 beam lasers, even duur ongeveer als je t1, en zijn stuk beter.
Moet ik dan niet een stuk dichterbij vliegen? Dat lijkt me met crappy skills best gevaarlijk.
Overigens gebruik ik ook meta 3-4 of beams maar kan even niet op de naam komen(zit op werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je doet ook meer damage en ze hebben veel betere tracking. Daarnaast kom je bij veel missies toch redelijk dichtbij vijanden uit. Maar waarschijnlijk wel beter om beams te gebruiken zolang je nog geen t2 lasers hebt.

Edit: CVA restored, situatie weer zoals het was.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 29-10-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
toch vreemd dat het überhaupt heeft kunnen gebeuren. Ik bedoel, vreemd systeem dat 1 persoon een volledige alliance met 1 knop uit elkaar kan laten vallen. Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen ? 8)7

edit: heb het blijkbaar toch goed begrepen (^^^^^), tijd dat CCP maar eens wat code gaat verbouwen imo O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Wabs op 29-10-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet verkeerd begrepen, is helemaal krom ja zeker ook omdat je normaal voor 1 persoon 24 uur moet wachten...
Maarja dat zegt iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49
Nieuwe devblog over Dominion

http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=706

- Fleet Finder
- Broadcasts
- Loot Logging
- Usability Tweaks

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice, leuke adds even testen op singularity vanavond dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Zijn mooie veranderingen.
Zelf zal ik er geen gebruik van maken.
Zit samen alleen met me broertje in corp.
En ook alleen met me broertje in een gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

NitroX wil je ajb de GoT lijst aanpassen van mijn chars naar [V3COM]

De V3SPA Group is nu officieel een alliance na twee jaar van samenwerkingen sinds de oprichting van VC volgende maand exact twee jaar geleden :)

De eerste 9 aanmeldingen voor de nu officiele alliantie [V3COM] zijn binnen wat al meteen een fijn lijstje oplevert (zodra DOTLAN eens een update doet 8)7 ).

Ben zelf best trots op de animo en het resultaat. Plus: ik geloof dat wij een van de, zoniet eersten zijn die de koppeling tussen EVE Online en Dust 514 hebben aangepakt. :) Zie hiervoor ook het Dust 514 topic van Nitrox

Ook keihard gewerkt aan de nieuwe website, maar dankzij zie onder ontbreken een aantal dingen zoals de main image header en het groupslogo.

50.000 pageviews per maand stelt natuurlijk niks voor vergeleken met t.net, maar toch... we groeien al 2 jaar met dubbele cijfers en elke avond zit het ingame channel nog steeds vol met mensen die samen bezig zijn.

Een maand terug kregen we bericht dat de provider zijn bedrijf had verkocht aan RealHosting. Dinsdag hadden we een softlaunch van de nieuwe site gepland, keihard met 4 man gewerkt tot regelmatig laat om alles te debuggen en te krijgen hoe het moest. Maandag een smsje; He Yared, heel FTP is leeg en de url toont een oude site.

Hadden ze de boel zonder waarschuwen niet alleen gemigreerd naar een andere server maar ook compleet ander platform. Aan alle files was gezeten, indelingen anders, directories toegevoegd en gemoved.

Bij nabellen kregen we gewoon onbeschoft te horen dat het niet teruggedraaid kon worden, ondanks dat we hadden uitgelegd bezig te zijn met een nieuwe site te lancheren voor 1-11, dat we maar een goed pakket moesten afnemenen en kortweg niet moesten zeuren, amateur hobbyisten met een spelletjes site die we waren....

Kun je 150 leden uitleggen waarom er een 9 dagen oude EVE community draait ipv het nieuwe ontwerp.
Persoonlijk nog steeds 13 dagen mail kwijt met o.a. al het image werk. En totaal geen support...tis gewoon om te janken.
:X

Maargoe, de nieuwe site draait grotedeels in zijn nieuwe jasje met Tinyportal ondersteuning en zowaar live Ventrilo info op de homepage :D

Nu nog de TODO lijst afmaken met zijn allen en dan api koppelingen aanpakken en kijken of we die RSS feed van CCP mooier kunnen maken.
Terzijde; ik hoorde ingame opeens dat Dominion uitgesteld was. Iemand hier meer over gehoord?
Kan niks vinden in de blogs tot nu toe...

