Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Volgens mij niet. Ze hebben bij Blizzard naar mijn mening gezegd dat er 2 titels werden uitgebracht in 2010 doelend op D3 en SC2. Dat mag dan wel veranderen in de toekomst maar toch is het een officiele statement van Blizzard. Je zou het zelf een soort losse deadline kunnen noemen.

Waar ik eigenlijk naar vis is of het gerucht dat D3 in 2011 zou uitkomen ergens op stoelt ja of nee.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
FloydRaalte schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:11:
Volgens mij niet. Ze hebben bij Blizzard naar mijn mening gezegd dat er 2 titels werden uitgebracht in 2010 doelend op D3 en SC2. Dat mag dan wel veranderen in de toekomst maar toch is het een officiele statement van Blizzard. Je zou het zelf een soort losse deadline kunnen noemen.

Waar ik eigenlijk naar vis is of het gerucht dat D3 in 2011 zou uitkomen ergens op stoelt ja of nee.
De 2 titels die bedoeld werden zijn World of Warcraft: Cataclysm en Starcraft 2, over D3 is nog niets vermeld kwa release date. De kans is aanwezig dat hij in 2011 uitkomt, ik hoop het iig ;-)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Nooit doelend op D3 volgens mij hoor. Mike Morhaime heeft zo'n beetje bevestigt dat SC2 en Cataclysm uitkomen voor 2010 en D3 daarna pas. Via google: http://www.gamepron.com/n...nounce-cataclysm-in-2010/

[ Voor 3% gewijzigd door DeepSeven op 26-03-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:11:

Dat laatste gerucht stoelt nergens op. Ja, op het feit dat er in 2010 SC2 en Cataclyst komt. Er is nooit gezegd dat er D3 en SC2 in 2010 komt, dat waren de fans die meteen begonnen te blaten.

D3 zou ook in 2012 kunnen uitkomen, we zullen het niet weten. In ieder geval niet dit jaar. Maar ja, de fans maken er 2011 van. Blizzard zwijgt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pheno79 op 26-03-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik heb sowieso nog niet het idee dat ze ver zijn. Ze werken nog rustig aan de acts, classes moet nog heel veel gefinetuned worden, skill en rune systeem lijkt nog steeds niet vast te staan, en dan komt de bekende polish en test fase nog. Als in begin 2011 nog niets duidelijk is omtrent een release date kan het makkelijk 2012 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeepSeven schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:52:
Ik heb sowieso nog niet het idee dat ze ver zijn. Ze werken nog rustig aan de acts, classes moet nog heel veel gefinetuned worden, skill en rune systeem lijkt nog steeds niet vast te staan, en dan komt de bekende polish en test fase nog. Als in begin 2011 nog niets duidelijk is omtrent een release date kan het makkelijk 2012 worden.
Hmm valt wel mee, ze zijn al ver met de eerste 2 acts en aan de bekende classes is al flink aan gesleuteld (enja daar wordt ook nog straks aan gesleuteld omdat ze enorm pietje precies zijn). Het zal inderdaad nog wel even duren maar daarentegen hebben ze ook nog veel tijd.

Trouwens om wat onduidelijkheden op te helderen zal ik het nog eens vermelden:
Dit jaar probeert, als het goed is, 2 grote titels te lanceren doelende op Starcraft 2 en Cataclysm. Voor Diablo 3 is alleen bevestigd dat het na 2010 uit zal komen en de statements van een release in 2011 zijn dan ook niet meer dan geruchten.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:51:
[...]

Hmm valt wel mee, ze zijn al ver met de eerste 2 acts en aan de bekende classes is al flink aan gesleuteld (enja daar wordt ook nog straks aan gesleuteld omdat ze enorm pietje precies zijn). Het zal inderdaad nog wel even duren maar daarentegen hebben ze ook nog veel tijd.

Trouwens om wat onduidelijkheden op te helderen zal ik het nog eens vermelden:
Dit jaar probeert, als het goed is, 2 grote titels te lanceren doelende op Starcraft 2 en Cataclysm. Voor Diablo 3 is alleen bevestigd dat het na 2010 uit zal komen en de statements van een release in 2011 zijn dan ook niet meer dan geruchten.
Denk dat het zowiezo nog wel tot 2012 duurt totdat het uitkomt, deze blizzcon zal waarschijnlijk de vijfde Class worden aangekondigt, en in een demo, begin 2011 zal waarschijnlijk de derde Act speelbaar zijn of alleen maar getoond worden. Dan moeten ze er nog een leuk eind aan breien en finetunen (waar ze bij Blizzard gek op zijn). Ik verwacht hem zeker niet eerder dan de lente van 2012... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:56:
[...]

Denk dat het zowiezo nog wel tot 2012 duurt totdat het uitkomt, deze blizzcon zal waarschijnlijk de vijfde Class worden aangekondigt, en in een demo, begin 2011 zal waarschijnlijk de derde Act speelbaar zijn of alleen maar getoond worden. Dan moeten ze er nog een leuk eind aan breien en finetunen (waar ze bij Blizzard gek op zijn). Ik verwacht hem zeker niet eerder dan de lente van 2012... |:(
Ik volg het topic al niet meer... de game blijft toch maar uitgesteld worden.

Ik vind het alleen wel heel jammer. Ik had graag D2 LOD blijven spelen maar dat gaat na een tijdje weer vervelen omdat je alles nu al zo vaak heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:40:
[...]

Ik volg het topic al niet meer... de game blijft toch maar uitgesteld worden.

Ik vind het alleen wel heel jammer. Ik had graag D2 LOD blijven spelen maar dat gaat na een tijdje weer vervelen omdat je alles nu al zo vaak heb gedaan.
Uhh.. weet je zeker dat je in het goede topic post? ;)
Voor Diablo 3 is er nooit een datum vrij gegeven en dat zullen ze ook niet doen totdat ze een concrete datum kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:55:
[...]

Uhh.. weet je zeker dat je in het goede topic post? ;)
Voor Diablo 3 is er nooit een datum vrij gegeven en dat zullen ze ook niet doen totdat ze een concrete datum kunnen geven.
Oke, My bad !

Ik dacht dat ze al een release hadden gegeven en weer was uitgesteld :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 15:21

Ezr

Tot dusver heb ik niet echt een class waarbij ik zeg 'Die ga ik nemen!' dus ik wacht het nog af als de volgende classes ook wat minder zijn ga ik toch voor de witch doctor (male) denk ik met name door de disease spell en summons ziet er wel gaaf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Hopelijk introduceren ze ook nog wat nieuwe features. Tot nu lijkt alleen het skill-rune systeem origineel te zijn, de rest is same old. SC2 is naar mijn mening echt té traditioneel, hopelijk durft Blizzard met D3 wel wat meer nieuws uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:28
niet helemaal same old. diablo2 is meer teleport naar baas, maak town portal en beat de boss.
Repeat dat 100 times en misschien heb je een leuk item :P. Diablo 3 is voor zover ik gezien heb langzamer dan dat. meer een team game.

Ik hoop dat ze dat minder doen en vooral geen lvl limits op de drops omdat bepaalde items alleen boven lvl 80 droppen. Wat absoluut vervelend is als bepaalde vrienden niet aan dat level voldoen en je dus niet kunt mfen omdat er anders toch niks dropt.

