Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niet zo vreemd dat de actie zo snel gaat. Dit gaat natuurlijk als een lopend vuurtje :P

[ Voor 239% gewijzigd door Gunner op 02-10-2009 10:35 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 13:48
Toch Turtles in Time gekocht :P En na het downloaden van 6kb :? kan ik hem niet vinden / starten / installeren etc. Heb natuurlijk de trial nooit gedownload:(

Wat nu? Ik zoeken naar de demo op de ps store niets meer te vinden :?

Zero to hero, just like that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10-2024
BFmango schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:31:
Hoe zit het ondertussen met de crashproblemen van Uncharted?? Ik heb het gisteren weer eens geprobeerd en ik moest niks updaten, maar ik kon ineens wel een uur spelen zonder dat hij crashte, waar het spel voorheen na 3 minuten al crashte. Helaas crashte hij na een uurtje dus weer, maar dat is beter dan niks. Zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen over de ontwikkelingen van de crashes in Uncharted?

@Krabbenborg; Little Big Planet is erg leuk om met zijn twee'en te doen. RE5 is een erg leuk spel, maar vanwege de enorm irritante schermindeling is dat met meer dan een persoon niet te spelen.
Als je ps3 update naar 3.01 zouden de problemen opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:38:
[...]

Into the wild is een 2,35 : 1 film. Dus geen breedbeeld maar zelfs widescreen. Vergelijking: 21,5 : 9 tegenover 16 : 9.

Is niets aan te doen, je zal altijd zwarte balken boven en onder hebben. Tenzij je handmatig gaat uitrekken (ziet er niet uit) of inzoomen (maar dan mis je ongeveer de helft van het beeld aan de zijkanten). Ofwel, je kan ook een widescreen tv kopen. :)

nieuws: Philips openbaart prijs en specs van Cinema 21:9-lcd-tv

(staat al bij de pricewatch voor 3300,- zie ik. :)
haha thanks. Maar ga denk ik maar even wat kloten met instelligne en wat andere dvd's testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

Misschien iets beter leren painten? Want dit is gewoon een streep met paint.
Ik neem aan dat dat een voorbeeld is ;)

Ik vrees echter niet dat dat nog te fixen is. Kapot is kapot in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
BTW: Ik heb in spellen vaak een geluidsprobleem. Als er een conversatie optreed dan hoor ik dat héél slecht. Ligt er ook aan waar het poppetje staat dat praat. Dit alles met een Logitech Z5500. Soms versta je het helemaal niet meer omdat het geluid heel ver op de achtergrond plaatsvind.

Is 'stereo' geluid de enige oplossing voor dit probleem? Z5500 is via TOSLINK aangesloten op de PS3.

Nog een vraagje over Intertoys; kun je daar ook games waarmee je klaar bent inruilen? Ik heb namelijk GRID en GTA IV waar ik helemaal niet tevreden over ben op de PS3. Dus wil graag andere games aanschaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 02-10-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
PearlPumpkin schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:39:
[...]

Als je ps3 update naar 3.01 zouden de problemen opgelost moeten zijn.
Moet dat manueel gebeuren via het instellingen menu? Ik heb namelijk volgens mij nog gewoon 3.0 erop omdat hij aangaf dat die available to download was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Weet iemand al waar je PSN cards kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Lizardz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:43:
Weet iemand al waar je PSN cards kan kopen?
http://www.dimensionplus.nl/ps3/

BIj accesoires :)

o.a. ook iDEAL betalingen :)

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 02-10-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
BFmango schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:43:
[...]

Moet dat manueel gebeuren via het instellingen menu? Ik heb namelijk volgens mij nog gewoon 3.0 erop omdat hij aangaf dat die available to download was/is.
Ja, 3.01 moet manueel gebeuren, gewoon via het instellingenmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:28

Maxow

Hidden Sound System

RedHat schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:42:
BTW: Ik heb in spellen vaak een geluidsprobleem. Als er een conversatie optreed dan hoor ik dat héél slecht. Ligt er ook aan waar het poppetje staat dat praat. Dit alles met een Logitech Z5500. Soms versta je het helemaal niet meer omdat het geluid heel ver op de achtergrond plaatsvind.

Is 'stereo' geluid de enige oplossing voor dit probleem? Z5500 is via TOSLINK aangesloten op de PS3.

Nog een vraagje over Intertoys; kun je daar ook games waarmee je klaar bent inruilen? Ik heb namelijk GRID en GTA IV waar ik helemaal niet tevreden over ben op de PS3. Dus wil graag andere games aanschaffen.
Zelf heb ik ook een Z5500 en geen problemen (via toslink). Check eens of je center speaker wel geluid produceert, of die misschien heel zacht staat of misschien defect is. Meestal worden conversaties via je center speaker weergegeven, dus dat zou kunnen verklaren waarom de conversaties soms als de personages ergens anders staan wel weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Dankjewel, ga het vanavond proberen, ben benieuwd. Was erg frustrerend dat een nieuwe game het ineens niet meer deed na amper 2 uur spelen! Heb pas twee schatten gevonden dus nog een lange weg te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Brad Pitt schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:16:
[...]

Dit kan je gewoon checken op de Bart Smit site zelf hè. Even inloggen en links op bestelhistorie klikken ;)
Thanks! "Status: Uw bestelling is klaar voor verzending" :)
Tyeeyah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
RedHat schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:42:
Dat zou wel mooi zijn als ze dat deden. Maar lijkt mij niet. Ik zie mijzelf al naar de intertoys gaan. Ik ben klaar met het spel en vond het toch niet leuk. Ik wil hem nu graag ruilen.

Ik denk dat ze mij dan gaan uitlachen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

PearlPumpkin schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:09:
[...]

Dat zou wel mooi zijn als ze dat deden. Maar lijkt mij niet. Ik zie mijzelf al naar de intertoys gaan. Ik ben klaar met het spel en vond het toch niet leuk. Ik wil hem nu graag ruilen.

Ik denk dat ze mij dan gaan uitlachen......
Freerecordshop had toch wel omruilen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
Cablekevin schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:12:
[...]

Freerecordshop had toch wel omruilen enzo?
Volgens mij bedoel je de "played it? Trade it!" actie?
Dan krijg je dus niet het volledige aankoopbedrag terug. En ik weet niet zeker of ze dat nog doen eigenlijk.

Ik denk dat Intertoys wel spellen zal ruilen, maar dan binnen een gestelde termijn van 24 uur oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

toets23 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:35:
Toch Turtles in Time gekocht :P En na het downloaden van 6kb :? kan ik hem niet vinden / starten / installeren etc. Heb natuurlijk de trial nooit gedownload:(

Wat nu? Ik zoeken naar de demo op de ps store niets meer te vinden :?
Eerst maar even de trial downloaden dan. Die 6kb is dan een soort van unlock-key. De trial is in principe al het hele spel, maar die key heb je nodig om het hele spel te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Ok, maar zijn ze ook al te koop bij Free Record shop enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Lizardz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:44:
[...]