Ah, vind net nog een draftversie van de logo text. Imagewerk moet er nog achterkomen en ook alles even opnieuw maken, 3D, shiny bling bling, transparancy/opacity, etc.. etc.. en beter positioneren en natuurlijk de alliance naam [V3COM] :P
Afbeeldingslocatie: http://www.valheru.nl/eveonline/forum/zo4.png

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04
Calamor schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:24:
Zijn mooie veranderingen.
Zelf zal ik er geen gebruik van maken.
Zit samen alleen met me broertje in corp.
En ook alleen met me broertje in een gang
Haiku?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Ik ben nu zo goed als klaar met mijn begin missies. In mijn vrije tijd wil ik nog wel eens rats gaan zoeken in een 0.8 systeem en deze na opblazen salvagen. Mede dank zij de hulp van NitroX en Xixili heb ik nu een fijn schip om dat in te doen.

Kan het kloppen dat dit voor een noob zoals mij veel effectiever is dan minen? Voordat ik mijn basis mining schip vol heb ben ik al anderhalf uur verder, terwijl ik met één salvage run minder lang bezig ben en gevoelsmatig meer verdien.

Klopt dit voor een beginneling? Ik zie wel in dat ik later óf betere tegenstanders moet vinden óf een beter mining schip moet kopen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:55
Lopt idd dat dat, als je een beetje snel kan schieten, iets meer oplevert. Missies doen (lvl2's) zijn nog veel productiever. Mining kan trouwens redelijk wat opleveren. Als ik een belt induik haal ik er minstens 6 mil/uur aan isk uit. En ice is een stuk makkelijker afk te doen, maar ook daar zit ik tegen de 4 mil. Mining is een vak apart in eve. Net als missies, productie en pvp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
type_o schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:08:
Ik ben nu zo goed als klaar met mijn begin missies. In mijn vrije tijd wil ik nog wel eens rats gaan zoeken in een 0.8 systeem en deze na opblazen salvagen. Mede dank zij de hulp van NitroX en Xixili heb ik nu een fijn schip om dat in te doen.

Kan het kloppen dat dit voor een noob zoals mij veel effectiever is dan minen? Voordat ik mijn basis mining schip vol heb ben ik al anderhalf uur verder, terwijl ik met één salvage run minder lang bezig ben en gevoelsmatig meer verdien.

Klopt dit voor een beginneling? Ik zie wel in dat ik later óf betere tegenstanders moet vinden óf een beter mining schip moet kopen.
Volgens mij kan je gewoon het beste missies doen. Ratten in highsec leverd niet zoveel op en het salvagen ervan al helemaal niet. Door missies te doen verdien je isk+LP's+standing. Als je standing hebt kan je met 2m sp al level4 missies doen. Dan verdien je makkelijk 4m per uur(later veel meer als ik het goed begrijp).

Minen in highsec leverd nooit meer op dan missies doen, vermoed ik. Voordeel is wel dat je minen semi-afk kan doen en het risico nihil is. Beste advies: Doe wat je leuk vind. Als je graag wil ratten dan zou ik me verdieping in lowsec/nullsec. Lowsec ratten leverd best veel op(meer dan lvl3 missies denk ik) alleen loop je nogal veel risico omdat lowsec volzit met pvpers, dus je moet goed opletten.
Maar goed, lowsec/null moet je niet doen totdat je je schip kan verliezen en een nieuwe kan kopen. Je moet je schip eigenlijk als verloren beschouwen zodra je lowsec injumped. Dan is het een stud minder vervelend wanneer(niet ALS) je opgeblazen wordt.
wheez50 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:15:
Lopt idd dat dat, als je een beetje snel kan schieten, iets meer oplevert. Missies doen (lvl2's) zijn nog veel productiever. Mining kan trouwens redelijk wat opleveren. Als ik een belt induik haal ik er minstens 6 mil/uur aan isk uit. En ice is een stuk makkelijker afk te doen, maar ook daar zit ik tegen de 4 mil. Mining is een vak apart in eve. Net als missies, productie en pvp :)
Nadeel van minen en industry is dat de skills alleen handig zijn voor die twee subsets. Als je voor PVE trained dan train je meteen ook voor PVP.