Ze moeten het gewoon doen zoals in dungeon siege 2. alle items kunnen droppen van elke mob en bosses hebben wel een hogere kans maar niet 1000x

[ Voor 6% gewijzigd door hellfighter87 op 30-03-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ezr schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:07:
Tot dusver heb ik niet echt een class waarbij ik zeg 'Die ga ik nemen!' dus ik wacht het nog af als de volgende classes ook wat minder zijn ga ik toch voor de witch doctor (male) denk ik met name door de disease spell en summons ziet er wel gaaf uit
Er komt nog maar één class of je moet willen wachten tot een eventuele expansion ;)
DeepSeven schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:36:
Hopelijk introduceren ze ook nog wat nieuwe features. Tot nu lijkt alleen het skill-rune systeem origineel te zijn, de rest is same old. SC2 is naar mijn mening echt té traditioneel, hopelijk durft Blizzard met D3 wel wat meer nieuws uit te proberen.
Waarom zou je het wiel opnieuw willen uitvinden?
Diablo 2 is het spel wat hack&slash betreft en de meeste mechanics / formules zullen ze ook niet aanpassen als het niet hoeft omdat het al een goede feature of goude formule was. Vaak zit het hem ook in kleine dingetjes, leg bijv. TQ eens naast Diablo 2. Beide erg lekkere spellen en TQ, wat mij betreft, de beste na Diablo 2. Echter D2 is toch net wat pakkender dan TQ, veel verslavender en een spel wat je makkelijk uit de kast trekt en een paar maand mee weet te vermaken om vervolgens weer voor een jaar genezen te zijn.
Overigens zitten er wel veel van die kleine features in Diablo 3, naast het skill-rune systeem heeft elke class nu zijn eigen resource systeem en zijn de 'skilltrees' flink aangepakt.

Je ziet ook in het afgelopen twee jaar hoeveel er veranderd, geschrapt wordt of weer wordt terug veranderd. Ze exploreren de mogelijkheden en kijken wat lekker werkt en wat verbeterd kan worden. Een goed voorbeeld daarvan is de inventory, hebben ze het eerst op de schop genomen en was elk item gelijk aan elkaar (1 'space') zijn ze toch weer terug gegaan naar de tetris stijl. Een groep zal er niet zo blij mee zijn geweest maar veel mensen vinden de tetris stijl juist wel wat hebben, puzzelen in je inventory heeft toch zeker zijn charmes! Wat dat betreft lijkt het misschien niet dat het Diablo 3 team veel van de community aanneemt maar ondertussen valt dat heel erg mee. Dat is net zo goed als dat ze kijken naar Diablo 2, WoW en andere franchises zoals TQ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

psychoclown schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:59:
[...]

Er komt nog maar één class of je moet willen wachten tot een eventuele expansion ;)
Hoewel ik dit niet ga doen omdat Diablo 3 konten gaat schoppen met welke class dan ook, moet ik wel zeggen dat ook ik nog geen class heb gezien die ik per se wil spelen.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbas
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-03-2022

Robbas

Champloo

wat goed is aangezien we dan allemaal toch voor die "ene toffe class gaan"

FL / HON /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

DeepSeven schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:36:
Ik vind dat Blizzard het juist erg goed heeft gedaan met StarCraft II, en zoals het er nu naar uit ziet ook met Diablo 3. Zowel SC1 als D2 zijn geweldige games, daar moet je in mijn ogen niet te veel aan veranderen. Ze kijken wat verbeterd kan, ze passen wat dingen aan (vooral graphics) en maken het verder zo gelijk mogelijk. Waarom een winning formula wijzigen?

Juist als ze er te veel aan zouden veranderen haken denk ik de trouwe fans af. Wil je een totaal andere game? Er zijn genoeg andere games die dan misschien beter aan je wensen voldoen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik ben niet echt een RTS gamer, en ik heb SC2 nog niet gespeeld. Maar ik vond Dawn of War 2 MP tof doordat er zo weinig basebuilding is, en veel meer focus op het vechten/squad managen ligt. Wat mij betreft echt een vooruitgang in het genre. SC2 lijkt gewoon SC1 in een mooier jasje met Bnet 2.0.

Hetzelfde voor diablo. 10 jaar later en je speelt weer met 4 acts, 5 classes, skilltree's enz. Nou is het hack and slash genre ook niet echt geëvolueerd, D2 staat inderdaad nog steeds eenzaam aan de top, met de enige verbeteringen in games daarna zijn die in de interface. Ze hoeven ook geen fundamentele dingen te veranderen, maar nieuwe elementen zouden wel voor een verfrissing kunnen zorgen in een vrijwel dezelfde game als D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Dat heb je altijd. De één vindt dat ze te weinig aanpassen, de ander dat ze te veel aanpassen.

Ze hebben aardig wat dingetjes verandered in SC2, alleen de algemene manier van spelen is zeker gelijk gebleven, in mijn ogen ook goed. Perfecte vervolg op SC. Wil je een andere soort game? Speel je dat, wil je SC "maar dan mooier" (om het even simpel te zeggen), speel je SC2. En zo ook met Diablo.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeepSeven schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:26:
Hetzelfde voor diablo. 10 jaar later en je speelt weer met 4 acts, 5 classes, skilltree's enz. Nou is het hack and slash genre ook niet echt geëvolueerd, D2 staat inderdaad nog steeds eenzaam aan de top, met de enige verbeteringen in games daarna zijn die in de interface. Ze hoeven ook geen fundamentele dingen te veranderen, maar nieuwe elementen zouden wel voor een verfrissing kunnen zorgen in een vrijwel dezelfde game als D2.
Ik denk dat je mijn post (of misschien wel heel de updatelijst in de TS) nog maar eens moet gaan lezen ;)
4 Acts is niet zeker, wel weten we dat er op het moment 2 acts zijn en mogelijk al wel aan een derde wordt gewerkt. 5 classes blijft hetzelfde maar het zijn heel verschillende classes en daarbij zie ik het verband niet tussen het vermaak en het aantal classes waarmee begonnen wordt.. ;) Verder zijn, zoals ik in mijn vorige post al zei, de 'skilltrees' drastisch aangepakt en zijn eigenlijk ook geen skilltrees meer te noemen (vandaar de ' ').
Het skillssysteem is nu meer te vergelijken met WoW en deels TQ, je hebt 5 punten nodig voor de volgende layer, in de TS staat een link naar een zeer nette skillcalculator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Wizards, Mana, and Instability

Please give the Witch Doctors a Voodoo power source and let Wizards have Mana!
Mana belongs to Wizards, that’s just not a convention you mess with.

Bashiok: We still don’t feel mana fits the feel of the wizard class, and making the wizard use mana to match some definition a magic wielder from some other game from some other decade would be shoehorning mechanics for the sake of nostalgia.

We’re using the instability system for the wizard because it makes sense to the style of the class; thematically as well as mechanically. If mana filled those requirements we’d use it, but it doesn’t.

...

I don’t want to sound like we’re being dismissive. As everyone should be aware we work iteratively and the main reason why we haven’t revealed a lot about instability is that it still hasn’t been proven. If it turns out it doesn’t work we’ll try something else. It may be that mana just works the best and we end up going with that, but right now we’re trying something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat Blizzard er een geweldige game van maakt. Wel heel benieuwd hoe de verschillende systemen (mana, instability, "rage", ...) gaan werken. Denk dat het een leuke afwisseling is dat elke class iets anders gebruikt. Geeft ze allemaal een andere speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OkkE schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:26:
Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat Blizzard er een geweldige game van maakt. Wel heel benieuwd hoe de verschillende systemen (mana, instability, "rage", ...) gaan werken. Denk dat het een leuke afwisseling is dat elke class iets anders gebruikt. Geeft ze allemaal een andere speelstijl.
Inderdaad! Klinkt in ieder geval veel belovend en zoals ik in het vorig topic ook al zei denk ik dat het Instability systeem vergelijkbaar zal zijn met een MG of werkt met een threshold.
In ieder geval leuk discussie materiaal! Overigens weten we wel hoe mana en rage werken of het moet weer aangepakt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

slightly off-topic, maar het is diablo en het is blizzard en het is 1-april:

http://us.blizzard.com/en-gb/news/?d=2010-4#11059

i thought i'd share :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:28
die gps pack is echt briljant lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Laatst online: 09-09 20:11
verkeerde topic... :x

[ Voor 86% gewijzigd door patrickos85 op 01-04-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Robbas schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:22:
wat goed is aangezien we dan allemaal toch voor die "ene toffe class gaan"
Dat heeft opzich met smaak te maken ik heb namelijk een aantal vrienden die echt 100% zeker barbarian gaan nemen omdat ze die zo vet vinden ik in tegendeel zou nooit voor barbarian kiezen.