Game Mania Verkoopt ze nu ook, ze zijn net binnen. :)

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik bedoelde meer dat hun spellen weer 'overkopen' zeg maar. Dus 2e hands games verkopen. Zal wel niet; vroeger was dit heel gebruikelijk voor de NES enzo. Deden bijna alle winkels dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:50:
Ik bedoelde meer dat hun spellen weer 'overkopen' zeg maar. Dus 2e hands games verkopen. Zal wel niet; vroeger was dit heel gebruikelijk voor de NES enzo. Deden bijna alle winkels dat.
Meeste gamesspeciaalzaken doen dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameshops doen dit nog steeds, bijvoorbeeld het eerder genoemde Dimension Plus :P
Lizardz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:44:
[...]

:/ Anders zoek je het zelf even op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Eigenlijk kunnen ze dat principe weer her invoeren denk ik zo, de Playstation 3 is nog niet hacked, dus geen mogelijkheid tot kopiëren van games. Was vroeger wel leuk kon je voor leuke prijsjes nog nette games kopen die gebruikt waren maar waar je niks van merkte. (Plastic van de game afhalen geeft wel dat echte "zelf gekochte" gevoel, maarja :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

Nog iemand een screenshot van de PS3 actie van Bart Smit... Benieuwd wat de locale BCC ermee doet.
Staat niet letterlijk bij dat het alleen online aanbieding is, en de Bart Smit zit bijna overal wel in de buurt van een BCC.
Of iemand dit al geprobeerd?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

N-E-R-D schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:06:
Nog iemand een screenshot van de PS3 actie van Bart Smit... Benieuwd wat de locale BCC ermee doet.
Staat niet letterlijk bij dat het alleen online aanbieding is, en de Bart Smit zit bijna overal wel in de buurt van een BCC.
Lijkte me dat BCC er niks mee doet, aangezien er bij de aanbieding van BS stond dat de doos licht beschadigd kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Cablekevin schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:58:
Eigenlijk kunnen ze dat principe weer her invoeren denk ik zo, de Playstation 3 is nog niet hacked, dus geen mogelijkheid tot kopiëren van games. Was vroeger wel leuk kon je voor leuke prijsjes nog nette games kopen die gebruikt waren maar waar je niks van merkte. (Plastic van de game afhalen geeft wel dat echte "zelf gekochte" gevoel, maarja :9)
Volgens mij is het tegewoordig niet zo rendabel meer, door bijv. marktplaats en v&a

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Het was meer omdat ik gister tal van winkels ben afgegaan, waaronder Free record shop, Dixons, Eplaza, Intertoys en Bart Smit, en ik er zeker van wil zijn dat ik niet weer voor niks heen en weer ga.Misschien had iemand van jullie er daar al kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blitzkrieg schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:10:
[...]

Volgens mij is het tegewoordig niet zo rendabel meer, door bijv. marktplaats en v&a
Gameshops halen anders heel veel omzet uit 2e-hands ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou! Bij Nedgame krijg je voor een recente game (winkelwaarde 60 euro)die je inruilt zo'n 30-35 euro wat je in de winkel kan besteden. Wil je cash dan krijg je de helft. Vervolgens wordt de titel voor 45 verkocht.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 14:37
Ik er gister ook maar 1 bij bart smit besteld met LBP voor 180:)
Nooit verwacht een ps3 te kopen ben een echte 360 gamer maar voor dat geld wil ik hem wel hebben (zijn toch een aantal leuke exclusives op de ps3)
Hopelijk komt ie morgen binnen!

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:01:
[...]

Nou! Bij Nedgame krijg je voor een recente game (winkelwaarde 60 euro)die je inruilt zo'n 30-35 euro wat je in de winkel kan besteden. Wil je cash dan krijg je de helft. Vervolgens wordt de titel voor 45 verkocht.
Ik weet hoe het werkt, maar wat heeft dat met mijn opmerking te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
PS3, nieuw, met LBP, voor 180 euro? Tweedehands dan toch? !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

BFmango schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:12:
PS3, nieuw, met LBP, voor 180 euro? Tweedehands dan toch? !
Nee gisteren had Bart Smit online een super aanbieding (zie iets terug in het topic).
Een aantal mensen (ik ook :P) heeft gewoon heel erg geluk gehad er een te kunnen kopen voor 180 euro :D

[ Voor 0% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-10-2009 13:40 . Reden: typo ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N-E-R-D schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:06:
Dacht dat er wel bij stond dat het een webshop only actie was.. achja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat de Amerikaanse variant van Bart Smit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Nee gewoon een normale pal PS3 80GB versie met game!:) (denk zo goedkoop omdat de slim er in moet)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

haha thanks. Maar ga denk ik maar even wat kloten met instelligne en wat andere dvd's testen.
Heb je wel de aspect ratio van je TV correct aangegeven. Dat wordt door heel wat mensen simpelweg vergeten. Als je de setting op 4:3 hebt staan ipv 16:9 (ik mag toch hopen dat je een breedbeeld-tv hebt), dan krijg je extra grote zwarte balken in beeld.

Afbeeldingslocatie: http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/imgs/videooutput005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:11:
[...]

Ik weet hoe het werkt, maar wat heeft dat met mijn opmerking te maken?
Niks, verkeerde knopje geklikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kernie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:22:
Nee gewoon een normale pal PS3 80GB versie met game!:) (denk zo goedkoop omdat de slim er in moet)
Ik begreep ergena dat alle bart Smit filialen hun "oude" fat paketten moetsn opsturen naar het hoofdkantoor en dat deze dus nu vanaf daar centraal worden verkocht voor een absurd lage prijs. Ze zijn dus de oude voorraad fat PS3 aan het verkopen om ruimte te maken voor 1 model. Aangezien de fat gewoon een fantastische console is en niks minder dan de slim is dit gewoon een hele goede deal.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
De mijne is ook klaar voor verzending :)
Binnekort heb ik er dus 2, maar nu wil ik dus de nieuwe gebruiken en de oude dus verkopen.
Hoe kan ik alle saves/inlognaam enz. overzetten naar de nieuwe?
Is het gewoon een kwestie van de hdd overzetten + savegames + backups op stick zetten en overzetten?

Wat is de beste volgorde om het te doen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

BFmango schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:31:
@Krabbenborg; Little Big Planet is erg leuk om met zijn twee'en te doen. RE5 is een erg leuk spel, maar vanwege de enorm irritante schermindeling is dat met meer dan een persoon niet te spelen.
Juist door de indeling van de schermen zo is het vindt ik veel beter te spelen. Door de ruimte ertussen heb je nu allebei je eigen scherm. Is een stuk minder verwarrend als splitscreen die het hele scherm gebruikt.
-RazieL- schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:40:
[...]
Eerst maar even de trial downloaden dan. Die 6kb is dan een soort van unlock-key. De trial is in principe al het hele spel, maar die key heb je nodig om het hele spel te unlocken.
:z Hij geeft juist aan dat ie de trail trial niet kan vinden...

[ Voor 0% gewijzigd door Meelobee op 02-10-2009 14:13 . Reden: Edit: typo ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 13:48
Haha inderdaad, ga nu nog maar eens kijken, hoop dat dit wel snel wordt gefixed ;)

Zero to hero, just like that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
Meelobee schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:39:
:z Hij geeft juist aan dat ie de trail niet kan vinden...
offtopic:
Even offtopic, want dat is iets wat ik mij wel vaker afvraag...
Waarom noemt iedereen het altijd een trailversie? Waarom niet gewoon trialversie?
Bullus schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:34:
De mijne is ook klaar voor verzending :)
Binnekort heb ik er dus 2, maar nu wil ik dus de nieuwe gebruiken en de oude dus verkopen.
Hoe kan ik alle saves/inlognaam enz. overzetten naar de nieuwe?
Is het gewoon een kwestie van de hdd overzetten + savegames + backups op stick zetten en overzetten?