[ Voor 15% gewijzigd door pingkiller op 30-10-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik speel nu 4 weken Eve en ben lid van e-uni.

Ik moet zeggen dat ik het spel nu veel beter te begrijpen vind dan toen ik er ooit voor het eerst aan begon, back in the days.

Had gisteren wel een hele mooie fleet op. We gingen om 11 uur pirate hunten. 45 man hadden daar wel zin in, een 5tal jumps later waren we in het system waar ze zouden zitten. Beetje geouwehoer in local en een beetje rondwarpen waren we ze nog niet tegen gekomen. dus gingen we een beetje gatecampen.

Jumpen ze opeens op 100km van ons binnen. stuk of 9-10 battleships. Niet dichtbij genoeg om gelijk aan te vallen, niet ver weg genoeg om heen te warpen. Zij begonnen met schieten maar raakte eigenlijk vrij weinig. na zo'n 5 minuten aankijken jumpte opeens een andere neutral fleet naar binnen en begonnen die pirates af te knallen. We hadden het niet beter kunnen plannen, te grappig. Ze verloren 2 battleships en gingen er als hazen vandoor. Helaas ze niet nog een keer tegengekomen om nog wat meer neer te schieten.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

pingkiller schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:16:
[...]

Volgens mij kan je gewoon het beste missies doen. Ratten in highsec leverd niet zoveel op en het salvagen ervan al helemaal niet. Door missies te doen verdien je isk+LP's+standing. Als je standing hebt kan je met 2m sp al level4 missies doen. Dan verdien je makkelijk 4m per uur(later veel meer als ik het goed begrijp).

Minen in highsec leverd nooit meer op dan missies doen, vermoed ik. Voordeel is wel dat je minen semi-afk kan doen en het risico nihil is. Beste advies: Doe wat je leuk vind. Als je graag wil ratten dan zou ik me verdieping in lowsec/nullsec. Lowsec ratten leverd best veel op(meer dan lvl3 missies denk ik) alleen loop je nogal veel risico omdat lowsec volzit met pvpers, dus je moet goed opletten.
Maar goed, lowsec/null moet je niet doen totdat je je schip kan verliezen en een nieuwe kan kopen. Je moet je schip eigenlijk als verloren beschouwen zodra je lowsec injumped. Dan is het een stud minder vervelend wanneer(niet ALS) je opgeblazen wordt.

[...]

Nadeel van minen en industry is dat de skills alleen handig zijn voor die twee subsets. Als je voor PVE trained dan train je meteen ook voor PVP.
Goeie tips allemaal, ik zal ze zeker ter harte nemen. Tot nu toe vind ik het ratten iig leuker dan minen omdat ik druk bezig ben. De aantallen die genoemd worden in mining haal ik nu nog zeker niet, daar is mijn character na nog geen week gewoon nog niet goed genoeg voor.

Vandaar dus mijn vraag want ik merk dat ik niet te lang moet wachten met beslissingen maken omdat het trainen van zowel mining skills als pve skills niet handig is te combineren. Als het goed is kan ik vanavond eindelijk beginnen met mijn cruiser skills zodat ik binnenkort in nog iets leukers vlieg, alhoewel mijn frigate me nu wel bevalt in pve.

De level 1 missies zijn voorlopig ook prima te doen voor me, alleen duurt het even voordat ik de juiste agents heb. Volgende doel is de Sisters of EVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, ik heb alle begin missies nu ook afgerond. Ik heb een level 1 agent in Caldari space opgezocht en verdien nu (langzaam) wat isk en loyaltypoints. Maar de verdiensten zijn eerlijk gezegd magertjes in vergelijking met de Sisters of EVE arc.

Overigens lijkt het erop of niet alle missies die ik voor die Caldari agent doe standing opleveren. Ik zie slechts af en toe mijn standing omhoog gaan. Doe ik nu wat verkeerd?

Overigens ben ik met mijn salvager en Cruiser inmiddels in 0.4 en 0.3 wezen ratten. Dat bracht niet meer op dan ratten in high sec, dus lijkt me niet echt de moeite gezien het extra 'risico'. Wordt ratten pas in 0.0 rendabeler dan missies?

Ik Salavage inmiddels ook niets meer, aangezien ik 1 keer een leuke klapper heb gemaakt ("hallo cruiser" was dat) maar verder kost het te veel tijd gezien de opbrengsten.

