• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-04 15:00
Hmm dat is anders, dat is toch echt door de developer zelf in het spel gestopt :)

Stel nu dat er een product uitkomt met ingebouwde aimbot, zou je hem dan ook kopen? Het is tenslotte wel een stukje ontspannender dat je niet zelf hoeft te mikken, scheelt echt een hele hoop. Iedereen kan kiezen om het te kopen, en als je andere mensen het niet kopen maar wel zwaar benadeeld worden is het niet jouw probleem toch? Of is het nu opeens wel oneerlijk?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tja, en een muis is in samenwerking (goedkeuring) met Sony op de markt gebracht.

Een spel dat te koop is met én zonder aimbot, dat is wel een heel extreem voorbeeld, en gaat ook never nooit gebeuren.
Met een muis moet je nog steeds zelf richten, alleen op een andere (lees: logischere, prettigere) manier. Ik zou een spel met aimbot dan ook niet kopen, omdat ik dan niet zelf meer hoef te richten, en richten toch wel een essentieel onderdeel van het spel is. ;)
Skire schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:28:
Hmm dat is anders, dat is toch echt door de developer zelf in het spel gestopt :)

Stel nu dat er een product uitkomt met ingebouwde aimbot, zou je hem dan ook kopen? Het is tenslotte wel een stukje ontspannender dat je niet zelf hoeft te mikken, scheelt echt een hele hoop. Iedereen kan kiezen om het te kopen, en als je andere mensen het niet kopen maar wel zwaar benadeeld worden is het niet jouw probleem toch? Of is het nu opeens wel oneerlijk?
Uncharted heeft ook een soort van aimbot genaamd aimassist, dat heeft ook vrijwel elke shooter bv. CoD. :9

Nog een paar dagen en dan begint de Tokyo Game Show, ik ben benieuwd wat er gaat komen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-09-2009 15:38 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• bram1984
Die mis ik inderdaad nog in de demo van Uncharted (1). Vooral omdat je pas een crosshair krijgt op het moment dat je uit dekking komt.

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
FeaR1986 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:31:
[...]

Niet om de discussie weer aan te wakkeren wat nu beter is een LCD of een CRT. Maar heb dus laatst bij iemand zitten gamen op 576p op een beeldbuis en dat zag er gewoon goed uit. Op één of andere manier leek het juist wel strakker. Maar kon ook komen door het lagere beelddiagonaal. Dus dat je met een beeldbuis detail mist is wel waar, maar het is niet zo dat daardoor niet meer te gamen is. In tegenstelling zelfs...
ik zeg ook zeker niet dat er niet te gamen is, maar heb ervaren dat als je over een lange afstand moet kijken dat je op een lcd (of plasma) je dan gewoon meer ziet dan op een crt. Nou heb je vast wel beeldbuizen die weer hd beeld hebben(?), maar die heb ik nooit gezien, dus kan daar ook niets over zeggen

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:53
Ik ben van plan om mijn xbxo 360 te ruilen tegen een ps3, moet ik nog ergens op letten kwa account koppel aan de playstation of dergelijke dingen? alvast bedankt.

• bram1984
Volgens mij kun je gewoon een nieuwe account aanmaken?
Bellerophon schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:38:
PS3 en dan zeg je, MGS4, GT5, Uncharted 1/2, GoW 3 etc. etc. :)
Met GT ben ik het met je eens maar MGS, Uncharted en God of War 3 zijn geen boegbeelden die bij mij naar voren komen als ik aan de PS3 denk. 1/3 van de 360 bezitters heeft HALO 3 in huis! dat zijn cijfers waar geen enkel PS3 spel aan kan tippen naar ik verwacht. Ook GT5 en GOW3 gaan die cijfers niet neerzetten denk ik.

Sony moet meer adverteren met haar exclusives.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is heel simpel: de 360 is voornamelijk gekocht door een groep mensen die specifieke kenmerken hebben (young men 15-25) en die demographic kun je dus bedienen door games te maken die specifiek inspelen op die groep's wensen. Halo en Gears of war vallen daar onder. Daarom verkopen maar een relatief klein segment game genres heel veel op de 360 en de anderen nagenoeg niet of slecht.

De groep ps3 kopers is veel diverser, een game uitbrengen die een bepaalde groep specifiek aanspreekt is dus niet zo handig tov de 360.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

EfBe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:47:
Het is heel simpel: de 360 is voornamelijk gekocht door een groep mensen die specifieke kenmerken hebben (young men 15-25)
Ben benieuwd waar je die getallen vandaan haalt, evenals de getallen dat het bij de PS3 diverser zou zijn. In mijn, hoogst waarschijnlijk niet representatieve, omgeving zijn het juist de 25+ mensen die een 360 hebben, en de jongere neefjes die een PS3 willen.

Als ik overigens de top-100 van best verkochte 360 en PS3 games zie, klopt het statement ook niet helemaal helemaal niet. Als je kijkt naar de spellen die meer dan 1 miljoen keer verkocht hebben op de 360 (70 stuks) dan zit er net zovel variatie in als bij de PS3 titels met 1 miljoen+ verkopen (35 stuks)

Let op: Ik heb het over variaties en genres, niet over kwalitiet, die discussie is hier niet op zijn plek ;)

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 23-09-2009 17:02 ]

swopdark schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:41:
[...]Met GT ben ik het met je eens maar MGS, Uncharted en God of War 3 zijn geen boegbeelden die bij mij naar voren komen als ik aan de PS3 denk. 1/3 van de 360 bezitters heeft HALO 3 in huis! dat zijn cijfers waar geen enkel PS3 spel aan kan tippen naar ik verwacht. Ook GT5 en GOW3 gaan die cijfers niet neerzetten denk ik.

Sony moet meer adverteren met haar exclusives.
Oke, dat je Uncharted niet ziet als "boegbeeld" kan komen omdat het een vrij nieuwe serie is.
Maar MGS was/is dus echt een boegbeeld net als God of War dat is.
Ik denk ook dat bij de PS3 mensen aan veel verschillende games denken, bij de 360 heb je HALO, daarna een hele tijd niets en dan pas de rest (de cijfers spreken voor zich).
De PS3 is door alle functies die erop zaten meer gebruikt voor andere zaken dan voor games.

• Skire
OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:11:
[...]

Oke, dat je Uncharted niet ziet als "boegbeeld" kan komen omdat het een vrij nieuwe serie is.
Maar MGS (helaas gekocht door MS) was dus echt een boegbeeld net als God of War dat is.
Ik denk ook dat bij de PS3 mensen aan veel verschillende games denken, bij de 360 heb je HALO, daarna een hele tijd niets en dan pas de rest (de cijfers spreken voor zich).
De PS3 is door alle functies die erop zaten meer gebruikt voor andere zaken dan voor games.
Metal Gear Solid gekocht door Microsoft? Waar haal je die onzin vandaan? :P Metal Gear Solid is al vaak genoeg multiplatform gegaan (denk aan de GameCube, denk aan de PC). Metal Gear Solid 3 en 4 blijven gewoon Playstation exclusives, net als Peace Walker. Metal Gear Solid: Rising komt daarentegen net als deel 1 en 2 weer op meerdere platforms uit. Maar dus ook op de Playstation 3, het is geen Xbox 360 exclusive.
Mijn fout. Ik ben niet zo thuis in die serie want MGS doet mij totaal niets. :P
Bericht aangepast. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-09-2009 17:27 ]

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:14

Grozno

acts without consequence!