Wat is de beste volgorde om het te doen?
beste volgorde is:
backups op stick/usb-schijf zetten --> Nieuwste Firmware van PS3 op USB zetten in het juiste mapje (/ps3/update?) --> HDD van oude ps3 overzetten naar nieuwe PS3 (natuurlijk niet nodig als het een schijf is met dezelfde grootte) --> Oude HDD wordt geformatteerd door nieuwe PS3 --> Nieuwe PS3 vraagt om update --> updaten via de USB stick/schijf --> Backups terugzetten op nieuwe PS3.

Zelf alleen ervaring met het plaatsen van een andere HDD in mijn PS3, maar bovengenoemde volgorde lijkt mij de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

Grannd

da Granndest

Voor zover ik weet kan je via de back-uptool die ingebouwd is op de PS3 het backupbestand alleen op de PS3 waar de back-up op is gemaakt terugzetten.
Savegames kan je wel gewoon op een usb-stick/oid zetten, PSN games ed moet je weer opnieuw downloaden door in te loggen op je PSN account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Dag allemaal,

(Het volgende stuk gaat meer over mijn bevindingen met Sony's console als over de PS3 slim zelf. Het gaat dus niet specifiek over de PS3 Slim, maar heeft wel te maken over Playstation in het algemeen, dus vandaar dat ik het hier post en niet een apart topic voor aanmaak).

Ik zit dus met het volgende:

Ik heb sinds de introductie van de psx met sony's spelcomputers gespeeld en niets anders dan dat. Zowel de ps1 als ps2 heb ik beide meegemaakt en vond het ontzettend goede consoles. Ik was toen in mijn 'tienerjaren'. In de xbox360 heb ik totaal geen interesse en na de snes ben ik ook mijn interesse in nintendo kwijtgeraakt. Je kunt wel zeggen dat ik een aanhanger ben van Sony's console (ik weiger om het woord 'fanboy' te gebruiken :)), maar ondanks dat kan ik er ook kritisch naar kijken.

Sinds de introductie van de PS3 ben ik verbaasd over de kracht en mogelijkheden ervan. Doordat ik deze te duur vond de eerste jaren na lancering heb ik deze niet aangeschaft in die periode.
Tevens vond ik de games line-up van de PS3 de laatste jaren ook al niet al te denderend. De enige game waar ik eigenlijk op wacht is GT5 maar ook dat lijkt een beetje tegen te gaan vallen (ik ben een fanatieke bezoeker van het GTplanet forum en ben niet al te goed te spreken over de ontwikkelingen van GT5 als je de ontwikkeldtijd van 5 jaar (!) in je achterhoofd hebt en kritisch kijkt naar wat Polyphony Digital in die 5 jaar bereikt heeft met GT5, afgaande op alle informatie en beeldmateriaal die we de afgelopen tijd voorgeschoteld kregen). Daarnaast vind ik de multi-platform trend wat nu gaande is ook een niet al te fijne ontwikkeling (een groot aantal spellen zijn te vinden op zowel Microsoft's als Sony's console, waardoor de exclusivity van een console een beetje aan het afsterven is, naar mijn gevoel dan).

Ondanks de bovengenoemde punten die ik persoonlijk als 'negatief' zie, bleef er bij mij iets magisch hangen aan de PS3. Zodra deze in de Slim-variant €300,- kostte heb ik me vorige week dan ook eentje aangeschaft, in combinatie met het spel GTA4 (waar ik ook een grote 'fan' van ben sinds GTA1 op de computer). Bovendien heeft GTA4 ook overal goede scores gekregen in reviews dus dat spel moest wel goed zijn; dat was de conclusie die ik trok. Dat, gecombineerd met de grote 'wow-factor' van de grafische kracht van de PS3, maakte me helemaal opgewonden en direct na aanschaf ben ik als een speer naar huis vertrokken in mijn auto, waarbij de maximale toegestane snelheid meerdere keren overschreden werd (voor de moraalridders; het waren geen extreme overschrijdingen en niemand kis in gevaar gekomen :)).

Na enkele dagen intensief gespeeld te hebben met de console en game (ik heb helaas géén HDTV, de ps3 heb ik met de meegeleverde av-kabel en euro av-adapter aangesloten op een SD-televisie) werd ik echter teleurgesteld door heel het pakket.
Het lijkt wel alsof de hele 'wow-factor' één grote hype was, terwijl het in principe reuze mee valt. Ik zeg niet dat het grafische aspect van de game tegenviel; het zag er wel goed uit maar door mijn ontzettend hoge verwachtingen (die dus opgewekt zijn door de enorme hype van heel het HD-gebeuren) viel het toch ontzettend tegen. Framerate dropt behoorlijk bij drukke momenten in GTA4 (denk aan de momenten waarbij je in een 'rel-bui' verkeert) en Anti-Aliasing lijkt wel volledig uit te staan.

Ik ben ervan op de hoogte dat de grafische pracht beperkt wordt door mijn SD-televisie. Ondanks dat werd mij overal verteld dat ook op een SD-scherm de ps3 'wonderen' kan verrichten en je een 'wow-gevoel' zult krijgen, maar wonderen noch het wow-gevoel heb ik meegemaakt.

Ook bij het downloaden van diverse demo's (o.a. killzone2, TC: H.A.W.X. en enkele andere) viel de grafische pracht mij tegen, terwijl ik vroeger dus wel razend enthousiast was over screenshots en filmpjes van eerdergenoemde games. Wederom lijkt overal AA volledig te ontbreken.

Na informatie gezocht te hebben op het internet over van alles wat met de PS3 te maken heeft, stuitte ik ook op een site waarop diverse spellen getest waren waarbij de resolutie ervan bepaald werd. Tot mijn grote verbazing gebruikt het merendeel van de games bij lange na niet de hoge resoluties die zo de hemel in gehyped zijn. Tevens zag ik ook dat vele games geen AA gebruiken, waarbij deze dus gewoon uit staat (zie 2e post op: http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241).

Dan nu het volgende: eergisteren las ik het nieuws over de komst van de Slim 250GB bundel, die wel héél kort na lancering van de 120GB op de markt komt. Omdat dit in zo'n korte tijd is voelde ik me dus beetgenomen door Sony en heb dan ook gisteren de ps3 incl. GTA4 teruggebracht met teruggave van mijn geld. Dit met in het achterhoofd dat ik de ps3 250GB zal aanschaffen zodra deze binnenkort beschikbaar is.

Maar nu ik kritisch kijk naar de ps3 (zie bovenstaand verhaal wat dus mijn ervaring weerspiegelt met de ps3, hoewel deze van korte duur is), twijfel ik of ik uberhaupt nog wel een ps3 in huis zal halen. Achteraf denk ik nu dat heel het HD-gebeuren één grote hype is die eigenlijk toch niet zo HD blijkt te zijn als dat je de indruk kreeg.

