Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit weekend SC2 beta gedaan, meh .... khad liever de Diablo 3 beta gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:00
Pensmaster-B schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:32:
Dit weekend SC2 beta gedaan, meh .... khad liever de Diablo 3 beta gedaan.
je kan die 2 ook lekker met elkaar vergelijken heh :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

kevz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:35:
[...]

je kan die 2 ook lekker met elkaar vergelijken heh :P
lol inderdaad, maar die beta van SC2 viel mij ook tegen: SC1 met een mooi jasje. Had er wel meer van verwacht, maar misschien komt dat nog in de alpha. ;)

Enig idee wanneer Blizzard met de laatste character op de proppen komt of staan er geen game evenementen gepland waar ze wellicht weer wat informatie onthullen?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ware het niet dat dit het Diablo 3 topic is en niet het StarCraft 2 topic.. :)

Voor zover ik weet komt er, net als vorig jaar, weer geen WWI dus ik denk dat de eerste echte mogelijkheid GamesCom/BlizzCon '10 en op die eerste zullen ze zo'n grote onthulling waarschijnlijk niet doen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is al een shoalin monk achtig iets dus waar ik op hoop is een japanse ninja achtige krijger met ranged werp messen en sterren en goed met zwaarden en hand to hand combat.

ninja wikipedia zegt :
The mysterious nature of the ninja has long captured popular imagination in Japan, and later the rest of the world. Ninjas figure prominently in folklore and legend, and as a result it is often difficult to separate historical fact from myth. Some legendary abilities include invisibility, walking on water, and control over natural elements.

er staan wel meer dingen in de wiki pagina over weapon gebruik en t gebruik van disguishes .. lijkt me wel handig .. je vermommen met een spel en dan switchen als je onder je vijanden ben om dan een andere spel te gebruiken om hun te killen of door het gebruik van ninja close action combat om vijanden door middel van katana en of andere wapens door midden te hakken.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Mja, misschien voor Diablo 4 of een expansion pack? Het zou dan een mix van de assassin en de monk worden. Een "spell" wordt dan natuurlijk de smoke bomb om vijanden tijdelijk te verblinden / verwarren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:25:
er is al een shoalin monk achtig iets dus waar ik op hoop is een japanse ninja achtige krijger met ranged werp messen en sterren en goed met zwaarden en hand to hand combat.

ninja wikipedia zegt :
The mysterious nature of the ninja has long captured popular imagination in Japan, and later the rest of the world. Ninjas figure prominently in folklore and legend, and as a result it is often difficult to separate historical fact from myth. Some legendary abilities include invisibility, walking on water, and control over natural elements.

er staan wel meer dingen in de wiki pagina over weapon gebruik en t gebruik van disguishes .. lijkt me wel handig .. je vermommen met een spel en dan switchen als je onder je vijanden ben om dan een andere spel te gebruiken om hun te killen of door het gebruik van ninja close action combat om vijanden door middel van katana en of andere wapens door midden te hakken.
Ik heb alleen het gevoel dat jij teveel Assasins Creed hebt gespeelt :P

Het geBolde deeltje is niet echt diablo style :P Diablo style = of van afstandje havoc creeren, of van dichtbij kaken breken :P Heel veel tactiek is er nooit geweest :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Line of Sight

Bashiok: What do y’all think about line of sight being brought back? I already know the answer, thought I’d ask anyway.

To clarify, in all versions of Diablo III that has been shown or seen publicly, all monsters are viewable on screen at all times regardless of what your actual character could possibly see. So if a door is closed, you could still see the skeletons waiting for you on the other side. This brought a small amount of critique a while ago but never really became a huge complaint.

Somewhat recently we’ve been trying out the line of sight mechanic (maybe also called fog of war by some). It’s not dependent on light radius, it’s simply what’s blocked by geometry. It introduces all sort of technical issues for us, not that they’re insurmountable, but it’s something we’re playing around with.

I think a lot of the people on this forums sort of lean toward the “D2.5” preferences so I kind of meant it as a rhetorical question.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een repost van de poll die ik een tijd geleden gestart ben, eveneens onder de TS te vinden maar hier valt het misschien wat meer op :)

Poll: Wanneer zal Diablo 3 gereleased worden?
#1 - Q1/Q2 2011#2 - Q3/Q4 2011
#3 - Q1/Q2 2012#4 - Q3/Q4 2012
#5 - Geen idee#6 - >2012

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=354862&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Deze poll zal terug te vinden zijn onder de TS (met uiteraard een link in de navigatie)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakreal schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 08:16:
[...]

Ik heb alleen het gevoel dat jij teveel Assasins Creed hebt gespeelt :P

Het geBolde deeltje is niet echt diablo style :P Diablo style = of van afstandje havoc creeren, of van dichtbij kaken breken :P Heel veel tactiek is er nooit geweest :)
ik heb alleen gedeeltelijk de demo gespeeld van assasins creed gespeeld en vond t niet echt heel boeiend dus nee die heb ik niet gespeeld.

ik heb alleen een japan tick .. hoopte op een japanse karakter in de game :) dacht dat ninja die de vijand in de war brengt en hun dan met werpsterren / messen van afstand afmaakt of van dicht bij met vast lightning attack met katana zwaarden . OF dan zelfs de mogelijkheid om 2 katana's simultaan te gebruiken en dan een soort van tornado te worden waar bij de zwaarden uitsteken en dan heel snel op die manier door een groep met vijanden gaan wel wat hebben.

zoals jij zij nooit echt veel tactics in diablo geweest maar t is wel vernieuwend en mss trek je zelfs zo de AC fans naar diablo toe iedereen heeft zijn eigen favoriet en manier van spelen. .
en t leek mij wel handig je een spel gebruikt waar bij je een vijand dood en zijn huid gebruikt als vermomming en dan als de vijand verward is de demons allemaal opeens van binnen uit de groep af te slachten.

maar goed ik fantaseer alleen ff er zijn zoveel mogelijkheden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:26:
[...]

ik heb alleen gedeeltelijk de demo gespeeld van assasins creed gespeeld en vond t niet echt heel boeiend dus nee die heb ik niet gespeeld.

ik heb alleen een japan tick .. hoopte op een japanse karakter in de game :) dacht dat ninja die de vijand in de war brengt en hun dan met werpsterren / messen van afstand afmaakt of van dicht bij met vast lightning attack met katana zwaarden . OF dan zelfs de mogelijkheid om 2 katana's simultaan te gebruiken en dan een soort van tornado te worden waar bij de zwaarden uitsteken en dan heel snel op die manier door een groep met vijanden gaan wel wat hebben.
Kijk even naar het Barbarian intro filmpje :) daar zit dat bij. Het wordt waarschijnlijk zoals al eerder gespeculeerd is een soort van Desert Raider ala Prince of Persia :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay dat is dan vet .. maar ik verdiep me pas net voor de release in wat ik wil gaan spelen maar goed zoals ik al zei ik fantaseer ff rustig mee met wat die vijfde klasse kan zijn en wat dat mss inhoud.
dit was dus zo'n beetje wat ik op hoopte :) eens zien wat blizzard nog gaat uitbrengen qua info over diablo de komende tijd vooral met de aankomende e3 in t verschiet .. niet dat ze daar veel zullen gaan verhullen meestal doen ze dat volgens mij op blizcon of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op BlizzCon doen ze inderdaad de grote onthullingen, ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat dat dit jaar de laatste class wordt voor Diablo 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:05:
Op BlizzCon doen ze inderdaad de grote onthullingen, ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat dat dit jaar de laatste class wordt voor Diablo 3 :)
+ releasedate plox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39

Zillion01

Obey your screen!