Overigens lijkt een Navy Hookbill me wel interessant. Maar eerst moet ik nog beslissen wat ik ga doen. Die beslissing neem ik zodra ik tech 2 assault missiale launchers kan fitten en Battlecruisers kan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
de missies die je doet leveren ook geen faction standing op, alleen corp standing. Die standing increases kan je opvragen door show transactions te kiezen in je standinglijst wanneer je rmb op een corp/faction klikt. Eens in de 15 missies ofzo krijg je important/storyline missies die wel impact hebben op faction standing. Wil je sneller faction standing increase dan zou ik cosmos gaan doen, daar krijg je bij het einde van elke set van 1 tm 5 of soms meer missies ook faction standing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Laatst online: 10-06 11:51
Anoniem: 63072 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:18:
....

Overigens lijkt een Navy Hookbill me wel interessant. Maar eerst moet ik nog beslissen wat ik ga doen. Die beslissing neem ik zodra ik tech 2 assault missiale launchers kan fitten en Battlecruisers kan vliegen.
IMO zijn de faction frigates nauwelijks de moeite waard, je kunt beter je tijd en geld investeren in het leren vliegen van t2 frigates (assault ships e.d). Ze zijn goedkoper, kunnen meer DPS eruit persen en tanken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dominion worden ze beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07
ik ga eve account stopzetten totdat ze eens die socket closing error gaan fixen...de laaste week zeer veel last gehad ervan maar dit weekend was eve gewoon onspeelbaar.

net 10 drones verloren en bijna mijn dominix.

:(

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

een 'socket closing error' ?
* yared onbekend mee

vertel eens?

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup, ik was verbaasd in-game over de hookbill. Bleek dat ik op een site had gekeken waar de 'nieuwe' hookbill al op stond. Denk dat ik er toch maar 1 aanschaf en dan bewaar tot Dominion voor ik hem fit. Ik verwacht dat de prijs dan namelijk wel iets zal stijgen :) (Het wordt een missile boat, veel logischer voor Caldari)

Ik kan inmiddels BC vliegen, maar doe dat nog niet, ik wacht nog even tot ik daar Tech II launchers op kan fitten. Twijfel nu een beetje 20 dagen voor heavy assault launcher II en 3 dagen meer voor Heavy Missile launcher II Of gewoon 43 dagen voor beide :) Geeft me ook wat meer tijd om de cash voor de BC bij elkaar te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07
yared schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:05:
een 'socket closing error' ?
* yared onbekend mee

vertel eens?
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1038603

niet zoveel te vertellen als ik aan het spelen ben dan disconnect eve met de foutmelding "socket closed" heb er sinds de laaste week last van en het werd erger en erger tot nu het punt is dat ik inlog en als ik ga vliegen dan is er al heel snel een socket closed error, als ik in een station blijf en nergens aan zit(chatten gat wel) dat gaat het 5-10 minuten goed totdat eve gewoon disconnect.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Laatst online: 23:55
Rare tip die ik lang geleden voor een vergelijkbaar (eve-)probleem kreeg: verander je grafische instellingen als je een nvidia kaart hebt. Waarschijnlijk helpt het niet, maar het zou zomaar kunnen. Ik ben alleen vergeten wat precies het probleem/oplossing was (edit: heb een ati radeon, vandaar)...

[ Voor 7% gewijzigd door wheez50 op 01-11-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
^^ Hier heb ik misschien 1 keer per maand last van, eigenlijk vrij zeldzaam hierzo.... Kan makkelijk 6 uur online zijn zonder problemen. Zeker weten dat het niet iets is wat je zelf op kan lossen (zou zelf niet precies weten wat, maar denk niet dat het aan eve ligt dus...)

Faction frigs en missies (isk/uur)

Als ik jou was zou ik de faction frigs en t2 launchers links laten liggen en meteen een cerberus kopen. hier dan de heavy missile launchers op prikken (niet heavy assault, kan wel maar de range is veeeel minder en de DPS niet extreem veel hoger, imo niet echt de moeite).
Gewoon beginnen met 5 malkuth heavy launchers, 1 power diagnostic en 1 ballistic control in de low slots. Mid iets met een medium shield booster en wat hardners, misschein een afterburner als het past.