Ik ben dus een en al teleurgesteld in de PS3 en twijfel eraan of ik een nieuwe zal aanschaffen. Graag hoor ik jullie meningen hierover. (is het inderdaad een 'tegenvaller' gezien de hoge verwachtingen of is mijn oordeel/ervaring niet terecht omdat ik een SD-televisie gebruik?)

Groetjes,

8x4

PS: ik lees al jaren mee op dit forum maar heb me niet kunnen registreren omdat voorheen een hotmail account niet geaccepteerd werd.
Ik wil hierbij even zeggen dat ik dit een ontzettend fijne website en forum vind waar ik enorm te spreken ben over de volwassenheid van de users en de toegevoegde bijdrage van vrijwel elke post! Bij problemen met mijn pc en andere electronica heb ik hier altijd een antwoord kunnen vinden door de overzichtelijkheid, relevante informatie en grote community. Mijn dank is erg groot en het is erg fijn nu ik ook een lid kan zijn :) :>. Tevens ook een compliment voor alle moderators voor het behouden van de kwaliteit van dit forum/website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Samenvattend: je bent teleurgesteld in de PS3 omdat je geen HD-televisie hebt en je de output op je SD-televisie minder is? Ben het totaal niet met je eens dat HD een hype is. Koop een HD-televisie, kost toch geen drol meer tegenwoordig en er zal een wereld voor je opengaan.

Mocht ik je verkeerd begrepen hebben dan hoor ik dat graag.
(is het inderdaad een 'tegenvaller' gezien de hoge verwachtingen of is mijn oordeel/ervaring niet terecht omdat ik een SD-televisie gebruik?)
Dat denk ik wel ja.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 02-10-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik had toen ik mijn PS3 kocht ook een SD televisie. De PS3 viel mij toen ook echt heel erg tegen, het zag er echt verschrikkelijk uit. Een spel als Motorstorm 2 was gewoon niet speelbaar door de lage resolutie (zag obstakels niet snel genoeg).

Heb vrij snel daarna een HD TV gekocht, en nu zijn games echt om te smullen zo mooi. Dus: koop een HD TV en je weet niet wat je meemakt. Op een SD TV komt een PS3 _absoluut_ niet tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
Om een goed oordeel te vellen over de ps3 denk ik dat je inderdaad de ps3 eerst eens op een HD tv moet aansluiten.
Persoonlijk heb ik hem aangesloten op mijn Monitor (syncmaster 206bw oid), mijn monitor staat nu meer in mijn woonkamer dan bij mijn pc...... Als de ps3 aangaat, dan moet de monitor ook aangesloten zijn. Op mijn SD tv speel ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
vraag me af of xbox360 ook zo lelijk is op een SD tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Nou ik denk dat 8x4 ergens wel gelijk heeft, aangezien de hype van HD natuurlijk echt aanwezig is en altijd gebruikt wordt om te adverteren. Maar goed het is maar wat je verwacht. Games zijn inderdaad niet op fullhd te spelen (op enkelen na) en dat AA uitstaat bij de meeste games draagt zeker niet bij aan de GFX kwaliteit. Maar het feit dat je geen HD TV hebt zal ook zeker uitmaken voor het beeld dat je ziet. Een composite kabel kan nou eenmaal niet de details op TV toveren die je met een HDMI kabel wel kan krijgen.

Ik ben zelf wel tevreden over de kwaliteit van de GFX. Heb hiervoor een XBox360 gehad. En misschien achteraf dat die GFX net iets beter waren maar groot zal het verschil niet zijn. Speelde voorheen op een PC en ja daar zijn de GFX beter, maar nu is het CDtje ein en spelen geen gezeur met upgrades en drivers. Speel zelf op een 42" HDready TV op ongeveer 3-4 meter. Dan ziet het er allemaal prima uit. Zit je heel dichtbij dan kan ik me voorstellen dat je kwaliteit van GFX tegen kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8x4 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:16:
Na enkele dagen intensief gespeeld te hebben met de console en game (ik heb helaas géén HDTV, de ps3 heb ik met de meegeleverde av-kabel en euro av-adapter aangesloten op een SD-televisie) werd ik echter teleurgesteld door heel het pakket.
Dus je hebt een PS3 aangesloten met de meegeleverde kabel, oftewel composiet? ;(
Ook bij het downloaden van diverse demo's (o.a. killzone2, TC: H.A.W.X. en enkele andere) viel de grafische pracht mij tegen, terwijl ik vroeger dus wel razend enthousiast was over screenshots en filmpjes van eerdergenoemde games. Wederom lijkt overal AA volledig te ontbreken.
Me dunkt dat de resolutie van een SDTV al voor genoeg anti-aliasing zou moeten zorgen.
Na informatie gezocht te hebben op het internet over van alles wat met de PS3 te maken heeft, stuitte ik ook op een site waarop diverse spellen getest waren waarbij de resolutie ervan bepaald werd. Tot mijn grote verbazing gebruikt het merendeel van de games bij lange na niet de hoge resoluties die zo de hemel in gehyped zijn. Tevens zag ik ook dat vele games geen AA gebruiken, waarbij deze dus gewoon uit staat (zie 2e post op: http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241).
Nu klaag je dat niet alle games daadwerkelijk 1280x720 zijn ondanks dat je ze enkel in PAL kunt bekijken en geen idee hebt hoe ze er daadwerkelijk in HD uitzien?
Dan nu het volgende: eergisteren las ik het nieuws over de komst van de Slim 250GB bundel, die wel héél kort na lancering van de 120GB op de markt komt. Omdat dit in zo'n korte tijd is voelde ik me dus beetgenomen door Sony en heb dan ook gisteren de ps3 incl. GTA4 teruggebracht met teruggave van mijn geld. Dit met in het achterhoofd dat ik de ps3 250GB zal aanschaffen zodra deze binnenkort beschikbaar is.
Ehm... je weet toch wel dat de HD in de PS3 vervangen kunt worden. Voor de meerprijs van 250GB PS3 tov 120GB-versie kun je ook zelf een 250GB kopen. Of je wacht een jaar, anderhalf jaar tot je niet meer voldoende hebt aan een 120GB omdat hij van de data uit zijn voegen barst en je koopt in 2010/11 dan een 500GB HD voor 50 euro.

Sorry hoor, maar wat een 8)7 klaagverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik heb mijn PS3 ongeveer een maand of 2 op een 50cm SDTV gebruikt en ik vond er niet zoveel mis mee eigenlijk. Je mist absoluut de "oompf" van een (veelal grotere) HDTV, maar ik vond het verschil niet van dien aard dat ik anders de PS had terug gebracht. Misschien heb je niet genoeg footage online bekeken? Kijk anders op www.gamersyde.com rond, als de filmpjes daar (van zowel de PS3 als X360) je niet overtuigen, dan is deze generatie spelcomputers idd misschien niet genoeg voor je. Het probleem met AA heeft de PS3 wel vaker, voornamelijk 3rd party games hebben daar moeite mee, maar ook bijvoorbeeld GT5:P is niet geheel alias-vrij. Het lijkt allemaal wat meer moeite te vergen om dit goed uit te voeren op de PS3. Er zijn wel genoeg PS3 games waar het volgens mij wel goed aangepakt wordt.