Heb liever een klas (zoals shaman bij wow zou echt vet zijn in diablo soort van boosters voor de party wolven summonen en hoge damage 'alleen dan in een ander jasje'). die ik bij diablo 3 zou terug willen zien. _/-\o_

Komt in de buurt van witch doctor, maar toch niet helemaal als ik de gameplay vid. zie. mja moet nog even kijken als de spel uitkomt

over 2 jaar dus waarschijnlijk :P

Vraag me opzich ook af of andere een beetje teleurgesteld zijn met monk en magician het is natuurlijk nog te vroeg om oordelen te maken maar op deze stage had ik toch wel meer verwacht van de classes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ezr schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:16:
[...]

over 2 jaar dus waarschijnlijk :P

Vraag me opzich ook af of andere een beetje teleurgesteld zijn met monk en magician het is natuurlijk nog te vroeg om oordelen te maken maar op deze stage had ik toch wel meer verwacht van de classes 8)7
En dat is dus gevaarlijk he! Aannames doen leidt tot teleurstelling, zeg lekker ooit dan kan het ook niet als gerucht opgepikt worden ;) :+

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Als je doelt op het feit dat je nog niet alles gezien hebt is dat ook helemaal niet gek of een teleurstelling. Het is toch juist ook mooi als je in demo's of bij de release nog het een en ander zelf te ontdekken hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Op Torrent websites valt nu "Diablo 3 the review Build" te downloaden. Slechte 1 April grap tjokvol virussen? Ik haal hem nu binnen. Zal morgen even posten wat het is. Download hem op de reserve bak, virusje meer of minder is niet erg ;) Dan poets ik hem gewoon weer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pizzaislekker schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:39:
Op Torrent websites valt nu "Diablo 3 the review Build" te downloaden. Slechte 1 April grap tjokvol virussen? Ik haal hem nu binnen. Zal morgen even posten wat het is. Download hem op de reserve bak, virusje meer of minder is niet erg ;) Dan poets ik hem gewoon weer leeg.
1. het bespreken van warez is nog altijd niet toegestaan.
2. het is sowieso fake want er bestaat helemaal geen reviewbuild (in ieder geval nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

ik denk dat op het moment de blizzard PR afdeling voornamelijk bezig is met SC2, dus ik verwacht geen grote informatie-stroom over D3 totdat SC2 (en mogelijk WoW expansion) de duer uit zijn. Ze moeten natuurlijk niet alles in 1 keer doen, dan is de lol voor hun er ook af :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
pizzaislekker schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:39:
Ik heb stiekem altijd gehoopt dat er een van de BlizzCon09 demo's zou lekken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

psychoclown schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:42:
[...]

1. het bespreken van warez is nog altijd niet toegestaan.
2. het is sowieso fake want er bestaat helemaal geen reviewbuild (in ieder geval nog niet).
Oh sorry, is me even ontglipt. Zal het er niet meer over hebben :) Het maakt mij overigens niet uit of Diablo 3 in 2011 of 2012 uitkomt, als het maar gewoon verschrikkelijk goed is.

[ Voor 33% gewijzigd door pizzaislekker op 02-04-2010 11:26 . Reden: verkeerde bericht gequote. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pizzaislekker schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:25:
[...]

Oh sorry, is me even ontglipt. Zal het er niet meer over hebben :) Het maakt mij overigens niet uit of Diablo 3 in 2011 of 2012 uitkomt, als het maar gewoon verschrikkelijk goed is.
Over dat laatste zal bijna iedereen wel eens zijn, het zal in ieder geval een aanslag zijn op mijn sociale leven (in ieder geval voor de eerste paar weken na de release) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bij fitness zei tegen mij dat diablo drie ergens dit jaar uitkomt. Dat klopt dus niet? Hij zou zweren van wel.
Ah nvm het nieuws was dus 2 grote spellen. Doelend op wow en sc2. Man dit is echt de laatste keer dat ik mijn gaming nieuws bij het fitnessen haal :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:47:
Iemand bij fitness zei tegen mij dat diablo drie ergens dit jaar uitkomt. Dat klopt dus niet? Hij zou zweren van wel.
Ah nvm het nieuws was dus 2 grote spellen. Doelend op wow en sc2. Man dit is echt de laatste keer dat ik mijn gaming nieuws bij het fitnessen haal :P
"Iemand bij fitness" klinkt wel als een betrouwbare bron, dus het zal wel waar zijn. :)

Maar nee, de filosofie van Blizzard is toch "It's done when it's done". Ze zullen dankzij WoW wel genoeg centen hebben om die filosofie te handhaven en niet gevoelig zijn voor tijdsdruk denk ik.

Dat er geen klasse is waarvan je denkt: "Wow, die ga ik proberen", is misschien wel een voordeel. Dan loopt straks tenminste niet iedereen met hetzelfde poppetje. Ik vond de Barbarian wel bruut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Davio schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:04:
[...]

"Iemand bij fitness" klinkt wel als een betrouwbare bron, dus het zal wel waar zijn. :)

Maar nee, de filosofie van Blizzard is toch "It's done when it's done". Ze zullen dankzij WoW wel genoeg centen hebben om die filosofie te handhaven en niet gevoelig zijn voor tijdsdruk denk ik.

Dat er geen klasse is waarvan je denkt: "Wow, die ga ik proberen", is misschien wel een voordeel. Dan loopt straks tenminste niet iedereen met hetzelfde poppetje. Ik vond de Barbarian wel bruut.
Het wordt hier Sorceress of "de potentiele nieuwe archer"

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
nieuwe class wordt denk ik een karakter uit de Modern Warfare reeks, Activision is namelijk ook gedeeltelijk eigenaar O-)

maar ben nog wel van mening, dat een gunpowder class niet eens zo raar kan zijn, aangezien het heel wat later is en we in een Aziatische setting spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pensmaster-B schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:52:
nieuwe class wordt denk ik een karakter uit de Modern Warfare reeks, Activision is namelijk ook gedeeltelijk eigenaar O-)

maar ben nog wel van mening, dat een gunpowder class niet eens zo raar kan zijn, aangezien het heel wat later is en we in een Aziatische setting spelen.
Blizzard heeft al een aantal keer bevestigd geen gunpowder skills/items te introduceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Pensmaster-B schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:52:

Aziatische setting? Dat is nogal onzinnig natuurlijk. We spelen gewoon zoals altijd in de wereld van Sanctuary die geen enkele affiniteit met bestaande continenten behoort te hebben.

Wel heb je geografische kenmerken die overal te vinden zijn, zoals weides, woestijnen, bergen, poolgebieden etc...

Maar laten we de balans van klasses eens opmaken vs die in Diablo II:

DII:
- Paladin = Melee
- Barbarian = Melee
- Sorceress = Ranged
- Necromancer = Ranged / Summon
- Amazon = Ranged

[ - Assassin = Melee / Ranged ]
[ - Druid = Melee / Ranged / Summon ]

DIII:
- Barbarian = Melee
- Monk = Melee
- Wizard = Ranged
- Witch Doctor = Ranged / Summon
- ? = Ranged?

Als de verdeling hetzelfde is als in DII zou er dus een ranged klasse bij moeten komen, vergelijkbaar met de Amazon (omdat Barb = Barb, Pala = Monk. Sorc = Wiz, Necro = Witch).

Alleen is het moeilijk om iets vergelijkbaars te verzinnen als de Amazon zonder dat het er teveel op lijkt (Rogue hebben we in DI al gehad) en guns en rifles zijn in Sanctuary eigenlijk taboe...

Misschien wordt het wel een soort indiaan, omdat die ook wel goed overweg konden met pijl en boog. :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:35:
[...]