MGS2: Subsistance was er ook voor de Xbox als ik me niet vergis.

En de serie is begonnen met Metal Gear op de MSX2 en de NES, de serie is wel pas bekend geworden met de PS1.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• PWM
  • Niet online

PWM

Skire schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:21:
Metal Gear Solid 3 en 4 blijven gewoon Playstation exclusives, net als Peace Walker.
Peace Walker komt ook gewoon op de 360 uit. MGS4 zal inderdaad PS3 exclusive blijven.
Hideo Kojima: "My aim is, game-wise, story-wise and the whole world of Peace Walker is probably very easily ported to PS3 or 360 or the next-gen – and that's one of our goals that we're trying to achieve with Peace Walker."
Dan weet je het wel ;)

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 23-09-2009 18:03 ]

• Skire
Peace Walker is een PSP titel.

Damn you people get your facts right :P

By the way, volgens mij heeft niemand nog een MAG Beta key gehad. Die gast beloofde gisteren dat ze alle keys tussen 14:00:15:00 GMT zouden versturen. Net zet hij weer een post neer dat ze worden "geprocessed"... Schiet ook niet echt op dit :P Hoe moeilijk kan het zijn?

Edit: heb hem binnen! :D

[ Voor 87% gewijzigd door Skire op 23-09-2009 18:36 ]

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 20:34
Skire schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:16:

By the way, volgens mij heeft niemand nog een MAG Beta key gehad. Die gast beloofde gisteren dat ze alle keys tussen 14:00:15:00 GMT zouden versturen. Net zet hij weer een post neer dat ze worden "geprocessed"... Schiet ook niet echt op dit :P Hoe moeilijk kan het zijn?
Achja, je moet een gegeven paard niet in de bek kijken ;) Maar ik zit er ook op te wachten, ben echt benieuwd naar het spel of het erkt zoals ze beloven.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:46:
[...]

tja

Såvidt jeg kan læse ud af Izzys forklaring er det, det du ser på billedet som et sort hul, det er altså til højre for skruen, så vil gætte på der nede i hullet er en skrue, med The Groove mener man en kærv på skruen.

vertaald
Voor zover ik kan voorlezen van Izzy uitleg is wat je ziet in de afbeelding als een zwart gat, dus het is aan de rechterkant van de schroef, dus zou denk daar in de hole is een schroef met The Groove wordt beschouwd als een inkeping in de schroef .

heb je niet veel aan,
Opgelost:
http://community.eu.plays...message.id=9187&jump=true
Soort van dan....

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is in 3.01 al lang weer opgelost.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
Skire schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:16:

net een code ontvangen :)
Ik heb er ook 1 ontvangen :D
De bèta duurt tot 9 oktober 2009 en is toegankelijk van maandag tot en met vrijdag op de volgende tijden:

18:00 - 21:00 uur

00:01 - 04:00 uur

[ Voor 31% gewijzigd door Ike. op 23-09-2009 18:44 ]

Anoniem: 264553

Vorige week ingeschreven voor MAG en net een code ontvangen ^^

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Leuk en aardig als je een code hebt ontvangen (of minder leuk en aardig als er geen een hebt gekregen), maar interessant voor het topic is dat natuurlijk niet. Dat soort reacties mogen dan ook achterwege blijven :).

And I'm the only one and I walk alone.

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 19:56
Ik ben erg benieuwd naar MAG maar wat gaat de download langzaam en het is bijna 3 Gb :X

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Kimo schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:10:
Ik ben erg benieuwd naar MAG maar wat gaat de download langzaam en het is bijna 3 Gb :X
Het is belachelijk.. dit gaat een halve avond duren voordat hij binnen is. Ik hoop niet dat er elke week een 'update' gaat plaats vinden omdat het een beta is, dan is het aantal wacht uren groter dan het aantal speel uren :'(

• PWM
  • Niet online

PWM

DCFreak schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:17:
[...]

Het is belachelijk.. dit gaat een halve avond duren voordat hij binnen is. Ik hoop niet dat er elke week een 'update' gaat plaats vinden omdat het een beta is, dan is het aantal wacht uren groter dan het aantal speel uren :'(
Het is niet belachelijk, het is een enorme groep mensen die nu tegelijkertijd gaat downloaden. Sony zal wel gek zijn om voor die 1x tot 2x per jaar dat een avond zoveel mensen tegelijk iets willen downloaden de infra daarop aan te passen. Kosten technisch niet interessant. Even geduld dus :)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:02

Snippertje

Light up your life

Ik ben bang dat MAG vanavond niet meer gaat lukken, aangezien de servers om 21 uur sluiten :(

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Heb em binnen en net gespeeld. Maar na 5 minuten al gezien. Graphics vallen mij vies tegen (vond het er echt niet uitzien!) en het speelt ook niet lekker. Het komt op mij ook over als een gewone shooter met twee teams die een objective hebben (moest net een radartoren bewaken), en niet dat je met een team onderdeel uitmaakt van een groter geheel om iets te bereiken. Dat ze hier al zo lang mee bezig zijn is er imho niet vanaf te zien. User interface van menu's zijn helemaal amateuristisch en lelijk. Maargoed, misschien is het volledige spel beter of heb ik het te kort gespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 23-09-2009 20:14 ]

Tom schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:12:
Heb em binnen en net gespeeld. Maar na 5 minuten al gezien. Graphics vallen mij vies tegen (vond het er echt niet uitzien!) en het speelt ook niet lekker. Het komt op mij ook over als een gewone shooter met twee teams die een objective hebben (moest net een radartoren bewaken), en niet dat je met een team onderdeel uitmaakt van een groter geheel om iets te bereiken. Dat ze hier al zo lang mee bezig zijn is er imho niet vanaf te zien. User interface van menu's zijn helemaal amateuristisch en lelijk. Maargoed, misschien is het volledige spel beter of heb ik het te kort gespeeld.
;(

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
You never get a second chance to make a first impression.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• DCFreak

DCFreak

PWM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:04:
[...]

Het is niet belachelijk, het is een enorme groep mensen die nu tegelijkertijd gaat downloaden. Sony zal wel gek zijn om voor die 1x tot 2x per jaar dat een avond zoveel mensen tegelijk iets willen downloaden de infra daarop aan te passen. Kosten technisch niet interessant. Even geduld dus :)
Het is niet alleen de snelheid (ik denk dat het een soort p2p systeem is) maar ook de combinatie met de hoeveelheid data (2,6 GB) dat gedownload moet worden. Kan iemand mij uitleggen waarom een beta/demo van een spel dat bestaat uit textures en een paar menu schermpjes 2,6 GB moet zijn?