Ik heb enorm genoten van GTAIV, maar technisch laat hij toch echt wel een paar steken vallen, misschien niet geheel terecht om dan je gehele PS3 ervaring daaraan op te hangen. Aan de andere kant kan je natuurlijk ook de discussie aangaan of graphics echt alles zijn, maar zelfs Socrates kon daar geen goed antwoord op vinden, dus die laat ik links liggen.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

McVirusS schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:33:
vraag me af of xbox360 ook zo lelijk is op een SD tv?
Ja vergelijkbaar met de PS3, al heeft ie wel wat beter antialiasing over het algemeen.

@ 8x4: voor die wow ervaring heb je toch echt een HD tv nodig.
dangerpaki schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:35:
Nou ik denk dat 8x4 ergens wel gelijk heeft, aangezien de hype van HD natuurlijk echt aanwezig is en altijd gebruikt wordt om te adverteren. Maar goed het is maar wat je verwacht. Games zijn inderdaad niet op fullhd te spelen (op enkelen na) en dat AA uitstaat bij de meeste games draagt zeker niet bij aan de GFX kwaliteit. Maar het feit dat je geen HD TV hebt zal ook zeker uitmaken voor het beeld dat je ziet. Een composite kabel kan nou eenmaal niet de details op TV toveren die je met een HDMI kabel wel kan krijgen.
Ligt eraan hoe je het aansluit, bij mij loopt alles via m'n receiver en die schaalt alle games naar 1080p. De spellen zijn het zelf uiteraard niet allemaal (overgrote deel van de games is 720p) Maar toch blijft het beeld op deze manier erg mooi.

[ Voor 58% gewijzigd door Meelobee op 02-10-2009 14:48 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb ik mijn spul ook aangesloten. Bij mij ziet het er prima uit (42 inch op 2/2,5 meter). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Maandenlang gespeeld op een 92cm CRT en het beeld was prima, ook van Motorstorm. Dat het nu nóg mooier is, sure. Maar op een (goede) CRT is een PS3 echt geen stumper of zo hoor, integendeel. Niet via composiet gaan zitten aansluiten uiteraard, maar dat is vrij logisch.

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 02-10-2009 14:56 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Hier laatst een keer geprobeerd Buzz! te spelen op een 82cm CRT LCD1 televisie. Het was niet te spelen omdat de vragen niet goed leesbaar waren 8)7. Echter is het perfect op een HD-scherm!

Editje: Zo stond het op de doos :+ ooit.. Het is dus een CRT met platte beeldbuis..

[ Voor 20% gewijzigd door alex3305 op 02-10-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb een PS3 op een HD - TV. Maar ik kan nou niet zeggen dat het de wow-factor heeft die ik bij o.a. crysis had op de PC. Dus in dat opzicht kan ik hem alleen maar gelijk geven.

Ook heb ik last van framedrops in GTAIV en Grid, terwijl ik daar geen last heb bij Uncharted... De exclusives worden gewoon véél beter gecode dan een port.

Overigens heeft een GOEDE crt tv superstrak beeld waar meningeen HD TV aan kan tippen! Alleen de resoluties zijn beperkt; maar er zijn excentrieke CRT TV's die wel redelijke resoluties trekken en die zijn haarscherp.

[ Voor 24% gewijzigd door RedHat op 02-10-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
alex3305 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:01:
Hier laatst een keer geprobeerd Buzz! te spelen op een 82cm CRT LCD televisie.
Die technologie kende ik nog niet 8) En op m'n CRT was Buzz werkelijk prima speelbaar. Ene tv is andere niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 02-10-2009 15:06 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Denk dat het maar net is wat je ervan verwacht. Ik heb 1,5 jaar op een CRT gespeeld, was goed te doen, echter toen ik op een HD ging spelen was dat wel een wereld van verschil, alleen al de grootte.

Framedrops komen voor maar om hem daarvoor retour te brengen gaat imho te ver!

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Is composiet t zelfde als component?
Want wanneer ik mijn Xbox360 aansluit via Componet of HDMI dan zie ik daar geen verschil tussen(op een samsung 42inch Full HD).

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
GG---77 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:09:
Denk dat het maar net is wat je ervan verwacht. Ik heb 1,5 jaar op een CRT gespeeld, was goed te doen, echter toen ik op een HD ging spelen was dat wel een wereld van verschil, alleen al de grootte.

Framedrops komen voor maar om hem daarvoor retour te brengen gaat imho te ver!
Nouja, Bij GRID haperde het beeld soms gewoon. Dat moet niet kunnen vind ik. Om daar een hele console voor weg te brengen is misschien niet beredeneerbaar; maar aan de andere kant.. Het feit dat games maken op de PS3 moeilijker is dan op een X360 zadelt ons wel met brakke games op die op andere platformen een stuk beter zijn. Dan heb je feitelijk dus nog alleen Exclusives over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

PearlPumpkin schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:30:
...Persoonlijk heb ik hem aangesloten op mijn Monitor (syncmaster 206bw oid)...
Hier zou ik graag wat meer over willen weten. Een full-HD tv vind ik iets te duur. Bovendien ben ik toe aan een nieuwe monitor voor mijn pc (ik zit nog met een 17" CRT -O- ) en ben van plan om ook zo'n HD-monitor aan te schaffen (ik heb de syncmaster T240HD in gedachte). Maar hoe is dit in vergelijking met een full-hd televisie? Zo'n televisie kost minimaal enkele honderden euro's meer en heeft ook een groter scherm dan een 24" monitor, dus ik kan me niet voorstellen dat de beeldkwaliteit van een pc-monitor gelijk is aan zo'n full-hd televisie? (of moet ik echt onder mijn steen vandaan kruipen? B) )
ymmv schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:41:

Dus je hebt een PS3 aangesloten met de meegeleverde kabel, oftewel composiet? ;(

Ehm... je weet toch wel dat de HD in de PS3 vervangen kunt worden. Voor de meerprijs van 250GB PS3 tov 120GB-versie kun je ook zelf een 250GB kopen. Of je wacht een jaar, anderhalf jaar tot je niet meer voldoende hebt aan een 120GB omdat hij van de data uit zijn voegen barst en je koopt in 2010/11 dan een 500GB HD voor 50 euro.

Sorry hoor, maar wat een 8)7 klaagverhaal.
Over de composiet kabel: Ik weet dat dit afgeraden werd zoals het in de openingspost van dit topic bijvoorbeeld staat, maar is dat dan echt zo'n no-no om de meegeleverde kabel te gebruiken? (ik heb namelijk nergens vergelijkingen kunnen vinden tussen het beeld bij gebruik van een composiet kabel en andere aansluitmanieren. Ik ging er daarom van uit dat het beeld weliswaar het slechtst is met een composiet kabel, maar dat het ook weer niet zó absurd slecht kan zijn? (anders zou Sony het toch niet eens meeleveren als het zo'n slechte beeldkwaliteit levert?). Vandaar dus dat ik het niet nodig vond om alsnog een andere kabel oid aan te schaffen). EDIT: Na de post van Fear1986 een paar posts hieronder gelezen te hebben: de meegeleverde kabel had geen gele kop, maar 3 stekkeres (rood, wit, geel dacht ik) en zo'n SCART-kop, waar ik de tulpjes in die scart-kop stak en de scart-kop in een scart-aansluiting van de TV.
Dat is neem ik aan geen composiet?