Hier kan je dan prima lvl 2 missies mee doen, met wat skils kan je ook wel lvl 3 doen mits je maar niet stil gaat liggen. Spaar voor een drake, daar kan je vrij snel LVL 3 missies in doen zonder problemen (ook met t1 launchers en tank etc). zodra je dat kan verdien je ook lekker en dan kan je die drake gaan pimpen (t2 launchers, t2 tank, t2 BCU's t2 small drones) als je dat flink voor elkaar hebt met alle support skil pas overstappen naar lvl 4 (kan ook in een drake wel, zeker met een vriendje er bij.)
Pas als je alle tanking skils en capacitor skils op max hebt zou ik pas overstappen op een raven met cruise missiles voor de LVL 4 missies. en als je echt mission carebear wilt blijven --> CNR kopen of een Golem. Maar dat is lange termijn werk (jaartje, misschien meer, verder voor je een golem goed kan vliegen)

hoop dat je er wat aan hebt :)

Doe je gallente? ga dan voor de ishtar of de dominix, schijnen echt super te zijn voor missies door de grote drone bays.

[ Voor 70% gewijzigd door Wabs op 02-11-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:49
Myrmidon ftw :P Ik doe nu lvl3 missies met drones only :)
150m3 dronebay, zodra er een down is laat ik weer een verse los. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Mwoah... Met een Caracal kun je die lvl2's ook met gemak doen, hoor...

[ Voor 1% gewijzigd door Bas_V op 02-11-2009 10:26 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb ze zelf ook easy met een Caracal gedaan :) Assault missiles doen het prima in Level 2, ik denk zelfs beter als heavy missiles.

Ben zelf trouwens maar eens aan 't kijken hoe ik nu ISK moet gaan verdienen. Syndicate is niet zo'n top regio kwa ratten, dus zal ik maar weer missies gaan doen. Ben ooit gestopt met missies toen ik level 3 kon doen (naar 0.0 gaan met 2miljoen SP ftw ;)). Ben alleen aan t denken wat ik nu zal nemen om zo snel mogelijk door level 3 naar level 4 te knallen. Drake, cerb of misschien wel een AF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
De_Bastaard schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:38:
Ik heb ze zelf ook easy met een Caracal gedaan :) Assault missiles doen het prima in Level 2, ik denk zelfs beter als heavy missiles.

Ben zelf trouwens maar eens aan 't kijken hoe ik nu ISK moet gaan verdienen. Syndicate is niet zo'n top regio kwa ratten, dus zal ik maar weer missies gaan doen. Ben ooit gestopt met missies toen ik level 3 kon doen (naar 0.0 gaan met 2miljoen SP ftw ;)). Ben alleen aan t denken wat ik nu zal nemen om zo snel mogelijk door level 3 naar level 4 te knallen. Drake, cerb of misschien wel een AF ?
Ik weet niet of je in de gelegenheid bent om gunships te vliegen. Als je dat wel bent zou ik een harb ofzo pakken en door die lvl 3s heen raggen. Gewoon max dps (3 heatsinks + hp 2's) en loot laten liggen. Zo krijg je die standings voor lvl 4s zomaar denk ik :P Ishtars zijn ook leuk voor lvl 3s geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik kan caldari en minmatar boten vliegen, hurricane zou ook wel kunnen voor PvE. Helaas zitten we nu even met een paar wardecs waardoor ik niet met te dure/trage boten wil vliegen in empire :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Afhankelijk van de (lvl2) missie heb ik standards of heavies gebruikt, nooit assaults (maar ja, dat wil niks zeggen, wat mij betreft...) Tegen frigs helpen die heavies niet bepaald, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Als je nog geen goede skills hebt, kan je het beste je range houden. Dan kom je inderdaad uit bij heavy missiles. Om met je heavies toch die frigates te kunnen slopen zou je kunnen denken aan het webben van je target (dan heb je wel weer minder range), of het gebruik van een target painter. Die skill is niet duur, en met een T1 painter doe je al snel veel meer damage. Ook zou ik voor die frigs een paar light drones pakken. Hobgoblins of warriors zijn perfect vs kleine frigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
lvl 3 is echt heeerlijk simpel in een passive tank drake. als je ine en wardec zit en er dus een kans is dat je je bootje verliest is een t1 fit ook prima, als je dan ooit neer gaat kost het je nauwelijks wat als je insurance er op plakt.
drake is super omdat je niet op je tank hoeft te letten, die houd het toch wel. + je hebt geen optimal om op te letten.
painter is misschien wel handig al gebruik ik altijd 5 t2 hobgoblins op de frigs, gaat snel zat.