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik zeg alleen dat mijn eerste indruk niet geweldig is. Speel 5 minuten CoD4 en je weet dat het een topper is, die game speelt super, ziet er goed uit en zit geweldig in elkaar. Verder zeg ik erbij dat ik het maar kort heb gespeeld, dus hecht dan ook weinig waarde aan zo'n mening. Ik schrijf geen review voor een groot gameblad, slechts een korte eerste (en persoonlijke) ervaring met het spel. Misschien zit het spel zelf verder super in elkaar (qua tactiek, maps, enzovoort), daar kan ik nu niet over oordelen. Wel dat het lijkt alsof ik een spel speel op een Pentium 2. Graphics zijn treurig.

• dialMforMike
  • Laatst online: 21-04 22:03
swopdark schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:15:
[...]
Als je van plan bent voorlopig ff geen andere nieuwere spellen te kopen is het een leuke game, lekker schieten, mooie gfx en een grappig verhaal. Wil je zeker binnenkort ook Uncharted 2 gaan halen laat em dan maar lekker liggen. Ik weet niet of iedereen hier al de game Infamous heeft gekocht maar dat is toch echt een van de beste games van 2009 tot nu toe en zeker 4 x die 15 euri waard die je aan Lost Planet wilt uitgeven.
Bedankt voor het advies. Was alweer vergeten dat Uncharted2 eraan kwam, al vind ik dat toch net een ander soort game dan Lost Planet, qua settings dan. Wacht wel even tot LP voor 10 euro in de bak ligt :) Zoals anderen, heeft de Infamous demo mij niet over kunnen halen, ben bang dat het enigszins een GTA-kloon is en dat je eigenlijk steeds hetzelfde truukje moet opvoeren. Maar ook hier zal ik naar kijken als ik hem voor een leuke prijs tegen kom.

Brengt mij bij een nieuwe vraag: heeft iemand Trine gespeeld en is het de moeite waard? Vind €20 redelijk wat geld voor een PSN game. Niet omdat je er geen verpakking bij krijgt, maar omdat ik meestal het idee heb dat PSN games niet veel content met zich mee brengen. Vond de ~10euro voor Monsters een goede prijs. Zit ook te wachten op Castle Crashers en Braid, wanneer komen die nou!

Straks even de Katamari demo proberen, veel over gehoord, nooit gespeeld.

You look like I need a drink.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
DCFreak schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:30:
[...]

Het is niet alleen de snelheid (ik denk dat het een soort p2p systeem is) maar ook de combinatie met de hoeveelheid data (2,6 GB) dat gedownload moet worden. Kan iemand mij uitleggen waarom een beta/demo van een spel dat bestaat uit textures en een paar menu schermpjes 2,6 GB moet zijn?
1 van de voordelen van blu-ray is dat textures etc niet meer gecompressed hoeven te worden, omdat er toch ruimte zat is. Zorgt er volgens mij ook voor dat demos wat groter worden :)

Had je nu niet stiekem liever een dvd speler gehad? ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
MAG....

ze zullen het wel onderzocht hebben, maar ik vraag me werkelijk af of het nou zo veel boeiender is om met heeeeeel veel mensen tegelijk een game te spelen i.p.v. met een team van 6 man. Dit wordt echt zo'n wedstrijdje: de ene game doe je met 8 man in een team, de volgende komt met 16 man in een team. Daarna komt er een game uit die je met 32 in een team kan spelen, dan met 64. Over een tijdje heb je 128 man in een team. 120 van die gasten daar heb je geen band mee, dus helemaal geen gevoel dat je een team bent. Zoveel mensen voegt helemaal niks toe aan de game, volgens mij.

Maar goed, misschien heb ik het helemaal mis.

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
MAG update 3gb. 1 1/2 uur verder, connection lost.... :(

Die fragFX btw, gaat dat werken voor linkshandigen? Is niet voor mij (rechtshandig), maar ken iemand die wel geinteresserd is.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• DCFreak

DCFreak

BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:35:
[...]

1 van de voordelen van blu-ray is dat textures etc niet meer gecompressed hoeven te worden, omdat er toch ruimte zat is. Zorgt er volgens mij ook voor dat demos wat groter worden :)

Voor het lossless comprimeren van graphics is bijna geen hogere ratio te behalen dan 2,5:1 dus dit is niet echt een verklaring voor de enorme afmeting van MAG. Zelfs 1 GB aan compressed texture data vind ik voor een demo zwaar overdreven. En nee, ik had niet liever een dvd speler in mijn ps3 gehad :P

• PromoX
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Compuhair schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:42:
MAG....

ze zullen het wel onderzocht hebben, maar ik vraag me werkelijk af of het nou zo veel boeiender is om met heeeeeel veel mensen tegelijk een game te spelen i.p.v. met een team van 6 man. Dit wordt echt zo'n wedstrijdje: de ene game doe je met 8 man in een team, de volgende komt met 16 man in een team. Daarna komt er een game uit die je met 32 in een team kan spelen, dan met 64. Over een tijdje heb je 128 man in een team. 120 van die gasten daar heb je geen band mee, dus helemaal geen gevoel dat je een team bent. Zoveel mensen voegt helemaal niks toe aan de game, volgens mij.
Ik heb een aantal jaren Joint Operations gespeeld waarbij je veel servers had voor 64 en 100 spelers had en zelfs een aantal voor 150. Je hoeft echt geen band te hebben met de andere spelers, belangrijker is dat iedereen een beetje weet wat ie moet doen. Zo nu en dan erg chaotisch (op een leuke manier) en geweldig als de samenwerking goed is. Dat geeft dan toch een heel andere spelbeleving dan een game waarin je met een klein team speelt. Als je zo'n game ook regelmatig speelt leer je andere (frequente) spelers ook wel kennen natuurlijk, dus op zich hoeft het grote aantal geen probleem te zijn.

MAG gaat wat het aantal spelers betreft nog een stukje verder en ik ben erg benieuwd of het daarmee ook goed gaat werken.

And I'm the only one and I walk alone.

• Kraanwater
Net een half uurtje MAG gespeeld en ik weet niet of het is wat ik verwacht had. Ik vind sowieso een half uur spelen te kort om een oordeel te vellen, maar mijn indruk was 1 grote chaos. Natuurlijk is de eerste 1/2 uur spelen altijd wennen aan de besturing (dat wel erg lekker werkt)/wat je moet doen maar tot nu toe heeft het mij nog niet overtuigd.
BM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:35:
[...]
Nee, die dingen maken veels te veel herrie!! :>

Synth schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:00:
Net een half uurtje MAG gespeeld en ik weet niet of het is wat ik verwacht had. Ik vind sowieso een half uur spelen te kort om een oordeel te vellen, maar mijn indruk was 1 grote chaos. Natuurlijk is de eerste 1/2 uur spelen altijd wennen aan de besturing (dat wel erg lekker werkt)/wat je moet doen maar tot nu toe heeft het mij nog niet overtuigd.
Gooi enkele tientallen mensen in een game die ze voor het eerst spelen en het is altijd chaos. Elke speler die je zult tegenkomen is onervaren, de meeste mensen zullen bij god niet weten wat ze moeten doen. Lijkt me logisch eerlijk gezegd. Dat zal vanzelf wel goed komen.

• Kraanwater
ymmv schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:13:
[...]

