Mts2 bestanden kunnen wel gewoon afgespeeld worden. Je hebt vaak speciale bestanden die geript zijn voor de PS3. 4gb dan 1080p en 5.1DD geluid. (de 4gb limiet gezien het feit dat je externe HD fat32 moet zijn en geen NTFS ondersteund wordt door de PS3)Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:41:
Ik zit te denken om morgen een ps3 aan te schaffen. 1 vraagje:
Is er ook een mogelijkheid om een gedownloadde blu-ray iso/mts2 af te spelen op de ps3?
bestand kopieren via netwerk naar ps3? via externe hardeschijf aan ps3? streamen via netwerk naar ps3? niet mogelijk?
Uhm oke, ik heb dus al VT 3 maar wilde graag online spelen met een maat en die heeft al VT 2009. Maar ik lees hier en daar nu dat 200 soort update van 3 is. Dat is dan niet echt de moeite voor 30 euro
Everything thats has a beginning has an end
Als je 3 al hebt niet nee. Ik had 3 op de PC, en wilde een tennisgame op de PS3. Dan kom je logischerwijs bij 2009 uit.Vampy719 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:29:
Uhm oke, ik heb dus al VT 3 maar wilde graag online spelen met een maat en die heeft al VT 2009. Maar ik lees hier en daar nu dat 200 soort update van 3 is. Dat is dan niet echt de moeite voor 30 euro
De graphics zien er ietsje beter uit, en de verschrikkelijke irritante duik is eruit. Dat zijn zo'n beetje de meest noemenswaardige verschillen tussen de twee.
Aan de andere kant was er in de basis ook niet al teveel te verbeteren aan 3 naar mijn mening. Maar ik doe dan ook totaal niets met de carrièremodus en de minigames.
Verwijderd
Ik zag laatst bij MM in Arena veel van die pakketen liggen. Maar bij Bartsmit online heb je ook een zooi aan pakketen http://www.bartsmit.com/s..._1_1_74__1_1_1141__0%257dLizardz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:55:
Weet iemand nog een webshop waar de PS3 platinum pack op voorraad is?
Zelf zou ik voor de Playstation 3 80 GB set + 2 controllers en GRATIS spel gaan!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 17:11 ]
Ik wist niet dat er ook een 160gb special edition was? (onderaan jouw link en http://www.bartsmit.com/s...57d%26fh_refview%3Dlister)Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:10:
[...]
Ik zag laatst bij MM in Arena veel van die pakketen liggen. Maar bij Bartsmit online heb je ook een zooi aan pakketen http://www.bartsmit.com/s..._1_1_74__1_1_1141__0%257d
Zelf zou ik voor de Playstation 3 80 GB set + 2 controllers en GRATIS spel gaan!
350 euro voor een fat met 160 gb en 300 euro voor een slim met 120 gb...
Is dan die 40gb extra 100 euro waard?
Je kan beter voor een slim gaan en zelf de HDD vervangen indien je dit wenst.Serotonine schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:20:
[...]
Ik wist niet dat er ook een 160gb special edition was? (onderaan jouw link en http://www.bartsmit.com/s...57d%26fh_refview%3Dlister)
350 euro voor een fat met 160 gb en 300 euro voor een slim met 120 gb...
Is dan die 40gb extra 100 euro waard?
Ja maar dan krijg je er Ratchet en Clank bij, dan heb ik persoonlijk liever een ander spel...Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:10:
[...]
Ik zag laatst bij MM in Arena veel van die pakketen liggen. Maar bij Bartsmit online heb je ook een zooi aan pakketen http://www.bartsmit.com/s..._1_1_74__1_1_1141__0%257d
Verwijderd
Waarom zet je het niet op Classic?Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:28:
Ik heb sinds vorige week de 3.0 update op mijn PS3 gezet maar ik krijg jeuk elke keer als ik die glimmende sterretjes zie. Ik heb bij instellingen nu alles teruggezet naar "origineel" maar het is helemaal niet origineel want er komen nu meerdere kleuren doorheen. Kortom: waar kan ik het originele 2.80 standaard thema vinden om terug te zetten? Ik heb op diverse sites gekeken maar deze standaard kan ik nergens vinden..
Alvast bedankt!
Hier verdwijnen alle sterretjes mee!!
Iemand Dirt 2 al gespeeld? Ik heb hem gisteren gekocht en kan alleen maar zeggen, wat een geweldige game! Het ziet er super uit, rijdt als een tiet, de crashes zien er geweldig uit en de auto's rijden subliem! Ik ga me hier zeker nog een hele tijd mee vermaken en het is zeker aan te raden om dit spel te kopen als je van race games houdt.
Verwijderd
Ja de spel zelf is niet echt veel waard, maar het ging me meer om de extra controller die in nl best duur is.Lizardz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:39:
[...]
Ja maar dan krijg je er Ratchet en Clank bij, dan heb ik persoonlijk liever een ander spel...
De 160gb is op zich wel leuke deal, je krijgt er ook 4 psn games erbij. Ik zelf ben van 80 overgestapt naar de nieuwe ps3.
Ik snap het niet:ymmv schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:04:
[...]
The process of manually ejecting stuck disks from the new G-chassis, 120GB PS3 console.
The new PS3 120GB console houses a feature which will allow users to manually eject disks that have become stuck due to power failures, faulty drives etc. This new feature should eliminate stuck disk issues and can be executed as below:
Before attempting this procedure, please ensure that the system has been turned off and the power cord been removed.
1)
With the front of the console facing towards you, carefully turn the console over so that the reverse side is now facing upwards. Locate the HDD screw cover
2)
Lift and remove the HDD screw cover and insert a cross headed screwdriver into the location on the right.
The screw on the left holds the HDD in place. This should not be opened if attempting to eject a disk.
3) Once the corresponding groove is found, turn the screwdriver anti-clockwise (see below) to begin the release mechanism. The disk will slowly be ejected:
4) Remove the disk and replace the HDD screw cover.
2) Ik zie maar een schroef, de schroef die de hdd op zijn plaats houdt
3) ... dat lukt dan ook niet.
Iemand idee?
Huh.... ik heb al weken de release van Uncharted 2 in de agenda staan. En wel in week 42, dus gewoon de week die nu vervroegd zou zijn. Al heb ik als datum de 14e staan en niet de 16e. Volgens mij heb ik het uit de Intertoys-folder. Dus voor mij is het dus twee dagen uitstel, want op sites van onder andere Music Store staat ook de 16e als releasedatum.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:29:
Uncharted 2 komt een week eerder uit!!
http://ps3clan.nl/2009/09...ijnt-eerder-dan-verwacht/
16 Oktober ipv 23 Oktober!
De 23e oktober had trouwens ook echt niet gekund, want dan moet ik al Forza Motorsport 3 spelen
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Ben nieuw tot de PS3 familie, maar heb een 2e hands van Gamestop gehaald een 40GB ben er tot nu toe tevreden mee, kan best leven zonder de PS2 B/C & Memorycard reader... Maar probeer alleen nog uit te vogelen hoe beetje goeie media server op te zetten op me PC. Is het beter om het wired te doen ipv Wireless?
De router staat in principe bijna naast de PS3..
Wired is altijd wat stabieler dan wireless. Maar wat is "bijna naast" de PS3? Want soms wil een te kleine afstand van de wireless router tot bijvoorbeeld een PS3 niet altijd lekker werken. Als ik met mijn laptop op mijn bed zit doet het wireless netwerk het beter dan als ik 0,5 meter van de router af zit... Maar kan ook aan de router liggen natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:47:
Ben nieuw tot de PS3 familie, maar heb een 2e hands van Gamestop gehaald een 40GB ben er tot nu toe tevreden mee, kan best leven zonder de PS2 B/C & Memorycard reader... Maar probeer alleen nog uit te vogelen hoe beetje goeie media server op te zetten op me PC. Is het beter om het wired te doen ipv Wireless?
Verwijderd
komt er geen schroef te voorschijn als je de hdd verwijderd?Eriksk schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:38:
[...]
Ik snap het niet:
2) Ik zie maar een schroef, de schroef die de hdd op zijn plaats houdt
3) ... dat lukt dan ook niet.
Iemand idee?
of kan je het klepje verwijderen/loshalen? misschien zit het hieronder
stel je vraag anders even op het playstation forum
http://community.eu.plays...oard.id=32&thread.id=8793
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 19:23 ]
Als je HD content wilt gaan streamen dan is wired zeer zeker aan te raden.Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:47:
Losless 1080i krijg ik zelfs niet over wired heen zonder stoten en bokken. Maar das niet zo gek. 100MBit / 8 = +/- 12mb/s... Uurtje film a 25000/3600 = 7 MB/sec.... Moet kunnen dus. Maarja die snelheid zal ik dan wel niet halen ofzo.Kaasje123 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:22:
[...]
