Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 08:39
ja je moet niet vergeten de ps3 te deactiveren, ik ben zo wat gekochte games kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Schweino schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:38:
dat wederom bij de xbox 360 niet het geval is en waarvoor je ook een adapter moet kopen (nu snap ik waarom MicroSoft nog winst maakt in deze tijden). :P
Dat is natuurlijk niet correct. Bij een Elite zijn alle mogelijkheden aanwezig om van optisch geluid te kunnen genieten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Gunner schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:53:
[...]

Dat is natuurlijk niet correct. Bij een Elite zijn alle mogelijkheden aanwezig om van optisch geluid te kunnen genieten.
Tegenwoordig niet meer. Ik bedoel daarmee de combinatie van HDMI en een aparte optische uitgang. Daar heb je de HDMI optische audio dongle voor nodig en die wordt sinds de prijsverlaging niet meer meegeleverd.

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 07-10-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
GranCanaria schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:49:
ja je moet niet vergeten de ps3 te deactiveren, ik ben zo wat gekochte games kwijtgeraakt.
Dat begrijp ik niet helemaal, ik zit aan m'n derde PS3 (allemaal RMA) en heb nooit een account gectiveerd/gedeactiveerd, gewoon "nieuwe" PS3 account koppelen en dan via downloadhistorie alles terug halen. Ben nooit iets kwijt geweest.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunner schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:53:
[...]

Nope.

Volgens mij is het nog steeds zo dat je ook op de Jasper 360s en Xbox Elites niet tegelijkertijd video en HDMI kunt aansluiten. Het probleem is dan nog steeds dat je enkel via de reguliere AV-kabel de SPDIF-out kunt krijgen. Da's gewoon een designfout. Je kunt het probleemlossen door die AV-kabel zelf aan te passen met een zaagje of iets dergelijks. Of je koopt een HDMI-kabel van MS, daar wordt ook een adapter bij geleverd. Nieuwe Elites zouden enkel nog een composietkabel meeleveren, dus dan mag de klant nog steeds gaan klussen of een speicale adapter van MS erbij kopen.

BTW Oude Elites werden wel met die HDMI-kabel en adapter geleverd maar die heeft MS wegbezuinigd. Vergelijk ook deze dozen, daarop staat er precies wat er bij welke versie gratis werd meegeleverd. De Elite heeft nu ook geen componentkabel meer.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/kotaku/2009/08/nopro2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ymmv op 07-10-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GG---77 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:11:
[...]

Dat begrijp ik niet helemaal, ik zit aan m'n derde PS3 (allemaal RMA) en heb nooit een account gectiveerd/gedeactiveerd, gewoon "nieuwe" PS3 account koppelen en dan via downloadhistorie alles terug halen. Ben nooit iets kwijt geweest.
Je kunt games "delen" op vijf verschillende PS3s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294526

ik nu nu iets raars op mijn ps3 slim. Als ik naar de playstation store wil gaan zegt ie dat het niet beschikbaar is in mijn land/regio (alles staat goed), en als ik naar account management wil gaan krijg ik een error... hmmm iemand hier nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-03 18:59

Yuco

Womanizer!

Gisteren een Slim aangeschaft, later op de avond geprobeerd een online id aan te maken. Ben zeker een uur bezig geweest maar alles wat ik invoerde was al in gebruik 8)7

Tuurlijk je kan een gewenste user name invoeren en daar bijv. een getal aan toevoegen maar vind ik niet cool. Heeft iemand een handige site voor me waar je toffe namen op staan. Bij voorkeur namen van game characters of uitkomstig uit de manga/comic scene. Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik loop ook tegen een probleem aan bij het registreren voor het Playstation Network. Op een gegeven moment wordt er om je voornaam en achternaam gevraagd, en het lijkt me maar niet te lukken een spatie in te vullen in het veld voor mijn achternaam. Kan dat kloppen of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 08:39
ik heb gisteren gelezen dat psn eruit ligt voor maintenance

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een spatie doe je toch met "driehoekje"? maargoed ik heb ook maar 1 achternaam dus kan jouw ervaring niet delen.