Gooi enkele tientallen mensen in een game die ze voor het eerst spelen en het is altijd chaos. Elke speler die je zult tegenkomen is onervaren, de meeste mensen zullen bij god niet weten wat ze moeten doen. Lijkt me logisch eerlijk gezegd. Dat zal vanzelf wel goed komen.
Nee snap ik, ik ga deze beta ook zeker vaker spelen aangezien ik wel geloof in dit spel en ik geloof in Zipper.
Eén van de bedoelingen van deze beta lijkt me om alvast een flinke groep mensen te laten wennen zodat zij de nieuwelingen straks op sleeptouw kunnen nemen.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13
dialMforMike schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:34:
[...]
Zoals anderen, heeft de Infamous demo mij niet over kunnen halen, ben bang dat het enigszins een GTA-kloon is en dat je eigenlijk steeds hetzelfde truukje moet opvoeren. Maar ook hier zal ik naar kijken als ik hem voor een leuke prijs tegen kom.
Grappig, ik vond de demo juist opvallend goed. Het viel mij ontzettend mee hoe soepel de besturing was. Het is dat er zoveel te spelen is op het moment, anders had ik hem wel aangeschaft.

Overigens gister voor 12 euro Prince of Persia bij Play besteld. Voor dat geld wil ik wel even naar mooie plaatjes kijken

Flickr PSN ID= cheironnl

• Skire
Hmm ik vond MAG erg, maar dan ook ERG tegenvallen. Dit spel is zwaar onder de maat, zelfs in vergelijking met Battlefield 2 (om over Bad Company nog maar te zwijgen). Als iemand mij had verteld dat dit spel uit 2001 kwam, had ik het ook geloofd.

En dan ben ik nog wel zo iemand die grafisch best wel wat in wil leveren, zolang de gameplay verslavend, goed en leuk is. Ik heb tenslotte jarenlang Counter-Strike gespeeld. Maar ook deze vlieger gaat voor MAG niet op. Voor een Sony inhouse developer is dit echt om droeving van te worden. Ik snap niet wat Sony ooit in dit project heeft gezien..
Skire schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:57:
Hmm ik vond MAG erg, maar dan ook ERG tegenvallen. Dit spel is zwaar onder de maat, zelfs in vergelijking met Battlefield 2 (om over Bad Company nog maar te zwijgen). Als iemand mij had verteld dat dit spel uit 2001 kwam, had ik het ook geloofd.

En dan ben ik nog wel zo iemand die grafisch best wel wat in wil leveren, zolang de gameplay verslavend, goed en leuk is. Ik heb tenslotte jarenlang Counter-Strike gespeeld. Maar ook deze vlieger gaat voor MAG niet op. Voor een Sony inhouse developer is dit echt om droeving van te worden. Ik snap niet wat Sony ooit in dit project heeft gezien..
Ik denk dat de meeste mensen vergeten dat het een BETA is. Het is goed mogelijk dat er nog veel veranderingen in het spel zullen komen.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ike. schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:16:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen vergeten dat het een BETA is. Het is goed mogelijk dat er nog erg veel veranderingen in het spel zullen komen.
Inderdaad, het duurt nog (meer dan?) een half jaar voordat het spel uitkomt. En waarschijnlijk is dit ook nog eens een vroegere build die iig redelijk stabiel gemaakt is. Neem het voor wat het is en vergelijk het niet met een spel dat al in de winkel ligt.

PSN: Shiver23

• Kraanwater
Ik denk dat ze deze beta gaan gebruiken om de stabiliteit van de servers te testen, vandaar dat die ook maar een paar uurtjes speelbaar is.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-04 14:59
Hoi,

Ik heb een weekje geleden een PS3 Slim gekocht. Werkt allemaal goed en mooi (op mijn 40inch LED) maar heb sinds gisteren problemen met Home. Als ik Home opstart laadt hij maar blijft vervolgens hangen op de pagina waar gewaarschuwd wordt dat je de PS3 niet mag uitschakelen als de HDD indicator knippert. Je moet dit bevestigen met X waarna je door zou moeten starten. Dat doet ie dus niet. Iemand bekend met probleem? Firmware is 3.01 en internetverbinding is goed. Ik weet niet of je Home kunt verwijderen en vervolgens weer kunt installeren en zo ja hoe doe je dat?

Alvast bedankt.

• Skire
26 Januari ligt het spel in de winkels. Games gaan gemiddeld zo'n maand eerder al Gold. Dan hebben ze dus tot december. Het is nu eind September. Ze hebben dus nog zo'n 3 maanden om veranderingen aan te brengen.

Een game engine verander je niet zo 1-2-3. De frame rate is in veel gevallen erg laag, de textures zijn verschrikkelijk, de models zijn lelijk, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat game development betreft zitten ze nu in de "polish" fase. Bear in mind dat deze game oorspronkelijk voor Q4 2009 stond gepland. In deze fase werken ze de rough edges weg. Dat wil zeggen: bugs, connection improvements, balancing issues etc.

No way dus dat de game er volledig anders uit gaat zien ;)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:28
sowieso snap ik niet wat mensen zagen in mag. Werd destijds met veel bombarie aangekondigd, maar kon bij mij direct al geen indruk maken. Nu ben ik meer een xbox360 gamer, maar van games als GoW 3 en uncharted word ik ook echt wel blij

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:27
Nadat een game gold is gegaan wordt er toch niets meer aangepast :? of iig dat was altijd wel zo.
Ik heb de beta aangeboden gekregen maar geweigerd, ik heb niets maar dan ook totaal niets met games die half af zijn (of nog minder).
Tis slechts een beta en daarom snap ik de fuzz ook niet van bepaalde mensen, je weet dat je aan iets meedoet wat niet eens af is ...

Anoniem: 233253

Edje040 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:31:
Hoi,

Ik heb een weekje geleden een PS3 Slim gekocht. Werkt allemaal goed en mooi (op mijn 40inch LED) maar heb sinds gisteren problemen met Home. Als ik Home opstart laadt hij maar blijft vervolgens hangen op de pagina waar gewaarschuwd wordt dat je de PS3 niet mag uitschakelen als de HDD indicator knippert. Je moet dit bevestigatberten met X waarna je door zou moeten starten. Dat doet ie dus niet. Iemand bekend met probleem? Firmware is 3.01 en internetverbinding is goed. Ik weet niet of je Home kunt verwijderen en vervolgens weer kunt installeren en zo ja hoe doe je dat?

Alvast bedankt.
Ik weet het ook niet...nu geen toegang tot PS3. Maar als het kan dan moet je OP het Home icoon gaan staan en dan driehoekje drukken. Als er dan verwijderen bij staat dan kan het blijkbaar,

• Tom
  • Niet online

Tom

Skire schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:57:

Helemaal mee eens. Ik had MAG nou niet direct op mijn lijstje staan wat ik per se wilde hebben, maar het was voor mij wel een game om in de gaten te houden (en ik bij goede reviews ook wel zou kopen). Zeker omdat de makers er al lange tijd mee bezig waren, maar ook omdat Sony ze nogal in de schijnwerpers zette (tweemaal aardig grote aankondiging op IAA). Dan heb je toch bepaalde verwachtingen. Mensen die denken dat dit komt omdat het een beta is, ik hoop dat ze gelijk krijgen (maar denk het niet), want anders slaan ze grafisch gezien de plank behoorlijk mis.