Blizzard heeft al een aantal keer bevestigd geen gunpowder skills/items te introduceren :)
Daar hebben we Warcraft al voor. Ik hoop op een Ranger/Hunter-achtig character. Combi Druid/ Ama of zo. Ik zie nog helemaal geen bogen of iets wat er op lijkt, iets wat eigenlijk wel thuishoort in het universum. Maar als ze iets toffers hebben: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Davio schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:10:
[...]
DII:
- Paladin = Melee
- Barbarian = Melee
- Sorceress = Ranged
- Necromancer = Ranged / Summon
- Amazon = Ranged

[ - Assassin = Melee / Ranged ]
[ - Druid = Melee / Ranged / Summon ]

DIII:
- Barbarian = Melee
- Monk = Melee
- Wizard = Ranged
- Witch Doctor = Ranged / Summon
- ? = Ranged?

Als de verdeling hetzelfde is als in DII zou er dus een ranged klasse bij moeten komen, vergelijkbaar met de Amazon (omdat Barb = Barb, Pala = Monk. Sorc = Wiz, Necro = Witch).

Alleen is het moeilijk om iets vergelijkbaars te verzinnen als de Amazon zonder dat het er teveel op lijkt (Rogue hebben we in DI al gehad) en guns en rifles zijn in Sanctuary eigenlijk taboe...

Misschien wordt het wel een soort indiaan, omdat die ook wel goed overweg konden met pijl en boog. :P :+
Precies! Ik ga gewoon gelijk krijgen jongens! Zullen we een poll of een weddenschap opzetten? :D ik zet 5 euro in op mijn voorspelling! Het wordt nameijk gewoon de Desert Raider ala prince of persia. Een ranged (pijl en boog maar ook kruisboog of zo'n kleine arm-boog) character die ook een zwaard (scrimitair) of dolk kan gebruiken. WEDJE MAKEN?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Tja, als het een Desert Raider wordt, dan iig niet als Prince of Persia, want dan lijkt het weer teveel op de Monk.

En om de verdeling nog meer hetzelfde te houden, moet het een type zijn die in basis vrouwelijk is, zoals de Amazon was. Een Desert Raideress dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de female Wizard, de male versie is gay.
Waarom? Omdat ik mage de meest geniale class in WoW vond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Davio schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:10:
[...]

DII:

- Amazon = Ranged

[ -
Ama is zowel Ranged als Melee hoor...
Tot zover u dia 2 kennis dus :p

Javenlin and SPEARS
Pala doet ook ranged met FOH, Holy shock, Hammers,...

[ Voor 10% gewijzigd door BitchCrew op 13-04-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Davio schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:27:
Tja, als het een Desert Raider wordt, dan iig niet als Prince of Persia, want dan lijkt het weer teveel op de Monk.

En om de verdeling nog meer hetzelfde te houden, moet het een type zijn die in basis vrouwelijk is, zoals de Amazon was. Een Desert Raideress dus.
Volgens mij hoeft dat niet in vrouwelijke vorm hoor :) Desert Raider kan ook een vrouwtje zijn imo.

Ik heb zo een gevoel dat we allemaal wel weten wat er gereleased gaat worden :p maar dat de naam nog gissen is. Het wordt tijd dat Starcraft 2 gereleased wordt, zodat ze zich op D3 kunnen richten met een groter team :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:12:
[...]

Volgens mij hoeft dat niet in vrouwelijke vorm hoor :) Desert Raider kan ook een vrouwtje zijn imo.

Ik heb zo een gevoel dat we allemaal wel weten wat er gereleased gaat worden :p maar dat de naam nog gissen is. Het wordt tijd dat Starcraft 2 gereleased wordt, zodat ze zich op D3 kunnen richten met een groter team :P
een mannetje bedoel je :)
idd, een sorcs/wizard is niet persee vrouwelijk ook niet ze.

zie maar naar die bruute wizzards van Clash of the Titans, stoere kerels ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

psychoclown schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:59:
[...]

En dat is dus gevaarlijk he! Aannames doen leidt tot teleurstelling, zeg lekker ooit dan kan het ook niet als gerucht opgepikt worden ;) :+

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Als je doelt op het feit dat je nog niet alles gezien hebt is dat ook helemaal niet gek of een teleurstelling. Het is toch juist ook mooi als je in demo's of bij de release nog het een en ander zelf te ontdekken hebt :)
De bedoeling van de previews van de spel is toch dat mensen het idee hebben 'he wat een mooie spel die ga ik zeker spelen'.

Bij mij is het gedeeltelijk wel zo dat ik hem graag wil spelen het spel ziet er mooi uit mobs en bosses zien er zover goed uit alleen de classes en skills ervan vind ik wat minder goed uitzien. Natuurlijk ga ik nu niet oordelen over het hele spel maar ik geef gewoon een idee hoe het bij mij is overgekomen totdusver.

Als de laatste class mij ook niet bevalt dan koop ik het spel waarschijnlijk niet gelijk. Ik kijk dan liever bij iemand die het spel haalt en dan zie ik wel, maar als je je eigen char waar je de hele tijd naar loopt te kijken niks vind dan word het spel toch ook wel wat minder mja we gaan zien.
Nogmaals dit is alleen een gedachte op basis van de previews dus niet mijn uiteindelijke conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:12:
Het wordt tijd dat Starcraft 2 gereleased wordt, zodat ze zich op D3 kunnen richten met een groter team :P
Not gonna happen. Die zijn nog druk bezig met de twee andere delen straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ezr schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:30:
[...]

De bedoeling van de previews van de spel is toch dat mensen het idee hebben 'he wat een mooie spel die ga ik zeker spelen'.
Daar heb je zeker gelijk in en dat ontken ik ook niet maar wat Blizzard ons nu steeds voorschoteld zijn niet echte previews (behalve de demo/filmpjes dan). Previews zijn bij andere ontwikkelaars ook nooit uit zo'n vroeg stadium want ze zitten nog niet eens in beta. Verder zijn de previews van andere games ook vrijwel nooit zo 'diep' en met 'diep' bedoel ik kleine details, groot gedeelte van de classes etc dus in dat opzicht zijn we verwend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik ben al lang blij dat ze eraan werken. :)

Toch wel één van de spellen waar ik het meest naar uitzie, hopelijk is het ook nog een beetje speelbaar voor oudere computers; sinds mijn computer de nieuwste GTA niet meer normaal kon draaien, ben ik een beetje afgehaakt qua grafische spellen en meer de puzzle / adventure kant opgegaan met mijn Nintendo DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Davio schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:26:
Ik ben al lang blij dat ze eraan werken. :)

Toch wel één van de spellen waar ik het meest naar uitzie, hopelijk is het ook nog een beetje speelbaar voor oudere computers; sinds mijn computer de nieuwste GTA niet meer normaal kon draaien, ben ik een beetje afgehaakt qua grafische spellen en meer de puzzle / adventure kant opgegaan met mijn Nintendo DS.
Ik denk als je GTA helemaal niet meer kunt spelen dat je ook een kleine kans hebt dat Diablo 3 fatsoenlijk gaat draaien ;-) maar dat is mijn 50ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:51:
[...]