Als je HD content wilt gaan streamen dan is wired zeer zeker aan te raden.
Of maak ik ergens een cruciale fout?
edit: ja dat doe ik, ik maak ff een goede berekening... fixed
[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 22-09-2009 19:26 ]
Verwijderd
Als de PS3 er bijna naast staat is een kabel toch het makkelijkst?Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:47:
In Burnout Paradise me Burnout License gehaald (ik had alle billboards, jumps en gate's vorige week al gehaald). En heb dus ook bijna alle Trophies (van het gewone spel, de DLC nog niet gespeeld). De 'Mugshot' Trophy is wel matig (required USB camera).
Er is ook nog genoeg te halen na je Burnout License.
Ik moet zeggen dat ik dit spel wat betreft gameplay en graphics (zeker voor zo'n vroeg spel) erg goed vindt. Ook de beloningen (Ingame en Trophies) zorgen er voor dat je de game telkens maar weer in je PS3 doet, en dus zeker gemotiveerd blijft.
Ik heb nu nog onaangeraakt liggen: GTA IV, Killzone 2, LittleBigPlanet, Shaun White Snowboarding en Uncharted: Drake's Fortune. En FIFA 10, Uncharted: Among Thieves, COD: MW2 en GT5 staan alweer op stapel.
Vorig jaar dacht ik ik koop gewoon alle toppers van 2008 en speel deze wel door in 2009. Dat viel dus goed tegen, ik heb bijna al mijn tijd in COD:WAW, GT5P en FIFA 09 zitten afgelopen jaar.
Pfff, het lijkt wel werk. Sommige games zijn zo goed dat je om de multiplayer alleen al onder de knie te krijgen een tijd zoet bent.

Ik moet zeggen dat ik dit spel wat betreft gameplay en graphics (zeker voor zo'n vroeg spel) erg goed vindt. Ook de beloningen (Ingame en Trophies) zorgen er voor dat je de game telkens maar weer in je PS3 doet, en dus zeker gemotiveerd blijft.
Ik heb nu nog onaangeraakt liggen: GTA IV, Killzone 2, LittleBigPlanet, Shaun White Snowboarding en Uncharted: Drake's Fortune. En FIFA 10, Uncharted: Among Thieves, COD: MW2 en GT5 staan alweer op stapel.
Vorig jaar dacht ik ik koop gewoon alle toppers van 2008 en speel deze wel door in 2009. Dat viel dus goed tegen, ik heb bijna al mijn tijd in COD:WAW, GT5P en FIFA 09 zitten afgelopen jaar.
Pfff, het lijkt wel werk. Sommige games zijn zo goed dat je om de multiplayer alleen al onder de knie te krijgen een tijd zoet bent.
[ Voor 65% gewijzigd door Jumpman op 22-09-2009 19:51 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ga er maar niet van uit dat je de game op de dag van release in de bus hebt. Ik had het gedaan met SF4 en die kreeg ik pas na een week of vijf...koendt schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:05:
[...]
Goed dat je dit aangeeft, ga ik ook maar doen! Het spel wil ik sowieso en een blad erbij is altijd leuk natuurlijk
PSN id: PENo1
Verwijderd
neej denk toch wireless, hoef ik niet kabeltje inte pluggenVerwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:24:
[...]
Als de PS3 er bijna naast staat is een kabel toch het makkelijkst?
Dat is inderdaad de reden dat ik twijfel. Ga ik ervoor om om 09:00 uur het centrum in te lopen en na werktijd lekker los te gaan op dit deel, of ga ik voor het risico een maand te moeten wachten.P.E.No.1 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:55:
[...]
Ga er maar niet van uit dat je de game op de dag van release in de bus hebt. Ik had het gedaan met SF4 en die kreeg ik pas na een week of vijf...
Wel vindt ik het een hele goede en hele scherpe aanbieding.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Check dit topic, staat veel nuttige informatie in. Voor het beste resultaat is wired de oplossing, zo simpel is het. Wireless kán goed werken, maar de ervaringen hiermee lopen erg uiteen. Ikzelf heb een prima 54Mbps wireless verbinding met m'n PS3, en 720p materiaal kan ik zonder problemen streamen. Maar 1080p trekt de verbinding niet. Dit komt waarschijnlijk omdat een wireless verbinding over het algemeen maar de helft van de theoretisch maximale snelheid weet te benutten. Maar daar wordt voldoende over gediscusieerd in het "PS3 als media center" topic.Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:01:
[...]
neej denk toch wireless, hoef ik niet kabeltje inte pluggenmaar ik zie wat je bedoelt..
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
ThanksInanna schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:23:
[...]
Check dit topic, staat veel nuttige informatie in. Voor het beste resultaat is wired de oplossing, zo simpel is het. Wireless kán goed werken, maar de ervaringen hiermee lopen erg uiteen. Ikzelf heb een prima 54Mbps wireless verbinding met m'n PS3, en 720p materiaal kan ik zonder problemen streamen. Maar 1080p trekt de verbinding niet. Dit komt waarschijnlijk omdat een wireless verbinding over het algemeen maar de helft van de theoretisch maximale snelheid weet te benutten. Maar daar wordt voldoende over gediscusieerd in het "PS3 als media center" topic.
Zucht wat een mooie autoswopdark schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:30:
Een tribute van de makers van Gran Tusrismo 5 aan de nieuwe Ferrari 458 italia
youtube
MUST SEE!!
nog mooier in HD..
http://www.gran-turismo.com/hk/gallery/d8232.html
(als je de quicktime versie selecteerd)
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Is Lost Planet voor €15 nou een koopje, of nog steeds 15 euro teveel? Loop steeds tegen het spel aan en ondanks de vele filmpjes kom ik er nou niet precies achter of het echt de moeite waard is.
You look like I need a drink.
Als je van plan bent voorlopig ff geen andere nieuwere spellen te kopen is het een leuke game, lekker schieten, mooie gfx en een grappig verhaal. Wil je zeker binnenkort ook Uncharted 2 gaan halen laat em dan maar lekker liggen. Ik weet niet of iedereen hier al de game Infamous heeft gekocht maar dat is toch echt een van de beste games van 2009 tot nu toe en zeker 4 x die 15 euri waard die je aan Lost Planet wilt uitgeven.dialMforMike schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:35:
Is Lost Planet voor €15 nou een koopje, of nog steeds 15 euro teveel? Loop steeds tegen het spel aan en ondanks de vele filmpjes kom ik er nou niet precies achter of het echt de moeite waard is.
Voor alle nieuwe Ps3 eigenaren die zich vooral hechten aan de gevestigde titels van EA , ubisoft en activision: Koop InFamous als je houd van kwalitatief zeer goede games. De game is een kruising van veel verschillende soorten games en doet alles heel erg goed met geweldige graphics met een erg leuk en verrassend verhaal als toetje naast de insane leuke en verslavende gameplay.

Ik sta nog steeds vaak naast mensen die paniekerig aan het staren zijn naar het gamerek in de winkel. Ik vraag ze vaak wat ze zoeken en ze hebben dan vaak games als tombraider en need for speed vast omdat die titels ze wat zegt. Ik druk dan vaak Uncharted of Infamous in de handen en dan kijken ze je echt aan van: Dit kan toch niet leuk zijn? ik KEN het spel nieteens en daarnaast mis ik het EA logo op de cover.... een groot gemis voor veel gamers onder ons. Volgens mij heeft Infamous niet erg veel stuks verkocht wereldwijd ondanks de gemiddeld erg positieve reviews online. Meestal is een Sony of Ms er erg snel bij om te melden dat hun game wel 1 miljoen keer verkocht is. Rondom Infamous bleef het stil Killzone 2 idem.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik vond zelf infamous een beetje tegenvallen. Hoewel ik alleen de demo heb gespeeld had ik na 5 minuten zoiets van oke, blijf ik nou de hele game stroomstoten afvuren.
Ziet er vet uit, van wie is trouwens de soundtrack die eronder zit?swopdark schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:30:
youtube
MUST SEE!!
Verwijderd
tjaVerwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:08:
[...]
komt er geen schroef te voorschijn als je de hdd verwijderd?
of kan je het klepje verwijderen/loshalen? misschien zit het hieronder
stel je vraag anders even op het playstation forum
http://community.eu.plays...oard.id=32&thread.id=8793
Såvidt jeg kan læse ud af Izzys forklaring er det, det du ser på billedet som et sort hul, det er altså til højre for skruen, så vil gætte på der nede i hullet er en skrue, med The Groove mener man en kærv på skruen.
vertaald
Voor zover ik kan voorlezen van Izzy uitleg is wat je ziet in de afbeelding als een zwart gat, dus het is aan de rechterkant van de schroef, dus zou denk daar in de hole is een schroef met The Groove wordt beschouwd als een inkeping in de schroef .
heb je niet veel aan,
Klopt, ik zie daar wat zitten, maar daar heb je idd niets aan. Een soort van metalen knopje...