Uuuhm ik heb niet alles gelezen hier maar was het jullie al bekend dat je je kunt aanmelden voor de beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
naja aanmelden, sins ik me battle.net account heb kon je al aangeven of je voor beta geïnteresseerd bent, kheb alles aangevinkt.

naar mijn weten is de beta nog niet eens in closed fase voor het gewone volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is al zo sinds het nieuwe battle.net geloof ik, in ieder geval is dat, zoals Pensmaster-B al zegt, gewoon om te laten weten dat je geïnteresseerd bent :)
Diablo 3 zit nog lang niet in beta laat staan open beta.. wel grappig om te melden is dat afgelopen weer er een grote inhouse testfase was door Blizzard medewerkers. Dit verliep, volgens Bashiok, erg goed al heeft hij maar even kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:03:
Dat is al zo sinds het nieuwe battle.net geloof ik, in ieder geval is dat, zoals Pensmaster-B al zegt, gewoon om te laten weten dat je geïnteresseerd bent :)
Diablo 3 zit nog lang niet in beta laat staan open beta.. wel grappig om te melden is dat afgelopen weer er een grote inhouse testfase was door Blizzard medewerkers. Dit verliep, volgens Bashiok, erg goed al heeft hij maar even kunnen spelen.
Hij wel.. ik moet toch maar eens bij Blizzard gaan werken :P
Ach, nog 1.5 jaar ofzo.. dan zal die er vast wel zijn ^^ al beter dan in 2008 iig ( nog 4 jaar ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Higher Resolutions and Reflections

Bashiok addressed a couple of visual in the forums. The first query was a long one about the isometric view that basically boiled down to “will we see reflections in the game.

We play to the camera angle a lot, using the view to exaggerate depth and differentiation of game space versus what’s viewable around you. Some of the areas and scenes are going to blow people away.

Specifically for reflections though, yeah, we have those. The small puddles in Tristram for example reflect a cloudy sky and full moon.

Elsewhere, a fan asked how higher resolutions would be handled in Diablo 3.

Bashiok: We’re supporting all the normal and widescreen (16:9/16:10) resolutions. Switching from a normal aspect to widescreen you will see more playable space, but within each aspect ratio you’re not going to get more game space info. That’s how I understand it works right now anyway.

So, personally, I think a widescreen monitor would be a good investment. For a lot of reasons/games really. But for Diablo III a 30” 16:10 isn’t going to let you see more of the environment versus, say, a 19” 16:10. You’d just have the visual quality improvements that generally come with a higher resolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Mooi stukje, vooral die reflections.. ik denk dat dat zeker voor Tristram ( daar is al zoveel gebeurt in Diablo ) de sfeer goed weergeeft. Misschien dat Griswold weer terug komt " What can i do you for? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dakreal schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:13:
Mooi stukje, vooral die reflections.. ik denk dat dat zeker voor Tristram ( daar is al zoveel gebeurt in Diablo ) de sfeer goed weergeeft. Misschien dat Griswold weer terug komt " What can i do you for? "
Hebben we Griswold niet een beetje enorm doodgemaakt in D2? :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ja, maar dood betekent in Diablo niet gelijk dat je iemand niet meer te zien krijgt.

Immers maken we Diablo zelf ook elke keer weer dood. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen het verschil met Diablo is dat Griswold cursed was door Diablo en niet 'bezeten' was door de soul van de originele Diablo, gevangen in een soulstone. De kans dat hij terug komt schat ik dan ook heel erg klein in.
Het is zeker een bekend personage binnen de Diablo wereld maar ook iconen gaan een keer neer, referenties naar Griswold in ingame tomes zie ik dan ook veel meer zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ach, ik beweer ook niet dat hij wél terugkomt óf niet, maar dat binnen Diablo gewoon alles mogelijk is. Dat vind ik ook leuk aan de game, die puntjes van herkenning. Iedereen die dood gaat, kan zomaar herrezen worden, of een item naar zich vernoemd krijgen, of een hele set.

Zou het misschien leuk zijn als er überuniques komen die maar één keer per season kunnen spawnen, in totaal? Is natuurlijk een beetje gek als iedereen met het zwaard van Tyrael loopt. Ondoenlijk en onnodig om in de gamecode te bouwen, maar je bent wel koning als je er mee loopt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Davio schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:50:
Ach, ik beweer ook niet dat hij wél terugkomt óf niet, maar dat binnen Diablo gewoon alles mogelijk is. Dat vind ik ook leuk aan de game, die puntjes van herkenning. Iedereen die dood gaat, kan zomaar herrezen worden, of een item naar zich vernoemd krijgen, of een hele set.

Zou het misschien leuk zijn als er überuniques komen die maar één keer per season kunnen spawnen, in totaal? Is natuurlijk een beetje gek als iedereen met het zwaard van Tyrael loopt. Ondoenlijk en onnodig om in de gamecode te bouwen, maar je bent wel koning als je er mee loopt. :p
Lijkt mij een goed iets, dat unique items echt unique zijn. Of het eerlijk is tegen de rest van de spelers.. mwoah. Mocht dit wel het geval zijn moeten er wel VEEL unique's zijn voor alternatieve opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik vermoed dat de droprate, hoeveelheid en diversiteit van items zeer vergelijkbaar zal zijn met wat we nu hebben in D2 LoD. Als ze kunnen voorkomen dat er gebot en geduped wordt heb je een heel aardig model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de resolutions:

Ik hoop dat ze deze keer wat meer vooruit denken met resolutie mogelijkheden. We weten denk ik allemaal hoe lang we D2 al spelen en hoe irritant het is dat de hoogste resolutie 800x600 is. :)

Als ik over 10 jaar nog D3 speel, (als een game tegenwoordig nog zulke replayability heeft) wil ik wel graag dat het er in ieder geval nog scherp uitziet vergeleken met de games die dan uitkomen! Wie weet hoe hoog je desktop resolutie dan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja dat Diablo zo populair is en nog steeds ondersteund wordt had niemand 10 jaar geleden kunnen indenken.
Nu waarschijnlijk ook niet dus om nu exotische resoluties te gaan introduceren kost alleen maar kostbare ontwikkeltijd lijkt me. Overigens speelt het grootste gedeelte van de gamers nog op wat lagere resoluties zoals 1280x1024 / 1200x800 ed. en beginnen 1680x1050 en 1920x1200 nu pas echt in grotere getallen toe te nemen.
Eer iedereen op 2560x1600 is overgestapt ben je nog wel een jaar of 2-5 verder lijkt me dus heb je met de normale resoluties nog wel rek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 15:21

Ezr

Dakreal schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:20:
[...]