Ik denk als je GTA helemaal niet meer kunt spelen dat je ook een kleine kans hebt dat Diablo 3 fatsoenlijk gaat draaien ;-) maar dat is mijn 50ct.
Ik denk dat je 'niet fasoenlijk' bedoelt :P
Overigens, zoals al ontiegelijk vaak gezegd is, wil Blizzard een zo groot mogelijk publiek aanspreken en dat doen ze oa. door een zo groot mogelijk range aan specs te bedienen. Als je de nieuwste GTA dus niet kan spelen grote kans dat je Diablo 3 wel kan spelen maar zoals vaak weten we het niet zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat je 'niet fasoenlijk' bedoelt :P
Overigens, zoals al ontiegelijk vaak gezegd is, wil Blizzard een zo groot mogelijk publiek aanspreken en dat doen ze oa. door een zo groot mogelijk range aan specs te bedienen. Als je de nieuwste GTA dus niet kan spelen grote kans dat je Diablo 3 wel kan spelen maar zoals vaak weten we het niet zeker :)
Naja op Low is GTA 4 niet echt zwaar ofzo :) Ik draaide het op een Q6600 met een 8800GTS al op High, dus qua sysreq's valt dat wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een spel van Blizzard vergelijken met een slechte port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen Diablo3 maar ik kan de beta van Starcraft 2 op mijn oude laptop met 1,6Ghz Turion X2 en Geforce 7600GO soepel spelen.
Blizzard doet erg goed werk met hun games speelbaar houden op tragere pc's, dus ik heb goede hoop dat het met Diablo3 niet anders gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:00:
Ja, een spel van Blizzard vergelijken met een slechte port
Slechte port? duidelijk geen idee waar je het over hebt :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:21:
[...]Slechte port? duidelijk geen idee waar je het over hebt :w
Hij wil niet zeggen dat de game slecht is, alleen dat het slecht geport is. En geef toe, dat was/is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Flowmo schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:26:
[...]

Hij wil niet zeggen dat de game slecht is, alleen dat het slecht geport is. En geef toe, dat was/is ie.
Ik heb het spel op de Xbox 360 en op de PC en vind de PC versie vele malen beter.

Maar genoeg offtopic --> Diablo 3!

Ik ben toch wel benieuwd of het mij op dezelfde manier kan pakken als diablo 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:32:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd of het mij op dezelfde manier kan pakken als diablo 2 :)
Ik vrees van niet, niet omdat Diablo3 minder gaat worden maar meer omdat we allemaal al wat jaartjes ouder zijn en wel wat gewent zijn.
Maar toch kijk ik er wel naar uit. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:39:
[...]

Ik vrees van niet, niet omdat Diablo3 minder gaat worden maar meer omdat we allemaal al wat jaartjes ouder zijn en wel wat gewent zijn.
Daar komen veel meer factoren bij kijken ;)
Diablo 2 zonder moeite een jaar neergelegd in afwachting op de patch en nu dat de patch er is beleef ik weer echt veel plezier aan het spel (zoals het elke keer doet). Daarin ben ik overigens niet de enige gezien het aantal actieve diablo spelende tweakers niet anders is dan een jaar terug (maar wel veel andere lui).
Zolang ze de verslavende factor in Diablo 3 weten te behouden dan komt alles helemaal goed en zijn de klinieken ook weer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:31:
[...]

Daar komen veel meer factoren bij kijken ;)
Diablo 2 zonder moeite een jaar neergelegd in afwachting op de patch en nu dat de patch er is beleef ik weer echt veel plezier aan het spel (zoals het elke keer doet). Daarin ben ik overigens niet de enige gezien het aantal actieve diablo spelende tweakers niet anders is dan een jaar terug (maar wel veel andere lui).
Zolang ze de verslavende factor in Diablo 3 weten te behouden dan komt alles helemaal goed en zijn de klinieken ook weer tevreden :)
Ik hoop alleen dat het uitkomt voordat ik kids heb, als ik kids heb weet ik niet of ik nog veel ga gamen :) Dan wil ik gewoon al mijn tijd besteden aan die kleine ettertjes :P wie weet als ze ouder worden dat het wel weer komt :) maar ik ben de laatste tijd ook een stuk minder gemotiveerd om te gamen. Zit liever lekker een filmpje te kijken met m'n vriendin of buiten een biertje doen e.d ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:39:
[...]

Ja, maar kom op, als Diablo 3 slechts 25% zo leuk is als Diablo 2, dan is het nog fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davio schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:04:
[...]

Ja, maar kom op, als Diablo 3 slechts 25% zo leuk is als Diablo 2, dan is het nog fantastisch.
Ja natuurlijk, dat ontken ik ook niet. :P
Maar of het dezelfde impact zal hebben als Diablo 2? De meeste Diablo 2 spelers zijn inmiddels volwassen, wonen op zichzelf, hebben misschien wel kinderen en alle bijhorende zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:40:
[...]

Maar of het dezelfde impact zal hebben als Diablo 2? De meeste Diablo 2 spelers zijn inmiddels volwassen, wonen op zichzelf, hebben misschien wel kinderen en alle bijhorende zorgen.
En toch ga ik spelen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:21:
[...]

Slechte port? duidelijk geen idee waar je het over hebt :w
Ja, dat heb ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:40:
[...]

Ik weet ook niet of Diablo III echt iets is voor de 'nieuwe' generatie gamers. Toch typisch om 24 te zijn en nu al oldskool, maar toch. :P

De nieuwe generatie speelt meer met mobile games op hun iPhone of met grafisch geweld op hun Xbox 360.

Dus de originele doelgroep heeft minder tijd en de nieuwe doelgroep is misschien niet geboeid.

Maar toch wordt het fantastisch! :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:35:
[...]

Ik hoop alleen dat het uitkomt voordat ik kids heb, ...

Zit liever lekker een filmpje te kijken met m'n vriendin of buiten een biertje doen e.d ;-)
Wees gerust, daar krijg je geen kinderen van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Enne wees gerust, vooral met kinderen wil je wel eens een avondje ouderwets erop los vlammen O-)
Ikzelf, al een tijdje vader en naar LoD maatstaven bijna terminaal, kan nog steeds genieten van een uurtje onbezorgd een goed spel doen (Diablo, Civilization etc.). Omdat je weinig tijd hebt wordt het allemaal nog intenser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar aanleiding van de poll van diablo.incgamers heb ik ook maar een poll gemaakt voor tweakers.

Poll: Wanneer zal Diablo 3 gereleased worden?
#1 - Q1/Q2 2011#2 - Q3/Q4 2011
#3 - Q1/Q2 2012#4 - Q3/Q4 2012
#5 - Geen idee#6 - >2012

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=354862&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Deze poll zal terug te vinden zijn onder de TS (met uiteraard een link in de navigatie)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49
Ik denk randje Q1/2 2011 en Q3/Q4 2011. Klasse #5 is nog niet aangekondigd, en daarna komt er nog een bèta, lijkt me sterk als dit allemaal voor Q1/2 2011 afgerond wordt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat dat behoorlijk optimistisch is, de vijfde class is inderdaad nog niet aangekondigd en van de laatste BlizzCon weten we dat ze best ver met Act 2 waren. Echter begint de echte iteratie procedure pas wanneer je ze bijna alles af hebben en dat itereren zal zeker een aantal maanden in beslag nemen. Daarom heb ik ook mijn voorspelling (die voorheen altijd Q3/Q4 2011 was) op Q1/Q2 2012 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ja, als je alles moet doortesten en nog voor de release honderden bugs moet squashen, kan dat lang duren.

Niets zo schadelijk voor je game als releasen voordat het echt af is (door een harde deadline) en dan twintig patches uit moeten geven, omdat het niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ik heb gekozen voor Q3/4 2011. Dan heeft Blizzard vanaf nu nog anderhalf jaar om DIII af te maken en in mijn verwachting valt dat binnen de mogelijkheden. Uiteindelijk zullen we het wel zien he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Haay schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:41:
Ik heb gekozen voor Q3/4 2011. Dan heeft Blizzard vanaf nu nog anderhalf jaar om DIII af te maken en in mijn verwachting valt dat binnen de mogelijkheden. Uiteindelijk zullen we het wel zien he...
Idem hier. Bovendien zal een launch in de december maand de verkoopcijfers alleen maar ten goede komen, niet dat een franchise als Diablo dat echt nodig heeft maar Blizzard is aan het eind van de dag toch een commercieel bedrijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik heb gekozen voor Q3/Q4 2011. Omdat ik in Q3 2011 verwacht klaar te zijn met studeren :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:35:
[...]