EDIT 2: Dat is dus wèl composiet :)

Over het vervangen van de schijf: De kosten voor het vervangen van de schijf komt weliswaar overeen met de meerprijs van de 250GB bundel, maar bij de bundel krijg je wel 1 of 2 games bij en hoef je ook niet zelf de moeite en tijd te nemen om te zoeken naar welke HDD het beste aan te raden is en deze vervolgens zelf inbouwen. Vandaar dat ik besloot om de 120GB ps3 terug te sturen en later de 250GB te kopen, om geen extra moeite te doen mbt het verwisselen van de schijf (wat in eerste instantie niet eens nodig zal zijn denk ik, maar het gaat om het idee). De grootste reden is echter het meeleveren van een game. Ik heb voor de 120GB ps3 icm GTA4 340 betaald. Als je voor ietsje meer èn 1 of 2 games krijgt èn 130GB meer, is het verstandiger om voor de 2e optie te kiezen natuurlijk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uit elke reactie blijkt dat mijn 'klacht' niet terecht is en mijn oordeel verstoord is door het feit dat ik een SDTV gebruikt heb. Ik ben hierbij dan ervan overtuigd dat de grafische kracht van de PS3 dan toch dik in orde is, bij deze neem ik dus mijn woorden terug en ben ik er nu vrij zeker van dat ik alsnog de ps3 zal aanschaffen (weliswaar als 250GB bundel).
Uiteraard ga ik ook overwegen om een HDTV te kopen (een hdmonitor heb ik zowiezo nodig, dus als dat icm de ps3 niet bevalt dan zal ik denk ik toch maar een hdtv kopen) :)

Verder nog: wow, in zo'n korte tijd zoveel reacties! _/-\o_. Heel erg bedankt! :>

[ Voor 5% gewijzigd door 8x4 op 02-10-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
8x4 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:14:
[...]

Hier zou ik graag wat meer over willen weten. Een full-HD tv vind ik iets te duur. Bovendien ben ik toe aan een nieuwe monitor voor mijn pc (ik zit nog met een 17" CRT -O- ) en ben van plan om ook zo'n HD-monitor aan te schaffen (ik heb de syncmaster T240HD in gedachte). Maar hoe is dit in vergelijking met een full-hd televisie? Zo'n televisie kost minimaal enkele honderden euro's meer en heeft ook een groter scherm dan een 24" monitor, dus ik kan me niet voorstellen dat de beeldkwaliteit van een pc-monitor gelijk is aan zo'n full-hd televisie? (of moet ik echt onder mijn steen vandaan kruipen? B) )

[...]
ALs je snel bent! www.1dayfly.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een full-HD tv vind ik iets te duur.
Dat snap ik dan niet. Je hebt blijkbaar wel geld voor een relatief dure PS3, maar geen geld voor een fatsoenlijke tv? En een full HD-televisie kost bijna niets meer. Volgens mij heb je die al voor 400 tot 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47
kernie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:12:
Is composiet t zelfde als component?
Want wanneer ik mijn Xbox360 aansluit via Componet of HDMI dan zie ik daar geen verschil tussen(op een samsung 42inch Full HD).
Composiet is zeker niet te vergelijken met component.
Waar component gewoon 1080p weer kan geven ligt de resolutie van composiet stukken lager. Veelal rond de max van 480p (of 480i wanneer de input maxed is). Composiet is dat ene gele stekkertje, waar component die drie RCA pluggen heeft. Zelfs s-video is nog beter dan composiet volgens vele bronnen.
Gunner schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:16:
[...]En een full HD-televisie kost bijna niets meer. Volgens mij heb je die al voor 400 tot 500 euro.
Voor dat bedrag zou je naar mijn inziens beter voor een goede HD Ready kunnen kijken dan voor een low-budget Full HD. Dat is mijn ervaring dan op dat vlak...

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 02-10-2009 15:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
FeaR1986 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:16:
[...]

Voor dat bedrag zou je naar mijn inziens beter voor een goede HD Ready kunnen kijken dan voor een low-budget Full HD. Dat is mijn ervaring dan op dat vlak...
Juist; kijk vooral naar welk 'beeldbuis' in zo'n tv zit. Beter een goede hd-ready daneen slechte full-hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

Gunner schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:16:
[...]

Dat snap ik dan niet. Je hebt blijkbaar wel geld voor een relatief dure PS3, maar geen geld voor een fatsoenlijke tv? En een full HD-televisie kost bijna niets meer. Volgens mij heb je die al voor 400 tot 500 euro.
Omdat ik ook een upgrade van mijn pc-monitor in het achterhoofd heb. Ik kan dan beter een pc monitor kopen die full hd aan kan, dan een aparte tv en een aparte pc-monitor. 2 vliegen in 1 klap als het ware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
8x4 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:24:
[...]

Omdat ik ook een upgrade van mijn pc-monitor in het achterhoofd heb. Ik kan dan beter een pc monitor kopen die full hd aan kan, dan een aparte tv en een aparte pc-monitor. 2 vliegen in 1 klap als het ware ;)
Je kan ook even hier kijken:
http://koopinfo.nl/

Is ook een subsite/onderdeel van tweakers.net . Veel informatie, en je kan veel 'triggers' instellen voor een televisie. Misschien is het helemaal niet zo duur als je zelf denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
composite geeft een erg slecht beeld. Ong. zo slecht als een brakke VHS video vergeleken bij gewoon TV beeld.

Dus OF je koopt een RGB kabel (gewoon eentje voor de PS2 kopen, die past ook op de ps3), of je koopt een HD ready tv voor 300 euro en een hdmi kabel.

Dat bijna geen enkele game de hd resolutie haalt is echt nonsense, er zijn een paar games die niet op 720p renderen, o.a. GTA4. GTA4 is dan ook een niet al te beste game grafisch gezien (en dus echt geen 'wow' game). Aangezien jij op een SD tv zit te kijken via composite, geloof ik echter niet dat je uberhaupt iets van grafische kwaliteit ziet. Uncharted of kz2 op hd(ready) 720p graphics... als je dan nog niet 'wow' zegt dan ga je niets gaaf vinden.

Ik had eerst ook de ps3 op een SD tv (wel een goede), en toen ik switchte naar een hd ready tv zag ik ineens wat HD textures waren (die heb je nl. niet nu, SD beeld wordt gerendered zonder hd textures) en dat er erg veel detail zat in al die graphics.

zo'n bolle SD buis met flikkerend beeld van een composite kabel... tja, dat word niet wat.

Wanneer je een monitor koopt: wees ABSOLUUT zeker van het feit dat de monitor HDCP aankan. Dus check dat dubbel op verschillende sites/leverancier.

[ Voor 6% gewijzigd door EfBe op 02-10-2009 15:32 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

@EfBe:

de meegeleverde kabel was een kabel met 3 tulpjes met 3 kleuren, en daarbij een SCART-kop oid. De tulpjes gingen in de scart-kop, en de scart-kop ging in de scart-aansluiting van de tv. Dat is toch geen composite? (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
8x4 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:35:
@EfBe:

de meegeleverde kabel was een kabel met 3 tulpjes met 3 kleuren, en daarbij een SCART-kop oid. De tulpjes gingen in de scart-kop, en de scart-kop ging in de scart-aansluiting van de tv. Dat is toch geen composite? (correct me if i'm wrong)
Jawel, dat gele tulpje is composiet. Rood+Wit = audio (L+R).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@EfBe:

Nope, die 3 kleuren is idd composite zoals EfBe zegt. Geel is video (dus je beeld) en rood en wit zijn (stereo) audio, niet meer en niet minder. Component daarentegen heeft 5 kabels. Rood, groen en blauw voor beeld en rood en wit voor audio.