Lijkt mij een goed iets, dat unique items echt unique zijn. Of het eerlijk is tegen de rest van de spelers.. mwoah. Mocht dit wel het geval zijn moeten er wel VEEL unique's zijn voor alternatieve opties.
wat mij zelf wel leuk lijkt over de items is dat je zelf dan zeg maar een item samen kan stellen en als je dat gedaan hebt jouwn naam eraan gekoppeld worden als je dat wilt. bijv bij mijn geval sword of ezr en dan verkopen aan de hele diablo3 server loopt iedereen met een zwaard die jouwn naam draagt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ezr schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:15:
[...]

wat mij zelf wel leuk lijkt over de items is dat je zelf dan zeg maar een item samen kan stellen en als je dat gedaan hebt jouwn naam eraan gekoppeld worden als je dat wilt. bijv bij mijn geval sword of ezr en dan verkopen aan de hele diablo3 server loopt iedereen met een zwaard die jouwn naam draagt:P
Zeg maar het huidige Open Battle.Net systeem?
No thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:16:
Tja dat Diablo zo populair is en nog steeds ondersteund wordt had niemand 10 jaar geleden kunnen indenken.
Nu waarschijnlijk ook niet dus om nu exotische resoluties te gaan introduceren kost alleen maar kostbare ontwikkeltijd lijkt me. Overigens speelt het grootste gedeelte van de gamers nog op wat lagere resoluties zoals 1280x1024 / 1200x800 ed. en beginnen 1680x1050 en 1920x1200 nu pas echt in grotere getallen toe te nemen.
Eer iedereen op 2560x1600 is overgestapt ben je nog wel een jaar of 2-5 verder lijkt me dus heb je met de normale resoluties nog wel rek :)
Ik vraag me af of het wel zoveel development tijd zou kosten. Toen hadden we het wel over sprites. Nu bestaat alles uit vectoren/polygonen dus kun je het volgens mij ook makkelijker 'scalen'.

Anyway, geen groot punt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:54:
[...]

Ik vraag me af of het wel zoveel development tijd zou kosten. Toen hadden we het wel over sprites. Nu bestaat alles uit vectoren/polygonen dus kun je het volgens mij ook makkelijker 'scalen'.

Anyway, geen groot punt. ;)
Denk dat je sowieso dit dynamisch kan maken. Als je weet dat een character bijvoorbeeld altijd 5% van het beeld inneemt op 4:3 en 3% op widescreen dan zal een andere resolutie tonen niet zo heel moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Diablo 1 en Diablo II / D2:LoD waren nog helemaal 2D met alleen 'getekend' perspectief (en platte 2D sprite figuurtjes). De achtergronden waren, in D1 en D2, op 640x480 in 2D handmatig 'getekend'. Voor D2:LoD is toen de 800x600 resolutie toegevoegd, wat een hoop herprogrammeren en 'bijtekenen' heeft betekend!

Daarna kwamen 3D gerenderde ARPGs zoals bv. DungeonSiege en later Titan Quest en recentelijk Torchlight. Al die 3D gerenderde games geven min of meer volledige schaalbaarheid op resolutie gebied. Voor Diablo III, wat ook compleet 3D gerendered wordt, hoeven we ons dus ook geen zorgen te maken over resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:05:
Over de resolutions:

Ik hoop dat ze deze keer wat meer vooruit denken met resolutie mogelijkheden. We weten denk ik allemaal hoe lang we D2 al spelen en hoe irritant het is dat de hoogste resolutie 800x600 is. :)

Als ik over 10 jaar nog D3 speel, (als een game tegenwoordig nog zulke replayability heeft) wil ik wel graag dat het er in ieder geval nog scherp uitziet vergeleken met de games die dan uitkomen! Wie weet hoe hoog je desktop resolutie dan is!
Polygonen, ipv (even kort door de bocht) bitmaps, dus dat gaat wel lukken lijkt me zo. Het enige wat lastig zou kunnen zijn, zijn de textures, die zouden ook van hoge kwaliteit moeten zijn. maar ze krijgen niet de problemen zoals we die kennen uit de eerdere delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Skill Runes

Bashiok: The runes have really just been renamed to allow us greater flexibility in what they do so we’re not creating a weird detachment from what they’re called and the effect they provide. For example what was the multi-strike rune going to do for ... say… slow time? And does that match what the name implies, or what you would assume? Probably not.

Also, personally, the newest names (which I won’t disclose in case they don’t stick) are very much in the theme of the world and Diablo. Lethality/multistrike/power were very game-mechanic in approach, and even when they moved to viper/hydra/force they had an odd mysticism attached with them. Now they’re very plainly named by interesting sounding materials. Great, very matter of fact and real in their theme, IMO.

Runes still have a general theme though, you’ll know that this rune usually increases damage in some way, and this other one usually decreases cost in some way, and this one is a wild-card and usually changes how the skill works in some crazy way. But we have enough freedom now that multi-strike/hydra whatever you know it as, doesn’t have this defined perception that it’s always going to “multi-strike”. Whatever that means to each player.

It’s not entirely transparent to the player what each rune will do with each skill, but it couldn’t have been before either. And having them be curious about the effect and learning what it is, instead of having a predetermined idea of what it’s going to do, is the better path.

Bashiok: Ok, Jay said it was cool, so the rune names we’re currently using are:

Crimson, Indigo, Obsidian, Golden, Alabaster

I’m just curious if certain spell effects have been cut to make the new rune functions fit their theme.
Bashiok: No, that would sort of go against what the purpose of renaming them was, which was to remove a strict theme. I’m not aware of any rune effects we’ve shown being removed, I think all those still exist just the way they were shown. Just instead of multi-strike/hydra, it’s called Indigo, and while for a lot of skills it still has a very mutli-strike theme, it’s not a rule dictated by the name.

So how would those rune names work in context? Alabaster rune of________?
Bashiok: ”[quality] [rune type] Runestone”

I don’t think quality names have been decided for sure yet (?), but for example it would be something like “Minor Alabaster Runestone”.

No offense, but the older names were better. Hydra and Viper are cool, whereas Indigo and Alabaster are female shampoo varieties. Hydra could be a multistrike quality, a poison or fire quality, or a regenerative quality. Indigo is something you add to a potpourri basket.
Bashiok: Could be. I don’t know that cool factor is as important as clarity, inevitable acronym use, translation, etc. though.

Also I sort of like that they sound like they could exist normally even though the common people of the world probably don’t know what they’re for. “Oh hey, a piece of alabaster with a rune carved into it. Weird. Maybe someone will buy it. Hey want to buy this alabaster runestone? No? Ok cool.” as opposed to “The mystical viper rune! No idea what it does, just sort of seems like we should call it a viper rune.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Haha. geniaal stukje dit:
No offense, but the older names were better. Hydra and Viper are cool, whereas Indigo and Alabaster are female shampoo varieties. Hydra could be a multistrike quality, a poison or fire quality, or a regenerative quality. Indigo is something you add to a potpourri basket.
Ben het er ook wel mee eens.