Het is ook zo vreemd dat dat witte ding voor de opening bij de blu-ray gleuf blijft zitten.
Het is al klote dat ik em nu al moet wegbrengen, hoop dat ik de film wel terugkrijg.
Hoe gaat dat versturen (te laat om helpdesk te bellen)? Ik heb de doos, maar niet de rest van de inhoud, zodat de PS niet goed verpakt is door de speling.
Het is ook zo vreemd dat dat witte ding voor de opening bij de blu-ray gleuf blijft zitten.
Het is al klote dat ik em nu al moet wegbrengen, hoop dat ik de film wel terugkrijg.
Hoe gaat dat versturen (te laat om helpdesk te bellen)? Ik heb de doos, maar niet de rest van de inhoud, zodat de PS niet goed verpakt is door de speling.
Verwijderd
Je kan InFamous niet beoordelen op de Demo. Dat zijn lukrake missies waardoor je niets van het verhaal meekrijgt. Het is een leuke game, die me tot het einde wist te boeien. Ik heb zelfs het merendeel van de zij missies gedaan, en dat is niks voor mij!Dj-sannieboy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:37:
[...]
Ik vond zelf infamous een beetje tegenvallen. Hoewel ik alleen de demo heb gespeeld had ik na 5 minuten zoiets van oke, blijf ik nou de hele game stroomstoten afvuren.
Een demo zegt ook niet alles (al had ik er bij de Infamous demo hetzelfde gevoel bij... had het vrij snel gezien. volledige game heb ik niet, kan er dus niets over zeggen). Uncharted demo was ook saai terwijl het volledige spel mij na een kwartier al 'te pakken had'Dj-sannieboy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:37:
[...]
De inFamous demo vond ik ook tegenvallen. De full game daarentegen was meesterlijk goed! Echt nog nooit zo'n vette superhero game gespeeld. Vind hem ook beter dan Batman Arkham Asylum.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:37:
[...]
Hetzelfde met Uncharted trouwens: de demo viel tegen, maar de full game was geweldig.
http://www.amazon.co.uk/J...-Apex-Remix/dp/B002C9HWH6Synth schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:40:
[...]
Ziet er vet uit, van wie is trouwens de soundtrack die eronder zit?
Verwijderd
ik zou eerst even de playstation service desk van Sony bellenEriksk schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:50:
Klopt, ik zie daar wat zitten, maar daar heb je idd niets aan. Een soort van metalen knopje...
Zij weten misschien wat er bedoeld wordt
Ik wil een PS3 slim kopen. Qua games hou ik van GTA en racegames. Nu komt binnenkort GrandTourismo5 uit als ik het goed begrijp.
Ik twijfel over het moment van aanschaf (een spelcomputer heb je nooit echt nòdig), een BR-speler wil ik wel graag hebben.
Verwachten jullie binnenkort een leuke bundle, of kan ik nu beter bij de mediamarkt een PS3 kopen (€277) en bij amazon GTA 4 (16pond) en GT5 prologue (18 pond)?
Ik twijfel over het moment van aanschaf (een spelcomputer heb je nooit echt nòdig), een BR-speler wil ik wel graag hebben.
Verwachten jullie binnenkort een leuke bundle, of kan ik nu beter bij de mediamarkt een PS3 kopen (€277) en bij amazon GTA 4 (16pond) en GT5 prologue (18 pond)?
Toch ook maar eens die triggers besteld bij Play.com. Snap niet dat ik er zo lang mee heb gewacht, want voor €3,99 kan het gewoon geen miskoop zijn. Zeker niet als je alle positieve reacties hier leest.
En ook nog eens levering binnen 24 uur en een stuk goedkoper dan bij Bol.com. Typisch eigenlijk dat er geen winkels zijn die die dingen verkopen. Al zou het me niet verbazen als ze er dan opeens €9,99 voor gaan vragen. Heb meteen maar twee setjes besteld, want er moet toch ook een keer een tweede controller komen. Denk dat die maar van BigDennis moet komen, want met €49,95 inclusief verzenden is dat toch wel (één van) de goedkoopste die ik zo kan vinden.
En ook nog eens levering binnen 24 uur en een stuk goedkoper dan bij Bol.com. Typisch eigenlijk dat er geen winkels zijn die die dingen verkopen. Al zou het me niet verbazen als ze er dan opeens €9,99 voor gaan vragen. Heb meteen maar twee setjes besteld, want er moet toch ook een keer een tweede controller komen. Denk dat die maar van BigDennis moet komen, want met €49,95 inclusief verzenden is dat toch wel (één van) de goedkoopste die ik zo kan vinden.
DS3 controller is:
41,99 EUR bij cdwow, gratis verzending.
35.99 GBP bi mymemory.co.uk, gratis verzending
35.99 GBP bi mymemory.co.uk, gratis verzending
Verwijderd
Zelfs £32.52 bij amazon.co.uk, al weet ik niet wat de verzendkosten daarvan zijn ^.^
ps. En dat is bij deze stand, 36 euro
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 00:05 ]
Toch maar een FragFX gehaald (ja V2, V1 mag sinds 2008 niet meer te vinden zijn eigenlijk). Reden is simpel, FRAGnStein is niet te vinden en Frag Pro en andere wireless gevallen moet je ook nog op wachten. Van een kabeltje ga ik niet dood. Al is hij wel iets te kort, kijken hoe die op verlengen reageert. Ik moet zeggen als ex PC gamer ben ik er wel heeeeeeeel erg blij mee. Gamepads zijn echt niets voor mij. Dat heeft een uurtje GRID net wel bewezen. Ik sta echt op het punt om zo een pad dubbel te vouwen. Ik zal wel te lang niet gegamed hebben, deze stijl van racen is niet echt mijn ding. Hoop niet dat het nog lang duurt eer ik een beetje fatsoenlijk kan rijden. Half uurtje KZ2 gespeeld en dat was tenminste weer leuk. Als ik niet zo ziek was zo ik nog wel een paar uur door gaan. Ik ben benieuwd wat ik van Resistance 2 ga vinden. KZ2 ben ik misschien op 2% pas, maar ik vind het toch te oorlog zeg maar. Aliens en beesten wil ik knallen 
Ach morgen LBP maar eens spelen, ff tot rust komen.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Daar komt nog (verschil in )btw bij, + 5 GBP verz kosten, totaal 39.58 GBPVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:04:
Zelfs £32.52 bij amazon.co.uk, al weet ik niet wat de verzendkosten daarvan zijn ^.^
Goed nieuws voor de mensen die zich ingeschreven hebben voor de MAG beta.
(Shijima is de man die verantwoordelijk is voor de beta actie van MAG)
Iedereen die ingeschreven heeft, krijgt dus een beta code, en er komt nog een kleine weggeef actie.I realise those people who registered earliest deserved their codes first according to the wording of the competition, so I can only apologise unreservedly for disappointing you and letting you down. Contrary to what some people might think, Sony do care about their community and as a face for Sony on these forums, I make it my job to do my best to help you guys.
Anyway, enough waffle and onto the good news... I can confirm (according to the Ops team) that everyone in all regions who registered but never received their code will be sent one over the course of tomorrow, probably by 2-3pm UK time. Furthermore, in an effort to try and do a Quantum Leap ("put right what once went wrong"), we will be sending out codes to the remaining 20,000-odd people who registered. So, if you managed to register on the site before the competition closed, I am told that you WILL get your code tomorrow (barring any network, ISP or email bounce problems that are beyond our control).
For those of you who missed the registration period, I believe the Community Admins are planning a mini giveaway for each region to give people an extra chance. I'll leave it to them to post more info when they're ready though (probably later this week).
Again, sorry for the balls-up but I hope this goes some way towards making amends.
Fingers crossed for tomorrow! :Scared:
Shijima
Dit ziet er echt te geweldig uit!swopdark schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:30:
youtube
MUST SEE!!
Was eerst niet van plan gt5 te halen, maar nu ik dit heb gezien ben ik om. Deze moet ik gewoon hebben!
Is dit filmpje trouwens ergens in HD te downloaden?
Dat is echt goed nieuwsTimmy!!! schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:23:
[...]
Iedereen die ingeschreven heeft, krijgt dus een beta code, en er komt nog een kleine weggeef actie.