Hoe zit het overigens met de geruchten rondom firmware 3.10 die deze maand zou komen incl cross game voice???

Wat me ook een leuk toevoeging lijkt is de mogelijkheid om en spraakberichtje te sturen via PSN. Dit werkt net ff handiger dan tikken en dit gebruik ik dan ook voor mijn xbox. Ik hoop niet dat Sony deze feature onder de naam "cross game chat" gaat introduceren. Dus niet real time maar dmv gesproken korte berichtjes.

Nouja ik mis het in games niet maar als ik een beetje aan het internetten of muziek luisteren ben en er komt een vriend online dan wil ik gelijk met em praten en dat kan dus niet, ik voel me dan een beetje gevangen in men gouden kooitje... genoeg mogelijkheden om te communiceren maar net niet de meest makkelijke...

fingers crossed voor 3.10 ;)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
swopdark schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:44:
Een spatie doe je toch met "driehoekje"? maargoed ik heb ook maar 1 achternaam dus kan jouw ervaring niet delen.

Hoe zit het overigens met de geruchten rondom firmware 3.10 die deze maand zou komen incl cross game voice???
Het driehoekje geeft geen spatie in dit geval...

Volgens mij moest ik zojuist updaten naar 3.10 toen ik met het PSN wilde verbinden.

/edit: my bad, was 3.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yuco schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:11:
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.
google

CasualGamerNL ofzo

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinigamiNL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 21:35
HAha. Heb ik ook even gehad met mn PS3. Hij wilde maar niet updaten. Zit waarschijnlijk een bug in de update software, want dat heeft ie gisteren wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Yep, ik heb ook al geupdate naar 3.10 toen ik mijn PS3 voor het eerst aanzette, of was het nou 3.01?? :?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
Schweino schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:21:
Ik loop ook tegen een probleem aan bij het registreren voor het Playstation Network. Op een gegeven moment wordt er om je voornaam en achternaam gevraagd, en het lijkt me maar niet te lukken een spatie in te vullen in het veld voor mijn achternaam. Kan dat kloppen of kijk ik ergens overheen?
Bekend probleem, ik heb het opgelost door het online aan te passen.
https://store.playstation.com/login.gvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
mauricedb schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:48:
[...]
Inderdaad ja, ik heb dat plaatje opgeslagen. Zal 'm hier ook maar posten. Kunnen andere mensen er misschien ook gebruik van maken ;)

[afbeelding]
Had voor de zekerheid toch maar even een e-mail gestuurd. Het klopt inderdaad dat er bij sommige spellen wel de Special Edition op de orderbevestiging komt te staan en bij anderen weer niet. Ze snapten ook dat het onduidelijk kon zijn, maar mensen die Uncharted 2 in pre-order hebben staan krijgen sowieso de SE. Dus wat er op de bevestiging staat klopt niet :)

Was wel te verwachten, maar beter even second checken dan dat er straks iets fout gaat. Daar is de helpdesk immers voor :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 22:38

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Meelobee schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:12:
[...]HDMI blijft gewoon naar de TV gaan, alleen de audio van de AV kabel halen... :X
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:22:
[...]En dat werkt? Omdat iemand net zegt dat het óf het een óf het ander is...
Ja dat werkt, je kan prima je beeld over HDMI doen en je audio over de AV out.
M a r c o schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:33:
[...]
ik denk dat ik me vergis. Vroeger kon je maar 1 audio uitgang tegelijk gebruiken.
Met de laatste firmware update is dat volgens mij veranderd.
Het gaat toch niet om tegelijk uitsturen van audio...
M a r c o schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:21:
[...]

Ik ging er al vanuit dat hij geen audio out op zijn tv had.
Hij geeft aan dat hij alleen 3,5mm beschikbaar is.
Dan kun je wel :X doen, maar hij zal het er mee moeten doen.