Daarbij, hoe belangrijk is het nou welke namen die runes hebben? Vind de "Germaanse" namen zoals ze nu gebruikt worden wel prima. Zorg er liever voor dat de game afkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Het antwoord sluit ook goed aan op de vraag:
Bashiok: Could be. I don’t know that cool factor is as important as clarity, inevitable acronym use, translation, etc. though.
Ik volg zo af en toe dit topic aangezien ik er uitkijk naar Diablo 3. Ben inmiddels alweer een lange tijd gestopt met Diablo 2. Het mooie van Blizzard is dan ook dat ze het spel pas uitbrengen als het af is. En niet dat ze eigenlijk nog 3 maanden nodig hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
niet mooi. wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Het is toch wel heel treurig gesteld met de informatie die de laatste maanden vrijkomt vanuit Blizzard. Als de naamgeving van runes al nieuws is belooft het weinig goeds voor een spoedige release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tollo71 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:10:
Het is toch wel heel treurig gesteld met de informatie die de laatste maanden vrijkomt vanuit Blizzard. Als de naamgeving van runes al nieuws is belooft het weinig goeds voor een spoedige release.
Dat staat geheel los van de release. Ze zullen ook lang niet alles verklappen of vertellen om het nog enigszins een verrassing te houden.
Een ding weten we nu dus helemaal zeker en dat is dat er dus 5 typen skillrunes zullen zijn en niet de xx waar Wilson het een jaar geleden over had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 16:12
psychoclown schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:44:
[...]

Dat staat geheel los van de release. Ze zullen ook lang niet alles verklappen of vertellen om het nog enigszins een verrassing te houden.
Een ding weten we nu dus helemaal zeker en dat is dat er dus 5 typen skillrunes zullen zijn en niet de xx waar Wilson het een jaar geleden over had :)
Dat maakt het wel weer wat overzichtelijker dan bijv in D2 waar je xx runes had (en eigelijk nooit, op dupers na, die toprange runes zag).

Worden die runes eigenlijk BoE?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Dat zal toch niet?

Runes zijn altijd een logische currency als game gold geen fuck meer uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joarie schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:11:
[...]

Dat maakt het wel weer wat overzichtelijker dan bijv in D2 waar je xx runes had (en eigelijk nooit, op dupers na, die toprange runes zag).

Worden die runes eigenlijk BoE?
Zolang de hogere soorten ook zeldzamer zijn dan bijv. de 'chipped' varianten heb je ook nog dat je ze graag wilt ;)
Hmm goede vraag, dat is niet bekend gemaakt maar het lijkt me wel een logische stap.
Je kunt ze immers wel 'gratis' van skill switchen dus BoE is toch wel gewenst om de markt niet te laten overstromen met die dingen. Als je ze dan nog met een of andere dure methode kunt uppen, zijn de kleine varianten ook steeds gewild :)
Davio schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:59:
Dat zal toch niet?

Runes zijn altijd een logische currency als game gold geen fuck meer uitmaakt.
Dat gaat niet op want de werking van runes is heel anders.
Overigens willen ze gold de game currency maken dus is dat niet nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 01-06-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 16:12
Ik heb persoonlijk liever idd een currency zoals gold in een spel dan de runes in D2. Het vereenvoudigd het spel en is beter bij te houden (en ook voor iedereen toegankelijk, immers je kunt er voor sparen...het "sparen" van runes ging toch teveel gepaard met mules en storage space).

Alhoewel ik het wel ongeloofwaardig vind dat enemies (zoals skeletons) geld op zak hebben en die droppen :+
Ik zie toch liever een systeem a la TQ waarbij de regel geldt: "what you see is what you (can) get"

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Joarie schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:43:
..
Alhoewel ik het wel ongeloofwaardig vind dat enemies (zoals skeletons) geld op zak hebben en die droppen :+
Ik zie toch liever een systeem a la TQ waarbij de regel geldt: "what you see is what you (can) get"
Dat heeft inderdaad ook wel wat. Heel raar als een Flayer met zo'n blowpipe een knoert van een Warpike dropt.
Als je enemy een heel groot, gevaarlijk zwaard heeft ben je op je hoede en wil je dat ding "afpakken" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
tollo71 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:48:
[...]

Dat heeft inderdaad ook wel wat. Heel raar als een Flayer met zo'n blowpipe een knoert van een Warpike dropt.
Als je enemy een heel groot, gevaarlijk zwaard heeft ben je op je hoede en wil je dat ding "afpakken" :)
In TQ zaten sowieso veel dingen die ik heel graag terug zou zien in D3.

Ik noem:
- De shared stash (ideaal om zelf te mulen)
- De kloppende loot inderdaad
- Potion delay, zodat je niet 20 potions tegelijk kon drinken
- Skills respeccen tegen steeds hoger wordende kosten (gebeurt nu deels in D2)
- Extra pagina met secondary stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Joarie schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:43:
Ik heb persoonlijk liever idd een currency zoals gold in een spel dan de runes in D2. Het vereenvoudigd het spel en is beter bij te houden (en ook voor iedereen toegankelijk, immers je kunt er voor sparen...het "sparen" van runes ging toch teveel gepaard met mules en storage space).
Ik denk hier juist met heel veel nostalgische gevoelens aan terug. Ik vond het heerlijk om op een mule-account te komen, en hem dan helemaal vol te zien met "Jah" en "Ber" runes. Dan voelde je je veel rijker dan dat je bijv. 350k ziet staan :9 Zo'n heel rijtje runes _/-\o_

Maar op zich snap ik ook wel weer dat geld praktischer is.

Nu is het voor mij nog afwachten welke game eerder komt, Guild Wars 2 of Diablo III. Beiden wil ik ze graag spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davio schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:56:
[...]

In TQ zaten sowieso veel dingen die ik heel graag terug zou zien in D3.

Ik noem:
- De shared stash (ideaal om zelf te mulen)
- De kloppende loot inderdaad
- Potion delay, zodat je niet 20 potions tegelijk kon drinken
- Skills respeccen tegen steeds hoger wordende kosten (gebeurt nu deels in D2)
- Extra pagina met secondary stats
Puntje 3 zit er al een flinke poos in verwerkt, sowieso zijn potions vooral gebruikt als laatste hulpmiddel.
Het respeccen zal op meerdere manieren gedaan worden en ik verwacht dat betalen met gold er 1, en daarmee een oplopende prijs, van zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Secret New Stuff

So far, Diablo 3 looks like Diablo 1 and 2, with a major graphics update. Again, I’m not trying to be picky here, but there hasn’t really been much gameplay evolution from what I’ve seen thus far. Yes, it’s still relatively early. But still, most developers like to “sell” the new features of a game right off the bat. Right now, it seems as if the developers are focusing more on reproducing the nostalgia of the past as opposed to redefining the genre. Maybe that’s not the direction Blizzard wants to go? I’m, not sure just yet.

Blizzard has always taken the established standards of a given genre and given them a nearly-flawless polish, while adding some new ideas that are almost genre-redefining.

However, lately, I ONLY see the polish and not much of the redefining elements.

Bashiok: I think the skill rune system, while not an original concept, is pretty revolutionary - at least for the Diablo series and the way we’re implementing it.

Really though I don’t think there are any ideas for any games where you’re going to say WOW THAT IS NEW! (unless you’re just unaware of where else its been used) All game mechanics and ideas are essentially evolutions of existing concepts. The actual changes we see now (in games) are mostly based on interfaces and control systems (motion/touch) but even those ideas are decades old.

Anyway, skill runes. Live it.