Crap: de rooie hoed was me voor.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sp33dFr34k op 02-10-2009 15:39 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:12

Snippertje

Light up your life

McVirusS schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:29:
Ik had toen ik mijn PS3 kocht ook een SD televisie. De PS3 viel mij toen ook echt heel erg tegen, het zag er echt verschrikkelijk uit. Een spel als Motorstorm 2 was gewoon niet speelbaar door de lage resolutie (zag obstakels niet snel genoeg).

Heb vrij snel daarna een HD TV gekocht, en nu zijn games echt om te smullen zo mooi. Dus: koop een HD TV en je weet niet wat je meemakt. Op een SD TV komt een PS3 _absoluut_ niet tot zijn recht.
Hier hetzelfde. Ik had een 28" CRT, zag er niet uit. Daarna een 24" monitor van de PC gebruikt en ik viel van me stoel. Tegenwoordig een 32" HD TV en zit elke dag te kwijlen :P En het is niet alleen leuk voor games, ook films zijn heerlijk zo :) Ik kijk nooit meer dvd's.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
RedHat schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:12:
[...]

Nouja, Bij GRID haperde het beeld soms gewoon. Dat moet niet kunnen vind ik. Om daar een hele console voor weg te brengen is misschien niet beredeneerbaar; maar aan de andere kant.. Het feit dat games maken op de PS3 moeilijker is dan op een X360 zadelt ons wel met brakke games op die op andere platformen een stuk beter zijn. Dan heb je feitelijk dus nog alleen Exclusives over...
Grid heb ik nooit gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen. En kan me de framedrops alleen herrineren bij GTAIV. Hierna ben ik het volgens mij niet eens meer tegen gekomen.

@8x4: Een betere beleving op een SD zou je ook krijgen als je de PS3 aansluit met S-Video kabel (als je TV het toelaat). Dat maakte voor mij destijds een groot verschil.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
@EfBe:

Dat is wel composite, aangezien het composite singnaal op 1 pennetje van de scart kabel wordt aangesloten.
Als je een PS2 RGB scart kabel gebruikt krijg je een discreet hsync-vsync-R-G-B singaal dat veel minder storing bevat dan dat ene gele kabeltje dat de mix van al die signalen bevat.
(dat gele kabeltje wordt alleen op pin 20 van de scart plug gezet: Wikipedia: SCART )
<edit:oeps, 2x te laat>

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

a.d.h.v. de reacties van RedHat, Sp33dFr34k en anderen: nu wil ik mezelf toch wel een erg grote facepalm geven! 7(8)7
Bedankt voor de heldere uitleg en info!

Bij deze nu dus 100% zeker dat ik weer een ps3 aan zal schaffen! (wel de 250GB versie).

Ik neem mijn geklaag vollédig terug!

[ Voor 33% gewijzigd door 8x4 op 02-10-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de composiet kabel: [s]Ik weet dat dit afgeraden werd zoals het in de openingspost van dit topic bijvoorbeeld staat, maar is dat dan echt zo'n no-no om de meegeleverde kabel te gebruiken? (ik heb namelijk nergens vergelijkingen kunnen vinden tussen het beeld bij gebruik van een composiet kabel en andere aansluitmanieren. Ik ging er daarom van uit dat het beeld weliswaar het slechtst is met een composiet kabel, maar dat het ook weer niet zó absurd slecht kan zijn? (anders zou Sony het toch niet eens meeleveren als het zo'n slechte beeldkwaliteit levert?).
Fabrikanten leveren nog steeds composietkabels omdat deze kabel op gegarandeerd elke TV zal werken.

In volgorde van steeds betere beeldkwaliteit:

- composiet
- s-video
- scart-RGB
- component
- DVI/HDMI

Let op: SCART is enkel een stekker-formaat, hierover kun je zowel composiet, s-video en/of RGB sturen. Daarom moet je bij het kopen van een SCART-stekker altijd controleren of alle pinnen gebruikt worden, daarom staat er bij console-videokabels altijd extra SCART-RGB vermeld. Omdat je composiet en RGB op dezelfde SCART-kabel kunt weergeven, zie je soms SCART-stekkers met een switch erop zodat je het beeldformaat kunt kiezen. Dat was handig bij SCART-RGB-stekkers voor de PS2 omdat je dan het groene beeld bij het kijken van DVDs op RGB kon omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:38:
[...]
Component daarentegen heeft 5 kabels. Rood, groen en blauw voor beeld en rood en wit voor audio.
Component is drie kabels/stekkers. Alleen die rode, groene en blauwe.
Die witte en rode hoeven er niet bij aangezien dat geluid is en component alleen over beeld gaat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krish90
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19
Ik heb sinds enkele dagen weer een PS3 en wat me weer tegenvalt is het geluidsproductie van de ventilatoren. Dit was ook de reden om me eerste boeing 360 en me 60gb fat PS3 weg te doen.

Mijn verwachting was dat de Slim stiller zou zijn en minder warm zou worden door de productie op 65nm. Het ding wordt echter warmer dan mijn fat PS3 en is op 2meter erg goed te horen.

Ligt dit aan mijn slim of hebben meer hier "last" van, en zo ja valt er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

FeaR1986 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:49:
[...]

Component is drie kabels/stekkers. Alleen die rode, groene en blauwe.
Die witte en rode hoeven er niet bij aangezien dat geluid is en component alleen over beeld gaat :>
Niet gaan mierenn**ken he, een componentkabel bevat in totaal 5 kabels :>

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
krish90 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:52:
Ik heb sinds enkele dagen weer een PS3 en wat me weer tegenvalt is het geluidsproductie van de ventilatoren. Dit was ook de reden om me eerste boeing 360 en me 60gb fat PS3 weg te doen.

Mijn verwachting was dat de Slim stiller zou zijn en minder warm zou worden door de productie op 65nm. Het ding wordt echter warmer dan mijn fat PS3 en is op 2meter erg goed te horen.

Ligt dit aan mijn slim of hebben meer hier "last" van, en zo ja valt er wat aan te doen?
Geen idee, misschien heb je gevoelige oren ofzo? Het geluid wat mijn 80gb fat produceert is verwaarloosbaar. Teminste het valt mij totaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:03:
[...]
Niet gaan mierenn**ken he, een componentkabel bevat in totaal 5 kabels :>
Ik houd van muggenziften, chicaneren, haarkloven, kommaneuken en spijkers op laag water zoeken :+

Component video (waar het hier over gaat) is gewoon drie maal RCA, niet meer niet minder. Soms (gevalletje XBox 360 bijvoorbeeld) komen daar nog twee analoge aansluitingen voor de audio bij maar dat is dus audio en geen beeld. Net zoals bij composite video draagt component video geen audiosignaal met zich mee. Dus component op zich is gewoon drie maal RCA.