En als jij een simpel TV'tje met HDMI en stereo speakers hebt, dan heb je met stereo uit je AV kabel naar een versterker heel wat beter geluid dan uit je tv.
Ehm anders lees je ff waar het over gaat. Ik geef enkel aan dat door de AV kabel te gebruiken de HDMI niet wegvalt. AV is enkel voor het geluid.

[ Voor 39% gewijzigd door Meelobee op 07-10-2009 13:41 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dank voor de tip Zephaniah. Ik had de Playstation helpline al gebeld en de dame die ik in eerste instantie sprak kende het probleem niet, maar nadat ze navraag had gedaan moest ze me tot haar eigen verbazing vertellen dat je inderdaad geen spatie in kan voeren bij het invulveld voor je voornaam en het veld voor je achternaam. Wel maf dat dat nog niet is aangepast overigens.

Voor de rest ben ik zo ongeveer de hele ochtend kwijt geweest met de PS3 in te stellen voor het eerste gebruik, de enen update na de andere etc. Ik moet zeggen dat ik de PS3 de minst gebruiksvriendelijke vind van de huidige generatie (xbox 360, wii, ps3).

Daarnaast ben ik ook niet te spreken over de UI, de NL vertalingen van woorden (verkeerd Nederlands, tekstvakken niet aangepast zodat gedeelten wegvallen van de langere NL vertalingen, verschillende talen door elkaar heen, etc). Je kan duidelijk merken dat MicroSoft meer kaas heeft gegeten van het designen van een (OS) GUI.

Bij het instellen van mijn PSN account heb ik uiteraard aangegeven dat ik in Nederland woon. Daarmee is de inhoud van de PSN menu's (Home, Store) ook automatisch Nederlands geworden. (Vreemd overigens dat als je een adres in NL invoert je alleen maar de taal Nederlands kan kiezen, er worden genoeg andere talen hier gesproken).
Ik heb in de PS3 settings aangegeven dat ik alles Engelstalig wil (ik kan slecht tegen de kromme vertalingen die gebruikt worden) en heb nu dus Engelstalige hoofdmenu's, maar Nederlandstalige menu's in de Store en Home.

Is dit nog te wijzigen zodat ik alles in het Engels heb? Is de inhoud van de Playstation Store overigens ook afhankelijk van de taal/regio zoals bij de xbox 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ymmv schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:12:

BTW Oude Elites werden wel met die HDMI-kabel en adapter geleverd maar die heeft MS wegbezuinigd. Vergelijk ook deze dozen, daarop staat er precies wat er bij welke versie gratis werd meegeleverd. De Elite heeft nu ook geen componentkabel meer.

[afbeelding]
Ik heb toevallig vorige week een nieuwe Elite gekocht, in de nieuwe verpakking. Productiedatum 14 september 2009, lekker vers dus allemaal :)

De HDMI kabel en Audio adapter zaten keurig in de doos. Component kabel inderdaad niet meer.

Het staat inderdaad niet op de doos aangegeven, maar het was wel degelijk aanwezig. Misschien mazzel gehad, en had Piet de inpakker zijn memo nog niet gelezen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 07-10-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

giantgiantus schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:00:
Ik lees al geruime tijd mee, maar reageer niet zo vaak. Ik ben een herintreder wat gamen betreft. Na de snes is er nu een PS3.

Morgen komt iemand mijn ps3 40gb kopen. Ik heb zelf een 3 tal psn games die ik heb gekocht op mijn account. Ik zou nu graag de ps3 verkopen met deze 3 psn games maar tegelijkertijd wil ik het account wat nu op de ps3 staat deleten en gebruiken op mijn nieuw te kopen ps3 slim waar ik ook weer gebruik kan maken van deze 3 psn games.

Is er een manier waarop dit kan? Een ander account aanmaken en daar de psn-games op downloaden ofzo? En hoe delete ik mijn account met alles wat daar aan vast zit? Zoals Creditcard gegevens etc. En kan ik die dan gewoon weer laden op mijn nieuwe ps3?