lvl 4 kan ook in een drake (mits goed gefit, en er zijn veeeel fail fit drakes in eve heb ik gemerkt).

uiteindelijk is met een golem + raven/drake (main + alt) ongeveer de max wat je uit een lvl 4 kan 30-35m per uur (inclusief salvage en loot dan) ligt er net aan of je ook nog een jump of 2 moet maken of dat het gewoon in local is (je moet immers ook je salvager ff halen met de alt als de golem de wrecks al tractort)

BTW, iemand die cosmos dingen nog uitgeprobeerd? Ik zit nog in een wormhole, niet aan toe gekomen nog... (lees: geen high sec uitgang) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nja ik ga geen level 4's runnen met een drake. Dan duurt het wel 2uur voordat je je missie gedaan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Ja lvl3's in een Drake is idd super. Wat ik merkte is dat dezelfde missie steeds minder moeite kostte naarmate m'n skills groeiden. Moest ik een eerste keer nog een keertje vluchten vanwege de dps, een latere keer kon ik alles in één keer doen (met dezelfde setup).
Ondertussen heb ik wel een Raven, maar lvl4's durf ik nog niet (heb 'm wel in een aantal lvl3's gebruikt, gewoon om eens te zien hoe ie t doet) ... en bovendien had ik na tig lvl3's wel een beetje genoeg van missies.
Nu doe ik Cosmos missies (na een maandje of 3 pauze) en dat bevalt wel weer. Sinds gisteren kan ik een AS vliegen; en dat is wel nodig voor sommige van de Cosmos sites - van de week dus maar verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:48

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een jaar drake training werkt het in de cruiser-infested lvl4's goed. In de lowslots heb ik 2 BCS II en 2 SPR II. Het geeft 450dps tank tegen blood raiders (Als het tegen de moeilijkste rats werkt, dan kan het ook wel wat guristas aan. Guristas zijn meest waardeloos: gemakkelijk te tanken, gemakkelijk te beschieten en de salvage kwaliteit is ook niet alles.) en de damage is niet teveel gimped.

Als de lvl4 battleship-heavy is, dan pak ik toch maar de raven. Heel veel meer damage doet een cruise raven niet. Geen bonus op kinetic damage, tech2 launchers nodig, battleship skill moet nog omhoog,... +24% missile damage en +33% totale damage in EFT met all level V. Maar de damage tegen cruiser rats is beperkter en als een drake whore haal ik minder voordeel uit een cruise raven.

Cruise CNR (+63%) en Torp Golem (+124%/+144% met javelin en hoger met faction torps) leveren wel een merkbaar hogere damage om goed boven de drakes uit te steken.

[ Voor 33% gewijzigd door rapture op 02-11-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Idd. Een drake kan het wel tanken, maarja je wilt ze natuurlijk ook binnen niet al te lange tijd gesloopt hebben :D

Guristas vind ik overigens rot pirates. Jammen enzo :')

Btw, de naptrain van de NC leeft weer :| _O-

[ Voor 12% gewijzigd door De_Bastaard op 02-11-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een cruise raven kan 15 BS rats slopen, terwijl 5 hammerhead II's oneindig lang rond wat cruiser rats cirkelen. Dan roep ik in corp een anti-cruiser drake op, maar je hebt er 2 (3 maanden drakes) nodig om dezelfde anti-cruiser capaciteit te halen als met mijn eigen drakes.