• Bellerophon
  • Laatst online: 20-04 16:56

Bellerophon

Persona non grata

Ik ben benieuwd naar de gameplay van MAG, zal het vanavond even uitproberen. Maar als het echt zo dramatisch is, dan zou ik (als ik Sony was) toch meer mijn pijlen richten op GT5 en Gow 3

Edit:
Nu ga ik zeker weten die GoW Collectie halen voor de PS3

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3176158
Sony confirmed today on the PlayStation Blog that the popular E3 demo for God of War 3 will be included with the God of War Collection. The game will come with a voucher code to download the demo from the PlayStation Network. This is despite an earlier report that Sony didn't feel the E3 demo is ready for a wide release, and so it wouldn't be included on the Collection.

Including it as a download voucher instead of on the disc probably means Sony plans on rolling the demo out to the PlayStation 3 community at large at some later point, after the Collection purchasers have had their exclusive window with it.

[ Voor 66% gewijzigd door Bellerophon op 24-09-2009 07:39 ]

PSN: Bellerophon-

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:47:
Ik heb de beta aangeboden gekregen maar geweigerd, ik heb niets maar dan ook totaal niets met games die half af zijn (of nog minder).
Tis slechts een beta en daarom snap ik de fuzz ook niet van bepaalde mensen, je weet dat je aan iets meedoet wat niet eens af is ...
Dat je geen games wilt spelen die nog zwaar beta of alpha zijn is heel logisch, maar zoals iemand hiervoor ook al zei, de kans dat MAG nog serieus gaat veranderen zal niet heel groot zijn. Zoveel tijd hebben de developers niet meer, dus het enige wat imho nu nog echt kan gebeuren is finetunen.
Zal de bèta binnenkort eens downloaden. Ben wel benieuwd, maar vooralsnog heb ik de indruk dat het een 'normale' teambased shooter is met groepjes van een man of 8, waarbij er dan toevallig een heleboel van dat soort groepjes tegelijk bezig zijn. We zullen zien :)
Anoniem: 233253 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:52:
[...]

Ik weet het ook niet...nu geen toegang tot PS3. Maar als het kan dan moet je OP het Home icoon gaan staan en dan driehoekje drukken. Als er dan verwijderen bij staat dan kan het blijkbaar,
Dat klopt :)
Had ergens gehoopt dat dan ook dat icoontje weg zou zijn, maar dat blijft helaas staan. Maar hij is dus op die manier wel te verwijderen.

Xbox

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-04 05:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dialMforMike schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:34:
[...]
Brengt mij bij een nieuwe vraag: heeft iemand Trine gespeeld en is het de moeite waard? Vind €20 redelijk wat geld voor een PSN game. Niet omdat je er geen verpakking bij krijgt, maar omdat ik meestal het idee heb dat PSN games niet veel content met zich mee brengen.
Yup, ik heb m vanaf de release date in de PSN store.
Heb een paar pagina's terug al mijn eerste bevindingen weergegeven, maar hierbij nogmaals:

- vernieuwend (ik speel het met hetzelfde gevoel als dat ik had bij bijv. Ico)
- platform / puzzelen (geen daadwerkelijke puzzels, maar: wat moet ik doen om met dit character op dat platform te komen
- bijzonder mooie levels
- korte levels dus leent zich uitstekend om 'even' te spelen
- mogelijkheid om tot 3 spelers op de bank coop te spelen
- ook goed te doen in je eentje
- trophies

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
BM schreef op donderdag 24 september 2009 @ 07:55:
[...]

Dat je geen games wilt spelen die nog zwaar beta of alpha zijn is heel logisch, maar zoals iemand hiervoor ook al zei, de kans dat MAG nog serieus gaat veranderen zal niet heel groot zijn. Zoveel tijd hebben de developers niet meer, dus het enige wat imho nu nog echt kan gebeuren is finetunen.
Dat denk ik dus niet.
Verwacht niet dat de BETA die je nu speeld code bevat welke van augustus is.
Ik verwacht dat ze de BETA voormanelijk gebruiken voor multiplayer om te kijken of de door hun ontwikkelde networkbackend goed functioneerd (voor 256 man no lag). Daarom waarschijnlijk ook de timeslots. Om zoveel mogelijk mensen online te krijgen op het zelfde moment.

Grafisch gaat ie echt nog wel een stuk vooruit, of is het wellicht al een stuk vooruit, wij zien immers niet de laatste build.

Zelf heb ik het al met demo's. Waarbij ik het verschil tussen demo en final versie in sommige gevallen echt groot vindt. en een demo wordt op in later stadium gemaakt als een BETA.

In baisigameplay zal er echter weinig veranderen.

PSNID : HoefMeistert

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
HoefMeistert schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:51:
[...]

Dat denk ik dus niet.
Ik verwacht dat ze de BETA voormanelijk gebruiken voor multiplayer om te kijken of de door hun ontwikkelde networkbackend goed functioneerd (voor 256 man no lag). Daarom waarschijnlijk ook de timeslots. Om zoveel mogelijk mensen online te krijgen op het zelfde moment.

Grafisch gaat ie echt nog wel een stuk vooruit, of is het wellicht al een stuk vooruit, wij zien immers niet de laatste build.

Zelf heb ik het al met demo's. Waarbij ik het verschil tussen demo en final versie in sommige gevallen echt groot vindt. en een demo wordt op in later stadium gemaakt als een BETA.

In baisigameplay zal er echter weinig veranderen.
Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt :)
Ik snap dat een beta niet op de meest recente codebase zal draaien, dus wellicht hebben ze de gfx al opgepoetst :)

Dan binnenkort maar eens proberen of de gameplay wel goed is ;)

Xbox

Dat denk ik dus niet.
Juist, ik heb op Gamescom ook gameplay van de game gezien en het zag er niet slecht uit zoals ik het me voor me haal nav de reacties hier. Ik heb de beta ook binnen (incl de 2,9 gig download) en zal vanavond ff checken of het echt zo slecht is.

Het kan natuurlijk best zijn dat ze met deze beta puur even voor een draaiende netwerkomgeving aan het kijken zijn. Dus dat ze met het uiteindelijke build veel verder zijn maar dat ze die tweaks niet implementeren omdat ze dan telkens moeten testen of de build die ze hebben uitgestuurd geen fouten bevat. Dit zal dus een oudere stabiele build zijn. De tijden dat je online kan hebben denk ik ook puur met de drukte te maken. de tijd tussen 6 en 9 s'avond is natuurlijk topdrukte terwijl s'nachts tussen 12 en 3 er veel minder traffic op het PSN zal zijn. Hierdoor kunnen ze mooi zien wat er met de gamecode gebeurd.

Het is toch wel grappig: bij de beta staat duidelijk dat het een niet af product is en bijvoorbeeld met de motioncontroller op de E3 zeiden ze ook nadrukkelijk dat dit NIET het uiteindelijke ontwerp zal zijn.