PSN: Bellerophon-
Het is idd een heel mooi prerendered filmpjefloffert schreef op woensdag 23 september 2009 @ 01:21:
[...]
Dit ziet er echt te geweldig uit!
Was eerst niet van plan gt5 te halen, maar nu ik dit heb gezien ben ik om. Deze moet ik gewoon hebben!
3 posts beneden degene die je nu quote.Is dit filmpje trouwens ergens in HD te downloaden?
Zoals velen al gemeld hebben. Infamous is veel beter dan datDj-sannieboy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:37:
[...]
Heb sowieos het idee dat de verkopen van PS3-exclusive games wat achter blijven bij bijvoorbeeld 360-exclusives. Geen idee waar het aan ligt, tis toch niet dat de PS3 games kwalitatief minder zijn dan wat er voor de 360 uitkomt. Killzone 2 is bijvoorbeeld begin dit jaar uitgekomen, en ligt nu al voor 3 tientjes in de winkel. Dat vind ik persoonlijk vrij snel al.swopdark schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:15:
[...]
Volgens mij heeft Infamous niet erg veel stuks verkocht wereldwijd ondanks de gemiddeld erg positieve reviews online. Meestal is een Sony of Ms er erg snel bij om te melden dat hun game wel 1 miljoen keer verkocht is. Rondom Infamous bleef het stil Killzone 2 idem.
Killzone 2: 1.9M
Infamous: 0.87M
Uncharted: 2.56M
Ok, geen slechte cijfers, maar of het nu echt is wat Sony wil en verwacht?
Ter vergelijking: Geow2 is iets langer uit dan KZ2, en zit nu al op 5,18M verkopen. Halo 3 zelfs op 10.16M verkopen (nu snap ik dat zelf ook niet, maar goed
Kopen PS3 eigenaren nu gewoon minder exclusive games, of kopen ze gewoon meer games die minder bekend zijn?
Als je niet met een controller kunt gamen, heb je dan niet het verkeerde apparaat gekocht?Die Bruine schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:05:
Toch maar een FragFX gehaald (ja V2, V1 mag sinds 2008 niet meer te vinden zijn eigenlijk). Reden is simpel, FRAGnStein is niet te vinden en Frag Pro en andere wireless gevallen moet je ook nog op wachten. Van een kabeltje ga ik niet dood. Al is hij wel iets te kort, kijken hoe die op verlengen reageert. Ik moet zeggen als ex PC gamer ben ik er wel heeeeeeeel erg blij mee. Gamepads zijn echt niets voor mij. Dat heeft een uurtje GRID net wel bewezen. Ik sta echt op het punt om zo een pad dubbel te vouwen. Ik zal wel te lang niet gegamed hebben, deze stijl van racen is niet echt mijn ding. Hoop niet dat het nog lang duurt eer ik een beetje fatsoenlijk kan rijden. Half uurtje KZ2 gespeeld en dat was tenminste weer leuk. Als ik niet zo ziek was zo ik nog wel een paar uur door gaan. Ik ben benieuwd wat ik van Resistance 2 ga vinden. KZ2 ben ik misschien op 2% pas, maar ik vind het toch te oorlog zeg maar. Aliens en beesten wil ik knallen
Persoonlijk ben ik van mening dat je op een console met een gamepad moet gamen, niet met muis en toetsenbord. Sterker nog, mocht muis/toetsenbord op wat voor manier dan ook voordeel geven, vind ik dat mensen die dat gebruiker op z'n minst uit de multiplayer geweerd moeten worden. Nu zal dat op de PS3 wellicht moeilijker gaan omdat Sony het zelf ondersteund (in sommige games). Het valt voor mij een beetje in hetzelfde rijtje als spelen met een gemodde controller, waardoor je ineens quickfire opties hebt, etc. Nu is de kans niet zo groot dat ik je bij shooters op de PS3 ga tegenkomen, daar heb ik een andere console voor.
Ben ik trouwens de enige die KZ2 niet echt een boeiend spel vind? Het spel ziet er ab-so-luut prachtig uit, maar de gameplay pakt me totaal niet. Dit in tegenstelling tot Resistance 2, die grafisch wat minder is, maar wel een lekkere gameplay heeft. Wel zonde eigenlijk
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik wacht vooralsnog maar op 1 shooter op de PS3, Operation Flashpoint 2 : Dragon Rising.BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:05:
[...]
Het is idd een heel mooi prerendered filmpje
[...]
3 posts beneden degene die je nu quote.
[...]
Zoals velen al gemeld hebben. Infamous is veel beter dan datJa, je wapens zijn continu gebasseerd op stroom, maar je krijgt echt een flinke varieteit aan mogelijkheden. Voor mij tot op heden nog het beste spel wat ik op de PS3 gespeeld heb.
[...]
Heb sowieos het idee dat de verkopen van PS3-exclusive games wat achter blijven bij bijvoorbeeld 360-exclusives. Geen idee waar het aan ligt, tis toch niet dat de PS3 games kwalitatief minder zijn dan wat er voor de 360 uitkomt. Killzone 2 is bijvoorbeeld begin dit jaar uitgekomen, en ligt nu al voor 3 tientjes in de winkel. Dat vind ik persoonlijk vrij snel al.
Ter vergelijking: Geow2 is iets langer uit dan KZ2, en zit nu al op 5,18M verkopen. Halo 3 zelfs op 10.16M verkopen (nu snap ik dat zelf ook niet, maar goed).
Kopen PS3 eigenaren nu gewoon minder exclusive games, of kopen ze gewoon meer games die minder bekend zijn?
[...]
Als je niet met een controller kunt gamen, heb je dan niet het verkeerde apparaat gekocht?
Persoonlijk ben ik van mening dat je op een console met een gamepad moet gamen, niet met muis en toetsenbord. Sterker nog, mocht muis/toetsenbord op wat voor manier dan ook voordeel geven, vind ik dat mensen die dat gebruiker op z'n minst uit de multiplayer geweerd moeten worden. Nu zal dat op de PS3 wellicht moeilijker gaan omdat Sony het zelf ondersteund (in sommige games). Het valt voor mij een beetje in hetzelfde rijtje als spelen met een gemodde controller, waardoor je ineens quickfire opties hebt, etc. Nu is de kans niet zo groot dat ik je bij shooters op de PS3 ga tegenkomen, daar heb ik een andere console voor.
Ben ik trouwens de enige die KZ2 niet echt een boeiend spel vind? Het spel ziet er ab-so-luut prachtig uit, maar de gameplay pakt me totaal niet. Dit in tegenstelling tot Resistance 2, die grafisch wat minder is, maar wel een lekkere gameplay heeft. Wel zonde eigenlijk
Een Killzone 2 is leuk hoor, maar ik ga liever voor een hoge mate van realisme, en dat kan je zeker verwachten met Operation Flashpoint
hebben we het over play.com??FeaR1986 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:29:
Toch ook maar eens die triggers besteld bij Play.com. Snap niet dat ik er zo lang mee heb gewacht, want voor €3,99 kan het gewoon geen miskoop zijn. Zeker niet als je alle positieve reacties hier leest.
24 uur??
play.com staat bekend om levertijden van 2-3 weken.
Ik heb gister even MP afgezocht...en jah hoor nog gene km van huis had iemand zon plankje. Heb hem voor 45 eurie over kunnen nemen (ziet er als nieuw uit). Maar wat is die klein zegsopsop schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:35:
[...]
Ik heb gewoon een apple wireless keyboard. Werkt perfect (al moet je 'm wel eens opnieuw pairen als hij een week niets heeft gedaan, maar da's ook zo gepiept).
http://www.apple.com/keyboard/
[afbeelding]
De onderste dus.
Ik denk dat ie bedoelt verzending binnen 24 uur, of hij heeft dat verkeerd begrepen.M a r c o schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:24:
[...]
hebben we het over play.com??
24 uur??
Play.com verzend wel snel ja. Alleen jammer dat de postbedrijven die er dan tussen zitten er een t*fuszooi van maken. 2/3 weken wachten is vrij normaal ja. Wat dat betreft kun je beter bij amazon.co.uk kunnen bestellen, heb je het vaak met een paar dagen al in huis
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heb hem laatst daar besteld, geloof dat je 5 pond ofzo betaalt aan verzending. had omgerekend voor 42 euro een controller.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:04:
WOHOOO!!!!Timmy!!! schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:23:
[...]
Iedereen die ingeschreven heeft, krijgt dus een beta code, en er komt nog een kleine weggeef actie.
Nope, absoluut niet. Ik vind er zelf ook maar weinig aan.BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:05:
Gelukkig heb ik dit spel geleend ipv gekocht, want ik had er 1000 maal meer van verwacht.