Om aan te vullen:
Dat component geen audio met zich meedraagt is ook de reden dat deze vorm van connectie onder HDMI staat in het lijstje van Ymmv. Omdat HDMI dit namelijk wél kan. Plus dat HDMI (samen met DVI) digitale signalen zijn en dit net wat beter is.

offtopic:
Wie is hier nou mod LCD })

Maar goed, ik zal er nu over ophouden O-)

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 02-10-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Jij doet je onderschrift ook geen eer aan zeg :+

Hoop dat ik mijn PS3 morgen krijg, er staat bij de BS nog steeds alleen klaar voor verzending. Nu moet ik er nog een HDMI kabel bij kopen als ik het goed heb?

Iemand nog tips voor leuke exclusives a la LBP, Infamous, GT5, KZ2, Resistance 2 etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
[...]

Ik heb tot nu toe helemaal geen grote minpunten ontdekt aan mijn Samsung T240HD. Alles is goed, Tv, PS3, en gewoon pc ook.Enig minpuntje is het geluid, maar je kan ook niet verwachten dat het surround sound is op zon platte monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Vergeet Uncharted niet Speedfreak schijnt oko vermakelijk te zijn;)
Net als Warhawk alleen die is multiplayer only.

Idd nog even een HDMI kabel erbij kopen heb je voor heel weinig geld als je even bij google zoekt, laat je geen dure aan naaien ze doen het allemaal even goed:)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:22:

Hoop dat ik mijn PS3 morgen krijg, er staat bij de BS nog steeds alleen klaar voor verzending. Nu moet ik er nog een HDMI kabel bij kopen als ik het goed heb?

Iemand nog tips voor leuke exclusives a la LBP, Infamous, GT5, KZ2, Resistance 2 etc.?
Iemand postte hier laatst een ink naar LBP op ebay, omgerekend voor 14 euries besteld (incl verzending was dat, nieuw in seal en non-platinum. Heb zelf bij dvd.co.uk voor 32 pond (35 euro) kz2 en uncharted besteld nieuw in seal, maar wel platinum, ook dit was incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
dangerpaki schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:26:
[...]

Iemand postte hier laatst een ink naar LBP op ebay, omgerekend voor 14 euries besteld (incl verzending was dat, nieuw in seal en non-platinum. Heb zelf bij dvd.co.uk voor 32 pond (35 euro) kz2 en uncharted besteld nieuw in seal, maar wel platinum, ook dit was incl verzending.
Was dat voor die 2 games samen 35 euro? :)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Quote on that BS thing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

HDMI kabel zit er inderdaad niet bij, composiet wel en dat is goed genoeg :+

GT5 kan je sowieso uit je hoofd zetten, want die is nog niet eens uit. Of je moet de Prologue versie willen aanschaffen, maar persoonlijk zou ik dat niet doen aangezien er betere games te krijgen zijn.

Game die ik vooral mis in je lijstje is toch echt Uncharted. Voor mij (en veel andere PS3-bezitters) toch echt een musthave. Mooie game met leuke adventure-elementen er in. Maar blijft natuurlijk altijd wel persoonlijk, want zo vind ik een game als LBP echt drie keer niets terwijl anderen daar ook lyrisch over zijn. Idem met Restistance 2 welke ik gewoon veel te vrolijk vond voor een oorloggame, dan zou ik eerder deeltje één nemen qua sfeer (en sowieso om het verhaal te snappen). inFamous is gewoon een musthave, game die ik nergens mee te vergelijken vindt qua gameplay (lijkt een beetje op Fable met goed en kwaad, maar dan minder RPG). Een game die gewoon lekker weg speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
kernie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:33:
[...]

Was dat voor die 2 games samen 35 euro? :)
Yep allebei samen 30 pond. Ze zijn normaal duurder, maar als je ze allebei koopt krijg je ze voor 30 pond, plus 1 pond per spel aan verzendkosten. Is 32 pond, met de huidige koers 35 euries. Directe Link.

Weet iemand trouwens wat de verzendkosten bij Zavvi.co.uk zijn? Wil daar ook nog een spel bestellen namelijk. Iemand enig idee? Ik kan het waarschijnlijk op de lastige manier uitzoeken, maar misschien dat iemand hier al ervaring heeft? En hoe snel zijn ze met levering?

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 02-10-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Nette prijs dan hoor bedankt voor de link!

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
dangerpaki schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:40:
[...]
Weet iemand trouwens wat de verzendkosten bij Zavvi.co.uk zijn? Wil daar ook nog een spel bestellen namelijk. Iemand enig idee? Ik kan het waarschijnlijk op de lastige manier uitzoeken, maar misschien dat iemand hier al ervaring heeft? En hoe snel zijn ze met levering?
£0,99 (bij mijn bestelling eind Augustus).

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 02-10-2009 16:52 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
CastleGames doet dit (hebben een vestiging in Deventer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@kernie & Fear: thanks voor de Uncharted tip, die was ik bijna vergeten!
@kernie: dat klopt van de HDMI kabel, dat komt helemaal goed :) Ben ik ff blij dat ik 4 HDMI aansluitingen op mijn TV heb, met de PS3 erbij heb ik ze allemaal bezet!
@Fear: Mij lijkt LBP ook wel een leuk spel, maar idd meningen verschillen. Ik zal Resistance 1 ook op mijn lijstje zetten :)
@Dangerpaki: hartelijk dank voor de prijstip!
@Cablekevin: Kreeg toevallig zojuist een mail dat de bestelling verzonden was! _/-\o_ Ik hoop dat jij die mail ook hebt gehad of wellicht zodadelijk krijgt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
krish90 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:52:

Ja, ik vind 'm ook vrij gehorig. Had ik n.a.v. recensies en reacties ook niet verwacht. Ik zit op 4 meter afstand maar kan 'm goed horen blazen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:58:
@kernie & Fear: thanks voor de Uncharted tip, die was ik bijna vergeten!
@kernie: dat klopt van de HDMI kabel, dat komt helemaal goed :) Ben ik ff blij dat ik 4 HDMI aansluitingen op mijn TV heb, met de PS3 erbij heb ik ze allemaal bezet!
@Fear: Mij lijkt LBP ook wel een leuk spel, maar idd meningen verschillen. Ik zal Resistance 1 ook op mijn lijstje zetten :)
@Dangerpaki: hartelijk dank voor de prijstip!
@Cablekevin: Kreeg toevallig zojuist een mail dat de bestelling verzonden was! _/-\o_ Ik hoop dat jij die mail ook hebt gehad of wellicht zodadelijk krijgt..?
Thnx! Hij is verzonden, hopelijk morgen in huis! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Even een extra post erbij, ik haat platinum games, maar zie je het verschil dat het een platinum is ook als je een clear hoesje eromheen doet? Of is de disk ook "platinum pressed" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Normaal zijn de discs idd ook bedrukt met een platinum label, althans dit was bij de PS1 en PS2 ook zo, dus neem aan dat het bij de PS3 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:03

mzx

Cablekevin schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:03:
Even een extra post erbij, ik haat platinum games, maar zie je het verschil dat het een platinum is ook als je een clear hoesje eromheen doet? Of is de disk ook "platinum pressed" ?
De disk is ook meestal bedrukt met het platinum logo ;(. (Ik hier metal gear solid 4 platinum liggen)

edit:Sp33dFr34k was mij voor!

[ Voor 10% gewijzigd door mzx op 02-10-2009 17:12 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.