Zie nu; iedereen vind MAG maar lelijk en iedereen vond het ontwerp van de wand op de E3 een totale mislukking.... typisch...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

swopdark schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:12:
[...]Het is toch wel grappig: bij de beta staat duidelijk dat het een niet af product is en bijvoorbeeld met de motioncontroller op de E3 zeiden ze ook nadrukkelijk dat dit NIET het uiteindelijke ontwerp zal zijn.

Zie nu; iedereen vind MAG maar lelijk en iedereen vond het ontwerp van de wand op de E3 een totale mislukking.... typisch...
Ik vind MAG niet lelijk (ik heb het nog niet eens gezien) en de ontwerp van de wand vind ik geen totale mislukking ... niet iedereen dus!
Je mag best voor jezelf spreken, anderen doen dat wel voor zichzelf. ;)
Het duurt bij beide nog een tijdje voordat ze uitkomen, wie weet wat er allemaal nog verandert.
Met andere woorden: Het is niet slim om op dit moment zulke uitspraken te doen over producten die nog in ontwikkeling zijn!

GT5 pas in maart 2010 ... in Japan ...
Een 250 Gb FFXIII-themed limited edition of the PlayStation 3;
http://kotaku.com/5366512...antasy-xiii-playstation-3
Dat witte ziet er imo stukken beter uit! :P

[ Voor 66% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-09-2009 10:21 ]

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Anoniem: 153666

Heeft er toevallig nog iemand een MAG beta-code over? Wil zelf ook wel eens mijn oordeel vellen over deze game. Eerste berichten klinken niet echt hoopgevend, maar wil toch wel zien hoe het nou is om met zoveel man op een map te spelen.

Bij Killzone of CoD betekend dit meestal chaos (dit al bij 32 spelers), maar bij Battlefield zijn grotere spelersaantallen al beter te behappen.

• Tom
  • Niet online

Tom

[...]

Probeer het even zou ik zeggen. Wat je in de beta ziet lijkt wel een Pentium 4 game van vijf jaar terug. Alles hetzelfde belicht, lelijke textures en het voelt niet smooth aan.

• Exorcist
  • Niet online
Call me stupid, maar is dit een vervolg op Shenmue, of heet die reeks zo in Japan?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 20:35
Exorcist schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:08:
[...]

Call me stupid, maar is dit een vervolg op Shenmue, of heet die reeks zo in Japan?
Dacht ik ook aan, maar zo te zien (volgens de hits op Google) lijken ze alleen maar heel erg op elkaar.

The devil is in the details.

• Timmy!!!
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:39
Na vannacht 2 uur MAG te hebben gespeeld, moet ik zeggen dat de game wel iets heeft, nog sterker, ik vind het een leuke game.
Het is totale chaos, maar je ziet in elke ronde dat mensen elkaar steeds meer gaan helpen. De objectives zijn alleen heel onduidelijk imo, het duurde even voordat ik die doorhad. Als je die weet, is het makkelijker in een teamverband werken. Als je team niet functioneert, overleef je het ook niet heb ik het idee (uitzondering daar gelaten). Headset is wel een pré denk ik, aangezien ingame communicatie op een andere manier vrijwel niet aanwezig is.
Verder zijn de controls goed (behalve crouch en prone, die hadden ze van mij anders mogen doen).
Graphics zijn goed vind ik. Het is wel geen pareltje, maar je ziet alles wat je moet zien, en daar gaat het toch om :)

Vandaag nog maar even wat meer spelen, en kijken of het beter gaat.

• Exorcist
  • Niet online
Mute schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:10:
[...]

Dacht ik ook aan, maar zo te zien (volgens de hits op Google) lijken ze alleen maar heel erg op elkaar.
Als het dan daadwerkelijk ook de kwaliteit heeft van Shenmue...man, dat heb ik vaak gespeeld (en soms nog) op de DC :)

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-04 14:59
Anoniem: 233253 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:52:
[...]

Klopt. Heb Home verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maakt dus niets uit. Hij laadt en blijft vervolgens hangen op eerdergenoemd scherm hoe vaak ik ook op X druk om te bevestigen en door te willen gaan.....

Iemand nog een idee?

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Exorcist schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:08:
[...]

Nee Yakuza is zeker een andere game dan Shenmue :)

Edje040 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:17:
[...]Klopt. Heb Home verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maakt dus niets uit. Hij laadt en blijft vervolgens hangen op eerdergenoemd scherm hoe vaak ik ook op X druk om te bevestigen en door te willen gaan.....

Iemand nog een idee?
Krijg je geen foutmelding/-code in beeld?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 09:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:47:
Als ik zeg dat je raar bent omdat je geen CC wil gebruiken op PSN en nu zelfs de MAG beta afslaat mag ik dan nog wel die ongebruikte code hebben? :p

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
Ik heb net met Sony gebeld over de garantie methode als je bon kwijt bent, er wordt mij dood leuk verteld dat dit wel mogelijk is maar dat kost je dan 150,-.. Is dit een grap of wat? Door middel van serienummer kan er toch gekeken worden hoe of wat? Met mijn xbox kan ik zo bellen en hij word ter reparatie aangeboden.. zonder bon
rafler schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:09:
Ik heb net met Sony gebeld over de garantie methode als je bon kwijt bent, er wordt mij dood leuk verteld dat dit wel mogelijk is maar dat kost je dan 150,-.. Is dit een grap of wat? Door middel van serienummer kan er toch gekeken worden hoe of wat? Met mijn xbox kan ik zo bellen en hij word ter reparatie aangeboden.. zonder bon
ga naar de stad; zoek iemand die een ps3 gekocht heeft. vraag of je kopie van z'n'bon mag maken voor 20euro ... problem solved

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Ace schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:00:
[...]Als ik zeg dat je raar bent omdat je geen CC wil gebruiken op PSN en nu zelfs de MAG beta afslaat mag ik dan nog wel die ongebruikte code hebben? :p
Ik heb 'm aangeboden gekregen maar afgeslagen, als ik 'm had had je 'm mogen hebben. ;)

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 09:26
Ik vind dat er onterecht een verkeerd beeld van MAG wordt geschetst. Zipper heeft MAG ontwikkeld met als doel 256 spelers in één groot slagveld te kunnen laten vechten, waarbij strategie en teamplay een must zijn.

De 1e keer had ik ook zoiets van mwhoa... Je loopt als een kip zonder kop rond, weet niet wat je moet doen enz. Is het dan leuk om te spelen? Nee!
Het plezier zit hem echt in het samenwerken. Wacht maar tot je een pot speelt in een goed georganiseerde squad. Dan wordt het pas echt cool. Zipper is dus wat mij betreft daar echt heel goed in geslaagd, teamplay boven "ikplay" ;)

Daarnaast vind ik het verbazingwekkend soepel draaien. Oke, de graphics zijn niet top, maar ik vind het desondanks redelijk goed uitzien. Ik denk dat iedereen niet moet vergeten wat een technische uitdagingen Zipper heeft moeten trotseren.

En tuurlijk mis ik ook zaken, zoals bijvoorbeeld een dag en nacht cycle. Een must als je het mij vraagt. Maar iets zegt mij dat het reëel is om dit pas te kunnen verwachten in MAG 2.