Ik ben onderweg naar een Golem met nieuwjaar en tech2 torps tegen begin februari. Nu heb ik de isk voor een CNR als tussenstap. Hoeverre is het waardevast zodat ik de CNR voor dezelfde prijs terug op de markt kan smijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
op dit moment geeeen CNR kopen!

die dingen waren een half jaar terug nog 280m en nu 660! (komt door de komende dominion patch.) Kan jebeter meteen een golem halen,is iets van 950 dacht ik.

de prijs van de cnr gaat vast weer zakken over een aantal maanden. 660m isk voor meer shield en 1 extra launcher is te veel van het goede tov een normale raven voor 78m isk.... ;)

golem geeft je ook een tractorbonus, en nog high slots voor salvager enzo. Imo veeeel betere keus omdat je salvage time drastisch omlaag gaat door de 40km en 1000m/s tractor :) en je dus meer verdient per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dus nog 2 maanden in een gewone raven zitten en in 1 keer naar de golem overstappen. De superieure salvage mogelijkheden van de Golem ken ik. Momenteel is het salvagen de bottleneck van mijn (group)missions en dat besteed ik momenteel aan een jonge speler uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Hm.. over de prijzen, ik zag dat een Hawk 20m was - is dat niet een beetje teveel? Ook door Dominion misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 21:11
Ik ben inmiddels ook begonnen met Eve-online en het overvalt me wel allemaal.

Voordat ik het besluit had genomen om een trail account aan te maken heb ik eerst alle guides doorgenomen, maar zoals altijd is dit blabla als je niet daadwerkelijk in de game zelf zit. Inmiddels heb ik de eerste tutorial geheel doorlopen en heb ik mijn eerste missie via een agent te pakken (helaas ging de server even offline voor het dagelijkse onderhoud)

Waar ik vooral mee zit nog en dat is doordat de keuze zo enorm groot is, hoe wanneer, en vooral waar je dingen moet kopen. Ik zit nu in me eerste schip nog zonder en heb 84K ISK op me account staan (wat ik weet erg weinig is). Ik wilde me schip dan ook uitvoeren met een extra gun omdat die ene railgun toch wel een beetje magertjes is. Doch het zijn zoveel keuzes en vooral keuzes van wat niet kan dat het me overviel of het nu wel slim was om daar ISK aan uit te geven.

na zoeken op internet kan ik ook niet echt vinden wanneer het slim is om je schip te upgraden, of dat ik moet wachten en een geheel nieuw schip moet nemen. Heeft iemand hier aanwijzingen voor wat nu het beste is? Want ik zie door de bomen het bos niet meer zo.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Welk ras ben je? De beste manier om uit te zoeken welk schip je wil is om de gegevens van die schepen te vergelijken. Kun je in-game doen maar ook hier; http://wiki.eveonline.com/wiki/Item_Database:Ships:Frigates

Voor Caldari kan ik de Kestrel aanraden en voor Gallente de Tristan. Amarr en Minmatar heb ik geen verstand van, daar weet iemand anders wel meer van.

Neem in-game even contact met me op via Evemail (mijn nick is hetzelfde als hier) dan krijg je 2 miljoen ISK wat je goed zal helpen :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 21:11
NitroX infinity schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:53:
Welk ras ben je? De beste manier om uit te zoeken welk schip je wil is om de gegevens van die schepen te vergelijken. Kun je in-game doen maar ook hier; http://wiki.eveonline.com/wiki/Item_Database:Ships:Frigates

Voor Caldari kan ik de Kestrel aanraden en voor Gallente de Tristan. Amarr en Minmatar heb ik geen verstand van, daar weet iemand anders wel meer van.

Neem in-game even contact met me op via Evemail (mijn nick is hetzelfde als hier) dan krijg je 2 miljoen ISK wat je goed zal helpen :)
Mailtje verstuurd. Ik ben in ieder geval van het ras Caldari. Het plan is nu gewoon alle career plan tutorials doen en dan hoop ik dat ik door die ervaring meer begrijp van ook onderandere de market.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik gebruikte een kestrel, met standaard launchers. Prima ding voor je door die eerst missies heen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ik heb in een merlin rondgevlogen, iets meer tank dan een kestrel maar wel guns ipv missiles dus kestrel is misschien een betere keus idd.