Ik hoop alleen dat het uitkomt voordat ik kids heb, als ik kids heb weet ik niet of ik nog veel ga gamen :)
Ik hoop dat DIII uitkomt voordat mijn kinderen het huis uit zijn. :+

Ik heb dan wel niet véél maar toch nog wel wat tijd om te gamen, als ik zou willen.

Er is momenteel alleen niets dat mijn interesse en zin om te gamen kan aanwakkeren.

Ik verval eerder weer in oude games opnieuw spelen dan aan nieuwe dingen beginnen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Installeer Diablo 2 of sterker nog, Diablo 1! Dat heb ik laatst nog gedaan en dat beviel me erg goed. De sfeer! OMG en dat voor zo'n verouderd spel. Eigenlijk wel gek dat software huizen die sfeer niet (veel) meer weten te behalen. Heb je verder gedacht aan Titans Quest? Ook niet gek. Je zou Sacred 2 kunnen aanschaffen voor een appel en een ei, hoewel dat spel mij niet echt heeft weten te bekoren. Ik heb stiekem de oude dungeon siege games laatst gedownload en die zijn ook leuk voor de afwisseling. En wat voor mij een verassing was vorig jaar: Risen. Niet echt een Diablo achtige game maar wel in dezelfde setting in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Eens, maar ik kan ze inmiddels beide dromen. En de beperkingen in 'I' zijn van dien aard dat ik me alleen maar ga zitten ergeren, zoals je stash, je inventory, de lineariteit van het geheel.

In 'II' zit veel meer, maar ook daar loop ik nu even niet warm meer voor. Wellicht als ik het wéér installeer (en dan onder Windows op mijn Mac, speelt net even lekkerder), en mijn vrienden ook weer kan overhalen, dat het weer komt, maar die spelen sowieso veel meer dan ik.

Ik heb nog meer hobbies... :P

(en ik heb alles legaal, zelfs 3 exemplaren 'II' om uitgebreid te kunnen mulen. :'))

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 14-04-2010 15:51 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ze nog een jaar bezig zijn met content en classes en het finalizen van de game en dan nog een half jaar voor beta/bugfixes, denk ik dat het best mogelijk moet zijn. Maar voor Q3/2011 verwacht ik dus absoluut niet.

Vergelijken met Starcraft gaat niet echt op, aangezien balance daar vele malen meer van belang is dan bij D3.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 14-04-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Shrines

A fan asks about Shrines in Diablo 3, and suggest some shrine-like party buffs that might be included.

Bashiok: Shrine buffs apply to the entire party as long as they’re in range.

As far as “power-up orbs” it’s something I thought of as well, which usually means the designers thought of it a year+ ago. Not as a shrine replacement though, but as a replacement for buff scrolls/elixirs. I just either forget to use them or let them sit afraid of wasting them. So they just take up bag space. I face the same dilemma in WoW and usually just end up throwing them on the AH because I realize I’ll never use them. Obviously some people are better than me, and able to remember to use them, as they usually sell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Mooi die gedeelde shrine buffs, wordt er ook niet meer zo gesprint als er een Exp shrine of whatever in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, vind het ook een mooie ontwikkeling. 90+ers zijn daarin meestal wel sociaal, als je een beetje goede cs/baalrun heb dan zoeken er een paar voor een es voor de hoogste level (exclusief de bot natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Not as a shrine replacement though, but as a replacement for buff scrolls/elixirs. I just either forget to use them or let them sit afraid of wasting them. So they just take up bag space. I face the same dilemma in WoW and usually just end up throwing them on the AH because I realize I’ll never use them. Obviously some people are better than me, and able to remember to use them, as they usually sell.
Hoewel ik nooit WoW heb gespeeld, komen dat soort tijdelijke boost/buff items ook in andere games (bv. TQ:IT) voor. En dat ken ik inderdaad zo goed, dat je ze in je backpack of stash stopt om te bewaren voor die speciale situatie dat je het goed kunt gebruiken. En wanneer die situatie dan komt ben je veel te druk met vechten en denk je er helemaal niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Haay schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:32:
[...]

Hoewel ik nooit WoW heb gespeeld, komen dat soort tijdelijke boost/buff items ook in andere games (bv. TQ:IT) voor. En dat ken ik inderdaad zo goed, dat je ze in je backpack of stash stopt om te bewaren voor die speciale situatie dat je het goed kunt gebruiken. En wanneer die situatie dan komt ben je veel te druk met vechten en denk je er helemaal niet aan!
Ja, ik ben ook zeker geen fan van backpack buffs.

Als ze ze maken in de vorm van mana of health drops zoals die bolletjes die uit de monsters vallen, dan is het misschien wel leuk, maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb dat in Diablo:LoD zelfs (gehad) met het gebruik van health/mana/rejuvs potions. Altijd de neiging om te lang te wachten om ze te gebruiken, ondanks dat die dingen bij bosjes droppen.
Na de overstap naar Hardcore, door schade en schande wijs geworden, aarzel ik niet meer, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tollo71 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:56:
Ik heb dat in Diablo:LoD zelfs (gehad) met het gebruik van health/mana/rejuvs potions. Altijd de neiging om te lang te wachten om ze te gebruiken, ondanks dat die dingen bij bosjes droppen.
Na de overstap naar Hardcore, door schade en schande wijs geworden, aarzel ik niet meer, gelukkig.
Haha dat ken ik maar al te goed maar dat gebeurd voornamelijk wanneer ik met een volledig gegeared char speel want dan gaat het altijd goed maar dan probeer ik nog net met een paar hp te winnen.. wat dan vaak niet lukt :P Gelukkig ben ik daar afgelopen ladder een beetje mee aan de slag gegaan en gebeurd dat zo goed als niet meer :)

Wat de buffs/elixirs betreft sluit ik me ook aan bij de anderen maar ik zie net als Bashiok het positief in.
Als je sommige scrolls/elixirs goed kan verkopen heb ik er geen problemen mee want zelf gebruik ik ze waarschijnlijk toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Weet iemand nog die Diablo 2 mod Median? Ik heb hem ooit eens gespeeld en ik vond het best grappig. Beetje over de top allemaal maar wel geinig. Als ik me goed herinner had je bij elke char 3 nieuwe superskills. Zo had de summoner een skill waarbij je een heel leger van 100! skeletonwarriors uit de grond kon stampen. Of een amazon met een pijl&boog op gatalinggun-stand. Op een gegeven moment werd het spel zelf een beetje onduidelijk aangezien de vele (over de top dus) magicblasts en grafische effecten het hele scherm vulde.
Afbeeldingslocatie: http://media.moddb.com/images/downloads/1/13/12934/screenshot17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamershell.com/static/screenshots/12758/276866_full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door FloydRaalte op 16-04-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Charms in D3 and Exploding Palm Impossibilties

A fan asks if Charms are going to be in Diablo 3, a question to which Bashiok provides much more than the “No.” I was expecting.

Bashiok: Charms are cool. Randomized item drops that give passive bonuses while held? That’s a cool way for someone to actively change their character beyond just skills and armor/weapons. Making it an inventory space decision; however, isn’t very cool. You were trading inventory space for character power, which is sort of an interesting trade but also one that is directly and immediately punishing. It’s not like giving up ... say ... health to do more damage. You aren’t deciding that your play style can overcome your decisions on how to balance your character. Everyone needs inventory space regardless of how they want to play, so it becomes a mandate that if you want to do X, you better get ready to throw down a lot of town portals. Fun? Eh.

We don’t have charms at the moment, but it’s a mechanic we like the idea of as long as it doesn’t become an inventory space vs. power decision. They’re one of those things that certainly could come back but that we haven’t fully explored yet.

...

We don’t have any problems we’re struggling to solve on such a system or anything, it’s just a matter of wanting (or having the time) to include it or not. There are plenty of systems already, I think if we felt we needed more it could be included but right now we’re working with the major features we have.