Ik heb overigens gekozen voor Raven. Gisteren even als Valor gespeeld (onder andere psn account) en vond het toch minder. Raven ftw!

Kortom: Denk je dat MAG iets is voor je, geef het dan ook de kans (Volgens mij hebben een aantal Gotters hier verkeerde verwachtingen van MAG). De game wordt veel boeiender naarmate je alles doorkrijgt. En nee, het is geen CoD kloon, waar je vanaf dag 1 precies weet wat je moet doen en het spel voornamelijk om je eigen ik-persoon is gebouwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Dynamix op 24-09-2009 12:37 . Reden: typo ]

Anoniem: 319453

Ik heb me onlangs geregistreerd en heb hetzelfde meegemaakt. :O De medewerker van de servicelijn van Sony vertelde me dat het geen probleem was om de ps3 (60 GB) te repareren zonder aankoopbon. Nadat ik voor de tweede keer had gebeld, was dit echter niet mogelijk zonder aankoopbewijs. Maandelang heb ik met twee PS3's in huis gezeten, waarvan er eentje echt stof aan het happen was. Een paar weken terug heb ik de kapotte PS3 aan een vriend geschonken die 'm mag repareren. Binnekort hoor ik hoe de reparatie verlopen is...

• PWM
  • Niet online

PWM

Wettelijk gezien is deze opstelling absoluut niet toelaatbaar. Sony is verplicht je garantie te verlenen, ook zonder bon.

Anoniem: 288328

Ik heb gisternacht ook nog even MAG zitten spelen. Het eerste spel was redelijk chaotisch, maar in het tweede spel werden er al meer opdrachten gedelegeerd door de peloton leider. Hierdoor werd het spel meteen een stuk interessanter. Tevens werd het makkelijker om onze doelen te behouden en indien nodig te heroveren. De graphics waren vrij slecht, maar ik kan me dan ook niet voorstellen dat het spel er ook zo uit gaat zien bij de uiteindelijke release. Verder valt nog te melden dat ik op het einde van de eerste ronde loop kreeg te zien van 2 seconden van het vliegtuig dat ons zou droppen. Of dit nou te maken had met het aflopen van de ronde of dat het een bug was, is mij niet geheel duidelijk. Fraai was het in ieder geval niet. Tijdens het laden van de derde ronde liep de PS3 vast en moest ik m via de stand by/aan knop opnieuw opstarten.

• Grozno

Grozno

Je kunt toch bewijzen, via bankafschrift, wanneer je dat ding gekocht hebt, op dat moment sta jij in je recht. Bovendien kan Sony inderdaad via het serienummer achterhalen hoe oud de Playstation is en je vanaf de productiedatum garantie bieden.

[ Voor 48% gewijzigd door Grozno op 24-09-2009 12:42 ]

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:38:
[...]
Wettelijk gezien is deze opstelling absoluut niet toelaatbaar. Sony is verplicht je garantie te verlenen, ook zonder bon.
nee, in NL heb je garantie via de verkopende partij, dwz de winkel. Sony heeft er wettelijk niets mee te maken, die repareert de door de winkel ingenomen spullen. Dat dit lastig is en dat Sony (net als MS) zelf de reparaties op zich nemen is op zich leuk, want het scheelt tijd, maar ze hoeven dit niet te doen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• bram1984
Op je bankafschrift staat niet dat het om een PS3 gaat.
Wie er ook gelijk heeft: ten alle tijden je bon bewaren. Dan voorkom je dit soort gezeik.
PWM schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:38:
[...]Wettelijk gezien is deze opstelling absoluut niet toelaatbaar. Sony is verplicht je garantie te verlenen, ook zonder bon.
Zonder bon hoeven ze helemaal niets.
Je hebt als consument wel de plicht om te kunnen aantonen dat je het product op die datum op die plek hebt gekocht.
Met een bankafschrift kom je al dicht in de buurt, alleen moet je die dan nog verbinden met het product.
Ik zou eerst eens bij de winkel langsgaan waar je de PS3 hebt gekocht en vragen wat hun beleid is .
Misschien geven ze je een bon of hebben ze een andere oplossing. ;)

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben gisteren bij Intertoys geweest en de 'baas' haalde er een document bij wat te doen bij een defecte PS3 (Slim). Daarin stond dat een winkel geen PS3 MAG aannemen, maar verwezen moet worden naar het service center van Sony.

Aanklagen die hap dus... ;)
In mijn geval werd ik gelukkig wel direct en goed geholpen...

• Grozno

Grozno

OPSLAGHOND schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:58:
[...]

Je hebt als consument wel de plicht om te kunnen aantonen dat je het product op die datum op die plek hebt gekocht.
Met een bankafschrift kom je al dicht in de buurt, alleen moet je die dan nog verbinden met het product.
Ik zou eerst eens bij de winkel langsgaan waar je de PS3 hebt gekocht en vragen wat hun beleid is .
Goed punt, een beetje nette winkel registreert grote aankopen op naam. Mocht je dan de bon kwijt zijn, dan kun je zo een kopie opvragen.
Of ze een bon voor je faken durf ik te betwijfelen.
Eriksk schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:58:
Ik ben gisteren bij Intertoys geweest en de 'baas' haalde er een document bij wat te doen bij een defecte PS3 (Slim). Daarin stond dat een winkel geen PS3 MAG aannemen, maar verwezen moet worden naar het service center van Sony.

Inderdaad, de klant moet zelf het systeem aanmelden bij Sony. De winkel stuurt 'm dan vaak wel voor je op.

[ Voor 26% gewijzigd door Grozno op 24-09-2009 13:02 ]

Eriksk schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:58:
Aanklagen gaat je alleen maar heel veel tijd, stress en geld kosten.
Zonder aankoopbewijs heb je geen poot om op te staan. ;)
Het verschilt per winkel hoe ze hiermee omgaan.
Helpen ze je niet of met heel veel pijn en moeite, laat ze dan wel voelen dat je niet van plan bent nog meer aankopen te doen in de desbetreffende winkel om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen. :)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 15:29
Surineeslander schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:28:
Ik vind dat er onterecht een verkeerd beeld van MAG wordt geschetst. Zipper heeft MAG ontwikkeld met als doel 256 spelers in één groot slagveld te kunnen laten vechten, waarbij strategie en teamplay een must zijn.

De 1e keer had ik ook zoiets van mwhoa... Je loopt als een kip zonder kop rond, weet niet wat je moet doen enz. Is het dan leuk om te spelen? Nee!
Het plezier zit hem echt in het samenwerken. Wacht maar tot je een pot speelt in een goed georganiseerde squad. Dan wordt het pas echt cool. Zipper is dus wat mij betreft daar echt heel goed in geslaagd, teamplay boven "ikplay" ;)

Daarnaast vind ik het verbazingwekkend soepel draaien. Oke, de graphics zijn niet top, maar ik vind het desondanks redelijk goed uitzien. Ik denk dat iedereen niet moet vergeten wat een technische uitdagingen Zipper heeft moeten trotseren.