Het verhaal doet me niets en ik stoor me aan heel veel kleine dingetjes.
Voorbeeld: Je richt op het hoofd van een vijand, dus je roept keihard 'HEADSHOT!', maar nee, zijn helm flikkert eraf, hij roept auw en gaat weer verder met het neerknallen van jou. En dit gebeurd niet eens altijd, dan kan je honderd x schieten op iemands hoofd, maar doodgaan, nee hoor..
Verder vind ik de besturing niet bepaald soepel en er zijn nog wel meer dingetjes waardoor ik dit spel minder vind.
Ik krijg vandaag als het goed is NFS Shift binnen, ik ben benieuwd. Maar ik heb er zin in! Even ter afwisseling van al dat GTA gespeel.
[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 23-09-2009 09:23 ]
Ik heb hierboven beschreven hoe je de FRAGnStein kunt bestellen, dus hij is wel degelijk te vinden.Die Bruine schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:05:
Grote nadelen van de FragFX vind ik dat de muis optisch is, en niet laser. En inderdaad het snoer.
Wat een onzin. Het gaat hier puur om shooters. Een race spel of voetbal/tennis speelt super met een controller. Misschien koopt men wel een console om lekker languit op de bank te gamen, en juist omdat hier ook muizen voor te koop zijn.BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:05:
Als je niet met een controller kunt gamen, heb je dan niet het verkeerde apparaat gekocht?
Ik vind shooters persoonlijk ook niet te doen met een controller. Ik voel me net een robot. Met een muis heb je gewoon veel betere en prettigere controle. Daarnaast voelt het bewegen gewoon een stuk realistischer aan.
Men heeft zelf de keus om een muis of een controller te gebruiken, aangezien beide methodes gewoon volledig ondersteund worden, en gewoon "legaal" zijn. Beetje kansloos om mensen dan te gaan weren.

Als het je niet zint, koop je zelf ook maar een muis.
Het eerste wat me binnenschiet is: oefening baart kunst. Uiteindelijk is het een kwestie van oefenen en lijkt me dat genoeg gamers hebben bewezen dat je op een console met elk spel net zo goed met de controller uit de voeten kan als met een muis en toetsenbord. Daarnaast had je het eerder niet alleen over shooters maar over gamepads in het algemeen. Sorry dat ik het zeg maar als je zelfs een racegame nog niet eens te doen vindt met een controller dan heb je het volgens mij nog niet eens een goeie kans gegeven.bram1984 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:32:
[...]
Wat een onzin. Het gaat hier puur om shooters. Een race spel of voetbal/tennis speelt super met een controller. Misschien koopt men wel een console om lekker languit op de bank te gamen, en juist omdat hier ook muizen voor te koop zijn.
Ik vind shooters persoonlijk ook niet te doen met een controller. Ik voel me net een robot. Met een muis heb je gewoon veel betere en prettigere controle. Daarnaast voelt het bewegen gewoon een stuk realistischer aan.
Men heeft zelf de keus om een muis of een controller te gebruiken, aangezien beide methodes gewoon volledig ondersteund worden, en gewoon "legaal" zijn. Beetje kansloos om mensen dan te gaan weren.
Maar goed prima dat je Fragnogwat nu hebt hoop dat je nu wel van je spellen kan genieten.
Ik vind dan juist Resistance 2 heel erg tegen vallen en KZ2 weer leuk. Ach, gelukkig zijn ze er alle 2!!!BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:05:
Dan heb ik het wel over de multiplayer!
[ Voor 4% gewijzigd door Coolsnarf op 23-09-2009 09:48 ]
Dat is precies de reactie waar ik al bang voor was. Sowieso is het mijn mening, en geef ik gelijk aan dat het op de PS3 lastig word omdat daar muis/toetsenbord in games standaard ondersteund worden.
Dat mensen shooters niet fijn vinden spelen met een controller, prima, dat kan, maar dan heb je imho het verkeerde platform gekozen om op te gaan gamen
En nee, sorry, ik ga geen muis kopen voor een console. Gamepad will do. Als het me niet zint ga ik shooters spelen op een andere console
Precies, keuze is goedCoolsnarf schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:48:
[...]
Ik vind dan juist Resistance 2 heel erg tegen vallen en KZ2 weer leuk. Ach, gelukkig zijn ze er alle 2!!!
Dan heb ik het wel over de multiplayer!
Multiplayer heb ik bij beiden niet (veel) gespeeld, eigenlijk alleen R2 coop met een vriend van me, waarbij we tot de conclusie kwamen tot 2 man te weinig is om dat fatsoenlijk te doen
[ Voor 32% gewijzigd door BM op 23-09-2009 09:52 ]
Xbox
Waarom? Je hebt keuze uit verschillende controllers! Dat kan juist de reden zijn om voor een console te kiezen.BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:50:
[...]Dat mensen shooters niet fijn vinden spelen met een controller, prima, dat kan, maar dan heb je imho het verkeerde platform gekozen om op te gaan gamen
Ik heb geen zin om er uren frustratie in te stoppen, alleen maar om te "wennen". Ik game om te ontspannen.
Als er fantastische oplossingen voorhanden zijn, zoals een muis, waarom dan moeilijk doen?
Nee, een shooter met een controller doen, is voor mij hetzelfde als een strategie spel met een joystick spelen, of racen met een muis. Not done.
Gewoon lekker doen wat jij wilt, zijn mening hoeft de jouwe niet te zijn he. 
Als de keuze er is, moet je ook kunnen kiezen.
[ Voor 27% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-09-2009 10:02 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Verwijderd
Vind shooters op consoles vaak ook niet lekker spelen. Uitzondering is GoldenEye. de onorthodoxe n64 controller is daar uitermate geschikt voor.
Wat mij betreft een mening die nergens op slaat, maar goed, dat heb je met meningen.OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:01:
Gewoon lekker doen wat jij wilt, zijn mening hoeft de jouwe niet te zijn he.
Als je online een vliegspel op de PC met een joystick speelt tegen allemaal mensen die met een toetsenbord zitten te kutten, moet je dan ook maar geweerd worden? Exact hetzelfde. Het is voorhanden, dus maak er gebruik van.
Met dat kiezen ben ik het dan ook volledig eens.
Toch even een laatste reactie over controllers. Mijn PS3 is ter vervanging van de PC. Ik verdom het nog om elke 6 maanden een nieuwe grafische kaart te kopen. Die PS3 heb ik juist gekocht omdat er bijvoorbeeld een stuur op kan. Zo reed ik ook op mijn PC. En zo had ik ook een stick voor vechtspellejtes en die komt er ook voor de PS3 denk ik. Dus die muis, die is er nu ook. Er zal vast wel een console speler zijn die toch voor een pc kiest, die zal dan waarschijnlijk ook een gamepad kopen ipv op het toetsenbord rammen met een muis of trackbal. Zoals OPLSAGHOND zegt, als er keus is, moet je die mogen maken. Dat je tegen een Frag button bent of rapidfire; helemaal mee eens! Maar zolang iemand zelf alle handelingen doet, vind ik het best.
BTW, FrafFX kon ik overnemen van iemand, vandaar dat ik het geduld niet had voor een Stein. Misschien komt die er alsnog
BTW, FrafFX kon ik overnemen van iemand, vandaar dat ik het geduld niet had voor een Stein. Misschien komt die er alsnog
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Het is inderdaad een mening, en het staat je vrij om het daar voor de volle 100% niet mee eens te zijn.... oh wacht, dat deed je albram1984 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:17:
[...]
Wat mij betreft een mening die nergens op slaat, maar goed, dat heb je met meningen.![]()
Als je online een vliegspel op de PC met een joystick speelt tegen allemaal mensen die met een toetsenbord zitten te kutten, moet je dan ook maar geweerd worden? Exact hetzelfde. Het is voorhanden, dus maak er gebruik van.
Met dat kiezen ben ik het dan ook volledig eens.
Ik probeer eigenlijk duidelijk te maken dat ik het van Sony niet slim/handig vind om meerdere inputvarianten te gaan ondersteunen. Het grote voordeel van een console is in mijn ogen dat iedereen gelijke hardware heeft. Als je gebruikers dan de mogelijkheid geeft om wat anders te gebruiken haal je die gelijkheid weg.
Even voor mijn duidelijkheid, zo'n FragX (of hoe ze ook heten) is niet van Sony toch? Ik geloof dat MS (sorry voor de vergelijking) mensen gebanned heeft die zo'n ding gebruikten vanwege oneigenlijk voordeel. Daar gaat het me vooral om eigenlijk. Dat Sony bij UT3 toestaat om een muis/toetsenbord te gebruiken, jammer, maar het is nu eenmaal zo, en daar kan ik dan ook weinig op tegen hebben, behalve het dan een een vreemde keuze te vinden.