Also, I’m not worried. We have so much stuff we haven’t talked about yet. I guess it’s easy for me to go “Pshaw you so crazay!” and then launch into the Martin theme song. But I have to catch myself. Yes, what we’ve shown so far is Diablo with new visuals and maybe not much else beyond the skill rune system that’s new or exciting. But it’s there, and the game will seem familiar but have enough fresh and new going to keep it… fresh and new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Ze zijn wel heel karig met hun informatie.
Voor wanneer was het spel gepland uit te komen? Volgend jaar ergens toch?

Dan kan ik toch veronderstellen dat al hun basisideën al af zijn en ze nu bezig zijn met updates naar meer advanced implementaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cyboria schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:37:
Ze zijn wel heel karig met hun informatie.
Voor wanneer was het spel gepland uit te komen? Volgend jaar ergens toch?

Dan kan ik toch veronderstellen dat al hun basisideën al af zijn en ze nu bezig zijn met updates naar meer advanced implementaties?
Er is niks gepland :)
Overigens snap ik het maar al te goed dat er weinig info vrij komt want ze willen 1. niet teveel info loslaten, 2. ze moeten nog een onbepaalde tijd overbruggen. Daarnaast heb je eind van de zomervakantie ook weer een BlizzCon op stapel staan en ook op GC een paar dagen eerder zal Blizzard waarschijnlijk weer vertegenwoordigd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Durability

Bashiok: Regardless of any arguments on specifics of how long it should take, or a burden to your mental capacity, it’s one of the few ways that gold can be drawn out in a nice steady stream and isn’t specific to any features or choice. It’s a constant deflation technique that counts on nothing more than someone playing the game (ie fighting monsters).

It’s a true gold sink, you get no real benefit from it, but it’s also one that makes sense thematically, is accepted as a game mechanic already, and hell, it works. I wouldn’t expect everyone to be cool with the concept of it, but hey, sometimes you have to do unpopular things to keep more important aspects in check (ie A working economy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ja, dat is natuurlijk totale onzin van die Bashiok, want na slechts één run heb je het gold al om alles te repareren.
Als monsters het niet droppen, kun je ook gewoon even snel 4 elite items verkopen of iets dergelijks, ben je klaar.

Dus om nou te zeggen dat repairs de economie op peil houden is zwaar overdreven.

Ik geloof dat gambling meer goud laat verdwijnen dan die onzinnige repairs.

Ik heb zelf ooit voorgesteld om de dmg (of defense) van een item achteruit te laten gaan met durability. Immers, een schild met scheuren zal minder goed blokken dan één in perfecte conditie (eventueel leuke graphics hierbij). En tja, als je dan zo'n smid moet betalen om het te fixen doe je dat graag. Maar nu betaal je alleen om te zorgen dat het niet helemaal kapotgaat en dat is nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davio schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:42:
Ja, dat is natuurlijk totale onzin van die Bashiok, want na slechts één run heb je het gold al om alles te repareren.
Als monsters het niet droppen, kun je ook gewoon even snel 4 elite items verkopen of iets dergelijks, ben je klaar.

Dus om nou te zeggen dat repairs de economie op peil houden is zwaar overdreven.

Ik geloof dat gambling meer goud laat verdwijnen dan die onzinnige repairs.

Ik heb zelf ooit voorgesteld om de dmg (of defense) van een item achteruit te laten gaan met durability. Immers, een schild met scheuren zal minder goed blokken dan één in perfecte conditie (eventueel leuke graphics hierbij). En tja, als je dan zo'n smid moet betalen om het te fixen doe je dat graag. Maar nu betaal je alleen om te zorgen dat het niet helemaal kapotgaat en dat is nonsens.
Uhm.. wat hij zegt is juist geen onzin want het gaat hier om Diablo 3 en niet Diablo 2 waar gold geen currency is. Gold als currency betekent ook een andere droprate anders zou het natuurlijk nooit gaan werken.

Overigens zegt hij niet dat het de oplossing is, je hebt sowieso meerdere goldsinks nodig (en die komen/zijn er ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen er ook features komen die je tegenwoordig vaker ziet.
Facebook integratie, micro transacties/dlc, verplicht always online ook tijdens sp, achievements etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:38:
Zullen er ook features komen die je tegenwoordig vaker ziet.
Facebook integratie, micro transacties/dlc, verplicht always online ook tijdens sp, achievements etc.
Waarom zou blizzard iets zien in Facebook? Microtransacties zie ik wel gebeuren, maar geen pay 2 play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
psychoclown schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Uhm.. wat hij zegt is juist geen onzin want het gaat hier om Diablo 3 en niet Diablo 2 waar gold geen currency is. Gold als currency betekent ook een andere droprate anders zou het natuurlijk nooit gaan werken.

Overigens zegt hij niet dat het de oplossing is, je hebt sowieso meerdere goldsinks nodig (en die komen/zijn er ook).
Ach ja, ik vergat dat ze met WoW al geleerd hebben hoe ze gold daadwerkelijk als currency kunnen laten fungeren. My bad.

Ik zat gewoon in DII-style te denken waarbij één Travi-run met een GF-barb zo 1M gold op kan leveren. :)

Wat mij betreft mag het ook gewoon realistischer, want waarom zou je als ondode skelet een zakje goud op zak hebben? Om Charon te betalen voor het ritje over de Styx? Dus alleen 'humanoid' tegenstanders zouden goud moeten kunnen droppen. Daarbij kunnen ze het zo maken dat merchants niet al je crap gear zonder meer accepteren, want die moeten ook winst kunnen maken als ze het weer verkopen. En merchants geen oneindige voorraad goud geven.

Met zulke maatregelen wordt het al een stuk realistischer en blijft goud een goede currency.

Ik las net dat je in WoW ongeveer 30 gold per uur kunt verdienen maximaal, dat is al een stuk minder dan de miljoenen van nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Davio schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:50:
[...]

Ach ja, ik vergat dat ze met WoW al geleerd hebben hoe ze gold daadwerkelijk als currency kunnen laten fungeren. My bad.

Ik zat gewoon in DII-style te denken waarbij één Travi-run met een GF-barb zo 1M gold op kan leveren. :)

Wat mij betreft mag het ook gewoon realistischer, want waarom zou je als ondode skelet een zakje goud op zak hebben? Om Charon te betalen voor het ritje over de Styx? Dus alleen 'humanoid' tegenstanders zouden goud moeten kunnen droppen. Daarbij kunnen ze het zo maken dat merchants niet al je crap gear zonder meer accepteren, want die moeten ook winst kunnen maken als ze het weer verkopen. En merchants geen oneindige voorraad goud geven.

Met zulke maatregelen wordt het al een stuk realistischer en blijft goud een goede currency.

Ik las net dat je in WoW ongeveer 30 gold per uur kunt verdienen maximaal, dat is al een stuk minder dan de miljoenen van nu. :)
30g per uur in WoW? waar heb je dat gelezen? als je even je best doet haal je makkelijk 300-500g :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Stond ergens in een Blog; misschien was het vroeger wel zo, maar met al die uitbreidingen niet meer...

Ik heb hoe dan ook niet veel verstand van WoW, het gaat hier alleen om de "Order of Magnitude", het verschil tussen tientallen / honderden en duizenden / miljoenen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Davio schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:52:
Stond ergens in een Blog; misschien was het vroeger wel zo, maar met al die uitbreidingen niet meer...