Elsewhere, a fan points out the logical inconsistency of skeletons and other creatures without red blood bursting in a massive spray of gore, courtesy of the Monk‘s Exploding Palm skill.

Bashiok: We have tons of unique death types, the exploding palm effect you’re talking about though is an effect of the skill itself though and not the makeup of the creature it’s used against.

When you apply the bleed-DoT from Exploding Palm a beating heart appears over the creature it’s applied to. After they take enough steps or are otherwise killed the heart explodes and deals AE damage. So it’s not actually the skeleton exploding (although that happens too) that’s causing the blood effect, but the skill itself.

So what you’re basically saying is that when applied on a creature with no organs/heart at all (skeletons, wraiths, etc.) Exploding Palm somehow magically puts organs/a heart into them, so that they can explode w/ blood, guts and stuff?

Bashiok: Magic skills can do magic things!? wuuuuUUUUUAAHHH?

No, I’m saying that the blood explosion is the AE damaging effect of the skill that occurs when the subject dies. It occurs along with the death effect of whatever it’s applied to, and isn’t an increase of their normal death effect. So skeleton, or bat, or apple*, or chair*, or rock man**, or forum poster*** a huge blood explosion is happening regardless because it’s what the AE explosion looks like.

*Exploding Palm cannot be applied to inanimate objects/destructibles
** Rock man refers to a person who plays rock music and not a man made of rocks
*** Please oh please oh please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Diablo 3 Builds

Are the developers of D3 designing builds? Three for the monk. Three for the wizard. Three for the barb etc. One for each skill tree?

Bashiok: There are no skill trees any more. Skills are still tiered by when you can buy them (essentially a level requirement) but there aren’t any trees, it’s one big pool.

Before this game even reaches a beta state there will be hundreds of people playing it internally, and most likely there will be builds that are developed during that time. But the game is specifically being designed in a way that skill progression is as much of a choice as possible. There will always be builds determined to be ‘the best’ as long as there are choices and options. Making every skill and every pathway perfectly equal would mean watering down skills, making bland options, and overall homogenizing the classes and skill abilities. So it’s a trick of balancing unique and interesting and fun skills while also ensuring that no matter which ones you pick you’re not totally gimped.

I also want to point out that skill runes can have a fairly dramatic impact on how skills function (and even look) so builds are further compounded not just by the skills you choose, and itemization and other stats that improve those skills, but skill runes that can potentially change their very behavior. And those changes can range from small things like adding a chance to stun, to very extreme things like causing an AoE knockback, and any creatures knocked back repeat that AoE knockback from where they land, and so on and so forth. So there’s quite a bit of room for experimentation if not build potential within all of that.

Monsters also play a role in the way builds are designed. Resistances, skills like Iron Maiden, teleport, etc all created some personal preference and specialization of characters beyond just oh my character does more damage to say Duriel. Not every spell needs to work the same on every monster, and not every monster needs to stand still and wail on the melee ignoring the casters. Interesting fight mechanics make for interesting builds.

Bashiok: Very good point Bobbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, mooi, ik ergerde me altijd al aan die trees. Punten MOETEN stoppen in skills die je niet wilde om uiteindelijk te kunnen komen bij je skillkeuze. Annoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was al sinds afgelopen BlizzCon al zo maar dat maakt de keuze niet minder goed ;)
Een soort gelijk systeem als in Titan Quest maar dan zonder de masterryskills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerder dat die uitkomt de beter imo,
wat duurt het wachten toch lang.. kheb inmiddels diablo2 + lod geinstalled en speel het nu legaal offline hardcore :) heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Is nu al bekend welke 5e class er komt? ik neem aan dat het een Ranger wordt, want die is toch kritiek als het gaat om een goede RPG en er moet keuze zijn.

Ik las net dat intervieuw van Nov 2009, en daar wisten ze nog niet of er een expansion ging komen en niet welke 2 extra characters erin zouden komen omdat ze die nog moesten verzinnen. Maar je kan toch gewoon clases uit D2 nemen? een Assassin en Amazon lijken me wel een goede keus, de Witch doctor is al een necro-druid mix. En ik mis een paladin eigenlijk.

tot zover is er dus:

Barbarian=Barbarian
Wizzard=Sorceress
Witchdoctor=Druid/Necromancer
Monk=Paladin?/Druid?
En dan nog een 5e class

Ik denk dat er nog een echte Fighter class moet komen en een Ranger minimaal.

Op sommige screens zie ik ook van die Satyrs lopen, dat doet me eigenlijk teveel aan Titan Quest denken, Ook wat ik dus lees over die skills, geen tree meer maar level afhankelijk, en dan die runes voor de skill enhancement (sacred 2 anyone?) En "Bind on Equip" please niet! Dat vind ik zo walgelijk van een MMORPG, en dan gaan ze D3 er ook mee vervuilen? WoW heeft teveel invloed op de development van D3, ookal willen ze het graag appart houden.

[ Voor 23% gewijzigd door Bulls op 23-04-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een fighter? Waarom? We hebben de monk en barbarian toch al?
En waarom steeds dat willen vasthouden aan D2? Als er geen paladin is, wordt dit dan een slechtere game? De monk is the holy warrior nu, prima. Ik hoef ook echt geen classes te zien uit D2, dat is geweest en was prima, maar laat maar wat nieuws zien, de necro en assa waren tof, maar been there, done that...

Dat men uit andere games leent, tja, orgineel zijn kan haast niet meer. Als het goede dingen zijn heb ik daar geen problemen mee. Ik denk bv dat het runesysteem echt leuk gaat worden door je skills te kunnen 'veranderen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blizzard heeft aan de ene kant een 'makkie' met Diablo 3, enorm veel fans en het zal toch wel massaal verkocht worden, maar aan de andere kant juist niet omdat er toch enig druk op de schouders ligt.
Die druk komt van het eerdere deel wat xx miljoen keer verkocht is en zelfs hedendaags nog best veel gespeeld wordt! Om dat te kunnen overtreffen moet je toch wel aankomen met vernieuwingen maar hoe kun je een 'perfect' spel perfectioneren? Ze kijken naar de delen/features die beter kunnen of toch niet helemaal uitgepakt hebben als bedoeld, vb. geen echte currency, runewords. Als ze dan rondkijken naar 'concurrenten'/andere franchises en in het algemeen goede ideeën dan is het ook logisch dat ze dan ook sterke ideeën overnemen. Uiteraard hebben ze ook met hun eigen ideeën en verbeteren Diablo 2 features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik denk haast wel dat de 5e class dan een ranger/amazon mix zou worden.

Ik las ook in dat intervieuw dat ze verschilende classes ipv mana iets anders gaan geven als energiebron, bij de barb word dat fury lijkt me ook een goede om voor iemand stamina te geven (niet voor lopen maar voor de spells te casten) Monk zou wel ki krijgen? :P

Ik kijk teveel uit naar D3 en ik ben bang teleur gesteld te worden als ze teveel aan het winnend concept veranderen om "anders" te zijn. Zo hoort 'bind on equip' niet thuis in een hack&slash RPG. Ik snap ook niet dat ze zogenaamd items moeten laten verdwijnen uit het spel om de economie stabiel te laten :S Daar is de ladder reset toch voor? en anders maak je de items niet repairable als ze 0% hebben bereikt zoals in D1, your weapon has shattered :F vergeten te repairen :')

Ik was laatst weer aan Titan Quest begonnen maar na een paar mixjes proberen en 2x doorgelopen te hebben had ik het wel weer gezien, het word snel eentonig. Ik hoop niet dat ik die feeling bij D3 ga krijgen, en als dat wel het geval is, dan ben ik bang dat ik RPG's toch niet meer zo leuk vind dan ik denk.
De uren van D2 kunnen alle andere RPG's die ik gespeeld heb niet overtreffen iig.

PS ik speel geen mmorpgs want dat ik altijd hetzelfde, ik heb verschillende geprobeerd, Lotro, Conan, Guildwars. Altijd maar farmen en sloom iets craften en veel reizen zodat je veel tijd verdoet, verder altijd raids waar je niet omheen kunt en lager dan je level krijg je 0xp en tever boven je level is ondoenbaar etc. En dan de BoE items, iedereen heeft dezelfde quest items aan want ja die zijn net iets beter dan de standaard geloote items voor die level (op een paar specials na) Nee mmorpgs doe ik niet meer.

Misschien dat ik nog een keer WoW ga proberen omdat het van Blizzard is, maar ik heb de Trial ooit gedaan en vond het eigenlijk niet veel aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 23-04-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulls schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:40:
Ik kijk teveel uit naar D3 en ik ben bang teleur gesteld te worden als ze teveel aan het winnend concept veranderen om "anders" te zijn. Zo hoort 'bind on equip' niet thuis in een hack&slash RPG. Ik snap ook niet dat ze zogenaamd items moeten laten verdwijnen uit het spel om de economie stabiel te laten :S Daar is de ladder reset toch voor? en anders maak je de items niet repairable als ze 0% hebben bereikt zoals in D1, your weapon has shattered :F vergeten te repairen :')
Een ladderreset is geen echte oplossing voor een opleving van de economie. Ervan uitgaande dat je met geen mogelijkheid zal kunnen botten en dupen in Diablo 3 zal de economie al misschien iets langer stabiel blijven. Echter het verschil tussen 35k mensen inclusief botters (online) of 100k mensen zonder botters komt waarschijnlijk op hetzelfde neer. Een systeem als BoE bij (hebben ze zelf tot nu toe steeds gezegd) alleen end level gear en genoeg goldsinks kan de economie tenminste een flinke tijd vooruit en dat vind ik, als fervent trader, eerlijk gezegd wel een goed iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Skill Runes and Skills

Afbeeldingslocatie: http://diablowiki.net/images/a/a1/Rune-minor-hydra1.jpg 1) Regarding Skill Runes - Have the developers implemented any restrictions regarding possible rune/skill combinations? In other words, are there certain skills that you CAN’T put a Multi-Strike rune into? I realize that the current state of this system is iterative, as are all/most of the systems, but I’d be interested to see what the devs have tried.

I think a rule like this would contribute to the “cornered builds” issue, since a player may really enjoy a particular skill but then realize they can’t modify it the way they want to - “What?! Whirlwind is already so powerful that I can’t put a Power Rune in it!! I protest!”

Bashiok: This is tough to answer because skill runes have changed a bit and we haven’t really given any information out about them (nor intend to right now). I will say that skill runes are not always specific to the types of bonuses they provide. So there’s no such thing as a multistrike rune, but that type of effect from a skill rune is still possible if the rune/skill combo means it is.

Sorry to be so cryptic.

1a) Secondary to Runes - do their functions have to be defined programmatically or can the engine make any sort of “decision” regarding what will happen? I liken my question to something I saw in an interview for (I think) Crysis, where the devs defined the basic rules for say, physics interactions, and then were stunned when they saw the possible chain reactions. Like mentioned above, this is an issue of emergence versus scripting. Now that I think about it, I guess these would have to be statically defined possibilities due to the animations involved.

Bashiok: They are fully designed and balanced for every rune, for every skill. And again, there’s no set effect for any one rune.

2) Regarding the “cornered builds” resultant from synergies - keep in mind that synergies were also an attempt to reduce skill point hoarding, and they boosted the usefulness of lower level skills.

Bashiok: I will keep that in mind!

Afbeeldingslocatie: http://diablowiki.net/images/e/e0/Electrocute_multistrike.jpg 3)I agree with this statement, but there are examples we’ve seen already, whether or not the designers planned for it. For example, in D2, a whirlwind barbarian only has a few options if he gets Iron Maidened:
1) Whirlwind anyway and die (counterproductive),
2) Run away until it wears off (time consuming, just get recursed anyway),
3) Switch to a low-damage, high-crushing-blow weapon (requires extra gear), or
4) Put a point into Berserk to deal magic damage.

That last option is the one we’re interested in - sure, all it takes is 1 skill point in Berserk to be moderately effective in the given situation, but is the player effectively handicapped if they choose NOT to purchase this skill? And suppose they are a Double-swing or Frenzy barb - that would require 4 skill points to unlock the “necessary” skill. I’m not siding one way or the other, but the issue is on the table.

I fully realize that the above example is modeled after NOT-Diablo 3, but it’s an illustration, not a prediction. And there will always be popular builds, I suppose, but I guess that’s the developer’s (hard) job of balancing skills to the point Bashiok mentioned -

Bashiok: II’d say it’s really too early to say what all creature abilities are and the give and take between them and player skills will be. But in general we don’t want stories where a character is unable to deal with a situation because of the build they chose. There could be exceptions if someone really wanted to limit themselves in dramatic ways, I suppose.

Resistances and immunities can be interesting in creating situational awareness. But ideally that’s simply an issue to overcome by thinking about the situation and not one that stops someone dead in their tracks because they chose a specific build. But again, we really can’t know right now what those situations could be or how they could be resolved. We have a general outlook on not screwing over the player though, so hopefully that’s comforting. ;)

It stands to reason that the passives have been cut down a bit?

Bashiok: If it stands to Reason, then who is Reason to cut it down? And does he have the upper body strength.

Afbeeldingslocatie: http://diablowiki.net/images/2/2a/Electrocute_lethality.jpg There’d be a crapton more drops that way, if each individual skill got its own rune instead of a “generic” rune. Good way to foster trade.

Bashiok: That would be a lot of runes… yeah…

Let’s say hypothetically that every class has around 20 skills, and let’s say hypothetically that there are 5 types of runes even before separating those out into the varying levels of rarity/power. That’s 500 runes. I don’t know man, I think that’s probably an unmanageable amount.

It’s interesting though, and pretty much the system that WoW uses for Glyphs (clearly a rip-off of Diablo III skill runes!) They get around those number issues by only have a single glyph for any one skill, and also not every skill has a Glyph.

Meanwhile all of our skills can have runes attached, and not just one type of rune, but many.

Bashiok, I still hope you guys are able to go back to the “themed” runes (multi-strike, power, lethality, etc). I understand the difficulty of making all skills altered based on a template, but it would be so much more polished.

Bashiok: Runes still have general themes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Haunt and Boss Effects

The Witch Doctor spits out a long stream of something at the fallen and he is engulfed in a light and then dies. Fortunately, or perhaps unfortunately, I got to use the Haunt skill at Blizzcon 09 and can recognize it. And maybe now some of my followers will understand what I mean when I say it looks awful. For those that don’t want to look it up, the Haunt skill summons an invisible spirit that latches onto an enemy and does damage over time until it dies, whereby it will seek out another. The description said the spirit lasted 6 seconds, but lasted longer when possessing someone.

Now that I think about it, It’s just a weaker and single-target version of Locust Swarm.

Bashiok: Haunt. yes.

It’s essentially a fire and forget DoT that jumps around once it kills something. Pretty useful to always have out there hurting dudes.

Why does it look awful, specifically?

I really don’t know how anyone missed this. After all the cultists exploded, a pulsing white sphere appeared which seemed to shrink into oblivion, but then burst again. None of the monsters looked like bosses, so I conclude this is some rune effect of Exploding Palm. Perhaps when 4 or more enemies explode at once it leaves behind that effect, doing even more damage.

Bashiok: You can actually see that one of the cultists has a lightning effect around their feet (it’s faint), indicating it’s a champion or rare with an electrical affix. The effect you’re pointing out is a post-death lightning explosion from that rare/champion. The same effect happens with all of the damage types if they roll that affix.

Rares/champions also have a faint glow to them that’s actually quite noticeable in-game (that indicates they’re not a normal enemy) but it doesn’t really come through in the quality of that video.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.