Xbox
Er zijn voor de 360 inderdaad ook andere aangepaste controllers. Deze hebben bijvoorbeeld ook rapidfire e.d.BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:30:
Even voor mijn duidelijkheid, zo'n FragX (of hoe ze ook heten) is niet van Sony toch? Ik geloof dat MS (sorry voor de vergelijking) mensen gebanned heeft die zo'n ding gebruikten vanwege oneigenlijk voordeel. Daar gaat het me vooral om eigenlijk.
Het is niet toegestaan deze te gebruiken in online games tegen anderen. Wat je offline doet mag je natuurlijk zelf weten.
Het is juist reuzeslim. Ik denk dat ze hier vele PC gamers mee over de streep hebben weten te halen (waaronder ikzelf). Dat het de verhoudingen online soms scheef trekt, dat is niet anders. Daarom hebben spelers ook de keuzen.
De FragFX is van Splitfish, dus niet van Sony inderdaad. Zou dat uit moeten maken? De buttons zijn identiek aan de DS3 controller.
De FragFX is van Splitfish, dus niet van Sony inderdaad. Zou dat uit moeten maken? De buttons zijn identiek aan de DS3 controller.
Zelf heb ik altijd beweerd dat je geen FPS moet spelen op een console vanwege de controller. Muis en toetsenbord werken veel beter! Ik dacht fijn op de PS3 kun je gewoon een muis en toetsenbord aansluiten. Uiteraard werkt dit niet ingame (ben er nog geen een tegen gekomen waar het wel kan, enkel UT op de PS2) omdat met een console het juist fijn is dat iedereen dezelfde hardware heeft.bram1984 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:32:
[...]
Wat een onzin. Het gaat hier puur om shooters. Een race spel of voetbal/tennis speelt super met een controller. Misschien koopt men wel een console om lekker languit op de bank te gamen, en juist omdat hier ook muizen voor te koop zijn.
Speel nu eigenlijk alleen maar FPS op m'n PS3. Als je eenmaal de controller gewend bent kun je net zo goed een headshot maken.
Ik zeg niet dat een controller beter is voor FPS, want dat is het niet. (imho) Het is even wennen, oefening baart kunst.
Dus omdat spelers de keuze hebben is het niet erg dat online de verhouding scheef liggen? Dat ben ik niet met je eensbram1984 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:38:
Het is juist reuzeslim. Ik denk dat ze hier vele PC gamers mee over de streep hebben weten te halen (waaronder ikzelf). Dat het de verhoudingen online soms scheef trekt, dat is niet anders. Daarom hebben spelers ook de keuzen.
Dat jij dat kennelijk wel acceptabel vind, vind ik prima
Dat maakt in zoverre uit, dat sommige van dit soort addons nogal wat 'voordelen' bieden voor de speler, rapidfire bijvoorbeeld.De FragFX is van Splitfish, dus niet van Sony inderdaad. Zou dat uit moeten maken? De buttons zijn identiek aan de DS3 controller.
Verder ben ik van mening dat als de maker van een console geen voorzieningen biedt om mbv een muis/toetsenbord een controller te emuleren (wat die kastjes volgens mij doen), het kennelijk niet gewenst is dat dat gebeurd. Maar wederom, dat is hoe ik er over denk, dat mensen daar anders over denken vind ik prima
Oh tuurlijkPWM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:36:
[...]
Er zijn voor de 360 inderdaad ook andere aangepaste controllers. Deze hebben bijvoorbeeld ook rapidfire e.d.
Het is niet toegestaan deze te gebruiken in online games tegen anderen. Wat je offline doet mag je natuurlijk zelf weten.
Xbox
Ja dat ben ik dus helemaal met je eens, als ik bijvoorbeeld BF 1943 speel, en ik word gekilled... dan weet ik dat ik op dat moment te kort schoot. Of juist net wat te traag was. Maar dat hij geen voorsprong had door het gebruik van een muis/toetsenbord. Bedoel als ik dat wil, dan ga ik wel op mijn pc gamenBM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:09:
[...]
Dus omdat spelers de keuze hebben is het niet erg dat online de verhouding scheef liggen? Dat ben ik niet met je eensZoals ik al zei, voor mij is een console zo leuk omdat iedereen gelijk is. Als ik gekilled word (en dat word ik nogal eens
) weet ik dat het zo goed als zeker aan mij ligt, omdat de rest gelijk is. Als ik me nog zou moeten gaan afvragen of die speler nu met een gamepad, of een muis/toetsenbord gamed, zou het er voor mij niet leuker op worden.
Als mensen met een controller dit erg vinden, dan zal ik daar geen traan om laten nee. Ze hebben zelf de keuze. Als je iets niet lust, moet je het niet eten.BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:09:
Dus omdat spelers de keuze hebben is het niet erg dat online de verhouding scheef liggen? Dat ben ik niet met je eensZoals ik al zei, voor mij is een console zo leuk omdat iedereen gelijk is. Als ik gekilled word (en dat word ik nogal eens
) weet ik dat het zo goed als zeker aan mij ligt, omdat de rest gelijk is. Als ik me nog zou moeten gaan afvragen of die speler nu met een gamepad, of een muis/toetsenbord gamed, zou het er voor mij niet leuker op worden.
Een eventuele oplossing voor deze mensen zou kunnen zijn om MP games te laten filteren op type besturing, maar dan nog.
Dus omdat sommige mensen problemen hebben met de controller en zich niet willen aanpassen (1% van de de console gamers misschien?), moet de rest zich maar gaan aanpassen (de overige 99%)?bram1984 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:16:
[...]
Als mensen met een controller dit erg vinden, dan zal ik daar geen traan om laten nee. Ze hebben zelf de keuze. Als je iets niet lust, moet je het niet eten.
Een eventuele oplossing voor deze mensen zou kunnen zijn om MP games te laten filteren op type besturing, maar dan nog.
Als er veel games komen die dit ondersteunen, of het anderzijds populair word, ben ik de 1e die deze optie gaat toejuichenbram1984 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:16:
[...]
Timmy!!! schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:27:
[...]
Dus omdat sommige mensen problemen hebben met de controller en zich niet willen aanpassen (1% van de de console gamers misschien?), moet de rest zich maar gaan aanpassen (de overige 99%)?
Xbox
Volgens mij blijft dit toch een 'welles-nietes' spelletje waarbij het om meningen gaat waar niemand van af wil wijken.
De mogelijkheid is er voor zo'n frag geval, prima als jij dat wilt dan doe je dat fijn. Wil je dat niet, dan niet.
Als het te oneerlijk zou worden of wat dan ook dan heeft klagen op een forum geen zin, dan moet je eerder bij Sony zijn.
Verder blijf ik zelf erbij dat de controls van de games ontworpen zijn om met een controller te spelen (goede games in ieder geval). Dat zal altijd anders aanvoelen dan muis en toetsenbord. Maar zoals ik eerder al zei moet je de controller natuurlijk wel eerst de kans geven.
Maar ik zal er geen woord meer aan vuil maken anders krijgen we weer precies dezelfde discussie als laatst van, die controller is ***, nee die andere controller is ***. En was net blij dat die discussie eindelijk voorbij was.
De mogelijkheid is er voor zo'n frag geval, prima als jij dat wilt dan doe je dat fijn. Wil je dat niet, dan niet.
Als het te oneerlijk zou worden of wat dan ook dan heeft klagen op een forum geen zin, dan moet je eerder bij Sony zijn.
Verder blijf ik zelf erbij dat de controls van de games ontworpen zijn om met een controller te spelen (goede games in ieder geval). Dat zal altijd anders aanvoelen dan muis en toetsenbord. Maar zoals ik eerder al zei moet je de controller natuurlijk wel eerst de kans geven.
Maar ik zal er geen woord meer aan vuil maken anders krijgen we weer precies dezelfde discussie als laatst van, die controller is ***, nee die andere controller is ***. En was net blij dat die discussie eindelijk voorbij was.
Hoezo voorsprong?Bellerophon schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:12:
[...]
Ja dat ben ik dus helemaal met je eens, als ik bijvoorbeeld BF 1943 speel, en ik word gekilled... dan weet ik dat ik op dat moment te kort schoot. Of juist net wat te traag was. Maar dat hij geen voorsprong had door het gebruik van een muis/toetsenbord. Bedoel als ik dat wil, dan ga ik wel op mijn pc gamen
Realiseer je je wel dat er altijd mensen zullen zijn die beter zijn, een lucky kill maken, een goede dag hebben etc. etc.