Ik heb hoe dan ook niet veel verstand van WoW, het gaat hier alleen om de "Order of Magnitude", het verschil tussen tientallen / honderden en duizenden / miljoenen dus.
Als ze hetzelfde idee willen aanhouden als Wow, mogen ze wat mij betreft de repaircost's wel iets hoger zetten. Aangezien het wel een goldsink is, maar marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakreal schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:04:
[...]

Als ze hetzelfde idee willen aanhouden als Wow, mogen ze wat mij betreft de repaircost's wel iets hoger zetten. Aangezien het wel een goldsink is, maar marginaal.
Grappig dat je dezelfde denkfout maakt als Davio, de repaircosts, in Diablo 2, verhoudingsgewijs zijn laag.
Niet alleen de droprate van gold moeten ze aanpassen maar ook de repaircosts, prices, gameblecosts etc. ;)
Stel in Diablo 2:
Droprates ~ 5000 gold/monster
Repaircosts ~ 10000 gold/volle reparatie van een niet runeword

In Diablo 3 moet dat meer richting:
Droprates ~ 10 gold/monster
Repaircosts ~ 200 gold/volle reparatie

Let op dit zijn fictieve waardes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:20:
[...]

Grappig dat je dezelfde denkfout maakt als Davio, de repaircosts, in Diablo 2, verhoudingsgewijs zijn laag.
Niet alleen de droprate van gold moeten ze aanpassen maar ook de repaircosts, prices, gameblecosts etc. ;)
Stel in Diablo 2:
Droprates ~ 5000 gold/monster
Repaircosts ~ 10000 gold/volle reparatie van een niet runeword

In Diablo 3 moet dat meer richting:
Droprates ~ 10 gold/monster
Repaircosts ~ 200 gold/volle reparatie

Let op dit zijn fictieve waardes ;)
Nah, geen denkfout ;-) ik denk een interpretatie fout van jou :P

Wat ik bedoel is als ze het goldsysteem van World of Warcraft willen handhaven, dat ze de repaircost's van items nog wel mogen balanceren.

In World of Warcraft is deze namelijk nogal oneerlijk (wel realistisch) verdeeld.

Ik ben van mening dat voor betere items de repaircost's wel duurder mogen zijn, maar dat er geen onderscheidt gemaakt moet worden in verschillende types armor, cloth/leather/mail/plate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakreal schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:42:
[...]

Waarom zou blizzard iets zien in Facebook? Microtransacties zie ik wel gebeuren, maar geen pay 2 play.
Facebook integratie zit nu ook in starcraft 2. Zou geen grote stap zijn om het ook te implementeren in diablo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakreal schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:23:
[...]

Nah, geen denkfout ;-) ik denk een interpretatie fout van jou :P

Wat ik bedoel is als ze het goldsysteem van World of Warcraft willen handhaven, dat ze de repaircost's van items nog wel mogen balanceren.

In World of Warcraft is deze namelijk nogal oneerlijk (wel realistisch) verdeeld.
Ah ok daar heb ik geen ervaring mee, ik heb alleen de eerste 6 maanden na de launch van WoW gespeeld en toen kon je ook nog geen 400-500 gold/uur verdienen ;)
Ik ben van mening dat voor betere items de repaircost's wel duurder mogen zijn, maar dat er geen onderscheidt gemaakt moet worden in verschillende types armor, cloth/leather/mail/plate...
Daar ben ik ook wel voorstander van, sowieso moet het voor uniques meer kosten dan bijv. whites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Destructible Environments and Achievements

Exactly how much damage will the environment be able to do?

Will the damage be based on the size of the object thrown across the room?
Will the damage be based on the difficulty of the game?
Will damage be based on how fast the object is flying?

In a nut shell, how much damage do you think the environment should be able to inflict on mobs. Should it be able to onehit mobs or should it be a small amount of bonus damage for those who think to use it.

Bashiok: Only specific interactive objects will actually damage enemies. The falling wall, detachable chandeliers (AND MORE!). They’re specific ‘trap’ items that you can lure enemies toward and then spring on them. The little bits of physics objects that bust apart from destructables don’t cause damage. You’re in charge of doing damage - not seeing how much debris you can fling at a monster.

Will Diablo 3 have achievements?

Bashiok: Achievements are a feature of the Battle.net platform, sooooo…

I unno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Achievements, altijd leuk voor de no-lifers. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jeflog.nl/serendipity/uploads/1008_jenkins.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:23
Facebook integratie zit nu ook in starcraft 2. Zou geen grote stap zijn om het ook te implementeren in diablo.
Laten we toch hopen van niet . zo tegen de tijd dat Facebook , Twitter, Hyves en al dat soort ellende in mijn games gedouwd gaat worden, kap ik met gamen.. in ieder geval op de PC.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visgek24 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:39:
[...]

Laten we toch hopen van niet . zo tegen de tijd dat Facebook , Twitter, Hyves en al dat soort ellende in mijn games gedouwd gaat worden, kap ik met gamen.. in ieder geval op de PC.
Zolang het je niet verplicht wordt om het te gebruiken zie ik het probleem niet zo moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik zie ook niet veel nadelen aan de integratie van sociale media in games, mits het niet te opdringerig is en alleen een pure bonus is, zodat je bijvoorbeeld makkelijk(er) met je vrienden kan communiceren.

Dat ze op Facebook zien dat jij op een bepaalde plek in het spel bent bijvoorbeeld en als ze daar dan een berichtje achterlaten dat je die ingame te zien krijgt.

Twitter mag van mij echter een langzame pijnlijke dood sterven. Het is gewoon spam 3.0 (versie 1 zat in blik, 2 was e-mail). Een mooi medium voor B-lijst celebrities om een beetje populair naar elkaar te doen met een wedstrijdje wie de minst zinnige onzin te melden heeft. En dan al die kansloze onbekenden die het idee hebben dat ze rechtstreeks met hun favoriete celeb verbonden zijn omdat ze één van de miljoen volgers zijn. Hoe ijdel ben je ook als je denkt dat iedereen zit te wachten op jouw literaire drollen van 140 karakters? @MaximeVerhagen: "Ik ga zo Bush ontmoeten, spannend!" Double tap in de nutsack zeg ik dan.

Maar tot zover deze heerlijke off-topic tirade, Diablo III wordt gewoon top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
The Settlers 7 heeft ook Facebook integratie, maar ik heb geen FB, wil het niet, en zal het ook niet gaan gebruiken. Zolang het maar een extraatje is wat leuk is voor FB gebruikers, maar geen nadeel voor niet-FB gebruikers, heb ik er geen probleem mee.

Maar liever zie ik Blizzard weg blijven van FB en zich lekker op hun eigen Battle.Net omgeving richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Davio schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:35:
Achievements, altijd leuk voor de no-lifers. :)

[afbeelding]
Impliceert dat je een nolifer bent als je achievements leuk vindt...

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Hydra schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:49:
[...]

Impliceert dat je een nolifer bent als je achievements leuk vindt...
Meh, meer dat je een nolifer bent als je ze allemaal wil halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davio schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:14:
[...]

