Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Brutal Legend demo net gespeeld, via een geshared account van iemand die de pre-order in de US heeft gekregen.

Het is een leuke hack and slash waar hopelijk in de open world veel te doen is. Zeker wel de moeite waard om te kopen, dat was ik al van plan maar na de demo weet ik het zeker.

Het is een grappig spel maar ik vond de besturing nogal rommelig, zeker die van de auto zijn een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Pff kan iemand mij iets helpen met Unchartered...

spoiler:
Ik ben nu met het 2e stuk op die waterscooter bezig. Eerste stuk ging nog wel maar nu moet ik op gewichten schieten om een poort open te krijgen.. Ik kan alleen niet schieten omdat als ik naar die poort toe vaar ik meteen opgeblazen wordt door een gast met een missle launcher ofzo :o

Het is sowieso een klote missie. Want die olievaten worden niet altijd opgeblazen door de AI waardoor je jezelf dood moet laten gaan en hopen dat ze de volgende keer wel die olievaten raken :(

Ik vind Unchartered helemaal cool maar dit vind ik echt schijt. Dit soort missies hadden ze voor mij er niet in hoeven doen. Met een waterscooter langs olievaten varen... mijn god

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RedHat schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:19:
Pff kan iemand mij iets helpen met Unchartered...
spoiler:
Je kan zelf die vaten kapot schieten door L1 ingedrukt te houden! Denkt dat dat wel wat frustraties zal verhelpen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

RedHat schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:45:
Gister Unchartered en Grid gekocht. Grid nog niet aangeraakt, want heb Unchartered erin gestopt. Die komt er voorlopig niet meer uit. Tering wat een vet spel zeg!!

Dit is echt bij uitstek één van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Dit is echt een aanrader voor iedereen. Wacht ook met smart op Unchartered 2. Als die net zo vet is, komt het helemaal goed :Y

Resistance vond ik zelf wat minder. Leuke game, maar het ligt me niet echt. Heb veel liever zo iets als Unchartered :)

Overigens beide games zijn platinum en aangeschaft bij E-Plaza in Amersfoort voor 29,99 (beide games).
Ik vond het een leuk spel, tot je op de plek van de demo komt, dat je moet schieten op 3 mannetjes, om een een of andere reden kom ik daar maar niet voorbij. Dus het spel ligt bij mij al weer een tijdje op de plank.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
HammerNL schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:21:
[...]

spoiler:
Je kan zelf die vaten kapot schieten door L1 ingedrukt te houden! Denkt dat dat wel wat frustraties zal verhelpen haha
spoiler:
Ah dat is al beter. Misschien nog een stomme vraag: Hoe kun je het beste het snelst het hek openschieten? En waar ongeveer moet je schieten? Ik kan nergens vinden waar ik precies moet schieten.

Ik vind die waterscooter missie wel een mindere missie. Het niveau was juist zo hoog in de game. Maar goed, even doorbijten :D
Ik vond het een leuk spel, tot je op de plek van de demo komt, dat je moet schieten op 3 mannetjes, om een een of andere reden kom ik daar maar niet voorbij. Dus het spel ligt bij mij al weer een tijdje op de plank.
Ik ga altijd ergens achter staan en dan druk ik op O. Zodat je dekking zoekt. En dan schiet ik steeds een gastje af :)

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 18-09-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 02:33

FeaR

In GoT we trust

bram1984 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:26:
[...]
Excuses, was ik vergeten de vermelden: al die opties staan aan. Bij films geeft ie on screen ook wel aan dat het DD/DTS is, maar de display van de versterker geeft ten alle tijde Multi-CH PCM aan.

Ik had het over de eerste Uncharted, Drake's Fortune dus.
Ten eerste bitstream in de opties aanzetten, want dan wordt er sowieso niet meer naar LPCM gedecodeerd. En aangezien je een PS3 Slim en een HD Audio receiver hebt moet dat gewoon kunnen.

In de opties van Uncharted zit echter ook een sound-menu waar je in kan stellen wat het audio-formaat moet zijn. Dat gaat van 2.0 stereo tot 7.1 lossless. Dus als je in dat Uncharted menu gewoon DTS aan vinkt dan zou je receiver gewoon DTS aan moeten geven. Zelfs als je PS3 nog op LPCM staat, want de optie in het menu van Uncharted overruled de opties van de PS3 zelf.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
RedHat schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:33:
[...]

spoiler:
Ah dat is al beter. Misschien nog een stomme vraag: Hoe kun je het beste het snelst het hek openschieten? En waar ongeveer moet je schieten? Ik kan nergens vinden waar ik precies moet schieten.
spoiler:
Je krijg het hek naar beneden, door op de twee 'stenen' te schieten die als 'contra gewichten dienen voor het hek. Ze hangen dus aan een ketting aan weerszijde van het hek (hoog), niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:17:
Wat is er met Katamari Forever gebeurt? Bijna elke webwinkel heeft de status onbekende meegegeven aan dit spel.

EDIT: NedGame had 'em nog niet binnen gehad maar verwachte wel een levering vanmiddag. Dus hopelijk dan!
Psst...

Ook de enige die ik zo snel kon vinden met voorraad trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
GRID ook maar eens uitgeprobeerd, alleen het beeld is veel te donker. In de meeste games kun je de gamme aanpassen maar in GRID heb ik geen optie gevonden. Om mijn hele telvisie nou maar lichter te zetten gaat me iets te ver; nog andere mogelijkheden?

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 18-09-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 6 miljoen dollar kosten PS3 setup.

Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/44918/2005749908733272381_rs.jpg

ff zoeken maar hij staat er toch echt, mag natuurlijk niet meer missen in een zichzelf respecterende cinemasetup.

bron

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10-2024
swopdark schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:04:
Een 6 miljoen dollar kosten PS3 setup.

[afbeelding]

ff zoeken maar hij staat er toch echt, mag natuurlijk niet meer missen in een zichzelf respecterende cinemasetup.

bron
Zo zie je maar weer dat de fat ps3 toch niet zo fat is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutal legend gameplay

youtube

haha der zit echt humor in en die stem van Jack Black is echt enorm op zijn plaats.

Ik las trouwens dat op de eerste release dag van tales of Vesperia op de PS3 de game al 75 pct van de totale 360 verkopen van dat spel heeft gecovered (in japan). IN 1 DAG!! ik hoop dat er steeds meer ontwikkelaars inzien dat de PS3 een enorme inhaalslag aan het maken is, qua verkopen, qua online modus, en qua support. Ook het feit dat de PS3 niet gekraakt is levert enorm veel extra inkomsten op die men bij de 360 zou mislopen.

Ik heb ook het idee dat sinds de aankondiging van de EU psn cards de EU store ook serieuzer word genomen. het verschil in multiplatform games is verdwenen en je hoeft dus niet meer met een "inferieure" versie van een spel te spelen op je PS3. Nu hoorde ik wel dat de 360 versie van NFS shift schade heeft en de PS3 versie niet??? WTF is dat dan EA?? Zal het iets te maken hebben met die topman van MS die er een tijdje geleden heen was gegaan?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:23:
Ik heb ook het idee dat sinds de aankondiging van de EU psn cards de EU store ook serieuzer word genomen.
Zo kun je vanaf gisteren Trine kopen in de PAL-regio en de Amerikanen mogen lekker even wachten.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal legend gameplay

youtube

haha der zit echt humor in en die stem van Jack Black is echt enorm op zijn plaats.