En tuurlijk mis ik ook zaken, zoals bijvoorbeeld een dag en nacht cycle. Een must als je het mij vraagt. Maar iets zegt mij dat het reëel is om dit pas te kunnen verwachten in MAG 2.

Ik heb overigens gekozen voor Raven. Gisteren even als Valor gespeeld (onder andere psn account) en vond het toch minder. Raven ftw!

Kortom: Denk je dat MAG iets is voor je, geef het dan ook de kans (Volgens mij hebben een aantal Gotters hier verkeerde verwachtingen van MAG). De game wordt veel boeiender naarmate je alles doorkrijgt. En nee, het is geen CoD kloon, waar je vanaf dag 1 precies weet wat je moet doen en het spel voornamelijk om je eigen ik-persoon is gebouwd.
Als iemand Zipper zegt, zeg ik Socom. Die game en MAG hebben veel overeenkomsten. Voornamelijk op Clans gericht en op online gameplay. Daarnaast zullen beide games alleen met (zoals je aangeeft) goed samenwerkende squads echt leuk zijn. Socom was ook niet leuk in je eentje, maar speel je bijv in een clan waar alle 8 personen 1 doel hebben (en samenwerken) was het de beste shooter ooit.

MAG zal hiervan niet afwijken.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
OPSLAGHOND schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:58:
[...]

Maar een bon is niet de enige manier om aan te tonen dat je PS3 op een bepaald moment gekocht is. Lekker leuk en aardig van Sony. Maar laten we eerlijk zijn, als jij de bon (waar tegenwoordig bijna nooit meer een serienummer op staat) van iemand anders meepakt die een maand geleden een PS3 heeft gekocht en daarmee vervolgens garantie wil claimen op je 3 jaar oude PS3, dan kunnen ze bij Sony geheid opeens wel achterhalen dat je PS3 niet onder garantie valt. Maar andersom is het te veel moeite om even te checken wanneer jouw PS3 gefabriceerd is en of die nog garantie heeft. Lulverhaal natuurlijk.
Gewoon effe winkel inlopen en vragen of ze je kunnen helpen. Met een afschrift kunnen ze waarschijnlijk nog iets achterhalen. En anders een bon van iemand anders lenen.

Anoniem: 279033

Grozno schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:01:
[...]

Goed punt, een beetje nette winkel registreert grote aankopen op naam. Mocht je dan de bon kwijt zijn, dan kun je zo een kopie opvragen.
Of ze een bon voor je faken durf ik te betwijfelen.

[...]

Inderdaad, de klant moet zelf het systeem aanmelden bij Sony. De winkel stuurt 'm dan vaak wel voor je op.
Daar was eerst toch een item over bij Radar met als conlusie dat de winkel verplicht is om het te doen?

• Sentry23
  • Laatst online: 20-02 09:35
Edje040 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:17:
[...]

Klopt. Heb Home verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maakt dus niets uit. Hij laadt en blijft vervolgens hangen op eerdergenoemd scherm hoe vaak ik ook op X druk om te bevestigen en door te willen gaan.....

Iemand nog een idee?
Ik heb er wel eens problemen mee gehad toen m'n DNS servers erg langzaam reageerden. Snellere DNS servers invullen hebben toen voor mij het probleem verholpen.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

dangerpaki schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:16:
[...]Maar een bon is niet de enige manier om aan te tonen dat je PS3 op een bepaald moment gekocht is. Lekker leuk en aardig van Sony. Maar laten we eerlijk zijn, als jij de bon (waar tegenwoordig bijna nooit meer een serienummer op staat) van iemand anders meepakt die een maand geleden een PS3 heeft gekocht en daarmee vervolgens garantie wil claimen op je 3 jaar oude PS3, dan kunnen ze bij Sony geheid opeens wel achterhalen dat je PS3 niet onder garantie valt. Maar andersom is het te veel moeite om even te checken wanneer jouw PS3 gefabriceerd is en of die nog garantie heeft. Lulverhaal natuurlijk.
Het mag duidelijk zijn dat een bedrijf niet staat te springen om garantieclaims.
Hoe moeilijk is het om een bonnetje te bewaren en/of hiervan een kopie te maken?
Ik heb van alle aankoopbonnen van bedragen boven de €50,- minimaal één kopie (en de originele uiteraard) en van de bedragen boven de €100,- heb ik nog een extra kopie in een brandwerende kluis liggen.

• Grozno

Grozno

Anoniem: 279033 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:20:
[...]

Daar was eerst toch een item over bij Radar met als conlusie dat de winkel verplicht is om het te doen?
Klopt, maar dat betekend niet dat elke winkel ook zo lief is om dat te doen ;)

Anoniem: 279033

Ja maar ze hebben eigenlijk geen keuze dus, daarnaast is het altijd grappig als je met die brief van die advocaat komt aanzetten. Ben benieuwd hoe ze dan reageren.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:02
oeps, verkeerde topic!

[ Voor 95% gewijzigd door Sluuz op 24-09-2009 14:18 ]

PSN: Sluuz

Anoniem: 279033 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:09:
Ja maar ze hebben eigenlijk geen keuze dus, daarnaast is het altijd grappig als je met die brief van die advocaat komt aanzetten. Ben benieuwd hoe ze dan reageren.
(Slechte) winkeliers proberen in sommige gevallen helaas de consument met de problemen op te zadelen omdat ze zelf te lui of incompetent zijn om dat af te handelen.
Ze zijn dit niet verplicht maar het is voor mij een reden om een bepaalde winkel met zo'n instelling te mijden.
Bij grote aankopen even vragen hoe het beleid van de winkel is betreft garantie kan nooit kwaad.

• Grozno

Grozno

Precies, heb ik ook gedaan.
Ze hebben altijd een kopiebon voor me en sturen de boel zonder problemen op, ook spul buiten de garantie willen ze opsturen (al is het alleen maar om te kijken wat de kosten zouden zijn). :)

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 09:26
AvanCade schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:14:
[...]

Als iemand Zipper zegt, zeg ik Socom. Die game en MAG hebben veel overeenkomsten. Voornamelijk op Clans gericht en op online gameplay. Daarnaast zullen beide games alleen met (zoals je aangeeft) goed samenwerkende squads echt leuk zijn. Socom was ook niet leuk in je eentje, maar speel je bijv in een clan waar alle 8 personen 1 doel hebben (en samenwerken) was het de beste shooter ooit.

MAG zal hiervan niet afwijken.
Ik ben niet bekend met Socom, dus MAG is mijn eerste kennismaking met Zipper.

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:24
Na een hele tijd meelezen heb ik me ook maar geregistreerd op dit forum! Ik heb onlangs mijn 60GB PS3 verkocht en een PS3 slim terug gekocht (mediamarkt aanbieding 277 euro). Deze ging al naar 2 dagen kapot. Geen beeld meer via HDMI. Ik hem dinsdag terug gebracht naar de MM en ze hebben mij gewoon een nieuwe meegegeven. Ik zou je mijn bon kunnen geven (inscannen en mailen) als je interesse hebt. Ik heb nog een bon van de 60GB uit 2007 en een bon van een PS3 slim van vorige week.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.