Meh, meer dat je een nolifer bent als je ze allemaal wil halen. :)
Daar ben ik het totaal niet mee eens.. dan vind je dus ook iedereen die een platform game 100% uit wil spelen ook een nolifer... maar goed dit gaat offtopic..

Een paar van die Concept Art stukken zijn wel echt enorm vet. Die Stone Golem lijkt me ook wel een tough guy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwand3r3r
  • Laatst online: 06-11-2024
psychoclown schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:20:
[...]

Daar ben ik het totaal niet mee eens.. dan vind je dus ook iedereen die een platform game 100% uit wil spelen ook een nolifer... maar goed dit gaat offtopic..

Een paar van die Concept Art stukken zijn wel echt enorm vet. Die Stone Golem lijkt me ook wel een tough guy :)
"Sand" golem, zie plaatje linksboven :)

Maar hij heeft wel stenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Effe een vraagje,

Ik weet hier niks van,
maar een vriend van me heeft de tweede platgespeeld en wil doodgraag de derde.
Mijn vraag is er al een releasedatum gegeven, of een quarter? Want nu Starcraft uit is hebben ze weer volop tijd. Gezien jullie wel de juiste groep zijn :P
Help me, het zou een gedroomd verjaardagcadeau zijn voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Darkwand3r3r schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:26:
[...]

Steen is ook zand :+

Anyways :p ondertussen halverwege 2010 :) zien mensen hem al binnen een jaar verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwand3r3r
  • Laatst online: 06-11-2024
Heeeeel misschien wel, maar ik ben toch bang voor Q3-4 2011 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Dank,
dan wordt het zijn verjaardagscadeau voor 2011 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkwand3r3r schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:26:
[...]

Ja foutje, heb er notabene nog uitgebreid naar zitten loeren (allemaal overigens) ;)
joindry schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:33:
Effe een vraagje,

Ik weet hier niks van,
Mijn vraag is er al een releasedatum gegeven, of een quarter? Want nu Starcraft uit is hebben ze weer volop tijd. Gezien jullie wel de juiste groep zijn :P
Voor de zoveelste keer.. er is nog geen releasedatum.. wanneer die er is dan zul je het groots in oa. de TS kunnen vinden :)
Overigens werken er verschillende teams aan de games en zelfs een apart team voor battlenet dus dat zal het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2018
joindry schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:33:
Effe een vraagje,

Ik weet hier niks van,
Het team dat aan Starcraft werkt is niet hetzelfde dat aan DIII werkt. Het is dus nu (helaas) niet zo dat het spel eerder af is. Daarbij komt ook nog dat Blizzard altijd vrij laat hun release datum afgeeft aan het publiek.
Je zult dus helaas, net als wij, nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
psychoclown schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:20:
[...]

Nee, ik doel meer op WoW waarbij je echt een ontelbaar aantal achievements hebt en er volgens mij maar één Koreaan is die ze allemaal gehaald heeft. Dan moet je haast wel een nolifer zijn. :)

Voor platformgames geldt dat niet zo, ik bedoel: Met Super Mario op de SNES wilde ik ook alle geheime levels spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davio schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:55:
[...]

Nee, ik doel meer op WoW waarbij je echt een ontelbaar aantal achievements hebt en er volgens mij maar één Koreaan is die ze allemaal gehaald heeft. Dan moet je haast wel een nolifer zijn. :)

Voor platformgames geldt dat niet zo, ik bedoel: Met Super Mario op de SNES wilde ik ook alle geheime levels spelen.
Ja ok in die zin is dat misschien wel zo maar ik zie alleen maar voordelen van achievements dusja.. waarom niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Fury, Skills, and Potions

Have there been any updates in regards to health, mana and it’s cousins…Ie. Fury
Bashiok: Fury is going through some further iteration. The orb system wasn’t really working out like we had hoped and was creating some roadblocks. The other resource systems, nothing really to share. The wizard instability is reworked as well. More about all those at BlizzCon.

Have there been any changes to health/mana orbs?
Bashiok: No mana globes. Health globes, they’ve changed appearance since last everyone saw, and we’ll probably get some info out about those before BlizzCon.

Any updates on health/mana potions?
Bashiok: No? They’re still around.

Also, have there been any changes to the player skills system? I.e. the way we learn new skills and shape our characters.
Bashiok: Yeah, I mean, there’s no real trees any more. Kind of. But this is something we’re not talking about until BlizzCon. You’ll see it then. It sort of streamlines the tree system, but there’s still a skill tree there technically if you wanted to map it out… and there’s… other stuff, I’ll stop there, it’s getting confusing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Skillcaps and Skilltrees

Have there been any changes to the player skills system? I.e. the way we learn new skills and shape our characters.
Bashiok: Yeah, I mean, there’s no real trees any more. Kind of. But this is something we’re not talking about until BlizzCon. You’ll see it then. It sort of streamlines the tree system, but there’s still a skill tree there technically if you wanted to map it out… and there’s… other stuff, I’ll stop there, it’s getting confusing.

Will how skill caps are raised (above the initial cap of 5) be talked about at BlizzCon?
Bashiok: Did we not already talk about that? Think we did. Like the cap raises another five every difficulty level? So when you reach hell difficulty the caps would be at 15? No? Did we not say that at the last BlizzCon? Think we did.

So is it basically like this, with a few changes/additions?
Bashiok: No. Quite different. There’s, like, more stuff, but also less stuff. Kind of. But not really.

I need a nap.

Afbeeldingslocatie: http://www.diablowiki.net/images/thumb/5/54/Skill-tree-blizzcon09-wd-muldric.jpg/634px-Skill-tree-blizzcon09-wd-muldric.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Pff, als ik naar dat plaatje kijk zie ik alweer een aantal leuke dingen ertussen zitten.

Dit spel gaat volgens mij echt te leuk worden, maarja.. ik val in herhaling.

Het difficulty/ Talentcap vindt ik wel een goed plan eigenlijk. Maar hoe zit dat als je bv naar normal gaat als je normal al completed hebt, dan zou je toch niet weer naar de 5 cap kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakreal schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:09:
Pff, als ik naar dat plaatje kijk zie ik alweer een aantal leuke dingen ertussen zitten.

Dit spel gaat volgens mij echt te leuk worden, maarja.. ik val in herhaling.

Het difficulty/ Talentcap vindt ik wel een goed plan eigenlijk. Maar hoe zit dat als je bv naar normal gaat als je normal al completed hebt, dan zou je toch niet weer naar de 5 cap kunnen?
Dat plaatje is dus alweer outdated maar de skills/namen waren al wel bekend (diii heeft ook een Diablo 3 skillcalculator, zie TS).

Hmm volgens mij is het gewoon zo dat wanneer je normal complete je een skillcap krijgt van 10 en wanneer je dan dus weer gaat spelen in normal behoud je die verkregen skillcap. Uiteraard hetzelfde voor het completen van nightmare :)
Ik vind het wel een goede oplossing, maakt de keuze per difficulty wat gelimiteerder wat zorgt voor tactisch skillpoints verdelen maar aan de andere kant krijg je een soort van reward voor het completen van een difficulty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:17:
[...]

Dat plaatje is dus alweer outdated maar de skills/namen waren al wel bekend (diii heeft ook een Diablo 3 skillcalculator, zie TS).