Zorg dat als je wat wil kopen dat je market ingesteld staat op het hele region (links boven, pull down menutje in market blad). Je krijgt dan veel meer prijzen te zien.
Verder heb je in elke region wel een market hub. 1 systeem waar heeeel veel meer verhandeld wordt dan de andere systemen.
Er is ook 1 mega market hub waar het altijd mega druk is. dat is het systeem Jita in region ' the forge' Als je in the forge bent zie je dus altijd wel de jita prijzen als je market op regionaal ingesteld staat.

de market laat dus maximaal alles in het region zien, contracts gaan nog veel verder, je kan contracts overal zien, maar die gebruik je pas als je echt geld hebt (faction schepen en modules enzo, voor vaak vele tientallen miljoenen isk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Tientallen? Eerder honderden miljoenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Gister een contract gezien waar volgens mij ALLE sub(wat komt er na battleschips?) amarr schepen werden aangeboden. T1 t/m T3. Het bieden begon bij 2.5 miljard. Is er echt vraag naar dit soort contracten? En waarom de schepen niet los verkopen?

Gister trouwens ook mijn BS verloren bij worlds collide. Kon niet weg warpen en had op een of andere manier agro van de hele pocket gekregen(had nog NIKS gedaan). Had em gelukkig wel verzekerd, maar dat is 50m down the drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Denk niet dat er behoefte is naar dat soort contracts, leuk voor de verzamelaar ofzo. 2.5bil is zowieso teveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teveel voor alle sub cap schepen? Ik zou dat nummertje nog wel met factor 4 ofzo vermenigvuldigen voor realistischere waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Oh ik dacht alleen BS, my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
tntkiller schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:28:
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1038603

niet zoveel te vertellen als ik aan het spelen ben dan disconnect eve met de foutmelding "socket closed" heb er sinds de laaste week last van en het werd erger en erger tot nu het punt is dat ik inlog en als ik ga vliegen dan is er al heel snel een socket closed error, als ik in een station blijf en nergens aan zit(chatten gat wel) dat gaat het 5-10 minuten goed totdat eve gewoon disconnect.
Heb je toevallig geen disconnects met je internet verbinding?
Heb namelijk zelf een adsl verbinding bij Online (meest waardeloze ISP ever, maar dat is ander verhaal) en de laatste 1,5 week is het huilen met de pet op. Constant d/c, soms als ik geluk heb een half uur spelen maar dan gegarandeerd weer een d/c. Al tig keer met hun gebeld maar er word totaal niks aan gedaan, probleem ligt namelijk overal behalve bij hun... Ben nu dus bezig met een kabel aanvraag (Ziggo, ook nie alles maar allicht beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit problemen gehad met ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
pingkiller schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:00:
Gister een contract gezien waar volgens mij ALLE sub(wat komt er na battleschips?) amarr schepen werden aangeboden. T1 t/m T3. Het bieden begon bij 2.5 miljard. Is er echt vraag naar dit soort contracten? En waarom de schepen niet los verkopen?

Gister trouwens ook mijn BS verloren bij worlds collide. Kon niet weg warpen en had op een of andere manier agro van de hele pocket gekregen(had nog NIKS gedaan). Had em gelukkig wel verzekerd, maar dat is 50m down the drain.
Alle sub caps: Alles tm wat precies is dat?? marauder? black ops? freighter?
ook de amarr variant van de CNR en raven state issue of hoe dat ding heet??? (ken de amarr variant niet kwa naam) maar als die er ook allemaal bij zitten is het een godsvermogen waard. Die raven state issue is iig niet te vinden normaal. en als ie ooit op contracts staat zeker 2b. (of wel meer ?)
alle sub caps is dus een beetje grijs... ;)

Worlds Collide is idd eng, soms krigj je spontaan aggro van de hele pocket na 1 van de gates. komt volgens mij omdat je te dicht bij of dat gebouw of 1 van die 4 frigs inwarpt. (kan je dus niets aan doen en gebeurt soms, heb het ook wel eens gehad, meteen de zware DPS er uit geknald, drones en launchers alles wat ik had op de BS-en, ging nog wel goed in de golem, gelukkig wel!) als iemand een andere uitleg heeft en hoe je het kan voorkomen, ben wel benieuwd! :P

Overigens ben ik van Online over gestapt naar Tele2, dat bevalt me super, snelheid is 5% minder (beiden 20mbit, tele2 is alleen iets trager) maar veeel stabieler, modem is ook 10x beter. (meteen router en modem in 1 met wifi. online was alleen modem, moest er dus zelf een router achter plakken). + tele2 is goedkoper en de overstap was super (werkte al 3 dagen eerder dan ze hadden aangegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
En hier kan verder gepraat worden;

[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Roger that.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.