Ik las trouwens dat op de eerste release dag van tales of Vesperia op de PS3 de game al 75 pct van de totale 360 verkopen van dat spel heeft gecovered (in japan). IN 1 DAG!! ik hoop dat er steeds meer ontwikkelaars inzien dat de PS3 een enorme inhaalslag aan het maken is, qua verkopen, qua online modus, en qua support. Ook het feit dat de PS3 niet gekraakt is levert enorm veel extra inkomsten op die men bij de 360 zou mislopen.

Ik heb ook het idee dat sinds de aankondiging van de EU psn cards de EU store ook serieuzer word genomen. het verschil in multiplatform games is verdwenen en je hoeft dus niet meer met een "inferieure" versie van een spel te spelen op je PS3. Nu hoorde ik wel dat de 360 versie van NFS shift schade heeft en de PS3 versie niet??? WTF is dat dan EA?? Zal het iets te maken hebben met die topman van MS die er een tijdje geleden heen was gegaan?
Weet wat je zegt, in Japan ;)

Voor zover ik weet heeft de PS3 versie van Shift trouwens wel een schademodel, of deze hetzelfde is als de 360 versie weet ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutal legend gameplay

youtube

ToV heeft in 1 dag 91% van de totale verkoop van de 360-versie gehaald. Ook interessant is dat dit in Japan de meest succesvolle launch van een Tales-game van de afgelopen twee jaar was. Hieronder zie je de 1e dag-verkopen van de meest recente Tales-games:

2007年12月:DS「Tales of Innocence」76k
2008年06月:Wii「Tales of Symphonia: Dawn of the New World」120k
2008年08月:Xbox360「Tales of Vesperia」71k
2008年12月:DS「Tales of Hearts」121k
2009年01月:PSP「Tales of the World: Radiant Mythology 2」135k
2009年08月:PSP「Tales of VS」89k
2009年09月:PS3「Tales of Vesperia」147k

Ik denk dat heel wat Japanse ontwikkelaars nu op hun hoofd krabben. Wat te denken van deze citaten van een Japanse ontwikkelaar:
“First off, it was easier developing for the Xbox 360. This is to do with the games I was involved with, but basically if you sign an exclusive contract with Microsoft (you won’t release it on other hardware for a year or similar), they will give you a lot of cash for development.

Their support is also very fast and complete in these cases.

SCE don’t really give much cash out (any at all perhaps). Their support is confused and unreliable. When I was doing it at least, the 360 was easier to develop for, which lowers costs.

As a result, first we developed for the Xbox, reducing development costs. But the Xbox version won’t sell [in Japan], you can’t recoup even those lowered costs at all.

So we ported to the PS3, it’s cheaper as you already have the game done, but then Sony came back and told us ‘We won’t recognise it if it’s the same as the Xbox 360 version. Make sure you put in a lot of extra stuff!’

If we didn’t then they wouldn’t have let us pass their check…”
BTW NSFW-waarschuwing als je de link naar het originele artikel volgt.
Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bellerophon schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:39:
[...Trine gekocht...]

Is de 20 euro het waard?
ga ik vanavond testen! Overigens is elk spel dat ik met partner kan spelen en waar we ons mee vermaken dat geld wel waard ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Na 10 dagen, 8 werkdagen is SF4 binnen van mymemory.co.uk. Zit wel barstje in mn hoesje maja.

Over 'fake controllers' e.d., ik keek dat filmpje op youtube. 1 v/d kenmerken daarvan is het 'vlakke smooth' led-lichtjes (van welke player), maar bij mijn ds3 voel ik duidelijk de 4 lichtjes? Gewone controller bij een PS3 slim. What's up met dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
Ok mensen, voor diegene die zoals ik, problemen hadden met de ps3 slim, fw3 en goed beeld te krijgen op een fullhd tv op 1080p.

Ik heb zojuist een hdmi kabeltje gekocht bij de freerecordshop voor 20 euro, die blijkt een kabel te zijn die hdmi 1.3 ondersteund, deze werkt super op 1080p, de andere 2 hdmi kabels die allerlei rara dingen deden op 1080p heb ik weggegooid.

Het maakt dus wel uit of je een goedkope of wat duurdere hdmi kabel neemt voor de beste kwaliteit, in ieder geval wel in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:31
GranCanaria schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:47:
Ok mensen, voor diegene die zoals ik, problemen hadden met de ps3 slim, fw3 en goed beeld te krijgen op een fullhd tv op 1080p.

Ik heb zojuist een hdmi kabeltje gekocht bij de freerecordshop voor 20 euro, die blijkt een kabel te zijn die hdmi 1.3 ondersteund, deze werkt super op 1080p, de andere 2 hdmi kabels die allerlei rara dingen deden op 1080p heb ik weggegooid.

Het maakt dus wel uit of je een goedkope of wat duurdere hdmi kabel neemt voor de beste kwaliteit, in ieder geval wel in mijn geval.
Waren de andere 2 kabels niet 1.2 en dat die geen 1.3 ondersteunde? Misschien dat, dat een rol heeft gespeeld.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja denk ik ook eigenlijk maar waarom heeft juist EA altijd zoveel moeite met gelijkwaardige games maken? Dead Space was wel gelukt overigens maar toch, een complete damage functie eruit laten?? In de vergelijkingsfilmpjes zien beide versies er wel exact hetzelfde uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
De kabel is een lijntje koper, die heeft echt geen protocol filters ingebouwd hoor, support voor 1.2/1.3 zit in de ontvangende/verzendende kant, niet in de kabel.

@ymmv: Over die japanse ontwikkelaar: dat was een ontwikkelaar van Vampire Rain... die mensen mogen echt niet eens iets zeggen over development, gezien hun trackrecord.

Over die NFS schade: gamer.nl rapporteerde hier ook over: de PS3 schade is beperkt. Uitermate slappe hap van EA. Maar goed, what else is new.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EfBe schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:22:

Over die NFS schade: gamer.nl rapporteerde hier ook over: de PS3 schade is beperkt. Uitermate slappe hap van EA. Maar goed, what else is new.
Ik zit ff wat reviews te checken van deze game en ze geven op gametrailers de game een 9,1. Aangezien ik waarschijnlijk Forza 3 niet ga kopen zit ik toch te denken om deze game aan te schaffen. Deze of DIRT2 die demo vond ik wel echt leuk. Komt er ook een demo van shift?? of alleen op de 360? (EA) Daarop kan ik hem natuurlijk ook spelen maar ik wil hem kopen voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De kabel is een lijntje koper, die heeft echt geen protocol filters ingebouwd hoor, support voor 1.2/1.3 zit in de ontvangende/verzendende kant, niet in de kabel.
HDMI 1.3a vergt volgens mij meer bandbreedte van de kabel dan 1.2 en dus bv betere shielding of betere draad tussen die connectors in. Dan kan het best zijn dat de kwaliteit van een oude 1.2 net niet goed genoeg was, zeker met 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ymmv: Over die japanse ontwikkelaar: dat was een ontwikkelaar van Vampire Rain... die mensen mogen echt niet eens iets zeggen over development, gezien hun trackrecord.
Maar die kan zeker wat zeggen over het reilen en zeilen van een Japanse ontwikkelaar. Hij heeft tenslotte zelf meegemaakt hoe MS een exclusieve titel koopt die een jaar later alsnog op de PS3 verschijnt.
Het schijnt inderdaad waar te zijn. Wel vreemd want je maakt tegenwoordig eigenlijk niet meer mee dat er een substantieel verschil is tussen de 360 en PS3-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:31
Jheroun schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:45:
[...]

HDMI 1.3a vergt volgens mij meer bandbreedte van de kabel dan 1.2 en dus bv betere shielding of betere draad tussen die connectors in. Dan kan het best zijn dat de kwaliteit van een oude 1.2 net niet goed genoeg was, zeker met 1080p.
Precies, dat dacht ik dus ook. Vandaar mijn opmerking maar ik wist het ook niet zeker.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
Zijn er al mensen die Trine hebben geprobeerd? Heb namelijk wat filmpjes zitten kijken en het ziet er volgens mij wel vermakelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Ik lees hier maar bar weinig ervaringen van mensen met beta-keys van U2 of MAG bijvoorbeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 20:42
ja er zit wel degelijk verschil in bandbreedte die de kabels ondersteunen, ik zal voortaan dus kabels kopen die hdmi 1.3 ondersteunen, hiervan weet ik zeker dat ik geen problemen krijg op 1080p.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik heb tweedehands een DS3 controller gekocht. Nu valt het mij op dat deze controller wat "zwarter" is en zeker een paar grammen meer weegt dan de controller van de SLIM. Ik heb wat gezocht op het internet, maar veel verder dan de LED's en een extra schroefgat ben ik niet gekomen. Het extra gat zit niet op deze controller. De stickers zijn ook anders dan op het filmpje. De cijfers zijn iets kleiner dan die op de controller die bij de slim zat, maar verder ziet het er goed uit. Op de kleur, voelbare LED's en gewicht na kan ik geen verschil zien. Heeft iemand een "oude" controller naast de nieuwe gelegd? Ik ben benieuwd of dat het is. Zojuist de PS3S eindelijk aangesloten en een update gedraaid, Beide controllers werken nog. Ik kan btw echt niet snel wennen aan een controller. Killzone2 ben ik de enige die gekilled wordt :+
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:44:Over 'fake controllers' e.d., ik keek dat filmpje op youtube. 1 v/d kenmerken daarvan is het 'vlakke smooth' led-lichtjes (van welke player), maar bij mijn ds3 voel ik duidelijk de 4 lichtjes? Gewone controller bij een PS3 slim. What's up met dat?
Op mijn slim controller voel ik dat ze verzonken zitten, dit kun je ook zien. Op die andere controller steken ze zeg maar een beetje uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Die Bruine op 19-09-2009 00:21 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Iemand ervaring met de levertijden op amazon?

Ik ben van plan 'n FragFX te kopen, en dit is een van de weinige shops die 'm in voorraad heeft.

Ik kom net overigens ook de FragnStein tegen. Iemand die daar ervaring mee heeft?

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Synth schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:00:
Zijn er al mensen die Trine hebben geprobeerd? Heb namelijk wat filmpjes zitten kijken en het ziet er volgens mij wel vermakelijk uit.
Yup, gisteravond Trine gespeeld met zn tweeen:

De besturing is bijzonder intuitief.
De levels zijn erg mooi gemaakt
Het spel loopt soepel
De platform-puzzels zijn vrij makkelijk, worden wel naarmate je verder komt lastiger
De opzet is echt vernieuwend

Ik vind het de 20 euro zeker waard.

Let wel: vooralsnog alleen offline coop (max 3 spelers)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
bram1984 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:22:
Iemand ervaring met de levertijden op amazon?

Ik ben van plan 'n FragFX te kopen, en dit is een van de weinige shops die 'm in voorraad heeft.

Ik kom net overigens ook de FragnStein tegen. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Bij amazon.co.uk is mijn ervaring dat het binnen 3-4 dagen op de mat ligt. Meestal komen de games uit het centrale magazijn in Frankrijk. Mede daardoor zal de levering zo snel zijn.

• EfBe
  • Niet online
AvanCade schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:42:
[...]

Bij amazon.co.uk is mijn ervaring dat het binnen 3-4 dagen op de mat ligt. Meestal komen de games uit het centrale magazijn in Frankrijk. Mede daardoor zal de levering zo snel zijn.
AAnvullend: soms koop je via amazon eigenlijk bij een 3rd party. Die engelse shops zenden dus alles via Royal Pain in the Butt Mail, en dat kan soms even duren, maar veelal is het er wel binnen 1 a 2 weken.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

maar je kan gemakkelijk zien of amazon hem zelf verstuurd of dat dit via een 3rd party gaat, staat er altijd boven aan bij , dus daaran kun je al je verwachtingen bijstellen ;)
ik heb verschillende blu-ray schijfjes (en breastflow baby flesjes voor de kleine) besteld en die zijn altijd binnen 3 dagen aangekomen.

Binnenkort brutal legend bestellen!

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Even een korte vraag!

Las in de startpost dat het ook mogelijk is een muis en toetsenbord aan te sluiten op je ps3.
Ik ben nl van plan een PS3 te gaan kopen maar kan bij schietspellen nooit overweg met die gamepads (voor race en sportspellen daarentegen vind ik 't weer heerlijk spelen).

Dus is het mogelijk gewoon elke muis/toetsenbord met usb aansluiten te gebruiken voor het spelen van PS3 spellen?

• Phydomir
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

Brik schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:39:
Dus is het mogelijk gewoon elke muis/toetsenbord met usb aansluiten te gebruiken voor het spelen van PS3 spellen?
Nee.

Toetsenbord werkt wel gewoon voor het typen/chatten maar muis werkt in de meeste games niet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:44
Brik schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:39:
Even een korte vraag!

Las in de startpost dat het ook mogelijk is een muis en toetsenbord aan te sluiten op je ps3.
Ik ben nl van plan een PS3 te gaan kopen maar kan bij schietspellen nooit overweg met die gamepads (voor race en sportspellen daarentegen vind ik 't weer heerlijk spelen).

Als je dat wilt, kan je overwegen een FragFX te kopen :)

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
Die Bruine schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:00:
Ik heb tweedehands een DS3 controller gekocht. Nu valt het mij op dat deze controller wat "zwarter" is en zeker een paar grammen meer weegt dan de controller van de SLIM. Ik heb wat gezocht op het internet, maar veel verder dan de LED's en een extra schroefgat ben ik niet gekomen. Het extra gat zit niet op deze controller. De stickers zijn ook anders dan op het filmpje. De cijfers zijn iets kleiner dan die op de controller die bij de slim zat, maar verder ziet het er goed uit. Op de kleur, voelbare LED's en gewicht na kan ik geen verschil zien. Heeft iemand een "oude" controller naast de nieuwe gelegd? Ik ben benieuwd of dat het is. Zojuist de PS3S eindelijk aangesloten en een update gedraaid, Beide controllers werken nog. Ik kan btw echt niet snel wennen aan een controller. Killzone2 ben ik de enige die gekilled wordt :+

[...]

Op mijn slim controller voel ik dat ze verzonken zitten, dit kun je ook zien. Op die andere controller steken ze zeg maar een beetje uit.
Bij mijn DS3 controller (ongeveer een jaar geleden aangeschaft) zijn de LED'jes ook niet verzonken, maar ik weet wel zeker dat het een originele is :). Ik weet alleen niet of er tijdens de introductie van de slim een nieuwe controller is aangekondigd? Als dat zo is zal dat alles wel verklaren, de PS3S is immers minder zwart dan de PS3 fat.

• RedHat
Knul schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:40:
[...]

Bij mijn DS3 controller (ongeveer een jaar geleden aangeschaft) zijn de LED'jes ook niet verzonken, maar ik weet wel zeker dat het een originele is :). Ik weet alleen niet of er tijdens de introductie van de slim een nieuwe controller is aangekondigd? Als dat zo is zal dat alles wel verklaren, de PS3S is immers minder zwart dan de PS3 fat.
En buiten het feit dat de DS3 soms nog wat bijgeschaaft wordt.

Iemand nog een idee hoe je GRID lichter krijgt zonder je hele tv opnieuw te calibreren.

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 19-09-2009 12:22 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik neig toch een stuk meer naar die FragnStein. Die heeft een lasermuis en is draadloos.

Geen idee waar je dat ding kan kopen alleen (op voorraad).

edit: Zojuist weer even Killzone gespeeld, maar na 10 minuten weer gefrustreerd mee gestopt. Als ik die FragnStein niet kan vinden, dan maar de FragFX.

[ Voor 34% gewijzigd door bram1984 op 19-09-2009 13:20 ]

Verwijderd

De DS3 die ik bij mijn oude 80gb had gekregen, is meer shiny en de lichtjes zijn niet in verankerd. De nieuwe ps3 120gb, daarbij heb ik duidelijk andere ds3 bij gekregen. Geen shine, voelt lekker in de hand omdat t iets meer stroever is. EN de lichtjes zijn wel verankerd. Een verbetering als t mij vraagt. IK heb vandaag nog een ds3 geimporteerd bij cdwow.nl en t ging om een hongkong versie en die was precies als de ps3 slim versie ds3. Ik denk dat ze kleine aanpassingen hebbe aangemaakt.

• Dynamix
  • Laatst online: 11-09 23:44
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:26:
[...]

Geen idee voor support maar je kan met mkv2vob mkv bestanden remuxen naar mpeg. Alleen de container wordt veranderd, video wordt niet getranscode of iets zolang dat niet nodig is, hierdoor duurt het maar 5 minuten om een 1080p film om te zetten zodat de ps3 het kan afspelen.

Natuurlijk zou echte mkv support wel makkelijker zijn, maar dit werkt prima in mijn ervaring, en ach wat is 5 minuten nou.
Nog bedankt voor deze tip! Werkt fantastisch _/-\o_

• Die Bruine
Ik heb vanochtend een paar uurtjes getest met de DS3, deze werkt gewoon goed. Ik ga er dan ook van uit dat het een originele is. Ik ben zelf niet zo moeilijk, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het prettig vind om twee verschillende controllers te hebben. Persoonlijk vind ik de "oude" controller iets prettiger omdat deze wat zwaarder is. Zit ook wel tussen de oren.

Toch maar op zoek naar zo een FragFX dan inderdaad, want na een uur Killzone 2 gisteren heb ik het helemaal gehad. Ga echt veeeel te vaak dood :| .
Die filmpjes op Youtube, vraag me af of die met een pad zijn gemaakt of met zo een conversie geval. Knap hoor als je zo accuraat kunt bewegen met een analog stick.

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Surineeslander schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:02:
[...]

Nog bedankt voor deze tip! Werkt fantastisch _/-\o_
Progje doet het inderdaad goed als je geen ondertitels hoeft. Als je ze wel wilt ben echter wel aanzienlijk langer bezig dan die 5 minuutjes, dan moet ie hem wel helemaal transcoden. Ik neem aan dat er geen simpele oplossing is om subs erbij te krijgen zonder dat ie een paar uur moet transcoden? Streamen met ps3mediaserver werkt niet echt goed bij mij omdat ik draadloos ben verbonden op mn ps3.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Die Bruine schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:12:Toch maar op zoek naar zo een FragFX dan inderdaad, want na een uur Killzone 2 gisteren heb ik het helemaal gehad. Ga echt veeeel te vaak dood :| .
Die filmpjes op Youtube, vraag me af of die met een pad zijn gemaakt of met zo een conversie geval. Knap hoor als je zo accuraat kunt bewegen met een analog stick.
Lagere moeilijkheidsgraad dan ;)

Mss nog een handige tip als je met de controller speelt. Vooral bij vijanden die veraf staan kan 't lastig zijn de cursor precies op zn lichaam te krijgen. Wat voor mezelf altijd goed werkt is om dan een stapje op zij te zetten ipv met de rechterstick iets opzij te mikken.

Kunnen we het vanaf nu alleen nog hebben over Trine (ik ga m vandaag ff kopen) en Uncharted 2 8) Wat een heerlijke games :)

[ Voor 13% gewijzigd door Reemster op 19-09-2009 15:33 ]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Voor degene die een Frag-FX overwegen, zorg er wel voor dat je de V2 hebt. De muis van de eerste versie heeft een hele lage DPI en werkt daardoor niet zo goed. Ook de V2 is niet je van het. (slecht afgewerkt, knoppen voelen gammel aan, en gevoelligheid van de muis in nog steeds niet lekker)

Ik zou dan persoonlijk ook voor een FragnStein gaan. Maar het beste is gewoon oefenen met de DS3 controller, de meeste goeie gasten online spelen daar ook mee. Zeker bij Killzone2 is het een kwestie van veel spelen en beter worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Meelobee op 19-09-2009 15:48 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• wjcastelijns
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 18:54
Trine is echt super!

Gisteravond rond 8 uur aan begonnen, en toen het 2 uur 's nachts was toch maar naar bed gegaan.

Speelt zeer verslavend.....

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
Meelobee schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:46:
Voor degene die een Frag-FX overwegen, zorg er wel voor dat je de V2 hebt. De muis van de eerste versie heeft een hele lage DPI en werkt daardoor niet zo goed. Ook de V2 is niet je van het. (slecht afgewerkt, knoppen voelen gammel aan, en gevoelligheid van de muis in nog steeds niet lekker)

Ik zou dan persoonlijk ook voor een FragnStein gaan. Maar het beste is gewoon oefenen met de DS3 controller, de meeste goeie gasten online spelen daar ook mee. Zeker bij Killzone2 is het een kwestie van veel spelen en beter worden.
Wat je ook kan doen is de gevoeligheid veranderen. Die van mij zit iets boven de 60% wat ik zelf fijn vind werken, zelfs met een sniper. Maar je hebt altijd van die personen ertussen zittten die het op 100% hebben 8)7

• RnB
  • Laatst online: 20:57

RnB

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:26:
[...]

Geen idee voor support maar je kan met mkv2vob mkv bestanden remuxen naar mpeg. Alleen de container wordt veranderd, video wordt niet getranscode of iets zolang dat niet nodig is, hierdoor duurt het maar 5 minuten om een 1080p film om te zetten zodat de ps3 het kan afspelen.

Natuurlijk zou echte mkv support wel makkelijker zijn, maar dit werkt prima in mijn ervaring, en ach wat is 5 minuten nou.
Fantastisch stukje software! Moet er wel even bijzeggen dat het langer duurt dan 5 minuten, vooral omdat (bij mij althans) DTS naar AC3 moet worden getranscode. Was een tip van het programma voor als je geen DTS setup hebt staan.
En sommige films transcode ie wel, wat dan dus uren duurt.. Gelukkig heb ik dit maar 1x meegemaakt, de film is daardoor wel meteen 3x groter geworden, heel gek.. (van 8GB naar 24GB)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
burgt schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:37:
maar je kan gemakkelijk zien of amazon hem zelf verstuurd of dat dit via een 3rd party gaat, staat er altijd boven aan bij , dus daaran kun je al je verwachtingen bijstellen ;)
ik heb verschillende blu-ray schijfjes (en breastflow baby flesjes voor de kleine) besteld en die zijn altijd binnen 3 dagen aangekomen.

Binnenkort brutal legend bestellen!
Als je bij AmazonUK zelf besteld, versturen ze naar een lokaal NL bedrijf ( Selk Logistics BV Amsterdam ) , per luchtpost of zo, of per bulk met courier ( wat ik eigenlijk zelf denk ), en vervolgens met TNTpost. Daarom is het stukken sneller als dat het via Royal Mail gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:27:
[...]

Fantastisch stukje software! Moet er wel even bijzeggen dat het langer duurt dan 5 minuten, vooral omdat (bij mij althans) DTS naar AC3 moet worden getranscode. Was een tip van het programma voor als je geen DTS setup hebt staan.
En sommige films transcode ie wel, wat dan dus uren duurt.. Gelukkig heb ik dit maar 1x meegemaakt, de film is daardoor wel meteen 3x groter geworden, heel gek.. (van 8GB naar 24GB)
Ja ik heb wel een DTS setup, dus dat patched ie alleen over en gaat vrij snel.

Transcoden gebeurt alleen als de film in de mkv container een codec gebruikt die de ps3 niet slikt, vervelend, maar noodzakelijk zolang je niet on the fly wilt transcoden. Het groter worden ligt aan je instellingen, ook de tijdsduur, ik heb hem op x264 (slow) staan, goede kwaliteit en duurt niet veel te lang. Als je hem hebt ingesteld hebt op x264 high bitrate dan duurt het nog langer en dan wordt de filesize dus heel hoog.

Ik denk dus dat je hem daar op hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Batman, Batman, Batman. Denk dat ik er vandaag wel een uurtje of 10 mee zoet ben geweest. Wat een briljante game.

Kan iemand mij even vertellen waarom jullie allemaal moeilijk aan het doen zijn met transcoden en muxen en vobben en recoden?

Installeer gewoon PS3 Media Server en alles gebeurd netjes on the fly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

en als je pc te sloom is dan zit je naar een mooie diashow te kijken ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

WasMachinator schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:08:
en als je pc te sloom is dan zit je naar een mooie diashow te kijken ja ;)
Klopt, 1080p over WIFI gaat ook niet altijd even lekker trouwens ;) Volgens mij kun je beter in onderstaand topic kijken:

Playstation 3 als media center - deel 4

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 20-09-2009 10:11 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ace schreef op zondag 20 september 2009 @ 03:27:
Batman, Batman, Batman. Denk dat ik er vandaag wel een uurtje of 10 mee zoet ben geweest. Wat een briljante game.

Kan iemand mij even vertellen waarom jullie allemaal moeilijk aan het doen zijn met transcoden en muxen en vobben en recoden?

Installeer gewoon PS3 Media Server en alles gebeurd netjes on the fly?
Het zou leuk zijn als het hier wat vaker over de games kon gaan ipv DS3 controllers, PCM vs bitstream en het streamen van films. Je koopt een PS3 toch vooral voor de games.

Ik ben zelf al ook bezig met Batman: Arkham Asylum. Het is een verrassend goede game. Ik ben op 3/4 denk ik (de game geeft zelf 53% aan, maar qua trophies kan er niet zo veel meer gebeuren) en heb me tot nu toe kostelijk vermaakt. Gisteren heb ik ook een beginnetje gemaakt met Trine. Het speelt wat simpel tot nu toe, maar het ziet er echt prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Trine wil ik ook proberen alleen nog even wachten tot de PSN kaarten in de winkels liggen. Iemand trouwens al bericht gehad van de MAG beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Trine heb ik op de PC gespeeld, dwz een demo, maar die kon mijn aandacht niet lang genoeg vasthouden. Hoewel de omgevingen er werkelijk mooi uitzien vond ik het geheel nogal eentonig worden. Trine is op Steam trouwens nu in de aanbieding. Jammer dat de PSN prijzen niet meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht iemand een makkelijke (eerste) Platinum trophy Afbeeldingslocatie: http://www.ps3trophies.org/forum/images/smilies/platinum.gif willen halen, dan kan ik Cabela's Outdoor Adventures zeker aanraden.
Het is een Jacht-game; jeweetwel beren, elanden, eenden etc. knallen en een beetje sportvissen.
Ziet er behoorlijk goed uit en het jagen/vissen is snel geleerd.
Ik heb de Platinum Afbeeldingslocatie: http://www.ps3trophies.org/forum/images/smilies/platinum.gif in net geen 4 dagen gehaald, met een totale speelduur van ongeveer 10 uur.
Trophyguide; http://www.ps3trophies.or...s/22299-trophy-guide.html
Stappenplan om alles in Storymode in 1 speelronde te halen; http://www.ps3trophies.or...unity-hunt-locations.html
Mocht iemand toch nog hulp nodig hebben voeg me dan even toe als friend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bor de Wollef schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:58:Trine is op Steam trouwens nu in de aanbieding. Jammer dat de PSN prijzen niet meegaan.
Zowel via Steam als in de PS-store kost Trine nu €19,99.
Steam moest wel met een aanbieding komen aangezien het nieuws dat het spel in de PS-store 10 Euro goedkoper was dan bij Steam zich snel verspreid had.
Het was al vroeg bekend; http://www.shacknews.com/onearticle.x/59321
Toen volgde een tijdelijke aanbieding; http://gathering.tweakers...quote_message/32606046/22
En nu zijn ze beide €19,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Idd, de pc-versie was duurder. 20euro is een prima prijs voor Trine. Tis een zeer goeie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ace schreef op zondag 20 september 2009 @ 03:27:
Ach ja, Batman is nou gewoon eenmaal de echte sh*te he :+ . Is inderdaad een geweldige game, en heeft ook een plaatsje in het Guinness Book of Records gehaald!

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Mensen,

ik krijg sinds vandaag vaak de Error 80710092 dat ik niet meer in kan loggen op het PSN network.
iemand enig idee hoe ik dit ga voorkomen? Ik ben nu wel weer ingelogd maar voor hoelang..

edit;

Heb een lijst gezien met poorten die open moeten staan;

PSN:

TCP 80
TCP 443
TCP 5223
UDP 3478
UDP 3479
UDP 3658

[ Voor 25% gewijzigd door DDR op 20-09-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
DDR schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:57:
Mensen,

ik krijg sinds vandaag vaak de Error 80710092 dat ik niet meer in kan loggen op het PSN network.
iemand enig idee hoe ik dit ga voorkomen? Ik ben nu wel weer ingelogd maar voor hoelang..
http://www.google.nl/sear...gle+zoeken&meta=&aq=f&oq=

Google is uw vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

Niet de plek om een advertentie onder de aandacht te brengen.

[ Voor 84% gewijzigd door PromoX op 20-09-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
DDR schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:57:
Mensen,

edit;

Heb een lijst gezien met poorten die open moeten staan;

PSN:

TCP 80
TCP 443
TCP 5223
UDP 3478
UDP 3479
UDP 3658
Voor PSN hoeven helemaal geen poorten open te staan en ZEKER geen 80 en 443 (http / https)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
la ma

[ Voor 95% gewijzigd door P.E.No.1 op 20-09-2009 17:10 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 01:41:
[...]

Ja ik heb wel een DTS setup, dus dat patched ie alleen over en gaat vrij snel.

Transcoden gebeurt alleen als de film in de mkv container een codec gebruikt die de ps3 niet slikt, vervelend, maar noodzakelijk zolang je niet on the fly wilt transcoden. Het groter worden ligt aan je instellingen, ook de tijdsduur, ik heb hem op x264 (slow) staan, goede kwaliteit en duurt niet veel te lang. Als je hem hebt ingesteld hebt op x264 high bitrate dan duurt het nog langer en dan wordt de filesize dus heel hoog.

Ik denk dus dat je hem daar op hebt ingesteld.
Ja, dan hoeft het niet zo lang te duren idd.

Ik heb de instelling idd op high bitrate staan, maar dit heb ik expres gedaan, aangezien bij de meeste films die niet getranscode hoeven te worden, het patchen niet langer duurt dan de h264 (slow) instelling, plus dat de grootte van de bestanden nog steeds lager is dan het origineel.
Alleen bij die ene film die wel getranscode moest worden, kreeg ik een output van 24GB (origineel 8GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Als ik een spel koop via PSN, en mijn PS3 gaat stuk. Moet ik dan weer betalen voor het spel als ik een nieuwe PS3 heb?

Of staat bij je PSN account van als je dit al gekoopt hebt., kan je voortaan gewoon d/l zonder weer te betalen?

Zo ja, kan ik dat bij een vriend met mijn PSN inloggen en ook op zijn PS3 d/l?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ozhan99 schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:28:
Als ik een spel koop via PSN, en mijn PS3 gaat stuk. Moet ik dan weer betalen voor het spel als ik een nieuwe PS3 heb?

Of staat bij je PSN account van als je dit al gekoopt hebt., kan je voortaan gewoon d/l zonder weer te betalen?

Zo ja, kan ik dat bij een vriend met mijn PSN inloggen en ook op zijn PS3 d/l?
Je hoeft het spel niet opnieuw te kopen en je kan het met 4 ander PS3's 'delen'. Je gekochte downloads staan in de downloadgeschiedenis.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Shiver23 schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:47:
[...]

Je hoeft het spel niet opnieuw te kopen en je kan het met 4 ander PS3's 'delen'. Je gekochte downloads staan in de downloadgeschiedenis.
Daar staan helaas ook alle ooit gedownloade demo's. Is er een manier om deze lijst weer schoon te maken zodat demo downloads de lijst met aankopen niet vervuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:09:
[...]

Ja, dan hoeft het niet zo lang te duren idd.

Ik heb de instelling idd op high bitrate staan, maar dit heb ik expres gedaan, aangezien bij de meeste films die niet getranscode hoeven te worden, het patchen niet langer duurt dan de h264 (slow) instelling, plus dat de grootte van de bestanden nog steeds lager is dan het origineel.
Alleen bij die ene film die wel getranscode moest worden, kreeg ik een output van 24GB (origineel 8GB).
Die instelling wordt niet gebruikt zolang de film niet getranscode hoeft te worden, want dan doet ie dus niks aan de video. Overigens als de video zelf niet zo'n hoge bitrate al heeft dan heeft die setting niet veel nut dan duurt het alleen langer en krijg je er een grote file door, de kwaliteit wordt niet beter.

Dus in mijn mening kan je beter zonder high bitrate doen, behalve als je weet dat in je mkv al een hoge bitrate was gebruikt. Wat meestal niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in Firmware 3.00 werd er gesproken over een functie waarbij je de trophies van downloadable content apart kon zien van de trophies van de game zelf. Weet iemand hoe dit werkt? ik heb bij bijvoorbeeld Killzone 2 en Star Wars: the force unleashed alle trophies door elkaar heen staan. Nu kan ik niet goed zien hoever ik nu ben met de game zelf.

Die laatste game trouwens vant weekend uitgespeeld. Redelijk lang spel (ca 10 uur) met grafisch kwalitatief zeer afwisselende levels. Sommige vond ik heel mooi en sommige leken rechtstreeks uiteen oude PS2 game te komen. De gameplay leek heel erg op Infamous (of eigenlijk andersom) maar daar waar Star wars heel vaak gewoon onspeelbaar of frustrerend was heeft Infamous bijna geen gameplay foutjes en werkt dat spel werkelijk 30x beter. Het locken van vijanden en objecten in TFU gebeurd compleet random en vaak niet zoals jij het wilt en het gooien van objecten gaat ook al erg ongecontroleerd. Soms gooi je exact goed en soms compleet de verkeerde kant op, dit werk ook zo met bliksem en andere force moves. erg, erg, erg jammer.

Ondanks de frustratie toch doorgezet omdat het Star wars verhaal wel erg spannend en leuk is.. heb hem nog geen twee weken gelee bij de free record shop gekocht voor 29 euri. Een koopje vond ik.

hmmz binnenkort een ultimate sith edition van de game te koop. De originele game plus de twee dowloadable contents op een blu-ray. De DLC kosten €9,99 per stuk dus koop je nu de originele game voor 29,99 plus 20 euri voor de downloads dan ben je wel goedkoper uit. Dan mis je echter wel deze vette box art en extra's De echt Star wars fan kan dat natuurlijk niet negeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.psfocus.nl/_images/overige/SWSpecialE.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door swopdark op 20-09-2009 19:47 . Reden: ulitimate sith extra's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:40:
in Firmware 3.00 werd er gesproken over een functie waarbij je de trophies van downloadable content apart kon zien van de trophies van de game zelf. Weet iemand hoe dit werkt?
Dit is alleen voor nieuwe spellen of er moet een patch voor een spel uitkomen.
Zover ik weet ik er nog geen spel s die de trophies verdeeld in game / DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verkoopcijfers van deze week in Nederland top 10:

1 WII SPORTS RESORT (Wii) NINTENDO
2 COLIN MCRAE DIRT 2 (PS3) SONY
3 NEED FOR SPEED/SHIFT (PS3) ELECTRONIC ARTS
4 GUITAR HERO 5 (XBOX 360) ACTIVISION BLIZZARD
5 COLIN MCRAE DIRT 2 (XBOX 360) SONY
6 GUITAR HERO 5 (PS3) ACTIVISION BLIZZARD
7 BRAIN TRAINING (DS) NINTENDO
8 GUITAR HERO 5 (Wii) ACTIVISION BLIZZARD
9 NEED FOR SPEED/SHIFT (XBOX 360) ELECTRONIC ARTS
10 JEWEL MASTER/CRADLE OF EGYPT (DS) EASY INTERACTIVE

bron

wederom een mooie week met veel nieuwe titels in de top 10. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Shift moet gaan kopen. Er gaan heel wat mooie reviews en verhalen de ronde op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:05:
[...]

Die instelling wordt niet gebruikt zolang de film niet getranscode hoeft te worden, want dan doet ie dus niks aan de video. Overigens als de video zelf niet zo'n hoge bitrate al heeft dan heeft die setting niet veel nut dan duurt het alleen langer en krijg je er een grote file door, de kwaliteit wordt niet beter.

Dus in mijn mening kan je beter zonder high bitrate doen, behalve als je weet dat in je mkv al een hoge bitrate was gebruikt. Wat meestal niet het geval is.
Ha ha, dat ik daar niet zelf op kwam. 8)7
Je hebt helemaal gelijk, daarom was die ene film die wél getranscode moest worden 3x groter..
Domdomdom, maar bedankt voor de info.
Ik zet hem voortaan gewoon op h264 (slow). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Ik las laatst ergens dat EA nu opeens weer wél een demo gaat uitbrengen. Dus misschien nog heel even afwachten. Van wat ik nu heb gezien van die game is hij niet echt voor mij weggelegd; veel te arcade. Maar ik wil de demo wel graag even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
swopdark schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:00:
3 NEED FOR SPEED/SHIFT (PS3) ELECTRONIC ARTS
9 NEED FOR SPEED/SHIFT (XBOX 360) ELECTRONIC ARTS

bron

wederom een mooie week met veel nieuwe titels in de top 10. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Shift moet gaan kopen. Er gaan heel wat mooie reviews en verhalen de ronde op internet.
Vreemd dat de racegames het op de Xbox een stuk minder doen dan op de ps3. Ik denk dat de racegamers de hand nog even op de knip houden voor forza 3 die over een klein maandje komt. GT5 is nog iets te ver weg.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:37:
[...]

Vreemd dat de racegames het op de Xbox een stuk minder doen dan op de ps3. Ik denk dat de racegamers de hand nog even op de knip houden voor forza 3 die over een klein maandje komt. GT5 is nog iets te ver weg.
Als je naar vorige top 10s kijkt, zie je dat bijna alle games minder verkopen op de Xbox 360 als op de PS3 in Nederland. Heeft weinig met Forza te maken. De PS3 is blijkbaar populairder in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ymmv schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:43:
[...]
Als je naar vorige top 10s kijkt, zie je dat bijna alle games minder verkopen op de Xbox 360 als op de PS3 in Nederland. Heeft weinig met Forza te maken. De PS3 is blijkbaar populairder in Nederland.
Je hebt gelijk, al vind ik het verschil tussen de 3e en 9e plek wel groot voor eenzelfde game. Ook vind ik de statement "De PS3 is blijkbaar populairder in Nederland." nogal overtrokken, die informatie kun je onmogelijk uit de lijst halen. Een oorzaak zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat er meer goede games zijn voor de xbox, waardoor de verkopen meer verspreid zijn.

In ieder geval sla ik shift over en ik wacht lekker nog even op GT5. Shift haal ik volgend jaar wel uit de platinum-bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat vreemd? Zoals ymmv al schreef lijkt in nederland de top 10 verkoop van PS3 software structureel al ruim een jaar boven die van de 360 te liggen. Nu gaat het hier natuurlijk over top 10 software en zoals WPM al eens schreef: Dit zegt niet veel over de totale gamesverkoop per platform. Natuurlijk zou het komen van topper Forza 3 over twee weken er iets mee te maken kunnen hebben maar zoals ik al schreef geniet de PS3 software in Nederland als geruime tijd een mooie 2e plek. Na al die Wii sports troep natuurlijk.

Dat bijna 1 op de 2 360's in nederland gehacked is zou er ook mee te maken kunnen hebben. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:51:
Een oorzaak zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat er meer goede games zijn voor de xbox, waardoor de verkopen meer verspreid zijn.
**proest**!

Zo'n reden kwam vorige keer ook al een keer naar voren.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de PS3 een zeer moeizame start had en het "ontbreken" van top titels op de PS3 was zeker in 2007 en de eerste maanden van 2008 en veel gemaakte opmerking. Inmiddels kun je dat argument gewoon niet meer onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

swopdark schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:00:
[...]

**proest**!

Zo'n reden kwam vorige keer ook al een keer naar voren.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de PS3 een zeer moeizame start had en het "ontbreken" van top titels op de PS3 was zeker in 2007 en de eerste maanden van 2008 en veel gemaakte opmerking. Inmiddels kun je dat argument gewoon niet meer onderbouwen.
Ik vind 2009 in het algemeen een heel slecht en saai gamejaar tot nu toe (voor alle consoles). We moeten echt wachten tot de volgende maanden waarin de goede games uitkomen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
swopdark schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:00:
[...]
Het was mijn bedoeling ook niet om het argument te onderbouwen, net zoals dat het argument "de ps3 is populairder in Nederland" niet op basis van dit lijstje is te onderbouwen. :)

Niet dat het mij overigens ook iets uitmaakt, ik heb zowel de xbox als de ps3 en ik ben erg blij met beide. Beide hebben ze hun eigen sterke punten en zwakke punten, maar ze doen niet onder voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
FRAGnStein it will be. Ik heb niets tegen kabels zoals de FXv2. Maar 10 feet gaat het niet redden aangezien ik op 5 meter van mijn scherm zit. Alleen jammer dattie nergens te koop is. Zal nog wel even duren voordat deze mainstream beschikbaar is.

BTW, iemand een tip voor een leuke arcarde racer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien scheelt het dat je op de PS3 een G25 kan gebruiken, en de Xbox geen fatsoenlijk stuur heeft?

Verder wil ik melden dat Shift nu al een update kan gebruiken, heb hem net vanmiddag gehaald.
Spel is op sommige races erg laggy, werd er bijna misselijk van.
Gaat dus voorlopig in de kast, tot er een update is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Die Bruine schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:52:
FRAGnStein it will be. Ik heb niets tegen kabels zoals de FXv2. Maar 10 feet gaat het niet redden aangezien ik op 5 meter van mijn scherm zit. Alleen jammer dattie nergens te koop is. Zal nog wel even duren voordat deze mainstream beschikbaar is.

BTW, iemand een tip voor een leuke arcarde racer?
Een leuke, goede arcade racer vond ik zelf OutRun Online Arcade. Erg amusante variant van het klassieke racespel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje,

Kan de slim nou wel of niet dolby truehd en dts-ma bitstreamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:18:
Even een vraagje,

Kan de slim nou wel of niet dolby truehd en dts-ma bitstreamen?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet ik toch maar eens kijken of ik mijn fat kan omruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:24:
[...]

dan moet ik toch maar eens kijken of ik mijn fat kan omruilen :D
Waarom? Het is al veel vaker gezegd dat er geen *ENKEL* verschil is tussen HD Audio als PCM of in DTS HD/Dolby HD. Denk je dat als je versterker HD audio decodeert naar PCM dat het geluid beter is dan wanneer de PS3 dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:01

Armada

-Wat wil je weten?-

ymmv schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:43:
[...]

D'r is natuurlijk geen peil op te trekken met deze relatieve lijstjes. Ik zie in dit lijstje dan weer Guitar Hero 5 beter verkopen voor de 360 dan de PS3. Hoeveel meer is dat dan, is het bijna het dubbele en dan zou het weer kunnen dat de PS3 de volgende twee weken met GH5 boven 360 staat, maar in totaliteit weer minder verkocht heeft dan de 360. Het zegt geen ene moer. Alleen harde, gecumuleerde, aantallen per platform geven echt duidelijkheid, maar er is geen bron die dit op een juiste manier voor Nederland aggregeert en rapporteert.

[edit] ik zit even wat lijstjes door te kijken, maar ik vraag me wel af of het helemaal goed gaat. In de lijstjes van 22 en 29 augustus zie ik Call of Duty 4 voor de PS3 terugkomen op respectievelijk plaats 9 en 10? We hebben het over een spel van 2007? Dan moet het wel echt heel bedroevend zijn met de afzetmarkt in Nederland dat dat spel zo laat terug kan komen in de top tien.

[ Voor 18% gewijzigd door Armada op 21-09-2009 00:20 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
ymmv schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:10:
Waarom? Het is al veel vaker gezegd dat er geen *ENKEL* verschil is tussen HD Audio als PCM of in DTS HD/Dolby HD. Denk je dat als je versterker HD audio decodeert naar PCM dat het geluid beter is dan wanneer de PS3 dat doet?
De oplichtende termpjes op de versterker zorgen voor een opbouw van bepaalde stofjes in mijn lichaam die me beter laten voelen, een film afspelen op m'n Blu-ray speler geeft dan ook meer voldoening dan via de PS3 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Armada schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:12:
[...]

[edit] ik zit even wat lijstjes door te kijken, maar ik vraag me wel af of het helemaal goed gaat. In de lijstjes van 22 en 29 augustus zie ik Call of Duty 4 voor de PS3 terugkomen op respectievelijk plaats 9 en 10? We hebben het over een spel van 2007? Dan moet het wel echt heel bedroevend zijn met de afzetmarkt in Nederland dat dat spel zo laat terug kan komen in de top tien.
Denk meer dat het te maken heeft dat CoD4 EINDELIJK in de nederlandse winkels 22 euro is, blijkbaar hebben veel mensen daarop gewacht

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 02:33

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:17:
[...]

De oplichtende termpjes op de versterker zorgen voor een opbouw van bepaalde stofjes in mijn lichaam die me beter laten voelen, een film afspelen op m'n Blu-ray speler geeft dan ook meer voldoening dan via de PS3 8)
En toch is het wel zo :P

Al heb ik veelal ook de Blu-ray speler als de receiver op Full Dimm staan omdat die leuke blauwe lampjes me te veel storen naar het kijken van een film. Die van de Blu-ray speler valt nog wel mee, maar bij dat HD Audio lampje van de Denon kan ik gewoon een boek lezen... echt te fel.

Overigens gebruik ik soms de gewone versie van DD of DTS in plaats van de HD-versie. Dit omdat ik de gewone versie soms duidelijker van klank vind en/of minder dof. Maar kan ook aan de speakers liggen.

Maar om nu inderdaad een PS3 Slim te halen en je PS3 Fat weg te doen alleen voor het streamen van HD Audio gaat wel ver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Denko schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:41:
[...]

Denk meer dat het te maken heeft dat CoD4 EINDELIJK in de nederlandse winkels 22 euro is, blijkbaar hebben veel mensen daarop gewacht
En we hebben de introductie van de Slim gehad. De mensen die een slim kopen halen daar ook wel games bij en CoD4 is daarbij een gewilde keuze. In Engeland zag je hetzelfde. Daar staat nu MGS4 ook weer hoog in de lijsten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

uchiha tijntje schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:11:
[...]

Ik vind 2009 in het algemeen een heel slecht en saai gamejaar tot nu toe (voor alle consoles). We moeten echt wachten tot de volgende maanden waarin de goede games uitkomen. :)
Hear hear! De "leuke" games komen pas vanaf deze periode tot eind dit jaar :)
Verder is er dit jaar nog niet veel bijzonders gekomen

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff Hannah Montana is al een tijdje uit hoor ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:00:

Lijstje bullshit...

bron

Het bedrijf dat deze cijfers publiceert werkt met steekproeven. Er wordt alleen nergens aangegeven hoe groot deze steekproef is, dus we hebben geen flauw idee of dit lijstje representatief is.
Zonder absolute cijfers heb je niets aan dit soort lijsten.
Ik heb bijvoorbeeld veel meer Dirt 2 verkocht (voor de PS3 of de 360), dan Wii Sports Resort de afgelopen 10 dagen.

Shift is een toffe arcade racer, kun je flink wat lol mee beleven. Ben je op zoek naar realisme, dan moet je nog even wachten op Forz... Ik bedoel Gran Turismo 5 :+

Wat blijft Little Big Planet trouwens toch een geweldig spel, laatst weer met een vriend tot laat in de nacht bezig geweest :)
Ik hoop dat die PSN-cards een beetje opschieten, ik wil een paintballgun!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:24:
[...]

Het bedrijf dat deze cijfers publiceert werkt met steekproeven. Er wordt alleen nergens aangegeven hoe groot deze steekproef is, dus we hebben geen flauw idee of dit lijstje representatief is.
Zonder absolute cijfers heb je niets aan dit soort lijsten.
Ik heb bijvoorbeeld veel meer Dirt 2 verkocht (voor de PS3 of de 360), dan Wii Sports Resort de afgelopen 10 dagen.

Wat blijft Little Big Planet trouwens toch een geweldig spel, laatst weer met een vriend tot laat in de nacht beziggeweest :)
Ik hoop dat die PSN-cards een beetje opschieten, ik wil een paintballgun!
LBP blijft zeker een magisch spel, probeer nu alle levels te Ace'en en alle prijzen te halen

PSN: Bellerophon-

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.