Hmm volgens mij is het gewoon zo dat wanneer je normal complete je een skillcap krijgt van 10 en wanneer je dan dus weer gaat spelen in normal behoud je die verkregen skillcap. Uiteraard hetzelfde voor het completen van nightmare :)
Ik vind het wel een goede oplossing, maakt de keuze per difficulty wat gelimiteerder wat zorgt voor tactisch skillpoints verdelen maar aan de andere kant krijg je een soort van reward voor het completen van een difficulty.
Zoiets dacht ik ook inderdaad, hehe. Ik vind het een goed idee.. beter dan die benamingen, want dat zegt ook niets. Patriarch igotboostedfromlvl1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Characters Sharing Skills

The only reason these were implemented was to change things up, and add more playability to the already stagnant system that D2 had going.

That being said the only reason it was stagnant was because the game was what 6 years old at the time?

Bashiok: 3 1/2?

Still, that’s quite a long time in game-years. I mean, it *IS* an exciting feature. Build items that give you other class abilities? Hell yes I’m going to start playing again, that sounds AWESOME. But which abilities were given determined the long-term effects. Also, in their defense, they’re generally very difficult runewords to create under normal circumstances. It’s fairly easy to justify creating some of these things with the idea that only a few people will be running around with these powers.

As it relates to Diablo III, I wouldn’t say “never”, but providing a way to gain access to other class abilities is not something we’re looking to or planning on implementing in the foreseeable future. I think if at some point years after the game is released we need some way to spice things up, honestly it’s one fairly easy way to do it. I also think we have enough knowledge and know how and experience to be able to intelligently control such things. But I would also hope that those smarts could maybe help us find better ways to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Lijkt me ook niet nodig, met de skill runes is er nu meer dan genoeg diversiteit binnen classes en hun skills. Ik zie ze liever wat nieuwe dingen doen met bijv. loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Mjah, cross-character skills zijn even leuk, maar nu zie je bijvoorbeeld iedere char (behalve barb) met een CtA en dan is het niet origineel meer.

Ik denk dat het leuker is om ervoor te zorgen dat je een gebalanceerde party hebt, in plaats van dat je zelf over de skills kunt beschikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Davio schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:47:
Mjah, cross-character skills zijn even leuk, maar nu zie je bijvoorbeeld iedere char (behalve barb) met een CtA en dan is het niet origineel meer.

Ik denk dat het leuker is om ervoor te zorgen dat je een gebalanceerde party hebt, in plaats van dat je zelf over de skills kunt beschikken...
Helemaal mee eens, ik vond de runewords van 1.10 echt 1 van de slechtste toevoegingen ooit.
Alle balans die er was, was in 1 klap weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Dakreal schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:50:
[...]

Helemaal mee eens, ik vond de runewords van 1.10 echt 1 van de slechtste toevoegingen ooit.
Alle balans die er was, was in 1 klap weg.
Tja, het balanceren is dan ook één van de lastigste dingen. Maar toch vind ik dat als je merkt dat één bepaalde build sterk de overhand krijgt (Hammerdin) er ingegrepen moet worden.

Ik neem het Blizzard best kwalijk dat ze dan alleen maar de magic immunity fixen waardoor het nauwelijks effect heeft. Maar aan de andere kant is er waarschijnlijk één vent die de boel moet onderhouden en elk jaar die ladder ff moet resetten en er een nieuwe patch uit moet gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 0skill adds op de runewords vond ik ook een erg slechte toevoeging. Denk ook niet dat we dat nog in Diablo 3 terug zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
Davio schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:55:
[...]
Zijn er ondertussen een paar meer welk alle WoW achi's hebben, waaronder minimaal 1 maar geloof zelfs 2 Europeanen.

Denk ook niet zozeer dat Blizzard de achi's maakt om ze allemaal te kunnen verzamelen, maar meer om uiteindelijk een leuk profiel te maken van je characters welk een beetje vlot je interesses toont. Zeker als ze battle.net profiles combineren met hun verschillende next-gen games als SC2, DIII en volgende MMO. Als je meerdere games van ze speelt en in alles bijv loremaster achtige achi's binnen haalt is het goed te zien wat voor een soort speler je bent in meerdere games.

Het laat het voor jezelf zien, maar ook de statistieken welk ze waarschijnlijk in die games ook bij zullen houden.

Met de matchmaking services waar ze steeds meer aan beginnen te doen kunnen ze daar in de toekomst eventueel ook weer rekening mee houden, bijv meer spelers met soortgelijke interesses samen plaatsen. Nog een stapje verder dan enkel spelers van gelijke speelniveau samen te plaatsen.
Davio schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:47:

Mee eens, balanced party echter is voor veel spelers nooit zozeer aan de orde geweest aangezien het toch nog best veel singleplayer gespeeld werd. Iets wat Blizzard met DIII ook sterk verandering in lijkt willen te brengen.

Kan tevens niet wachten op Blizzcon, jammer dat het dit jaar pas zo laat valt :(. Met SC2 uit de deur tegen die tijd en Cata zo goed als gereed moet het wel veel info voor DIII worden. Laat die maanden maar snel voorbij gaan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1984
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 07:34
_/-\o_ CD WOW heeft een release date _/-\o_

Diablo III (PC)
€ 31,99 Free Shipping

Released14-01-11 *O*
PlatformPC
Game GenreRole Playing

ik hecht er niet veel warde aan ze zaten er wel vaker naast..... laten we het hopen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je nu al verklappen dat dat even grote bullshit is als de zogenaamde 'releasedates' die andere webshops hanteren.. Als er een release datum is vrij gegeven zul je dat overal groots zien, ook hier maar dat is nog lang niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Januari 2011 zou echt geweldig zijn! Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat Blizzard de release date aan een site/inkoper als CD-WOW verklapt. Ze zullen het dus gewoon bedacht hebben.

Of denken jullie van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nWo_Riot schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:17:
Januari 2011 zou echt geweldig zijn! Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat Blizzard de release date aan een site/inkoper als CD-WOW verklapt. Ze zullen het dus gewoon bedacht hebben.

Of denken jullie van niet?
Blizzard zal dat alleen maar groots aankondigen op danwel een van hun sites danwel BlizzCon of een andere persconferentie. Dus zie je in dit topic of op grote Diablo 3 sites (diablo.incgamers.com / diablofans.com) geen groot nieuws dan kun je ervan uit gaan dat het dikke onzin is.
Webshops verzinnen maar een datum om het in hun assortiment op te nemen en om op die manier al pre-orders binnen te trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:28:
[...]

Blizzard zal dat alleen maar groots aankondigen op danwel een van hun sites danwel BlizzCon of een andere persconferentie. Dus zie je in dit topic of op grote Diablo 3 sites (diablo.incgamers.com / diablofans.com) geen groot nieuws dan kun je ervan uit gaan dat het dikke onzin is.
Webshops verzinnen maar een datum om het in hun assortiment op te nemen en om op die manier al pre-orders binnen te trekken..
En daarnaast, er is nog geen eens een beta aangekondigd, dus een release date van 14 januari ( hoe graag ik dat ook wil ) zit er zeker niet in. 14 jan 2012 komt vast dichterbij.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.