Ik denk persoonlijk dat niemand een persoon met een toetsenbord + muis ertussenuit kan pikken, er zijn meer dan zat mensen (op alle consoles) die gewoon waanzinnig goed zijn met de standaard controllers.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Omdat Jantje het zich kan veroorloven speelt hij (type van de controller nog even daargelaten) zijn Ps3 games op een 50" tv. Daarmee heeft hij wel degelijk een voordeel t.o.v. diegenen die spelen op een 32" tv, aangezien een headshot voor de laatstgenoemden mikken op een speldenkop is, waar jantje bijna op een schotel kan mikken.
Moet Jantje daarom maar geweerd worden uit mp shooters? Ik denk het niet.
Zelfde geldt naar mijn mening voor een (relatief veel goedkopere) controller die bestaat uit tobo + muis of, in onderhavig geval, semi-controller + muis. Het is mogelijk, het voegt niets toe aan de wijze van spelen (zoals met rapidfire), maar is puur en alleen voor het gebruiksgemak en speelplezier van de eigenaar.
Ikzelf wacht netjes op de FragNstein, of mocht dat te lang duren de eerder in dit topic beschreven bestelwijze, simpelweg omdat ik van mezelf weet dat ik, ondanks enkele 100en uren in ps2/ps3 shooters, dat ik niet nooit het niveau zal halen met een controller als dat ik kan met een muis.
Moet Jantje daarom maar geweerd worden uit mp shooters? Ik denk het niet.
Zelfde geldt naar mijn mening voor een (relatief veel goedkopere) controller die bestaat uit tobo + muis of, in onderhavig geval, semi-controller + muis. Het is mogelijk, het voegt niets toe aan de wijze van spelen (zoals met rapidfire), maar is puur en alleen voor het gebruiksgemak en speelplezier van de eigenaar.
Ikzelf wacht netjes op de FragNstein, of mocht dat te lang duren de eerder in dit topic beschreven bestelwijze, simpelweg omdat ik van mezelf weet dat ik, ondanks enkele 100en uren in ps2/ps3 shooters, dat ik niet nooit het niveau zal halen met een controller als dat ik kan met een muis.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Je hebt in het algemeen (uitzonderingen daargelaten) een snellere hand oog coördinatie met de muis dan met een controller, een muis reageert ook gewoon sneller.OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:37:
[...]
Hoezo voorsprong?
Realiseer je je wel dat er altijd mensen zullen zijn die beter zijn, een lucky kill maken, een goede dag hebben etc. etc.
Ik denk persoonlijk dat niemand een persoon met een toetsenbord + muis ertussenuit kan pikken, er zijn meer dan zat mensen (op alle consoles) die gewoon waanzinnig goed zijn met de standaard controllers.
Ik snap niet waarom iedereen zo lovend over GRID is. Paar races gespeeld op Normal... Man man, de eerste bochten al: Je wordt gewoon van de baan afgeramt. Leuk, maar niet heus. Kun je weer overnieuw, hup ben je bij de voorste 3 wordt je weer van de baan afgeramt.
Destruction Derby GRID had een betere titel kunnen wezen.
Of doe ik wat fout? En het rendervermogen van de PS3 valt me flink tegen in deze game. Ik speel alle racegames namelijk op bumpercam... Maar dan wordt alles kartelig, is het niet om aan te zien.
Iemand enig idee of ik wat fout doe 
Edit: Hmmm als ik rem en ik heb iemand ingehaald rijdt ie 9 van de 10 keer gewoon door... Dus dan beukt ie me opzei... Dat is godver toch wel een teleurstelling zeg. Nouja, gelukkig hebben we GT5 en NFS:S... Nee GRID is echt een afknapper zeg. Heb hem op de PC gespeeld en dat speelde veel softer. Dit is echt jammer.
Destruction Derby GRID had een betere titel kunnen wezen.
Of doe ik wat fout? En het rendervermogen van de PS3 valt me flink tegen in deze game. Ik speel alle racegames namelijk op bumpercam... Maar dan wordt alles kartelig, is het niet om aan te zien.
Edit: Hmmm als ik rem en ik heb iemand ingehaald rijdt ie 9 van de 10 keer gewoon door... Dus dan beukt ie me opzei... Dat is godver toch wel een teleurstelling zeg. Nouja, gelukkig hebben we GT5 en NFS:S... Nee GRID is echt een afknapper zeg. Heb hem op de PC gespeeld en dat speelde veel softer. Dit is echt jammer.
[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 23-09-2009 12:37 ]
gasten, kunnen we de controller discussie weer achter ons laten? Die hebben we namelijk nog geen week geleden ook gehad. Dus mocht je willen weten wat de uitkomst daarvan was, kijk dan lekker effe een aantal pagina's terug. Heb geen zin om elke keer hier weer dezelfde discussie weer door te moeten lezen voordat ik een handige post ergens tegenkom.
Ieder z'n eigen voorkeur, en daarom is het verder ook nutteloos om daar een hele diepe discussie over te hebben want het gaat puur om voorkeur en echt feiten zijn er niet.
Ieder z'n eigen voorkeur, en daarom is het verder ook nutteloos om daar een hele diepe discussie over te hebben want het gaat puur om voorkeur en echt feiten zijn er niet.
13 popups geteld tijdens het lezen van review.
10 Mexicaanse Griep testen
2 Telefoon reclames
1 Je PC IS STUK ZOMG reclame.
Toch een nette score
Die mensen passen zich juist wel aan, door een alternatieve controller erbij te nemen. Ik hoor in ieder geval mensen met een muis niet klagen, maar alleen die met een controller. Dus ja, wat mij betreft ligt de bal dan bij de klagers.Timmy!!! schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:27:
Dus omdat sommige mensen problemen hebben met de controller en zich niet willen aanpassen (1% van de de console gamers misschien?), moet de rest zich maar gaan aanpassen (de overige 99%)?
Ik zal hier voor de rest geen worden meer aan vuil maken. Al wil je Fifa met een stuur spelen, ga je gang.
Bedankt voor de tip, net maar eens besteld.Yippie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:00:
DS3 controller is:
Scheelt toch weer een paar euro ten opzichte van de BigDennis prijs.
Verzending binnen 24 uur is mij ook goed. Levertijd kan ik niet mee zitten. Ben nu toch wel even zoet met Halo 3. Eerst volgende game die uit gaat komen op de PS3 die ik moet hebben is Uncharted 2 en deeltje één heb ik meer dan goed kunnen spelen met de huidige controller zonder die triggers. Heb het meer "nodig" voor als Gran Turismo 5 straks uit komt, want met racegames mis ik de vorm van triggers van de XBox controller het meest. En neem aan dat Play.com toch wel geleverd heeft binnen drie maandenM a r c o schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:24:
[...]
hebben we het over play.com??
24 uur??
[quote]FeaR1986 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:17:
[...]
Bedankt voor de tip, net maar eens besteld.
[...]
Ik heb vorige week m'n DS3 binnen gehad van CDwow en deed er net iets meer dan 2 weken over!
[...]
Bedankt voor de tip, net maar eens besteld.
[...]
Ik heb vorige week m'n DS3 binnen gehad van CDwow en deed er net iets meer dan 2 weken over!
PSN id: GG--77
Ik sluit me helemaal aan bij je uiteindelijke punt hoor, maar toch klopt deze redenatie niet. Want bij een groter scherm moet je het richtpunt ook verder verplaatsen (en verplaatst die zichzelf meer bij een kleine tikje) om die headshot te maken.AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:40:
Omdat Jantje het zich kan veroorloven speelt hij (type van de controller nog even daargelaten) zijn Ps3 games op een 50" tv. Daarmee heeft hij wel degelijk een voordeel t.o.v. diegenen die spelen op een 32" tv, aangezien een headshot voor de laatstgenoemden mikken op een speldenkop is, waar jantje bijna op een schotel kan mikken.
Wat wel het geval is: als je een beeldbuis hebt dan mis je zoveel detail dat het niet eerlijk is dat er mensen tegen je spelen die een lcd hebben. Moet je dan iedereen verplichten een lcd te kopen?
Niet om de discussie weer aan te wakkeren wat nu beter is een LCD of een CRT. Maar heb dus laatst bij iemand zitten gamen op 576p op een beeldbuis en dat zag er gewoon goed uit. Op één of andere manier leek het juist wel strakker. Maar kon ook komen door het lagere beelddiagonaal. Dus dat je met een beeldbuis detail mist is wel waar, maar het is niet zo dat daardoor niet meer te gamen is. In tegenstelling zelfs...Coolsnarf schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:25:
[...]