Is het eigenlijk al zeker dat de bundel met uncharted 2 ook op 16 oktober in de winkel ligt?
M a r c o schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:27:
volgens mij zijn reeds geinstalleerde games niet gekoppeld aan je account.
Als je je account verwijderd staan de games nog steeds op de PS3.

(nooit zelf geprobeerd, dus 100% ben ik niet zeker, misschien dat iemand het nog kan bevestigen)

Hij zal ze alleen niet opnieuw kunnen downloaden. Dat zit wel aan je account gekoppeld.
Dus je kunt ze zelf op een nieuwe PS3 ook weer downloaden en installeren.
Nee kan niet, zodra je de account van je PS3 verwijderd kun je de games die met die account gedownload zijn niet meer spelen.
Een oplossing is je wachtwoord verwijderen bij het Sign-In gedeelte voor PSN. Dan kan de nieuwe eigenaar nog steeds de spellen spelen die je uit PSN hebt, maar kan niet inloggen om je account te misbruiken omdat ie je wachtwoord immers niet heeft.
En de nieuwe eigenaar kan dan gewoon een nieuwe locale account maken, met zijn eigen PSN account daaraan gekoppeld. (wel ff aangeven bij verkoop dat hij/zij jou account niet moeten verwijderen.)

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 07-10-2009 13:51 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Schweino schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:42:
Is dit nog te wijzigen zodat ik alles in het Engels heb? Is de inhoud van de Playstation Store overigens ook afhankelijk van de taal/regio zoals bij de xbox 360?
Je kan taal instellen via het menu, weet alleen niet waar. Volgens mij zijn er 2 settings. Let op dat je dan ook alle spellen met engelse voiceover krijgt. Dat is voor de meeste games ook fijner, behalve voor spellen als Buzz.

De store is nog veel sterker afwijkend. Ik zou de europese store alleen in noodgevallen gebruiken eerlijk gezegd. Even googlen en dan kan je wel vinden hoe je bv een us-account kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik bezit nog de allereerste versie van de PS3. Met 60Gb HDD. Hoorde dat je hem vaak kunt verkopen voor zelfs een meerprijs dan wat ie gekost heeft vanwege de PS2 games ondersteuning? Klopt dit?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Xtr3me4me schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:11:
Ik bezit nog de allereerste versie van de PS3. Met 60Gb HDD. Hoorde dat je hem vaak kunt verkopen voor zelfs een meerprijs dan wat ie gekost heeft vanwege de PS2 games ondersteuning? Klopt dit?
Ja er zijn mensen die vanwege de backwards compatibilty meer voor de 60Gb geven als voor de andere versies. Ik zou zeggen zet em op Marktplaats oid en probeer het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Meelobee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:17:
[...]

Ja er zijn mensen die vanwege de backwards compatibilty meer voor de 60Gb geven als voor de andere versies. Ik zou zeggen zet em op Marktplaats oid en probeer het uit :)
Ik wil hem zelf niet verkopen omdat ik zelf ook nog PS2 games speel. Maar ik hoorde dit maar wist niet zeker of het waar zou zijn of niet.
Laatste keer dat ik hem gebruikt heb trouwens was ook 7 maanden terug :P Ding zit meer stof te happen dan dat ik hem gebruik. Tijd voor strenge winter :P
Hot Choco en een vette nieuwe game :9

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dat klopt, echter wordt dat ding wat warmer, is ie wat luider en is de garantie er al (bijna) vanaf.

Ik zou zeggen, pakken wat je pakken kunt :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
FeaR1986 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:35:
[...]

Had voor de zekerheid toch maar even een e-mail gestuurd. Het klopt inderdaad dat er bij sommige spellen wel de Special Edition op de orderbevestiging komt te staan en bij anderen weer niet. Ze snapten ook dat het onduidelijk kon zijn, maar mensen die Uncharted 2 in pre-order hebben staan krijgen sowieso de SE. Dus wat er op de bevestiging staat klopt niet :)

Was wel te verwachten, maar beter even second checken dan dat er straks iets fout gaat. Daar is de helpdesk immers voor :)
Gelukkig maar haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Topicstarter
En we gaan daar verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX