swopdark schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:23:
Brutal legend gameplay
youtube
haha der zit echt humor in en die stem van Jack Black is echt enorm op zijn plaats.
Ik las trouwens dat op de eerste release dag van tales of Vesperia op de PS3 de game al 75 pct van de totale 360 verkopen van dat spel heeft gecovered (in japan). IN 1 DAG!! ik hoop dat er steeds meer ontwikkelaars inzien dat de PS3 een enorme inhaalslag aan het maken is, qua verkopen, qua online modus, en qua support. Ook het feit dat de PS3 niet gekraakt is levert enorm veel extra inkomsten op die men bij de 360 zou mislopen.
ToV heeft in 1 dag
91% van de totale verkoop van de 360-versie gehaald. Ook interessant is dat dit in Japan de meest succesvolle launch van een Tales-game van de afgelopen twee jaar was. Hieronder zie je de 1e dag-verkopen van de meest recente Tales-games:
2007年12月:DS「Tales of Innocence」76k
2008年06月:Wii「Tales of Symphonia: Dawn of the New World」120k
2008年08月:Xbox360「Tales of Vesperia」71k
2008年12月:DS「Tales of Hearts」121k
2009年01月:PSP「Tales of the World: Radiant Mythology 2」135k
2009年08月:PSP「Tales of VS」89k
2009年09月:PS3「Tales of Vesperia」147k
Ik denk dat heel wat Japanse ontwikkelaars nu op hun hoofd krabben. Wat te denken van deze
citaten van een Japanse ontwikkelaar:
“First off, it was easier developing for the Xbox 360. This is to do with the games I was involved with, but basically if you sign an exclusive contract with Microsoft (you won’t release it on other hardware for a year or similar), they will give you a lot of cash for development.
Their support is also very fast and complete in these cases.
SCE don’t really give much cash out (any at all perhaps). Their support is confused and unreliable. When I was doing it at least, the 360 was easier to develop for, which lowers costs.
As a result, first we developed for the Xbox, reducing development costs. But the Xbox version won’t sell [in Japan], you can’t recoup even those lowered costs at all.
So we ported to the PS3, it’s cheaper as you already have the game done, but then Sony came back and told us ‘We won’t recognise it if it’s the same as the Xbox 360 version. Make sure you put in a lot of extra stuff!’
If we didn’t then they wouldn’t have let us pass their check…”
BTW NSFW-waarschuwing als je de link naar het originele artikel volgt.
Ik heb ook het idee dat sinds de aankondiging van de EU psn cards de EU store ook serieuzer word genomen. het verschil in multiplatform games is verdwenen en je hoeft dus niet meer met een "inferieure" versie van een spel te spelen op je PS3. Nu hoorde ik wel dat de 360 versie van NFS shift schade heeft en de PS3 versie niet??? WTF is dat dan EA?? Zal het iets te maken hebben met die topman van MS die er een tijdje geleden heen was gegaan?
Onzin.