Wat wel het geval is: als je een beeldbuis hebt dan mis je zoveel detail dat het niet eerlijk is dat er mensen tegen je spelen die een lcd hebben. Moet je dan iedereen verplichten een lcd te kopen?
Euhm, nee? De resoluties zijn het zelfde, en de afstand waar je je over moet verplaatsen dus ook. Het wordt gewoon op een groter oppervlakte geprojecteerd.Coolsnarf schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:25:
[...]
Ik sluit me helemaal aan bij je uiteindelijke punt hoor, maar toch klopt deze redenatie niet. Want bij een groter scherm moet je het richtpunt ook verder verplaatsen (en verplaatst die zichzelf meer bij een kleine tikje) om die headshot te maken.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik denk dat het hierdoor komt:BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:05:
Heb sowieos het idee dat de verkopen van PS3-exclusive games wat achter blijven bij bijvoorbeeld 360-exclusives. Geen idee waar het aan ligt, tis toch niet dat de PS3 games kwalitatief minder zijn dan wat er voor de 360 uitkomt. Killzone 2 is bijvoorbeeld begin dit jaar uitgekomen, en ligt nu al voor 3 tientjes in de winkel. Dat vind ik persoonlijk vrij snel al.
Ter vergelijking: Geow2 is iets langer uit dan KZ2, en zit nu al op 5,18M verkopen. Halo 3 zelfs op 10.16M verkopen (nu snap ik dat zelf ook niet, maar goed).
Noem twee games waaraan je moet denken bij de 360?
HALO en Gears of War
Noem twee games waraan je moet denken bij de PlayStation 3....
ehm Gran Turismo en .... geen idee
HALO 3 en gears staan gelijk aan 360 terwijl InFamous en Killzone en Uncharted echt blijven hangen als drie games op de PS3.
Iedereen met een 360 kopt die game of denk er over terwijl dit lang niet geld voor de PS3 bezitters.
PS3 en dan zeg je, MGS4, GT5, Uncharted 1/2, GoW 3 etc. etc.swopdark schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:32:
[...]
Ik denk dat het hierdoor komt:
HALO en Gears of War
HALO 3 en gears staan gelijk aan 360 terwijl InFamous en Killzone en Uncharted echt blijven hangen als drie games op de PS3.
Iedereen met een 360 kopt die game of denk er over terwijl dit lang niet geld voor de PS3 bezitters.
Iedere console heeft zijn eigen system seller
Waarom is dat dan? Pusht Sony die spellen te weinig in reclames? Zelfde met LBP, ik dacht dat Sony sackboy wilde adopteren als een soort mascotte voor de PS3, maar ergens is dat plan toch weer aan de kant gezet, Ik vind het doodzonde in het geval van Infamous en Uncharted, die hadden echt veel meer verdiend dan dit. Ik ben de laatste week ook met een geleende Infamous aan de slag gegaan. Echt een superspel, die had ik zeker meteen moeten kopen.swopdark schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:32:
[...]
Ik denk dat het hierdoor komt:
HALO en Gears of War
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Uncharted is inderdaad een heel mooi spel. Het is lang geleden dat ik met open mond rondliep
spoiler:
Die duitse u-boot midden in de jungle, compleet met uitzicht en watervallen
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Halo 3 en Gears of War 2 hebben één grote speerpunt, multiplayer. Dat is waar mensen die games voor kopen. Nu heeft Killzone 2 dat ook, maar die kwam als 3e in het rijtje op de markt. Dat is waarschijnlijk te laat geweest.Armada schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:42:
[...]
Waarom is dat dan? Pusht Sony die spellen te weinig in reclames? Zelfde met LBP, ik dacht dat Sony sackboy wilde adopteren als een soort mascotte voor de PS3, maar ergens is dat plan toch weer aan de kant gezet, Ik vind het doodzonde in het geval van Infamous en Uncharted, die hadden echt veel meer verdiend dan dit. Ik ben de laatste week ook met een geleende Infamous aan de slag gegaan. Echt een superspel, die had ik zeker meteen moeten kopen.
Little Big Planet is, merk ik, een game die de gamers niet aanspreekt, ik moet mensen overtuigen dat het toch echt wel een geweldig spel is. LBP wordt vaak gekocht voor de vriendin.
Infamous kwam uit rond de tijd dat Prototype uitkwam en mensen kopen niet 2 games uit hetzelfde genre in 2 weken tijd.
Uncharted werd gezien als Tomb Raider met een vent, door mensen in mijn omgeving in ieder geval.
Hoor je vaker inderdaad, maar in mijn ogen is Tomb Raider nog meer een adventure game en Uncharted toch meer een shooter met wat adventure elementen. Nu zitten er in Uncharted ook wel puzzel-elementen, maar lang niet zo veel als in een Tomb Raider. Vandaar dat ik Uncharted niet als adventure game zie als je deze één op één met Tombraider vergelijkt.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:56:
[...]
Uncharted werd gezien als Tomb Raider met een vent, door mensen in mijn omgeving in ieder geval.
Overigens heb ik altijd het idee gehad meer exclusives te kennen van de andere merken dan welke Playstation versie dan ook. Dus meer op de N64 dan op de PSX, meer op de XBox/GameCube dan op de PS2 en meer op de XBox 360 dan op de PS3.
Waar het aan ligt, tsja dat weet ik ook niet... Maar lijkt wel of er rond meer Xbox 360 games een hype is dan rond de PS3 exclusives.
Volgens mij heet dat marketing.FeaR1986 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:02:
[...]
Overigens heb ik altijd het idee gehad meer exclusives te kennen van de andere merken dan welke Playstation versie dan ook. Dus meer op de N64 dan op de PSX, meer op de XBox/GameCube dan op de PS2 en meer op de XBox 360 dan op de PS3.
Waar het aan ligt, tsja dat weet ik ook niet... Maar lijkt wel of er rond meer Xbox 360 games een hype is dan rond de PS3 exclusives.
muis en toetsenbord worden juist helemaal niet ondersteund in games. het ligt bij de developer of ze muis en keyboard support willen implementeren. tot nu toe heeft alleen unreal tournament 3 mouse & keyboard support, en dat was best een grote fail geworden. ze splitsten de ps3 community op in 2 kampen, waardoor het langzamerhand doodbloedde. tegenwoordig vind je met moeite een server.BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:50:
[...]
Dat is precies de reactie waar ik al bang voor was. Sowieso is het mijn mening, en geef ik gelijk aan dat het op de PS3 lastig word omdat daar muis/toetsenbord in games standaard ondersteund worden.
Dat mensen shooters niet fijn vinden spelen met een controller, prima, dat kan, maar dan heb je imho het verkeerde platform gekozen om op te gaan gamenSowieso denk ik dat 90% van de mensen die klaagt over de besturing van shooters, ook de moeite niet wil nemen om te wennen. Iemand die enkel ervaring met shooters op een console heeft, zal evengoed moeten wennen als hij ooit eens een shooter op de pc speelt.
En nee, sorry, ik ga geen muis kopen voor een console. Gamepad will do. Als het me niet zint ga ik shooters spelen op een andere console
[...]
Precies, keuze is goedHeb ze dan wel beide gekocht, maar goed
Multiplayer heb ik bij beiden niet (veel) gespeeld, eigenlijk alleen R2 coop met een vriend van me, waarbij we tot de conclusie kwamen tot 2 man te weinig is om dat fatsoenlijk te doenSpeel sowieso niet veel shooters online, eigenlijk alleen CoD4 en BF:BC tot nu toe.
je gamet om te ontspannen, dat begrijp ik. maar tegelijkertijd irriteer je vele mensen online met jouw oneerlijke voordeel. beetje krom niet?bram1984 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:57:
[...]
Waarom? Je hebt keuze uit verschillende controllers! Dat kan juist de reden zijn om voor een console te kiezen.
Ik heb geen zin om er uren frustratie in te stoppen, alleen maar om te "wennen". Ik game om te ontspannen.
Als er fantastische oplossingen voorhanden zijn, zoals een muis, waarom dan moeilijk doen?
Nee, een shooter met een controller doen, is voor mij hetzelfde als een strategie spel met een joystick spelen, of racen met een muis. Not done.
Nogmaals: dat is toch écht niet mijn probleem. Ik belet niemand in z'n keuzes.
Sommige mensen vinden in CoD Martyrdom en Last Man Stand ook irritant, maar het is nu eenmaal beschikbaar, dus mag je er gebruik van maken.
Sommige mensen vinden in CoD Martyrdom en Last Man Stand ook irritant, maar het is nu eenmaal beschikbaar, dus mag je er gebruik van maken.
Dit topic is gesloten.